Skip to content


       Szűrés lista

Kósa: Magyarországon a demokratikus sajtó nem létezett sohasem

A Szabad Sajtó Napja alkalmából Kósa Lajos, Debrecen fideszes polgármestere március 11-én köszöntötte a meghívott újságírókat, és egy roppant őszinte beszédet mondott nekik.

Én szintén március 11-én írtam le a véleményemet a magyar sajtóról. Valószínűleg jól olvastam ki a látleletet a magyar sajtó kórlapjáról, mert 200 km-rel arrébb Kósa Lajos is hasonló diagnózisra jutott...

És milyen pikáns, hogy pont egy pártnapilap, a Népszabadság közli a a teljes szöveget. De ők legalább közlik. A sajtóban milyen hír jelent meg erről .... ? Semmilyen. Még apróbetűs sem.

Kósa Lajos:
"De nemcsak a regulációkkal van bajban a sajtó, hanem amiatt is, mert szemmel láthatólag ma semmi sem gátolja annak a szempontnak az érvényesülését, hogy a sajtó munkatársak igazából nem az olvasónak írnak.

Ahogy egyébként Sinka Zoli fogalmazta nagyon plasztikusan - egy fél évvel ezelőtt beszélgettem vele, talán még mond ez a név néhányuknak valamit -, arra a kérdésemre, kinek csináljátok akkor tehát a híradót, azt válaszolta, hogy az AGB-nek. Tőlük soha senki nem kérdezi azt meg egyébként, hogy a nézők mit szóltak hozzá. Soha. Amióta ott dolgozik, még ez a kérdés senkinek nem fordult meg a fejében. Azt kérdezik meg, hogy mi volt az AGB-ben. Ez az a cég, amelyik a nézettséget vizsgálja.

Ebből a szempontból baj van, mert a sajtó ebben az állapotában pont azt a szerepét nem tudja rendesen betölteni, amit egy demokráciában mégiscsak a sajtónak be kell tölteni, nevezetesen, hogy a hatalmat valamilyen módon ellenőrzi. És segít a tájékozódásban nem csak a politikusok, de ad abszurdum még a választópolgárok szempontja szerint is.

Mint ahogy azt sem sikerült meghaladni, hogy a sajtó - én most a politikai sajtóról beszélek, a bulvárról nem is szólok egy szót sem -, hogy a sajtót igazából nem a sajtómunkatársak írják, hanem majdhogynem a politikusok. Nem abban az értelemben, hogy a politikusok szólnak oda, hogy ez, vagy az, vagy amaz kell benne legyen, természetesen ilyen is van, hanem sokkal inkább abban az értelemben, hogy nem vette magának a magyar sajtó azt a bátorságot, hogy ha valaki imamalomszerűen tart egy sajtótájékoztatót, ami tök érdektelen, másodlagos frissességű hülyeségekről szól, akkor azt egyszerűen ne írja meg.

Az angolszász sajtóban az a műfaj, hogy politikus sajtótájékoztatót tart, és arról írnak valamit, ha az érdektelen, az nem ismert. Mint az sem ismert Magyarországon, hogy felhagyunk azzal az álobjektív magatartással, hogy akkor végeztük el a munkánkat, hogyha leírjuk, hogy az illető politikus mit mondott a sajtótájékoztatón. És azt is leírjuk, hogy egyébként X. Y. a sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy az ég piros. Mindenki tudja, hogy az ég kék egyébként, legfeljebb hogyha az álobjektivitásnak még az az ismérve, hogy megszólaltatjuk az ellenérdekű felet, aki bejelenti, hogy az ég zöld. De az a félmondat, hogy mint tudjuk: az ég kék, zárójel a szerk. megjegyzése, ez nincs.

Mert valami módon azt gondoljuk, és ez egy teljes tévedés, hogy akkor vagyunk elfogulatlanok, vagy korrektek a sajtóban, ha a hülyeségről mind a két oldal véleményét megkérdezzük. És nem azt írjuk le, amit egyébként nagyjából lehet sejteni valamilyen szinten, még akkor is, ha azt mondjuk, hogy ez egyébként a szerkesztő, az újság vagy újságíró véleménye, aztán lehet vele vitatkozni, egy nagyjából korrekt mérkőzés mellett.

... minden szinten kiesik az, hogy a kiadó megfinanszírozza azt az újságírónak, hogy belemegy egy olyan anyagba, amikor képes a politikust egy, nem a politikus által közölt ténnyel szembesíteni. És teljesen érdektelen számára, hogy egyébként mit mond a politikus, mert neki kérdése van, azt kérdezi meg, hogy kérem szépen nagyszerű, hogy most ezt tetszett mondani, de a helyzet a következő: két évvel ezelőtt, amikor ön éppen ennek a felelőse volt, akkor meg ezt mondta, miért változott meg a véleménye.

És az pedig végképpen teljesen ismeretlen, hogy amikor egyszerűen a kérdezett ezt figyelmen kívül hagyja, akkor szolidaritásból a másik orgánum másik oldali újságírója ugyanezt a kérdést felteszi. Mint ahogy egyébként hány olyan külföldi régebbi demokráciákban ismert sajtómechanizmust ismerünk, amikor a szóvivőnek egyébként képesek az újságírók ugyanazt a kérdést tizenötször feltenni, akkor is, ha egyébként konkurrens orgánumoktól vannak, mert van egyfajta belső szolidaritása ennek a világnak.

Az pedig aztán végképpen teljesen kiveszett ebből a világból, hogy amikor a politika próbál... mindegyik politika különböző alapon éket verni a sajtómunkatársak közé, akkor az az ösztön, hogy önöknek az a közös érdeke, hogy senkit se lehessen kirekeszteni, mert ha ma engem nem hívnak meg egy sajtótájékoztatóra, akkor holnap téged küldenek ki. Persze lehet botrányosan tudósítani belőle, nincs ezzel semmi gond, és a bulvár előtt jól mutat, hogy éppen kit zártak ki valamilyen sajtótájékoztatóról, de normálisabb esetben megteszi azt a sajtó közösségének mindegyik része, hogy kihagyja a tudósítás helyét, a flekket, és beleírja, hogy miután ezt meg ezt az újságírót kiküldték a sajtótájékoztatóról, ezért nem vagyunk hajlandók tudósítani róla. És ez éppúgy vonatkozik a megtörtént esetekre, mint ahogy a tévészékház ostromáról tudósító újságírót küldték ki a sajtótájékoztatóról. A tévé elnöke.

Itt lesz aztán tényleg Ionescu szerű az egész, azért, mert nem tetsző módon tudósított arról a tévészékház előtti ütközetről, amiről a tévé meg nem tudott tudósítani, hanem egy másik tévé munkatársát kérte meg. Képzeljük csak el, hogy a nagy tévétársaságok a világ egészen meghökkentő részén, a BBC Tanganyika eldugott helyein is képes tudósítani fontos, problematikus ügyekről, az, hogy a BBC a saját székháza előtti térről nem tud tudósítani?

És ilyenkor nem azt mondja mindenki, hogy akkor semmit nem tudósítunk, ez senkinek nem jut az eszébe, hanem belemegyünk ebbe, és most egyébként a Hír TV-t, a Magyar Nemzetet, a Magyar Hírlapot küldjük ki, meg nem hívjuk el, aztán fordul a kocka, akkor meg a Népszabadságot, a nem tudom én kicsodákat, az ATV-t, mert hiányzik az a szolidaritás, ami egyébként szerintem a sajtó normális működéséhez szükséges.

A helyzet az az, hogy ezt a politika, ezt a szolidaritást soha az életben nem fogja tudni generálni. Soha. Nem is az érdeke. Azért van sajtó, hogy képes legyen adott esetben, ha igazán... nem csak hogy mennyire szabad, hanem mennyire képes önálló entitásként is valamifajta közös érdekek mentén szervezett ágazatként működni, annak a kérdése, hogy ilyenkor létezik-e, lesz-e majd az az erő Magyarországon, ami ezt adott esetben a sajtónál kikényszeríti, mert most Hír TV-t könnyű csinálni, aztán októberben meg ATV-t lesz könnyű csinálni.

Az a kérdés, hogy jó-e az, hogy négy évente, vagy nyolc évente fordul a kocka, és akkor mit sem javul a működés, hanem csak mindenki örül. Amikor beszélek a ti kollegáitokkal, akkor megyek az ATV-be, már dörzsöli a kezét a szerkesztő, Kurucz Péter, és azt mondja, hogy na, még van két szar hónapom, amíg itt szívom a fogam, de utána, gyerekek, na, akkor majd fel fogom hívni a Hír TV-szerkesztőt, hogy na, mi újság van, hogy vagytok. És akkor az egészet megfejeli az, a szimbólumában is nagyon jól érthető, mindig el szoktam mondani, és mindig el is fogom mondani, mert szerintem emellett nem lehet elmenni szó nélkül.

És hozzáteszem, ha ti komolyan gondoljátok, és ezt nagyon sokszor minden oldal leírta már az újságírók világában, hogy a szabad sajtó és a normálisan, tehát az ilyen demokratikus országokban elfogadott normák szerint működő sajtó nélkül nincsen demokrácia.

Minden ország akármilyen egyosztatú politikai rendszerben dolgozik, szükségszerű egy idő után, a demokráciában a hatalom elfárad, megeszi a pártholdudvar, különböző ügyek, elkopik, satöbbi, satöbbi. De csak akkor, ha van jó sajtó. Meg egyéb attribútumok is vannak. És Magyarországon, én azt állítom, hogy nincs. Lehet, hogy önmagam ellen beszélek, mert mi konkrétan most választást szeretnénk nyerni, hogy egy klasszikust idézzek, nem kicsit, nagyon. Csak azt érzem, hogy... hogy az országunk nem lesz jobb. És ennek a nemzetnek nem lesz jobb dolga, hogyha nincsen jó, normális sajtó.

... amikor a sajtó napjáról gondolkodunk, akkor már csak egyet kell hozzátenni, és itt van az igazi, nagyon nagy baj, kedves mindnyájak, és most szeretnék egy fontos állítást tenni: Magyarországon az a demokratikus sajtó, amiről én beszélek, az elmúlt ezer évben egyetlen másodpercben sem létezett sohasem. És meg tudom védeni ezt az állításomat. Magyarul... Hogy lesz-e ilyen? Hát... Vannak kételyeim.

... én politikus vagyok, arra fogok törekedni, hogy innentől kezdve még háromszáz évig én legyek a polgármester. És ne arra törekedjetek, hogy kell akkor kinyírni engem azzal, hogy az orromat piszkálom, nem tudom én, a városnapi ünnepségen valami sutyi izében, pillanatban, hanem, hanem rendesen kell forgatni, oszt hogy ha megbukok a mutatvánnyal, akkor nektek lesz igazatok, és jöjjön valaki, aki vagy rosszabb lesz, vagy jobb, egy demokráciában sosincs előírva, hogy a megbukott politikus helyett jobb jön."

Ritka mint a fehér holló, amikor végre őszinte egy politikus, és ráadásul ugyanazt gondolja mint mi ....
Várjuk a reagálásokat Uj Pétertől kezdve Vörös T. Károlyon keresztül Bórókai Gáborig bezárólag minden érintettől.

Címkék: sajtó fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr241836017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wrex 2010.03.13. 09:18:51

Csak nem? Politikus és igazat (vagy legalábbis annak tűnőt) mond? Vannak még csodák?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.03.13. 09:19:33

No azt várhatod zero :)

Igazából amíg evidencia szinte, hogy az újságírónál sunyibb, korruptabb(benyalósabb) gyávább, irányíthatóbb ember nem létezik, addig ilyet várni nem lehet.

Tisztelet annak a 0,01%-nak akik valóban képesek és szándékoznak is újságíróként viselkedni.

Igazából nem is nagyon tudok nevet mondani, aki elfogulatlanul, tényközlő és/vagy tényfeltáró újságírást folytat.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.03.13. 09:25:51

@Wrex:

azért ne essünk hasra Kósától, Ő is tiltatott már le cikket, azaz befolyásolta már a sajtót.
Persze ott a félmondat a nyilatkozatában, ami megmagyarázza:
"én politikus vagyok, arra fogok törekedni, hogy innentől kezdve még háromszáz évig én legyek a polgármester."
mindezzel szemben mivel számára ez természetes, a sajtónak is természetesnek kell lennie, hogy ennek ellenére nem hódol be.
Szerinte.
De amíg az a rendszer van életben, hogy a politikusok, a politika tönkretehet egy sajtóorgánumot/újságírót, addig ez a dolog nem fog megváltozni.
Először is nem az újságírónak, hanem a média mecénásainak, a média fejeseknek kellene elhivatottságból tekinteni az általuk irányított médiára, hogy biztosítsák a "védelmet" az újságíróiknak, és elvárják az újságírói mentalitást tőlük.

Marcellusca 2010.03.13. 09:28:32

Huhh.
Ez így egyszuszra hosszú és kicsit zavaros.
De elolvasom mégegyszer, hátha mond is valamit. :)

ucsacsu 2010.03.13. 09:42:26

De a végén azért hozzá tette,hogy egészségetekre, valami 60%-s lehetett.De mindegy is valaminek vége van, és most lehetőségünk van arra,hogy más kép legyen mint volt,ha értitek. A Fidesznek fog e tetszeni azt még nem tudni. Orbán Viktor,hogy tudja visszafogni a ránk törni készülő politikusokat azt meglátjuk,ha hagyjuk újra legyűrnek kifosztanak,mint a maszoposok.

arlequin 2010.03.13. 09:55:28

kezdetnek nem rossz.

Marcellusca 2010.03.13. 10:04:43

Nu, akkor kicsit átrágva:
"... a sajtó munkatársak igazából nem az olvasónak írnak." - Ez igaz. Ezt már zero is megírta és kielemeztük, hogy mennyire pártorientáltan írnak, közölnek vagy éppen nem közölnek híreket egyes eseményekről. Hogy mennyire be kell állniuk egy-egy vonal mögé, ha meg akarnak élni.

"... nem vette magának a magyar sajtó azt a bátorságot, hogy ha valaki imamalomszerűen tart egy sajtótájékoztatót, ami tök érdektelen, másodlagos frissességű hülyeségekről szól, akkor azt egyszerűen ne írja meg." - Ezzel csak az a probélma, hogy akkor meg azon sírna, hogy a Szijjártópetike meg a Cserpalkovics és a Navracsics sajtótájékoztatójáról nem jelent meg egyetlen sor, egyetlen képkocka sem. Mert az elmúlt években ugyanazt mantrázták.

"Mert valami módon azt gondoljuk, és ez egy teljes tévedés, hogy akkor vagyunk elfogulatlanok, vagy korrektek a sajtóban, ha a hülyeségről mind a két oldal véleményét megkérdezzük." - Sajnos így működik. Ez alakult ki. Rosszul. Mert az ORTT is azt számolja, hogy melyik oldal hányszor, hány percig volt képernyőn. A tartalom, a mondanivaló nem számít. Gondolom az írott sajtó is hasonlóan működik.

"... azt kérdezi meg, hogy kérem szépen nagyszerű, hogy most ezt tetszett mondani, de a helyzet a következő: két évvel ezelőtt, amikor ön éppen ennek a felelőse volt, akkor meg ezt mondta, miért változott meg a véleménye." - Muhahaha! Egyrészt állandóan kapná a Fidesz is az ilyen kérdéseket, másrészt sosem kapna rá érdemi választ.
Én nagyobb problémának tartom, hogy elfogadják a semmitmondó, sablonos válaszokat. Tessék megfingatni a sajtótájékoztatót tartó politikust! Ha nem a kérdésre válaszol, akkor addig kérdezni (ha nem tudja átfogalmazni, akkor ugyanúgy) amíg nem válaszol. Vagy el nem kullog (lásd: Nyakó), de az is egy válasz. Azt is jól meg lehetne írni.

"És az pedig végképpen teljesen ismeretlen, hogy amikor egyszerűen a kérdezett ezt figyelmen kívül hagyja, akkor szolidaritásból a másik orgánum másik oldali újságírója ugyanezt a kérdést felteszi." - Miről beszélsz, Lajos?! Hogy a jobboldali újságíró kérédését a balos ugyanúgy feltegye? Hehehe! Sosem lesz ilyen. Egészen addig, amíg be kell állniuk egy táborba. Majd, ha valóban lesz független és pártatlan újságírás, majd akkor. Mert akkor nem azt fogják nézni, hogy melyik oldali médiumtól jött a kérdező.

"... hiányzik az a szolidaritás, ami egyébként szerintem a sajtó normális működéséhez szükséges." - Így van. És nem csak a sajtóban. Úgy általában a magyar társadalomban.

"A helyzet az az, hogy ezt a politika, ezt a szolidaritást soha az életben nem fogja tudni generálni. Soha. Nem is az érdeke." - Stimt! Miért éppen a politikának kellene létrehoznia? Hogyan? Törvényileg? Maguknak az újságíróknak kellene összefogniuk. Vagy rám várnak? Mert, akkor várhatnak!

"Az a kérdés, hogy jó-e az, hogy négy évente, vagy nyolc évente fordul a kocka, és akkor mit sem javul a működés, hanem csak mindenki örül." - Mitől vátozna a helyzet? Ugyanazok a nevek, arcok forognak. Egyszer itt, egyszer ott. A lényeg, hogy legyen munkahelyük. Az új arcokat, a friss vért nem engedik maguk közé. Arról nem is beszélve, hogy nem engedik, hogy az újak esetleg megreformálják a sajtót. Akkor miről is beszélünk?

"És ennek a nemzetnek nem lesz jobb dolga, hogyha nincsen jó, normális sajtó." - És miért nincs? Mert nem engedik. Kik nem engedik? A politikusok. Anno pol. elméletből tanultam, hogy a "4. hatalmi ág" a média. Na, ezt nem hagyják, hogy megerősödjön. Mert mi lesz, ha önálló életet kezd élni, és megír mindent, ami a tudomására jut? Ki fog derülni minden. És így lejáratódnak a politikusok, a hatalom. Most mi van? Időnként bedobnak egy-egy gumicsontot, hogy legyen min rágódnia a népnek. De ezt is úgy, hogy megfelelően tálalják, hogy a megfelelő emberek csámcsogjanak rajta.

Na, hirtelen ennyi.
Megyek elszívok egy cigit. :)
Nyugszik a gyerek! :D

Tündér_Lala 2010.03.13. 10:51:41

Kósának természetesen igaza van.
Azonban, ha történetében vizsgáljuk a hazai újságírást, szinte törvényszerű a jelenlegi helyzet. Mi is történt valójában.
A sajtó a Kádári rendszerben kiválasztott emberekből állt, akik a pártközpont sajtóosztályának megfelelő módon írtak (aki nem az rövid úton kikerült ebből a körből) ez nekik jó egzisztenciát és bizonyos privilégizált helyzetet jelentett. A tisztességesebbek a sorok között azért megpróbáltak tájékoztatni.

A rendszerváltás után ez a gárda folytatta az újságírást és politikai segédlettel megszerezték a szakmai egyesületek vezetését is MUOSZ stb. A legutolsó évekig gyakorlatilag nem létezett "jobboldali" sajtó és értelemszerűen ezeknek érdekképviselete sem. (A fő árokásók mondják a másik oldalra, hogy árokásó. Itt ugyanaz a helyzet, a volt kádárista SZDSZ-es társaság állítja magáról, hogy független, középenálló és mindenki más fasiszta) Ennek megfelelően soha nem állnak ki a másik oldal újságírójáért, mert számukra az nem (legfeljebb más életszemléletű) kolléga, hanem megsemmisítendő politikai ellenfél. A szekértáborok így megkövesedtek .

Természetesen jó volna változtatni a helyzeten, viszont az eddig tett gesztusok nem találtak viszonzásra, illetve gesztusokat nem tapasztalhattunk a ballib részéről. Pontosan ezért rettegnek olyan látványosan a kormányváltástól a ballibek, mert ha hasonló módon bánnának velük, mint ahogyan ők bántak a másik oldallal, akkor valóban felkopna az álluk (nix zsozsó).
A megoldás valódi újságíró egyéniségek kialakulása és az, hogy ezek ne vállaljanak pártkatona szerepet. A szerkesztők részéről pedig annak tolerálása és megtűrése, hogy ezek vállalhassanak egyéni véleményt, amely bizonyos mértékig eltér a lap szellmiségétől. Ennek azonban egyelőre nyoma sincs.

tudi 2010.03.13. 11:08:05

Na ebben én is igazat adok Kósának, nincs itthon független média, jó mondjuk mi még csak 20 éve "gyakoroljuk" ezt a demokráciának nevezett valamit, leet más országok is hasonló cipőben jártak annó, lehet 10-20 év múlva nálunk is lehet független és jó média. A jó és fügettlen médiáért sokat tehet az internet, ami lehetőséget ad ezekre+úgye itt megszólalhat az "utca embere" is és hngot adhat véleményének.

kuki123 2010.03.13. 11:36:38

hát ha a Fideszen múlik soha a büdös életben nem is lesz...
hogy csak néhány Jobbik lejárató újságírásra gondolja....

amiből bőven volt a napokban néhány

Auris 2010.03.13. 11:37:27

Szép volt Lajos! Minden igaz! És akkor most hogyan tovább??????

Ez a szomorú, hogy már annak is örülünk, hogy végre egy politikus igazat mondott és kimondta amit mindenki lát.

Egyébként én leszarom a médiát, a szabad sajtó itt van ezen a blogon, meg a többi hasonlón. Az új generációk már többségben innen fognak tájékozódni, a sajtótájékoztatókon meg lehet rugózni, szart sem fog érdekelni. Most a nyuggerek nagy részét még lehet etetni, tv-ből meg újságokból, de 15-20 éven belül minden meg fog változni.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.13. 12:21:28

@Auris: Igen, nagyon nagy dolgot modott ki végre egy politikus: Kósa. Egy betüjével nem lehet vitatkozni! És még azt is megírja, ő, mint politikus, alfaja az emberi nemnek, márpedig soha nem fog törekedni a sajtó szabadságára, mert nem érdeke. Milyen igaza van...De őszintén: miért lenne érdeke? Ő egy pártérdekét képviseli, ahogy el is mondja. Hogy az a párt az örökkévalóságig kormányozzon. És kimond még egy lényeget (el nem felejteni): AZ ÖNÖK, ÚJSÁGÍRÓK DOLGA EZ ELLEN TENNI!!!!!!! Mert ez a feladatuk! Önök nem pártnak, hanem olvasóközönségnek írnak! Ha egy újság úgy dönt, boldogan ír egy pártnak, ha az már le is tért a tisztesség útjáról kontroll hiányában, hát akkor ha kifogynak az olvasókból, majd menjenek a pártjukhoz pénzt kunyorálni. Ennyi.
A közönségnek való írást és a sajtószolidaritást nem a politikusoknak, hanem AZ ÚJSÁGÍRÓKNAK KELL MEGTEREMTENIÜK!!!!!! Merni, kockáztatni, szimatolni, izgatottnak lenni, hinni, bízni, aztán százszor kételkedni: magyarán értelmiségi módra viselkedni.
Valóban, Zero megérezte nem csak a kor, hanem még a nap szavát is!!!!!!!!!
Én is már mióta mondom-mondom-mondom, morzsolom a rószafűzért, hogy csak nagyon megválogatott online 1-2 lapból tájékozódok hetente 2x max 3x, de egyébként nekem messze valódibb tükröt mutat társadalomról, politikáról, közéletről az általam preferált 1-2 blog.
És jó ideig ebben is maradok magammal, tőlem felkophat most már a sajtó álla....
Istenem, pedig nem is oly rég volt egy kor, 2002-2006 között, amikor minden jelentősebb polgári jobboldali papíralakú újságot megvettem, atól zéig átböngésztem, mert érdekelt és nem utolsó - sőt elsősorban azért - mert mint polgár, kutyakötelességemnek tartottam segíteni a bajbajutott jobboldali polgári sajtón, ha már azt akkortájt senki nem stafírozta ki.
Aztán csalódottan abbahagytam belefáradtam a pénztárcámmal vívott kamikaze akcióba.
Innentől jöttek be a képbe más hírforrások.
Onnan, ahonnan egyszer eljöttem, én már vissza nem fordulok.
Például azt, amit Vonával műveltek, annyira felháborított, hogy azt a heti 1 alkalombeli Magyar Hírlap online-t is kiiktattam az olvasandók közül, és nem akkor és nem is azért mert Pörzse erre később a barikádon felszólította a barikád olvasóit. Csak undorból.
Lehet Vonát utálni, nem tudhatjuk ki ő, de egy eddig abszolut biztosnak tűnik: nem lopott se 1 millát, se 10 millát, se 100 millát, se 1 milliárdot, se 1 trilliárdot. Engem nem károsított meg egy fityinggel sem, szemben a mai úgymond "elittel".

Ez az én gondolkodásom, ezek voltak a döntéseim, de azt hiszem, nem vagyok ezzel egyedül...

emzperx 2010.03.13. 12:27:43

Imádok vitatkozni és belekötni az élő fába is, de ebbe most nem tudok. Talán majd holnap.)

schnee 2010.03.13. 12:34:08

tudjátok mi a legszőrnyűbb? elolvastam a hozzászólásokat a népszabin. SIRALMAS. Csak fröcsögés, hogy hogyan lehet ilyen beszédet mondani? Miért hazudozik a Kósa, hiszen csak a hírtv az alákérdező? stbstbstb

loláb 2010.03.13. 13:25:00

Kósa többedjére tanubizonyságot tett arról, hogy képes őszintén beszélni, és nem csak a pártmantrát papagáj módjára hajtogatni.

drkovax 2010.03.13. 13:32:55

@volánrulz: Lehet. De ha a Barikádot meg a Kurucot tekinted mintának az még annál is nagyobb baj. Mert az MH-nál eseti az ami ott rendszerszerű.

cotti 2010.03.13. 13:35:16

Szövegnek tényleg jó, de annak tükrében amit a FIDESZ sajtó művel ez nem más, mint szimpla álszenteskedés és képmutatás.

haunted 2010.03.13. 13:37:24

Jó végre ilyesmit hallani egy politikustól, ugyanakkor nem hagy nyugton a gondolat az alábbi mondattal kapcsolatban:

"...szükségszerű egy idő után, a demokráciában a hatalom elfárad, megeszi a pártholdudvar, különböző ügyek, elkopik, satöbbi, satöbbi. De csak akkor, ha van jó sajtó."

Ha jó sajtó lett volna eddig országunkban és a Fidesz hatalmát "megette volna a pártholdudvar", akkor most valószínűleg Kósa Lajos lenne a Fidesz miniszterelnök jelöltje.
De ez az önérdek engem nem zavar. :)

cotti 2010.03.13. 13:41:05

@haunted: "Ha jó sajtó lett volna eddig országunkban és a Fidesz hatalmát "megette volna a pártholdudvar", akkor most valószínűleg Kósa Lajos lenne a Fidesz miniszterelnök jelöltje. "

Kicsit off, nem kötekedés, csak érdekel és lehet én értettem valamit félre: ki a FIDESZ miniszterelnök jelöltje? Én nem hallottam, hogy hivatalosan lenne ilyen...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.13. 13:46:29

Így megy ez skacok.
És ha még tudnátok, hogy mennyire lehet manipulálni a sajtót! Meg a blogokat is!
Annak idején is volt egy csomó számottevő, eseményekhez közel álló, jó tollú blogger. Írták, írták a blogjukat, csak aztán a blogigazgató bizonyos Nagy Konstantin letiltotta majdnem az összeset, azóta is csak Máté, Márk, János és Lukács blogja hozzáférhető. A többieket bannolták, és azóta sem férnek hozzá az admin felületükhöz. Még a google cache-ből sem olvashatóak.
:D:D:D

Roxvox 2010.03.13. 14:43:55

Pfúj, minden újságíró politikus.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.13. 14:51:53

@El Topo (Sgt. Elias): Csak nem vagy anti izé...na: antimáté, antimárk, antijános, antilukács? Új prófétát vagy evangelistát tisztelhetünk benned?
Megnevelni jársz ide, hivatalból vagy mazohajlamból?
Használj ciliciumot és korbácsot, az lenyugtat és talán elmész szebb, jobb helyekre. Vannak bőven.
Tényleg, miért jársz te a Vbőrre? Ez csak merő kíváncsiság, mert önkéntes, önsanyargató troll vagy, netán fizetett NBH-s troll? Nem bajaz is kell, anélkül nem komoly blog egy blog.
Milyen az az NBH? Te tudod?

Shalom veled.

Auris 2010.03.13. 14:57:27

@El Topo (Sgt. Elias): Na most csak ironizálsz elmésen?

Nemrég még kikeltél magadból amikor azt mertem leírni, hogy nincs sajtószabadság hazánkban....
Most meg itt ez a párhuzam Nagy Konstantinnal??!! Cö-cö-cö.....

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.13. 14:57:37

@Doña ¡Cara(mba)!:

Amit írtam, az egy vicc volt. Nem mondom, szerény, sovány vicc, nyilván egy sunáznám frappánsabb lett volna, de hát ennyi telik tőlem.
Azért járok ide, mert súlyos bulémiás vagyok, viszont nem akarom tablettákkal hánytatni magam, ti viszont olyan gejlek vagytok, hogy az hatásos.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.13. 14:59:29

@Auris:

Csak ironizáltam. Attól, hogy a sajtómunkások tehetségtelenek, képzetlenek, lusták, mint a dög, és motiválatlanok is, még sajtószabadság van.

Auris 2010.03.13. 15:18:18

@El Topo (Sgt. Elias): Ja-ja, mindennek az az oka, hogy hülyék az újságírók. Ezért nem foglalkozott érdemben évekig a sajtó az ország jelentős problémáival. Annak biztos semmi köze hozzá, hogy ki a tulajdonos, meg mennyi és milyen hirdetési megrendeléseket kap egy sajtóorgánum.

Kartal (rezervált) 2010.03.13. 15:30:44

@Auris: pláne, hogy kitől kapja a megrendeléseket. Persze, sajtószabadság van, csak vannak cikkek, amiket nem hoznak le a nyomtatott újságok. Nem azért mert cenzúra lenne, hanem mert... csak. Nem vág a profilba, nem üti meg a szintet, stb. Főleg ha azok a cikkek független újságírótól származnak, aki nem állt be egyetlen párt csapatába sem.
Arról meg ne is beszéljünk, amikor a párt központjából rendelnek meg bizonyos cikkeket... méghogy sajtószabadság.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.13. 15:30:47

@Auris:

A "The Washington Post" nyilván már megkapta a kormánymegrendeléseket '72 nyarán. Úgy voltak vele, hogy le van szarva.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.13. 15:36:56

@Kartal (mindenbe beleszól):

Az, hogy a párt központjából cikkeket rendelnek, simán belefér a sajtószabadságba. Senki nem tart a halántékodhoz zbrojovkát, hogy vedd meg a népszabit, vagy a nemzetet.

Hanzo The Razor 2010.03.13. 16:34:49

Figyeljetek már, innen Debrecenből egész más megítélése van ennek a beszédnek. Kósa itt olyan pártsajtót tart fenn, hogy arról koldulunk! A Debrecen TV csak az ő seggét nyalja, a Debrecen újság Fidesz propaganda a mi pénzünkön, és az egy szem napi szennylap sem mer kényes témákat feszegetni. Akkora álszent képmutatás van a beszédében, hogy csodálom, hogy nem omlott rá a mennyezet, de még a vakolat sem pergett!
De persze az őt hallgató újságírók sem mertek bekérdezni ezekre a kényes témákra...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.13. 16:48:15

@Hanzo The Razor:

Az egy dolog hogy képmutató a beszéd, de attól még nagyon is igaz ...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.13. 16:57:18

@zero:

Ezt a mondatot gondold át újra!:D:D

BkSp 2010.03.13. 17:35:03

na, már megint az érzelmek, oszt' arra is fújunk, ami kivételesen igaz :)

egyébként miért nem éri meg itthon a cikkben említett (nyugati) újságírást művelni? tiszta üzleti alapon, maffiaszerű fonódások most nem érdekelnek.

f.m.j. 2010.03.13. 18:09:24

Csak azt a freskót tunnám feledni... ha olyan tökös legény, meg őszinte, hogy engedhette, hogy a képével-ami ráadásul gagyerák, életben is, meg pingálva is :)) - nyilvános helyen látható lehet...?
Amúgy akár rendben is lehetne az ürge...

Daihelyon 2010.03.13. 18:19:37

@f.m.j.:
Apa kezdődik...
Mint a szobor: ha letiltatja az a baj, ha nem akkor meg az.
Valóság, aminek bárki utánna tud keresni: a festményt a tulaj rendelte meg! PONT! VÉGE! Nem Kósa! Nem a Fidesz! Aztán ha ennyire zavar a Kósa feje azon a festményen, akkor zavarhatna az építész, az alpoglármester, a vállakozók és a többiek, akik a festményen vannak.

f.m.j. 2010.03.13. 18:24:54

@Daihelyon: jaj ne már! szerinted nem volt ciki? Én erről beszéltem, nem arról, hogy ki rendelte, kit érdekel, ciki volt, és kész :) és ne vegyük ezt ennyire komolyan egy ilyen szép szombat este... az előző hsz-om is tartalmazott legalább egy kettőspont-zárójel kapcsolatot (mivel csak ilyen gyér módon tudom érzékeltetni, hogy félig sem vagyok komoly hangulatban

vomit 2010.03.13. 19:11:18

szerencsere a legdurvabb esetekben felebred azert a szolidaritas.
amikor az mn sajtosat vertek le a droidok, es a tobbiek kesobb nem csak beszamoltak errol, de a helyszinen megprobaltak kimenteni.
Rendőrök verték a Magyar Nemzet fotósát
www.mno.hu/portal/358071
rekordsebesseggel ennyi lett a kovetkezmeny
barikad.hu/node/39764

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.13. 22:24:22

Olyan kíváncsi vagyok, hogy hétfőn ki kapja majd a Szabad Sajtó Díjat ;)

Marcellusca 2010.03.13. 22:49:24

@laspalmas: LOL!
Ne izgulj! Nem Ti. :DDDD
Pedig megérdemelnétek!!!!!!!!

f.m.j. 2010.03.13. 22:57:23

@laspalmas:

esélyesek: B. György, O. József, aztán ott van még az Ötös :)

aztán ilyenek: Andrassew Iván, Miklós Gábor, Munkvera, ... soroljam még? :):):)

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.03.13. 22:58:19

@laspalmas: ... De még nem is mondjuk a Bodoky. Mihancsik Zsófiára, Bolgár Györgyre nagyobb eséllyel fogadnék.

f.m.j. 2010.03.13. 23:00:17

@Dr. Morcz: ezek is jók, fú, a Mihancsik Zs. az aztán egy firma... de ott van a nagyon független és okos Babarczy Eszter, :)

f.m.j. 2010.03.13. 23:02:10

@laspalmas: olyanoktól, akik alapították, mondjuk nekem nem is kéne :):) ugye neked se? :)

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.03.13. 23:17:16

@f.m.j.: A Babarczyt azért nem venném velük egy kalap alá az után, amit a Fidesz 2/3-áról írt.

f.m.j. 2010.03.13. 23:24:47

@Dr. Morcz: jaj, dehogynem, csak helyezkedik, fordulóban a köpeny :)

f.m.j. 2010.03.13. 23:25:57

valamiből meg kell élni akkor is, ha Orbán kormányol...

stepboy 2010.03.14. 00:09:47

Bodokyék nélkül ez pl. egészen biztosan másképpen alakul:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/12/nem_kap_allami_hitelt_savoly/

És van még ahonnan ez jött. Az hogy a Zemberek miért inkább bulvárt olvasnak/hallgatnak/néznek az kevésbé a média hibája, erre van igény...

bugajakab 2010.03.14. 07:07:05

Sziasztok,

A sajtó - tisztelet a kivételnek - egy olyan felület amit gazdasági hatalom szereplői tartanak kézben akik egyértelmű politikai irányvonalat várnak az általuk finanszírozott médiumtól.

Magyarországi példák: Az említett népszabadság-ban az MSZP résztulajdonos, az ÉS SZDSZ fészek, a HVG tulajdonosai a LAUDER csoport tagjai szintén SZDSZ
A Hirtv-MNO birodalom tulaja Liszkay Gábor Fidesz párt tag. Hogy lehet elvárni ezektől objektivitást és újságírói szolidaritást.........

De nézzük messzebb Charles GATI new york-ban Gregor Mayer Bécsben olyan elvtelen gátlástalan szdsz propagandát folytat a magyarországi jobboldal ellen hogy az ember zsebében kinyílik a bicska. Ja és ezeket a patkányokat rendszeresen kitüntetik , puritzer díjjasok, sőt GATI még kormányhivatalnok is volt az USA-ban.

A washington Post a New York Times, vagy épp az Economist is a 2002 -s 2006-os választást megelőzően jelentetett meg magyarországról félre nem lrthető hangvételű cikkeket .
Az SZDSZ így IS demonstrálta a külföldi sajtó kapcsolatait.

A magyarországi jobboldali újságírok ezeket végignézték. Ha azt látják hogy a világ legnagyobb sajtó orgánumai a lobbicsoportokkal együttműködik, akkor Ők miért térnének el ettől a gyakorlattol?
Ez a rendszer működik. Mig az álomszerű "független" sajtó sehol sem működik.

Olyan ez a független sajtó mind a világnézetileg semleges iskola: NEM LÉTEZIK.
Én inkább becsülöm a magyar hírlapot vagy a magyar nemzetet mert felvállaltan jobboldali, szemben a Népszabadsággal, a HVG -vel meg a többi libsi-szoci lappal akik eljátsszák hogy Ők milyen függetlenek......

Na röviden ennyi.
Lovas István a külföldi sajtómanipulációról írt cikkét ajánlom elolvasásra:

gagbi-babca.blogspot.com/2010/02/lovas-istvan-van-kulfoldi-lapragalmakra.html

bugajakab 2010.03.14. 08:25:32

A külföldi tudósítok akik magyarország "jó hírét" keltik a nagyvilágban természetesen tőröl metszett SZDSZ hangon:

Charles Gati, Gregor Mayer, Paul Lendvai, Adam LeBor, Magdalena Marsovszky....etc

Ők a két lábon járó bizonyítékai annak hogy nincs független politikai újságírás, illetve a média az 5. HADOSZLOP egy párt hatalmi stratégiájában.

senon 2010.03.14. 15:19:34

Zero, nem kellett volna hozzá nagy éleslátás, hogy észrevedd, a Népszabadság csak azért közölte (szóról szóra) Kósa beszédét, mert az egy összefüggéstelen baromság volt, mint amikor egy beb@szott ember a kocsmában elmélkedik minden hülyeségről, ami eszébe jut. Ha neked ebből a magyar sajtó mélyreható és találó elemzése "jött le", az igen sajnálatos.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.14. 19:22:06

Kósa 4 prezident. Hiánycikk a kötetlen, reális, általános kritika.

arlequin 2010.03.14. 19:26:33

@Herr SturmLiberator: parizer 4 kósa. heil krisztus! ez is hiánycikk.

Marcellusca 2010.03.14. 19:52:14

@Herr SturmLiberator: Csak az a kérdés, hogy mit iszik, hamár ilyet prédikál!!!

f.m.j. 2010.03.14. 22:57:30

@laspalmas: jé, kivetted az egyik kommentemet... ezek szerint esélyes vagy? :P

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.14. 23:03:44

@bugajakab: Kösz a linket! Hihetetlenül jól esett Lovast olvasni, már rég olvastam tőle.

Ha valamit nem értek, az az, hogy a Fidesz miért nem kéri fel ezt a hatalmas tudású, széles e világot jól ismerő, hideg logikájú tehetséges média szakembert arra, hogy szervezze meg vagy legalább adjon tippeket, hogyan kellene külföldön megjelentetni a magyar közép-jobb pártot, a Fideszt?

De tényleg, a Fidesz hüjjje?

Nem látja, ki Lovas és mennyi ismerete van a világról, amire a Fidesznek égető szüksége lenne? Apró-DobrevGyurcsány-Klári-Fletó mit gondolunk, miképp boldogult? A hihetetlenül jó, nagyon jó külföldi kapcsolataikkal. Mert az aztán van nekik Whasingontól Makóig, izé, Jeruzsálemig....

Ha eljut a szavam Orbán füléhez, ha meg Orbánéhoz nem, akkor Vonáéhoz,: azon nyomban, nem ma, már tegnap keressék fel Lovast.

Ilyen emberünk nics több, páratlan kincsünk a jobbolalon, abszolut lojális a jobboldalhoz, hihetetlenül művelt, és ezt a temérdek tapasztalatot, tudást, kapcsolatot, tehetséget eldobják maguktól:
Ha igen, akkor Orbán is meg Vona is (hacsak Vonát Lovas vissza nem utasítja) BALGA BALFÁCÁNOK!!!!!

Sajnálom, hogy emez üzenetem tuti nem jut el hozzájuk...

arlequin 2010.03.14. 23:10:51

@Doña ¡Cara(mba)!: nem ennyire 1xű asszonyom. lovas bátyánk mohikán, ősbölény. soha nem fogja megkeresni orbánt. soha. orbán ember pedig nem meri. sajnos.

és mindent tudnak innen. a vb-ről. napról-napra forog a szemük rajta. ne hidd el. így vagyon.

arlequin 2010.03.14. 23:35:22

@Kartal (mindenbe beleszól): itt most tessék egy kissé méltóbb választ adni. az meg hogy esetleg egyeztetnek... lehet. lovas volt az egyetlen aki kritikával mert élni az ellenzékkel szemben az utóbbi x évben (és akkor most elkezdhetünk agóniázni, hogy neki meg volt engedve...). hogy lovas mit iszik? nem tudom. remélem jó ízlése van ;-)
@Doña ¡Cara(mba)!: igen a fidesz hülye, sőt, buta, sötét mint a föld. a fidelitas elnöke a hagyó miki öccse. szerinted?

arlequin 2010.03.14. 23:39:38

@arlequin: bocsánat. nem elnök, csak potentát a hagyó tomi. elnézést

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.14. 23:40:13

@arlequin: Szép jó estét, kedves Bohóc-Bolondunk!

Igazat szólhatsz a Lovas-Orbán relációról, nem kétlem. Inkább szomorú vagyok miatta. Lovas nagyon régi szívügyem - sajnos nem szó szerint, bár nem bánnám, piszok jó kiállású férfi fizikálisan is, odavagyok az ilyen típusért (is:-)))) - azért a férjemet is szeretem, de hát a nőnek is van szeme, és még mobile is, állitólag. Legalábbis így éneklik. Én sjajnos fix vagyok, csak a nevem Donna (tudod, a tudalatti vágyak;-D. Azért ne gondolj rosszat rólam öreg vagyok én már mindenfajta huncutkodáshoz:((((((((((

Számomra Lovas eddig még csalódást nem okozott - ő nekem valami ilyesmit üzen: itt állok, másképp nem tehetek. Nagy formátum. Ahogy méltóztatod mondani: ősbölény. Talán az utolsó példány ebből a fajtából.

Hogy a Vbőrről mindent tudnak, azon nem lepődök meg. Inkább azon lepődnék meg, hogy se jobb- se baloldalnak ne lenne annyi esze, hogy olvassa a főbb blogokat:(
Én egy nímand vagyok, mégis alig szólok két olyan szót, máris itt liheg egy jóember a nyakamba:( Elég TOPA, vagy Topo, hogy is???? az illető. pedig nagyon nagy fiúnak képzeli magát. Fura egy figura.
Vagy tévedésben vagyok?
Spameket mindig kaptam, de most más a stílusok...Ilyenkor tudom, megélénkült a munka bizonyos "kutatási területeken";-D

arlequin 2010.03.14. 23:44:45

@Doña ¡Cara(mba)!: topo-kám csak toporog, teljesen rendben van addig amíg az ész működik, csak nem ismeri a szívet. jó kis harcos fasz (elnézést, tudom-persze ez nem volt szép, de sebaj. libajnai pedig gyilkolt. bocs). kellőképpen önző és csőlátású valaki, de abban nagy. jó kis troll. sőt. nagy ismerethalmaza van, amire büszke. nem kicsit, nagyon! íme egy szép támadási felület ;-)))

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.14. 23:55:23

@arlequin: Jó, neked mindent elhiszek. Mindennek az ellenkezőjét is, ha te mondod :-(
Most válaszolj, ha lehet: nem vagyok én bolond? A köznapi, hiszékeny fajtából való;-) ?
A te státuszod más a Bolondok és Bohócok rangsorában, odáig én gondolni se merek.
Megpróbálok nem paranoiázni, pláne nem holmi öntelt topókkal. Ebben is hiszek benned. Szomorú ez is, de így van. Mármint hogy hiszek neked, fenntartás nélkül:-((((((((((

A különleges spamek pedig csak jönnek-jönnek, mint egy kiadós nyári zápor:-D Mikor felismerem, boldog vagyok és nagy kéjjel ölöm ki, mint mikor bolhaírtóval szórom be a kutyáimat:-)

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.15. 00:03:30

@Kartal (mindenbe beleszól):
Off
Szia!
Neked tartozok egy Santanaval!
Voila:

www.youtube.com/watch?v=p8Q-Vie8p6A&feature=related

Remélem, tetszeni fog:) Nagyon ismert számuk.

On

arlequin 2010.03.15. 00:09:08

@Doña ¡Cara(mba)!: akkor egy békés üzenet:
www.youtube.com/watch?v=0ltAGuuru7Q

ez most titok. de megérted. nem vagyok se több, se kevesebb. 1xű kis tükör. és persze bolond vagy(ok). de ez se számít. és jótanács: ne higgy senkinek, hanem járj mindennek magad utána. csókollak. nekem szunnya.

arlequin 2010.03.15. 00:12:15

@Doña ¡Cara(mba)!: és még valami. ha végignézted/hallgattad. ez bizony annak a nagydarab, dagadt embernek volt a temetési szertartása, aki énekelt/zenélt. láttad mennyire boldogok voltak az emberek? pedig búcsúztattak. na ezt ölték/öltük meg itthon.

ON
kósa
OFF

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.15. 00:32:33

@arlequin: Mennyi csoda van a világban!!!!
Most már igazán jóéjt neked!

Kartal (rezervált) 2010.03.15. 00:50:18

@Doña ¡Cara(mba)!: köszi :) elektromos gitáron ennél jobbat még nem írtak.
@arlequin: megtanultam: csak az a munka van kész, amit én végzek el saját kezűleg. a többi smafu.
a temetéshez: sajnos tényleg megöltük. pedig mennyivel egészségesebb és jobb az a hozzáállás.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.15. 01:06:35

@arlequin:
Off
Holnap reggelre, ha benézel a Vbőrre!

Csak mert nekem fontos és meg szeretném megosztani valakivel.
Haldoklik egy macskám. Kandúrci a neve, néha Ábel, máskor Ábelnyikk, vagy Nyikk-nyikk, másszor meg Nyikita). Ő ezt bizonyosan tudom, hogy tudja. Az állatorvos szerint gyógyíthatatlan.
Nagyon a szívemhez nőtt. Most állandóan a nyomomban van, néha dorombol is, pedig elesett nagyon. Néz rám, olyan különösen. És én azt mondom neki: szeretlek, Kandúrci. Tudom, hogy érti. Mindig szeretni foglak - mondom neki -, amíg még létezem és tudok emlékezni.
Sokat gondolkodtam ennek kapcsán: elmúlik egy élet, ő is, pont mint egy ember, soha nem lesz többet. Soha az a fejforma, az a bundázat-minta, az az egyéniség. Elárulok egy titkot, amit úgyis tudsz: az állat is egyéniség. Megismételhetetlen egy.
Fáj nagyon. De vele vagyok, amikor csak tehetem. Mert én szelidíiettem meg. A haláláig tartozok neki, tartozok azzal, hogy átéljem, fontosak legyenek nekem is az ő egyetlen életének utolsó napjai. Hogy valakivel megossza ezt a végső utat, addig, ameddig lehet. Egy ponton túl már egyedül fog várakozni, hogy átlépje életünk második legnagyobb kapuját (az első, amikor bejöttünk ebbe a világba, és a második, amikor itthagyjuk).
Kandúrci sokat tanít most nekem a létezésról, a barátságról, az igazi földi összetartozásról, és az örök magányról is. A kettő együtt van: összetartozás és egyedüllét.

Nem tudom miért offoltam ekkorát:(

Talán hogy megerősítsem, amiről üzentél: élni jó, élni valami egészen különleges dolog.
És merjünk örülni, boldognak lenni.
Ez az igazi nagy kaland.

On

Szép jó reggelt holnapra!

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.15. 01:10:26

@Kartal (mindenbe beleszól): Jóéjt, Kartal!
Örömet szereztél azzal, hogy tetszett a zene, amit köldtem.

Marcellusca 2010.03.15. 07:47:23

@arlequin: Ez nagggyon jóóóóóó!!!!!

Időnként, mikor teleszalad a hócipőm, meg szoktam hallgatni.
Mert erőt ad. Mert valahol azt sugallja, hogy nem csak a szivárványon túl csodás a világ.
Hanem itt is. Csak meg kell találnod a magad szivárványát. Fedezd fel! És menj át alatta!
És mindjárt másképp fogod látni ezt a mocskos világot.
Mert vannak apró, jó dolgok.
Csak meg kell találni, észre kell venni őket. És örülni nekik.
A mindennapi apró örömöknek.

Kartal (rezervált) 2010.03.15. 09:23:27

@Doña ¡Cara(mba)!: most azért kicsit elképedtem. Nekünk i van kandúrunk - ő még fiatalka - de én is nyinyik-nek hívom, mert nem nyávog, csak "nyikkeg"...

Marcellusca 2010.03.15. 09:53:08

@arlequin: Válogatás DVD-met hallgatom most és éppen Izi - Somewhere Over the Rainbow megy. :D

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.15. 11:25:19

@Kartal (mindenbe beleszól): Hát ez nem lehet igaz....

Most elrontom az egészet egy kis tudományoskodással: Jung szerint (egy elképzelése szerint valójában, mert csak feltételezte, nem vettte be az életművébe, mert hallatlanul igényes tudós volt, csak az általa akkor, abban a percben egzaktnak bizonyult dolgokról írt) mi, emberek, egy úgymond kollektív pszichés "tengerben úszunk" (nem tudom szó szerint idézni, miképpen fogalmazott.( - és néha, ritka pillanatokban a psziché képes ebből meríteni. Innen eredhet a telepátia, az előre megérzés sokszor megtapasztalt élménye.
Úgy is mondhatjuk, nagyon leegyszerűsítve: emberek, dolgok, állatok egymásra hangolódnak, ha nincsenek is fizikailag egymás közelében. Ebben a számunkra még meg nem értett "tengerben" összeérhetnek gondolatok, ha nagyon lényeges, érzelmekkel telített dolgokról van szó: élet-halál, empátia, váratlan sorsszerű fordulatok, stb....
Hiszen vegyünk csak egy példát: nem történt már meg veled, hogy tudtad, fél másodperc és csörögni fog a mobilod és még azt is biztosan tudtad, ki hív, pedig erről szót sem ejtetettek azelőtt, hogy hív ekkor meg ekkor, sőt hogy egyáltalán hív? Talán nem is a legjobb példát hoztam fel. Az már persze közhely, hogy vannak nagy álmok, amelyek üzennek. Nálam például az életenergia iszonyatos lecsökkenését már réges-rég sorozatosan jelezte egy sztenderd álmom: a kocsim műszerfalán az üzemanyag-jelző belement a piros zónába. Ezt soha életemben a valóságban nem szerettem, mert egyszer úgy jártam, hogy elromlott a jelző, és nem figyelmeztetett időben, épp az utolsó csepp benzinnel gurultam be a töltőállomásra. Azóta nagyon odafigyelek arra, hogy ha közeledik a piros, zuhant üzemanyagszint-zóna, akkor azonnal tankolok, ha csak 2000 Forintért, vagy 5000-ért, mikor mennyi a pénztárcámban a tartalék. Vagyis a saját szimbolikám szintjén az üzemanyag-tartalékot jelző vörös mezőbe futás mindig veszélyt jelez.
Vagy 3-4 hete kegyetlenül leromlott állapotban voltam, azt hittem, vége mindennek. Az álmom most is ugyanazt a szimbolikát használta, csupán egy lényeges ponton tért el az addig megszokott figyelmeztetésektől: ebben a drámai álmomban már kifogyott az üzemanyag a kocsimból és leálltam. Akkor tudtam, valahonnan meríteni kell, "tankolni" kell, mert tényleg vége a dalnak...Aztán úgy adódott "véletlenül", hogy a fiam és barátnője új helyre költöztek (egy parányi, de nagyon kedves egyszobás bútor nélküli bérleménybe)...Tudtam, össze kell válogatnom itthonról holmikat, bútordarabokat, felvinni, segíteni nekik az eddigi helyről elköltözni, ezmég életfeladatom. Fárasztó volt (még tegnap is a kirándulás mellett költözködtünk:) , de ez más dolog volt: a fiamról volt szó, akinek SOS szüksége volt a segítségünkre, plusz ha éppen könyvvel meg száz apró kacattal teli dobozokat hurcolászol emeletről le, fel, nem jut egy villanásnyi idő sem arra gondolni, mi lesz a cégünkkel? Vajon megélünk-e még holnap?
Másképpen nem tudtam volna tankolni, mert mondjuk elmehettünk volna 2 napra egy fürdőre. De olyan lelkiismeret-furdalásom lett volna, hogy ott "lopom az időt", mikor nekem egyéb dolgom van, és az az élet fontos tényéről szól: megélni.
Vagyis az álom sokszor figyelmeztetett engem, meg is értettem mit üzen, de rá se hederítettem. Ugyanúgy csináltam mindent, mint addig.
Ahhoz, hogy eljussak odáig, már semmi nem függ tőlem, mindent feladok: és akkor a fiam költözésének formájában jelentkezett a "tankolási" lehetőség, és most itt vagyok és írhatok neked.
Ehhez kell egy ilyen sors-kegyelem ( a keresztények isten kegyelmének hívják, ami csak úgy jön magától, ugyan hívhatod, de vagy jön, vagy nem, tőled bizony nem függ a dolog...)

Valahogy így...

Szeresd Nyikk-nyikkedet. Szeretni csak addig tudunk, amíg élünk. Ennyi ami bizonyosnak mondható a világunkban.
Nekem most "sorskérdés" Nyikk-Nyikk is. Fontos az életemben.

Kartal (rezervált) 2010.03.15. 11:45:35

@Doña ¡Cara(mba)!: eléggé egy hullámhosszon vagyunk. Jung filozófiáját-pszichológiáját kamaszkorom óta ismerem, az ő tanításait tartom magamhoz legközelebbinek.
Mostanában én is eléggé pocsék időszakban vagyok, de egy dolgot megtanultam, mert megtapasztaltam párszor: esély mindig van, hogy jobb legyen. Úgyhogy most tápászkodok éppen fel a padlóról, és keresem a lehetőséget a kitörésre. Ajánlott zene:
www.youtube.com/watch?v=iM41PsJno1A

Srácok, bocs a sok OFFért :)))

Kartal (rezervált) 2010.03.15. 11:50:01

@Doña ¡Cara(mba)!: megen elszállt egy hozzászólásom :(((
nem gond, elmentettem :)

arlequin 2010.03.15. 12:36:58

@Doña ¡Cara(mba)!: OFF ajánlom Szögyal Rinpocse: Tibeti könyv életről és halálról c. könyvét. Cartaphilus adta ki. minden értelmes embernek el kellene olvasnia. utána pedig az evangéliumokat emlékeztetőül... szeretettel. ;-)))
a halálnak pedig nem kell olyan nagy feneket keríteni, olyan mint a születés és NEM az élet ellentéte, mindössze kapu és ítélet. ezért nem is értem ezeket a nyomorult vezetőket, mert amit művelnek az nekik tuti pokoltúra úgy 1-2 millió évre. hüjék. ON

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.15. 13:20:00

@arlequin:
Off
Kösz, már meg is találtam a könyvet, eltettem a Könyvjelzők közé, weben meg tudom venni.
Hirtelenjében azt hittem a Bardo Tödolra gondolsz.
On

arlequin 2010.03.15. 13:31:03

@Doña ¡Cara(mba)!: ez annak a 'kivonata', értelme, magyarázata. a bardo tödolt is most fordították le tibetiből (agócs tamás, jó tibetis, buddhista jógi), ugyancsak a cartaphilus adta ki. ha jól emléxem fekete kötésben. azt is érdemes megvenni, de a szögyal-féle európai embernek érthetőbb, s utána érdemes a bardo tödolt (a haldoklás bardója, vagy vmi ilyemsi) olvasni. (bardo-köztes állapot)

Kartal (rezervált) 2010.03.15. 13:32:05

@arlequin: asszem valahol nekem is megvan, csak könyvtáram nagy része dobozokba van száműzve. Másik nagy része meg a szülői házban porosodik...
Ajánlom még Szabó Judittól A halál és az átváltozás archetípusait, nagyon jó könyv, csak nem tudom kapható-e még valahol.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.15. 13:46:12

@Kartal (mindenbe beleszól):
Off
Kösz, de tényleg szívből! Az archetipus értelmezése mindig is izgatott. Sokat festettem mandalákat régebben, ,amelyek nem éppen hagyományosak voltak, mert festménynek szántam őket, olajban készítettem, non-figuratív és figurális formák kombinációja, mindnek a fő motívuma a színátmenet (az érzelmi átmenetek és átváltozások pluszból mínuszba, sötétből fehére, fényből árnyékba, de mégis úgy, hogy azok egy és ugyanazon dologról "beszéltek": az ellentétek abszolut egységéről. Egyik motívum a másiknak volt a "túlvilági" tükörképe.

Én Mohás Líviát kedvelem, van egy könyve, nem jut a címe az eszembe, csak azt, hogy Hieronymus Bosch Bolondok hajója fantasztikus képét magyarázza ebből az aspektusból.

Nem tudom, hogy saját "kitalámányom", vagy valaki már rég kitalálta előttem, de például a baranyai és az erdélyi kazettás menyezetű református templomok festett kazettái egytől-egyik mandalák, meditatív képek. És gyönyörűk, úgy mellesleg. De mi ezt is hagyjuk ebek harmincadjára, pedig ezek művészi, vallási és arche-pszichés kincsek.

Kartal (rezervált) 2010.03.15. 14:22:38

@Doña ¡Cara(mba)!: na most megint eldobtam az agyam :-O
Mandalákat én is rajzoltam vagy 15 éve, elég sokat, talán pár még valahol megvan belőlük. Persze azok sem hagyományosak voltak, teljesen saját kútfőből építkeztem.
Természetesen felbukkannak a mandalák másutt is, templomok kör alakú festett üveg ablakai is jól példázzák ezt.
people.w3.org/rishida/photos/sets/slides.php?set=sel-budapest&slide=25
A mandala is egy archetípus, ami bennünk él jó mélyen eltemetve, talán a napot szimbolizálja, talán még csecsemőkorunkból a női mellről megmaradt emlék, nem tudom, de működik bennünk, az biztos. :)

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.15. 14:27:20

@Kartal (mindenbe beleszól): Na, ha így folytatjuk, kiderül te vagy az Animusom:-)))))))

Kartal (rezervált) 2010.03.15. 14:52:30

@Doña ¡Cara(mba)!: most már ideje lesz tegyek egy túrát Pécsen :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.15. 17:19:35

ON :))

"A Szabad Sajtó Alapítvány díjait idén Kálmán Olga, az ATV főszerkesztője, Simon Judit és Bod Tamás újságírók, valamint Tóth Ákos, a Népszabadság hír- és információs rovatának vezetője kapták."

Kartal (rezervált) 2010.03.15. 19:04:04

ja, a vicc másik fele, hogy Házimester adta át a díjakat... méghogy szabad sajtó... áááhhh!

fokabacsi 2010.03.15. 21:05:13

@Kartal (mindenbe beleszól): Ez kész röhej ! Elpirultak-e vajon!

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.15. 21:49:32

@fokabacsi: Szerinted a cipőtalp vastagságú bőr a pofán el tud pirulni?

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.15. 21:52:52

@Kartal (mindenbe beleszól): Ez már a második felkérés a táncra:)))) Vettem az adást. Majd válaszolok:)
De a mai azonos hullámhosszok valóban kissé sokkolóak!

arlequin 2010.03.16. 08:31:03

@Kartal (mindenbe beleszól): a szabad sajtó azt írja meg amit szabad. így már érted? ;-))
szabadság, eftás, szabaccság!!!
OFF
@Doña ¡Cara(mba)!: azok a kazetták valóban varázskörök (mandala magyarul, nem köll ezt cifrázni: varázskör, oszt kész!) és szépek és nem hagyjuk tönkremenni őket. ajánlom még az őrségi szentgyörgyvölgyi ref. templomot. na az! kékfehér, ősi belső-ázsiai ábrázolásmód!
www.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=22383
hu.wikipedia.org/wiki/Szentgy%C3%B6rgyv%C3%B6lgy
a wikis kép sokkal szebb, mint a virtusos...
ON

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.16. 09:22:49

@Kartal (mindenbe beleszól):
Off
Köszönöm az igazi Budapest-arc linket, amit küldtél. Tudod, én imádom Budapestet. Nekem testi gyönyör végigbolyongani belvárosi utcáin, kimenni a Duna-partra, felmenni a Várba. Nézem a Parlament épületét, ezt a pompát, amit Steindl megálmodott - és hazaárulók meg tökfejek ülnek benne. Csúf, kapzsi öregasszonyok, véres szájú vén aggastyánok, csikasz fiatal horda. Mit kell annak a csodaszép épületnek elviselnie!!!!!!!
Nézem-nézem az ezernél is több, pompázatos, de málló homlokzatú palotáit - elhanyagolt szépasszonyunk, Budapest.
Na, nem megyek át szentimentálisba....abbahagyom:)

Szomorú vagyok és fáj a szívem: Kandúrci, Nyikk-Nyikk azt hiszem, haldoklik. Ha az ölembe veszem, egy pehely. Ma itthon dolgozok, csak a férjem ment ki a raktárunkba, így legalább vele lehetek. Annyiszor megígértem magamnak, senkit: se embert, se állatot nem engedek közel a szívemhez, mert a szeretet jó, de fájni is tud. Iszonyúan.

Szóval az én hazám szíve közepe Buda-Pest.
"Őt" is szeretem.

On

Kiharcoljuk a sajtószabadságot!

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.16. 10:13:38

@arlequin: Szép jó reggelt!

Off
Szépségeket küldtél! Sohasem jártam eddig sajnos az Őrségben, a nyáron, ha még élek, feltétlenül elmegyek. Azért úgy nem sétálhatok ki a Föld kapuján, hogy meg ne nézzem saját szemeimmel a szentgyörgyvölgyi kazettákat, főleg a Menny kapuját, a fő, központi csillagot, körbefonva gyöngyvirággal, körötte meg a bárányfelhőkkel.
Hihetetlen, tényleg, mennyire belső-ázsiai! És nem mutogatjuk eleget országnak-világnak! Mert művészi szépségén túl már az is csoda, hogy idevándorol az Alpok-aljáig egy Nagy Kínai Falon inneni világ/túlvilág- és művészeti-látásmód!!!!!! Hihetetlen, ha az ember nem a saját szemeivel győződik meg róla!

És micsoda "visszatalálmány" a varázskör szó! No, ez eleddig, de lehet mindsoháig eszembe se jutott volna!

Igen, ez az: varázskör. A misztikus világ ábrázolási módja és a mindenek átlépésének kapuja!
Ez csodálatos!!!!!!!!!!!!!!!!

Kösz, kedves Bolond!

On

Nincs sajtószabadság sehol a világon. De azért mégis törekeszünk afelé, mert a fény, a napsugaras lét felé szeretünk ballagni, nem pedig az alagútba.

arlequin 2010.03.16. 10:18:40

@Doña ¡Cara(mba)!: OFF még utoljára a kazettákról. az égkék alapon felhőfodrok a hagyományos belső-ázsiai díszítőművészetben a 'buddha-fiakat' jelképezik (vö: jézust is felhő takarta el amikor felemelkedett). magyarul mondva -és ahogy a papom mondaná- a 'szentek gyülekezetét'. szép mi? azt sem ismerjük amink van... ;-))) ONlány

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.16. 11:25:31

@arlequin:
Off

Nem bírom megállni még ezt az egy offot:(((

Mi alig tudjuk megőrizni, azt amink van, az értékét se ismerjük!
És már újat, nagyot is, mintha alig alkotnánk (talán már nem is alkotunk semmit?) Lásd a szerencsétlenkedést a 6-os autópálya ügyében, a 4-es metró vonatkozásában, közben a világ messze maga mögött hagy. Mert hagytuk, hogy így legyen. Nem azért, mert nem voltak/vannak igazi tehetségeink. Csak nálunk győzött a kisszerűség, ami lehúzza a szárnyaló fecskét is az égről:(

Kína 10 éven belül megépíti megainfrastrukturáját - a linket most kaptam a fiamtól - ez egy olyan gyorsvasút-hálózat, amely öszeköti Ázsiát Európával. Az egyik vonal indul a londoni King's Cross Roadról és kiér Peking vasútállomásig, miközben 320 km/óra sebességgel halad. Eljut majd Közép és Kelet-Európáig is, és lesz egy ága Dél-Ázsia fele, Malysia, Szingapur, Vietnam.
Ezzel végképp kiváltják az európai kéz és ész munkáját...Bekebelezik Európát a szorgos, hihetetlenül fegyelmezett, sokat dolgozó kis kínaiak. Még háborút se viselnek...

A szánalmas az ebben, hogy mi egy ellopunk egy komplett metrót, autópályát, felszedjük a vasúti síneket, lassan visszaállunk a lovaskocsi szintjére, de nem azért, mert ökok akarunk lenni és abban akarunk világraszólót alkotni! Mert olyat is lehetne. Vagy valami másmilyet. Ha legalább valami fele húznánk, valamilyen határozott irányba...
Eh, elkeserítő, milyen maflán tűrjük nyomorúságunk, amit aztán kinevezünk tespedségből sorsnak:( Mert Európa vállon vereget, dob egy csókot, mert píszík vagyunk, vagyis igen jól hazudunk már egymás között, a magánszférában is.
Ez megy pillanatnyilag nekünk világszinvonalon, úgy tűnik. A hamis beszéd, hamis világ.

Ázsia meg erre halad:

www.inhabitat.com/2010/03/15/china-to-connect-its-high-speed-rail-all-the-way-to-europe/

Befejezem az offolást, szép napot neked, sokatlátott Bolond!
Üdv. és ON

Tassadar 2010.03.17. 11:18:04

Én azt vettem észre, hogy a jobbikkal szemben úgy működik a sajtó ahogy annak kellene, csak a többi pártnál van ez a seggnyalás.

süti beállítások módosítása