Skip to content


       Szűrés lista

Hol van a vendéglátás nyeresége a Szigeten?

Augusztus 10, hétfő:
"Gerendai szerint bizonytalan a Sziget profitja. A tavalyihoz hasonló, 2,65 milliárd forint kiadással számolnak a Sziget szervezői, miközben a szponzori bevételek 580 millió forintról 440 millióra csökkentek." - Index

Vasárnap, augusztus 16:
"Jó eséllyel jelentős nyereséget könyvelhet el 2009-ben a 2,65 milliárd forintos összköltségvetésű Sziget-fesztivál, így a tavalyi százmillió forintos nyereséget is túlszárnyalhatják, mondta vasárnap Gerendai Károly, a fesztivál főszervezője." - Index

Hétfő, augusztus 17:
"A Tankcsapda-koncert látogatóival együtt összesen 390 ezren voltak a Szigeten, ami ötezerrel több a korábbi évek rekordjánál - mondta el a fesztivál sajtófőnöke, Vető Viktória. - A zárónapon 68 ezren voltak, így anyagilag is nyereséges a fesztivál." Gerendai tegnapi nyilatkozata alapján ezzel valószínűleg a tavalyi százmillió forintos nyereségnél is nagyobb haszonnal zárnak." - Index

O. nevű olvasónk írt nekünk ez ügyben egy levelet:

Szóval, adott a Sziget nevű élménykombinát. A Szigeten az összes vendéglátós CSAK és KIZÁRÓLAG egy helyről vásárolhat be bármit. Ez pedig a Gamma Trade Kft. Természetesen ez is Gerendai uracska cége, csak a strómanjain és barátain keresztül.
Mivel magam is érdekelt voltam egy alkalommal egy koktélbár üzemeltetésében, egy kicsit utánanéztem a cégeknek, mert Gerendai már most sír, hogy veszteséges a Sziget.

Arról pedig soha nem esik szó, hogy a másik cég mennyire nyereséges. Jó néhány évig vendéglátóztam, tehát tisztában vagyok az árakkal. A Szigeten a normál nagyker ár 2-3x ad a Sziget Nagyker (Gamma Trade Kft) mindent és még a végfelhasználói (eladási) árat is megszabják. Így a kinti vendéglátósok kb. Csak 10-20%-ot kereshetnek, a többit lenyeli a Gamma.

Nem voltam rest és utánanéztem a leadott mérlegnek és vicces számokat találtam.

Árbevétel: 1,2Mrd Ft
Anyagjellegű ráfordítás (költségek): 1,16Mrd Ft

Fizetett adó: 2,3M Ft
Nyereség: 6,3M Ft

Magyarul: a nyereség a nettó árbevétel 0,5%-a.
Felmerül a kérdés, hogy miért dolgozik egy cég, ha CSAK ENNYI a nyeresége??? Miért nem piszkálja az APEH???? Ha én, mint kisvállalkozó ilyen mérleget nyújtanék be és összesen ennyi adót fizetnék, az tutti, hogy beköltözne hozzám az apeh néhány hónapra....és utána vastag büntetés lenne az eredmény.

Magyarul: mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek!!!! 
 

Az adatok az Elektronikus Beszámoló portálról vannak: Egyszerűsített éves beszámoló pdf.
Könyvvizsgáló jelentése pdf.

/kattintva nagyobb/
 


Nem vagyok egy nagy adóguru, de ezek szerint az italnagyker majdnem annyi adót fizetett a 2008-as évre, mint én, 2 309 000 forintot.

A profit meg gondolom át lett tolva a Szigetnek ("anyagjellegű ráfordítások"), akik ugye ügyesen kihozzák, hogy "csak éppen" lett nyereséges a Sziget. Ügyes, nagyon ügyes ...

A Sziget költségvetéséről ebben a cikkben láttam táblázatot:

7% a vendéglátásból befolyt összeg, hát ez már erősen a vastagbőr kategória.

Csak egy példa: dobozos Pilsner. Önköltségi ára kb. 170 forint, ha a gyártótól veszed (ahonnan a nagyker is veszi). Ez pontosan 690 forintba került a Szigeten, ami kb. 400%-os árrés...
A csapolt Dreher 450, a dobozos pedig 580 forint volt, a négycentes mézes meg egyéb pálinkák meg 750 forint. Lehet számolgatni ...

Pl. ennél az italnagykernél egy hordó (50 liter) Dreher 18 375 forint (1 korsó = 183ft), amin már nekik megvan a hasznuk, vagyis az önköltségi ár ennél alacsonyabb.

Balaton Soundon és a Volton idén 200 000 - 200 000 korsó sör fogyott.

A Szigeten már 2003-ban is 1 millió korsót sört adtak el.
2005-ben szintén:
"Az egy hétig tartó Szigeten körülbelül egymillió korsó sört ittak meg a látogatók. Mindezzel együtt, éves szinten is észrevehető az egy heti Sziget-fogyasztás. Az italok szabott áron futnak a Szigeten, ezeket a szervező Sziget Kft. határozza meg. A Dreher Sörgyárak Rt. a Sziget Kft. érdekeltségébe tartozó, a vendéglátó egységeket koordináló vállalkozással áll kapcsolatban: ők rendelik meg a sört és adják ki a szigeten működő vendéglátósoknak. A büfékben és bárokban mindenhol a Sziget Kft. pénztárgépeit használják a sör-, bor- és üdítőeladáskor."

Gaspari Zsolt, a Gamma Trade ügyvezetője 2007-ben nyilatakozott a Népszabadságnak:


"Az idén 15 éves rendezvénynél 11 éve vezették be azt a rendszert, hogy az üzletekkel nem a Sziget Kft., hanem a tőle jogilag független Gamma Trade szerződik. Ennek több előnye is van. Egy esetleges jogi eljárás például független lenne a Sziget Kft.-től. Másrészt az általuk megszabott árakon főképp jövedéki termékeket (szesz, cigaretta, kávé) árusító kocsmákat ki sem adják: az ott dolgozók formálisan a Gamma Trade alkalmazottai, az építmények tetején található kocsmanevek pedig "ingyen kihelyezett reklámok". Az itt értékesített áru a Gamma Trade tulajdona. "Helypénz" állítása szerint nincs, csupán a forgalom arányában jár a kft.-jüknek részesedés.

Ebben a felállásban minden átláthatóbb, és a kocsmák üzemeltetőivel is könnyebb a megegyezés. Az idén mindenhol 320 forintba kerülő sör haszontartalmát nem árulta el. Becslése szerint az itt árusított termékeken a kereskedőknek 30-150 százalékos hasznuk lehet.

A Gamma Trade az idei Szigetből több mint 100 milliós bevételre számít. A szálak ott érnek össze, hogy ezt - a költségek és néhány tízmillió forint haszon levonása után - egy számla ellenében átutalják a Sziget Kft.-nek."

Vajon akkor mennyit is keres a Gamma Trade 1 korsó sörön? 100 forintot? 150 forintot? Szorozzuk fel 1 millióval ... meg vegyük hozzá a a többi italt.

Aztán faarccal fizessük be a 2,3 millió forint adót ...

ui.:
Az Econet.hu, amely jelenleg közvetve 26 százalékban tulajdonos a Sziget Kft.-ben, 2012-re maximum nettó 4,2 milliárd forintért a cég 100 százalékos birtokosa lesz - mondta Balázs Csaba, az Econet.hu Nyrt. elnök-vezérigazgatója szerdán, a Sziget Fesztiválon tartott sajtótájékoztatón 2008-ban.

Áh, nem jó biznisz ez a Sziget, alig van rajta nyereség ... tiszta balek ez az Econet, hogy megvette ...

Címkék: közélet sziget

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr221314575

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ménrót 3. rész 2009.08.18. 08:49:41

"Ezt nézzétek, EZEK MI VAGYUNK, 1200 - és még vissza 4000 évvel ezelőtt....:"   Kézai Simonnál tartottunk, aki először számolt be Ménrótról, Enéhről, Hunorról és Magyarról. A megfejtésre nem volt „túl sok” je...

Trackback: Rasszista magyar írók: Nyilas Misi pakkot kapott 2009.08.18. 08:44:57

Ady Endre: Nekünk Mohács kell "Ha van Isten, ne könyörüljön rajta: Veréshez szokott fajta, Cigány-népek langy szivű sihederje, Verje csak, verje, verje." József Attila: Kései sirató "Nagyobb szélhámos vagy, mint bármelyik nő, ki csal ...

Trackback: Zeitgeist, 3. rész 2009.08.18. 08:29:39

PART 3: Zeitgeist, The Movie | Final Edition : Hungarian SubtitlesItt a harmadik rész, ami a történelemmel foglalkozik. Bayer Zsolt, fideszes alapítótag, Echo tv-s műsorában volt vendég Bogár László, egy rendkívül művelt fideszes közgazdász, aki elmond...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EMU 2009.08.17. 20:15:35

@Marvelous: Kibérelte? Miről beszélsz? Puszira kapják. Nyilván osztásért.

Liberté__73 2009.08.17. 20:19:54

@zero:
"és kiröhög Téged meg engem, hogy van ilyen hogy nettó meg bruttó bér ... "

csak tessék csak tessék, lehet szabadon vállalkozni

Senki sem tart pisztolyt a fejedhez, hogy alkalmazott legyél, akár holnap felmondhatsz és belefoghatsz valami jó kis zsíros bizniszbe (aka: vállalkozás), mi tart vissza? Szabad a pálya!
Találj ki valamit, csináld meg és kaszálj.
a pálya széléről nyüszíteni a kiskutyám is tud

Parajpuding 2009.08.17. 20:20:41

Őszintén: ki akar adózni azért, hogy a vezírek (akár a parlamentben, akár a BKV-nál, akár....) még többet lophassanak el és tömhessenek a saját zsebükbe?
Ha van olyan sok barom (van), aki a horrorisztikus árakat megfizeti a Szigeten, akkor engedtessék már meg a Gerendainak, hogy annyit kaszáljon, amennyi bír. Ebben az országban ösztönzik a körülmények, szabályok, feltételek az adóelkerülést. Akkor mi a probléma?

Liberté__73 2009.08.17. 20:26:38

@Marvelous:
Teljesen egyetértek a mondandóddal.
+1 kiegészítés:

""Legyen káosz " - és ha a sok önálló beszerzésű utalmérő egység egyike is megbukik mondjuk egy VPOP vizsgálaton (zárjegy, jovedéki termék dolgok) akkor zárják be az egész szigetet, vagy elég, ha csak lejáratják?
Pont azért van 1 ilyen "beszállító" cég, hogy ne lehessen ilyen visszaélés a sziget kárára.

A kiskerek meg úgyis a jattból élnek, persze a 20% marzs se rossz, ha már a sziget kft odacsődített 390ezer embert nekik.

Szóval ki van ez találva és jól van kitalálva.

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2009.08.17. 20:29:58

Liberté! Egyetértek! Végre egy rinyagép! ))))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.08.17. 20:31:38

Zero a 3% nem is rossz 100 ft esetén már jobban keresek mint Bajnai

Kivlov 2009.08.17. 20:34:13

gerendait is rég főbe kellett volna lőni.

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2009.08.17. 20:36:16

gratulálok, Kivlov neked is!!
Liberté: örülök, h azért akad vki, aki hasonlóképpen gondolkozik, mint én. Már azt hittem, hogy megint mindenki csak nyavalyogni fog itt, bénák gyülekezete!!! Na, és most üssetek!!!)))

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2009.08.17. 20:37:02

Liberté: rinyagép idézőjelben. Bocs, ha nem voltam egyértelmű, plusz lsd fentebb. Éljen mi!!!!!

Liberté__73 2009.08.17. 20:41:17

@NadeApaaa!!!:
wehehe
de hát mi élünk :)
ők meg csak vannak és vinnyognak

voltál már te itt büdöslibsizsidókommunistahazaárulótrollfasz?
mert ha még nem, akkor számíts rá, hogy most leszel.
vagy banolnak.

mind2 (törölt) 2009.08.17. 20:45:40

Amennyiben a vadkapitalizmusból a vad megvalósult, akkor igen... ez az :(
Nem a vállalkozásra való képtelenséggel van gond, hanem azzal, hogy egy öröklött, velejéig korrupt és mindent gátló rendszer a saját túlélésében érdekelt.
- évtizedek óta bevált korrupciós és bürokrata gyakorlattal. Ötvöződik Bizánc, 1945-1990, és a 20-as évek USA-ja.

Liberté__73 2009.08.17. 20:47:08

@zero:
"mi nem tudunk ügyeskedni, nekünk a fizetésünk 46%-a megy az állambácsinak PONT az ilyen Gerendai félék miatt, aki 1,2 milliárd után röhögve befizet 2 millió adót ... "

ezen is finomíthatnál egy pöttyet:

Gerendai fizetése után is 46% megy az államnak, SŐT, van párszáz ember, akiket ő alkalmaz, na ezek fizetésének is a 46%a megy az államnak, a cég nem csak szaros TáNya-t fizet (ami itt most 2M), hanem ÁFA-t is például vagy jövedéki adót, járulékokat, stb.

De írtam már: tessék vállalkozni, ott az arany élet lehetősége! Legyél a magad ura!

f.m.j. 2009.08.17. 20:48:40

@Liberté__73: @NadeApaaa!!!:

Most mehettek a dicsőség hegyére megdicsőültködni, ti szegény, méltatlanul bántalmazottak, hüpphüpp :):):)

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2009.08.17. 20:51:38

Most fmj tulképp mit akartál mondani?

globocnick 2009.08.17. 20:52:19

@navera:
Köszi szépen, de saját beszerzőim vannak a Négy Tigrisen. Megbízható, becsületes pólóárusok Tiencsinből...

vázkulcs 2009.08.17. 20:52:45

Érdekes, hogy az árbevétel kb 30 millióval haladja meg az anyagjellegű ráfordítás költségét.

Ez vagy azt jelenti, hogy nem a nagyker ár 3x-ért adják tovább a cuccokat, vagy vmi nagy játék van itt a számokkal. :)

mind2 (törölt) 2009.08.17. 21:05:17

@Liberté__73: a bankok kockázatához mit szólsz ? Hogy is van ez ? Úgy tudom nem állami kézben vannak... rosszul tudom ? Ejnye. De akkor 4-600 milliárddal mi a francért is kellett megsegíteni őket IMF lóvéból ?
Jah, mert hogy bankokrácia, ugye ?
Nehogy veszni hagyjuk az arany életüket ?
Kár, hogy ebből a gazdaságépítésre szánt csekély összegből egy magyar vállalkozást sem pörgettek fel...
rossz pénzhez nem adunk jó pénzt alapon.

Tudom mi az alkalmazottnak lenni,de azt is látom nap mint nap, mit jelent a könyvelőtől hazajönni a listával a 16 db. utalni valóval, mindet más számra - persze, hogy egyszerűbb legyen.

El kéne dönteni, hogy mit követünk. De akkor ne sírjon a szád a több százezernyi romungró játékgéppénzéért, mert azt én, mint szociálisan érzéketlen , öngondoskodó kapitalista magasról sz***m le. Azt is ha nekik nem lesz egészségbiztosításuk, meg azt is, ha nyugdíjuk sem lesz.
Akkor ohne kettős mérce, és ohne jajgatás.
Legfeljebb 3 - 5 millió ember biztosítás nélkül, viszont nincs BKV végkielégítés, nincs MÁV vagonlopás, és nincs annyi köztisztviselő, mint az egérszar.
Hát legyen. De akkor 30 év legyen a hivatallal való visszaélés, megvesztegetés...stb. büntetési tétele.

Adrinho 2009.08.17. 21:06:51

Számok...

amikor te/ti azt mondjatok h draga a sziget, szamolj...
a fél literes kóla. 360 forint volt a szigeten...
Ezt ugye 199ft veszed meg a boltban, a szigeten a kozponti beszerzesi ara volt 260ft.. Hogy is van ez???

egy korso sör 450ft volt ...egy 50literes hordobol, matekkal szamolva kijon 100korso(SOHA)...
Igy a vendeglatos "haszna" 16ft korsonkent...

jaaa... a rövid italok.LOL egy üveg BAcardi központi beszerzési ára 10.000 forint...

hagyjuk... vicc az egesz

f.m.j. 2009.08.17. 21:21:02

@NadeApaaa!!!:

lásd a saját kommentjeiteket, ahol tkp kifejtitek, mennyivel különbek is vagytok azoknál, akik csak irigykedni tudnak, meg luzerek, mert nem kezdenek saját vállalkozásba, pedig a lehetőségek tárháza mindenki elött nyitva áll, nem sorolom...

Mellesleg libériással egy platformra kerülni enyhén szólva is cinkes :):):)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.17. 21:21:50

@mind2:

Igen, fentről kéne, törvényi szinten nagy-nagy rendet tenni. Mert bizony Gerendai meg a többi csak kihasználja a kiskapukat, amiket nyitva hagyta a "nagyok".
Szokásos magyar ügymenet: papíron minden tiszta. Csak gyanús, meg olyan erkölcstelen szaga is van....

f.m.j. 2009.08.17. 21:23:09

@fmj: ... és még ennek örülni, majd ezen jól összekacsintani vele pajtáskodva :):):)...

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2009.08.17. 21:23:15

igen, különbek, mások vagyunk, mert nem rinyálunk egyfolytában. igazad van, fmj.

f.m.j. 2009.08.17. 21:25:10

@NadeApaaa!!!:

jaja, te csak azon rinyálsz, hogy mások mennyit rinyálnak, jé, tényleg igazam van

Tanuld meg: senki sem jobb, vagy különb senkinél.

Ennyi.

f.m.j. 2009.08.17. 21:27:01

senkinél=másoknál

mielött belekötnél szellemi társadhoz híven, NadeApaaa!!!

uninterested 2009.08.17. 21:28:42

Ha tehetném én sem fizetnék adót.
De a vállalkozó megteheti, és meg is teszik, mert megteheti. Ki vonja felelősségre? Ilyen töketlen kormány mellett mindent meg lehet tenni.
Ha nincs következmény, nincs visszatartó erő és mindenki adót csal.
Ennyi. Ők csak kihasználják. Megtehetik. Én is meg fogom tenni.

Polimer · http://mediterrano.info/hu/mediterrano/mediterrano 2009.08.17. 21:29:58

Ez most újdonság?! 3 évvel ezelőtti volt fesztivál. Ők adták a pénztárgépet és a bevétel bizonyos százalékát kaptuk meg mi egyszerű "tovább értékesítők"! Egyébként meg ezen mi van csodálkozni való, üzlet, pénz, na meg az erősebb kutya baszik! Ha nem tetszik nem mész ki! Mi is megkerestük a pénzünket hiába jött naponta többször Gasparik bácsi quadon!!

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2009.08.17. 21:30:03

fmj: na ez a rinyálás, amit írtál éppen: összefüggéstelen, hangzatos, kioktató, üres frázisok, hahahaha: "senki sem jobb, vagy különb senkinél", hihiihihihi. Liberté?

steflac 2009.08.17. 21:32:36

Szerintetek, ha nem lenne sziget, több lenne a budapesti stadionos jellegű koncert, saját cuccal, satöbbivel?
A sziget vajon elszívja az ilyen lehetőségeket (keresletet, kínálatot), és csinál belőlük gyenge hangzású nagyszinpados produkciót, vagy a sziget nélkül még koncertek se lennének?
Ez vlamiért napok óta motoszkál bennem...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.17. 21:32:40

@Liberté__73: Ha költségel, akkor az ÁFÁ-t is visszaigényli, azt ne sorold már ide te észkombájn...

Liberté__73 2009.08.17. 21:39:32

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Hát ez nem ilyen egyszerű, könyveléstechnikából tudnálak azért korrepetálni.

De röviden: mivel nyereséges a cég, ezért a felszámított ÁFA erősen valószínű, hogy nagyobb, mint a levonható, azaz nettó ÁFA befizető a cég.

f.m.j. 2009.08.17. 21:40:54

apuskám,

ne rinyáljál már, lépj túl rajta, hogy ennyire igazam van...

f.m.j. 2009.08.17. 21:41:53

meg aztán egyedül nem megy, minek hivogatod segítségül liberkét?

Liberté__73 2009.08.17. 21:42:15

@fmj:
ja nagyon szóltál, mint a húszfontos ágyú
mehetsz öblíteni, ciceró

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.17. 21:43:38

@Liberté__73: Felesleges. Ez egyértelmű, de ha minimalizálja a nyereségét, akkor az ÁFA többlete is minimalizálva van. Értetted te ezt elsőre is, csak szórakozol.

f.m.j. 2009.08.17. 21:43:43

apuka, megjött a segítség...


na, én megyek Csengetett Mylordot nézni..

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.17. 21:49:28

@fmj: Ne is törődj velük. Ez a nagypofájú, megmondóember stílus épp bukóban van. Demszky, Kóka, zsebredugottkézzeladokinterjút Horn, Kuncze ezek mennek a pöcébe. A baj, csak az, hogy soha nem lesznek felelősségre vonva.

A kis pajtások próbálják követni a stílust, csak szarul nyomják. Mylord király!:D

mind2 (törölt) 2009.08.17. 21:50:07

@Liberté__73: ne ámenezz, mert legközelebb, ha lenácifasiztázol azért, mert szociálisan érzéketlenné váltam Kalányos Izaura 13 éves családanya 3 gyermeke egészségügyi ellátását illetően, különös tekintettel az eddig ingyenes, de holnaptól - tegyük fel - költségtérítéses DI-PER-Te oltást illetően, akkor majd visszakérdezek, hogy mi közöm hozzá, ahhoz sincs közöm, hogy Mr. Smitht Bronxban biztosítás hiányában egy kórház sem fogadja. Mint ahogy Kalányosékat sem majd idehaza. De míg az USA-ban ez csak a bejáratott napi gyakorlat, addig nálunk sok százezer Izaurának mi fizetjük az oltásokat, a cigi-pia-játékgéppénzt...hogy kellően demagóg legyek.
És hogy még ennél is demagógabb legyek : ha az ÁLLAM a gatyát is leszedi rólam minden hónapban, és ellopja- pocsékolja- herdálja a pénzem, melynek hiányában nem vagyok képes az igazi öngondoskodásra a jövőmet illetően, akkor felteszem a kérdést ? Nincs jogom ellopni azt AMI AZ ENYÉM ? Lopnak tőled ? Dugd el, titkold, lopd vissza... Nagyban - kicsiben, minden szinten, egy velejéig rohadt, elcseszett rendszertelenségben.

Liberté__73 2009.08.17. 21:51:31

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Szórakozik a nagyanyám térgyekalácsa. Beléd próbálok némi tudást beütni.

A minimalizált ÁFA is befizetés, nem?

Arról nem beszélve, hogy a költségszámla másik résztvevőjénél megjelenik a bevétel.

De még egyszer -igérem utoljára-: az vesse rájuk az első követ, aki nem addig fifikázik, míg a élerhető legkevesebb adót kell fizetnie, persze a törvényes keretek között.

Van kő a kezedben?

mind2 (törölt) 2009.08.17. 21:52:34

@Liberté__73: jah, na de Apa, már megint Te vagy Te ?? komolyan, hogy erre mi szükség :(

Liberté__73 2009.08.17. 21:53:51

@mind2:
Hát akkor ha ennyire szomorú a helyzet: brühhühhüüüü.

Liberté__73 2009.08.17. 21:55:43

@mind2:
mind2 lő ... bedobás :D

én én vagyok. nem nadeapa, nem bohóc, nem mittoménki akire mindig megpróbáltok rásózni

The one and only.
Unique and irreplaceable.

lajosss 2009.08.17. 21:56:47

Annak az embernek volt egy jo otlete,kockaztatott es bejott neki,meg szep hogy jol keres!
Te meg egy kisz irigy buzerans vagy akinek meg Nem jott be! you have to live whit it!

Liberté__73 2009.08.17. 21:58:00

@mind2:
nem kérek, kösz
és nem vagyok marcsi

mesmithy 2009.08.17. 22:00:24

Kicsit off, de valoban csak a szigettel lehet orszag imazst epiteni? Egy hetes alkohol es drog mamor, ebbol all az orszag? Tenyleg ilyen kulfoldi turistakat akarunk vonzani (ld. a franciak es aquaword esete)?
Egyebkent pedig a hazai vendeglatas nagyresze, mar reg maffia alapon mukodik.

f.m.j. 2009.08.17. 22:02:43

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

úgy akartad mondani, hogy velE, mert hogy ez önmagának segít be, ha néha elakad, tényleg azt hiszi, ha több példányben intézkedik okosabbnak hiszik, vagy elérheti, hogy a meggyőzni kívánt emberek azt véljék, hogy milyen sokan is képviselik a felvilágosodást

Szerintem kínozzuk addig, amíg sírva nem könyörög zeréknak, hogy töröljék örökre :))

én el is kezdem: kiscsillag (ezért a múltkor nagyon kikaptam... :):)))

mostmár tényleg nézem a Mylordot :)

@mind2:

hajrá :):):) mindig neked van igazad, akármit is írsz :)

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2009.08.17. 22:03:44

hát nem gondoltam volna, hogy fmj tényleg ennyire béna lúzer, de hát ez van...)))) jóéjt mindenkinek!

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.17. 22:04:45

@Liberté__73: Te tényleg kurvára nem vágod, vagy direkt csinálod? Igen, az is befizetés. Igen 1 Ft nyereség után is kell adózni, tehát mint cég teljesítettem a kötelességemet és kivettem a részem a törvény által megszabott adózási kötelezettségemből.

Ezt senki nem vitatja. Továbbra sem a több adózás mellett ugatok egész nap, hanem az mellett, hogy legyen kevesebb adó, viszont a kiskapuzási lehetőség is legyen kevés, vagy szinte semmi.

Ez a másik cégnél meg megjelenik mint bevétel... ne játszuk már ennyire a hülyét, mikor már öreganyám is érti az offshoros trükktől kezdve, az összes szarságot, amivel itthon adót lehet csökkenteni. A legalja számlavételtől kezdve...

Liberté__73 2009.08.17. 22:06:05

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

"Ez a nagypofájú, megmondóember stílus épp bukóban van. "

télleg? szíjártót kirugják? miről maradtam le?

martonyi épp most mondta el az ő köteles beszédét, kb: a fidesz be fogja vezetni a kettős állampolgárságot (mit nekik népszavazás!)

várom már mikolát, kövérlacit ja és az arcokat 2010ben, mikor _megint_ a finishben kúrják el a padtársak

Liberté__73 2009.08.17. 22:07:52

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

"már öreganyám is érti "
Akkor meg miért engem fárasztasz itt, T. öreganyáddal beszélgess el egy kicsit, hátha ragad rád is a tudásából.

mind2 (törölt) 2009.08.17. 22:08:10

@Liberté__73: akkor maradjunk annyiban, hogy az általad olyannyira preferált öngondoskodás és vállalkozói szellem jegyében hanyagoljuk a leszakadó néprétegeket. Mint élenjáró vállalkozó, gondolom Te sem forogsz álmatlanul, hogy jövő hónapban miből fizessük ki Kelet- Magyarország beiskolázási támogatásának 80 %-át ( forráshiány ugye )
DE akkor ne is akarj ugyanazen elesettek szószólója és jogvédője lenni, mert farizeus gondolkodásra vall.
Tehát mától nincs nácifasisztakirekesztőtökömtudjalibsiduma...
Mától kezdve viselkedj úgy, mint a klasszikus amerikai kertvárosi vagy vidéki fehérek. Távoltartással, enyhe fintorgással a lumpenvilág iránt, és a hittel, hogy amiben élsz, az minden világok legjobbika :) marcsi :)

@mesmithy: országimázst is lehet, meg a Szent László kórház egyik részlegét is. Az újonnan regisztrált HIV fertőzöttek 20-25 %-a 20 éven aluli.
csak úgy eszembe jutott :(

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.17. 22:13:09

@Liberté__73: ő mondta, hogy írjak neked, mert látja a kétségbeesésed és nagyon sajnál téged. Azt mondta, hogy olyan kis világszerencsétlenjének képzel téged, de megnyugtattam, hogy itten kérem egy többgyermekes, értelmiségi, vállalkozó édesapát rejt a nick, aki az ország megmaradt józan eszét képviseli.

Ekkor felnevetett és azt mondta, ma ez volt a 2. legjobb vicc Német Miklós tisztikeresztje után és elment szilvalekvárt eltenni.

Liberté__73 2009.08.17. 22:14:57

@mind2:
"Mint élenjáró vállalkozó, gondolom Te sem forogsz álmatlanul, hogy jövő hónapban miből fizessük ki Kelet- Magyarország beiskolázási támogatásának 80 %-át ( forráshiány ugye )"

Lehetek őszinte. Leszarom. Ne fizessük ki. Ugyanis ez nem megoldás. Orrba szájba támogatni.

"Mától kezdve viselkedj úgy, mint a klasszikus amerikai kertvárosi vagy vidéki fehérek. Távoltartással, enyhe fintorgással a lumpenvilág iránt, és a hittel, hogy amiben élsz, az minden világok legjobbika "

Miért mától? Eddig is így viselkedtem. :)

mesmithy 2009.08.17. 22:15:26

@mind2:
Jobb helyeken pontosan ezeket az fajta "turistakat" probaljak mindinkabb tavoltartani, de persze itt megint jelen van a jo nekunk a szar is szemlelet, ha az is hoz valamit a konyhara. Most oszinten ezek nagyresze eltolt a szigeten egy satorban egy hetet es hazaerve csak arra emlekszik, hogy hogy berugott.
Dicsoseg az orszagnak!

Liberté__73 2009.08.17. 22:15:55

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Hja, szenilis már a vén trotty, apáddal kever, de ha vágja az offshore bizniszt, akkor még nem veszett el minden.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.17. 22:21:59

@Liberté__73: hajajj ezek a sértegetések, csak nem vagy ideges? Mondjuk picit lehet szenilis, de majd küld neked a szilvalekvárból, mert lehet szorulásod van és ami nem jön ki, az felkúszik a gerinceden és attól a sok szar gondolat, amit ideböfögsz...

Liberté__73 2009.08.17. 22:24:05

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
hajajj ezek a sértegetések ... begőzöltél-e?

ettől függetlenül: szilvalekvárt minden mennyiségben átveszek, de csak ha megáll benne a kanál.

mind2 (törölt) 2009.08.17. 22:36:32

@Liberté__73: Miért mától? Eddig is így viselkedtem. :) - írod
NA NEEEEE ! Az élő fába belekötöttél, ha előjött, hogy tele van a tökünk ezzel a szar újraelosztási, pozitívan diszkrimináló rendszerrel.
Le lettünk oltva, hogy micsoda szemét, lelketlen alakok vagyunk, és a túlpigmentáltak valamint a belőlük élősködő köztörvényesek nácifasiszta gyűlölői....
Értem én a te attitűdöd. Néha összeülni a többi kertvárosival, gyűjteni egy pici lóvét, meg 3 db bébidollt, hátha jó lesz a segélyszervezetnek.
Az ilyen emberek raknak a segélycsomagba wc illatosítót meg körömreszelőt, esetleg 1-2 már nem tetsző, divatjamúlt képkeretet....vagy disznóhúsos konzervet az afgánoknak :(

Szóval marcsi, innentől kezdve nem húzkodod az orrod, nem jársz antifa tüntetésre ( úgyis csak 3-an lennétek:) ) , nem vonulsz feró meg kolor mellett, és nem tapsolod meg a kókát, mikor a retkessel ölre mennek. Kapitalista leszel.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.17. 22:41:07

@Liberté__73:

azt ugye vágod, hogy egy mámoros sziget utáni pillanatomban amnesztiában részesültél, de most látom, hogy megint minden kommented kötekedés MINDENKIVEL, utolsó figyelmeztetés az újabb repülés előtt: FOGD VISSZA MAGAD!

Liberté__73 2009.08.17. 22:43:47

@zero:
csak egyenlő elbírálást várok
ha engem nem baszattnak én is maradok a topicnál

(amnesztia? - de jól berúghattál, de jó neked)

Liberté__73 2009.08.17. 22:45:40

@Liberté__73:
ööö. "basztatnak" ofkorsz

pl mind2-re miért nem szólsz rá? ld feletted.

mind2 (törölt) 2009.08.17. 22:49:52

@Liberté__73: én nem sértegettelek :) gondolom nincs is bébidollod....
"ha engem nem baszattnak " - Sigmund Freud ;)

Taktikai Atompingvin 2009.08.17. 22:51:07

@zero: Javaslom a krízisalap kb. utolsó harminc kommentjét

mind2 (törölt) 2009.08.17. 22:57:48

@Liberté__73: basszus ilyen utoljára 12 éves koromban volt velem, hogy bemószeroltak az osztályfőnöknél.. kaptam is beírást, de elloptam Mószer Aranka ellenőrzőjét és tintával teleírtam egyessel a következő szünetben. Akkor jött az igazgató, meg egy családlátogatás....

Azért Zerot remélem nem küldöd rám:))))))

Liberté__73 2009.08.17. 23:00:52

@mind2:
majd csodagyerkőc rádküldi:
@csodagyerek


bocs, de szarul viselem, ha csak a nevem miatt kivételezik velem a blogger. kábé 20an vagytok akik nálam sokkal durvábbakat írogattok

Liberté__73 2009.08.17. 23:03:05

@Liberté__73:
más szavakkal és persze, hogy ontopic legyek:
"Magyarul: mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek!!!! "

mind2 (törölt) 2009.08.17. 23:13:01

@Liberté__73: na Zero legfeljebb az egészet törli itt a végén.. mindegy. Sztem az a gáz, hogy bármi téma van,te csípőből azoknak szegülsz, akik mondják a maguk véleményét. Lősz, mindig, mindenre, mindenkire, vérmesen, és ebben ki is merülsz. Én sem értek egyet sok mindenkivel, de akkor úgy kezdem, hogy én meg nem hiszem, vagy nem úgy gondolom, vagy szerintem...nem kéne véresen komolyan venni magad, meg jobb néha röhögni a monitor előtt ...engem is lehet nyugodtan oltogatni, majd visszaoltogatok... de az anyját vagy egyéb ősét senkinek nem szidtam még ...
mindegy.
Akkora labdákat adunk itt egymásnak, humorral is le lehetne ütni...
ááá

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.17. 23:17:35

Kezdjük azzal, hogy van ebben a posztban egy jókora irigységfaktor.

Ugye a "szerencsétlen vendéglátós" fel van háborodva, hogy neki csak kb 10-20 százalékos haszonkulcsa lesz az értékesített pián. Hát ez tényleg felháborító, jaj de sajnálom szegényt. Van egy egyhetes buli, ahol a kiemelkedő forgalom garantált, az az iciripiciri 10-20 százalék is tuti üzlet, de ez nem elég, Inkább azon kesergünk, hogy mennyivel jobb lenne, ha az eladott pia teljes haszonkulcsa a miénk lenne, és micsoda gazember lehet az a pasi,aki ezt a szuper lehetőséget "elszedi" előlünk...

Ja, hogy abban nem kevés munka és költség van, hogy ennyi ember odajön és elissza azt a rengeteg piát? És hogy ezt nem az a "szerencsétlen" vendéglátos feccöli be,hanem az a "rohadt csaló" Gerendai és az ő emberei? Á, az nem számít...

Aztán van néhány konkrét állítás is, ami
legalábbis sántít ebben a posztban: pl. az idézett Népszabis nyilatkozat deklarálja, hogy a Gamma Trade azért nem nyereséges, mert ami nyeresége lenne, azt átutalja a Sziget Kft-nek. Ez pont nem arról szól akkor, hogy a Gamma Trade tünteti el a Sziget nyereségét, hanem fordítva. Amivel elvileg nincs is semmi baj,mert arról szól a dolog, hogy a vendéglátás egy része a Sziget nevű vállalkozásnak és az ő nyeresége is hozzájárul a Sziget egyéb költségeinek a fedezéséhez.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem lenne érdemes utánajárni ennek a dolognak. Az ugyanis tényleg érdekes kérdés, hogy ha a Gamma Trade 1,2 milliárdos bevételét összevetjük a sziget bevételeinek említett 7%-ával, akkor ez utóbbi ugye kb. 2,8 milliárd * 0,07 azaz kevesebb, mint 200 millió, azaz a Gamma Trade "tényleges" költsége lenne 1 milliárd, a nyeresége kb. 200 millió, de ezt utalja a Szigetnek, ahol ez bevételként jelentkezik. Tehát az lehet egy érdekes kérdés, hogy mi az az 1 milliárdos költség, amit a gamma trade elszámol.

Feltéve persze, hogy a számok pontosak, amiről egyáltalán nem vagyok meggyőzve.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.17. 23:19:21

@mind2:

"Én sem értek egyet sok mindenkivel, de akkor úgy kezdem, hogy én meg nem hiszem, vagy nem úgy gondolom, vagy szerintem"

Ez lenne a normális.

Aztán most már jóéjszakát mindenkinek. :)

Taktikai Atompingvin 2009.08.17. 23:19:25

@Liberté__73: Mikor írtam mit?Mint már említettem, vitáink során egyszer nem mentem bele személyeskedésbe, és én is csak akkor durvultam be amikor te már sokadszorra csúsztattál, hazudtál, kioktattál vagy sértegettél.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.08.18. 01:23:13

bocs, offolok:

index.hu/belfold/2009/08/18/veszelyesse_valhat_a_roma_onvedelem/

A vicces rész:
"Mint Rákos Ferenc a nyírlugosi polgárőrség az Indexnek elmondta: korábban felmerült, hogy romákat is felvesznek a polgárőrségbe, nem találtak azonban a szolgálatra alkalmas vagy megfelelő büntetlen előéletű embert a feladatra."

mhhh hehehe

Viktus 2009.08.18. 07:22:06

@Rorschach:

Az hagyján, de ez a csúcs a la index:

"A roma önvédelem megszervezése persze érthető. A Nemzeti Nyomozó Iroda ma már nyolc, romák ellen elkövetett támadás ügyében nyomoz."

Meghalt nyolc cigány a cigányoknak joga van a nyílt terror alkalmazására. Mennyi magyar embert ölnek meg cigányok egy évben?

Viktus 2009.08.18. 07:23:35

@Rorschach:

A rendőrség határozottan fellép azok ellen, akik törvénytelenül, mások jogainak korlátozásával végeznek "önkéntes járőrözést", akadályozzák mások szabad mozgását, állt a közleményben.

-

Jó határozottak egy ejnye-bejnye ... :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.18. 08:32:18

@Liberté__73:

fusd már a fentebb a kommenteket, minden 2. komment a tied, mert mindenkinek válaszolsz, kötekedve, beszólva ...

fejezed ezt be, nem akarom a sértegető Liberté komment-tengert olvasgatni ...

Liberté.........................73 2009.08.18. 08:40:05

@zero:
rendben. de mi a teendő, ha 20an piszkálnak a hülyeségeikkel?
ha végigfutottad, akkor láthattad, hogy mindig normális, ontopic kommenttel kezdődik, amíg valamelyik netharcosod el nem kezd személyeskedni velem, hordában érzik magukat erősnek, ha egyedül maradnak, mint csodagyerek, akkor hunya-hunya
én sem szeretném a liberté sértegetők tengerét olvasgatni
2 hónapig itt se voltam, mégis minden posztban ott volt a nevem meg némi fricska. ez korrekt?

Deák "Bill" után szabadon: "egy szót mondok: kettős mérce"

f.m.j. 2009.08.18. 08:50:31

@Liberté.........................73:

na, itt a rinya, hamarabb, mint vártam...

f.m.j. 2009.08.18. 09:04:26

@Liberté.........................73:

most mi a baj? Miért kell ilyen sértődékenynek lenni? Én egy korábbi, saját megállapításomra reflektáltam, de ha ez ennyire szíven ütött, nekem nem derogál bocsánatot kérni tőled (és ez komoly)

Te is megtennéd pl. csodagyerekkel, vagy akárkivel, akinek a felmemenőit is belekeverted néhány kommentbe?

Mert akkor új alapról lehetne kezdeni, normális ellenvéleménnyel, érvekkel.

Talán nem hiszed el úgyse, de szerintem senki nem azt akarja, hogy kivágjanak, hanem csupán normális hangnemet, stílust...

Na, nem rinyálok többet :)

ha erre is valami epés megjegyzésed van csupán, akkor tényleg menthetetlen vagy... :)-legalábbis én befejeztem (persze abba se vagyok biztos, hogy el kellett volna kezdeni :))

Roltii 2009.08.18. 09:05:43

@Liberté.........................73:
ne akadj már fennt ezeken. Mondasz valamit, ami sok emberben visszatetszést kelt, mert többek között közgázzal próbálod elmagyarázni, hogy miért is nem lehet úgy (nem állítjuk, hogy úgy van) ahogy Gerendaiék mondják. Arra nem gondolsz, hogy közgáz is kicsit olyan mint a statisztika, bármit kilehet belőle hozni, ha értesz hozzá. Pl: offshore cégek, körbetartozások, 26 millió alvállalkozó. Mondtad, hogy a Sziget több száz dolgozója után mennyi zsét fizetnek az államnak...Biztos vagy benne hogy ennyi alkalmazottjuk van? Nem lehet, hogy ők alvállalkozók? Ha igen, akkor megint kicsit más a dolgok állása.
A szigetes vendéglátós rinyálásba meg igazad van, ha nem jó nekik a biznisz, ne menjenek ki, előre lehet tudni hogy mi lesz a felállás. Ha meg mégis megéri, akkor lehet kussolni. DE ez nem jelenti, hogy nem lehet felvetni fura dolgokat, mint az irreálissan magas nagyker árak. Mi lenne, ha a nagyker 200-ért adná a dobozos sört, a bolt meg 250-ért? Miért alapfeltétel, hogy kb 500-nak kell lennie? Úgyis központilag határozzák meg az árat, nem értem miért lenne baj, ha minden olcsóbb lenne...Jah, a GammaTrade nem keresne annyit..bár lehet hogy véletlenül a költségek is kevesebbek lennének...na mindegy, ez már csak hangosan gondolkozás...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.08.18. 09:12:34

@Liberté.........................73:

Mi az, pályázol a "kit bannoltak ki legtöbbször a blog.hu történetében" versenyen? :o)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.18. 09:23:25

@Félkupica_Fehér_Főnök:

Nem kell válaszolni a kommentjeire, amúgy tuti megnyeri ezt a címet ...

f.m.j. 2009.08.18. 10:16:25

@zero: már csak azért se kéne kivágni, hogy ebbe se legyen igaza :):):)

Liberté..........................73 2009.08.18. 11:00:17

@Roltii:

"Mi lenne, ha a nagyker 200-ért adná a dobozos sört, a bolt meg 250-ért? "

Sőt, adhatná ingyen is, nem?
Miért adja 250ért, ha 500ért is milliószámra fogy?
A kereslet-kínálat meghatározza az árat, a szigetlátogatók nem eléggé árárzékenyek. Ennyi.
Te se adnád el a használtautódat 250ezerért, ha félmillióért is elviszik.

Roltii 2009.08.18. 11:03:03

@Liberté..........................73:
te tényleg nem akarod érteni:D Arra hivatkoztál feljebb, hogyha a nagyker adja olcsóbban, akkor a csapos adná drágábban. Ezt próbáltam neked megcáfolni. Mellesleg 800/korsóért is megvennék, ha annyiba kerül, tehát emeljük olyan magasra? Külföldi még mindig röhögve kifizetné, de tényleg. De a kedves külföldieket én lesz@rom. Akik a szigetre jönnek, az nekem nem kell mint turista, szerintem az országnak se ezekre van annyira szüksége...de lehet hogy tévedek.

Liberté..........................73 2009.08.18. 11:06:57

@Roltii:

Szerintem annyiért kell adni, amennyiért maximális összprofitot lehet rajta keresni.

zauberpferde (törölt) 2009.08.18. 16:05:46

mennyivel vagytok különbek, bárkinél is ?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.18. 17:44:37

Új Péter:
cvikli.tumblr.com/post/159740217/k-nz-k-rd-sek

Személyes kapcsolataim révén elég mély és alapos információkkal rendelkezem a Sziget látogatottsági és pénzügyi adatairól, elég jól látom, hogy hol megy kommunikációs bénázás, és hol jelenik a részben ebből táplálkozva a közönség igazán magyaros rosszindulata.

A Szigetnek valójában öt-hat olyan éve volt, amikor nagyobb nyereséget termelt. Akkor elég sokat. Ebben az időszakban béna módon végig azt kommunikálták, hogy nullával vagy “pozitív nullával” zártak, egyszer-egyszer még a “szerény nyereség” szóhasználatot is megengedték maguknak.

Most évek óta veszteséges valójában, de nem kommunikálják, helyette továbbra is ez a “szerény nyereség”, sőt újabban - tavaly, például - a “masszív nyereség” duma megy. Gerendai két éve eladta a Szigetet. Soha nem tett volna ilyet, ha nem halmoz föl akkora veszteséget, ami erre a lépésre kényszeríti.

Persze ezt senki nem hiszi el, mindenki azt látja, hogy de kurva sok ember van, de kurva sok szponzor, minden. Dehát a rendezvény olyan idiótán van költségvetve, hogy gyakorlatilag akkor tudnak pénzt keresni, ha teltházhoz közeli eredményt hoznak minden nap. tavaly azt hiszem egyetlen nyereséges napuk volt, a többi súlyos bukó (az esők miatt). Tavaly előtt dettó.

Egyébként Eszpee percepciója is téves, miszerint folyton veszetségességességet kommunikálnák. Mondom, két éve, amióta egy tőzsdei cég a Sziget tulajdonosa, például “masszív nyereséget” kommunikáltak, ami hát megint csak nem igaz.

És már megbocsáss Tapsihapsi, de nekem ezek az “elfelejtették, hogy honnan jönnek”, “kizárták az igazi fesztiválozókat” érvek a leggázosabbak, olyan igazi hippi-elempés-kommunisták, már csak azért is mert elég sok boroskólás-fetrengős fesztivál van az országban, mindenki megtalálja a magának valót, a nagy rockfesztivál meg nemzetközi műfaj, nemzetközi árakkal, ebben az árversenyben a Sziget elég jól áll. Ha ma Magyarországon rendez valaki egy Placebo-koncertet vagy egy Lilly Allen, nem tud 10 000 forintnál kevesebb jegyárat kérni. Annyi kell, hogy kijöjjön a gázsi, a technika, minden. Itt meg ki kell jönnie a Lilly Allen (placebo) gázsijának, meg aznap még ötven másik zenekarénak. Nem tartom rossznak a Szigetet ár-érték arányban.

Ezzel együtt számos ponton rossznak gondolom a Sziget üzleti és programstartégiáját, de szerintem nem ezek azok a pontok, ahol a cég rosszul teljesít. (Bár ezeket támadják leggyakrabban.)

Egyébként nincsenek a Szigetnél egykori kedves rocker fiatalok, ha csak Gerendait nem nevezzük annak a Beatricés plakátragasztói múltja és a hosszú haja miatt.

f.m.j. 2009.08.18. 19:04:55

@zero:

Ahhoz képest, hogy milyen bennfentes, baromira semmitmondó egy feltárulkozás...

Horizont 2009.08.18. 21:24:31

@zero: És nem lehet lehúzni a rolót, ha veszteséges?

lordart 2009.08.19. 06:36:44

Lehet irigyelni másokat, amiért nagyot kaszálnak, mert van ötletük, lehetőségük, kapcsolatuk, szorgalmuk, vagy bármi más, ami a "kasszasikerhez" kell és... lehet ötletelni, agyalni, kapcsolatokat kiépíteni, dolgozni, tenni azért, hogy hasonlóan "kasszasikereket" érjen el az ember...

honphibu 2010.08.16. 12:40:56

@lordart: Több szálon is érintett vagyok évek óta, úgyhogy nem messziről jött ember mondja.
Érdemes lenne megnézni tüzetesen, hogy a Sziget beszállítóinak többsége (program is, gyártás is) milyen módon lett kifizetve - ha ki lett egyáltalán. Könnyű úgy ötletesnek lenni, hogy egyszerűen, mindenféle indok nélkül nem fizetek, arra alapozva, hogy ha perelsz, annak se vége se hossza, vagy kifizetlek karszalaggal.

2010.08.16. 17:22:57

@zero: érdekes, az árszínvonal nemzetközi, a bérszínvonal meg valahogy balkáni. Lehet olyanokat mondani, hogy sok a fellépők gázsija, de az az igazság, hogy a magyar vendégeknek ettől nem lesz több pénzük, a külföldiek meg nem biztos, hogy többezer kilómétereket utaznak majd azért, hogy ITT hallgathassák meg a Placebo-t vagy Lilly Allen ugyanannyiért, amennyiért otthon is bármikor elmehetnek egy koncertre.

@Roltii: A szocialista tábor országaiban általános megoldás volt a kettős árképzés. Belföldi vendég fizetett száz forintot, külföldi vendég meg száz dajcsmarkot. Természetesen az árak úgy voltak bemérve, hogy a külföldi még így is többet kapjon a pénzéért, mint otthon, hogy legyen kedve visszajönni. Ezt kéne itt is. Amúgy tegnap voltam Lidliben, 100 Ft-tól indult a német dobozos sör, de 150--ért már nagyon jót is adtak, 7,4%-ost. És ez egy kisker. Nem kétszáz a nagyker ára, az tuti! Ezzel csak hülyítenek, hogy elpicsoghassák, hogy mennyire kis haszonnal adják tovább... na persze. Aki meg tényleg olyan retardált, hogy 200-ért veszi a sört a nagykerben, amikor a lidliben százért megvehetné áfás számlával, és visszaigényel belőle egy huszast, az meg megérdemli, hogy tönkremenjen!

süti beállítások módosítása