A derék spanyol szigetlakók 2005-ben úgy döntöttek hogy belevágnak a metróépítésbe.
És mivel Mallorcán nem volt Demszky, BKV, Hídépítő vagy Bamco csoport, 2007. április 25-én át is adták a metrót. 2007 szeptemberéig ingyen (!) használhatta mindenki, főszezonban (!!!). És döbbenetes120 320 millió eurós összegbe került (32 83 milliárd forint).(*javították a wikipedián az összeget)
A Palma de Mallorca Metro amúgy 7,2 km hosszú és 9 állomásos, 32 milliárd forint.
A 4-es metró 7,4 km hosszú és 10 állomásos 400 milliárd forint és ment már a fúrópajzs vagy 1 kilómétert !!! 5 éve épül ...
Most akkor lehet tippelni, hogy a 400 milliárdból mennyit lopnak el nálunk ....
Update: (by Replicator,thx) a tovább után ...
A metró 2 év 4 hónap alatt készült el, teljes hosszának 36%-a a földfelszínen, 8 szakaszából 4 beépítetlen területen halad, a földalatti részek átlagos mélysége 8 méter. A vonal a belváros határában véget ér, tehát gyakorlatilag elővárosi vasút. A beruházás valódi költsége 312 Mio € (80 Mrd HUF) volt, ami 120 Mio €-val volt több a tervezett költségnél. A próbaüzem alatt valóban ingyenes volt a használata (amikor éppen járt), azonban ezt követően a többszöri beázások miatt működését határozatlan ideig rögvest felfüggesztették, jelenleg sem üzemel.
Tényleg nem lehet 100%-ban a 4-es metróhoz hasonlítani, de azért közel 5 km alagutat ki kellett fúrni, az állomásokat meg kellett építeni stb, de a 2 beruházás költsége között viszont nagyságrendi eltérés van.
És mivel Mallorcán nem volt Demszky, BKV, Hídépítő vagy Bamco csoport, 2007. április 25-én át is adták a metrót. 2007 szeptemberéig ingyen (!) használhatta mindenki, főszezonban (!!!). És döbbenetes
A Palma de Mallorca Metro amúgy 7,2 km hosszú és 9 állomásos, 32 milliárd forint.
A 4-es metró 7,4 km hosszú és 10 állomásos 400 milliárd forint és ment már a fúrópajzs vagy 1 kilómétert !!! 5 éve épül ...
Most akkor lehet tippelni, hogy a 400 milliárdból mennyit lopnak el nálunk ....
Update: (by Replicator,thx) a tovább után ...
A metró 2 év 4 hónap alatt készült el, teljes hosszának 36%-a a földfelszínen, 8 szakaszából 4 beépítetlen területen halad, a földalatti részek átlagos mélysége 8 méter. A vonal a belváros határában véget ér, tehát gyakorlatilag elővárosi vasút. A beruházás valódi költsége 312 Mio € (80 Mrd HUF) volt, ami 120 Mio €-val volt több a tervezett költségnél. A próbaüzem alatt valóban ingyenes volt a használata (amikor éppen járt), azonban ezt követően a többszöri beázások miatt működését határozatlan ideig rögvest felfüggesztették, jelenleg sem üzemel.
Tényleg nem lehet 100%-ban a 4-es metróhoz hasonlítani, de azért közel 5 km alagutat ki kellett fúrni, az állomásokat meg kellett építeni stb, de a 2 beruházás költsége között viszont nagyságrendi eltérés van.