Skip to content


       Szűrés lista

Javítóintézetből prostikat

A XV. kerületi  "Rákospalotai Javítóintézet és Speciális Gyermekotthon" 36 férőhelyen fogad javítóintézeti nevelésre utalt és 26 férőhelyen előzetes letartóztatásban lévő 14-19 éves lányokat. Értük és mellettük körülbelül 80 ember dolgozik. Tanárok(közülük 6 általános iskolai tanár!!! ... és 2 darab szakképző), felügyelőnők (42 fő), konyhások (4 fő) ééééés központi igazgatás: 28 fő.  Az intézet költségvetése közel 400 millió forint állami támogatás per év. Azonban hiába a megfeszített munka és a sok pénz, a lányok többsége nehéz körülmények között nevelkedett, nehéz életük volt, és mivel a prostitúció jelen volt a múltjukban(is) borzasztó nehéz őket "kordában tartani".

Jelenleg  ott tartanak, hogy az alkoholista vagy erőszakos szülők, korábbi nemi erőszak, kis korban elszenvedett szexuális zaklatás rossz élményeitől szenvedő lányokra specializálódott stricik könnyedén magukhoz édesgetik őket, ajándékokkal és márkás holmikkal halmozzák el őket. Aztán bulizni viszik, majd alkohollal itatják, droggal etetik őket és kérik az első szívességet: feküdjenek le egy barátjukkal (majd idegenekkel is).

 

Az intézetben a nevelteknek hétköznap és vasárnap mindössze 20:00-22:00-ig van szabadidejük, szombaton ugyanez ki van tolva éjfélig. Vagyis alapesetben nem nagyon lenne idejük drogozni, piálni vagy kurválkodni. Ugyanis ha valaki piásan/drogosan tér vissza kimaradásról, rögtön kap egy fegyelmit és bent rohad pár hétig. A kiskapu ott van, hogy az intézet szabályzatában 3 nevelési fokozatú rendszerbe sorolják a lányokat a szerint, hogy meddig nem vétettek a szabályzat ellen. És ha valaki 4 hónapig jókislány volt, átkerül a 3. fokozatba, ami magával vonja, hogy kéthetente péntek délután egytől, vasárnap este hatig eltávozáson vehet részt. Vagyis van két teljes éjszakájuk, hogy szívjanak, zülljenek és dugassák magukat úgy, hogy sose derüljön ki. (ugyanezt megtehetik már 2 hónap után 2-es fokozatba kerülve, csak akkor 4 hetente szabadulnak ki az életbe)

Életidegen az emberkereskedelemről szóló törvény, így a jogszabály alapján csak 20-25 eljárás indul évente, mert a bizonyítás szinte lehetetlen.  Kerítési ügy is alig 250 van egy évben, holott becslések szerint 10 és 50 ezer közt lehet a számuk.

Címkék: közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr85812844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DArchAngel 2008.12.09. 12:12:33

Kiskapu, ennyi. Azért mondjuk elég problémás lenne minden bentlakó mellé nevelőt, rendőrt állítani, amikor elhagyják a műintézményt.
Bár én a rendőrség helyében simán követnék egy-két csajt, aztán csőre töltött fényképezőgéppel lehetne gyártani a bizonyítékokat.

Makk Marcsi 2008.12.09. 12:24:05

Hát gyermekotthonnak elég speciális! Csak azt nem foghatom fel, hogy miért mehetnek egyátalán ki a szabadidejükben? "Most akkor ez így hogy?" Mi ez? Valami állami pénzen fenntartott kollégium? Ez végtére is valami börtönféle, nem? Vagy csak én volnélk oly naív, hogy úgy gondolom, a börtön azért börtön, mert rács van az ajtaján ablakán?

Gyalogtank666 2008.12.09. 12:32:19

Nem tudom, megváltozik -e a nevezett műintézmény belső szabályzata, de az biztos, hogy ez egy nagyon jó reklám a Rákospalotai állami kuplerájnak. Biztosan hamarosan megnő az érdeklődés, megszaporodnak a Józsi bácsik, tán még az árfolyam is emelkedik majd a kereslet felfutása nyomán. Dübörög a gazdaság!

rolika 2008.12.09. 12:32:56

miért pont ez működne?

arra kíváncsi lennék, mivel üti el a napját 28 ember a 80-ból...

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.12.09. 12:55:17

reggel megrökönyödtem ezen a híren. Valamit ki kellene találni az ilyen futattatók és a beteg klienseik ellen...

Vicces ez a 26 főre 28 fős adminisztráció és 80 fős személyzet.... Biztos, hogy jól működik a rendszer?

off:
jó téma lehetne, ha körüljárnátok a távhő kérdést, valahogy azt sem érzem fainek! Itt emlékeztem emg róla:
rhynnhosei.blog.hu/2008/12/09/tavho

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.12.09. 12:59:36

"Hát gyermekotthonnak elég speciális! Csak azt nem foghatom fel, hogy miért mehetnek egyátalán ki a szabadidejükben? "Most akkor ez így hogy?" Mi ez? Valami állami pénzen fenntartott kollégium?"

Két féle intézetet különböztetünk meg. A nyitottat és a zártat. A zártból is akármikor ki lehet lógni, lásd a 12 éves kis mp3 lejátszóért bökős purdégyereket...

De tudok egy igen alkalmas személyt arra, hogy bemutassa milyen intézetisnek lenni, mi mindennek vannak/voltak kiszolgáltatva a bent élők. Hogyan ölték meg a barátnőjét, és így tovább. Ő személy szerint a Kedvesem. Amint elérem, megkérem írjon nektek kicsit.

reKorrekt 2008.12.09. 13:22:29

"ééééés központi igazgatás: 28 fő"

XDDD

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.09. 13:52:46

Bár a rákospalotai javítóban még nem jártam, de az aszódit már volt szerencsém megismerni. Mint látogató, természetesen.
Úgyhogy most néhány közérdekű információ:
A javítóintézet nem börtön. A fiatalkorú bűnelkövetők ellen elsősorban intézkedés foganatosítható (lásd: javítóintézet), és csak egyfajta ultima ratioként lehet fiatalkorúak börtönébe zárni őket.
A javítóintézetnek elsősorban nem az a célja, hogy büntessen, hanem az, hogy neveljen, és megóvja a bent lévőket a természetes környezetüktől. Amíg a börtönben mondjuk 10 négyzetméteres zárkákba szokás összezsúfolni 6-8 embert, és átlagosan 80 elítéltre 2 nevelő és egy fegyőr jut, addig a javítóban a fiatalkorúak kb. 12 fős csoportokban vannak, és minden csoportra jut 2 nevelő, mint egy nagycsaládnál.
Tekintettel arra, hogy a bentlévők nem éppen a jólszituált rózsadombi gyerkőcök közül kerülnek ki (értsd: 70% cigó), ezért sokuknak már saját gyermekük van otthon. Mint már mondtam, a javítónak nem fő célja a büntetés, ezért a szabadság, a kimenő illetve az eltáv. jó motivációs eszközként is szolgálhat, amellett, hogy azért segít a külvilággal való minimális kapcsolattartásban, ami elengedhetetlen. Amennyiben ezeket megvonnák tőlük, annyiban elszöknének, és soha a büdös életben nem mennének vissza az intézetbe.
A biztonsági csoportokba való sorolásnak is megvan a maga oka. Ezt a rendszert rezsim rendszernek hívjuk, és úgyszintén motivációs céllal működik. A bentlévők napja pedig nem csak rézbaszással telik (bár kétségtelenül profi pingpong játékosok lesznek 1-2 éven belül), de szakmát is tanulnak.
Az viszont - sajnos - természetes, hogy a 15 évesen bekerült kis cigány prosti nagy valószínűséggel nem lesz apáca. De azért vannak sikertörténetek is.

aranyszegélyes pogácsa 2008.12.09. 14:10:48

nos, szerintem nem az intézet minősége magyarázza, hogy a lányok miért lesznek prostik, hiszen mennek becsületes család gyermekei is, az új d&g farmerért, egyetemisták a tandíj áráéért, család anyák a váratlan nagy számlák kifizetéséért, az intézet lakók sokszor a haza út áráért, ezért azért. a stricik megtámadnak mindent amit érnek. intézetes lányok, diszkós kislányok, akik ugyanúgy ki vannak szolgáltatva. hiszen sem a család, sem az intézet, sem más , nem követheti minden lépését az embereknek. aki ezt válassza, az az lesz, de ez nem törvény , hogy minden intézetes vagy nehéz sorú gyerek prostituált lesz.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.09. 15:19:26

62 férőhely, 42 nevelőnő
Akkor majdnem mindenkire jutna egy vigyázó szempár, nem? Bár nyilvánvaló, hogy a kijárási idejében nem követheti, hogy ellenőrizze a rábízott lányt.
De hogy minek kell minden lány mellé 0,45 "igazgató", az rejtély.

Horizont 2008.12.09. 15:46:11

Én azért sajnálom azt a fiatalt aki ott köt ki és így él.Sok sikertörténet nem születhet, nehezen lehet ebből kitörni szülői segítség és szeretet nélkül. Mondjuk pont ennek hiánya miatt kerülhetnek be sokan.
Javítóintézet? Inkább "rontóintézet".
Nem dolgoznék ott.

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.09. 16:13:38

laspalmas:

Vedd hozzá az előzetesben lévőket, majd pedig vedd hozzá azt is, hogy 24/7 kell tolni a munkát valakinek, egyeseknek bizony ott is kell aludni. Ne hidd, hogy ez a munkahely a klasszikus elfekvő, ahova bejár ez ember melegedni heti kétszer, aztán felveszi a fizut a hó végén. Nem mindenki politikus.:)

martonx 2008.12.09. 16:21:02

Engem az egész hírben a hely létszáma fogott meg leginkább. Az oké, hogy 3 műszak van, de nem hiszem, hogy éjszaka nagy pörgés lenne egy "zárt" intézetben.
És miért kell 28 adminisztrátor mindehhez?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.09. 16:28:03

lombroso

Ezt még értem is, de a 28 fő a "központi igazgatásból" felfoghatatlan. Kell mondjuk szerintem:
-1 igazgató(+1 titkárnő)
-1 helyettes(esetleg +1 titkárnő)
-1 könyvelő
-1 bérszámfejtő
-1 "főnök" a nevelőknek
zusammen 5-6

aranyszegélyes pogácsa 2008.12.09. 18:01:06

a sikertörténet relatív, az is annak számít, ha valakinek normális élete van, saját családot alapít, rendes munkából él. és ebből azért vannak sokan

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.09. 18:10:27

pogácsa: pontosan ezt értettem sikertörténet alatt. Kevés agysebész kerül ki onnan. Max. olyanok, akik baltával operálnak.:)

laspalmas:
nem ismerem a rákospalotai körülményeket, és Aszódon sem vezettek végig a régi épületben elhelyezkedő adminisztrációs, addiktológiai, stb. osztályokon, így erről nem tudok nyilatkozni.
Ha viszont nagyon érdekel a dolog, akkor dobj nekik egy érdekélődő mailt:
leanynevelo@leanynevelo.hu, titkarsag@leanynevelo.hu
vagy
Telefonszám: 36-1-307-63-68, 307-63-66, 307-6396

emzperx 2008.12.09. 19:08:58

400.000.000Ft/(80fő+36fő+26fő)/12hó = 234.742 Ft/Fő/Hónap

Tehát ennyi pénzünkbe kerül fejenként ez az intézet.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.09. 20:46:55

lombroso
Nem, annyira nem érdekel, meg különben is utálok hivatalos, udvarias leveleket írni.

A múlt heti Nők Lapjában volt egy cikk a rákospalotai intézetről, kikerestem. Lányok mesélik a saját történetüket:
"...Vera mesél, elmondja, hogy az anyja rendszeresen magára hagyta otthon a bátyjával együtt, és ő néha elindult a keresésére éjszaka. Mikor mindketten hazaértek, előkerült a fakanál, és nagy verés következett a 'csavargásért'. Az anyját meg az apja verte, már akkor is, amikor a bátyja benn volt a pocakjában. Hétéves volt, amikor intézetbe került,..."
"...Pedig Katának sem maradt több, az élet elvett tőle mindent, amit csak lehetett. A legfontosabbat, az édesanyját másfél évesen. Elmenekült az apja fenyegetései miatt. Ha kérdezgetem, csak azt mondja, hogy nem törődtek vele, nem szerették, iskola után mehetett, amerre akart. Az apja meg néha éjszaka is vitte az utcára, míg kártyázott, ő meg csak várta-várta, és egyre csak az járt a fejében,hogy egy ilyen kicsi lánynak miért kell éjjel az utcán lenni? Tizenegy évesen szeretett bele egy fiúba..."
A tizenhat éves Emese:
"-Négyéves voltam, amikor rájöttem, apám megcsalja anyámat. Furcsa telefonok jöttek, és tudtam, apám hazudik. Egyszer én vettem fel a kagylót, elmondtam azt a nőt mindennek..Ezután elváltak a szüleim. Anyám későn járt haza, mindig hullafáradt volt. De ahhoz azért volt ereje, hogy összevesszünk, és jó erősen megverjen. Volt szíve egy nála két fejjel kisebb gyereket összerugdosni.. Egy idő után már csak röhögtem, mert azt éreztem, hogy a rohadt életbe, bármit csinálok, úgyis megver, akkor úgyis mindegy..És akkor jött az utca. Eleinte csak a cigi került elő, aztán az alkohol. Kilencéves voltam, amikor elkezdett egy fiú ostromolni a szerelmével. Tizenkettő voltam, amikor már rendszeresen nálunk aludt.
Rip.: Édesanyád megengedte?
-Nem szólt érte, neki is voltak kapcsolatai. De kezdetben jó volt így, mert legalább azt éreztem, hogy van mellettem valaki, aki szép ruhákat vesz, aki levisz fagyizni, aki udvarol, aki mindig velem akar lenni..De hamar megváltozott minden. Amikor már ott élt velem, elvárta, hogy minden áldott nap mossak, főzzek, takarítsak, azt meg is csináltam, mert muszáj volt, de az, hogy felrakja az asztalra a lábát, és 'jaj, csináljál már nekem egy kávét, mert megfejellek',ez már sok volt. És össze is verekedtünk többször. Akkor gondoltam, hogy elég, véget kell vetni ennek. Aztán lett valaki más, következett a drog.
..aztán Emese odáig jutott, hogy véget akart vetni az életének, mert 'ha meghal, legalább történni fog valami, talán kicsit odafigyelnek rá'.
-Fogtam magam, és bevettem az összes nyugtatót, és megittam rá két liter bort meg egy csomó röviditalt, lementem a kocsmába, pedig már alig tudtam járni. Röhögtek rajtam, én meg sírtam, a mentősökkel is veszekedtem, gyűlöltem, meg akartam ölni mindenkit, csak engem hagyjanak békén, mert nekem ennél jobb helyre kell kerülnöm. Ha a halál az, akkor oda. Három nap zárt osztály lett belőle. Anyám hazafelé menet azt mondta, még be kell ugranunk valahova. Ide hozott."

Kenguru 2008.12.09. 21:11:09

"Az viszont - sajnos - természetes, hogy a 15 évesen bekerült kis cigány prosti nagy valószínűséggel nem lesz apáca. De azért vannak sikertörténetek is."

Az viszont nem termeszetes, hogy azt aki egy 15 eves lanyt futtat, azt nem uldozi a torveny nagyon durvan.
Es nem csukjak le, mondjuk 25 evre.

Annak azert lenne visszatarto ereje.

zpequino 2008.12.09. 21:17:13

"-Négyéves voltam, amikor rájöttem, apám megcsalja anyámat. Furcsa telefonok jöttek, és tudtam, apám hazudik. Egyszer én vettem fel a kagylót, elmondtam azt a nőt mindennek.."

4, jaja! :D

egypszichoaktivista · http://egypszichoaktivista.blog.hu 2008.12.09. 22:00:57

érdekes lenne azon is elgondolkodni, milyen az a társadalom (a mi társadalmunk), ami megtűri, sőt támogatja a prostítúciót.
rákospalotán innen és túl ugyanis a prostitúció azért maradhat fent, mert vannak férfiak, akik igénybe veszik a "szolgáltatást", akik árunka tekintik a női testet, vagy akik maguk prostituálják a nőket, és vannak mások, akik ez ellen semmit sem tesznek.
nem a lányokat és az intézeti fegyelemat kellene kritizálni, hanem a prostitúciót támogató társadalmat.

Horizont 2008.12.10. 07:09:51

Amíg lesznek férfiak akik képesek fizetni és ennyi az igényük a szexre addig a prostitúció meg is marad.Nem csak nálunk van, majdnem mindenhol a világon.Nem is tudom mit tehetne a társadalom?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.10. 07:39:52

Ilyen férfiak pedig mindig is voltak/vannak/lesznek, mert külső vagy belső adottságaik miatt nem találnak párt maguknak (alkalmit sem), vagy csak egyszerűen kell nekik az izgalom, amit a fizetett együttlét nyújt, vagy egyszerűen nem akarnak időt/energiát szánni egy nőre a "cél" érdekében, egyszerűbb a pénzt lerakni. Én női szemmel így látom, de ezt igazából a pasik tudnák elmondani.

Azért írtam be a lányok történeteit, ami megjelent az újságban, hogy lássuk, mennyire kiszolgáltatottak, mennyire éheznek a jó szóra, és szeretetéhségüket milyen könnyű kihasználni. És ki is használják azok, akik dolgozni lusták, kemény bűncselekmények elkövetéséhez puhányok. Számukra kézenfekvő, hogy a gyenge lányokkal keménykedjenek, és ebből éljenek. Ezt tényleg szigorúan kéne büntetni. Mert enélkül az ilyen nehézsorsú lányoknak a "normális", boldog élet mindig csak álom marad. Ők valamikor a szüleiknek "köszönhetően" a társadalom peremére kerültek, nem láttak jó családi példát, amit követni tudnának, így nem is tudnak aszerint élni. Az ő gyerekeikre pedig sajnos valószínűleg ugyanez, vagy nagyon hasonló sors vár.

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.10. 09:45:19

laspalmas:

Jó cikk, nálam a srácoknál azért kevesebb volt a prostituált.:) Akikkel én beszéltem, azok általában csoportosan elkövetett fegyveres rablásért (8 ker., kés), pár tonna színesfém begyűjtéséért, zsarolásért, testi sértésért vagy vasúti közlekedés veszélyeztetéséért (ellopta a váltóból a kábelt) voltak bent.
A börtön már keményebb, ott az egyik interjúalanyom rablásért ült, a másik pedig gyilkosságért. Mondjuk a gyilkos srác jó arc volt, nagyon jót beszélgettünk.

Prostitúció mindig volt és mindig lesz. Ettől persze még üldözni kell, vagy legalábbis szabályozott keretek közé szorítani.

Kenguru:
Hallottam már olyan sztorit is, hogy a dutyiban lévő srácnak 15 éves barátnője van, akihez a házassága napjáig nem fog hozzányúlni, mert hagyománytisztelő, konzervatív, jó cigány neveltetésű, de azért 18. szülinapjára kapott a nagybátyjától két lányt kurvának, akiket futtathat. Ezt rakd össze.:)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.10. 09:58:22

lombroso
Persze, a fiúk is, lányok is megkeményednek, bűnöznek. Ennek a legegyszerűbb, legáltalánosabb módja lányoknak prostinak állni/prostitúcióba sodródni, fiúknak lopni/rabolni.
Ez van sajnos, erre nincs rövidtávú megoldás.

egypszichoaktivista · http://egypszichoaktivista.blog.hu 2008.12.10. 11:17:14

ha mindenki mindig azt hajtogatná, hogy ez meg az a társadalmi jelenség mindig is volt és mindig is lesz, akkor soha semmi nem változna. szerencsére ez nem így van, vannak, akik tesznek is valamit. fura, ha ugyanazok az emberek, akik le szeretnék váltani Gyurcsányt, változást szeretnének a médiában, politikában, oktatásban, akármiben, egyes jelenségekre azt mondják, ezen nem lehet változtatni.
amúgy meg nem azok a férfiak járnak prostituálthoz, akik "rá vannak szorulva", hanem főleg nős emberek. nem a szexről szól,hanem az uralom kifejezéséről.

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.10. 12:20:05

aktivista:
Ne keverd a szezont a faszommal, eddig mindenki azt mondta, hogy a prostitúció rossz dolog, vissza kell szorítani, tiltani kell, büntetni, stb., de megszüntetni lehetetlen. Mindig volt, mindig lesz, de nem mindegy, hogy milyen mértékben. Analógiák: munkanélküliség, bűnözés, korrupció. Mindig voltak, mindig lesznek, csak éppen nem mindegy, hogy mekkora a mértéke.

egypszichoaktivista · http://egypszichoaktivista.blog.hu 2008.12.10. 13:16:34

nem, abszolút nem arra reagálsz, amit írtam. nem a prostitúció rossz dolog, hanem az a rossz, hogy egyesek igénybe veszik. ti úgy beszéltek róla, mintha a lányok hibája lenne, pedig ez az igénybevevő férfiak bűne, és azé a társadalomé, ami megtűri. nem visszaszorítani kell, hanem megszüntetni. és ehhez az kellene, hogy a többségi attitűd változzon, hogy végre beismerjék, hogy a prostitúció nem más, mint a férfiak uralomgyakorlása a nők fölött. ami az élet minden területén nyomon követhető, de itt a legsúlyosabb.
semmi köze a munkanélküliséghez vagy a korrupcióhoz.

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.10. 13:50:32

Rendben, elbeszélünk egymás mellett. Akkor szépen sorban fogom venni, amit írsz, és ígyekszem tőmondatokban reagálni, nehogy félreértés legyen.

"nem a prostitúció rossz dolog, hanem az a rossz, hogy egyesek igénybe veszik."
Ez a mondat logikailag nem állja meg a helyét. Persze, hogy igénybe veszik, attól valósul meg a cselekmény. Miért, úgy legyen valaki - ezek szerint helyesen - prostituált, hogy senki sem dugja? Véleményem szerint a prostitúció rossz dolog, csakúgy, mint annak igénybevétele. Tekintve, hogy a két fogalom között erős összefüggés van.

"ti úgy beszéltek róla, mintha a lányok hibája lenne, pedig ez az igénybevevő férfiak bűne, és azé a társadalomé, ami megtűri."
Hibás felfogás CSAK áldozatként beállítani őket, nekik is megvan a maguk felelőssége. Senki sem tagadja, hogy nagy a társadalom felelőssége, csak úgy, mint a szolgáltatást igénybe vevő férfiak illetve a futtatók bűne. Viszont azt már te képzeled a kommentekbe, hogy itt mindenki ujjal mutogat a lányokra, és megtettük őket bűnbaknak.

"nem visszaszorítani kell, hanem megszüntetni."
Szemmel láthatóan nem ment át a munkanélküliség/koorupció analógiám. Amennyiban tanultál bármennyi közgazdaságtant is, annyiban emlékezhetsz arra, hogy például a munkanélküliség NEM SZÜNTETHETŐ MEG. Mindig lesznek emberek, akik nem akarnak dolgozni, vagy éppen olyan a helyzetük, hogy nem tudnak munkátvállalni. Ettől függetlenül az lenne az ideális, ha megszűnne. Ez viszont a gyakorlatban nem fog bekövetkezni. Hasonlóan a korrupcióhoz. Lefordítva az analógiát a prostitúcióra: a nagy számok törvénye alapján kurvák mindig is lesznek, mert mindig lesz rájuk piac. A legősibb szolgáltatás nem számolható fel, hiszen mindig lesznek olyan nők, akik lecsúsznak, mindig lesznek olyan férfiak, akiknek csak pénzért jön össze a dugás, és ezek az érdekek mindig is találkozni fognak egymással. Társadalmilag természetesen az lenne a kívánatos, ha nem lenne prostitúció, de mivel ez a gyakorlatban nem kivitelezhető, ezért inkább arra kell törekedni, hogy VISSZASZORÍTSÁK, esetleg beszabályozzák.

"és ehhez az kellene, hogy a többségi attitűd változzon, hogy végre beismerjék, hogy a prostitúció nem más, mint a férfiak uralomgyakorlása a nők fölött. ami az élet minden területén nyomon követhető, de itt a legsúlyosabb."
Jah. Én hímkurva vagyok, ha gyakrabban mosogatok/sütök/takarítok/viszem ki a szemetet mint a barátnőm, és rendszerint az ő akarata érvényesül, ő "gyakorolja az uralmat"? Remélem nem fogunk átcsúszni valami feminista vitalapba.

"semmi köze a munkanélküliséghez vagy a korrupcióhoz. " Az analógiát remélem már sikerült megértened a fentiek alapján.

Amúgy kíváncsian várom, hogy neked milyen megoldásaid vannak a megszüntetésre, és nem pedig a visszaszorításra. természetesen az olyan megoldást nem fogadom el, az azt mondja, hogy "a férfiak szórjanak hamut a fejükre, és ezentúl soha senki ne vegye igénybe a prostik szolgáltatását." Mondjuk ha megkaphatod az állam minden monopóliumát, akkor mit tennél. Ne feledd, a varázsszó: "megszüntetni"!:)

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.10. 13:54:44

Jesszus, ne! Ebből tényleg feminista vitalap lesz.
Tudod mit? Inkább vedd úgy, hogy nem reagáltam. Tévedtem, neked van igazad, az egész a rohadt férfiak hibája! Hogy dögölnének meg.

Marcellusca 2008.12.10. 15:00:26

lombroso · www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.10. 13:50:32

Szépen összefoglaltad, csak nem biztos, hogy mindenki érti. :D

lombroso · www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.10. 13:54:44

Há' millen férfi vagyol Te mán? Csak úgy nem vonunk vissza semmitsenem! Már csakazértse!
Vagy tényleg a barátnőd akarata érvényesül? Olvasta az előző kommentedet és rád pirított? xD

"egypszihoAUTISTA"!

Röviden: kereslet - kínálat!
Ha nem lenne rá kereslet, akkor nem lenne aki kínálná magát!
Tudom (és mindenki tudja), hogy ez nem jó, de nem fogod tudni megszűntetni!
Kereslet - kínálat!
Ha én mákos lecsót akarok enni és nincs kínálat, akkor éhen halok. Ha sokan akarnak enni mákos lecsót, akkor valaki ekőbb-utóbb el fogja készíteni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.10. 18:23:05

(Na jó, most érkezett el a pillanat, hogy itt is regelnem kellett, pedig elég régóta olvasom már a Vastagbőrt...:))

Kedves Marcellusca!

Nem pirítottam Rá - mármint a barátomra -, ugyanis Ő szokta néha felgyújtani a konyhát.:) Velem maximum a helyesírását ellenőrizteti, ami a föntebbi hozzászólásaira is ráfért volna.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.10. 18:46:03

"ehhez az kellene, hogy a többségi attitűd változzon, hogy végre beismerjék, hogy a prostitúció nem más, mint a férfiak uralomgyakorlása a nők fölött"

Kedves pszichoaktivista!

Induljunk ki abból, hogy minden állításod és azokra alapozott következtetésed helyes. Mi következik azután, hogy a társadalom minden egyes, vagy netán csak véleményformáló tagja beismeri, hogy a prostitúció a férfiak uralomgyakorlása a nők fölött? Cikkeznek róla? Konferenciát hívnak össze? Tárgyalja az országgyűlés? Véleményt fogalmaz meg az ombudsman? Elkapják az összes stricit, és leültetik őket 25 évre? Mégis mi? Te hogyan változtatnád meg a lehető legpasszívabb, a lehető legkisebb ellenállás irányába haladó többségi attitűdöt? Szórólapoznál? Tüntetnél? Kampányt folytatnál a tévében? Győzike show helyett feminista Pista folyjon a retek klubból? Vagy mégis mi szerinted a lehetséges megvalósítási eszköz?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.10. 20:26:47

Apropó feminizmus, kedves pszichoaktivista, mi a véleményed a következő hírről?

"A Labrisz Leszbikus Egyesület és a Háttér Baráti Társaság a Melegekért Egyesület közösen fordultak a Pesti Központi Kerületi Bírósághoz Máté Péter egyik közkedvelt slágerének dalszövege ügyében.

A jogokért küzdő szervezetek a "Zene nélkül mit érek én?" című dal soraiban kirekesztő, gyűlöletkeltésre alkalmas, intoleráns, a másságot elutasító, az érintettekben riadalmat keltő motívumokat vélnek felfedezni.

A sérelmezett dalszöveg a következőképpen hangzik:

Tető nélkül apró házad mondd, mit ér,
A legszebb híd a folyó nélkül mondd, mit ér,
És a tűz a meleg nélkül,
És a leány a fiú nélkül
Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?"

Horizont 2008.12.10. 22:57:41

Mj 20:26
Ez biztos, hogy nem vicc akar lenni?Ilyen nem létezik. Időutazás a Rákosi érába...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.11. 01:42:01

Ellentétben veled, én inkább pesszimista vagyok.:( Szerinted az is vicc, hogy Horváth - Mengelice - Ágnes Ausztriába megy kórházba, hogy a főpolgármester nem a főváros területén lakik, hogy nyelvvizsgával sem rendelkező, érettségit épphogy elvégzett képviselők nyelvtudásbeli hiányosságra hivatkozva szavazzák le Havasiné Orbán Máriát, vagy hogy utazó nagykövet lehetett egy olyan Megykó Peti, akinek a francia hablatyolását Chirac nem értette, az angolságát pedig Bush?:) (A magyarságát meg mi nem.:P) Nem, ez Abszurdisztán, éppen ezért nem is vicces, mert ezt mind-mind mi szívjuk meg.:-/
Egyébként vajon mi lehet ezekben a sorokban a riadalmat keltő motívum? Leány? Fiú? Leány a fiúval? Apró ház? Ez már egyenesen Gyurcsány-ellenes izgatás! Te jó Isten! Azonnal be kell vennem a rettegő piruláimat, ez borzasztóan kirekesztő fasizmus! Most azonnal minden padlást le kell söpörni, hogy az összes ürgebőrbe bújtatott Máté Péter-kazettát megsemmisíthessük, birtoklóikat pedig zughallgatásért azonnal likvidálni kell a szólásszabadság jegyében (és a PÁRT nevében)!

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.11. 02:25:56

Marcellusca 2008.12.10. 15:00:26

Pedig annyira igyekeztem világosan fogalmazni. A harcot azért adtam fel ilyen gyorsan, mert megnéztem a vitapartnerem blogját, és rájöttem, hogy egy korlátolt, csak ideológiákban gondolkodó szerencsétlennel van dolgom, akit feltehetően nem dug senki[1], ezért fújol a fél társadalomra és mindenkit felelőssé tesz, csak hogy a szegény elnyomott nőket (ezen belül is önmagát) megkímélje a felelősség legcsekélyebb vállalásától is.
Már rengeteg ideológiákban gondolkodó hülyével volt dolgom életemben (komcsi, náci, libcsi, anarchista), és rájöttem, hogy kár az ilyenekbe a golyó[2] is. Hadd mondja, úgysem lehet meggyőzni az ilyet, inkább direkt félreérti a leglogikusabb tőmondatot is.
Most, hogy Mj beregelt ide is, drasztikusan csökkenni fog a hozzászólásaim száma.

[1]Itt a hímnemű embereket kell érteni. Azért, mert a többi az nem számít.
[2]Golyó mindkét értelemben kár beléjük.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.11. 06:56:30

Mj 2008.12.10. 20:26:47
Az se semmi, hogy az említett két egyesület iskolákban "felvilágosító kampányt" folytat a homoszexualitásról (kvázi alternatívaként kínálja, és nagy valószínűséggel a fogékony korosztály jó néhány tagja csupán kíváncsiságból is ki fogja próbálni ezt a verziót), de ez a dalszöveges ügy mindent visz.

lombroso 2008.12.11. 02:25:56
"Most, hogy Mj beregelt ide is, drasztikusan csökkenni fog a hozzászólásaim száma."
Nőuralom, mi? :))

Marcellusca 2008.12.11. 07:37:48

Mj · www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.10. 20:26:47

Mondd, hogy ez csak vicc! Máté Pétert, és az egyik legszebb dalát beperelni?! Hát, őőőőő vazze....

lombroso · www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.11. 02:25:56

Értelek, tudom, hogy miért adtad fel. Van az úgy, hogy okos enged ...
A blogjára nem mentem, mert nem vagyok mazopista! :D

Marcellusca 2008.12.11. 07:42:24

Csak beleolvastam.
Háteszhüjje!
Lásd blogján: Munkával dícsérd a napot 2008.12.09. 21:31 egypszichoaktivista

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.11. 12:50:23

laspalmas 2008.12.11. 06:56:30

Szerintem inkább a melegekkel kellene felvilágosító kampány keretében Máté Péter-dalszövegeket elemeztetni. Vagy mondjuk elmagyarázni nekik, hogy a tűz nagyon jó meleg - ahogy ők is -, próbálják csak ki.:)

"Nőuralom, mi? :))"

Az pszichoaktivista szerint lehetetlen.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.11. 12:55:03

Marcellusca 2008.12.11. 07:37:48

Én is remélem, hogy csak viccből rakták ki az iwiw-es üzenőfalamra. A szöveg elejére rákeresve viszont egy kurucinfós hírt kaptam, ráadásul a Labrisz és a Háttér oldalain gyakorlatilag semmilyen hír nincsen, úgyhogy a magam részéről megvárnám a végét. Viszont szerintem épp eléggé tükrözi a magyar helyzet abszurditását az, hogy elképzelhetőnek tartjuk az ügy komolyságát.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.11. 13:31:46

Na, azóta kaptam egy infót attól, aki az üzenőfalra küldte a "forró nyomon" hírt: vicc volt.:) Úgyhogy legalább ebben a kérdésben megnyugodhatok...:)

Avatar 2008.12.11. 19:00:13

Nem értem, mi ez a nagy prostitúció ellenesség. Miért vagytok azon felháborodva, hogy valaki a pénzéért szexet akar, és van is olyan aki ezt hajlandó megadni neki? Ha mindkét fél kölcsönös beleegyezésével jön létre az üzlet, akkor szerintem csak álszenteskedés beleszólni, nem ártanak senkinek a tettükkel. Persze ha bármelyik felet kényszerítik, az nyilván más eset.

Van olyan férfi is meg nő is, aki annyira ronda, hogy nem képes partnert találni magának. (Bizony a nők között is vannak, akik fizetnek fiúknak a szexért.) Ők sose dugjanak?
A pénz éppen azért van, hogy amit magadnak nem tudsz, vagy nem akarsz előállítani, azt beszerezhesd érte. Ha nem tudsz főzni, elmehetsz étterembe, ha nem akarod magad takarítani a trágyát az istállóból (ha van olyanod) fizethetsz valakinek, hogy csinálja meg helyetted. Szerintem ez utóbbi is elég megalázó munka, de van, akinek a kapott fizetség többet ér...

Szerintem szabályozott körülmények között engedélyezni kellene a prostitúciót is.
Mellesleg pornószínész/nő/ként teljesen legálisan végezhet az ember nemi aktust fizetség fejében. Az miben jobb, mint a prostitúció? Mert nem attól kapja pénzt akivel szexel?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.11. 19:38:22

Avatar

"Nem értem, mi ez a nagy prostitúció ellenesség."

Pszichoaktivistát kérdezd, ő hiszi azt, hogy meg lehet egyáltalán szüntetni.;-) Szerintem is max. szabályozni lehet.

"ha nem akarod magad takarítani a trágyát az istállóból (ha van olyanod) fizethetsz valakinek, hogy csinálja meg helyetted. Szerintem ez utóbbi is elég megalázó munka"

Tipikus "szar munka". Én például ingyen csináltam, és még a könnyeim is csorogtak a tömény ammónia szagától.:-/

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.11. 20:54:14

Mj
Én is rákerestem, mikor ráértem, és megnyugodtam. :)) Viszont a blazírtságunkat mutatja, hogy elképzelhetőnek tartottuk. :)

Avatar
Nincs prostitúció-ellenesség, csak a kizsákmányolás részét beszéltük ki. A rávett/kihasznált/kényszerített lányokat. Ez ellen kéne tenni valamit. Az önkéntesnek lelke rajta, azt csinál, amit akar.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.12. 21:00:11

Szerintem gyorsan zárjuk le a beszélgetést, és hagyjuk csöndesen lesüllyedni a topicot, mielőtt tényleg fölfedezi magának valami labriszos vagy hátteres.:)

Avatar 2008.12.13. 14:28:57

"Az önkéntesnek lelke rajta, azt csinál, amit akar. "

Hát azért a magyar törvények szerint ez nem teljesen így van, ha jól tudom. Nem véletlenül hirdetik magukat masszőzként, meg hasonló "fedőtevékenységek" alatt.

Mondjuk az is érdekes, hogy az önkormányzatokat törvény kötelezi a türelmi zónák kijelölésére, de tudtommal még egyetlen önkormányzat sem jelölt ki ilyet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 03:40:53

Nem egészen a témába vágó, de kapcsolódik, főleg pszichoaktivista fejtegetéseihez:

cotcot.hu/test/cikk/2781

süti beállítások módosítása