Skip to content


       Szűrés lista

Öszöd előszele kiszivárgott Kövér bajsza alól

"Lesz 2010-ben egyszeri, nagy arányú adócsökkentés, ha a Fidesz kerül kormányra. A politikus arra nem válaszolt, hogy hány százalékos lesz a csökkentés. Mint mondta, ez attól függ, hogy hány "csontvázat találunk a szekrényben". Konkrét számokat akkor lehet majd tudni, ha ismerik a magyar gazdaságnak a választások utáni pontos állapotát." - Orbán Viktor, ATV, 2009. november 11.

"A Fidesz-kormány első gazdaságpolitikai lépései közé az adócsökkentés, a bürokrácia ellen indított "átfogó támadás", a korrupció visszaszorítása és az államreform tartozik." - közölte Orbán Viktor budapesti nemzetközi sajtótájékoztatóján 2010. április 12.-én. 

"Ebben az esztendőben nem fog menni, ez teljesen nyilvánvaló, de az az eltökélt szándékunk, elképzelésünk, hogy négy esztendő múltán, a ciklus végére a magyar vállalkozók átlagos adóterhelése a közép-európai versenytársak átlagához igazodjon. Hat esztendő alatt pedig a munkavállalók adóterhelését is szeretnénk erre a szintre szorítani." - Kövér László, Komló, 2010. április 20.

Adócsökkentés 2016-ban

Keserű lesz ez a narancs ...

Meg is jegyezném - rezignáltan - hogy ez tök jó, ezzel faszán lehet majd kampányolni 2014-ben. Megtetszett az SZDSZ 1998-as, 2002-es és 2006-os kampánya? Most már tényleg csökkenteni fogjuk adókat, de becsszóra?



Tóta W. is megírta reggel frankón: Lassan elő kellene állni az igazsággal, mert bizony gond lesz. 

És ha a Fidesz is "elkúrja" (kétharmaddal) akkor ki veszi át a stafétabotot?
Az LMP?
A Jobbik?
Újra az MSZP Új Baloldal?

3 millió adófizető nem képes EZT az államot finanszírozni.
Főleg úgy, hogy a 3 millióból 750 ezren az államtól kapja a fizetést.
Főleg úgy, hogy a 3 millióból 1 millióan minimálbéresek.
Főleg úgy, hogy csak Málta van mögöttünk foglalkoztatásban.

Azért csalja mindenki az adót, mert minden adóteher az egekben van. Azért vannak az adóterhek az egekben, mert mindenki csalja az adót.
22 csapdája.
És ebből csak 2016-ben mászunk ki?

Kihúzzuk addig, uraim?

Címkék: fidesz válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr571939029

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mesterházy: A Fidesz megszegte ígéretét 2010.04.22. 15:30:59

A szocialista kormányfőjelölt az adócsökkentés ígéretével szembesítette a Fidesz vezetőit. Lendvai Ildikó az ügyészséget féltette.

Trackback: Mi lesz Orbánból, Megyó vagy Fletó? 2010.04.22. 10:39:36

Orbán útelágazódáshoz érkezett. A tegnap történtek (Kövér elszólása az azonnali adócsökkentés elmaradásáról, és Orbán gyors cáfolata) újra aktuálissá teszi a kérdést: Melyik elődjét követi az új kormányfő? Medgyessy azzal kezdte, hogy betartotta m...

Trackback: Azonnali, radikális adócsökkentés 2010.04.22. 09:30:45

"Az adócsökkentésről szólva a pártelnök kifejtette: vita van a "leendő kormányzó erőn" belül arról, hogy melyek azok az adócsökkentési, adóátalakítási lépések, amelyeket már év közben meg lehet tenni, és melyek azok, amelyekkel meg kell ...

Trackback: Adócsökkentés 2010.04.21. 20:13:57

 Járai: Egy héten belül adócsökkentést! 2010. március 9."A választások után felálló új kabinetnek egy héten belül drasztikus adócsökkentést kellene végrehajtania és a mai több mint négytucatnyi adó- és járulékfajta helyett elegendő lenne aká...

Trackback: Két hír 2010.04.21. 12:30:01

A következő két hír között mindössze bő egy hét a különbség. No meg a tartalom.  Április 12. A leendő kormányfő hétfőn tartott nemzetközi sajtótájékoztatóján három konkrét lépést ígért a kormány megalakulása után. Az első és legfontosabb intézked...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy kicsit karcos 2010.04.21. 20:06:47

@Vidéki: most jöttem a Marsról.

Talán ez az oka annak, hogy nem láttam a beszámolót az 5 ropi felhasználásáról.

Pl.:

- 1 ropi tűzoltásra
- 1 ropi a radikális adócsökkentés okozta átmeneti bevételkiesés faktorálására
- 1 ropi 1 millió új munkahely teremtésére a KKV szektornak (1 millió Ft. / új munkahely)
- 1 ropi az egészségügyi és az oktatási rendszer rendbetételére és felvirágoztatására
- 1 ropi az önkormányzatok feltőkésítésére

Át tudnád dobni nekem a beszámolót légyszíves?

2010.04.21. 20:21:24

@Tzimisce: Dehogy nem vagyok normális. Mit kapunk Putyintól? Olajat, gázt, villanyt. Mit kapunk Kínától? Iparcikkeket. Mit kapunk az EU-tól? Felesleges bürokráciát. Szerintem inkább legyünk jóban Putyinnal, vihetnénk ki neki a magyar kaját, mint régen, cserébe adna energiát, és nem volnánk rászorulva, hogy hiteleket vegyünk föl azért, hogy az oroszokat meg a kínaiakat ki tudjuk fizetni ropogós dollárral. Ki vagyunk szolgáltatva az orosznak így is, úgy is, magunkkal baszunk ki, amikor aktuálpolitikai okokból erről nem veszünk tudomást.

@Rwindx: Pedig nekem nagyon úgy tűnik, hogy ebben az országban már csak végletek vannak, palota vagy nyomor, középosztály az csak igen módjával, és azok is inkább a multicégek középvezetői posztjaiból kerülnek ki, nem a magyar kisvállalkozásokból. Tisztelet és becsület a normális magyar kisvállalkozóknak, de az én tapasztalataim szerint nem ez a jellemző. Ismerek olyan 20 főt foglalkoztató vállalkozót, aki saját maga max 50%-al többet vesz ki a cégéből, mint amennyi az alkalmazottai átlagkeresete, nála ez becsület dolga, és nem derogál neki ladával járni. Ismerek EGY ilyet. Az összes többi, akit ismerek, nagyon nem ilyen. Lehet, hogy az én ismeretségi köröm nem tekinthető reprezentatív mintának, de majd a többiek kijavítanak vagy megerősítenek.

@Kicsit Karcos: Akkor vissza a feudalizmusba, a vállalkozókból lesznek a döbrögi uraságok, mindenki más meg kuksolhat a sárkunyhóban szociális ellátás, iskola, orvosi ellátás, nyugdíj, stb nélkül, így jó lesz? Én azt mondom, le a burzsoáziával, szép kis gazdag ország ez, jutna itt mindenkinek most is épp úgy, mint ahogy a XX. században is jutott. Konszolidálni kellene a társadalmat, minimálbért felemelni, maximálbért bevezetni, ne az legyen már, hogy a BKV ellenőr havi 100 bruttóért fagy, miközben egy irodista bálna 4 milliót visz, meg még százat emlékbe amikor kilép. Ne legyen már az, hogy egy rektor 6 milliót visz, az iskola asztalosa meg, aki a szétült székeket enyvezgeti, 72e bruttóból nyomorog. Kell differenciálni, persze, de NEM ENNYIT és NEM ÍGY! És ha a döntéshozóknak, a drágalátós vállalkozóknak nincs önkritikájuk, akkor szülessenek rá törvények! Nekem ez a véleményem. Nem kell velem egyetérteni, de szerintem azért lehet. Már persze kivéve, ha valaki ellenérdekelt.

@Donna (Cara)mba: Ó,. a képlet nagyon egyszerű, a bürokratákat kidobják, és onnantól az "el lehet menni" tézis vonatkozik rájuk is, mint az összes többi munkanélkülire. Havi 25e jövedelempótló két és fél hónapig, utána meg éhen is dögölhetnek, vagy megfagyhatnak a saját házukban tetszés szerint, a kutyát nem érdekli a sorsuk, a szőlőbányászt sem fogja. A kapitalizmusban nem érték az ember, a kapitalizmusban csak a profit az érték, minél kevesebb éhes szájat kell etetni, annál nagyobb. Átképzés már öt éve sem volt, nincs hiány semmilyen szakmából, mindenből legalább másfélszer annyi van, ahány kell. Ha valahol még sem tudnak betölteni egy állást, annak csak az lehet az oka, hogy nem akarják érte megfizetni ami jár. A mezőgazdaság munkaerőigénye a gépesítés miatt kisebb, mint az elmúlt ezer évben bármikor, ez már Kádár alatt is probléma volt, azért indult meg az urbanizáció, ezért honosítottak meg komplett új iparágakat. Ezeket ugye eltűntették, most a probléma újra jelentkezik. És erre a megfelelő ember is csak annyit tudott kitalálni 98-ban, hogy bedugta az embereket az elfekvőbe (egyetemre), hogy legyen minden harmadik ember diplomás, ami nyilvánvaló hülyeség, mert ennyi mérnök meg bölcsész még akkor sem kellett, amikor virágzott a termelő szektor, de neki arra jó volt, hogy az első ciklusát kibekkelje a nélkül, hogy szembe kéne néznie a problémával. Aztán vagy elvégezték, vagy kibuktak, és egyszerre csak kopogtatott Gyurcsány ajtaján a ratkó korszak második generációja állásért, mire ő csak annyit tudott csinálni, hogy széttárta a karját, és kivándorlásra buzdított. Mi a búbánatos apám faszát csinált volna évis sokszáz frissdiplomás, tapasztalatlan irodalomtanárral, kohómérnökkel, közgarázdával meg ügyvéddel?
Végül kérdésedre válaszolva: a görög példa alapján nagyon úgy néz ki a helyzet, hogy az eu meg az imf igenis ingyér' a világ végeztéig finanszírozni akarja azt a struktúrát, ami szemmel látható gazdasági csődállapothoz vezet. Egyszerűen nem mernek szembenézni a problémával, próbálják besöpörni a szőnyeg alá, már évek óta. :-( Pedig eljött az idő, hogy szembe kellene... mert a vagyont már feléltük, a kölcsönöket is feléltük, ha kitör az éhséglázadás, az nem lesz jó se a politikusoknak, se a tőkés burzsoáziának.

Vidéki 2010.04.21. 20:22:41

@Egy kicsit karcos:
Nem tudok átdobni, de fordulj talán az IMF-hez, vagy kezelőorvosodhoz, vagy gyógyszerészedhez.
El tudom képzelni, hogy az átadás átvételkor sok minden kiderül, ha kiderül és egyszer majd talán, valószínű, hogy lehetséges, hogy leszivárog valami hozzánk is.

Egy kicsit karcos 2010.04.21. 20:29:55

@Vidéki: szóval nem tudsz az IMF-hitel felhasználásáról lófüttyöt sem, de oltod azokat, akik szerint ennek igencsak meg kellett volna látszania az országon, és a 0 látszatból arra a következtetésre jutottak, hogy elkúrta ezt IS a Gyurcsányi-kormány?

Értem.

Lényeg, hogy az IMF rendes volt velünk. Tudod mit: szerintem akkor is rosszul jártunk volna, ha nem kérik vissza a pénzt, mert a rossz helyre elköltött pénznél az is jobb, ha megesszük.

Sajnálom, hogy az ekézésen és pár lejárt lózungon kívül másra nem futotta. Azt azért egy kicsit hiányoltam, hogy azt mondd, hogy a kedvezőtlenebb kamatozású hitelek kiváltására fordítottuk. Vagy hogy nem használtuk fel, csak demonstrációs célból kértük kölcsön, hogy nekünk ilyen gazdag haverjaink vannak a bajban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.21. 20:31:44

a 2 plakát undorító

az szdsz maga is az
gusztustalan

2010.04.21. 20:34:14

@Gerusz: Van még egy harmadik opció: leértékelni a forintot a béka segge alá. Akkor a saját kis belterjes piacunkon eljátszhatunk, meg jókat exportálhatunk is. Igaz, ez némi kényelmetlenséggel járna a lakosság szempontjából (a műszaki cikkek megdrágulnának), de hát négy évig csak ki lehet bírni új mobiltelefon vásárlása nélkül, ha cserébe beindul a magyar termelő szektor végre.

Egy kicsit karcos 2010.04.21. 20:41:15

@csernaja obca: ez a "vegyük el a gazdagoktól, és adjuk oda a szegényeknek" ez nagyon nem az én tampóm. Pl. a rektoroknak, akik akár több tízezer hallgató tanulmányaiért felelnek, abszolút nem sok 6 millió forint. Számon kellene kérni, mit tesznek érte, és ha kiderül, hogy szart sem, akkor kirúgni, és mindezt addig csinálni, amíg alkalmas ember nem kerül a székbe. Oszt akkor majd több jut az asztalosnak is. Nem egyszeri pénzként; folyamatosan.

Rwindx 2010.04.21. 20:42:26

@csernaja obca:
Nekem ahogy leírtam más a tapasztalatom, természetesen nem azt állítom hogy nincs egy olyan réteg akit leírtál, de az közel sem általános, és számszerű arányaiban elenyésző, inkább azért tűnik ki mert túlságosan feltűnő amit csinálnak. Azt a cégvezetőt nem jegyzed meg aki egy tök átlagos mindennapi autóval mászkál és-vagy egy lakóparkban lakik.
Szerintem.

Marcellusca 2010.04.21. 20:50:46

Ja, Török Gábornál is ez a téma.
Természetesen ott is megjelent zoli29 és kampányolt. :)

És egy komment tetszett.
Íme:
" EMU 2010.04.21. 19:55:55
A fidesztől eddig kizárólag azt lehetett hallani, a válság kapcsán is, sőt főként, hogy azonnal adót kell csökkenteni, ezt követelték a kormánytól éveken keresztül, függetlenül az aktuális gazdasági helyzettől, mindre az volt a válaszuk, hogy azonnali adócsökkentést, mert az az orvosság mindenre. Lehet ezt szépíteni, lehet ezt magyarázni, nyilván az adócsökkentésnek helye sincs most, de ettől még a képmutatás képmutatás marad, a kamu kamu marad, a megvezetés megvezetés marad. Ugyan nem Őszöd, de egy olyan párttól, amelyik sosem hazudik, a vezetője meg azt sem tudja mi az, azért ez gerinctelen dolog. No nem a mostani bejelentés, hanem az éveken át tartó hazudozás az adócsökkentési politikájukról. Csak emlékezni kell, mindenre az volt a válaszuk, a válságra is, hogy azonnali adócsökkentésre van szükség. Végighazudták az elmúlt 4 évet, mert nem most kamuznak, ép ésszel senki nem várja, de nyilvánvaló, hogy végighazudták az elmúlt éveket, sőt ugye az előző választási kampányukban is már ez volt a fő csapás. Hazugsággal hatalomra kerülni meg mint tudjuk illegitim, a zemberek akarata ellen való, monnyon le, hugyozzuk szét a Kossuth teret."
xD

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 20:57:41

@Vidéki: Hát hajrá, okos emberek! Reméltem is, hogy valakik azért csak látják a kiutat:)

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 21:01:08

@El Topo (Sgt. Elias): Azért írhattál volna valami biztatóbbat is. Mibe került volna az neked?;-D
Általában egyenesen, néha sarkosan fogalmazok én is, de egy kis ingyér" hitet se hagyni?

Olyan "émbertelen":)

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 21:02:38

@Marcellusca: Várgyál, mer' lemaradtam. Mire írod, hogy oszt mér' nem?

2010.04.21. 21:03:38

@Egy kicsit karcos: Fordítva ülsz a lovon. A tőkés burzsoázia veszi el a proletároktól a pénzt. A tőkés haszna a munkás ki nem fizetett munkabére. Nekem te ne magyarázd, hogy egy tőkepénzes termelés-szervezői munkája (már ha egyáltalán végez ilyet, és nem egy üv igazgató csinálja helyette), szóval nekem te ne magyarázd, hogy egy tőkés akármilyen munkája vagy tevékenysége százszor annyit ér, mint a neki dolgozó munkásé. Lehet, hogy háromszor annyit ér, vagy ötször annyit, de annál többet aligha, az már nem más, mint lopás, kizsákmányolás, a véletlen folytán létrejött előnnyel (termelő eszközök tulajdonlása) való visszaélés. Különösen gyomorforgatónak tartom ha a kizsákmányolás olyan mértékű, hogy tényleges nélkülözést okoz a kizsákmányoltaknál: nem td fűteni, egészségesen táplálkozni, vagy betömetni a lyukas fogát. Az ilyen mértékű érzéketlenséget semmi és senki nem tudja nekem megmagyarázni, egyetlen egy esetben tartom elfogadhatónak: ha a rossz üzletmenet kényszeríti erre a munkáltatót, és ha a munkáltató _szolidaritást_vállal_a _nélkülöző_dolgozókkal_.

Marcellusca 2010.04.21. 21:05:32

@Donna (Cara)mba: Hát esztetet irtad:
"A testem sajnos nem csak szellemmel és fénnyel él:"
Erre föl kérdezem én:
"Oszt', mé' nem? :DDDD "
Pedig sokkal ócsóbb lenne, oszt' még a zadócsökkentésre is tojhatná'. :D

Egy kicsit karcos 2010.04.21. 21:12:28

@csernaja obca:

Elvtárs! Ha a vezérigazgatódnak ilyen könnyű a munkája, akkor miért nem gyúrsz rá egy kicsit, és veszed át a helyét az irigykedés helyett?

Vagy ha neked ez nem fekszik, hogy felelősséget vállalj párszáz emberért, azok családjáért és ugyanannyi ügyfélért, akkor miért nem taníttatod ki vezérigazgatónak a fiad az irigykedés helyett?

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 21:12:31

@Vidéki: Azt azért tudod, kedves Vidéki, hogy az IMF pénzét mi IS adjuk:( A tagállamok befizetnek egy megszabott qvótát - tehát Magyarország is - , annak a valahányszorosát engedik lehívni, persze kamatért nem ingyér' - a saját befizetett pénzqvóta részünket is kamatért kapjuk vissza - és a tetejáben még jogot is kap a nemzetek feletti IMF az adott ország gazdaságpolitikájának az aktív alakításához. Holott mi is befizetők volnánk a közös kasszába, amiből áll az IMF, vagy mi a varjú...

Te tényleg nem hallottál a legendás argentin példáról? Ugye ez humor:)

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 21:15:58

@Marcellusca: Hát gyakorolni fogom, na! Nem mert ínyemre van, csak mert muszáj lesz. De az is lehet, nem csak nekem.

A Zorbánnál úgyis sorba állnak már az eladósodott vidéki fideszes városok. Szted majd a Zorbán vagy a Kövér megkérdezi: osztánék ugyan há szórtátok a lét? Ti is, fiaim Brutus(ok)? :)

2010.04.21. 21:16:22

@Rwindx: Tapasztalatokról nincs értelme vitázni, mert az mindenkinek más és más, kortól, földrajzi pozíciótól, iparágtól és ezer más dologtól függően. Én minden esetre nem látok túl nagy különbséget a magyar kisvállalkozók vagy a multinacionális tőke általi kizsákmányolás között. Lelkesen fogom vinni a fáklyát a magyar vállalkozókért - amint nem kínálnak vastagon a multionacionális hiénák alá bérben, nem vágnak pofákat, ha valaki szabira akar menni, és egyáltalán: betartják a Munka Törvénykönyvének előírásait. Jelenleg az én köreimben mindenki a multiknál keresi álmai állását, aki nem akar sokat tipródni, az meg a közszférába próbál beszivárogni, a magyar munkáltatók kegyeiért (egy-két nevesebbtől eltekintve) nem túl nagy a versengés, én úgy látom.

Thulsa Doom (törölt) 2010.04.21. 21:16:44

Kövér sohasem mondott ilyet! Ez csak a Jobbikos Teherán-Moszkva tengelyű szélsőséges nácibolsevistákok terjesztik! Igenis lesz azonnali radikális adócsökkentés, két hét alatt Viktor rendet tesz, ahogyan ígérte! Ne higgyünk a sötétben bujkáló radikális felforgató elemek aljas propagandájának! A fideszesek sohasem hazudnának a szeretett népnek!
Higgyünk a szeretet és az összefogás erejében és az adócsökkentésben meg az egymillió munkahelyben! Aki nem ebben hisz az egy kibaszott jakobinus - vagy mi...!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.21. 21:17:05

@Vidéki:

Ha azt írom, hogy "hiszek Orbán Viktorban, hiszek a fidesz kormány kompetenciájában, hiszek Magyarország felvirágzásában", az megfelel neked?

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 21:24:51

@El Topo (Sgt. Elias): Most már pompásan érzem magam!:-)
Igazán nem vádolhatlak kicsinyességgel:)

Rwindx 2010.04.21. 21:25:52

@csernaja obca: Figy ha, nincs "tőkés burzsoázia", akkor a munkás egyszerűen éhenhal, vagy elkezd vállalkozni. Ha elkezd vállalkozni akkor utána ő válik tőkéssé. Az átlag ember nem tudja saját magát eltartani, élelmiszert és minden egyéb szükségletét megtermelni mivel sem nem ért hozzá, vagy ha igen de sok féle dolgot művel akkor nem lesz hatékony, erre kurva régen, jó néhány ezer éve rájöttek már. Lehet kivonni a képletből bármit, de a vége éhhalál lesz.

A másik amit nem veszel figyelembe, ahogy a "tőkés burzsoá" veszi fel a k. hitelt a vállalkozásához hogy tudjon egyáltalán vállalkozni, a legtöbb esetben a teljes vagyonát és egzisztenciáját kockáztatja a folyamatosan. A munkásnak semmilyen kockázatot nem kell vállalnia a pénzéért, egyszerűen dolgozik és kész, a kockázata elenyésző, ha talál jobb állást akkor kilép és átmegy dolgozni. Ha esetleg büdös a munka akkor éhenhal, ami ma Mo-n nem igazán igaz, a szociális háló miatt amit igénybevehet.

Ez már kezd nagyon kommunista szagú lenni. Úgy csinálsz mintha már nem láttuk volna egy ilyen rendszer eredményét, totális csőd, szegény és nélkülöző emberek. Tudod ha annak idején a kapitalista országokból menekültek volna ide az emberek és nem fordítva, akkor nem mondanám hogy ez faszság.

2010.04.21. 21:28:05

@Egy kicsit karcos: Elszegődnék én vezérigazgatónak is, de olyan állásokat csak a Kocsisoknak, Kamarás Miklósoknak, Gerendás Józsefeknek, Hónig Pétereknek van esélye. A földi halandótól kapásból "legalább öt év vezérigazgatói tapasztalatot" kér a személyzetis, és el is értünk a tyúk vagy tojás problémájához, amit csak egy jó kis politikai protekció oldhat föl. A felelősségvállalást meg ebben az országban inkább ne feszegessük. ;-)

Egy kicsit karcos 2010.04.21. 21:35:45

@csernaja obca: ajánlom a fölötted lévő hozzászólást.

2010.04.21. 21:40:55

@Rwindx: Az egy nagy hülyeség, hogy tőkés nélkül a munkás éhenhal, a tisztes kisiparos pedig nem tőkés, hanem tisztes kisiparos, aki a saját termelő eszközeivel és a saját szaktudásával, munkajövedelemre tesz szert. Ezzel szemben a tőkepénzes pontosan az, aki a munkás nélkül éhen halna, akárhány hold földje, akármilyen kenyérgyára is van, mert ő tipikusan nem a szaktudásával és nem a munkájával keresi meg a kenyerét, hanem azzal, hogy a saját részre kisajátított termelő eszközeivel másokat dolgoztat, de nekik munkájuk teljes értkét bér gyanánt ki nem fizeti, hanem annak kisebb vagy nagyobb részét egyszerűen ellopja. Az árucsere, sőt, az általános egyenértekes útján való árucsere meg köszöni, de többezer évig létezett a kapitalizmus feltalálása előtt is, nem kellett senkinek sem mindenhez értenie, a feudalizmusban, rabszolgatartó társadalmakban is volt specializálódás, és a kor műszaki színvonalán igenis hatékonyan termeltek.
Azért, hoyg hitelt vett fel, senkinek nem jár semmi, max egy jó kiadós seggberugás, ami meg a kockázatvállalást illeti, éppenséggel a munkásis kockáztat: azt kockáztatja, hogy a robot végén a drágalátós tőkés egy kurva buznyákot nem fizet neki, mint ahogy történt az mondjuk az M0-ás híd kivitelezőivel. Sőt, a tőkés tulajdonképpen krvára nem kockáztat semmit, hiszen a befektetett tőkéje állóeszközben és nyersanyagban van, ha nem előbb, hát utóbb azt értékesíteni tudja, míg a munkás az elvégzett munkájáért senki mástól nem remélheti annak ellenértékét, csakis attól a tőkéstől, akinek dolgozott.
Amúgy a kapitalizmus is totális csődbe jutott már néhányszor. Pl. 1929-ben. Vagy 2008-ban. Ez a rendszer semmivel sem életképesebb, mint a szocializmus, de legalább kurva igazságtalan is.

Thulsa Doom (törölt) 2010.04.21. 21:44:36

@Rwindx:
"ha, nincs "tőkés burzsoázia", akkor a munkás egyszerűen éhenhal!" Erre azért nem vennék mérget!! Ellenben a "burzsoá" (Istenem, micsoda idióta szó....) biztosan éhenhal, ha nincs munkás. De egye fene, egyezünk ki egy döntetlenben.
Azok a vállalkozók pedig, amiről te beszélsz, akik saját erejükből nőtték ki magukat már jórészt tényleg "éhenhaltak". Nem bírták a versenyt az állami csecsen- Eu pénzeken lógó, alvállalkozóknak nem fizető, befolyással üzérkedő szarházikkal. Ezek pedig semmi hasznot nem hajtanak, csak a pénzt viszik. Őket a pokolra és kardélre kívánni nem kommunista faszság, hanem alapvető gazdasági szükséglet.

Horizont 2010.04.21. 21:50:45

@Sliders:
Képzeld tudjuk, hogy nem lehet csodát csinálni 3 nap alatt, azt is tudjuk, hogy nem kolbászból lesz a kerítés,tudjuk, hogy elbaszkuráztak mindent a szocik + szdsz , de azt is tudjuk, hogy nem kéne ígérgetni se, ha nem tudják hogyan áll a kassza, ha meg esetleg sejtik, hogy üres pláne nem!

Egy kicsit karcos 2010.04.21. 22:00:19

@Horizont: de hát a fideszes ígérgetés az más, mint a szoci! A szocik azért ígérgettek, mert hazug disznók, és a vérükben van a hazugság. Ezzel szemben a Fidesz reményt kínált a hazug szoci disznók miatt kétségbeesett embereknek, reményt, ami élteti a lelket, reményt, ami segít kitartani nekik, amíg két darab jól irányzott x-szel ki nem penderítjük a hazug szocikat a hatalomból. Hát nem érted?

Jurganov 2010.04.21. 22:01:49

érdekes kis vita alakult itt ki :) mekkora móka már, hogy a munkás éhenhalna ha nem lenne aki lehúzza :) ez tetszik. komolyan. vagyis a paraszt, aki tudom hogyan lesz a búza, a molnár aki meg tudja őrölni és a pék aki ebből kenyeret tud sütni éhenhalnának ha a saját földjükön/malmukban/stb dolgoznának. ezt így hogy? van az a nagyon régi mondás:"ha a paraszt nem sz*rik, az úr nem eszik" ez lehet közönséges, de nagyon igaz.

Rwindx 2010.04.21. 22:02:26

@csernaja obca:
A kisiparos ugyanolyan vállalkozó mint a nagyiparos, csak a volumen más. A kisiparos is foglalkoztat embereket, ahogyan a nagyiparos, pénzre van szüksége ahhoz alapanyagot vásároljon, kifizesse a neki dolgozók bérét.
Abban igazad van hogy a a tőkés is éhen halna a munkások nélkül, de ettől még a munkás is a tőkés nélkül. Aki nem látja a szimbiózist azt semmit lát.
"a saját részre kisajátított termelő eszközeivel másokat dolgoztat," Mi az hogy saját részre kisajátított, ez gyurcsány meg a többi seggfej akik ellopták a közpénzt. Úgy gondolod hogy minden vállalkozó így indult????
Már marxizmuson vitatkozunk szerintem, de ha azt mondod hogy nem fizeti ki a munkája teljes értékét a munkásnak. Mi a munkás munkájának értéke? Nem az amiben megegyeztek? Ha ezt nem fizeti ki akkor ezért a törvény szerint elítélik.
Az árucsere és a kapitalizmus között azért volt jónéhány ezer év, amikor is pénz vagy pénzszerű eszközt használtak az érték kifejezésére, az árucsere már a kis populáció esetében is igen zűrös volt. Ma próbálj meg árucseréből beszerezni mindent. Mondj egy példát hogy mit állítanál elő mint önálló ember és a termékedet cserélgetnéd, kenyérre, lakásra, számítógépre, internetre, postai szolgáltatásokra, autóra, benzinre, és áramra, satöbbi.
"a kor műszaki színvonalán igenis hatékonyan termeltek" azon igen, de ha megvizsgálod az emberi populáció méretét a Föld nevű bolygón, hány millárd ember halna éhen az első 1 évben, ha ugyanazon módszereket alkalmaznánk pl élelmiszer előállításra mint mondjuk 400 éve csak éppen a mi korunk eszközeivel? Vagy 3-4 milliárd kapásból.
Mivel egy államot hoztunk létre nevezetesen Magyarországot, és az államhoz törvényeket, amelyek megvédik a munkásokat attól hogy büntetlenül ne fizessék ki a bérüket, ezért a munkások védve vannak, kockázatuk minimális. míg a vállalkozó hibás döntését követő csőd ellen semmi sem véd. Az marhaság hogy a tőkésnek minden java kézzelfogható, ez akkor lenne igaz ha egy cég pont akkora értékű lenne mint amennyi a materiális értéke, az ma egyáltalán nem igaz. Azaz egy vállalkozó bukhat nyugodtan akár 1 milliárdot, hogy csak egy irodát bérel és van 50 számítógépe.
A 1929-ben a kapitalizmus nem jutott csődbe, ahogy 2008-ban sem és a 1929 előtti válságok idején sem, és a két dátum közötti válságok idején sem (fura mi? k. sok volt) És mivel még mindig itt van többszáz év elteltével is, ez mutatja életképességét, természetesen sokat fejlődött és még fog is. A szocializmus meg még annyi ideig sem létezett volna ha nem lett volna a kapitalizmus, mely hitelekkel tömte ki, hogy valahogy döcögjön egyáltalán. Ja és mivel a szocializmus nem tekinti értéknek az egyes egyének többlettudását, extra értékeit, hanem azokat belevasalja a szürke átlagba én a szocializmust tartom nagyságrendekkel igazságtalanabbnak.

Egy kicsit karcos 2010.04.21. 22:04:30

@Jurganov: a paraszt úr, a maga ura. Ezen felül burzsoá is, mert kizsákmányolja a napszámosokat, akik azt a földet kizsákmányolás nélkül is meg tudnák művelni, ezért náluk lenne a helye. Egy valódi rendszerváltás elsöpörné a kizsákmányoló, burzsuj parasztokat, akik éhen halnának, mert nem értenek semmihez, csak a napszámosok lehúzásához.

Jól mondom?

Jurganov 2010.04.21. 22:08:47

@csernaja obca: szembe mernek nézni a problémával, egyszerűen csak azért viszik így tovább mert ez esetben az államok még inkább eladósodnak, és a háttérben álló pénzemberek gyakorlatilag a világ urai lesznek. szó szerint megveszik kilóra. ez pedig háborúhoz fog vezetni.

Rwindx 2010.04.21. 22:09:21

@Jurganov:
Jurganov te mit termelsz amit megehetsz?
Ha leesett volna nem az élelmiszerelőállító munkásokról beszélgetünk.
Ha számítógépet szerelsz össze azt meg tudod enni? A könyvelést meg tudod enni? stb, stb

@Thulsa Doom: Neked is szól a fenti.
Amit meg írsz a vállalkozásokról hogy mind állami csecsen lógnak értük nem kár kicsit mulatságos, ha megnézzük hogy a regisztrált gazdasági szervezetek száma 2009-ben 1.6-1.7 millió volt... Nyilván állami csecsen lógnak. Én is, ugyan még nem tudom hogyan de biztos.

Thulsa Doom (törölt) 2010.04.21. 22:13:11

@Egy kicsit karcos: A paraszt és a napszámos is kizsákmányolja a földet, így nem jut elég élőhely az erdő, mező állatainak. A szegény rovarokat lepermetezik, veszélyeztetik a biodiverzitást, ezáltal a Földanyát. Én azt mondom, haljon éhen mindenki, kivétel nélkül. Ez így igazságos!

Jurganov 2010.04.21. 22:13:43

@Egy kicsit karcos: :) nem teljesem erre gondoltam. csak annyit, hogy amennyiben modellezni kellene, akkor az egyenletből a hmm...tőkés arcokat lehetne leginkább kihúzni. ők azok akikre nincs szükség ahhoz, hogy működjön a rendszer. van aki termel, van aki fogyaszt és a kettő között vannak azok akik leveszik a hasznot. nélkülük pedig legalább ilyen jól, ha nem jobban mennének a dolgok.

Jurganov 2010.04.21. 22:17:05

@Rwindx: szeretem mikor hasítod a szőrszálat :) azért választottam a kenyeres példát mert így egyszerűbbnek tűnt, mint pl azt mondani, hogy ha felépítem a pék házát akkor amíg élek ad nekem kenyeret vagy leírni sok-sok csereberét, aminek a végén ugyanoda lyukadunk ki :)

Rwindx 2010.04.21. 22:23:22

@Jurganov: És ez ebben a formában mikor működött az elmúlt mondjuk csak kétezer évben? Hogy én csinálok neked valami majd te életed végéig akármi... ha elköltözik a pék akkor beszoptad, vagy neked kell odébbállnod, mert mondjuk máshol is kell építeni egy házat... egyébként szerintem te is érzed hogy ez nincs átgondolva. :)

Ja még egy adat:
A mezőgazdaságban kb 130.000 fő dolgozik ma.
Az élelmiszeriparban kb 110.000fő.
Tegyük fel (ami azért nem igaz) hogy ők el tudnák magukat látni legalább élelmiszerrel, és a családjukat amit vegyünk 4 fő per családnak.
Ez azt jelenti hogy kb 1 millió ember nem halna éhen Magyarországon ha hirtelen mindenkinek magának kellene ellátnia önmagát. Az aki még állatot sem látott élőben csak aktákat mondjuk Budapesten az miből látná el magát? Vagy elmegy dolgozni egy nyomorult vállalkozóhoz, vagy elkezd vállalkozni, esetleg fogja magát és vesz földet (miből?) és elkezd gazdálkodni, várható eredménnyel...

Igen, van egy jó pengém, kifejezetten szőrszálakhoz.

Thulsa Doom (törölt) 2010.04.21. 22:24:19

@Rwindx: Ha ennek az általad említett 1'700'000 gazdasági szervezetnek legalább a tíz százaléka végezne valamiféle értrékteremtő munkát, akkor nem itt tartanánk. Ezeknek a döntő része sohasem működött fantomcég, ami csak az adóelkerüléshez kell.
Ma jó ha két-három millió ember dolgozik, rájuk jut majdnem kétmillió "gazdasági szervezet". Te nem látsz ebben semmi különöset?

Jurganov 2010.04.21. 22:27:43

@Rwindx: igen, az általam említett rendszer nagy tömegeknél nem működik. de még egy dolog utána lépek is: az én munkámmal napi 1.2-1.5 milliót termelek a cégnek amiből nekem havi 80-100 k bruttó jut. értem én, hogy nagyon szükség van rájuk( tőkések, gazdagok, öltönykék), csak azt nem értem, hogy miért kell ekkora haszonkulccsal dolgozni.

Egy kicsit karcos 2010.04.21. 22:27:49

@Jurganov: de miért akarsz kihúzni bárkit is az egyenletből? Olyan ez, mint ha azt mondanád, hogy kihúzod az óceánokat a Földről, mert levegő akkor is lesz, krumpli is lesz, ha meg szomjasak vagyunk, majd facsarunk almát, legfeljebb nem eszünk majd bálnát, na bumm.

Rwindx 2010.04.21. 22:33:34

@Thulsa Doom:
Nyilván sok inaktív van. Megkereshetem hogy mennyi aktív ezek közül, de addig max ugyanolyan légből kapott az én 50%-os becslésem, mint a te 10%-osod.

Rwindx 2010.04.21. 22:39:43

@Jurganov:
Mondjuk nekem furcsának tűnik ez a napi másfél millió forintos eredmény. A bevétel kapcsán biztosan nincs semmilyen költség? Nagyon fura lenne, vagy olyan helyen dolgozol amit most nem tudok hova tenni.
Egyébként ha szerinted ennyi az egész, akkor te is megtehetnéd ugyanezt a tevékenységet nem? Csernaja obca kifejtette nem kell érteni semmihez, csak dől a lé. Hitelt veszel fel (vagy eredeti tőkefelhalmozást hajtasz végre) és nincs más teendőd.
Persze most ironikus voltam.

Thulsa Doom (törölt) 2010.04.21. 22:43:21

@Rwindx: Ne a statisztikákat nézd, hanem valóságot! Azt nem lehet meghamisítani. Magyarországon a termelő üzemek döntő többsége csődbe ment, a néhány új pedig bizony állami csecsen lóg (adókedvezmények, vissza nem térítendő támogatások, munkahely teremtési támogatás..stb). Természetesen nem az egyik napról a másikra vegetáló egyéni vállalkozókról beszélek, hanem a "nagy" cégekről.

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 22:49:50

@Thulsa Doom: Ezt bizony jó látod, te, aki az ír whyskit kedveli:) Az pedig rossz ember nem lehet, főleg hamisságot nem szólhat:)
Szal igazat szóltál (most is).

Rwindx 2010.04.21. 22:55:02

@Thulsa Doom:
A statisztikákat kell néznem mert nem lehetek ott mindenütt hogy mindent lássak mindent megnézzek. Ez van.
Egyébként a "nagy cégek"-kel szemben szerintem túlzott elvárásaid vannak, Mo-n a kkv-knál van a foglalkoztatottak majd 40%-a. Igen ez is statisztika.
Az én meglátásom szerint (és erről most nincs statisztikám) főleg a még kommunizmusban alapított termelő üzemek mentek csődbe, ugyanis azok mentalitásával hatékonyságával nem lehetett szereplőnek lenni egy nem teljesen államilag szabályozott piacon. Kevés kivétel volt.
Egyébként meg cégek jönnek mennek.
Létezik ma Magyarországon az a jelenség amit te mondasz, és én is rühellem, de ez köszönhető a sajátos "rendszerváltásunknak" szerintem, ahol a kommunista utódpárt a gazdasági javak jelentős részét átmentette magának, majd annak segítségével épített ki új politikai hatalmat és klientúrát, és ezt az egész berendezkedést szokványossá tette. Viszont a vállalkozásokhoz képest ebből darabra szeritem kevés van, néhány tízezer, és valamely poltikai párthoz köthetők. Ezt a módszert fel kell számolni. Mostanában elindult valami, meglátjuk mi lesz a vége.

gézukácska 2010.04.21. 23:00:44

@Vidéki:
Te tényleg ennyire hülye vagy?
Ebben az országban láttál már valaha adócsökkentést?
Nem is fogsz soha!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.04.22. 00:57:51

@Donna (Cara)mba:

apropó ...
igazi amerikai hazaffy nem is iszik vizet, mer
azt a komcsik fluorizálják....

/ dr strangelove /

Füsilier 2010.04.22. 07:32:45

Összegszerűen mennyi is a magyar állam adósságállomány évi törlesztő részlete..???
(nem vagyok nagy kurkász, valaki majd biztos megtalálja)
Ha a GDP kb 80%-a, akkor ez azt jelenti hogy a befolyó adók 80%-a megy azonnal külföldre ugye?
Akkor miről beszélünk..? Ezt kell átstrukturálni, időleges csökkentést elérni, különben nem tudják működtetni az országot vagy a gazdaságot beindítani.

Vidéki 2010.04.22. 07:44:08

@gézukácska:
Kérdezed: „Te tényleg ennyire hülye vagy?
Ebben az országban láttál már valaha adócsökkentést?”

Én láttam már adócsökkentést, mert olyan öreg vagyok, hogy vannak emlékeim a 2006-os választási kampányról.

A választások előtt 5%-os ÁFA csökkentést sikerült megvalósítani.

Igaz, hogy akkoriban „dübörgött a gazdaság”.

Vidéki 2010.04.22. 08:03:53

@Rwindx:
Írod:

„Abban igazad van hogy a tőkés is éhen halna a munkások nélkül, de ettől még a munkás is a tőkés nélkül. Aki nem látja a szimbiózist azt semmit lát.”

Ez eszembe juttatja a rómaiak idejéből Menenius Agrippa történetét.

A plebejusok nem bírván már elviselni, hogy a patriciusok minden jogot és anyagi előnyt kisajátítanak, kivonultak a városból a Szent Hegyre. A patriciusokat ez gondolkodásra késztette és az okos közvetítőt Menenius Agrippát küldték ki a néphez. Ő azzal érvelt, hogy a társadalom hasonlít az emberi testhez. A fejnek fontos szerepe van de hasonlóan fontosak a kezek, lábak és a gyomor. Csak ezek együttműködése teheti a testet egészségessé és erőssé.

A patriciusok és a plebejusok is megértették a hasonlatot. Olyan törvényeket hoztak, amelyek biztosították a plebejusok érdekeltségét is a társadalom fennmaradásában. Ez az akkori viharos időkben és a későbbi évszázadokban. hatalmas stabilitást biztosított a római társadalomnak.

fogash 2010.04.22. 08:30:01

jóreggelt...

Az IMF-fel kapcsolatban javaslom az alábbi filmecske megtekintését:

nativefusion.hu/zeitgeist/

Remekül felvázolja, hogyan tegyünk tönkre egy országot by IMF.
- zúdítsunk rá mérhetetlen mennyiségű hitelt --> csekk
- szabjunk feltételeket "strukturális változtatásoakt" --> csekk
- szűkítsük a szociális ellátórendszert --> csekk
- zárjunk be/tegyünk fizetőssé kórházakat --> csekk
- csökkentsük a nyugdíjakat --> csekk
- emeljük az adókat --> csekk
- szerezzük meg a közműveket multiknak -->csekk (GDF, EDF, SUEZ, E-On...)
- emeljük a közművek árát drasztikusan --> csekk (pécsi vízmű, áram, gáz, benzin...)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ezek eddig megtörténtek nálunk is. Meg Panamában és attól délre szinte minden D-Amerikai országban, Afrikában, stb.

Ami ezekben az országokban történt ezután:
- tömegek végleges elszegényedése
- nemzetközi multik által kiszivattyúzott pénz
- zsírgazdagon kiszállt IMF
- a megszorítások miatt csökkenő GDP, aminek arányosan EGYRE NAGYOBB hányada megy adósságszolgálatra. Így negatív spirál áll elő, az adók növelése miatt cégek mennek tönkre (kkv) , emiatt emelik az adókat....

IMF szakértők???? LÓÓÓÓÓF@SZ...

Beinteni nem tudunk az IMF-nek, ahhoz kicsi az ország hogy külkereskedelem nélkül megéljünk. Beinthetnénk, ha összesimulnánk az orosz-kínai tengellyel, ekkor legfeljebb a nyugati brandeknek kellene búcsút mondanunk.

A reálisabb lehetőség, hogy újratárgyaljuk az IMF-hitelt, néhány évre alacsonyabb törlesztőrészletet alkuszunk ki, hogy a meginduló, teljesítőképesebb gazdaság a jelenlegi(nél alacsonyabb) adókulcsok mellett is tudja fizetni a törlesztőrészletet.

mellesleg az IMF segélycsomag is a BANKOK konszolidációjára ment el, vagyis nem a TE hiteledet fizették ki belőle, hanem azt a különbözetet, ami a fejed fölül áron alul eladott lakás és a bank könyveiben szereplő tartozás különbözete (=a bank " vesztesége") volt. Vagyis a bank a könyvében szereplő csilliárd Ft minuszt eltörölte, de te az utcára kerültél.

again: nativefusion.hu/zeitgeist/

haha13 2010.04.22. 08:38:40

@fogash:

"Ezt pl. én sem értem, sőt én is úgy gondolom, hogy ha bevezetnék az egykulcsos 17%os adót, akkor:"

Olvass, tudakozódj, tanulj:
"211 igen, 152 nem szavazattal, 1 tartózkodással megszavazták az új adócsomagot. A közteherviselés rendszerének átalakítását célzó törvény értelmében az adófizetők többsége a jelenleginél jelentősen nagyobb adóalap után fog a jövő évtől adózni, azonban kisebb kulcsokkal és jóval magasabban meghúzott sávhatár mellett. Az új adótörvény értelmében a személyi jövedelemadó 17 százalékos adókulcsának sávhatára először 5 millió forintra, majd 2011-től 15 millió forintra emelkedik.

2009-06-29"

fogash 2010.04.22. 08:45:37

@haha13:
ja, a szuperbruttóra vonatkoztatva 17%, ami egy szinte VIRTUÁLIS megtakarítás, hiszen egy lényegesen megnövelt adóalapra vetitve adózol a kisebb kulccsal. A semminél persze picivel jobb, de a valódi és drasztikus csökkentéstől azért távol áll.

Akárhonnét is nézem, a cégem által rám költött 100Ft-ból kb 35-38 landol a zsebemben (28-30, ha az ÁFÁT is leszámolom). Amíg a "nekem" adott pénz 2/3-át az állam ilyen-olyan jogcímen visszaveszi, addig azt hiszem nem csokipuding az a barna krém a palacsintában... :(

Vidéki 2010.04.22. 08:58:22

@fogash:
Sok rosszat írtál az IMF-ről, de feltételezem róluk, ha régebben nem is voltak mindenben sikeresek, képesek levonni a tanulságokat.

Szóval azt tanácsolnám: ne bántsd az IMF-t, mert most is az ő lélegeztető gépükön vagyunk, ez biztosítja túlélésünket.

fogash 2010.04.22. 09:16:30

@Vidéki:
nézd meg a filmet a hétvégén (2 óra és végig figyelni kell, nem egy csokiropikóla élmény) aztán beszélgessünk újra.
nativefusion.hu/zeitgeist/

Samott 2010.04.22. 09:16:42

@haha13: ezt fogjak elosonek eltorolni... adocsokkentes? Ugyan mar.

Pedig penz az van, hiszen most csak azert nincs, mert a szocik ellopjak, 3 honap mulva mar nem tudjak ellopni, tehat lesz penz. :) Ha nem lesz, akkor csak egy magyarazat van: mas lopja el. :)

Kicsit Karcos 2010.04.22. 09:25:28

@Vidéki: nem válaszoltál, hogy mire költöttük el az 5 ezer milliárdos hitelt, ami megalapozza IMF-sztárolásodat.

Te komolyan elhiszed, hogy miután engednek elkúrni ennyi pénzt a semmire (ugye írtam, hogy mire lenne elég 5 ezer milliárd forint @Egy kicsit karcos: ? Hol a beszámoló?), utána az ország érdekét szolgáló feltételekkel tartják sakkban a költségvetést?

Neked valami érdekeltséged van az IMF-hitel fényezésében?

Rwindx 2010.04.22. 09:41:50

@Vidéki:
Igen. Ezeket a dolgokat nem ma találták ki. És főleg nem én.

@Füsilier:
A GDP kb 29.000 milliárd Ft, de ezt felesleges nézni, ugyanis a GDP nem a befolyt adókból áll össze, az csak egy mérőszám a gazdaságra nézve.
A költségvetés bevételi és kiadási számait kell nézni, amit a bevétel szempontjából kb 12.658 milliárd Ft, a kiadás kb 13.529 milliárd Ft, a hiány a kettő különbsége: 871 milliárd, ha pontos lenne az idei költségvetés, akkor ennyi hitelt kell felvennünk idén, ennek az esélye sajnos elég kevés, valszeg a dupláját.
Ha jól láttam az AKK honlapján az idén lejáró adósság kb 3.000milliárd Ft, feltételezem erre van a költségvetésben elkülönített keret.
Akármelyik számot is nézem a 80% az nem valós, még csak közelítően sem, a gdp 10.3%-a, a költségvetési kiadások 22.2%-a. Persze ettől ez még nagyon sok.

Rwindx 2010.04.22. 09:54:25

@Kicsit Karcos:
Az IMF-et nem kell fényezni (főleg Argentina miatt én is csúnyán nézek rájuk), de az tény hogy mivel Mo-t 2006-2008ban gyakorlatilag csőd állapotba vitte a gyurcsány-veres-draskovics triumvirátus és kurvára senki nem akarta hitelezni az országot tovább, a lejáró hiteleket viszont valamiből fizetni kellett. Nos az IMF pénz nagy része erre lett felhasználva, nem tudom pontosan mennyi, de sok. Ha az IMF nem ad pénzt, akkor igen nagy szarba kerültünk volna (így se volt leányálom, de ez kutyafüle lett volna) és valószínűleg abban ülnénk még most is.

A pénz nem fejlesztésekre ment, hanem adósságtörlesztésre, nem követtem teljes egészében a beszélgetéseteket, nem tudom ez szóba került-e.

Geza 2010.04.22. 10:23:12

Ha már az imf van a porondon, most olvastam egy szép kis összefoglalást, hogy pontosan mit is kaptunk be a kedvükért a gengszterváltás során.
Csak szemezgetve:
"...1988. július 1-én írta alá...
2) A termelői és fogyasztói ártámogatások összege az 1988. évi tervhez képest ... legalább 10%-kal tovább csökken.
4) A vasipar és szénbányászat átalakítása a Világbank elvárásainak megfelelően.

... 1990. június 21-én írták alá...
1) Kiválasztott állami vállalatok privatizációja a Világbankkal egyeztetett időrendben.
4) A liberalizált import aránya az ipari termékekben az energia szektor kivételével érje el 1991-ben a 60%-ot.
5) A termelői, beruházási, fogyasztási és lakástámogatások együttes összege csökkenjen a GDP 9%-a alá. Külön említi a megállapodás a lakástámogatások csökkentését és a házépítő-ipar átalakítását.
7) A nyugdíjjogosultság szűkítése a nyugdíjak reálértékének védelme mellett. Költség csökkentő intézkedések az egészségügyben.

...1991. július 5-én ...aláírták...
1) A Világbank által elfogadhatónak ítélt makrogazdasági mutatók teljesítése, beleértve a pénzügyi tervet és az állami költségvetést.
2) Az ipari termelésen belül a liberalizált import arányának legalább 80%-ra emelése.
3) A fogyasztási cikkek behozatali keretének legalább 750 millió dollárra való emelése...
4) ...a fogyasztási, termelési, beruházási és lakástámogatásnak legalább a GDP 2%-ával vagy legalább 20 milliárd forinttal való csökkentése. 1992-re további 2%-os csökkentést vállalt a kormány, valamint azt, hogy a háztartási energia támogatása maximum 3 milliárd forint lesz.
5) ...a központi költségvetési intézmények juttatásainak reálértéken való csökkentésére, ezen belül az alkalmazott kutatások, a képzés, a kultúra és az oktatás egyes tevékenységeinek privatizálására. ...az egészségügyi és oktatási szolgáltatásokért szélesebb körben díjazást alkalmaz...
7) Nyugdíjkorhatár emelése és egységesítése a férfiak és nők számára, valamint a teljes jogú nyugdíj eléréséhez szükséges idő felemelése, a későbbi nyugdíjba menetel ösztönzése.

...1992. április 27-én írta alá...
1) 1991 júniusától mintegy 400 állami vállalat - amelyeknek össztőkéje legalább 500 milliárd forint - átalakítása gazdasági társasággá.
2) Az Állami Vagyonkezelő Ügynökség (ÁVÜ) részvételével a versenyszférában az össztőke 12%-ának megfelelő vállalati vagyon privatizálása 1992-ben. További 10% privatizálása 1993-ban.
3) Az ÁVÜ elfogad egyrészt egy részletes megvalósítási programot a tulajdon további privatizálására,...
4) A tartósan állami kézben maradó vagyont kezelő társaság létrehozása az ÁVÜ mellett, melynek munkaprogramját a Világbankkal egyeztetik.
...
A kormány teljesítette mindazokat a gazdaságpolitikai kötelezettségeket, amelyeket az ERL-ben vállalt. Az állami vállalatok gazdasági társaságokká alakítását végigvitte.... A Világbank minden országot adósságba hajszolt, aki belépett hozzá..."

Tömény és keserű olvasmány, de ajánlom mindenkinek a figyelmébe:
nemenyi.net/default.asp?SID=0&Cal=&AID=0&Direkt=67286

fogash 2010.04.22. 10:26:35

@Rwindx: A maastrichti kritériumok szerint számolt államadósság a GDP közel 80 százaléka, összesen 20.396 milliárd forint. (ecoline.hu/penzugyek/20100216_allamadossag.aspx)
A GDP-re én több forráson is 25900mrd-ot találtam, de ez szinte mindegy.

(Forrás: www.parlament.hu/irom/10554/adatok/fejezetek/42.pdf) ÁFA 2332mrd, SZJA 1881mrd Ft. Jelenleg mennyien fizetnek SZJA-t? 2millióan? Ha minden adókulcsot lefelezek, az 900mrd bukó az SZJA soron. 900x0,25=225mrd azonnal visszajön ÁFÁban (ha benzinre költik, akkor jövedéki adóban még több is), vagyis per pillanat 675mrd mínuszban vagyunk. Ez a költségvetés bevételeinek 5%-a.

900mrd Ft (900.000.000.000 forint) elköltendő pénz ellenértékét (300.000db Suzuki, vagy 45.000 családi ház, vagy 90 millió farmergatya, 750millió kiló karaj, 180millió hajvágás....) megtermelni mennyi munkahelyet teremt??? Az így keletkező munkahelyekről érkező (vagy épp kifehéredő) SZJA vajon mennyit kompenzál a hiányzó 675milliárdból?

A társasági adó tervezett bevétele 609mrd Ft. Ezt sajnos a kkv szektor dobja össze, nem a multik, nem a bankok. Az OTP EGYEDÜL 150mrd Ft adóott profitot ért el 2009-ben. A bankszektor összesen 300 milliárdot hozott össze.

Azt gondolom, hogy a 300 milliárd adózott profitból (ne feledjük, ez 2009 volt, a válság éve, amikor az "IMF megmentette a bankrendszert az összeomlástól"!!!!) simán lehetne fedezni annak a 2millió baromnak a picit jobb életét, amit az SZJA MEGFELEZÉSE okozna.

AKKOR MIÉRT IS NEM LEHET ITTEN ADÓT CSÖKKENTENI???

Rwindx 2010.04.22. 10:54:09

@fogash:
Én ha jól látom erre reagáltam:
"Ha a GDP kb 80%-a, akkor ez azt jelenti hogy a befolyó adók 80%-a megy azonnal külföldre ugye?"
Akkor szerinted ez így van? Ugye hogy nem.

A többihez meg nem igazán tudok mit hozzászólni, kiemelted a költségvetés néhány bevételi elemét. Ok, bár javaslom kukkantsd meg a kiadási tételeket is.
Nem értem hogy hogy lesz ebből vita. :)

fogash 2010.04.22. 11:16:51

@Rwindx: GDP vs adósságszolgálat ok, ez nem vita tárgya.

A többit azért ragoztam, mert próbálom ezeket a csilliárdokat valahogyan kontextusba helyezni, saját magam (és mások) számára is kézzel foghatóvá tenni, mennyire is baromi sok pénzről beszélünk a Zemberek szemszögéből nézve és mennyire kevésről az országot szemlélve. Igaziból nem kellene sokat izzadni hogy a PM (vagy az illetékesek, bárkik is azok) feketén-fehéren végigszámolják mindazt amit én itt 5 perc alatt összekapartam.

Az eredményt aztán ki lehetne függeszteni társadalmi vitára, és akkor legalább TUDNÁNK hogy lehet, vagy nem lehet SZJA-t felezni.

Arról nem is beszélve, hogy az APEH is vadászhatna a "számla nélkül" c. történetekre, és akkor nőne az ÁFA-bevétel, ami megint csak kompenzálna. Vagy ha melléteszem, hogy a MÁV egymaga akar pl 60milliárdot leakasztani pluszban. Ha jól számolom, az SZJA felezésnek ez 10%-a, vagyis egy általános 5%os adócsökkentés (~1százalékpontos) ellentétele EZ AZ IGÉNY EGYMAGA!!! Ha így nézzük, LÓÓÓF@SZ a MÁV SEGGÉBE!!!

A ktsgvetés kiadási oldalát azért nem bambulom, mert ha a fenti 3 tétel (ÁFA-SZJA-TÁNYA) összegét azonos szinten tartjuk, akkor a végeredmény sem változik. Azon persze lehet vitatkozni, hogy a hiánycélt elfogadjuk, vagy plusszos költségvetésre törekszünk.

Vidéki 2010.04.22. 11:48:41

@Kicsit Karcos:
Kérdezed: „Neked valami érdekeltséged van az IMF-hitel fényezésében?”

Ők működtetik a lélegeztető gépet, amire kerültünk válságos egészségi állapotunk miatt. Nem tenne jót nekünk, ha lekapcsolnák. Ebben te is érdekelt vagy

Donna (Cara)mba 2010.04.22. 12:45:33

@szorokin: Hát igyanak akkor whiskyt:) Aztán meg szedjenek fluor tartalmú tablettát, mert az kell az egészséges fogakhoz. Így legalább támogatják a hazai alkohol- és gyógyszer-ipari lobbit is...Ha már hazaffyak:))))))

arlequin 2010.04.22. 13:23:49

@Donna (Cara)mba: válaszoltam a győri kekszben.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.04.22. 15:32:51

@Donna (Cara)mba: @arlequin:

a Dr Strangelove-ot melegen (de nem csonka picisen) ajánlom.
kb az a film, amire azt szoktam mondani :
h nem emlékszem h láttam volna jobb filmet . [komolyan]

:)))

www.imdb.com/title/tt0057012/

Kicsit Karcos 2010.04.22. 16:22:29

@Vidéki: lehet ,hogy szerinted frankó úgy elnyomni 5 000 000 000 000 forintot (tisztában vagy vele, hogy ez mennyi pénz? Tisztában vagy vele, hogy 5 000 forinttal is milyen szigorúan el kell számolni a versenyszférában?), hogy még egy három soros beszámoló sincs az elköltéséről, de szerintem nem. Meggyőződésem, hogy személyes hasznod volt ebből a hitelből. Period.

arlequin 2010.04.22. 16:27:33

@Kicsit Karcos: azt nem úgy kell írni magyarul hanem így: 'piri-ott'

Kicsit Karcos 2010.04.22. 16:29:56

@arlequin: könnyen beszél az, aki meg tudja különböztetni pirit a paritól és a naritól:)

arlequin 2010.04.22. 16:39:07

@Kicsit Karcos: najó, van ennek másik fordítása is: "az hétszentség!" illetve "ennyi és kész!" stb..

Vidéki 2010.04.22. 17:08:52

@Kicsit Karcos:
Írod: „Meggyőződésem, hogy személyes hasznod volt ebből a hitelből.”

Ezerféle teóriát lehet kreálni, a valóságot viszont bizonyítékok támasztják alá.

Radnóti ezt írta kora emberéről:

„Míg balhitekben tajtékzott téveteg.

Befonták életét vad kényszerképzetek.”

arlequin 2010.04.22. 17:18:09

@Vidéki: ez erre a korra még jobban illik. hiszen jönnek a jóságos bankárok, akik 'minden áron' segíteni akarnak nekünk lemaradt barbároknak.

Kicsit Karcos 2010.04.22. 17:37:46

@Vidéki:

"Ezerféle teóriát lehet kreálni, a valóságot viszont bizonyítékok támasztják alá."

Tegnap óta várom a bizonyítékodat. Mire költöttünk el 5 000 000 000 000 forintot? Adj forrást legalább a 10%-ának a felhasználásáról, utána kényszerképzetezhetsz.

Jurganov 2010.04.22. 18:55:48

az IMF is egy cég, csak nagyobb mint amit megszoktunk. az a feladata, hogy lerombolja az országokat és felvásárolhatóvá tegye azok számára akik az IMF mögött állnak, akik nem államok hanem néhány nagyon gazdag emberke. korrumpálják a vezetőket és onnantól nincs visszaút.

arlequin 2010.04.22. 19:03:52

@Jurganov: miket nem mondasz. ilyenek léteznek? ez borzalmas. milyen kár, hogy minden gazdag emberke meghal egyszer.

Vidéki 2010.04.22. 19:32:09

@arlequin:
Jobb lett volna, ha nem segítenek és kitör a káosz, a vágtató infláció semmivé teszi rengeteg ember megtakarítását?

Volt Magyarországon már olyan időszak, amikor egy anekdota szerint valaki a piacon sárgabarackot akart vásárolni és megkérdezte az árúst: "Mennyibe kerül egy fél kiló sárga?"

Az árús válasza ez volt: "Egy fél kiló kékbe."

(A papírpénz színe ugyanis éppen akkor kék volt.)

arlequin 2010.04.22. 19:40:15

@Vidéki: azt hiszem kedves uram magát nem szólítottam meg, de ez igazán nem számít. viszont az itthoni wc-papír meglátásom szerint jobban eligazodik a világ-, és nemzetpolitikában, valamint a reálgazdaságban, mint maga. most őhozzá fordulok. az ún. megtakarítás pedig 'mese'. a világon 5-féle megtakarítás létezik mindössze ami megbízható: arany-ékszer, könyv, szőnyeg, föld és az emberbe fektetett. maga meg nyugodtan egyen kéket ha akar. én maradok a baracknál.

mellesleg '82 óta segítenek. láthatjuk mekkora eredménnyel.

Egy kicsit karcos 2010.04.22. 19:55:04

@arlequin: komoly üzletember a segítség szót éppen úgy nem ejti ki a száján, mint az üzleti életben vett szinonímáját, a lehúzás szót.

Egy korrekt üzletember üzletet ajánl, nem segítséget. Aki segíteni akar, attól bármi kitelik.

Vidéki 2010.04.22. 20:05:16

@arlequin: Írja nekem: „azt hiszem kedves uram magát nem szólítottam meg, de ez igazán nem számít.”

„Az ember feje nem káptalan” mondja a népi bölcsesség, de ehhez képest azért emlékezhetne a ma17: 18: 09-kor eleresztett hozzászólására.

Ez még nem lenne csúcsteljesítmény az emlékezőképesség területén.

Hozzászólásából úgy látom, hogy ön a papírpénzt nem becsüli. Ha mindenki így gondolkodna, a gazdasági élet pénzszükségletét nem lehetne fedezni. A gazdaság lebénulna.

Ezt a kérdést már önnél jóval hozzáértőbb emberek régen átgondolták.

arlequin 2010.04.22. 20:33:00

@Vidéki: maga egy nagy ökör. semmiféle ilyen időben nem tettem hozzászólást ezen a poszton. a papírpénzt pedig nem becsülni kell hanem használni. a gazdasági életnek nem pénz kell hanem termék. hogy milyen csereeszközben egyeznek meg az másodlagos. hogy nálam kik a hozzáértőbbek, azt a maga értelmi színvonala, már megbocsásson, meglátásom, szerint, egyáltalán nem tudja meghatározni. egy(pár)szóval: maga egy nagy ökör. és "Ezt a kérdést már önnél jóval hozzáértőbb emberek régen átgondolták." további szép estét kívánok.

Donna (Cara)mba 2010.04.22. 20:37:54

@Egy kicsit karcos: Ezt ajánlanám gazdaságpolitikusainknak, írják le egy lapra, aztán tegyék a párnájuk alá, hátha "megbölcsülnek"tőle.
Amit írtál, még kiegészíteném azzal, hogy nincs az a finanszírozással foglalkozó szervezet, amely ne a búsás megtérülésen fáradozna. Miért? Egyszerű: ez a munkája.

Idecopizom, mert nagyon frappánsan fejezted ki a lényeget:

"Egy korrekt üzletember üzletet ajánl, nem segítséget. Aki segíteni akar, attól bármi kitelik. "

Donna (Cara)mba 2010.04.22. 20:54:17

@Vidéki: A papírpénz világát éljük, kétségtelen. Bretton Woods óta (pontosabban akkor vette kezdetét a pénz tényleges papír, azaz társadalmi - sőt világméretű - konvencióvá válásának folyamata) megszabadultunk a papírpénz mindenféle "nyűgétől", úgymint, hogy valós fedezete legyen és a valós gazdasági folyamatokhoz kötődjék. Azóta bármikor létre lehet hozni egy világválságot se perc alatt. Ha valakinek úgy teszene, hogy bedönti az egészet, bizony-bizony nagy árat fizetnénk a megokosodásunkért.
Nem őrzött meg a jóisten az IMF-től, de szabadítson meg minket a gonosztól:)
Ismered a viccet, amikor mindenáron át akarják vezetni a legyengült, öreg nénit az utca másik oldalára, noha szegénykém egyáltalán nem akar átkelni az úton, jó neki azon az oldalon, ahol van.
Az IMF nem volt megmentő angyalunk, hanem vámpírunk, mely alig várta, hogy "segítő gazdaságépítésétől" legyengülve végre vért szívhasson belőlünk. Teszi is rendesen, nem tudom, valaha is szabadulunk gyűlölt öleléséből. Ami kamat-törlesztést befizetünk, abból vígan fejleszthetnénk saját gazdaságunkat és munkából (nem kölcsönből) megélnénk.

Pillanatnyilag világszinten játszák "az itt a piros, hol a piros ecthe dzsentlemen játékot:( Mi is egyik áldozat lettünk, csak mint Geza idézte, ezt a folyamtot elég korán elkezdték "megágyazni" Magyarországon.

Cave canem, akarom mondani cave IMF!

vomit 2010.04.22. 21:46:35

@arlequin: ezt irod: a papírpénzt pedig nem becsülni kell hanem használni.

sajnos ebben a rencerben akinek a penzet hasznalod, annak a szolgaja vagy. az ebredezes ott kezdodik, hogy ezt a penzt nem az allam bocsatja ki. a munkad es javaid eleg komoly resze maganszemelyekhez aramlik. nem lehet elegge hangsulyozni, milyen jelentosege van a _kamatkoltseg_nelkul_ forgalomban tarthato helyi penzeknek. de erre mindenki rovid uton ra fog jonni.

Vidéki 2010.04.23. 07:54:29

@arlequin:
Legyen ön az "észkombájn", aki nemcsak, hogy mindent tud, hanem mindent jobban tud.

arlequin 2010.04.23. 07:59:31

@vomit: ez tiszta. de egyszerűen túl fáradt és világutálattal teli voltam az este, hogy belekezdjek mindenféle magyarázkodásba. elnézést. mekkora pofátlanság amúgy, jól ki van találva. a szegény hülye amcsik sem tudják, hogy a saját 'szövetségi tartalék bankjuk', se nem szövetségi, se nem igazán tartalék, sőt még a saját pénzüket is kamatra adja nekik...
@Vidéki: ugyancsak. elnézést.

Vidéki 2010.04.23. 08:08:58

@Donna (Cara)mba:

Igazad van: mióta megszűnt az aranyalap, a papírpénz működőképessége a bizalmon alapul, ezért jóval ingatagabb.

Figyelmedbe ajánlom azonban, hogy a két lábon járás is egy instabil helyzet, az idegrendszer és az izmok jól összehangolt tevékenysége mégis lehetővé teszi, amint azt a gyakorlatban nap mint nap tapasztaljuk.

Az IMF-el kapcsolatos ellenérzésed esetében vedd figyelembe, hogy nem az IMF juttatott bennünket olyan helyzetbe, hogy a még nagyobb rossz elkerülése érdekében igénybe kellett vennünk hatalmas pénzügyi segítségnyújtásukat.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.04.23. 13:46:02

@csernaja obca: A műszaki cikk hagyján... a devizahitelesek utálnák meg akkor igazán a Fideszt [,ha leértékelnék a forintot]. Belőlük pedig sok van.

@Egy kicsit karcos: Hacsak nem oldják meg valahogy, hogy már elég időt töltsenek hatalomban a növekedés beindulása után is (a mindenkori kormány mandátumát kitolják hét évre, vagy valami ilyesmi...), akkor nem fogják [meglépni az orbántakaroggyot előrehozó intézkedéseket]. Legalábbis nagyon valószínűtlen, Orbán a narcisztikus személyiség poszterfigurája, a népszerűség élteti.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.04.24. 20:39:09

@arlequin: @Vidéki: @Donna (Cara)mba:

szeretem ezt a témát ...
folytatni kellene, szeretnék én is hozzászólni/érvelini ..

ez a mai világunk kb alfája és omegája
sajnos...

://

Donna (Cara)mba 2010.04.24. 20:46:13

@szorokin:
Off
Én benne vagyok, de ma nem tehetem. Férji cenzúra működik. Amúgy tudod mi az érdekes? Ha elkezdenék vele beszélgetni ezekről a dolgokról, elhessintene, mint egy legyet:(
Őt nem érdekli, de ha én találok akár a virtuális világban valakiket, akikkel beszélgethetek azokról a dolgokról, amelyek engem érdekelnek, rögtön előjön mindaz, amit nem végeztem el:( Meg hogy őt bezzeg elhanyagolom! Holott épp őt nem érdekli, ami engem folgalkoztat.
Na, mindegy, nem lényegi információ.
On

Donna (Cara)mba 2010.04.24. 20:48:50

@szorokin: Ma nagyon szomorú szívvel elköszönök. Megyek honlapot feltölteni, aztán alvás. Lenyűgöző perspektíva....

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.04.24. 22:46:37

@Donna (Cara)mba:

evvan, ha jól látom :/

de maj gyere és világmeváltsunk
pl ebben a témában...

ld alfa és omega
:))

süti beállítások módosítása