Skip to content


       Szűrés lista

Elhallgatná a tiniabortuszokat az ORTT

A mai tinilányok többsége koránál 5-10 évvel idősebb ribancnak sminkeli magát, úgy öltözik, és úgy is viselkedik. A hétvégi diszkóban részegen dugnak szinte bárkivel, szinte mindig mással, mert ezt tartják menőnek, követendő példának. Ezen mondjuk nem lehet csodálkozni, mikor a tévében, újságokban leélt, igénytelen kurvák a "celebek",  a szexualitás pedig bármiféle lelki tartalom nélküli technika csupán, "amiben nincs semmi különös". Védekezésről, gumiról elenyésző szó esik, a felelősség különben sem divatos mostanság. Aztán persze jönnek a különféle betegségek, és ami még gyakoribb: a nemkívánt terhességek. Nem kell mondani, hogy ezeknek abortusz a vége, ami tulajdonképpen gyilkosság, bármennyire is nem propagálják ezt az oldalát a feminista mozgalmak, amik csak a nő testéről és jogairól beszélnek. Érdekes módon azonban a későbbi testi szövődményeket (ami akár meddőség is lehet) és meghasonló lelket sem reklámozzák. Az abortusz nem családtervezési vagy védekezési módszer, és véletlenül sem egy 14-16 éves lánykának való.

Keveset hallani róla, de van egy felvilágosító program, az A-HA, ami információkkal igyekszik formálni a tinik gondolkodását. Ők most készítettek egy "reklámfilmet", ami figyelmezteti a fiatalokat, ugyanakkor 1%-os kampány is. Kellően sokkoló, viszont finoman visszafogott is: 

 

Semmi szex, semmi vér, mégis elcsúszott a cenzúrán.

"Előzetesen nem ad ki a testület, sem az Iroda állásfoglalást a még adásba nem került szpotokkal, műsorszámokkal kapcsolatban. A megküldött videó alapján mindenképpen figyelembe kell venni a műsorszolgáltatónak, hogy mely idősávban adják le a szpotot, ha 21.00 óra előtt, az vélhetően törvénysértő" – mondta az Index kérdésére Vékony Éva, az ORTT szóvivője. Szerinte a hirdető értelmezése, mely szerint a komoly felvilágosító tevékenységet akadályozzák, nem valós, hiszen a szpot a felvilágosítás mellett az adózók megszólításáról szól, azaz a célközönség a nagykorú és kereső lakosság, amely vélhetően este kilenc után is ott ül a képernyő előtt.

Idejétmúlt, rugalmatlan, vaskalapos, szemellenzős testület, a képmutatás és álprűdség mintapéldája! Nem a tiniabortusz káros a lányoknak, hanem ha figyelmeztetik őket annak borzasztó voltára? Halló-halló, attól nem szűnik meg egy probléma, ha nem beszélünk róla! Elég baj, hogy a szülők nagy része a szégyenlős iskolára, de méginkább  a tévére, internetre bízza a gyerek szexuális felvilágosítását, így már kitermelődött egy korosztály, aminek tök természetes, hogy naponta vagy a szombati buliban óránként mással szexelnek, ciki a 17-18 éves szűz, és maradi az a lány, aki nem hajlandó leszopni egy vagy több srácot egy italért, vagy csak úgy, felszólításra. Undorító egy erkölcsi fertő, de  a saját életét, lelkét mindenki úgy teszi tönkre, ahogy akarja, illetve ahogy hagyják neki, de a felelősséget igenis bele kéne verni a fiatalokba. Csinálják, de gumival. Ha cigire, piára, fűre van pénz, akkor jusson kotonra is. És a tizenéves bajuszhuszároknak ne ciki legyen, hanem magától értetődő.

Figyelemfelhívásnak tökéletes lenne ez az AHA-film, de nagyon úgy néz ki, hogy kevesekhez fog eljutni. A tévécsatornák így reagáltak rá:

TV2, RTL: félnek az ORTT-től, este 9 után merik csak vetíteni (tőlük ez röhej a köbön, máskor nem ennyire szégyenlősek és szabálykövetőek)

Viasat3, Story TV: szarnak az ORTT-re, vetítik napközben is

ATV: egyáltalán nem vetíti, mert az ORTT múltkor elmeszelte őket (a TV2-vel, RTL-lel együtt) a Rákellenes Liga koporsóba befekvő kislányt ábrázoló spotja miatt (na az tényleg sokkoló volt, és még nekem is okozott egy kis lelki törést)

National Geographic, Hallmark: egyáltalán nem vetítik, mert "a reklámfilm nem illik a csatorna arculatába, illetve annyira sokkoló, hogy a nézőket elriaszthatja"  (Ez pedig aztán a pofátlanság netovábbja. Mivel nagy krimibarát vagyok, eléggé képben vagyok a Hallmarkkal kapcsolatban: az ott futó Crossing Jordanban folyton hullákat mutatnak, mivel a főszereplő törvényszéki orvos, vagyis boncol; a Law&Order pedig széles skálát vonultat fel az akár pedofil szexuális bűncselekményektől a pszichopata sorozatgyilkosságokig, aztán ott a Médium, amiben meggyilkoltak szellemeit láthatjuk, és így tovább......)

Kurvára szégyellheti magát mindenki, aki a probléma elhallgatására játszik a megelőzés helyett. Személy szerint én ezt a filmet vetíteném le a forróvérű kamaszoknak:

 

 

Terhességmegszakítási statisztika a KSH-tól, havi (!) 3-4000-et (!) végeznek.

Vasárnap amúgy Anyák Napja lesz.

Címkék: társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr721963544

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ORTT a zzzanyád ! 2010.05.01. 15:35:03

 az ORTT bizonyította totális alkalmatlanságát.osoba, bornírt, képmutató banda.OV és a fidesz változtathat, ha akar.remélem nem fogják el-qúrni (a la el quró)...   csak pár link:http://vastagbor.blog.hu/2010/04/30/elhallgatna_a_tini...

Trackback: Prüdéria vs. Felvilágosítás 2010.04.30. 11:31:28

Az internetre (még) szerencsére nem vonatkozik a médiatörvény. Hogy miért kell ezt kihangsúlyozni? Részletek itt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 15:31:44

"Terhességmegszakítási statisztika a KSH-tól, havi (!) 3-4000-et (!) végeznek."

Megvolt ma már a 100(!) abortusz, áprilisban a 4000(!!), 2010-ben a 16000(!!!)?

Nem tudom, érzitek -e ezeket a számokat, amikből 1 is rengeteg.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 15:33:49

"Csak beugrok egy abortuszra a plázába

Februárban nyílik a bécsi Lugner-City bevásárlóközpont(!!! - KK) magánrendelőket tartalmazó részlegén a Venus Med nevű szexuális egészségcentrum, ahol a szexuális problémák kezelésén és a védekezési tanácsadáson kívül terhesség megszakítást is végeznek. Ez az első olyan eset Ausztriában, hogy egy bevásárlóközponttal egy fedél alatt lehet abortuszt végrehajtani. A gyermekvédők tiltakoznak, az orvosok állítják, csak a kitűnő infrastruktúra miatt(!!!!! - KK) költöznek épp egy bevásárlóközpontba.

2007. január 26.
velvet.hu/onleany/vienna0126/

jpmjpm 2010.04.30. 15:35:53

@eladopatron: Na állj. Vmit. válasszunk külön. Egy kapcsolat nem egyenlő egy szexkalanddal. Szóval simán lehet, hogy egy 30 éves nő volt már 40 pasival. Nem mindenki csinál nagy felhajtást a szexből. Sokan vannak úgy vele, hogy a szex az csak egy pillanatnyi élvezet, a kapcsolat pedig egy bensőséges, hosszantartó dolog. Szerintem sokkal nehezebb társat találni mint egyéjszakás szexpartnert.

Visszatérve az első kérdésedre: engem nem érdekelne, hogy a lány akit választok hány pasival volt elöttem. Nem biztos, hogy aki csak 2-3 pasival volt az jobb választás, mint aki sokkal többel. Teljesen más szempontok vannak párválasztásnál, mint a partnerek száma.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.30. 15:38:03

@jpmjpm:

"Azt el sem lehet képzelni, hogy azért dugnak, mert a szex jó?Miért kell mindig valami hülyeséget belemagyarázni a szexbe? Jólesik nekik és csinálják, ha nem esne jól nem csinálnák."

13-14 évesen, piásan?
Hát, szerintem általában nincsenek is maguknál közben.
Oké, a fiúk biztos élvezik, de a lányok vagy csak robotszerűen (mert elvárás) vagy félkómásan csinálják.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.30. 15:40:44

@Seduxen:

Református vagyok, nálunk még a lelkésznek is van felesége :)))

jpmjpm 2010.04.30. 15:42:55

@laspalmas: "Oké, a fiúk biztos élvezik, de a lányok vagy csak robotszerűen (mert elvárás) vagy félkómásan csinálják. "

Az is érdekes felfogás a világban, hogy a szex csak a pasiknak jó. Ne már! Meg ne hidd azt, hogy a tinik csak berúgva szexelnek. Szexelnek ők mindehogyan és élvezik is. (tapasztalat)

Kicsit Karcos 2010.04.30. 15:53:43

"Abortuszt is végeznek egy bécsi bevásárló-központban

445 euróért akár 15 perc alatt bárki megszabadulhat nemkívánt magzatától egy hamarosan nyíló bécsi szexuális egészségcentrumban. Az ügy hatalmas felháborodást váltott ki.
2007.01.30 07:24

Az osztrák főváros Lugner City bevásárlóközpontjában napokon belül megnyitja kapuit a Venus Med elnevezésű szexuális egészségcentrum, ahol a különböző szexuális problémák kezelése mellett abortuszt is végeznek - ambulánsan, 15 perc alatt, 445 euró ellenében.

Miután a páciens időpontot egyeztetett, találkozik egy pszichológussal, és ha a vele folytatott beszélgetés után sem szeretné megtartani gyermekét, akkor szinte azonnal áteshet a beavatkozáson. Sokan az "ízléstelenség csúcsának" nevezik az esetet, és gyermekvédelmi szervezetek komoly jogi lépéseket terveznek. (Esti Hírlap.hu híre alapján ma.hu)"

bulvar.ma.hu/tart/rcikk/d/0/162183/1
Felhívom a figyelmet a rovatra, amelyikben megjelent.

Németül:

"Margret Parzmair von "Jugend für das Leben": "Wir setzen uns für die unantastbare Würde des ungeborenen Lebens und für den Schutz des Lebens ein. In einem Einkaufszentrum, wo man banale Dinge des Lebens erledigt - man geht zum Friseur, man geht ins Kino, man geht zum Shopping und nebenbei kann man jetzt plötzlich dort auch eine Abtreibung tätigen."

fm4v2.orf.at/connected/216832/main

És ebben az a legszörnyűbb, ahogyan hátratolták az életigenlők frontvonalát az életellenes érdekcsoportok.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 16:00:59

Kicsit Karcos 2010.04.30. 15:33:49
Kicsit Karcos 2010.04.30. 15:53:43

laspalmas! Lehet, hogy nem rosszat tettem ezekket a bemásolt cikkekkel, és még valaki reklámnak veszi (nagyon nem lenne jó). Abból indultam ki, hogy ez mindenkinél kiveri a biztosítékot, de amennyiféle ember van...

Gondold át légyszíves, mi a jobb, ha marad a két poszt, vagy ha repülnek.

tudi 2010.04.30. 16:47:51

Ekkora egy álszent bandát, mint az ORTT, ez meg a rák ellenes szpot nem mehet, de a maunika só az mehetett .
Amúgy ebben a témában én is az elrettentés híve vagyok, szépen elmagyarázni nekik, hogy mik is lehetnek a tetteik következményei.
Amikor nálunk középiskolában volt egy felvilágosítás, a nő aki az előadást tartotta elmagyarázta hogyan zajlik egy abortusz, pedig nem 14, hanem 17-18 évesek voltunk, de volt olyan osztálytársam, aki a fülét befogta, én ugyan végighallgattam, de engem i9s elborzasztott a dolog, azt hiszem ez lenne a hatásos.

[c] 2010.04.30. 16:52:51

@Kicsit Karcos: "Arról nem is szólva, hogy hogy lenne már baj egy gyerek?"

Hm... Talán mert nem tudja eltartani, a kedves párja nem vállalja a felelősséget, vagy egyszerűen csak nem _akar_ (még). Ezek közül mindegyik elegendő ok.
A logikus válasz minderre az, hogy "akkor nem kell dugni". De mivel ez egy irreális elvárás, fogalmazzuk át: "védekezni kell".

"És a másik mániám: hogy lehet terhesnek hívni egy várandós nőt?"

Tökmindegy, minek hívjuk. Nem ettől függ, hogy az illető milyen anya.

[c] 2010.04.30. 16:55:08

@laspalmas: Kíváncsi lennék, hány tinit ismersz. Gyanítom, nem sokat.
Tele a padlás az efféle általánosításokkal.
Amikor én voltam tini (nem olyan nagyon régen), akkor is bokorban felcsinált, seggrészek tinilányokat vizionáltak a szülők.

Igen, voltak ilyenek is, de korántsem mindenki. Legalábbis az én környezetemben nem.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 16:55:42

@antiszociális exlúzer:

"Talán mert nem tudja eltartani,"

És ha idős szüleinket nem tudjuk eltartani, akkor lelőjük őket?

Biztos, hogy nincs más megoldás, mint a halál?

[c] 2010.04.30. 17:03:54

@Kicsit Karcos:
"És ha idős szüleinket nem tudjuk eltartani, akkor lelőjük őket?"

A Nagy Kérdés ugye az, hogy a magzat ember-e, illetve mikortól az.
A magam részéről az esemény utáni tabletta alkalmazását nem tartom bűnnek, mert akkor még biztosan nincs idegrendszere, tudata. Kérdés, hol a határ.

Más megoldás?
Az örökbeadás, de ennek óriási az érzelmi "hordaléka" az örökbeadó és az örökbeadott számára egyaránt.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 17:13:11

@antiszociális exlúzer: az esemény utáni tabletta még a petesejt megtermékenyülése előtt használatos.

Szerintem, ha már megesik egy lány, akkor szülje meg és próbálja meg felnevelni a gyermeket, és ebben legyen segítségére az apa is elsődlegesen úgy, hogy feleségül veszi leendő gyermeke anyját. Ha a párkapcsolat nem megy, akkor legyen vasárnapi apuka, fizessen gyerektartást, ahogy ez szokás, és támogassa (most is támogatja) az állam is a gyermek felnevelését. Ha az anya rosszul bánik a gyermekével, és az apja vagy más közeli rokona sem képes megfelelően felnevelni, akkor elfogadhatónak tartom az örökbeadást. De nem az abortuszt a plázában.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 17:17:16

@Kicsit Karcos: na és persze a megesett 14 éves lány szülei lesznek szívesek maximálisan segíteni lányukat a gyermeknevelésben, hasonló törvényi feltételek mellett, mint az apuka. Például amíg iskolában van a kislányuk, vigyázni rá, utána meg legalábbis utalni szorgalmasan a gyerektartást.

eladopatron 2010.04.30. 17:27:04

@jpmjpm: A jelenlegi párod mit szólna ahhoz, ha közölnéd vele, hogy előtte már 40+ szexkalandod volt?

Kartal (rezervált) 2010.04.30. 17:39:28

@Rettegő {készenlétes Kubatov-szavazó}: nem tűnt még fel, hogy Toportyán szemellenzőjére Toportyán van festve, és azon nem lát túl?

@antiszociális exlúzer: kívánom neked, hogy amit beszélsz, váljon valóra. Akkor majd rájössz, hogy kurvára nem mindegy, mit minek hívsz.
Idegrendszere lehet hogy nincs, de tudata, minden ellentétes irányú híreszteléssel szemben, már a fogantatás előtt is van.

@laspalmas: nah, erről egy haver mesélt nekem. Aszondta, hogy akkor tért magához, amikor felhúzta a nadrágját, addig se kép se hang. De a lánynál sem, úgy be voltak ba... rúgva. És ezt minden hétvégén minden diszkóban okádék részegen, több nővel... ez mióta szex? Ez szimpla ösztönkiélés, mint az állatoknál. Annál azért kicsit többnek kellene lennie, nem? Bár sokak szerint nem, de őket nem is sorolom az emberi fajhoz.

Kartal (rezervált) 2010.04.30. 17:43:13

@Kicsit Karcos: el sem tudod képzelni milyen körülmények között élnek emberek, szerintem nagyon meggondolandó, hogy tényleg szülje-e meg a gyereket a "megesett" lány. Szerencsétlen gyerekből sok esetben valószínűleg soha nem lenne ép ember, arról, mennyit szenvedne életében, mert már az anyja utálja, nem is beszélek. Szóval az abortusz szerintem olyan, mint az erős gyógyszer: használni kell, de csak ritkán és nagyon ésszel.

[c] 2010.04.30. 17:50:06

@Kartal (beleszól): Köszönöm jókívánságaidat :)
"de tudata, minden ellentétes irányú híreszteléssel szemben, már a fogantatás előtt is van"
Ööö, ezt nem értem. Ő, mint lélek, már a fogantatás előtt egy bizonyos testbe "készül"?
Sajnos ehhez túl materialista vagyok.

[c] 2010.04.30. 17:54:02

@Kicsit Karcos: Elméletnek jó, de azzal úgysem tudsz mit kezdeni, hogy az emberek gyarlók. Még ha törvényileg szabályoznád is, hogy a "megesett" lányt el kell venni, korántsem biztos, hogy ezzel hosszú évekre, évtizedekre (felnőttkoráig) biztosítva volna a születendő gyermek sorsa. Mert a kényszerházasság boldogtalan lehet, mert a fiatal apa megretten a felelősségtől és lelép, mert nem engedheti meg magának a család (nem a lány, hanem a szülei), hogy vállalják az anyagi felelősséget érte etc.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 17:59:13

@antiszociális exlúzer:

"a fiatal apa megretten a felelősségtől" Akkor legyen vasárnapi apuka, és fizesse legalább a gyerektartást, vagy ha ez nem megy, akkor lesznek szívesek az ő szülei jótállni fiukért, és ők fizetni a számlát.

Hannibal22 2010.04.30. 18:09:25

@Kicsit Karcos: Érthető és szimpatikus a hozzáállásod ehhez a kérdéshez,de nem gondolod,hogy egy picit idealista vagy? Ne a saját szüleidből indulj ki ..előfordulhat olyan is,hogy a lányt konkrétan agyonverné az apja ha tudomást szerezne a terhességről..stb ezerféle helyzet van amit elképzelned is nehéz..pokoli körülmények között élő,épp szétrohadó,idegroncs családok.
Ezekre nem lehet ráhúzni az elméletedet.

Horizont 2010.04.30. 18:12:36

@Kicsit Karcos: miket írsz te itt? Egy gyerek nem a számlák kifizetéséből áll?? Hány gyereked van amúgy? Szerintem egy sem. Nagyon kategorikusan írsz dolgokról, de az élet nem ilyen egyértelmű, csak ilyen fiatalembernek legfeljebb!

Kicsit Karcos 2010.04.30. 18:14:33

@hannibal22-73:

"nem gondolod,hogy egy picit idealista vagy?"

De.

Csakhogy miért lehet küzdeni? A reáliákért nincs értelme, az itt van, készen van. Csak ideálokért látom értelmét. Őszintén kiakaszt, hogy 6-7 millió magyar életet trancsíroztak szét az elmúlt évtizedekben, és megpróbálok küzdeni ellene a magyam szerény eszközeivel.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 18:15:42

@Horizont: olvasd el kérlek, mire írtam, amit írtam.

Roxvox 2010.04.30. 18:22:33

Bizonyos népeknél (nálunk is él belőlük) ez a tiniabortusz nem létező fogalom.

nyílméregbéka 2010.04.30. 18:23:40

@Kicsit Karcos: nézd, ezek a "16 évesen házasodtunk össze, mert jött a gyerek" házasságoknak válással végződnek. Személyes ismeretségi körömben, nem viccelek, 100 % az arány! (Tudok vagy 10-15-öt.)
1. Rossz a gyereknek. Nem akarták, nem kívánták, valószínűleg a szülei őt fogják hibáztatni az egész elcseszett életük miatt stb. - lelki roncs lesz. Persze, lehet kivétel, de...
2. Rossz az anyának. A további életét, _igazi_ párválasztását, házasságát megnehezíti, negatívan befolyásolja egy gyerek. (Elvált nők tanúíthatják.) Tehát normális családban felnevelni azt a gyereket, csekély az esély. Továbbtanulni sem biztos, hogy tud: idő, energia, pénz, ami ehhez kellene, az "elmegy" a gyerekre.
3. Rossz az apának. Fizetheti a gyerektartást, és emiatt kevés esélye lesz igazi házasságot kötni. Nem biztos, hogy valaki hozzámegy egy lúzerhez, akinek 20 évesen már 4 éves gyereke van, ráadásul a fizuja jórészét rá kell költenie.
4. Rossz a szülők szüleinek. Ugye tudjuk jól, hogy az anyagi ,lelki terhek nagy részét ők fogják vállalni.

Persze van megoldás, ld. Juno c. film, csak hát... ha már kihordod 9 hónapig azt a gyereket, szerintem nem tudsz lemondani róla. És akkor maradnak a fentiek.
Egyéb megoldások: koton, esemény utáni tabletta. És igenis, akár elrettentéssel is rá kellene venni a kölyköket a gumihasználatra. Nem értem különben, mi a baj vele, nekem szinte fel sem tűnt soha :-/

Hannibal22 2010.04.30. 18:27:12

@Kicsit Karcos: "Csakhogy miért lehet küzdeni? A reáliákért nincs értelme, az itt van, készen van. Csak ideálokért látom értelmét" Ehhez talán annyit tennék hozzá,hogy az ideálokért való küzdelemben a realitásokat kell fokozatosan javítani,nem pedig elszakadni tőle..mert akkor megmaradsz az álmodozás szintjén.

Horizont 2010.04.30. 18:30:33

@Kicsit Karcos: Csendesen olvasgattam idáig. Megértelek én. Persze hogyne lehetne elítélni az abortuszt , lehet nagy szavakat használni, gyilkosság meg ilyesmi, de azért ez ennél összetettebb kérdés. Megoldatlan kérdés. 1960 óta 4,5 millió abortuszt végeztek el hazánkban. Ez brutális. De biztos, hogy jó lett volna ha világra jönnek? Ahány abortusz annyi eset. Azt meg nem csípem amikor pasik mondják meg a frankót ilyen témában :(

Kicsit Karcos 2010.04.30. 18:33:16

@nyílméregbéka: ezt én mindet értem.

De nem lehet, hogy mégiscsak jó irányba változnának a dolgok, ha nem lehetne csak úgy elvetetni a gyereket, mert nem látszik biztosítottnak a jövője?

Olyan rendszer nincs, ami minden esetet jól lekezel. De nem lehet , hogy kevesebb szerencsétlen eset lenne, ha abból indulnánk ki, ami amúgy helyes, és nem a helytelenből?

Kérdezem.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 18:35:48

@Horizont: nem (feltétlen) a frankót, hanem a véleményemet írom. Én nem így számolok, hogy mi lett volna, ha mind megszületik. Ha már véralgebra, akkor úgy számolnék, hogy az első párszázezer nem így, hanem úgy elcseszett élet után akkor szerintem több eséllyel alakultak volna ki mára olyan állapotok, amik a jelenleginél elfogadhatóbbak. És ha most kezdünk neki megoldani a problémát, akkor 30 év múlva lesz jobb a helyzet, ami még mindig jobb annál, mint ha akkor sem.

Roxvox 2010.04.30. 18:39:32

OFF
Szanyi kapitány győzött.
ON

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.04.30. 18:41:46

Köszönöm a tippet Zero!Szóval Zöld Pardon!Mennyi a beugró?:))
@Horizont: Ezt én is bírom.Szerintem csak az pofázzon aki minimum Kotont húz a farkára!
@Kicsit Karcos: Figyelj öccse!Rengeteg " "apuka" " van aki konkrétan szarik a gyerekére.Miért fizessen ha nem muszáj?Olcsóbb gyökérnek lenni.:((

Kicsit Karcos 2010.04.30. 18:45:09

@Horizont: elfelejted, hogy jelenleg a nők mondják meg a frankót az abortusz témájában; az ő hozzájárulásuk kell a műtéthez. A férfi szava ebben a kérdésben font füst és rongybicikli. Egyébként engedelmeddel fenntartom magamnak a jogot, hogy férfiként véleményt, ha kell, markáns és határozott véleményt nyilvánítsak abortusz-témában. Nem kötelező senkire a véleményem, a válaszokat pedig örömmel fogadom.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.04.30. 18:52:16

@Kicsit Karcos: Iiiiigen!És a legtöbb férfi azt mondja:Ne! Ne csináld!!!Tartsuk meg!Majd én dolgozok rád!!!
Remélem érezhető az irónia.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 18:58:47

@Tigeri: érezhető. Remélem, érezhető volt a hozzászólásomban, hogy arra írtam, hogy jelenleg a nők mondják meg a frankót abortusz-ügyben - mivel ők döntenek végsősoron - hogy Horizont nem csípi, ha férfiak (értsd.: pl. Kicsit Karcos nick a Vastagbőr blogon) mondják meg a frankót abortusz-ügyben.

Leszögezném, hogy nem kívánok nő-férfi flame-be keveredni azon értékítéletemmel, hogy a gyermekvállalás kérdését a (leendő vagy potenciális) szülők közös felelősségének tartom (amennyiben kiskorúak, akkor pedig az ő szüleik közös felelősségének), ezért ezt a vonalat itt részemről lezárom.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.04.30. 19:13:06

@Kicsit Karcos: Igen ők döntenek.Gondolom van némi kényszerhelyzet,meg nem jókedvükben.
A másik,hogy normális esetben tényleg a két szülő felelőssége.De azért,mert te meg én törődnénk a gyerekünkkel (nem félreérteni) baromi sok olyan ember van aki szarik rá.
Ezt írtam is neked.

[c] 2010.04.30. 19:13:33

@Kicsit Karcos: Ez csak a költség-fele a dolognak, vagy még az se (hány olyan elvált apa nem fizet gyerektartást, aki annak idején maga is akarta azt a gyereket... csak közben új családot alapított, és inkább az "új" gyerekre költ). Most is kötelezve vannak rá, de a gyakorlatban a hajadra kenheted. Esetleg törvénybe kellene iktatni, hogy amennyiben x hónapig nem fizet, rá kell küldeni a végrehajtókat?

A másik fele az, hogy a vasárnapi apuka és az anya felelősségvállalása nem egy lapon említhető. Az anya az, aki a kockázatok nagy részét (hátrány megélhetés terén, a későbbi párkeresés terén, munkaerőpiaci ellehetetlenülés és társai) viseli, éppen ezért az övé az utolsó szó, szvsz.
Vagy mi lenne, ha az lenne a főállású szülő, aki akarja a gyereket? Ha az apa, akkor legyen az apa (ez esetben az anyuka lenne "hétvégi").

nyílméregbéka 2010.04.30. 19:20:53

@Kicsit Karcos: "mégiscsak jó irányba változnának a dolgok, ha nem lehetne csak úgy elvetetni a gyereket" - Hát ezt nem hiszem, sok országban tiltják az abortuszt, az írek ezért LOndonba járnak elvetetni, a lengyelek meg nem tudom, hova, de ott is megoldják. Abortuszturizmusról, tengeri hajókról hallottál-e, ahol végzik ezeket a műtéteket. Aki végképp nem akar gyereket, arról még azt is el tudom képzelni, hogy szülés után egyszerűen megfojtja. Ilyen is van, és ha totálisan betiltanánk az abortuszt, biztos vagyok benne, hogy ugrásszerűen megnőne a csecsemőgyilkosságok száma :-(

Most látom, hogy az újabb hozzászólók szóba hozták, amit még akartam mondani: hogy tök nem biztos, hogy apuci fizetni fogja azt a gyerektartást, miközben felnőtt, érett elvált apák is úgy bújnak ki a gyerektartás-fizetés alól, mintha az életük múlna rajta. Az érzelmi kapcsoalttartást már nem is említem.
Most nem jobb akkor, ha - minél előbb!! - elvégzik a terhességmegszakítást? Akár néhány hetes mazgat korában?

Én személy szerint egyébként el tudnám törni minden pasi orrát, aki rákezdi, hogy "jajj, dehát a gumi olyan kényelmetlen!"; és megcibálnám az összes nő haját, aki bólogat, hogy "jajj, hát a Géza nem szereti a gumit, azért nem használunk... én biztos nem leszek terhe,s meg betegségeket sem fogok kapni, az csak másokkal történhet meg".
(bocs, de ez a téma engem kihoz a sodromból.)

[c] 2010.04.30. 19:23:29

@Kicsit Karcos: "az esemény utáni tabletta még a petesejt megtermékenyülése előtt használatos."

Tévedsz.
Megtermékenyített, de a méhfalba még be nem ágyazódott petesejtet pusztít el.
A hatékonysága 84%-os, vagyis nem mész vele biztosra.

[c] 2010.04.30. 19:24:24

@antiszociális exlúzer: A minimálbérre (se) bejelentettekről nem is szólva.

dr.justice 2010.04.30. 19:32:04

"Ha előrelátó csecsemő lettél volna
Felkötöd magad a köldökzsinórodra"

[c] 2010.04.30. 19:32:50

@nyílméregbéka: Engem is.
A harcos abortuszellenzők többségét (ismétlem, többségét) egyébként is csak addig érdekli a gyerek sorsa, amíg meg nem született. Onnantól már az anyja dolga, oldja meg.

dr.justice 2010.04.30. 19:38:17

@Horizont:

Az utolsó mondatod nem tetszik. A gyerek ugyanolyan arányban az apáé is, neki is had legyen már szava/véleménye. Egyébként én is azt gondolom, hogy van amikor az abortusz a jobb megoldás.

Kicsit Karcos 2010.04.30. 19:38:45

@antiszociális exlúzer:

"Vagy mi lenne, ha az lenne a főállású szülő, aki akarja a gyereket? Ha az apa, akkor legyen az apa (ez esetben az anyuka lenne "hétvégi"). "

Részemről maximálisan elfogadható megoldás. Különösen, ha legalább az anyatejjel való táplálása megoldható az első két évben, ha az apa akarja, de a nő nem akarja felnevelni a gyermeket.

@Tigeri:

"baromi sok olyan ember van aki szarik rá."

Nem vitás, ezek a tények. Ezen a helyzeten kellene változtatni.

[c] 2010.04.30. 19:41:03

@Kicsit Karcos: Látszik, hogy te felelősségteljes ember vagy.
Azért kíváncsi lennék, hányan felelnék erre a kérdésre ugyanezt az abortuszellenes férfiak közül.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.04.30. 19:42:10

@dr.justice: Ha az apát nem csak addig érdekli az a gyerek amíg örömet szerez neki./amíg megcsinálja)....

Horizont 2010.04.30. 19:48:41

@Kicsit Karcos:
"Olyan rendszer nincs, ami minden esetet jól lekezel. "
Ez annyira egyén kérdése, hogy a rendszer nem nagyon tud mit kezdeni ezzel. Tudod a nők két dologért mindenre képesek, az egyik, hogy legyen gyerekük, és a másik, hogy ne legyen gyerekük.
Volt itt minden. Ratkó korszak amikor tiltották az abortuszt. "nőnek szülni kötelesség, lánynak dicsőség" és mennyi halál tiltott abortusz miatt. Aztán a puha diktatúrában ('70-es évek) amikor egy 3 fős bizottság elé kellett állni (nem a fiúnak csak a lánynak) akik arra voltak hívatottak, hogy megadják az engedélyt az abortuszra, és közben oly mértékű vájkálást és megalázást vittek véghez amit elképzelni se lehet mai ésszel. Ha megadták akkor altatás nélküli küret. Ma meg az van ami. Természetesen senki nem helyeselheti az abortuszt. De az általánosítást se.
A fiatalok? Minden a szülőknél kezdődik és végződik. Nem lehet külön kiemelni a nevelésből, hogy na akkor most édes gyermekem felvilágosítunk:) A felelős szexuális életre való nevelés oszlopos része az egésznek. Ha minden másban jól "csináljuk" a gyereknevelést akkor nem kell külön erre fókuszálni, megy minden helyesen. A felvilágosítás amúgy egy folyamat része. Nem emlékszem külön a napra, hogy most aztán megtörtént a nagy felvilágosítás, pedig 3 gyerekem van. Mivel én nem lehettem őszinte annak idején. mert olyan volt a kor szokása, megfogadtam , hogy másképp csinálom, hogy őszinték legyenek hozzám. Gyerekfüggő is, mert van olyan is aki nem kérdez hanem olvas, tájékozódik. Akik olyanok, hogy minden hétvégén részegen dugnak ész nélkül, ott nem csak a felvilágosítással van a baj, hanem sok minden mással és egyértelműen a szülő hibája. Nekem ne mondja senki, hogy egy 13-14 éves lány élvezi a szexet és hogy szüksége van rá. Még nincs. Ezért nem szeretkezik csak dug, és dug aztán meg abortuszra megy. És még később nem szül, mert kiégett vagy meddő lesz!
@laspalmas: Gratulálok a poszthoz!!

nyílméregbéka 2010.04.30. 19:48:59

@antiszociális exlúzer: De ha mi itt ilyen felelősségteljesek vagyunk, akkor mégis mindek nevezzük az ORTT-t?! Ez egy felelősségteljes hozzáállás: " - Óh, hát az abortusz az egy annyira csúnya valami, ne is lássunk, be ne mutassunk ilyent! Attól majd szépen, magától megszűnik a probléma!"
Igaz is, miért nem látok sehol óvszerreklámot? Ebben a percben jutott eszembe, hogy sehol nem láttam ilyesmit! Miért nem lehet valami ízléses, humoros reklámot csinálni egy óvszernek, és azt akár főműsoridőben is tolni? És amit elég sokat mutogatnak a tévében, az ugye trendi meg követendő lesz...

dr.justice 2010.04.30. 19:50:12

@Tigeri:

Nekem pl. most is örömet szereznek.

Horizont 2010.04.30. 19:54:53

@dr.justice:
Természetesen ebben teljesen igazad van. Normál esetben. De itt extrém esetekről volt szó.
Amikor valaki azt írja, hogy minden körülmények között meg KELL szülni . Legfeljebb vasárnapi apuka lesz. Sajnos amikor felmerül az abortusz mint megoldás, mert nem várják, akarják azt az életre készülődő pici életet, na onnan nincs egyenjogúság. Sajnos. Igazságtalan, tudom.

[c] 2010.04.30. 19:55:29

@nyílméregbéka: Azért, mert a sok álszent hülye azt hiszi, hogy az óvszerreklámtól jön meg a tini kedve a szexre.

dr.justice 2010.04.30. 19:59:20

@Horizont:

Az a probléma másik oldala ( vagy a harmadik ), hogy egyébként sem a 13-14-15 éves lányok döntenek az abortusz mellett, vagy ellene, hanem a szüleik.

[c] 2010.04.30. 20:00:42

@dr.justice: Legyen az apának is szava. Én is azt gondolom, hogy ez közös döntés kellene, hogy legyen. De a gyakorlatban százból kilencvenkilencszer az apa az, aki meggondol(hat)ja magát.
Például, nem akar abortuszt, és ígéretet tesz, hogy egy család lesznek, és ő biztosítja a megélhetést, míg a párja kisgyereket nevel. Aztán mindezt nem valósítja meg.
(Fordítva is lehetne, de egy nő nehezebben válik meg a gyerekétől, még ha eleinte nem is vágyott rá, akkor is. )

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.04.30. 20:06:43

@dr.justice: Ha velük laksz,törődsz velük igen.De erre válaszolva @antiszociális exlúzer: Hol van már ilyenkor az "apa"? :((

Horizont 2010.04.30. 20:09:14

@antiszociális exlúzer:
Többet érne ha mindenhol, középiskolákban, diszkókban, kollégiumokban óvszerautomaták lennének! Ha még ingyenes is lenne, vagy legalább olcsóbb!:)

Tündér_Lala 2010.04.30. 20:11:37

@laspalmas: Fontos dolgok, jó hogy szóba hoztad. Kiváló poszt gratulálok !

[c] 2010.04.30. 20:12:35

@Horizont: No meg nem ártana a fiúkat is felelősségvállalásra nevelni.

(Elnézést a hosszú copy-paste-ért, de nem találom a cikket online.)

Interjú Dr. Demeter János szülész-nőgyógyásszal a Nők Lapjából (részlet):

"- Tavaly ötvennégyezer terhességmegszakító műtétet végeztek el az országban. Ez óriási szám, különösen annak fényében, hogy csak kilencvenezer gyermek született meg. Nyugat-Európában ennek arányosan csak a harmadára kerül sor. Ön szerint mi lehet az oka annak, hogy ilyen pazarlóan bánunk az élettel?

- Ez nem orvosi kérdés, de azt sem hiszem, hogy a liberális törvénykezés lenne érte felelős. Az okok részben az elmúlt ötven év társadalmi változásaiban keresendők. Összeomlott a hagyományos családmodell, amelyben a férfi volt a kereső, és az édesanyák otthon maradhattak gondozni a gyerekeiket. A nők is munkába álltak. Korán reggel rohannak, este fáradtan érnek haza, így nem lehet gyereket nevelni. Régen a nagyszülők együtt laktak a fiatalokkal, és sokat segítettek a háztartásban. Ma erre sem számíthat a szülő. Rengeteg a válás, drága és bizonytalan lett az élet, ilyen körülmények között nem csoda, ha sokkal kevesebben vállalkoznak gyerekszülésre. A másik ok az egészségnevelés hiányossága. Sok vita folyik arról, hol kellene a felvilágosító munkának folynia. Véleményem szerint elsősorban otthon, a családokban. Anya és lánya, nagyszülő és unokája között. De amíg az anyák sem őszinték a lányaikkal! Hányszor tapasztalom, hogy csak itt, az utolsó pillanatban vallják be pironkodva „megesett” kislányuknak, hogy velük is megtörtént már, túl lehet élni azt a műtétet…

(...)

Mégiscsak felháborító, hogy a védekezés egész gondja a nők vállára szakad! Pontosan tudom, hogy a magyar férfiak hogyan állnak hozzá a kérdéshez. Még egy gombás fertőzés kikezelésében sem partnerek, nemhogy a védekezésben! Az meg egyszerűen ritkaságszámba megy, hogy az abortuszra elkísérjék a szerencsétlen nőt. Sokszor csak belökik ide, hogy intézze el egyedül. Pedig ez két ember döntése és felelőssége lenne.

- Nagyon haragszik a férfiakra…

- Rengeteg tragédiát látok. A nők többnyire áldozatok. A körülményeik, a saját életük áldozatai. Higgye el, nincs közöttük egy sem, aki örömmel feküdne fel a műtőágyra. Azért fáj a legjobban a szívem, akiről tudom, hogy szívesen megtartotta volna a gyereket, de a partnere vagy a családja nem engedte meg. A legtöbb nő rendkívül kiszolgáltatott helyzetben van."

Horizont 2010.04.30. 20:23:22

@antiszociális exlúzer:
Kösz. Ezt gondoltam amit Demeter doktor írt, csak ő jobban elmondta:)Igaza van. És vissza is kanyarodhatunk a szülői neveléshez újból. igen a fiúkat is kéne. Egy váratlanul megszületett baba egy "rendes" fiú életét is kerékbe törheti. Ha elveszi anyukát és nem szereti azért, ha nem veszi el azért, ha látogatja a gyerekét azért ha nem látogatja azért. Fizetni mindenképpen kell. És nem biztos, hogy ha megtalálja az igazit netán, akkor az tapsikolni fog!
Ha a nagyszülők vállalják is az se egy mennybemenetel, egy unoka akit gyerekként kell felnevelni. Szóval nincs jó megoldás. Utólag. Csak előtte - lenne!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.04.30. 20:25:26

@antiszociális exlúzer: Uccsó két bekezdés!Na erről ugatok itt délután óta!

Horizont 2010.04.30. 20:42:13

@Tigeri: Az az érdekes, hogy tulajdonképpen mindnyájan ugyanarról "ugatunk" ha végeredményét nézzük. Ez egy olyan élethelyzet aminek nem lehet pontot tenni a végére, jó vége pláne nincs.
A középiskola 3. osztályában terhes lett az osztálytársnőm. Titkolta , mire kiderült már késő volt, hogy abortuszra küldjék. Megszülte, jól végződött mert szerelmes volt és elvette a fiú. 1973-ban járunk. De felborult az egész élete.Nem tudott leérettségizni, oda lett a gondtalanság meg minden. Mi a többi lányok az osztályból 3-4 év múlva szültünk. Így nem tűnik sok évnek az ő szüléséhez számítva. Pedig fényévekben lehet számolni a különbséget!

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.04.30. 21:01:23

@Gunther: Nincsenek illúzióim, tudom, hogy sehogy. Elég borzasztó... Bár ugyanakkor azt gondolom, hogy kettős mérce szerint járnak el a szülők a szex és a tudatmódosító szerekkel kapcsolatban. Sok szülőnek a szex-szel kapcsolatban viszonylag liberálisak a nézeteik - esetleg még úgy is tudják kezelni, tudnak róla beszélni a gyerekkel -, míg az alkohollal, de sokkal inkább a drogokkal kapcsolatban teljesen elutasítók. Mert aztán az ő gyereke tutira nem...

@csabapayne: Tökéletesen egyetértek. De nem azért, mert ilyen a médiakörnyezet, hanem mert a szexualitás az életünk szerves része. És ahogy pallérozod a gyerek eszét, ahogy próbálod kiművelni kulturálisan, úgy dolgod az is, hogy a szexuális tudásodból is átad, amit lehet. Természetesen mindig a korának megfelelően, de nem elhallgatva, elszégyellve, és őszintén válaszolva még a legzavarbaejtőbb kérdésekre is. Mert azok lesznek.

Végezetül még egy gondolat: az abortusz , legyen bármennyire is ROSSZ, egy adott helyzetben két rossz döntés közül a kisebbik rossz is lehet. Azt kellene elérni - milyen szép is lenne, micsoda utópia -, hogy a tinédzserek ne kerüljenek olyan helyzetbe, ahol az abortusz is szóba jöhet, mint megoldás. És ezért is rohadt kétszínű az ORTT hozzáállása a fenti posztban látható filmhez.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.30. 23:36:37

@gigoca:

"Ezzel a spottal csak pontosan azt rögzítjük egy lányba, hogy totálisan egyedül leszel ezzel a dologgal, ha ez megtörténik veled."

Általában így is van...
És tetszik vagy sem, a 9 hónap terhesség a lányra/nőre hárul, ő hoz "áldozatot" a gyerekért.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.30. 23:45:59

@jpmjpm:

"a szex csak a pasiknak jó"

Ki mondott ilyet?
De egy 12-14 éves lányka szerintem biztos nem élvezi a szexet, míg egy hasonló korú fiú igen, bár neki sem kéne még élesben művelnie.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.30. 23:47:50

@Kicsit Karcos:

Nagyon jól tetted, ide valók ezek.....szerencse, hogy nem nálunk van ilyen

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.30. 23:49:56

@antiszociális exlúzer:

Struccpolitika?
Ha te nem ismersz ilyeneket, akkor minden oké?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.30. 23:55:53

@Kicsit Karcos:

"jelenleg a nők mondják meg a frankót az abortusz témájában; az ő hozzájárulásuk kell a műtéthez. A férfi szava ebben a kérdésben font füst és rongybicikli."

Egy apa bármikor leléphet, ha a gyerekszitu számára kellemetlenné válik, de egy anya nem. Hát emiatt.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.01. 00:03:40

@Horizont:

Én meg a 3 gyerekhez!
Üdítő egy ilyen postnál :)

Egyébként szerintem valamennyire igenis szigorítani kéne az abortusz szabályain, mert amíg ilyen egyszerűen elérhető, addig könnyen kapnak utána egy hidegfront miatti fejfájás miatt is.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.01. 00:09:39

@antiszociális exlúzer:

Na ezért kéne védekezni...

Meg igen, a nevelés, nevelés....kedvenc írónőm könyvében van az a rész, amikor egyszeri ember nagyhangon meséli, hogy az ő barátnője bizony teherbe esett, ő meg jól elverte, elvégre hogy képzelte a hülye kurvája, hogy nem használt gumit.....

[c] 2010.05.01. 00:27:23

@laspalmas: "Igen, voltak ilyenek is, de korántsem mindenki."
A probléma létét sem tagadom, de azért a valóságtól elrugaszkodni sem kellene.

tbarmit 2010.05.01. 11:04:54

Tehetünk bármit, 20 éven belül úgyis a magyar lesz a kisebbség Magyarországon.

Horizont 2010.05.01. 13:17:06

Kimaradt még 1-2 gondolatom. A média. Sajnálatos, hogy nem adják le az ilyen reklámot, a sok barom, bárgyú mellett elférne. Igenis be kell mutatni a fiataloknak, hogy mi vár rájuk ha nem előrelátóak. Ha 10-ből 2 fiú beteszi a zsebébe állandóra az óvszert az otthon hagyhatatlan telefonja és MP 3-4 mellé, és ha 10-ből 2 lány azt mondja a (természetesen) nyomulós fiújának, hogy csak akkor fekszem le veled ha van nálad óvszer, vagy ne adj isten beteszi ő is a telefonja mellé már megérte!!
Más. Tudom, hogy nem azért fog valaki gyereket vállalni, mert látott egy aranyos gyereket. De lehet, hogy hatásos lenne. Mondjuk a sok celeb picsa helyett ha mutatnának sok aranyos kisgyereket, velük boldogságba lévő szülőkkel együtt, nagyon jó lenne. Most pl. mondjuk egy 25 éven felüli nő és egy 30-on túli pasi, ha nincs pont a rokonságban, baráti körben kisbaba, nem is látnak nem is találkoznak velük sehol, pedig ha látnának sok pici édes emberkét lehet megjönne a kedvük :)))
Nagy hatalma van a médiának ha bevalljuk ha nem. Ha nem nézzük állandóan akkor is. Nem lehet kikerülni. A hatását se. Élniük kéne vele, nem visszaélni!

Kartal (rezervált) 2010.05.01. 14:21:08

@antiszociális exlúzer: lelked rajta. Legalább még fognak érni meglepetések az életben :)))

@Horizont: ha a média nem a milliárdos médiamogulok kezében lenne, hanem értelmes emberekében, akkor igen. Így azonban esélytelenek vagyunk.
Egyébként úgy látom, mi konzervatív vénemberek eléggé egy irányba gondolkodunk :DDD

@laspalmas: :)))))

Jurganov 2010.05.01. 14:28:46

tulajdonképpen ott a hiba a gondolatmenetben, hogy arra épül, hogy a gazdagok akarják, hogy szaporodjon az emberiség. pedig nem. és tesznek is ellene. ennek fényében kell nézni azt, hogy nem adják le az ilyen filmeket/tájékoztatásokat. nekik nem, hogy nem érdekük, de érdekükkel szöges ellentétben áll az, hogy az emberek családot alapítsanak. szaporodnak és persze nehezebb őket kézben tartani. sajna ilyen a világ.

Jurganov 2010.05.01. 14:35:38

@antiszociális exlúzer: régen ez úgy volt, hogy az állam meghitelezte az anyának, apun meg bevasalták. és jó módszer volt. csak a nagy liberális eszmeiséggel nem illett össze...

Horizont 2010.05.01. 14:55:46

@Kartal (beleszól): Ó te nagyon vénember.... De jó lenne csak annyira vén lenni mint te :DDDDD

Kartal (rezervált) 2010.05.01. 15:04:23

@Jurganov: Luganoi tanulmány?

@Horizont: majd ha egyidősek leszünk, akkor megbeszéljük :DDDD
Egyébként meg vén vagyok mint a... ja, nem, annál is vénebb. :D

Horizont 2010.05.01. 15:55:26

Van az abortusznál is nagyobb tragédia:
"Évente mintegy 30 gyermek halt meg bántalmazás miatt az utóbbi esztendőkben Magyarországon, beleértve a csecsemőgyilkosságokat is.
Az országban több mint 190 ezer gondozásra szoruló, illetve veszélyeztetett gyermek van a 2008-as adatok szerint, közülük 20 ezren szenvednek bántalmazástól, vagy azért, mert elhanyagolják őket, 6 ezren érzelmileg, 300-an pedig szexuálisan bántalmazottak a becsült adatok alapján. A gyermekek első életévében bekövetkezett halálának oka az esetek 7 százalékában bántalmazás."

Holnap Anyák Napja, szívem legkedvesebb ünnepe.
Én már sütök, főzök (közben Vastagbőrözök:D) mert holnap hazajön a 3 felnőtt gyerekem:DDDDD (Egyenlőre unoka nélkül.)
Másik boldogságom, hogy köszönthetem a 74 éves Édesanyámat!

singingintherain 2010.05.01. 17:42:57

nem is bírtam végignézni...hányingerem van:(

Spielberg 2010.05.02. 07:28:06

Na, a sok nagyokos hímsoviniszta. Maradjunk annyiban egy NŐNEK (nem egy 12 éves kislánynak) szíve joga eldönteni, elveteti-e a gyerekét. Természetesen az a fair, ha a férfi is tud róla, de senki sem dönthet a nő helyett. Se fasz pederaszta papok, se tolvaj politikusok, Akár gyilkosság, akár nem. És a sok gyilkosozónak üzenem: nagy a pofátok, kíváncsi vagyok, ha ti lennétek lehetetlen helyzetben, akkor mennyire menne ez az ugatás.
ez a buzi mszp egy időben arról beszélt, hogy ingyenes, vagy kedvezményes lesz a tinik fogamzásgátlása. igen, ezt is megcsinálták...
kösz a cikket laspalmas, a nagy elhallgatások országában.

Spielberg 2010.05.02. 07:31:23

elég feminim lett az előző hozzászólásom...:-)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.05.02. 14:02:17

@laspalmas:

csak annyit tudnék hozzátenni h
gratulálok. jó poszt. kell ilyen is, sőőőőt.

@Spielberg:

helyes TGM is azt mondta h ő feminista ;)))
mér ne lehetne egy hím feminista ...
ha már egyszer egyenjogúságrú beszélünk ...
hihi

szóval így csak annyit h
én is feminista vagyok. pont.

f.m.j. 2010.05.02. 16:41:15

@Spielberg: "ha ti lennétek lehetetlen helyzetben, akkor mennyire menne ez az ugatás."

Nem érted. Mert azt meg én nem hiszem el, hogy az évi 40 valahányezer abortusz mind lehetetlen helyzet miatt történik.

Horizont 2010.05.02. 17:47:02

@f.m.j.:
Én már mindent el tudok hinni...
Vagy a helyzete lehetetlen, vagy a nő maga , vagy a pasija vagy mind a három egyszerre!
Dugni meg nem tehetetlenek (védekezés nélkül):(

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.05.02. 19:51:31

@f.m.j.: @Horizont: @Spielberg:

ha már létrejött az a lehetetlen helyzet, akkor legyen a nő kezében a döntés.
ez a "feminista" álláspont(om).

de nyílván a cél az ilyen lehetetlen helyzetek minimalizálása.
pl
úgy h az ORTT nem tiltja be a fenti kisfilm sugárzását .....

ugye erről szólna laspalmas posztja, azaz épp emiatt íródott...

+
tótának is kivételesen igazat kell adnom, ő is
az ORTT ostobaságáról/bornírtságáról mesélt....
+ arról h a fidesz kormány tud e, akar e ezen változtatni
/
szerintem ez a fidesz profiljába/szemléletébe nem passzol bele,
sőőt h a kdnp-ével kb teljesen ellentétes....
(( a kdnp + fidesz kombó rejtély számomra, .....kdnp, mint önálló párt
kb nem is létezik... NINCS !!! --ez megérne egy külön misét--.. ))
magyarul marad a fenti ostoba, képmutató gyakorlat ..
/

w.blog.hu/2010/04/29/hajnali_reszegseg_19

Lone Wolf 2010.05.04. 06:21:15

Abortuszügy kapcsán azt hiszem már máskor is mondtam, hogy itt, elsősorban nem a törvények szigorítására kellene játszani, hanem, a felvilágosításra és megelőzésre. No meg egy élhető ország megteremtésére, ahol az emberek be merik vállalni hogy gyereket szüljenek, és neveljenek.. ENNYI!

MenyétAKasztanyét 2010.05.04. 11:36:22

Az ORTT kapcsán szinte mindenki egyetért. Abortuszvitába pedig nem szállok be.

De: a szpot a 13-14 éves korosztálynak elég ütős, vélhetően még időben is lenne. Ugyanakkor tévét nem csak a 13-14 éves korosztály néz, hanem a kisebbek is. Az ORTT-nek kivételesen igaza van, amennyiben azokat is védi.

Egy 6-8 éves kislányt miért is kéne kitenni annak, hogy pofánvágja egy ilyen reklám? Miért gondoljuk, hogy neki is ideje elmagyarázni, hogy miről is szól a haszonszerzésen túl a szpot? A kisebbek 9 után többnyire nem néznek tévét, a célcsoport viszont még igen. Elérhetők 21 óra után.
Aki a hatóság álszentségéről papol itt, az most szerintem tévúton jár, és annak valószínűleg nincs korban a megcélzottnál kisebb gyermeke. Mert akkor értené, hogy miért is nem mehet 21 óra előtt a szpot.

nyílméregbéka 2010.05.04. 13:16:47

@f.m.j.: "Mert azt meg én nem hiszem el, hogy az évi 40 valahányezer abortusz mind lehetetlen helyzet miatt történik."
Nagyon sok nő nem szedhet fogamzásgátlót eü. okból, a zember meg cseszik gumit húzni. Ez adja a 40ezer jó részét. Aztán van olyan primitív réteg, aki egyszerűen a fogamzásgátlás egyik változataként tekinti az abortuszt. Na, _ezeket_ tényleg tökön kellene rúgni.
@MenyétAKasztanyét: De Menyét! A célcsoport 21.00 után már valószínűleg pont teherbeesik :-) Pont hogy délután, a suli és a buli között néznek némi tévét.
Az nem baj, hogy a 6-8 éves kislányt pofán vágja a Józsibarátból ömlő primitív kajabálás? Vagy a főműsoridőben sugárzott Győzike? Szerintem ez a kettő az erkölcsi érzéket és az agysejteket pont egyenlő arányban pusztítja!

MenyétAKasztanyét 2010.05.04. 14:24:24

@nyílméregbéka: a kicsikre (sőt, nagyokra is) a Mónika, Győzike és Józsi is gáz. De nem hiszem, hogy ettől kellene függővé tenni egy ilyen szpot vetítését. Legjobb lenne, ha egyik sem vágná pofán az embert. Ugyanakkor azzal indítottam, hogy az ORTT megítélésével kapcsolatban nincs vitám. :)

lapointe 2010.05.04. 23:44:13

Két kamasz anyjaként (egy lány, egy fiú) teljesen egyetértek veled! Megnéztük a filmet együtt itt a neten, utána beszélgettünk a dologról.Nekem is, nekik is az a véleményünk, hogy álszemérmes és képmutató a környezetünk. A fiam osztályában (7-es) nem sikerült megszervezni egy felvilágosító órát, mert egyes anyukák szerint "zavarba hozná" a lányokat, akik "szégyenlősek". Közben a hétköznapokban állandó táma a szex, egyes fiúk üres délutánjaikon pornóoldalakat nézegetnek, a látottakat persze másnap megosztják a többiekkel. A lányok vihognak. Áhh...

f.m.j. 2010.05.05. 08:42:39

@nyílméregbéka:

Értem. Mégis igazam van, amikor azt mondom, hogy kényelmi, önző szempontok vannak többségében ebben a 40ezerben. És nemcsak a nőé, mert ugye ketten kellenek, hogy élet keletkezzen odabe'. Szóval ha nem szedhet (kizárólag egészségügyi okokból fogamzásgátlót, nem mert lusta, trehány, a pasija meg "nem hajlandó" /he??/ gumit húzni) akkor élete végéig a saját elvett magzatának haláltusáját nézetném a PASIVAL... egyébként a gyógyszer mellett egy csomó megoldás létezik, de szerintem ezek a nők nem is konzultálnak a dokijukkal, mert szarnak bele.
Felvilágosítás, megelőzés, ez a lényeg. Cél: igenis legyen a kevesebb abortusz.

süti beállítások módosítása