Skip to content


       Szűrés lista

"A gazdasági patriotizmusunkhoz tehát kétség sem férhet"

Bajnai Gordon interjú, Heti Válasz, részlet:


- Tud patrióta gazdaságpolitikát folytatni az a kormány, amely a Mol helyett az OMV-t hozza helyzetbe a központi benzintenderen?

- Ennél a kormánynál nincs erősebb támogatója a Molnak.

(...)

Ami a benzintendert illeti, a magyar cég minden pályázati információhoz hozzájutott, csakis rajta múlt, hogy nem tett jobb árajánlatot. Az viszont nem lehet nemzeti érdek, hogy az állam - egy közbeszerzés feltételeit elcsalva - a drágább szolgáltatást vásárolja meg. Amikor láttuk, hogy az OMV nyer, azonnal intézkedtünk, hogy a nemzetbiztonságilag fontos szervek továbbra is a Moltól vegyék a benzint. A gazdasági patriotizmusunkhoz tehát kétség sem férhet.


A kormányzati benzintendert az osztrák OMV nyerte, a 2009-es év végének egyik szép története volt.

Szollár Domokos, kormányszóvivő:
"...csaknem ezer állami szervezet, intézmény idén az OMV-től vásárolhatja meg az üzemanyagot. Az OMV közbeszerzési verseny keretében győzte le a Molt azzal, hogy összességében jobb ajánlatot adott. Ennek köszönhetően idén 100 millió forintnál is többet takaríthat meg a központi költségvetés, ennyit takaríthatnak meg az adófizetők. A 21. század Európájában versenyen dőlnek el a nagy értékű beszerzések, a versenyeket pedig a jobb ajánlatot tevő cég nyeri meg. Jó hír, hogy valamennyi intézmény - a szerződésnek megfelelően - már megkapta az OMV-kártyákat, így minden fennakadás nélkül juthatnak üzemanyaghoz."
 
De miért az OMV nyert? Illetve hogyan veszíthetett a MOL?

Természetesen 21. századi módon ...

A tender elbírásakor három szempontot vettek figyelembe:

1. szempont: Az ár.
Ezt az OMV nyerte, mert literenként 2,2-2,7 forinttal a Mol árai alá kínált.

2. szempont: Töltőállomások száma.
Ezt a MOL nyerte, mert több töltőállomásuk van (362-345).

Az állás 1-1!

3. szempont
: Kutak eloszlása.
Nos, itt válik érdekessé a tender!
"... nem régiónként vették számításba a benzinkutak számát, hanem „egy folyamatos vonalra fel kell fűzni egymás után a töltőállomásokat”, és ezek távolságát kell átlagolni. Ha egy településen több kút van, azokat is figyelembe kell venni. Márpedig a főként nagyobb városokra koncentráló OMV-nek (és a vele együtt induló olasz Agipnak) sok kútja van egy-egy helyen, egymáshoz közel, a Mol viszont sok hazai kistelepülést is ellát benzinnel."
 

A Mol 238 településen rendelkezik töltőállomásokkal, az OMV pedig csak 175-ön, a már említett számítással az jött ki, hogy a Mol-kutak 15,34 kilométer távolságban vannak egymástól, az OMV-AGIP-töltőállomások pedig 14,68 kilométerre.

Így ezt a pontot az OMV nyerte, a tendert pedig 2-1-re.

A Heti Válasz szerint az OMV még ennél is jobban szerepelt volna, ha mind a 345 kútja az V. kerületben van, mert akkor még kisebb lenne a köztük lévő távolság ...

"Egy folyamatos vonalra fel kell fűzni egymás után a töltőállomásokat" ... ide érzem az izzadságcseppeket, hogy találjanak egy olyan szempontot, amiben az OMV nyer ... tényleg, ilyen ország nincs még egy.
Képzeljük el, hogy a román benzintendert a MOL nyeri, mert egy ilyen nyilvánvaló hülyeséget vesznek számításba.

Most már csak az a kérdés, Gordon, hogy szándékosan így írtátok ki a tendert, hogy az OMV nyerjen, vagy ismét tanújelét adtátok a szakértői hozzá nem értéseteknek. Az előbbi feltételezés a sanszosabb ...

"Versenyben dőlnek el a dolgok" ... mu-ha-ha ... mikor ebben az orszgágban minden le van előre mutyizva, vajazva.

És visszakanyarodva az 1-es szemponthoz, az árhoz! Számítások szerint a literenként 3 forinttal számolva egy hatliteres fogyasztású autóval 100 kilométeren 213 méterrel lehet többet autózni. Igaz, hogy a legközelebbi OMV kút 50 kilométerre van, de semmi baj!

Hiszen - papíron - 100 milliót spóroltak nekünk, nem igaz? 

Címkék: politika pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr711706277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valandil 2010.01.28. 09:22:27

@Noname Cowboy: Biztos a szélsőértékeket nem vették figyelembe. Biztos. (Az ilyen barmok, mint ennek a tendernek a kiírói/lebonyolítói, miért nem csinálnak maguknak egy kistestvért?)

zrobasé 2010.01.28. 09:22:31

pár kérdés azért felmerült bennem...
-kik is a tulajok a molban ?
-miért is rohadt fontos, hogy 2 kút átlagos távolsága mennyi ? kútról-kútra fognak furikázni ?
-mennyi az annyi ? azaz mihez képest határozták meg az áraikat ?
-hurrá, spóroltak 100 milliót...mennyibe is kerül ez a nagy csinnadratta kormánypropaganda, ami most ömlik ránk ?
még 74 nap...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 09:24:56

@Seduxen:

Ha fizetnének neked, akkor sem tudnál ilyet kitalálni xD

kill004 2010.01.28. 09:25:21

"a 21. század Európájában versenyen dőlnek el a nagy értékű beszerzések, a versenyeket pedig a jobb ajánlatot tevő cég nyeri meg."

Akkor mi nem Európában vagyunk. Ilyet ma, magyar politikusnak kiejteni a száján.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.01.28. 09:32:07

@zero: Ez az zero, hogy a kurvaistenbbe lehet ilyen feltételeket kitalálni. Én sem vagyok hülye, de akkor is. Bazeg, ezek ha akarnák holnap feltalálnák az univerzális gyógyszert, a végtelen energiát, a távolságok leküzdését, az időutazást ... de most nem?

Tapmancs 2010.01.28. 09:33:23

@Seduxen: ez a 238-175 nem a kutak száma, hanem hogy ennyi településen van kútjuk. Tehát ha egy városban kettő mol-kút van, az ebben az esetben egynek számít.

eszkep 2010.01.28. 09:33:50

Az USA-ban közbeszerzési pályázaton KRITÉRIUM, hogy a pályázat tárgyát képező termék értékének legalább 60%-át at USA-ban KELL előállítani. A szolgáltatásokról nincs infóm, de gondolom ott is hasonló kritériumok vannak...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 09:34:24

@zero: na ebben azért ne legyél ennyire biztos :))) Tudod az elv olyan, mint a fing, tartja az ember, amíg tudja.

Ha nagyon jól megfizetnének, ki tudja... :))))

Ettől függetlenül számomra megérthetetlen ez az egész tender...

Geza 2010.01.28. 09:34:31

Milyen kár, hogy én nem indultam ezen a tenderen!

Nincs egy benzinkutam sem, így -bár a 2. pontot elveszítem- bőven megengedhetem magamnak, hogy potom 1 Ft-ért adjam a nemlétező benzinemet (na jó, egy marmonkannányit beleinvesztálok a nyitóünnepségen való demózásba), tehát az 1. pontot vígan nyerem, ami meg a harmadik pontot illeti, 0 db benzinkút között a távolság is 0, ezért aztán itt én leszek a befutó!

Ennél kicsit használhatóbb, ha valakinek 1 db benzinkútja van, és ahhoz mondjuk a szomszédos ömv-kútról veszi a benzint, majd +2 Ft árréssel adja tovább: van benzinje, 2 Ft-tal olcsóbb még a mol-nál is, (a 2. pont megint bukta ugyan, de) a 3. pontot megint nyeri, mert 1 db kút között is 0 a távolság.

Apropo 'felfűzni egy vonalra': ez mi b+, megfogalmazás? Mit értettek ez alatt? Egyik kútról szabad-e az odajutásunk vonalán visszajönni pl., mert ha nem, akkor amelyik cégnek zsákutcában is van kútja, az ráfaragott.

De félre a kétértelműséggel: ha a kutak egy gráf pontjai, a közúthálózat adja az éleket, az úthossz az élek költségét, akkor most mit keresünk: minimális költségű feszítőfát, vagy Hamilton-utat?

A rohadt pongyola többértelmű bölcsész fajtájukat, hogy egy rohadt első féléves algebra-feladatot sem képesek megszövegezni, és ezek írnak alá országos szintű szerződéseket?!

szmoker (Homo Trollicus) 2010.01.28. 09:37:14

Azért mielőtt a sok hülyeséget leírjátok, érdemes lenne utánaolvasni.

Az OMV az Avanti + Agippal együtt indult a tenderen, így nekik TÖBB kútjuk van mint a MOL-nak, és nem a 2 benzinkút közötti távolság volt a fontos, hanem a tetszőleges kiindulóponthoz mért átlagos távolság, amiben megintcsak az OMV-csoport vezet.

Ezzel együtt tipikusan judeobolsevik szocionista döntés született.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 09:37:42

@Tapmancs: tényleg, pardon! Ez mondjuk a lényegen sz'tem nem változtat...

Nagy_Cthulhu 2010.01.28. 09:38:05

Ez mondjuk azért jópofa, mert én speciel egy dél borsodi kisvárosban élek. A tűzoltóinknak az OMV-nél kell így tankolni, ami legközelebb Egerben van. Itt a településünkön van MOL kút, de meg kell tenniük 25 km-t oda, ugyanannyit vissza hogy tankoljanak. Egyrészt így megérte a spórolás, másrészt ha sürgős a dolog akkor mi van? A MOL kút a tűzoltó állomástól nincs 1 km-re......

Gratulálok a tenderhez. (Láv mí tender)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 09:43:44

@szmoker /segílyes/: De vidéken még így is ritkás a kutak meglévősége.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 09:44:28

@Nagy_Cthulhu:

de 2 forinttal olcsóbb a 25 km-re lévő OMV kút, nem?!

Mr. Acid 2010.01.28. 09:47:46

Egyébként ezt az egyenes vonalat nem a helikoptereknek találták ki? Nem lehet, hogy ez egy helikopter-benzin tendernek indult, csak aztán valaki elnézett valamit? :D

arlequin 2010.01.28. 09:49:50

@Seduxen:
"Tudod az elv olyan, mint a fing, tartja az ember, amíg tudja."

minden jó vicc igaz ;-)))

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2010.01.28. 09:50:38

@Seduxen: az én sz** 20e Ft-os pna-m is tud olyan opciót, hogy 'útvonaltervezés földutak figyelembevételével', de amikor ki akartam próbálni, nem vitt be egyetlenegy földútra sem, pedig nívával voltam.. 8-)

eszkep 2010.01.28. 09:50:43

„Ennél a kormánynál nincs erősebb támogatója a Molnak.”
Elképesztő pofátlanság ez egy szocialista párt miniszterelnökétől!
- Privatizálták, szétrabolták, az állam egy csomót bukott már csak az eladáson, az osztalékról most ne is beszéljünk(!)...

www.hirszerzo.hu/cikk.tanitani_valo_hulyeseg_a_mol-privatizacio_tortenete.38885.html
www.origo.hu/itthon/20090429-nyomoznak-a-babolna-es-a-mol-privatizacioja-utan.html

- A gázpiac liberalizáció (is) teljes csőd, igazi szocialista "kudarctörténet". Az EMFESZ körül már az "1 Dolláros eladás" kapcsán is állt a bál, ezek után ez már csak hab a tortán.
index.hu/gazdasag/2010/01/27/52_milliardos_veszteseget_talalt_maganak_az_emfesz/

Egyszerűen bármihez byúlnak a szocik, az szarrá válik
index.hu/gazdasag/magyar/2010/01/27/nagytulajdonos_lehet_a_malevban_az_allam/

NEM ÉRTENEK A GAZDASÁGHOZ. Ennyi, ezen nincs mit ragozni, leragadtak a KGST-nél, Őt éves terveknék meg a "Cipőt a cipőboltból" cimű hiánygazdaságnál...

Mr. Acid 2010.01.28. 09:50:58

@szmoker /segílyes/: Hát, én vidéken élek, ilyen Avanti kutat még életemben nem láttam. Tehát kb. azt feltételezem, hogy a zero által linkelt eloszlási térkép helyes (+mondjuk 10 ilyen Avanti kút Pesten), ami alapján nem úgy tűnik, hogy bárhonnan kiindulva az OMV lenne közelebb, hanem inkább úgy, hogy van olyan hely, ahonnan az OMV közelebb van, mint a MOL.

arlequin 2010.01.28. 09:52:22

@zero: persze. hogyne! naná!... és ha többen ülnek a kocsiban, akkor is osztódik, avagy elterül a költség. nemdebár?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.01.28. 09:54:04

Megmondom én, kit kellene felfűzni és hová... nem lehetett volna-é esetleg megnézni, kik használják ezt a hálózatot, és az ő távolságukat számítani a legközelebbi kúthoz. És ezt összeadni.

Felfűzni...

arlequin 2010.01.28. 09:55:25

OFF:
Egy luxusvendéglőben egy házaspár ebédel. Egyszer csak érkezik egy
gyönyörű, csinos, fiatal nő és megcsókolja a férjt. A felesége
felháborodva, önmagából kikelve kérdi:
- Ki ez a p.csa?
A férj, teljesen nyugodtan
- A szeretőm.
- Én ezt nem tűröm, elválunk, visszaköltözöm a szüleimhez - ordítja a
feleség.
- Jó szívem - mondja a férj csendesen - váljunk. De tudod, hogy akkor
nincs több hawai nyaralás, karácsonyi bevásárlás Párizsban, sízés az
Alpokban, és még sorolhatnám ... Mély csend következik, csak az
evőeszközök csilingelése hallatszik. Egyszercsak belép az étterembe a
család egyik barátja, jobbján szintén egy csinos fiatal nővel. A
feleség ismét felháborodva:
- Ki az a nő ott Bélával???
- A szeretője - mondja a férj ugyanazzal a nyugalommal.
Kis csend következik, majd a feleség megszólal
- A miénk szebb ...
ON

bocsánat. én egyébként szociopata, izé, szociopatrióta vagyok. mint a bajnai. éljen az éljen!

z666 2010.01.28. 09:58:30

"A gazdasági patriotizmusunkhoz tehát kétség sem férhet"

A Talmudban is megírták, hogy egymás üzletét nem szabad bántaniuk, viszont a gójokat KÖTELEZŐ tönkretenniük, kizsákmányolniuk, rabszolgává tenniük. Amelyik ellenáll, azt meg kell ölniük. Ezt tanítja a vallásuk...

Egyébként a MOL valószínüleg éppen annyira magyar, mint az ÖMV...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 10:05:55

@z666: Azért a MOL-ban még mindig jelentős állami rész van (Azt hiszem speciális részvényben emez nem jelenik meg a tulajdonosi szerkezet táblázatban). Mig az OMV-ban nincs. Továbbá az az OMV aki a Szurgut nevében indított támadást a MOL ellen és el is adta azt, ahol mellesleg Osztrák állam tulajdonrészt birtokol. A Strabag is nálunk nyúlja a állami pénzt. Szerintem ezek is egy kézben futnak össze. (MSZP-SZDSZ)

JKLM 2010.01.28. 10:07:30

banánköztársaság!
Kellett valamit törleszteni az osztrákoknak az anno omv ügy miatt... (amikor a molt megvédték)
Egyébként meg haverságban vannak a sógorokkal. A strabag sem kevéssel támogadta a magyar baloldalt (és szerintem a jobbat is) illett valamit visszatolmni nekik

Nagy_Cthulhu 2010.01.28. 10:08:19

@z666: Off: A Talmudba ne menjünk bele, ilyen KONKRÉTAN nincs benne. De ki lehet ezt is olvasni belőle.
On:

Ha jól tudom a MOL nagyrészt orosz tulajdonú, ha jól tudom (most nem fogom kiguglizni), de ez annyit befolyásol, hogy az osztalék nem magyar kézbe megy. Ha az állam szempontjából nézzük, mindegy hogy magyar vagy külföldi magánkézbe megy az osztalék. Az viszont nem mindegy, hogy adót melyik cég hova fizet. A MOL Magyarországon van bejegyezve, az OMV meg nem. A fene nagy spórolásban bukták az adóbevételt.
Na, munkára barátaim, tegyük a dolgunkat. (Köp)

egogegó 2010.01.28. 10:08:48

Ezek a tetvek most arról papolnak hogy az OMV jobb ajánlatot tett.Kinek?U. i. máskor a drágább ajánlatot fogadták el, mert minőségibb volt munkája, terméke, stb.Az OMV hajtóanyaga biztos fogyaszthatóbb!No, menjenek a (alternatív), ki hova gondolja.

Vidéki 2010.01.28. 10:14:02

Akiknek elméletileg a választói érdekeket kellene képviselni, nem ezt teszik.

Kieszelnek olyan tender feltételeket, melyekbe előre be van kódolva az OMV előnye: „ egy folyamatos vonalra fel kell fűzni egymás után a töltőállomásokat”, és ezek távolságát kell átlagolni.”

Ez nem szúr szemet az illetékes elvtársaknak, akik pozícióban tartják az efféle tenderek kiíróit?

Ez látszat szerint nem „olyan lóverseny, ahol egyetlen paripa indul”, de olyan ahol a másik paripa teljesen esélytelen.

Mr. Acid 2010.01.28. 10:14:26

Áhh, az egészben az a lényeg, hogy bármi történik, a Bajnaiék mindig mindent meg tudnak magyarázni. Jó vastag bőrrel.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 10:17:28

Mol részvények:
A Társaság alaptőkéje 104.519.063.578,-Ft, amely 104.518.484 darab "A" sorozatú, névre szóló, 1.000.- forint névértékű, törzsrészvényből, 578 darab ”C" sorozatú, 1.001 forint névértékű törzsrészvényből és 1 darab "B" sorozatú, névre szóló, 1.000.- forint névértékű, alapszabályban meghatározott szavazatelsőbbségi jogokat biztosító részvényből áll. A "B" sorozatú részvény tulajdonosa a magyar állam.

majomkutya 2010.01.28. 10:27:33

Nekem ettől leesett az állam...
Szóhoz sem jutok.
Grat a poszthoz!
Érdekes mellékszálí a dolognak, hogy több szoci képviselőnek/potentátnak OMW kútja van, bár biztos nem ez volt a fő szempont, egész biztos, hogy volt "fontosabb és szakmaibb" tényező, olyan, amit %-ban mérnek.

greybull 2010.01.28. 10:29:21

Én kis korlátolt 3 diplomás "tudós pityu" (talán van még néhány ember, aki tudja, honnan jön ez a kifejezés...) csak egyet nem értek. Az annyit gyalázott Horthy-rendszer kemény kapitalizmus volt. No most ott is voltak állami cégek, vállalatok. Oszt' akkoriban ezek az állami cégek kiválóan működtek - ergo az állam nem volt rossz tulajdonosuk. Oszt' akkoriban ha valaki bekerült egy ilyen céghez, hát az egész családja a seggét verte a földhöz, hogy sikerült. Oszt' a szerencsés kiválasztott örült ennek, mint majom a farkának, húzta az igát, mint a barom, nem lopta meg az állami céget, sz'al fel sem merült, hogy nem becsülte volna meg az ÁLLAMI munkát a KAP'TALIZMUSBAN. No most én annyit kérdek: most - azaz: most - ebben a k....a országban (idézet Öszödi Böszmétől) nemde kapitalizmus van? Akkor most mi a picsáért nem tud jó tulajdonos lenne a mai magyar állam? Miért kellett eladni a ferihegyi repülőteret (apropó tudja valaki, hogy mi lett az érte kapott saccperkábé 450milliárd - mondom: MILLIÁRD!!! - forinttal?!?), és miért kellett eladni a MOL-t, merthogy tisztázzuk - a MOL - azon kívül, hogy a nevében benne van a "magyar" szó, kurvára semennyire nem magyar cég, mindössze egy "ideiglenesen hazánkban állomásozó" multi, helyesebb lenne "Magyarországi" kifejezést használnia a nevében. Megmondom nektek őszintén, ha holnap lenne egy népszavazás arról, hogy egyesüljünk Ósztriával, hát vazze én rájuk szavaznék azzal a feltétellel, hogy a kormány is minimum Ósztriai magyarokból álljon, de az se baj, ha ósztrákok is/vagy csak vezetnék, mert itt minden magyar politikus egy nagy geci barom.
Egyszóval: kurvára nem nem érdekel, hogy ezen - az amúgy különlegesen mocskos patkány szemét - tenderen ki nyert és ki vesztett.

majomkutya 2010.01.28. 10:31:55

Csak az a kár, hogy várhatjuk, hogy ennek a posztnak a lényege, üzenete eljusson az átlagemberhez.
A Fidesz sem ezt szajkózza, hanem hogy kb. 3 szoci politikusnak OMW kútja van.
Míg lefogadom, hogy van pár fityeszes, aki meg MOL kutat üzemeltet.
Amúgy csak egy kérdés: Mondjuk a rendőrségnél nem lenne célra vezetőbb, ha legalább a vidéki rendőrkapitányságok a rendőrautókba a helyi ár és távolság alapján maguk dönthetnének a beszerzési forrásról?

szabogyula 2010.01.28. 10:34:00

Szerintem a tendernél a következő szempontok is játszhattak :
1. Ki mit ajánl ?
1.1 Készpénz . Az ajánlat elbirálásánál plusz pont .
További finoman hangolandó szempontok : a kp átadásának helye : pláza mélygarázsa : minusz pont , svájci repülőtér várócsarnoka : plusz pont , mallorcai tengerpart : plusz pont , Magyar Nemzet , Hir TV szerkesztősége : kizáró ok.
1.2 cégtulajdon hányad , részvény , igazgatótanácsi tagság , évekre bebetonozva , végkielégitéssel bebiztositva
Cégtulajdonnál kizárólag ciprusi és nevadai offshore ajánlatokat fogadunk el , európán belüli nyilvános cégadatoknál az ajánlat megsemmisitésre kerül .
1.3 Értékes bunda , ékszer , műkincs , autó . Az értékegyeztetés bonyolultsága miatt érdemben nem tudunk az ajánlattal foglalkozni .
Ingatlan ajánlat további egyeztetést igényel .

valami ilyesmi is lehetett , vagy nem , vagy igen ?

Marcellusca 2010.01.28. 10:36:25

@szmoker /segílyes/: Már bocs, de anno, mikor ez kiderült volt egy riport, hogy a (asszem) mátészalkai földmérő (vagy mifene) vállalat is ÖMV-hez jár tankolni ezévtől. Viszont a legközelebbi kút Nyíregyházán, majd' 50 km-re van. Azaz elmenni tankolni többe kerül, mintha helyben a MOL-kútnál tankolnának. És nem beszéltünk az időkiesésről, amit effektív munkával lehetne eltölteni.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 10:36:57

Azt hiszem mégis a maszopra kell szavazzak, a Hero_President meggyőzött...

"- Mihez kezd a választások után? Romano Prodi volt olasz kormányfő a kínai pártiskola előadója lett, a német Gerhard Schröder a Gazpromhoz igazolt.

- Biztosra vehetik, semmi olyasmiben nem veszek részt, ami ellentétes a magyar érdekekkel. Most egy dologra koncentrálok: hogy tisztességesen, a lehető legjobb állapotban adjam át az országot. Aztán elkél majd néhány hónap szellemi méregtelenítés."

szabogyula 2010.01.28. 10:37:20

@Noname Cowboy: Most akkor ezzel azt akarod mondani , hogy a MOL-ban egy , azaz 1ezer forinttal van benne a magyar állam ?
Mert ha igen , akkor mesélek vmit mindjárt .

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 10:39:43

Mégegyszer leírom a gyengéknek is! Az ÖMV nem pediglen OMW!
OMV = Österreichischen Mineralölverwaltung

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 10:40:17

@ostoba 8o: De az elsőbbségi szabazatot biztosít. Emléleti ára van csak.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 10:40:51

Ennél sokkal nagyobb matektehetségre kaptam kettest érettségin... de nem is próbálok vele érvényesülni, ezek meg?!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 10:45:16

@Szekuriti Blogger:

Ja, pénzügyekben elég kreatívak, csak ugye az irány nem mindegy.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 10:50:19

@Nagy_Cthulhu: óóó, köszi :)))

Na idesüssetek náczikok: Ez egy törvényjavaslat, amit - meglepő módon - egy maszopos efftásnak - nevezetesen Géczi József Alajosnak - köszönhetünk:

"Az országgyűlési képviselők javadalmazásáról szóló 1990. évi LVI. törvény a következő 9/A. §-sal egészül ki:
„Az országgyűlési képviselő halála esetén - ha egyéb tisztségére való tekintettel ilyen juttatásban egyébként nem részesülne - özvegyét (ennek hiányában örökösét) egy összegben az országgyűlési képviselő hat havi tiszteletdíjának megfelelő összegű juttatás illteti meg. E juttatásból egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékot fizetni nem kell, továbbá az a hozzátartozói nyugellátás megállapításakor a havi átlagkereset alapjául szolgáló keresetként nem vehető figyelembe."

szabogyula 2010.01.28. 10:53:00

@Noname Cowboy: Jó , jó értelek . Akkor most azt elmondom miért hagyták benne / természetesen többek közt /
Ha a MOL magántársaság lenne és új vezetéket , átfejtőállomást , akármit akarna épiteni , kénytelen volna a tervezett területek tulajdonosaival hosszasan egyeztetni, alkudozni az ár ügyében . A pakliban elméletileg az is benne van hogy a MOL akar egy vezetéket mondjuk Pesttől Százhalombattáig , és egy , azaz egy tulajdonos nem adja el a telkét , amin menne a vezeték , igy a terv dugába dől .

Ha viszont van benne állami tulajdon , az más ! A kisajátitási törvény értelmében az állam " fontos közérdekből " bármikor . bármit kisajátithat . Sőt kipostázzák neked a kisajátitási határozatot , nem is fellebezhetsz . Az épitkezést azonnal megkezdhetik .
Az egy másik történet hogy az érte kapott összegről lehet vitatkozni, ott lehet fellebezni , itt kezdődnek az évekig tartó pereskedések az állam és az állampolgár között .
Egy ismerősünknek most sajátitották ki a telkét , pedig nem akarta eladni , de muszáj volt .

Na szóval csak azt akartam mondani hogy a MOL-nak fontos az állami hányad sok ok miatt ...

kuki123 2010.01.28. 10:54:02

@zero: Azta kurva most látszik a térképen hogy időnként fél megyényi területek üresek
de tovább megyek mi a fasznak kell egyáltalán iylen ökör tendert csinálni?

mert egy dolog hogy a tescó kútnál ha már vásárolt az ember akkor ott meg is tankol és nyer vele vagy 300 ft-ot...na de itt?
tankoljon ott ahol van kút faszom legalább ezeket a kocsikat is beveszik az árversenybe(muhaha)...
mert eddig annyira nyomták hogy az árverseny blablabla.....most? mi van? a többi cég miért nem pereli be az államot hogy diszkriminálják őket?

Geza 2010.01.28. 10:57:56

@majomkutya:
"ha legalább a vidéki rendőrkapitányságok a rendőrautókba a helyi ár és távolság alapján maguk dönthetnének a beszerzési forrásról"
Huhú, hogy a helyi benzinkutasok mennyire örülnének ennek! Mindenki sietne hordani a fél disznókat a KMB, (meg a hordó söröket, hogy legyen mihez odatámasztani,) csak hogy az ő kútjukon vegyék a zsaruk a benzint.
(Kb. ugyanaz a helyzet, mint az autópálya meg a lerobbant kocsikhoz a közeg által kötelezően kihívandó autómentő esete.)

Igazság szerint itt is az a probléma, hogy:
- ami használható, azzal vissza is lehet élni
- ha a visszaélést ki akarjuk küszöbölni, akkor a használhatóság is ugrik
- ergo a visszaélést az emberi tényezőnél kéne megelőzni úgy, hogy megfelelő szankciók kilátásba helyezésével eltántorítjuk tőle
- ez viszont felveti a felülvizsgálást végzők korrupciójának a kérdését
- (stb., ez így pár szinten át egyre feljebb)
- és végül a probléma záróköve:

Nincs az országban egy, általános közbizalomnak örvendő testület, amelynek a becsületességére alapozni lehetne, ill. ha lenne ilyen, nem lenne a felülvizsgálathoz szükséges jogköre, ill. ha lenne, akkor a döntéseinek érvényt szerezni nem lenne ereje/embere/anyaga.

Mivel bármilyen embet/embereket is választunk a megítélési lánc végére, mindig lesz, aki megkérdőjelezi a becsületességüket, ezzel pedig a tevékenységük jogalapját, így ott két ember szava áll majd egymással szemben, és mivel minden embert egyenlőnek tekintünk, feloldhatatlan problémába futunk. ('Milyen alapon mondja ez itt nekem, hogy amit csinálok, az nem helyes? Szerintem az, és ő se különb nálam, úgyhogy nekem is pont annyira lehet igazam, mint neki.')

Pusztán emberi alapokon tehát nem lehet emberek között következetesen igazságot tenni, azaz:
- vagy kell valami emberen túlmutató dolog (hit, eszme, filozófia)
- vagy el kell fogadni, hogy nem lesz következetes a dolog (pofára/mázlira megy a dolog)
- vagy el kell fogadni, hogy nem lesz igazság (mindig lesz valaki, aki úgy látja, hogy csúful kib@$ztak vele)

Nos, az első megoldás az autokratikus rendszerek sajátja, ez többé-kevésbé működött az írott történelem eddigi kb. tízezer évéből a nagy francia elhomályosodásig terjedő részben.
A második megoldás az anarchiához vezet, persze nem a Kropotkin herceg-féle társadalomelméletihez, hanem a kiskirályos-maffiózós-gengsztergettós változathoz.
A harmadikat hívják manapság 'demokráciának', és az elmúlt kétszázötven év alatt sikerrel rombolta le túlnyomó részét az azt megelőző pár évezred építéseit.

Lehet választani :) !

kuki123 2010.01.28. 11:00:27

@eszkep: azért a cipőt még mindig cipőboltban vesszük :)
de igen is értenek hozzá pont úgy csinálják és teszik tönkre hogy nekik tutkóra jó legyen meg a haverjaiknak :)

továbbákihagytad az EMFESZ milliárdjait:
index.hu/gazdasag/2010/01/27/52_milliardos_veszteseget_talalt_maganak_az_emfesz/
:D csodás már-már Enroni (amcsi energiacég csődje) magasságokat ütik XD

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 11:00:36

@Noname Cowboy: Update : Háát ha nagyon erre van gusztusod akkor megoldható ::):)

jpmjpm 2010.01.28. 11:01:37

Az egész MSZP-t kéne egy folyamatos volnalra felfűzni és nyílt lángon megsütni. :)

Egyébként gazdaságilag talán nem vesztünk sokat, mert magyarországon mindenki a MOL-től veszi a benzint (én így tudom) és az OMV magyar kútjai is magyarországon adóznak. Itt csak ez a felfűzős baromság ami érthetetlen és az, hogy tényleg nem látják át, hogy mennyi kistelepülés szív azzal, hogy nincs OMV kút a közelükben? Meg az a magyarázat hozzá bazmeg, az nem piti.

Kiváncsi lennék mi van a háttérben.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 11:01:53

@Noname Cowboy: na várjá', itt a következő...

Pinaszőr Attila is dolgozik:

OFF: azt mondjuk nem értem, hogy "A szakértő" (Libajnai) tegnap azt bírta böfögni, hogy a vagyonadó alkotmányossági próbát kiálló tervezetére már nincs idő, az a kövi kormány dolga lesz... Igaz, ez fontosabb:

A Btk. a következő 269/C. §-sal és az azt megelőző alcímmel egészül ki :
„A holokauszt nyilvános tagadása
269/C. § Aki nagy nyilvánosság előtt a holokauszt áldozatának méltóságát azáltal sérti, hogy a
holokauszt tényét tagadja, kétségbe vonja vagy jelentéktelen színben tünteti fel, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.”

majomkutya 2010.01.28. 11:04:28

@greybull: Jogos a kérdés, de én úgy tudom, hogy 700 MILLIÁRD körül volt vételár, és senki nem tudja, hogy mi lett vele, ahogy az M5-ös koncessziós díja is talány, h hová lett?

szabogyula 2010.01.28. 11:08:19

@Seduxen: Csak úgy zárójelben : látom "fel"kapaszkodtatok az ötödik helyre ......hehehe
Mimmeg tennap adtunk tevez arcára hehehe

kuki123 2010.01.28. 11:09:36

@Seduxen: hát igen az emberek száját befogni mindig fontosabb mint jobb életet nyujtani számukra....enyhén komcsi időket idéz

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 11:10:17

@Seduxen: Ezen már nem is csodálkozom. Csak nem értem. Mert sehol sem hallottam az említett törvénycikkely szerinti tagadást. Mert ez akkor érvényes az olvasatomban ha kiállok a térre és üvöltözöm, hogy nem volt, meg nagy lófasz volt stb...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 11:12:24

@ostoba 8o: nyasgem! :)))

ettől a 'pooltól az is csoda lesz, ha nem esik ki... (azt majd jövőre, amikor elhúzz innen a **csába a "Kölyök"...)

@Noname Cowboy: ha én azt mondom, hogy szerintem NEM 6 millió (vagy most mennyinél tartunk?) áldozata volt, hanem 16, akkor mit kapok?
1: 3 év letöltendőt
2: societas-os bögrét?

arlequin 2010.01.28. 11:14:44

@Seduxen:

három év letöltendőt egy societas-os raktárban, raktárosként...

és egyik nap sem jön senki, de senki és még mindig senki.

én ezt adnám neked ;-)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 11:18:23

@arlequin: Nem! Három évet egy societat-os bögrével akarom mondani köcsöggel! Vagy te leszel a bögre/köcsög! :)

Dr Minimum 2010.01.28. 11:22:34

Fel kéne bérelnem ezeket a szarháziakat, biztos úgy el tudnák magyarázni otthon, hogy miért buktam meg 2 tárgyból is, hogy még anyámék kérnének tőlem bocsánatot a végén :D

szabogyula 2010.01.28. 11:36:23

@Dr Minimum: Ezek vaze úgy megmagyaráznák , hogy még új monitort is kapnál ....

Ja, közben Bajnai "Héró" gordon megmagyarázza nekünk , hogy milyen jó is , hogy van nekünk Ő !!!
nol.hu/kulfold/bajnai___fo_feladatom__hogy_megmentsem_az_orszagot_

arlequin 2010.01.28. 11:41:48

@Noname Cowboy:
dehát ez már nem szociopatriotista, hanem a pszichopatriotisztikai tudomány alkalmazásának elvi szivárványíve odalenn a magasban. szüvem szakad meg...

büntetést? még mit nem! ez azt sem érdemel... dögöljön meg az unalomba lassacskán

uff

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2010.01.28. 11:45:09

@Dr Minimum: nincs neked annyi pénzed! 8D (a szavazatod meg nem ér annyit, hogy megcsinálja érte)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.01.28. 12:04:35

Ha jól értem, az ezt jelenti, hogy a nyugdíjasok ezentúl 100 millió forintért tankolhatnak az OMV kútjain?

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.28. 12:08:59

Azért a MOL-t sem kell félteni Dr. Csányi Sándorral az élen.
Pár éves hír, hogy több száz millió jutalmat osztottak szét egymás közt,gondolom ez most sem megy másként.
(középső ujjal madárra mutat)

derelyegrádi szellem 2010.01.28. 12:23:57

@ingenium rusticus:

Észrevételezném, hogy Dr. Csányi Sándor - legjobb tudomásom szerint - az OTP "élén" áll.
De a biztonság kedvéért átnézem a mai híradásokat, hátha...

derelyegrádi szellem 2010.01.28. 12:30:15

Bajnaiék gazdsági patriotizmusához valóban nem fér kétség, csak annyi kéne hozzá pontosítani, hogy a "patriot" alatt ők melyik országot értik. :-)

Mert egy olyan osrzágban, ahol pl. a boltban 300 forint egy kiló külföldi alma, a magyar almatermelőknek meg 100 tonna alma rohad meg fán, mert még 30 forintot sem kapnak érte, ezt elég nehéz elképzelni. Persze, ha a fenti pontosítás megtörténik, akkor minden világos lehet.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.01.28. 12:54:12

100 millio? nevetséges. 100 milliot egyszerübben is spórolhat az állam, pl. sz.né sz. eleonóra vádlottat vagyonától megszabaditja, és a többi bkv-s csalóval is ugyan igy jár el.

derelyegrádi szellem 2010.01.28. 13:16:48

@ingenium rusticus:

nem tudtam. Köszi a linket. Azért is hasznos volt, mert a közvetlenül mellette láttam a nagyonbecsületestisztességes Akar Lászlót, Horn Gyula volt pénzügyi államtitkárát.

Marcellusca 2010.01.28. 13:17:52

@Seduxen: Ja. Már untam a régi képem. :)
És ezen A Főnök van "felpingálva". :D

Marcellusca 2010.01.28. 13:19:50

@Seduxen: Oóóóó. Ezek félnek a LMPVS-tól. :)
Legalább a családnak ne kopjon fel az álla.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.28. 13:27:20

@derelyegrádi szellem: Rá is kattintottam Akar Lacira. Azon kívül, hogy baromi szimpatikus az arccsontja, a következő tiszte is megerősíti bennem, hogy talpig igaz ember!:

"..az IMF Magyarországot képviselő helyettes kormányzója. "

Egy igazi lovag!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 13:45:25

@Marcellusca: a "PhotoFunia-2b9e c26" képen pedig a kedves feleséged látható? :))))

Rikki Harcos 2010.01.28. 14:10:38

100 millió? az egyetlen BKV-s zsírdisznó kifizetése, mint már írták előttem

derelyegrádi szellem 2010.01.28. 14:20:21

@Seduxen:

Ők biztos nem, kivéve ha ismét hazudott egyet. Kókain Jani utálja a valódi versenyt, ő csak az állammal szeret a politikus haverok által levajazott zsíros üzletek kötni. A verseny az nem az ő műfaja, mert ott okosnak, ügyesnek, talpraesettnek, meg ilyeneknek kell lenni, és hát ő egyik sem.

Marcellusca 2010.01.28. 14:22:32

@Seduxen: Nem egészen. :)))
De, lehet, hogy mostmár előttem a lehetőség. Válófélben van ettől a Piti gyerektől. :)
Most már csak Asszonypajtással kéne dumálni! :DDDD

De, láthatod, hogy még Joli kisasszony is Főnök rajongó. :D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 14:23:01

@derelyegrádi szellem: és? bazze, ettől még mondhatta, nem? nem ismered még eléggé a magyar politikust, úgy látom...

Na, akkor most képzeld magad elé kókányjani önelégült pofáját (mondjuk az imént pippantott egyet Kamilla)...

"Én szeretem a versenyt!"

... ugye, hogy hihető? :)))

bunko_jobbos 2010.01.28. 14:24:05

Két dolgot nem értek rohadtul. Az egyik, hogy mi ez a felfűzés. A másik, hogy minek kell tender? Vagy ha kell, akkor minek kell egy nyertest hirdetni? Miért nem lehet több nyertes. Mondjuk kettő, és a rendőrök válaszhatnak, hogy melyikbe mennek.Persze, ha központilag dől el, akkor a központban van a jutalomfala.

Azt hiszem, én inkább őket fűzném fel egy egyenesre.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 14:25:08

@Marcellusca: "De, láthatod, hogy még Joli kisasszony is Főnök rajongó."

Szerencsés lenne a Főnök, ha Jolie kisasszony vezetné be "ebbe-abba" :))))

"Most már csak Asszonypajtással kéne dumálni!"

Hülye vagy? MEGTARTANI a zasszonyt is :)))

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 14:25:38

@bunko_jobbos: Jól látod. Itt a Jutalomfalat a lényeg. A több leszarva.

derelyegrádi szellem 2010.01.28. 14:30:53

@Seduxen:

Így igen. De csak erőszakszex után..:-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 14:35:41

@derelyegrádi szellem: kókányjanit én is szívesen "megerőszakszexelném". többször is. főleg fejbe, meg szájba. egy kurva nagy szívlapáttal...

Marcellusca 2010.01.28. 14:41:23

@Seduxen:

"Hülye vagy? MEGTARTANI a zasszonyt is :)))"

Végülis ... Kap Joli kisasszony annyit váláskor, hogy abból a zén feleségem is kényelmesen élhet. :DDDD

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 14:43:27

@Marcellusca: az "egyéb" előnyökről nem is beszélve (2 nővel jobb, mint 1 nővel...) :)))

... meg valaki főzne/mosna is rátok :)))

bazz, majdnem 40 éves vagy, nekem kell itt életvezetési tanácsokat adnom :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.28. 14:44:52

Egy ügyvédnek sosem szabad megkérdeznie a tanút, ha nincs felkészülve a válaszra. Egy kisvárosban zajló perben az ügyész behívta első tanúját, egy idős nagymamát. Odalépett a tanúhoz és megkérdezte tőle:

- Takács néni, ismer engem?
Mire a hölgy:
-- Persze, hogy ismerlek. Gyerekkorod óta ismerlek, és mondhatom, kiábrándultam belőled. Hazudsz, csalod a feleségedet, befolyásolod az embereket, rágalmazod őket a hátuk mögött. Nagy embernek hiszed magad, miközben annyi eszed sincs, mint egy utcaseprőnek. Igen, persze, hogy ismerlek.

Az ügyésznek tátva maradt a szája, azt sem tudta, köpjön vagy nyeljen.
Némi gondolkodás után a terem másik végébe mutatott és megkérdezte:
- Takács néni, ismeri a védőügyvédet?
- Hát persze. A védőügyvédet is gyerekkora óta ismerem. Gyenge jellem, italos természetű, senkivel sem tud normális kapcsolatot teremteni és mint ügyvéd, egyike a legrosszabbaknak az országban. Hogy el ne felejtsem, ő is csalja a feleségét méghozzá három nővel, az egyik a maga felesége, ügyész úr... Igen, ismerem.

A védőügyvéd sokkot kapott. Erre a bíró magához kérte az ügyészt és az ügyvédet, és nagyon halkan így szólt hozzájuk:
- Ha bármelyikük megkérdezi a hölgytől, hogy ismer-e engem, esküszöm, hogy a börtönben fog megrohadni.

derelyegrádi szellem 2010.01.28. 14:50:36

@Seduxen:

Jó!
Cserébe:

Lány a fiútól:
- Melyik a kedvenc figurád?
- A 68.
- Az milyen?
- Hát most te leszopsz, én meg majd jövök neked egyel.

tudi 2010.01.28. 16:26:17

Ez a tender nem is annyira érdekes, ennél jobban tudja 15 éves unokahúgom megmagyarázni, hogy miért rosszak a jegyei, ez a magyarázat szánalmas. Ami engem érdekel, hogy mennyi pénzel támogatta meg az OMV a mszop pártkasszát, avagy eggyes elvtársak Kajmán szigeteki bankszámláját? Ez már jobban érdekelne.
„egy folyamatos vonalra fel kell fűzni egymás után a töltőállomásokat”, az egész maszop vezérkart kéne karóba húzni.

Gerardus A. Lodewijk 2010.01.28. 19:47:27

Szerintem demagóg műbalhé az egész, a közönség meg élvezettel dől be az ilyesminek, és addig sem a valódi problémákkal foglalkozik.

Nos a benzinár fele adó, ezt az állam mindenképpen visszakapja, függetlenül attól, kitől veszi a benzint.

A benzinár kb 40%-a a termelői ár, ezt így is úgy is a mol kapja, mert az omv is tőle veszi a benzint, amit elad.

A maradék kb. 10% az omv árrése. Magyarországon bejegyzett, magyarországi székhelyű, magyar munkavállalókat (is) foglalkoztató, a magyar törvények szerint a magyar államnak adózó cégről van szó: OMV Hungária Kft., 1134 Budapest, Róbert K. krt. 64-66. Na ennek a 10%-nak a működési költségek és az adók levonása után fennmaradó része lesz az osztrák anyacégé.

Egyébként a mol részvényeseinek hány százaléka is magyar magánszemély? Szóval hagyjuk már!

Ja és még valami: hogyhogy a molnak nem presztízskérdés, hogy állami beszállító legyen?

süti beállítások módosítása