Skip to content


       Szűrés lista

Mi nem volt még? Jegyreform!

Most aztán lesz, de még milyen.

Első körben végre valahára bevezetik a regisztrációs jegyet a helyközi vonatokon és buszjáratokon, hogy képet kapjanak az ingyenesen utazókról. Ebbe a körbe ugye a 6 év alattiak és 65 év felettiek, menekültek, hadigondozási igazolvánnyal rendelkezők tartoznak. A kormány reményei szerint a rendszer "Adatokkal szolgál majd a jellemző utazási távolságokról, a csúcsidőszakokról, így bevezetése segíthet a menetrendek előkészítésében is.  A regisztrációs jegy alkalmazása alapozza meg a kedvezményrendszer átalakításának további lépéseit."

Vagyis remek alapja a későbbi buszjárat-ritkításoknak, újabb vasútvonalak "szüneteltetésének", elvégre amin kevesen utaznak, pláne ingyen, az biztos felesleges, menjenek inkább kocsival a parasztok.

Persze az ötlet maga tényleg nem hülyeség, valóban kéne valami nyilvántartás arról, hogy mégis hányan utaznak "ingyen", illetve súlyos milliárdokért.


"Az idei büdzsében összesen mintegy 66-70 milliárd forintot áldoznak az adófizetők fogyasztói árkiegészítésre a helyközi közösségi közlekedésben. Az előző évhez hasonlóan csak az ingyenes utazások után 2010-ben is több mint tízmilliárd forintot igényelhetnek a szolgáltatók. Ez a költségvetési tétel fedezi tehát a díjmentesen utazók közlekedését."

 

Most ugyanis normatív alapon fizetik ki ezeket az "ingyenes" utazásokat, viszont ha lenne egy JÓL MŰKÖDŐ regisztrációs rendszer, akkor át lehetne térni a teljesítményarányos finanszírozásra, amivel lehet, hogy jobban járnánk (kevesebbe kerülne).

Tehát az ötlet jó, viszont a kivitelezés a megszokott:


"Tavasztól a díjmentes utazásra jogosultaknak térítésmentes jegyet kell váltaniuk a jegypénztáraknál vagy a járműveken. A regisztrációs jegy meglétét az egyéb jegyekhez és bérletekhez hasonló módon ellenőrzik majd. „Regisztrációs bérlet” azonban nem lesz, a jegyet minden utazáshoz meg kell váltani (menettérti utazásnál külön az odaútra és külön a visszaútra).  Az érintett korcsoportokba tartozók jellemzően nem hivatásforgalomban (iskolába vagy munkahelyre) utaznak, így ez várhatóan csak kevesek számára jelent napi többletfeladatot."

 

Kevesek számára??

1, iskolába utazók, akik elé/közé beáll a regisztrációs jegyet vásárló

2, munkába utazók, akik elé/közé beáll a regisztrációs jegyet vásárló

3, jegypénztárosok/kalauzok/buszvezetők, akik kiadják a regisztrációs jegyet

 

Tényleg idióták, valószínűleg kevesen fognak köpködni rátok.

Ja és hogy mennyibe kerül? Csekélység.


"A regisztrációs jegy bevezetése (eszközbeszerzések, informatikai rendszer átállítása) összesen mintegy 30 millió forintba kerül a szolgáltatóknak. A működtetéssel járó kiadás legnagyobb tétele a jegyek előállításának ára. Mértéke ezért leginkább a regisztrációs jegyet váltók számának függvénye. Az előzetesen becsült teljes üzemeltetési költség éves szinten hozzávetőleg másfél-kétmilliárd forint lehet."


Vagyis mi, adófizetők kifizetünk 2 milliárd forintot, hogy pontosan megmondják (nekünk), hogy hány milliárd forintba kerül (nekünk) az ingyenutazás.

Mi ez nekünk, megbírjuk. Keressenek csak a haveri nyomdák, dübörögjön a gazdagság!

Címkék: kormány társadalom idióta

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr381706399

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.28. 15:12:29

ja es nyugdijasok is kapnanak ilyen oyster szeruseget, maris merve lenne, hol utaztak , es hanyan...

emzperx 2010.01.28. 15:14:16

A regisztrációs jegyeket lehetne külön automatából (mit automatából, értéke nulla senki nem lopja el, simán ki lehet rakni egy tasakba mint a postai ajánlószelvényeket) értékesíteni hiszen semmi készpénkezelést nem igényel, de ennyi esze nincs ezeknek az idiótáknak.

Mighty 2010.01.28. 15:17:08

@emzperx: Aha, és ennek mi értelme lenne? Mert, így nem igen tudnák megszámolni, mennyit használtak fel ténylegesen...

pakesz (törölt) 2010.01.28. 15:21:27

@emzperx: hmmm
persze es alakulni fognak nyugger egyesuletek hogy a klubvonatukat el ne toroljek, igy ok 10 -20 jegyet is fognak elvenni, hiszen ingyenes nem? es akkor majd jol betesznek ennek a nepnyuzo kormanynak!!!
ugyebar a masiknal en csalhatok, ha pl egy miskolci voszonylatra veszek 10 jegyet ez lenge 30e -be kerul, de meghekkeltem a rendszert, ugye ez a te nagy otleteddel hogy is lenne? odaallnek es addig huzogatnam amig ki nem fogy a papir :)

wagabound 2010.01.28. 15:29:30

1. Óriási tévedés azt hinni, hogy a nyugdíjasnak mindennapi szórakozása az, hogy ingyen buszozzon-vonatozzon. Ugyan hova és minek? Bivalybasznádra szúnyogot számlálni?

2. Sem a MÁV-nak, sem a Volánnak, sem a BKV-nek nincs beleszólása a jegy- és bérletárakba, azt központilag sózzák a nyakukba, és közben elvárják tőlük, hogy gazdálkodjanak..

3. Amíg lesz ingyenes utazás, igenis szükség van annak pontos felmérésére azért, hogy az állam, mint megrendelő, megtérítse a közlekedési vállalatok ezzel összefüggő költségeit. Ezt hívják veszteségtérítésnek, amit jelenleg hasraütéssel állapítanak meg, és ezt tessék hozzátenni a 2. pontban említett gazdálkodási követelményhez.

4. Jó magyar szokás szerint az elképzelés jó, a végrehajtás csapnivalóan rossz.

ZioN 2010.01.28. 15:31:32

Gyanítom jól feltüzeltek mindenki a nyugdíjasok meg a segélyesek ellen,és a háttérben meg az van,hogy lenne bőven pénz rájuk,ha nem lopnák el.

hááááát 2010.01.28. 15:38:36

@laspalmas: Csak a VEKE ne mondjon semmit.Néha akkora ostobaságokat beszélnek ,hogy az nem emberi.A MÁV nem azt akarja tudni h a 15.16 ic-vel hányan mentek Piripócsfalura ,hanem mennyi ember utazik mondjuk 10,20,30 50,100 ,stb kilométert ingyen.Ami egyébként érthető ,csak a rendszer nem ahogy ezt bevezetik.Ha én lángost árulnék és azt mondanák a nyugdíjasokét kifizetjük mi(állam bácsi).Üsse kavics legyen.Na de hány lángost is adok így el.Mennyi pénzt követelhetek az államtól.HMMM állami lángos.Na megyek pályázatot Írni

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.01.28. 15:39:13

Le a nyugdíjasokkal. Hajrá Magyarország!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.28. 15:43:16

@wagabound: mifelenk ez volt a szorakozasa a nyuggereknek, be videkrola varosba piacra, persze a reggeli nagy forgalomban, amikor a diakok is epp suliba, a dolgozo emebrek meg munkaba mentek
ha szamonkerte oket valaki, akkor azt mondtak, mert berenyben van nagy piac, meg ott tobb mindent kapni, nameg ugyis ingyen utazunk...

kvadrillio 2010.01.28. 15:58:47

Mi adófizetők fizetünk 2 milliárdot ???
Ugyammmmá !
A MÁV Cargo privatizálásakor a Geuronet Bt 7,1 millió eurót vágott zsebre Bt-ként, egy pillanyalat alatt...:)

kvadrillio 2010.01.28. 16:03:38

Egyébként a hozzászólásokban érdekes, hogy egyesek /akik pedig gépkocsival utaznak/ milyen sokkkk öreget látnak utazni, én meg, aki rendszeresen utazom villamossal, metróval, busszal, milyen keveset !

....szerintem megyek szemüveget csináltatni ! :O)

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.01.28. 16:04:21

Én csak annyit nem értek, hogy a kétmilliárd forintnyi jegynyomtatást miért nem verik rá az ingyenutazókra????? Kellene nekik tiz forintot fizetni a jegyért az fájna, vagy mi van????

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.28. 16:13:54

@kvadrillio: nekem nicns kocsim. Es mind diakkent, mind dolgozokent utaztam eleget mavon, bvn, volanon, es hidd el,a reggeli 6.30as busz fele nyugger volt.

demagofób 2010.01.28. 16:17:22

Tanmese nyugatról
Utasforgalom mérésére szükség van. De komolyan nem tudom, hogy ennyi IQ-val honnan eresztették őket?

Nyugaton ez úgy működik:
Elektromos jegy ellenőrző számolja a jegyeket, a jegyek mágnes csíkosak (bár itthon tuti meg hekkelnék :))
A bérlet egy csipkártyás és mindenkinek húzni kell
Egész pontosan eltalálják mennyi járműre van szükség:
soha nem nyomorogtam és soha nem voltam egyedül egy járaton.
KB 50-70% telítettség mindig.
plusz kiírják, hogy mikor jön a következő és a rákövetkező busz, villamos, metró.

A villamosoknak elsőbbségük van mindenütt.
Pirosra vált a a lámpa ha kereszteződéshez közelednek.

Nyugaton az a mérce, hogy a tömeg közlekedéstől elvárják, hogy gyorsabb és olcsóbb legyen az autónál.

neurotikk! (törölt) 2010.01.28. 16:17:39

Gondoltam keresek egy kicsit beveteli meg utasszami kerdesekben, az alabbiba botlottam:
statisztika.blogspot.com/2009/05/mav-adatok.html
ASZ jelentesre hivatkozik, nehez kibogozni, ha pontos a banyaszas eredmenye, akkor eleg horror.
Egyezik par szam azzal amit mar mondtatok itt, mondjuk hogy 19% utazik teljes arat fizetve, 30millio (ca 20% teljesen ingyen).
Erdekes, hogy a jegyeladas 21milliard (masik forras 37milliardot ir: www.origo.hu/uzletinegyed/valsag/20090414-vasuti-szolgaltatas-nem-csak-nepszerutlen-a-mav-hanem-piackeptelen-is.html).
Mig evente kap 200milliard koruli tamogtast. Minden allampolgarra vetitve 20e, adofizetokre vetitve nem is merem atgondolni.
Most itt tenyleg egy a bevetelek 5-10%-at kitevo koltsegu forgalomszamlalas folyik, mikor a bevetelek tizszereset kapja tamogataskent a ceg? Ha netan 50%-ot is sikerulne javitani a szamlalas kapcsan a beveteleken, mivel 10-20% a befolyt penz ezen, az ossz penzhez kepest az egesz 5-10% max. Es ez egy irrealis 50%-os jegyeken bejott bevetelnovekedeshez tarsul.

Mi ertelme van az egesznek igy?

Es megint, ha 200 milliard helyett 220milliardot kapna a ceg, akkor nem kellene jegyeket szedni.
Nincs jegyertekesitessel es ellenorzessel kapcsolatos koltseg. Igaz no a kihasznaltsag - ki ne akarna ingyen utazni, auto helyett - igy a lehasznaltsag is, de csokken az utak zsufoltsaga, nem kell mindenaron utakat epiteni soktiz vagy szazmilliardokert.
Persze ez kieses a benzinbeveteleken, regisztracios adon, egyeb autoval kapcsolatos sarcokon.

Ne szenvedjunk mar itt jegyrendszereken, meg szamlalason, vezessuk be az alanyi jogu vonatozast! : )))
Mar ma is eleve jol megtamogatjuk, nem sok hianyzik hozza. : )

Viccelek, de tenyleg hihetetlen mennyire elhanyagolhato a jegybevetel amin ennyit szenvednek a mukodesi es tamogatasi penzekhez kepest.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 16:20:31

@wagabound:

Órási tévedés ..kétnaponat elutazik az unokájához. Mert ingyen van, mit üljön otthon. Hetene a temetőbe. Mert ingyen van, mit üljön otthon.

Győrben a Győr-Budapest buszon még decemberben, mielőtt megszűntették volna, 45 utasból 10 volt teljesárú, kora reggel tele diákkal és nyugdíjassal.
Megkérdezték, hogy hova utazik a mamika.
Ja, fel Pestre az unokákhoz ... mert mit csináljon otthon, hamar felér ...ingyen van ...

egogegó 2010.01.28. 16:22:09

Még jó hogy a buszra való, egyébként is lassú feljutást még ez is lassítani fogja!Én javasolnám hogy számlát is kelljen kérni, fogyjon a számla tömb is.

dancegirl26 2010.01.28. 16:26:56

@chemicalshop: Az a baj, hogy az 10.000ből 1 az ,a ki így gondolkodik.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.28. 16:29:10

@egogegó:

Minden 65 év feletti kérjen ÁFÁ-s regisztrációs jegyet? :-)))

dancegirl26 2010.01.28. 16:29:39

@uni1002: most 50% a diákkedvezmény, VISZONT a diák nem szórakozásból utazgat, neki be KELL jutnia a suliba. A nyugger az esetek 90%ban csak unatkozik, és csavarog. Fizessenek ők is 50%-ot, majd leszoknak a csavargásról. Ha kórházba megy, arról meg úgyis van igazolása (beutaló), max akkor mehessen ingyen.

dancegirl26 2010.01.28. 16:37:00

@egogegó: mi köze van a buszra feljutás tempójához annak, hogy mammer elmegy a pénztárba egy szaros papírért? nem értem.

Szofia 2010.01.28. 16:37:00

Én örülök, hogy itt mindenkinek hiperaktív nagyszülei vannak és abból indul ki - de tapasztalatom szerint nem is utazik sok nyugdíjas. Az én mintám csak Bp-vidék sárga busz, de azon járatonként 1-2 nyugesz van, jóval több diák és egy rakás trükköző. Gyanítom, hogy a vonatokon is meg lehet oldani a jegyet okosba - a buszokon ez iparilag megy. A felnőttárú jegy oltári drága - a bérlet a jegy árának kb. 40-szerese (szóval, ha nem dolgozol több mint 5 napot, nem nyersz rajta), és sok munkáltató nem járul hozzá semmivel. A buszokon viszont a vidéki utasok és a sofőr sokszor falubeli, és mivel ki ne szeretne kicsit jobban keresni, inkább zsebre dolgoznak. Felnőtt bérlet (40 km) 27 000 Ft, 1 út 700 Ft - okosba 200 a sofőrnek, semmi a volánnak. Ezért is zsúfoltak, és szarok a járatok.

indapass90210 2010.01.28. 16:37:03

@zero: a temetőbe menetre adnak retúr regisztrációs jegyet is, vagy csak egyirányú jár?

pakesz (törölt) 2010.01.28. 16:39:42

@dancegirl26: a temetot kihagytad, persze retur nelkul :))))))))

nehülyéskedj 2010.01.28. 16:43:42

Szerintem az ügy egyértelműen arról szól, hogy szeretnék bevezetni (ha nem is ma), miszerint mindenki fizessen. Én helyeslem is. Nehogy már, tíz-húsz százalékot a jegy árából ne tudjon kifizteni, aki utazik, bárhány éves. A mostani rendszer a nevetséges. Mondom ezt annak ellenére, hogy méág néhány év és én is ingyen utazhatnák.

rewy 2010.01.28. 16:45:08

@zero: "A 6,7 millió kedvezményezett mellett további 270-340 ezer azoknak a száma - vasutasok, a családtagjaik, köztisztviselők, valamikor a vasútnál volt alkalmazottak - akik ingyenesen utaznak." Köztisztviselő mióta utazik ingyen??? Nagyon okos, a "dőzsölő köztisztviselők" átlagban (minisztériumi csókosok és semmittevők nélkül) a tavalyi évhez képest legalább 20%-os jövedelemkiesést kötelesek elviselni, sokan diplomával (jog, közgáz) bruttó 180-ért güriznek. De építsük le mindet, adjuk oda a bérüket a nyugdíjasoknak. Aztán ha összedől az állam, majd a nyugdíjas működteti tovább.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.01.28. 16:49:05

Mindnek kéne jegy, vagy bérlet.
Ha így folytatják, lesz is.
De nem folytatják így.
"A Fidesz visszaállítja ."

Tündér_Lala 2010.01.28. 16:49:59

Azt hiszem, hogy a szájtépés a semmiért megy.
Van egy közösségi közlekedési rendszer, amelyet valahogyan fenn kellene tartani, hogy ha egyszer sikerül elindítani a gazdaságot, akkor az emberek munkába tudjanak menni. Ezek a közlekedési rendszerek 20 vagy még több esztendeje alul finanszírozottak, nem tesznek bele elegendő pénzt, aminek következményeként a (pályák, eszközök) szolgáltatás minősége folyamatosan romlik.
A finanszírozás alapvetően két tételből áll össze (egyszerűsítve) a menetdíj bevételekből és az adófizetők pénzéből (állami vagy önkormányzati pénzekből). Az állam a különböző rétegeknek, kedvezményeket biztosít (egyfajta kafetéria, ha úgy tetszik) és ezzel valamennyi jegybevételtől megfosztja a szolgáltatókat. Viszont ha ez nem volna akkor is fele részben adóforintokkal kellene fenntartani a rendszereket. Azért, mert a jegyárak további növelése alig lehetséges, a munkábajárás költségei ugyanis nem vihetik el a netto bér felét. Ilyen körülmények között a nyugdíjasok utazási költségei lényegében nem osztanak és nem szoroznak, bár a tiszta elszámoláshoz szükség volna regisztrálására, de azonkívül még forgalmi felmérésekre is alkalmatlan.
A kedvezmény rendszerek felül vizsgálata és egységes újrafogalmazása elképzelhető, de ez nem ötletelés tárgya kellene hogy legyen, hanem nagyon gondos tervezés, új technikai megoldások bevezetésének átgondolása után, társadalmi vita eredményeként lehetséges. Valójában erre volna érdemes pénzt áldozni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.28. 17:03:48

Majd szépen ráeszmél valamelyik fejes a MÁV-nál és a Volánoknál, hogy minél több ingyenjegy megy ki, annál nagyobb az év végi prémium, aztán kiadják szolgálati utasításba a pénztárosoknak, hogy szabadidejükbe gyártsanak olyan ingyenjegyeket, amik egyből mehetnek a kukába... Vagy esetleg rájönnek a pénztárosok erre az egyszerű összefüggésre maguktól is. Ez itt Magyarország, talán nem kéne erről megfeledkezni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.28. 17:06:55

@Tündér_Lala:
"Ezek a közlekedési rendszerek 20 vagy még több esztendeje alul finanszírozottak, nem tesznek bele elegendő pénzt"

Meg a nagy lófaszt. Nem alulfinanszírozottak, hanem iszonyatosan pazarlóak, kaotikusak, átgondolatlanok, lezüllöttek.

öregkopasz0208 2010.01.28. 17:07:59

Kedves hozzászólók! Határozottan nagyon élvezem a „nyuggerező” hülyéket. Ilyen pl. az egyik kollegám, aki 2 év múlva lesz nyugdíjas, de a „nyugger” szó beszélgetés közbeni mondatsűrűségű használója. Tessenek már tudomásul venni, hogy előbb, vagy utóbb, de mindenki nyugger lesz! Tehát a kifejezés lebecsülő hangsúlyú használatával már saját jövőbeli énjét degradálja le. Nem mellékesen esetleges nyugger korú szüleit is.
Magam is nyugdíjas vagyok, már három éve. Néhány nap múlva fogom betölteni a 65 éves kort, tehát elvileg térítés nélkül utazhatok a tömegközlekedés járművein. Átgondolva a dolgot és a napi rutinom feladatait, tulajdonképpen rövid távon nincs rá szükségem. Esetleg havonta kétszer hangversenyre villamosozunk feleségemmel két megállót, de ha jobb az idő, szívesebben sétálunk. Volán busszal, mióta élek nem utaztam még, nem is áll szándékomban. Az állam által biztosított MÁV nyugdíjas utazási kedvezményt, mely mindkettőnknek jár, még egy alkalommal sem vettük igénybe. Aktív dolgozó koromban gyakran utaztam MÁV-val, mert nem volt pénzem arra, hogy gépkocsit vegyek, s az ellátandó feladataim kényszerítettek. Édesapám, aki 86 évesen halt meg, nyugdíjas korának megélt 26 éve alatt két alkalommal vette igénybe az ingyenes utazás lehetőségét. Annál is inkább, mert Ő kb. 75 éves kora után lett jogosult. Nem tudom pontosan a bevezetés évét.
Belegondolva abba, milyen gyakorisággal fogom a lehetőségeket kihasználni, azt hiszem, hátralévő néhány évem alatt romlásba taszítom a társadalom anyagi jólétét.
A nyugdíjjárulékot a fizetésemből végig vonta a magyar állam, s finanszíroztam a blogra dühöngve reagáló nyuggerezők ingyenes iskolai tanulmányait, családi pótlékát, menzai étkezésének finanszírozását, tankönyvvásárlási kedvezményeit, családi pótlékát, esetleges térítésmentes kollégiumi elhelyezkedését, stb. Szóval az iskolás korú „ingyenélők” napi létezésének alapfeltételeit. Nem véletlenül volt a fizetésem egész pályafutásom alatt csak a napi megélhetésünkre elég, s gépkocsi vásárlásra kb. 40 éves koromban kerítettem sort, kölcsönnel. Nem BMW volt. Azóta a hosszú-évi 1 db, Szegedre, rokonokhoz- utazásokat gépkocsival tesszük meg. Nem MÁV-val.
A regisztrációs jegy kitalálójáról nem írok le semmit. Valaki megint pénzt kapott egy egészen elb@szott ötletért, aminek semmi köze a napi valósághoz, megvalósítása többe kerül, mint amennyi hasznot hoz. Egy nagy előnye van. Számára. A pénz amit az illető ezért zsebre rak. Ezen nem akadok fenn. Mióta élek ez mindig így volt, s választási kampányában bárki bármit is mond, így is lesz. Valamilyen indokot ki kell találni, hogy a haver zsebe dagadjon. Megkockáztatom, ez független a bármikor h

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.28. 17:13:44

@tildy:):

Jól szóltál. Az RFID chip nagy tételben csak pár cent. (Bár szerintem a döntéshozók egy részének fingja sincs, hogy mi az.) Az összes kedvezményre jogosító igazolványba be kellene tenni + a nyugdíjasokat is ellátni ilyennel. A kallereknél lenne leolvasó (vagy akár a peronokon is), így a kedvezményesek egyből regisztrálva lennének, csalási lehetőség nélkül (vagy legalábbis jóval kisebb mértékű csalási lehetőséggel).

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 17:14:47

ha pénzt kérnének a regisztrációs jegyért, az alkotmánybíróság nyakában ott lihegne az ellenzék, hogy nem is ingyenes, mert pénzt kérnek érte.
Az a vicces, hogy ezzel a rendszerrel megéri félállásban nyuggereket alkalmazni arra, hogy utazzanak, mert az utazásukból több pénzt kap a busztársaság, mint amennyit ki kell fizetnie.
Elviszi Pécsről Szegedre a nyuggert, aztán hazahozza, ez került neki kétezer-négyszáz forintjába, támogatást meg kap rá 6800-at.
Ilyen haszonért érdemes különbuszt is indítani..

pakesz (törölt) 2010.01.28. 17:18:11

@öregkopasz0208:
"Határozottan nagyon élvezem a „nyuggerező” hülyéket. Ilyen pl. az egyik kollegám, aki 2 év múlva lesz nyugdíjas, de a „nyugger” szó beszélgetés közbeni mondatsűrűségű használója. Tessenek már tudomásul venni, hogy előbb, vagy utóbb, de mindenki nyugger lesz!"

a kezdes a rossz!!!
mi az hogy lehulyezed a nyuggerezoket?
mit tudsz te arrol ki mit ert a nyuggeren???
en pl azt amit a kollegad, az agyatlan zombikat, akik gondolkodni azt nem de savazni azt a szerint mennyi megy a zsebukbe
ennek ellenere nem erzem magam hulyenek

indapass90210 2010.01.28. 17:18:21

@öregkopasz0208: "Tessenek már tudomásul venni, hogy előbb, vagy utóbb, de mindenki nyugger lesz! "

Ez egy alapvetően elég optimista megközelítés.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.28. 17:18:28

@öregkopasz0208:

off:
A nyugger szerintem nem becsmérlő, csak a szokásos rövidítő nyelvi lelemény, mai szleng. Vö.: rockzenerajongó --> rocker, jobboldali szimpatizáns választópolgár --> jobber, nyugdíjas --> nyugger.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.28. 17:19:38

@kolbászoszsömle:

Minek hozzá bárkit is utaztatni? Kinyomtatják a jegyet, aztán megy a kukába.

pakesz (törölt) 2010.01.28. 17:21:51

@dark future: "szabadidejükbe gyártsanak olyan ingyenjegyeket, amik egyből mehetnek a kukába..."

mar egyszer itt irtam de elismetlem...
be kell engedni a kulfoldi vonattarsasagokat is meg a romant is pl.
szoval nem felig meddig onbevallasos alapon kell hogy menjen hanem komoly kontrollokkal, elvegre akkor midnenki inditana sajat buszt es papiron ide-oda utaztatna a fel nyugger tarsadalmat :)
erre lesznek eszkozok meg modszerek nem kell felni, sot a legjobb modszer az lesz, ha legalabb a harmadat be kell fizetnie a nyuggerkedo nyuggerova nyuggernek

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 17:26:54

@dark future: mert ha jön valaki vizsgálni, így nem lehet lebukni.
Mindig fel kell készülni arra, hogy jön egy biliburogató.
Zuschlag is azért bukott le, mert nem volt megtartva az a tábor, amire a pénzt gyűjtött.
Okos ember más hibájából tanul.

Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2010.01.28. 17:39:04

Véleményem szerint kéne ide egy jó tanácsadó cég,aki további két milliárdért megmondja, hogyan lehet csökkenteni az eredeti költségeket akár ötszáz millióval is.

kuki123 2010.01.28. 17:42:57

@zero:
AKCIÓ KIÁRUSÍTÁS MINDEN INGYEN VIGYÉK CSAK VIGYÉK
index.hu/belfold/2010/01/28/a_varotermekben_melegedhetnek_a_hajlektalanok/

"az erdőgazdaságoktól pedig azt, hogy a rászorulók ingyenesen gyűjthessenek tűzifát."

MINDEN INGYEN VAN TESSÉK, CSAK TESSÉK

index.hu/belfold/2010/01/28/a_varotermekben_melegedhetnek_a_hajlektalanok/

Marcellusca 2010.01.28. 17:44:31

@Dövan: Csak, ha igazoltan próbafekvésre megy. :D

eszterencs 2010.01.28. 17:58:50

Miért utazik ingyen az a nyugdijas, akinek 150 ezer felett van a havi nyugdija?
Miért kap 50 százalékos kedvezményt az a közalkalmazott, akinek 300 ezer felett van a fizetése?
egyáltalán, miért kap bármilyen kedvezményt a közalkalmazott?
miért utaznak ingyen az országgyűlési képviselők? ( ja, ezt tudom, mert ez is része az égből hulló mannának)
miért nem tudja a vonaton kiadni az ingyenjegyet a kalauz az ő kis jegykiadó gépecskéjével?
miért nem lehet 100 forintért adni a regisztrációs jegyet?
miért tekintünk úgy a nyugdijasokra, mint egységes szegényrétegre? nem kevés a 150 ezer feletti havi nyugdijjal rendelkezők száma.
a 45-60év közötti korosztály jelenleg sokkal nagyobb bajban van, mint a nyugdijasréteg - neki nincs munkája, neki muszáj utaznia, pl. állásinterjúra, stb.
a nyugdij, ha kevéske is, de legalább biztos jövedelem - nem véletlenül akar mindenki mielőbb nyugdijba menni - aki dolgozik, annak egyáltalán nem biztos, hogy fizetést is kap érte manapság

Marcellusca 2010.01.28. 18:11:24

@öregkopasz0208: Én köszönöm, hogy megszólaltál (ha nem haragszol/haragszik a tegezésért, így ismeretlenül).
Sajnos az autentikus hang, és főleg az ilyen nyugodt, tárgyilagos.
Hiába próbálom más szemszögből megvilágítani ezeket a nyugdíjas témákat, legtöbbször süket fülekre talál.
És akkor még örülhetek. :)
Könnyen szét is cincálnának.

Viszont megérthető a fiatalok ilyen, vehemens megnyilvánulása.
Még jóformán el sem kezdődött a kampány, de már napról-napra hallható, hogy a pártok miként licitálják túl egymást. Mindezt nyugdíjas témakörben. Mintha csak ők lennének.
Értem én, hogy nagy szavazóbázis, de nem csak ők léteznek.
Mi van a fiatalokkal? A pályakezdőkkel?
Az ő életbenmaradásuk, érvényesülésük le van tojva nagy ívben?
MIÉRT?
Elvégre ők termelik meg mindazt, ami bekerül a "közösbe".
Akkor nem illene velük jobban bánni, megbecsülni a munkájukat?

Marcellusca 2010.01.28. 18:13:14

@Marcellusca: Bocs, de így a helyes:
Sajnos KEVÉS az autentikus hang ...

pandacsökiboborján 2010.01.28. 18:24:17

Ebből 2 új mozdonyt lehetne venni...

easydc71 2010.01.28. 18:36:28

Szegeden jegy nélkül fel se tudsz szállni a buszra. Ha itt ez lehet, akkor Pesten miért nem? Ezt magyarázza már el nekem valaki okos ember.

easydc71 2010.01.28. 18:38:47

Másrészt jegyet a buszon, felárért.

arlequin 2010.01.28. 18:47:56

@öregkopasz0208:
köszönjük öregúr!
- főhajtás -
király uram üdvözletét küldi és kitartást kíván. azt mondja nem olyan vészes a helyzet, mint gondolnánk:
sokkalta rosszabb...

békesség

Rob67 2010.01.28. 18:52:28

Azon csodálkozom miért ennyire kibaszott nehéz ebben az országban, bármit (!!!!!!!!!) is megváltoztatni? Ez elképesztő ország.
Van némi - alig 15 éves - külföldi tapasztalatom.
Például egy olyan kis fingnyi porfészek mint London/Anglia...
Első ajtós felszállás, jegyvásárlás a sofőrnél, regisztrációs jegy.
Egy másik porfészek mint New York...
Első ajtós felszállás, jegyvásárlás a sofőrnél, regisztrációs jegy.
Minden szar városban megoldható, ahol a tömegközlekedésben milliókkal többen utazbnak, csak azon a szép Budapesten, na ott nem.
Vajon mi ilyen kurva nehéz? Ez sokszor nem pénz kérdése, ahogy olvasom a kommenteket, inkább emberi hozzáállásé. Soha semmi nem fog megváltozni, amíg fejben nem sikerül legyőzni azt a rengeteg megszerzett/megszokott dolgot.
Amihez a mocskos/átkos szoktatott hozzá.
Nem is volt annyira átkos?

Tündér_Lala 2010.01.28. 18:59:30

@Marcellusca: Tökéletesen igazad van. Viszont észre kellene venni, hogy (a valódi árokások politikai ostobaságai miatt) nem a nyuggereket, közszolgákat, köztisztviselőket, stb kellene utáni. Különös tekintettel arra, hogy egyelőre a közvélemény kutatások nem igazolják vissza, hogy a propaganda szólamok hatnának ezek az emberekre. Azt sem hisszük el amit kérdeznek, ugyanakkor elérik, hogy egymásnak essenek az emberek.
Itt mindenki - kevés kivétellel - kissebb nagyobb bajban van és ahelyett hogy egymásnak ugranánk inkább egymást segítve kellene kimászni ebből. Ráadásul a baj okozója (legalább részben) az aki a békétlenséget szítja. Fel kellene ismerni.

Marcellusca 2010.01.28. 19:08:28

@Tündér_Lala: Úgy, úgy.
De ezt már mondtam korábban is.
Némi politikai előny érdekében el-el húzzák a mézesmadzagot. Mindig valaki más előtt.
Ettől vérszemet kap az "ellenoldal" és elkezd rájuk fújni, köpködni, holott ők nem tehetnek arról, hogy a prolimókusok éppen őket szemelték ki.
(Hehe! Most látom, hogy a hejjjessírás-ellenőrözgető a prolimókus kifejezést nem húzza alá pirossal, :D)

És ettől is olyan jól működik az "Oszd meg és uralkodj!" elv.
Amíg a különböző csoportok egymást "nyírják" nincs kedvük, idejük a saját és egyéb problémákkal foglalkozni.

Összefogás.
De jól hangzik. Viszont ez Abszurdisztánban csak utópia.
Sajnos.
Mert amíg az egyiknek egy fokkal jobb, két forinttal többje van, addig lehet rá köpködni és nem összefogni vele, még közös érdekekből sem.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.28. 19:09:08

@Rob67: Sokak szerint nem volt átkos. Csak figyeld, most is 4 párt (Munkás párt, Fidesz, MSZP, Jobbik) igyekszik vissza az Oroszok keblére :F
De a sok munkanélküli, otthontalan, alulfizetett, kizsákmányolt is mind visszasírja....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.28. 19:15:09

@kolbászoszsömle:

Micsoda ötlet.....tipikus rendszerellenes! xD

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 19:17:16

@Marcellusca: me az összefogás mindig úgy megy, hogy elvek mentén akar összefogódni: gyerünk liberálok, gyerünk keresztények, gyerünk konzervatívok, gyerünk apámfaszámék.
Peig azért kellene összefogni, mert kilóg a valagunk a gatyánkból, legfőképpen a liberálok, a keresztények a konzervatívok meg az apámfaszámék áskálódása miatt.

kuki123 2010.01.28. 19:20:51

@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal: hát a fidesznek és az mdf-nek köszönhetjük hogy elvesztettük az orosz piacot

az orosz piac azért kell mert bár tudunk jót is termelni sok az olyan minőség ami már pont nem üti meg az európai elvárásokat..(legalább is régen) ellenben a ruszki piacon messzemenően tökéletes ..sokszor jobb volt mint amit ők gyártottak..
de őszintén szólva nekik bármit el lehetett adni :D
a helyzet nem változott csak átalakult
egyedül a Jobbiknak egy kicsit más a taktikája ebben...ők ugyan is az energiahordozót ki akarják zarni ebbl a kereskedelemből= nem kell az orosz gáz és kőolaj általi befolyás van annyi termálhőnk és zöld energiánk(e85) hogy vígan elég lenneha még sem akkor is ott van az atomos villany...és elnézve hogy az autók lassan villannyal fognak menni....hát minél előbb annál jobb leszokni az orosz emlőkről amik fekete tejet adnak....

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 19:20:59

@laspalmas: hosszú évek kitartó stratégiai játéka segít abban, hogy észrevegyem a mesterséges rendszerek pozitív visszacsatolásait.
Sajnálatos módon hol pénzem nem volt az igazi megcsapolásra, hol elég vastag bőr a pofámon hozzá.

Eastbay1 2010.01.28. 19:33:50

Gyerekek, fasznak kell itt háborogni? Kurvára megérdemli ez az ország, hogy szopassák ezzel is. Ha ti lennétek a BKV, MÁV, Volán, stb vezetői, ti is ott lopnátok ahol tudnátok. Ennyi. Olyan a vezetés, amilyen az ország.

Veér Farkas 2010.01.28. 19:35:04

@Mighty:
Mert nemhogy 10 milliárdba nem kerül, hanem egy büdös fillérbe sem.
A nyugdíjasok ugyanis az egyébként is járó járművekre szállnak fel (tehát ezek a járművek ugyanúgy zabálnák a benzint/áramot, és ugyanannyit, mert ugyanannyi karbantartást is igényelnének), nem indítanak a kedvükért különjáratokat.
A normálhoz képest semmi különkiadási vonzata nincs.

Most majd lesz.
Most majd tényleg bele fog kerülni 2 milliárdba.
Gratulálok.

szabogyula 2010.01.28. 19:41:09

@kolbászoszsömle: Akkor ez hasonlit a 80-as években kitalált trükkhöz .
1. Ember bemegy a telefontársasághoz , és alapit egy 06 90-es / fizetős / számot . A bevételen az akkori szabályok szerint fele-fele arányban osztozott a telefontársaság , és az " üzemeltető ".
2. Ember vett az utcán / akkor bármelyik aluljáróban kapható volt / tizezer forintért egy kikódolt , végtelenitett telefonkártyát , amit bedugtál az utcai fülkébe , és azt , és annyi hivtál amennyit akartál ...
3. Ember és több " barátja " egész álló nap hivogatta ezt a 06 90-es számot , órákon keresztül . Ez volt a " munkájuk ".
4. " Üzemeltető " hó végén bement a telefontársasághoz , és elvitte a fele pénzt ...:)
Állitólag ......ilyenek történtek .

Roxvox 2010.01.28. 20:08:30

Ha jól értem ez a reg.jegy arra kell, hogy az állambácsi tudja pontosan mennyit is kell visszapumpálni a MÁV-ba. Egyszerű, mint a pofon. A pénztáros elkezdi szarni kifelé a jegyeket, mégha nem áll senki a pénztár előtt akkor is, akár napi több százat-ezret is tényleges utazás nélkül.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 20:09:07

@ostoba 8o: jaja! csakhogy abban volt egy bukási lehetőség: a kártya az törvénytelen.
Itt teljesen legális tud lenni minden részlet: kecskeméti munkahelyre felveszel egy pécsi nyuggert, aki a munkába járásra igénybe veszi a buszt, bemegy, eldönti, hogy a kék, vagy a piros szoknya áll-e jobban a Micikének, aláírja a jelenléti ívet, és hazamegy.
Végzett munkát, kifizethető neki a bér, utazott, ezért elkérhető az utas után járó támogatás.

Ez kb olyan, mint amikor megérte csökiket alkalmazni. Pl. gyártottak hulladékbőrből párnát, aztán azt árulták -szintén csökik.
Az állambácsi támogatta a munkahelyüket, a bért, és a beruházást.
A feladat csak annyi volt, meg kellett tartani mind a munkahelyeket, mind az épületet pár évig.
Ott a módszer a következő: az első évben szinte az egész bért meg járulékot kifizette az állam, plusz elég támogatást adott ahhoz, hogy meg lehessen venni az épületet.
Az épület megvásárlása után átszerveződik a munka, és a garázsban, vagy a _akárhol_ gyártódnak a párnák, miközben az épületet ki lehet adni bérbe.
Az épület bérleti díja majdnem a fele tud lenni az összes bérköltségnek, a feladat tehát annyi, hogy három év alatt kitermelj egy évnyi bért, aztán el tudod adni a támogatással megvett épületet.
A bérköltség harmadának a kitermelésében nagy segítséget nyújt az, hogy tudsz hitelt felvenni az épületedre és az a tény, hogy húsz csöki minimálbérének a fele régebben nem érte el az évi 6 millió forintot, míg az ingatlanra kapott támogatás simán tudott 20-40 milliós nagyságrendű lenni.
Aztán az indulás, majd három évi működés után sajnálattal széttárt kézzel meg lehet köszönni a közreműködést, és zsebre tenni az ingatlan eladása után az államtól kapott támogatást.
ÉS ha még párnát is sikerült eladni, az külön jó dolog, tiszta haszon.

persze ez így egyszerű, meg nem pontos, de ez az elv működött. És most is van néhány hasonló játék, lehetőség, amiben _soha_ nem lehet bizonyítani, hogy visszaéltél a rendszerrel.

Veér Farkas 2010.01.28. 20:11:24

@qwertzu:
Szerinted a 65 év fölöttiek közül hányan utaznak csak azért, mert ingyen van?
Fáj, ha gondolkozol?

Veér Farkas 2010.01.28. 20:13:28

@jozicsenko:
Sajnos, apád faszát nem lopták el, mielőtt még téged megcsinált volna.

Roxvox 2010.01.28. 20:15:05

Az előbb leírtakkal csak az a baj, hogy akkor nekem még többe kerül a MÁV.

Mighty 2010.01.28. 20:23:42

@Veér Farkas: A blogbejegyzést elolvastad?

Idézek neked: "Az előző évhez hasonlóan csak az ingyenes utazások után 2010-ben is több mint tízmilliárd forintot igényelhetnek a szolgáltatók."

Ezt szerinted honnan igénylik és ki fizeti ki?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 20:25:24

@Veér Farkas: Ha egyszer kinyitják a személyszállítás piacát, és az állambácsi fogja fiztni a nyuggerek jegyét, akkor buszos vállalkozót mi fogja visszatartani attól, hogy a fél lakótelepet utaztassa a szegedi piacra krumpliért?

Luxusbusszal. Megy rajta tévén az Izaura, minden fánál megáll pisilni, a port kifújja a fenekéből az utasnak, mert teli járat, fordulónként százezer tiszta haszon, még akkor is, ha ő veszi a krumplit.

Roxvox 2010.01.28. 20:28:09

A Cargo mennyivel szerencsésebb, ott nincs nyugdíjas, 6 év alatti, 50%-os közalkalmazott elegy ami utazik, amennyi utazik (szállítódik), annyi fizet.

Veér Farkas 2010.01.28. 20:33:36

@zero:
És mennyi is a nyugdíja egy osztrák nyugdíjasnak?

szabogyula 2010.01.28. 20:38:44

@Veér Farkas: E-gyet-értek !!!
Anyám a félig üres villamoson hetente egyszer elmegy a piacra , és hetente egyszer a nyugdijasklubba ....
Nem tudom ebből miért kell vizonálni azt , hogy " a nyuggerek bevárlókocsijaikkal eltorlaszolják a munkába igyekvő budapesti aktiv koruak elöl a peronokat ....tizezrek várnak a metróvonalakon , miközben nyugdijaskommandók elárasztják a szerlvényeket .....
Álljunk már meg egy pillanatra !
De megközelithetem máshonnan is a problémát .
Vegyenek bérletet a nyugdijasok ! De akkor a gázsszámla miatt fognak nyöszörögni szerencsétlenek Ha . egy tortát 6 helyett 8 felé vágunk , attól nem lesz nagyobb .
Az alapkérdés az , hogy miért nem lehet szerény körülmények között megélni valahgogy 40-45 évi munka után ?
Ki kúrta el ? A nyugdijasok ?

Veér Farkas 2010.01.28. 20:40:12

@wagabound:
És ezek a cégek egyébként is mind több tíz- vagy több százmilliárdos állami támogatást kapnak.
Jegyárkiegészítést emellé már nem is adnék nekik, ugyanis nem jár több járat azzal, hogy egyesek ingyen utaznak.

Veér Farkas 2010.01.28. 20:45:17

@zero:
Hozzád kétnaponta járnak fel a nagyszüleid, akiket egyébként utálsz?
Vagy honnan veszed ezt a baromságot?

egogegó 2010.01.28. 20:46:40

@dancegirl26: Azért babszeg, mert nem minden Magyarország-i településen van jegypénztár!Egy bunkó vidéki!

Veér Farkas 2010.01.28. 20:51:25

@rewy:
Mert a köztisztviselő kurvára működteti, mi?
Egyébként 50%-os kedvezményük van. Ha meg kevés a 180 bruttó, el lehet menni a vállalkozói szférába vagy pláne magáncég alkalmazottjaként dolgozni - és elárulom, sokan ott sem keresnek többet.
Úgyis kurva sok az ingyenélő aktatologató.

Veér Farkas 2010.01.28. 20:54:17

@Tündér_Lala:
Vagy nem kéne sokmilliós havi fizetésű és százmilliós végkielégítésű vezetőket tartani. Az is hozna évi pár milliárdot cégenként.

Veér Farkas 2010.01.28. 20:58:06

@öregkopasz0208:
Nagyon egyetértek.
Pedig én még elég soká leszek nyugdíjas (még ha nem emelik is fel a korhatárt, meg ha megérem egyáltalán).

Veér Farkas 2010.01.28. 21:00:00

@pakesz:
Ne fényezd a szart, nyugger = nyugdíjas.
És ezt te is nagyon jól tudod.

Veér Farkas 2010.01.28. 21:03:53

@eszterencs:
"nem kevés a 150 ezer feletti havi nyugdijjal rendelkezők száma."
De nem is sok. Te konkrétan hány ilyet ismersz?
Mert én pl. egyet sem.

Veér Farkas 2010.01.28. 21:06:14

@Rob67:
És mi a fasznak jöttél haza?
Pofázni?

csín dressz nőz 2010.01.28. 21:10:40

én ha meghallom azt a szót, hogy reform, feláll a hátamon a szőr, és ütni tudnék!

NE reformáljanak az idióta politikusok, szépen kushadjanak!
A legnagyobb vicc, hogy a sok idióta törvényt hoz. Hát ez komolyan röhej.

Veér Farkas 2010.01.28. 21:15:17

@kolbászoszsömle:
Tök egyszerű, meg kell mondani, hogy állami támogatás nincs, a nyugdíjasokat viszont ingyen kell vinni. Aki így nem vállalja, nem jöhet.
Ennyi.

Veér Farkas 2010.01.28. 21:21:23

@ostoba 8o:
Na ja, az én szüleim is - akik szintén jogosultak - évente talán 1x veszik igénybe az ingyenes vonatot, és talán évi 10x az ingyenes Volán-buszt (a szomszéd városig, 7 km).
Ja, és amikor Budapesten vannak, fejenként kb. 5 BKV-jegynyit is elbliccelnek így. Évente.

Pedig ugye megtehetnék, hogy naponta szétutazzák magukat.
Csak hát öregek, nem hülyék.

Veér Farkas 2010.01.28. 21:22:40

@Mighty:
Az államnak erre kell felmutatnia a középső ujját, hogy kedves BKV/MÁV/Volán, így is kaptok évi X tízmilliárdot fejenként, oldjátok meg abból.

pakesz (törölt) 2010.01.28. 21:43:31

@Veér Farkas: kedves verfarkas!
elegge erdekes a gondolkodasmodod es az ervrendszered, mintha te csak egy politikus ertelmi szintjen leledzenel, nem gond, sok sikered lehet induljal a politikaban!!!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 21:49:10

@Veér Farkas: Ezzel az elvvel az a baj, hogy ugye azt mondod, hogy úgyis megy a busz, akkor mindegy, hogy utazik-e rajta a nyugger, vagy sem, mert úgyis megy, ezért nem is kell kifizetni.
Viszont, akkor, ha már úgyis megy, akkor mindegy, hogy _engem_ elvisz-e, meg a Bélát, meg a Janit, meg a Micikét, mert úgyis megy a busz.

Szóval, ha valaki igénybe vesz egy szolgáltatást, akkor azt valakinek ki kell fizetnie. Vagy neki, vagy másnak.
Szívesség alapon meg nem lehet működtetni a rendszert.

Valamint. Az állam feladata, ígérete az, hogy a nyuggernek nem kell fizetnie az utazásért, nem XYZ cégnek a feladata, ígérete.
Fordítsuk ezt le háziorvosra, mint az egészségügyi rendszerünk (magánkézben lévő) zászlóshajójára: úgyis benn van, úgyis fűt, akkor miért kell fizetni azért a TB-nek, mert belenéz Mari néni torkába, amikor ingyenes az ellátás? (és mellesleg miért lehet visszahívni kontrollra?)
Vagy Szerinted ez is butaság, ezt is meg kellene szüntetni?

pakesz (törölt) 2010.01.28. 21:54:45

@kolbászoszsömle: figyelj, egy ilyen evidens dolgot szerintem nem kene magyarazni, mert ugyis jon az hogy "hat de az ovekebol levo adojabol fizettek a tandijadat" meg hogy "hat de felepitettek a haboru utan a zorszagot" meg hogy "de hat te is leszel olyan szenilis ven hulye, hat ertsd mar meg oket hogy nem kepesek gondolkodni" vagy hogy "te egy taknyos kis kolok vagy bezzeg a 90 eves bacsi mi mindent megelt hallgathatnal ra"

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.28. 22:05:07

@pakesz: én nagyon hiszek abban, hogy sikerül egyszer elmesélni, megértetni azt, hogy a szolgáltatások nem ingyen vannak a nyugdíjasoknak, hanem mi fizetjük ki helyettük most, cserébe azért, mert régebben meg ők fizették ki helyettünk pl a taníttatásunkat, meg oltásainkat, meg azt, hogy felépítették az országot.
És én nem sajnálok a nyugdíjasoktól semmit. Én a rendszerhibák nyerteseitől sajnálom azt a pénzt, amit tök legálisan ki tudnak szivattyúzni belőle.

Szeretném, ha vége lenne a kommunizmusnak, és rájönnének az emberek arra, hogy nincs ingyen semmi, mert ami úgy néz ki hogy ingyen van, abba valaki vagy tönkremegy, vagy meggazdagszik belőle.

szabogyula 2010.01.28. 22:56:11

@kolbászoszsömle: Erre azt szokták mondani : baráti kölcsön a legdrágább !

szabogyula 2010.01.28. 22:58:51

Egyébként meg elmondhatatlanul szomorú , hogy a nyuggerek vannak megtalálva .
Mint mikor az alkoholista , játékgépező apuka számonkéri a gyermekén , hogy túl sok túró rudit eszik .....Siralmas .....

pakesz (törölt) 2010.01.28. 23:23:06

@ostoba 8o: miert az alkesz jatekgepezo apuka lenne a nyugger?
erdekes ilyen peldat meg nem is hallottam

szabogyula 2010.01.28. 23:26:54

@pakesz: Te ezen mit nem értesz ?

szabogyula 2010.01.28. 23:34:23

@pakesz: Figyu, má sörömpöőr ! Mondtam már , hogy rendelj egy pizzát , és nyugodnyál !

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.28. 23:35:23

Jegyeket, bérleteket, választási lapokat...

kvadrillio 2010.01.29. 12:18:12

@tildy:): nem..., nem hiszem el. Ahhoz jobb agitátornak kellene lenned ! :O)

Avatar 2010.01.29. 12:41:58

@laspalmas: Egyrészt az EÜ kassza ha jól tudom nem fedezi az EÜ ellátások költségeit, hanem adóbevételekből szokták kipótolgatni. Tehát nem fizetünk elég EÜ-t mégsem. Az adóbevételekből kipótolás helyett tisztább lenne ha az EÜ kassza valóban fedezné a ktg-eket, ami ugyebár vagy a bevételek növelésével, vagy a ktg-ek csökkentésével oldható meg.
A vizitdíj, napidíj kismértékben a bevételek emelkedését, valamint a feleslegesen igénybe vett orvosi szolgáltatások egy részének keresletcsökkenését hozta volna.
Pl. a nyugdíjas néni nem megy el az orvoshoz csak azért hogy beszélgessen egy kicsit valakivel (az orvos ezt a TB felé "életvezetési tanácsadás" vagy egyéb jogcímen kiszámlázza, párezer Ft-ot lehívva a kasszából) mert a 300 Ft-ot már nem ér neki a dumcsi;
A kórházban nem fekszik benn 1 hétig, aki 2 nap után haza mehet, és nem fogja aláírni a kórház kedvéért, hogy egy hétig benn feküdt, mert nem mindegy neki sem, hogy 600 Ft-ot, vagy 2100-at kell kicsengetnie; Így a kórház jópár ezer Ft-tal kevesebb pénzt hívhat le a TB kasszából az ő kezelésére...

Na mindegy, már megnépszavaztuk, hogy inkább adóban szedje be az állam az adófizetőktől a TB kassza hiányát, ahelyett hogy az igénybe vevő (aki esetleg egy fillér adót nem fizet) is hozzájáruljon.

pakesz (törölt) 2010.01.29. 19:39:56

@Avatar: hiaba szvaztunk Orban visszavezeti, persze nem a 300 Ft kat hanem hogy a rak utan csak sajat biztosito fizet, ergo az alapellatas ingyenes maradna de az extra draga eljarasok csakis az TB keretein kivul

süti beállítások módosítása