Skip to content


       Szűrés lista

A "Nagy Kísérlet" Budapesten - A mesterséges dugók

Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettest innen is csókoltatjuk! Képzeljétek, a jó Imrének isteni ötlete támadt! És állítólag teljesen önállóan ...

A főpolgármester-helyettes ötlete ugyanis első blikkre valami eszméletlen, orbitális baromság.
Második blikkre is:
"Sávlezárásokkal idézne elő dugókat a budapesti közlekedésben nyáron a fővárosi önkormányzat, hogy tesztelje forgalomcsökkentési terveit.Teljes sávokat zárnának le a nagyobb budapesti utakon, hogy ezzel szorítsák ki a városközpontból az autósokat. A kísérlet ideje a munkaanyag szerint július 4. és augusztus 2. között lesz."

Ugyanis nem csak számítógépes szimulációkon szeretnék megnézni, hogy milyen hatása lenne a bemenő forgalom fizikai korlátozásának Budapest forgalmára. Hanem úgy igazából, élesben.

Sim City élőben, és mi leszünk a főszereplők!

Szeretnék tesztelni, hogy a városlakók hogyan reagálnak a korlátozásokra, és hogy mennyivel javul az életminőség a belvárosban a forgalom csökkentésével.

Vajon hogy fognak reagálni? Szinte megjósolhatatlan ... lehet, hogy "Köszönjük Ikvai-Szabó!" képeslapokat fognak küldeni az emberek?!  Végre megjöttek a mesterséges dugók!!! Utcabál is lesz ennek örömére?
És megköszönik a "lehetőséget", hogy a 40 fokban az autóban elmélkedhetnek az élet nagy kérdésein?


- egy teljes sávot vennének le mindkét irányban a Kossuth Lajos utcából
-kétszer egy sávosra szűkítenék a pesti alsó rakpartot a Roosevelt tér és az Erzsébet híd között
- kétszer két sávosra szűkítenék az Üllői út Nagyvárad tér és Ferenc körút közti szakaszát
-kétszer két sávosra szűkítenék Bajcsy-Zsilinszky utat
-2x1 sávra szűkítenék az Üllői út Nagykörúton belüli szakaszát
-a Hegyalja úton, valamint a belvárosban, a József Attila utcában buszsávot alakítanának ki a kétszer két forgalmi sáv rovására.

Ja, és kedves autósok, nem kell aggódni! Van megoldás a dugókra, Ikvai-Szabó Imre mindenre gondol! Sűrűbben fog járni a 3-as metró, a 4-6-os, 47-49-es villamosok, valamint a csepeli és szentendrei HÉV. Persze már most is elég sűrűn járnak, de Te mégsem veszed igénybe a csodálatos BKV járműveit? Talán az ár rettent vissza? Itt is lesz változás, ugyanis a július 1-i áfaváltozás miatt 300 forint lesz 1 menetjegy, és 9400 egy felnőtt bérlet. Nos, így már vonzóbb a leányzó fekvése?














Nézzük, Ikva-Szabó hogyan is képzeli: egyik cél az lenne, hogy az autósok hagyják kocsijukat a nagy külvárosi parkolókban, ahonnan a kísérlet ideje alatt ideiglenes buszjáratok közlekednének a nagy városi csomópontokhoz.

Apró kis "szépséghiba" ezen a remek, nagyívű elképzelésen, hogy Budapesten nincsenek nagy külvárosi parkolók. Illetve van, mint például a Határ úton lévő nagy balkáni parkoló, ami már nem ingyenes.
Nos, nem kell aggódni, mert ugyan nincsenek nagy, (ingyenes) P+R parkolók, de Ikva-Szabónak erre is van egy terve! Az isteni szikra: a nagy bevásárlóközpontokkal akarnak megállapodni arról, hogy az emberek ingyen otthagyhassák kocsijaikat a város környéki Tesco, Auchan és más nagyáruházak parkolóiban, ahonnan buszok hoznák be őket.

Budapestre több mint egymillió gépkocsi hajt be, ugyanakkor 4500 P+R hely és 53 ezer fizetős parkolóhely áll rendelkezésre.

Bécsben 160 ezer P+R parkolóhely várja az autósokat.

4500 vs. 160 000.

Gondolkozzunk egy kicsit, mielőtt elkezdjük építeni a dugókat.

Ikva-Szabó vajon mennyire ismeri a magyar embereket, a magyar autósokat és azon belül is a fővárosi autósokat? Semennyire?
Vajon az "átlagautós" behajt reggel a Tesco parkolójába (mondjuk Budaörsön), leteszi az autót, majd megkeresi és odabotorkál a buszhoz (300 huf), majd átszáll a metróra (300 huf) majd egy villamosra (300 huf). És meg is érkezett a munkahelyére. Este ugyanez, ugyanennyiért, csak vissza.

Az a városvezetés kíván 2 millió emberen "live test"-et végrehajtani, akik egy fekvőrendőrt sem voltak képesek lefektetni?

Mikor a metróépítkezés miatt járhatatlan a főváros 10 pontja?

Mikor egy hidat sem tudnak felújítani határidőre, és az emlékeztető-bögrének kell figyelmeztetnie a 7 hónapos csúszásra?

Mikor sztrádát faragnak a rakpartból, és lassan, de biztosan építik a nagy főgyűjtő szennyvízcsatornát? Inkább lassan...

Hát nem tanultak a szmogriadóból? Nem vontak le belőle semmilyen következtetést?

A magyar/budapesti autós még a büntetés fenyegető árnyékában sem teszi le az autót! Ha szmog van, ha dugó, ha árvíz, ha NATO-csúcs, akkor is autóval megy A-ból B-be.

Ikvai-Szabó ennyit tud. Igazi jó városvezető. Kerékpárutak nem épülnek, Budapest rohad, de mesterséges dugó, az kell ... csak tesztelni, természetesen! Csak 1 hónapra! Kibírjuk! Nem kell félni, nem fog fájni. Aztán ahogy véget ér a Nagy Kísérlet, egyből lezárják a Margit hidat évekre.

Ez valamilyen búcsúajándék lesz a távozó Demszkytől? Mert akkor köszönjük, nem kérjük!
Amúgy ez a "kísérlet" cirka 200 millió forintunkba fog kerülni ... megéri?
 

Címkék: budapest demszky abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr51130457

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.05.20. 10:28:33

Fővárosi dugó-gateIkvai-Szabó Imre az utóbbi évek egyetlen rendes coming out-ját produkálta a minap. No persze nem szexuális szabadelvűsége volt az eset mozgató rugója, inkább azok a közlekedésszervezési gondolatai, amiket a többségi (autós) társadalom ne…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:28:25

@Roltii:

Már nem azért, de amióta az eszemet tudom, BKV-zom, és még egyszer sem hánytak le vagy szakították el a ruhámat, úgyhogy maradjunk a valós érveknél inkább.:) Pl. koszos, büdös, pontatlan, lassú, stb.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:29:24

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: gondolom legalább 10 MD megy "egyéb kiadásra". Vagy inkább 20...

@Mj: megérné? kapnál érte 5 évet...

eszkep 2009.05.19. 10:30:03

@Az Olei HaGardom terroristái: Látom újabb zseni osztja meg "zseniális" elképzeléseit...
Nekem is van egy "remek" elképzelésem a túlnépesedés kezelésére: géppuskázzuk le "Az Olei HaGardom terroristái" néven kommentelő embertársunkat!

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.19. 10:30:11

@Mj: Kutyát tartani lakásban, belvárosban továbbra is undorító dolog, akár felszeded a kolbászt, akár nem...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:31:09

@eszkep: na akkor megpróbálom normálisan. Nálunk kétféle síntípust, és számtalan ágyazási módszert alkalmaznak. A legjobb a BKV-táblás (nagytáblás) módszer, ezt sok nyugati országban is alkalmazzák, mint például második otthon Bécs is.A tömbsín ehhez a megoldáshoz lett kitalálva.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:32:24

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

Már a kutyaszarnak is ekkora értéke van?:) Amúgy meg igen, büdösbunkó, aki otthagyja a kutyája végtermékét, aki a polgármestertől kér pénzt budiépítésre, mert ő inkább átdobálná a szomszéd kertjébe a teli zacskókat, meg aki az utcára pisil.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:33:25

második otthonom* na..faszom!

Ja, és a közlekedési problémák megoldásához volna számtalan ötletem. De náczi közegben az atombomba tűnt a legjobbnak. Most feleslegesnek tartom azt hogy példálozzak azon nyugati városokkal ahol igen sűrűn megfordulok, de azért demSKY, és felszopói egyszer kimehetnének körülnézni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:34:49

@Seduxen:

Természetesen nem érné meg, még akkor sem, ha kettőt kapnék felfüggesztve. De ez az ember valahogy vonzza a romlott élelmiszereket...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.19. 10:35:27

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

Rendes ember az, ai fokossal veri be a labancok koponyáját, már a Zenthe Ferenc is megmondta :-P

krtek 2009.05.19. 10:35:39

@zero: Lehet hogy reflexből hátrányos előitéleteim vannak egy politikus megitélésekor (talán pont a rohadékok miatt ), de látatlanban azért fogadnék, hogy ez a csocsesz sem aszaltatja magát a póré nép savanyú bűzétől átitatva naponta egy ótvaros tömegközlekedési eszközön.

Tévedek? Nem ismeri valaki?


Bár (szerinte) mit is tudna a hülye-buta szavazó a dupla automata klímáról, vagy a hűtött ülésről....

Zorro2007 2009.05.19. 10:36:27

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

Az elkerülö elkerülöjére (S1) irtam a 100km/h-t :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:37:11

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Kertben tartjuk, de néha bekéredzkedik a lakásba is, ráadásul a szüleim éppen a Margit körút térségében laknak, és néha átvisszük hozzájuk a kutyát, aki teljesen jól érzi ott magát. Ráadásul rengeteg olyan kutya van, aki már alkalmatlan is arra, hogy kertben tartsák és ne lakásban.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:39:08

@krtek:

Egy ismerősöm múltkor mesélte, hogy Óbudán együtt buszozott Tarlóssal.:)

f.m.j. 2009.05.19. 10:39:41

Pl. Salzburgban már 15-16(biztos nem akkor találták ki) éve sem lehetett a városban autózni, ellenben vígan biciklizhettél, meg volt busz is, meg villamos, a város tiszta, és megfulladni se kellett, a műemlék jellegű épületeket sem kelltt tisztogatni a fekete rárakódástól. A város szélén hagyta mindenki a kocsit (ingyé') , és átnyergelt kerékpárra, vagy buszra.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.19. 10:40:34

@Mj: Nem szándékom meggyőzni sem téged, sem mást. Én akkor is undorítónak találom a belvárosi kutyázást. A kutyahugy mindent szétmar, finom illata van, az aszfaltról meg a fűről úgysem tudod felszedni a szart rendesen. Másrészt azt sem szeretem, hogy jajj büdi a hajléktalan ne jöjjön közelebb, miközben enyhe perverziót érzek a meleg kutyaszar fogdosásában, mégha zacskón keresztül is...

Gerik001 2009.05.19. 10:41:14

Ikvai úrnak vázolom mi lesz a kísérlet eredménye:

az úgynevezett menekülő utak is telítve lesznek és megfullad szmogban a város.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.19. 10:41:48

@360°-os fordulat/fmj/: Jaja! Salzburg király és az a hatalmas parkoló a hegy gyomrában! Még meg is fizethető...

Roltii 2009.05.19. 10:42:00

@Mj:
nekem jópár ruhámat tette tönkre a BKV, bár igaz, hogy én szeretek leülni, és lehet hogy nem kéne...viszont azért nevetséges, hogy ne üljek le, mert veszélyes a ruhára...
Tipikus nadrág kiszakítók voltak a megállókban a fehérre festett rácsos pad/szék szerűségek.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:42:28

@Félkupica_Fehér_Főnök: amikor kint vagyok nagyon kevés labancot látok :( ellenben román, török, albán, bulgár, szerb, ukrán, és hasonló egzotikumokat annál inkább. Ha német ajkú embereket akar látni az ember akkor be kell kapcsolni a SAT1 österreich-ot :D

mind2 (törölt) 2009.05.19. 10:42:37

Egyet áruljatok már el nekem, mert hosszú évek óta nem értem : mi ez a rohadt személyi kultusz, ami demszkájt körülveszi ? Ez a kirobbanthatatlan, buta, tehetségtelen manusz... aki sikeresen lezüllesztett egy jobb sorsra érdemes várost, MIÉRT ? MI A TITKA ? Hmmmm ?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:43:14

@Gerik001: szerinted le -e szarja -e?

"felelős" városvezetőink közül vajon HÁNY él ebben a csodaszép, tiszta, élhető metropolisban??

f.m.j. 2009.05.19. 10:43:39

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

én már attól is behányok, ha a cipőről kell a fűbe, vagy útpadkára dörzsölni... :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:45:22

@mind2: ezt senki sem tudja... szerintem őt is valami hasonló misztikum lengi körül, mint Chuck Norrist.

csak sky nem tud olyan pörgő-forgó rugást. Az ő "ereje", a lehengerlő mosolyában van :)))

Roltii 2009.05.19. 10:45:36

egyébként meg azért is a kurva anyját Demszkynek, mert mi van azokkal akik a bevezető utak mellett élnek (pl mi, a szentendrei úttol 50 méterre a hév mellett...)...így is naponta kell port törölni az asztalomon, pedig a másik oldalra néz a szobám...de tudom, az én k anyámat, hogy oda költöztem...csak hogy a nagy forgalmat tudtuk, de a dugó kreálást nem igazán mondták előre...

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.05.19. 10:46:02

egy jó K701-es traktor és egy nehéztárcsa a nagykörúton! na az feltartaná a forgalmat!!! 8)))
kivitelezném szívesen....

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.19. 10:46:25

@Mj: Jaja, a szmogriadó alatt összefutottam vele a 260-ason én is

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:46:34

@Seduxen: a nácziknak egy rugóra jár az agyuk...vonperez tesvírem is megmondhassa' Zikkájl! :D

f.m.j. 2009.05.19. 10:46:49

@mind2:

Demszky titka: hogy mindig az a végső érv, hogy neki köze volt az ún. rendszerváltáshoz, hogy ő is ott volt ilyen Beszélő, meg szamizdatos elegy-belegy dolgoknál..., született ellenzéki, na :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:48:04

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Engem is a rosszullét kerülget a kutyaszar szagától, de megvan a technikája annak is, hogy hogyan kell maradéktalanul fölszedni, kifordított zacskóval. Igen, nem túl gusztusos, ahogy az sem, ha mondjuk a saját csecsemőd arcba pisil pelenkázás közben. Egyébként meg térjünk vissza akkor a kutyapisi maró hatására (nekünk szukánk van, ő pedig csak fűre pisil), ha a Margit körúton nem lesznek ilyen "Ne ide vizelj, figyellek" cetlik:

szajtepo.blog.hu/2008/11/13/napi_szar_1

f.m.j. 2009.05.19. 10:49:20

@Mj: na, na... azért van egy kis különbség...:)

Feuer Frei ! 2009.05.19. 10:50:14

Mj:

te se sokat aludtál az éccaka :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:50:34

@Roltii:

Ne haragudj, de akkor lúzer vagy. Nem egyszer járok minden szíre-szóra kiszakadó harisnyában, de (vagy éppen pont ezért) valahogy mindig meg tudom nézni, hogy hogy és mire ülök le. A legtöbb harisnyám amúgy akkor futott fel, amikor gimis voltam, és egyszerűen csak leültem a székemre.

f.m.j. 2009.05.19. 10:51:11

@360°-os fordulat/fmj/: de ezt nem fejtem ki, mert ez itt nem babamama klub :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:51:31

@mind2:

Semmi, Budapest fele egyszerűen ilyen agymosott. Mindegy, hogy ki az, csak ballib legyen.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:53:19

@Félkupica_Fehér_Főnök:

Téged is ritkán látni mostanában, még mindig varázsolni kell a munkahelyen, hogy kommentelhess?:(

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.05.19. 10:53:37



és nemcsak a kutyákat, a személyautókat is kitiltanám a Kiskörút-Duna területről

f.m.j. 2009.05.19. 10:54:16

@Mj: szerintem már azok sem kedvelik

Pedig de szívesen néznék egy választáson egy demszkys buktát... szerintetek elindul? Talán el akarja kerülni a leégést.

mind2 (törölt) 2009.05.19. 10:55:12

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: mikor még saját fogai voltak akkor is rajongott érte mindenki, arról hogy a fogorvosa meg a fogtechnikus kissé másnaposak voltak mikor összehozták ezt a műalkotást ... meg inkább nem beszélnék.... D.
DE akkor sem értem....Mindig mindent az aktuális kormányra ken, ezt ezért nem lehetett, azt azért nem lehetett...és mentálisan is bajok bannak.
Ott születtem, ott is éltünk egy darabig... hosszú ideje úgy érzem ha a nagy problémákról hallok, hogy " köszönjétek magatoknak ".
20 év iszonyú nagy idő. 20 év alatt egy teljesen más várost lehetett volna építeni, ha van koncepció, kemény kéz, és akarat. Sok városra rá sem lehet ismerni akár 4 vagy 8-10 év után. A vezetéstől függ.Ennyire mazochisták hogy lehetnek százezrek...:(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:55:18

@360°-os fordulat/fmj/:

Pisi az pisi/kaki az kaki, tehát nem gusztusos, plusz mindkét lényt természetesen különböző mértékben, de szereted.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:56:08

@Feuer Frei !:

Nem szoktam sokat. Ráadásul most még a szemem is be van gyulladva, úgyhogy pont nem gépeznem kéne.:-/

f.m.j. 2009.05.19. 10:57:01

@Mj: jó, ezt betudom annak, hogy (feltehetőleg) még nics gyereked :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:57:21

@Az Olei HaGardom terroristái:

Azért az egy kicsit más tészta. De akik ott lakik, hadd döntse már el, hogy milyen háziállatot tart, ha tud utána takarítani, vagy büntessék nálunk is a kutyaszart.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:58:09

@360°-os fordulat/fmj/:

Eddig nagyon úgy tűnik, hogy mégsem az utód kinevelésén jár az agya.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:58:49

@mind2: sőt, voltak anno olyan városok, amelyekre ennél rövidebb idő elteltével sem lehetett ráismerni.

Itt van pl '45-ben Drezda...

f.m.j. 2009.05.19. 10:59:20

@Mj: ott a HAgyó, az legalább akkora simlis gazember, akarom mondani, farok.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:59:35

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: ez igaz! cikkálj :)))

f.m.j. 2009.05.19. 11:00:03

@360°-os fordulat/fmj/: ja, és elég nagy köztük az összhang, úgy tűnik...

mind2 (törölt) 2009.05.19. 11:00:38

@Seduxen: hát ha adtok még 20 évet ennek az idegbetegnek, lehet lesz olyan állapotban a város, mint 45-ben Drezda :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:00:43

@360°-os fordulat/fmj/:

Nincs, csak három unokaöcsém meg három és fél unokahúgom van.:) Viszont a nagytesóim mindig fölemlegetik, hogy milyen borzasztó volt engem pelenkázni és kimosni a saját matériámból.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:01:32

@Seduxen:

Vagy Hirosima és Nagaszaki. Bár Budapestet is jól szétkapták '45-ben.

GabelstaplerfahrerKlaus 2009.05.19. 11:02:36

Mennyyi? Hiszen ezt bármelyik szimulációs programunk megcsinálja! Safranek, jöjjön közelebb.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:02:50

@360°-os fordulat/fmj/:

Vagy a maffiózó Horváth Csaba, aki a kerületemből bukott fölfele. Ő is volt Hagyóval az antirasszista banzájon.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 11:03:44

@Mj: na jó, de Drezdát gyakorlatilag 1 nap alatt bombázták vissza a sötét középkorba...

@mind2: ismétlem: AZBASZNABE! ha valamicske agya maradt még a butapesti választópolgároknak sky multikulti gábort nem választják meg...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:04:57

@Seduxen:

Ez így most költői volt, viszont megjegyezném, hogy a '45-ös állapotokhoz képest a középkor atomvillanás volt.:P

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 11:06:15

@Mj: költői hasonlat akart lenni igen. már amennyiben költői lehet, egy stratégiailag abszolút jelentéktelen várost civil lakosságával együtt elpusztítani. puszta megtorlásból...

f.m.j. 2009.05.19. 11:07:17

@Mj:

Mindenképp olyan lesz, aki ideologiailag, és mentálisan is, méltó örököse lesz Demszkynek.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 11:09:56

@360°-os fordulat/fmj/: esetleg a "szénné" képzett gusztos petike??

f.m.j. 2009.05.19. 11:16:52

@Seduxen: ühüm..., nem rossz ötlet, de én MSZP-sre gondoltam

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:17:21

@Seduxen:

Hogy pontosak legyünk: "Csak azért, hogy szenvedjenek." Csak hát ugye a győztes és a háborús bűnös fogalom egyeseknél nem kompatibilis.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 11:18:46

@Mj: nem is kompatibilis :)

háborús bűnöket MINDIG a vesztes fél követ el... nem tudtad??

@360°-os fordulat/fmj/: Zuschlag?

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.19. 11:25:24

@Az Olei HaGardom terroristái:

Ha én lennék demszkáj, akkor az összes vietnámit kitiltanám... tele a dunapart a használt papucsaikkal. És különben is, mi ez a kirekesztő kitiltogatósdi mentalitás a liberalizmus fővárosában, bazeg!


@Mj:

Már nem kell varázsolni, csak sok idő kimaradt és még nem ért véget az akklimatizálódásom :o)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:29:25

@Seduxen:

Nem is értem miért írtam azt, hogy egyeseknél.:-S

Viktus 2009.05.19. 11:29:29

Demszkiéknek teljes agymenése van ... na meg arról ne is bezséljünk, ha csak az autósok fele átruccanna a BKV-ra kb. az első tíz percben összezuhanna az egész nyomorult budapesti tömegközlekedés ...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:31:10

@Félkupica_Fehér_Főnök:

Na már az én szemem is akklimatizálódhatna ahhoz, amire újabban allergiás, mert alig látok.:-/

krtek 2009.05.19. 11:36:55

@Mj: Nekem egy haverom haverjának volt egy ismerőse aki látott egyszer egy politikust aki nem felejtette el honnan jött és mi a dolga.
:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:59:51

@krtek:

Én személyesen is ismerek ilyet.:P

naxx · http://alhirek.blogter.hu/ 2009.05.19. 12:01:09

Az az alapvető probléma Magyarországon az ilyen dolgokkal, hogy látják a városvezetők, hogy hoppá! nyugaton ilyet csinálnak, akkor nosza rajta, mi is zárjunk le pár utat! Ami önmagában nem volna ördögtől való elképzelés, csak nincsenek meg hozzá a feltételek, amiket zero is említ: parkoló, megfelelő minőségű tömegközlekedés.
Én, mint autót nem használó, támogatnám azt, hogy a belváros (és úgy egyáltalán, az egész város) élhetőbb, tisztább levegőjű legyen, de amit ezek az állatok csinálnak, az nettó kibaszás, ész nélkül végrehajtva.

Calogero 2009.05.19. 12:09:57

@awkward: ha Bkv-val mennék, az oda-vissza hat jegyet jelentene, ami 1800 Ft, így meg megúszom kevesebb, mint 1,5l benzinnel, ami mondjuk legyen 370 Ft. Ok, persze vehetnék bérletet is, de még akkor is olcsóbb kocsikáznom

Viktus 2009.05.19. 12:16:03

@Calogero:

Nekem a gépem eszik 4-5 lityi gázolajat ... felmegyek pestre akár egyedül is olcsóbban kijövök, mintha azt tömegközlekedéssel teszem ... ha pedig még jönnek is velem végképpen versenyképtelen a MÁV/Volán-BKV ... már csak azt nem értem az adómból, miért is fizetnek ezeknek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 12:31:25

@Calogero:

Mondjuk a vonaljegy a világ egyik legrosszabb vására, nem véletlenül találták ki a bérletet. Ezzel együtt simán elhiszem, hogy megtérül a kocsival járás.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.05.19. 14:24:34

A négyes metró fog majd tehermentesíteni,csak el van írva.. :-)
Amúgy kíváncsi leszek mi lesz,ha ezt tényleg meglépik,mert a fővárosban közlekedési kultúra sincsen,főleg nyáron.Elég bármelyik kereszteződést cirka öt percig nézni,hogy kitépje a haját az ember attól,amit ott lát..

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.05.19. 14:39:37

Eppen ma reggel szamoltam ki a kozlekedesem mennyiben letet...

Ha jegyet veszek en es asszony, akkor az nekem 4 oda vissza, asszonynak 2-4 oda vissza, attol fuggoen hogy egy km-es setat bevallal-e.
Ez ugye jo esetben is 1800 Ft jeggyel. Ez felszorozva husszal az 36.000 Ft.

Ha veszunk berletet, mindketten, akkor a koltsegek: 18.000 Ft plusz. Cserebe 20 napot hasznalhatjuk ezt a csodat, amit bkvnak hivnak, amely mindig tiszta, soha nem kesik, soha nem marad ki, es a ciganyok, hajlik sem randaliroznak soha rajta.

Azert husz nap, mert hetvegen mindig megyunk valahova, pl. nagybevasarlas, vagy rokonok, vagy videkre, tehat ott a bkv nem jatszik. Ha meg nem megyunk, akkor azert nem.

Idobeli koltsegek. Egyes villamos kb. 20 perc, varakozas 5-10 perc, masik jarmu 10 perc. Ez kb. 35-40 perc. Asszony idejebol villamos: 15 perc, seta /20 perc/ vagy masik jarmu 5 perc, plusz varakozas.
Napi szinten oda-vissza kb. 160 perc.

Autos koltsegeim: havi szinten 3200 Ft a biztositas. Ketszer tankolok altalaban ez olyan 30.000 ft. Kerekitsunk 35.000-re. Ebben benne vannak a hetvegi kirandulasok, videkrejaras, ugyintezes, es a havi husz napos viszem-az-asszonyt-megyek-tovabb-meloba-hozom-az-asszonyt utak is. Ez napi szinten 20 km vezetest jelent. Idoben kb. 15perc-30 perc kozott. Tehat oda-vissza fel-egy ora ido.[egyszer kiszamoltam a fogyasztast is pontosan, 600 ft jott ki egy napra, mint autoval jaras koltsege, plusz a 3200 ft ra eso resze, tehat 760 Ft.]

Osszehasonlitva durvan:

Bkv: 160 perc es 1800 Ft
Auto: 60 perc es 760 Ft.

Arrol, hogy pl. legkondi, kellemes zene es tarsasag, nem vagy idohoz kotve stb, nem is beszeltem.

En jarnek bkv-val, de nem ennyiert. Ki tudnam fizetni, de egy ilyen fos szolgatatasert nem fogok fizetni. Ha 300 Ft lenne az egy oras jegy, akkor valoszinuleg nem kocsival jarnank

Velemeny?

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.05.19. 14:46:18

Bocs, ha a 18.000-t szamolom / mint berletet / akkor igy alakul:
Bkv: 160 perc, 900 Ft / nap
Auto: 60 perc, 760 Ft / nap.

Az autonal azert ilyen hosszu a menetido, mert van egy hely, ahol 5-25 percet varakozhatok vonatforgalom miatt. DE inkabb ez / meg egy konyv / mint a dugo es a tolakodas. :)

Perillustris 2009.05.19. 16:52:57

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Az amortizációt, az autó bekerülési költségét te is jóindulatúan kihagytad a számításból. Így könnyű.

Ezzel együtt lehet olyan viszonylatokat találni, ahol valóban olcsóbb lehet az autó, különösen több utassal, de ugyanígy lehet olyat is, amikor az autó kész ráfizetés.

De tök mindegy. Az autóforgalom sem várta meg az infrastruktúra fejlődését, most ugyanúgy nem kell megvárni.

Az biztos, hogy ennyi autó nem fér el és roppant káros.

A BKV-t fejleszteni kell, s a tarifarendszer is reformra szorul, ez nem vitás, de a város széli parkolók és a ráhordó járatok kiépítésébe be kell szállniuk az agglomerációs településeknek is.

Karcolt lendület 2009.05.19. 16:57:39

A VEKE évekkel ezelőtt leírta már, hogy leginkább azért nem utaznak az emberek BKV-val, mert túl sokszor kell átszállniuk A és B között.
Erre ez a faszkalap úgy gondolja, hogy majd az autósok a Tesco meg az Auchan parkolókból vidáman bebuszoznak valami metróhoz... Ha nem adnák el az összes metró-közeli ingatlant irodaházhoz meg plázához, hanem egy keveset megtartanának parkolónak, akkor esetleg lehetne P+R-be terelni az autósokat. (Pl. BKV-bérlet érvényes lenne a parkolóba is.) Így csak dühöngés lesz belőle és bazi nagy dugók...

Perillustris 2009.05.19. 17:07:05

@Karcolt lendület: "BKV-bérlet érvényes lenne a parkolóba is."

Egy parkoló építése, különösen metróközeli ingatlanárakat alapul véve elég durva költség. Az önkormányzatok többsége sem tud jól gazdálkodni a pénzzel, plusz a központi költségvetés sem fizet nekik annyit, amennyi járna az átvállalt szolgáltatásokért. Ebből kifolyólag sajnos lehetlen kérés, hogy ezek eladásától elálljanak, bár magam sem örülök annak, hogy mindenhol pláza nő ki a földből. A külvárosi parkolók költségterheiből, mint feljebb is írtam - rész kell vállaniuk az agglomerációs településeknek és a belvárosi kerületek önkormányzatainak is.

A parkolásnak pedig nem kell ingyenesnek lennie, de az árakat úgy kell megállapítani, hogy egyszerűen jobban megérje tömegközlekedni.

Horizont 2009.05.19. 18:15:56

Milyen jó vidéken lakni:))

Szerintem aki hozzászokott az autójához, akármennyibe is kerül a BKV, és a benzin, az utolsó utáni pillanatig ragaszkodni fog hozzá és nem fogja letenni. Ha meglennének a feltételek akkor sem. Tisztelet a kivételnek.
Amúgy meg barom dolog íróasztal mellett kitalálni ilyen ötletet pláne úgy, hogy a kitalálók életükben nem ültek még tömegközlekedési járművön.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 18:57:51

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!:

Tudtommal lesz 1 órás jegy, amit ráadásul meg is rendelhetsz. Kellemes zenét amúgy hallgathatsz fülhallgatóval is, és vannak légkondis járművek is.

Perillustris 2009.05.19. 19:37:04

@Horizont: Így van. Ezért is kell azt az utolsó utáni pillanatot előrébb hozni a tömegközlekedés fejlesztésével, "dugódíjjal", egyes részeken behajtási tilalommal, forgalomkorlátozással, stb.

Horizont 2009.05.19. 19:49:55

@Perillustris: Igazad van! Csak ki hozza előbbre azt az utolsó utáni pillanatot? És miből? És ki támogatná?

Ja és innen Mátrából ha a Dunántúlra akarok menni autóval, be KELL mennem Budapestre.

'77-ben költöztem el Budapestről. 7.ker. Akkor még csodálatos volt ahhoz képest ami most van. Régi kedves helyeim mint pl. a Kossuth Lajos utca, Nagykörút mára számomra félelmetes helyek lettek. Mint a kopasznyakú kivénhedt tyúkok. Lecsupaszítva.....

Hiszia Piszi 2009.05.19. 20:25:19

Ha a Dumaszínházban,vagy valamilyen kabaréban hallanánk ezt a történetet,szerintem elég izzadtságszagú,erőltetett poénnak éreznénk.De nem.Ez a valóság...

Perillustris 2009.05.19. 21:05:09

@Horizont: Nos, a pénz megvan rá, csak tekintélyes részét ellopják, no meg jelentős része úgy képződne, hogy nem kéne annyit költeni infrastruktúrára, állagmegóvásra, egészségügyre, stb. Ez pedig láthatatlan "tisztelt" képviselőink számára, sőt a fenti pozitívumok számukra inkább negatívumok, hiszen ha kevesebb útfelújítás és építés van, akkor a korrupció is kisebb mértékű.

Horizont 2009.05.19. 21:17:49

@Perillustris:
Most néztem meg a blogodat! Kívánok sok sok kerékpárutat és hozzá tiszta levegőt:)

szipó 2009.05.20. 00:24:52

Hogy fog javulni az életminőség? szerintem fognak itt sokan "MORTIMEREST" játszani, csak nem a buszon hanem a csúcsforgalomban. De az Isten adná hogy egy "vizfejü" legyen az "áldozat".

SzárnyasFejvadász 2009.05.20. 07:49:56

1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről

14. § (1) A közút lezárására vagy forgalmának korlátozására (elterelésére)
a) a közút kezelője a közúton folyó munka, a közút állagának védelme, a közúti forgalom biztonsága miatt,....
jogosultak.

(3) A közút indokolatlan, a szükségesnél nagyobb mértékben vagy hosszabb időtartamra történő lezárásából eredő kárt az intézkedő szerv köteles megtéríteni.

KÉSZ, PASSZ...

Perillustris 2009.05.20. 08:27:04

@SzárnyasFejvadász: Ez jól hangzik, ám az "indokolatlan" kapásból nem áll meg.

f.m.j. 2009.05.20. 08:49:28

Igen, sajnos azt is ők döntik el, hogy mi indokolt, és mi nem... és annak az igazsághoz vajmi kevés köze lesz...

SzárnyasFejvadász 2009.05.20. 09:56:08

Bocsi, de a tv tételesen nevesíti az indokokat: "a közúton folyó munka, a közút állagának védelme, a közúti forgalom biztonsága miatt" - az emberkísérlet ezek egyike alá sem sorolható be. Szóval nincs indok.

Ja és nem ŐK, hanem a bíróság (hálistennek).

Kéne alakítani egy jó kis pestiautósérdekvédelmi társulást. Arról nem beszélve, hogy a mentő, tűzoltó stb. is benn fog állni a Bazi Nagy Dugóban (emlékeztek még az Árpád-hídi fekvőrendőrre?).
Oszt ha meghal a beteg, mennyire lehet majd perelni?

Perillustris 2009.05.20. 10:12:50

@SzárnyasFejvadász: Képmutatás a mentőkkel és a tűzoltókkal érvelni, hiszen rengeteg helyen már ma is csak araszolni tudnak a járműveikkel. Ha a Nagykörúton nem lenne villamossín, akkor jó nagy szarban lenne mindenki, aki rájuk vár.

Az autózás "mellékhatása" bizonyítottan károsítja az egészséget, s persze az épületeket is, ezért SZVSZ abszolút belefér az elvbe. A közút állagát is jobban lehet védeni, ha nem jár rajta kocsi. :P

SzárnyasFejvadász 2009.05.20. 10:34:08

@Perillustris: Az a képmutatás, amikor a Levegő Munkacsoport azzal érvel, hogy ez környezetvédelmileg jó lehet (még ha hosszú távon is) bárkinek. Kiszámolta már valaki, hogy a Városligetet hétvégén körbepöfögő autótömeg mennyivel jobban terheli a környezetet, mintha gyorsan átjutna a Koós K sétányon?

Ja és a Bazi Nagy Dugó persze átterjed majd a mellékutcákba is, aztán lesz nagy se be, se ki... (Még a mentőnek se, mert ott nincs villamos)

Perillustris 2009.05.20. 10:52:45

@SzárnyasFejvadász: Tök jó lenne egy autópálya a Városliget közepére. A megoldás inkább az, hogy egyszerűen lezárják a gépjárműforgalom elől a sétányt, s persze a Városliget nagy részét, mert ami egy napos hétvégén ott van, az abszurd.

GIjoe 2009.05.20. 17:52:09

Itthon csak ilyen idiota debil otletekkel tudna elo allni. Hihetetlen.
Alapbol azt nem ertem, hogy ugyan miert kell "kenyszeriteni" az embereket arra, hogy biciklizzenek, vagy bkv-t hasznaljanak? Miert kell megeroszakolni az embereket?
Mintha minden tokeletesen rendben lenne! Majd ha olyan metro halozatunk es parkoloink lesznek mint mondjuk Parizsnak, akkor majd lehet, hogy elgondolkozom azon, hogy tomegkozlekedessel jarjak adott estben dolgozni.
Mesterseges dugo...a pofam leszakad komolyan.. igy is alig lehet kozlekedni nyaron a sok, reszben totalisan folosleges utfelujitas miatt (felujitjak es jovore ugyanolyan nyomvajus/katyus lesz az egesz!!!).
Nincs egy erdekszervezet, autosklub, vagy valaki aki tiltakozna ez ellen?
PS.: Hamar van egy autom, fizetek ra minden adot, biztositast, tankolom a kb 70% adoval terhelt benzinnel, ugyan mar hadd vezessem akkor amikor akarom! Majd en eldontom, hogy megeri-e nekem idegeskedni a dugoban!

Perillustris 2009.05.20. 18:34:39

@GIjoe: Majd ha hegyi levegőt pöfög ki az autód, akkor eldöntheted. Addig van beleszólásuk azoknak is, akik beszívják a kipufogódból áramló mérges gázokat, ám ez annyira nincs ínyükre.

Ehhez egyébként még autóellenesnek sem kell lenni, elég, ha az ember a saját, netán utódai egészségére, azaz a jövőre gondol.

Tündér_Lala 2009.05.20. 19:20:50

@Perillustris:
Tudod van igazság abban amit mondasz csak a megoldás alkalmatlan.Mert tisztességes tervezés és végre hajtott intézkedés sorozat helyett nem tudnak mást elképzelni, mint hogy azt mondják tilos, meg lezárom.
Igenis fejleszteni kell a tömegközlekedést, eltolt munkakezdést és ezzel befejezést bevezetni, ha már élhetetlenné tették a várost és az aglomerációba menekültek az emberek akkor P+R parkolóket létesíteni, tisztességes menetrendet és csatlakozásokat létesíteni stb. stb. Akkor de csakis akkor az emberek vissza fognak ülni a tömeg közlekedésre. A város lehetőségei korlátozottak, de ha szándékosan szűkítjük az amúgy is szük kereszmetszeteket az baromság.(parkolás, áteresztő képesség, stb)
Viszont mindaddig amíg a város vezetés legfőbb gondja a saját és a haverok zsebének a tömködése, amddig ők is kiköltöznek a városból (pld Demszkay), mert az szerintük is élhetetlen (ahelyett hogy tennének ellene), addig semmiféle változára nem lehet számítani.
Baromira el kellene zavarni végre őket.

süti beállítások módosítása