Skip to content


       Szűrés lista

Budapesten csak nappal szállhat le a mentőhelikopter

A belvárosban Gerendás úr President hotelének a helikopter-leszállója megkapta az ideiglenes engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Hurrá! Ezek szerint nem számított, hogy a Parlament közelsége miatt az V. kerület egészére berepülési tilalom van, ami alól csak életmentési vagy nemzetbiztonsági okokból adható felmentés.  Vajon a "luxushotel", az melyik kategória? És az sem számított, hogy a közelben van az amerikai nagykövetség és a Magyar Nemzeti Bank ...

A Közlekedési Hatóság a fentiek miatt a rendszeres, polgári célú helikopterforgalmat nem engedélyezte, így a leszállóhelyet csak a rendőrség, a mentők és a különleges egységek vehetik igénybe.

Viszont, mivel sűrűn lakott a terület, biztonsági okokból csak A1 biztonsági kategóriás, két gázturbinával meghajtott gépek szállhatnak le. Ilyen helikopterből viszont csak kettő van az országban, mindkettő magántulajdonban ... 

Persze a szálloda a honlapján már hirdeti az új, extra szolgáltatást:


"Szállodánk tetején a nemzetközi és az Uniós szabályoknak megfelelő Heliportot létesítettünk. A leszállóhely különösen alkalmas állami delegációk, nemzetközi küldöttségek fogadására. A Ferihegyi repülőtérről - a közúti forgalom kiiktatásával - 6-7 perc alatt elérhető a kormányzati negyedben álló szállodánk. A rendelkezésre álló luxus helikopterrel a védett delegáció egy óránál valamivel hosszabb repülési idővel elérheti az ország bármely pontján lévő programhelyét, illetve látogatást tehet a szomszédos országokban."


A rendőrök meg a mentők a maguk szerényebb helikoptereikkel mehetnek is tovább ...

Igen ám, de hová menhet tovább a mentőhelikopter?

Budapesten négy helikopterleszállót használhatnak a légimentők:
- az Állami Egészségügyi Központnál és a Merényi-kórháznál be lehet közvetlenül vinni a beteget a kórház épületébe
- a Péterfy- és a János-kórház melletti leszállónál a  beteget mentőautóba kell tenni és úgy kell kórházba vinni

Viszont a 4 leszállóhelynél nincs fénytechnika, így a légimentők sötétedés után vagy rossz látási viszonyok között egyáltalán nem tudnak beteget szállítani.
Egy ilyen gyönyörű  téli napon akkor a helikopter le tud szállni reggel 8 és fél négy között ... nyáron akár este 7-ig is leszállhat ... ez igen!

Mellesleg ez a négy is csak három ... Abszurdisztán nem engedi, hogy - ugyan csak nappal - de négy leszállóhely legyen.

A Péterfy Sándor utcai kórház baleseti központjában (az egykori Országos Baleseti Intézet) ugyanis az eddigi helikopterleszálló helyére rehabilitációs központot és szállodát terveznek.



Abszurdisztánban így mennek a dolgok:
1. A beruházó építtetett egy ideiglenes leszállót a kórház ebédlőjének (!) tetejére.
2. De ez a pilóták szerint nem biztonságos, ezért nem hajlandók használni.
3. És nem is értik, miként kaphatta meg a szükséges engedélyeket.
4. Nemzeti Közlekedési Hatóság azt közölte, hogy azt nem vizsgálták (!) meg, hogy a leszállóhelyet milyen helikoptertípusokkal akarják használni. B'meg, a kórház helikopter-leszállóját mégis ki használná? A Kóka Jani?
5. Az ebédlő tetején ezért csak kisebb gépek landolhatnának, a Légimentő Kft. helikopterei nem. A Légimentő helikopterei számomra teljesen szabványos helikopternek tűnnek, van ennél kisebb? A modellezők reptetik ott a távirányítós helikoptereket?
6. Az építtető több tízmillió forintot költött az ebédlő tetején kialakított leszállóhelyre, de nem egyeztetett a légimentőkkel. Végül is miért kellene egyeztetni azzal egy szervvel, akiknek építették a leszállóhelyet, nem?
7. A kórház igazgatója azt mondta, hogy kívülálló az ügyben, mert az egyeztetés, a tervezés és a kivitelezés nem tartozott rájuk, és a leszálló nem is a kórház büdzséjéből épült. Ilyen egy igazi vezető, szívén visel mindent ...



És mi a helyzet országos szinten?
37 magyar kórházban van helikopter-leszálló. Ebből 17-nek nincs engedélye. A légügyi hatóság közleménye szerint nem büntetnek, ha életmentés céljából engedély nélküli helyen szállnak le, de a felelősség a pilótákat terheli. 


"A pécsi leszállóhely engedélyének megszerzéséhez jelentős átalakításokra lenne szükség - mondta a Pécsi Tudományegyetem klinikai központjának főigazgatója. Kollár Lajos szerint útban van egy kémény, több fa, óvoda, bölcsőde. Az átalakítás ugyan megoldható lenne, de sok pénzbe kerülne."


Az ANTSZ a legkisebb szabálytalanságért büntet.
A Fogyasztóvédelem a legkisebb szabálytalanságért büntet.
Az APEH, VPOP a a legkisebb szabálytalanságért büntet.
Egy garázst sem építhetsz fel engedély nélkül.

De leszállópálya, az üzemelhet vígan.
Az, hogy útban van egy kémény, kit érdekel?
Ügyesek a pilóták, majd kikerülik ...

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr31601469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Haloperidol 2009.12.16. 10:13:37

2005. tavaszán a munkahelyemtől kb. 30m-re zuhant le egy mentőhelikopter Pécsett az utcára, és egy halálos áldozat is volt. Ennyit a biztonságról...

rolika 2009.12.16. 10:17:32

"És az sem számított, hogy a közelben van az amerikai nagykövetség"
Pont ez számított...

hehehehe 2009.12.16. 10:18:33

Egy újabb arcpirító bizonyíték a nagytőke befolyására, tudjátok kikre gondolok... :)

hehehehe 2009.12.16. 10:19:18

sry a dupláért, azt hittem elúszott :)

PublicEnemy 2009.12.16. 10:22:00

Nem értem,hogy mi olyan nagy kunszt egy leszállópályában,és mi kerül olyan sokba(pl.:Pécsen).Kell biztosítani egy minden akadálytól mentes 30m sugarú kört,azt ennyi.Vagy nem?! Bár a bürokrácia országában nyilván nem ilyen egyszerű...

szabogyula 2009.12.16. 10:25:29

@PublicEnemy: Most mit izélsz ? Kell még egy rádió is , meg egy hólapát ....

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.12.16. 10:28:50

@PublicEnemy: "Kell biztosítani egy minden akadálytól mentes 30m sugarú kört,azt ennyi."
igen, de ezek mellé kell egy olyan technikai háttér amivel megfelelően ki lehet világítani a placcot, ill. kell v.mi vagy v.ki aki biztosítja a megközelíthetőséget (gondolok itt a gaz levágására, a hó és a jégmentesítésre, etc.)
aztán az se utolsó szempont, hogy hogyan és honnan tudják megközelíteni a kiérkező mentősök, ha mondjuk túl messze van a kórház...

esef 2009.12.16. 10:38:10

Gyakran szoktuk a hétvégéinket Székesfehérváron tölteni. Az út egyik oldalán a kórház, a másik oldalon mi a házban. Nyáron elég gyakran jött mentőhelikopter. A gyerekek imádják, ők szerencsére csak annyit értenek belőle, hogy beteg bácsit/nénit hoznak a kórházba. Amire ki akartam lyukadni, hogy ott sem az épület tetejére száll le a gép, hanem ki van alakítva egy megfelelő méretű hely és nem wellness központ épült a helyén...

Roltii 2009.12.16. 10:38:15

zero:
"A Légimentő helikopterei számomra teljesen szabványos helikopternek tűnnek, van ennél kisebb"
hogyne, a légimentők gépe tényleg relatíve nagynak számítanak. Egy 4 személyes Robinson sokkal kisebb és azokból nem kevés van. Igaz, a mentőhelikoptereink (Eurocopter?) mérete sem a Chinook-kal egyezik meg, de azért elég nagy. Sétarepülésekre pl fele ekkorával mész...

esef 2009.12.16. 10:39:06

Milyen érdekes, Fehérváron senkit nem zavarna ha a családi házas övezetre zuhanna a helikopter, bezzeg az amcsik, a parlament és a minisztériumok miatt meg be vannak szarva...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.12.16. 10:40:46

"Légimentő helikopterei számomra teljesen szabványos helikopternek tűnnek, van ennél kisebb? A modellezők reptetik ott a távirányítós helikoptereket?"

Vannak lényegesen kisebb helikopterek, Kóka pajtásnak is egy kicsi szitakötője van.

redriot77 2009.12.16. 10:42:11

Annyira, de annyira tetszik, hogy az ideiglenes leszállóhely elbaszásáért nincs felelős. Bassza meg, még a végén valaki levezeti, hogy a helikopter leszállóhelyet nem építette senki, az odanőtt magától, az egy természeti képződmény mint a cseppkövek az aggteleki barlangban. A szarnak soha sincs gazdája, bezzeg a sikerdíjakért mindegyik disznó tartja a markát. Egy Blackhawk gunshippel kéne szarrá lőni az egész bandát.

esef 2009.12.16. 10:44:41

Amúgy meg nem értem. Az ÁVH-s csapatszállító helikopter sem hozhat erősítést a hotel tetejére?

esef 2009.12.16. 10:47:29

Ki emlékszik még arra, amikor a német csóka berepült a kisgépével a Vörös Térre? Mi lenne ha valaki megtenné ugyanezt Budapesten? Mondjuk a város fölött átrepülne és leszállna a Felvonulási téren. Feltűnne valakinek egyáltalán?

modellmaker 2009.12.16. 10:47:52

@PublicEnemy: Azért ez nem ilyen egyszerű. Bizonyos repülés biztonsági szabályoknak meg kell felelnie a területnek, és nem csak abban a 30 méterben. Meg nem mindegy, hogy a pilótának küzdenie kell azért, hogy le tudja tennni a gépet adott helyre, vagy kényelmesen, az előírásoknak megfelelően szállhat le, fel. Meg az sem mindegy, hogy mennyire veszélyes ez a manőver. Az egy dolog, hogy le tud szállni függésből is, de hogy nem ez a legbiztonságosabb módszer, az meg egy másik dolog. Szal akármennyire is egyszerűnek néz ki helopadot építeni, nem az.

modellmaker 2009.12.16. 10:49:51

@esef: azért nem kell itt vízionálni. A polgári repülésben vannak anomáliák, de egy tiltott légtérbe berüpülő gépre egyből rámennének a Gripenek. Légtér ellenőrzésből egész jók vagyunk, a hiányzó mecseki radar ellnére is.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.12.16. 10:50:30

@esef: amennyire közönyösek itthon az emberek, az se tűnne fel senkinek ha a nagykörúton mennék végig egy truman gőzössel, meg vagy 30 vagonnal utánacsatolva. Azaz hoppá! A zsidásokban félelmet keltenék, főleg így a hanuka magasságában. (Na csak sikerült ebben a postban is zsidózni hejj)

Attila64 · www.sagaontour.ca 2009.12.16. 10:54:14

Szerintem ez az egész akár jó hír is lehet!
Nekem az a kép jut eszembe, amikor Saigonban az utolsó tetőre leszállt amcsi kopterre tülekednek fel a menekülők.
Idézzük fel magunkban ezt a képet, és gondoljunk azokra, akiket feltétlenül szeretnénk látni így tülekedni!

belzebubó 2009.12.16. 10:55:47

@esef: ajajjj Mathias Rust volt rá minden német emlékszik, ő szinte német hős lett, néha még ma is beszélnek róla, hogy mi van vele.

"a pilóták szerint nem biztonságos, ezért nem hajlandók használni."
Helikoptert vezetni nehezebb,mint egy személyszállitó Airbus 319-320 vagy 340-est, azon,hogy nem találják biztonságosnak és nem szállnak le ezért,nem kell csodálkozni.
Külföldön, Franciaországban vagy Svájcban amikor télen nehéz körülmények között siliftkarbantartás van vagy hasonló, potyognak is rendesen,nem azért mert bénák,hanem mert rohadt nehéz a helikopter irányitása.

picur3ka 2009.12.16. 10:59:45

Zero, ki az a ket magantulajdonos, azt lehet tudni?

Sátán meg a Jocó 2009.12.16. 11:05:49

NE FELEJTSÜK EL, hogy a Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola lerombolásával is megszűnt egy remek helikopterleszállóhely! >:-E

Kartal (rezervált) 2009.12.16. 11:06:34

Ez is csak azt mutatja, amit eddig is tudtam: OTT FÖNT leszarják, hogy élünk vagy megdöglünk, de ha már választani lehet, inkább ez utóbbi a jobb megoldás, mert akkor legalább nem járatjuk a pofánkat. Az intézkedések egy része drasztikus létszámcsökkentést, másik részük pedig az ELIT, az ARISZTOKRÁCIA jólétét, és ennek a jólétnek a bebetonozását hivatott szolgálni. Ennyi.

minimalista 2009.12.16. 11:20:08

Elvileg " a Közlekedési Hatóság a fentiek miatt a rendszeres, polgári célú helikopterforgalmat nem engedélyezte, így a leszállóhelyet csak a rendőrség, a mentők és a különleges egységek vehetik igénybe"

ugyanakkor:
"biztonsági okokból csak A1 biztonsági kategóriás, két gázturbinával meghajtott gépek szállhatnak le. Ilyen helikopterből viszont csak kettő van az országban, mindkettő magántulajdonban ... "

és:

"Persze a szálloda a honlapján már hirdeti az új, extra szolgáltatást", nem véletlenül:
"A rendelkezésre álló luxus helikopterrel"...

Ebből következően a leszálló rendszeres használói csakis a szállóvendégek lesznek, a szálloda helikopterével, amire nyilván vörös keresztet festenek majd hogy megfeleljen a hatóság kritériumainak.
Senki nem kérdi majd hogy milyen alapon és hogyan...
Ismét egy pofás kis csalással, joggal és hivatali befolyással üzérkedéssel állunk szemben. állunk szemben...

z666 2009.12.16. 11:32:09

Parlament, Nemzeti Bank, amerikai nagykövetség: ezek mind az övék. Semmiféle gondot nem aokoz, ha Shalom Szálloda Rt. vendégei ezeknek közelében repkednek a gyarmatukon...

modellmaker 2009.12.16. 11:33:17

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: 9/11 előtt :) Azóta kicsit komolyabban veszik a bolyongó gépeket

Kenguru 2009.12.16. 11:39:42

Azert az gyonyoru hogy 40cm-es kilatokra, borvidek kapujara stb van penz(tudom, EU) de eletmento fontossagu helikopterleszallora nincs.

Pl a Janos-korhaznal levo leszallo is necces, mert pont most(!) nyilt meg mellette(!) a ovoda-bolcsode.
Raadasul a Janos korhaz egy domboldalban epult, sok-sok kulolallo epulettel(anno dirket a jarvanyveszely miatt.
Ugyhogy egy rendes zart folyoso megpitese kurva nagy munka lenne, es irdatlan penz.

Mindenmesetre a mai magyar viszonyokat jol jellemzi kivilagitatlan leszallo melletti teniszcsarnok.
Arra van penz hogy azt egesz telen futotten, tulnyomason tartsak.
Lampara a helikopterenek nincs.

A belvarosi leszallo meg ezert jo(de tenyleg), mert igy legalabb nem zarjak le a fel varost ha nagyon fontos ember jon, egyeszeruen csak bereptetik.

Megeri.

Héttörpe (törölt) 2009.12.16. 11:42:35

"A Ferihegyi repülőtérről - a közúti forgalom kiiktatásával - 6-7 perc alatt elérhető a kormányzati negyedben álló szállodánk. A rendelkezésre álló luxus helikopterrel a védett delegáció egy óránál valamivel hosszabb repülési idővel elérheti az ország bármely pontján lévő programhelyét, illetve látogatást tehet a szomszédos országokban."
És ezt így hogy? A rendelkezésre áló luxus helikopter mellé van rendelkezésre álló felfegyverzett Köztársasági Őrezred helikopter is? Vagy esetleg felfegyverzett In-kal helikopter? Vagy arra gondolnak, hogy Bp légterén kívül harci helikopterek kísérik a luxushelikoptert? Az országhatáron meg átadják a másik ország légerejének? Badarság...

kuki123 2009.12.16. 11:52:08

jah kérem a Zúniós jogszabály mindent felül ír
@rolika: bizony bizony már a menekülést tervezik
kep.index.hu/1/0/60_cfa0860e83a4c3a763a7e62d825349f7/509769_79a9fa3990a9543fc7b3f9c2a487e71f_wm.jpg

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2009.12.16. 12:18:45

@kamasuka: Jól meg kel fizetni az új embereket. Biztos ezért nem tudták fizetni a gázszámlát :D
index.hu/belfold/2009/12/16/nem_fizette_be_a_gazszamlat_az_mdf/

Bicskas 2009.12.16. 12:31:58

@redriot77: a blackhawk csapatszállító és támogató helikopter, nem harci. Az az apache/hind.
en.wikipedia.org/wiki/Helicopter_gunship

rulla 2009.12.16. 12:38:24

Üdv!
Esetleg egy post ebben a témában?

veke.hu/index.php?fc=cikk&par=511

rulla 2009.12.16. 12:54:20

Na közben elolvastam ez a postot is.
Hihetetlen, ami ebben az országban történik, tényleg nem tudok ehhez mit hozzáfűzni már... és Amikor azt hinnénk, már nem nagyon van lejjebb, csak rácáfol erre ennek a szerencsétlen országnak a sorsa.
Komolyan, még/már káromkodni sincs kedvem, inkább elszívok egy cigit.

kuki123 2009.12.16. 13:02:10

@kamasuka: akartad mondani a diktatúra...vagy a sajátos demokrácia

redriot77 2009.12.16. 13:27:05

@Bicskas: t'om hogy elsősorban csapatszállító, de gondolom van olyan változata, ahol az oldalajtók mögött állványra szerelt géppuska van. és klasszikus vietnami háborús stílusban lehet szórni az ólmot. :)))

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.12.16. 14:41:36

Csodálkoztok? Zsidó tőkével épült, zsidó kézben lévő szállodáról van szó! A neten láttam róla képeket, a homlokzaton vagy három dávid csillaggal. Magyarnak érezhetem még magam, vagy engedélyt kell kérnem? Nyomúlnak, nyomúlnak!

tudi 2009.12.16. 17:01:19

@redriot77: Oh a berék Blackhawk-nak van speciális harci változata igaz a Kolumbiai Hadsereg használja AH-60 Arpia néven. A Google-n van róla 1-2 szép kép.:)
A témához szólóan LMPVS

Marcellusca 2009.12.16. 17:42:58

@Sátán meg a Jocó: Ott nemigen szálltak le mentőhelikopterek.
Viszont a KSP-n annál többször.
Az talán (a teniszpályák miatt) még megvan.

Horizont 2009.12.16. 19:55:09

"kormányzati negyedben álló szállodánk."
Jó közel van és az lesz majd a politikus vezetőink menekülési útvonala, ha menniük kell esetleg, netán,ha mégis elsöpörné őket a népharag. Persze erre kicsi az esély , de ők felkészülnek. :((
Biztos ami biztos!

Tarackos Sül (törölt) 2009.12.16. 20:01:22

@Horizont:

Bár ott tartanánk, hogy mennek. Isten áldja, én még csak nemzetbiztonsági ügynököket MG42-vel sem küldenék utánuk, elég haszon az is, ha nincsenek is. De a baj az, hogy a probléma egészen jó mélyre be van gyökerezve, szóval 1-2 ember vagy párt eltüntetésével gyakorlatilag semmi sem oldódik meg.

Horizont 2009.12.16. 20:08:21

@Tarackos Sül:
Ez igaz! De a "népharag" se nagyon dübörög az ajtajukon! Dübörög??
Még csak nem is kopogtatgat:(((

szabidoki 2009.12.16. 20:12:19

Hát anno a pécsi mentőhelikopter tudtommal azért zuhant le, mert az még Mi-2-as szovjet gép volt, ami egész egyszerűen nem arra volt tervezve, hogy városi környezetben menőverezzen, aztán a magas házak közt kavargó szél földhözvágta. Ez után le is állították a Mi-2-eseket, ezután már csak a nyugati helikopterek repülhettek.
Amúgy nemcsak a kórházak heliportjai nincsenek kivilágítva, hanem a mentőbázisok sincsenek, szóval tökmindegy...

Marcellusca 2009.12.16. 20:15:58

@Tarackos Sül: Pontosan ez a bajom nekem is.
Nincs alternatíva. Egyik kutya, másik eb.
Új párt? Haha! Azok is csak azokból állnak, akik a jelenlegiekből "kikoptak".

@Horizont: Népharag????
Ne nevettes!!!
Bírkák nem szoktak háborogni!
Csak leszegett fejjel, türelmesen mennek, amerre a vezérürü kolompol, vagy amerre éppen terelik őket.

Bicskas 2009.12.16. 20:35:25

@tudi: @redriot77: a lényeg hogy pártfüggetlenül és nagy kaliberben jusson ólom mindenkinek

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.16. 20:53:51

@Horizont: Jaj, Horizont, nekem megint valami hülyeség ugrott be!
Ceau úgy elbízta magát, hogy kiállt a Cotroceni palota erkélyére szónokolni a népnek, az meg elkezdett ordibálni, dobálózni - a szokásos, kötelező tapsvihar ezúttal elmaradt, pedig vagy 25 éven át csak azt hallott.
Jöt a helikopter, de már késő volt:-DDDDDD
Nem tudott felmászni a hágcsóján, akkor már talán lőttek is - sőt, biztos, kénytelen volt valami rejtek-kijáraton egy Daciával menekülni. Vagy mégis el tudott menekülni a helikopterrel, és utóbb szállt át Dáciába, mert a légierő már "rajta volt"? Sajnos nem emlékszem (talán Talon kisegít). Pedig volt testőr dögivel, több mint egy darázsraj, mégis-mégis. Átálltak a hálátlanok:-DDDDDDD Kiszolgáltatták később Ceaut és gyönyörvetes nejét, gondolom, ennek fejében nyugodtan élnek valahol a kerek világban.)
Jut is eszembe, és a négyek bandája? Azokkal mi lett?
Így van ez feleim:(((((((
És így elfogták azokat, akiről soha nem hittük, hogy ez megtörténhet, gondolom, ő se hitte magáról.
A történelem szövedéke mindig felfeslik valahol....
Aztán statáriálisan kivégezték Ceaunéval együtt.
Érdekes történelmi story. Hogy hogy jutott eszembe, én nem is tudom, nem passzol sehova.

Horizont 2009.12.16. 21:10:25

@Doña ¡Cara(mba)!:
Nem lehet mindig menekülni, egyszer oda kell érni valahová, és akkor annyi.....

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.16. 21:34:49

@Horizont: Jaj, csak már érnének oda mind, akikre gondolok...úgy értem a célhoz. A végsőhöz.

Horizont 2009.12.16. 21:55:29

@Doña ¡Cara(mba)!: Na mit gondolsz ez az idézet miből van? ide illő!
"A föld embert illet, hiába,
A naplopókon túladunk!
Húsunkon sokan élősködnek!
Ám, ha a hollók és ölyük
Egy szép reggelre elköltöznek,
Ragyog a nap majd – nélkülük.

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.16. 22:05:58

@Horizont: Milyen jellel lehet iderajzolni, hogy szégyellem, de nem tudom ki a költő? Áruld el, kérlek, ne hagyj szégyenben....

Horizont 2009.12.16. 22:11:01

@Doña ¡Cara(mba)!:
Most ne szidjál össze, de én már dobtam egy hátast, szerintem te is , mert ez az Internacionáléból van. :))) Az eredetihez közelebb eső fordításban. Hihetetlen! De olyan jó, akárki akármit is mond ezek után. :DDD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.16. 22:26:29

"Szabványos helikopter" az milyen?
Vannak kisebbek is. Meg van egy rakás két gázturbinás is, csak az ugye a honvédségé :)
Valószínű az a lényeg, hogy a tető nem bírná el a koptert.

De a többi leszállóhelyes dolog, az tényleg vérláztó.
Főleg hogy a szállodás cucc kapott engedélyt.

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.16. 22:45:14

@Horizont: Na látod, nincs itt hiba a kommunikációban, csak abban, hogy hazudnak, mert úgy gondolják, nem magukról beszélnek, mikor a húsúnkról jól élősködnek sort eléneklik :(((( Vagy nagyon is tudják azok, akik ölyük és hollók:-DDDDD
Mindig másra terelik a szót, ügyesen és jó beetetősen. Ezért dőlnek be nekik annyian:((((

Sátán meg a Jocó 2009.12.17. 13:44:30

@Marcellusca: vazze, persze, hogy a KSP-n, de talán eme három betű talán csak neked meg nekem mond vmit, érted. Bolyai közérthetőbb.

Marcellusca 2009.12.17. 16:26:38

@Sátán meg a Jocó: Persze, persze.
De a pontos helymeghatározás nagyon fontos. :)
És különbenis kit érdekelnek a hüjjjecivilek? :DDDD

Rorgosh 2009.12.19. 18:40:47

A helikopterek - és leszállóhelyeik - a repülőgépekhez hasonlóan kategóriákba vannak sorolva a méretük alapján. Ha valaki heliportot alakít ki, annak csak elő kell vennie az ICAO előírásait és meg kell néznie, hogy mekkora méret, teherbírás és megközelítési viszonyok kellenek... És milyen tűzoltó kapacitás. Merthogy az is előírás...

Roltii 2009.12.20. 10:13:32

@Rorgosh:
lassan érdemesebb JAR FCL-t... amennyire én tudom hazánk uccsók között tagja még az ICAOnak...

Trog_Air 2009.12.23. 23:53:00

@Roltii: Hali, a JAR-FCL az a szemelyzeti kovetelmenyek "EU kompatibilis" valtozata. Az ICAO eloirasai minden szerzodo tagallamra ervenyesek. Pontosabban, az ICAO ajanlasokat fogalmaz meg, amit a tagallamok vagy atultetnek, vagy nem. Minden szakszo, amit JAR szabvany alapjan adtak ki, az ugyanugy ICAO szabvany szerint is ervenyes, csak a JAR-nak egy kicsit szigorubbak a feltetelei es a JAR tagsag feltetele a szabalyzasok atvetele.
A JAR tagok pedig az eloirasokat (JAR-OPS, JAR-FCL, stb. ) atveszik egy az egyben, ld. nalunk a 32/2009 KHEM rendelet, ami a regi 5/2001-es KoViM rendeletet valtotta. Igaz, rengeteg felreforditassal (!), de attol meg ez van. Igen, jol ertetted, egy angol szoveget nem birtak a miniszteriumban leforditani es kiadni jogszabalykent.
Bonusz: alighogy bevezettuk a JAR-FCL-t, a JAR megszunt. Helyette EASA van. Bar remelhetoleg az EASA-s dolgok atultetesenel nem lesz ekkora kaosz, ami most van.

Trog_Air 2009.12.24. 00:12:04

Helikopterleszallo: Az ICAO-nak van egy alapokmanya, ezt ugy hivjak, hogy Chicagoi Egyezmeny. Na, es ennek vannak un. Annexei. Most van kb. 18. A 14-es szamu vonatkozik a repuloterekre, abban van a sokpalyas, Ferihegy merteku legikikotoktol a helikopter-leszallokig minden hobelevancra leiras. Meg ajanlas persze. A fo problema itt az akadalymentesseg, tehat a leszallo megkozelitheto legyen, es mondjuk ne figyeljen mellette 10 gyarkemeny. mert pl. egy ilyen katlanba fuggesben leszallni, mikozben a hatam mogott a doki a beteg mellkasan pattog, hogy szivmasszazst adjon... haat... benne lenne a zabszem a hatsomban az tuti. Na oda aztan kene reptechnika.
Egy repulogeppel (ha mar kello gyakorlatod van) nem nagy kunszt a leszallas, magassagival beallitod a sullyedes szoget, gazzal szabalyzod a sullyedes merteket, szarnya-laba kint, szepen kilebegteted, oszt ennyi. Persze ennel kicsit osszetettebb, nem veletlenul tart a kikepzes addig, ameddig, de helikopter eseten joval bonyolultabb. Mondjuk kis gazt adsz, akkor a lapatok beallitasi szogen egybol modositani kell, hogy legyen felhajtoero akkor meg megno a reakcionyomatek, ra kell lepni valamennyit, es meg pontosan odairanyitani, ahol majd kesobb foldet akarsz erni... :)
Meg a masik problema a megfelelo teljesitmeny-tartalek. A csirkecomb (alias Mi-2) ilyen szempontbol azert volt problemas, mert ha egy hajtomu megfekudt, akkor a masik csak annyit tudott segiteni, hogy a kenyszerleszallas helyere elvigye a gepet. Az EC ilyen szempontbol (teljesitmeny-tartalek szempontjabol) elonyosebb. Egyik hmu beadja a kulcsot, beteget lerakjak a korhazban, a helo meg el tud huzni javitasra uresen.

Trog_Air 2009.12.24. 00:15:34

Amugy egyszeruen botrany, ami a legimentessel kapcsolatban folyik ebben az orszagban.
Es nem ma kezdodott, hanem ugy '90-'92 korul az Aerocaritassal. Tenyleg, zero, nem akartok ennek egy postot szanni? Kave helyett. De amolyan espresso fele.

Roltii 2009.12.24. 11:03:46

@Trog_Air: én hiszek neked:D lassan már egy éve volt az SPL-em és nem a légijog volt a legérdekesebb rész...:)

süti beállítások módosítása