Skip to content


       Szűrés lista

Új Irány 2010: fideszes törvényjavaslatok

Borítékolható módon sokan lekomcsiztak, mikor szóvá tettem, hogy a Fidesz eltörölné a miniszteri fizetések 15%-os csökkentésének lehetőségét, ezzel kvázi visszaemelnék azokat a 2009. júniusa előtti szintre, és ez mennyire szemben áll a Répássy Róbert által eddig kommunikált 50-os csökkentéssel. Persze a fanok megmagyarázták, hogy nem is így van, ez nem jelent emelést, meg különben is: kevesebb miniszter lesz, mint eddig, szóval minden rendben. Ehhez képest hétfő, Parlament:


""Hibázni fogunk" - ismerte be előre is Navracsics, hiszen hibátlan kormányzás nincs. Például ő maga máris hibázott, amikor a miniszterek bérezésénél, mint a szocialisták hétvégi sajtótájékoztatójukon rámutattak, 15 százalékkal emelte a juttatásokat. Ezt azonban azóta módosította, sőt, mintegy büntetésként, lehetőséget adott a miniszterelnöknek, hogy adott esetben akár 20 százalékkal csökkenthesse is a miniszterek juttatásait. "Fogunk hibákat elkövetni, de célunk ezek kijavítása" - zárta felszólalását."

 

Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy észrevette a Fidesz, milyen rossz üzenetet közvetített ennek az egy mondatnak az eltörlése, és a Szíjjártó-féle kezdeti bullshitet kidobták a kukába. Mondjuk elég nagy vastagbőr 24 óra alatt két, egymásnak totálisan ellentmondót nyilatkozni, de legalább a tetszetősebb lett a végső.

Téma lezárva, nézzük a többi általuk frissen benyújtott törvényjavaslatot:

1, Családi pótlék
Ha a gyermek egy adott tanévben tíz tanóráról igazolatlanul hiányzik, a jegyző gyámhatóságként eljárva felhívja a szülő figyelmét a lehetséges jogkövetkezményekre. 
Ugyanis ha már 50 órát hiányzott igazolatlanul a gyermek az iskolából, a jegyző elrendeli a gyermek védelembe vételét és azt, hogy az iskoláztatási támogatás teljes összegét a döntést követő második hónap első napjától kezdődően fél évig természetben nyújtsák. Majd....."A családi pótlék természetbeni formában történő nyújtása a feltételek fennállása esetén ismételten elrendelhető."

2, Kettős állampolgárság
Az augusztus 20-i nemzeti ünnepen lépne életbe, és 2011.január 1-től alkalmaznák a törvényt, amely rögzíti, hogy nemcsak születésénél fogva, hanem leszármazással is magyar állampolgárrá válik a magyar állampolgár gyermeke. Ez nem kollektívan és automatikusan történne, hanem egyéni kérelemre. A kérelmet az illetékes anyakönyvvezetőhöz, vagy a magyar konzuli tisztviselőhöz, vagy a kormány által kijelölt, az állampolgársági ügyintézésért felelős szervhez lehet majd benyújtani.

3, Kisebb parlament
198 országgyűlési képviselő, ebből "Kilencven országgyűlési képviselőt egyéni választókerületben, hetvennyolcat országos listán választanak. Az egyéni választókerületben mandátumot el nem ért, országosan összesített töredékszavazatok alapján további harminc kompenzációs mandátum kerül betöltésre." A területi lista megszűnne, helyette az országos listára lehetne szavazni.
A 198 képviselőhöz hozzájönne még maximum 13 kisebbségi képviselő, bevezetnék a kedvezményes kisebbségi mandátumot. "A kisebbségi jelölő szervezetek kedvezményesen állíthatnak országos listát, rájuk az úgynevezett 5 %-os küszöb nem vonatkozik, és első mandátumuk megszerzéséhez elegendő az egy mandátum megszerzéséhez szükséges szavazatszám egyharmadánál több szavazat megszerzése is ."

Gyakorlatilag megszűnne a választások második fordulója is, mert a relatív többséghez rendelnék a képviselőséget. "Az egyéni választókerületben az első választási fordulóban az a jelölt lesz országgyűlési képvisel ő, aki a legtöbb érvényes szavazatot kapta, feltéve, hogy a szavazáson a választókerület választópolgárainak több mint a fele szavazott."

4, Közigazgatási államtitkári tisztség, Miniszterelnökség a MeH helyett
Visszaállítják a közigazgatási államtitkári tisztséget, "amely lehetővé teszi, hogy professzionális köztisztviselők vezessék a minisztériumok szakmai igazgatását, következetesen elválasztva őket a politikai vezetéstől."
Ezen kívül államtitkár, szakállamtitkár helyett államtitkár, közigazgatási államtitkár, helyettes államtitkár lesz, és (az ígéret szerint kisebb, ám hatékonyabb) Miniszterelnökség a MeH helyett.

5, Három csapás
Ez úgy módosítaná a Btk.-t, hogy a súlyos, erőszakos bűncselekmények elkövetői, ha visszaesőként követik el a bűncselekményeket, a harmadik esetben - mérlegelés nélkül - a cselekményre kiróható legsúlyosabb büntetőjogi tételt kell, hogy kapják. A a közfeladatot ellátó személyek ellen elkövetett erőszakos cselekmények esetén felemelik a büntetési tétel alsó határát minimum egy év letöltendőre.

6, Holokauszttagadás mellé kommunizmustagadás
Az új Btk. 269/C . §:
„A nemzeti szocialista és kommunista rendszerek bűneinek nyilvános tagadása

Aki nagy nyilvánosság előtt a nemzeti szocialista és kommunista rendszerek által elkövetett népirtás és más, emberiség elleni cselekmények tényét tagadja, kétségbe vonja vagy jelentéktelen színben tünteti fel, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.”

7, Jogosítvány csak 8 általánossal
Ezt nem találtam a Parlament honlapján, de állítólag van ilyen. Az Index azt írja, hogy Kósa Lajos, Pósán László és Pokorni Zoltán által jegyzett módosítás indoklása szerint a mostani szabályozás túlzottan liberális, lehetőséget ad arra például, hogy külföldi bűnszövetkezetek írni-olvasni nem tudó, műveletlen embereket tömegesen hozzanak Magyarországra, mert itt könnyebb megszerezni a jogosítványt, mint az EU többi országában. A nyolcosztályos kritérium bevezetése ösztönzőleg hatna az "aluliskolázott csoportok felemelkedésében". A módosítás az elfogadás közzététele napján lépne életbe.

8, Parkolás rendezése
Az Alkotmánybíróság határozatával megállapította, hogy mulasztásban megnyilvánuló alkotmányellenes helyzet áll fenn azért, mert az Országgyűlés hiányosan szabályozta a közútkezelő jogait gyakorló helyi önkormányzatok és a fővárosi önkormányzat rendeletalkotási jogkörét. Az Alkotmánybíróság felhívta az Országgyűlést, hogy a jogalkotási kötelezettségének 2010. június 3-ig tegyen eleget. Ezt a helyzetet akarja orvosolni a fideszes Rogán Antal és Kósa Lajos két törvényjavaslata.

9, Közoktatás, egyházi ingatlanok, KDNP
Az indoklás szerint: "A közoktatási törvény biztosítja, hogy az önkormányzattól egyháznak átadott közoktatás iintézmények finanszírozása - az átadást követően - zavartalan maradjon. A szabályozás már az 1998-2002 közti polgári kormányzás alatt is létezett, azzal a különbséggel, hogy a jelenlegi 5 éves továbbfinanszírozási kötelezettség csak 2 év volt. A későbbiekben ez az időpont 3 évre módosult, majd újabb 2 évvel emelkedett. A hatályos szabályozás szerint, a fenntartói jogok átadását követ ő legalább 5 éven keresztül az egyházi kiegészítő támogatást végeredményben a fenntartói jogokat átadó önkormányzatnak kell fizetnie . Ez a megoldás értelmetlenné teszi ugyan azt, hogy az egyébként forráshiányos önkormányzatok megszabaduljanak feladatellátási kötelezettségüktől, a költségvetésüket kötelezően terhelő közoktatási intézmények fenntartásának anyagi terheitől, ám egy átmeneti időre kettős finanszírozás lehetőségét is megnyitja. Ezért javasoljuk, hogy az egyoldalú nyilatkozattétel joga - megfelel ő előkészületi tárgyalásokat és az oktatási hivatal, mint kormányszerv aktív bevonását követően — azonnal megtehető legyen."

10, Helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választása
Elsődleges cél a választási szabályok egyszerűsítése, a testületek létszámának
csökkentése. "A választási rendszer kialakítása, valamint az egyes testületek létszáma a lakosságszám figyelembevételével kerül meghatározásra ."

 

Nekem jónak tűnik ez az új irány. Szerintetek?
 

Címkék: politika fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr542010685

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Két össze nem tartozó hír (?) 2010.05.19. 18:43:06

1. Magyarország sokat köszönhet Sólyom László köztársasági elnöknek és magam is nagyra tartom őt. De ha azt kérdezi, hogy két-három év múlva is ő lesz-e a köztársasági elnök, nemmel kell felelnem - jelentette ki Pokorni Zoltán a Fidesz alelnöke 2. Orb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

minimalista 2010.05.18. 12:27:21

@Ásómaci:
Kiderül róla, hogy egy csökött agyú idióta. Mint ahogy az összes más népirtás tagadójáról...

Homeoffice 2010.05.18. 12:27:29

Teljesen ok szinte az összes...

martonx 2010.05.18. 12:32:24

Nem maradéktalanul, de azért elégedett vagyok.
Miért nem tudta ezeket a lépéseket meglépni más kormány? Mondjuk az elmúlt 8 évben? Ezeknek csak kis részéhez kell 2/3, a többihez szimpla többség elég.
Azért nagyon várom, hogy gazdaságpolitikai lépésekről is essen szó.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.05.18. 12:34:00

Ha visszavonják holokausztagadást akkor ők a GONOSZ NÁÁÁÁCIIK! akik együttműködnek a szintén GONOSZ NÁÁÁCI jobbikkal. Botox Ildikó meg már dörzsölhetné kezét nagy sajtótájékoztatóra készülve hogy bizony a gonosz patás Orbán már megint...

Erre a fagyi visszanyalt. Nem hiszem hogy mást tehetett volna a fidesz de ezzel legalább okoz nem is kevés fejfájást a szociknak. Ugyanis azt nem igen halottam hogy oylan sokan holokuszt tagadtak volan ebben az országban ellenben elég sok szoci főarc még mindig a drága jó bűntelen szocialista időkkel kábítja a népet.

Pl a nem is olyan régi. "A szocialista rendszer áldozati tehetnek arról hogy azzá váltak" és a többi égbekiáltó pofátlanság.

picur3ka 2010.05.18. 12:41:47

@Gerusz:

En ugy hallottam, hogy igen rossz a finanszirozottsaguk. Talan vannak kivetelek, mint a hitgyuli, nem emlekszem pontosan rreszletekre, de baj van ezzel.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.05.18. 12:47:52

Van ennek a torvenynek egy masik oldala... Eszetekbe jutott e mar?

A hollo revizionistak nagy resze (nehany elszallt agyu szalon-nacitol eltekintve) amellett kardoskodik, hogy tegyek egyszer s mindenkorra tisztaba ezt a kerdest. Gyomlaljak ki belole a mitoszokat, a remtorteneteket, es ragaszkodjanak a tortenelmi tenyekhez. Epp eleg borzaszto az eredeti formalyaban is nem kene szinezni. Nekem ezzel az egesz holocaust(TM) temaval, sot magavalal a kifejezessel eppen az a bajom, hogy egyreszt kollektiv bunosseget fogalmaz meg, ami nemzedekrol nemzedekre oroklodik, masreszt kollektiv aldozati statuszt biztosit, ami szinten nemzedekrol nemzedekre oroklodik. Ez pontosan az, ami ellen elvileg kezzel labbal tiltakoznak. Faji, nemzetisegi megkulonboztetes.

Most nezzuk meg a torveny szemszogebol. Kollektiv bunosseg? Hat hogy? Hetedizigleni karpotlas CSAK ezert, masoknak meg nagy budos semmi? Heti ket megemlekezes a hollora, a hasonlo napokon meg unneples ("felszabadulasunk" unnepen betonf*szt koszoruzo honvedelmi miniszter)? Evenkent a jegybanki kamat ketszeresevel emelkedo aldozati szam, mas nepirtasok pedig "nem hasonlithatok ennek borzalmaihoz".

Akarhonnan nezem, a hollo-uzletag iparosai bizony gyakran tagadjak a tobbi nepirtast, es gyakorlatilag minden cselekedetuk arra iranyul, hogy az osszes tobbi nepirtast jelentektelen szinben tuntessek fel a Szent Hollohoz kepest. A magam reszerol soha nem allitottam fel rangsort az aldozatok kozott. Taszit az oncelu eroszak. Eppen ezert taszit az a mod is, ahogyan vallasa emelnek egy nepirtast, es penzre valtjak a halottaikat. Ez bizony hullarablas. Ok maguk foznek virtualis "szappant" az aldozatokbol, amivel a politika es az uzlet porondjan mossak tisztara es illatositjak magukat.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 12:49:04

8 általános, jogosítvány: www.youtube.com/watch?v=boy-RaWrctU

Nem értem minek kellett megszüntetni a dolgot, régen nyolc általános szükséges volt a jogsihoz. ez nem új dolog lenne csupán az alapállapot visszaállítása az elcseszettről. Támogatom

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 12:51:32

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Az egyházi iskolák ugyanazt a támogatást megkapják, mint a világi iskolák az államtól. Ugyanígy az önkormányzati támogatásokat is, (étkeztetés, tandíj és tanszertámogatás, stb) emellé még kapnak az egyháztól is támogatást.
Nincsenek rosszabb helyzetben egyáltalán.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 12:53:48

@Meleardil Eressea Iluvadan:

náci vagy. mint minden logikusan gondolkodó ember.

picur3ka 2010.05.18. 12:57:52

@Conv:

Biztosan igazad van, mint mondtam nem emlekszem a reszletekre. Lehet, hogy mas termeszetu a problema.

toromasi 2010.05.18. 12:58:23

Nekem is jónak tűnik ez az irány: ígéreteikhez híven értelmes dolgokat akarnak csinálni; remélem, összejön nekik.

Ha megengeded, a miniszterek fizetésének témájához egy észrevétel.
Ugyan az itt szereplő Index-féle parlamenti összefoglalóban az olvasható, hogy
"máris hibázott, amikor a miniszterek bérezésénél... 15 százalékkal emelte a juttatásokat", valójában a következőt mondta:

"Tisztelt Képviselőtársaim, ha hibáztunk, akkor én hibáztam.
Eszünk ágában nem volt az, hogy a miniszterek fizetését emeljük.
Önmagában annak a törvényhelynek a kimaradása nem idézte elő a 15 százalékos fizetésemelést;
tudják ezt természetesen a szocialista képviselőtársaim is, emellett mégis megköszönöm Önöknek, hogy figyelmeztettek minket erre a hibára, amit azóta kijavítottunk..."

Tehát nem nyilatkoztak ellentmondásosan.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 13:05:22

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

jaja, van probléma bőven... az egyházak gazdasági elszámolásai elég kényes kérdés alapban, ha meg a hitgyüli és jehova bizniszt hozzávesszük akkor az ország top10 sikítási bűnbandáját lehetne összeállítani.

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 13:06:56

@Seduxen: azzal egyetértek, hogy nyugodjon a nép támogatásának biztos alapján az új alkotmány. Éppen ezért az lenne a helyes, ha a Fidesz benyújtaná mielőbb alkotmánytervezetét, megfuttatnák a bizoccságban, parlamentben, aztán szavaznának róla, és ha elfogadja a ház, akkor a nép ráütné a pecsétet. Ez lenne a demokratikus alkotmány, nem az, hogy megszavazza az aktuális parlamenti többség. Ők hol lesznek 20 év múlva? Mi még mindig itt leszünk.

Többször írtam, most is megírom erről a véleményem: alkotmányról, köztársasági elnökről, fontos nemzetközi szerződések jóváhagyásáról a nép döntsön többségi döntéssel, és ne a parlament ötvennyolc nyolcvanheteddel meg ilyenekkel. Ezekhez nincs közük, ők játékosok, a a működésük kereteit egy demokráciában a nép határozza meg, nem ők maguk. Ők tegyenek róla javaslatot, én legalábbis azért fizetem őket. De dönteni én szeretnék ezekben a kérdésekben.

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 13:10:42

@toromasi: Navra elvitte a balhét. Már írtam, ő egy korrekt figura. Még az éhes, demagóg párttársai miatti balhét is elvitte. Talán még használt autót is vennék tőle - sajnos kevés ilyen politikus van.

united skates 2010.05.18. 13:11:07

@martonx: hát igen, ezért hordott ki nagyon sok ember itt napról-napra agyvérzést: olyan de olyan egyszerűen lehetett volna itt olyan sok minden jobb, működőbb, egyszerűbb, emberbarátabb, hogy az elképesztő.

szerintem még mindig egyszerűen HÜLYÉBBEK voltak a "vezetőink" az elmúlt 8 évben, mint amennyire aljasok, önzők voltak, és azért ez nem kis szó.

komolyan, annyi de annyi terület van, ahol egyszerűen a "legfölül a leghülyébb"-elvű irányításról volt szó, nem pedig aljas, számított mutyiról. ez úgy fájt mindig. persze a mutyi is.

nem szavaztam rájuk, de ha így folytatják, ilyen egyszerűen és ésszerűen, akkor életemben először odahúzom nekik az x-et legközelebb, komolyan mondom.

blur7 2010.05.18. 13:19:59

@Geza:

"Kettős állampolgár ne lehessen parlamenti képviselő, illetve ne tölthessen be köztisztviselői állást."

Régóta foglalkoztat az országgyűlési képviselők kettős állampolgárságának kérdése. Akár kettős állampolgár is lehet jó képviselője a magyar nemzetnek. Ugyanakkor minden képviselőjelöltet arra köteleznék, hogy tegye közzé, milyen állampolgársággal rendelkezik a magyar mellett. De ezt szigorúan megkövetelném. Szeretném tudni, mielőtt szavazok, hogy a támogatott jelölt esetleg milyen más országokhoz lehet lojális.

A köztisztviselői állásoknál ugyanakkor nem követelném meg a kizárólagos magyar állampolgárságot. Ez márcsak azért sem lenne célszerű, mert a környező országok követnék ugyanezt a gyakorlatot (persze ettől függetlenül is megtehetik, csak akkor ránk hivatkoznának), és így a határon túl élő magyarok félnének felvenni a magyar állampolgárságot. Nekünk pedig érdekünk, hogy minél többen felvegyék.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.18. 13:26:49

Ezek valóban jól hangzanak. Bár a "Három csapás" szerintem túl enyhe, New Yorkban már az beleszámított a háromba, ha valaki egy rágógumit elemelt.

A családi pótléknál pedig túl szigorú. 10 igazolatlan az nagyon kevés, és 50 sem olyan sok... Bár talán nem árt a szigor. Itt inkább az a baj, hogy teljesen tanárfüggő a dolog.

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 13:26:59

@blur7: így van, szerintem is elég, de fontos, ha nyilatkoznak róla. A kettős állampolgár képviselő nem feltétlen hátrány, nem törvényszerű, hogy mindig a magyart szopassák meg a kettős állampolgár politikusok. Elvileg jó is lehetne nekünk ez a jelenség. Játszanak tiszta lapokkal, valljanak színt, és utána tud dönteni a nép. Ha jól dönt, ő élvezi az előnyeit, ha rosszul, akkor ő issza a levét, és ez így helyes.

lyken 2010.05.18. 13:44:50

@TaTa86.: USA-ban begyüjtik a yard-ra a gyereket, ha iskolaidőben vagy este elkapják az utcán. Szülő mehet be magyarázkodni. Előbb a yardra, aztán a gyámügyre. Szóval szerintem nem túl szigorú. Inkább túl enyhe.

blur7 2010.05.18. 14:08:03

@El Topo (Sgt. Elias): Ezért olvasod az oldalt, nem?

arlequin 2010.05.18. 14:19:03

1. ok
2. ok. kiegészítve azzal, hogy minden képviselőjelölt kötelezően tegye közzé kettős állampolgárságát, és nevezze meg az országot is.
3. ok.
4. ok.
5. ok.
6. először tárják fel rendesen ezt a holomizériát. egyébként ok.
7. nem ok. csak akkor ha rendes oktatási rendszer lesz. akkor igen. (persze ez cigányok, mint az 1. pont)
8. ok.
9. ok.
10. ok.

Lone Wolf 2010.05.18. 14:36:52

1-től 10-ig Teljesen okés mindegyik! A részletekkel és a megfogalmazással ugyan vitáznék, de maga az irányvonal jó! :)

greybull 2010.05.18. 15:16:42

A 6. ponthoz annyit, hogy nemcsak a tagadást, kisebbítést kell büntetni, hanem a bűnök dicséretét is , természetesen ez vonatkozik a holokauszttal kapcsolatos törvényi szabályra is - már ha ez a két ügy egyáltalán törvényileg rendezhető (szerintem a szólás-szabadság fontosabb, de hát ez Mo.)

2010.05.18. 15:36:44

Bocs, nem olvastam végig a kommenteket.
Szerintem a közlekedési kultúra (?) nem azért hiányzik, mert sokan vezetnek >6 elemivel,hanem azért, mert szinte bármit meg lehet úszni.
Na ezen kellene változtatni, és ez elsősorban ellenőrzés, és következetesség kérdése.

odin 2010.05.18. 15:36:51

Alakul ez a dolog ,azért remélem ezek csak az elsők lesznek. Van még mit csinálni.
--összeférhetetlenség: képviselő ne lehessen polgármester stb ne vegyen fel mindenért dijazást
-- képviselő visszahivható legyen ha rászolgál
--mentelmi jog eltörlése
--kissebb olcsóbb önkormányzatok
--kissebb hatékonyabb bürokrácia, 800000 ember dolgozik ma a közszférában
--börtönök önellátóvá tétele, ma semmit sem csinálnak csak a 6-8 ezres napidijból tartják el a rabokat,legyen rabmunka ,azt egyék amit megtermelnek .
--jun. 4. legyen gyásznap
kb hirtelen ennyi jutott eszembe.Kíváncsian várom a fejleményeket.

greybull 2010.05.18. 15:45:57

@odin: június 4-e ne gyásznap legyen, hanem a soha nem felejtés és a soha bele nem nyugvás napja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sgabes 2010.05.18. 15:46:19

@TaTa86.:
nagy tévedés: 50 orvosilag igazolt hiányzás nem sok, de 50 igazolatlan hiányzás viszont nagyon is sok

arlequin 2010.05.18. 15:54:16

@sgabes: majd jönnek a halálosan megfenyegetett körzeti orvosok...

nyos 2010.05.18. 16:19:15

Navracsics teljesen korrekt volt. Plusz pont.
1. Nalunk gimiben annakidejen ugy volt, hogy ha valaki elerte a 30 igazolatlan orat egy evben, kirugtak. Elozoleg bizonyos oraszamonkent beirtak az ellenorzojebe, hogy ne lepje meg a szuloket. A 30 ora alol egy kivetel volt: ha elozoleg (mondjuk 25-nel) jelezte, hogy inkabb magantanulo akar lenni, es ezt engedelyeztek neki. Ebben az esetben ugyanugy bejarhatott, de ev vegen mindenbol vizsgat kellett tennie.
Ebben a rendszerben egyszeruen nem ertem hogy johet ossze valakinek 50 egy evben. Illetve ugy ertem, ha az egyik sulibol kivagjak, es utana egy masikban osszeszed meg 20-at. De ez mar nagyon abszurd. Szerintem nagyon laza ez az 50-es feltetel.
3. A kisebbsegek kiemelt 13 helye teljesen felesleges. Igy is vannak ciganyok, zsidok meg meg ki tudja milyen kisebbsegek a parlamentben, tehat nem mondhatja senki, hogy megoldhatatlan a kepviseletuk. Ettol fuggetlenul a kisebb parlament jo otlet.
6. Egyikre sincs szukseg.
8. A jelenlegi rendszer nem jo, de nem egyszeru rendbetenni.

A tobbi johet, nagyon meg targyalni sem kell, nem lehet belekotni.

arlequin 2010.05.18. 17:25:07

@greybull: június 4-ről. egyetértek.

Kicsit Karcos 2010.05.18. 17:26:23

Orbán Viktor és kormánya május 29-én, szombaton tehet esküt az Országgyűlésben.

www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-354077

Azért most jól kicsesztek Fellegivel:-)

dr. Aullah 2010.05.18. 17:48:34

@Vidéki: Hogy értene már egyet az LMP a kisebb parlamenttel? Tegnap pont akkor kapcsoltam oda, amikor a shiffer gyerek ott sírt, hogy miért nem jó, ha kisebb a parlament. A parlamenten nem szabad költséget takarítani, meg ilyeneket hadovált...

Amúgy ezek jó törvények. Csak sajnos nem fognak megvalósulni. Hallottam valahol, hogy a kisebb parlament csak 2014ben lépne életbe... nem tudom már, valamelyik fityiszes nyilatkozta...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 17:55:02

@Aullah:
voltaképpen hamarabb nem tud, mivel jelenleg ennyi ember van megválasztva és erre van a rendszer kialakítva. Majd a következő választásnál, ha addigra kidolgoznak valamit akkor lehet kevesebb léhűtőt beszavazni és akkor kisebb lesz a parlament.

tudi 2010.05.18. 17:55:07

Nem hangzik rossznak.

tudi 2010.05.18. 17:57:46

Azért mondjuk a Holocaust törvényt én is inkább eltöröltem volna, vagy mint ahogy Seduxen mester írta az alkotmánybíróság elé vittem volna döntsenek ők, hogy alkotmányos, vagy alkotmány ellenes e egy ilyen törvény.

arlequin 2010.05.18. 18:05:59

@tudi: nyalonc sólyom down (már kóros szegény)

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 18:42:45

A kommunizmus és holokauszttagadás büntethetővé tételét leszámítva nekem tetszik.

-Családi pótlék korlátozása: Miért nem volt eddig?

-Kettős állampolgárság: Végre a Geszti Petinek is tetsző dolgot csinál a FIDESZ (!) kormány :o)

-Kisebb parlament: A húsz éve ígért dolog nem csak szimbolikus jelentőségű, ez egzisztenciálisan is érinti (negatív irányban) azokat, akik megszavazzák. Persze szimbolikus lépés, de ezért készek áldozatot is hozni (hozatni).

-Közigazgatási államtitkári tisztség, Miniszterelnökség a MeH helyett: Ha majd látjuk a gyakorlatban is, hogyan működik, majd akkor...

-Három csapás: A neve tényleg hülye, ha muszáj így nevezni, akkor a kettő csapás jobb lenne... de mindenképpen előrelépés.

- Holokauszttagadás mellé kommunizmustagadás: Faszság! Sem ahhoz nem elég tökösek, hogy eltöröljék, sem pedig ahhoz, hogy az "ÉLJEN A HOLOKAUSZT" / "ÉLJEN A KOMMUNIZMUS" szövegeket is büntessék. Vicc az egész.

- Jogosítvány csak 8 általánossal: És a szavazati jog hol marad?

-Parkolás rendezése: Ezt is meglátjuk még, nem vagyok optimista....

- Közoktatás, egyházi ingatlanok, KDNP: Hogy fordulhat, fordulhatott elő az, hogy az önkormányzatok azért igyekeztek az egyházra delegálni az iskolák üzemeltetését, mert erre már nem volt pénzük?!?

- Helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választása: Itt is az a kérdés, hogy az eddigi káderektől hogyan tudnak balhé nélkül megszabadulni. Sok a fideszes önkormányzat, a választások előtt érdekes lesz azt figyelni, hogy a helyezkedések alkalmával mennyi negatív hír kap szárnyra. Alapvetően pozitív, megint csak a pártok bukhatnak rajta, mi nem igazán.

Összegezve: Majd meglátjuk a következő négy év alatt :o)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.18. 19:24:51

@toromasi:

Igazad van, tényleg ezt mondta. Végre felrakták a parlament.hu-ra a tegnapi felszólalásokat, így megnéztem Navracsics 32,5 perces beszédét. Megszívtam, mert 31-nél jött ez a rész :))
Tetszett, mert kimondta, hogy "jelkép, aminek szimbolikus jelentése van", tehát ezt felismerték, és ez jó, nagyságrendekkel jobb a szociknál, akik nem adtak ilyesmikre.

A postban marad az indexes leirat, amit valószínűleg a Fidesz is magáénak érez és vállal, hisz feltették a fidesz.hu-ra, én is onnan linkeltem.

arlequin 2010.05.18. 19:45:34

@laspalmas: "jelkép, aminek szimbolikus jelentése van"
aaaaaaarghhhhhhhh. eddig is fight, most még jobban fog. kellene ezeknek egy klasszikafilológus mert az sem értik mit mondanak.

Kicsit Karcos 2010.05.18. 19:48:40

@arlequin: hát igen, ez valami új nóvum lesz;)

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 19:58:12

@Aullah: Ahhoz, hogy 2014 előtt megvalósuljon a kisebb parlament, az kell, hogy az alkotmánymódosítás után előrehozott választásokat tartsanak. A jelenlegi képviselőket a jelenlegi alkotmány szerint választották meg és ezt nem lehet visszamenőleg módosítani egy új alkotmánnyal.

Olyan ez, mint a kommunizmus tagadása: Ma még leírhatnám, hogy ilyen nem is történt, az új törvény elfogadása után már nem írhatom le büntetlenül... és azért az bebaszna, ha az új törvény elfogadása után olyan dologért sittelnének le, ami a leírása pillanatában nem volt büntethető. (Szóval kedves liberték és munk verák: ha már beszopatott ezzel a bajnai kormány, akkor addig tessék kiélvezkedni magukat, amíg megtehetik :o))

@odin:
- Összeférhetetlenség: stimmt
- Visszahívhatóság: Ki hívhatná vissza? Ha a választók, akkor minek kell történnie ahhoz, hogy döntsenek a visszahívásáról?
- Mentelmi jog eltörlése: passz, sok érv szól mellette és sok tapasztalat ellene
- A kisebb önkormányzat az ott van fent is a 10-es pontban, a bürokrácia leépítésére volt már ígéret a választás után is, kérdés, hogy az onnan kikerülő friss munkanélküliekkel mit kezdenek.
-Börtönreform: stimmt
- Jun. 4.-e ha nem is gyásznap, de legyen államilag is kitüntetett dátum, stimmt.

@TaTa86.: A 10 igazolatlan miért kevés? A szülő írhat igazolást x alkalomra, az "aranyoskedves" háziorvos meg gyakorlatilag korlátlanul. Ráadásul a családi pótlékot azért adják, hogy tudd iskolába járatni a gyerekedet, ha a pénzért nem teszed meg azt, amiért adják, akkor ij. Nem kötelező felvenni a gempát, akkor a gyerkőc akár 11 napot is nyugodtan ellóghat... Bár ekkor sem megvonják, hanem "csak" élelmiszerben, ruhában stb adják oda.

@Egy kicsit karcos: Korrekt álláspont, még akkor is, ha a mostani választásnak már hónapokkal ezelőtt is "csak" a kétharmados többség volt a kérdése. Meg merem kockáztatni,hogy ezt a választók 85-90%-a tudta és ennek fényében szavazott. Új alkotmányhoz emlékeim szerint eddig népszavazás is kellett (volna), alkotmánymódosításhoz "csak" kétharmados többség. A felvetésed tényleg érdekes, elmélkedek róla még egy kicsit :o)

@ martonx: Jájjjjjjj, a gazdaságpolitikával lesz tele szerintem ez a blog a következő 1-1,5 évben, nekem már most túladagolásom van témától... Az a bajom, hogy minden szagértő kéthetente változtatja a véleményét, jóslatait és a végén egyik sem jön be. Nehéz jól dönteni és ítéletet mondani róla is csak évekkel később lehet. Abban egyetértünk, hogy ez a terület, amitől a fidesz jövője függ és ezt a beszélgetést csak 4 év múlva tudjuk érvekre alapozottan folytatni. Könnyen szopóággá válhat ez nekik, én megértem, hogy miért nem beszélnek róla sokat, ettől paráznak ők is. :o)

@Marcellusca: A nincs kiforrva dolgot nem értem. A törvényben nem az szerepel, ami a postban, a következő 1-2 hétben, miután megszavazták őket lehet olvasgatni a pár száz oldalas magyar közlönyöket.

@Gerusz: "Nem mintha a vaskos kancigány nem tudná megfenyegetni az osztályfőnököt,"
akkor még egy idézet:
"A a közfeladatot ellátó személyek ellen elkövetett erőszakos cselekmények esetén felemelik a büntetési tétel alsó határát minimum egy év letöltendőre." (Sic :o))
3. Lehet matekozni, de ma is és az elmúlt húsz évben is ez (volt) a választások rendje. Megosztott pártok esetén teljesen mindegy, hogy valaki az első, vagy a második fordulóban szerez-e relative többséget.

@esef: Szerintem is mocskos rohadék az egész banda, az első nap nem az elszámoltatásról szólt... lámpavas? :o) Ha a kisebb parlament hiányzott volna, akkor azért lennének szarok? Bár azt kíváncsian hallgatom, hogy az elszámoltatásról milyen törvényt lehetne hozni... hallgatlak :o)

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Szerintem az alkotmánybíróság még visszadobhatja, őket nem kell felkérni, ha van rá késztetésük, akkor foglalkozhatnak a témával, én ebben bízok.

@lyken: Egyrészt a kettős állampolgárság nem kötelező, másrészt nem csak szlovákiában élnek külföldre szakadt magyarok, harmadrészt pedig nem véletlenül időzítik a szlovák választások utánra.

@Seduxen: Volt vallásra vonatkozó kérdés, és ez befolyásolta is az egyházaknak adott támogatás mértékét, meg voltak olyan kormányok is, akik valamiért nem akarták tudni (nem arról van szó, hogy nem érdekelte őket), nem akarták(!) tudni, hogy adott vallásnak mennyi követője van, ez aztán az egyházak támogatására is kihatott, mert lehetett azt mondani, hogy "mire adjak neked pénzt, mutass fel valamit, aztán tárgyalhatunk"

Jóccakát!

arlequin 2010.05.18. 20:01:47

@Kicsit Karcos: sőt! valami olyasmi ami igen. terror-rettenet.

barmok.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.05.18. 20:17:42

...és még minden értelmes ember legalább további 10 ilyen javaslatot tudna leírni, ami még lehet, hogy legalább ilyen fontos lenne! Szóval jól hangzanak, de egyébként olyan általánosságok, amik egyenlőre gumicsontok, hogy örüljetek! (De tény, hogy a hülye cociknak meg fele ennyi eszük és ötletük sem volt, mivel kell tematizálni a közvéleményt!) Szóval, majd ha lesz valami belőlük és eredményük is, akkor lesznek érdekesek! Egyenlőre csak szolíd ötletelés!

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 20:30:37

@Boli:

Konkrétan a parkolási helyzet rendezése c. tétel az nem annak tűnik, ami a parkolómaffiákat ki fogja szorítani a piacról. Sőt, külön benne van, hogy ezután is mehet a dolog kb. úgy, mint eddig. Maximalizálja a parkolójegy óránkénti árát 2 liter benzin árában, meg előírja, mikor lehet fizetőssé nyilvánítani egy parkolót a jövőben (elég rugalmasnak tűnő mérés alapján, 70%-os kihasználtság felett).

Ez így biztos nem old meg semmit. Az egészből az állampolgársági rész az izgalmas. A kisebb vízfej is az lehetne, ha teljesen újraírnák az egész választási rendszert, kihagyva pl. a d'Hondt módszert (jelentkezzen, aki le tudja nekem vezetni!).

Amit konkrétan hiányolok a pontok közül, az az egyszerűsítésre vonatkozó BÁRMI.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 20:43:06

Én konkrétan a jobbikot még nem fikáztam, vártam vele a parlamentbe kerülésig :o)

Az milyen már, hogy egy parlamenti képviselő a kezét rázva mutogat és aszonydja, hogy "ezt majd a folyosón megbeszéljük"? xD Bónuszban még Gaudit is beégették

mandiner.hu/cikk/20100518_ezt_majd_a_folyoson_megbeszeljuk

Jól van, tudom én, hogy szokni kell, meg az első nap meg ellenzéki párt, meg minden, de tényleg ez a mérce?

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 20:56:33

@Félkupica_Fehér_Főnök:

A mandiner inkább magát minősíti a pejoratív célú villanyszerelőzéssel. Gaudit nem láttam, mivel égették be, ő valódi eredményeket ért el a 2006-os jogsértettek ügyében, és neki köszönhető az a strassbourgi rendelkezés, miszerint békés tömeget nem lehet feloszlatni csak azért, mert nem hagyta jóvá rendezvényüket a rendőrség (ez tudod, mit jelent? Ez azt jelenti, hogy a Fidesz-gyűlés után maga az oszlatás ténye is jogsértő volt, nem csak a módja). Az, hogy a Fidesz (akinek szétverték a gyűlését) visszavágott neki azzal, hogy kapott tőlük ezért egy millió forintos kitüntetést ezért, az nem Gaudit minősíti, hanem a Fideszt.

Zagyvához: valóban bárdolatlan volt, de nem mondott semmi sértőt senkinek, nem személyeskedett, hanem a véleményét mondta el a maga nyers stílusában. Talán így jobban érted: nem hisztis picsáskodott, mint Morvai szokott, hanem egy kemény kirohanást intézett a Fidesz ellen, tényekre alapozva. Egyébként ő annak a HVIM-nek az elnöke, amelyik pl. a Magyar Szigettől kezdve számtalan olyan rendezvényt szervezett, amik a Kárpát-medencei magyarság tömegeit mozgatták meg jó cél érdekében. Faragatlan, bárdolatlan, talán aggresszív is a fellépése, de jó szándékú ember, akinek - megítélésem szerint - semmi szégyellnivaló nincs a köz előtt végzett dolgaiban. Egy fiatal ember, aki a korral majd valószínűleg higgadtabb lesz.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.05.18. 21:04:47

Jól vettem le,hogy a mandineren eléggé megy a fidesz-seggnyalás?Nem csoda ha oszják a jobbikot.

Lone Wolf 2010.05.18. 21:10:05

@Egy kicsit karcos: Zagyváról, és az egész jobbikos számonkéregetésről.

Na most, ELNÉZÉST! De a k*rva parlament, még épphogy csak megalakult! Az a k*va kormány, meg még meg sem alakult! Ehhez képest, holott még messze az alakulással, vannak elfoglalva pár kisebb dolgot már le is raktak az asztalra! Nem korai még egy kisit bármit is számon kérni? Pláne egy olyan nagy volumenű ügyben mint a 2006-os események? zagyva 1 helyen tényleg zagyva; a FEJÉBEN!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.05.18. 21:18:14

Mondjuk pont a jobbiknak kell figyelnie az ilyenekre az tény.Mivel a médiában minden oldalról csak támadni fogják őket.Az mindig címlapon lesz ha valami hülyeséget csinálnak.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 21:26:59

@Tigeri:

elég régóta :) talán amióta megvan :)

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 21:27:31

@Egy kicsit karcos: A mandinertől vonatkoztassunk el, azért mert ott láttam először a jútúbra feltöltött videót, és emiatt onnan linkeltem nem oszt és nem szoroz a témában. - A villanyszerelőzés tényleg gáz. -

Gaudi ott égett, hogy felhozott egy ősrégi cikket a fidesz honlapjáról, majd azt mondta, hogy azóta semmit nem tett a fidesz ebben a témában. A fideszes képviselő meg elmondta, hogy a cikk megjelenése után egy fideszes szervezet kitüntette Gaudit a 2006-ot követő munkásságáért... Akárhonnan nézem öngól.

Az pedig, hogy kit minősít a kitüntetés, a fideszt vagy Gaudit, hát szerintem mindkettőt... Az egyiknek már felsoroltad az érdemeit, a másik meg elismerte kitüntetéssel, és mellé még egy millával. Akkor még sem Gaudi, sem Morvai nem voltak politikusok, a jobbikról meg végképp nem volt szó, a fideszes emberjogi szervezetek voltak csak körülöttük. Nem értem az ide vonatkozó érvelésed.

Zagyvához: Emberileg nem akarom minősíteni, nem ismerem. A jobbik kapcsán is csak annyit tudok mondani, hogy annak drukkolok: járuljanak hozzá az ország jobbátételéhez. Ennyi.
Az ilyen kirohanások viszont még a saját pártját sem segítik, mert meggyőződésem, hogy az átlagember többségében ez inkább viszolygást vált ki, ezzel segítve a jobbik "démonizálását", ergo még ha valami jót is mondanak, nem lesz pc azzal egyetérteni. A politika nem arról szól, hogy ki a jó ember, arról szól (sokszor csak kellene, hogy szóljon), hogy önmérséklettel, áldozattal, ha kell az eszmék megtagadásával, de az ország és a lakosság sorsát fordítsák jobb irányba. Ebben a játékban a próbálkozás nem elég, eredmény centrikus a dolog, márpedig az ilyen dolgok senkinek sem kedveznek.

Gyurcsánnyal nem akarok példálózni, mert bizonyára nem lenne méltó Zagyvához (sem), de ha egy politikai fan azt mondja nekem, hogy "igaz szarul csinálták, de a jószándék vezérelte őket", akkor erre én azt mondom, hogy ez nem elég.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 21:36:14

@Félkupica_Fehér_Főnök:

talán ha nem szólnak be neki kisköcsögözős stílusban, nem mondja, hogy majd kinn megbeszélik.

Fura, hogy a Gaudi féle beégetés mindenhol megvan vidoban, a válasz nincs.

Ugy e a történet az volt, hogy a Gaudi szemrehányást tett a fidesznek, hogy a 2006-os dolgokkal foglalkozó fideszes honlapon 2007-es a legutolsó bejegyzés, pedig történt azóta egy s más, no meg nem igazán tett semmit a fidesz eleddig a vizsgálatok szorgalmazására, itt az ideje.

gaudi leoltása annyi volt, hogy azt mondták neki, maradjon csendben, mert megkapott valami jogvédelmi díjat az ügyben ő is meg a egy ügyvédnő is amivel járt egy-egymillió forint.
Eddig a video és a hírek.

a válasz már lemaradt belőlük, amikor Gaudi elmondta, igen ez így van és az összeget ott abban a pillanatban fel is ajánlotta az általa védett és képviselt embereknek.
Azóta is Ő képviseli őket, a nemzeti jogvédő iroda harcol a vizsgálatokért az emberekért a rendőrséggel és az állammal szemben, a fidesz pedig csak lapít, holotörvényt, liszabont, és bérátalakításos béremelést szavazgat meg.

Én nem nevezném ezt beégetésnek.

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 21:40:52

@Lone Wolf: szerintem nem korai. Most, hogy parlamenti többséghez jutottak, ők felelnek a törvényhozásért, és szerintem joggal kíváncsiak arra a választók, milyen törvénytervezetek megírásáig jutottak az elmúlt 8 évben.

Lone Wolf 2010.05.18. 21:42:16

@Conv: "Ugy e a történet az volt, hogy a Gaudi szemrehányást tett a fidesznek, hogy a 2006-os dolgokkal foglalkozó fideszes honlapon 2007-es a legutolsó bejegyzés, pedig történt azóta egy s más, no meg nem igazán tett semmit a fidesz eleddig a vizsgálatok"

Köhh... Mintha az MSZP-s kormány alatt lett volna bármi értelme, is forszírozni a dolgot?

Most hogy van, meg azzal indítottak, hogy politikai oldalon vizsgálóbizottságot állítottak fel, Törvényin meg ügyészségi vizsgálat, és várhatóan vádemelés lesz a kérdésben. Nem ez az ami igazából számít?

Lone Wolf 2010.05.18. 21:44:25

@Egy kicsit karcos: Javíts ki ha tévedek, de gyakorlatilag a mai, és a tegnapi nap volt az első, amikor bármi másra is volt idejük az alakulás melletti zűrzavaron kívül. Így van?

Na, meg is lett az eredménye. Ajánlom a topic fejlécét. Ez neked kevés??? TÜRELEM!

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 21:44:49

@Conv: a főszerkesztőjükben, Balogh Ákos Gergelyben értékeltem, amikor a bombagyárosok közé elment egyedül, és állta is a sarat. A tökös embereket mindig értékeltem. Amúgy a mandiner véleményem szerint jó tollú írók által készített szennyblog.

arlequin 2010.05.18. 21:48:16

@Conv: oda se neki. ez a fidesz már csak ilyen. reméljük felnőnek a feladathoz. és tényleg. én lennék a legboldogabb.

@Lone Wolf: "Mintha az MSZP-s kormány alatt lett volna bármi értelme, is forszírozni a dolgot?"
bocsáss meg kedves magányos farkas, de lisszabont miért szavzták meg? románia eu-csatlakozását miért szavazták meg?! a nagy büdös semmiért koma! azért. forszírozták? lófaszt. elmész már a picsába - elnézést - de azért ezeket érdemes lenne végiggondolnod, mert nem a szavak teszik az embert/pártot, hanem a tettek és a barátok - lásd likud, hogy aljas legyek.

Lone Wolf 2010.05.18. 21:53:11

@arlequin: Ezeket a témákat párszor már kiveséztük. NEM MEGYEK BELE!

arlequin 2010.05.18. 21:57:35

@Lone Wolf: kár hogy hamár kiveséztük, nem ettük meg jókedvvel. mellesleg még mindig nem neked kell 'bele menni'. ők benne vannak. nyakig.

Lone Wolf 2010.05.18. 22:00:56

Figy, mondhattok amit akartok, ez a második nap, amikor a parlament. Képes érdemi munkát végezni. és ez még csak a parlament, a kormány még SEHOL nincsen. Túl sokat akartok túl gyorsan! TÜRELEM! majd ha még 1-2 hónap múlva is azt látjuk hogy töketlenkednek, akkor jogos lesz a szemrehányás. De addig nem!

És megnyugtatlak, hogyha akkor is csak töketlenkedni fognak, én is elküldöm őket az anyjuk picsájába!

arlequin 2010.05.18. 22:06:32

@Lone Wolf: nagyjából ugyanezt mondom. viszont gyorsan bevarrnám a szoci frakció 60%-át oda ahova való.

Lone Wolf 2010.05.18. 22:08:22

@arlequin: SAJNOS Ez sem megy egyik napról a másikra. :(

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 22:09:17

@Conv: Sem a "kisköcsögözős" (fideszes?) beszólást, sem a választ nem láttam / hallottam. Ha van videód, akkor azt megköszönném, lehet, hogy más lenne a véleményem.

Én is beállok melléd, ha nem történik elszámoltatás 2006 miatt, ezt most megígérem. Az viszont, hogy Gaudi még az új kormány megalakulása ELŐTT kér számon bármit is a leendő kormányon... na, hát remélem érted, nekem ez is ciki picit:o))))
(jelenleg még a bajnai ügyvezető kormány regnál,a fidesznek 29.-én lehet leghamarabb az eskütétel)

Ha tényleg az volt a válasz, amit írtál:
- Egyáltalán nem volt jelentősége az összegnek, jelentősége csak annak volt, hogy egy fideszes szervezet tüntette ki.

- Az, hogy a fidesz lapít, nekem nem tűnt föl, mert 2006 meghatározó volt a kampányukban is, a választások után is, most is az.

- Nem "szavazgattak" és pláne nem szavaztak meg "holotörvényt".

- A "bérátalakításos béremelést" meg ha leírod, hogy mire gondolsz, akkor válaszolok rá, így most nem tudom miről van szó. Lehet, hogy egy pár nappal ezelőtti v'bőrös postról, de akkor olvasd el ezen post első bekezdését.

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 22:14:58

@Félkupica_Fehér_Főnök: Gaudi kitüntetését nem érzem úgy, hogy az a 2006-os áldozatokért tett érdemi lépés lett volna. Ezt egy gesztus volt, amit Gaudinak szólt, ér is valamit nyilván, motiválhatta őt a további munkára, de azért ez nem sok szerintem, nem sokkal több, mint egy karácsonyi email az üzleti partnereknek. Tavaly tavasz óta pl. bebizonyosodott, hogy az EP-képviselőknek joguk van meglátogatni a fogvatartottakat. Egy ilyen látogatás már egy személyes gesztus (úgy értem, a látogató részéről), én az ilyeneket többre értékelem, mint egy kitüntetést, amiből hetente kap valaki valamilyet.

Szerintem nem volt igaza abban Gaudinak, hogy nem adott hírt a Fidesz egy-egy új fejleményről, de abban igen, hogy az esetek súlyához képest a Fidesz átlépett az ügyön. Én azt hiszem, Pintér kinevezése nem igényel ez ügyben több kommentárt, és sajnálom, hogy nem ezzel érvelt Gaudi. Amikor Pintér összeállt G.-vel, arról tudott mindenki, a Fidesz is, ezek szerint vagy nem kérték meg, hogy a fő szemkilövetővel ne már, vagy Pintér leszarta a kérésüket. Én azt gondolom, hogy a Fidesz elárulta azokat az embereket, és roppant cinikusnak tartom, hogy készpénz kifizetésével képzelik el a kárpótlást, és Gaudinak is pénzzel akarjá befogni a száját.

Zagyva nemPC stílusához annyit fűznék hozzá, hogy a Jobbikot így ismerte meg az ország, a választóikat nem hinném, hogy zavarná a nemPC fellépés, sőt. Ez a többieket zavarja esetleg, de nem a Jobbikot.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 22:16:57

@Egy kicsit karcos: Ja, hát ez a legtöbb blogra elmondható. A lényeg annyi, hogy nem a blogot kell nézni, hanem a postok szerzőjét. A mandineren is vannak jó / vicces /érdekes / röhögős írások, nem lehet beskatulyázni.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 22:18:55

@Félkupica_Fehér_Főnök:

nincs video, csak olvastam valamerre, nol, index, barikád, hírszerző, kuruc, mno, origo, propellereről valamelyiken, ezért is nem tudtam pontosan idézni, illetve nem adtam linket.

(Aszsem csak beüzemelem a hírgyűjtő portált mostmár, ha már elkészült, az sokat segíthet ilyen esetekben is.)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 22:25:23

@Félkupica_Fehér_Főnök:

- Nem "szavazgattak" és pláne nem szavaztak meg "holotörvényt".

megszavazták a holokauszt tagadós törvényt. egyöntetűen. aszem egyetlen fideszes szavazott nemmel.

- A "bérátalakításos béremelést" meg ha leírod, hogy mire gondolsz, akkor válaszolok rá, így most nem tudom miről van szó. Lehet, hogy egy pár nappal ezelőtti v'bőrös postról, de akkor olvasd el ezen post első bekezdését.

A népszavazásos dologra gondolok, a Seres Mária féle kezdeményezésre. Amikor összegyűlt a megfelelő számú aláírás arra, hogy legyen népszavazás a képviselők juttatásainak számla ellenében történő kifizetéseiről, hirtelen három nap alatt elfogadták a mszp kezdeményezését és meg is szavazták, hogy nem jutattás hanem illetmény és egy kis átalakítással a kifizetési rendszerben még a bérek is nőttek.
Miután is már nem volt juttatás, hanem illetmény így a népszavazás kiírása nem felelt meg a feltételeknek, ugyanis nem volt miről szavazni, mert nem létezett az adott kifizetési kategória. Igy nem volt népszavazás, továbbra sem kell számla, de most már nem juttatást kapnak hanem illetményt.
ezt a változtatást kivétel nélkül mind megszavazták.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 22:29:01

@Egy kicsit karcos: ezeket láttam de nem is ez a kérdés, hanem amikor reagáltak a fidesztől a gaudira, és főleg a válasza.

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 22:30:35

@Conv: nem szavazta meg a Fidesz a holotörvényt, tartózkodtak (lapítottak). Egy képviselő állta csak Zoltai Gusztáv szúrós tekintetét, az SZDSZ-es (!) Gulyás József.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 22:32:13

@Egy kicsit karcos: az bizony megszavazás, és igen Gulyás nyomott egyedül, ő nemet.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 22:43:13

@Egy kicsit karcos: Te nem érzed úgy, én meg úgy érzem, a kitüntetők is úgy érezték. Persze biztos nem véletlen az sem, hogy a kitüntetők voltak szétverve 2006-ban, de ez már részletkérdés. xD
(Gaudi érdemeit már korábban elismertem, nem az a lényeg, hogy adott párt színeiben mit ért el, hanem, hogy elérte. Tök mindegy, hogy ezt a jobbik, vagy a fidesz támogatásával tette)

Az a baj, hogy Pintér pont kétszer annyit mondott, mint amit mondania kellett / szabadott volna. Azt mondta, hogy ö "nem gondolja úgy" és azt is, hogy ez nem rá, hanem az ügyészségre tartozik. A fideszes szájkaratét már ne is vegyük ide, ami Pintér nyilatkozata után történt, és ami Pintért elküldte az anyukájába.

Azt azért a figyelmedbe ajánlom, hogy a belügyminisztertől (szerencsére) nem véletlenül, el van választva az ügyészség. Pintérnek ebbe nem lehet beleszólási joga.

Fura, hogy arról cikkeznek majdnem két hónapja az újságok, hogy az új kormány egyik első (nem biztos, hogy az első ülésnapon :o)) lépése az lesz, hogy a magyar állam(!) nevében elnézést (bocsánatot) kérnek a 2006-os áldozatoktól.

Mint írtam: Gaudi kitüntetésének semmi köze a szájbefogáshoz, Gaudit 2006-2007-ben egy fidesz közeli szervezet támogatta, akkor még a jobbik szóba sem jött. Milyen szájbefogás?!?

Zagyva: Igen, így ismerte meg az ország, és a jobbik az mszp-nél kevesebb szavazatot kapott, ami az országos szavazati arányt jelenti egyben.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 22:51:17

@Conv: Nem szavazták meg, pláne nem egyöntetűen, mivel nem is szavaztak (szavazgattak).

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 22:55:13

@Conv: Höhö! Tehát ha az 50% -os törvény megszavazására nem megy el az ellenzék, akkor az 50+% kormánypárt, ha megszavaz valamit, akkor azt az ellenzék is megszavazta? ROTLFMALOL

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 22:59:09

@Félkupica_Fehér_Főnök:

hát ha már ott van ellene is szavazhatna nem? ha már nem ért vele egyet.

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 23:00:33

@Félkupica_Fehér_Főnök: a Pintérrel kapcsolatos hozzászólásomat félreérted. Én azt gondolom, Pintér _kinevezése_ már önmagában a 2006-os áldozatok elárulása.

Az világos, hogy a Fidesznek valamit tennie kell a 2006-os "sajnálatos események" apropóján. Nézzük, mit tettek Pintér jelölésén kívül: kinevezték Balsait, ha vele kapcsolatban van bármilyen elvárásod, beszélhetünk róla, ha nincs, hagyjuk. A másik, hogy kárpótlást akarnak adni az egyik első rendelkezéssel az áldozatoknak. Az állam nevében kért bocsánatot helyeslem, de az nekem ellenszenves, hogy bármiféle vizsgálat lezárulta előtt kárpótoljanak bárkit is. Több okból is kifogásolom ezt: egyrészt előbb legyen ítélet, utána lehet kárpótolni. Másrészt ha előbb kárpótlunk, akkor abból már nem lesz semmi. Harmadrészt a bűnzők ma is kártérítési kötelezettséggel tartoznak, már ha nem balfasz a bíróság. Nem nekik kéne állni a számlát, a ez megoldható?

Gaudival kapcsolatban nemcsak nyakatekertnek, hanem méltatlannak is éreztem azt az érvet, hogy miért fogadta el 2007-ben a kitüntetést, ha szerinte 2007 óta nem tett semmit a Fidesz az áldozatokért. Nekem ez úgy jött le, hogy leintette őt Balog Zoltán, hiszen ő már megkapta a pénzét. Pedig szerintem nagyon ül a Fidesz-kritika ebben a témában: félretéve Pintért, milyen együttműködésre törekszik a NER ürügyén a Fidesz az MSZP-vel? Te is tudod, én is tudom, milyen párt az MSZP. A parlamenti képviseletül legitim, mert a szavazóik megválasztották őket, joguk van ahhoz, amit a törvények adnak nekik, de mit is akar velük együttműködni a Fidesz? Nem fér a fejembe.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 23:09:47

@Conv: Ha együtt (egyszerre) szavaz az mszp-vel, akkor ugyanolyan "nagykoalícióról" van (lett volna) szó, mint az mszp-jobbik bizottsági tagi megállapodásánál. Mert ott, ugye mindketten szavaztak...

Ha a tartózkodó fideszesek nemmel szavaztak volna más lett volna az eredmény? Nem.
Ha a fideszesek eleve szarnak minősítik a törvényt akkor két választásuk van, vagy nemmel szavaznak, vagy tiltakozásul nem szavaznak, erre azt mondani, hogy megszavazták, hát kurva elgondolkodtató... Persze Vona Gábor tuti beült volna és akár egyedül is rányomott volna a "NEM" gombra, majd a végén megnézi, hogy 99 -1 % -ban leszavazták... Mert Ő a hazafi, vagy miről is van most szó?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.18. 23:10:59

@arlequin:
@Kicsit Karcos:

Miért kell mindenbe belekötni? xD
A pohár félig tele van szemlélet felől közelítve pozitív változás a mindenkit szemberöhögő komcsik után.

Aztán az is lehet, hogy véletlenül összevontam két mondatát, nem tudom, baromira unalmas volt végighallgatni az egész litániát, nem bírnám ki egész nap a Parlamentben.
Az biztos, hogy kimondta a jelképet + a szimbolikust is, aki a kontextusra kiváncsi, az szenvedjen vele, én még1x tutira nem :))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 23:21:21

@Félkupica_Fehér_Főnök:

nem, a tükörről van szó, hogy bele tud-e nézni utána az ember vagy sem.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.18. 23:22:00

@Félkupica_Fehér_Főnök:

"Szerintem is mocskos rohadék az egész banda, az első nap nem az elszámoltatásról szólt... lámpavas? :o)"

Hát szavahihetetlen egy népség, az biztos :))

"Hoffmann Rózsa, a KDNP oktatáspolitikusa élet-és természetellenesnek nevezte a kormányrendeletet. A nemi sztereotípiák a nő és a férfi közötti különbség az alapja a családnak, az emberiség fennmaradásának. Hozzátette, kormányváltás után azonnal eltörlik a jogszabályt."
vastagbor.blog.hu/2010/02/15/manipulalas_az_ovodasokkal

Lone Wolf 2010.05.18. 23:28:59

@Conv: "nem, a tükörről van szó, hogy bele tud-e nézni utána az ember vagy sem."

A nem szavazatuk, ugyanúgy nem osztott vagy szorzott volna, ahogy a tartózkodásuk sem osztott vagy szorzott. Úgyhogy, tudod, ilyenért baszogatni őket, SZÁNALMAS!

Az, meg hogy bele tudnak-e nézni a tükörbe, akkor lehet kérdés, ha a szavazatuk bármit is számíthatott/változtathatott volna!

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 23:31:15

@Egy kicsit karcos: Pedig Pintérnek nem volt köze 2006-hoz. Az, hogy mi lesz az áldozatokkal, nos Pintér kinevezéséhez semmi köze.

Balsai: Nem az elvárások éltetnek, az semmi. Engem az érdekel, hogy mi lesz... ha nem lesz meg az elvárt felelősségre vonás, akkor mondjuk egy év múlva ugyanazt fogom gondolni, mint Te.

Olyanról eddig nem hallottam, hogy vizsgálat nélkül kárpótolnánk (kárpótolnának) bárkit is. Arról volt szó, hogy voltak áldozatok 2006-ban, mert egyértelműen voltak, és ezektől bocsánatot kér az új kormány.

Ha Gaudival kapcsolatban valami méltatlan (legalábbis a másik oldalról nézve), akkor az az, hogy a Tamás a fidesz szemére veti azt, hogy nem tett semmit 2007 mittudoményhányadika óta, majd Morvaival együtt átvett kitüntetést elfelejti, ami amúgy a fenti dátum után volt és 2010-ben erre már nem akar emlékezni.

Balog Zoltán szerintem (márha, tényleg ő "intette le" -nem ismerem-) nem a pénzre utalt, hanem arra, hogy 2006-2007-ben Gaudi a fidesz közeli szervezetek körül mozgott és pár évvel később, 2010-ben egy ellenzéki párt soraiból ez nem biztos, hogy a hitelességét erősíti Gaudinak.

Ha engem kérdezel, akkor a NER ürügyén a fidesz pont az mszp-vel nem törekszik semmilyen együttműködésre sem, mert ha van egy csöppnyi eszük, akkor pont az mszp szegregálására fogják felhasználni a NER-t :o)

Én most megyek aludni, egy hónap múlva ugyanitt, ugyanekkor!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 23:34:36

@Lone Wolf:

Igazad van technikailag, de én azért megtarthatom azt a szokásom, hogy még ha kevés is az esély, vagy semmi arra, hogy megváltoztassak valamit, ami nem tetszik, azért a saját lelkiismeretem megnyugtatására megpróbálok tenni ellene?

Köszönöm, ha megengeded, hogy a saját mentalitásom alapján meglehet a véleményem a fejelfordítós mentalitásról.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 23:38:40

Na jó, csak ezt követően megyek el aludni :o)

@Conv: Mert a politika csak az elvekről szól... hát nem. A politikát lehet "jószándékkal" és lehet okosan csinálni, meg bele is lehet bukni, de ezt mintha már kifejtettem volna.

@laspalmas: Szerintem csak észrevették, hogy az szdsz kiesésével új piac szabadult fel :o))

arlequin 2010.05.18. 23:40:10

@laspalmas:
"Miért kell mindenbe belekötni? xD"
ezt talán nem egy vb-szerzőnek kellene megkérdeznie.

ha pedig pontatlanul vontad össze, miközben mi megbízunk bennetek a hírközlésben, akkor engedtessék meg egy kövér kacaj és egy ledorongolás, hogy ilyet ne tégy legközelebb, hanem csak pontosan tessék idézni.

jóccakát asszonyom.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.05.18. 23:41:28

@Félkupica_Fehér_Főnök: Vagy lehet, hogy pont fordítva... álmos vagyok , jóéjt még egyszer

Lone Wolf 2010.05.18. 23:46:10

@Conv: Ebben mondjuk igazad van. Csak tudod...

Na! Én valahogy úgy vagyok vele, ha 0 a reális esély, akkor nem strapálom magam vele. Inkább olyan pontokra összpontosítom az energiáim, ahol tudok változtatni, VAGY! kivárok, amíg már nem zéró az esély. VAGY! Kerülőutat, olyan megoldást próbálok találni. Amivel kikerülöm a csapdákat, amit elém állítottak. De soha SOHA! Nem pazarlom az időm, az energiáimat üres gesztusokra, értelmetlen cselekedetekre. Egyszerűen nem vagyok hajlandó fejjel menni a falnak! Inkább kivárok. Inkább "elfutok" hogy egy másik napon, amikor a körülmények nekem kedveznek, megvívhassam a csatát. Én ráérek.

De amíg, amikor várakozok, akkor nem csak üresjáratban vagyok, hanem készülök a csatára! Erőt, energiát, követőket gyűjtök hozzá. És nem morzsolom fel őket, magamat látszatcselekedetekkel.

Mert a győzelem fontosabb magánál az üres csatánál, az üres és értelmetlen gesztusnál. Különösen, ha nem egy csip-csup hülyeségről, hanem valóban egy fontos dologról van szó.

Gyáva lennék ezért? Gyáva az, aki így gondolkozik, és inkább kivárja az alkalmas időpontot, és az alkalmas helyet?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.05.19. 06:04:31

@Félkupica_Fehér_Főnök: A visszalépések miatt pont hogy nem mindegy. Nem véletlen volt eddig az a törvény, hogy az első fordulóban csak 50%+1-gyel szerezhet mandátumot. Másként fogalmazva: így olyan jelölt szerezhet mandátumot egyéniben, akit a szavazók akár kétharmada elutasít.
Fenyegetés: szerintem a tanár inkább nem fogja megkockáztatni, hogy magára haragítsa Kalányos apukát és a szűk családot (~40 fő), mert attól, hogy bevarrnak egyet közülük (aki elviszi a balhét) a továbbképző intézetbe, neki még el lesz törve a keze-lába.

Marcellusca 2010.05.19. 08:04:04

@Félkupica_Fehér_Főnök: Akkor úgy mondom: Sz@rul van kommunikálva.

Marcellusca 2010.05.19. 08:21:14

@Tigeri: A Jobbikot most mindenhol osztják és rettegnek tőle.
A múltnap elcsíptem a 4 "nagybecsű újságíró" (Bolgár Gyuri bácsi, Avar, Mészáros, meg a franc se tuggya a nevét) beszélgetését az ATV-n, ez az Újságíróklub, vagy mijasz@r. Azt a rettegést, amit levágtak meg, hogy micsoda nemzetellenes lett volna, ha megkapják a nemzetvédelmi bizottságot.
Nem is bírtam 2 percnél tovább.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.19. 08:21:57

@arlequin:

A bizalom alapja a rendszeres ellenorzes *kacsint*

/Valaki segitsen, megbolondult a billentyuzetem!!!!/

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.19. 12:29:46

Ha jól emlékszem itt kereste valaki Gaudi válaszát a fideszes felszólításra, miszerint ne nagyon ugráljon, megkapta a jutalmát a munkájáért.

www.youtube.com/watch?v=INZu72yiH5w

arlequin 2010.05.19. 13:48:00

@laspalmas: na üsszragatt a szrmhájam ettűl, zért ilyem a szüvegen. ;-)

@Conv: elég aljas ez a hírtv... ;-DDD

szaktatar 2010.05.19. 16:10:50

A 3csapás gyökérség helyett a btk. 29-30 paragrafusában lévőket tegyék lehetővé.

Kicsit Karcos 2010.05.19. 16:30:36

@szaktatar:

A jogos védelem

29. § (1) Nem büntethető, akinek a cselekménye a saját, illetőleg a mások személye, javai vagy közérdek ellen intézett, illetőleg ezeket közvetlenül fenyegető jogtalan támadás elhárításához szükséges.

(2) Nem büntethető az sem, aki az elhárítás szükséges mértékét ijedtségből vagy menthető felindulásból túllépi.

(3) A megtámadott nem köteles kitérni a jogtalan támadás elől.

29/A. § Nem büntethető, aki a saját, illetőleg a mások személye vagy javai elleni jogtalan támadás megelőzéséhez szükséges védelmi eszközt alkalmaz, ha az az élet kioltására nem alkalmas, és annak folytán a jogtalan támadó szenved sérelmet, továbbá ha a védekező a sérelem elkerülése érdekében mindent megtett, ami tőle az adott helyzetben elvárható volt.

Ezekre gondolsz? Nem rossz ötlet.

"ha az az élet kioltására nem alkalmas"

Ez viszont baromság. Egy házőrző kutya is alkalmas az élet kioltására.

A betörőnek nem kell semmilyen jogot adni, amikor bemászik a kerítésen, akkor maga mond le a jogairól. Ha megeszi a krokodil, akkor megeszi, így járt, ő kereste a bajt, megkapta, nem tudom sajnálni az ilyet, sőt jobb is, ha távozik a picsába...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.19. 23:09:36

Engem ugyan nem érint, de elkövetni készül egy súlyos hibát a Fidesz. Összevonja az APEH-ot a VPOP-val. Mármost annyit kell tudni, hogy a VPOP jelenleg a rendőrség egyes feladatköreit is átvette. Például a gadzasági bűncselekmények elleni nyomozást. A VPOP nyomozati jogkörrel való ellátása eleve hibás lépés volt. Most ezt tetézni azzal, hogy az APEH-ba átviszik a fegyveres nyomozói jogköröket, kvázi visszaállítva az APEH Rendőrséget, szakmai hozzánemértést takar. Nem mellesleg egy választást már buktak azzal, hogy a magyar kis- és középvállalkozókra ráengedték a felfegyverzett apehosokat. Van olyan ökör, aki elhiszi, hogy most nem a kishalakat fogják levadászni, hanem csakis a nagyokat?

Kicsit Karcos 2010.05.25. 13:06:12

Új irány:

(Matolcsy György) képviselői kérdésre válaszolva közölte: a jövedelmeket terhelő adók csökkentése, illetve a fogyasztást és a forgalmat terhelő adók növelése révén lehet javítani a versenyképességet, ez az új kormány három éves adócsökkentési programjának lényege.

www.privatbankar.hu/cikk/ado/adocsokkentest_es_adoemelest_is_tervez_a_fidesz_36717

Azaz nem azonnali, hanem 4-6 éves, vagyis nem 4-6, hanem 3 éves, de nem adócsökkentési, hanem adóemelési. 30% ÁFA, 1000% jövedéki adó? Vagy hogy?

Lófasz lesz itt, nem adócsökkentés. Épp annyira fogják majd átrendezni az adóterheket, hogy amire a volt komcsi droidok adócsökkentést kiáltottak Gyurcsányi alatt, és átpártoltak a Fideszhez időközben, azok most is adócsökkentést rikkanthassanak majd. -4% itt, +5% ott, aztán lehet rágni tovább a gittet.

süti beállítások módosítása