Skip to content


       Szűrés lista

Volán helyett ökrösszekér

Szakáld egy 600 fős település Borsod megyében.

A főútvonalaktól elzárt kis település mellett 1-1,5 km-re, a Hejőszalonta felé vezető utat keresztezi a mezőcsáti vasúti szárnyvonal, itt volt Hejőszalonta néven egy vasúti megálló, de 2007. március 4-étől megszűnt a forgalom
 
"Dolgos emberek, a munkanélküliség mindösszesen 10 százalékos. A környező városokba, településekre járnak dolgozni az emberek. Február elsejétől azonban a Volán megszüntette a járatai nagy részét, a vasútvonalat pedig két éve bezárták. Akinek nincs autója, nem nagyon tud kimozdulni a faluból." – mondja Treznai István polgármester, aki húsz éve áll a település élén.

A polgármester többször tárgyalt a Volánnal, amely hajthatatlan: nincs annyi utas, amiért megérné a járatüzemeltetés, pedig a környező községekkel együtt még az üzemanyagköltségbe is beszállnának a kis falvak önkormányzatai.

A polgármesternek azonban támadt egy ötlete: ökrösszekérrel helyettesítik a buszjáratot.



"Ha az engedélyezések beszerzése után elindul majd az ökrösszekér, akkor egyik oldalára az lesz felírva, hogy Szakáld-Miskolc, a másik oldalára pedig, hogy Európai Unió" – mondta a Kossuth Rádiónak a település polgármestere.

Egyelőre még nem sikerült eldöntenem, hogy sírjak vagy nevessek, mindenesetre a polgármester úrnak üzenem, hogy az Orangeways is szeretett volna buszjáratokat indítani, aztán nem lett belőle semmi. Így lehetséges, hogy az ökrösszekér járatot sem fogja engedni a minisztérium.

De ha esetleg zöld utat kap ez a minden értelemben zöld projekt, akkor lehetséges, hogy Kocsis úr és a BKV figyelmét is felkelti, hiszen Budapesten úgyis csak 15 km/h a villamosok átlagsebessége, ezt a sebességet pedig egy jól karbantartott ökrösszekér is képes hozni.

A buszcsere is megoldódna, mivel az ökrösszekér-flotta az ökrökkel olcsóbban kijön, mint az 1000 új busz 100 milliárdból, üzemanyag helyett pedig elég nagy mennyiségű szalmát szénát beszerezni ...

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr511731204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 12:59:15

@derelyegrádi szellem: speciel az ilyen eseteket nem az állam, hanem sokkal inkább a társadalom, a közösség szégyenletes kudarcának tartom.

Jobbágy 2010.02.05. 13:00:14

Nevetséges...eljutottunk oda, hogy meg kell szüntetni az államot és újra kell szervezni az egészet, ne mondja nekem senki, hogy a falubeliek nem tudnák megoldani...

derelyegrádi szellem 2010.02.05. 13:10:35

@Rékuc:
Várjál már egy kicsit, Hát én nem a "társadalomnak" hanem az államnak adom oda az adómat (ez a jövedelmemnek több mint 50 %-a), arra hogy az elesettekről, rászorulókról gondoskodjon. Én nem tudok lemenni Markotabödögére, hogy megnézzem mi van velük, van-e tüzelőjük, van-e mit enniük. Arról nem is beszélve, hogy a rokkantnyugdíját az embernek, meg a nyugdíját az aszonynak nem "társadalom" állapította meg, hanem az állam.

Én ezért rajta is kérem számon. A többiek csak utána jönnek. Kb egy fényévvel. És észrevételezném, hogy ha a "társadalom", "közösség" egy tagja (az erdőtulajdonos) nem siet a segítségükre, akkor már azok is megfagytak volna, mert az államtól nyugodtan.

A világ egyik legnagyobb adóterhelését fizetjük, így joggal várom el, hogy a pénzemből ezekről az emberekről gondoskodjanak. Iylen orszgában, ahol a jövedelmed majd 70 %-át adók és járulékok formájában elveszik, ott bizony nem fagyhatna meg senki, meg nem 56 rugoból kéne élni két életét végidolgozott embernek. Vagy?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 13:21:28

@derelyegrádi szellem: tehát az államtól várjuk el, hogy személy szerint gondoskodjék mindenkiről (ugye azt tudod, hogy ez egy ultrabaloldali, szocialista gondolkodásmód? ezzel abszolút nem rpovokálni akarok, csak gondoltam megjegyzem), mi pedig hátradőlünk és az államra hagyjuk, hogy a csajágaröcsögei nénikről egytől egyik gondoskodjék. Miért is kellene meglátogatni a szomszéd nénit, adjon neki nyugdíjat az állam! Aztán hogy a nyugdíját számolgatva rosszul lesz, elesik, meghal, az már megint valahogy az állam felelőssége.

Marcellusca 2010.02.05. 13:28:06

@derelyegrádi szellem: Nem vagy egyedül.

Én már azért nem kommentelgetek sűrűn, mert kifogytam a jelzős szerkezetekből és a "jó" kívánságokból.
Ismételni meg nem akarom magam. :)

Egyébként (amit valaki felvetett) az ökrösszekér-projekt beindításakor nem csak a magyar tévéseket és prolimókusokat kellene meghívni, hanem a külföldieket is.
Ugarise folklór. :)
Lenne egy kis plusz bevétele a falunak.
xD

reKorrekt 2010.02.05. 13:31:06

@Rékuc: Félreérted. Alacsonyabb újraelosztási rátával is lehetne sokkal jobban csinálni a dolgokat. Csak most nem oda megy a pénz ahová kellene, hanem megagigaberuházásokra, no meg a mutyiba. Én most a központi pénzről beszélek. Merthogy állambácsi ahelyett hogy saját költekezését fogta volna vissza, az önkormányzatoktól vont el egy rahedli pénzt, akik pediglen a legközelebb állnak a táplálékláncon a zemberekhez,

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 13:32:36

@Rékuc: nem akarok belevauvau @derelyegrádi szellem: -mel folytatott eszmecserétekbe, de kérdeznénk:

"tehát az államtól várjuk el, hogy személy szerint gondoskodjék mindenkiről (ugye azt tudod, hogy ez egy ultrabaloldali, szocialista gondolkodásmód?"

Ööö, egészen pontosan akkor
1: mit is várunk az államtól?
2: miért is tartjuk fennt a vízfejet?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.05. 13:34:57

Azt mondja Ujj Zsuzsa, a Borsod Volán PR-osa, hogy "Miskolcról Tiszaújváros felé öt, Nyéken át pedig hét járattal lehet naponta eljutni Szakáldra."

Megnéztem a menetrendet.
Miskolcról indulva napi 6 busz megy, az utolsó 16:15-kor. Vannak még más járatok is, de azok csak a "szakáldi elágazás"nál állnak meg, gondolom a préri közepén.

Tiszaújvárosról indulva 3 közvetlen járat van, reggel 6:30-kor, 14:40-kor, meg 23:00-kor. A többi az nyékládházi átszállásos, és nagyrészt szintén csak az "elágazás"nál áll meg.

Summa summárum: a dolgozók bekaphatják.

Marcellusca 2010.02.05. 13:35:38

@Rékuc: Azért ez elég sarkos kifordítása annak, amire Szellem utalt.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.05. 13:38:19

@Hurkabácsi:

Ehelyett most bevezetik a regisztrációs jegyet, "Vagyis mi, adófizetők kifizetünk 2 milliárd forintot, hogy pontosan megmondják (nekünk), hogy hány milliárd forintba kerül (nekünk) az ingyenutazás."
vastagbor.blog.hu/2010/01/28/mi_nem_volt_meg_jegyreform

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.05. 13:39:36

@reKorrekt:
@derelyegrádi szellem:

Szegény szerencsétlenek, nagyon sajnálom őket, bár rajtuk ez már nem segít.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 13:40:09

@órarugógerincű felpattanó: érveid is vannak?
@Marcellusca: szerintem ő is eléggé sarkosan kifordította a hírt...
@Seduxen: ebben az esetben sajnos nem látom, hogy hol hibázott az állam. Legalábbis a megfagyásos eseteknél nem. Nehogy már ne nyissuk rá egymásra az ajtót, ha van öreg szomszéd, ha van olyan, akiről tudjuk, hogy beteg, vagy nehezen él. Nehogy az a nemtörődöm önzés vezérelje az embereket, hogy 'én befizettem az adómat, innentől mindenki oldja meg ahogy tudja,' és mint aki dolgát jól végezte, leszarjuk a másikat.
Attól, hogy adót fizetünk, nem szűnik meg a társadalmi és személyes felelősségünk a közösség többi tagjával szemben. Az elesetteknek mindig szükségük volt a közösségre, ez a modern, adózó állammal sem változik.

derelyegrádi szellem 2010.02.05. 13:40:36

@Rékuc:

Összekeversz dolgokat, meg - ha nem haragszol meg - egy kicsit mellé is beszélsz. Itt nem arról van szó, hogy meglátogatom-e vagy se, hanem arról, hogy miként lehetséges az, hogy két embernek 56 e kell megélnie egy olyan országban ahol ilyen adó és járulékterhelés mozog. Nem mosnám össze a két dolgot. Éa az 56 -e forintos "juttatás" egy átdolgozott élet után nem a "személy szerinti gondoskodás" körébe tartozik, gondolom ezt nem kell hosszasan magyarázni.

Az ulrabaloldaliak mindezt úgy gondolják, hogy adót sem kell fizetni, itt bukik el a párhuzam. Én úgy látom, hogy ilyen adóterhelés mellett joggal várok elsőosztályú, kiterjedt ellenszolgáltatást. Legyen 5 % az adó, aztán akkor mindeki gondoskodjon magáról, meg másokról is ha van kedve.

Végül:

"Aztán hogy a nyugdíját számolgatva rosszul lesz, elesik, meghal, az már megint valahogy az állam felelőssége."

Ilyet én nem írtam, és amit írtam abból nem is következik semmi ilyesmi. Ha valaki rosszul lesz (ha már Isten tudja miért ezt hoztad fel), az nem az állam felelőssége, de az igen, hogy ne két nap múlva érjen oda a mentő.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.02.05. 13:41:00

Most egyébként hol van az a frecsegősszájú brigád, amelyik itt is követelte, hogy az ő adójából ugyan ne járassák az üres buszokat a falvakban?
Kiscica a képernyőn, egyből minden cuki :/

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.02.05. 13:41:10

@laspalmas: De legalább kiderül, hogy mennyibe is kerül. Mert jelenleg hasraütésre kapnak pénzt. Nem is érdekük a gazdaságos működés. Igenis megér 2mrd-t ha kiderül, hogy évi 4-5mrd meg lehetne spórolni azáltal, hogy átszabják a kedvezmények rendszerét.
Most mindenki azon hőbörög, hogy mire fel kap a MÁV stb... számolatlanul milliárdokat. Most kiderül majd, hogy mennyit is hazudtak.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.05. 13:43:06

@derelyegrádi szellem:

Vagy nézd meg "tölgy" gondolatait erről, akinek jöttem a fagyoskodó Eszti néni történetével, de szerinte is oldja meg mindenki maga a gondjait, ő ugyan nem akarja más nyugdíját/tüzelőjét fizetni.
vége fele:
mandiner.blog.hu/2010/01/28/akcio_minden_ingyen

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 13:45:28

@Rékuc: mennyiben segített volna a nénin (aki feltehetően nem fényes nappal fagyott meg az udvaron), ha a szomszéd ránéz?

Én csak azért kapok agyvérzést, amikor mostanában a nagyon divatos "öngondoskodásosdi" szóbakerül (főleg politikus pofájából), mert ojrópa egyik legnagyobb adóterhelése mellett ezt egy "kicsit" képmutatónak tartom. Miután állambácsi leveszi a sápot, még a pofámba is tolja, hogy több öngondoskodás kell, illetve "nincs ingyenebéd". Anyátokat, azt!

Az meg igenis a "rendszer" hibája, hogy 2 embernek miért 56e a nyugdíja? Felteszem ők is a "rendszerváltás vesztesei".

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 13:46:44

@derelyegrádi szellem: lehet a vízfej, a mutyi, az állam ellen tiltakozni (szoktam is), de az nem megoldás, hogy leszarjuk egymást.
A kisnyugdíjas házaspárt pl. nem szarta le a földbirtokos. Még hányan segítenek rajtuk?
Régen a tanító, a pap (nem a prépostra kell gondolni, hanem a kis falvakban szolgálatot teljesítő egyházfiakra) nagyon alacsony fizetést kapott, ezért minden nap más családnál ebédelt. Nem nagy dolgokról van szó. (Ja és akkoriban is volt adó, sarc, tized meg miegymás, nem is kevés.)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 13:47:56

@derelyegrádi szellem: na most ennek kb olyan színezete van, hogy "fényesre szopkodtam a f*rkadat", pedig szimplán csak nem olvastam el, mit írtál. Megspóroltam volna egy kevéske "klimpírozást" :))) Ahogy elnéztem kb ugyanazt gondoljuk...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 13:48:17

@Seduxen: abban teljesen igaza van a politikusnak, hogy több öngondoskodásra van szükség. Csak nem úgy, ahogy ő gondolja, hanem mondjuk az adóból épített hiperszuper infrastruktúra mellett.

ketroot 2010.02.05. 13:48:42

@Zigi:

...vagy a három ökör...:D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.05. 13:49:06

@Noname Cowboy:

Több helyről hallottam, hogy ez nagy öngól lesz, ugyanis a társaságok most kevesebbet kapnak, mint kéne, ergo ha a regjegy után benyújtják a valós igényt, akkor villámgyorsan megszűnik minden kedvezmény.....
Ez is út, de a legjobb lenne először a lopásokat nullára redukálni, aztán megnézni, úgy hogy jön ki a büdzsé.

reKorrekt 2010.02.05. 13:49:41

@Rékuc: Hol hibázott az állam? Ezt most komoly kérdés? Az évről-évre ellopott 1000 milliárd forintból fejenként 100.000 jutna mindnekinek (vagy maradna a zsebében). Szerintem ennyiből meg lehet oldani a fűtést.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.02.05. 13:52:12

a közösségi közlekedlés nem üzlet, hanem jo, ha hjiány van, akkor ki kell pótolni az önkormányzatnak, állam bácsinak, stb.

amúgy zero a tehénnek/ökörnek kell dara (darált búza, kukorica, zab), só, aprított kukoricaszár, sok-sok víz, fű is

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 13:52:13

@Rékuc: "Ja és akkoriban is volt adó, sarc, tized meg miegymás, nem is kevés"

Egen, 2X egyTIZED. Na meg egyebassza, legyen még egyTIZED. Az kb a jövedelem 30%-a. Szeretném, ha csak ekkora közterhet kellene viselnem tokkal-vonóval.

"Régen a tanító, a pap (nem a prépostra kell gondolni, hanem a kis falvakban szolgálatot teljesítő egyházfiakra) nagyon alacsony fizetést kapott, ezért minden nap más családnál ebédelt."

Most akkor irány vissza a XIX. sz. végére, XX. sz. elejére? Szerintem meg igenis azért - IS - tartunk fennt kb 4-5 szintű "államigazgatást", hogy bizonyos feladatokat átvállaljanak tőlünk, eccerű proliktól. Települési önkormányzat, pl? Mit tett (tett -e valamit), hogy ez ne következzen be?

derelyegrádi szellem 2010.02.05. 13:53:25

@Rékuc:

"lehet a vízfej, a mutyi, az állam ellen tiltakozni (szoktam is), de az nem megoldás, hogy leszarjuk egymást."

Sem vízfejet, sem mutyit nem említettem (nem innen közelítettema problémához), és azt se, hogy le kell szarni a másikat.

Úgy tűnik rossz napod lehet, mert pont második kommentedben adsz a számba olyan dolgokat (érveket), amit nem írtam, amit tényleg írtam, arra meg nem jön reakció, így ezt most én itt lezárnám veled, hiábavalóság és értelmetlenség okán.

Talán majd máskor....

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.02.05. 13:54:39

@laspalmas: De legalább kiderül! S majd akkor megnyirbálják a nyuggerek ingyenutazását!! De most a ködben tapogatózás folyik.
Ami a lopásokat érinti. Háát azt csak úgy lehet, hogy végre elkapnak 1-2 nagyobb halat is és példát statuálnak. Mert ameddig nem történik meg a fejekrte koppintás addig egy nagyobb lesz a tolvajok pofája.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 13:55:13

@derelyegrádi szellem: nem téged idéztelek a fentiekkel, csak általánosságban írtam.
jó hétvégét :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 13:55:34

@Rékuc: igen, igaza LENNE a politikusnak a nagyobb öngondoskodásról, de
1: vagy mérsékeljék ÉREZHETŐEN a közterheket, és akkor igen, öngondoskodj magadról
2: a jelenlegi adóék mellett a tisztességes adófizető igenis joggal várna el színvonalas oktatást, rendvédelmet, egészségügyet (és még sorolhatnám), mert ezért tejelünk állambácsinak, hogy ezeket BIZTOSÍTSA. És nem ám ingyen, mint simor offshore andrás - meg pár elvbarátja - beböfögi néha. Keményen fizetve ezért. Minden HÓNAPBAN. A munkáltatómmal együtt... És mindezt tesszük nem azért, hogy hunvald, verók, meg hagyófélék talicskával tolják haza.

órarugógerincű felpattanó 2010.02.05. 13:55:52

@Rékuc: Amikor az állam valamilyen normális szinten próbálta ezt kezelni (Orbánék), akkor rögötn megvolt az "államkodni akarók" válasza, a szemétorbánék elvették a nyugdíjasoktól a 19 ezer forintot. Miközben egyes harmadik ikszük végén járó, munkában megfáradt embereknek 200+-os nyugdíjakat fizetünk úgy, hogy minden évben kölcsönt veszünk fel arra, hogy őket jóltartsuk. Az állami nyugdíjrendszerben nem engedhetőek meg ekkora különbségek, pláne, hogy a járulékrendszer nem tudja eltartani. Nem azt mondom, hogy utazó államtitkároknak kellene fát vinnie az ilyen embereknek, hanem azt, hogy egy normális fenntartható nyugdíjrendszert kellene kialakítani, amivel nem kényszerülnének rá ezek a szerencsétlenebb sorsú emberek a jóindulatú emberek segítségére. Olyan emberekére, akik mellesleg már lerótták kis Kárpát-medencénk legmagasabb adóját, mellesleg, és utána adnak még a sajátjukból a nélkülözőknek.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 13:59:40

@órarugógerincű felpattanó: ha így lenne, akkor szinte személyre szabott nyugdíjat kellene bevezetni, hogy senki ne legyen a sávok vesztese... ez nyilván nem kivitelezhető.
De kellene pl. egy minimálnyugdíj, és aki nem éri el ezt a szintet, annak kipótolni a különbözetet. A mi adónkból.
A lakosság életkori összetételét nézve ez ráadásul egy olyan segély lenne, amellyel nem elsősorban a cigányok járnának jól, de ez már tényleg zárójel :)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.02.05. 14:00:35

@Seduxen: Hát igen valahogy Rékuc pont más síkon gondolkodna. Bár amit mond szükséges. Mármint, hogy figyeljünk a másikra. Csahogy a rendszer pont ennek az elhalását hozta hozadékul.
Ilyen volt a vizitdíj. Ha nem volna ekkora elvonás akkor ok fizessük. De, hogy előre megfiniszírozom az ellátásomat és még fizessek is nagy lófaszt.
Ilyen-olyan címszóval szednek ADÓ-t. Akkor moindják, hogy 70% adó. Egészségügyre meg nem jut. Azt fizessed. De itt jelen pillanatban fizetek egészségügyi ellátás stb.. címen. Akkor azt szeretnék érte kapni. S nem mást!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 14:00:43

@Rékuc: az kimaradt, hogy a minimálnyugdíj ne 20.000 forintban legyen megállapítva.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.05. 14:00:54

@DArchAngel: Fogjuk rá, hogy jó erőben vagyok 10+ év konditerem után. Meg alapvetően sétálós is. 15 kg -os táskát elcipelem pár km -re. Ha túrázunk akár 20kg -t is elcipelek 30 km -re. Nade erőm teljében vagyok, és elég klafa hátizsákba pakolok.
Dédnagymamád ugyanezt, hogy oldotta meg?

Marcellusca 2010.02.05. 14:01:11

Kicsit OFF, de csak kicsit, hamár a témát kaprgáljuk.

Leszen-e poszt a tegnapi Kassza című műsorról?
A téma: Korrupció
Főleg állami és állam szerepe volt a téma (amit félfüllel elcsíptem).
A végén az egyik közgazdász benyögte, hogy csökkenteni kell az állami szerepvállalást, kiadást.

ON

derelyegrádi szellem 2010.02.05. 14:01:31

@Rékuc:

Akkor ne nekem címezd.

Neked is.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 14:03:50

@Rékuc: "De kellene pl. egy minimálnyugdíj"
" az kimaradt, hogy a minimálnyugdíj ne 20.000 forintban legyen megállapítva. "

Na ez rágalom! Most sem 20.000, megbocsáss!

28.500.-Ft.

Asszem 2, vagy 3 éve a nyugdíjasokat a gonosz patásördögtől egyedüliként megvédeni képes "becsületes emberek értékalapú közösségére" épülő kúrmányunk pl baszott emelni. :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 14:06:10

@Seduxen: basszus ez durva, hasraütésből mondtam egy nevetségesen alacsony összeget...

órarugógerincű felpattanó 2010.02.05. 14:07:02

@Seduxen: Hogy legyenek arányok is, patásördögék valami 13800-as minimálnyugdíjjal vették át a kormányt, és 21 körülivel adták át.

derelyegrádi szellem 2010.02.05. 14:08:09

@Seduxen:

egész pontosan azt az öszeget úgy hívják: mindenkori öregségi nyugdíj minimális mértéke.

arlequin 2010.02.05. 14:08:30

@mind2: házmesteri alias obama ;-)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 14:08:47

@órarugógerincű felpattanó: elképzelhető, egy kis guglizás kell csak hozzá :)

@Rékuc: és majdnem eltaláltad :) Na ez az igazán szomorú...

Marcellusca 2010.02.05. 14:10:10

@Rékuc: Elárulok egy titkot. Nem sávos, hanem egyéni a nyugdíj számítás/folyósítás.
Mindenkinek az utolsó (1-3-5) éves keresete - azaz az alapján befizetett járulékok - szerint számolják ki, személyre szólóan.
Csak a számítások módja, rendszere és a számításba veendő jövedelmek változtak.
Ezért lehet az, hogy aki X évben ment el nyugdíjba az jobban járt, mint aki X-1-2 vagy X+1+2 évben tette meg.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 14:11:23

voilá:

www.afsz.hu/engine.aspx?page=allaskeresoknek_tajekoztato_oregsegi_nyugdij_legki

@derelyegrádi szellem: egészen pontosan az "öregségi nyugdíj legkisebb összege" :)))

köszi a kiigazítást, tudom a pontos megnevezését, csak Rékuc kommentjéből vettem át a "minimálnyugdíj" kifejezést. Egy időben elég sokat forgattam a '97. évi LXXXI. tv-t, és a kapcsolódó Korm.rendeleteket :)))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.05. 14:11:38

@Rékuc:

Nem tudod, ez tényleg így van?

Johan Engberg legjobban "azt a mondatot szerette országa társadalombiztosítási tájékoztatójában, amely szerint mindazon svéd idősek életfenntartási támogatást kapnak, akiknek nyugdíja olyan alacsony összegű, "hogy abból nem lehet méltó színvonalon élni".
hetivalasz.hu/uzlet/300-ezer-forint-havonta-ime-a-valod-sved-nyugdij-26846

Csak mert ez egy nagyon szép és humánus megfogalmazás. Nálunk meg ugye van ez 28,5 ezer forint.

órarugógerincű felpattanó 2010.02.05. 14:14:06

@laspalmas: Mondjuk nekem konkrétan a svédek a bögyömben vannak, mert a méltó színvonalat ugye többek közt más országokban történő gyermekmunkával termelik meg.

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.02.05. 14:14:22

Az a baj a volánnal és a mávval is ,hogy teljesárú jeggyel baromi drága, így aki nem részesül kedvezményben, igyekszik másképpen megoldani az utazást, vagy csökkenteni az utazásainak a számát. 50%-os jeggyárral sem lenne olcsó mulatság eljutni A-ból B-be, de talán jobb lenne a járatok kihasználtsága. Az elmúlt napokban sikerült felkúrnom magamat azon, hogy már majdnem olcsóbb autót is bérelni két embernek, mint volán/máv járatokat használni! Írtam is egy rövid összefoglalót kifejezetten az árra koncentrálva: Vonat vs. Busz vs. Bérelt autó vs. Saját autó. A szomorú eredmény itt olvasható: wadallat.blog.hu/2010/02/04/luxusutazas

(Legközelebb az ökrösszekeret is beleveszem a kalkulkációba.)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 14:14:41

@Marcellusca: "Mindenkinek az utolsó (1-3-5) éves keresete - azaz az alapján befizetett járulékok - szerint számolják ki, személyre szólóan."

Bíííp, nem így van.

Mindenkinek az 1988.01.01-től a nyugdíjazást megelőző napig elért - éves - BRUTTÓ jövedelméből számítják ki. Pontosabban "kvázi" bruttó, mert degresszálják (az aktuális év SZJA-val csökkentett). Értelemszerűen, akinek NINCS '88.01.01-től jövedelme, annak akkortól kezdve (ez főleg rokkant nyugdíjasoknál van így) amikortól van jövedelme.

nyugdíjügyintéző üzemmód OFF

arlequin 2010.02.05. 14:16:30

kicsit beleszélhámoskodva...
az 'setét' középkorban a legmagasabb adókulcs 33% volt...
a földesúrnak nem érte meg ha a parasztjai nem voltak jó erőben...
és tartozott karddal megvédeni őket...
az meg, hogy a kommancs agymosás 'történetesen történelmileg' mit tanít erről...
most meg a közteherviselés alapján a legdurvább adóprés létezik és semmi alapszinten elvárható közösségi odafigyelés nincs, mert az meg 'ósdi, reakciós, pógári stb...'
egyébként pedig kuss

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 14:17:32

@laspalmas: igen, egyrészt a 'minimálnyugdíj', amit mindenki megkap, az is annyi, hogy nem halsz belőle éhen, de a méltó életszínvonalhoz hozzájárulnak pl. lakbér vagy lakhatási támogatással vagy egyéb szociális juttatásokkal.
@órarugógerincű felpattanó: jaj :(

arlequin 2010.02.05. 14:17:40

@Seduxen:
harmadik éve nem változott. a gáz azóta duplája, de a víz/szemét/csatornadíj is.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 14:22:05

@arlequin: mielőtt megkerestem nem voltam biztos benne, hogy 2008, vagy 2009 óta változatlan -e.

Marcellusca 2010.02.05. 14:23:20

@Seduxen: Bocs, akkor elárulom, hogy 2009-től a MH-nél a NETTO alapilletményből (azaz nem számít a túlóra, szabipénz, szolg. pótlék, "veszélyességi" pótlék, stb.) számolják a nyugdíjat.

Egyébként alapvetően nem erre akartam rávilágítani, hanem arra, hogy mindenkinek egyénileg számolják ki a nyugdíj összegét.

arlequin 2010.02.05. 14:23:55

a polgármester kíváló tréfájához a napi menü:

"szopj LE'Unió a lá ungherese"

valamint

"borjú-faeces áztatva, hirtelen rántva"

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.05. 14:25:00

@Rékuc:

De tényleg le van írva papírra a méltó színvonal?

órarugógerincű felpattanó 2010.02.05. 14:28:47

@Rékuc: Nézhetjük onnan is, hogy ha neked nem tetszik valami, akkor az nincs. Végül is...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 14:31:02

@Marcellusca: lehet, de jó volt belédkötni :))))

reKorrekt 2010.02.05. 14:31:35

@arlequin: a legdühítőbb valóban ez. Vagyis hogy ebben a nagy válságban senki nem szopott csak a nép. A bankok továbbra is rekordnyereségesek (és pofátlanok), ahogy közüzemi szolgáltatók is. Mi meg nemhogy többet fizetünk, de örülhetünk ha ugyanannyiból kell többet adnunk és nem kevesebből. Nekempl. tavaly 10 hónapig -20% volt a fizum, erre a bank emelte a hitelkamatot, nőtt az áfa, etc.etc.

Marcellusca 2010.02.05. 14:32:15

@Seduxen: Mi van? Mi van? Mi van? :DDDD

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 14:33:01

@órarugógerincű felpattanó: ez már nagyon off, de ebből a linkből te azt olvasod ki, hogy a svéd jólét (amely egyetlen megtestesítője az IKEA) a gyerekmunkán alapul? mert akkor én nem tudok olvasni.
még ha a fegyveripart említetted volna, ami az IKEA teljes tevékenységének sokezerszerese, megértenélek, de így...? Blikk...

órarugógerincű felpattanó 2010.02.05. 14:35:15

@Rékuc: Azt írtam: "többek közt". Miért nem mondjuk Bors. Az szvsz jobb érv.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 14:38:41

@Marcellusca: na gyere ki, megbeszéljük! :)))

off: megyek is rágyújtani :))

Marcellusca 2010.02.05. 14:41:04

@Seduxen: Megyek én is. :)

De megvárjál ám! :)))

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.02.05. 14:41:06

Ez remek. Már látom, ahogy hazánk lesz a szlovákok amish közössége. Vagy a western szórakoztató park (western helyett lehet középkori is, végülis mindkét időben használtak ökrösszekeret). Sőt, az egészet lehetne EU-s pénzből csinálni, és őshonos szürkemarhákat a fogatba rakni, így egyben a fajtát is megőrizzük, pénzt is termelünk, munkaheéyet is teremtünk.

Az, hogy az önkormányzat vegyen 1-2 használt buszt, amivel a kényszerhelyzetbe került embereket fuvarozhatja, az nyilván túl egyszerű. Az autósokat rábírni a telekocsi-rendszerre támogatásokkal szintén kihívás.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 14:46:55

@Marcellusca: @arlequin: na akkor adtunk a tüdőráknak is :)))

Marcellusca 2010.02.05. 14:51:14

@Seduxen: Nekik is élni kell valamiből. :)
Meg úgyis megpusztulunk valamibe. :)

De nem voltál lent. Legalábbis senki nem kötött belém. :DDDD

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.05. 14:55:18

na jól van nácziakok, szevenápvíkend :)

dikkmáshalom hétfőig :)

bunko_jobbos 2010.02.05. 14:58:13

Jellemző, hogy a városiak nem tudják, hogy mi a különbség a széna és a szalma között. Akkor most elárulom: a szalma a kalászosok, főleg a búza szára megszárítva, és alomnak használják. A széna meg szárított fű, és az állatok megeszik.

Ja, én is városi vagyok.

reKorrekt 2010.02.05. 15:14:19

@bunko_jobbos: Az első definíció lényegretörőbb volt :)

reKorrekt 2010.02.05. 15:26:49

Ez most olyan mint az amcsiknak lesz a szuperból holnapután? Btw, valaki, tutitipp? Fogadnák a nyuorlinszra, csak nem tudom hogy tényleg ennyivel gyengébbek?

reKorrekt 2010.02.05. 15:27:30

@reKorrekt: ezt persze amoda akartam írni :/

Marcellusca 2010.02.05. 15:33:55

@reKorrekt: Miva? Teljesen megzavart a Nagyvezír beszéggye? :)
Én nem nézem, mert a NET-kávézóban nem csípik a letőttögetést. :D

arlequin 2010.02.05. 16:13:13

@Marcellusca: fényességestekintetű, az üresség világosságának szakállával megáldott vezénylőfejedelem azt mondta: UFF!

természetesen 'józan demokratikus ésszel'. bármit is jelentsen az...

tudi 2010.02.05. 16:35:37

Találékony nép a magyar, mondjuk ezt én sem értem elég lenne egy kissebb max 20 fős busz oszt jónapot.
@Rékuc: Ha jól tudom, akkor nincs a svédeknél olyan hogy valaki 65 év felett ingyen utazik, ott ha jól tudom, akkor 50% kedvezmény jár minden nyugdíjasnak.

marcinátor (törölt) 2010.02.05. 17:13:28

@Rékuc: Ma hány hajléktalant etettél meg a konyhádban, és hányat fogsz éjszakára befogadni? Mert hideg az éjszaka. A többi melléduma.

Marcellusca 2010.02.05. 17:32:34

@marcinátor: Jó és jogos a kérdés! :)

Roxvox 2010.02.05. 17:38:03

Magyarország a szélsőségek országa 21megás internet pesten, ökrösszekér vidéken. Több száz év eltérés. :(

arlequin 2010.02.05. 17:42:27

@Roxvox: hála égnek. ebből is látszik, hogy a magyar népünknek a leghosszabb a fogyasztási élettartalma

Roxvox 2010.02.05. 18:00:18

@arlequin: Csak itt a tűrőképességet emberöltőben mérik.

Lurenkill 2010.02.05. 18:09:44

@Roxvox: Magyarország a szélsőségek országa 21megás internet pesten, ökrösszekér vidéken. Több száz év eltérés. :(

Szegeden 25megás a net de le vagytok maradva a vidéktől! :PP

Roxvox 2010.02.05. 18:16:29

@Lurenkill: Felháborító, több mint Pesten, ebből még baj is lehet. :D

arlequin 2010.02.05. 18:42:35

@Roxvox:
ezek a szögedi betyárok hekkelik a kormányzati szervereket...
ökrösszekérről, műholdas átjátszással. ;-)
tudtad, hogy a fokosba beépítették a Vii-t meg az egeret is?

Roxvox 2010.02.05. 19:12:50

@arlequin: Ez a Szeged nem is olyan vidék.:)))

egogegó 2010.02.05. 19:19:07

Szerintem, mellé kellene kötni azt az ökröt is, aki azt nyilatkozza, hogy nem rentábilis a járat azon a településen, de váltva kellene befogni, nehogy elvegye az eszét azoknak a derék igás állatoknak!Persze gondolom, a tetűnek nincs ott rokona.Köcsög Kókának kellene helikopterrel szállítani ezeket a megnyomorított embereket, mert a keze bőven benne van!

arlequin 2010.02.05. 19:41:10

@Roxvox:
igazad nem. nem olyan. rosszabb. ;-)))

Kartal (rezervált) 2010.02.05. 20:06:43

Srácok, ezért nem kell Borsodba menni. Tapasztalataim szerint a Volán országos szinten SZAR! Az egész, tisztelet a nagyon kevés kivételnek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.05. 20:49:27

"A polgármester többször tárgyalt a Volánnal, amely hajthatatlan: nincs annyi utas, amiért megérné a járatüzemeltetés, "
Vaze! Olyan nincs, hogy KÖTELEZŐ minden települést tömegközlekedéssel ellátni?

Volánt ombuccman, Közlekedési Minisztériumnál felnyomni, kivégzeni, felnégyelni, stb.
Felháborító ez már. És csodálkoznak hogy elmaradott az a vidék.Meg egy csomó más falu is. Jé, vajon miért.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.06. 07:11:03

15 km/h a villamosok átlagsebessége, ezt a sebességet pedig egy jól karbantartott ökrösszekér is képes hozni."

szerintem nem

@ColT: igen, el kell látniuk közfeladatokat is, mert kisrészben állami finansz

picur3ka 2010.02.06. 18:07:11

@laspalmas:

Ezen en is gondolkodtam, mivel csak kicsit vagyok ismeros a konyeken, nem vagyok egeszen biztos abban, hogy mi a szakaldi elagazas, de asszem a busz a 35 sargan megy...

www.1hungary.com/map/szakald

Darion 2010.02.28. 19:47:48

Én Szakáldon nőttem fel.
Mellékesen azon az úton még az ökör is felbukna,mert ott sem kátyút tömni,hanem új utat kellene építeni.

süti beállítások módosítása