Skip to content


       Szűrés lista

Pécsi helyzetjelentés

Rég adtunk már hírt Pécsről, a blog kedvenc városáról, pedig pörgős hely, mindig történik valami. Most egy posztba zsúfolva átfutjuk az eseményeket.

A fő szál természetesen az EKF 2010, erről szól most minden, gyorsan közeleg az új év, a turisták már lefoglalták a szállást, de még egyetlenegy projekt sincs kész. Nagyon úgy tűnik, nem is lesz.

Kivétel talán a Széchenyi-tér, ami úgy néz ki, hogy még ez év végére elkészül. "Aprócska" gond, hogy a rászánt összeg majdnem egyharmadával többe kerül, vagyis 1 milliárd helyett közel 1,3 milliárdért vállalta el a kivitelezésre kiírt pályázat nyertese. Páva Zsolt, Pécs frissen megválasztott fideszes polgármestere megkérdezte a lakosságot, mi legyen:
A, Menjen így drágábban, mert legalább kész lesz még idén;
B, Írjanak ki új pályázatot, amin nem biztos, hogy olcsóbb ajánlatot kapnak, és hónapokat csúszhat miatta a megvalósítás.

A pécsiek természetesen belementek a plusz 300 millióba. Gondolták, legalább a főtér ne legyen feltúrva jövőre, anélkül is elég nagy égés lesz nekik az EKF... Viszont a látványtervek óriási felháborodást váltottak ki, a bama.hu ezzel kapcsolatos cikkeinél 100-300 komment van, ami azért nem jellemző. Megy a vita, hogy mennyire lesz praktikus, hogyan lehet majd megközelíteni, ehhez én (mivel nem ott lakom) nem tudok hozzászólni. Ami viszont tény, hogy a terveken egy sivár, csupakő terület látszik, ami meglehetősen lelketlen. De döntsétek el ti. Ilyen most:

Ez a látványterv:

Egy másik nagy kulcsprojekt, a Koncertterem ügye sem valami sima, mondjuk itt Magyarországon teljesen szokványos, hogy mindenben, de leginkább az építőiparral kapcsolatos dolgokban van egy-két svédcsavar. Április végén győztest hirdettek a koncertterem kivitelezői közbeszerzési pályázatára érkező ajánlatok közül. Az EKF egyik kulcsprojektjét a Magyar Építő Zrt. (fővállalkozó) építheti az Arcadom Zrt.-vel (alvállalkozó) közösen. Szinte ugyanaz, mint a Széchényi térnél: nem az ő ajánlatuk a legolcsóbb, viszont a leggyorsabb, 496 nap latt ígérik tető alá hozni a projektet. Számoljunk csak! Ha 2009. július 1-én elkezdik (nem fogják), akkor is 2010. november 8-ra lesz kész. Nem mindegy?! Nem, inkább bukik Pécs 500 milliót. Ugyanis ennyivel lépte túl a nyertes pályázat a megengedett keretet (ez már magában egy óriási ellentmondás), a többiek szerényebbek voltak.

Mintha az EKF nem lenne elég, Pécs bevállalt még egy nagy falatot, az Operaliat. Ez egy Placido Domingo által 1993-ban, 18-30 év közötti fiatalok számára alapított nemzetközi operaéneklési verseny, összdíjazása 175.000 dollár. Évente 800-1000 jelentkező küldi el a verseny párizsi központjába hangfelvételeit, közülük a tíz operaigazgatóból és a nem szavazó Domingóból álló zsűri negyven előadót juttat tovább. A negyeddöntőkben és az elődöntőkben zongorakísérettel lépnek fel, a díjkiosztó gálán pedig az adott helyszín szimfonikus zenekarát maga Domingo vezényli. Na ezt vállalta el Pécs. Mármint a zongorás részt, a milliomos kül- és belföldi sznobokat vonzó gála Budapesten lesz.  Viszont a negyven énekes, a tizenkét fős zsűri és az Operalia személyzete, vagyis várhatóan több mint hatvan embernek a repülőjegyét, szállásköltségeit, a nyertesek díját, továbbá a zsűri tiszteletdíját Pécsnek kell kifizetnie. Az önkormányzati előterjesztésben minden benne van feketén-fehéren. Érdemes átfutni a kiadásokat is, de a bevétel-táblázat mindenképp megér egy misét: a 135 milliós tervezett összköltségből az előterjesztés szerint 85 millió biztosan befolyik, 50 millió "folyamatban, illetve nem biztos" megjegyzéssel szerepel.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy 2008. december 18-án, mikor megszavazta a képviselő-testület az Operalia elvállalását, arról volt szó, hogy csak 10 milliójába kerül a városnak. Februárban már 60 millióról beszéltek, most pedig ott tartanak, hogy mivel a bevételek folyamatban vannak, illetve nem biztosak, a városi költségvetés tartalékkeretéből 95 millió forint "kölcsönt" utaltak át az EKF2010 Nonprofit Kft.-nek az Operalia lebonyolítása érdekében.

zero:
A Pécs EKF menedzsmentnek negyedévente kell a városvezetésnek jelentést tennie, hogy pontosan mire is költötték az önkormányzat pénzét. Ilyet amúgy eddig nem is kellett  benyújtaniuk, ez az első ilyen jelentés, ami megszületett ... közel 4 évvel a projekt kezdete után.

Érdekes dolgok vannak ám a jelentésben:
A pecs2010.hu weboldal szerkesztéséért havi 250 000 forintot kap egy magáncég.
A központnak havi rendszerességgel fizetett hivatalos fotográfusa van, mégis több mint egymilliót fizettek ki egy másiknak, eseti megbízással "fotóvásárlás" címén.
A Pécs Médiaközpont Kft. (Pécs TV) 7,5 millió forintot kapott, "események rögzítése" címen. Mintha egy városi tévének nem ez lenne a feladata ... de emellett még egy produkciós iroda havi 200 ezerért biztosít még egyéb televíziós megjelenéseket is a Pécs EKF2010-nek.
Egy külsős cég havi 200 ezret akaszt le "rendezvényszervezés" címen, egy másik pedig havi 500 ezret "grafikai tervezés" címen.

Gerebenics Andor szerencsés nyertes havi 100 ezret kap "egyéb számítástechnikai tevékenység" címen, illetve a Menedzser-M Bt. havi 167 ezret "marketing tanácsadás" címen, pedig a Pécs EKF menedzsment 7 főállású marketinggel foglalkozó munkatársat foglalkoztat. Marketingből erősek, mese nincs ...




A Pécs 2010 EKF ügyvezető igazgatója, Rúzsa Csaba is megkapta a Kétfarkú Kutya Pécs2100 oldalának a linkjét. És nem tetszett neki, amit látott. Sőt, jogi útra szeretné terelni az ügyet. Nos, aki egy paródiaoldalt perelne, az nem nagyon érti a viccet...
A hétvége vastagbőrös mondata is a nevéhez fűződik, ilyet mondott Rúzsa úr:
"Megdöbbentő, hogy valaki időt, energiát és pénzt fektessen abba, hogy egy ilyet alkosson."

Nos, Rúzsa úr, az a megdöbbentő, hogy Ön és kedves csapata, a pécsi városvezetés és a tisztelt kormány nem fektetett a Pécs EKF 2010-be időt, pénzt és energiát, hogy valamit alkossanak. Nem a Kétfarkú Kutya járatja le Pécset, hanem Önök ... de tudja mit, megértő vagyok! Január elseje napról-napra közelebb van, és Ön napról-napra idegesebb.

Ez az "ügy" szép nagy vihart kavart, a Konzervatórium nyílt levelet intézett Páva Zsolthoz, a Blog Pécs pedig a Konzervatóriumhoz... 

Amúgy a teljes magyar sajtó egy kalap szar, megkérdeztem a Kétfarkú Kutya pártját, hogy hányan hívták fel, hogy az érintett MKKP véleményét is leközöljék Rúzsa Csaba siráma mellett? Nos a válasz a döbbenetes EGY volt. Csak a bama.hu újságírója vette a fáradságot egyedül:
"A Magyar Kétfarkú Kutya Párt mindenesetre nem háborodott fel az esetleges perelésen: ahogy a szervezet elmondta a bama.hu-nak,  még örülnek is ennek, hiszen szerintük ennek is szerepe lehet abban, hogy szombaton több mint 20 ezren látogatták meg a paródiaoldalt, ami a túl sok látogató miatt egy ideig nem is volt elérhető. Az MKKP attól sem tart, hogy ténylegesen perre kerülne sor, ám ha ez lenne a helyzet, akkor már többen felajánlották Pécsről ingyenes jogi segítségüket, illetve azt is, hogy amennyiben a lehető legrosszabbra kerülne sor, és megbüntetnék az MKKP-t, kifizetik a bírságot."

És a végén a vizuális típusú kedves olvasóinknak kedveskednénk.
Pécs az RTL "Házon kívül" című műsorában: 

 

Címkék: pécs pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr951152299

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Konzervatórium 2009.06.02. 19:52:47

Nyílt levél Páva ZsolthozTisztelt Páva Zsolt! Tudom, hogy elfoglalt ember, ezért gyorsan a levél lényegére térünk: Tiszelettel azt kérjük, hogy Ruzsa Csabát, a Pécs2010 Menedzsment Központ ügyvezető igazgatóját legyen kedves gyorsan leállítani. Konkrétan…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.06.02. 12:23:53

Újabb bolondok, vagy politikai médiahack? Elfogtam egy levelet. Pontosabban ő fogott el engem, mert spam-ként érkezett. A spam szűrő sajnos/szerencsére nem dobta ki kapásból, így kíváncsiságból beleolvastam (Azzal hívta fel magára a figyelmemet, hogy tárg…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.06.02. 10:38:27

Tollert lekapcsolták, ő vlsz. megcsinálta volna. Rajta kívül akinek szívügye, az nem tudja megcsinálni.
Az egészben az a gáz, hogy erre le tudtak hívni egy szakajtó pénzt, de nem teszik.

kríípsz · http://tdyweb.wbteam.com/Drabik.htm 2009.06.02. 10:41:13

Lehetne poszt azokról a rejtélyes munkagépekről, amik akkor vágják el a Tmobil vezetékét, és fagyasztják le a fél országot egy napra, mikor nincs is munkanap.

papika 2009.06.02. 11:00:22

Széchenyi a főtér neve, nem Szabadság.

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2009.06.02. 11:09:11

laspalmas: Sajnálom, hogy nem szereted az operát, én viszont nem vagyok "milliomos kül- és belföldi sznob", ettől függetlenül kiváncsi leszek rá.Ez kb. az egyetlen olyan projekt az egész EKF-ben, ami jó ötlet; pont nem ezt kéne cikizni. Jobb lenne pl. Bruce Willisért fizetni?
Ez különben is bagó összeg, a többivel összevetve.

Win Elen 2009.06.02. 11:12:01

A vastagbor kedvenc varosa Esztergom! :)

Tündér_Lala 2009.06.02. 11:30:01

A főtér jelenlegi látképe szerintem sokkal szebb. Hogy az ördögbe jut eszébe valakinek a fennti helyett ilyen kőrengeteget létrehozni. Nem is értem.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.02. 11:36:12

Egyébként a Széchanyi teret miért kell átépíteni. Dögöljek meg, de nekem tetszik, ahogy a képen kinéz, és a új semmivel nem lesz jobb. (De gondolom a sztahanovista rohammunka meglátszik majd a minőségen.)

laspalmas: "Párizs megér egy misét." lényegében azt jelentette, hogy a koronáért megéri elárulni a hugenotta mozgalmat, nem azt, hogy Párizsról is lehetne beszélni. Ez a bonmot egyáltalán nem illik ide. (Najó igazából ide lehetne erőszakolni, de akkor sem ezt akartad kifejezni.)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.06.02. 11:37:54

pécs jóhely. Egyik kedvenc városom.
Az operára nincs értelme beszólni. Az az egyik legdrágább műfaj, lehet, hogy te nem szereted, de az a kulturális élet egyik legfontosabb darabja. Ráadásul Domingot magyarországra hozni, hát, az külön kibaszott drága.

kríípsz · http://tdyweb.wbteam.com/Drabik.htm 2009.06.02. 11:38:42

@zero: Neten még nem találtam anyagot róla.
Tegnap hajnalban puff, eltűnt a telefonnal együtt. dél felé hívtam az ügyfélszolgálatot, bemondta a gép, hogy kelet-magyarországon megsérült a hálózat, nagyon sajnálják.
Továbbmentem az élő üsz-hez, az mondta, hogy útépítés közben szakadt át, és hogy hiába nem vagyok kelet-magyarországi, ide is hat. Délután 5re ígérték, hogy jó lesz.
Este 8kor visszajött a telefon, és azóta félkakaón netem is van.
Még én is várom a hivatalos magyarázatot. De ha így van... ki az az elvetemült munkásember, aki pünkösd hétfő kora hajnalban ássa az utat?

Win Elen 2009.06.02. 11:41:12

A fotovasarlas lehet ennyi... kerdes mennyi volt ebbol az egyedi kulon jogdijjas es sxp vagy indexstock tipusu, potom osszegekert megvasarolhato. A graf tervezes is teljesen ok. Bar kerdes mit foglal magaban.

spájdernecc 2009.06.02. 11:41:32

nem is a Szecskázt kéne újraépíteni, elég lenne a környező épületeknek legalább a homlaokzatát rendbevágni

Win Elen 2009.06.02. 11:44:54

Az atepites pedig ilyen restauralas szeru inkabb. Es ha mar kicserelik a koveket a lepcsoket stb. egyuttal kicsit frissithetik is a kinezetet (jelleget). (bar nekemi is jobban tetszik az eredeti hangulata)

Steppenwolf 2009.06.02. 11:54:40

@TaTa86.: A Széchenyi tér eléggé le van pusztulva, az emberek máig sírköveken taposnak, ami egyrészt, nem oda való, nem esztétikus, ráadásul annyira el vannak csúszva egymástól a kőlapok, hogy balesetveszélyes is. Viszont elég lenne egy felújítás, plusz a körülötte lévő utat, ahol ezutántól megszűnik a járműforgalom, azt lejárólapozni és akkor megmaradt volna a tér régi patinája.
Senkinek nem tetszenek itt Pécsett ezek a tervek, legalábbis olyannal még nem találkoztam, aki ezt mondta volna.
De talán azért, mert Pécs Kossuth- és Ybl-díjas építészei ezt a fehér, kősivatag-szerű térburkolást már eljátszották 8 éve a Jókai tér felújításánál és 2 éve az egyetem Pollack Mihály Műszaki Karának a rekonstrukciójánál. Most a Jókai téren napsütésben napszemüveg nélkül lehetetlen tartózkodni, annyira vakít, nyáron pedig a meleget veri vissza, a dalmát tengerpartról szállított kő pár év alatt teljesen szétmállott, így újra felújításra szorul.
Sok a rossz emlék...

Mourinho már nem a király 2009.06.02. 11:54:46

Ez a Széchenyi tér változtatás egy ló - ne mondjam meg mi. Kiveszik az autókat és a zöldfelületet, nem csoda h. nem tetszik a pécsieknek. A kellemes 40 fokos pécsi nyárban tökjó lesz nem?

Win Elen 2009.06.02. 12:04:54

@Awkward: szerintem ehhez mi nehezen tudunk hozza szolni, ha nem vagyunk pecsiek. Max annyit tehetunk a dologhoz megjegyzeskent, hogy tetszik vagy nem. A fotobol nekem is az derul ki amit @Steppenwolf: irt. (ha pecsi vagy akkor ok persze)

csak ne legyen az, hogy fudeszar igy meg ugy. Ismered a helyet? Nem / jartam ott egyszer, mert az olyan outsider ize :)

_alesi_ (törölt) 2009.06.02. 12:13:59

Pécs és a pécsiek azt kapják, amit érdemelnek. Ebbe a városba max. fegyverrel lehet kultúrát hozni.

Amúgy valóban elhibázott a Széchenyi tér átépítésének terve. Ha a valós igényeket nézzük a városlakók részéről, akkor egy bazi nagy McDonalds-ot kellene építeni a tér közepére. Röhejes amikor a könyvhéten, több ember ácsorog bent hambira várva, mint odakint Vámos Miklóst hallgatva.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.02. 12:38:03

@Steppenwolf: Én is így gondoltam, ezért írtam, hogy "ahogy a képen kinéz", mivel nem vagyok pécsi.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.06.02. 13:44:20

@_alesi_: Te pécsi vagy? hogy ilyen jól tudod, van e kultúra Pécsett, vagy nincs? Pécs a maga történelmével, épületeivel, tereivel, és lakóival együtt, az élő kultúra.Tavasztól őszig, az EKF nélkül is folyamatosan kultúrműsorok vannak, él és virágzik a belváros, tömegek jönnek ide szórakozni, jó pár rendezvény egyenesen világhírű. A Széchenyi-tér a város igazi,működő központja,esténként a sok kiülő vendéggel, a teraszokkal, a teret övező térdfalon a fiatalok csoportjai, és a nyüzsgés, a vidám hangulat, mind annyira oda tartozik...ettől lesz hangulata a térnek. Ezt a mostani tervvel, totálisan szétrombolják. Ez a tér egy bárhol felépíthető, jellegtelen, a környezetéhez egyáltalán nem illeszkedő modern "alkotás". Aki még nem csókolózott a Dzsámi tövében, a sötétség leple alatt, az ezt úgysem érti. Ez a tér, így, ahogy most van,Pécs szerves része. és óriási hiba lenne szétrombolni. A Jókai-tér pedig, ahogy már itt leíródott, intő jel lehetne a vezetésnek, azt már elrontották...azóta nincs is más funkciója, minthogy átmennek rajta az emberek.
Ne hagyjuk, hogy Pécs történelmi múltu városközpontját dilettáns emberek szétrombolják.

Kovalek 2009.06.02. 14:15:05

Hát én pécsi vagyok! Szerintem az egész EKF program a pécsieken múlik. Mindegy hogy milyen épületek fognak itt elkészülni (ha elkészülnek), a kulcskérdés az hogy milyen programok valósulnak meg, és az a mi feladatunk, akik tesznek a kultúráért. Nem mondom nem lenne rossz ha ebbe anyagi támogatást is nyújtana a város, de úgy látszik őket inkább az érdekli milyen a főtér kinézete. 4 éve kellett volna elkezdeni építkezni most már erre nem maradt idő és nincs szükségünk semmilyen összecsapott szar munkára. Nagyon haragszom azokra akik elcseszték ezt a projektet, mert Pécsnek ez egy óriási lehetőség volt arra hogy megszépüljön a városunk. Most már könnyű azt mondani ó nem kell ide épület hogy legyen kultúra, hát valóban nem de ha már itt volt ez a rengeteg pénz akkor talán nem eltapsolni kellett volna.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.02. 14:21:14

@Kovalek: Ott a pont, még akkor is, ha Pécs jelenleg is az ország egyik legszebb városa. A lehetőség, ami 3-4 éve a város előtt volt és annak sikeres elszúrása felbecsülhetetlen.

A pécsi történet nem azért szégyen, mert úgy néz ki a város, ahogy, hanem azért, mert gyakorlatilag a négy év alatt 0 beruházás / fejlesztés zajlott le sikeresen.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.06.02. 14:27:14

@Kovalek: igazad van, de ha így szépítik meg, ahogy a Szecskát akarják, akkor inkább hagyják a fenébe...épületek..ugyan, ha jártál az ekf oldalon, láttad miket terveztek..egy menő építő cég se vállalná el 2 évnél hamarabb, itt meg már alig van idő, és sok helyen most zárult le a közbeszerzési pályázat..és nagyon igazad van, ha időben elkezdik a rekonstrukciós építkezéseket, erre a nevetséges szavazásra sem lenne szükség. A kultúráért pedig eddig is tettek a pécsiek, párttól és vallástól függetlenül. Sok, híres énekes, kórus, zenekar, festő szerzett jó hírt a városnak.
Jobb lenne vezetés nélkül, a pécsiek legalább sajátjuknak érzik a várost, és büszkék rá , építik, óvják.

_alesi_ (törölt) 2009.06.02. 15:08:06

@*Skizof Rém(L42)*: A Széchenyi téren laktam a Polgármesteri hivatal szomszédságában. Meséljek neked a hajnali négykor hallható ordenáré ordibálásról, üvegdobálásról és arról, hogy a rendőrök széles ívben tesznek a rendre? A szombat és vasárnap hajnalban látható Király utcáról, ami úgy néz ki mintha a III. Szovjet hadsereg épp átvonult volna rajta? A kellemes esti sétákról, amikor egymást tapossák az emberek, mert a kiülős helyek gyakorlatilag teljesen elfoglalják a Király utcát? Vagy a kellemes vacsorákról, amit lehetetlen megúszni anélkül, hogy ne jöjjön oda hozzád legalább egy hajléktalan kuncsorogni?

Csók a Dzsámi tövében? Esetleg megemlíthetnénk azt is, amikor a fél ország a pécsi rendőrökön röhögött, amikor egy párocska a Széchenyi tér kellős közepén esett egymásnak a rendőrök meg nem vettek észre semmit öt méterről. Pedig nem egy eldugott hely.

Akad kulturális rendezvény, szó se róla. Más kérdés, hogy ezek látogatottsága jelentős mértékben függ az alkoholt árusító helyek számától és inkább nevezzük könnyűzenei fesztiválnak, mint kulturális rendezvénynek.

Nem azért emelem fel a hangom Pécs ellenében, mert gyűlölném ezt a várost, hanem azért, mert látom, hogyan rohad szét egy egykor szebb időket megélt város. És igen, a tököm tele van a helyi lakosokkal, kiknek jó része még mindig egyfajta megmagyarázhatatlan hurráoptimizmusban várja 2010-et annak ellenére, hogy már egy éve is látszott, hogy itt nagyon nagy bajok lesznek.

És igen, pécs ezt érdemli. Mert ez itt nem egy-két alatt termett a helyieknek, ez már jó tíz éve érlelődik.

kenájkikit 2009.06.02. 16:15:25

nem az itt a kérdés, hogy át kell-e építeni vagy sem, sokkal inkább az, hogy mi fasz kerül 1milliárda ezen és az, hogy lehetséges, hogy valaki azt mondja, hogy csak 300millóval többér tudom időre megcsinálni, mivel gondolom, ez kb. annyit jelent, hogy több géppel és emberrel fog dojni a munka. namost egy ekkora területen mesélje már el nekem valaki, hogy mennyivel lehet több géppel és emberrel dolgoztatni. sajnos nagyon átkúrás szaga van itt a dolgoknak és nem is akárhogy a pécsi lakosok nevében tömik a feneketlen zsebeket.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.02. 20:16:52

azért ez is megérne egy misét:
http://webcast.tv2.hu/mokka/index.php?m=video&video_id=396267

Összeomlana Siófok gazdasága romák nélkül
Balázs Árpád Siófok polgármestere

kb ennyi: -összeomlana a gazdaság?
-igen
-miért? mit csinálnak a romák?
-wc-t üzemeltetek, kukoricát árulnak

(nagyon jó:D)
utánanéztem ennek az embernek, én nem hiszem el, h ez nem politikai kijelentés volt...
Dr. Balázs Árpád
8600 Siófok
Születési dátum: 1958. 1. 8.
A jogi egyetem elvégzése után a Siófoki Városi Bíróságon dolgozott bíróként. 1986-tól a SIOTOUR igazgatási és jogi osztályának vezetője, 1992-től ügyvéd. 1990-től FIDESZ listáról önkormányzati képviselő, a gazdasági bizottság elnöke. 1994- Siófok város polgármesterének választották, FIDESZ, MDF, KDNP, SZDSZ támogatással. (!) A Somogy Megyei Önkormányzat tagja, s elnöke a Környezetvédelmi és Műemléki Bizottságnak. 1995-től 1998-ig a Balatoni Szövetség elnöke. 1998-ban és 2002-ben újraválasztották (FIDESZ) mint polgármestert. A Balaton Fejlesztési Tanács alelnöke.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.02. 20:19:51

@tesz-vesz: "a siófoki roma lakosság veszélyben érzik magukat" na, ezért az szdsz-támogatás.
egyébként az előző párbeszéd miatt részvétem Siófoknak,
egyébként siófok a kurtizánok városa

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.02. 20:36:03

nekem tetszik az új, főleg ha az medence a baloldalon.
és Páva is szimpatikus h megkérdezi a google-ben, olcsó.

luucy 2009.06.02. 20:55:24

Én azért sajnálom Pávát. Szerencsétlen nem tudta mit vállal. Egy csomó kész dolgot kap a nyakába (lásd ez a pályázat) és ha nem lesz kész, vagy nem úgy lesz kész, vagy drágább lesz, akkor már senki nem fog emlékezni arra, hogy nem ő volt az, aki ezeket csinálta - össze lesz mosva az egész, és ő lesz a rossz. Az, hogy még csak pár hete polgármester, és tényleges intézkedést még nem is csinálhatott szinte, az meg kit érdekel? Innentől senkit....

Na ez a kettős mérce, ami a mi városunkban is működik.

Egyébként szerintem nem lesz ronda az új tér, sőt, nekem tetszik

Horizont 2009.06.02. 21:51:35

Ilyen ország nincs még egy! Ha egyszer lesz egy rendszerváltás, ez a blog lesz a vádirat...
És Pécs városa......

Nem igaz, hogy nem tudnak összefogni egy ilyen cél érdekében és nekiugrani. A szocialisták legalább Toller -nek felajánlva, a jobboldaliak meg azért, mert "kismoszkva" elesett és legfőképpen azért, mert már ők lesznek hatalmon mire beindul a program. A babért is ők arathatnák le, de a bukás is az övéké lesz. Mondjuk ebben a politikai katyvaszban visszahozhatnák az emberek bizalmát, ha felvillantanák a "tiszta" összefogás lehetőségét.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.06.02. 22:20:08

@_alesi_: igazad is van, de kissé sötét a szemüveged, cseréld le. Hasonló negatívumokat sok városról, településről mesélhetnének az ott lakók.
Te az Örökség Fesztiválból is csak a széthagyott műanyag poharakat látod? És a hurráoptimizmust a bama olvasgatása közben nem nagyon látom.. Meg ha pécsiekkel beszélek, akkor sem. Te ezt miből látod? És hogy jön ez az egész ahhoz, hogy ne hagyjuk Pécs, e patinás,ősi város világszerte ismert főterét szétrombolni? Remélem, lesz tüntetés,én ott leszek. És te?

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.06.02. 22:22:40

@luucy: és milyen jól fog illeszkedni a környezetébe..egy sablontér, ami bárhol lehetne

kulalak 2009.06.03. 05:34:49

Legutobb a papalatogatas (1991?) es elotte-utana az Europa Cantat meg a Taize-i talalkozora kapott penzt Pecs. Megcsinaltak a Szent Istvan teret Setateret, meg az okereszteny dolgokat amik evtizedek ota huzodtak. Aztan bezartak a banyakat es elkezdtek egymas zsebebol elni. Termeles nincs (kesztyugyar, borgyar, teglagyar valaki?) vagy minimalis (BAT, sorgyar, Nokia) egyetemi seggfejek (POTE es Keszthely egyesul mert a JPTE budos?) a zavarosban. Varoslakok sikeresen szavaztak a mindenkori kormany ellen es csodalkoztak, hogy SEMMI penz nem jon a magashaz lebontasara. Vegre jott Toller aztan az eg kozbeszolt es a maszopos mocsok elontott mindent. Langymeleg 2010-et Pecsnek, olyan igazi vilagossargat mert az semelyik partnak sem a szine. Eleg nagy esztelenseg a lo farkat korbebetonozni de mar senkit sem erdekel. Sullyeszto.

BigBlueI 2009.06.03. 07:57:27

@Win Elen:

" A vastagbor kedvenc varosa Esztergom! :)"

Hát az esztergomi főteret is elcseszték, az tuti. Első ránézésre szép, de nem egy közösségi helyszín. A pm oda akarja szoktatni a lakosságot, mert eddig még csak az ment oda, akinek dolga volt a téren (bank, posta). Üzletek nincsenek, két vendéglátóhely (na, jó: három). Most egész nyáron rengeteg rendezvény lesz ott, hogy odaszokjon a nép (Mibe fog ez nekünk kerülni??!!), de a tér amúgy TÉNYLEG kősivatag. A rendezvények idejére mindenféle kajáldás is ki szokott települni (kürtöskalács, lacikonyha stb.), képzelhetitek, hogy örülnek ennek a téren lévő állandó vendéglátóhelyek tulajdonosai, akik kemény bérleti díjat perkálnak.

Na, de hogy ne offoljam a pécsi témát: a látványterveken látszik, hogy kevesebb a zöld, és több a kő. De! Amíg ez a tér Pécs egyik turistalátványosságának a helyszíne (értsd: a legtöbb látogató MINDENKÉPPEN elmegy oda), addig pl. Esztergomban a fő látványosság a Várhegy és a Bazilika, ami a mi főterünktől fél óra kényelmes séta, ami a turistáknak már sok a feszített tempójú orszájárás programjában.

Én azt ajánlom a pécsieknek, hogy lobbizzanak azért, hogy minél több zöld és virág és pad legyen a téren, ha már kőből is sok van.

luucy 2009.06.03. 09:59:34

@*Skizof Rém(L42)*: Hát valóban nem egy nagy durranás, nagyjából a régi tér felújítva, kicsit megturbózva. Teljesen újat építeni.... na azt megnéztem volna :D

luucy 2009.06.03. 10:05:00

@Salvia Divinorum: Úgyse nyerte volna meg a pert.... Szal inkább visszavonult- nagyon helyesen.

Még valami az EKF-fel kapcsolatban.

Ugye két magyar város versengett a címért, és Debrecen csak azért nem kapta meg, mert az Fideszes város.... így lett Pécs, az eredményt látjuk... :-(

Kósa mondott valami olyat, hogy "ellen" EKF-et terveznek, egészen pontosan 2010-ben kicsit nagyobb hangsúlyt fektetnek a kultúrára. Kíváncsian várom, hogy ezt még most is így tervezi, vagy időközben meggondolta. Mert ha nem, akkor csak át kell irányítani az embereket Debrecenbe :D

Mondjuk ez is vicces. Még tavaly Kósa felajánlotta a segítségét Pécsnek, de nem fogadták el :P

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.06.03. 10:15:55

Hányadék, amit a pécsi vezetés produkál az EKF projekttel kapcsolatban.
Hogy lehet az, hogy némely építkezéseknek a kivitelezője a mai napig nincs meg? És a többinek is most zárult a közbeszerzési páláyzata? És az mekkora blamázs, hogy egy nemzetközi turisztikai kiállításon egyetlen cég, és sokezer prospektus hirdeti, népszerűsíti az EKF -et? Ja, és megindokolta tisztelt apparátus, ez a kiállítás, és a reklám 10 millióba került volna, és nem akartak ennyi pénzt elkölteni reklámra...no komment.
Ehhez képest, 1.6 tized milliárd forint állna rendelkezésre reklámcélokra, de még nem aláírt közbeszerzési pályázat miatt ezt nem kapta meg Pécs. És a jó édes anyját mindenkinek, akik miatt az utolsó évben,kapkodva, és sokszoros pénzt elcseszve, fog elkészülni minden, ha ugyan elkészül bármi is..

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.06.03. 10:19:03

bocs, de muszáj idemásolnom..forrás: bama.hu


A berlini tudósító szerint Pécs úgy szerepelt a világ legjelentősebb börzéjén, mintha nem is létezne

A Pécs 2010 Menedzsment Központ sajtóközleményt adott ki, amelyben leírták, hogy a március 11-15. között megrendezett berlini Nemzetközi Idegenforgalmi Börzén (ITB), a világ legjelentősebb ilyen típusú rendezvényén a pécsi EKF programot a Magyar Turizmus Zrt. képviselte. A megállapodás anyagilag is jelentős megtakarítást jelentett, érvelnek, hiszen anélkül több tízmillió forintot kellett volna fizetnie a városnak a pécsi programsorozat megjelentetéséért. A nemzetközi turisztikai vásáron a Pécs2010 EKF program német nyelvű információs anyagát a magyar stand központi információs pultjain, kiemelt helyen vehették kezükbe a látogatók. A Magyar Rádió berlini tudósítója viszont arról számolt be, hogy Pécs úgy szerepelt, mintha nem is létezne. A 300 négyzetméteres magyar standon mindössze néhány brosúrából értesülhetett a kétszázezer látogató és a 180 ország 11 ezer kiállítója arról, hogy 2010-ben Pécs is kulturális főváros lesz. Essen és Isztambul külön standdal mutatkozott be, hírességek népszerűsítették programjaikat, és megjelentek az irodalmi kávéházakban is. Egy 2006-os megállapodás szerint 1,8 milliárd forint áll rendelkezésére a pécsi EKF programnak arra, hogy reklámra, népszerűsítésre költsön, ám az ezzel kapcsolatos közbeszerzési eljárás még nem zárult le, így egyelőre ez a pénz nem létezik Pécs számára.

Horizont 2009.06.03. 15:17:19

Sajnálom Pécs városát, sajnálom az elszalasztott lehetőséget amit ebből ki lehetett volna hozni. Mi ezt is megengedhetjük magunknak. (?)
Talán ha Toller nem szenved balesetet, ha Tasnádi nem vállalja halálos betegen, ha félreteszik a csip-csup politikát, ha a feladatra koncentrálnak,csupa ha!
De nem ha-ha. Szomorú, nagyon szomorú.

FYGureout · http://www.sakraft.hu/ 2009.07.26. 13:17:26

Pécs, a több, mint kétezer éves kultúrájával, egyetemeivel, kulturális intézményeivel, szellemi bázisával - szerintem - már az odaítélés pillanatában készen volt az EKF-re.
A további programok, beruházások már olyanok, mint amikor a menyasszonyt még arra az egy, bizonyos napra, alaposan kirittyentik. Attól még ugyanaz a csinos, kívánatos, zsenge ifjú hölgy marad előtte is, utána is, de a menyasszonytánchoz kellenek a külsőségek is, a protokol is. Így jön be a lóvé igazán, nem? :)

Vagyis Pécs, egy kapavágás nélkül is méltán EKF. :)

Az más kérdés, hogy Toller meglátta benne az anyagi fantáziát, és volt elképzelése róla, hogy miként lesz ez Pécsnek is jó. És amíg volt civil kurázsi, addig ment is a szekér (lásd pl. maga a pályázat összeállítása, a küzdelem), de amint a politika mocskos keze betette a lábát, akkor kezdtek harangozni majdnem mindennek... :(

Még két apró megjegyzés:

1. Egy városi televíziónak valóban küldetése a helyi hírek nyomonkövetése, de véleményem szerint nem kötelessége ingyen ellátnia az EKF háttérkomunikációját, dokumentálását. A feladat erre szól nekik, és ez is nevetségesen csekély összeg.

2. A közreműködők adatainak nyilvánosságra hozása ilyen konstellációban - azt gondolom - sérti a személyiségi jogokat, de legalábbis etikátlan. Úgy beállítani valakit pl., hogy "szerencsés nyertes" anélkül, hogy megkérdeznék, hogy mit is csinált valójában - alapvető újságírói (blogírói) etikai szabályok megsértése ("...hallgattassék meg a másik fél is...").
Igen, történetesen ismerem a srácot; egy hónapot volt ott, nagyon lelkiismeretes, dolgozni tudó programozó-rendszergazda. Háromszorosát is megérte volna a munkája.

süti beállítások módosítása