Skip to content


       Szűrés lista

A könyvtári kölcsönzés után is jogdíj járna a szerzőknek

Megkezdődött az Országgyűlésben a a szerzői jogokról szóló törvény módosításának vitája. A kormány javaslata alapján, a jövőben a szerzők a könyvtári kölcsönzések után is kapnának jogdíjat.

Ami jár az jár, gondolhatnánk. De!

"A kormány nem szeretné az olvasókkal kifizettetni a jogdíjat, és a könyvtárakra is nehéz terhet rakna ennek előteremtése, ezért a költségvetés fogja átvállalni a díjfizetést terveik szerint 2012-től.
Sőt az MSZP és a KDNP már 2010-tól fizetné a jogdíjat!

Anyátokat, már megint a közösből? Már megint a mi adónkból? Meddig akarják még mindenféle szir-szarral nyúzni a 1,5 millió rendes adófizetőt?

Miről is lenne szó?
A nyilvános haszonkölcsönzések után, mint amilyen a közkönyvtári kölcsönbe adás, "méltányos díjazás" jár a szerző számára. Ezt a díjfizetési kötelezettséget a magyar jogrend is átvette, de kissé túlbuzgón olyan széles körben szabta meg a kivételeket, hogy ugyanazzal a lendülettel sikerült kiüresítenie a jogintézményt. Felmentést kapott ugyanis valamennyi "nyilvános szolgáltatásokat nyújtó könyvtár", magyarán az összes bibliotéka, ahol "elvitelre" kölcsönözni lehet.

Természetes minden Európai Uniós szerzőnek jár majd a jogdíj. Vagyis egy sarkalatos példát vizsgálva, a magyar költségvetésből fog jogdíjat kapni J. K. Rowling, aki gazdagabb Erzsébet királynőnél, mert sok iskolás kikölcsönözte a Harry Potter könyveket?

Az, hogy Magyarországon a szerzők végül mennyit kapnak, attól függ, mennyi pénz jut rá a könyvtárak költségvetésében. Elvben a kölcsönzések után a felhasználó is fizethetne, de könyvtári szolgáltatásokat főként tanulók és nyugdíjasok vesznek igénybe, ezért igazságtalan lenne, ha a jogdíjat beépítenék a tagdíjukba. Az európai többségi gyakorlatnak megfelelően így nálunk is a könyvtáraknak kell helytállniuk: magyarán az állami költségvetésnek.

Két éve mást sem hallunk, mint hogy nincs "ingyenebéd", véget ért a szocializmus.
Akkor Károly bácsi nyugdíjas helyett, aki minden héten kivesz egy Lőrincz L. László könyvet, miért MI fizessünk? Az fizessen, aki igénybe veszi a szolgáltatást. Ha pedig nem tudja megfizetni, akkor nem kölcsönzi ki a könyvet! Bár nem hiszem, hogy olyan óriási  nagy összeg lenne, amit nem lehetne kifizetni...

A minisztériumi főtanácsos elmondása szerint az évi 36 millió kölcsönzés mintegy hatodához kapcsolódna jogdíjfizetési kötelezettség. Ennyi körülbelül azoknak a kölcsönzéseknek a száma, melyek a kortárs, magyar szerzők műveit érintik. Az OKM azt szeretné elérni, hogy 2008-ban körülbelül 200 millió forintot szánhasson erre a célra, amiből mintegy 120 millió jutna tisztán a jogdíjakra, a többi a rendszer fenntartására. Vagyis 30%-a menne el a rendszer működtetésére! Gratulálok, igazán hatékony! Végül is ha nem a mi pénzünk, akkor szabadon lehet gazdálkodni ....

Budai szerint az egy főre eső átlagösszeg az első évben 26 ezer forint körül jönne ki, mintegy ötezer szerzővel számolva. Orbán Vikor 2003-ban 18 millió forintot kapott a könyvéért. Vajon rászorul-e erre a 26 000 forintra? Vicces vagy nem, de Orbán is Gyurcsány is fog jogdíjat kapni az államtól...

A jogosultak regisztrálását és a jogdíjak elszámolását egy közös, egyesületi formában működő jogkezelő szervezet végezné szoros állami törvényességi felügyelet mellett. Erre a célra az érintettek új szervezetet alakíthatnak, vagy egy már meglévőhöz delegálhatják a feladatot. Az utóbbi nyilván olcsóbb lenne, de erről a szándékról se a reprográfiai (Magyar Reprográfiai Szövetség), se a zenei (Artisjus), se a vizuális (Hungart) jogokat kezelő szervezetek nem hallottak. Bár a Magyar Szak- és Szépírók és Kiadók Reprográfiai Egyesületet (Maszre) szintén nem keresték meg ilyen ügyben, Zentai Péter László igazgató (aki egyben a Magyar Könyvkiadók és Könyvkereskedők Egyesületét is vezeti) logikusnak nevezte a felvetést - csak ez nyilván az egyesület költségvetését is befolyásolná.

Hölgyeim és Uraim! Egy új Artisjus fog születni. A fenti szervezetek, amelyik gondolom szintén 30%-os működtetéssel működnek, nem elegek. Hozzunk létre egy újat, igazgatóval, titkárnővel, igazgatótanáccsal, Audikkal, székházzal, bútorral, munkatársakkal, számítógépes rendszerrel, jogászokkal, sajtóssal. Úgy az egész bagázst a semmiből, mindezt állami pénzen, csak azért, hogy még több állami pénzt szétoszthasson!

De ha azt gondolnánk, hogy a szegény írók idáig nem kaptak semmi jogdíjat, akkor azt kell mondanom, a számok mást mutatnak:
A jogkezelő szervezeteken keresztül már így is jelentős bevétel jut a szépíróknak: a reprográfiai jogokat kezelő Maszre 2005-ben 72,6 millió forintot utalt át az irodalmi műhelyeknek, 111 milliót kaptak a kiadók és 63 milliót a szakírók. A műveik digitális felhasználásáért a Digitális Irodalmi Akadémia (DIA) fizet havi 262 ezer forintot 36, még élő irodalmi szerzőnek.

Persze ezek a számok eltörpülnek az Artisjus által beszedett 12-13 milliárd forinthoz képest...

Tehát, leegyszerűsítve: ki fizesse a jogdíjat a kölcsönzés után? Aki kikölcsönzi, vagy közösen MI így együtt?

(forrás: Magyar Narancs, Lánchíd Rádió, Litera.hu)

Címkék: politika közélet abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr87724675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.10.21. 15:48:44

Eltiron:
1. Írj könyvet.
2. Nyomtassanak belőle tízezezr példányt.
3. Vásároljanak belőle hatot.
4. Mind a hatot könyvtár.
5. Könyvtárban kölcsönözzék ki tízezerszer.
5. Fizesd ki a gázszámlát.

SoulReaver 2008.10.21. 15:52:20

Már itt tartunk? Eddig azt hittem, hogy nem csak szellemi szinten vagyunk jobbak a HÁLSTEN!!! még kissebség jelentősebb részétől, de ez a program most arra indul, hogy minden pavaszt, aki eddig azt gondolta, hogy a szabadidejében Urembocsá !!!MŰVELŐDNI!!! akart, az mostmár ne tehesse? Süllyedjünk le a skandinávok szintjére agyilag is??? Mi lesz a következő lépés? Országos IQ teszt és akinek több, mint 70, annak agyfelezés???

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.21. 15:53:17

OFF

Rákóczi-, Vécsey-szobrot loptak: szigorított büntetés
2008. október 21. 15:35


MNO
Mindhárom vádlott esetében súlyosbította a szabadságvesztés időtartamát a nyáron történt szabolcsi köztéri szoborlopások ügyében a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Bíróság Fázsi László vezette tanácsa kedden másodfokú, jogerős ítéletében.

Június 9-én akkor még ismeretlen tettesek Nagykálló főterén II. Rákóczi Ferenc, néhány nappal később, június 13-án Nyíregyházán Vécsey Károly bronzból készített mellszobrát ellopták. A nagy erőkkel indított nyomozás két nap múlva sikert hozott. A nagykállói rendőrőrs járőrei a feltételezett tettesek gépkocsijának átvizsgálása során megtalálták a Vécsey-szobor fémdarabjait, s kiderült, hogy a Rákóczi-szobor összetöréséből származó színesfémet a tolvajok 40 ezer forintért eladták.

Az első fokon kiszabott büntetést azért növelte a megyei bíróság, mert a lopás elkövetését a dolog elleni erőszak kirívó példájaként értékelte. Súlyosbító körülmény volt az is, hogy a színesfémből készült műalkotásokat tönkretették. A bíróság azt is megállapította, hogy a ma már újra nem önthető szobrok kétmillió forint feletti eszmei értéket képviselnek, így a szigorítással csak a büntetési tétel középértékét közelítették a vádlottaknál.

A szobortolvajok elismerték bűnösségüket, s a bíróság előtt megbánást tanúsítottak. Az előzetes letartóztatásban lévő, büntetett előéletű elsőrendű vádlott, Lakatos László büntetését a bíróság négy évről öt év fegyházban letöltendő szabadságvesztésre növelte. A szintén előzetesben lévő Szabó József négy év, míg harmadik társuk, Lakatos József két év börtönben letöltendő szabadságvesztést kapott.

(MTI)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.21. 15:53:26

"El is égetek otthon minden könyvet,"

mekkora ötletet adtál, úgyis szűkösen férünk el otthon, végre mindennek lesz helye a szekrényben :)))

amúgy mind2: hasonló adóféleség volt, csak azt televízió-üzembentartási díjnak hívták, hogy nyugodjék békében...

SoulReaver 2008.10.21. 15:54:52

"megbánást tanusítottak"... /sze...

Geza 2008.10.21. 15:55:16

mind2 2008.10.21. 15:48:43:
"soha nem állunk egymás mellé békében és...Oszd meg és uralkodj.."
Bingó! Ott a megfejtés!

Hozzátenném még, hogy ha valaki is elkergeti a népviselőket és átszervezi a közéletünknek nevezett kuplerájt, az minden tiszteletem ellenére nem a géplakatosok és a szakácsok közül fog kikerülni, hanem azok közül, akikre igazából vonatkozna az "értelmiség" szó. Nos, most épp azok ellen szítják a többieket. Kicsit még rátesznek és mint Pol Pot idejében: "Szemüvege van? Büdös imperialista burzsoá, golyót neki!", aztán amikor már csak a proli marad, akkor már elég lesz a wc-papírra képregényt is nyomtatni neki...

SoulReaver 2008.10.21. 16:00:51

Geza: Bekk tudö oldszkúl?

IdomitottFoka 2008.10.21. 16:02:44

Ez hülyeség. Nem olvasásonként kell fizetni a jogdíjakat (vazze, akkor nagyon sokkal lógnék Karl May-nek), hanem eladásonként, az meg ugye egyszer már megtörtént. És pont.

"... előzetes írásbeli engedélye nélkül jelen kiadvány semmilyen része nem másolható, semmilyen formában és eszközzel nem terjeszthető, nem tárolható adatbázisban vagy visszakereső rendszerben"

Ebbe ugye akár még bele is lehetne magyarázni, de konkrétan a kölcsönzésről nem esett szó.

Marcellusca 2008.10.21. 16:03:11

Ja, és majd ne adjunk kölcsön könyvet egyetlen családtagunknak, vagy barátunknak, mert akkor adócsalás, illeték megnemfizetés vagy mif@sz miatt feljelentenek a "jóakarók" (könyvtárosok)!

more 2008.10.21. 16:04:23

ugyis lesz meg egyszer fustado meg nyakkendo-ado!!! de lehet h meg alsogatya-ado is!!

SoulReaver 2008.10.21. 16:04:57

Mellékhatások elkerülése érdekében kérdezze könyvtárosát, nyomdászát...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.21. 16:08:09

Vizibusz 2008.10.21. 15:37:38
"A másik fele viszont az, hogy ha évente 6 millió kölcsönzést fog érinteni, és 200 millió forintot szánnak rá, az mennyibe kerül kölcsönzésenként? Igen bizony, 33 forint. Harminchárom."


Köszi, ezt kifelejtettem a posztból!

Igen, a földhözbaszó 33 forint! Ide az állam kell.

Szerintem még egy egyetemista is ki tudná a fizetni az 5 db kikölcsönzött könyv után a 155 forintit .. 1 pohár sör :-)

"de könyvtári szolgáltatásokat főként tanulók és nyugdíjasok vesznek igénybe, ezért igazságtalan lenne, ha a jogdíjat beépítenék a tagdíjukba."

Hát igen, szörnyűség lenne! Ilyet egy szociális védőhálót erősen tartó kormány nem engedhet meg magának!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.21. 16:10:13

Eltiron72 · haragszom.blog.hu/ 2008.10.21. 15:28:54

""Akkor Károly bácsi nyugdíjas helyett, aki minden héten kivesz egy Lőrincz L. László könyvet, miért MI fizessünk? Az fizessen, aki igénybe veszi a szolgáltatást. Ha pedig nem tudja megfizetni, akkor nem kölcsönzi ki a könyvet! Bár nem hiszem, hogy olyan óriási nagy összeg lenne, amit nem lehetne kifizetni..."
zero, tisztellek és szeretem a posztjaid, de ez orbitális sunyi gyökérség."

Nem azt akartam mondani hogy ne kölcsönözzön / ne járjon könyvtárban. Hanem hogyha KELL jogdíjat fizetnie, akkor fizesse meg. És -esetleg- úgy dönt, hogy a 33 HUF nem fér bele a feszes havi büdzséjébe , akkor üdvözöljük a kapitalizmusban ...

Johnny336 2008.10.21. 16:11:05

Mégis mit csodálkoztok a rókabőr dolgon?

A melóhelyednek ad valaki megbízást, amiért pénzt kap a munkáltató. Abból adózik. Aztán azt a pénzt odaadja neked, amiből ő még fizet be utánad pénzt, illetve te is adózol. ezekután elmész a media markt-ban mikrót venni, aminek 20%-a megy adóba. Persze a mikrót először is megveszi a nagyker a gyártól, ami ezután adózik. Majd eladja a media marktnak, és a nagyker ezután adózik.

ugyanez megy itt is: adnak támogatást az írónak a mi pénzünkből, majd a könyvtár, állami támogatásból (mi pénzünk) megveszi a könyvét, ami jövedelem után az író is adózik. Aztán ha kivetted a könyvtárból, akkor a kölcsönzés után járó jogdíjat megkapja (mi pénzünkből) az író. Aztán adózik belőle. Vagyis a pénz elég tetemes része mindenképpen állambácsinál marad. Egyszerű ez :D

Geza 2008.10.21. 16:11:46

SoulReaver 2008.10.21. 16:00:51
"Geza: Bekk tudö oldszkúl?"
Most nem erre látszik haladni a dolog?
A digitális tartalmakra erőltetik a DRM-et, hogy megnézésenként/meghallgatásonként lehessen fizettetni érte, és csodálkoznak, hogy a, az embereknek nem tetszik, b., amit le lehet játszani, azt fel is lehet venni, így aztán ha minőséget vesztve is, de bukik a sarcolhatóság.
(Apropo, könyvkölcsönzésnél ez a scannelés vagy a _fénymásolás_ lenne... Min is állt a bál pár topic-kal arrébb?)
Ha lenne megbízható technikájuk, már chipet rakattak volna mindannyiunk agyába, hogy tényleg az olvasások száma alapján sarcolhassanak, aztán persze jó lenne az a chip másra is (ha valaki olvasta a 'Skorpió Ház'-at, gondoljon az 'eejit' szóra)...
Mondjuk nem pont így, de állítólag az usában terjed, hogy egyes szülők transzpondert rakatnak a gyerekeikbe, hogy mindig tudhassák, hogy merre jár, úgyhogy már nincs messze az idő. (Lefogadom egy fél marhába egy kornyadt virágcsokor ellenében, hogy a propagáló érvek között ott lesz, hogy 'és így nem lehet ellopni öntől az igazolványát, hitelkártyáját, telefonkártyáját, lakáskulcsát, és kisdobos-becsszóra megígérjük, hogy nem élünk vissza semmivel'...)

IdomitottFoka 2008.10.21. 16:12:12

És akkor az a tagdíj mégis mi csöcsre jó egyébként? Amúgyis csak jelképes szerepe lehet, a könyvtár működési költségeiben elenyésző szerepet játszhat. Legfeljebb ebből kipengetik a jogdíjat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.21. 16:14:50

Kiváncsi lennék Caracalla véleményére ...(caracallablog.blog.hu/)

Aaronka 2008.10.21. 16:22:49

Látod zero, mondtam én, hogy tudsz jobbat is. Ez a cikk 100x jobb, mint a Sándor-palotás. Én is úgy gondolom, hogy ha a könyvtár megvette, ki van fizetve a jogdíj. Vagy ha nem, én is kérek lóvét, ha kölcsön adom valakinek a könyvemet.

Perillustris 2008.10.21. 16:25:45

Ja, ha nem mondtam volna még, tudok olcsó(bba)n fénymásolókat!

Geza 2008.10.21. 16:26:41

Aaronka 2008.10.21. 16:22:49:
"Vagy ha nem, én is kérek lóvét, ha kölcsön adom valakinek a könyvemet."
Az még hagyján, de ha elviszed a MÉH-telepre, akkor ott is legyenek kötelesek jogdíjat fizetni érte!

Ekkora kapitális pótcselekvős marhaságot is rég láttam, de annak is kb. az lehetett (volna) a mottója, hogy "spórolni fogunk, kerül amibe kerül"...

Hannibal22 2008.10.21. 16:27:30

33ft-9.9ft! Mert ugye 30% a rendszer fenntartására menne:)

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2008.10.21. 16:27:47

A szervezet meg "a szoros állami felügyelet" többe fáj, mint amennyi pénzről szó van, ráadásul azt sem szentek döntik el, mi kerülhet a könyvtárak polcaira. Olyan lesz, mint a rádióban játszás utáni jogdíjak a zenészeknek.
És letöltöttem a netről a Fucault-ingát, hehehe, mert nem sikerült se megvennem, se kikölcsönöznöm

Johnny336 2008.10.21. 16:28:53

Perillustris!

Hol? Szegeden? :D

reKorrekt 2008.10.21. 16:29:43

Az ördög, mint oly sokszor, a számokban lakozik:
130 MFt = 5000 x 4 (fős család) = 20000 új ránk szavazó. És akkor még az utólagos - az egyes érintettek későbbi műveiben megjelenő - szellemi seggnyalásról nem is beszéltem. Az írók is EVA-sok?

Bár most kicsit elbaszták mert ha ezt keresztül viszik kapnak cserébe -50000 szavazót is.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.21. 16:30:21

Fizessen a színész is, amikor verset mond vazze! Meg az iskolás a versmondóversenyen!

Mi a különbség a jogdíj szempontjából, ha olvasom, vagy ha mondom?

A büdös kölök, ha nem csengeti le a jogdíjat a versmondóverseny előtt, majd ráterheljük és ha keresni fog kamatostul vonjuk le tőle.

Ja, meg fizessen a Móka Mikiben a versmondólány!

zero // ez nem kapitalizmus, hanem g.ciség. Kifinomult technika. Nem egyszer egy nagyot akarnak akasztani, hanem végtelen sokszor kicsit, de azt folyamatosan.

A giga-bevételt ez szavatolja (ld. LOTTÓ)
Sok, apró vérszívó parazita, végül teljesen legyengíti és megöli a gazdatestet.

Perillustris 2008.10.21. 16:33:37

"Én is úgy gondolom, hogy ha a könyvtár megvette, ki van fizetve a jogdíj."

Azért ez nem olyan egyszerű. A szerzői jog különleges dolog, hiszen nagyjából megfoghatatlan, leszámítva persze magát a könyvet, ha arról beszélünk. Speciális, hiszen még sosem hallottam, hogy valaki letolvajozta volna a barátját az illegális vindóz vagy a X GB-nyi mp3 fájlok miatt.

Elvieg az Osánban vásárolt DVD-t sem játszahatod le egy autós moziban.

Bár egy könyvtár közfeladatot lát el, mégis pénzért teszi ezt, ezért én zeroval értek egyet: fizesse meg azt a 33 ft-ot az, aki kikölcsönzi a könyvet.

Marcellusca 2008.10.21. 16:34:52

zero!

Nem az a 33Ft vágna földhöz, hanem maga az ötlet. Azért + adózzak, mert vagyok olyan idióta, hogy szeretnék olvasni és esetleg nem tudom már megfizetni a könyv árát? Mint, ahogy Johnny336 megírta, így is 28-szoros adózásban élünk! Még az olvasás után is, hát a nagy, büdös lóf@szt!!!! Utána következnek az újságok, magazinok olvasásának külön megadóztatása?!
De, hamár annyira pénzt akarnak belőle, miért pont az állam vállalja át?! Ilyen alapon szedhetnének reptérhozzájárulást is mindenkitől. Az ország területén van, és kevés a reptéri illetékekből befolyt összeg ...
Bocs, ha kicsit drasztikus voltam, de ez kicsapta a biztosítékot.

Perillustris 2008.10.21. 16:37:51

"Mert ugye 30% a rendszer fenntartására menne"

Há' mondom, hogy 40, he!

Geza 2008.10.21. 16:38:43

Hmm... Túl sokba kerülne végigverni a jogdíjak beszedését, hát építsük bele a papír árába (a'la cd-matrica), hogy ha fénymásol vagy ír a paraszt a könyvtári könyv alapján, akkor fizessen is érte.
Hoppá, ez nem jó, mert lehet, hogy nem is ilyesmit ír a papírra (ezt mondjuk lesz.rják), de lehet, hogy nem papírra írja, hanem mondjuk agyagtáblára vési. Matricát tehát a vésőre is. De mi van, ha az elvetemült burzsuj entellektüel nem vesz vésőt sem, hanem megtanulja kívülről? Az agyára csak nem vethetünk ki adót! Vagy mégis?! Hát naná, hogy kivethetünk!

És elérkeztünk a jövedelemtől független adó-komponens fogalmához.

Szóval: a kedves retkes népviselők adják csak szépen vissza a javaslat összetákolásához igénybe vett idejükre jutó fizetésüket, a tanácsadói tiszteletdíjaikat, és a minimálbérre jutó adó havi értékéhez hozzátenni azt a kib.szott 33 Ft-ot. Mivel nem mindenki adózik, legyen kereken 100 Ft.
És nem kell könyvelőprogram meg ellenőrző hivatal meg jogdíjelosztó rendszer, ellenben marad pénz a jó édes anyjuknak a kamionsoron összeszedett tripperének a kezeltetésére...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.21. 16:42:44

Amúgy a szobrászok meg a festőművészek miért vannak kihagyva a buliból?

Ha zenekar kaphat jogdíjat mert lejátszotta a rádió a számukat, akkor a szobrász is kapjon, mert megnézik a szobrát a város főterén!

Hiszen érzékszervileg nem lehet különbséget tenni, hogy én látom vagy hallom a jogdíjas műalkotást, nem?

movhu 2008.10.21. 16:44:10

Vizibusz 2008.10.21. 15:48:44
Már bocsánat, de ha könyvet írok, kinyomtatom tízezer példányban, és abból 6 darab fogy, amit hat könyvtár vesz meg, akkor meg is érdemlem, amikor ebből akarom kifizetni a gázszámlát!
Azt hiszed én nem írnék szívesen könyvet? Egy csomó témám van, amit talán szívesen is olvasnának. De most mást csinálok, mert azt fizetik meg....

Aaronka 2008.10.21. 16:44:56

zero. te nem kérsz jogdíjat?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.21. 16:45:55

Ja, amúgy most jutott eszembe:

A képviselők költségtérítés címén felvesznek évi 20 millió forintot, miért nem GÁLÁNSAK, és dobják össze 386-an ezt 200 milliót?

518 ezer fejenként, DÖBBENET, de akkor csak 19 millió 482 forint adómentes költségtérítést vennének fel BEMONDÁSRA!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.21. 16:47:48

@ Aaronka

Felhívnám mindenki figyelmét, hogy szerzői jog által védett blogbejegyzést olvas!

33 ft / poszt!

Mindenkin be fogjuk hajtani!!!

xD

Johnny336 2008.10.21. 16:48:19

"És nem kell könyvelőprogram meg ellenőrző hivatal meg jogdíjelosztó rendszer, ellenben marad pénz a jó édes anyjuknak a kamionsoron összeszedett tripperének a kezeltetésére..."

Ez szerintem sarkalatos pontja a hírnek. Ahhoz, hogy plusz bevételt szerezzenek, költségekbe kell verniük magukat. Csak az a gond, hogy a plusz költség is más pénze, illetve a plusz bevétel is ugyanattól jön. Akkor meg mi értelme van? Egyszerűbb lenne azt mondani, hogy: "Figyi, adjatok még ennyi, és ennyi pénzt. Mert kell. Nem tudunk már kitalálni semmi újat, ami mögé elbújtathatnám Pista fiam, és Lenke lányom, hogy jól kereső állásuk lehessen, de a pénz kell nekik is."

Ha egy cég beruház egy új CNC-gépre, mert azzal gyorsabban, pontosabban tud dolgozni, az megtérül. De ez elviekben nem térül meg senkinek. Csak az államnak, illetve néhány kivételezett írónak. Ugyanis milyen könyvet vesznek ki a fiatalok a könyvtárból főként? Advanced English 2 Study book + workbook?
MySQL haladóknak? Filozófiatörténet? Fémmegmunkálás? Ezek akárhogy is nézem, de messze vannak a szépirodalomtól.

Smithie 2008.10.21. 16:48:29

A kultúra luxuscikk,nem?

OFF: Zero: Kifla kommentéből mikor lesz poszt? Ez a 'mentsük meg a devizahiteleseket'-akció-beígérés nekem is megemelte a vérnyomásomat...

movhu 2008.10.21. 16:50:09

Kérem szépen a múlkor ez a blog tőlem idézett. A jogdíj átutalásának ügyében a főszerkesztő úr keressen meg.

Tisztelettel:

Movhu

Geza 2008.10.21. 16:50:21

zero · 2008.10.21. 16:42:44
"...Ha zenekar kaphat jogdíjat mert lejátszotta a rádió a számukat..."
Huhú, a modern zenének nevezett valami számos korcs produktuma között szerepel olyan is, hogy "N másodperc csönd". (N értékére több megoldás is van, gugli: 'seconds of silence').

Nomármost, az adásszünetekért akkor ki felé kell jogdíjat fizetni? És az áramszünetekért? És amikor én a kocsmámban lekapcsolom a zajládát, akkor az az "N másodperc csend" ismételt és közönség előtti bemutatása? Sőt, ha csak bambulok magamban, akkor is ezt hallgatom?

Ez az egész jogdíjasdi úgy hamubasült fasság, ahogy van. Kerüljön pénzbe a cd, a koncert, a könyv, legyen jogdíjköteles az ezek továbbhasználásával előállított zene, irodalom, de a nem tovább-, hanem _fel_használásával hagyjanak már békén.

Persze nem fognak békén hagyni, de akkor már vonják le azt a rihes százast havonta és fordítsák valami jóra, de könyörgöm, ne az entrópiát hízlalják már megint vele (hogy Allah nyújtsa hosszúra a feleségük szakállát)!

movhu 2008.10.21. 16:50:48

Smithie 2008.10.21. 16:48:29
Állj, arról én is akartam írni :)

Aaronka 2008.10.21. 16:50:55

ok zero, én kifizetem. de a "sándorpaltásért" egy fillért sem kapsz!!!!

Johnny336 2008.10.21. 16:52:09

Akkor már lehetne a távhő-támogatásból is.

Átlagosan 1300 Ft-tal nőnek meg a költségek a távfűtött lakásoknál. Erre kapnak 1150 Ft támogatást. Elvileg ezt is adókból. Tehát én kapok 1150 Ft támogatást, de adó formájában én adok másoknak mondjuk 2x1150 Ft-ot. Nekem megéri? Inkább ne vonjanak tőlem a támogatásra, de én sem kérek belőle...

acel 2008.10.21. 16:56:01

Nemsokára csak az mehet be irodalom órára aki előtte befizeti a jodgdíjat rá. Ingyenélő ne művelődjön.
Persz vehetnénk azt is alapul hogy az író ismeretterjeszteni akar, nem pedig bevétlelt.
Ahogy a jó zenész se bevételt akar hanem hallgatóságot. Itt válik el a pelyva a búzától.

Smithie 2008.10.21. 16:57:09

Ja, zero, a jogdíjat lehet majd intézni barterben? Ha igen, akkor kezdjek blogot írni, vagy elég, ha a kommentjeimet szerzői jogdíj alá esőnek nyilvánítom? :)

acel 2008.10.21. 16:58:29

A netes publikációk után mitha kellene jogdíjat fizetni,(vagy ez a változat nem lett bevezetve?) úgyhogy a publikáló mehet befizetni először, és utána kérheti a pénzét az jogvédőktől.

Aaronka 2008.10.21. 16:59:40

ja. zero kap 33 forintot cikkekként, mi meg 2-t kommentenként. garantálom a világ legolvasottabb blogját. Az bannerban pedig biztos jól fizet.

acel 2008.10.21. 16:59:56

A 33perKönyv beszedéséhez szükséges administráció, pénztár, pénzszállító megint többe kerülniemint a bevétel.

Perillustris 2008.10.21. 17:01:20

"Ha zenekar kaphat jogdíjat mert lejátszotta a rádió a számukat, akkor a szobrász is kapjon, mert megnézik a szobrát a város főterén!"

Mondjuk utóbbi pont ki van fizetve. :)

Marcellusca 2008.10.21. 17:01:21

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.10.21. 16:47:48

Akkó' én is kérek vissza, mer' óvasod a kommentyeimet, oszt mégtán okunyi is lehetnye belűle, he!

jozicsenko 2008.10.21. 17:05:22

hi!

ajánlom, hogy minden új számítógépben gyárilag építsenek bekapcsolásszámlálót!

ip alapján azonnal terheljék meg jogdíjjal az oldalakra belátogatókat!

mi alapján diszkriminálják az online ipart?

ha lehet pénze a könyvtárak után az íróknak, legyen Zerónak is minden ide belépett olvasó után!

(és akkor találjátok ki, hogy komolyan gondoltam-e, vagy közbe röhögtem, esetleg inkább a teljes bandát elküldeném végre kekszet kapálni térdig érő szélbe...)

tehenke 2008.10.21. 17:10:08

Levédetem az "E" betűt. Ezentúl mindenki, aki írásra, vagy olvasásra használja, köteles nekem fizetni. Ha nem, akkor majd egy zsidó biztonsági szolgálattal szétveretem.

Johnny336 2008.10.21. 17:12:45

No, csak eljutottunk egy szidni való népcsoporthoz :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.21. 17:16:52

Azért nem röhejes, hogy a kisebbslgi kormányunk a nagy válság kellős közepén ilyen szigorúan őrködik a szerző jogok felett?

Jó tudni, hogy ebben az országban rend és fegyelem van, és már nincs semmilyen "ügy" amivel foglalkozni lehetne ...

Marcellusca 2008.10.21. 17:18:39

Johnny336 2008.10.21. 17:12:45

És még csak most!
Mit vártál? Magaslabdát?

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2008.10.21. 17:19:41

zero: küldtem is emilt, hogy milyen fontos jogszabályokat alkotnak :)

Marcellusca 2008.10.21. 17:20:34

jozicsenko 2008.10.21. 17:05:22

Ha megkérhetnélek, ne adj tippeket!
Csoda, hogy még nem találták ki. Bár ....

pakesz (törölt) 2008.10.21. 17:25:58

eloszor is ez a tervezetrol mar olvastam vagy 1 eve
masodszor akkor en ugy olvastam, hogy az EU-ban mar regota igy van, kb 60 HUF / konyv kolcsonzes

a tobbivel meg egyetertek, aki hasznalja az fizesse, Simornak is igaza van, hogy aki felvette a devizahitelt vallalt arfolyamkockazatot....

ami viszont itt van, az az hogy most meg csak 2 evre atmenetileg bevezetik a kozos terhere, aztan a kovetkezo kormany meg raveri azokra akik tenyleg hasznaljak, most 2 evig lehet ez az atmenet, hiaba demokracia van.... itt 4 evente valasztanak

reKorrekt 2008.10.21. 17:28:59

Még jó hogy egy képemet beraktátok az egyik postba, így nem kell fizetnem úgy... holnaputánig biztos nem! :)

franco provolone 2008.10.21. 17:30:01

Fővárosi Szabó Ervin Központi Könyvtárban 3800 FT az éves dij. Ha jól számolom, akkor ez 115 könyv.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.21. 17:47:48

Már megint a nyomorult jogvédők, egyszer ma már felhúztam magam, mivel nem itt akarok agyvérzést kapni, így mentem vissza a Palkóhoz! :o)

gidabiga 2008.10.21. 17:48:48

igenis szeretném még azt is fizetni.
mások által kikölcsönzött könyv jogdíját, még egy norvég család eltartását, a parlamenti képviselők költségtérítését, ha lehet, még nagyobb apparátust.
az baromira nem érdekel, hogy egyre kevesebb jut a napi megélhetésre, nekem az a fontos, hogy nekik jó legyen. és még annak a léhűtő cégnek, amelyik ebből élni fog és nem rosszul. :DDD
csak azt nem tudom, még meddig bírjuk. idegileg már nem nagyon sokáig :)))

papamaci1 2008.10.21. 18:05:27

Könyvtáros vagyok. Ha az olvasó fizetne, még jobban visszaesne a forgalom, tehát kevesebb dolgozó kellene. magyarul, a kormány, a pártok arra tesznek javaslatot, hogyan növeljük az értelmiségi munkanélküliséget. Ráadásul a fiatalok még kevesebbet olvasnának, a nyugdíjasnak meg egyetlen nívós szórakozását vennék el. Maradna Győzike.

Caracalla 2008.10.21. 18:16:48

Vicces kis történet ez.

Én alapvetően nem tartom jónak a jogdíj ötletét. Egyfelől a könyvtárak minél drágábbak, annál kevesebb lesz az olvasójuk. Vagyis nyilván még ha az egészet át is hárítják, akkor is csökken az össz szabad pénzük, amit állománygyarapításra fordíthatnak, ergo csökkenni fog a könyvek eladásából származó jogdíj. Az a vicc, hogy a könyvek legyártása a költség kisebb része, tehát egyáltalán nem biztos, hogy a szerzőnek anyagilag az a legjobb, ha a kölcsönzés után is kap jogdíjat. Ez a rendszer a már nem író, de régebben népszerű könyveket író szerzőknek előnyös, ellenben az újkönyveseknek rossz.

Aztán ott az a vicces elem, hogy csak ***a felosztás után lehet lemondani róla***. Vagyis nem mondhatom íróként, hogy az én könyveim ingyen kölcsönözhetőek könyvtárból, a jogkezelő mindenképpen megkapja a működési költség részét. Ergo a dolog legfőbb nyertese a jogkezelő szervezet lesz. Ez egyébként jó eséllyel az Artisjus lesz, mert a mostani módosító javaslat szerint egy darab, az irodalmi és a zenei művek jogait kezelő országos szervezetet lehet létrehozni. Kinek jó a könyvtári jogdíj egyértelműen? A jogkezelőnek. Rossz a könyvtárnak, az adófizetőnek, az olvasónak, a szerző, kiadó, stb. az kétesélyes.

Egyébként ezzel is megleszenek a Presserek, pl. látatlanban azt mondom, hogy Moldova, esetleg Eszterházy, stb. jól fog járni.

Végeredményben egy biztos: államilag, adóból támogatjuk a jogkezelőt.

És persze előbb-utóbb eljön az az idő is, amikor lesittelik az első anyukát, aki megmutatta a kikölcsönzött könyvet a családjának, mert elcsalt családtagonként 33ft jogdíjat.

mind2 (törölt) 2008.10.21. 18:20:26

Álmodtam egy országot magamnak.
Volt 140 képviselője. Mind a 140 esküt tett. Mind be is tartotta. Egyiket sem lehetett megvesztegetni. Okos törvényeket - jogszabályokat alkottak. Az ésszerűség volt a jelszavuk. Őszinték voltak. Figyeltek arra, hogy törvénytisztelők és követők legyenek. A miniszterek a népet szolgálták, mint azt a nevük is jelenti. A minisztériumokban dolgoztak, nem eszetlen szabályokat hoztak, hogy a munka látszatát keltsék. Pénzt adtak honvédelemre és tiszteletben tartották a nemzeti jelképeket, mert tudták hogy nemzeti önérzet nélkül nincs nemzet sem. Nem hallgatták le egymást.Ha pszichés gondjuk volt, lemondtak. Nem vásároltak szavazatokat. Nem állították szembe egymással a nemzet tagjait.... sorolhatnám.
És éppen ezért nem is féltek soha attól, hogy lámpavason fogják végezni.

Tittyman 2008.10.21. 19:15:29

Nem értem miért nem a kölcsönzendő könyv árába épitik bele a szerzői jogdíjjat.
Ha jól vágom a DVD kölcsönzők azért veszik drágábban a filmet mert ezt kell kifizetniük.
Megfizettetik velük a kölcsönzés jogát!
Így a könyvtárban ,már csak a kölcsönzés díját kellene ésszerüen kifizetni, ami lehet éves tagdíj vagy alkalmankénti összeg.....

Dr Kangörény 2008.10.21. 19:32:39

Én már eluntam, hogy minden lószart nekem kell megfizetnem. Én már nem akarok senkinek fizetni.

cuidado llamas 2008.10.21. 19:40:30

dillettáns fasz ez a kormány, azt se tudja, mit csinál. elhúzhatatnának már a picsába!

reKorrekt 2008.10.21. 19:42:38

"Nem értem miért nem a kölcsönzendő könyv árába épitik bele a szerzői jogdíjjat."

Mert azt a nagy költségvetésből kellene fizetni, alacsonyabb szinten a könyvtárak költségvetéséből. Így viszont fizethetjük mi, barmok.
Kurvajó hogy bármikor felmerül valami fasztarisznya csoportban hogy hééé, aggyatok már lóvét merhátmégisna, ezek a majmok meg adnak. a mi zsebünkből... kurvára elegünk van már!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.21. 20:35:39

Szerintem a szerzői jog fölött eljárt már az idő. A jogvédők pedig szerfölött irritáló emberek, mindig találnak valamit, amibe beleköthetnek. Itt meg a hangsúly megint azon van, hogy valakit pozícióba akarnak helyezni, erre remek lehetőséget nyújt a létrehozandó szervezet igazgatói széke.

Silcon 2008.10.21. 21:56:50

A könyvtár a könyv megvásárlásakor kifizette a szerzői jogdíjat. Minden olvasó után kicsit túlzottnak tűnik a díjszedés. Nem baj, eddig csak céget alapítottunk Szlovákiában, DVD-t, nyomtatót és fénymásolót vettünk ott a hazai reprográfiai díj miatt, ezután könyvet is onnan kölcsönzünk.
Ki sokat markol, keveset fog.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.21. 21:58:13

laspalmas 2008.10.21. 20:35:39

Én nem tartom elavultnak, megteremti annak a törvényi szabályozásnak a lehetőségét, hogy Te vagy én ingyen, teljesen legálisan bármilyen audio/video/írásos művet letölthess(ünk).

DE
A jelenlegi rendszert azonban sürgősen meg kellene reformálni. (ha már ennyire divat mostanában ez a szó)

-Az adathordozókat arányosan kell terhelni, az nem pálya, hogy egy cd előállítási költsége kevesebb, mint a matrica ára.
Mo.-on egyedül az egész régióban inkább stagnál a nyers cd/dvd eladása, erre nincs példa sehol a környezetünkben. 50+ cd-t megéri szlovákiából megrendelni, a postaköltséggel is olcsóbb,mintha itthon vennéd meg. --> jelentős áfakiesés, virágzó feketekereskedelem. (Zsiguli csomagtartójából, számla nélkül)

-A 120Gb és 300Gb -os stb. merevlemezeken azonos mértékű jogdíj van, így a kisebb kapacitású termék aránytalanul drágul.

-A fotómasinák memóriakártyáira kivetett jogdíj, az no comment.

-A ProArt 'terrorszervezet' szarrágó -rendőrséggel összehangolt- akciói, agresszív propagandája a beszedett 10-15 milliárdok fényében undorító.
A kijelölt hatósági szakértők hozzáértése és elfogultsága hagy kívánnivalót maga után. (enyhén fogalmazva) -ez önmagában megérne vagy három postot-

-Az artisjust 1-1,5 milliárdos(!) éves működési költsége vérforraló.

-A művészeknek kiosztott jogdíjakról egy elfogult, szintén művésznek kikiáltott embercsoport dönt, a közembereknek, de még a zenészeknek sem publikus, hogy pontosan kinek/mennyit/miért adnak...

Nincs kedvem tovább írni, de azt hiszem a leglényegesebb dolgokat leírtam.

sebcsaba 2008.10.21. 22:59:08

És ha egymás után kétszer veszem ki ugyanazt a könyvet, akkor kétszer fizetnek jogdíjat??

És ha megveszem a könyvet, de kétszer olvasom el, akkor a második miatt le kéne perkálnom a jogdíjat újra???

Perillustris 2008.10.21. 23:33:41

"A könyvtár a könyv megvásárlásakor kifizette a szerzői jogdíjat."

Nem. Úgy kéne, mint a DVD-kölcsönzőknél, ahol a tulajdonos a bolti árnál drágábban veszi meg a lemezt, de cserébe kölcsönadhatja bárkinek.

Tittyman 2008.10.21. 23:51:59

Sebcsaba:
Ha kétszer kölcsönzöd ki ugyanazt a DVD-t akkor érdekel?
Perillustris :Ezt próbáltam leirni én is ....

semota · http://livewithit.blog.hu 2008.10.22. 03:39:17

hát ez így tényleg kurvagáz... az nem lenne jó, hogyha az államra raknák ezt a terhet is, viszont ha az olvasókra rakják, az emberek még annyit se fognak könyvtárba járni, mint most.

Johnson Doe 2008.10.22. 05:52:58

Jómagam is sokat sündörgök a könyvtár téma körül, ugyanis azt "tanulom", mint hallgató. Namármost:
Alapvetőleg évről évre kevesebben járnak könyvtárba. A fiatalok igen kimagasló része csoda ha eljut a Vuk-ig, esetleg még a Kötelezők röviden-t kihozzák. Rendben. Ott a tévé, a net. Most behoznak megint egyet, és nem az fog számítani, hogy mennyit kell pluszban kifizetni a könyv kikölcsönzéséért, hanem hogy MEGINT fizetni kell valamiért. De facto: még kevesebben járnak majd könyvtárba. Még kevesebb olvasás, még több egyéb, kevésbé jellemformáló (pl. Joshi és Bharatai) elfoglaltság.
A könyvtár megveszi a könyvet, majd szolgáltatja azok felé, akiknek esetleg marhára nincs pénzük minden papírra nyomtatott művet beszerezni, hogy művelődhessenek, esetleg az agyukat használva szórakozhassanak (a jó könyv tanít, nevel, szórakoztat). Vegyük el ezt is, mert elég, ha az ember meghallja: adó, jogdíj, és ettől is elmegy a kedve. Maximum majd fellendül az e-book piac (még jobban), csak monitorról szar olvasni.
Reggel láttam: mélyponton a forint. De nem, ez kevésbé fontos, mint a szerzői jogok védelme. Valaki kérem, könyörgöm mutasson egy valamit érő politikust!!! A többit pedig exportálhatnánk levélnehezéknek Szíriába...

reKorrekt 2008.10.22. 07:05:31

Már magának az adathordozóknak a jogdíjazása is milyen már. És az ártatlanság vélelmével mi van? Mármint, honnan a francból veszik, hogy valaha is jogvédett anyagot fogok tárolni rajtuk? Ja, hogy 90% ezt teszi? Na és???
Pontos számot nem tudok azzal kapcsolatban, hogy a merevlemez piac mekkora hányadát teszik ki vállalati beszerzések, de nyilván milliárdos tétel ez is. Ezeken meg ugyebár nagy valószínűséggel soha nem fognak zenét, filmet, ebook-ot tárolni.
Most akkor ki a kapzsi-e?

Ez kb olyan mintha a megemelnék a cigi jövedéki adóját, mert egy csomóan úgy is csempészcigit szívnak... Klafa.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.22. 11:36:50

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.21. 21:58:13
Igen, leírtad a lényeges dolgokat.
"teljesen legálisan bármilyen audio/video/írásos művet letölthess(ünk)" Ez lenne a normális a mai világban, ennek a törvényi hátterét kellene kitalálniuk az okosoknak, nem szélmalomharcot vívni, és látszateredményket felmutatni.
"A jelenlegi rendszert azonban sürgősen meg kellene reformálni." Ez egyszerűen nem érdekük, mert akkor sokkal kevesebb pénzt emésztene fel a szervezetek működése.

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.10.21. 23:33:41
Ezt nem én sem, miért nem oldják meg így? Szépen, csendben, és az átlagember csak annyit venne észre, hogy idén nem 200, hanem 500 forinttal nőtt a tagság ára.

Johnson Doe 2008.10.22. 05:52:58
Nyugi, pár napja azzal foglalkoztak, hogy a légi utasok mekkora mennyiségű dohányterméket hozhatnak be az országba.

Geza 2008.10.22. 12:05:18

laspalmas 2008.10.22. 11:36:50
"Nyugi, pár napja azzal foglalkoztak, hogy a légi utasok mekkora mennyiségű dohányterméket hozhatnak be az országba."
Hmm, akkor szerintem ideje lenne azzal is foglalkozniuk, hogy ha kiutazás előtt eszek valamit, akkor annak a végterméke már nem a magyar mezőgazdaságba kerül vissza, a visszautazás előtt kint elfogyasztott kaja végterméke igen, azaz az utazásom tulajdonképpen testsúly-különbözetnek megfelelő mértékű bújtatott szervestrágya-export/import, amiért tiszta sor, hogy illetéket kellene fizetnem, a kérdés csak az, hogy ki kell-e váltanom ehhez valamilyen vállalkozói papírt, vagy a dolog természetéből fakadóan őstermelőnek számítok-e :).

SoulReaver 2008.10.22. 12:12:17

Geza: van, akinél a teljes testsúly annak minősül... :D

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.22. 15:00:16

B+ Geza!!! :o)

laspalmas: Most vagy Te olvastál félre engem, vagy én téged.
-A netről való audio/video letöltés ebben a pillanatban is teljesen legális kishazánkban.

SoulReaver 2008.10.22. 15:16:01

Akkor most a jútúb micsoda? ??????

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.22. 15:30:13

Akkor most a jútúb micsoda? ??????

és a szex vajon mi?

Nem értem a kérdést, a júútúúúb az egy videomegosztó site :o)

SoulReaver 2008.10.22. 15:33:09

FFF: csakazért kérdem, mert onnan is le lehet tölteni és ezekszerint illegális... Nem mintha lenne netem... :DDD

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.22. 15:36:55

Ki mindta, hogy illegális, tényleg nem tudom követni xD

SoulReaver 2008.10.22. 15:38:23

Háth akkor csak nálunk az, mert itt le van tiltva... :/
Én kérek elnézést... :)

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.22. 15:42:10

Melóhelyen? :o) Rendszergizdának egy sör és már bámulhatod is az új britni szpírsz klippet

SoulReaver 2008.10.22. 15:44:27

Multikultinál nem így van sajna, de ha minden igaz, akkor elő fogok léptetődni, ahhoz meg jár a U2be... :DDD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.22. 15:44:53

Főnök
Én valami olyasmire gondoltam, hogy megveszek egy könyvet, beszkennelgetem, feltöltöm valahova (a technikai háttérrel nem vagyok tisztában), ahonnan pl. Te lehívod, és olvasod esetleg kinyomtatod (kortárs magyar költő 5 lapos verseskötete esetén nem nagy költség).

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.22. 15:55:20

laspalmas:
Én azt mondom, hogy a mai ismereteim szerint ez is legális.

-A második fele az biztosan, tehát hogy én letöltöm és kinyomtatom magamnak.

-A jogvédők miután ezt kénytelenek voltak elismerni, most azt mondják, hogy letölteni lehet, feltölteni törvénytelen.

-Viszont már 2005-ben kimondta az ügyésszég, hogy feltölteni (megosztani) sem gáz, ha ez nem jövedelmszerzés céljából történik.

A Diablo hub elleni eljárást ezzel a szöveggel szüntették meg:

"még ha tényként is fogadjuk el, hogy a szerveren döntően szerzői jogvédelem alatt álló műveket osztottak meg, a nyomozás akkor sem tárt fel olyan bizonyítékot, hogy ez bárkinek a jövedelemszerzését vagy jövedelemfokozását szolgálta volna, tehát hogy a művek megosztása túllépte volna a szabad felhasználás kereteit".

Csak mindig jönnek a szarrágó ProArtosok és megpróbálják megmagyarázni a lehetetlent... ezért van ekkora kavar a fejekben.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.22. 15:57:57

A letöltés pedig egyértelműen legális, a fent említett jogvédő szervezet próbált letöltőket perelgetni, csak baszogatás céljából.

Itt egy felmentő ítélet:

"a vádlott által letöltött film és zenei anyagok vonatkozásában a bíróság álláspontja az, hogy a szerzői jogdíj megfizetés F.G. vádlott által azzal megtörtént, hogy az üres adathordozókat megvásárolta, hiszen az adathordozók vételára már a [...] szerzői jogdíjat is tartalmazta."

(Azt hozzáteszem, hogy ez szoftverekre nem érvényes!)

Geza 2008.10.22. 16:00:34

SoulReaver 2008.10.22. 15:38:23
"Háth akkor csak nálunk az, mert itt le van tiltva..."
Nézzük :).
Először is tessék próbálni 'youtube.com' helyett pl. 'you%74%75be.com'-ot írni a címbe ('t' = százalék-74, 'u'=százalék-75). Kicsi az esély, de primitívebb szűrés esetén átmegy.

www.you%74%75be.com/watch?v=e2s9mDWqpNU

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.22. 16:06:29

Geza: nálam egy éve még működtek az anonymose oldalak is :o)

Amikor azokat is kilőtték, akkor kellett befektetnem néhány sörbe...

SoulReaver 2008.10.22. 16:09:38

Geza: fuckin' Streaming Media is filtered... :)

Geza 2008.10.22. 16:11:04

Jut is eszembe a jogvédős duma kapcsán:

1., Veszek egy könyvet, azt annyiszor olvasom, ahányszor akarom - eddig talán tiszta sor.
2., A családi költségvetésből veszünk egy könyvet, azt (egyszerre csak egyikünk, de) annyiszor olvassuk, ahányszor akarjuk - talán még ez is tiszta
3., A Mókus-örs összedobott pénzéből vesszük meg a Timur és csapatát, és sorra végigolvassuk - valószínűleg ez is elmegy
4., A Gazosdűlői Olvasókör Egyesület vesz egy könyvet, és a tagok azt olvasgatják - ez még legális?
5., Mert ha igen, akkor legális a Békés Megyei Könyvtár esetében is, ahol az olvasójeggyel rendelkezők az egyesületi tagok, az éves könyvtári díj a tagdíj, a könyvtár könyvei pedig a fenti közös könyv egyes esetei. Nincs kölcsönzés, hanem az egyesület tagjai használják az egyesület tulajdonát képező könyveket.
6., A jogvédők kinyalhatják a hónaljamat...

Geza 2008.10.22. 16:13:54

SoulReaver 2008.10.22. 16:09:38
"fuckin' Streaming Media is filtered"
Aha, akkor hát tovább.
www.keepvid.com, bemásolni a youtube-os URL-t, aztán letölteni és helyileg lejátszatni valami flv-t tudó lejátszóval? (linuxon, bsd-n az mplayer viszi, windowsosat fejből nem tudok, a keepvid-en reklámoznak valamit, de ha más nem, akkor gugli).

Geza 2008.10.22. 16:14:35

Geza 2008.10.22. 16:13:54:
Fhszom. Szóval www.keepvid.com
vessző nélkül.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.22. 16:29:54

Geza, ezennel megkaptad a GDP esküdt ellensége címet! :o)

Kodomo 2008.10.25. 19:00:05

Tiszta sor, hogy a könyvtári jogdíj, meg a saját könyv jogdíj kezelése között ellentmondás lenne a tervezet bevezetésével. (A saját könyv többszöri olvasását nem lehet ellenőrizni és utána jogdíjat fizettetni.) A terv tehát szar. Mondjuk ez valószínűsíti, hogy bevezetik.

A film-kölcsönzős megoldás jónak tűnik, kölcsönzésre szolgáló példányok drágábbak.
---------------
Egyszer tönkretettem egy kölcsönzött vhs kazettát. A kocsiba hagytam a kalaptartón nyáron, aztán mire visszavittem volna elolvadt és megfolyt kissé.
Azt mondja a kölcsönzős, hogy az elosztónál be tudja szerezni újból, 8000 Ft lesz. Há b+, egyszer már megvetted a kölcsönzés jogát, csak egy önköltséges másolat kellene!
(Kifizettem, mert hülye vagyok.)

süti beállítások módosítása