Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettest innen is csókoltatjuk! Képzeljétek, a jó Imrének isteni ötlete támadt! És állítólag teljesen önállóan ...
A főpolgármester-helyettes ötlete ugyanis első blikkre valami eszméletlen, orbitális baromság.
Második blikkre is:
"Sávlezárásokkal idézne elő dugókat a budapesti közlekedésben nyáron a fővárosi önkormányzat, hogy tesztelje forgalomcsökkentési terveit.Teljes sávokat zárnának le a nagyobb budapesti utakon, hogy ezzel szorítsák ki a városközpontból az autósokat. A kísérlet ideje a munkaanyag szerint július 4. és augusztus 2. között lesz."
Ugyanis nem csak számítógépes szimulációkon szeretnék megnézni, hogy milyen hatása lenne a bemenő forgalom fizikai korlátozásának Budapest forgalmára. Hanem úgy igazából, élesben.
Sim City élőben, és mi leszünk a főszereplők!
Szeretnék tesztelni, hogy a városlakók hogyan reagálnak a korlátozásokra, és hogy mennyivel javul az életminőség a belvárosban a forgalom csökkentésével.
Vajon hogy fognak reagálni? Szinte megjósolhatatlan ... lehet, hogy "Köszönjük Ikvai-Szabó!" képeslapokat fognak küldeni az emberek?! Végre megjöttek a mesterséges dugók!!! Utcabál is lesz ennek örömére?
És megköszönik a "lehetőséget", hogy a 40 fokban az autóban elmélkedhetnek az élet nagy kérdésein?
- egy teljes sávot vennének le mindkét irányban a Kossuth Lajos utcából
-kétszer egy sávosra szűkítenék a pesti alsó rakpartot a Roosevelt tér és az Erzsébet híd között
- kétszer két sávosra szűkítenék az Üllői út Nagyvárad tér és Ferenc körút közti szakaszát
-kétszer két sávosra szűkítenék Bajcsy-Zsilinszky utat
-2x1 sávra szűkítenék az Üllői út Nagykörúton belüli szakaszát
-a Hegyalja úton, valamint a belvárosban, a József Attila utcában buszsávot alakítanának ki a kétszer két forgalmi sáv rovására.
Ja, és kedves autósok, nem kell aggódni! Van megoldás a dugókra, Ikvai-Szabó Imre mindenre gondol! Sűrűbben fog járni a 3-as metró, a 4-6-os, 47-49-es villamosok, valamint a csepeli és szentendrei HÉV. Persze már most is elég sűrűn járnak, de Te mégsem veszed igénybe a csodálatos BKV járműveit? Talán az ár rettent vissza? Itt is lesz változás, ugyanis a július 1-i áfaváltozás miatt 300 forint lesz 1 menetjegy, és 9400 egy felnőtt bérlet. Nos, így már vonzóbb a leányzó fekvése?
Nézzük, Ikva-Szabó hogyan is képzeli: egyik cél az lenne, hogy az autósok hagyják kocsijukat a nagy külvárosi parkolókban, ahonnan a kísérlet ideje alatt ideiglenes buszjáratok közlekednének a nagy városi csomópontokhoz.
Apró kis "szépséghiba" ezen a remek, nagyívű elképzelésen, hogy Budapesten nincsenek nagy külvárosi parkolók. Illetve van, mint például a Határ úton lévő nagy balkáni parkoló, ami már nem ingyenes.
Nos, nem kell aggódni, mert ugyan nincsenek nagy, (ingyenes) P+R parkolók, de Ikva-Szabónak erre is van egy terve! Az isteni szikra: a nagy bevásárlóközpontokkal akarnak megállapodni arról, hogy az emberek ingyen otthagyhassák kocsijaikat a város környéki Tesco, Auchan és más nagyáruházak parkolóiban, ahonnan buszok hoznák be őket.
Budapestre több mint egymillió gépkocsi hajt be, ugyanakkor 4500 P+R hely és 53 ezer fizetős parkolóhely áll rendelkezésre.
Bécsben 160 ezer P+R parkolóhely várja az autósokat.
4500 vs. 160 000.
Gondolkozzunk egy kicsit, mielőtt elkezdjük építeni a dugókat.
Vajon az "átlagautós" behajt reggel a Tesco parkolójába (mondjuk Budaörsön), leteszi az autót, majd megkeresi és odabotorkál a buszhoz (300 huf), majd átszáll a metróra (300 huf) majd egy villamosra (300 huf). És meg is érkezett a munkahelyére. Este ugyanez, ugyanennyiért, csak vissza.
Az a városvezetés kíván 2 millió emberen "live test"-et végrehajtani, akik egy fekvőrendőrt sem voltak képesek lefektetni?
Mikor a metróépítkezés miatt járhatatlan a főváros 10 pontja?
Mikor egy hidat sem tudnak felújítani határidőre, és az emlékeztető-bögrének kell figyelmeztetnie a 7 hónapos csúszásra?
Mikor sztrádát faragnak a rakpartból, és lassan, de biztosan építik a nagy főgyűjtő szennyvízcsatornát? Inkább lassan...
Hát nem tanultak a szmogriadóból? Nem vontak le belőle semmilyen következtetést?
A magyar/budapesti autós még a büntetés fenyegető árnyékában sem teszi le az autót! Ha szmog van, ha dugó, ha árvíz, ha NATO-csúcs, akkor is autóval megy A-ból B-be.
Ikvai-Szabó ennyit tud. Igazi jó városvezető. Kerékpárutak nem épülnek, Budapest rohad, de mesterséges dugó, az kell ... csak tesztelni, természetesen! Csak 1 hónapra! Kibírjuk! Nem kell félni, nem fog fájni. Aztán ahogy véget ér a Nagy Kísérlet, egyből lezárják a Margit hidat évekre.
Ez valamilyen búcsúajándék lesz a távozó Demszkytől? Mert akkor köszönjük, nem kérjük!
Amúgy ez a "kísérlet" cirka 200 millió forintunkba fog kerülni ... megéri?