Skip to content


       Szűrés lista

Állásajánlat: dolgozz a közigazgatásban!

Bajnai bejelentette szeptember 22-én és hipp-hopp, már sínen is van minden. Sokat nem tököltek vele, most az egyszer az államgépezet hozta a kívánt sebességet.
"Ahhoz, hogy a nemrég letartóztatott magyar Ku-Klux-Klantól" el lehessen jutni egy magyar Obamáig, sokkal erősebb roma értelmiségi elitre van szükség, olyanra, amely képes a romaintegrációt segíteni."

Ezért 200 közigazgatási álláshelyre kizárólag csak roma diplomásokat vesznek fel.

Igaz, hogy létszámstop van a közigazgatásban.
Nem baj.
Igaz, hogy bérstop is van.
Az sem baj.

Kampányidőszak van.

Domokos kolléga lelkesen magyarázza nekünk:



Az ÁSZ jelentés sem érdekelt nagyon senkit, hogy a 10 év alatt a roma integrációra elköltött 120 milliárd forintnak nyoma sincs, most ezt megfejelik még eggyel.

"A projektet a kormány az Államreform Operatív Program keretében, európai uniós forrásból finanszírozza. A program összköltsége 100 millió forint, amely magában foglalja egyebek mellett a résztvevők vizsgára felkészítését, a vizsgáztatás költségét, a tanfolyamhoz és vizsgához kapcsolódó utazás, szállás és ellátás költségeit.

A pályakezdők első éves fizetésére 1 milliárd forintos keretösszeg áll rendelkezésre, az új munkahelynek további egy évig továbbfoglalkoztatási kötelezettsége van."

Vagyis bruttó 316 000 forint per fő per hó. Nem rossz.
Járulékokkal együtt egy év alatt pont 1 milliárd.

Az Alkotmányban viszont én ezt olvastam:


70/A. § (1) A Magyar Köztársaság biztosítja a területén tartózkodó minden személy számára az emberi, illetve az állampolgári jogokat, bármely megkülönböztetés, nevezetesen faj, szín, nem, nyelv, vallás, politikai vagy más vélemény, nemzeti vagy társadalmi származás, vagyoni, születési vagy egyéb helyzet szerinti különbségtétel nélkül.


Akkor mi alapján zárják ki a nem romákat a 200 állás közül? Milyen törvény, jogszabályra hivatkozva?

A pályázat során ki és milyen jogszabályra hivatkozva kérdezi meg, jegyzi fel és tárolja a jelentkezők etnikai adatait? Ha jól tudom, ez szigorúan tilos, kiderült már elégszer ...
(Érdekes módon MOST az összes jogvédő csendben van.)

Mikor 2002-ben Lányi Zsoltot (Kisgazdapárt) örmény (!) kisebbségi képviselővé választották, megtanultuk a leckét: mindenki az, aminek vallja magát.

Szóval senkinek semmi köze hozzá, hogy valaki magyar, szlovák, sváb, örmény, roma nemzetiségű a közigazgatási pályázat elbírálásakor, de ha mégis megkérdezik, akkor faarccal azt kell mondani: igen, roma vagyok. Még ha daliás kék szemű óriás is vagy, akkor is! És ha emaitt nem kapod meg az állást, lehet az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordulni. A fagyi visszanyal.

Halmai Zsófia, Kormányszóvivői iroda (A Birka nép blog levelezett vele):


"Az etnikai hovatartozásról nyilvántartás nem áll rendelkezésre. Romának az számít, aki annak vallja magát, így az elmúlt években – a romák számára meghirdetett pályázatok esetében – alkalmazott gyakorlatnak megfelelően a pályázók önkéntes nyilatkozatot csatolnak a pályázathoz etnikai hovatartozásukról."


A Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központnál (KSzK) honlapján kitették a pályázatot, ha diplomás pályakezdő / munkanélküli vagy, van egy  középfokú nyelvvizsgád és büntetlen előéletű vagy, akkor jelentkezz bátran:  


Tájékoztató
„a Romák közigazgatásba történő bekerülését támogató programról”
a pályázók részére


A „Romák közigazgatásba történő bekerülését támogató program” elsődleges célja, hogy elősegítse a diplomával rendelkező romák bekerülését a központi közigazgatásba és a központi közigazgatás területi szerveihez, valamint hozzájáruljon határozatlan idejű köztisztviselői jogviszonyban történő foglalkoztatásukhoz.

A program európai uniós támogatás igénybevételével törekszik arra, hogy a közigazgatás különböző területein megteremtse a roma szakemberek alkalmazásának feltételeit. A Kormány szakmai álláspontja szerint olyan szakmai műhelyekre és szakemberekre van szükség a közigazgatásban, amelyek nemcsak a romák esélyegyenlőségének horizontális érvényesülésén dolgoznak, hanem egyszersmind megoldandó szakpolitikai feladatokká tudják alakítani a stratégiai elképzeléseket.

A program koordinálását a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (továbbiakban: SZMM), továbbá a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ (továbbiakban: KSZK) végzi.

A program keretében a résztvevők minden segítséget megkapnak ahhoz, hogy sikeresen tegyenek eleget a közigazgatásba történő bekerülés szigorú követelményeinek, és képesek legyenek köztisztviselőként helytállni, ezért 250 fő felsőfokú végzettséggel rendelkező, roma származású magyar állampolgár tehet versenyvizsgát térítésmentesen (amennyiben a versenyvizsgára bocsátás általános követelményeinek megfelel és jelentkezése sikeres lesz). A sikeres versenyvizsgázók közül egy külön foglakoztatási pályázat keretében 200 fő kaphat köztisztviselői kinevezést.

A programra jelentkezni 2009. október 1-től 2009. október 15-ig regisztráció után a http://tavoktatas.kszk.gov.hu/ilias3/goto_kszk_svy_3494.html címen, egyénileg, elektronikus úton lehet.

A jelentkezés lezárása után, a pályázók által megadott adatok alapján kerülnek kiválasztásra azok jelöltek, akik a közigazgatási versenyvizsga felkészítőn és vizsgán vehetnek részt (túljelentkezés esetén a következő szempontok jelentenek előnyt: közigazgatási tapasztalat, a megszerzett diplomák száma, a diploma(ák) minősítése, doktori képzésben való részvétel, tudományos fokozat, a megszerzett nyelvvizsgák szintje és száma).

A résztvevők első lépésként a közigazgatásba kerüléshez igény szerint versenyvizsga felkészítő tanfolyamon, valamint ez után kötelezően versenyvizsgán vesznek részt (várhatóan 2009. november hónapban). Az itt felmerülő költségeket (szállás, ellátás, utazás, tanfolyam- és vizsgadíj) uniós forrásból biztosítjuk, tehát a résztvevőket nem terhelik.

A sikeres versenyvizsga letétele után a jelöltek a foglalkoztatók által meghatározott feladatkörökre kiírt álláspályázatokon vesznek részt, 200 fő kerül kiajánlásra a foglalkoztatók részére. A köztisztviselői kinevezéshez a foglalkoztatói igényeknek való megfelelés is szükséges, ezért ezen személyek foglalkoztatására csak sikeres álláspályázat után, előreláthatóan 2009. január 1-től kerülhet sor.

A képzéssel és a foglalkoztatással kapcsolatos igényeket a program koordinátorai a jelentkezési lapon mérik fel, azonban ez nem jelenti azt, hogy minden tekintetben a megjelölt igények alapján tudják összeállítani a képzési programot és a foglalkoztatást.

Információ

A versenyvizsga felkészítővel és vizsgával kapcsolatos kérdéseiket a következő kollégának tehetik fel:
Név: Dr. Abay- Nemes Orsolya (KSZK)
Elérhetőségek: 06-1-386-96-59; orsolya.abay-nemes@kszk.gov.hu

A foglalkoztatással kapcsolatos kérdéseiket a következő kolléga várja:
Név: Szakály Kinga (KSZK)
Elérhetőségek: 06-1-443-2696; kinga.szakaly@kszk.gov.hu

A programmal kapcsolatos általános tájékoztatást a következő kolléga nyújtja:
Név: Dr. Horváth Melinda (SZMM)
Elérhetőségek: 06-1-428-9808; horvath.melinda@szmm.gov.hu

 


A fenti linken elektronikusan jelentkeztem, a kb. 10 oldalas online jelentkezési lapon egyik kérdés sem vonatkozott az etnikumomra.

Vajon akkor hogyan fogják kiválogatni a 200 romát?

Érdekes, ilyenkor hogy hallgat a máskor olyan harsány, gyors és minden lében kanál TASZ és Helsinki Bizottság ...

Címkék: közélet mszp társadalom cigány állás

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr901420860

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jucus88 2009.10.02. 11:14:29

Állásinterjú előtt egy kis szolárium, és rögtön meg van az állás...

f.m.j. 2009.10.02. 11:14:34

még jó, hogy nincs 200 roma diplomás z országban...

elegem van a pozitív diszkriminációból a cigányok felé, és a negatívból a magyarok felé

beleszolok 2009.10.02. 11:16:00

Vagy azzal a cuccal bekened magad, amivel a testépítők szokják :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.02. 11:17:07

@mókusfüles bukósisak:

Biztos van 200... de inkább tudás számítson, mintsem az etnikum. Nem?
Ezzel az erővel ezt 1 milliárd EU-s pénzt egy összegben is odaadhatnák a 200 romának. Nesztek, pozitív diszkrimináció ..

VR6 2009.10.02. 11:18:39

Vagy szarral, mint Nyírmihálydiban szokták azok.

Taktikai Atompingvin 2009.10.02. 11:21:29

Rásszizmus! Mindegy is, ha találnak 200 diplomás romát, mit bánom én....

spájdernecc 2009.10.02. 11:22:22

követelem mindenféle diszkrimináció azonnali eltörlését!

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.02. 11:22:50

A rendszer tesztjét már végzi is valaki:
birkanep.blog.hu/2009/09/23/tegnap_ota_en_is_roma_vagyok
birkanep.blog.hu/2009/09/29/mar_egy_hete_vagyok_roma

tanulságos, kicsit ugyanis Medgyessy stílusú válaszokat kapott... (nem tudja, egyeztet, még most formálódik, stb.) - ennyit erről, lufi az egész szerintem.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.02. 11:24:29

@zero: van valami diszkrét bája, hogy véletlenül pont az esélyegyenlőségi főosztályvezető került a lőcsre rögtön :-) lehet, nem adott a pízből az efftársaknak, aztán feldobták? :-)

picur3ka 2009.10.02. 11:24:35

Te Zero, lehet, hogy mar reg kivalogattak oket.

A tobbseg nem kerul hatranyba egy kis pozitiv diszkriminaciotol, a baj az, hogy ezek mindent hulyen csinalnak, eltulozzak meg a koszonest is, allandoan hypon vannak, mint egy hiszterika.

(avas) · http://avas.blog.hu 2009.10.02. 11:25:15

össze kéne már hozni egy vastagbőr napilapot, kinyomtatni és terjeszteni az ujságárusoknál - is :_))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.10.02. 11:25:16

Szerintük ezzel komolyan segítenek a romák problémáin?
Az iskolázatlanságon?
A mocskosságon?
A megélhetési bűnözésen?

Ez csak egy óriási nagy kampányakció, semmi több. Ennyi erővel szétszórhattak volna egy marék üveggyöngyöt is a putrisorokon.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.02. 11:25:29

@zero: nincs ezzel gond, te is felvételizhetsz. elég ha rozsomáknak VALLOD magad. Nincs semmilyen joguk ellenőrizni.

mondjuk olyan havi nettó 500.000-es fizetésért én annak vallanám magam, aminek akarják. eszkimónak, piréznek...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.02. 11:27:06

@csodagyerek: esetükben a diploma a befejezett ált.isk. ALSÓ tagozatot jelenti :))

spájdernecc 2009.10.02. 11:28:33

köztisztviselői bértábla alapján a bérplafon 0-2 év szolg idővel, felsőfokú végzettséggel minisztériumi szinten 185 000 bruttó

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.10.02. 11:29:16

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: Nem semmi. Akkor simán bárki jelentkezhet ezek szerint. Beszarás!

Taktikai Atompingvin 2009.10.02. 11:29:55

@Seduxen: Doktori fokozat az évismétlés nélkül elvégzett 8 osztály? :))))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.02. 11:30:24

@spájdernecc: "köztisztviselői bértábla alapján a bérplafon 0-2 év szolg idővel, felsőfokú végzettséggel minisztériumi szinten 185 000 bruttó "

ez igaz, de ez legyen kiegészíthető +50% "rozsomák-pótlékkal" az esélyegyenlőség jegyében :)

Jason Bourne 2009.10.02. 11:30:43

ez a szollár ritka idegesítő csóka.
pont passzol,a szagértő kormányhoz, jobbat lámpással se találtak volna.

reKorrekt 2009.10.02. 11:31:03

1. Van-e 200 diplomás pályakezdő cigány
2. Ha van, akkor valószínűsíthető hogy nem velük van a "gond"
3. Kurvaanyátokat

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2009.10.02. 11:33:49

Ez a pozitív diszkriminációs móka már rég megbukott máshol. Dél-Afrikában pl. extra pénzt kaptak azok a cégek, ahol van néger a vezetőségben. Nosza, egy csomó helyen fel is vették ig. helyettesnek a fekete srácot, kapott irodát, telefont, fizetést, egy dologra figyeltek (mint a viccben), hogy a gombokhoz nem nyúlhat. Azaz az érdemi munkát ne zavarja. Így kipumpáltak egy csomó pénzt, amelynek a jó részét eltették a fehér tulajok, néhány feketének jobb lett az élete, de nem a tudása által.

spájdernecc 2009.10.02. 11:34:39

@Seduxen:
az valami kurvaapróbötüs kehet, mertz nem találtam :)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.02. 11:35:36

@Seduxen: Nettó 170-180k-t jelent a 316k bruttó. Röhej, de valószínűleg sokunknak jelentene béremelést egy ilyen összeg.

@laspalmas: hülyék mindig is voltak, vannak, és lesznek is, úgyhogy a dolog csupán pikáns színezetet ad a mai napnak :-)

@Jason Bourne: lámpavassal kellett volna keresni...

Nagyi Kedvenc Kisunokája 2009.10.02. 11:36:02

200 diplomás cigány? Hol?
Amúgy megyek jelentkezni. Ugyan nem vagyok pályakezdő, és diplomám sincs,de ilyen apróságokon nem akadunk fenn. Jah, és cigány se vagyok. Hmm... tényleg, hogy tudják "ellenőrizni", hogy tényleg cigány vagyok-e? Mi alapján?

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.02. 11:37:26

@spájdernecc: ez az íratlan szabály része, de ha nagyon megy a pampogás, akkor majd bekúrják valamelyik salátatörvényükbe, aztán meglesz papíron is; ne félj ettől. amúgy gondolom a különbözet a 185k és a 316k között szépen megy a megfelelő zsebekbe, szép kis zsebpénz...

Nagyi Kedvenc Kisunokája 2009.10.02. 11:37:56

Különben is, ha nem vesznek fel, akkor balhét csapok, hogy csak azért nem adnak munkát, mert zsidó vagyok. Erre úgysen fognak tudni mit lépni.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.02. 11:39:03

@spájdernecc: MÉG nem is. most szövegezik a jogszabályt :)))

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: hát ezzel sok újat nem mondtál, nem lehet, BIZTOS.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.02. 11:40:01

@spájdernecc:

Mivel EU-s pénzből megy, nem a bértáblából ..szerinted miért mondja Szollár, hogy feszültségek lesz? Ezért lesz minden ilyen intézményben mentor? Ez olyan lehet mint régen a komisszár ....

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.02. 11:40:09

@Seduxen: látom egy rogue-ra jár az agyunk :D szomszédasszony hogyvan? :D

reKorrekt 2009.10.02. 11:42:02

Cigánynak áll a világ :\

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.02. 11:42:36

@reKorrekt: 500k nettóért akár annak is :)))

tudod az elv olyan, mint a fing. tartja az ember, amíg tudja...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.02. 11:43:29

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: biztosan jól. rég láttam. bemutassalak neki? "cápaérett" nőszemély, ne aggódj :)))

Kovpet 2009.10.02. 11:44:26

Eddig csendes szemlélője voltam ennek a blognak. Maximum kávé spórolás miatt jártam fel ide. Mondjuk azért is, mert érdekelnek ezek a témák.
De ez most kicsapta a a biztosítékot. Miért kényszerítenek arra, hogy Jobbik szavazó legyek???
Nem szeretem a Jobbikot sem igazán, mert nekem kicsit "hangosan"kiabálnak, de napról napra terelnek ezek a kormánytagoknak nevezett férgek, hogy +1 szavazat legyek.
És ami a durva. Nem 200 roma!!!! Hanem évente 200!!! A magyar ember meg dögöljön meg lassan, mert mindenkinek egyre szarabb a helyzete. Egyre kevesebb a munka.
De vegyünk fel évente 200 romát és adjunk mellé mentorokat is mert nagyon nehéz szegényeknek. Azért azt feltételezem, amelyik roma eljut addig, hogy megszerzi a diplomát és lerak egyy nyalvvizsgát, annak annyira szar helyzete már nincs. Csak éppen annyira, mint bármelyik másik pályakezdőnek. Ha a magyar (mocskos názi) pályakezdőt nagynehezen fel is veszik valahova, a próbaidő alatt balra néz, mikor jobbra kellett volna, megköszönik az eddigi munkáját. Nekik adjunk mentorokat mert mi lesz ha nem?
Hát menjenek a ***** ***** ******** . LÁMPAVAS.
Köszönöm a türelmet

krankenschrantz 2009.10.02. 11:49:58

Döntöttem, hatékonyan segítek egy roma családot az integrációjában. Kitakarítom a lakásukat, beüvegezem az ablakokat, megigazítom, pótlom a tetőn a cserepeket, ereszcsatornát építek, lekaszálom az udvart, veteményeskertet készítek nekik, ások és ácsolok budit, kitisztítom a kutat, megmutatom a gyerekeknek az iskolát, hátha nem tudják, hol kell lenniük minden nap hétközben. Kifizetem a köztartozásokat, helyreállítatom a megpatkolt villanyórákat, megjavítok mindent a ház körül, ami csak elromlott vagy oszlásban van. Drága elnyomott testvéreim, már csak ezt a szintet kell tartanotok, és meglátjátok, senki sem fog előítéleteskedni rátok!

Izrael Kapitány 2009.10.02. 11:50:30

@reKorrekt: Nana! Azért itt vagyunk mi is!

picur3ka 2009.10.02. 11:50:31

Mindig csak a hulyesegre koltik a penzt, oszt kesz, ilyen szervezetekre, ni:

www.hetivalasz.hu/cikk/0910/monoki_fenyegetes

@Nagyi Kedvenc Kisunokája:

Hulye!

spájdernecc 2009.10.02. 11:51:41

jól van, megoldottam a problémát:
legyen 200 roma diplomás Kt EU-s pénzből
kapjanak EGY hivatalt EU-s pénzből
integráljanak tetszés szerint EU-s pénzből
legyen a neve mondjuk ROMA Integrációs. Felzárkoztatásiés Rehabilitációs Hivatal.
Kapja meg az eddig össze-vissza szétosztogatott költségvetési összegeket / szociális-munkaügyi-ilyesmi/ Gazdálkodjon önállóan és érjen el mérhető, kézzelfogható eredmnényt.
Legyen rá mondjuk 3 éve.
Ha működik, maradjon.
Ha nem, dózer teljes anyagi felelősséggel.

reKorrekt 2009.10.02. 11:55:25

@Kovpet: Welcome To The Dark Side :)

Viktus 2009.10.02. 11:56:48

Látszat az egész ... oktatás-neveléspolitikába tennék ezeket a pénzeket már régen nem lenne ez a súlyos kérdéskör ...

reKorrekt 2009.10.02. 11:57:38

@spájdernecc: Miért van az hogy mikor azt olvasom "roma integráció", nekem mindig a szublimáció jut eszembe?

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.10.02. 11:58:02

a posthoz meg annyit, hogy szvsz ezek arra játszanak, hogy mindenki a jobbikra szavazzon, vagy mindenki húzzon el ebből az országból. másra nem tudok gondolni.
kérem kaccsoljanak ki!

Tapmancs 2009.10.02. 11:58:48

Itt valszeg nem a diploma megléte lesz a probléma 200 cigánynál, hanem a büntetlen előélet. :)

Na de mivel természetesen nem általánosítunk, holnaptól a 10millió cigány országa leszünk.

Elképzeltem amint egy magas szőke ember odamegy a bizottság elé, ők döbbenten néznek:
- Ide csak romák jelentkezhetnek, mit keres itt?
- De hát én roma vagyok kíremszípen.
- Ne szórakozzon, szőke a haja, kék a szeme, világos a bőre.
- Mondom hogy roma vagyok, itt a nyilatkozatom róla tesó.
- Ja, úgy más. Köszönjük. Hétfőn 8kor kezdhet a pénzügyis Marikánál az emeleten.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.10.02. 12:00:28

Miről beszél ez?!
A magyar Obama már megvan!
Ha az úgynevezett romavadászokat Ku-Klux klánnak nézzük,akkor kolompár orbánnak hívják.Mint ahogy a Magyarok Nyilait az ETA-hoz vagy az IRA-hoz hasonlítani RÖHEJ.
Nem félek attól,hogy EGYETLENEGY cigányt is találnak,akit ide felvehetnek.
Köcsög bajnai azt nyilatkozta,hogy az elkövetkező 10 év a roma integrációé.Integráld őket a házikódba te buzi!Én kérek elnézést..
Hja meg szó volt a telepek felszámolásáról..ajánlhatom a lángszórót?
Az a szerencsétlen pedig,aki diplomás tuti nem putriban lakik..ennyit erről..

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.02. 12:06:46

@spájdernecc: tulajdonképp nem is rossz ötlet. kár, hogy az efftársak minden bizonnyal nem az integráció miatt csinálják ezt, pedig még működhetne is.
@reKorrekt: mer' itt szocializálódsz, aztán te is már náczi lettél :-)
@picur3ka: hogy a JKA....
@Seduxen: nyehehehe :-) szegényke meg fog ijedni ha meglát :-)

Cutbertus 2009.10.02. 12:10:04

Majd én megoldanám az integrációjukat röviden. Max. 1 hónap alatt nem lenne ezekből a férgekből egy se az országban. Akit nem lőnék agyon, azt csak azért nem tenném/tehetném mert addigra elhagyná az országot. Mennének utánuk az ilyen undorító férgek is amilyenek a s.ggük nyalásából tengetik mindennapjaikat. De nagyon unom már a sok cigányt és a futtatóikat is. Ha kinyitom a vízcsapot abból is a "szegíny romákok" gyönnek ki. Ez itt Magyarország vagy gypsyland? Ha pedig magyar akkor miért cigány és milyen alapon különböztetik meg pozitívan ezt a söpredéket?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.02. 12:10:17

@reKorrekt: "Miért van az hogy mikor azt olvasom "roma integráció", nekem mindig a szublimáció jut eszembe? "

ha nekem meg egy másik "i"-betűs szó, az gáz?

Jurganov 2009.10.02. 12:12:51

ha jól tudom összesen 2000 db-ot akarnak felvenni, szal van itt meló...:D

mokkaczuka 2009.10.02. 12:13:27

Azt hiszem, ezt kell megtámadni az Alkotmánybíróságon. A dolog teljesen egyértelmű. Ez faji megkülönböztetés, semmi más. Mellesleg miből állapítják meg, hogy valaki cigány vagy sem? Bemondásra, vagy hogy?

rolika 2009.10.02. 12:20:08

Ha fognám magam és bejelentkeznék, hogy én márpedig a külső megjelenésem dacára cigány vagyok, milyen alapon küldhetnének el?
Ha nem küldenek el, van egy tök jól állásom a következő egy évre (ezt sem sokan mondhatják el manapság magukról), amiről ráadásul visít, hogy alibi munka, tehát megszakadnom sem kellene.
(Ez jó volna amolyan megélhetési pereskedésnek is, simán nyerő ügy lenne a hátrányos megkülönböztetés. Csodálkoznék, ha egy páran nem szállnának rá erre...)
Még alszom rá egyet a hétvégén, az építőipar amúgy is vergődik...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 12:25:21

Demcsák és Szollár!
Pfff. Már az arcuk is "Kávé helyett" kategória.

"Szóval senkinek semmi köze hozzá, hogy valaki magyar, szlovák, sváb, örmény, roma nemzetiségű a közigazgatási pályázat elbírálásakor, de ha mégis megkérdezik, akkor faarccal azt kell mondani: igen, roma vagyok. Még ha daliás kék szemű óriás is vagy, akkor is!"

Ez benne a legjobb. Odamész ilyen fejjel: lazadas.com/tigris/images/stories/ss1.jpg
Zikkaljozol, és azt mondod, hogy roma vagy, akkor azt nekik el kell hinniük. (Persze lehet, hogy előveszik Teleki Pál: Magyar faj című klasszikusát, és az alapján kijelenti, hogy nem vagy cigány.)
Kár, hogy nem most diplomázok, mennék én is.

Egyébként durva, hogy Demcsák milyen értelmes kérdéseket tett fel, ez a szellemi színvonal eddig számára elérhetetlen magasságban volt.

Grafithuszar 2009.10.02. 12:27:43

Ugyan már a rutinosak mindig minden helyzetben Romának vallják magukat:
-Megállít a rendőr => Azért cseszeget mert Roma vagyok!!!
-elkap a BKV ellenőr => Azért cseszeget mert Roma vagyok!!!
-Akármilyen problémád van a közigazgatásban =>: Azért cseszeget mert Roma vagyok!!!

Ha már itt járunk, ezt olvastátok már? Munk Vera díjatkapott:
index.hu/kultur/media/2009/10/01/fodijas_lett_munk_veronika_interjusorozata/

Sváb 2009.10.02. 12:40:30

Rákérdeztem az illetékes elvtársnőnél az alábbiakra:

Tisztelt Horváth Melinda úrhölgy,

Érdeklődéssel olvastam a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ honlapján megjelent
"a Romák közigazgatásba történő bekerülését támogató program” feltételeit.
Két - ezzel a programmal kapcsolatos - kérdésben szeretnék Önöktől állásfoglalást kérni.

1 - Mi módon állapítják meg a jelentkezőkről roma származásukat? Tudomásom szerint jelenleg a Magyar Köztársaság nem vezet nyilvántartást állampolgárai etnikai hovatartozásáról. Ebben az esetben eseti vizsgálat fog következni, vagy önkéntes bevallási alapon dől el az illető származása?
Ehhez kapcsolódó aggodalmam, hogy ezen adat további sorsa miképp biztosított? Hiszen az illetőről ekkortól kezdve deklaráltan nyilvántartott lesz a származása.

2 - Milyen megoldással oldják fel a program egyéb kisebségekkel (sváb, örmény, szlovák stb) szembeni negatív diszkriminációját? Az alkotmány 70/A. § (1) paragrafusa alapján:

A Magyar Köztársaság biztosítja a területén tartózkodó minden személy számára az emberi, illetve az állampolgári jogokat, bármely megkülönböztetés, nevezetesen faj, szín, nem, nyelv, vallás, politikai vagy más vélemény, nemzeti vagy társadalmi származás, vagyoni, születési vagy egyéb helyzet szerinti különbségtétel nélkül.

Jómagam, mint a magyarországi sváb kisebbség tagja pályázhatok-e, vagy ahhoz, hogy élni tudjak a lehetőséggel, romának kell vallanom magamat?
Ha svábként nem jelentkezhetek az adott pályázatra, az értelemzésem szerint a fent idézett alkotmányos paragrafus alapján negatív diszkriminációnak minősül, hiszen német származásom miatt zártak ki egy kormányzati program keretei közül. Bízom benne, hogy az Önök központja megnyugtató választ talált erre az anomáliára.

Mihamarabbi válaszát várva tisztelettel,

Sváb

Ha majd megjön a válasz, kiteszem a blogomra, meg szólok nektek is, hogy mi lett az eredmény. Márha persze jön válasz...

Csurár apuka 2009.10.02. 12:43:11

Az anyjuknak a PICSÁJÁT!!!!!!!!!!
Betenni a cigányokat jól fizető alibi-helyekre kampánycélok miatt?!!! Csak cigányokat?!
A kibaszott pozitív diszkriminációs, kettősmércés kurva anyjukat, azt!
Méghogy egy magyar vallja magát cigánynak, csak azért, hogy felvegyék? Hát a kis faszom. Inkább éhendöglök százszor.

Tündér_Lala 2009.10.02. 12:48:02

@Grafithuszar: Munk Vera dögöljön meg ! Kartal után szabadon.
Munkálkodása eredménye meg lett (mint az sejthető volt). Kár, hogy ennek érdekében feladta emberi és újságírói tisztességét. Gratulálunk .

Tündér_Lala 2009.10.02. 12:49:39

@Lecso (F*ck the Shit): Igazad van Kampfer volt. Mi van vele?

Marcellusca 2009.10.02. 12:50:26

Én már nem is tudom, mit mondjak!
Ez annyira lealacsonyító számomra!
"Azé', mer' én nem vagyok czigány?!" - megint ez a kérdésem vetődött fel.
A jó qrwa annyukat, hogy megint pozitívan diszkriminálnak! És megint a romákat!

Már többen feltették a kérdést: Mi van a magyarokkal, a svábokkal, örményekkel, tótokkal, stb., stb., ...?
Ilyen látványosan lehet sz@rni az Alkotmányra?

És a poszt utolsó mondata: "Érdekes, ilyenkor hogy hallgat a máskor olyan harsány, gyors és minden lében kanál TASZ és Helsinki Bizottság ..." is a lényeghez tartozik.
Hol a qrwa anyátokban vagytok? Most miért nem sírjátok tele a médiumokat?

Húúúú, hol a gyógyszerem?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 12:52:25

@Inotai József, A Védett Személy: "Betenni a cigányokat jól fizető alibi-helyekre kampánycélok miatt?!!! "
A vicces, hogy én nem látom, ez miért jó az mszpnek.
Jól van 200 cigány munkát kap. Ez extrém pozitív esetben 2000 szavazat. 1 milliárdból.
Egyrészt a többi munkanélküli cigány, ezt leszarja, vagy egyenesen irigy lesz. Nekik miért nem jár biztosan fizető bejelentett laza állás? Másrészt ki lehet számolni, hány kommerszvodkát, kannásbort, lejárt lencsekonzervet és durumtésztát lehet ennyi pénzből venni. Jóval többet mint 2000et.
És akkor nem is beszéltem az "mszp rasszista szavazóiról".

Szóval nem értem. Tényleg ennyire ostobák?

picur3ka 2009.10.02. 12:56:23

@TaTa86.:

Igen. A specialisan az o szakteruletuk jellegu targyakban - propaganda, negativ kampany, ijesztgetes, hergeles, lopas - szinten csodot mondanak. Ennyire hulyek.

Bojkottalni a TV musort is igen nagy ongol.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 13:01:47

@picur3ka: Lám-lám. Nem a fasizmus ellen kellett volna harcolnia az elvtársaknak, hanem az alkoholizmus ellen. Most nem itt tartanának. XD

Izrael Kapitány 2009.10.02. 13:03:57

@Grafithuszar: Tedd hozzá, a családon belüli erőszakról szoló cikksorozatáért, mielőtt a sok vérfasiszta elkezd itt cigányfajvédőzni...

Atrox 2009.10.02. 13:04:22

"van egy középfokú nyelvvizsgád és büntetlen előéletű vagy" - hát, nem félek, hogy túljelentkezés lesz a valóban romák közöztt...

PublicEnemy 2009.10.02. 13:10:48

@laspalmas: Nálunk a Hivatalban egyetlen cigány sem dolgozik,pedig nincs diszkrimináció.Naponta jönnek a pályakezdők állásinterjúra...egy üres helyre legalább 70-en.Soha nem láttam még cigányt állásinterjún. Erre most valahonnan összeszednek majd 200 cigányt és beteszik ezekre az üres helyekre,kizárva ezzel azt a több ezer tanult pályakezdő magyar fiatalt. ???????.... Már előre látom az osztályvezetőm fejét,amikor azt mondják neki,h csak romát vehet fel. :))) Úgyis azt fog alkalmazni,akit Ő akar,és ha megkérdezik,h cigányt vett-e fel,akkor azt mondja,h igen. Szerintetek ki fogja ezt ellenőrizni.
Minden álláskereső vallja magát cigánynak, és kész. Ennyi.

picur3ka 2009.10.02. 13:10:54

@TaTa86.:

Hehe. Es ehhez kepest, ugye, a drog legalizalast firtatjak. Meg a tezsver hazassagot. Lassuk uramisten, mire megyunk ketten! A virtus legalabb megvan.

@Izrael Kapitány:

Az jo volt legalabb? Feltarta rendesen, hogy egyes teruletein az orszagnak ez micsoda mereteket olt?

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.10.02. 13:11:42

"egy magyar Obamáig"

A magyar Obama egy indiai/pakisztáni vendégdiák és egy magyar nő gyermeke lenne!

Obama nem "saját termésű" gettónéger!
Apja kenyai vendégdiák, anyja európai származású amerikai.

Gettónégerekből az USÁ-ban sem lesz köztisztviselő.

Vagy tényleg csak a bőrszín számít? Ne már!

Izrael Kapitány 2009.10.02. 13:14:09

@picur3ka: Ez egy 7 cikkből álló sorozat volt. A fentebb linkelt hírnél is ott van hivatkozással alul, mindegyik. Olvasd el és döntsd el.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.02. 13:22:33

@Atrox: az első még csak-csak, bár az is komoly gond lehet, de a második...

reKorrekt 2009.10.02. 13:25:35

@Tündér_Lala: Ha már itt tartunk Geza-t is rég olvastam már..

Olaf.Pifpaf 2009.10.02. 13:28:56

Nincs valami tökös jogász, aki ezért beperelné őket az Alkotmáynbíróságnál, TASZ-nál, mittudoménhol?

reKorrekt 2009.10.02. 13:32:19

@Olaf.Pifpaf: Jövőhéten jön az Alkotmány módosító javaslat, amit rekordidőn belül el is fogadnak majd.

Már ha lenne 2/3-uk xD

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.10.02. 13:33:36

Ez itteni okosok szerint Alkotmányos a pozitív diszkrimináció:

osztgyunamigyun.blog.hu/2009/09/23/a_pozitiv_diszkriminacio

Mindenestere elég zavaros dolog.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.10.02. 13:37:28

Jelentem én is pályáztam:) Kíváncsian várom október 30-át. annyira izgulok hogy bekerülök-e. br valószínű hogy nagy a lebukás veszélye mert több mint 5 év munkatapasztalatot be kellett jelölnöm.)

beleszolok 2009.10.02. 13:49:12

@Sváb: Úrhölgy, ugyanmár. Eftársnő.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.02. 14:23:51

@zero: @DexterMorgan78/Séfbácsi: akkor rábasztatok, nekem már, több, mint 10 éves szakmai tapasztalatom van, ebből majd' 8 év közig.

ÍJ :))))

Megélhetési rasszista 2009.10.02. 14:25:19

Én nem félek. Ugyan melyik cigány az, amelyik kezét-lábát töri, hogy valahova végre felvegyék, ahova reggel 8-ra BE KELL ÉRNI, 16 óráig legalább mímelni kell a MUNKÁT, ezalatt nem vasazhat, talán még egy rendes inget is elő kell kotornia és nem biztos, hogy a Maunikasóra hazaér.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.02. 14:26:12

@DexterMorgan78/Séfbácsi: @zero: @Seduxen: az lesz a csúnya, ha az ep-ből hazaszivárgott efftársak is beadják a papírokat, akkor koppantok mind... :D

Marcellusca 2009.10.02. 14:31:59

@zero:
@Seduxen:
E' most komoly?
Versenyeztek, pályáztok a munkahelyekre?
Beszállhatok? 19 év munka(v)iszony számít?
xD

Kartal (rezervált) 2009.10.02. 14:34:13

Ne izéljetek már! Teleki megmondta: jön a választás, kell a 200E cigány szavazat + a rasszista maszoposok szavazata is kell. Ez is egy módszer arra, hogy a cigányokat "megszólítsák", maguk felé fordítsák. Mint a többi blogból is kiderült, sima kampányfogás, nem kell ekkora feneket keríteni neki. Pár hónap múlva elfelejtik az egészet, de a cigányok emlékezni fognak rá, és ixelnek mint állat... pláne ha kapnak némi lejárt szavatosságú konzervet és száraztésztát... meg kajajegyet. Ennyi.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 14:37:20

@TaTa86.:

A plakáton egész barnabőrű az egyén.:) Amúgy Teleki Pál csak társszerzője volt a Magyar föld, magyar fajnak, látszik, hogy nincs meg neked a polcon.:P

Kartal (rezervált) 2009.10.02. 14:38:43

@Sváb: ezt már megtették mások is:
birkanep.blog.hu/2009/09/29/mar_egy_hete_vagyok_roma

(bocs, ha már volt linkelve, de inkább kétszer, mint soha :))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 14:39:10

@Grafithuszar:

De azért az sem mindegy, hogy mely cikkeiért.:P Én akkor fordultam volna le a székről, ha a cigányos blődségeiért kap díjat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 14:41:03

@Lecso (F*ck the Shit):

Lehet, hogy most nyírja ki Munk elvtársnőt.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 14:45:52

@Megélhetési rasszista:

Amelyiknek van diplomája, nyelvvizsgája és erkölcsi bizonyítványa, szerintem annál a 8-ra beérés sem lesz gond. Nem is ez a fő probléma, ha megnézed a kommenteket.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 14:47:20

@Kartal (a dühös):

Kb. nekem is ez a véleményem, és nyilván az sem véletlen, hogy a kormányszóvivő mondta ezt el nekünk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.10.02. 14:51:27

Na akkor hétfőn ki az ecserire diplomáért aztán fekete hajfesték és barna cipőkrém aztán megyek jelentkezni.

abandi 2009.10.02. 15:01:27

Én jelentkezem a reformra !
Csak előtte megromásítom a nevemtet Fesőfoky-Lovári Csingacsgukkra.
Jöhet a maxi nyelvpótlék is!
Dikmán!
Ja és így dzsávelok májd náprá-náp a szógáláti verdával:
www.youtube.com/watch?v=cF36jqLeriA

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.02. 15:02:31

@Tigeri:

Online kell jelentkezni a fenti linken :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.02. 15:06:09

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: @Marcellusca: én még nem jelentkeztem, de megfontolom.

a felvételi vizsgára van egy ötletem, hogy döntsék el, ki a rozsomák, és ki nem:

be kell vinni a növényhatározót, és megmutatni a bodza fényképét. ha felismeri, nyert :)

Roxvox 2009.10.02. 15:07:01

Ha mindenki cigánynak vallja magát (mert miért ne tenné), akkor az ország nevét is meg kell változtatni, mondjuk Romaniára. De olyan ország máá van, na akkó most mi lesz? :(((

Beer Ninja 2009.10.02. 15:17:14

SOSEM vallanám magam cigánynak. Az orron is kicsi, közalkalmazottként rendesen vonják tőlem az adót (és minden megvonás érint), úgyhogy halmozottan hátrányos helyzetű vagyok, kérem a segélyemet ... ide utalni!

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.10.02. 15:18:33

NÉZZÉTEK MEG VAZ HÁNY DIPLOMÁS ROMA NŐNEK VAN CIGÁNY PASIJA, ÉS DÖBBENJETEK!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.10.02. 15:25:04

@zero:
De én nevem miatt előnyben vagyok:)

derelyegrádi szellem 2009.10.02. 15:28:01

@min0rity r3port:

Döbbennék, de nem ismerek egyetlen diplomás cigány nőt se, így férjeik felől se tudok semmit....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.10.02. 15:39:51

@zero: Picsába.De valamikor csak kell találkozni valakivel aki lássa milyen sukár cigángyerek vajok he???

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.10.02. 15:41:47

@dr. dodó: Hm hogy jön a cigányokhoz az orrod mérete?Ez nekem teljes képzavar.:)))

abandi 2009.10.02. 15:47:01

@Roxvox:
Azazsztán néven, Nemodabudaháza nevű fővárossal élünk tovább... vígan!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 15:54:27

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Tényleg, lehet, hogy Laca42 is bepróbálkozhatna a neve miatt.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 15:55:29

@Tigeri:

Úgy jön, hogy szerinte minden zsidónak nagyorrúnak kéne lennie, pedig nem is.:P

abandi 2009.10.02. 16:13:02

@abandi:
Államformánk:perszonálunió (földrajzilag: rántotthús)
Nyelv: szabad-szleng (ha a szlovákok nem gondolják másként)
Fizetőeszköz: Bazmeg
Ipar: kocsilopás
Mezőgazdaság:termény eltulajdonítás
satöbbi

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.10.02. 16:17:58

@Seduxen: No meg az uborkát.-Ismertetőjele?-Hát ha a közelébe megyek megráz.

abandi 2009.10.02. 16:22:02

@abandi:
Nemzeti jelképünk:
A piros-fehér-zöld mezőkre osztott fordított mercedes embléma (suna jel)

majomkutya 2009.10.02. 16:22:35

Az ember hiába keres már szavakat!
Vastagbőr- gyanús az is, amit az imént olvastam:
jobbikbonyhad.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=22:hazugsag-hogy-szkmarku-a-tolvajkormany&catid=3:orszagos-hirek&Itemid=3
Érdemes lenne feldolgozni!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.10.02. 16:22:50

@Grafithuszar:

A gyereksírós Miklósi Gábor most irigy-e vajon?

Rorgosh 2009.10.02. 16:25:47

@TaTa86.:

Rosszul számolsz, azért nem érted.

200 cigány diplomás = cigányvajdák frissen, vagy a közelmúltban diplomázott gyermekei. Ők - és persze a család is - természetesen elégedettek lesznek ezzel a helyzettel. És a cigányvajda szépen megmondja a közösségnek, hogy kire kell szavazni... Az pedig nem 200 szavazat...

reKorrekt 2009.10.02. 16:28:31

@Rorgosh: Gondolom szabálysértésnél (<20.000) nem adnak közügyektől való eltiltást? Ha igen, akkor nem kell félnünk...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.10.02. 16:28:32

@PublicEnemy:

Igen, több legyet egy csapásra jellegű ez az intézkedés.

Kicsesznek most a többi állástalan diplomással (negatív diszkrimináció), a felvett romákkal (sokan köpködni fognak rájuk), és nem utolsó sorban az államkasszával (marhára nem kéne PR-ból embereket felvenni).
Jó ez a szakértői kormány már megint.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 16:35:14

@Tigeri:

Mondjuk én már kezdem unni mára.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 16:38:09

@reKorrekt:

Miért tiltanák el a szabálysértőket a közügyektől? Úgy elég kevés megvehető "választópógár" maradna.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.10.02. 16:44:56

@Mj: Deeehogy unod ,te aki régóta itt kommentezel ezen a náczi blogon? Most kezdesz belejönni,direkt élvezed.:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.02. 16:46:21

@Tigeri:

De csak időszakonként, meg csak a vicceseket.:P Különben is, varietas delectat.:)

majomkutya 2009.10.02. 16:47:41

@majomkutya: hogy így válaszoljak magamnak, látom már megtörtént. Szégyen de mostanában nem olvastam V'bőrt.
A remek posthoz hozzászólva csak azt az idős Tszentgyörgyi "kisnyugdíjas" bácsit tudom idézni, aki az index kamerájának nyilatkozta a segélyezési rendszerrel kapcsolatban, hogy "Én is cigány szeretnék lenni."

majomkutya 2009.10.02. 16:49:20

Egyébként honnan a p...csából fognak ezek leakasztani 200 diplomás, az állás betöltésére alkalmas cigányt?

martonx 2009.10.02. 16:51:39

Én már régóta tettem a faji megkülönböztetés ellen. :-) Cigánynak vallom magam, és igaz egy kis trükkel, de még emelt szintű családi pótlékot is kaptunk. :-D
Az asszonnyal mindketten dolgozunk, de nem tudunk kijönni a pénzből. Havi plusz pár ezer Ft is sokat számít.
Miért csak a cigányok kapjanak mindenféle támogatást. Én elintéztem magunknak is.
Amúgy mi lenne itt, ha hirtelen mindenki rájönne, hogy cigány, és mindenkinek járnia kellene a sok állami támogatásnak?

martonx 2009.10.02. 16:52:38

Figyeljétek meg, ahogy hirtelen a 800.000 rokkantnyugdíjas országa lettünk, úgy leszünk hirtelen a 10 millió cigány országa is. :-)

Hannibal22 2009.10.02. 17:09:45

A mára ígért kördiagrammok nem készültek még el?

Marcellusca 2009.10.02. 17:16:29

@martonx: Állítólag a kifizethető segélyek csaknem 40%-a nem kerül kifizetésre. Még úgy sem, hogy egyes "rászorulók" többszőr, több címen is vesznek fel.
Nagy valószínűséggel azért, mert a magyar szégyelli nyomorát és inkább nem is megy a plgárjenőhivatalba.

picur3ka 2009.10.02. 17:26:37

@laspalmas:

A pozitiv diszkriminaciot megszuntetne.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.02. 17:41:31

@hannibal22-73:

holnap ..mára már jutott elég olvasnivaló ...

Amade (törölt) 2009.10.02. 17:53:18

Itt már semmit nem érnek a törvények sem az észérvek!
Ezek csak az erőszak nyelvén értenek!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.10.02. 18:03:42

a C típusúak a rendszer kedvezményezettjei. mindenhol.
a többiek kussoljanak és örüljenek, hogy nem nyomták ki a szemüket.

Roxvox 2009.10.02. 18:52:57

@majomkutya:"Egyébként honnan a p...csából fognak ezek leakasztani 200 diplomás, az állás betöltésére alkalmas cigányt? "
Nem a rátermettség, alkalmasság és a különféle képességek számítanak, hanem a pigment. :(((

Roxvox 2009.10.02. 18:55:18

@martonx:
Eljő még a nagy nap. :(((

Horizont 2009.10.02. 19:41:41

Biztos, hogy van 200 olyan roma diplomás aki a közigazgatásba való?Ha mégis van, akkor azért nem a cigánysoron élőre kell gondolnunk. Esélyegyenlőséget minden fiatalnak!!!
A "nemcigánynak" is!!!!
Miért nem kapott nagyobb visszhangot a kiskunlacházi polgármester nyílt levele amit Bajnainak írt cigánykérdésben?
Ugyan nem a diplomásokról akarok írni, de ide kapcsolódóan a cigányokról. A Klubrádión kétszer futottam bele a Szószóló c. műsorba. Kivert minden biztosítékot. Ez a műsor a beíróknak nyújt segítségét .Röviden: Tüske család a 8. kerületben beadott egy minőségi lakáscsere kérvényt, mert egészségtelen a lakásuk, és felháborító de nem kaptak.
26 m2-es (!!!!) galériás a lakásuk ahol a 4. (!!!!!) gyereküket várják. Hol lehet ott gyereket csinálni?A férj állítólag dolgozik, a 3 gyerek állítólag asztmás. Kicsikart a riporter egy ígéretet az önkormányzattól. De több százan várnak lakásra. 26 m2-re megszüli a negyediket is!
Másik: Monoron 2 hétig nem temettek el egy cigány férfit mert az önkormányzat csak urnás temetésre adott volna segélyt és ez felháborító, mert az oláh cigányok temetkezési szokása koporsós, a sír meg paplanos, csempézett ! Ez nem vicc, tényleg így volt. Ehhez képest a 200 diplomás, kincs ami nincs:DDD

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2009.10.02. 19:49:40

Osztom azt a véleményt, hogy aki eljutott a diplomáig az ugyanolyan esélyekkel keres és talál állást mint bárki más.

Van egy félcigány ismerősöm.
Az apja echte cigány az anyja meg magyar.
Csakhogy a kultúrális háttér egy csöppet más volt itt.
Annak ellenére hogy az apja cigány, bizony egy gyárban dolgozott lakatosként , onnét is ment nyugdíjba, a felesége is gyári munkás volt már ő is nyugdíjas.
Amúgy teljesen úgy élnek mint a magyarok, van egy házuk, kertjük, állataik, stb.
Nyugdíjasan is tesznek vesznek.
Három gyerekük van (mostmár felnőttek) és mindíg hajtották őket hogy tanuljanak hogy többre vigyék mint ők, stb.
Na ez az ismerősöm elvégezte a fősulit meg még gazdasági vonalon néhány spéci dolgot, most egy multi cégnél valami fejes.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2009.10.02. 19:54:16

@prostatikus vogon jeltz:
Ja a másik kettő azért nem futott be ilyen karriert.
Az egyik egy banknál dolgozik mint vezető tanácsadó.

A harmadiknak nem nagyon fülött a foga tanuláshoz, így most az AUDI gyárban dolgozik a szalag mellett és szereli őssze a motorokat.

Látható hogy a kultúrális háttér a fontos, egyik gyerekből sem lett "szinesfém újraértékesítő", mindegyiknek van becsületes munkája.

Ha a többi fél meg egész cigány is így élne asszem nem is lenne itt semmi gond, és csak hülyén néznénk a gárdistákra hogy minek mászkálnak itt pingvin jelmezben.

Horizont 2009.10.02. 20:07:17

@prostatikus vogon jeltz: Sajnálom is a rendes cigányokat, mert ők szívnak a legnagyobbat a putris, bűnöző cigányok miatt, sajnos az általánosítás gyarló emberi tulajdonság.
A munkahelyemen 3 cigány srác dolgozik közmunkában. Rendes egyszerű srácok, öröm nézni ahogy dolgoznak. Szobafestők. 52 ezer ft.-ot keresnek, 6 órában engedik őket csak..
Sajnos a többség nem ilyen.
Tényleg érthetetlen Bajnai. Aki diplomás csak azért nem tud elhelyezkedni, mert szarul áll a gazdaság és nincs munkahely. Ahogy másnak sincs! Velük mi lesz? Hátrány, mert magyar?
Szítják az ellenségeskedést.

abandi 2009.10.02. 20:47:50

Ezen a projekten én még egy brénsztorming esetén is fölbasznám az agyam!
Nemhogy egy késztényes mítingen, ami a csapatépítéses fizetési különbség-feszültség levezetéséről szólna...
("Nyújts feléje védő kart, ha küzd ellenséggel..")

kamasuka 2009.10.02. 21:37:29

Bocs, de hogy jön ki egy évre 1 milliárd forint a 200 frissen közögazgatásba kerülő (vagyis nem dolgoztak előtte) roma bérezésére? Azért netto 100-nál többet nem hinném, hogy kapnának, meg ugye beás, lovári, stb. nyelvvizsgát elvileg nem lehet elszámoltatni "idegen nyelvnek", talán még akkor sem, ha használják, max, ha angolból, németből, franciából, stb. van nekik. Szóval kérdezem én: Hová, kinek a zsebébe megy majd el - legjobb jóindulattal is - minimum 360 millió forint ebből az 1 milliárdból, ha teszem azt egy-egy frissen kikerült arc a kétszázból 100 ezernél többet nem kaphat (hacsak nincs két nyelvvizsgája - mondjuk: angol-francia), mert a köztisztviselői bértábla szerint kell még a romákat is besorolni. Vagy őket más bértáblán számolják ki????

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.02. 21:47:56

@kamasuka:

EU-s pénzből kapják a pénzt, 1 milliárdot 1 év alatt a 200 ember fizetésére. Számolgass.

kamasuka 2009.10.02. 22:21:28

@zero: Számolgattam, épp ezért kérdezem.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.02. 23:25:42

@kamasuka:

1 milliárd 1 évre az 5 millió / fő.
Az 416 666 / hó.
De mivel ebben minden járulék benne van, a bruttó csak 316 000

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.10.03. 00:44:08

Nekem az szúrt szemet, hogy büntetlen előéletű zigókat keresnek.
Vajon lesz-e 200 ilyen?

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2009.10.03. 01:52:44

Ilyen és ehhez hasonló intézkedésekkel lehet sok-sok toleráns, normális emberből sok-sok vérgőzös cigánygyűlölőt faragni.

Ha pedig végre botokkal és konyhakésekkel egymásnak estünk, a szarkeverő elit lenyúlja a maradék lét, és pattan valami fényben fürdő szigetecskére.

Biztos énbennem van a hiba. Biztos én nem látom át a helyzetet, biztos én vagyok túl sötét az események felfogásához, és biztos már az összeesküvés-elméletekben is hinni kezdtem, de nekem ez az egész cigányozós/korrupt BKV-zós/Hunvaldozós/PPP-zős/KKK-zós/védőoltásozós nagy magyar jelenkor egyre büdösebb, egyre bizarrabb, és egyre inkább valami furcsa játszma végjátékának tűnik.

Aztán majd egy-két hét/hónap/év múlva TÁDÁMM kiáltással szélesre tárják a csodaszekrény ajtaját, és mi majd ámulunk-bámulunk - és akkor bizonyára helyére szökken minden pici mozaikdarab, válaszra lel minden elhümmögött kérdés, s értelmet nyer ez az egész hagymázas-szürreális eseménykatyvasz.

Vagy csak be kéne vennem a gyógyszeremet.

abandi 2009.10.03. 02:37:27

Miheztartásvégett...
a sok kevertfajtájúnak, meg nekünk:
www.youtube.com/watch?v=Lfd5RA1_Sh8

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.03. 02:45:21

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja):

"Aztán majd egy-két hét/hónap/év múlva TÁDÁMM kiáltással szélesre tárják a csodaszekrény ajtaját, és mi majd ámulunk-bámulunk - és akkor bizonyára helyére szökken minden pici mozaikdarab, válaszra lel minden elhümmögött kérdés, s értelmet nyer ez az egész hagymázas-szürreális eseménykatyvasz.

Vagy csak be kéne vennem a gyógyszeremet."

Szerintem egyik sem. De azért várjuk ki a végét, már csak azért is, mert izgalmas lesz.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.03. 02:51:06

@abandi:

Ne is említsd '56-ot, abba halt bele a dédapám, de az tény, hogy büszke vagyok rá.

abandi 2009.10.03. 03:54:26

@Mj:
Ne, terelj!
Ma már máma van!

abandi 2009.10.03. 04:17:59

Blogermoci bekekkantott...
De, a játék kedvéért:
www.youtube.com/watch?v=SV-NYiNFTBE

Rick Carton 2009.10.03. 09:55:58

Jaj de jó, újabb diszcigányok, akik bársonyszékekben hetente 2x elmondják hogy "roma integrációra van szükség" havi 3 kilóért, és gyanitom, eközben családjukon kivül szarnak a fajtársaikra, és ott lopnak közpénzt, ahol csak tudnak; ha pedig felelősségvonásra kerülne sor, akkor bedobják az EGYÁLTALÁN NEM UNALMAS aduász kártyát, miszerint "RASSZISTA VAGY".

És akkor most 200 diszcigánnyal hirtelen minden meg lesz oldva, ez kérem nem kisebbségvédelem, hanem pozitiv cigány diszkrimináció. Mi van a kinaival, szlovákkal, négerrel; ha már ennyire európai, modern és toleráns állam vagyunk?

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2009.10.03. 10:11:28

@Rick Carton: "ha pedig felelősségvonásra kerülne sor, akkor bedobják az EGYÁLTALÁN NEM UNALMAS aduász kártyát, miszerint "RASSZISTA VAGY". "

Erről eszembe jut Váncsa István (akit bizonyos dolgok miatt nagyon tisztelek, más dolgok miatt meg nagyon nem, de ez most nem érdekes) egyik megszólalása, ami miatt szét is kapták a tévébeszélgetésben részt vevő megélhetési jogvédők.
Azt mondta: végre jussunk már el addig, hogy ne csak azt mondjuk, hogy NE CIGÁNYOZZ! Esetleg meg kéne kérdezni, hogy MIÉRT CIGÁNYOZOL?

Egyetértek: mert a közhangulat csak egy tünet, mely mélyebb és komolyabb társadalmi problémák eredménye. S amíg ezeket nem oldjuk meg, minden romapárti kezdeményezés csak tüneti kezelés, mely ebből következően ellentétes hatást ér el.

redriot77 2009.10.03. 10:14:09

"Érdekes, ilyenkor hogy hallgat a máskor olyan harsány, gyors és minden lében kanál TASZ és Helsinki Bizottság ..."

Hallgatnak, mint ahogy a cigány rabszolgatartó-ügyekben is. Helsinki Bizottság, ébresztő!

Más: index címlapon a kiváló cigányvédő sorozat legújabb darabja: "Európában sehol sem jó cigánynak lenni"

Basszameg, akkor lehet menni Afrikába!!!!!!!!!!!!!!!

Rick Carton 2009.10.03. 10:53:16

"Más: index címlapon a kiváló cigányvédő sorozat legújabb darabja: "Európában sehol sem jó cigánynak lenni" "

Unalmas az index az erőszakosan szubjektiv újságirásával, amit képvisel. Már a MENŐ/NEM MENŐ sorozatukat is utáltam, nekem ne mondja meg egy Index, hogy egyek-e halat, és hogy kit utálhatok. Manapság már csak az lehet haladó szellemiségű, aki egy 2000 évvel ezelőtti szellemi/társadalmi szintű csoportot maradéktalanul elfogad, igaz? Hát hadd rúgdussák agyon bárkinek az apját, a kultúrájuk része. Tényleg csak ellenszenvet fognak egyébként kiváltani ezekkel a programokkal, mert az átlagember, Mátészalkától Rózsadombig, csak annyit lát, hogy a cigányok lopnak és bűnöznek, a kormányzat pedig időről időre jutalmazza őket. Ez nagyon rossz kommunikáció a kormányzat részéről, mert veszélyes üzenete van, és tényleg csak dühöt/csalódottságot válthat ki a magyarokból (mert ugye még magyarok is élnek itt).

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.10.03. 11:48:56

@derelyegrádi szellem:

Nincs ember, se kurucos, se jobbikos, se fehér, se sárga, aki annyira megvetné az EGYES koszos, mocskos, ápolatlan, erőszakos, bűnöző és vérfertőző pedofil cigány férfiakat, mint a diplomás roma nők. EZÉRT KERÜLIK IS ŐKET ÉS AZ ÚGYNEVEZETT KULTURÁLIS SAJÁTOSSÁGOKAT. JELLEMZŐEN SAJNOS MÉG AZ ÉRTELMISÉGI ROMA FÉRFIAKAT IS, VISSZAKÉZBŐL. ELŐÍTÉLET. A rendelkezésre álló több tucatos mintából (egy akadémikus kutatás kapcsán) merült föl, hogy a picsába lehet, hogy egyetlen megkérdezett értelmiségi roma csaj mellett sincs hasonszőrű férfi. Még az értelmiségieket is elkerülik, mindnek "magyar" (sic!) pasija volt. De ezt nem lehetett leírni. Polkorrektség, apám. Egyébként maga a megfogalmazás is egy roma gyökerű értelmiségi nőtől származik.

Nem csoda, hogy Balog Artúr sipákol. Minőségi nőt (márpedig szerintem a diplomás roma csajok jobbak a városi magyar átlagnál, úgy küllemre mint tisztességben) nem kap. Ők inkább egy másik, jól körülhatárolható, polkorrekten meg nem nevezhető zóna pasijaira buknak. Evvan. :-)

És ismét mondom, Goebbels univerzalista ultraliberális volt ahhoz képest, amilyeneket én személyesen diplomás roma származású nőtől hallottam. Megjegyezném azt is, hogy a segítő, szociális területeken számos roma származású, tisztességes ember dolgozik. Ezeknél nemigen tudják kidumálni magukat a szobatudósok által fajvédett züllött elemek. Ebből a szempontból helyeslem Bajnai kezdeményezését, és nem tartom sima kampányfogásnak. Különben akad olyan roma származású ismerős is, aki Amerikában dolgozik/tanít, természettudományos területen. Soha semmilyen hátrányt nem szenvedett a kinézete miatt. Pedig nagyon. :-)

Csak hát Gyurcsányéknak nem a (cigányok körében megvetett) értelmiségi zóna érdekes, hanem a rezsim védelmére bármikor mozgósítható cigány paramilitáris maffiacsoportok. Lesz még segílyke, IMF hitelből, meglássátok.

Kartal (rezervált) 2009.10.03. 13:22:31

Vastagbőr díjat Kállainak:
fmh.hu/belfoldi/20091003_gyalogoso_roma_menet

Ki van nyalva a va... mindenük, de ők tiltakozó menetet szerveznek! Mi ellen??? Az ellen, hogy a cigány gyerek ingyen kapja a tankönyvet, ingyen kapja a menzát, ingyen kapja a bérletet, csak MENJEN MÁR ISKOLÁBA? Az ellen, hogy 200 cigányt akarnak felvenni olyan helyekre, ahová egyszeri parasztnak esélye sincs bekerülni? Ilyenkor persze meg lehet különböztetni a cigányt, meg amikor nagy nyilvánosság előtt kijelentik Kiskunlacházán: "nem cigány ölt, magyar volt az elkövető"!
Áh, eldurran az agyam! Remélem valaki arra jár egy jó nagy kamionnal...

Hannibal22 2009.10.03. 13:33:21

@Kartal (a dühös): "egészségügyben érzékelhető kirekesztés"?! Az meg milyen?

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.03. 13:33:33

@Kartal (a dühös): látom kirekesztettnek gondolják magukat még mindig. akkor lehet, a spanyol megoldást kéne alkalmazni. nincs nemzetiségi megítélés, csak szociális. összes kisebbségi önkormányzat becsuk, felszámol, aztán aki rászoruló ténylegesen, az kap szociális juttatást. Mindezt megfejelném a monoki modell-lel, azaz segílyt az kap, aki értelmesen használná fel, az is kártyára. Ha kávé-cigi-pia, akkor tessék munkát vállalni érte. Ha a jelenlegi helyzet kirekesztés, hogyan élnék meg ezt?

Hannibal22 2009.10.03. 14:06:10

@Kartal (a dühös): "nem vagyunk mi állatok" Valóban nem vagytok állatok,kállai! Nincs olyan állatfaj aminek ti a nyomába érhetnétek.

picur3ka 2009.10.03. 14:28:54

@hannibal22-73:

Van ilyen es ennek komoly okai vannak. Pl: agyonvert doktorno, fegyveres or mellett dolgozo fogorvos, aztan ott van a fertotlenites kerdese is neha, meg a tudatlansag, akkor ugye ha mohammed nem megy a hegyhez.... etc.

Kulonben ez egy ellentuntetes, akkor kezdtek el szervezni, mikor 150 roma tuntetett a peticiojaval a ciganymaffia ellen.

picur3ka 2009.10.03. 14:30:13

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

egyenlo banasmodot kovetelnek, istenkem, ha tudnak az mivel jar

lordart 2009.10.04. 08:41:26

Nem volt olyan rég, amikor még végzettség és természetesen a végzettséggel járó elengedhetetlen tudás volt a feltétele egy meghirdetett munkahely pályázaton történő elnyerésének. Ez a követelmény feloldódott egy kicsit később a jó kapcsolatok, összeköttetések savas oldatában. Azt viszont legmerészebb álmaimban sem mertem végiggondolni, hogy majd egyszer megérjük azt is, hogy etnikai kissebbséghez is tartoznom kell egy állás elnyeréséhez...

snorbi 2009.10.05. 09:27:01

"van egy középfokú nyelvvizsgád"

Na, attól falra tudok mászni, hogy a cigány nyelv "középfokú" ismerete felér egy angol/német/francia/egyéb normális nyelv ismeretével. Ezzel is csak a cigányok seggét nyalják, ill. garantálják a diplomát annak a sok naplopónak, aki nem akarja rászánni az időt egy, a gyakorlatban valóban használható nyelv megtanulására.

snorbi 2009.10.05. 09:29:02

"hogy hallgat a ... TASZ és Helsinki Bizottság"

Na igen, aki ilyenkor be mer szólni, az náci-fasiszta-népirtó...

snorbi 2009.10.05. 09:54:52

Egyébként ezzel az egésszel csak lejáratják azokat a diplomás cigányokat, akik esetleg hatalmas erőfeszítéseket tettek, hogy eljussanak oda, ahol most tartanak.
A nem roma diplomások között pedig bőven akad, aki bulizva, lábat lógatva, bukdácsolva, szülein élősködve végzett el valami kamu szakot.
Szal egyszerűen ne bemondás, hanem tudás alapján történjen a felvétel.
Miért hiszik ezek az idióták, hogy pár ilyen látszatintézkedéssel megoldják az évtizedek (századok) óta hurcolt problémákat?!?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.10.05. 20:54:45

Csak most olvastam ezt a posztot. És hát megint eszembe jut, h az Indexesek mennyire fikázzák a bőrt, közben meg ezt a témát is nagyon körüljárta Zero, nagyon megvizsgálta minden szegmensét. Ez már-már oknyomozás.

Gratulálok! Nem is nagyon lehet mit hozzátenni, szinte minden benne van.

abandi 2009.10.05. 21:14:11

Te fogod még ráadásul megbuktatni se merni őket...

Kravver 2009.10.05. 21:22:33

@abandi:
Szépen, jól, értelmesen, magyarul.
wtf?

abandi 2009.10.05. 21:34:40

@Kravver:
Nem a fajtádnak szólt az üzenet, így hát tarkarogy!

snorbi 2009.10.06. 10:29:21

@abandi: Ez mi? Megint egy szar poén, amit nem értek?!?

snorbi 2009.10.06. 10:32:31

@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: Ez nagyon igaz! A VB-s cikkek sokszor sokkal teljesebbek az indexes cikkeknél.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.06. 16:32:52

@abandi:

Miért, mit kellett volna reagálnom? Nekem ez jutott eszembe, ennyi.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.06. 16:36:26

@min0rity r3port:

Rég olvastam már ilyen tanulságos kommentet.

süti beállítások módosítása