Skip to content


       Szűrés lista

Súlyos milliók a távozó minisztereknek

Olvastam tegnap a hírportálokon, hogy a távozó miniszterek (Gyenesei, Szűcs, Veres, stb) milliókat tesznek zsebre ki nem vett szabadságuk után. Veres Jani például hat évnyi munkássága során alig vett ki szabit, teljes gőzzel dolgozott az ország gazdaságán (meg is látszik rajta sajnos rendesen), és most ezt kompenzálják neki egy nagyobb összeggel.

Itt álljunk meg egy pillanatra!

Olvassuk el a Munka Törvénykönyvének szabadságra vonatkozó részét:

 (3) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni. Az esedékesség évében kiadottnak kell tekinteni azt a szabadságot, amelynek megszakítás nélküli tartama - az esedékesség évében történő megkezdése esetén - a következő évben jár le, és a következő évre átnyúló szabadságrész nem haladja meg az öt munkanapot. A munkáltató

a) kivételesen fontos gazdasági érdek, illetve a működési körét közvetlenül és súlyosan érintő ok esetén a szabadságot legkésőbb az esedékesség évét követő év március 31-ig, kollektív szerződés rendelkezése esetén az esedékesség évét követő év június 30-ig,

b) a munkavállaló betegsége vagy a személyét érintő más elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől számított harminc napon belül

adja ki, ha az esedékesség éve eltelt. E rendelkezésektől érvényesen eltérni nem lehet.

 

Tehát vagy kiveszi az esedékesség évét követő esztendőben, vagy bukta a munkavállaló a szabadnapokat. Olyanról egy betű sincs a paragrafusokban, hogy 6 évig (!) halmozhatja valaki a szabadságát.

Emlékszem, a cégünk munkaügyese türelmesen várt június 30-ig, majd július elsején reggel nyolc óra után három perccel eltörölte a méltóságos főnök úr előző évi csekély húsz nap szabadságát. Felettesünket majd' megütötte a guta, de bele kellett nyugodnia, mert ugye a törvény az törvény.

A minisztériumokban nem?

 

 

Pethő Róbert munkajogász szerint valójában csak három év után vesznek el a ki nem vett napok. (Talán nem tud olvasni??) Viszont az állami vezetők esetében más miatt aggályos a kifizetés.

– A munkaviszony megszűnésével a dolgozó megmaradt szabadnapjait pénzzel kell megváltani – állította Pethő. – Ez az előírás nem érvényes azokra a magas beosztású főnökökre, akik a versenyszférában saját maguk határozzák meg, mikor mennek szabadságra. Azonban a közigazgatásban is vannak ilyen, a munkabeosztás szempontjából szerencsés állások, ahol a vezetők maguk szabadságolják magukat. Ezért úgy gondolom, az ő szabadságmegváltásukat is újra kellene gondolni – mondta.

A Legfelsőbb Bíróság korábban állást foglalt hasonló kifizetésekről, amelyek szerinte törvényesek voltak. Ezt a véleményt azonban az Alkotmánybíróság döntése miatt jogilag nem kell elfogadni. Mégis, mivel az állásfoglalás megszületett, a munkaügyi felügyeleti szervek vélhetően ezt az állásfoglalást veszik figyelembe. Magánember pedig nem fordulhat a munkaügyi bírósághoz sem, mivel az ilyen ügyek csak a munkáltatóra – azaz az államra – és a munkavállalóra – az államtitkárokra és a miniszterekre – tartoznak.

Ennyit kapnak a távozó állami vezetők


Veres János - pénzügyminiszter 10 millió
Horváthné Fekszi Márta - Külügyminisztérium, államtitkár 3,6 millió
Göncz Kinga - külügyminiszter 2,8 millió
Kolber István - MeH-államtitkár 2,3 millió
Szilvásy György - tárca nélküli miniszter 2,3 millió
Závecz Ferenc - OKM szakállamtitkár 1,6 millió
Keller László PM - államtitkár 1,5 millió
Gyenesei István - önkormányzati miniszter 1,4 millió
Puch László - KHEM államtitkár 1,4 millió
Kisfaludy Zoltán - MeHszakállamtitkár 1,25 millió
Tarcsi Gyula - MeHszakállamtitkár 1 millió
Markó Andrea - PM szakállamtitkár 1 millió
Szűcs Erika - szociális miniszter 950 ezer
Bogyay Katalin - OKM szakállamtitkár 850 ezer
Molnár Károly - tárca nélküli miniszter 820 ezer
Szentiványi Gábor - Külügyminisztérium 720 ezer
Mészáros Miklós - SZMM szakállamtitkár 700 ezer
Tukacs István MeH-államtitkár 630 ezer
Gönczöl Katalin - IRM szakállamtitkár 520 ezer
Bujdosó Sándor - ÖM szakállamtitkár 300 ezer

 

 

Címkék: politika pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr361115786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.12. 08:34:59

Ezt én sem értem ...

Ki KELL adni / ki kell venni a szabadnapokat, tavalyelőtt változott a törvény, egy szabadnap SEM vihető át a következő évre.

Viktus 2009.05.12. 08:37:54

@zero:

Régebben meglehetett váltani én is kifizettem a népeknek, mikor pörgött a cég, aztán találták ki, hogy nem lehet kifizetni, hanem kötelező kiadni, vagy jól büntiznek.

Veres Jani nem tudom mire is kap pénzt ...

moRtiZ 2009.05.12. 08:39:41

Hát bazmeg, ráadásul 20 milla? Rohadjon le a fasza az összesnek.

molaris 2009.05.12. 08:40:41

Szerintem, a távozás többet is megérne. Mindössze két dolog birizgál:
1,- visszaadják- e azt amit elqrtak,
2,- utána börtönbe vonulnak- e?


Mindjárt felemelő érzés fog magával ragadni. De addig?????????

Kartal (rezervált) 2009.05.12. 08:42:43

Én meg ezt a posztot nem értem. Még mindig nem tiszta? Magyarországon a politikusok mindenek felett állnak. Nincs számukra törvény, nincs szabály, nincs semmi, amit ne tehetnének meg.
Az a néhány balek meg akit leültettek, annak úgy kell, hogy sajnálta a pénzt az ügyészségtől. Ha kipengetik az ötven misit (vagy amennyi ma az árfolyam), még mindig a politikai elit megbecsült tagjai lennének.
Ez már nem kávé, ez hánytató!
Na megyek is, hányingerem lett.

SzZsoel 2009.05.12. 08:45:28

Sz-exminiszterek: mindegyiket lóval szexualizáltatnám seggbe. Milliókat tesznek zsebre a nagy büdös semmiért, mikor döglődik az ország?! Ludas Gordon hangzatos szólamai (a gazdagoktól sokat kell elvenni, igazságosságra kell törekedni stb. - nem folytatom, mert hányok az undortól) lószart sem érnek. Basszus, ez tényleg vastag bőr a köbön: ki mondta ezeknek a szarrágóknak, hogy ne menjenek szabadságra, mikor lehetett?! És hat évre visszamenőleg kifizetni ezt nekik? Hát rohadjon le a pöcsük!

Viktus 2009.05.12. 08:49:25

@SzZsoel:

Hu képzeld hol tartanánk most, ha kapálós jani szabira megy, és nem élvezi a gazdaságunka a szakértelmét.

Virág et. 2009.05.12. 08:52:26

laspalmas

A miniszterek NEM az Mt hatálya alá tartoznak, rájuk NEM vonatkozik az Mt szabadsággal kapcsolatos egyetlen rendelkezése sem. Inkább ezt olvasgasd: 2006. évi LVII. tv.

Egy miniszter vagy egy államtitkár 40 nap rendes szabadsággal rendelkezik egy tárgyévben és átviheti a következő évre is (legalábbis semmi nem tiltja a jogszabályban, ellentétben az Mt-vel). Ezenkívül a szolgálati idő tükrében bizonyos számú hónapnak megfelelő juttatást is kapnak a távozó miniszterek (3 év után talán 6 hónap, amúgy 1 vagy 2? nem emlékszem pontosan).

Elhiszem, hogy felháborít, hogy sok pénzt kapnak, de ez már sorban a második tárgyi tévedésekre alapozott írás a blogon.

Viktus 2009.05.12. 08:56:46

@Virág et.:

Eszed ennyi fog meg jól ... zero azon apróságra próbált rávilágítani, hogy ezek a mocskok mindenben kitalálnak maguknak v.mi jót ami a többi népekre véletlenül se vonatkozik.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.12. 09:02:15

@Virág et.:

"rájuk NEM vonatkozik az Mt szabadsággal kapcsolatos egyetlen rendelkezése sem"

Ez elég szomorú, kedves Virág, elméletileg ugyanolyan állampolgárok, mint mi. Ez a szabadsághalmozás tipikus "vizet prédikál, bort iszik" eset.

"Elhiszem, hogy felháborít, hogy sok pénzt kapnak"
Sokkal inkább az, hogy nem érdemlik meg.

Virág et. 2009.05.12. 09:03:07

@Viktus: Gondolom akkor azért idézte az Mt-t is, igaz? Ha értelmeset nem tudsz mondani, mert nem értesz hozzá, akkor minek szólalsz meg? Unalom?

Egyébként Pethőnek igaza van a rendes munkavállalók tekintetében ugyanis 3 év az Mt szerinti általános elévülési idő. A szabadságot pedig nem KIVESSZÜK, hanem KIADJÁK a munkáltatók. Nem te bukod be, hanem a munkáltató nem adja ki, te pedig 3 éven belül kérheted annak megtérítését. A vezető beosztású munkavállalókra pedig valóban más szabályok vonatkoznak. És abban is igaza van, hogy itt jogalkotási hiányosság van, erre egyébként a fenti törvény indokolásában a szakminiszter is felhívta a figyelmet.

Win Elen 2009.05.12. 09:04:47

Pff. Veres ra is szorul arra a penzre. Biztos hogy az a 10 milla csak a ki nem vett szabadsag utan jar? (amugy engem ezek a fajta penzek annyira nem akasztanak ki, az hogy valaki lelkiismeret furdalas nelkul felveszi, az pedig azert nem mert en nem is tudnek ezektol a politikusoktol mast elvarni...)

Virág et. 2009.05.12. 09:06:04

@laspalmas: Akkor kapaszkodj meg, mert az Mt még az alábbiakra sem vonatkozik:

- közalkalmazottak (tanárok, orvosok pl.)
- hivatásos állományúak (rendőrök, mentősök, tűzoltók, katonák pl.)
- köztisztviselők (pl önkormányzati dolgozók, gyámügyesek, munkaügyi felügyelők, APEH ellenőrök stb.)
- ügyészek, bírák
- képviselők

Mégpedig azért, mert rájuk mind-mind külön jogszabály vonatkozik. Kjt, Ktv pl. Nem teljesen fenékig tejfel ez sem, mert egyes rendelkezései ezeknek a jogszabályoknak ugyan pozitívak a dolgozó számára, a többiek viszont nem. Egyszerűen csak mások.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.05.12. 09:11:16

@laspalmas: "elméletileg ugyanolyan állampolgárok, mint mi"

Tévedés, ők a Különbek, a Kiváltságosok, az Erkölcsi Fogyatékosok.

Úgy, mint régen a görög polgárok, római patríciusok, feudális nemesek, stb...
A szabályokat ők alkotják, maguknak, hogy is gondoltad, hogy a Nép közé tartoznak?

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.05.12. 09:11:50

Csak hadd kérdezzem már meg hogy amikor parlamenti szünet van és be sem dugják az orrukat két hónapig az minek számított veresjaninál?? Vagy az Adrián folyamatosan kihelyezett kormányülés volt??

Win Elen 2009.05.12. 09:13:30

@Virág et.: ezeket azert jo tudni. Ettol fuggetlenul, ugy erzem, mindamellett hogy jogilag nem kifogasolhato ezen penzek kifizetese, illetve, hogy meg munka is volt mogotte, ami miatt jar. De pont arra az elvarhato, elvarando feleloseg hianyara mutat ra, amit e tisztsegekben vallalni kell. Ergo moralisan aggalyos. De ehhez elobbi komentemben meg tettem a hozzafuzni valokat. Csak nem tartom jonak ezt a kiabrandultsagot. Bar talan epp ez hozza meg a vart fordulatot majd.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.05.12. 09:14:15

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Azt hiszem mindenki érti hogy mire gondolok. Nincsennek ott, nem csinálnak semmit de az neki nem számít szabadságnak?? Na ez az amit kb. nem hiszek el...

molaris 2009.05.12. 09:15:12

@Virág et.:
Na, ne lakkozzzzuk a dolgokat. Az általad felsorolt tv. helyek is igen furcsák. A felső bitalmi körbe tartozók az előnyt élvezik, az alsó szintek meg nyelik a sz&rt.

kill004 2009.05.12. 09:16:04

Off:

Zero, ebből nem lesz post? Ez is megér egy misét. :(

index.hu/kulfold/eu/2009/05/12/naboboknak_tejel_az_eu/

"A teljes támogatási keret közel ötöde francia gazdálkodókhoz került. Közülük a legtöbbet – 62 millió eurót – a Doux Group kapta, ami 130 országba exportált csirkét. A Nestlé brit leányvállalata egymillió eurót kapott, az angol királynő hatalmas birtokai után pedig 530 ezer eurós támogatásra volt jogosult. Az angol királyi családhoz tartozó hercegek pedig összesen ennél is többet kaptak."

SzZsoel 2009.05.12. 09:17:06

@Viktus: Már 2002 májusában határozatlan idejű, fizetés nélküli szabadságra mehetett volna az egész bagázs. Kíváncsi vagyok, hogy akkor hol tartanánk a jelenlegi állapotokhoz képest, ha a Fidesz maradhatott volna kormányon további 4-8 évre. De a választóknak - igen, igen! - az MSZP kellett, Medgyessy kellett, Lendvai kellett, Kovács László kellett. Remélem, jövőre végérvényesen szabadságra küldjük őket oda, ahová már 20 éve el kellett volna küldeni: a süllyesztőbe. Rohadt, szemét, bűnöző, korrupt, impotens banda az egész Maszop-Szadesz hányadék.

Virág et. 2009.05.12. 09:18:26

@molaris: Csak zárójelesen jegyzem meg, hogy ugyanazok a rendelkezések vonatkoznak a távozó miniszterek juttatásaira, mint Viktoréknál 2002-ben.

Persze tudom, az más.

molaris 2009.05.12. 09:21:35

@Virág et.:
A fenét, a szemét az szemét, és mindig a víz tetején van.

Virág et. 2009.05.12. 09:23:22

@molaris: Amennyire tudom jelenleg is van felvétel pl az OMMF-nél vagy az APEH-nél, tessék elmenni köztisztviselőnek bruttó 200e-ért, ha a "felső bitalmi körbe" szeretnél tartozni.

Én a magam részéről köszönöm szépen jól vagyok az "alsó szarnyelő réteg" tagjaként az Mt hatálya alatt.

molaris 2009.05.12. 09:23:59

@molaris:
De nem csak ez! Miként is van, hogy egy határozott idejű megbízatás után, ha az nem újul meg, akkor végkielégítés jár????

eszkep 2009.05.12. 09:25:09

Én azt sem értem, hogy egy miniszter, államtitkár, stb., aki szerintem határozott időre vonatkozó munkasszerződéssel dolgozik, hogy kaphat végkielégítést???

molaris 2009.05.12. 09:26:36

@Virág et.:
Ezekben a szervezetekben van alsó "sz&rnyelő" réteg. Meg felső élvezkedő. Az ÁNTSZ- t ismerem leginkább, katasztrófa.

Virág et. 2009.05.12. 09:26:43

@molaris: Erre választ ad a 2006. évi LVII. tv. Egyszerűbben: pontosan úgy, ahogy a rendes határozatlan idejű munkaviszony után 3 év elteltével jár a végkielégítés: mert a törvény ezt előírja.

(Egyébként nem végkielégítésnek hívják, de ez nem lényeges.)

acel 2009.05.12. 09:29:38

"morálisan aggályos".

Haha, A morális érzék politikusnál kizáró ok, nem tudtátok?

Egyébként laspalmas csak irigykedik, kiváncsi lennék ő hogy döntene a távozó miniszterek helyében.

molaris 2009.05.12. 09:36:59

@Virág et.:
De az mond már meg, miért határozatlan idejű? 4 évre szól, mert a képviselőség nem hitbizomány. Ez már jogászi csűrcsavar.

jozicsenko 2009.05.12. 09:49:59

@Virág et.: Igazad van elvtárs: ha ő megtette, akkor én is, nekem jogom van hozzá, ő is megtette, mert ő megtehetette, mert akkor nem szoltunk, mert akkor szoltunk volna vagy ....

no, kb ennyit ér az egész: habosítani a sz...

egyszerubben, a kétbites mszp-seknek:

akkor nem lehet elkezdeni a demokráciát azzal, hogy példát mutatunk?

(jaaa, hogy egyszerubb a másik oldal miatt adót csalni itt is, ott is? )

Virág et. 2009.05.12. 09:51:28

@molaris: Az egy példa volt. Mondhatom így is, ha így világosabb: (...) pontosan azért amiért az emberölés bűncselekmény: mert a törvény azt előírja.

Amúgy meg NEM határozott idejű munkaviszony a miniszterség. Hanem speciális szolgálati viszony, ami a demokrácia jellegéből következően szükségszerűen határozott, periodikus. Az Mt szabályait erre értelmezni zsákutca, mert külön jogszabály vonatkozik rá.

Viktus 2009.05.12. 09:56:06

@Virág et.:

Jól tudod eléggé más a szitu. Tudod, akkor nem volt államcsőd szélén az ország sőt ...

Virág et. 2009.05.12. 09:56:30

@jozicsenko:

A jogszabályoknak megfelelően kapták meg a távozásukkor a pénzüket a miniszterek. Ugyanazon szabályok szerint, mint Viktorék. Úgy ahogy Viktorék, úgy az MSZP sem nyúlt hozzá érdemben ezekhez a rendelkezésekhez. Megtehették volna, nem tették. Ez egybecseng azzal, hogy valahogy a költségtérítésekhez sem akarnak hozzányúlni. Vajon miért.

Virág et. 2009.05.12. 09:57:06

@Viktus: Narancsszínű szemüveg? Kettős mérce?

Viktus 2009.05.12. 10:02:13

@Virág et.:

Realitás amit a hozzád hasonló kétbites kapcsolathu idióta nehezen ért meg.

Tőlem a Horn kormány tagjait is jutalmazhatták volna vastagon azok megérdemelték, ahogyan az Orbán csapat is 2002-ig a régió mintaállama voltunk idén mi fizethettünk volna már euroval nem az északi szomszéd stb.

Ezzel szemben 2002 óta fokozatosan levitték az országot az unió sereghajtójának szintjére ... a régió szégyenének, ezért még jutalmat is osztogatni abszurdum. Veres Janit, és társait a szegedi csillagba kéne vinni jutalomból maximum.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.12. 10:02:16

@Virág et.: Ez nagyon szar szöveg volt :o)

Viktorék is megkapták a magukét, akkora kampányhadjárat folyt ellenük, hogy abba bárki belebukott volna, aztán amikor a leghangosabb fröcsögők szanaszét lopják magukat, akkor az a kibúvó, hogy "dehát a viktorék is biztos ezt csinálták"

lol?

molaris 2009.05.12. 10:03:35

@Virág et.:
Azért az érzékelem, hogy bár elmagyarázod, de azért ott a dilemma benned. Pedig én még csak jogász sem vagyok.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.12. 10:04:03

@Virág et. valszeg igazad van, Ők ezt is megérdemlik, sőt, jár nekik. Rájuk egészen más törvények vonatkoznak, mint a halandókra.
DE! Te elhiszed azt, hogy szegények annyit dolgoztak, hogy nem voltak szabadságon? És ezek után jogosan veszik fel a szabadságmegváltást? Jogilag tuti igazad van, de emberileg?

Viktus 2009.05.12. 10:07:49

@*"szebb a Páva, mint a ...."*[L42]:

Érdekes módon más esetben eltudnak tekinteni az ilyesmi kifizetésektől. Tény, hogy Gaskó egy pöcs meg a vasutasoknak nem adnék ennyit sem, de anno egy még nagyobb pöcs megállapodott velük, hogy kapni fognak pénzt a Cargo sikeres eladása után amit a Cargos vasutas csapat megkapott az új tulajtól.
Ezek a szoci miniszter elvtársak se tettek le semmivel többet az asztalra, mint a vasutasok, amiért még járna nekik egy büdös vas is.

reKorrekt 2009.05.12. 10:08:25

@Virág et.: Jelen esetben a 'kettős mércézés' szar duma. Ami történt az a magánszférában gyakorlatilag rendkívüli felmondásnak minősülne és egy árva körmöci csikópengőt nem kapnál utána. Ergo a törvény szar, legalábbis ami ezt a tényállást szabályozza.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.05.12. 10:09:20

Nem tudom hogy vagytok vele, de:
(3) bekezdés b) pontjának utolsó mondta: E rendelkezésektől érvényesen eltérni nem lehet.
Nem, kedves virág et?

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.12. 10:09:46

ja, meg az is érdekes, az MT azon része igaz rájuk...Pető szerint is: a dolgozó ki nem vett szabadságát pénzzel kell megváltani, de a többi már nem...most akkor dolgozók, vagy nem azok? érvényes rájuk nézve, ami kedvező nekik, a többi meg nem? Nem értek hozzá, csak próbálom megérteni, miért kapnak megint milliókat, mikor épp megszorításokról beszélünk, állítólag minden szinten.

Geza 2009.05.12. 10:13:08

@*"szebb a Páva, mint a ...."*[L42]:
"Jogilag tuti igazad van, de emberileg?"
Az nem érdekli, ennyi az egész. Ahogy a könyvelőt se érdekli, hogy tényleg megvan-e a raktárban a cement, a lényeg neki az, hogy _papíron_ meglegyen.
Egy másik, fiktív, papíron létező világban él, az a mérvadó számára, amiért igazából nem is kárhoztatom, mert az legalább kezelhető és többnyire világos.
A gond ott van, hogy ezen 'papíros' törvény-világnak és a valóságnak már nem túl sok köze van egymáshoz, és ezt a kognitív disszonanciát nem a valódi világ figyelmen kívül hagyásával kéne feloldani.
Amúgy nem oldalfüggő és nem egyedi eset a jelenség: pont ugyanez jellemző a Kossuth-téri szónokokra is, akik pipecül levezetik az alkotmányból, (kotmányból és főkotmányból,) hogy a kúrmány illegitim és minden jogi szempontból nézve takarodnia kéne, és akik ezután nagyon csodálkoznak, hogy a törvény-világ és a valóság nincs átfedésben és a mocsadék népviselők különösebb probléma nélkül mégis maradnak a helyükön.

Szóval szerintem kár erőlködni, Virág et. nem rossz gyerek, csak más a fejbeli modellje a világról, mint nekünk, és az ő modellje szerint ami törvényes az per definitio helyes ill. amit likudviktorék is csináltak, azt a játékszabályok szerint a veres tolvajok szemére sem lehet vetni.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.12. 10:18:12

@Viktus: ez így van, sőt, ha megnézzük, igazából csak romlott az ország helyzete. És lehet a jobboldalra fogni, de akkor azokat a törvényeket kellett volna szabályozni, amelyek a jobboldal országra káros ügyeit korlátozhatták volna. Nem a galacsintörvényt, sürgősséggel.
Tudták, hogy romlik az ország, és nem tettek ellene. Az kevés,hogy a jobbodal nem hagyta, azért politikus, azért kap sok pénzt, hogy elvégezze a melóját, és ha ebben akadályozzák, találja ki, miként lehet akkor is elvégezni. Mint ahogy mi is, a napi életben, a munkánk során. Bármelyikünk, ha csak tizedannyira rosszul dolgozott volna, mint ők, azonnal kirúgták volna.
Ők meg milliós, milliárdos jutalmakat kapnak. Hát ezért bántja az ember szemét még ez a pár millió, és ezért érzi igazságtalannak.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.12. 10:26:15

@Geza: Dehogy akarom bántani Virág et.-t.
neki is igaza van, a törvények ilyenek. Ez van. Csak sokunk szerint a törvényeket úgy alkották, hogy nekik legyen jó, ne nekünk, vagy az országnak. Ez is van, de ez nem tetszik.
A valóságtól való eltávolodásuk meg már olyan mértékű, hogy fényévekben fejezhető ki.
És emellett nyíltan visszaélnek azzal, hogy büntethetetlenek. Beáldoztak pár tisztet, ezzel jó ideig befogták a szájakat, és közben ment tovább a lopás. Az a baj, sakktábla lett az országból, és megint a gyalog áll elől, és fogja fel a rázúduló támadást. Sajnos, a vezérek eközben nem rosálnak -be:)

Win Elen 2009.05.12. 10:30:02

@Viktus: egyetertek, csak az ilyen peldak, annak ellenere, hogy mennyire igazak a felszin kapargatasai csupan. Az orszag mai helyzeteben itt tobben erintettek. Az aranyokon lehet vitatkozni. (a fidesz a legkevesbe elkuro brigad) De magat a jelenseget ez semmiben sem befolyasolja. Egy szivloves, vagy egy sziv es egy fej. a gyilkossag tenyenek megallapitasa szempontjabol indiferens. Ezt amugy csak mint mellekes jegyeztem meg.

DArchAngel 2009.05.12. 10:37:04

"...ugye a törvény az törvény. A minisztériumokban nem?"
Ugyan már, hol érdekli azokat a törvény, akik az hivatalba lépéskor tett esküt is magasról szarják le?

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.12. 10:40:16

@DArchAngel: és mindenki kék színű,tehát egyenlő. akkor most visszaülünk a buszba, szépen sorban. először a világoskékek:D

Win Elen 2009.05.12. 10:50:45

@*"szebb a Páva, mint a ...."*[L42]: Hat a torveny mar csak ilyen. Ha a demokracia eszmeje valoban ervenyesulne, mint ahogyan nem akkor nem egy bizalmi alapon menne a torveny alkotas, hanem megkerdezesen alapulna. Itt most csak annyit kerdeznek, hogy piros vagy narancs. Ha piros, akkor piros a torveny, ha narancs akkor narancs (maramihez hozzanyulnak vagy amit alkotnak)

Win Elen 2009.05.12. 10:52:15

@Win Elen: ezt a sarkos faszsagot nem akartam elkuldeni... szoval ignore

szöszibaba 2009.05.12. 10:58:56

@Virág et.: szentemvirágom...a munka törvénykönyve valóban nem vonatkozik a közalkalmazottakra/köztisztviselőkre, de náluk ezt a szabidolgot a KJT szabályozza UGYANÚGY!

én is köztisztviselő vagyok, és nekünk is ki kellett venni 03.31-ig a tavalyi szabit, különben elveszik...

elviloeg a miniszter is köztisztviselő, nem tudom hogy gondolják ezt az egészet...

jozicsenko 2009.05.12. 11:02:30

@Virág et.:

nagyon szépen köszönöm, hogy a klasszikus kétbites iso 9001es szabványú választ adtad

a változtatás helyett a másik oldal a hibás, amiért nem ő változtatott

heeee????????,

2002 óta hány évük lett volna?

pógárjenő 2009.05.12. 11:06:12

@SzZsoel: az első bérlet-kőrt fizetem a Bábolnai csődörnél, efftásak! Istenuccse!

pógárjenő 2009.05.12. 11:08:05

Höhö....elég vizuális alkat vagyok azért eltunnám képzelni az ajémmónikát egy ortodox Jaffai csődör ölében.......

more 2009.05.12. 11:11:28

megint a megváltoztathatatlanon megy a dühöngés. arra nem tudom, miért számítotok sokan, h a jóízlés, erkölcs, stb. az urak gátlástalan pénznyúlását meggátolja.

és akkor virag et és társai (akik ma még nem kerültek ugyan elő) szépen alátámasztják észérvekkel, h ez így van és kész, ezt mondja a törvény. Igen,az a törvény, amit magamnak csinálok, persze,h fasza:))) csak tudod a probléma ott van, h nálunk a politikusaink vannak olyan pofátlanok, h kizárólag a saját javukra igazítják a törvényeket, illetve ami egy kicsit kedvezőtlen, mert az már télleg börtönbüntetéssel járna, azt szépen addig csűrik-csavarják az okos jogászaikkal, amíg át nem bújnak alatta.

persze, morális aggályok....ne legyünk demagógok! törvényes vagy nem? az. innentől kezdve csak PR kérdése

Virág et. 2009.05.12. 11:24:51

@szöszibaba: Hogyha te köztisztviselő vagy és rád a Kjt vonatkozik, akkor nem csodálom, hogy ott tart a hazai közigazgatás ahol. (segítek: Ktv, és abban is segítek, hogy a miniszter nem köztisztviselő, sokkoló, tudom)

Még nem késő szakmát váltani. Műkörmös, fodrász stb.

Azért élmény nézni mennyi önjelölt alkotmányjogász van itt. :) Mint pl BalnaUhr. Ez már komolytalan.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.05.12. 11:26:15

A szomorú az, hogy megint nem a tehetősek szívják meg!
A lopkodásukat miért mindig nekünk kell. A rossz gazdálkodásért pedig valaki(k)nek ülni kellene!!!!
Nem kicsit! Sokat!

szabogyula 2009.05.12. 11:35:14

www.origo.hu/itthon/20090511-korrupcio-partfinanszirozas-modszerek-technikak.html.
Amiket leirtatok ahhoz már nemigen lehet mit hozáfűzni. Eszméletlen ami ebben az országban van.

reKorrekt 2009.05.12. 11:36:40

@Virág et.: mi bajod van a műkörmösökkel vagy a fodrászokkal?!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.12. 11:36:56

Ingatlanadóról lesz külön poszt 1 órakkor, addig bírjátok ki, lécci :))

pógárjenő 2009.05.12. 11:41:14

@Noname Cowboy: lopnák én de miasz@rt? még a kezem se áll rá a dologra.......hogyarohadtbúbánatoséletberohadnánakmegmind.....

Win Elen 2009.05.12. 11:41:19

@zero: akkor ezert lettem torolve :) milyen fasiszta dolog mar ez. Innentol persze er. :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.12. 11:44:15

Jaja, ne offoljuk szét ezt a posztot, please.

Win Elen 2009.05.12. 11:44:22

@more: az utolso mondatod nezoponti igazsagtartalma ellenere is hibas megkozelites. A torvenyek nehogy mar megkerdojelezhetetlenek legyenek. En egy percig sem allitottam, hogy torvenytelen lenne. Mas sem nagyon, max olyan benyomast keltett, vagy szimplan korlatolt volt, de hogy azert lenne demagog, mert erzi a torveny hol hibadzik.Persze az is elfogadhatatlan. (es tudom hogy a masodik bekezdesedben ehhez kapcsolodoan irsz, ezt alatamsztando, csak furan agyonvagta a harmadik egy mondat)

reKorrekt 2009.05.12. 11:44:39

@ostoba 8o: Könnyed kis cikk. Agyér-görcsre vágyóknak erősen ajánlott.

Virág et. 2009.05.12. 11:44:50

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]:

Személyeskedő utalás volt a címzett neve miatt.
Amit a kioktató stílusa miatt érdemelt ki.

Win Elen 2009.05.12. 11:45:45

a korlatolt elfogadhatatlan

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.05.12. 11:50:50

Én ilyeneket találtam. Ja, és nem vagyok önjelölt alkotmányjogász

6. § (1) A miniszterelnök, a miniszter, az államtitkár és a szakállamtitkár (a továbbiakban együtt: állami vezető) e tevékenységét állami vezetői szolgálati jogviszony keretében látja el.
(2) Az állami vezetői szolgálati jogviszonyra - ha törvény eltérően nem rendelkezik - a közszolgálati jogviszonyban állókra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
12. § (1) A minisztert, az államtitkárt és a szakállamtitkárt minden naptári évben negyven munkanap szabadság illeti meg, valamint a munkáltatói jogkör gyakorlója és a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter együttes javaslata alapján a miniszterelnök által meghatározott összegű jutalomra, illetve a köztisztviselőkre vonatkozó szabályok szerint jubileumi jutalomra jogosult.

Virág et. 2009.05.12. 11:54:29

@BálnaUhr: Végre valaki vette a fáradságot és elolvasta azt a k.... jogszabályt.

Igen. Ezt írtam kb 100 hozzászólással feljebb. 40 nap. Ehhez vedd hozzá a vezető beosztásúakra vonatkozó speciális szabályait a Ktv-nek (maga osztja be munkaidejét) és látni fogod, miről beszélek.

Amúgy meg Pethő is leírta a blikkes cikkben és ezt is lereagáltam már (szintén évekkel ezelőtt), hogy a szabadság nem vész el, az igény megmarad, mivel afelett nem te, hanem a munkáltató rendelkezik.

Virág et. 2009.05.12. 11:55:52

@BálnaUhr: Ja és nem, a miniszter és a (pol.) államtitkár (ha még van ilyen?) NEM köztisztviselő. Annak ellenére sem, hogy a jogviszonyának EGYES elmeire a Ktv vonatkozik. Nem az.

Különben pl. miniszter leváltásakor fel kéne neki ajánlani egy hasonló beosztást, mint rendes köztisztviselőknek. :) Egy vicc lenne. :)

Virág et. 2009.05.12. 12:00:33

Ha nekem nem hisztek, kérdezzétek meg derelyét, ő ideológiailag elfogadhatóbb a számotokra. :)

Értem én, hogy ilyen válságos időkben nem jó a PR értéke a milliós miniszteri juttatásoknak, ennek ellenére az jogszerűen járt nekik. Még akkor is, ha mindannyian sejtjük, hogy rohadtul nem munkával töltik azokat a napokat sem, amikor "papíron" dolgoznának.

Az EREDETI 2009.05.12. 12:05:47

Pofátlan rohadékok!

Win Elen 2009.05.12. 12:15:23

@Virág et.: pontosan.

(csak csendben, hogy aki azert nem fogad el valamilyen tenyt, velemenyt a masiktol, mert szerinte, vagy akar valoban, egy bizonyos oldalhoz huz, vagy egy bizonyos ellen van. Az sajnos ...*. Mert nem a dologrol magarol kivan eszmet cserelni. Ez persze egy trivia, de megis hatterben mozog sokaknal)

*egy fasz, (de nem sértes keppen)

az elfogadas alatt nem az egyetertest vagy a kotelezo azonosulast ertem. (amugy lehet hogy en vagyok a hulye, hogy nem akarom mindenkinek azonnal kitekerni a nyakat) :)

more 2009.05.12. 12:15:47

@Win Elen: nem kizárólag a szabadságolással kapcsolatos törvényi szabályozásról beszéltem, hanem általában mindenről, amit szeretnek vezetőink kijátszani. erkölcsi aggályok a kijátszásukkal van, ami lehet ugyan törvényes, de akkor is gyomorforgató. a jelenlegi témát (a szabadságolást stb) nem is kell kijátszaniuk, önmagában hányadék, és pofátlanság, de mindegy.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.12. 12:19:34

@Win Elen: Ne csodálkozz, more-ális vállságban van az ország :-P

more 2009.05.12. 12:22:22

ja, és még annyi, h az extrapofátlanság nem is maga a törvény, ami még a szabadságolásban is kedvez nekik, hanem az, h van bőr a pofájukon ezt a pénzt felvenni.....egy milliárdos veresnek mi az a 6 millió? vagy 300ezer a mittoménkinek. és persze, lehet azt mondani, h ez a 6 millió már nem oszt, nem szoroz, csak az elvről van szó. arról a pofátlan, gátlástalan, kétkézzel való habzsolásról, h ettől fordul ki a bél igazán. pontosan mint a segélyből élők....vegyük fel még ezt is, azt is....ki ne hagyjunk már egy ingyen csapot se....

more 2009.05.12. 12:23:14

@Félkupica_Fehér_Főnök: heeeey!!! hát maga?? feloldódott a tilalom?:))

Geza 2009.05.12. 12:24:16

@Virág et.:
Mondom én, a 'törvényes'-et senki sem vitatja, legfeljebb ezen törvényeket nem tartjuk 'jogos'-nak. Tudod, mint a viccben:

Bukásra áll a joghallgató a vizsgán, így végül egyezkedni próbál az proffal, hogy ha ő tud egy olyan kérdést feltenni, amire a prof nem tud válaszolni, akkor mégis kapjon egy kettest. A prof rá is áll, mire a diák kérdése:
- Mi az, ami törvényes, de nem jogos, ami jogos, de nem törvényes, ill. ami se nem jogos, se nem törvényes?
A prof nem tud felelni, mérgesen megadja a kettest, viszont kíváncsi lévén a válaszra, felteszi a kérdést a következő vizsgázónak. Nagy meglepetésére az viszont válaszol:
- A professzor úr már elmúlt hetven éves, és mégis húsz éves felesége van: ez bár törvényes, de valljuk be, nem jogos. Az ön húsz éves felesége tart egy szeretőt: ez nem törvényes, de azért érezhetően valahol jogos. Az viszont, hogy ön a felesége szeretőjének az imént annak ellenére adott kettest, hogy az semmit sem tudott, na az se nem jogos, se nem törvényes!

Win Elen 2009.05.12. 12:24:26

@more: :) igen. Erre mondtam hogy fura volt az utolso mondatod, hisz nekem is ez jott le, hogy igy velekedsz. De nuansznyi dolog ez, csak megemlitettem. :)

reKorrekt 2009.05.12. 12:30:29

@Virág et.: A 40 nap szabi nem a parlamenti szünetet fedezné véletlenül? Mint a tanároknál?

Geza 2009.05.12. 12:35:26

@Geza:
Geza eleme lúzer. s/húsz éves/húszéves/g

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.12. 12:35:26

@more: Én sem értem, amnesztiát kapott a v'bőr :o)

DArchAngel 2009.05.12. 13:02:59

@Virág et.: Nem a hittel van gond, hanem azzal, hogy maga törvény is pofátlanság. Valamint azzal, hogy azon sopánkodik mindig minden politikus, hogy "de hát eztet monggya a törvény", meg az alkotmány, és hogy ezzel meg van a kezük kötve. Én nem értem... elméletileg ők alkotják és módosítják a törvényeket.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.12. 18:04:19

Nagy vidámsággal töltött el ez a poszt. A Reakción tegnap este ezt írtam:

"Azon meg hatalmasat röhögtem, hogy a MEH váratlanul nyilvánosságra hozta a miniszterek végkielégítését. A Magyar Nemzetnek minden felmentés után az az első dolga, hogy rákérdezzen, hogy ki mennyit kap. Legutoljára pont ma hozták nyilvánosságra az összegeket. Csodizom is, hogy nincs erről egy jó kis húhaanyázós írás a Vastagbőrön. Majd beírok hogy mi van már. :)"

Így legyen lottóötösöm. Mostanra megvan, hogy a kifizetés törvényes volt, jogszerű és Orbánék előtt is ez volt a szabály, vagy még mindig azon durrogtok, hogy háméháhogy?

kenájkikit 2009.05.12. 18:09:33

Nem is értem milyen szabadság, hát nyáron nem is dolgoznak eleve, amit nem értek, nyáron nem lehet törvényeket hozni????(ez más országokban is így van?) És amúgy meglehet nézi minden egyes nap parlamanti felvételt, hogy ezek az emberek közül ott voltak-e a munkahelyükön minden nap, hát gondolom nem tehát, egyszer leszarják a törvényt, másodzor hazudják is, hogy nem vették ki a szabadságukat.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.12. 19:25:09

@kenájkikit: Persze, hogy nem érted, miért is értenéd. Fel se tudod fogni, hogy a miniszter és a parlamenti képviselő két külön állás.

Roxvox 2009.05.12. 19:31:07

A Nemzet Ferikéje ezekszerint kivette az összes szabiját, mert nincs rajta a listán.

Tündér_Lala 2009.05.12. 19:31:21

@Virág et.: Egy dologban azonban amit említettél mégiscsak vitatkoznék.Úgy emlészem a FIDESZ idejében a képviselői költségtérítés számla ellenében történt.Ezt azért megváltoztatták, csodák csodája vastag bőr irányba.

Roxvox 2009.05.12. 19:35:37

Kérdés: Miért jár Isteneinknek ez a juttatás?
Válasz: Felfelé nem érdeklődünk kisköcsög.

kenájkikit 2009.05.12. 19:37:46

@Kettes: jah már mérgemben keverem a szezont a fazonnal, de amúgy biztos ismersz, hogy tudod mit tudok felfogni és mit nem, szeretem az ilyen mocsok okos embereket tipikus mindenkinél jobban tudok mindent überfaszfej, a lényeget megragadtad

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.12. 19:42:01

@Virág et.:

Én is elolvastam, de abban csak a 40 nap van, évekig tartó halmozás nincs.
Ahogy már többen írták, a politikusaink maguknak alkotják a jogszabályokat.
Igen, ugyanígy volt a szabadságmegváltás az Orbán-kormány idején is, de
1, akkor még nem ment a Vastagbőr
2, azóta bőven lett volna ideje az MSZP-nek változtatni
3, egy ilyen semmirekellő, országtönkretevő bandától különösen undorító ez a zsebtömködő üzemmód

"mindannyian sejtjük, hogy rohadtul nem munkával töltik azokat a napokat sem, amikor "papíron" dolgoznának. "
Bizony, emiatt van az, hogy ez a kifizetősdi törvényes ugyan, de rohadtul nem erkölcsös.

Amúgy pont annyira megbízunk benned jogi kérdésekben, mint Szellemben. :)

Game of life 2009.05.12. 21:06:55

Azért én azt várom már nagyon, hogy mikor fog végre valaki kiállni, mint Széchenyiék és bármit is felajánlani akár a magánvagyonából, akár ezekből a jogos juttatásokból a köz javára.

süti beállítások módosítása