Skip to content


       Szűrés lista

"Ne feltételezzük azt, hogy a képviselő eredendően csibész!"

Göndör István az MSZP frakcióvezető-helyettese. Olvashattuk már tavaly is, hogy milyen pofátlanul nyilatkozik a költségtérítés kapcsán, aztán kiderült, hogy ő jegyzi azt a törvénymódosítást, ami átkeresztelné a költségtérítést bérpótlékká, így akadályozva meg a Seres Mária által összehozott népszavazást.


Most ezügyben nyilatkozott az [Origo]-nak:

"- Ön szerint ez a törvényjavaslat megnyugtatóan rendezi majd a képviselők javadalmazását?

- Mivel a képviselőknek az általános szabályok szerint kell adózniuk és elszámolniuk, igen: a törvényjavaslat erről az oldalról tökéletes. Ami nem tökéletes, az a javadalmazás nagysága, de annak meg nem most van itt az ideje.

- Az indítvány a képviselők számára csupán egy költséget, a lakhatási támogatást nevesíti, mint elszámolható képviselői kiadást. Ön szerint nem teremt-e lehetőséget visszaélésre, hogy nincs meghatározva, pontosan milyen egyéb számlákat számolhatnak el munkájuk részeként a képviselőkl?

- A válaszom dodonai. Egy vállalkozónál sem kutatják, hogy mennyi költséget számolt el, ha arról számlája van. Csak úgy mellesleg jegyzem meg, bennem is megfordult, hogy egy plafont be kellene állítani, és a költségelszámolás mondjuk ne haladhassa meg a képviselői bevételek 50 százalékát. De végül is nem tettem bele ezt a törvénybe, mert úgy érzem, hogy ezért a képviselő felelős, és senki nem fog tudni annyi számlát összegyűjteni, hogy a jövedelmét mondjuk teljes egészében eltüntesse.

- Az adótörvény szerint továbbra is csak az a költség számolható el, amely "részben sem szolgálja a magánszemély személyes vagy valódi szükségleteinek kielégítését". Ön is beszélt korábban az [origo]-nak arról, hogy a kocsijával például a családját is fuvarozza. Hogyan lehet akkor ezt a jövőben ellenőrizni, betartatni, hogy a törvény betűje érvényesüljön?

- Egy vállalkozónál le tudja ellenőrizni, hogy amikor éppen üzleti útra ment, vitte-e magával a családját, vagy sem? Tehát én mindig csak azt kérem, hogy ugyanazt tegyük föl, amit egy vállalkozónak is fölteszünk. Ne feltételezzük azt, hogy a képviselő eredendően csibész!

- Szintén ön beszélt korábban arról, hogy rengeteg képviselői kiadásáról nem tud számlát hozni, így többek között a lakásáról sem. Mit gondol, ön, illetve képviselőtársai a korábbi költségtérítés értékének hány százalékát tudják majd adómentesen elszámolni, és mennyit fognak a normál jövedelemadó kulcsával leadózni?

- Ez attól függ, hogy ki milyen távolságra lakik Budapesttől, milyen albérlete van. Én meg vagyok győződve arról, hogy a képviselők döntő többsége számlákat fog gyűjteni. A személyi jövedelemadóról szóló törvény azt mondja, hogy ha Buga Jakabnak van 100 egység bevétele, akkor eldöntheti, hogy a 100-ból 10 forintot számol el költségként, bizonylatok nélkül, és 90-ről adózik, vagy azt mondja, hogy gyűjti a számláit, van 30 egységnyi számlája, és csak 70-ről adózik. Ha 10 százalékot számol el, és nincs számla, akkor nincs semmi más, nincs gépkocsi, meg benzin, meg útnyilvántartás. A másik lehetőségnél pedig a képviselő vezeti a benzinszámláit, a kilométerenkénti 9 forintot, úgy, ahogy a vállalkozó. Akinek albérlete van, és ezt fizeti rendben, meg rezsije van, az már több, mint 10 százalék. Tehát tulajdonképpen itt most a képviselő lépéskényszerbe került, mert itt most számlát kell gyűjtenie a kiadásairól.

- A törvénymódosító javaslat indoklásában azt írja, hogy a módosítással a közélet tisztasága, a közpénzek felhasználásának átláthatósága kedvéért a képviselők mostantól magukra nézve is elfogadják a magánszemélyekre vonatkozó adózási szabályokat. Ez azt jelenti, hogy eddig ezeket a szempontokat, a közélet tisztaságát és a közpénzek átláthatóságát figyelmen kívül hagyták?

- Nem, engedje meg nekem, hogy ezt már az ilyen írói munkásságom részének tekintsem. Amikor azt mondtam, hogy kikényszerítjük, hogy a képviselő is kérjen számlát mindenről, akkor tényleg tettem lépést az átláthatóság érdekében. Azzal, hogy most mindezt nyilvánosan bevétellé tettük, ezzel azt segítettük, hogy az állampolgár lássa, hogy mennyi a képviselőnek az összes bevétele.

- Szintén az indoklásban írja, hogy a módosítással a képviselők tudomásul veszik, hogy az Alkotmány 20. §-ban meghatározott, "a képviselők függetlenségét biztosító javadalmazás csak a válság elmúltát követően, az ország teherbírásától függően biztosítható". Ezek szerint a most benyújtott javaslat által megteremtett javadalmazást még nem tartja elégségesnek?

- Itt most nincs szó bevétel- vagy jövedelemnövekedésről, és azt mondom, hogy az a képviselői jövedelem, ami eddig volt, az méltánytalanul kicsi. Az a 230 ezer forintos bruttó, az kicsi. (Göndör itt a képviselői alapdíjról beszél, ő maga pótlékokkal és térítésekkel bruttó 1 078 335 forintot keresett májusban - a szerk.)  Ha csúnyán fogalmazok, akkor azt mondom, hogy az én olvasatomban a korrupció meg ilyenek akkor jönnek elő, ha valakinek kicsi a jövedelme, mert akkor fogad el különböző ajándékokat meg juttatásokat.

- Tehát ha a függetlenséget biztosító javadalmazás nem biztosított, akkor jelenleg nem biztosított a képviselői függetlenség sem?

- Bocsásson meg, akkor én most csúnyábban fogalmazok. Én 1994-ben bejöttem ide, mint egy nagyvállalatnak a vezetője, ahol több mint havi 400 000 volt a fizetésem, 1994-ben. Itt pedig volt 89 000 forint. Akkor, amikor ma a képviselői jövedelmek még egy köztisztviselői, főosztályvezetői szintet sem ütik meg, akkor bizony [...] ezen el kell gondolkodni, hadd mondjam azt.

- Tehát emiatt ön magát vagy bármelyik képviselőtársát elfogultnak, vagy befolyásolhatónak tartja?

- Nem. Én ilyet nem tennék. Ez csak egy általános vélemény. Azért merem ezt mondani, mert amikor itt volt legutóbb a Transparency International elnöke, és vele erről beszélgettünk, ő is ezt mondta: hogy bizony a közszolgálatban dolgozókat tisztesen meg kell fizetni."

Annyit tennék hozzá az interjúhoz, hogy ha a képviselőket tényleg a vállakozókkal vennék egy kalap/megítélés alá, akkor már réges-régen munkanélküliek lennének, mert az általuk nyújtott teljesítményt a versenyszférában kirúgással jutalmazzák. De ha Göndör vagy bárki más tényleg kevesli a mostani jövedelmét, próbáljon szerencsét, hátha...

Címkék: mszp pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr201188757

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner 2009.06.17. 11:00:03

Méltánytalanul kevésnek érzi fizetését a szocialista politikusGöndör István szerint kevés a képviselők fizetése, és tökéletesnek tartja adómentes jövedelmet biztosító javaslatát.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picur3ka 2009.06.17. 10:27:58

Dodonai...

Mi a turo dodonai az o valaszan? Semmi, teljesen egyertelmu: de, igen, visszaelesekre ad lehetoseget, ezert is alkottuk ilyennek, kesz, pont, aso, kapa, lehet-e Dunazni?

reKorrekt 2009.06.17. 10:28:57

Nekem 98-ban 40k volt a fizetésem. Nabumm.

A politikát a lobbiszervezetek irányítják. Én személyszerint az összes ilyen szerveződést betiltanám a picsába, mert a korrupció melegágya. Kitűnően példázza ezt pl a szombathelyi szélerőművek (megújuló erőforrás) meg-nem-építése (energialobbi miatt nincs engedély), melyek ha elkészülnének a város éves áramfelhasználásának 50%-át fedeznék.

Végre történne valami értelmes, hasznos, érdekes és radikálisnak mondható dolog az országban, de neeeem, faszt a fülünkbe.

Mr. Acid 2009.06.17. 10:29:20

@Cato: Szégyen, de az én választókörzetemből jutott be... De a városban még rendesen viselkedett, s vidékre nem nagyon értek el az ilyen hírek. Minden esetre szerintem jövőre max. listáról jut be.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.06.17. 10:30:05

@schnee: Az a baj, hogy ha 1milla lenne az alapbérük akkor is megvehetők lennének mert aki gerinctelen féregnek születik az aként vielkedik és hal meg.

f.m.j. 2009.06.17. 10:34:44

Minden mondata tömény pofátlanság (igazi gyöngyszemek), már nem is szégyenlik magukat, teljesen nyíltan a képünkbe röhögnek...

Meg az a duma, hogy ő tkp feláldozta magát, hogy egy nagyvállalat éléről csúcsfizetéséről lemondott... áááááá....

Börtönbe vele, a többi genny mellé, úgyis kevesen vannak...

Egyébként követelem, hogy én is hadd írhassak le minden lakhatást, utazást az adómból, mert az nekem plusz teher, és én is fontos vagyok (hehe) és alig keresek (szegény fejem, jájj)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.06.17. 10:34:55

@Mr. Acid: Reméljük az ilyen galandférgek még listán sem!

Marcellusca 2009.06.17. 10:35:01

@rolika: Úgy, úgy!
A csibészséget az emberek zöme még pozitívumként is értékeli, de amit ezek a gennyládák az a megtestesült fehér galléros bűnözés. Mindezt a választóik képébe röhögve.

(Többi moderálva!)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.06.17. 10:35:14

Nem, a képviselő nem eredendően csibész, ezt senki sem mondja.
A képviselő erdendően mocskos hazug tolvaj féreg.

...és most elolvasom a cikket.

Cato 2009.06.17. 10:37:33

@picur3ka (Beindultunk: 10%:
A Dodonairól azt se tudja mit jelent, csak előző este amikor az eltársakka vodkázgatott akkor hallotta valakitől és gondolta milyen menő lesz majd bedobni az interjó közben.

Marcellusca 2009.06.17. 10:39:54

@Marcellusca: Na, tessék, jól megaszontam. :)
Innen is látszik, hogy mennyire felb@szta az agyam, mér rendesen írni sem tudok.

@Mr. Acid: Ez (is) a baj a választási törvényünkkel. Milyen lista? Aki a legtöbb szavazatot kapja bejut, a többinek cumi.

Petrow 2009.06.17. 10:44:09

Úgy látom, az origo riportereinél felvételi követelmény az alacsony vérnyomás. A kérdező helyében már régen ráborítottam volna az asztalt erre a sunyi f@szjankóra.

spájdernecc 2009.06.17. 10:44:11

@fmj:
nem tudom, de abban az időszakban nem találtam vele kapcsolatos nagyvállalatot , az életrajza is az ÖK titulusait hozza
volt akkoriban Kanizsán a sörgyár, az Izzó, meg a kőolajkutató...

f.m.j. 2009.06.17. 10:46:29

Az is felhábprító, ahogy a vállakozói réteghez méri magát...

Én nagyon utálom azt a szemléletet, hogy egy ország ugyanolyan üzleti alapokon működjön, mint egy Rt., vagy ennek n+1 fő/alfajaként, tilos így vezetni egy hazát, nemzetet, országot...

f.m.j. 2009.06.17. 10:51:45

@spájdernecc:

akkor tényleg honnan jöttek ezek az aljasok, ezek a mélyaljasok? Ki, vagy mi termelte ezt ki? Behazudnak valami faja önéletrajzot, csak azt nem értem kit csapnak be vele (max. minket egy ideig) mert ő maga is tudja, azok a barátai is tudják, hogy kiféle, miféle, akkor minek a kirakat?

Tudnék írni róla egy jellemzőbb önéletrajzot, mondjuk a szakmai motivációs rublkába mindjár be is lehetne írni: gyors meggazdagodás, szköz nem számít, bátran tiprok, ebben nem ismerek gátlást... öööö... Uram, ön fel van véve...

f.m.j. 2009.06.17. 10:55:24

parlamenti képviselőnek...

spájdernecc 2009.06.17. 10:58:05

ha lehet hinni a parlament.,hu-nak, egy rönecánc emberrel állunk szemben :)
-
1971-ben szerzett üzemgazdász-
oklevelet. Azóta a Közép-dunántúli Gázszolgáltató
Vállalatnál, illetve a jogutód Kögáz Rt.-nél dolgozik,
kezdetben üzemgazdász, 1977. március 1-jétõl
tervgazdasági osztályvezetõ-helyettes, 1977. július 1-
jétõl osztályvezetõ. Közben 1971 és 1973 között
letöltötte sorkatonai szolgálatát: a Zalka Máté Katonai
Fõiskolán tanított ügyvitelt és rendszerszervezést.
Munkájával összefüggésben az 1980-as évek elsõ felében
több továbbképzésen vett részt, így felsõfokú terv- és
beruházási, számítástechnikai és vezetõképzõ
tanfolyamokon. 1993-ban adó-tanácsadói szakvizsgát tett.
A belsõ érdekeltségi, illetve a középvezetõi premizálási
rendszer kialakításáról és továbbfejlesztésérõl írt
dolgozatával 1980-ban elsõ díjat nyert a Magyar
Közgazdasági Társaság pályázatán. Az energiaszolgáltatás
fejlesztésének kérdéseirõl, a tulajdonosi szerkezetváltás
szükségességérõl írt cikkei, tanulmányai szakmai
folyóiratokban jelentek meg. Az 1993. évi nemzetközi
gázkonferencián az ár- és tulajdonosi struktúra
kérdéseirõl tartott elõadást, melynek szövege több
nyelven megjelent. Munkáját Kiváló Dolgozó (1981) és
Kiváló Munkáért (1986) kitüntetésekkel, Honvédelmi
Érdeméremmel (1985), a Bányász Szolgálati Érdemérem bronz
fokozatával (1986),
A Haza Szolgálatáért Érdeméremmel (1989) és Kögáz-
díjjal (1991) ismerték el.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.06.17. 11:04:12

@fmj: De hát ők ezt tudják. A leghalványabb sejtésük sincs hogyan kéne egy országot irányítani, így a legközelebbi analógiához fordulnak amit ők is ismernek. Cége(ik) mindnek vannak, hát biztos a zembereket is úgy kell irányítgatni, mint egy nagyon nagy céget. Bevétel-kiadás, a céges kocsit meg az elszámolható cuccokat pedig saját magamnak lenyúlom.
Duna.
Nem céloztam ezel semmire, egyszerűen szeretem ezt a folyót. Csak kár, hogy olyan...izé...üres.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.17. 11:06:03

@eszkep:

"Zero marhaságai helyett"

öregem, nem kötelező olvasni a blogot, meg kommentelni ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.17. 11:07:48

@rolika:

Csak a lobbipénzekből milliókat akasztanak, hogy talán mégsem kellene erőltetni a törvényt stb... stb... stb ....

Beer Ninja 2009.06.17. 11:08:35

Szerintem meg egy lámpavason mutatna jól. A Parlament előtt a többiek okulására... ücsörögne persze.

Petrow 2009.06.17. 11:12:58

@spájdernecc: nincs több kérdésem, tipikus, 70-es években pozícióba dugott káderpista (4 hónap alatt helyettesből osztályvezetővé), polgári szolgálat lezsírozva, pár szoci ettárs közbenjárására pár plecsni (polgári szolgálat után Honvédelmi
Érdemérem?), azóta pedig éli világát.

@fmj: nekem az a felháborító a hasonlatban, hogy ma egy tisztességes vállalkozó a belét kidolgozza azért, hogy a víz felett maradjon, ezek a tetvek meg napszámra lengetik a bránert valamelyik bizottságban, vagy a parlament folyosóján.

toni1977 2009.06.17. 11:16:21

"Ön is beszélt korábban az [origo]-nak arról, hogy a kocsijával például a családját is fuvarozza. Hogyan lehet akkor ezt a jövőben ellenőrizni, betartatni, hogy a törvény betűje érvényesüljön?

- Egy vállalkozónál le tudja ellenőrizni, hogy amikor éppen üzleti útra ment, vitte-e magával a családját, vagy sem? Tehát én mindig csak azt kérem, hogy ugyanazt tegyük föl, amit egy vállalkozónak is fölteszünk. Ne feltételezzük azt, hogy a képviselő eredendően csibész!"

Menetlevél, cégautóadó ?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.06.17. 11:17:00

@Petrow: meg a vállalkozó haverjaik. Akik különben éhendöglenének. De így meg játszák a nagyvállalkozót. képviselői kaccsolatokkal én is lehetnék az.

pógárjenő 2009.06.17. 11:19:00

Elhatárolódok attól amít mondani akarok......hogyrohadnamegahunvanasokkommenistagöci!

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.06.17. 11:21:57

@zero /a válaszom dodonai/: Nemrég küldtem egy képviselőis kimutatást, ami 2002-2006-ra vonatkozik asszem.De megtaláltam, kimásolom az összeget.

Ez a tag költségtérítésként ennyi pénzt vett fel csak 2002-2006 között. 17 875 539 Ft

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.17. 11:24:21

@BálnaUhr:

az havi szintem nem is sok ..adómentesen :))

pógárjenő 2009.06.17. 11:24:57

@BálnaUhr: Ez a tag költségtérítésként ennyi pénzt vett fel csak 2002-2006 között. 17 875 539 Ft-

oszt csoda hogy náczúl azzemberfia? mi a f@szomat dolgozott, szént bányászott ez a rohadt göci?

Marcellusca 2009.06.17. 11:29:05

@zero /a válaszom dodonai/:
"Csak" kőccségtérítésnek havi 372.000 jó magyar forint nem is sok?
Szeretnék én annyi fizut kapni!
Na, jó, én nem vagyok telhetetlen, legyen bruttó! :)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.06.17. 11:31:05

@zero /a válaszom dodonai/: Tekintve, hogy emellé még 230eFt alapbér+bizottsági pénzek.
Úgy már elég sok jön ki.
Ráadásul a 372eFt adómentesen. Hogy költse gyógyszerre!

Cato 2009.06.17. 11:32:46

@zero /a válaszom dodonai/:
Az durván 370e havonta. adómentesen. murvaanyásan.
Menjenek a picsába.

DArchAngel 2009.06.17. 11:33:49

Az édes anyukájával csibészkedjen. Hogy nem szakad rá a plafon, amikor ekkorát hazudik.
Nagyon remélem, hogy kétszeresen kapja vissza a sorstól az összes rohadék.

spájdernecc 2009.06.17. 11:40:21

@pógárjenő:
nem, a bányász szakszerveztnél volt valamiféle irodakoptató
ilyen alakokat nem engednek le egy rendes szénbányába :)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.17. 11:43:21

@zero /a válaszom dodonai/:
4 év alatt havi 372407.0625 forint átlagosan. Hogy bazsd meg a kurva anyádat, te 94-ben 400000 kerestél, és még is mi a faszomat dolgoztál? Szüleim ketten nem kerestek 94-ben 50000. aztán meg jött a Bokros csomag is. Seggfejkének el kellene mondani hogy sokan örülnek ha fele ennyit kapnak bruttóban, nincs 4 évig biztosított munkahelyük, nem áll módjukban semmilyen költséget elszámolni, és bármilyen hihetetlenül is hangzik nem akarja senki sem lefizetni őket pár misivel.

reKorrekt 2009.06.17. 11:44:55

@spájdernecc: pontosabban leengedni lengedik.

Cato 2009.06.17. 11:59:11

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Pont ezen gondolkodtam én is.
középsuli után egyetem helyett el kellett kezdenem melózni.(thanx for Bokros)
Szakmával, gyakorlat nélkül, de viszont próbaidő után már komoly felelősséggel, '95ben 12e. Ft-ot kerestem. Úgy hogy heti 6 napot napi 9-10órát melóztam és egy bolt teljes árukészletéért felelős voltam.

Na húzzon el a sunyiba.

spájdernecc 2009.06.17. 12:02:46

@Korrekt (Cum Deo pro Patria et Libertate):
nem
a föld alatt bízni kell a másikban
ebben a fajtában ez lehetetlen

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.17. 12:06:45

@Cato:
És még lehet hogy sokat is mondtam azzal az 50000-el.
Mennyi is volt a minimálbér?
www.workania.hu/cms/karrier-tanacsadas/dolgozom/berek/minimalber/41492
Te kis gödrös buzi vagy kicsoda, itt van baszod hogy a kurva anyádba tudtál 38.0952381 *-es minimálbért keresni?? És még csodálkozunk hogy az ilyen jöttment senkiházik teljesen el vannak rugaszkodva a valóságtól. Ja persze jöttél képviselősködni mi?? Miért mert vagy eladták alólad a jól fizető kis állami céget ahol kis szarcsimbók káder voltál, vagy mert tönkrebasztátok mert már 94-ben is tele volt a padlás a hozzád hasonló "szakértőkkel".
bazzeg kurvára felbasztam magam, de nem a költségtérítésen hanem ezen a 400000 Ft-on.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.06.17. 12:11:53

Jóvan, az MSZP engedjen csak ilyen alakokat a mikrofon közelébe, meglesz az a 8% :)
Ott kúrták el eddig is, hogy nem veszik észre, hogy most telt be a pohár a tisztelt választópógároknál. Már nem lehet arculköpni minket, kezicsókolom (mondjuk az itt kommentelők nagy részét eddig sem lehetett, de mos már az ózdi őskomcsik is berágtak.) Mondom abba lehet hagyni a hazudozást, nincs értelme, kezicsókolom. Haló, van ott valaki?

kenájkikit 2009.06.17. 12:12:49

igazán örülök, hogy a legnaygyobb baja az, hogy a képviselők keveset keresnek. Göndör István TE FASZ AZ EMBEREK KERESNEK MÉLTÁNYTALANUL KEVESET TE BAROM, TI TÚLFIZETETT IDIÓTÁK GYÜLEKEZETE VAGYTOK.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2009.06.17. 12:15:43

Azt hiszem a fószer megérdemli, hogy ne Göndör Istvánként, hanem "A Göndör"-ként legyen majd rajta a listán.. Merthogy rajta lesz, az biztos. Ilyen rohadt viselkedéssel..

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2009.06.17. 12:21:47

Ha ilyen kevés fizetést kapnak és nem tetszik nyugodtan fel lehetne mondani Ám kb. azonnal. Egyébként pedig a teljesítmény arányában kellene kapni azt a jutalékot
-maximálisan mélyre tisztelt Göndör Úr

Bodza !van - sosem fogy el, lehet menni szedni...

pagocs 2009.06.17. 12:33:55

Az eszem megáll. Hol él ez az ember? És egyáltalán miért élnek az ilyenek? Nem veszi észre, hogy a vállalkozói párhuzam mennyire sántít? Azért tegyünk már különbséget, hogy valaki a saját maga által megtermelt pénzek vagy a másoktól elharácsolt felett diszponál. Pityukám, te világ barma ezt mind komolyan is gondoltad?

Na ezen aztán végképp beszarok: " Ha csúnyán fogalmazok, akkor azt mondom, hogy az én olvasatomban a korrupció meg ilyenek akkor jönnek elő, ha valakinek kicsi a jövedelme, mert akkor fogad el különböző ajándékokat meg juttatásokat." Nem öcsém, azok lesznek korruptak akik nem becsületesek! Vagy a megélhetési korrupciót is be akarjuk vezetni a köztudatba?

"Azért merem ezt mondani, mert amikor itt volt legutóbb a Transparency International elnöke, és vele erről beszélgettünk, ő is ezt mondta: hogy bizony a közszolgálatban dolgozókat tisztesen meg kell fizetni." Ez így is lenne rendjén ha rendesen végeznék a dolgukat. De erre amit ti itt előadtok nem hogy fizetést nem érdemeltek, de talicska számra hordhatnátok be a költségvetésbe a pénzt kártérítés gyanánt!

rulla 2009.06.17. 12:40:24

Elolvastam a riportot.
Ez aztán a pofátlan, élősködő, retkes szarházi! Nem is tudom, mit lehetne az ilyennel csinálni... talán levágni azt a karját, amelyikkel lopott.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.17. 12:40:25

Ja a tököm ki van. Szóval aha kormányváltás lesz, akkor igen is kérem bevezetni a kártérítés foglamát minden közszolgánál, a fasz üssön abba ténybe hogy lassan minden héten kiderül hogy ja bocs elkurtuk, ja hát buktunk ennyi milliárdot itt annyit meg amott, de nincs gond mert majd elszedjük valahonnan a hiányzó összeget (újabb kölcsön adóemelés stb.) nem egyszer elhangzott de ezek után amitt az a barom veres-gyurcsány-kóka (nem elfelejteni e neveket) leművelt minimum bíróság előtt kellene felelniük, ehelyett mi történik egyik valami oroszbarátság megbízott lett, elvan a háttérben, a másikat lassan kinevezik egy pénzmosó komcsialapítvány élére, a harmadik meg az istennek sem akar lemondani a frakcióvezetőoi posztjáról, nem mellesleg hogy viselhet egy ilyen ember bármilyen posztot akit már egyszer csalással válaszottak meg.....ja bocs a szadeszről van szó.

belzebubó 2009.06.17. 12:40:57

Ezek tényleg azt hiszik,hogy egy Rt-ben vagy Kft-ben dolgoznak amit szétverhetnek,becsődöltethetnek azzal a különbséggel,hogy az ő esetükben nem lesz felelősségrevonás? Nem értem az egész cikkben miért hasonlitgatja magát egy vállalkozóhoz.Személyiségzavara van?

picur3ka 2009.06.17. 12:44:24

@pagocs:

megelhetesi korrupcio

Megalol, uram.

kovego 2009.06.17. 12:48:18

"Egy vállalkozónál sem kutatják, hogy mennyi költséget számolt el, ha arról számlája van."

Kedves Göndör Úr! Téved! Bizony az APEH vizsgálja, hogy a számla mögött van-e valódi teljesítés!

"Tehát én mindig csak azt kérem, hogy ugyanazt tegyük föl, amit egy vállalkozónak is fölteszünk."

Kedves Göndör Úr! Én is csak ezt kérem! Azaz váltson ki vállalkozói igazolványt, legyen adószáma, és akkor Ön is elszámolhat költséget!
Így az államnak nem kell Ön után semmilyen járulékot fizetni, majd Ön befizeti ezeket (munkaadói, munkavállalói járulék, EHO stb.)
Önök bért kapnak, aki bért kap, az nem számolhat semmilyen költséget!

WT 2009.06.17. 12:50:12

bocsánat majd kapok moderálást:D
hát az ilyet a Dunába lőni! esetleg felakasztani.. középkor rajongóknak: karóba húzni.

rulla 2009.06.17. 12:51:35

Némi öröm az ürömben...

Jogerősen is elítélték az adócsaló Sast:

www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=275380

Liberté__73 2009.06.17. 12:52:18

@WT:
dehogy kapsz ettől nem kell félni

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.17. 12:54:03

@WT: Na, te is akkor jősz ide Jó, a rossz és a csúf avatarral, mikor lecseréltem Lee van Cliff-et!:DDD

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.17. 12:56:16

@rulla: Na most menjen mindenki a kurva anyjába, tehát 46 milla adócsalásért, felfüggesztett börtön, meg 300e forint??????? Mi van baszki?

Teljes vagyonelkobzás a minimum!

A kurvaéletbe már!!!!!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.17. 12:58:57

@rulla:
Ennek mia faszom értelme van?? 35 millió után nem fizet adót és kap 300000 forint büntit meg két év felfüggesztett??
Fizesse be a be nem fizetett adót kamatokkal együtt, kapjon két felfüggesztett, de titltsák el a közügyektől, ne tölthessen be pl. színházigazgatói posztot, ha meg igen akkor az a színház semmilyen állami támogatást ne kapjon.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.17. 13:00:42

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Nomilyen eőzékeny voltam a tb-s cuccot bele sem számoltam neki.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.06.17. 13:02:25

@pógárjenő: És ez a csávó a 31. a listán ezzel az összeggel.

Abban a ciklusban összesen 4 906 249 447 Ft-ot vettek fel költségtérítésként a pékviselők.
ufff

kovego 2009.06.17. 13:07:09

@DexterMorgan78/Séfbácsi: valszeg a 46,1millát be kell fizetnie, csak ez nincs benne a hírben.
mondjuk a 46,1 milla utáni 300.000 bünti qva karcsúnak tűnik! ennyi büntiket szoktak 1-2 milla után kiszabni!

rulla 2009.06.17. 13:07:30

Teljesen igazad van, de ne legyünk mohók...
Nyilvánvaló, hogy az elvtársak védik a seggét, már az is valami, hogy legalább elmeszelték. Folt esett a "becsületén".
Más kérdés, hogy én például a nyelvét vágtam volna ki, hiszen azzal lopott (ripacskodással).

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.17. 13:08:16

@kovego:
Az akurva nagy helyezet hogy nem lepődnék meg ha csak ennyi lenne a bünti.....

eszkep 2009.06.17. 13:11:52

@rulla: Sajnos ez a büntetési tétel megint vicc, hogy visszatartó ereje nincs, az biztos: "eddig loptál ezerrel, de most már ne lopj többet, vagy le kell ülnöd a felfüggesztett büntetésedet is..."

eszkep 2009.06.17. 13:16:41

@zero /a válaszom dodonai/: Vannak jó írásaid is, írtam már dícsérőt is. Nem titkolom pl., a bruttó- nettó államadósság fogalomzavara viszont nagyon "durva" volt

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.17. 13:21:28

@eszkep:

nem vagyok az élő wikipedia .. ha valamit nem jól tudok, majd szépen kijavítotok ;-)

szarvasbog 2009.06.17. 13:22:16

csak úgy felhívnám a figyelmet, a 2008 decemberében mondottakra:

"-Göndör István: Ugye nem feltételezi azt, hogy a 386-ból akár egyetlen képviselő lenne, aki nem tudná ennek a költségtérítésnek a dupláját hozni számlával?" (vastagbor.blog.hu/2008/12/10/mesteri_magyarazkodasok)


ami aztán természetesen összevág a mostanival, ugye....:

"De végül is nem tettem bele ezt a törvénybe, mert úgy érzem, hogy ezért a képviselő felelős, és senki nem fog tudni annyi számlát összegyűjteni, hogy a jövedelmét mondjuk teljes egészében eltüntesse"

belzebubó 2009.06.17. 13:25:37

@DexterMorgan78/Séfbácsi: "önrevízió keretében a teljes adóhiányt befizette az adóhatóságnak."-ezt irja az Index.Remélem kamatokkal együtt.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.17. 13:33:02

@belzebubó:
azért örülök hoyg vannak az országban akik ripsz ropsz az évek alatt elsíbolt adót csak zsebböl kivágják.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.06.17. 14:08:06

Ha egy ilyen valaki van a kirakatban, mint ez a nagyarcú Göndör, milyenek lehetnek a névtelen senkik? Ők vajon mennyire szarják le a népet?

kenájkikit 2009.06.17. 14:10:59

@laspalmas: van mit:) ami a legjobb, hogy kiszedted azt a hozzászólást amit köszönsz és így olyan mintha azt kösszönnéd ami bennmaradt pedig azon nem sok kösszönni való van:D, de már nagyon felb@sznak ezek az "emberek"

vomit 2009.06.17. 14:14:13

a gyorsvonat sebessegevel kozeledik az a pont, amikor a rencerbol eredo velt hasznok szummajat lekorozik az elviselhetetlen vezenylo parazitak okozta terhek.

A Declararion os Separation
fau.anarplex.net/?p=10
Regardless of the parties in power, their governments have continued to restrict, restrain and punish us. We hereby reject them all. We hereby withdraw from them all. We hold the ruling states of this world and all that appertains to them to be self-serving and opposed to humanity.

eszkep 2009.06.17. 14:18:38

@zero /a válaszom dodonai/: azért egy bloggertől több felelőséget várna az ember, főleg, hogy ezzel a baklövéssel egy közgazdasági szakközépiskolában érettségire sem engednek.

belzebubó 2009.06.17. 14:58:19

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Most hallottam az Inforádión,ha megkapják irásban az itéletet,Sas nem lesz többé igazgató.

Roxvox 2009.06.17. 15:10:48

Sehonnai dodonai. Göndör Úr egy rámás, prémes biztosítékpusztító.

Horizont 2009.06.17. 16:38:00

Most már azt szeretném, hogy az ilyen kretének mindennap min. háromszor nyilatkozzanak és a százalékuk a parlamenti választáson olyan alacsony legyen, hogy az ilyen listán se jusson be!
Ez a földtől elrugaszkodott, beképzelt, nagy arcú, nulla bele érzőképességű , és nulla képességű patkány mégis mi a francot képzel magáról? Nem fér a fejembe, hol kereshetett '94-ben 400 ezret egy főiskolai végzettséggel????Ez utólag is brutális!
Soha nem gondoltam azt, hogy egy képviselő annyit keressen mint én. De legyen mögötte teljesítmény. És emberileg legyen példamutató, becsületes, tisztességes, szerény és viseltessen alázattal a hazája iránt. És DOLGOZZON!!!
Göndör: "a korrupció meg ilyenek akkor jönnek elő, ha valakinek kicsi a jövedelme, mert akkor fogad el különböző ajándékokat meg juttatásokat. "
Miről beszél? A korrupció előjön a nagy fizetésük mellett is. Saját magán kívül mindenkit hülyének néz! Nekem az a nézetem, hogy mindig mindenért meg kell fizetni az életben.Előbb vagy utóbb!
Ők is fognak!

f.m.j. 2009.06.17. 16:58:06

index.hu/kultur/pol/2009/06/17/sas_jozsef_felfuggesztett_bortont_kapott/

na, szerintetek milyen következményei vannak a gazemberségnek?
Max: felfüggesztettet kap, és az államnak okozott kár töredékéért meg lehet úszni... röhejes

Csak azért illeszettettem ide, mert ebből (is) levonható mi lesz, ha az ilyen gödör-féle gennyeket nagyon feltételesen vizsgálat alá helyeznék...

f.m.j. 2009.06.17. 17:01:17

ja, azt lefelejtettem, hogy a Sas bácsi is bőszen kiszolgálta a mindenkori hatalmat, csak ráadásul még vicces sem volt szegény soha, még ők sem harapnak a mi kutyánk kölykébe

Hallgassatok Bolgár Urat, eszméletlen... pedig nyitott szívvel, és szellemmel hallgatom, annyira szeretném megérteni azokat az embereket, de egyre kevésbé megy

Lenny [Cabdriver] (törölt) 2009.06.17. 17:09:51

@fmj:

"Csak azért illeszettettem ide, mert ebből (is) levonható mi lesz, ha az ilyen gödör-féle gennyeket nagyon feltételesen vizsgálat alá helyeznék..."

Én megkockáztatom, ha bármelyik Gipsz Jakabnak a Tisztelt házból kicsit utánanézne a _független_ adóhatóság, ügyészség, találna minimum egy pár elsimított ittas vezetést, olajos ügyet, okirathamisítást, borítékos bizniszeket, egyéb nyalakságokat.

Senki sem üzletel, vagy falaz dílernek, csak az, akinek szintén van vaj a füle mögött.

Foghatóak ezek valamivel egytől egyig, és fogják is egymást szépen.

"Minden képviselő eredendően csibész" Ő, ja.

f.m.j. 2009.06.17. 17:35:41

@Lenny [Cabdriver]:

Véleményem szerint mivel mindegyik szaros, de nyakig, nem lesz itt semmiféle elszámoltatás, meg felelősségrevonás. Hiába bíznak itt egyesek az új kormányban, lószar lesz itt, nem megtisztulás...
Orbán is elkövette azt a hibát, hogy az idióta kolesztársaitól nem szabadult meg ideje-korán, de mit is kérek számon, amikor egy tőről fakad velük... ez így, ebben a formában ugyanaz a mutyis, a komáért mindent rendszer...

Göndör István egy tehetségtelen pióca.

Magyarország új neve Fosónia, államformáján még gondolkodom, de nekem a középkori oligarchák jutnak az eszembe... (szariganarchia?)

picur3ka 2009.06.17. 17:46:53

@fmj:

Kleptocracia, kerlek szepen.

f.m.j. 2009.06.17. 17:49:45

@picur3ka (Beindultunk: 10%:

na igen, de ezt már hallottam, az én remekemet még nem

Lenny [Cabdriver] (törölt) 2009.06.17. 17:50:13

@fmj:
Csúnya általánosítás, de még a középkori oligarchák is gondoltak arra, mi lesz 5, vagy akár 50év múlva.
Elvégre egy királyt csak egyféleképpen lehet leváltani.
Akit pedig így leváltanak, az nem fog elhelyezkedni az üzleti szférában az addig szerzett haveroknál, de mást se.

Ezek... már intelligensnek és előrelátónak számítanak, ha a következő választásig, vagy akár csak a jövő hétig előregondolkoznak.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.17. 17:52:42

nol.hu/belfold/orizetbe_vettek_budahazyt__terrorcselekmennyel_gyanusitjak_
ebből nem lesz poszt?
most elfogták Budaházyt, emberölési kísérlettel, és a magyarok nyilaival való kapcsolatával vádolják.
nevetséges.

picur3ka 2009.06.17. 17:55:53

@fmj:

Ami jo azt ne javitsd meg. Tokeletesen illik.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.17. 18:00:09

dodonai- homályos, kétértelmű beszéd.
biztos h erre a szóra gondolt?
értelmiségi fogyatékos

derelyegrádi szellem 2009.06.17. 18:33:40

Göndör maga a megtestesült faszság.

Mondjuk a riporterben is lehetett volna egy kicsivel több vér:

"Szintén ön beszélt korábban arról, hogy rengeteg képviselői kiadásáról nem tud számlát hozni, így többek között a lakásáról sem."

ezt így kellett volna befejezni:

...és ezzel azt is el tetszett ismerni, hogy egy adócsalás társtettesének tetszik lenni, hisz a magánszemélynek a lakás bérbeadása (és az erről kibocsátott számla összege) után 25 % adót, és 14 % járulékot kellene fizetnie, tehát összesen 39 %-ot. Ezt kibocsátott számla híján nyilván nem teszi meg.

Esetleg még ezzel fokozhatott volna:

Játszák itt százmilliókért ezt a "számlát milliókért" kampányt, aztán pont magunk nem kérnek számlát mág a lakásbérletről se, pedig azt tételesen és külön is előírja az adótörvény. Nem lát itt valami súlyos ellentmondást?

És megérkeztünk a csúcsdumához:

"Egy vállalkozónál sem kutatják, hogy mennyi költséget számolt el, ha arról számlája van."

Tényleg? Akkor szerinted Göndör, te szánalmas puputeve az átfogó adóvizsgálatnak mi a tárgya? Az időjárás? Nem, hanem az, hogy a vállakozó mennyi és mennyiben VALÓS költségeket számolt el, ennek keretében leellenőrzik a könyvelésbe beállított, költségként elszámolt számlákat (formailag és tartalmilag is) egyesével.

Ez a Göndör Pista a Parlament egyik legnagyobb hülyéje, ami valljuk be nem kis szó, mert vannak ott többen sima érettségivel is!

derelyegrádi szellem 2009.06.17. 18:52:10

De egyébként az egész Göngör interjúból hibátlanul lejön, hogy ennek a Göndörnek nem világos, nem az a kezdemyényezés lényege és valós célja, hogy ezentúl hozzon ő is számlának látszó papírfecnit, hanem az, hogy csak VALÓS, valóban felmerült, és ezen belül jogszerűen felmerült költségeket számolhassnak el a törvény szabta mértékig.

És ha már ezek költségek felmerülnek, akkor akik kapják ezek az összegeket, azok fizessenek adót, járlékot utána, mindeki más.

De honnan is lenne ez világos, egy ilyen palinak, aki egész életét a Párt, és az elvtársi mutyik világában élte eddig le. Honnan?

belzebubó 2009.06.17. 19:19:43

@tesz-vesz: az avatarod L.Z. vagy te vagy?

f.m.j. 2009.06.17. 20:12:32

@tesz-vesz: "a válaszom dodonai"... ezen én is fennakadtam, el is képzeltem azt a gőgöt, ahogy lenézte a riportert...

ez egy hótbuta csóka, biztos, hogy nem ismerte ezt a szót, van ilyen, ő kérem gazdasági szakemberek, a számok világából

belzebubó 2009.06.17. 20:44:36

www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=275470
Bövül a lista. Még egy maszopos polginak annyi.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.18. 00:05:00

@laspalmas:

A névtelen senkik általában szakpolitikusok, és ők végzik az érdemi munkát.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.18. 00:06:57

@fmj:

"Hallgassatok Bolgár Urat, eszméletlen..."

Ne kívánd mások halálát...:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.18. 00:10:08

@fmj:

A középkori oligarchák legalább tudták, hogy hol a határ. Például hiába szedte el Wittelsbach Ottótól Kán László erdélyi vajda a Szent Koronát, sosem koronáztatta meg magát. Meg nem nézte hülyének a fél országot sem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.18. 00:15:18

@fmj:

Az elvtársaknál nem kell messzire menni félműveltségért, itt van például Helmeczy úr és a "hókarón a nyuszika" örökbecsű esete is.:D

kulalak 2009.06.18. 05:07:16

Alacsony a ber ezert kell(ene) feleennyi kepviselo a berkeret osszeget megtartva.
Nem vallalkozok, ha azok lennenek mar reg lecsuktak volna nagyreszuket.
Financ-oligarchia, polip ahogy akarod. Elkotelezettsege, moralja kevesnek van. Ez a 'baloldal' csak egy mutyisereg. Jaj, csak a jobboldal ne hasonuljon.

derelyegrádi szellem 2009.06.18. 10:26:48

@Mj:

Ja meg az, amikor fogalma sem volt ki az a Borsa Kopasz, és pert indított (ez azzal jár, hogy egy keresetlevélben jól megfontolva, kidolgozva, LE IS ÍROD), hogy őt "borsó kopasznak" merték titulálni.

Mikor erre (borsó kopasz vs Borsa Kopasz) a kereset ismertetésekor a bíró rávilágított, mint igazi kemény, egyenes ember azonnal szegény jelöltjére hárított, ő nézte be.

Arról hallgatott az ember, hogy nem a jelöltjét nevezték "borsó kopasznak", hanem őt, így nehezen hihető, hogy a jelölt saját szakállára indított volna pert, arról nem is beszélve, hogy erre nem is jogosult főnöke, Helmeczy híján.

Szerintem az eljáró bíró még a tárgyalás előtt körbehordozta a keresetet a bíróságon, és hát szerintem - próbálok finoman fogalmazni - megmosolyogta a bírói kar Helmeczy ügyvéd urat.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.18. 10:30:50

@belzebubó: lz. a vincentblogon fenn is akadtak rajta, rátettem egy lapáttal, hogy elmeséltem egy asztalracsapós pletykát róla + h szerintem miért nem voltak jó viszonyba várkonyival. h az egyik színházigazgatóval miért nem volt jóviszonyba az ismertebb).

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.18. 10:32:20

@fmj: van ideje lapozgatni az idegen szavak szótárát, semmit sem csinálnak a politikusok a parlamentben. most pl vegyük dajcsot, szerintetek ő mit csinál egész nap, mint politikus? semmit.
ezért is küldték ki az euba.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.19. 20:17:01

@derelyegrádi szellem:

És ez egy ügyvéd, hát mindjárt elsüllyedek helyette is... (Nekem csak a sógorom ügyvéd, de vele is kiválóan el tudok eszmecserélni töriről, mert bizonyos szinten már alap dolog.)

süti beállítások módosítása