Skip to content


       Szűrés lista

Isten barmai átcsúsznák a Balatont

A gumiméhecskések után azt hittem, nem ér már meglepetés.

Tévedtem.


"Ezen a hétvégén rendezzük meg hagyományteremtő céllal az I. BalatonátCsúszást. Jégszörffel, jégvitorlással, síléccel, korcsolyával, szánkóval, kite-ernyővel, vagy bármilyen kreatív járművel próbálunk átkelni a tó jegén. A gyalogosokat sem zárjuk ki. Az időtől, leginkább a széljárástól függően lehetőleg a Badacsony-Fonyód-Badacsony távot is megtesszük a rév vonalát követve, vagy, ha ez épp nem lehetséges, akkor a szigligeti öblön kelünk át,...

Nem utolsó sorban mindenkinek látótávolságon belül kell maradnia, de egymáshoz túl közel sem haladhatunk a jobb súlyeloszlás miatt. Bár ma már a havat letakarító kistraktort is elbírta Badacsonynál a jégpáncél, főként a rianások közelében fokozott figyelem szükséges és esetleges vakmerőségéért mindenkinek saját magának kell vállalnia a felelősséget." -Badacsonytomaji Szörfklub SE

 

Tehát Badacsonynál, a part közelében már jó a jég, biztos nem lesz gond a tó közepén sem.

 

Horváth László, a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság vezetője persze teljesen odavan,gondolom nem hiányzik neki a sűrített hétvége az őrültek miatt.

Az esemény szervezője, Kardos Gábor viszont nagyon lelkes:

"-Egyfajta nulladik próbálkozásnak szánjuk az akciót, melyből jövőre már akár a Magyar Turizmus Zrt. által is támogatott, téli balatoni program is lehet."

Hát, ha az ideit mindenki túléli....

Update:

Almádiban nem jött össze ez a traktoros jégtisztítás:

A traktort kiszabadították a Balaton fogságából, a sérült jégrészt elkerítették (Fotók: Stiger Ádám)

Többi fotó erre.

Címkék: idióta

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr701729137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fényhajú 2010.02.04. 14:19:12

Ha katasztrófa lesz ebből,akkor gyúrhatunk a katasztrófa turizmusra!
A biznisz az biznisz:DD

reKorrekt 2010.02.04. 14:19:50

Ekkora baromságot rég hallottam. Valaki kurvára ráér ilyen szarságokkal foglalkozni...

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.02.04. 14:29:32

Mondjuk ez inkább Puruttya, mint Vastagbőr...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.02.04. 14:30:58

Ez a természetes szelekció egyik remek eszköze ... vajon visznek buszokkal csepeli nyugdíjasokat is?!

galeria.index.hu/bulvar/2010/02/04/havas_budapest_madartavlatbol/

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.04. 14:32:52

A 2010. évi Darwin-díj magyarországi jelöltjei...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.04. 14:39:43

@zero:

Örömködni, hogy elsüllyednek a fiatalok? :O

Marcellusca 2010.02.04. 14:41:08

Mi ez a hülyeség? :)
Maradjunk csak a szokásoknál!
Balaton átúszást akarok! :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.02.04. 14:41:08

@laspalmas:

Ha nyugdíjasok csúsznak át, akkor tuti a 75 ezer forintos temetési pénzre hajtanak ...

1kutya 2010.02.04. 14:46:52

nyáron meg pancsolhatunk együtt a sok korcsolyás meg síruhás úszótárssal:)

Tapmancs 2010.02.04. 14:47:39

Megint nem értitek. Itt arról van szó hogy aki beszakad azt kimentik, majd vaskos számlát nyújtanak be neki. Tisztán üzlet az egész.

(Lásd: vastagbor.blog.hu/2009/01/27/kimentettek_szamlat_kapott )

reKorrekt 2010.02.04. 14:48:38

@Marcellusca: A végén lehet hogy az lesz belőle :)

Homeoffice 2010.02.04. 14:50:49

Erre hétre szeretnék néhány cápát betelepíteni....

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.02.04. 14:51:50

Kár, hogy nem leszek otthon hétvégén! :(

Nzoltan 2010.02.04. 14:52:17

@zero: Én kerestem a Havast de nem találtam egyik képen sem.:-D

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.02.04. 14:53:13

Ez kész, ez az ürge még életében nem látott jeget...

Habár...ha néhány kedves politikus is részt vesz az átkelésben, határozottan támogatom a kezdeményezést! :-))))

minimalista 2010.02.04. 14:56:41

Ajaj! Itt nagy a baj!
És nem az átcsúszás szervezőire gondolok. Szerintem jó ötlet, ha biztonságosan megoldható, miért ne tehetnék, én is szívesen kipróbálnám, ha lenne rá eszközöm/pénzem, de ez teljesen most ez irreleváns.

A lényeg: ne hagyjuk már hogy ez a gusztustalan-féreg politika és kampány úgy ránk telepedjen hogy minden új, sajátos kezdeményezést zsigerből utáljunk és idiótázzunk, miközben semmi köze a politikához és mindenki magánügy ha részt vesz rajt - akár belefullad, akár nem.

A méreg maradjon a politikusoknak, ők legalább megérdemlik!

latte · http://midterms.blog.hu 2010.02.04. 15:05:01

Ez nem ilyen redbullos buziság?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.02.04. 15:09:17

válasszák meg mesterházy attilát a balaton jegén nyuggerland örökös királyának...

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.02.04. 15:15:06

jah, igen. megneznem aze azt a baromarcut is, aki ramegy traktorral a Balatonra havat takaritani. :)
esetleg minimalberert?

navera 2010.02.04. 15:17:08

A domstosos hozzászólás remek :D

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.02.04. 15:29:14

Szerintem a jégvitorlás kifejezetten menő, a tóájégtvitorlázás pedig duplapluszmenő. Veszélytelen? Nem. Vagány? Igen.

Horizont 2010.02.04. 15:30:01

@zero:
Budapest onnan a magasból, havasan is egyszerűen gyönyörű:)))
(nem látszik a kutyaszar)

Átcsúszás? Mindig azt hiszem csak a politikusok a hülyék. Ezen meg jót röhögtem: "mindenkinek látótávolságon belül kell maradnia" Jég felett vagy jég alatt??

2010.02.04. 15:54:05

Legalább lesz hol gyakorlatozni a vízimentőknek. Főszezonra jól fog menni a mentés. :D

kuki123 2010.02.04. 16:01:15

@zero: az a szép az egészben hogy pl 1-2 évvel ez előtt még annyi mínusz sem volt normálisan befagyjon a partnál....de ezek már tudják előre nyáron, hogy télen lesz 3 hétig -20 fok és tutira befagy...baszki ez nem a tundra..hol vannak már azok a téli napok is mikor a Duna jegén találkoztak a főurak valamikor a 18. században

szerintem elsőként Kardos Gábor menjen át ...mint "öngyilkos szektatag vezető" aztán majd követheti 1-2 jelentkező

kuki123 2010.02.04. 16:09:35

www.indexveszprem.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4239:i-balatonatcsuszas&catid=139:rendezveny&Itemid=810

azt írja:
Már tegnap egész jól elbírt a jég gyalog
...most ezt hogy kell érteni csak repedezett..meg recsegett?
de ez csak 1 ember nem 50-60 esetleg mégtöbb

én azt ajánlom hogy úszógumit és mellényt legalább vegyen fel

tudi 2010.02.04. 16:13:30

Én először a BKV-s ügyek kapcsán letartóztatott emberkéket küldeném átt a tavon, az első csoport elmerülése után lehet gyarapodna a névsor 1-2-100 emberrel.

jágör68 2010.02.04. 16:21:21

Sztem- korcsolyásként- ez nagyon jó ötlet. Csakhát akkor -5 foknak kéne lennie a napi átlaghőmérsékletnek kb 2 hétig, hogy ezt biztonsággal megrendezhessék.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.02.04. 16:37:27

Délutáni móka, kitettem a Facebook-ra is.

Avatar előzetes - Jobbik átirat
www.youtube.com/watch?v=QoQZMZuy2pA&feature=related

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2010.02.04. 16:51:36

Hát szervezőként majd magyarázkodhatnak a bíróságon az első haláleset után, hogy "de hát mi csak jó fejek akartunk lenni".

Lesz idő gondolkodni a hűvösön ezen a csuda jó ötleten.

Legközelebb mivel állnak elő? Balatonátúszás egy levegővel?!

zsoltix 2010.02.04. 17:05:09

Tiltsak be, es kesz. Ennyi. A Balaton nem egy kis horgaszto, hogy nehany ejszakai minusz utan biztonsaggal be lehessen menni a kozepere.

gidabiga 2010.02.04. 17:16:41

az ötlet tetszik, de a mostani jég alkalmatlan erre.
tavaly megrendezhető lett volna, de ma és tegnap a Balatonnál 0 fok körül van a hőmérséklet, olvad .
én nem mennék, pedig szeretek a Balatonon korcsolyázni balatoni lakos lévén.

Marcellusca 2010.02.04. 17:24:49

Há', mondom mi van! :D

@reKorrekt: Csak ne akard újraéleszteni őket! :DDDD

Fényhajú 2010.02.04. 17:50:38

Sok-sok Eu támogatást szívjanak le ezzel a fantörpikus ötlettel.

f.m.j. 2010.02.04. 17:58:43

0. tipusú tali, szerintem nem is rossz ötlet, benevezném az összes parlamenti diktátort :)

S.O.A. 2010.02.04. 18:21:33

Nem haltak meg elegen tavaly a Balatonnál, ez a probléma...
Kevesen ugrottak a vízbe negyven fokos felhevült testtel, kevesen úsztak be a tó közepére másodfokú viharjelzés idején, kevesen ugrottak fejest a negyven centis vízbe... muszáj valami elképesztő emberi hülyeséget produkálni idén már év elején, hogy kellő számú hulla legyen a nádasban év végére.
Mást tényleg nem tudok elképzelni. És az a szép, hogy néhány itt élő baromállat hülyíti azokat, akik az ország másik felén élnek, és nem ismerhetik annyira a téli viszonyokat, mert örülnek, ha nyáron eljutnak ide. Undorító, primitív.

törökszultán 2010.02.04. 18:42:18

Remélem egész családok gyerekestűl, nagyistúl.../ a kutyát, macskát nem emlitem, mert azok nem olyan hülyék.../

fokabacsi 2010.02.04. 18:53:27

A Balaton medrében mivel az északi part jő harmada vulkánikus eredetű , lehetnek a tóban melegforrások. Valami agyament jószág megint nagyon ráért. Nem kellene beválasztani politikusnak, mert ott vannak ilyen ötletelők.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.04. 19:07:08

Külön finomság, hogy a szervezők szerint a Vízirendőrség meg a már megismert KÖTÉL egyesület biztosítja őket.

Nos,
1, a Vízirendőrség erősen tiltakozik az ötlet ellen

2, a KÖTÉL vezetője, Bodó László a sonline.hu-n tagad:

"A "KÖTÉL" ezen rendezvény biztosítására megállapodást nem kötött, és nem is támogatja a balesetveszélyes próbálkozást. Az viszont igaz, hogy ha már a hétvégén több "jeges" program is van a térségben jobb felkészülni időben, ezért döntöttünk úgy, hogy a Fonyódi parton látunk el ügyeletet ezzel is csökkentve a Kaposvár-Fonyód közti vonulás idejével a mentés idejét."

mind2 (törölt) 2010.02.04. 19:09:18

Abszurd országban abszurd ötletek. Tényleg, nem akar senki kollektívan öngyilkos lenni ? Elmormolnánk az utolsó imát, összekapaszkodnánk, aztán gyerünk : ússzuk át a Balatont. Végül is, néha kicsit jégcsákányoznánk, néha kicsit melengetnénk egymás pracliját,néha kikúrálnánk a petefészek gyulladásunkat meg a hólyaghurutot, néha megemlékeznénk a globális felmelegedésről, és közben, mire kitör a május, elmennénk szavazni. Add Uram, hogy legyen több dimenzió, és én a valósághoz legközelebbikben daráljam a napjaimat :)

Pukker 2010.02.04. 20:32:14

minden evben kijelölnek pályákat a balatonon, ahol lehet korcsolyázni jégvitorlázni. Ez az átmegyünk a másik oldalra jégvitorlán is régi sport, nem nagyon emlékszem halálesetre

derelyegrádi szellem 2010.02.04. 20:35:14

Átcsúsznak a Balatonon, meg újságot szerkesztenek a stop.hu-n. A Cozma gyilkosság kapcsán írta valamelyik agysebész:

"A magyar jog szerint emberölési kísérlettel azt lehet vádolni, aki tisztában van azzal, hogy tettével a másik halálát fogja okozni, ezt kívánja és ebbe bele is nyugszik. Ezzel szemben az életveszélyt, illetve a maradandó fogyatékosságot okozó esetében az elkövető szándéka csupán arra irányul, hogy a testen okozzon sérülést"

Röviden:

a faszt.

Bővebben:

Törvényi tényállás:

Aki más megöl, az bűntttet követ el, és 5-15 évig tejedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Az emberölés eredménybűncslekmény, amiből az következik, hogy a kísérletet az követi el, akinek szándéka átfogja a emberélet kioltását, de az bármilyen okból nem következik be. (ha maga az elkövető hártíja el, akkor az un. maradványbűncselekményért felel, ami jellemzően életveszélyt okozó testi sértés szokott lenni)

"aki tisztában van azzal, hogy tettével a másik halálát fogja okozni, ezt kívánja és ebbe bele is nyugszik."

Most azon túl ez maga az emberölés, hiszen csak lényeg maradt ki belőle, feltéve hogy a sértett nem hal meg, az barom, aki ezt írta, összemossa a szándékosság két esetét, az egyenes szándékot(magatartásának következményeit kívánja) meg az eshetőlegeset (VAGY abba belenyugszik). Kívánni is, meg bele is nyugodni nem lehet, VAGY egyik, VAGY másik.

"Ezzel szemben az életveszélyt, illetve a maradandó fogyatékosságot okozó esetében az elkövető szándéka csupán arra irányul, hogy a testen okozzon sérülést"

Hát ez se így van, mert hogy a "testen okozzon sérülést" egy nagy baromság, mert az életveszélyt, de a maradandó fogyatékosságot is a testen okozzák. A leírtakkal szemben valóság az, hogy ezekben az estekben az elkövető szándéka csak legfeljebb testi sértés okozására irányulhat, a súlyosabb eredmény tekintetében kizárólag gondatalanság terhelheti (préterintencionalitás, azaz kevert elkövetési alakzat).

Elszakadva a stop ökörségeitől, itt a helyes minősítés (a híradásokból kiolvashatóan) több emberen elkövetett emberölés kísérlete (nyomatékos súlyosító körülménnyel, hogy ez egyik sértett meg is halt), mivel valakit hátulról vesén szúrni egyenes szándékú emberölési szándékot feltételez, a másik sértett esetében (szíven szúrták és meg is halt) ez egyértelmű, így a büntetési tétel 10-15-ig, vagy életfogytig megy. Meg van még egy halom halmazat (kitartottság, csoportos garázdaság, meg még egy-két ksiebb súlyú cselekmény), így ez a sor elején akár Tchibo is lehetne.

Ha valakinek fingja sincs a büntetőjogról, de még nem is érti, akkor miért erről ír? Felfoghatatlan.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.02.04. 21:38:05

A résztvevőknek előtte ajánlott Bear Grylls megfelelő túlélő technológiájának elsajátítása.

nyugdíjas felhasználó 2010.02.04. 21:39:08

ez vajon miért vastagbőr? egyébként meg turulnak van igaza. mellesleg egy jégvitorlás eb.-t is akarnak tartani, talán pont most hétvégén. lehidalok a sok fikázón. mi a bajotok?

csorsza 2010.02.04. 21:39:27

Jó kis ámokfutás lezs, már enyhül az idő, épp annyira, h meggyengüljön kissé az a jég. Kíváncsi lennék a közepére, szerintem nem volt annyira sokáig nagyon hideg, h teljes felületén biztonságos legyen a jég...

tudatlanvagyok 2010.02.04. 21:40:10

Az itt kommentelők jórésze kitűnően megszakérti a balatoni jéghelyzetet az internet előtt ülve.
amihez nem ért az ember azt inkább ne ítélje el. 2évvel ezelőtt oda-vissza megjártuk 10+ fővel a fűzfő-badacsony távot egy nap alatt, jégszörfön. Szóval a balaton legkeskenyebb pontján, stabil jégen valóban öngyilkosság sportolni...
ti maradjatok otthon, mindenképp

Horizont 2010.02.04. 22:11:17

@tudatlanvagyok: Saját magának mindenki azt szervez amit akar a saját felelősségére, de felhívást kellő körültekintéssel kell tenni, mert nem mindenki ügyes agyilag és fizikálisan se. Tudtommal a Balaton átúszást is kellő körültekintéssel szervezik, kísérőhajók stb. Azért egy jégen beszakadás komolyabb!
"Az itt kommentelők jórésze kitűnően megszakérti a balatoni jéghelyzetet az internet előtt ülve."
Miért szerinted a Balaton közepén a jégen ülve a térdünkön egy laptoppal kéne hozzászólnunk? Honnan tudod amúgy, hogy ki mit sportol teljesít a kommentelők közül?

Mr Garrison 2010.02.04. 22:12:02

Már alig várom a hétvégi híradót...

bolsh (törölt) 2010.02.04. 22:26:38

Én eddig kedveltem a vastagbőrt, de ez az "Isten barmai", meg "idióta" címkék erős túlzások, sőt szélsőséges reakciók.
Mert csak.

Hátborzongatóan undorítóan olcsó hatásvadászat a gyengébb jellemű olvtársak előre vetített (csorgó nyállal várt) kárörvendését meglovagolni.

Sőt, biztosan találnék a vastagbőréknél is olyan szokást, cselekvést, hobbit, tervet, vágyálmot amelyre rá lehetne erőszakolni az idióta jelzőt, meg istenbarmaizni.

Horizont 2010.02.04. 22:42:18

Hát isten barmaiból elég sokan vannak köztünk.......Számuk vészesen emelkedik!

Mr. Acid 2010.02.04. 22:44:50

Mennyi hülye lett itt!

@tudatlanvagyok: "Jégszörffel, jégvitorlással, síléccel, korcsolyával, szánkóval, kite-ernyővel, vagy bármilyen kreatív járművel próbálunk átkelni a tó jegén. A gyalogosokat sem zárjuk ki." vs. "Öt évvel ezelőtt ugyanitt szintén beszakadt a gépük. Akkor egy víz alatti forrást találtak meg, ennek nyomán vékony volt a jégréteg, s nem bírta a terhelést." (Utóbbi forrása: naplo-online.hu/cimlapon/20100203_beszakadt_jeg).
Szép dolog ilyesmiket csinálni, de kicsit veszélyesebb, mint sétálni egyet a Bakonyban, a havas tájon. Az meg, hogy olvadós napok után, a Vízirendészet minden tiltakozása ellenére rendeznek ilyen akciót, egyéni felelősségre, az durva.

Mr. Acid 2010.02.04. 22:47:14

Ja, még annyit tennék hozzá, hogy Balatonszepezdnél MOST, tehát 22:46-kor -1 Celsius van, míg Siófoknál -0.1 Celsius. Tartani fog a jég, mi?
www.idokep.hu/?oldal=hoterkep

BalintK 2010.02.04. 22:53:43

Kedves Mindenki,

Nem olvastam el egytől-egyig a megjegyzéseket, látom vannak akik jogi oldalról fogják meg a dolgokat. Hát így is lehet, csak az egy másik világ lenne.

laspalmas és mindenki, aki azt gondolja, hogy neki van igaza, hát sry skacok.

Badacsonynál, konkrétabban közvetlenül Tihanynál a legmélyebb a Balaton. Ha az befagyott, akkor az zsír.
Én nem hallottam még olyanról, hogy balatoni jégvitorlázásban meghalt volna profi vitorlázó. Aki meg hülye az így járt. Gyalog még az is elég, ha elcsúszik és beveri a fejét.

Hát röviden ennyit, hajrá Vagányok!

Bálint

Mr. Acid 2010.02.04. 23:01:41

@BalintK: Semmilyen mélyebb folyó- vagy állóvíz nem tud teljesen befagyni, mert az alsó vízréteg soha nem hűl le 4 Celsius fok alá. (Csak hozzáugatok a témához, nem vagyok hidrológus). Ezért lehetnek a Balatonban pl.: halak, mert abban a vízrétegben nem fagynak szét. Az, hogy a tetején van jégréteg, az fasza, de nem mindegy, hogy milyen vastag.
A korcsolyázó, vagy gyalogos alatt meg simán be tud szakadni a jég, és mivel szerintem az akció nem feltétlenül csak a jégvitorlázóknak szólt, ezért a szervező részéről marha nagy felelőtlenség meghirdetni. Főleg úgy, hogy ma (visszanézve a hőtérkép adatait) 5,5 Celsius volt a Balatonnál. Pluszban.

BalintK 2010.02.04. 23:07:14

@Mr. Acid: Szevasz. Azt mondtam volna, hogy az egész Balaton teljesen befagyott? Nem írom le mégegyszer, biztos csak fáradt haluzol. :) Mindenesetre az Acid az csak ártani fog az agyadnak, de legyél olyan szíves értelmezzed a mondataimat.

Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2010.02.04. 23:08:34

ez nem veszélyes egy kicsit?:D

BalintK 2010.02.04. 23:09:42

@tudatlanvagyok: Szega. Akkor rallizni fogunk haverom. A kommentelők nagy része meg aludja a téli álmát.

Mr. Acid 2010.02.04. 23:10:13

@BalintK: "Badacsonynál, konkrétabban közvetlenül Tihanynál a legmélyebb a Balaton. Ha az befagyott, akkor az zsír. "
Az, hogy a tetején van jég, az NEKED, a vitorlással fasza, de ha nem elég vastag, egy GYALOGOSNAK, vagy egy KORCSOLYÁZÓNAK kurva nagy szívás. Talán kicsit másokra is oda kellene figyelni, ha már "a gyalogosokat sem zárjuk ki".

kamasuka 2010.02.04. 23:11:43

Résztvehetne rajta a teljes MSZP, régi és új képviselők, hogy terjesszék a fiatalok közt az igét.

De jöhetne az MDSZ/SZDF és az őt tisztelők társasága is.

BalintK 2010.02.04. 23:15:49

@Pivoblog: Megfelelő körültekintéssel és a hülyék kizárásával nem az.

Mr. Acid 2010.02.04. 23:22:41

@BalintK: Na, elmagyarázom, hogy mivel van itt probléma, hogy a sok csekély értelmű jégszörfös is megértse.

Van egy program, amit hagyományteremtő céllal szeretnének rendezni, s melynek fő programpontja az, hogy "Jégszörffel, jégvitorlással, síléccel, KORCSOLYÁVAL, SZÁNKÓVAL, kite-ernyővel, vagy bármilyen kreatív járművel próbálunk átkelni a tó jegén", valamint "A GYALOGOSOKAT sem zárjuk ki". Naszóval, egy jégszörf, vitorlás jégre gyakorolt súlyelosztása (ti tudjátok a legjobban) optimális. Egy GYALOGOSÉ, vagy KORCSOLYÁZÓÉ NEM az. Ezért tiltakozik ellene a vízirendészet is. Tehát egy ilyen akciót ÍGY hirdetni, ilyen időben (nappal 5 Celsius környékén, este -10 Celsiust meg se közelíti) rendezni FELELŐTLENSÉG, főleg úgy, hogy előtte a résztvevőkre áthárítanak minden felelősséget.

ostván 2010.02.04. 23:34:26

Javaslat: A tervezett útvonalon a jeget kb 100 m-enként (a gyanús helyeken sűrűbben) megfúrni és megmérni a vastagságát. Esetleg - ha létezik kidolgozott technológia - ultrahangos módszerrel mérni. Mérés után kiderül, hogy ki a hülye.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.02.04. 23:36:28

Szerintem ezt a Magyar Szervdonorokat Akarunk Ingyen és Eladjuk a Májad Jó Pénzért Egyesület támogatja majd:-)

snipper 2010.02.04. 23:50:17

Régebben többször komplett násznépet nyelt el a Balaton, amikor szánkón át akartak kelni a túloldalra. Ezt balatoni lakosoknak illene tudnia. Felelőtlenség.

Eric_Cartman 2010.02.05. 07:30:54

@BalintK:
"Badacsonynál, konkrétabban közvetlenül Tihanynál a legmélyebb a Balaton. "
Tihany konkrétabban 40 km-re van Badacsonytól.
Honnan írsz ? Csepelről, konkrétan Szentendréről ?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.05. 07:37:09

Gratulálok, főleg a traktoros cucchoz... OK hogy szeretünk korcsolyázni, jégszánozni (én nem, fázós vagyok mint atom), de nem lehet felfogni, hogy nincs hozzá elég hideg itthon? elég hosszan hideg?
Menjenek északabbra, a németeknek épp befagy a seggük, ott van jég...

zotyo13 2010.02.05. 07:40:58

Kedves szervezők, nem ti találtátok fel a spanyol viaszt! Egy fotóművész már megtette ezt a 90-es évek végén. Ő a tavon is éjszakázot és gyönyörű képeket is készített, de az élménybeszámolóiban mindenkit óvva intett ettől az őrültségtől.A képeket ezen az oldalon megnézhetitek: www.fotografus.com/newbase.html

S.O.A. 2010.02.05. 07:49:08

Na, megint kialakult a meddő vita.
Teljesen felesleges győzködni őket, hogy veszélyes, illetve világbajnok barmoság, szarnak rá...
Ők úgyanis a sportos testalkatú, kalandvágyó, veszélyekkel bátran szembenéző extrémsportokkal próbálkozó (direkt nem írok extrémsportolót, azok ugyanis tisztában vannak a veszélyekkel általában) típusok, akik szarnak minden vízirendőr meg KÖTEL meg mindenki véleménylre, Badacsonytól Tihanyon át Siófokig repesztenek keresztül kasul, mert ők a fszagyerekek. És röhögnek rajtunk.
Mi meg a puhatestű szerencsétlenek, akik kommentben rinyálnak, és tök hülyék, meg nem is extrémsportolnak. Csak megérik a márciust...

catof21 2010.02.05. 08:03:46

a, irigyek vagytok
b, biztosan nem azt a 20-30 jégvitorlást, jégszörföst, jégkite-ost féltitek, hogy ne legyen bajuk... a jórészetek még áthajózni se hajózná át, mert veszélyes...
c, már megint csak félinformációkból okos mindenki (korcsolyával és gyalog nem ajánlják az átkelést a szervezők sem)
d, Almádi - kistraktor : ahol beszakadt, oda pakolták eddig a havat, így ott nem tudott vastagodni a jég, plusz min 5-6 köbméter hó volt elég kis helyen... (de gondolom ezt is elolvasta a sok észosztó)
e, sajnos szombaton költözöm, de vasárnap megpróbálok lejutni a Balatonra, és jégkiteozni. Talán át is megyek, ha lesz jó szél...

--
c

tom sailor 2010.02.05. 08:15:01

Almádiban nem kicsi, hanem rendes nagy traktror (több, mint egy tonna) alatt szakadt be a jég. Ettől még embereknek lehet biztonságos.
A szervezés kezdetekor nem lehett tudni, hogy ott ilyen enyhe idő lesz. Olvadó jégre nem megyünk, mert vastagságától függetlenül gyenge, "gyertyásodik". 5 centi kemény jég biztonsággal elbir, 10 centigyertyás meg nem.
Le kell mondani a rendezvényt, de nem azért, mert hülyeség, hanem, mert az időjárás nem alkalmas.

marcinátor (törölt) 2010.02.05. 08:40:28

Nem tudom, miért tiltakoztok ellene, szerintem nagyon jó ötlet. A legrosszabb dolog ami történhet csúszkálás közben: növekszik az átlag IQ a Földön.

ella1988 2010.02.05. 09:40:18

Balaton parti lakosként jó néhányszor tettünk meg kilométeres távokat korival, gyalog, bringával a tó jegén. Soha nem volt probléma egyszerűen meg kell nézni hogy, a jég a betervezett útvonalon megfelelő-e.
Szakértőknek a vizirendészet minden évben 10 cm-ben határozza meg a biztonságos jégvattagságot, de tapasztalatból elmondhatom 5-6 cm jég simán elbír egy átlagos embert.

tudatlanvagyok 2010.02.05. 11:13:48

@Mr. Acid: Abban teljesen egyetértek hogy barmokat nemszabad a jégre küldeni,
és nagy felelőség egy ilyen program. Csakhogy itt a az istenbarma alatt a jégen sportoló embereket értik sokan.
Tanulj, ismerd meg a jeget, legyen nálad vészhelyzetre felszerlés, ne menj egyedül a jégre...
aztán ülj bele egy jégvitorlásba, netán állj rá egy jégszörfre, és meglátod mi a különség egy bakonyi séta meg e között.

phaszfej 2010.02.05. 11:22:27

Nem szeretem, amikor az emberek a saját(!) félelmeiktől vezérelten meg akarják nekem magyarázni, hogy valamit miért csináljak vagy ne csináljak.

derelyegrádi szellem 2010.02.05. 13:23:25

@phaszfej:

Én nem akarom neked megmondani mit csinálj, és mit ne. Ezt meghaladóan nem akarnám fizetni majd a mentőt, a kórházi ellátásodat, a vizimentők költségeit csupán azért, mert TE kitaláltad, hogy átcsúszol a Balcsin.

Tehát két eset van:

Mindeki, aki részt kíván ezen venni, bemutatja ez erre az eseményre megkötött külön teljes körű biztosítását, és RAJT.

Második eset, nem kell biztosítás, de előre tisztázzátok, senkit nem fognak kimenteni, keresgélni, vagy kórházba szállítani, ha ebből baleset lesz, ott fog megdögleni a tóban.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.05. 14:04:58

@derelyegrádi szellem:

Ez még naprakész infó? (lusta vagyok)

"2007. január 1. óta - a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. LXXXIII. törvény (Ebtv) módosítása miatt - a különösen veszélyes (extrém) sporttevékenységet űző személyek elesnek a kötelező egészségbiztosítás ingyenes egészségügyi szolgáltatásaitól (vagyis fizetniük kell az egészségügyi ellátásokért), ha az extrémsport tevékenység közben sportbalesetet szenvednek."

Az életmentő beavatkozást elvégzik, de a háziorvosi ellátást, fogászati ellátást, járóbeteg-szakellátást, fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátást, rehabilitációs ellátásokat és a betegszállítást fizetniük kell a vakmerőeknek.

derelyegrádi szellem 2010.02.05. 14:14:43

@laspalmas:

tudomáson szerint igen Ez elkúróék egyetlen értékelhető akotása. Csakhogy az életmentés, vizimentés kötsége, a hullakeresés költsége nincs ezzel rendezve. Kössön erre az eseményre a szervező mindekire egy teljeskörű biztosítást egy társasággal, aki fizeti a mentést, hullakeresést, kórházat, mentőt, mindent. És RAJT. Ennyi.

Furamadár 2010.02.05. 16:59:02

POSZTOLÓKNAK:

Miért is lennének isten barmai? Volt erre már példa...

www.turatars.com/blog/view/id_264/title_Balatoni-jegtura/

Sőt, régen, az 1800as években volt rá példa, hogy megrakott szekerekkel keltek át a tó jegén!

Adozo 2010.02.05. 17:12:03

Hadd menjenek, ennyi hülyével is kevesebb lesz legalább. Most jöttem lentről a Balcsitól, koriztam, de a jég még a strandon is igen változatos, van, ahol nem is lehet rámenni vékony, nyöszörög! Mondom, a strandon! Mehetnek nyugodtan. A jég alá :)

Adozo 2010.02.05. 17:12:50

@Furamadár: Ja, volt, hogy be is szakadtak szekérrel és lóval együtt.

dr.justice 2010.02.05. 21:37:11

Ezt a mókát politikusoknak kellene megrendezni. Aki életben marad, indulhat a második fordulón, ahol traktorokkal kell megtenni ugyanezt a távot.

Danee Papa 2010.02.06. 11:44:27

Haha, jól néz ki a markóló a balcsiban :D

Kukkantsatok be ide is:

www.etelfutar.co.cc
www.halozatok.co.cc
www.nyomtatok.co.cc

süti beállítások módosítása