A svájci részecskegyorsítós cikkbe írtak egy-két olyan kommentet, amit kiemelek, hogy ne sikkadjon el:
Rolika:
"A négyes metró 10,5 km hosszú és 511 milliárdnál tartunk, ez kilométerenként 49 milliárdba fáj. De még nincs kész, és szinte naponta jelentik be a csúszást, meg a költségnövekedést, Demszky szerint meg egyenesen túl olcsón vállalták a cégek az építést...
Az LHC 27 km kerületű és átszámítva 800-1600 milliárd forintba kerül (a wikipedia így adja meg, úgy tűnik, nyugatra is nagy a szórás :), azaz 30 és 59 milliárd forint között épül 1 kilometer. Országhatárokon ível át, a világ legmodernebb és legdurvább cucca van beleépítve, pl. a cms nevű detektora nehezebb, mint az eiffel-torony. Ja, és kész van."
Géza:
"Svájcban azért lehetett gyorsabban és (részecskegyorsítóval együtt is) olcsóbban megépíteni az alagutat, mert az Alpokban nincs löszös talaj, ami zavarba hozhatta volna az alagútfúrókat."
Tehát az egész emberiség legnagyobb tudományos beruházása kilométerben olcsóbb, mint a 4-es metró, sőt, már átadták és működik? Idióta svájciak ... miért nem a Demszky - DBR tandemmel építették fel?
Viszont ha a 4-es metró befuccsol, akkor a már kifúrt alagúttal mindenképpen kezdeni kell valamit!
A javaslatom: Budapest társuljon be az LHC projektbe, és a 4-es metró alagútjában utaztassunk atomokat, ha már utas úgysem fog benne utazni. Még fénysebesség sem kell, csak olyan komótosan, "pestiesen". Mivel Demszky nagy cimborája, Magyar Bálint lett az Európai Innovációs és Technológiai Intézetvezetője, szép belépő lenne Bálinttól ennek az ötletnek a felvetése ...
Hajrá 4-es metró!
Az utolsó 100 komment: