A MÁV vagonok ócskavasként történő eladásáról már írtunk.
Nézzük a fejleményeket:
Kovács Imre a letartóztatott MÁV Cargo vezetője állítja: nem károsította meg a MÁV-ot.
Végül is 2000 vagon eladása ócskavasnak 200 - 300 ezer forintos áron teljesen korrekt üzletnek tűnik. Főleg, hogy a vagonokat megvásárolt kft-ék egyből továbbadták a diósgyőri acélműveknek, nem igazán önköltségi áron ...
Bár a rendőrség a vevő kilétéről nem nyilatkozik, korabeli sajtóhírek szerint tonnánként 18 ezer forintért az ÉD Kft. vette meg a vasúti kocsikat, ráadásul úgy, hogy készpénz helyett egy fedezetlen váltóval fizetett értük. Így a vasút a 250 millió forinthoz sem tudott hozzájutni. Kábellopás? Csatornafedél-lopás? Kispálya ... ilyen az amikor a nagykutyák is megérkeznek a ringbe!
Kovács úr, ön egy hülye, és teljesen megérdemelten vezet egy állami céget. Miért nem a MÁV adta el a vagonokat a vasműnek?
Az ügyet már évekkel ezelőtt vizsgálta a MÁV és a minisztérium is: a felügyelőbizottsági és miniszteri vizsgálatok után az akkor fuvarozási üzletágvezető Kovács Imre és két társa csak fegyelmit és pénzbüntetést kapott, sőt később Kovács a MÁV Cargo vezérigazgatója lehetett.
1 milliárdos károkozás = fegyelmi, pénzbüntetés és előléptetés!
"Nem gondoltuk, hogy feljelentést kell tenni, mert ilyen alapon az ember feljelent és nem vizsgálódik" - mondta el Csillag István, volt gazdasági és közlekedési miniszter az üggyel kapcsolatban.
És a legszebb az egészben? Következmények nélküli ország vagyunk?
Kovács Imre két napot (!) volt őrizetben, már szabadon engedték és vissza is tér a MÁV Cargóhoz - igaz, nem vezérigazgatóként, csak helyettesként.
Beszarok, embert így munkahelyen még nem büntettek meg! VEZÉRIGAZGATÓ-HELYETTES!
És még egy kis csinos mondat, lehet ízlelgetni:
"Reményik Kálmán, a MÁV felügyelőbizottságának elnöke tegnap azt állította, hogy a 2000 kocsi közül 1200 nulla forint értéken szerepelt a MÁV könyvelésében. Így tehát, ha az ócskavasból több pénz folyt be, mint amit papíron a kocsik értek, a vezetők éppen a megfelelő döntést hozták"
Ebből jutalom, kitüntetés lesz! Napok kérdése és be lesz bizonyítva, hogy végül is profitot termelt a MÁV-nak, és a fegyelmit jogtalanul kapta.