Skip to content


       Szűrés lista

Jóri - BKV : 1-0

Már a Google Street Wiew-es viselkedése alapján is gyanús volt, hogy Jóri András valami távoli bolygóról érkezett, de ez most abszolút bebizonyosodott.

Mostanában megsokasodtak a buszsofőrök, ellenőrök elleni támadások, és nem csak vidéken, hanem a fővárosban is. A legutóbbi eset itt csütörtökön történt, a kora esti órákban munkavégzésük közben bántalmaztak két jegyellenőrt a 47-es villamoson. Az egyik ellenőr könnyebb, míg a másik 8 napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett.

A BKV már nagyon unja a dolgot, egy ideje elhatározta, hogy bekamerázza a járatokat, hátha az visszatartaná a büdösbunkó, sofőrleköpő, ellenőrverő, fizetni nem akaró tahókat. Egyelőre május végén kísérleti jelleggel egy ún. hannoveri villamoson, valamint egy Volvo 7700-as típusú autóbuszon szereltek fel kamerát, és vizsgálják a lehetőségét annak, hogy lehetne minden járművet bekamerázni.

Mert nem úgy megy ám csak, hogy bekamerázzák, aztán kimatricázzák az ablakba, hogy tudjon róla  az utas, és ennek tudatában szálljon fel a buszra/villamosra. De nem ám. Komoly adatvédelmi problémák forognak fenn Jóri András ombudsman szerint, aki kiszállt a helyszínre ellenőrizni az új rendszert.

Most összeállítanak az embereivel egy kérdéssort, amit a BKV-nak meg kell válaszolnia. A válaszok alapján a biztos tesz egy ajánlást a kamerákra vonatkozóan, amelynek ha nem felel meg a BKV, akkor az ombudsman meg is tilthatja a kamerák használatát. (A BKV azt mondta az Indexnek, hogy nem került szóba, hogy további kérdéseket küld számuk az ombudsmani hivatal, de amennyiben igen, a kérdéseket készséggel megválaszolják, és az ombudsman ajánlásait is felhasználják.)

Tiszta óvoda basszus!

Verik az ellenőröket? Verik!

Rongálják a buszokat? Bizony.

Ha van kamera, akkor nem, mert könnyedén azonosíthatók? Így van.

Akkor kell kamera? Kell ám, minden buszra, villamosra, metróra!

Esetleg, netalántán még a jegybevétele is növekedne a BKV-nak.

Ám az adatvédelmi biztos nem így gondolja.

Jóri András elmondta, amennyire lehet, igyekszik visszaszorítani a kamerázást vagy legalább a rendőrség felügyelete alatt tartani. Véleménye szerint a BKV esetében nem közterületről van szó, mint a rendőrségi térfigyelő kamerák esetében, és nem is magánterületről, mint a bankok esetében.

A BKV területe a köz által használ magánterület, ahol nem teheti meg a tömegközlekedést használó, hogy nem megy be, mert nem akar szerepelni a felvételeken, azaz itt nincs választási lehetőség.

Az ombudsman szerint rossz üzenet lenne, hogyha csak egy ilyen technikai módszerrel lehetne visszaszorítani a terjedő erőszakot, nem pedig társadalmi összefogással. A kamerák működtetését rossz, populista iránynak tartja. Szerinte érdemes más módszereket megvizsgálni, például kalauzok vagy biztonsági őrök alkalmazását a járatokon.

Tisztelt Jóri úr! Szeretném felvilágosítani, hogy a kalauz és a jegyellenőr ugyanaz! A kamera pedig hosszútávon kifizetődőbb, mint a biztonsági őrök alkalmazása. Ja, és velük ellentétben, nem veri meg az utast...

A BKV elképzelései szerint a kamerák felvételeit egyébként csak a rendőrség használhatná fel. A felvételek 72 órán belül automatikusan törlődnek. A BKV szerint eddig mindent megtettek a társadalmi összefogás előmozdítása érdekében, de a járművezetőik, ellenőreik és más munkatársaik elleni támadások nem hogy nem csökkentek, hanem nőttek az utóbbi időben.

Mi ezt tudjuk. Jóri vajon mikor ébred fel a tündérmesés álmából, ahol minden utas aranyos, és szótfogad az 50 kilós/éves Kovács Józsefné Marika ellenőrnek a villamoson?

 

Címkék: bkv abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr621211077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.30. 09:13:49

Ez egy farok. Nem értek a joghoz, de egy ruhaboltba bemegyek vagy bármilyen üzletbe az nem ugyanazon elbírálás alá kerül mint mondjuk egy bkv busz??
"Véleménye szerint a BKV esetében nem közterületről van szó, mint a rendőrségi térfigyelő kamerák esetében, és nem is magánterületről, mint a bankok"
Hát nem tudom de nekem ez nem logikus. bank magánterület? Igen. Azért megyek be hogy egy szolgáltatást igénybe vegyek? Igen.
Szellem, a jogi elbírálás ilyen esetekben kitérhet a vagyoni értékre?

Dr Minimum 2009.06.30. 09:24:46

Egy ilyen ombudsman csak a véleményét mondhatja el, vagy adott esetben meg is tilthat valamit? Mert ha nincs ilyen hatásköre, akkor szépen biccenteni kell felé, hogy igen, hallottuk a baját, és szépen leszarni a továbbiakban.

Csak tudnám, hogy ezek a szarháziak miért mindig a bűnözők jogait védik...

Geza 2009.06.30. 09:24:58

Azért mielőtt sajnálni kezdenénk a szegény szerencsétlen (hüpp-hüpp) kallereket, némelyik igencsak megtesz minden tőle telhetőt, hogy kihúzza a gyufát.
Én alapból olyan békés vagyok, hogy a dalai láma hozzám jön látogatóba, ha egy kis nyugalomra vágyik a tibeti hegyek nyüzsgése után, de már nálam is paraszthajszál híján sikerült elérnie némelyik setét tahó rozmár kallernek, hogy vasat húzzak rá.

De legyünk optimisták: remélhetőleg ezeknek a retardált paleantropuszoknak is eljut az agyáig a kamera jelenléte és visszább fogják a ménkü nagy pofájukat, vagy ha nem, akkor a felvétel az ellenük szóló perben sem tűnik el pl. 'műszaki hiba miatt'... Mert ha netán mégis, akkor erősen valószínűnek látom, hogy a kamerák felvételein max. egy szőrös alkar fog látszani, ami a látómezőbe emel egy flakon kályhaezüst-sprét, aztán szép egyenletesen végigfújja a védőüveget.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.06.30. 09:28:08

ki ez az ombucman hogy csak úgy megtilthat bármit? ő az atyaúristen?

szarni rá, oszt jónapot...

Grafithuszar 2009.06.30. 09:37:02

@Dr Minimum: Nekem is ez jutott eszembe. Tudtommal az ombudsman nem tilthat meg semmit csak ajánlást tesz.
Vagyis a BKV simán mondhatná hogy "ok kösz szépen, majd megfontoljuk valamikor a javaslatodat..."

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.30. 09:44:32

Néha egy erőskezű diktatúráról álmodozom...

Apám szokta mondani, az embereket lehet tnítani, az állatokat csak idomítani.

A magyarok sajnos állatok.

csviktor 2009.06.30. 09:45:53


Már megint ez a liberális köcsög felfogás. A bűnözőnek mindig vannak jogai, de te ne védd meg magad, mert az alkotmányellenes. Fasszopó Jóri!

Amúgy meg szerintem azért nem lehet összehasonlítani egy üzletet a BKV-val, mert az üzletbe legfeljebb nem megyek be, ha nem értek egyet a kamerázással, a BKV meg nem választható annak, akinek ez az egyetlen közlekedési lehetősége.

Agyalap 2009.06.30. 09:46:13

Majd ha Jóri András tömegközlekedéssel érkezik a munkahelyére, és közben segít megfékezni a büdösbunkó firkálókat és bliccelőket - el is hiszem. Addig egyszerűen csak hülyének tartom. Kérem, hogy az általam (is) fizetett ombudsman ne hozzon ilyen barom döntéseket.

Geza 2009.06.30. 09:50:16

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
Én is magyar vagyok, úgyhogy a minket állatnak tituláló megjegyzésedet inkább családon belülre korlátozd, légy szíves.

beleszolok 2009.06.30. 09:51:30

Jó vicc. Amikor meg elindul valamilyen társadalmi összefogás, pl magyar gárda, akkor meg fasisztáznak.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.30. 09:53:42

hát ez nem igaz már, kösse már fel vki ezt az idiótát!

"nem pedig társadalmi összefogással."
mire gondol ez a barom? talán valamit mondana is a hülye,

"A kamerák működtetését rossz, populista iránynak tartja"
honnan szökött meg ez a debil??!!
populista? ez a barom azt hiszi a populista pejoratív szó!
(mint az ellenforradalom szó)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.30. 09:55:19

@Dr Minimum: én úgy tudom csak javaslatokat adhat, be nem zárathat, be nem tilthat semmit.
olyan ő mint a kullancs, haszna nincs, csak a vérünket szívja.

Agyalap 2009.06.30. 09:58:28

@csviktor: Aki azért nem menne a BKV-val mert kamerák vannak rajta, az ne is tegye. Ott valami más szándék is van...

Agyalap 2009.06.30. 09:59:29

@Geza: Állatnak állatok - általában birkák.

Marcellusca 2009.06.30. 10:01:31

Komolyan mondom, ezektől az ombusmanoktól a falra tudok mászni.
Ezek szerint az már nem gond (lehalábbis adatvédelmileg), hogy verik a BKV dolgozókat, rongálják a kocsikat, peronokat, stb.

Érdekes, engem marhára nem érdekel, hogy egy buszon van-e kamera vagy se. Nem bűnözői szándékkal szállok fel. Három nap után, ha nem volt semmi afférom, meg (törvényileg) törölni kell a felvételt.

Az a baj, hogy egyetlen villamosvezető sem fogja beperelni az ombusmant, mert neki köszönhetően leszerelték a kamerát és azután érte őt atrocitás.
Pedig megérdemelné.

kovego 2009.06.30. 10:02:28

támogatom a kamerák felszerelését, de csak akkor, ha a g*ci sofőrt is el lehet kapni vele.
pl. látja, hogy rohanok a busz után, de az orrom előtt be vágja az ajtót, majd kikanyarodik az 1m-re lévő piros lámpához, amikor előremegyek, és mutatom, hogy nyissa ki az ajtót, akkor mutogat hátra, hogy ott a megálló.

Mourinho már nem a király 2009.06.30. 10:03:17

Verik a bkv ellenőröket? Ez még a jobbik eset...
Mellesleg mivel lesz jobb a kamerával? Valakik fognak felügyelni több ezer bkv busz meg autós kamerát? Naugye. Meg mire kiér a rendőrség hányszor verik agyon egymást a bkv-sok meg az utasok? Egy csapat csövest mikor fog elrettenteni egy kamera? Soroljam még?

Szerintem a kaller meg a jegyellenőr annyiban különbözik, hogy a kaller állandó. Egy jármű egy kaller.

Mellesleg Bukarestben a metróban gumibotos biztonságiak vannak, ott szerintem nem veri meg senki az ellenőrt.

rolika 2009.06.30. 10:04:08

"rossz üzenet lenne, hogyha csak egy ilyen technikai módszerrel lehetne visszaszorítani a terjedő erőszakot, nem pedig társadalmi összefogással"

Érdekes, amikor Kesznyétenen a bácsi villanypásztora agyoncsapta a tolvajt, valamelyik hülyemarha ügyvéd azt nyilatkozta, hogy kameráztassa be az uborkáskertet...

Társadalmi összefogásról meg ne papoljon a jelenlegi hatalom egyetlen képviselője sem, mert ha nem tudná, éppen most verik azt széjjel.

Kamerázzák be az összes járművet, aztán kurvára büntessék meg az összes firkálót, hangoskodót, botrányt okozót, garázdát stb.

Csórikám, ha nem tűnt volna fel, napjainkban számolódik fel a parttalan, mindent megengedő liberalizmus, mert nem vezetett sehova, csak az ilyen bosszantó jópénzes állások kialakulásához, mint az adatvédelmi ombudsman.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.30. 10:06:01

@Geza: De hiszen, mi itt egy naaagy család vagyunk...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.30. 10:07:02

@Geza:
Ez legalább oda vissza is működhetne....

kovego 2009.06.30. 10:08:37

@Anthony - awkward silence:
@rolika: így van, a kamera arra jó, hogy megnézd, hogy kirabolt ki, semmi másra

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.06.30. 10:09:51

Jóri egy idióta. Ez a tényállás, röviden, tömören. Ha pedig nem tehet semmit, akkor tényleg le kell szarni. Majd ha a kamerák telepítése a rongálást, a sofőr- és ellenőrveréseket, illetve a rablásokat a tizedére csökkenti, akkor csak rájön, hogy nem volt igaza (vagy nem, de tökmindegy...).

spájdernecc 2009.06.30. 10:09:52

"rossz üzenet lenne, hogyha csak egy ilyen technikai módszerrel lehetne visszaszorítani a terjedő erőszakot, nem pedig társadalmi összefogással"
ez a szegény ember nem tudja hol van
- szerény véleményem szerint a terjedő erőszakot ilyen technikai eszközökkel sem lehet visszaszorítani
viszont az elkövetőt azonosítani, és büntetni lehet
fél siker
az ilyen áljogvédők pedig kivétel nélkül puposodjanak meg

picur3ka 2009.06.30. 10:13:48

Jori Ur! Mintha lenne az embernek valasztasa, hogy a kamerazott kozteruletre nem megy, ugyan kerem.

Aki raer, meg olyan a szandeka, na az igen.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.30. 10:15:36

@Gerusz: Ez nem ilyen egyzserű. Ugyanis addigra azok a maygarok, akik firkálni, köpdösni és verekedni akarnak, már szépen fel lesznek világosítva, hogy az ombúccma' megmondta, hogy törvényellenes és majd jól nem használhatod fel ellene...

Ismerőssel megtörtént. Besurranó "magyar", táska ellop, még kis is tesz kocsiablakba, rendszám, arc minden felismerhető. Felvétellel rendőrségre beballag, megmutat mire válasz:

Előx is, rontsa le a képélességet, nem felhasználható, megütheti miatta a bokáját, jah és akar-e ismeretlen tettes ellen feljelentést tenni!!!!!

Apafarkas 2009.06.30. 10:40:02

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
Ombudsmannak nincs tiltási joga, csak véleményezési.
Az "ismeretlen tettes" jogi kategória, de ettől függetlenül igazad van. A baj az, hogy a törvények nem az áldozatokat védik, hanem az elkövetőket, afféle igazi jó liberális tempóval. Ha meg valaki rendet akar, meg csendőrséget, akkor az már igazzy veérnáczy...

Geza 2009.06.30. 10:41:14

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
Ja, már csak az hiányzik, hogy bodzázni is járjunk néhanapján :). (Már kezdtem azt hinni, hogy agyadra ment a zsindex...)

Na de hogy a témához is járassam a bagólesőmet:

Szóval alapból jó ötlet (lenne) ez a kamerásdi és a gombócman valóban egy önjáró ülep, csak épp nehéz elhinni, hogy a bkv-t mint céget akár fikarcnyit is érdekelné bármi hasznos dolog, legyen az hasznos akár az utasoknak (pl. időpecsétes bélyegzők), akár a dolgozóknak (pl. légkondi legalább a sofőröknek), úgyhogy én inkább azt látom a dolog hátterében, hogy valamelyik bkv-s nagykutya unokaöccse cégének van pár eladni való kamerája.

Ronda cinikus hozzáállás, de emlékezetem szerint mostanában bárminemű nagyobb fejlesztést nézünk meg, sohasem a köz számára nyújtott kényelemről/hasznosságról szóltak, hanem inkább a túrós mutyi keretében elkövetett egyéni harácsolásra adtak újabb és újabb példát.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.30. 10:48:38

"rossz üzenet lenne, hogyha csak egy ilyen technikai módszerrel lehetne visszaszorítani a terjedő erőszakot, nem pedig társadalmi összefogással"


Igen ezt tőlünk nyugatabbra is rossz üzletnek tartják (pedig tapasztalataim azt mutatják ott nincs annyi állat), azért van a villamoson, metrón, buszokon, elővárosi vonatokon is. Ombucmanunk egy kicsit agyhalott :D

Jut eszembe ombucmanbácsi, ha már ilyen faszszopó tetszik lenni, vizsgálja meg a MÁV ezen járműveit: Talent, Flirt, Desiro mert hogy is képzelik ezek a szemét gyártók, hogy kamerákat helyezzenek el a folyosón, a kamerák jelenlétét gondosan kimatricázza, hogy esetleg elejét vegyék a rongálásoknak, usw...

Jóri Bandi üdvözlöm anyukádat ;)

sz_ 2009.06.30. 10:53:26

Jóri András szarjon sünt.

Mourinho már nem a király 2009.06.30. 11:02:32

Ja meg tudok olyan sztorit is, hogy Tecsó bolti lopásnál sem lehetett a felvétellel bizonyítani semmitse.
Arra kell az egész, hogy a bkv ellenőrizze és sakkban tartsa a munkásait. Találjanak ki valami okosabbat, első ajtós felszállás nagyon jó ötlet.

belzebubó 2009.06.30. 11:04:28

Ez az ombudsman ha már ebbe beleköt,mit fog mondani akkor,ha az elektronikus jegyet akarja majd bevezetni a BKV amin már pár éve ügyködik?
index.hu/belfold/budapest/etike7216/
Akkor aztán a chipkártya feltöltésekor amit bankkártyával lehet feltölteni még a nevünket is tudni fogják,mikor melyik járatot használtuk.Ennek ellenére a világvárosok csak igy tudták lecsökkenteni a bliccelésből adódó veszteségeiket.

Évek óta bekamerázott buszokon utazom egy "rossz és populista" irányú országban és még mindig nem vizelek ágyba és nem okoz személyiségzavart sem.Verekedni nem szoktam.

Nw8 2009.06.30. 11:08:36

Hogyhogy nincs választási lehetőség? A bérlet helyett lehet venni kerékpárt, robogót, gépkocsit. Továbbá igénybe lehet venni a taxit, valamint gyalogolni is lehet. Vidéken meg mit gondol, hogy közlekednek az emberek, ahol reggel és este van egy db járat ? Ott nem sérülnek az utasok jogai, hogy egy rohadt boltba sem lehet elmenni napközben?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.30. 11:18:18

@Geza: Nyugi értettem én, hogy nem értetted, mit akarok mondani!:DDD

Egyébként meg az új metrón nincs is visszapillantó, hanem kivűlre-belülre kamera...

akkor most azt hogy?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.30. 11:23:17

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": azt kifelejtetted, hogy az is végig be van kamerázva. Meg van egy rakat busz, amit már úgy kapunk, hogy be van kamerázva. Talán a Combino is be van, meg a fentbb írt elővárosi vonataink is. akkor most azt hogy?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.30. 11:29:38

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Lehet a kamerákat ki kellett volna privatizálni belőle és az árából kellett volna megvenni a Combino klímáit.

Vagy betenni a krízisalapba, mer' abba amocskos fidesz nem tett még semmit...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.30. 11:34:34

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": lehetséges, bár a Combino klímáinak hiányát nem a Siemens hülyeségének tartom, hanem a fővárosénak....

Ehh a Bombardier Talent motorvonatában sincs visszapillantó. Ombucman azonnal vizsgálatot! A rohadt vezér engem kameráz a felszállásnál. Rohadékok!!!!

Calogero 2009.06.30. 12:21:29

Azért ez nem teljesen így van szerintem. Mennyi ember utazik egy nap a BKV-n? Mondjuk 1 millió. Ebből hányan rongálnak, graffitiznek, vernek ellenőrt? Mximum 200-an. Tehát 999.800 embernek azért sérüljenek a személyiségi jogai, mert a rendőrség, BKV nem tudja kiszűrni, felelősségre vonni ezeket az embereket? Ha engedne Jóri ezekben a kérdésekben, akkor nagyon rövid belül London szintre ugranánk, azt meg nem ajánlom senkinek, még a gatyádban is kamera van... Ráadásul nálunk azért eddig is már jó pár helyen volt kamera közterületen is, viszont a bűnfelderítésnél nekem nem úgy tűnik, hogy hatalmas hasznát vettük volna

majomkutya 2009.06.30. 12:24:13

Az ombucmanó nem tilthat meg semmit!
Nem hatóság és nem is birságolhat.
Ha valami nem tetszik neki, és nem hallgatnak rá, akkor közzétesz, majd megírja a maga ejnye-bejnyéét az évkönyvében.
Így tanultam 4 éve az egyetemen, gondolom azóta sem változott a hatásköre.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.30. 12:30:28

@Calogero: szerintem a 200 igen nevetséges szám. aztán már fentebb írta -ha gondolod tagolva is leírom- ez a kamerás dolog nyugaton működik.
Nem éreztem magam rosszul amiatt, hogy teszem azt Bécsben be van kamerázva az összes U-bahn állomás, mellette az U-bahn is. Sőt. Valamilyen szinten növeli az ember biztonságérzetét is. ..és ha mondjuk a bekamrázás kevesebb cigánykodást hoz fővárosunk villamosain buszain, esetleg élhetőbb környezetben tudok utazni, és nem azt látom hogy szét van baszva az egész, magas ívből leszarom azt a pár majmot, akik a személyiségi jogaikkal vagdalóznak.

Azt is leírtam fentebb, hogy rengeteg gyártó már eleve így kínálja a termékeit, ők is biztosan mind hülyék (Siemens, Alstom, Bombardier, Stadler stb...)

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2009.06.30. 13:09:58

Ez nem normális az ilyen elmebeteg majmok jobban idegesítenek mint a pofátlan politikusok.

Ennyi erővel szedjék le a bolt biztonsági kameráit, az is köz által használt magán terület.

Szerintem kellenek kamerák a buszokra, akinek meg nincs mitől félnie azt miért zavarja?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.30. 13:21:39

@Calogero:

nekem nem sérül semmilyen jogom ha kamera van a buszon, mert kb, leszarom ...ahogy a kurva sok térfigyelő kamerát is.

Redcap 2009.06.30. 13:41:13

Ahogy egy cimborám szokta mondani, az ilyen Jóri féléket kurvára meg kéne verni.

ketroot 2009.06.30. 14:14:20

@Calogero:

Ez a seggbe kamera az indexes cikk hozzászólásánál is volt... Aztán fog jönni az orwelli gondolatrendőrséges téma...

Amúgy engem nem érdekel, hogy van kamera. Sőt.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.06.30. 14:15:38

@Calogero:
Személyiségi jog? Miért sérülne?
Akinek vaj van a füle mögött, az ne menjen a napra.
Ma hajnal fél háromkor beszélgettem el kedélyesen 3 darab tegelő berúgott/tépett faszjancsival, hogy az ordítozás valamint a buszmegálló összefirkálása nem helyes. Ez egyik megemelte a kezét, én csak elétartottam a 64-es kulcsot. Hát, szerintem fájt neki, de legalább a kisfiam utána tudott aludni.
Jóri fosson sünt.

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.06.30. 14:34:29

ha majd egyszer -ne adja Isten- megölnek egy drivert vagy egy ellenőrt, akkor biztosan tele lesz minden járat kamerával.
csak az a baj, hogy nálunk az ilyenhez idáig el kell jutni. preventive nem lehet, mert még v.mi jó is kisülne belőle...

Calogero 2009.06.30. 15:04:29

Ok, akkor megmondom nekem személy szerint például mi a nagy problémám ezzel; az oké, hogy jelenleg ebben a formában semmiféle gond nincs azzal, hogyha mindent az égadta világon telekameráznak, de tegyük fel, hogyha (és azért ez nem túl valószínűtlen) valaki olyanok is hozzáférnek ehhez, akiknek nagyon nem kellene és a fotelből simán végigkövetik, hogy én éppen merre járok, kivel találkozom, mit csinálok pontosan, stb., az már annyira nem vicces (mondjuk a jelenlegi főnököd fülébe jut,h vadul interjúzgatsz máshol). Emellett meg lehet szorgalmazni, hogy minden centiről figyeljék kamerákkal a rendőrök, hogy mikor, ki, mit csinál, de szerintem kurvára senki nem fog örülni, amikor egy átlagosan leközlekedett hét után kap majd mondjuk 8 csekket, amiért átment a már pont piroson, 4-et, mert mondjuk 5 méteren belül állt meg a kereszteződésben, 3-at meg mert éppen nem volt bekötve, vagy mondjuk szombat hajnalban 4-kor valamelyik parkban dobott egy sárgát, vagy csak útban a Gödör felé megivott egy sört

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.30. 15:34:43

Remélem találkozok ezzel a fasszal egy buszon és megverhetem. A kamera úgysem vesz, mert nincs...

tudi 2009.06.30. 16:23:41

Ekkora egy sügért, nem a való világban él az biztos. Legalábbis nem a realítások talaján.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.30. 16:28:18

@Calogero: Az elméleteddel az a gond, hogy a felvételek megszerzése nagyobb ráfordítást igényelne, mint a várható haszon. Az általad felsorolt dolgokért az esetek 99,999%-ban nem éri meg fizetni. Ki akar arra egy petákot is pazarolni, hogy az áltagnapjaidat kövesse le?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.30. 16:30:08

@Calogero: És ez téged mit zavara? Téged olyan kibaszottul mélyen érint, hogy felveszi a kamera, hogy utazol egy villamoson vagy buszon. Akkor ne szállj fel rá. Nem kötelező.

Calogero 2009.06.30. 16:50:57

Vagy például valami masszív tüntetés van az éppen aktuális kormány ellen, mert valami böszme nagy baromságok halmazával lenullázták az országot, vagy börtönbe zártak egy ellenzéki vezetőt, vagy csak betiltottak valami médiumot, elcsalták a választást whatever.. és mondjuk több ezren kimennek tüntetni ellenük, de a rendőrség, hadsereg leveri a tüntetőket, aztán leülnek a képernyő elé, megnézik ki volt ott és egyenként bevisznek mindenkit. Oké, hogy ezek csak fikciók (az előzőek is), de szerintem a történelem alapján már ezerszer bebizonyosodott, hogy amit lehet rossz célra is felhasználni, azt tuti biztos fel is fogják.
Egyébként engem meg igenis ne nézegessen minden ok nélkül kamerán senki és bár kurvára nem használom a BKV-t, azért nem lehetne kizárni az utazásból, mert nem tetszik ez az állapot.
Ennyi erővel rakhatnánk minden lakásba is egyet-egyet, hogy ellenőrizni tudják nem termesztünk-e pincébe kanabiszt, vagy nem verjük-e a feleségünket, esetleg nem ártana pár kamera repületerek mosdójába sem, hátha ott csatolják fel a bombákat.
Szerintem inkább a megelőzésre kéne a hangsúlyt fektetni + ha ilyen nagy a félelem a romló közbiztonság miatt akkor több rendőr kell az utcákra és példás büntetések

kyncza 2009.06.30. 17:07:41

@Calogero: sztem egészen addig ellenzed ezt, amig valaki orrba nem vág a buszon, és a magáévá nem teszi a cuccaid, amit utána bizonyíts, hogy a tied volt...

Calogero 2009.06.30. 17:15:28

már volt ilyen kétszer is 14 évesen.. és mégis ellenzem. Na mindegy, nem akarok senkit győzködni, de azért ennek a dolognak erősen két oldala van, csak erre akartam kicsit ráirányítani a figyelmet

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.30. 17:47:34

@Calogero:

Te paranoid vagy.
Elárul egy titkot: a kutyát sem érdekli hogy te hol és merre jársz!

Most már könnyebb egy kicsit? :))

picur3ka 2009.06.30. 18:09:45

Nem kell Caleogero-t annyira bantani azert, van neki igazsaga is.

Az orwelli vilag eljoveteletol es a polgar haloszobajaba is bemaszo kormanyhatalomtol sokan tartanak manapsag. Ennek a veszelyet szem elott kell tartani es megfelelo szabalyozasnak lenni a visszaelhetoseg megakadalyozasara.

Egyebkent a cegeket minden perced erdekli marketing szempontbol.

ketroot 2009.06.30. 18:11:05

@Calogero:

Szerinted a tüntetéseken a rendőrség nem kameráz?
Persze, az igaz, hogy szomorú dolog, hogy be kell kamerázgatni pölö egy buszt, mert manapság menő elverni az embert, meg szétcseszni a környezetünket. De ez van...

Tündér_Lala 2009.06.30. 18:24:07

@zero: Mondjuk azért olvasd el Illyés Gyula Egy mondat a zsarnokságról című versét. Talán meg sem érti aki nem szagolt olyan levegőt...
De buszon, utcán nem zavar a kamera.

Calogero 2009.06.30. 18:39:39

@zero: köszi Zero, mostmár tényleg mintha kevesebb árnyék követne..
Egyébként meg ha logikusan végiggondolom, simán összejön egy összeesküvés elmélet; lebutított igazságszolgáltatás, impotens rendőrség, pozitív diszkrimináció -> elégedetlen, rettegő emberek, akik könyörögnek a szigorúbb törvényekért + a kamerákért orrba-szájba, meg csendőrséget akarnak bevezetni... -> kamerák, csendőrség, geci szigorú törvények, stb -> vasszigor, lépten-nyomon ellenőrizgetéssel és még azt is lehet mondani, hogy dehát ti könyörögtetek érte..
Nem vagyok paranoiás, de mások faszságai miatt én nem aszisztálok a szabadságjogaim leredukálásához. Az én értékrendem szerint senki nem potenciális bűnöző alapból, az emberek meg nem birkák, tudnak dönteni a tetteikről, ergo nem kell őket monitoron nézegetni egész nap. Ha nem tetszik a nagy átlag mostani gondolkodás és viselkedésmódja, akkor változtatni kell az oktatási rendszeren, meg kell tölteni valamilyen követhető tartalommal a médiákat és el kell érni, hogy az emberek újra bízzanak az igazságszolgáltatásba, ilyen egyszerű

Geza 2009.06.30. 18:56:17

@Tündér_Lala:
"De buszon, utcán nem zavar a kamera."
Hát, ha rendünk délceg őrei a feddhetetlen becsületességükről lennének világhírűek, még talán nem is zavarnának a kamerák, de így igen.

És nem, nem kell arra apellálni, hogy 'ugyan kit érdekel, hogy én merre járok', mert nem kell, hogy _én_ érdekeljem őket, ugyanis anélkül is járhatok nagyon rosszul a dologgal, hogy ez konkrétan ellenem irányulna, elég, ha ez igazolhatja, hogy rosszkor rossz helyen voltam.

Hipotetikus eset: valamely politikusunk kicsi fiacskája elkövet valamit (pl. berúgja egy ékszerbolt kirakatát, és kiemel egy órát stb.), a kirakatban hagy pár szálat a kék farmergatyájából, ott felejt egy zöld nájlonszatyrot, majd a szomszéd kerületben eldobja az óra dobozát. Az ujjlenyomatok persze rejtélyesen megsemmisülnek, de azért kéne egy balek, aki elviszi a balhét, hogy ne is kérdezze senki a gyereket az új órájával kapcsolatban.
Tegyük fel, hogy én kék farmerben és zöld szatyorral pont azidőtájt utaztam át a fenti két kerületen (meg amúgy még rajtam kívül pár egyéb ember úgyszintén), ez alapesetben semmit nem oszt, nem szoroz, de még csak nem is Laplace-transzformál.
Node ha szép akkurátusan körbe van kamerázva a vidék, mennyivel másabb már a helyzet:
- egy áruház kamerájának a felvételen látszok, ahogy a zöld szatyorral a kezemben (kék farmer, fehér póló) kilépek az áruházból
- a busz kamerájának felvételén látszok, ahogy haladok a (majdani) tetthely irányába
- a buszmegálló melletti mozi előtti kamerán látszok, ahogy leszállok a buszról
- (pár egyéb kamerán talán látszana, hogy én szépen átsétálok a busz megállójából a villamoséba)
- az ékszerbolt kameráján látszik, ahogy egy farmeres alak belép a kirakatba (arc itt ugyan nem látszik, de sebaj)
- a villamos kameráján látszik, hogy felszállok a járműre
- szintén itt látszik, ahogy leszállok a villamosról kb. két utcányira onnan, ahonnan a politikuscsemete (tőlem függetlenül) eldobta az óra dobozát
- stb.

Összefoglalva:
- van egy zűrös ügy, amihez balekot kell fogni
- a kamerák anyagáról ki lehet pécézni valakit
- ezen kamerák anyagait nyomozati anyagként le lehet foglalni
- a balekot be lehet vitetni 72 órára
- mire ő egyéb kamerák adataira hivatkozna, mint mentő alibi bizonyítékaira, azok már (3 nap!) rég törölve lettek
- még ő próbálhatja bizonyítani az ártatlanságát pár homályos kép ellenében
- ha csak egy kis nyomás is van a bíróságon, akkor csont nélkül elkaszálják ezen képek alapján is

- mindez nem lett volna lehetséges, ha nincsenek azok a homályos képek
- természetesen ehhez kell befolyásolható bíróság és korrupt rendőrség is, de ezt azt hiszem, vehetjük adottnak

- ergo: bármikor bármelyikünk megszívhatja

Tündér_Lala 2009.06.30. 19:24:57

@Geza: Szerintem itt azért még nem tartunk. Bár ha Budaházinak hívnak....
Szóval ilyen konspirációt csak komoly cél érdekében csinálnának, ezt viszont kamera nélkül is megtehetik, méghozzá könnyű szerrel. Nem oszt nem szoroz.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.07.23. 17:30:51

@csviktor: MINDIG van valasztasi lehetoseg. ha nem fogadod el a BKV felteteleit, lehet menni gyalog is.

ez persze NEM azt jelenti, hogy ok leszarhatjak a szerzodest, melyet veled kotnek; csupan azt, hogy te SEM szarhatod le.

a jarmuvek rongalasahoz valo jog benne van a szerzodesben? nincs, sot, kizaro ok az utazasbol.
a sofor bantalmazasa benne van a szerzodesben? nincs, mivel koztorvenyes buncselekmeny.
az benne van, hogy a biztonsagi or agyonbaszhat? nincs, mert az IS koztorvenyes buncselekmeny.

matrica ki, hogy "megfigyelo kamera mukodik", a kamerak kornyeken 2-3 nagy izomerovel es hatarozottsaggal rendelkezo, am jolnevelt uriember. lendul a festekszoro? lendul a karjuk is.

indoklas: barmifele graffitizes a jarmu rongalasa. elveszik toled, veszcsengo, busz megall, leraknak, szia.

metronal nyilvan az elso allomasig el kell menni, de pl. HÉV-en probald eljatszani ugyanezt. ott szo nelkul raknak le, ha ezzel szorakozol. igaz, a rackevei vonalon szukseges is a hatarozottsag.
az 1-2 megmaradt 50 kilos kallernenit 130 kilos vezetok melle osztjak. meg igy is van jopar nyikhaj, es volt vonatdobalas is.

süti beállítások módosítása