Skip to content


       Szűrés lista

A "Nagy Kísérlet" Budapesten - A mesterséges dugók

Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettest innen is csókoltatjuk! Képzeljétek, a jó Imrének isteni ötlete támadt! És állítólag teljesen önállóan ...

A főpolgármester-helyettes ötlete ugyanis első blikkre valami eszméletlen, orbitális baromság.
Második blikkre is:
"Sávlezárásokkal idézne elő dugókat a budapesti közlekedésben nyáron a fővárosi önkormányzat, hogy tesztelje forgalomcsökkentési terveit.Teljes sávokat zárnának le a nagyobb budapesti utakon, hogy ezzel szorítsák ki a városközpontból az autósokat. A kísérlet ideje a munkaanyag szerint július 4. és augusztus 2. között lesz."

Ugyanis nem csak számítógépes szimulációkon szeretnék megnézni, hogy milyen hatása lenne a bemenő forgalom fizikai korlátozásának Budapest forgalmára. Hanem úgy igazából, élesben.

Sim City élőben, és mi leszünk a főszereplők!

Szeretnék tesztelni, hogy a városlakók hogyan reagálnak a korlátozásokra, és hogy mennyivel javul az életminőség a belvárosban a forgalom csökkentésével.

Vajon hogy fognak reagálni? Szinte megjósolhatatlan ... lehet, hogy "Köszönjük Ikvai-Szabó!" képeslapokat fognak küldeni az emberek?!  Végre megjöttek a mesterséges dugók!!! Utcabál is lesz ennek örömére?
És megköszönik a "lehetőséget", hogy a 40 fokban az autóban elmélkedhetnek az élet nagy kérdésein?


- egy teljes sávot vennének le mindkét irányban a Kossuth Lajos utcából
-kétszer egy sávosra szűkítenék a pesti alsó rakpartot a Roosevelt tér és az Erzsébet híd között
- kétszer két sávosra szűkítenék az Üllői út Nagyvárad tér és Ferenc körút közti szakaszát
-kétszer két sávosra szűkítenék Bajcsy-Zsilinszky utat
-2x1 sávra szűkítenék az Üllői út Nagykörúton belüli szakaszát
-a Hegyalja úton, valamint a belvárosban, a József Attila utcában buszsávot alakítanának ki a kétszer két forgalmi sáv rovására.

Ja, és kedves autósok, nem kell aggódni! Van megoldás a dugókra, Ikvai-Szabó Imre mindenre gondol! Sűrűbben fog járni a 3-as metró, a 4-6-os, 47-49-es villamosok, valamint a csepeli és szentendrei HÉV. Persze már most is elég sűrűn járnak, de Te mégsem veszed igénybe a csodálatos BKV járműveit? Talán az ár rettent vissza? Itt is lesz változás, ugyanis a július 1-i áfaváltozás miatt 300 forint lesz 1 menetjegy, és 9400 egy felnőtt bérlet. Nos, így már vonzóbb a leányzó fekvése?














Nézzük, Ikva-Szabó hogyan is képzeli: egyik cél az lenne, hogy az autósok hagyják kocsijukat a nagy külvárosi parkolókban, ahonnan a kísérlet ideje alatt ideiglenes buszjáratok közlekednének a nagy városi csomópontokhoz.

Apró kis "szépséghiba" ezen a remek, nagyívű elképzelésen, hogy Budapesten nincsenek nagy külvárosi parkolók. Illetve van, mint például a Határ úton lévő nagy balkáni parkoló, ami már nem ingyenes.
Nos, nem kell aggódni, mert ugyan nincsenek nagy, (ingyenes) P+R parkolók, de Ikva-Szabónak erre is van egy terve! Az isteni szikra: a nagy bevásárlóközpontokkal akarnak megállapodni arról, hogy az emberek ingyen otthagyhassák kocsijaikat a város környéki Tesco, Auchan és más nagyáruházak parkolóiban, ahonnan buszok hoznák be őket.

Budapestre több mint egymillió gépkocsi hajt be, ugyanakkor 4500 P+R hely és 53 ezer fizetős parkolóhely áll rendelkezésre.

Bécsben 160 ezer P+R parkolóhely várja az autósokat.

4500 vs. 160 000.

Gondolkozzunk egy kicsit, mielőtt elkezdjük építeni a dugókat.

Ikva-Szabó vajon mennyire ismeri a magyar embereket, a magyar autósokat és azon belül is a fővárosi autósokat? Semennyire?
Vajon az "átlagautós" behajt reggel a Tesco parkolójába (mondjuk Budaörsön), leteszi az autót, majd megkeresi és odabotorkál a buszhoz (300 huf), majd átszáll a metróra (300 huf) majd egy villamosra (300 huf). És meg is érkezett a munkahelyére. Este ugyanez, ugyanennyiért, csak vissza.

Az a városvezetés kíván 2 millió emberen "live test"-et végrehajtani, akik egy fekvőrendőrt sem voltak képesek lefektetni?

Mikor a metróépítkezés miatt járhatatlan a főváros 10 pontja?

Mikor egy hidat sem tudnak felújítani határidőre, és az emlékeztető-bögrének kell figyelmeztetnie a 7 hónapos csúszásra?

Mikor sztrádát faragnak a rakpartból, és lassan, de biztosan építik a nagy főgyűjtő szennyvízcsatornát? Inkább lassan...

Hát nem tanultak a szmogriadóból? Nem vontak le belőle semmilyen következtetést?

A magyar/budapesti autós még a büntetés fenyegető árnyékában sem teszi le az autót! Ha szmog van, ha dugó, ha árvíz, ha NATO-csúcs, akkor is autóval megy A-ból B-be.

Ikvai-Szabó ennyit tud. Igazi jó városvezető. Kerékpárutak nem épülnek, Budapest rohad, de mesterséges dugó, az kell ... csak tesztelni, természetesen! Csak 1 hónapra! Kibírjuk! Nem kell félni, nem fog fájni. Aztán ahogy véget ér a Nagy Kísérlet, egyből lezárják a Margit hidat évekre.

Ez valamilyen búcsúajándék lesz a távozó Demszkytől? Mert akkor köszönjük, nem kérjük!
Amúgy ez a "kísérlet" cirka 200 millió forintunkba fog kerülni ... megéri?
 

Címkék: budapest demszky abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr111130457

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.05.20. 10:28:33

Fővárosi dugó-gateIkvai-Szabó Imre az utóbbi évek egyetlen rendes coming out-ját produkálta a minap. No persze nem szexuális szabadelvűsége volt az eset mozgató rugója, inkább azok a közlekedésszervezési gondolatai, amiket a többségi (autós) társadalom ne…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buckafej 2009.05.19. 08:04:01

Ezek szerint nem véletlenül érzem, hogy
valami nagy- nagy kísérlet alanya vagyok.

J3sus (törölt) 2009.05.19. 08:13:28

ÁÁÁ, korán reggel felhúz.
Ikvai-Szabó Imre bekaphatja.

Ombudsmanyus 2009.05.19. 08:14:46

Nincs dugó? Majd csinálunk! És ha amúgy is mindig dugó van? Nem baj, legyen akkor még nagyobb!
Nem vagyok pesti, bár éltem ott, de ilyen máshol nem történhet meg.
Ideje lenne már tesztelni, hogy a városvezetés hogyan reagál egy olyan választási eredményre, ami a menesztését jelenti.

öntelt radírpók 2009.05.19. 08:15:56

a halál faszába kívánom a Demszky-bagázst, de a belváros autópályának tekintését tényleg be kéne már fejezni

nézzetek körül tőlünk nyugatra (északra, délre, keletre)

f.m.j. 2009.05.19. 08:27:35

Az egész ország egy nagy kísérleti telep...

f.m.j. 2009.05.19. 08:29:20

@eric:

igen, az is egy nagy dugóval indult...
De itt majd kétmillió ember fog összeomlani... :)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.05.19. 08:29:34

@eric: Egyik nagy kedvencem :)

Amúgy, ha még a naccságos közlekedésmérnökurak nem hallottak volna róla, az autókat két féle képpen lehet kiszorítani a belvárosból (bámelyik belvárosból):
1) óránként ötezerre emeljük a parkolási díjat ÉS építünk soksok parkolóházat a városhatáron.
2) a lehető legkényelmetlenebbé tesszük a közlekedést (mesterséges dugók, kátyúk, vagy egyszerűen minden autóst szájbavágunk egy baseball-ütővel)

Nem kérdés, hogy melyik verziót fogják bevezetni.

Lezudius 2009.05.19. 08:30:28

Na, az ilyeneket beraknám egy lehúzhatatlan ablakú trabantba, és kiraknám valami fasza kis dugóba az M0-ra, 40 fok melegben:D

Petrow 2009.05.19. 08:32:54

Nem látjátok itt a "nagyobb terveket", imigyen fogják bebizonyítani, hogy milyen jó lesz, ha az épülő 4-es metró gyorsforgalmi alagúttá lesz átépítve...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.19. 08:35:21

Elképzelhető, hogy Ikvai Úrat édesapja szexuálisan zaklatta, vagy tán még most is zaklatja?

eszkep 2009.05.19. 08:39:00

Prága, alapterületre ugyanakkora mint Budapest, a lakosság viszont csak 1 millió (fele akkora utaslétszám). Ennek ellenére - tekintettel ott a főváros hajlandó finanszírozni a saját tömegközlekedését az EU normáknak megfelelően, szemben a Demszky brigáddal - ott 4000-4500 Ft átszámítva a bérlet!
És csodálkozunk, hogy nem szállunk ki a kocsiból és váltunk tömegközlekedésre? (Meg amúgy tényleg parkolók sincsenek! A metró beruházásnál is min spóróltak? A P+R parkolókon...)

eszkep 2009.05.19. 08:39:40

@eric: Alapmű... Zseniális film!

Rhod 2009.05.19. 08:39:53

sávlezárás... ó édes Istenem a lakosság szopatásában - bocsánat, az "élhető, szerethető Bp kialakításában" mindig a Nyugat a példa, de keleti (nem a csaj :) ) a megoldás. Tudom, hogy a nagyvárosokban létezik behatjási díj (London City pl.) mi a f@szért nem inkább azt vezetik be??? Sávlezárás... Imrének küldeném: "ész megáll, te meg mész tovább, de ész nélkül hova jutsz, hát beverik a pofád" (Kartell)

molaris 2009.05.19. 08:40:46

És erre az ötletrohamra nem adtak azonnal diliflepnit??

Nanehogymá 2009.05.19. 08:41:01

Csak egyszerűen ahogy egy fociszurkoló mondaná a bírónak:
K..va anyád! K..va anyád!

eszkep 2009.05.19. 08:42:12

@öntelt radírpók: Na igen, de más amit eleve így terveztek a belvárosban száz évvel ezelőtt, és más amikor a Demszky-brigád duzzasztja a Dunát az alsó rakpart kibővítésével
Azzal egetértek, hogy autópályát ne csináljunka városból (ennyi Budapest kapacitása ezt kell szeretni), de szándékosan ne szabotáljuk már a közlekedést!

Nzoltan 2009.05.19. 08:46:59

Kíváncsi leszek rá, mert amennyi autó van a városban, már gáz. De a kísérletet nem értem. Most is sok helyen lezárások vannak, csak építkezés miatt.

A másik, hogy akkor minek szélesítik a rakpartot?

eszkep 2009.05.19. 08:48:39

@Rhod: Nagy divat hivatkozni, hogy mi van tőlünk nyugatabbra. Na igen, egy ismerősöm már kint él 3 éve. Na igen, ott egy -nem túl nagy szám - fizetés átszámítva (a gyenge Font miatt már "csak") 450000 Ft. Ezzel miért példálózik senki???

amodent 2009.05.19. 08:49:54

Teljesen igaza van a postírónak, de azért érdekelne, hogy ő hogyan képzeli el a belváros tehermentesítését. Mert abban azért egyetért mindenki, hogy valamit tenni kell, lévén élhetetlen lett a főváros...

eszkep 2009.05.19. 08:50:53

@Nzoltan: Azért, mert azok az érdekkörök, melyek érdekeit Demszky képviseli nem nézikjó szemmel, hogy Budapest "fürdőváros" és ki lett adva ,hogy tegye tönkre a termálforrásokat a Duna duzzasztsával, a talajvízszint emelésével.

eszkep 2009.05.19. 08:53:37

@amodent: A megoldás nagyon egyszerű: a főváros végre legyen hajlandó - EU normatíváknak megfelelően - finanszírozni saját tömegközlekedését, és legyen 4000-4500 Ft a bérlet. A BKV finanszírozására fordítandő összeg - az EU-s tapasztalatok alapján - más oldalon úgyis visszajön a fővárosnak!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 08:53:47

Fentebb már írták többen. El kell menni, és meg kell nézni nyugati működő példákat nyugaton. Itt van kapásból Bécs. Az esetek többségében A-ból B-pontba egyszerűbb a tömegközlekedést használni, és okosabb is. Miért? Itt is vannak dugók, viszont a belvárosban 1,5 órát parkolhatsz majd azt túllépve nincs ejnyebejnye, meg piros zacsi, viszik el a verdát, amit 220 euro-ért ki is szabadíthatsz :) Másrészről a tömegközlekedés jó, hajszálpontos, és egy zona 100-as bérlet megfizethető.
Másrészről, itt gondoltak az emberekre, vannak parkolási lehetőségek amik zömében ingyenesek a peremkerületekben, és vannak elkerülőutak, és a várost átszelő autópályák is.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 08:55:03

@amodent: tudom hogy nem tőlem kérdezed, de én mondjuk a tömegközlekedést tenném versenyképessé az autóval szemben. Ez egy jó alternatíva volna. (olcsóbb bérlet, olcsóbb jegy, tisztább és pontosabb buszok/villamosok)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.19. 08:55:44

@amodent:

Nos, nem így ...

És nem nekem kell ötletelni ... ha ez lenne a munkám, ezért kapom az adófizetők pénzét fizetésként, akkor szívesen kidolgozom a Belváros tehermentesítésnek a tervét ...

Higany 2009.05.19. 08:58:46

Emlékeztek amikor pár éve nyáron szabályosan megbénult a főváros északi részének közlekedése, mert az Árpád hídon aszfaltoztak és lezártak__egy-sávot__a budai oldalon a Szentendre felől jövő felüljárón?
Persze traktorral behajtani tilos, me' még lezárják az utat a gazdák...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.19. 09:00:45

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

Ezt találtam:

Budapestre több mint egymillió gépkocsi hajt be, ugyanakkor 4500 P+R hely és 53 ezer fizetős parkolóhely áll rendelkezésre.

Bécsben 160 ezer P+R parkolóhely várja az autósokat.

vviktor 2009.05.19. 09:02:02

Üdv.

Lehet, hogy most nem leszek népszerű, de nem kell Pestre járni, nem kell Pesten élni...
Van amikor nekem is van ott dolgom, de megpróbálom elkerülni...
Ha valaki élvezi Pest előnyeit, "élvezze" a hátrányait is...
Nem véletlen Prága (1millió), és Pest közötti külömbség. A magyar "akarja" Pestet....
Kivétel az igazi őslakosok.Odatelepül, odaköltözik, odajár, mert milyen jó....
Nekem kb minden 10. ismerősöm felköltözött.

Rajtuk kívül mindenki megérdemli a városvezetőkkel együtt...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 09:04:09

@zero: erről beszélek :) Mivel már odakint az összes létező parkolási szabályt megszegtem (járdára állás, rakodóhelyre állás, párhuzamosan beállás másik mellé, bejáróban parkolás), így most már óvatosan parkolgatunk. Szegény kisautónak több a priusza, mint a fletónak :D A mariahilferes autóelvontatás volt a kedvencem. A BEL-VÁ-ROS-BA nem szabad autóval menni :D

eric · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.19. 09:06:27

@amodent: kezdhetnénk azzal, hogy a nullás körbeér. aztán építhetnének külvárosi parkolókat pl vonat átszállóhelyeken, hogy 10 perc alatt bent lehessen lenni déliben, keletiben, nyugatiban,vonattal; örsön, batthyányn, hévvel... onnan metróval bárhol.

Az is tök jó lenne ha az útfelújításokon este 10ig dolgoznának , így lehet , hogy egy 2 napos meló nem egy hétig tartana... Plusz lehet ám hétvégén is aszfaltozni mikor nincs akkora forgalom. Meg ha nem lopnák ki az anyagot és nem kellene egy év múlva újra csinálni.

eszkep 2009.05.19. 09:07:11

@vviktor: Én világ életemben Pesten éltem, hogy zsúfolt a város azzal elfogadom, ez van. De... Azt elvárnám a városvezetéstől, hogy - a lehetőségekhez képest - tegyen valamit ez ellen, és azt is elvárom, hogy SZÁNDÉKOSAN ne szabotálják a közlekedést!

kamasuka 2009.05.19. 09:08:16

Köszönjük MDF! Köszönjük Katona Kálmán!

Igen, megcsináltátok!

kamasuka 2009.05.19. 09:12:43

@360°-os fordulat/fmj/:

Aztán ha összegyűlt a tömeg és kiszállt az autókból, akkor irány a Fővárosi Önkormányzat/Parlament ... Több ilyen döntés nem születne.

f.m.j. 2009.05.19. 09:14:59

@vviktor:

Én Budapesten születtem, itt is élek, nem választottam, ez adatott, de ez nem jelenti azt, hogy nem akarnék vidéken élni, de kertes házra nem futja, még hasznéltra sem..., de akkor is muszáj Bp közelében maradni, mert ideköt a munkánk, iskola...

de a Demszkyék, amit művelnek, az orcátlanság, nem önmagában Budapesttel, vagy a budapestiséggel van a baj, hanem, hogy nem egyre könnyebbé tennék, azon munkálkodnának, hogy jobb legyen itt az élet, sőt inkább mindenki utálja már ezt az egészet, persze élükön a városvezetésst.

f.m.j. 2009.05.19. 09:19:54

@kamasuka:

Igazából nem tudom, hogy mennyi híjja van még annak, hogy ez a nép fellázadjon... itt nem volt elég az öszödi beszéd, stb. onnan mostanáig, meg az a sok lenyúlás, hibás döntések, III/II-esek újbóli helyzetbehozása,-persze csak amíg a hazának érdeke (kérdés: kinek a hazájának?)
Nem lesz ebbűl mán énekes halott...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:21:39

@vviktor:

Hát tényleg nem leszel ezzel népszerű, ugyanis ha Magyarországon valahol élni kell, na az a főváros. (Én itt születtem, és itt is kell élnem egyelőre.) És mindent elmond az országról is, hogy ennyire élhetetlen Budapest.:-/ Tehát nem elköltözni kéne, hanem normalizálni.

schnee 2009.05.19. 09:21:41

hehe. És ilyen buszokkal fogják a szállítását a sok autósnak megoldani? http://bkvfigyelo.blog.hu/2009/05/18/itt_a_meleg_fustolnek_a_buszok

A melegben? Inkább ülök a dugóban és megy a LÉGKONDI, minthogy a buszon rohadjak. 10 éve még pestikén váltottam autóra az alattam lerobbaó buszok/villamosok és a rendeteg büdös hajléktalan hatására. Azóta a bkv nem javult (csak romlott - évente kipróbálom min 1x)

Előbb a BKV-t kell rendberakni. A jónép átszokik magától is rá, ha jó! szvsz

Roltii 2009.05.19. 09:22:30

most mi bajotok ez tök jó ötlet? mármint azután, hogy van rendes kulturált pontos jóárasított tömegközlekedés sok-sok P+R parkolóval. Előtte megcsinálni egy baromság. De már várom, hogy inkább biciklizzen mindenki, kb az szokott előkerülni még ilyenkor...mert BP ághajlata olyan, pl a mai nap se viharral kezdődött...

krtek 2009.05.19. 09:23:28

Tessék tessék parasztmédia. Itt a remek lehetőség. Ahelyett hogy mindenféle prostikról kreáltok műhírekekt, mutássátok be Ikvai-Szabó úr mindennapjat. Kisérjétek egy-két hónapon keresztül ezt a faszkalapot és nézzétek meg mire jut a tömegközlekedéssel. Rakd le a kényelmes kocsidat, megnézzük medig bírod összeomlás nélkül.

Simán lejöhetne a fókusz (ánusz) című reklámkitöltöben, két benkőbarom között.

eszkep 2009.05.19. 09:24:05

@360°-os fordulat/fmj/: Birka nép ez, már rájöhettünk... Egyébként érdekes, hogy Magyarországon sokan vannak, akik nettó 90000-et keresnek, és mit a birkák, kifizetik annak 10%-át tömegközlekedésre, 30-40%-át rezsire. És ezt normálisnak tartják!

eszkep 2009.05.19. 09:25:30

@kamasuka: Hát igen, ezt az egész agyrémet (Demszkítől már gondolom senki nem vár semmit, max. annyit, hogy minél kevesebb kárt okozzon), elsősorban az MDF-nek, Demszkyné Dávid Ibolyának köszönhetjük!

f.m.j. 2009.05.19. 09:25:58

@Mj: ja, dettó ezt írtam fennebb:) egyetértünk

Sztem az a cél, hogy mindenki megutálja nemcsak Bp-t, hanem az egész országát, és menjen ahova tetszik, fel is út, le is út. Ha meg maradsz, akkor fogd be, ellenvetésnek helye nincs...
Újabb tesztelés, meddig mehetnek el, ha lázadás lesz, lehet rasszistázni, szükségállapotozni, hiába, játszanak a nagyok, na... mi ebbe már nem szólahtunk bele, egyszerűen nem tanácsos :)

f.m.j. 2009.05.19. 09:26:31

@eszkep: jó, de mit tehetnénk?

REPARATUR 2009.05.19. 09:26:42

leszarom a köcsög pesti bunkókat :D

REPARATUR 2009.05.19. 09:27:15

@REPARATUR: na jó azért a kurva annyjukat demsky-éknak meg az ikrainak

f.m.j. 2009.05.19. 09:28:47

@REPARATUR:

kösz az együttérzést :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:31:17

@schnee:

Egyébként tervbe van véve újabb légkondis buszok vétele, nekem pl. abszolút bejön a Volvo. Viszont a csövesek ugyanúgy felszállnak rá, tegnap is mögém ült egy ilyen, messziről bűzlött, de azért MP3-at hallgatott...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 09:31:39

Köszönjük szépen Gábor, és brancsa! Nagyon remélem, hogy jövőre is megválasztja ez az elbaxott főváros ezt a félmajmot! L'oreal! Mert megérdemeljük...

Hányszor lehet belelépni ugyanabba a szarba???

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:32:59

@Roltii:

Azért vicces lenne, ha Piliscsabára kibicajoznék egy 25 km-t, néhol tekintélyes szintkülönbségekkel ahelyett, hogy 45 perc alatt kibuszozom a városból.:)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 09:33:05

@Mj: ..és ha már Volvo buszok, meg lehet nézni hogy a tisztelt utazóközönség is mennyire vigyáz rájuk..

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 09:33:29

@Mj: arra azért nagyon kíváncsi leszek, hogy a Volvok MEDDIG fogják bírni a remek minőségű budapesti utakat? mert a lesajnált Ikarusok, azok 1 millió km-el a "lábukban" is mennek... Valami azt súgja, hogy a Volvok nem fognak...

na de a lényeg, hogy "erős" a svéd "lobbi" :)))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.19. 09:34:15

@vviktor: demagóg duma.

Miért is? Bp. nem bír szakítani a sok faxsággal, hogy mindent bezsúfolt a belvárosba. Üzletek, irodák, minisztériumok, hivatalok, szinte minden. Ezenkívűl az átmenő forgalom is rettentően leterheli. Ezt a 40 év alatt kialakult vízfejűséget, nem lehet egy csettintéssel átugorni.

Ikvai javaslata, kb. ugyanolyan balkáni megoldás, mint amikor szar az út, akkor ki kell tenni a 40-es táblát és készen vagyunk, mehetnek is a sünök radarozni...

látó szög 2009.05.19. 09:34:38

Nagyon jó :) Még egy gumicsont.
Amíg ezen mindenki jól elvitázik, sőt (számukra) jobb esetben össze is veszik, addig nem figyelünk rá, hogy már a zsebünket is ellopták, sőt talán már a gatyát is.
Talán előbb — félretéve az autós-nemautós, pesti-nempesti ellentéteket — a probléma forrását kellene együtt megszüntetni és ha már nincs problémaforrás (ami ugye mindig újratermeli a problémát), akkor nekiállhatnánk megoldani az utánuk maradt problémákat.
Na ebben különbözünk az előttem szólók mindenféle példavárosaitól. Mi úgy tűnik, hogy jól elvagyunk a gumicsonttal.

vviktor 2009.05.19. 09:36:29

Mindenkinek, aki azt írta, hogy itt születtem, itt éltem.....
Idéznék a beleszólásomból:
"Kivétel az igazi őslakosok."
Ez benne volt....
Olvassatok figyelmesen!
NEM RÁTOK GONDOLTAM!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.19. 09:37:40

@krtek:

Vajon hol lakik Ikva-Szabó és hogyan, mivel jár be dolgozni? Csak nem autóval?

acel 2009.05.19. 09:38:45

És teszi ezt a tesztet a legkisebb nyári szabadságos forgalomban. Hülye ötlet hülye kivitelezése. A teszt eredménye semmit nem mondana a rendes tavaszi-őszi csúcsokról.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:39:05

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

Csomószor félve megyek át a busz egyik végéből a másikba, mert simán kinézném, hogy szétszakad a közepénél.:) Egyszer a lábamra is rácsukták már az ajtót, meg láttam már olyat is, ahogy éjszakai buszos tehenek ledobtak egy pasit a lépcsőről.:-S És szerintem minden BKV-val utazó ismerősömnek lennének hasonló élményei...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 09:40:36

@Mj: az astoriánál anno szakadt ketté egy busz :) De az egy Ikarus volt :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:41:11

@360°-os fordulat/fmj/:

Mondjuk én ebből kihagynám a szükségállapotot meg a rendkívüli állapotot is - ahhoz pl. Sólyom is kell -, de az tény, hogy pofátlanul elmennek a legvégső határig is, ők úgyse érzékelik, hogy mi mennyit szívunk, mi meg csak szűrjük a szidalmakat a fogunk között.

eszkep 2009.05.19. 09:41:18

Bár félig OFF, de BKV téma:

http://index.hu/belfold/budapest/2009/05/18/a_buszok_gorbitettek_a_zugloi_villamossint/

"Simán" megmagayrázzák! A sín jó,a buszok görbítették el!. (Hogy a villamos hány kiló nem tudom, de egy vasúti szerelvány alsó hangon 700 tonna! És ügyebár a sín szabvány, ez van a vonatok alatt is)

Roltii 2009.05.19. 09:41:38

@Mj:
úgy értettem, hogy ezzel szoktak még jönni..szerintem a bicikli nem a városba való, pontosabban nem mindegiyk városba. BP alkalmatlan rá jelenleg, vagyis nem is kell még propagálni.

Kedves vidékiek: BP-n az autó a leggyorsabb még mindig és messze a legkényelmesebb, és sokaknak a legolcsóbb és még többeknek az egyetlen lehetőség. Nem jókedvünkből járunk autóval, én is szívesebben olvasgatnék a BKV-n, vagy bicikliznék hegyi levegőt lélegezve, de sajna ezek nem lehetségesek...

Lehetséges megoldási javaslat: P+R parkolók, tömegközlekedési vonalak megbonyolítása, összekötése (pl mint Prága a villamosokkal) és baromi sok p+r parkoló építése. Az ár kérdés meg olyan, hogy ha megcsinálják, az sokba kerül, hajlandó vagyok többet fizetni. De vegyük észre, hogy kb drágább már mint a legtöbb európai országban.

f.m.j. 2009.05.19. 09:41:54

@látó szög:

igaz
Viszont én azt nem látom, hogy valóban a mi/én kezemben lenne a változtatás lehetősége, mintha az a hajó már elúszott volna...


@vviktor:

Ugyanakkor mindenkinek joga van ott élni, ahol szeretne, nekem semmi bajom a beköltözőkkel (na, ennyire vagyok rasszista, és kirekesztő :)) sokan a munka miatt jönnek, mert ahol születtek, ott egyszerűen nincs munka...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:43:27

@REPARATUR:

Most akkor kezdjünk bele abba a hihetetlenül bunkó vitába, hogy paraszt vidékiek, szekérrel járnak és ostorral kapcsolják be a tévét, kontra köcsög pöstiek, vécére is kocsival járnak? Szerintem hagyjuk, én a vidéket is szeretem, meg Pesten is muszáj élni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:44:20

@Seduxen:

A kutyaszar fővárosában, Budapesten? Végtelenszer, amíg el nem hordják a cipőtalpak.:P

eszkep 2009.05.19. 09:45:49

@360°-os fordulat/fmj/: Egyszer kellene az utcára vonulni, de akkor mindenkinek!
Nézzük a franciákat: "ha ott sztrájkolnak, akkor sztrájk van...", nem gördülő sztrájk, meg sztrájktörés, meg egyébb baromság, hanem SZTRÁJK. Vagy emlékkezzünk, amikor a diákok, pályakezdők az utcára vonultak. Még autót sem keleltt borohgatniuk, mert a mindenkori francia kormány tisztában van, hogy az lenne a következő lépés, inkább veszik a lapot!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 09:47:07

""Simán" megmagayrázzák! A sín jó,a buszok görbítették el!. (Hogy a villamos hány kiló nem tudom, de egy vasúti szerelvány alsó hangon 700 tonna! És ügyebár a sín szabvány, ez van a vonatok alatt is)
"

Ismételten óriási tévedésben vagy. Teljesen más a villamossínek súlya, fejkiképzése, totálisan más az ágyazata, és a villamosok tengelyterhelése töredéke egy nagyvasúti szerelvénynek...és bizony a sínek deformációját okozhatják nagy tömegű járművek....

Lodogi Pascal (törölt) 2009.05.19. 09:47:10

vviktor
Szerintem sokan nem jószántukból költöznek pestre.
Az elmúlt évtizedek (ideértve a szocializmust is) politikája az volt mindent pestre vittek.
Eleve ha munkát akarsz, akkor nagyobb ez esélyed pesten munkát találni mint bivajröcsögén.
A bivajröcsögén is lenne meló a bivajröcsögeiek csak akkor mennének pestre ha az állatkertben meg akarnák nézni a vizilovat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:47:21

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

Ez változó. A 86-os buszok java része már teli van matricázva hungarista mozgalmas képecskékkel.:) Szerintem előbb-utóbb úgy járnak majd, mint az Esztergom-Budapest vonal Siemens vonatai, amiket már szednek szét.:( Vasárnap hajnalban azért lökték ki az egyik buszról a sofőrt, mert szólt két részegnek, hogy ne a buszon hugyozzanak már.

eszkep 2009.05.19. 09:47:40

@Seduxen: "Hányszor lehet belelépni ugyanabba a szarba???"

Ezidáig ötször, de egy ilyen sutyerák városban, ami tele van tetves komcsikkal, akár még többször...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 09:47:52

@Roltii: erre jó példa pl az 1-es villamos.

múlt héten autóval vittem be a zasszonyt a munkahelyére (Hauszmann Alajos utca). A Lágymányosin mentünk át, a Szerémiről kb a 2. utca jobbra. Ha az a kurva 1-es villamos átmenne a Lágymányosin, Zuglóból kb 40 perc alatt beérne a munkahelyére. De így a Móricz érintésével tud csak menni. Így lesz ca 1 óra 20 perc az egész út.

az elbaxott metró-projektek helyett szerintem is mindenhova - ahova lehet - villamos kellene.

... és ehhez normális(abb) autósok kellenének, akik nem állják el a villamos-sínt...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:48:59

@Seduxen:

Bizony, a derék svédek mindenhol ott vannak. A délsvédek meg mégtöbb helyen. És akkor el is jutottunk egy Demszky-fikázó posztban a cigányozásig.:)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 09:49:11

Mj :D

"Most akkor kezdjünk bele abba a hihetetlenül bunkó vitába, hogy paraszt vidékiek, szekérrel járnak és ostorral kapcsolják be a tévét, kontra köcsög pöstiek, vécére is kocsival járnak?"

Szerintem kezdjünk bele, mert ebből úgy is az lesz, és a végén az eredmény az lesz hogy a vidéki "paraszt" jobb lesz a puccos pesti népnél ;)

eszkep 2009.05.19. 09:49:49

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: A sín biztos ugyanaz (ezt tudom), maximum az alapozás.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.19. 09:49:50

és a mentő/tűztoltó mit csinál majd a gigadugóban?
repül?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:50:32

@vviktor:

Én is úgy lettem őslakos, hogy felköltözött apám meg anyám szülei.:P

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.19. 09:50:55

Egyébként kell venni 30 kombi Wartburgot 60e forintért és a maradék sávokat lezárni velük minden nap. Azt hiszem hamar elszállna az emberek agyvize és szépen maguktól elbontanák a lezárásokat...

Vagy egy db durván felrácsozott Peterbilt csőrös is megteszi...

Tilcsák Bea (törölt) 2009.05.19. 09:51:02

"Vajon az "átlagautós" behajt reggel a Tesco parkolójába (mondjuk Budaörsön), leteszi az autót, majd megkeresi és odabotorkál a buszhoz (300 huf), majd átszáll a metróra (300 huf) majd egy villamosra (300 huf). És meg is érkezett a munkahelyére. Este ugyanez, ugyanennyiért, csak vissza. "

és közben meghatottan nézi a buszon vizelő/székelő hajléktalanokat, az ingyen utazó aranyláncos romákat, közben azon gondolkozik, miért is nem jött rá magától eddig, hogy busszal mily' csodálatos is az utazás; majd amikora nyári negyven fokban rárohad az öltöny/kosztüm/hivatali ruha, frissítésképpen betolja a lerohadó/szétszakadó buszt; a szociálisabb érzékűek pedig elláthatják a megvert/buszról lelökött, vérző buszvezetőket.

hétvégén a szabad idejükben pedig elmennek a bkv-hoz buszt takarítani.

vviktor 2009.05.19. 09:51:12

@360°-os fordulat/fmj/: Akkor nem kell panaszkodni... Ő ment oda, mert Pesten jobb, mint otthon. Nem? Akkor miért kell panaszkodni?
Nem azt mondom, hogy: "Tessék. El lehet innen menni... Rajta! Húzzatok bele!"

Arról beszélek, hogy tipikus magyar.... Sehol sem jó, mindig morgolódik...
Ha 90.000 Ft-os fizetés után 500.000-et adnak neki, 1 év múlva az is kevés lesz!
Nem mondom, hogy nincs igazatok, de a többség választotta Pestet, és a városvezetést is... Most egyék meg, amit főztek...
KIVÉVE AZ ŐSLAKOSOK!!!! :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 09:51:34

@eszkep: ezt magam is így gondolom... meggyőződésem, ha sky NEM SZEREPELNE a szavazólapon, akkor is megválasztanák az "okos" fővárosiak. ha máshogy nem, ráírnák tollal a szavazólapra, meg rajzolgatnának kis szívecskéket...

Combi a ballibes Ferkófan 2009.05.19. 09:51:59

"július 4. és augusztus 2. között lesz."

Ebből több mint egy hetet hálistennek a hegyajlán töltök szóval csak kb 2,5 hetet kell szopnom majd :D

Roltii 2009.05.19. 09:52:36

semmi baj nincs a vidékiekkel, de nem ők élnek itt, ne mondják meg, hogy mit csináljak. Én se mondom meg, hogy ő mivel menjen dolgozni vagy hogy mi a baj a városával.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 09:53:02

@eszkep: A kisebb profil keresztmetszetű vignolsínek köszönőviszonyban sincsenek a nagyvasúti sínekkel :D De sebaj, te mélyépítész is vagy az a lényeg :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:53:04

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

Én is inkább a régi buszoknál félek, ráadásul csomó esetben vegyesen járnak az újakkal, úgyhogy lutri az egész.:)

eszkep 2009.05.19. 09:53:23

is@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: "Ismételten óriási tévedésben vagy."

Mikor is voltam "óriási tévedésben"? Mikor váalszolsz a tegnapi kérdéseimre? Vagy csak addig nagy a pofád, amíg a levegőbe kell beszélni?

Tilcsák Bea (törölt) 2009.05.19. 09:53:56

@vviktor: én költözöm vissza vidékre. amit itt akartam, megkaptam.
egyet nem tudok még: mit értesz pest előnyein...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 09:54:58

@Mj: ilyen szempontból a főnyeremény a 81-es troli vonalán közlekedő ÖSSZES Ikarus. Azok egytől-egyig "légkondisak" a csuklóban :)))

olyan jól szellőznek, hogy ihajj :)))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:55:35

@Roltii:

Én ezt annyiban pontosítanám, hogy a nagy része alkalmatlan. Viszont a Margit körúton meg ezerrel tekernek a járdán a bringások - vannak is balesetek -, holott 10 éve van normál bringaút a párhuzamos utcában.

f.m.j. 2009.05.19. 09:55:38

@vviktor: igen, úgy látom az egyik típus az, amelyikről te beszélsz, de a másik meg az, aki imádja ezért ostorozni :)

"Arról beszélek, hogy tipikus magyar.... Sehol sem jó, mindig morgolódik...
Ha 90.000 Ft-os fizetés után 500.000-et adnak neki, 1 év múlva az is kevés lesz!"--- amúgy ezt a mondatot a politikusoknak szántad? Előbb nézzük meg, hogy ilyen helyzetben hogy viselkednénk, majd akkor ostorozzunk, de tartok tőle, hogy ez a veszély egy ideig nem fenyegeti a népet, hogy félmillás fizetéssel akarnák megínálni... :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:56:30

@eszkep:

Igen, ezt írtam már a gaskós posztoknál is.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 09:57:19

@eszkep: ne idegeskedj már szűzgyerek...a tegnapi kérdésedre miért kéne válaszolnom baromarcú, amikor kiemelted hogy azok költői jellegűek. Egyem azt a hobbit fejedet :D

A kötött pályás dolgokat meg bízzad olyanokra akik értenek hozzá. Meg úgy az élet dolgait is. Te csak fejleszd a wow-os karaktered, és a fotelből mondjad meg a frankót :DA 24/7-ben persze...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.19. 09:57:33

@acel:
Mióta tart a metróépítkezés ÉS az útfelújítások, már nincs ilyen hogy "nyári kisebb forgalom" ....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.19. 09:59:06

@Seduxen:

40 milliárdért fogják átvezetni az 1-est, nyugi :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 09:59:33

@Seduxen:

Az 1-es villamos külön poén, ugyanis a Lágymányosi-hidat direkt úgy csinálták meg, hogy végig tudjon rajta menni a villamos, kb. csak le kell fektetni a síneket. Azóta is fektetik...

eszkep 2009.05.19. 09:59:59

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: megkérdeztem a pályamérnököket (ti. 5 kilométeres iparvágánya van a cégünknek):
A sín szabvány, és a villamos sínek alatt is ugyanolyan beton, a váltók alatt fa talpfa van, csak be van aszfaltozva. mellesleg a szüleim háza előtt nerég fektették le az új síneket, párszor elmentem mellettük...
Ezt az "aljasabbul csúsztatok mint Vadai" kitételt azt hittem poénnak szánod...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.19. 10:00:34

Ez abszolút nem meglepő, régóta lehetett sejteni, hogy Magyarországon/gal Monopoly-t játszanak a fejesek.

Talán (de ez csak egy egyszerű ötlet, hisz nem vagyok politikus, ergo nem érthetek hozzá) ELŐBB kéne sok-sok parkolót létesíteni, és UTÁNA rászoktatni a zembereket, hogy használják azokat és a BKV-t.
De mondom, én biztos nem látom át a magasabb szintű összefüggéseket....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.19. 10:00:54

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Csak nem a klasszikus "Óraszerelés Hegyalján" performanszt fogod előadni mindennap? xDDD

VillonG 2009.05.19. 10:01:56

Mivel az önkormányzati költségeket a válság hatására vissza kellene fogni és a közszférában dolgozók többnyire szellemi munkások (azonban ennek a szelemi erőfeszítésnek nincsen kézzelfogható bizonyítéka), így javaslom, hogy próbaképpen Ikvai-Szabó Imre főpolgámester-helyettes agyát távolítsuk el és fizetését nullázzuk ki. Természetesen kísérleti jelleggel.

Sajnos az útfelújításokra is kevesebb pénz jut, ezért, az elméletem szerint, az úthálózat kímélése érdekében praktikus lenne, ha az emberek nem használnák mind a két lábukat gyaloglásnál. Ennek a kipróbálására javaslom Ikvai-Szabó Imre egyik lábának amputálását (természetesen választhat, hogy melyiket!), hangsúlyozottan kísérleti jelleggel, csak egy 30 napos időtartamra.

eszkep 2009.05.19. 10:02:06

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: "a tegnapi kérdésedre miért kéne válaszolnom baromarcú, amikor kiemelted hogy azok költői jellegűek"

Költői jellegűek, de te képtelen vagy felfogni a tényeket. Hogy mennyi 2+2 az is költői kérdés, de egy majom képtelen rá válaszokni...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:03:15

@vviktor:

Ennyi erővel ha a szöges ostor helyett a tűvel szurkálást választod, nincs okod panaszkodni, hiszen a kevésbé rosszat választottad.

f.m.j. 2009.05.19. 10:03:37

@Mj: talán a Pázmányra jársz, jobbos ELTé-s nincs, csak én :)

Zorro2007 2009.05.19. 10:03:53


Azt se felejtsuk el, hogy Becsnek egy 2x4 savos elkerulo (kelet-nyugat) es 2x3 savos eszak-del utja van. Nemreg epitették az elkerulo ut elkerulo utjat:), 2x2,100km/h, a legmodernebb ut egesz ausztriaban, pl. beepitett automatikus jegesedesgatlassal...:)
Mindketto a varos peremen, nem ugy mint az M0, kinn a vilagvegen, ahhoz, hogy eljussak keletrol nyugatra 80km-t kell korbeautozzak...80km/h-val...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.05.19. 10:03:57

Hú de pörög, hú de pörög! Nem reggel nyolckor nyitom ki és 100 komment, azonnal.

Sertésinfluenzát nem akarnak élesben tesztelni?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:04:08

@eszkep: na szűzfasz elmesélem, hogy a villamosüzemnél vályús sínt alkalmaznak, mivel ezek javarészt az útpályával egy szintben futnak, a sínek profilja asszimetrikus. teljesen más a súlyuk, azok kötései, nálad nem tudom mondjuk a BKV-táblás megoldás hol ugyanaz, ahol talpfák vannak és geos a rögzítés, de menj pippantsd le az üzemmérnököt, hátha szűztelenít végre :D

VillonG 2009.05.19. 10:05:03

Nem mellesleg várom, mikor zárják le félpályásan az M=-est, hogy teszteljék, vajon az emberek hány %-a választja a MÁV világszínvonalú szolgáltatásait!

Későbbiekben lehet gondolkozni, hogy minden utat lezárjunk egy kis időre, hogy alkalmunk legyen megismerkedni a MALÉV járataival is.

Jut eszembe, nem lehetne a fővárosi önkormányzatot fél útpályán (mondjuk a bal(lib)oldalon) el...bocs, lezárni? :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:05:54

@360°-os fordulat/fmj/: wehehehe, a Kaotikus Egyetem?? Mi anno így hívtuk :)))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:06:54

@Seduxen:

Ebből a szempontból az volt a csúcs, amikor Demszky nagy ügyesen megvette a méregdrága Combinókat légkondi nélkül. Aztán elmúlt a kampányszezon, jött a forró nyár, a füzetnyi nagyságú ablakok meg csak fölül voltak nyithatóak. Hmm, imádtam azt a sterilen oxigénmentes, hónalj- és szájszagú 50 fokot...

f.m.j. 2009.05.19. 10:07:35

@Seduxen: nem én járok oda...

Apropó: mi hír Gyuriról? Már nem ír a kisnaplóba?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.19. 10:08:23

@eszkep: Most már kiváncsiságból utánanéztem. Nekem nem ez derül ki innen: http://www.uvt.bme.hu/old/jegyzetek/vpalyaszerk/2.pdf

A vasúti sín itthon Vignoles sín, míg a Villamos sín un. tömbsín...

javítsatok ki, ha tévedek...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:08:29

@Mj: azért skynak igen sok "jó" ötlete volt/van/lesz :)))

arról is ki lehetne adni egy könyvet:

Egy szabad, demokrata főpolgármester 200.000+1 remek ötlete címmel

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:08:33

@zero:

Ohh igen, mikor, 10 év múlva, plusz 100 milliárdból?:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:09:51

@laspalmas:

Ha már Monopoly, akkor most játsszuk azt, hogy Demszkyék kimaradnak egy körből.

f.m.j. 2009.05.19. 10:10:19

@Seduxen: kár, bár nem lenne kár Érte...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:11:07

@Mj: Monopoly? Fenét! Ga(rá)zdálkodj okosan!

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.19. 10:11:14

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

lol

azt gondoltam mára kialszod magad, de ezek szerint tegnap sem ezzel volt a gond xD

@vviktor:

Ezt mégis hogy gondoltad? Olyan hátrányokat ne kelljen már mosolyogva elviselni, amit néhány nyomoronc direkt a lakosok szopatására talált ki.

Jancsi helyében én fognék egy buldózert, lebontanék néhány házat és a néhai lakosokat meg elküldeném a francba, hogy miért pont ide kellett költözniük. :o)

Calogero 2009.05.19. 10:11:30

Nevetséges ez a BKV-ra való átkényszerítés. Először is nem véletlenül járok autóval. Harmad annyi idő alatt beérek, mintha BKV-val araszolnék. Ráadásul azért vettem anno kocsit, mert elegem lett a koszos, mindig pontatlan, télen jéghideg, nyáron még a kinti levegőnél is melegebb, hajléktalanokkal megtöltött buszokból. Ráadásul kocsival pontosan 5-ször olcsóbban eljutok a munkahelyemre

VillonG 2009.05.19. 10:11:31

@MjHa már Monopoly, nem lehetne, hogy a Demszkyék húznak egy szerencsekártyát és mennek a börtönbe? Ja, és nem kapnak dobókockát :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:11:45

@360°-os fordulat/fmj/:

Így van, nálunk katkóknál elég kevés az anarchista Krausz Tamás-rajongó.:)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:11:55

@360°-os fordulat/fmj/: na jó, majd meglátom, hogy fel lehet -e támasztani...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:12:36

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": tésvír most egy hülyének, akit napfény egy évben kétszer ér minek magyarázod. Már fentebb leírtam ugyanezeket...és mivel aktívan foglalkozok a kérdéssel (vasúti dolgokban itt csak a vezérelvtárs tud többet), feleslegesnek tartom a vitát ebben a témakörben.

De a kivitelezőcégnek lehet igazsága abban, hogy okozhatták a deformáció egy részét a nagy tömegű járművek. Bár elsősorban itt a hozzá nem értés a probléma. A korábbi cikkben, amit talán laspalmas írt, világosan le van írva, hogy ez a cég egy olyan cég elől nyerte meg a felújítást, akik már vagy 20 éve foglalkoznak a nagytáblás építéssel.... Ez itt a baj...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:13:19

@VillonG: avagy, ha 1-5 között dobnak, akkor headshot, ha 6-t dobnak, akkor újra dobhatnak :)))

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.05.19. 10:14:07


én támogatom

a mesterséges dugó ötletét

ezt a kényelmessegű bandát másként nem lehet leszoktatni arról, hogy kocsival menjen a plázába

további ötletem még a kutyatartás megtiltása a Margit körút - Duna és a Nagykörút - Duna által határolt területen

Mourinho már nem a király 2009.05.19. 10:14:09

@Calogero: Neked milyen autód van? :D
Havi (rendes leszek, meg könnyebb is leosztani :D ) 10k/5, ergo 2 ezerből jársz kocsival munkába?

Roltii 2009.05.19. 10:14:29

@Seduxen: okosan ? ezek meg ahhoz is hülyék, hogy eleget lopjanak maguknak. Nem nevetséges, hogy Demszky még ennyi idő alatt se tudott lopni eleget? mindig csak keveset, de nagyon hülyén. Amikor A és B közül kell választani, A adna neki 1 misit, B adna neki 2 misit ha azt választja, tuti, hogy azt mondja C és kap érte 5.000-et és azt hiszi milyen kurva okos...gyűlölöm...és a legtöbb budapesti társamat is aki megszavazza folyamatosan...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:14:42

@Félkupica_Fehér_Főnök: de nem vagy a helyemben :D Én Budapest-et a földet tenném egyenlővé (atombomba), és megvalósítanám azt amit mondjuk Berlinben. Ott lehet közlekedni? Lehet!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:15:36

@Seduxen:

Úgy érted, hogy szabadlábon lévő demokrata, vagy "nekem mindent szabad" demokrata?:P

eszkep 2009.05.19. 10:16:28

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Én is épp ezt ovlasom...
Elég szomorú, hogy a "budapes villamosoknál nagy számban alkalmazott" "speciális szelvénynel" cigánykodnak, amit nem is ere találtak ki... mea culpa!
A 19-es vonalán viszont Vignoles sín-t fektetnek, ugyanolyat, ami alatt nemrég a telephelyünkön cserélték a talpfát.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:16:43

@zero: majd erről is lehet egy post, hogy vajon egy teljesen előkészített hídpályán mi fog 33,1 milliárdba kerülni... :D Nevetséges...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:17:24

@Roltii: pedig sajnos sokan vannak, akik megszavazzák (remélem egyre kevesebben), mert ha ezt a faszparasztot megint megválasztják, akkor inkább leköltözök Csajágóbasznádalsóra...

@zero: óóó, köszi, ez így sokkal jobban hangzik. miből lesznek a sínek? Aranyból??

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:18:28

@VillonG:

Szerintem kapjanak dobókockát, csak pozitúrák legyenek rajta, hogy Kalányos Leonszió is örüljön.:P

z666 2009.05.19. 10:18:49

Az a szép, hogy a buszok is megállnak a dugóban... totális baromság azzal szállítani tovább az embereket.

Nagy parkolók kellenek a vasúti csomópontokhoz, HÉVekhez, metrókhoz + normális M0 körben.

Egy kupac szar is jobban vezetné a várost, mint demszky! Akinek üzenem, hogy válasszon lámpavasat!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:18:55

@Seduxen: a felsővezeték lesz aranyból ;) A szigetelőket meg nem is mondom :ASDA:SD

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:19:09

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: NETBohóc megelőzött... :))

Mi a náthás picsa kerül 33 MILLIÁRD forintba ezen???

@Mj: utóbbi... neki mindent szabad demokrata... legalább is ő ezt hiszi magáról. a tolerancia bajnoka, azbaszdmeg...

vviktor 2009.05.19. 10:19:22

@Tilcsák Bea:
Te vagy az én emberem:)
Az előnyökön pont azt értem, hogy van munka, magasabb a bér, stb.
Ha ez kell neki (márpedig kell), akkor örüljön, hogy Pesten élhet, és VAN MUNKÁJA, ha nem tetszik neki Pest, akkor menjen vidékre, és dolgozzon kevesebbért...
Minden nem lehet jó!
Ő választotta, viselje is!

Roltii 2009.05.19. 10:20:50

@Awkward:
hadd válaszoljam meg én: mondjuk ketten mennek, így már 4 rugó is lehet a benzin. De mondjuk ha agglomeráció, akkor plussz bérlet is kéne, úgyhogy még egy adag pénz. Aztán BKV-n a ruhák hamarabb mocskolódnak, több mosás stb, de ezeket hagyjuk, mert a kocsinak is van fenntartási díja. Viszont a kocsiban nem szakad el a ruhád és általában nem megy véglegesen tönkre,mert mondjuk a villamoson valami/valaki elszakítja/lehányja stb...
Sőt, lehet hogy van gyerek is akit kocsival visznek, akkor az ő bérletén is lehet spórolni.
Párommal azért járunk BKV-n, mert nekem van éves bérletem féláron, és így már nem éri meg a kocsi. Ha teljes áron kéne, nem igazán BKV-znék...Így is baromi sokszor kell kocsival mennem (meló előtt/után extra program, nagyobb távolságok, sok cucc, vásárlás stb...)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:21:07

@Seduxen: most így első ránézésre is akárhogy számolgatok, el nem tudom képzelni mi fog ennyibe kerülni....

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:21:31

@Az Olei HaGardom terroristái:

Kutyatartás megtiltása, óriási... Mi például minden kutyasétáltatáshoz viszünk zacskót, és föl is szedjük utána, de azért ne tartsunk kutyát, ha ott élünk, aha.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:22:12

@Awkward:

Lehet, hogy úgy jár, mint Frédi és Béni.:P

f.m.j. 2009.05.19. 10:22:25

Bocs a nem idetartozó tárgyért, de ez szinte novellai mélységeket, és magasságokat ölel fel... :)


http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=168146

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:23:29

@Mj: na te rendes ember vagy, viszont sokezer embertársad büdös paraszt, és nem visz zacskót. Nálunk labancföldön 36 euró a kutyakolbász ha nem szeded fel :D

Nzoltan 2009.05.19. 10:23:58

Ott van elbaszva a gondolkodása sokaknak, hogy a monkája a belvárosba köti, de azért kiköltözik vidékre, holott csak idő kérdése volt a forgalomkorlátozás. És ezzel azért mindenki tisztában volt aki egy kicsit is gondolkodott.
Ha már vidék, akkor vasút, vagy busz jó ha van a közelbe.

eszkep 2009.05.19. 10:23:59

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: Persze lehet, hogy nem nekünk kell a pályamérnököt kirúgnunk, inkább a BKV-nál ugyanis ők a kontárok. Alapvetően uyganis a tömbsínt nem erre találták ki.
A betonlapok alatt legalábbis a 19-es villamos vonalán pedig beton talpfa van, most rakják rá a díszkövet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:25:13

@Seduxen:

És nem volt nálam tojás szombaton, amikor 1,5 méterről fényképeztem.:(

eszkep 2009.05.19. 10:25:48

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: Mondjuk a közlekedési problémák megolására nem az a megoldás, hogy a történelmi várost lebombázzuk...
Tőled azért ezt a koncepció nem olyan meglepő.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:26:31

@vviktor:

Te tényleg nem érted. Ráadásul Demszky legutóbb kb. fél %-kal nyert, tehát a főváros fele érdemtelenül szív.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:28:25

@Roltii:

Már nem azért, de amióta az eszemet tudom, BKV-zom, és még egyszer sem hánytak le vagy szakították el a ruhámat, úgyhogy maradjunk a valós érveknél inkább.:) Pl. koszos, büdös, pontatlan, lassú, stb.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:29:24

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: gondolom legalább 10 MD megy "egyéb kiadásra". Vagy inkább 20...

@Mj: megérné? kapnál érte 5 évet...

eszkep 2009.05.19. 10:30:03

@Az Olei HaGardom terroristái: Látom újabb zseni osztja meg "zseniális" elképzeléseit...
Nekem is van egy "remek" elképzelésem a túlnépesedés kezelésére: géppuskázzuk le "Az Olei HaGardom terroristái" néven kommentelő embertársunkat!

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.19. 10:30:11

@Mj: Kutyát tartani lakásban, belvárosban továbbra is undorító dolog, akár felszeded a kolbászt, akár nem...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:31:09

@eszkep: na akkor megpróbálom normálisan. Nálunk kétféle síntípust, és számtalan ágyazási módszert alkalmaznak. A legjobb a BKV-táblás (nagytáblás) módszer, ezt sok nyugati országban is alkalmazzák, mint például második otthon Bécs is.A tömbsín ehhez a megoldáshoz lett kitalálva.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:32:24

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

Már a kutyaszarnak is ekkora értéke van?:) Amúgy meg igen, büdösbunkó, aki otthagyja a kutyája végtermékét, aki a polgármestertől kér pénzt budiépítésre, mert ő inkább átdobálná a szomszéd kertjébe a teli zacskókat, meg aki az utcára pisil.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:33:25

második otthonom* na..faszom!

Ja, és a közlekedési problémák megoldásához volna számtalan ötletem. De náczi közegben az atombomba tűnt a legjobbnak. Most feleslegesnek tartom azt hogy példálozzak azon nyugati városokkal ahol igen sűrűn megfordulok, de azért demSKY, és felszopói egyszer kimehetnének körülnézni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:34:49

@Seduxen:

Természetesen nem érné meg, még akkor sem, ha kettőt kapnék felfüggesztve. De ez az ember valahogy vonzza a romlott élelmiszereket...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.19. 10:35:27

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

Rendes ember az, ai fokossal veri be a labancok koponyáját, már a Zenthe Ferenc is megmondta :-P

krtek 2009.05.19. 10:35:39

@zero: Lehet hogy reflexből hátrányos előitéleteim vannak egy politikus megitélésekor (talán pont a rohadékok miatt ), de látatlanban azért fogadnék, hogy ez a csocsesz sem aszaltatja magát a póré nép savanyú bűzétől átitatva naponta egy ótvaros tömegközlekedési eszközön.

Tévedek? Nem ismeri valaki?


Bár (szerinte) mit is tudna a hülye-buta szavazó a dupla automata klímáról, vagy a hűtött ülésről....

Zorro2007 2009.05.19. 10:36:27

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/:

Az elkerülö elkerülöjére (S1) irtam a 100km/h-t :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:37:11

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Kertben tartjuk, de néha bekéredzkedik a lakásba is, ráadásul a szüleim éppen a Margit körút térségében laknak, és néha átvisszük hozzájuk a kutyát, aki teljesen jól érzi ott magát. Ráadásul rengeteg olyan kutya van, aki már alkalmatlan is arra, hogy kertben tartsák és ne lakásban.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:39:08

@krtek:

Egy ismerősöm múltkor mesélte, hogy Óbudán együtt buszozott Tarlóssal.:)

f.m.j. 2009.05.19. 10:39:41

Pl. Salzburgban már 15-16(biztos nem akkor találták ki) éve sem lehetett a városban autózni, ellenben vígan biciklizhettél, meg volt busz is, meg villamos, a város tiszta, és megfulladni se kellett, a műemlék jellegű épületeket sem kelltt tisztogatni a fekete rárakódástól. A város szélén hagyta mindenki a kocsit (ingyé') , és átnyergelt kerékpárra, vagy buszra.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.19. 10:40:34

@Mj: Nem szándékom meggyőzni sem téged, sem mást. Én akkor is undorítónak találom a belvárosi kutyázást. A kutyahugy mindent szétmar, finom illata van, az aszfaltról meg a fűről úgysem tudod felszedni a szart rendesen. Másrészt azt sem szeretem, hogy jajj büdi a hajléktalan ne jöjjön közelebb, miközben enyhe perverziót érzek a meleg kutyaszar fogdosásában, mégha zacskón keresztül is...

Gerik001 2009.05.19. 10:41:14

Ikvai úrnak vázolom mi lesz a kísérlet eredménye:

az úgynevezett menekülő utak is telítve lesznek és megfullad szmogban a város.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.19. 10:41:48

@360°-os fordulat/fmj/: Jaja! Salzburg király és az a hatalmas parkoló a hegy gyomrában! Még meg is fizethető...

Roltii 2009.05.19. 10:42:00

@Mj:
nekem jópár ruhámat tette tönkre a BKV, bár igaz, hogy én szeretek leülni, és lehet hogy nem kéne...viszont azért nevetséges, hogy ne üljek le, mert veszélyes a ruhára...
Tipikus nadrág kiszakítók voltak a megállókban a fehérre festett rácsos pad/szék szerűségek.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:42:28

@Félkupica_Fehér_Főnök: amikor kint vagyok nagyon kevés labancot látok :( ellenben román, török, albán, bulgár, szerb, ukrán, és hasonló egzotikumokat annál inkább. Ha német ajkú embereket akar látni az ember akkor be kell kapcsolni a SAT1 österreich-ot :D

mind2 (törölt) 2009.05.19. 10:42:37

Egyet áruljatok már el nekem, mert hosszú évek óta nem értem : mi ez a rohadt személyi kultusz, ami demszkájt körülveszi ? Ez a kirobbanthatatlan, buta, tehetségtelen manusz... aki sikeresen lezüllesztett egy jobb sorsra érdemes várost, MIÉRT ? MI A TITKA ? Hmmmm ?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:43:14

@Gerik001: szerinted le -e szarja -e?

"felelős" városvezetőink közül vajon HÁNY él ebben a csodaszép, tiszta, élhető metropolisban??

f.m.j. 2009.05.19. 10:43:39

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

én már attól is behányok, ha a cipőről kell a fűbe, vagy útpadkára dörzsölni... :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:45:22

@mind2: ezt senki sem tudja... szerintem őt is valami hasonló misztikum lengi körül, mint Chuck Norrist.

csak sky nem tud olyan pörgő-forgó rugást. Az ő "ereje", a lehengerlő mosolyában van :)))

Roltii 2009.05.19. 10:45:36

egyébként meg azért is a kurva anyját Demszkynek, mert mi van azokkal akik a bevezető utak mellett élnek (pl mi, a szentendrei úttol 50 méterre a hév mellett...)...így is naponta kell port törölni az asztalomon, pedig a másik oldalra néz a szobám...de tudom, az én k anyámat, hogy oda költöztem...csak hogy a nagy forgalmat tudtuk, de a dugó kreálást nem igazán mondták előre...

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.05.19. 10:46:02

egy jó K701-es traktor és egy nehéztárcsa a nagykörúton! na az feltartaná a forgalmat!!! 8)))
kivitelezném szívesen....

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.19. 10:46:25

@Mj: Jaja, a szmogriadó alatt összefutottam vele a 260-ason én is

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.05.19. 10:46:34

@Seduxen: a nácziknak egy rugóra jár az agyuk...vonperez tesvírem is megmondhassa' Zikkájl! :D

f.m.j. 2009.05.19. 10:46:49

@mind2:

Demszky titka: hogy mindig az a végső érv, hogy neki köze volt az ún. rendszerváltáshoz, hogy ő is ott volt ilyen Beszélő, meg szamizdatos elegy-belegy dolgoknál..., született ellenzéki, na :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:48:04

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Engem is a rosszullét kerülget a kutyaszar szagától, de megvan a technikája annak is, hogy hogyan kell maradéktalanul fölszedni, kifordított zacskóval. Igen, nem túl gusztusos, ahogy az sem, ha mondjuk a saját csecsemőd arcba pisil pelenkázás közben. Egyébként meg térjünk vissza akkor a kutyapisi maró hatására (nekünk szukánk van, ő pedig csak fűre pisil), ha a Margit körúton nem lesznek ilyen "Ne ide vizelj, figyellek" cetlik:

szajtepo.blog.hu/2008/11/13/napi_szar_1

f.m.j. 2009.05.19. 10:49:20

@Mj: na, na... azért van egy kis különbség...:)

Feuer Frei ! 2009.05.19. 10:50:14

Mj:

te se sokat aludtál az éccaka :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:50:34

@Roltii:

Ne haragudj, de akkor lúzer vagy. Nem egyszer járok minden szíre-szóra kiszakadó harisnyában, de (vagy éppen pont ezért) valahogy mindig meg tudom nézni, hogy hogy és mire ülök le. A legtöbb harisnyám amúgy akkor futott fel, amikor gimis voltam, és egyszerűen csak leültem a székemre.

f.m.j. 2009.05.19. 10:51:11

@360°-os fordulat/fmj/: de ezt nem fejtem ki, mert ez itt nem babamama klub :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:51:31

@mind2:

Semmi, Budapest fele egyszerűen ilyen agymosott. Mindegy, hogy ki az, csak ballib legyen.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:53:19

@Félkupica_Fehér_Főnök:

Téged is ritkán látni mostanában, még mindig varázsolni kell a munkahelyen, hogy kommentelhess?:(

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.05.19. 10:53:37



és nemcsak a kutyákat, a személyautókat is kitiltanám a Kiskörút-Duna területről

f.m.j. 2009.05.19. 10:54:16

@Mj: szerintem már azok sem kedvelik

Pedig de szívesen néznék egy választáson egy demszkys buktát... szerintetek elindul? Talán el akarja kerülni a leégést.

mind2 (törölt) 2009.05.19. 10:55:12

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: mikor még saját fogai voltak akkor is rajongott érte mindenki, arról hogy a fogorvosa meg a fogtechnikus kissé másnaposak voltak mikor összehozták ezt a műalkotást ... meg inkább nem beszélnék.... D.
DE akkor sem értem....Mindig mindent az aktuális kormányra ken, ezt ezért nem lehetett, azt azért nem lehetett...és mentálisan is bajok bannak.
Ott születtem, ott is éltünk egy darabig... hosszú ideje úgy érzem ha a nagy problémákról hallok, hogy " köszönjétek magatoknak ".
20 év iszonyú nagy idő. 20 év alatt egy teljesen más várost lehetett volna építeni, ha van koncepció, kemény kéz, és akarat. Sok városra rá sem lehet ismerni akár 4 vagy 8-10 év után. A vezetéstől függ.Ennyire mazochisták hogy lehetnek százezrek...:(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:55:18

@360°-os fordulat/fmj/:

Pisi az pisi/kaki az kaki, tehát nem gusztusos, plusz mindkét lényt természetesen különböző mértékben, de szereted.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:56:08

@Feuer Frei !:

Nem szoktam sokat. Ráadásul most még a szemem is be van gyulladva, úgyhogy pont nem gépeznem kéne.:-/

f.m.j. 2009.05.19. 10:57:01

@Mj: jó, ezt betudom annak, hogy (feltehetőleg) még nics gyereked :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:57:21

@Az Olei HaGardom terroristái:

Azért az egy kicsit más tészta. De akik ott lakik, hadd döntse már el, hogy milyen háziállatot tart, ha tud utána takarítani, vagy büntessék nálunk is a kutyaszart.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 10:58:09

@360°-os fordulat/fmj/:

Eddig nagyon úgy tűnik, hogy mégsem az utód kinevelésén jár az agya.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:58:49

@mind2: sőt, voltak anno olyan városok, amelyekre ennél rövidebb idő elteltével sem lehetett ráismerni.

Itt van pl '45-ben Drezda...

f.m.j. 2009.05.19. 10:59:20

@Mj: ott a HAgyó, az legalább akkora simlis gazember, akarom mondani, farok.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 10:59:35

@Jancsibohóc /aljasabbul csúsztatok mint Vadai/: ez igaz! cikkálj :)))

f.m.j. 2009.05.19. 11:00:03

@360°-os fordulat/fmj/: ja, és elég nagy köztük az összhang, úgy tűnik...

mind2 (törölt) 2009.05.19. 11:00:38

@Seduxen: hát ha adtok még 20 évet ennek az idegbetegnek, lehet lesz olyan állapotban a város, mint 45-ben Drezda :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:00:43

@360°-os fordulat/fmj/:

Nincs, csak három unokaöcsém meg három és fél unokahúgom van.:) Viszont a nagytesóim mindig fölemlegetik, hogy milyen borzasztó volt engem pelenkázni és kimosni a saját matériámból.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:01:32

@Seduxen:

Vagy Hirosima és Nagaszaki. Bár Budapestet is jól szétkapták '45-ben.

GabelstaplerfahrerKlaus 2009.05.19. 11:02:36

Mennyyi? Hiszen ezt bármelyik szimulációs programunk megcsinálja! Safranek, jöjjön közelebb.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:02:50

@360°-os fordulat/fmj/:

Vagy a maffiózó Horváth Csaba, aki a kerületemből bukott fölfele. Ő is volt Hagyóval az antirasszista banzájon.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 11:03:44

@Mj: na jó, de Drezdát gyakorlatilag 1 nap alatt bombázták vissza a sötét középkorba...

@mind2: ismétlem: AZBASZNABE! ha valamicske agya maradt még a butapesti választópolgároknak sky multikulti gábort nem választják meg...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:04:57

@Seduxen:

Ez így most költői volt, viszont megjegyezném, hogy a '45-ös állapotokhoz képest a középkor atomvillanás volt.:P

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 11:06:15

@Mj: költői hasonlat akart lenni igen. már amennyiben költői lehet, egy stratégiailag abszolút jelentéktelen várost civil lakosságával együtt elpusztítani. puszta megtorlásból...

f.m.j. 2009.05.19. 11:07:17

@Mj:

Mindenképp olyan lesz, aki ideologiailag, és mentálisan is, méltó örököse lesz Demszkynek.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 11:09:56

@360°-os fordulat/fmj/: esetleg a "szénné" képzett gusztos petike??

f.m.j. 2009.05.19. 11:16:52

@Seduxen: ühüm..., nem rossz ötlet, de én MSZP-sre gondoltam

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:17:21

@Seduxen:

Hogy pontosak legyünk: "Csak azért, hogy szenvedjenek." Csak hát ugye a győztes és a háborús bűnös fogalom egyeseknél nem kompatibilis.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.19. 11:18:46

@Mj: nem is kompatibilis :)

háborús bűnöket MINDIG a vesztes fél követ el... nem tudtad??

@360°-os fordulat/fmj/: Zuschlag?

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.19. 11:25:24

@Az Olei HaGardom terroristái:

Ha én lennék demszkáj, akkor az összes vietnámit kitiltanám... tele a dunapart a használt papucsaikkal. És különben is, mi ez a kirekesztő kitiltogatósdi mentalitás a liberalizmus fővárosában, bazeg!


@Mj:

Már nem kell varázsolni, csak sok idő kimaradt és még nem ért véget az akklimatizálódásom :o)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:29:25

@Seduxen:

Nem is értem miért írtam azt, hogy egyeseknél.:-S

Viktus 2009.05.19. 11:29:29

Demszkiéknek teljes agymenése van ... na meg arról ne is bezséljünk, ha csak az autósok fele átruccanna a BKV-ra kb. az első tíz percben összezuhanna az egész nyomorult budapesti tömegközlekedés ...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:31:10

@Félkupica_Fehér_Főnök:

Na már az én szemem is akklimatizálódhatna ahhoz, amire újabban allergiás, mert alig látok.:-/

krtek 2009.05.19. 11:36:55

@Mj: Nekem egy haverom haverjának volt egy ismerőse aki látott egyszer egy politikust aki nem felejtette el honnan jött és mi a dolga.
:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 11:59:51

@krtek:

Én személyesen is ismerek ilyet.:P

naxx · http://alhirek.blogter.hu/ 2009.05.19. 12:01:09

Az az alapvető probléma Magyarországon az ilyen dolgokkal, hogy látják a városvezetők, hogy hoppá! nyugaton ilyet csinálnak, akkor nosza rajta, mi is zárjunk le pár utat! Ami önmagában nem volna ördögtől való elképzelés, csak nincsenek meg hozzá a feltételek, amiket zero is említ: parkoló, megfelelő minőségű tömegközlekedés.
Én, mint autót nem használó, támogatnám azt, hogy a belváros (és úgy egyáltalán, az egész város) élhetőbb, tisztább levegőjű legyen, de amit ezek az állatok csinálnak, az nettó kibaszás, ész nélkül végrehajtva.

Calogero 2009.05.19. 12:09:57

@awkward: ha Bkv-val mennék, az oda-vissza hat jegyet jelentene, ami 1800 Ft, így meg megúszom kevesebb, mint 1,5l benzinnel, ami mondjuk legyen 370 Ft. Ok, persze vehetnék bérletet is, de még akkor is olcsóbb kocsikáznom

Viktus 2009.05.19. 12:16:03

@Calogero:

Nekem a gépem eszik 4-5 lityi gázolajat ... felmegyek pestre akár egyedül is olcsóbban kijövök, mintha azt tömegközlekedéssel teszem ... ha pedig még jönnek is velem végképpen versenyképtelen a MÁV/Volán-BKV ... már csak azt nem értem az adómból, miért is fizetnek ezeknek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 12:31:25

@Calogero:

Mondjuk a vonaljegy a világ egyik legrosszabb vására, nem véletlenül találták ki a bérletet. Ezzel együtt simán elhiszem, hogy megtérül a kocsival járás.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.05.19. 14:24:34

A négyes metró fog majd tehermentesíteni,csak el van írva.. :-)
Amúgy kíváncsi leszek mi lesz,ha ezt tényleg meglépik,mert a fővárosban közlekedési kultúra sincsen,főleg nyáron.Elég bármelyik kereszteződést cirka öt percig nézni,hogy kitépje a haját az ember attól,amit ott lát..

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.05.19. 14:39:37

Eppen ma reggel szamoltam ki a kozlekedesem mennyiben letet...

Ha jegyet veszek en es asszony, akkor az nekem 4 oda vissza, asszonynak 2-4 oda vissza, attol fuggoen hogy egy km-es setat bevallal-e.
Ez ugye jo esetben is 1800 Ft jeggyel. Ez felszorozva husszal az 36.000 Ft.

Ha veszunk berletet, mindketten, akkor a koltsegek: 18.000 Ft plusz. Cserebe 20 napot hasznalhatjuk ezt a csodat, amit bkvnak hivnak, amely mindig tiszta, soha nem kesik, soha nem marad ki, es a ciganyok, hajlik sem randaliroznak soha rajta.

Azert husz nap, mert hetvegen mindig megyunk valahova, pl. nagybevasarlas, vagy rokonok, vagy videkre, tehat ott a bkv nem jatszik. Ha meg nem megyunk, akkor azert nem.

Idobeli koltsegek. Egyes villamos kb. 20 perc, varakozas 5-10 perc, masik jarmu 10 perc. Ez kb. 35-40 perc. Asszony idejebol villamos: 15 perc, seta /20 perc/ vagy masik jarmu 5 perc, plusz varakozas.
Napi szinten oda-vissza kb. 160 perc.

Autos koltsegeim: havi szinten 3200 Ft a biztositas. Ketszer tankolok altalaban ez olyan 30.000 ft. Kerekitsunk 35.000-re. Ebben benne vannak a hetvegi kirandulasok, videkrejaras, ugyintezes, es a havi husz napos viszem-az-asszonyt-megyek-tovabb-meloba-hozom-az-asszonyt utak is. Ez napi szinten 20 km vezetest jelent. Idoben kb. 15perc-30 perc kozott. Tehat oda-vissza fel-egy ora ido.[egyszer kiszamoltam a fogyasztast is pontosan, 600 ft jott ki egy napra, mint autoval jaras koltsege, plusz a 3200 ft ra eso resze, tehat 760 Ft.]

Osszehasonlitva durvan:

Bkv: 160 perc es 1800 Ft
Auto: 60 perc es 760 Ft.

Arrol, hogy pl. legkondi, kellemes zene es tarsasag, nem vagy idohoz kotve stb, nem is beszeltem.

En jarnek bkv-val, de nem ennyiert. Ki tudnam fizetni, de egy ilyen fos szolgatatasert nem fogok fizetni. Ha 300 Ft lenne az egy oras jegy, akkor valoszinuleg nem kocsival jarnank

Velemeny?

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.05.19. 14:46:18

Bocs, ha a 18.000-t szamolom / mint berletet / akkor igy alakul:
Bkv: 160 perc, 900 Ft / nap
Auto: 60 perc, 760 Ft / nap.

Az autonal azert ilyen hosszu a menetido, mert van egy hely, ahol 5-25 percet varakozhatok vonatforgalom miatt. DE inkabb ez / meg egy konyv / mint a dugo es a tolakodas. :)

Perillustris 2009.05.19. 16:52:57

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Az amortizációt, az autó bekerülési költségét te is jóindulatúan kihagytad a számításból. Így könnyű.

Ezzel együtt lehet olyan viszonylatokat találni, ahol valóban olcsóbb lehet az autó, különösen több utassal, de ugyanígy lehet olyat is, amikor az autó kész ráfizetés.

De tök mindegy. Az autóforgalom sem várta meg az infrastruktúra fejlődését, most ugyanúgy nem kell megvárni.

Az biztos, hogy ennyi autó nem fér el és roppant káros.

A BKV-t fejleszteni kell, s a tarifarendszer is reformra szorul, ez nem vitás, de a város széli parkolók és a ráhordó járatok kiépítésébe be kell szállniuk az agglomerációs településeknek is.

Karcolt lendület 2009.05.19. 16:57:39

A VEKE évekkel ezelőtt leírta már, hogy leginkább azért nem utaznak az emberek BKV-val, mert túl sokszor kell átszállniuk A és B között.
Erre ez a faszkalap úgy gondolja, hogy majd az autósok a Tesco meg az Auchan parkolókból vidáman bebuszoznak valami metróhoz... Ha nem adnák el az összes metró-közeli ingatlant irodaházhoz meg plázához, hanem egy keveset megtartanának parkolónak, akkor esetleg lehetne P+R-be terelni az autósokat. (Pl. BKV-bérlet érvényes lenne a parkolóba is.) Így csak dühöngés lesz belőle és bazi nagy dugók...

Perillustris 2009.05.19. 17:07:05

@Karcolt lendület: "BKV-bérlet érvényes lenne a parkolóba is."

Egy parkoló építése, különösen metróközeli ingatlanárakat alapul véve elég durva költség. Az önkormányzatok többsége sem tud jól gazdálkodni a pénzzel, plusz a központi költségvetés sem fizet nekik annyit, amennyi járna az átvállalt szolgáltatásokért. Ebből kifolyólag sajnos lehetlen kérés, hogy ezek eladásától elálljanak, bár magam sem örülök annak, hogy mindenhol pláza nő ki a földből. A külvárosi parkolók költségterheiből, mint feljebb is írtam - rész kell vállaniuk az agglomerációs településeknek és a belvárosi kerületek önkormányzatainak is.

A parkolásnak pedig nem kell ingyenesnek lennie, de az árakat úgy kell megállapítani, hogy egyszerűen jobban megérje tömegközlekedni.

Horizont 2009.05.19. 18:15:56

Milyen jó vidéken lakni:))

Szerintem aki hozzászokott az autójához, akármennyibe is kerül a BKV, és a benzin, az utolsó utáni pillanatig ragaszkodni fog hozzá és nem fogja letenni. Ha meglennének a feltételek akkor sem. Tisztelet a kivételnek.
Amúgy meg barom dolog íróasztal mellett kitalálni ilyen ötletet pláne úgy, hogy a kitalálók életükben nem ültek még tömegközlekedési járművön.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.19. 18:57:51

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!:

Tudtommal lesz 1 órás jegy, amit ráadásul meg is rendelhetsz. Kellemes zenét amúgy hallgathatsz fülhallgatóval is, és vannak légkondis járművek is.

Perillustris 2009.05.19. 19:37:04

@Horizont: Így van. Ezért is kell azt az utolsó utáni pillanatot előrébb hozni a tömegközlekedés fejlesztésével, "dugódíjjal", egyes részeken behajtási tilalommal, forgalomkorlátozással, stb.

Horizont 2009.05.19. 19:49:55

@Perillustris: Igazad van! Csak ki hozza előbbre azt az utolsó utáni pillanatot? És miből? És ki támogatná?

Ja és innen Mátrából ha a Dunántúlra akarok menni autóval, be KELL mennem Budapestre.

'77-ben költöztem el Budapestről. 7.ker. Akkor még csodálatos volt ahhoz képest ami most van. Régi kedves helyeim mint pl. a Kossuth Lajos utca, Nagykörút mára számomra félelmetes helyek lettek. Mint a kopasznyakú kivénhedt tyúkok. Lecsupaszítva.....

Hiszia Piszi 2009.05.19. 20:25:19

Ha a Dumaszínházban,vagy valamilyen kabaréban hallanánk ezt a történetet,szerintem elég izzadtságszagú,erőltetett poénnak éreznénk.De nem.Ez a valóság...

Perillustris 2009.05.19. 21:05:09

@Horizont: Nos, a pénz megvan rá, csak tekintélyes részét ellopják, no meg jelentős része úgy képződne, hogy nem kéne annyit költeni infrastruktúrára, állagmegóvásra, egészségügyre, stb. Ez pedig láthatatlan "tisztelt" képviselőink számára, sőt a fenti pozitívumok számukra inkább negatívumok, hiszen ha kevesebb útfelújítás és építés van, akkor a korrupció is kisebb mértékű.

Horizont 2009.05.19. 21:17:49

@Perillustris:
Most néztem meg a blogodat! Kívánok sok sok kerékpárutat és hozzá tiszta levegőt:)

szipó 2009.05.20. 00:24:52

Hogy fog javulni az életminőség? szerintem fognak itt sokan "MORTIMEREST" játszani, csak nem a buszon hanem a csúcsforgalomban. De az Isten adná hogy egy "vizfejü" legyen az "áldozat".

SzárnyasFejvadász 2009.05.20. 07:49:56

1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről

14. § (1) A közút lezárására vagy forgalmának korlátozására (elterelésére)
a) a közút kezelője a közúton folyó munka, a közút állagának védelme, a közúti forgalom biztonsága miatt,....
jogosultak.

(3) A közút indokolatlan, a szükségesnél nagyobb mértékben vagy hosszabb időtartamra történő lezárásából eredő kárt az intézkedő szerv köteles megtéríteni.

KÉSZ, PASSZ...

Perillustris 2009.05.20. 08:27:04

@SzárnyasFejvadász: Ez jól hangzik, ám az "indokolatlan" kapásból nem áll meg.

f.m.j. 2009.05.20. 08:49:28

Igen, sajnos azt is ők döntik el, hogy mi indokolt, és mi nem... és annak az igazsághoz vajmi kevés köze lesz...

SzárnyasFejvadász 2009.05.20. 09:56:08

Bocsi, de a tv tételesen nevesíti az indokokat: "a közúton folyó munka, a közút állagának védelme, a közúti forgalom biztonsága miatt" - az emberkísérlet ezek egyike alá sem sorolható be. Szóval nincs indok.

Ja és nem ŐK, hanem a bíróság (hálistennek).

Kéne alakítani egy jó kis pestiautósérdekvédelmi társulást. Arról nem beszélve, hogy a mentő, tűzoltó stb. is benn fog állni a Bazi Nagy Dugóban (emlékeztek még az Árpád-hídi fekvőrendőrre?).
Oszt ha meghal a beteg, mennyire lehet majd perelni?

Perillustris 2009.05.20. 10:12:50

@SzárnyasFejvadász: Képmutatás a mentőkkel és a tűzoltókkal érvelni, hiszen rengeteg helyen már ma is csak araszolni tudnak a járműveikkel. Ha a Nagykörúton nem lenne villamossín, akkor jó nagy szarban lenne mindenki, aki rájuk vár.

Az autózás "mellékhatása" bizonyítottan károsítja az egészséget, s persze az épületeket is, ezért SZVSZ abszolút belefér az elvbe. A közút állagát is jobban lehet védeni, ha nem jár rajta kocsi. :P

SzárnyasFejvadász 2009.05.20. 10:34:08

@Perillustris: Az a képmutatás, amikor a Levegő Munkacsoport azzal érvel, hogy ez környezetvédelmileg jó lehet (még ha hosszú távon is) bárkinek. Kiszámolta már valaki, hogy a Városligetet hétvégén körbepöfögő autótömeg mennyivel jobban terheli a környezetet, mintha gyorsan átjutna a Koós K sétányon?

Ja és a Bazi Nagy Dugó persze átterjed majd a mellékutcákba is, aztán lesz nagy se be, se ki... (Még a mentőnek se, mert ott nincs villamos)

Perillustris 2009.05.20. 10:52:45

@SzárnyasFejvadász: Tök jó lenne egy autópálya a Városliget közepére. A megoldás inkább az, hogy egyszerűen lezárják a gépjárműforgalom elől a sétányt, s persze a Városliget nagy részét, mert ami egy napos hétvégén ott van, az abszurd.

GIjoe 2009.05.20. 17:52:09

Itthon csak ilyen idiota debil otletekkel tudna elo allni. Hihetetlen.
Alapbol azt nem ertem, hogy ugyan miert kell "kenyszeriteni" az embereket arra, hogy biciklizzenek, vagy bkv-t hasznaljanak? Miert kell megeroszakolni az embereket?
Mintha minden tokeletesen rendben lenne! Majd ha olyan metro halozatunk es parkoloink lesznek mint mondjuk Parizsnak, akkor majd lehet, hogy elgondolkozom azon, hogy tomegkozlekedessel jarjak adott estben dolgozni.
Mesterseges dugo...a pofam leszakad komolyan.. igy is alig lehet kozlekedni nyaron a sok, reszben totalisan folosleges utfelujitas miatt (felujitjak es jovore ugyanolyan nyomvajus/katyus lesz az egesz!!!).
Nincs egy erdekszervezet, autosklub, vagy valaki aki tiltakozna ez ellen?
PS.: Hamar van egy autom, fizetek ra minden adot, biztositast, tankolom a kb 70% adoval terhelt benzinnel, ugyan mar hadd vezessem akkor amikor akarom! Majd en eldontom, hogy megeri-e nekem idegeskedni a dugoban!

Perillustris 2009.05.20. 18:34:39

@GIjoe: Majd ha hegyi levegőt pöfög ki az autód, akkor eldöntheted. Addig van beleszólásuk azoknak is, akik beszívják a kipufogódból áramló mérges gázokat, ám ez annyira nincs ínyükre.

Ehhez egyébként még autóellenesnek sem kell lenni, elég, ha az ember a saját, netán utódai egészségére, azaz a jövőre gondol.

Tündér_Lala 2009.05.20. 19:20:50

@Perillustris:
Tudod van igazság abban amit mondasz csak a megoldás alkalmatlan.Mert tisztességes tervezés és végre hajtott intézkedés sorozat helyett nem tudnak mást elképzelni, mint hogy azt mondják tilos, meg lezárom.
Igenis fejleszteni kell a tömegközlekedést, eltolt munkakezdést és ezzel befejezést bevezetni, ha már élhetetlenné tették a várost és az aglomerációba menekültek az emberek akkor P+R parkolóket létesíteni, tisztességes menetrendet és csatlakozásokat létesíteni stb. stb. Akkor de csakis akkor az emberek vissza fognak ülni a tömeg közlekedésre. A város lehetőségei korlátozottak, de ha szándékosan szűkítjük az amúgy is szük kereszmetszeteket az baromság.(parkolás, áteresztő képesség, stb)
Viszont mindaddig amíg a város vezetés legfőbb gondja a saját és a haverok zsebének a tömködése, amddig ők is kiköltöznek a városból (pld Demszkay), mert az szerintük is élhetetlen (ahelyett hogy tennének ellene), addig semmiféle változára nem lehet számítani.
Baromira el kellene zavarni végre őket.

süti beállítások módosítása