Skip to content


       Szűrés lista

105%-os adó az ingyenteára és zsíroskenyérre

Pártunk és Kormányunk felfedezte az a Fekete Lyukat, ahol éve óta ÖMLIK ki a pénz, és lassan, alattomosan tönkrevágja az országot és a gazdaságot ...

A benyújtott adóváltozások keretében a cafetéria felét adóztatnák meg, egy roppant alacsony, barátságos 62%-os személyi jövedelemadóval, majd az egészet még egy jelképes, 27%-os járulékkal megfejelve.

Számoljunk csak:
Kapsz 20 000 forint cafetériát egy hónapban.
A fele, 10 000 forint adómentesen a tied. A másik 10 000 forint után fizetsz + 6200 forint személyi jövedelemadót, és a 16 200 forint után még 27%-os járulékot, vagyis 4374 forintot. Vagyis a 10 000 forintos cafetéria rész Neked 10 574 forintba fog kerülni. Ami 105%-os adót jelent. Nem tudom, van ennél magasabb adó ezen a kurva kontinensen?!

Mi fog történni?
A nettó fizetésemből dalolva visszacsengetem a 105%-os adót? 
Kötve hiszem ...
A munkáltatóm kifizeti helyettem ezt a 105%-os adót?
Kötve hiszem ...

ÉN nem fogok kérni cafetériát, mert nem kívánok adózni utána...

A hülye kormányunk hogy számolt? 

Legyen mondjuk évi 250 milliárd forint a cafetéria-biznisz, adóztassuk meg 105%-kal, az 262 milliárd forint az adóbevétel. De mivel (sajnos) hatalmas a tiltakozás, akkor adóztassuk meg csak a felét, az is vagy 131 milliárd bevétel ...

A törvényjavaslathoz csatolták a Pénzügyminisztérium által jegyzett tájékoztatót, amely szerint a piaci szereplők teljes passzivitással reagálnak majd az új adó bevezetésére, és a korábbi mértékben juttatnak, most már magas adókkal sújtott utalványokat dolgozóiknak. 

Most komolyan, az ilyen hülyék fogják rendbe tenni az országot? Vajon hány kézen ment keresztül ez a kis számítás, és nem volt olyan ember, aki jelezte volna, hogy nem hogy 150 milliárd, még 15 milliárd adóbevétel sem fog befolyni, sőt ....

2008-ban még azt tervezték, hogy a 11 százalékos eho-val adóztatnák meg a cafetériát. E tervezett bevezetése kapcsán készült felmérés szerint a munkáltatók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ebben az esetben nem adna étkezési utalványt alkalmazottainak.  

Ingyen segítek a Pénzügyminisztériumnak egy kis folyamatábrával, olyan "idiot guide" jellegűvel:

Ha nincs cafetéria => nincs üdülési csekk => csökken a belföldi turizmus => csökken turizmusból származó adóbevétel => kevesebb munkahely kell az idegenforgalomban => több lesz a munkanélküli => az ő adóbevételük helyett munkanélküli segélyt kell kifizetni.

Ha nincs cafetéria => nincs étkezési jegy => csökken az éttermek forgalma => csökken az adóbevétel => kevesebb munkahely kell az éttermekben => több lesz a munkanélküli => az ő adóbevételük helyett munkanélküli segélyt kell kifizetni. 

A kormány szerint 300 000 ember feketemunkás dolgozik az építőiparban. Hogy ez ellen semmit sem tesznek, az egy dolog, de ezek az emberek nem kapnak cafetériát. A minimálbéres vállalkozó nem kap cafetériát. A szociális segélyen élők sem kapnak cafetériát. A becsületesen adózó, bejelentett, bérből és fizetésből élő dolgozók kapnak cafetériát, akik ezt az országot, és a 10 millió embert eltartják.

Róluk akarnak még egy bőrt lehúzni. Szerintem az összes tervezett változásból (=megszorításból) a cafetéria megadóztatása a legpofátlanabb és legvérlázítóbb húzás!

És nem csak az üdülési csekkről vagy a kajajegyről van szó!

Részben (50%-ban) adóköteles lenne 2010-től az internethasználat, a helyi utazási bérlet, az egészség-, és önkéntes nyugdíjpénztári munkáltatói hozzájárulás, valamint a magán-nyugdíjpénztári tagdíj-kiegészítés, iskolakezdési támogatás, a ruházati költségtérítés, a közjogi méltóságok és egyes miniszterek által nyújtott vendéglátás, ajándék.

Teljes egészében adóköteles lenne a napidíj, a falusi vendéglátás jövedelme, egyes állami kitüntetésekhez kapcsolódó pénzjutalom, illetve a pedagógusok, közüzemi dolgozók szakkönyvvásárlási költségtérítése, valamint a katonák, rendőrök lakhatási költségtérítése is. 
 
És most jön a teljes értelmetlenség:

A kormány javaslata megszüntetné a magánszemélyek és a cégek közcélú adományai után járó adókedvezményt. És ez még nem elég, részlegesen megadóztatnák a a természetbeni juttatásokat is. Az adócsomag ugyanis természetbeni juttatásnak minősíti azt a helyben nyújtott szolgáltatást, étel, italt, amelyet társadalmi szervezetek, alapítványok vagy egyházak nyújtanak a lakosságnak a különböző közösségi rendezvényeken. A szolgáltatás, az étel és az ital értékének fele után az egyháznak, civil szervezetnek be kellene fizetni a 105%-os adót.






















Vagyis ha a karitatív szervezet nekiáll forró teát és zsíros kenyeret osztani a Blaha Lujza téren, akkor minden második bögre tea és minden második zsíroskenyér után 105%-os adót kellene fizetnie.

Bravó! Itt folyik el az állam pénze, itt lehet megfogni azt a fránya 1000 milliárdos hiányt! 























A Magyar Vöröskereszt évente egymilliárd forint értékű adományt kap cégektől illetve magánszemélyektől. A szervezet kommunikációs igazgatója szerint a gazdasági válság miatt már most jelentősen csökkent az adományozók köre. El tudjuk képzelni, mi lesz ha adózni is kell majd ...

„Ebben a helyzetben a kormányoknak világszerte, nemcsak Magyarországon az a feladatuk, hogy különböző kedvezményekkel ösztönözzék az adakozókat, az adományozást magát is” – nyilatkozta Harrach Gábor, a Magyar Vöröskereszt kommunikációs igazgatója.

Csak annyit mondok, 1 kilométer autópálya többe kerül, mint amennyit ilyen karitatív célra költenek ezek a szervezetek, de semmi baj, keményen rájuk kell szállni, 105%-os adót a gaz civil szervezeteknek és a babgulyásra!

 

Címkék: válság pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr511035655

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kifordított ország 2009.03.31. 13:15:42

Kifordított ország: újabb megszorítások előtt...Újabb iskolapéldája, a magyar kormány(?) hozzá nem értésének. Miközben a világon szinte mindenhol adócsökkentésekkel, a befizetések határidejének kitolásával, gyorsabb adóvisszatérítéssel, esetleg adóellenőr…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

synthesizer 2009.03.31. 21:15:59

@Kaptabakta: Érdekes, az utóbbi fél évben semmilyen szakértő semmilyen számszerűsítése nem jött be.

martonx 2009.03.31. 21:16:03

@attbar:

Szerintem nem rossz a fizetésem, mondjuk azt hogy kb. statisztikai átlag. Emellett van egy feleségem átlag alatti fizetéssel (per pillanat GYED-en), meg egy 21 hónapos kisfiam.
Albérletben lakunk, és van egy 7 éves autóm. Nincs hitelem, és nincs megtakarításom.
Namármost ez az az életvitel, ami túl magas? Ezen már sokszor elgondolkoztam, mikor 10-ére elfogy az összes hó elején befolyt pénz.
Ma magyarországon luxus egy 7 éves kiskategóriás autó? Vagy luxus egy gyerek? Hol lakjak ha nem albérletben???
Mondjam le az internetet, meg a mobiltelefont, adjam el az autót, költözzünk valamelyikőnk szüleihez?
Mert ezt egy átlagos fizetésből, és egy átlagnál rosszabb GYEDből ISZONYÚ NEHÉZ FENNTARTANI.
És akkor még ezek a faszok jobban adóztatni akarnak?
Gondolkoztam, lehet mégis elmegyek vasárnap tüntetni.
Legalább kiüvöltöm magamból a feszültséget, más haszna úgysem lesz :-(

elfelejtette 2009.03.31. 21:16:31

@Kaptabakta: Keresd meg! Ott van a 1998-2002-es ellenzéki MSZP/SZDSZ program mellett.

IdősAsszony 2009.03.31. 21:20:12

Orbán még a nyugdíjat is befagyasztja. Majd maguk is meglátják.

martonx 2009.03.31. 21:20:13

@Kaptabakta:

Hehe de demagóg valaki. Elárulom a nagy titkot. Elég a Fidesz.hu-t meglátogatnod, és ott a dokumentumok között megtalálod a 2007 év végén meghirdetett programjukat. Igaz nem túl aktuális, ám mégis aktuálisabb, mint mondjuk a 2006-os kormányprogram, és több konkrétum van benne, mint Feri bármelyik az utóbbi 7 évben meghirdetett programjában (szám szerint 7 év alatt 8 program, plusz két kormányprogram).

LOL!

martonx 2009.03.31. 21:21:20

@IdősAsszony: Azt hittem a kapcsolatosok sötétedés után már alszanak, mert drága az áram :-D

elfelejtette 2009.03.31. 21:23:13

@IdősAsszony: Sajnos én hallottam az eredeti szöveget. Orbán a nyugdíjasokat akarja fagyasztani! Szegények sajnos nem elég fürgék, hogy az izraeli hószórók elől félreugorjanak. :(

Kaptabakta 2009.03.31. 21:24:06

@elfelejtette:
igen, ott olvastam valami marhaságot, ami már akkor is ökörségnek tünt, bár mentségükre legyen mondva, hogy mindenkinek akkoriban mindegyik pár egymásra licitált marhaságba. Az biztos, hogy a szociális háló és a létbiztonság megerősítése volt a cél, de sajnos a fedezeti oldal akkor is erősen sántított mindenkinél.
Igazából az lenne a tuti, ha az egész slepet a FIDESZ-től az MSZP-ig (ebben benne van szinte minden párt) kisöpörnék és egy értelmes politikus (és nem egy saját zsebét tömő megélhetési illetve politikában összelopott családi vagyonnal rendelkező politikusnak nevezett rabló) generáció venné át az egészet. (pl. a FIDESZ-ben a Kósa féle vonal).
Ezzel csak annyi baj, hogy sajnos az ország érdeke és az egyéni érdek legtöbb ember természetével ellentmondásban van:(

elfelejtette 2009.03.31. 21:24:45

@martonx: Szerintem a Fidesz nagyjából tudja, mennyit kell és akar megszorítani. Egyszerűen nem teszi közzé, mert nem érdeke. Nem nyer vele semmit. Egyébként idáig is marha sokra mentünk a pártok előzetes terveivel.

anonymOus · http://www.freewebs.com/anonymoushun/index.htm 2009.03.31. 21:26:02

Ja igen, és a kapcsolathu-soknak:

azért jött ki 105%-ra és nem 52,5%-ra az adó, mert csak a felére kell fizetni, ugye értitek ti is értitek a különbséget, mitn a döntéshozók?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.03.31. 21:28:43

@zsg?: EZ a jó számítás! Amúgy felháborító ez az egész (is!) Régen olvaslak benneteket, de eljött az ideje a regisztrációnak (is:)) Vasárnap találkozunk a Hősök terén! Kedvenc blogom ne hagyj cserben :-))

elfelejtette 2009.03.31. 21:29:58

@Kaptabakta: A Fidesz programja belőhető mértékre és irányra. Mérték: Valahol a GyF és a Reformszövetség közötti volumenre számítok. Irány: a törzs - szavazóbázis korösszetételéből adódóan inkább az inaktívakon csattanna, mint ahogy 98 után csattant, csak nem olyan hangosan. És persze mindent Gyurcsányra kennek majd. 2010 környékétől enyhülni kezd a világgazdasági recesszió, amiből 2014-re már egy elfogadható növekedést is össze lehet hozni.

Ezt ugyan minek tenné közzé? Veszélyeztesse vele a pozícióját? Nyerne egy-két polgári közép voksot, persze csak abból a körből, akik nem menthetetlenül Orbán fóbiásak, és vesztene ki tudja mennyi szélsőt.

Kaptabakta 2009.03.31. 21:30:24

@martonx:
igen meglátogattam, de mint közgazdász -demagóg és a mai globális és regionális helyzetre nem igazán passzoló - nem igazán találtam.
Ezért lennék kiváncsi rá. Biztos a szakmámból fakad, ha két marhaság között kell választanom, akkor a kisebbiket választom. Jelen esetben éppen az a gond, hogy nem ismerem a másikat. Ezért lenne fontos az emberekkel a kommunikációt erősíteni. Lehet, hogy most a vlasztópolgárok 59%-a akar előrehozott választást, de ha megismerik a programot lehet, hogy már 65-75%-a akar majd. Előbb-utóbb az emberek előtt meg kell hajolni, még ha az MDF ezt 1990-ben nem is akarta és így alkotta meg az Alkotmányt.

synthesizer 2009.03.31. 21:31:34

Gyurcsány: "Nincs igazuk azoknak, akik azt mondják, hogy a globális pénz- és tőkepiaci turbulencia a szociális piacgazdaság halálát fogja jelenteni"

anonymOus · http://www.freewebs.com/anonymoushun/index.htm 2009.03.31. 21:32:08

@synthesizer: Most úgy néz ki, hogy csak a felét adóztatják meg, így jön ki a 105%. Akik 52,5%-kal számolnak, azok viszont elfelejtik, hogy a fele még mindig adómentes ;]

synthesizer 2009.03.31. 21:33:20

@Kaptabakta: A közgazdászokat tiszta szívemből megvetem. Azt hiszik, hogy értik, mi zajlik körülöttük, de valójában csak vakon tapogatóznak. Mindehhez persze nagy zajt csapnak, és számokkal dobálóznak.

De mind sarlatánok

Carnivora (törölt) 2009.03.31. 21:34:00

@V.Perez 4.4Általánosan elfogadott normákba ütközik:

pedig felénk is ezt a beadom kiveszi unokatesó módszert jászák a cigók ... sőt a gondosan megtervezett húszezer alatt boltból lopások is bizonyára helyi legendák ...

synthesizer 2009.03.31. 21:35:22

@synthesizer: Nem is lenne baj, ha nem a mi életünkkel tennék.

Gyuri776 /Bajnai/ Gordon Freeman 2009.03.31. 21:36:08

@synthesizer: A jediket is el tudta vakítani a sötét nagyúr.

reKorrekt 2009.03.31. 21:39:05

@Carnivora: ő nem ezt mondta. A fenti általad bemásolt esettanulmány viszont tényleg balgaság, több oldalról is megcáfolták (pl. véletlenszerű a gyermek nevelőszülőjének kiválasztása, stb.). kurucok ha nagyon érdekel megkeresheted a cáfolatot.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.03.31. 21:40:01

@Carnivora: Legalább Te ne operálj kaccsolatos módszerekkel. Csak annyit mondtam a beteszem-kiveszem módszert a kurucon is cáfolták. Az nem ellenérv, hogy hozol egy teljesen másik példát, ami egyébként igaz.

reKorrekt 2009.03.31. 21:42:25

Jaj gyerekek, estére mindig kiidegelem magam, de ezen az összeomlás videón még mindig könnyesre röhögöm magam :)

www.youtube.com/watch?v=N5p5RwWnLfA

Felraktam már kaccsolatos adatlapra is, hátha idősasszony és kartársnői írnak nekem miatta...

Marcellusca 2009.03.31. 21:50:45

@elfelejtette: Vagy azért nem teszi közzé, mert nem sokban külömbözne Gordonka programjától. Sőt! Az is lehet, hogy mégnagyobb megszorításokat tartalmaz. És akkor ki szavazna rájuk? Majd megnyerik a választásokat és jön a fűnyíró.
Meg jön majd az idézet a pofák befogására: Más a kampány és más a kormányprogram.

Carnivora (törölt) 2009.03.31. 21:53:43

@V.Perez 4.4Általánosan elfogadott normákba ütközik:

Ez hol cáfolat ? :D Egy két részen hangosan felnevettem a naivitástól :D

"A legnagyobb bökkenő azonban az, hogy a nevelőszülő nem választhatja ki, hogy melyik gyereket szeretné nevelni."

A rokkantnyugdíjasokat is a rendszer gondos kiválasztás alapján helyezte az adott státuszukba :D:D:D:D

Gyuri776 /Bajnai/ Gordon Freeman 2009.03.31. 21:58:14

Jaj gyerekek tudjatok már röhögni ti is ezen a szánalmas komédián. Ha sírunk se lesz jobb...

elfelejtette 2009.03.31. 21:58:45

@Marcellusca: Nem lesz módja olyan "csendes" megszorításokra, amiket '98 után csinált, viszont az irányt akkor én jónak tartottam, vagyis hogy inkább az aktívaknak próbált kedvezni. Most pont ezt kell csinálni, ráadásul hatványozottan erre van szükség, úgyhogy már csak ebből a szempontból sem árt pár év jobboldali kormányzás szerintem. Mindkét oldalon kicsit helyükre kerülnek a dolgok, a jobboldali kormányokról és baloldali ellenzékekről őrzött mítoszok.

Gyuri776 /Bajnai/ Gordon Freeman 2009.03.31. 22:03:53

Basszus elszakadt a cérna, a legszánalmasabb dolog amit eddig a magyar interneten láttam az a 105%-os adóztatott segélybab. Ennél komikusabbat még nem láttam. :DDDDDDDD
De gondoljatok bele, hogy a kormányzati és gazdasági válság közepén a "miniszterelnök" szuper ötletet megadóztatni azt a szánalmas ebédjegyet, meg segélybabot.

synthesizer 2009.03.31. 22:05:40

@Marcellusca: Úgy tudom a Whisky ipar jól megy, sorra nyitják az új, régebben bezárt desztillálóüzemeket.

elfelejtette 2009.03.31. 22:08:38

@Gyuri776 /Bajnai/ Gordon Freeman:

Hát ha jól tudom, a kajajegyen eddig is ehhez hasonló adó volt, csak 12000 Ft-ig adómentes volt, ez csökkenne le 6000 Ft.-ra. Nagy ügy, majd több hamis kilométer-elszámolást adnak le, mert hogy ebben a helyzetben a cégek, és a munkavállalók nem lesznek hajlandóak többet fizetni, abban biztos vagyok, hiába mondja Gordon, hogy mindenkinek áldozatot kell hoznia.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.03.31. 22:09:42

@Carnivora: Hmm. Rendben, lehet neked van igazad, de, hajlok a kurucok felé, mert cigánytémában engednek, akkor az csak jelent vm.-t! :DDDD

Marcellusca 2009.03.31. 22:11:36

@synthesizer: Millen whisky-ipar? Millen magyar vagyol Te?
Pálinka főzdéket, de gyorsan! :)

Miss Picsa 2009.03.31. 22:14:51

Üdv fiúkák!

Valaki nem akar megdugni egy molett hölgyet?

synthesizer 2009.03.31. 22:17:39

@Marcellusca: Nem szeretem a viszkit, csak érdekesség képpen mondtam.

Ne aggódj, van itt egy üveg erdélyi szilva ;)

synthesizer 2009.03.31. 22:19:03

@synthesizer: Bocs, ez kicsit erős volt, de nem tudtam visszafolytani ;)

Miss Picsa 2009.03.31. 22:19:47

@synthesizer: Rólam te kis buta fiú. :)

Marcellusca 2009.03.31. 22:20:16

@Miss Picsa: LOL!
És miben fizetsz? Mer' üdülésicsekket és kajabónt nem fogadok el! xD

@synthesizer: Húha, nagymagyar. :)
A szatmári szilva már nem is jó. :D

synthesizer 2009.03.31. 22:22:13

@Marcellusca: Hékom, rokonoktól van, nem kell mindjár régiós vitát nyitni :)

Marcellusca 2009.03.31. 22:23:23

@Miss Picsa: Az kevés. Ezekben a szűkös időkben kellene valami támogatás is. :)
Hamár molett, mekkora a csöcsöd? Jó nagy? :D

Marcellusca 2009.03.31. 22:25:11

@synthesizer: És ezzel ki támogatott kit? :)
Vagy ez a maradék, miután együttes erővel haza támogattátok egymást? :)

Miss Picsa 2009.03.31. 22:28:08

@Marcellusca: Nagy. Teljesen be vagyok gerjedve ebben a feszült gazdasági helyzetben. Olyan izgató a kis Gordon is ahogy feszül rajt a zakó, és izzadtság cseppek koronázzák államférfiúi fejét.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.03.31. 22:31:21

@Miss Picsa: Ahhh. mégse tetszett eltévedni! Muhaha!

Marcellusca 2009.03.31. 22:33:52

@Miss Picsa: Hééé, álljon meg a nászmenet!
Én síma, konzervatív (na, jó lehet variálni) dugásra gondoltam. :)
Perverzekkel nem foglalkozom. :D

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.03.31. 22:36:25

@Miss Picsa: Hát én nem vagyok jó az ágyban, de jól szopatok...

Miss Picsa 2009.03.31. 22:39:56

@Marcellusca: Imádom a konzervativizmust, legutóbb spontán orgazmusom volt egy fidesz gyűlésen.

anonymOus · http://www.freewebs.com/anonymoushun/index.htm 2009.03.31. 22:42:17


Tudom, ki a hibás. A Zorbán. Mer fasiszta cigány. A fejére próbálgatta a szentkoronát mindig a parlamentben. Meg 100 autója volt. A te pénzeden vette őket. Meg lopott. Bort, meg bányát. Meg verte a feleségét. Meg 23 millió román munkavállalót hozott az országba.

De szerencsére minden jóra fordult. Végre tisztességes, becsületes és bátor miniszterelnökünk van. Nem is igaz, hogy a saját csillárját is lízingeli saját magától. Rosszindulatú rágalom, hogy az agyára ment volna a stiklizés meg adócsalás. Nem is volt KISZ-tag annyira. Csak ügyes üzletember. Bárki kapott volna 700 milliós állami hitelt, nemcsak azért kapta ő, mert az anyósa volt a bankelnök! Ilyet csak a fasiszták terjesztenek! És bárki vásárolhat ingyen kormányüdülőt. Csak meg kell próbálni. De senki nem elég bátor. És igazságos. Hogy megcsinálja.

gidabiga 2009.03.31. 22:50:54

ha belépek a facebook-ra hogy talállak meg benneteket?

Horizont 2009.03.31. 22:53:17

@Miss Picsa:
Nem nézted el a házszámot?
A neveddel jellemzed magad? Én ezennel átnevezlek Miss ... helyett Hülye ....ra és akkor még finom voltam.
Az emberi hülyeség határtalan....

Marcellusca 2009.03.31. 22:54:25

@Miss Picsa: Nana! Azé' ott valami búgó hang biztos besegített. Meg volt alattad valami jó kemény. :)
Vagy utcain voltál? Akkor az egyenruhások látványa (mint a legtöbb nőt) begerjesztett és csakazértis ellenálltál, nem tettél eleget a felszólításnak, hogy jól megmotozzanak és gumibotozzanak, mi? :D

Marcellusca 2009.03.31. 22:58:10

@Horizont: Dehát ez benne a szép. :) Ne legyél már ennyire konzervatív! Haladni kell a korral! :)
Egyébként lehet, hogy Bezu az. :D

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.03.31. 22:58:15

@anonymOus: Héé! Most mindenki megbolondult, vagy elmenekült? Mi történik? És hol van a post... Meg mi van?

Marcellusca 2009.03.31. 23:02:38

@Mihint: Ááááá, végre nem fáj az "asszonynak" a feje, lenne egy kis szex, erre jön az egyik valami politikával, a másik meg az erkölcsökkel. Csodálkozol, hogy fuccs az egésznek? :D

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.03.31. 23:13:54

@Marcellusca: Na jó, ezt még el lehet fogadni :-)) Nekem is lehetne jobb dolgom :-) De azért hadd dicsérjelek kicsit Benneteket hehe mint írtam korábban régen olvasom a blogot, amit írtok/posztoltok, és csak annyit tudok hozzátenni, hogy ... én is regisztráltam. lelketek rajta, mostantól én is hozzászólok :D Vasárnap a Hősök terén? Hmmm. Mi ott leszünk..

soroslo 2009.03.31. 23:19:53

nem tudom, volt-e már szó róla, lehet, hogy ismétlek, ezért elnézést. (Nem tudom végigolvasni az összes hozzászólást.)
A véleményem:
Az üdülési csekk és az étkezési / Hidegkaja jegy adómentessége egy hasznos dolog:
Mert fellendítette a belföldi turizmust és a vendéglátást. Ezek előtt csak az ment a Balatonra/Bükfürdőre/Mátraházára/Galyatetőre/Gyulára/Egerbe/Siklósra/stb. nyaralni, vagy hosszú hétvégére, vagy hét közben a menza/üzemikonyha helyett egy étterembe kajálni, aki valóban elkötelezett volt a hazai turizmus iránt vagy jobban keresett az átlagnál és némi mazohizmussal is fel volt szerelve.
A fenti intézmények - mármint az ÜCs és a Kajajegy - hozzájáultak, hogy nívós szálláshelyek keletkezzenek Kishazánkban és a környezetünkben jó konyhával és jó kiszolgálással rendelkező vendéglátó egységek alakuljanak ki.
A gondolat, hogy a hazai vendéglátás külföldiek lenyúlása mellett -bocs a kivételektől - a hazai vendégekre is alapozzon, korszakalkotó volt, bevált és jól működött / működik ma is. Ezt megadóztatni / megszüntetni - az elsőből rövid időn belül következik a második Magyarhonban - rövidlátó szemléletmódra vall.
Biztató volt, hogy GyF első javaslatcsomagjából kikerülni látszott, de most megint visszacsempésződött (?)
Tipikusan a magyar metalitásra vall, hogy végre sikerült bevezetni valamit, ami sikertörténetnek nevezhető, de azonnal jönnek a szomszédok, akik viszont csak a lenyúlást látják benne és máris "mérgezik a másik tehenét".
Emellett tény, hogy a szállodások és étterem tulajdonosok mellett vannak a jegynyomtatók, akik valszleg még jobben keresnek az üzleten.
Rájuk persze semmi szükség.
Elismerve a jótékony közreműködésüket, ami nélkül az egész rendszer valszleg létre se' jött volna, most már meg lehetne szüntetni a jegyrendszert és kiadni az útjukat.
Ezen tudnánk pl. spórolni: Nem tudom, mennyibe kerül a jegynyomtatás, admin., stb. de gondolom a megadóztatás helyett minden magyar munkavállaló a vállára emelné BG-.t, ha egy olyan javaslattal állna elő, hogy az Ücs és az ÉH továbbra is adómentes marad, csak éppen csökkenne. Mondjuk 30%-kal, ami kb a megfelelhet a jegynyomtatók jutalékának
Ezt nem számoltam ki, de úgy gondolom, ez kb. méltányos.
Ezzel szemben nincs többé jegy, meg egyéb más admin, ezt a munkáltatók elszámolhatják adómentes juttatásként, a melós meg megkapja KP a havi fizetésével. (Előbb - utóbb úgyis kajára vagy brüggölésre költjük, mert már megszoktuk a Húsvétot stb. - mondjuk - Bükfürdőn, meg már nem tehetjük meg, hogy ne vigyük el az asszonyt meg a gyerekeket (bocs, Asszonyt és a Gyerekeket) az évfordulón, meg a neve/születésnapjukon a legközelebbi/kedvenc étterembe.)
Megszoktuk tehát, errről nehéz lesz lemondani,
De itt most a multikon lehetne spórolni úgy, hogy a csóri nép nem jár (sokkal) rosszabbul.
Más:
éppen népszavazást akarunk kiírni a képviselői költségtérítés ügyében .Sok-sok (Millió/Milliárd) Ft-ba fog ez kerülni.
Miért nem szavazza meg a parlamentünk, hogy népszavazás nélkül, ők eldöntik, hogy elszámolnak a dologi kiadásokkal?
Máris megtakarítanánk egy valag pénzt!
Ez lehetne BG első (kettő), nem is jelentéktelen megtakarítása.
Sörösló

gidabiga 2009.03.31. 23:20:10

@Mihint:
bizony, van egy pont, amikor az ember regisztrál :)

Marcellusca 2009.03.31. 23:23:50

@Mihint: Asszem az már elismerés felénk, hogy regisztráltál és csatlakoztál a kis társasághoz. :)
Ha régóta olvasol minket, akkor nem fog meglepetésként érni, ha kapsz hideget, meleget. :)
Vasárnapra "jobb" programom van, utána kis családomé vagyok.
Meg egyébkéntis én már csak egy ilyen megfáradt fotelforradalmár vagyok. :)

reality 2009.03.31. 23:29:48

Apropó! Hallottátok, hogy minden idők legnagyobb adócsökkentését ígérte be Flash Gordon!? Most hallottam a retektv-n.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.03.31. 23:36:20

@gidabiga: Biza, eljött :-) de jó is szóba állni veletek :-)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.03.31. 23:39:58

@Marcellusca: Igaz. Amúgy jöhet hideg-meleg ... hadd jöjjön. Tényleg elismerés, csak nem akarom direkt mondani :-) itt leszek veletek, amíg a blog él :D Kellemes hétvégét nektek

Marcellusca 2009.03.31. 23:42:16

@Mihint: Óóóó, nyugodtan! Tudod, itt arctalanul, "kitalált nevek" mögé bújva bármit elmondhatsz. :)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.04.01. 00:03:01

@Marcellusca: Igeeeeen! így van mindent elmondhatok álnévvel... és akkor majd miden rendben lesz ugye... :-)

Marcellusca 2009.04.01. 00:12:32

@Mihint: Majd megy az NBH és elrendezi, hogy rendben legyél. :D
Ettől nem lesz minden rendben, de egy kis megkönnyebbülést hozhat Neked, mert sikerült kiadnod magadból.
Én legalábbis így voltam vele. Ugyanúgy sokáig csak olvastam, majd nálam is eljött a pillanat, hogy regisztráljak és kiadhatom magamból a dühömet/tehetetlenségemet.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.04.01. 00:20:52

@Marcellusca: Kb. így van ahogy mondod. De télleg kell hozzá az NBH? megkönnyebbülnék ha lehetne de nem lehet... addig is milyen jó Benneteket olvasni... jaj

Marcellusca 2009.04.01. 01:13:40

@Kaptabakta: Tessék, én találtam. És publikálva is van.

www.fn.hu/belfold/20090331/szamol_fidesz_nem_kellenek/

Az értelmességét ne kérdezd! Nem vagyok közgazdász.

Horizont 2009.04.01. 06:51:57

@Marcellusca:
Konzervatív vagyok??? Nahát csalódtam benned:))
Nem tudok mit kezdeni ilyen idétlen lököttekkel mit csináljak??? Maradi lennék? Vállalom akkor inkább:)

Marcellusca 2009.04.01. 07:08:33

@Horizont:
Helyén kell kezelni a dolgokat. :)
Szerintem jópofa volt. Fel is dobta kicsit az estémet. Nem tudom, hogy (esetleg) ki válltott nick-et, de jó ötlet volt bedobni ezt a kis szösszenetet, már mindenki nagyon lehangolódott a sok politikától.
Szóval haláli fazon (tán mégis csaj) ez a Miss. :)

eszkep 2009.04.01. 07:18:01

A szabad forgalomba bocsájtás (régebben belföldi forgalom számára vámkezelés) ugyanígy működik: a vámértékre kifizeted a vámot, majd az ÁFA alapba bele kell számítani a vámot is (vagyis az egyik adó alapjában benne van egy másik adó)

gixer 2009.04.01. 07:46:04

Na b@zzeg:

" Mohácsi Viktória európai parlamenti képviselője kapta az idei Bátor Nők Nemzetközi Díját; az Egyesült Államok nagykövetségének elismerését April H. Foley nagykövet adta át a roma származású liberális politikusnak kedden Budapesten. "

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.04.01. 08:00:58

@gixer: Viszont nem indul az ep választásokon, vajon mi lesz most? Van, ahol még többet kereshet?:))

f.m.j. 2009.04.01. 08:04:28

Sajnos nem áll módómban már háromszázvalahány kommentet elolvasni (erről lecsúsztam) így aztán lehet, hogy valaki írta már, de megjegyezném: ha a magyar családoktól el is veszik az összes juttatást, meg 13. havi nyugdíjat, attól azért én nem félek, hogy az összes cigánycsalád rászorultsági alapon meg fogja kapni. Ha ez az igazságtalanság szúrja a szememet, akkor én most rasszista vagyok-e? Vagy csak szimplán a magyar mentalitásnak betudott "dögöljön meg a szomszéd tehene is" felfogást valósítottam meg? Szerintem egyik sem...:):):)))

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2009.04.01. 08:41:34

huh
még szerencse, hogy elolvastam, miről is van szó, mert a cím alapján már lepergett előttem, hogy a főnököm közli velem: kaptam bruttó 20.000 ft kajapénzt, én meg szépen fogom a pénztárcámat, elbattyogok a vállalati pénztárba, és befizetek agy ezrest...
:-)))
az egyébként hülyeség, hogy a fele adómentes, a másik meg adóköteles. a teljes összeg adóköteles, mindössze be kell szorozni az adó mértékét 50%-kal. van, akinek ez nehéz. elemi matematika...

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2009.04.01. 08:45:08

ja, meg a másik...
"ÉN nem fogok kérni cafetériát, mert nem kívánok adózni utána..."
én meg azt mondom, hogy felteszem, eddig kaptam 12.000 ft melegutalványt adómentesen, ezután kapok 10.000-et adózottan. hülye leszek lemondani 10ezer ft-ról, még ha adóztam is utána...
persze biztos vannak, akiknek ez nem hiányozna a pénztárcájából...

Én vagyok 2009.04.01. 08:49:19

A cafeteria az adóelkerülés legális formája volt eddig is. Persze, hogy fáj mindenkinek, hogy adót kell fizetni utána. De hajánál előrángatott "indokok" helyett inkább fel kéne vállalni, hogy szeretjük a potyát. És azt szeretjük (mármint a megbabonázott többség), aki azt ígéri, hogy visszahozza a potyalesők országát.

martonx 2009.04.01. 08:50:03

@Kaptabakta:

Figyelj. Jelenleg két hivatalos program közül lehet választani. A 2006-os kormányprogram, és a 2007-es év végi FIDESZ program.
Egyik sem aktuális már, ám a 2006-os kormányprogramot maga az öszödi beszéd nullázta le egy hónappal később. Szóval a Fideszé némileg aktuálisabb. :-)
Ezeken kívül nyilván van a komcsiknak ezeregy programjuk, és nyilván van a Fidesznek is egy reális programja, ami tele van megszorításokkal. Emlékszel OV kiszivárogtatott beszédére tavaly?
És éppen ezért a Fidesz hülye lenne tényleg közzétenni a programját. Jelzem a Fidesz ellenzékben van, nem is neki kell lenni kormányprogramjának. Miért mi volt az MSZP programja 2001-ben??? És ha lenne a Fidesznek kormányprogramja azt is csak akkor kellene/lenne érdemes közzétennie, amikor konkrét választások vannak.
Az meg, hogy az emberek mit akarnak tök lényegtelen, mert a komcsik (beleértve MDF, SZDSZ-t is) hülyék lennének előrehozott választást kiírni.
Tökéletesen álságos és demagóg a Fidesztől jelen helyzetben programot számonkérni.
Ja és nem vagyok Fidesz szavazó, nem valami szimpatikusak, csak utálom ha valaki a komcsi propagandát szajkózza agyatlanul.

martonx 2009.04.01. 08:53:23

@Én vagyok:

Semmi baj. Legyen 10%-os adó a cafeterián, mint ahogy a fizetéseken is. És akkor nem lesz potya.
Ja hogy most nem 10%-os az adó a fizetéseken?
Persze te adómentesen kapsz nyugdíjat, mi?
KÖVETELEM AZ ADÓMENTES POTYA NYUGDÍJAK MEGADÓZTATÁSÁT 105%-KAL!

martonx 2009.04.01. 08:55:21

@gixer: Azért mert bátran hazudik.

Mike36 2009.04.01. 09:46:34

most megnézve a képeket mekkora hazugság/csúsztatás amit a cikk szerzője művel: kb. mintha azon háborognék, hogy a fizetésem egy tizedét 400%-kal adóztatják

ÚH mocsok kormány!!! 400%-os az adó!!!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.01. 09:54:19

zero: aktualitását vesztette a post, tegnap olvastam (vagy a fn.hu-n, vagy az inforadio.hu-n), hogy VISSZAVONTÁK az adó-módosító törvényjavaslatot (a ferkós változatot).

Szóval gyanús, hogy lekerült a napirendről.

Kérdés, hogy mi lesz helyette. Mert "Fájni fog!"... Ezt a két szót már a fogorvosnál se' szerettem hallani :)))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.01. 11:06:02

@Seduxen:

Pontosabban amíg nem nincs meg új kormány, addig vonták vissza!

be lesz ez még terjesztve, nuygi :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.01. 11:16:59

@zero: egészen biztos vagyok benne, hogy a jelenlegi formájában nem is kerül elfogadásra.

Valami azt súgja, hogy a "Fájni fog!"-csomag napvilágra kerülése után a legkisebb bajunk az lesz, hogy hány százalékkal adózik a cafeteria :)))

gyugyó 2009.04.01. 11:43:30

Akkor én csak azt a felét kérem ami adómentes :)
Egyébként felháborító és szomorú

Horizont 2009.04.01. 15:12:03

@Marcellusca: Na jó, ha feldobta az estédet az más:)))

Kartal 2009.04.02. 09:56:37

Gordon-csomag magyarul: korrupció marad, bürokrácia mint vízfej marad, minisztériumi fizetés és költségtérítés marad, a családosoknak, dolgozóknak, nyugdíjasoknak pedig - mint az rendes demokráciában szokás - megadjuk a választás szabadságát: fűtenek vagy esznek. Ősztől lehet dönteni, hogy éhen akarunk dögleni, vagy megfagyunk.
Tegnap beszélgettem egy nyugdíjassal, azt mondja a 64E fizetése mellett pultos egy kocsmában napi 2E fizetésért, mert nem tudna megélni. Mondom neki, én kb egy tizessel többet keresek munkával, és családot is el kellene tartani valamiből... és a fizetésünk csak esik. Idén eddig 25%-ot, és még hol a vége?...
És én még jó helyzetben vagyok: van munkahelyem. Ha munkám nem is annyira.
Rossz vége lesz ennek.

ValakiOkos 2009.04.03. 10:06:56

Amíg ilyen szenny ez a magyar nép, addig ne várjatok csodákat.

Etniez 2009.04.09. 06:47:00

@jozicsenko:

Ebben vitatkoznék veled.
A magánnyugdíjpénztári befizetésed megvan.
A hozamot elbukták az emberek, de 1-2 éven belül nagyot fog nőni, mert most nagyon olcsón lehet befektetni.
Tehát a mostani negatív hozam egy virtuális hozam, hiszen az mnyp tagok nem mostanában mennek nyugdíjba (már akinek volt esze és nem lépett be ötvenévesen).

Ha ezt a pénzt nem mnyp-be raktad volna bele, a mostani kormány már régen elköltötte volna 14. havi nyugdíjra vagy újabb völgyhidakra, stb. Tehát a te pénzed elköltötte volna és ezt a hiányt is adóemelésből kellene visszaszednie.

Az is hülyeség, hogy az mnyp dolgozók lenyúlják a pénzt, mert a törvények szabályozzák azt, hogy mekkora részét fordíthatják magukra. Jelen esetben ez 4% körüli, jövőre 3%. Tehát a te 100 forintodból csak 3-at költhet magára.
Az mnyp-ben a dolgozók jó része a magyarországi átlagbér felett keres és senkinek nincsen céges Audi-ja. A felsővezetők körében is csak közép kategóriás autók vannak (Ford, Opel, Renault), alattuk meg egyáltalán nincsenek ilyen juttatások.
Sajnos ez egy buta legenda, hogy az mnyp-k lenyúlják a pénzt. Viszont az emberek hiszen benne, főleg most, hogy a válság miatt csökkentek a befektetéseik értéke.

De még egyszer mondom, a nevére vásárolt részvény, kötvény megvan. Csak lejjbb ment az értéke.
Ha befizetted volna a TB-be, már régen elszórták volna az inaktívaknak.

süti beállítások módosítása