Skip to content


       Szűrés lista

Marton Frigyes-díj Fekete Jánosnak

Fekete János, az "Ember Aki Nem Fogott Kezet Sólyom Lászlóval",  Marton Frigyes-díjat kapott. Rorgosh írt nekünk egy levelet, hogy ki is az a Fekete János ...

    "A Marton Frigyes Díjat olyan művészek, közéleti személyiségek kapják akik a neves humoristához méltó humorral, emellett a társadalmi problémák iránt tanúsított empátiával, toleranciával és nagyfokú szolidaritással végzik tevékenységüket.

De hogy jön ide Fekete János? A hivatalos MTI-hír szerint:
"Az elismerés közéleti díjazottja, aki fontos küldetése mellett kiváló humoráról is tanúságot tesz, az idén Fekete János közgazdász, aki évtizedeken keresztül meghatározó alakja volt a magyar gazdasági életnek, és aki az indoklás szerint "évtizedek óta hiteles és hitelképes személynek számít".

    Fekete János persze nem humorista, és amivel foglalkozik – makroközgazdaságtan – sem épp vicces, bár maga szereti humoros fordulatokkal feldobni a témát, amire valljuk be, néha rá is fér ez. Őt magát azonban Kövér László a hazai államadósság atyjának nevezte.

    De ki is ez az ember? Fekete János a Magyar Nemzeti Bank Kádár rendszer alatti elnökhelyettese egy, elsősorban a hazai baloldal körében népszerű makroközgazdász, aki bevallottan Keynesi elveket vall a gazdaságpolitikában.

    Az ország 1982-es IMF tagságához vezető tárgyalások konkrét vezetője volt, aki az akkori  hazai viszonyokhoz képest korszerű elveket vallott a közgazdaságtanról. Ám pontos szerepe nem teljesen tisztázott, ugyanis a korabeli döntésekről jórészt csak tőle magától kapunk információkat.

    Ettől függetlenül tévedés őt az államadósság atyjának nevezni. Saját bevallása szerint ugyan hitt a beruházási célú hitelfelvételben, ám azt is tudni kell, hogy a konkrét beruházási döntéseket csak ritkán ő hozta meg. Emellett a Kádár rendszer – akárcsak azóta a választott kormányaink – nem csak beruházási célokra vett fel hitelt, hanem a lakosság fogyasztási igényeinek kielégítésére is.

    Természetesen örök kérdés lesz, hogy helyesek voltak-e a beruházási célú hitelek (a fogyasztási célú hitelek negatív értékelése egyértelműbb), ám egyvalamit a korszakkal kapcsolatban tudomásul kell vennünk: abban az érában az állam tulajdonos is volt, így a beruházási döntésekről elsősorban mint tulajdonos döntött, nem mint állam.

    Az idős közgazdász a rendszerváltást követően 1998-ban nyugdíjba vonult, ám közéleti tevékenységét nem szüntette meg. 2007-ben a kormányprogram mellett állt ki, fontosnak ítélve a kiadáscsökkentéseket, ám tavaly év végi interjúiban már hibának nevezi a gyors hiánycsökkentést, sőt általában az eurozóna tagjaira vonatkozó szigorú költségvetési előírásokat is.

    Fekete János saját bevallása előre látta az amerikai ingatlanpiaci buborék kipattanása okozta problémákat, azonban nyilatkozatainak tartalma – legalábbis szerintem – nem igazolja ezen állítását.

    Állítom ezt azért, mert semmilyen figyelmeztetésben nem részesítette a 2002 óta regnáló MSZP kormányzatokat arra vonatkozóan, hogy nem kellene elszállni a költségvetési hiánnyal, tekintettel a várható államadósság finanszírozási lehetőségekre. Olyannyira nem, hogy még tavaly szeptember elején is azt hangoztatta, hogy az ország makulátlan adósságtörlesztési múltjára való tekintettel nem várhatóak semmilyen nehézségek az államadósság finanszírozása tekintetében. Sőt, még egyértelműen úgy ítélte meg, hogy az ország gazdasága fellendülőben van.

    Holott az, aki előrelátta ezt a válságot, az látta volna a hitelpiac beszűkülését, a befektetők biztonság iránt fokozódó vágyát. Márpedig a magyar állam nem volt a legbiztonságosabb adós, olyannyira nem, hogy azt Járai Zsigmond még jegybankelnök korában észrevette, és ezért nyilvánosan figyelmeztette a kormányt a hiány leszorításának szükségére, amiért Fekete János élesen is bírálta Járait. A magasabb kockázat következtében pedig válság idején eldugulhatnak a hitelforrások, ami meg is történt.



   Visszatérve a díjra. Véleményem szerint mindenféle díjat aktív korú, aktívan tevékenykedő embereknek illik adni, nem pedig olyan kiöregedett embereknek, akik évente ha két-háromszor megszólalnak nyilvánosan. Márpedig Fekete János ma már nem igazán aktív.

    Emellett pedig közéleti szempontból is támadható, hiszen 2006-ban nem volt hajlandó kezet fogni Sólyom László köztársasági elnökkel, mivel az nem értett egyet Fekete János kitüntetésével. Holott – bár konkrétan magam sem kedvelem Sólyom Lászlót – a köztársasági elnök elsősorban olyan protokoláris személy, aki elsősorban a magyar államot személyesíti meg, így a kézfogás elutasítása akár a magyar állam megsértéseként is értelmezhető.

A díjátadón nem győzték dícsérni a seggét nyalni:
"Juszt László szerint az ő pénzügyi machinációnak köszönhető, hogy az ország gazdasága évtizedekig működőképes volt, de mint kiderült, ő adott ötezer dollárt arra is, hogy Gina Lollobrigidát az emlékezetes 1973-as szilveszteri tévéműsorba Magyarországra hozzák. Fekete - Sas József elmondása szerint - „isteni sztorikat tudott mesélni arról az időszakról", amiken még a humoristák is „halára röhögték magukat". A nagyon komoly banki munkái mellett pedig a Vidám Színpad akkori politikai kabaréiba gegmenként is beszállt." - hetivalasz.hu

    Akkor miért is kapott most Marton Frigyes díjat? Nos, aligha azért amiért magát a díjat alapították. Sokkal inkább a 7. éve regnáló baloldali kormányok szakadatlan támogatásáért, elvégre mindenkinek jól esik, ha védik, dícsérik...."
 
(A díjtátadón nem jelent meg Fekete János, Index-videó erre)

Címkék: közélet pofátlan rorgosh

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr731103757

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Újbuda feketén fehéren 2009.05.06. 15:12:20

Kádári nosztalgiaAmíg a múlt árnyai kísértenek Újbudán, nehéz a jövőt építeni. Kerületünk polgármesteréből május 1-éhez közeledve előtört a büszke KISZ-es és a kádári múlttal cimborált. Kevés olyan ember van, aki egy letűnt, feledni vágyott korszak címerf…

Trackback: Kifordított ország 2009.05.06. 13:48:33

A Marton Frigyes díj...A díjat pl. Sas József és Kuncze Gábor után Gálvölgyi János, Trunkó Barnabás -aki maga is annak a bizottságnak a tagja, mely a díjat odaítéli- és Fekete János közgazdász kapta például Molnár Gyulától, Újbuda polgármesterétől (közter…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 01:02:40

@200 001/Imperator Romanum Occidentalis/:

Először is az, hogy a rómaiak nem csak származás alapján állapították meg a jogképességet, illetve 476 környékén inkább Kelet képviselte Rómát, mint Nyugat. Másodszor pedig az, hogy a fasizmus történelmi, nem pedig politikai fogalom. És most jó éjszakát.:)

wladyslawsky (törölt) 2009.05.07. 01:19:16

mi van itt, a Vastagbőr átment Tudósklubba ?

vomit 2009.05.07. 07:08:50

janos bacsit errol kellene kerdezgetni, mindenfele testapolo szerszamok kisereteben. kollaboranskent pontosan tudja, mi ez. bizonyos hatalmassagok a sajat penzuket hasznalo orszagoktol (es a fejuket hasznalo emberektol) rettegnek a legjobban. ahogy 150 eve, Lincoln penzet ostorozva megallapitottak:

Ha az Észak-Amerikai Köztársaságban bevezetett rosszindulatú gazdaságpolitika megszilárdul, az ottani kormány költségek nélkül juthat saját pénzhez. Kifizeti adósságait, és adósságoktól mentes marad. Saját pénzzel fog rendelkezni, mely a kereskedelemhez szükséges. Gazdagabb lesz, mint bármely kormány a civilizált világ történelme során. A világ minden vagyona, és lángelméje Észak-Amerikába áramlana. Egy ilyen kormányt el kell pusztítani, máskölönben ő fog elpusztítani minden monarchiát a földgolyón."

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.07. 07:32:19

@fmj:

"azt nem tudom őszintén csinálják-e zeroék"

Na ez rosszul esett. :(

Geza 2009.05.07. 07:34:04

@Mj:
Nem valószínű, csak te hagytál figyelmen kívül egy esetet: a fenti 200001-es sorszámú császár nem Magyarországon foglalkozott római joggal.

Amúgy meg 'Romanes eunt domus' :) !
www.youtube.com/watch?v=vsawP_Ew0r4

f.m.j. 2009.05.07. 07:58:48

@laspalmas:

Rendben, visszavonom (kínzás hatására bármit:):), akkor nem kételkedem, bocsánat...

Csak a tegnapi után megkérdőjeleződött, régen kivágtátok még az elsőző hülyegyerekeket is...
És olyan hosszan megnyilvánulhattak azok, akik nem ellenvéleménnyel, érvekkel jöttek, hanem pl. olyan szöveggel, hogy Kolompárnak tkp. igaza van, és gyerekcsínynek tudható be az egész, és akkor ezt bedobja, és robban a bomba.
Azt jól láthattad, hogy nem én voltam akinél csúnya szavakat hívott életre az ügy, az én álláspontom végig az volt, hogy nem szabad válaszolni, és akkor hátha odébbállnak...
Csak remélem, hogy kimozgattalak akkor kicsiny kiugrasztásommal a háttérből, csak kicsit kesernyés lett a számíze... hogy ez az oldal is szarrá válik...
Szerintem annak se sok értelme volt, hogy otthon épp nyitva volt a római jog tankönyv, és parttalanul ment az okoskodás, de ebbe már úgy érzem nincs beleszólásom... :)-ez főleg nem Mj-nek szól, akit kedvelek.

Nagyon remélem, hogy sikerült elmondanom, hogy mi volt bennem.

f.m.j. 2009.05.07. 08:04:10

@laspalmas: ja, és még egy: az előző (pedig az is ugyanebben a hsz-emben van, amiből idéztél), amit írtam, az kiesett a látómezőből? :) Mert a lényeg ott van...
és kicsihuszár válasza? Hogy sokáig azért nem jött erre, mert néha jön 1-2 marha, és zilál...
Én/mi csak szerettük volna valahol jól érezni magunkat ebben az országban :):):)-na ezt sajnáltuk volna, ha szétmegy...

postabelyeg 2009.05.07. 08:18:32

Jól felpörgött ez a post!

f.m.j. 2009.05.07. 08:38:09

@postabelyeg: aha, és nem volt semmi értelme...:):)

mind2 (törölt) 2009.05.07. 08:40:51

Jó reggelt:)
Próbáltam végigolvasni az egészet. És csak jól tettem, hogy tegnap nem voltam.
Bár, ha sebészorvos lennék, valószínű írtam volna egy értekezést a Római Birodalomban végzett műtéti beavatkozások módszertanának Kelet- Nyugati területi eltéréseiről.
Vagy kimásoltam volna egy ilyet :
...............a Római Birodalomban Aulus Cornelius Celsus doktor egyik művében részletesen leírja a megcsonkított fül, ajkak és orr helyreállításának technikáit, amelyek hasonlítanak az Indiában bevett gyakorlatra. A legenda szerint Kr. u. 700-ban a bizánci II. Justitiánus császár trónfosztását követően megcsonkított orrán olyan sikeresen hajtottak végre plasztikát, hogy újra visszatérhetett a hatalomba. .......

És mivel pl. a plasztikai sebészet egyértelműen egy fasiszta gyökerű orvosi szakág, ezért szervesen illeszkedtem volna a Fekete Jánosról szóló poszt minden egyes sorához.
Képzeljetek ide olyan hangulatjelet, amilyet csak akartok .

f.m.j. 2009.05.07. 08:41:55

A Klubrádióban éppen Trunkó Barnabás banki dolgokról, biztosításokról, ilyenekről beszél. Ő meg majd politikusi-díjat fog kapni, ill. már kapott is, mivel megbízták valami jó kis zsíros állással...
Jól összekeveredett ebben az országban minden, humorista politikusok, és politikus humoristák... egyszerűen meghajlok a sokoldalúság elött...

postabelyeg 2009.05.07. 08:44:16

@mind2: Pedig ez igazából a velünk élő történelem. Valaki aki formálta a magyar történelmet akkor, az átkosban. Nem is csak az utolsó évtizedben.

f.m.j. 2009.05.07. 08:44:56

@mind2: én köszönöm, hogy megerősítettél abban, amit én mondtam... hurrá, ma is a van identitásom...:):) legalábbis a jó arcomat vettem fel reggel:)

postabelyeg 2009.05.07. 08:46:58

@postabelyeg: Azt akarom mondani, hogy szerintem érdekes a post. Ezek az emberek még itt vannak. Köztünk élnek. És gondolom jól élnek.
Biszku Béla hogy van? :)

Geza 2009.05.07. 08:48:09

@mind2:
"...orrplasztika..."? Pont ORR-plasztika? Mi van itt, már te is zsidózol :) ?
Sic transit gloria mundi, vagy mi a szösz :)...

mind2 (törölt) 2009.05.07. 08:51:27

@fmj: ne add fel. Plusz : nem azokban van a hiba, akik teret adnak, hanem azokban, akik próbálják betölteni. Van egyfajta szellemi nárcizmus, ami akkor is kivirágzik, ha a feldobott témához csak nagyon áttételesen kötődik a kibontakoztatni kívánt vélemény. Mindegy. Nem vagyunk egyformák. De attól még itt itthon vagyunk. És érezzük jól magunkat egymás között :)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.07. 08:53:19

@postabelyeg: Sőt, szerintem túl jól élnek, és még ki is tüntetik őket, egy -ahogy fmj írta- "hát nem tudták azt a jó hűséges embert mivel honorálni, a Kossuth-díjak már elfogytak (vagy lábuk kélt), gyorsan kellett valami, hát összehoztak neki egy ilyet, na.
Élelmesek az elvtársak..." .
megérdemli szegény na.

mind2 (törölt) 2009.05.07. 08:56:00

@Geza: Igen ORRplasztika bakker ! :)))) Már Egyiptomban is plasztikáztak ! Sőt ! Kettévált a VÖRÖS-tenger is.@*kicsihuszár*
[L42]: szia :)
@postabelyeg: Ő már az örök vadászmezőkön, ( ha jól tudom ) biztos eszi a krumplis tésztát, vagy a káposztás cvekkedlit a Kádár apánkkal :)))

mind2 (törölt) 2009.05.07. 08:57:34

@*kicsihuszár*[L42]: mi meg majd kitüntetjük itt egymást.
Hogy ne legyen hiányérzetünk ;)

Geza 2009.05.07. 08:57:39

@*kicsihuszár*[L42]:
Persze, meg Cyrano de Bergeracra is személyesen, de mint az előzményekből láthatjuk, ha valaki FJ orr-profilját hasonlítja pl. soros györgyéhez, az már zsidózás.

Na de hogy a témához is szóljunk, szerintem uniform normában mindenkivel le kéne dolgoztatni, ami kárt eddig az országnak okozott. Férfiasan bevallva, valószínűleg én is ásóznék egy pár napig, mert nem szokásom számlát kérni vásárláskor, de boldogan tenném, ha tudhatnám, hogy még a dédunokám kertjébe is az ilyen FJ-félék törik a kőzúzalékot.
Mondjuk ha tényleg mind ledolgoznák a sarukat, valószínűleg simán exportálhatnánk piramist Egyiptomnak, de erre sajnos valamiért nagyon kis esélyt látok :(.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.07. 08:58:20

@mind2: kis cinikus...de igazad van...és sajnálom, hogy felültem, de elég volt már belőle.minden napra jut egy provokátor, és minden napra jut valaki, akinek amúgy is zilált idegrendszere felmondja a szolgálatot.
De, remélem a provokátornak sosem jut több öröm az életben, mint ami itt éri, ha sikerül valakit felbosszantania.
Feketérőlmeg: nomen est omen:)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.07. 09:01:15

@Geza: a fenébe, asszem , jól látsz, pedig világszínvonalú piramis exportőrök lehetnénk:)
Van kőbánya úgyis berkeken belül. meg útépítő cég, ahol lehetne dolgozni...:)

f.m.j. 2009.05.07. 09:01:19

@mind2:

Még így se halnak elég gyakran, és korán (mint a mosónők) és valahogy mintha jönnének a fiatal tehetségek...nem, nem teszem idézőbe... tanítványok, új erővel, hittel, persze a régi szemlélettel (vedd el, és halálig tartsd!)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.07. 09:04:15

@fmj: fiatal tehetségek? mint pl kivágó akárki? meg bokros lajos? meg még ki tudja, kicsoda? egyre inkább a múmiákat ássákk elő...szégyen.
lassan ki lehet írni a parlamentre, hogy öregek otthona:)

f.m.j. 2009.05.07. 09:10:02

@*kicsihuszár*[L42]: persze, de én az újakra gondoltam. Pl. Török Zsoltra, Cusira, ...:):):) ezek jönnek, úgy érzem jó kezekben lesz az ország, na jó, Cuska még csücsül egy ideig, meg Hunvald is, de vannak itt még rejtett tartalékok, kincsek :)

mind2 (törölt) 2009.05.07. 09:23:02

@fmj: lehet, hogy utánpótlás van, de szerencsére a fiatal - szavazóképes - korosztályok körében a népszerűségük csekély. Anyum mindig mondja, majd rend lesz ha EZEK kihalnak. Hát nagyon remélem.
@Geza: sokszor írtam már, de tényleg minden adott ebben a kis országban ahhoz, hogy virágzó, prosperáló legyen. Mindenünk megvan.
Nem tudom, hol a hiba. Nem tudom, hogy a karakterünk ilyen, hogy miért hagyjuk, hogy így legyen. Sejtem csak. Egyre inkább.

kill004 2009.05.07. 09:56:49

@Mj: Bocs. :) Ezt rosszul tudod. A fascesbe csak akkor volt bárd tűzve, ha az illető, akit a lictorok kísértek imperiummal volt felruházva.

pógárjenő 2009.05.07. 10:03:40

'reggelt nácikok, mi a hejjzetcség?

Senkiházy/ישראל/ 2009.05.07. 10:17:48

@Mj: 476 Kelet-Róma stimmel. Az már más kérdés, hogy a fasizmus történelmi fogalom-e.

pógárjenő 2009.05.07. 10:27:41

@200 001/Imperator Romanum Occidentalis/:
lassan felíratkozhatsz azoknak a sorába akik hatalmas nyelvcsapásokkal közelednek a végbelemhez, te madárlefosta fehér-kék anarhista kis drogos!

pógárjenő 2009.05.07. 10:30:42

@200 001/Imperator Romanum Occidentalis/: mellesleg én nem személyeskedtem veled és nem baszogattalak, de te megtetted, büdös borz!

Geza 2009.05.07. 10:58:20

@mind2:
"Mindenünk megvan. Nem tudom, hol a hiba."
Vegyünk egy analógiát: Adott egy női test, tökéletes működésre képes, jó adottságai vannak elég sok mindenhez. Viszont a lábaira technopatát húz (így nem tud rendesen járni se), az ujjaira öt centis műkörmöt ragaszt (így fogni se tud), a orrát-száját-fülét vassal rakja tele, a bőrét színezett vakolattal tömíti el, a haját és a fejbőrét peroxiddal teszi tönkre. Bár ehetne rendesen is , fixa ideája, hogy a girhes a szép, ezért koplal, bár lehetne önbecsülése és kereshetne párt is magának, minden arra járóval dugatja magát. Végezetül pedig önmaga előtt is nyomorult kurvának tartja magát, és hogy emiatt ne essen kétségbe, elhiteti magával, hogy ez így szép és jó és helyes.
Nos, az analógiát nézve a hiba a fejben, a testet uraló személyiségben van, a helyre hozáshoz pedig két nagy büdös atyai pofon kéne, majd az illető lányt kiszakítani ebből a gyalázatos társaságból, fizikailag rendbe tenni (amíg újra meg nem szokja a rendes körülményeket, addig akár erővel is), majd szigorú felügyelet alatt rendes környezetbe vinni, ahol elgondolkodhat és megtalálhatja a saját belső egyensúlyát.
Innentől a világ legstabilabb embere lenne, aki már megjárta a saját poklát, így nem esik megint egykönnyen csapdába.

A probléma az, hogy az IMF-hitelnek az analógiában az első adag heroin felelne meg...

"Nem tudom, hogy a karakterünk ilyen"
Érdekes, hogy amíg az egyén szerepe nem volt annyira túlértékelve, hogy az ország érdekét is felülmúlja, semmi baj nem volt a karakterünkkel.

"hogy miért hagyjuk, hogy így legyen"
A kulcsszó az, hogy 'légy önmagad', az önzés. Az a baj, hogy szép lassan kivezetődött az emberek tudatából az, hogy az egyéni mivoltuk mellett és azon felül(!) ők tulajdonképpen egy csoport tagjai is, ami már erősebb, mint az azt alkotó egyének egyenként.
Ha megnézed, a romlásunk lépéseit mindig az okozta, hogy valaki mások jobban összetartottak, mint mi egymással, így óhatatlanul egyesével, szeletenként, egymás ellen fordítva minket szép lassan le-levertek minket.
'Dulce et decorum pro patria mori' - szerinted ezt hányan értik meg és tartják magától értetődően helyesnek manapság? Kevesen, mert az a bizonyos 'patria' főképp azon emberekből áll, akik ezt így érzik, és valljuk be, én se szívesen mennék évekre a frontra azok életéért, akik náciznak és köpködnek mindent, ami magyar.

Ronda ördögi spirál ez, amit szépszerével nem lehetne megtörni. Kb. mint a fotelben punnyadó embert edzésre rávenni: nem megy neki, nem bírja, csak szenvedésnek érzi, ergo nem csinálja. Rángasd ki, _kényszerítsd rá_, hogy fusson, ússzon, másszon, csináld két hétig, addigra formába jön annyira, hogy már ne küszködésnek lássa, hanem ráérezzen az ízére, na onnantól már magától csinálja és fittebb is lesz.

"Sejtem csak. Egyre inkább."
Akkor már csak a terápia alkalmazásának a módját kell kitalálnunk :).

pógárjenő 2009.05.07. 11:17:09

@Geza: vazze komám, egy agykurkász veszett el benned, gratula, csak a testpirszing maradt ki a dologbú....höhö

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 11:35:05

@wladyslawsky:

Dehogy, csak szerettem volna bizonyítani magamnak, hogy értelmes dolgokról, normális stílusban is el tudok vitatkozni egy SZDSZ-essel, aki vélhetően tényleg valódi.:) Bocsánat, ha ilyen hosszúra és mások számára érdektelenné alakult, nem így akartam.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 11:37:12

@Geza:

Az is lehet, de akkor is furcsa, hogy nincs tisztában a magyar római jogászokkal.:-O (És én ezt nem jogászként, hanem történészhallgatóként mondom, aki 5 éve foglalkozott utoljára rómaiakkal...)
Amúgy a Brian élete az egyik legalapabb, imádom.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 11:38:23

@fmj:

Pedig én is alaposan közreműködtem a vitában, de pont azért, hogy ne parttalanul anyázzuk a Szadeszt.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 11:40:25

@mind2:

Na még te is csipkelődsz, szépen vagyunk.:) Ezek után próbáljak én vitatkozni egy valódi SZDSZ-essel...:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 11:41:20

@fmj:

Jaja, csak az az együtt sírás/nevetés nem megy.:-/ Mondjuk nekem az is jó lenne, ha én nevetnék azon, ahogy ők sírnak.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 11:44:03

@fmj:

Mesterházy Attila frakcióvezető "urat" ki is hagytad, meg Vadai Ági sem olyan öreg tyúk még.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 11:47:11

@kill004:

Na, utánanéztem, és volt olyan eset, hogy a fascest le is süllyesztették, de ne kezdjük újra, mert kiközösítenek innen, amiért ilyeneken vitatkozom.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 11:48:17

@200 001/Imperator Romanum Occidentalis/:

Szerintem az, és minden jelenséget pontosan körülhatárolható fogalmakkal kell jellemezni, punktum.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 11:51:39

@Geza:

"'Dulce et decorum pro patria mori'"

És ne is beszéljünk arról, hogy sokan még a hazáért élni sem szeretnének, inkább lelépnek innen, semmint áldozatot vállaljanak egy magasabbrendű közösségért.

f.m.j. 2009.05.07. 11:53:02

@Mj: igaz, de neki csak a szakálla jutott az eszembe :):)

pógárjenő 2009.05.07. 12:17:40

@Mj: de pont azért, hogy ne parttalanul anyázzuk a Szadeszt.

Azt meg hogy lehet? hehe....nem értem, pedig van vagy 110 azzikum!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 12:27:52

@pógárjenő:

Igen, nehéz, de meg kell próbálni.:) A kampány 1. részes posztomnál is erre törekedtem, talán sikerült is egy kicsit...:)

Tündér_Lala 2009.05.07. 13:00:43

@Geza: Telitalálat.
@200 001/Imperator Romanum Occidentalis/:
Az ököljogról: Tehát az SZdSZ fog bennünket megvédeni azoktól az emberektől akik hatan nyolcan késsel kérnek meg bennünket, hogy adjuk át értékeinket, azoktól akik behetolva idős emberek portájára elviszik azok ingóságait, miközben a tulajdonosok nem mernek kimenni a házból, hogy megvedjék munkjuk gyümöcsét stb.
Én nem ezt tapasztalom.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.07. 15:46:35

@*tisztességes off-shore tulajdonos.*[L42]:

ha nem tetszel magadnak, akkor ne a tükröt hibáztasd ;)

egyébként itt nem te vagy a humorérték, hanem MJ et al., akik próbálnak titeket szappanozni... kisebb-nagyobb sikerrel :)

pógárjenő 2009.05.07. 15:53:00

@Tündér_Lala: vergődik a varnyú, 0,1% párt, már az egész csak ügyvivőkből és vezetésből áll, ja meg a vágópiftiből.....értelmíségi vazze lop-stop kuncze, tudnák mesélni hogy lopta el a család a tankönyvkiadót!

derelyegrádi szellem 2009.05.07. 15:55:03

@pógárjenő:

Mármint Kucze Magdolna? Áááááá, az nem igaz.....

pógárjenő 2009.05.07. 15:58:38

@derelyegrádi szellem: nem hát....akarom mondani meg hát......csak hát baj van mert jelen voltam mikor megtörtént!

derelyegrádi szellem 2009.05.07. 16:12:39

Bodor Pál János Istvánnak (Diurnus) is jár egy díj:

"Gyurcsány hiába lett politikussá - vérbeli értelmiségi maradt. Szellemileg és jó szándékaiban - szinte naivan - messze kiemelkedett közegéből. Talán azt hitte, a mániákus dühből rázúduló ócsárláson az ő pozitív többsége épp oly gúnyosan somolyog, mint ő maga. Vajon milyen akarat parancsolt az ellenzék főerejének állandó kivonultságot parlamenti megszólalásai alatt? Tán igyekeztek óvni képviselőiket, hogy meg ne fertőződjenek Gyurcsány éles eszétől. Rá ne döbbenjenek, milyen tiszta, erkölcsös, képzett, a népét szerető ez a férfi, akinek nevéhez úgy ragasztottál a „takarodj” szócskát, mint csúfnevet a túl eszes gyerekre…(…)
A legsúlyosabb vetülete Magyarország Gyurcsány-tragédiájának, hogy végre adott volt egy koncepciózus, nemcsak politikailag művelt, nagyvonalú, kifogyhatatlan energiájú baloldali politikus - amilyen eddig egy sem volt, és kétlem, hogy más politikai színekben akadt párja – aki minden erejével ennek a nemzetnek a javát és a nemzet társadalmi kárvallottjainak javát akarta tiszta szívből. Ha soha többé nem hajlandó politikai szerepet vállalni, akkor eltűnését a közéletből a magyar történelem gyászolhatja"

Aki iylyen hűvös távolságtartással ír portréát az nem kezdő. Nem is az. Csau Román Kommunista Pártájában tenulta a portré írást, és magán anagy Csaun gyakorolta annak idején. Semmit nem változott a stílus. Csak Csaut kicserélte a vén marha Gyurcsányra.. Ez az ember a MUOSz elnöke is volt, mégpedig a rendszerváltás után. Nagylevegő...

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.07. 16:15:06

@Bezuhov: bezu, hoy neked mijen lyó vicceid vannak, rég rőhhögtem ilyen lyót,kőszi...naprzse mjad a te vélyemményedre adok, teeeee, ne nevettess mááán, me megpattkolok...

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.07. 16:27:34

@*tisztességes off-shore tulajdonos.*[L42]:

hát huszár uram, úgy tűnik ez nem ment át! mea culpa!

tudja mit!? kérje meg valamelyik elvtársat, hogy értelmezze Ön számára a leírt szöveget - @Bezuhov:

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 16:31:10

@Bezuhov:

Szappanozni magamat szoktam, és nem itt, hanem a kádban, tisztelettel.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 16:35:02

@derelyegrádi szellem:

...kifúj... És újra nagylevegő, mert ilyen degenerált módon szervilis szerencsétlen szarjankót már régóta nem hordott a hátán a magyar föld...

wladyslawsky (törölt) 2009.05.07. 16:59:06

@Mj: ugyan, kifejezetten érdekfeszítő volt :)) Amúgy meg Neked volt igazad,200001 csak játszotta az entellektüellt amúgy jó liberális módjára :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.07. 17:05:19

@wladyslawsky:

Nem, először volt igazam, fake volt, az biztos, de attól még jót vitáztam.:)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.07. 17:06:22

@Bezuhov: dehogynem, te okos, azon röhögtem jót, észre sem veszed, hogy mennyire nem érdekel a véleményed, és nagyon jókat röhögök, ahogy öntömjénezed magad, mit a blog legokosabb, mindenkit helyrerakó félistenét. De te ezt abból a magasságból nem látod.Mindegy, én jót szórakozom rajtad, sivár lelkületű lényen, aki itt éli ki magát, névtelenül, arctalanul megmondja, mintha bárkinek is számítana, mit is mond a nagy bezuhov. Csak sajnálni tudlak. Lelki szegény vagy. Elveszett ember.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.07. 17:20:35

@*tisztességes off-shore tulajdonos.*[L42]:

azta!! lényegében összefoglaltad az okot, hogy miért is járok ide:
".. én jót szórakozom rajtad, sivár lelkületű lényen, aki itt éli ki magát, névtelenül, arctalanul megmondja, mintha bárkinek is számítana, mit is mond..."

jah és kösz a "félisten" jelzőt. ettől most elpirultam, te lélekben gazdag ember! :D

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.07. 17:26:51

@Bezuhov: :):). saját kútfő, esetleg? vagy ez botorság, ezt elvárni?

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.07. 17:38:03

@*tisztességes off-shore tulajdonos.*[L42]: á már megint a régi-új lemez :D
tudod, mint default liberális zsidó-cigány-buzi most szívom a spanglimat, és ilyenkor nem vagyok annyira friss szellemileg (mint derelye), lelkileg - meg mint már említetted - toprongy vagyok. Szóval a míves anyázásba most nem mennék bele.

De hagy' meséljek helyette egyik hobbimról: Az úgy szokott lenni, hogy van egy kis zseblámpám, hozzá a kedvenc macskám, s azt szoktam vele játszani, hogy a lámpa fényét ide-oda vetítem neki, ő pedig - kényem kedvem szerint - ide-oda ugrálva kergeti azt, és soha nem unja meg...de én se :)

Jó muli!

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.07. 17:54:51

@*tisztességes off-shore tulajdonos.*[L42]:

ja, már korábban gyors átfutottam...a szokásos szép agitprop munka. Bár a "Keynesi elvek" féle szakszavak sztem túl komplikáltak a "mocskos komcsi tolvaj, hazaáruló sötöbö" érvrendszerhez szokott olvasóknak....

szabogyula 2009.05.07. 17:56:25

@derelyegrádi szellem:
Diurnus:" aki minden erejével ennek a nemzetnek a javát és a nemzet társadalmi kárvallottjainak javát akarta tiszta szívből." / Gyurcsányról/
És képzeld el, ez az ember még mindig köztünk van /mármint diurnus/.
Eszik, alszik felkel és cikket ir. Magarország szégyene.

derelyegrádi szellem 2009.05.07. 18:02:43

@ostoba 8o:

van ilyenből sok (grézy zsóti, avar jani, grágabolgárúr, veres jenő, stb). De ezt a régi igazi zsdanovi stílust már senki nem műveli ilyen eredeti vegytisztán. Ebből a szempontból kuriózum szegény Bodor Pál János István.

szabogyula 2009.05.07. 18:18:12

@derelyegrádi szellem:
Nekem az első ilyen "anyám borogass" kategória Tibi bácsi volt a 3 kivánsággal. / ha emlékeztek rá/.
Aki esetlg nem ismerné, volt egy müsor az m1-n, ahol a gyerekek tibi bá"-tól kérhettek dolgokat .
"Tibi bá" ! El szeretnék jutni a párizsi vidámparkba !
Erre az egész stáb kiment Párizsba közpénzen , csináltak 10 percet , és , lám, teljesült a kivánság !

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.07. 20:24:28

@fmj:

Nem esett ki, csak erre nem nagyon lehet mit írni. Ha van időm (mostanában nagyon-nagyon kevés), akkor itt vagyok, és szívbaj nélkül kivágom az elsőzőket, nagybetűvel ordítókat, skizofrén (magukat roppant viccesnek képzelő) offolókat.

De! Nem lehet kimoderálni valakit azért, mert a többieknek nem szimpatikus vagy vitába keverednek vele. Ez ellentétes lenne a Vastagbőr-demokrácia alapelveivel. :)
Én is nagyon sajnálom, hogy mostanában pattogzik a kultúrmáz, ami eddig körbevette a kommenteket.

Egy megoldás van. Provokálóknak nem kell válaszolni, és akkor megunják, elmennek máshova, ahol foglalkoznak velük. Elég okosak, rutinosak vagytok, hogy felismerjétek őket. Ne álljatok szóba velük.

Senkiházy/ישראל/ 2009.05.07. 20:34:03

@laspalmas: Nagyon helyes, a provokálóknak nincs itt a helye.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.07. 20:39:33

@laspalmas:

Igen-igen:

provokáció = élesen megfogalmazott ellenvélemény és/vagy kérdések, melyekre kínos válaszolni

igen-igen ;))

szabogyula 2009.05.07. 20:51:52

@Bezuhov: @200 001/Imperator Romanum Occidentalis/:
Ti vagytok azok, akik, ha bemennek egy kocsmába, egyszerüen arrébbmennek az emberek......

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.07. 21:18:30

@Bezuhov: vagdalkozz csak, de lécci, keress már egyetlen kommentet, ahol én szidtam a zsidókat, aztán mond ezt rám. egyszer már elmondtam,de nem hitted, én a rosszat utálom, mindentől függetlenül. remélem érted.,pártsemleges vagyok, egyetlen politikusnak sem hiszek és ugyanúgy utálom zorbánt, mint gyurcsányt. ezt fogd fel végre. ennyit kérek csak. ha nem sikerül. ez téged minősít.

Senkiházy/ישראל/ 2009.05.07. 21:19:03

@laspalmas: Egyébként a legnagyobb tisztelettel kérdem, hogy van az, hogy aki mást mond de betartja az alapvető normákat, ha ti modik nem is de a topiklakók egyből elküldik a kurva anyjába (igen ilyen formában) és ti erre nem szóltok egy büdös szót sem?

irrelevant 2009.05.07. 22:12:07

Úgy látom, építő jellegű, mindkét fél számára hasznos és kompromisszumra vezető vita alakult itt ki.

dr.justice 2009.05.07. 22:34:10

@Bezuhov:

Te mit szeretsz a vastagbőrben ? Mert úgy tűnik szereted. Az a választ nem fogadom el , hogy mazochista vagy, a többiek pedig szadisták.

elfelejtette 2009.05.07. 22:49:57

Értem én, hogy a régi elvtársak szeretik magukat kitüntetni egymással, de az mire jó? Ha Fekete János marton Frigyes díjat kapott, akkor Gyurcsány is kaphatna akár. Vicces figura, bár nem sokan röhögnek rajta.

Mindegy, végül is lényegtelen, hogy a baloldal milyen szögből szopja a saját farkát.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.08. 07:42:14

Na most van vége a mókának.

Sajnálom, hogy ide jutottunk, de aki nem tud normálisan, témába vágóan, kurvaanyázás nélkül beszélgetni, vitázni, legyen törzs- vagy új kommentelő, az repülni fog.

Utoljára kérek MINDENKIT, hogy kulturáltan írkodjon.
Több figyelmeztetés nem lesz.

Tündér_Lala 2009.05.08. 09:29:35

@Bezuhov: Nem.
Aprovokáció az = Úgy szeretem amikor csak nekem érvelnek , érvelnek, érvelnek én meg csak röhögök rajtuk.Mindegy mi a téma.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.08. 11:34:00

@laspalmas: igen nagy tisztelettel megkérdezném, hogy a mi kommentjeink miért lettek törölve?
a kollégánál csak a "dunábabaszásunk" részleteiről érdeklődtünk...

derelyegrádi szellem 2009.05.08. 11:48:00

@Bezuhov:

Nyilván véletlenül, mit ahogy nálad a blogodon. Pedig ott valaki csak téged idézett szó szerint.

derelyegrádi szellem 2009.05.08. 12:17:50

@Bezuhov:

mit jelent az hogy "lekponál"? Ez valami szdszes kódszó?

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.08. 12:21:27

@derelyegrádi szellem: figy derelye, felőlem huhoghatsz itt össze-vissza, de én laspalmas válaszára várnok :)

derelyegrádi szellem 2009.05.08. 12:22:48

@Bezuhov:

És ki a tököm vagy TE, hogy csak laspalmas szólhat hozzád? :-)

Senkiházy/ישראל/ 2009.05.08. 19:26:18

Nem tudom, de még négy komment és ehhez a posthoz 400 hozzászólás lesz, tehát ezt valahogy termeljük ki. :D

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.08. 19:58:33

@200 001/Imperator Romanum Occidentalis/:
már simán meglenne ha nem törölték volna a tegnapi diákcsínnyel folytatott eszmecserénket... amúgy végül miben is egyeztünk meg: Duna vagy Tisza? már csak azért, mert nekem az utóbbi közelebb lenne.

Senkiházy/ישראל/ 2009.05.08. 20:15:47

@Bezuhov: Nekem a Duna lenne közelebb, de ezt már nem fog kiderülni...

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.05.09. 01:39:54

Jani bácsi, te a spekulánsok Paganinije voltál. Rossznyelvek szerint a nyolcvanas évek vége felé előszeretettel játszottál a Forint gyengülésére is, persze fullos bennfentes infók birtokban, vagyis ha bejött te nyertél, ha bukta, akkor az MNB bukta. De hát ti irányítottátok az árfolyamot, Jani bácsi.
Summa summarum, még egy vén gazemberrel több akit egy rendes rendszerváltáskor úgy lecsuktak volna hogy a műanyagbilincs is megrohad rajta.

süti beállítások módosítása