Skip to content


       Szűrés lista

60 napja átadták, tegnap beomlott

60 napja, március 31-én adták át a friss-ropogós-többszázmilliárdba került autópályát, az M6-ost. Bevallom, én azt hittem, az alagutakkal lesznek majd problémák, mert  ugye ott van az a pár méter vizes lösz az alagutak felett ... de nem, nem ez történt.



m6 b


Az M6-os autópálya leszakadt leállósávja a Tolna megyei Tengelic közelében. Vasárnap délután a heves esőzés alámosta a töltést, és leszakadt körülbelül tíz négyzetméternyi burkolat egy vadátjáró tövében, az autópálya 127-es km-szelvényénél. Várhatóan hétfő reggelig marad lezárva az M6-os autópálya mindkét útpályája.

"15 óra előtt jégeső, majd özönvízszerű eső esett egy rövid szakaszon. A környező földeken összegyűlt esővizet a vízelvezető rendszer nem tudta elvinni, alámosta a sztráda jobbpályáját. A 127 km-szelvénynél egy vadátjáró alatt leszakadt a leállósávból körülbelül tíz négyzetméternyi burkolat. A víz megrongálta a vadátjáró alatti vízelvezető rendszert, burkolatot. Megvizsgálják, hogy a haladó sávok alatt stabil-e a töltés, utána döntenek arról, hogy a Pécs felé vezető oldalon lehetővé teszik-e a közlekedést. Erre hétfő reggelnél előbb nem kerül sor, mert időközben újra eleredt az eső. Emiatt nem oldják fel az útzárat a balpályán sem, amelyet baleset miatt zártak le ugyanazon a szakaszon" - mondta az M6 Tolna Üzemeltető Kft. üzemeltetési vezetője, Csabai Péter.

"A víz betört az autópályára, ezen „megúsztak” az autók, így történt a baleset" - közölte Bakonyi László, a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság illetékese. Négy autó érintett a balesetben, de nem egymással ütköztek, hanem egymást követően csapódtak a szalagkorlátnak.
 
Vízbetörés, beomlás, alámosás ... furcsa dolgok ezek egy frissen átadott autópályán, melynek éppen csak hogy meglett az ideiglenes engedélye. (A választások közeledtével elég erős nyomás nehezedett a szakhatóságra az engedélyért.)
"Hétfőn még nem volt kész illetve egyes részeken hiányos volt a pálya melletti vadvédő kerítés, tisztításra vártak a vízelvezető árkok, több helyen még ott voltak az útszakaszon az építés alatti forgalmi rendhez tartozó jelzések, munkagépek, általában a burkolat is tisztításra várt még." - írta az átadás napján az Index

Remélem mindenkinek tiszta a lelkiismerete ...

FRISS:
"A közlekedési hatóság közölte: az útnak a beszakadt része még építés alatt lévőnek számít, a vízelvezető rendszer teljes egészében nem épült meg. Az út egyébként két hónapja, az utolsó pillanatra készült el úgy, hogy legalább ideiglenes forgalomba helyezési engedélye legyen, átadása előtt két nappal még több mint ötven hibát találtak rajta a közlekedéshatóság szakértői.
(...)
"a vízelvezető rendszert is magába foglaló teljes keresztmetszet még nem került forgalomba helyezésre", miután "a koronaélen kívüli részek vonatkozásában még építés alatt lévőnek számít az M6 autópálya Dunaújváros-Szekszárd közötti szakasza" (a koronaél az útpadka külső szélének vonala)."

Megérte átvágni a szalagot a választások miatt? Azért a plusz 0 szavazatért?

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr332043678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2010.05.31. 19:14:58

Most mit kell hisztizni?
Normális országokban már nagyon régen ez úgy működik, hogy a kivitelezővel újra, normálisan megcsináltatják. Persze a saját költségén. Valamint egy tekintélyes mértékű kötbér is befigyel. Ha közben netalán csődbe menne a kivitelező, akkor a vezetői mennek szépen a dutyiba.
Na miért is tudnak normálisabb országokban normális autópályát építeni?

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.31. 19:14:59

Tehát nem épült meg a vízelvezető rendszer. Lássuk csak...

1) Először is nagy puszi és vastaps a sok Mekkmesternek, akik süllyedésről meg tömörödésről prédikáltak itt egész nap, lehülyézve másokat. Magas ló helyett javaslom a szamarat: arról kisebb a zakó. ;)

2) Hogy merészeltek átadni haszálatra egy olyan utat, amit bármikor alámos az eső, mert nincs elvezetve a víz? Hogy hívják azt a büntetőjogban, amikor valaki szándékosan veszélyeztet tömegeket?

3) "Aaaa víz-víz-víz csak jött-jött-jött, éés egyre följebb kúszott..." Az illetékes elvtársaknak nem tűnt föl, hogy rekord mennyiségű csapadék hullik immár hosszú hetek óta? És ebből esetleg gond lehet, mert nincs befejezve az autópálya? A közlekedési hatóság részére egy kis szakmai továbbképzés: www.youtube.com/watch?v=hdAIZVLN5mo&feature=player_embedded

csz0 (törölt) 2010.05.31. 19:27:39

Nem értem a felháborodást, természetes dolog, hogy néhány szerencsés beavatott villája fel kellett épüljön a megspórolt anyagból. Ez az osztrák határtól keletre így működik és az elkövetkező egy-kétszáz évben még egészen biztosan így lesz. Akinek nem tetszik, elmehet, Feri rég megmondta...

Phxmike 2010.05.31. 19:29:16

Tipikusan magyar jelenseg ket okbol:
1. Hat hogy csodalkozik mar mindenki hogy nahaaat... Magaroszagon olyan is van hogy eso? Hat erre sajnos nem szamitottak az autopalya tervezesenel ugyhogy ezert most meg 12563827493 milliarddal tobbe kerul a korszerusites...

2. Ha valami tortenik ami erint egy tiz negyzetmeteres feluletet es a leallosavot akkor al egjobb ha az EGESZ autopalyat ugy ahogy van lezarjuk. Es a vizsgalattal is raerunk. Minek azzal sietni. Elvegre most ugysem lehet. Mert esik az eso. Arra meg ki szamitott. Itt? Ebben az orszagban? Ugyan mar.. ez rendkivuli allapot...

egy rakas szar minden :-S

yxpwrmvjatq&@#§ 2010.05.31. 19:31:31

„A vízelvezető árkokat ki kell tisztítani (...) a laza padkákat tömöríteni kell (...) a szükséges tömörítési munkákat el kell végezni” – egyebek mellett ezeket a sorolta fel az a jegyzőkönyv, amit a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szakemberei készítettek az M6-os autópályán idén március 29-én.
index.hu/gazdasag/magyar/2010/05/31/otvennel_tobb_hibaja_volt_az_m6-osnak/

Kartal (rezervált) 2010.05.31. 19:51:34

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): "Hogy merészeltek átadni haszálatra egy olyan utat, amit bármikor alámos az eső, mert nincs elvezetve a víz? " - ugye csak viccelsz! Bajnai elvtárs-bajtárs-pajtás még szalagot kellett vágjon mielőtt elmegy a 'csába, hogy elmondhassák hazánk derék tönkretevői: MI adtuk át az autópályát! Ja, használhatatlanul. Jó komcsi szokás szerint.

Pszt! 2010.05.31. 19:55:06

Remélem az urak szeretett vezérüknek is ugyanekkora hévvel ugranak neki, ha kiderül hogy vmi ami a viki uralkodása alatt épül (ha lesz olyan egyáltalán) nem áll ellen pl atomrobbantásnak.

Pszt! 2010.05.31. 19:56:09

Mekkora vízre kell felkészülni egy út építésénél?

Dezső bá 2010.05.31. 20:00:36

@Pszt! Pukiztam!
Atomrobbantás lesz?
Mikor?

esef 2010.05.31. 20:01:32

Nem olvastam végig a kommenteket. Ott voltam vasárnap délután, mint mezei autós. Kurva nagy eső volt ott, olyan, amekkorát még életemben nem láttam. Innen nézve oké, hogy beszakadt, mert ekkora természeti csapással nem számoltak a tervezéskor. De az, hogy valamit megint kispóroltak azért, hogy a választás előtt még lehessen vigyorogva szalagot vágni, az nagyon nem oké. Lesz elszámoltatás fideszes elvtársak?

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.31. 20:02:36

@Pszt!: Esőre. Arra illik felkészülni ezen az égövön...

Bár tudom, hogy a Népszabadság még nem írta meg, és Gyurcsány sem elmélkedett rajta a blogjában, de fentebb azért elolvashatod, hogy mi a szitu:

"A közlekedési hatóság közölte: az útnak a beszakadt része még építés alatt lévőnek számít, a vízelvezető rendszer teljes egészében nem épült meg. Az út egyébként két hónapja, az utolsó pillanatra készült el úgy, hogy legalább ideiglenes forgalomba helyezési engedélye legyen, átadása előtt két nappal még több mint ötven hibát találtak rajta a közlekedéshatóság szakértői."

Érted? Nem az időjárás a hibás, hanem a kivitelezés...

esef 2010.05.31. 20:05:10

@Kalmár:
Emlékszel arra, amikor kókajani át akarta adni az M6 első szakaszát úgy, hogy még nem volt rajta aszfalt? Még a 2006-os választás előtt egy héttel.

indapass90210 2010.05.31. 20:10:09

A sok marha. Senkinek nem tűnt fel, hogy egy-egy nap esik annyi eső, amennyi egész nyár alatt szokott? Faszom, mindjárt tervezzünk 100 méter magas gátakat mindenhova, mert 1000 évente igény van rá! Az istenetekhez imádkoznátok inkább, hogy már mindenkinek tele a töke azzal, hogy állandóan esik. A kurva úristenit!

indapass90210 2010.05.31. 20:13:58

Egyébként azt, hogy pina, írta már valaki?

Piszok Alfréd 2010.05.31. 20:15:41

@Dövan: ne mérgelődj, néhányan már próbáltak ezzel érvelni, de hatástalan.

Piszok Alfréd 2010.05.31. 20:16:27

@Dövan: nem még, de én már többször gondoltam rá :)

tt60 2010.05.31. 20:16:33

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja):

"Esőre. Arra illik felkészülni ezen az égövön..."

Aha azért volt aszály több éven keresztül...

A sok-sok évi átlag többszörösére?? Hányszorosára?? Szerinted?? Ja meg földrengésre is... min. 10-es erősségűre... Meg tájfunokra is... Lácciik, hogy mennyire készült fel rá Európa.... Persze ők is hülyék, csak Te vagy az okos.... innen osztani azt észt...

Amúgy meg tájékozódj... az ideiglenes használatba/forgalomba vételi/helyezési engedély nem csak az utakra, teljesen megszokott dolog... nem csak e honban...

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.31. 20:21:33

Akkor nagyon lassan mondom, hogy a piridroidok is értsék.

Nem - az - volt - a - baj, - hogy - túl - sok - eső - esett, - hanem - az, - hogy - teljes - mértékben - hiányzott - a - vízelvezető - rendszer - a - mielőbbi - szalagvágás - miatt.

Így már kezd derengeni valami? Vagy a "Írni tudunk olvasni nem" klubot képviselitek?

Dezső bá 2010.05.31. 20:21:46

A szocialisták másként tekintenek az időjárás viszontagságaira...

"A Lélekkutató Intézet honlapján nyilvánossá tett kutatási eredmény mellett megtalálható többek között egy tanulmány arról is, hogy az augusztus 20-án este kitört orkánszerű vihar nem spontán természeti jelenség volt, hanem egy "szándékosan, előre megfontoltan és felkészülve létrehozott kollektív tudat manipulásán keresztül kiváltott paranormál jelenség". Szilvásy Péter ezt a meggyőződését már másnap megosztotta bátyjával is, aki akkor épp a tűzijáték idején bekövetkezett katasztrófa okait vizsgálta.

A magát kommunistaként aposztrofáló parapszichológiai szakértő miután "behavior technikával" elemezte a politikai reakciókat, arra a következtetésre jutott, hogy "a szándékolt vihar generálásnak politikai, hatalmi céljai voltak". Kivitelezése pedig úgy történt, hogy az alkalmazott viharcsináló(k) "átviteli mágiával, pszichotronikai eszközökkel még a rendezvény előtt olyan negatív gondolatokat, gonoszságokat szuggerált(ak) az ünnepség résztvevőire, amely negatív gondolat társulva a tömeg hatalmas energiájával, ünnepi hangulatával, képes volt ilyen paranormál jelenség kiváltásához."
index.hu/belfold/szilvpara05/

Szilvásy Péter a volt kancelláriaminiszter öccse. A parajelenségekkel foglalkozó, magát kommunistának valló vegyész grafológiai tálentumkutatását az Egymásért Egy-Másért Alapítvány finanszírozta, amíg a szervezet vezetőit milliárdos áfacsalás gyanújával előzetesbe nem helyezték.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.31. 20:24:45

@Dövan: "Egyébként azt, hogy pina, írta már valaki?"

Szerintem a Vbőrön még soha senki. :D
Te hajtottad végre elsőként e tettet. Legenda leszel. :D

tt60 2010.05.31. 20:26:34

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): akkor nézzed már meg a fényképet, meg olvass... szótagolva írom, hogy fel tudd fogni:

Ak-kor mi a ku-tya fa-sza sze-rin-ted az a ba-zi vas-tag cső ott a ké-pen ? ?

láss láss ne csak nézz

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.31. 20:30:09

@Dezső bá: Kész. Leszakadt a pofám. Ez a sztori három év távlatából is üt. XDD
Az emberi ostobaság határtalan...

nyünyüge 2010.05.31. 20:33:43

Tényleg nevetséges, hogy nálunk mindenki mindenki más szakmájához annyira de annyira ért.
Hogy 50 hiba volt a százvalamennyi km-en átadáskor? Van valaki közülünk, aki tudja, hogy milyen típusú és milyen súlyú hibákról van szó? Egyáltalán hogy miként minősítik a különböző hibákat egy autópályaszakasz átadásakor? Hogy az 50 db valamilyen hiba az sok-e vagy kevés? Merthogy én egy átlagos társasház műszaki átadásakor 50-nél sokkal több hibát el tudok képzelni (csupa olyat, amitől még a lakhatási engedélyt kiadják).
Egyébként a Pünkösdkor végigmentünk a pályán oda-vissza. Már akkor látható volt, hogy majdnem az összes felüljárónál, bevágásnál óriáis árkokat vájt a víz, lemosta a frissen kinőtt gyepet, a növényzetet.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.05.31. 20:39:05

@tt60: Te figyu, szerintem írd meg a közlekedési hatóság illetékeseinek, hogy te látod a képen a meg nem épült vízelvezető rendszert. Biztos megörülnek neki.

Kész, feladom.

Jonas-R 2010.05.31. 20:42:16

Vastagbor a szintet hozza megint.

Igen, hiba politikai nyomasra korabban atadni az autopalyat mielott teljesen elkeszulne.

Kerdes:
Ha nem adjak at, akkor is beszakadt volna a hihetetlen terheleseket elbirni hivatott leallosav? Erzesem szerint a valasz igen. Es igen, politikai ongol igy atadni, mert jon a csunya vis major, aztan meg le kell zarni. Az istenadta nep meg status quo tarto, ha egyszer neki atadtak valamit, akkor azt elvenni mar nem lehet, mert monnyonle.

Az igazsag fontos. Az mindegy kinek van igaza, megis mindig e korul folyik a ver.

tt60, a cso mar a mentesi munkalatokhoz kellett szerintem. Sokmindent lehet kifogasolni ezen az palyan (kapasbol az arat), speciel azt, hogy ilyen idojaras mellett, nem tervezett modon rongalodik... ez talan nem a szocik hibaja. Talan ez az egy.

Tibike15 2010.05.31. 20:42:36

Ezért ilyen sikeres ez az ország, mert kiváló minőséget és normális áron építenek mindenhol. Senki sem korrupt természetesen.

Jonas-R 2010.05.31. 20:44:44

@nyünyüge: Ebbe en is bele akartam kotni, csak akkor megint hazaarulo vagyok, meg komcsi, mert nem erted???? 50!!! hiba volt, es megis atadtak......

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.05.31. 20:52:14

@Jonas-R: a képek neked nm jönnek b ,vagy egyéb mentálhigiénés problémáid vannak?

tt60 2010.05.31. 20:57:29

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja):

Hol van az leírva, hogy nem készült el?? Olvass!! Teljes egészében nem készült el.... nagy különbség... Mi hiányzott?? Te tudod? Mert az inkriminált helyen van árok, van vízátvezető cső (Áteresz).
A képen/képeken azt is láthatod, hogy az elmosás után is patak van az elvezető árokban. Szerinted normális mennyiségű a patakméretnyi esővíz??

Apropos: mekkora mennyiségre kellene tervezni?

Nem feladni kell, csak nem kell szajkózni más - jórészt politika által sugallt - hülyeségeit...

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.05.31. 20:59:01

@tt60: Én még úgy tanultam-ha emlékezetem nem csal vagy az alkesz műszaki tanárom jól volt informálva-,hogy az elmúlt 50 év meteorológiai megfigyeléseit kell szem előtt tartani.

Donna (Cara)mba 2010.05.31. 21:07:05

@FlybyWire: Választottam: hazudok és hüjje vagyok, eccere:-D És irigylem a népszerűségedet, elméségedet (azt különösen:))))) - korrektségedet.
Szegény én;-DDDDDDDDDDDD

yxpwrmvjatq&@#§ 2010.05.31. 21:18:17

"A március 29-i bejárás jegyzőkönyvéből kiderül, hogy a szakértők számos egyéb kifogást is felsoroltak. A problémák többségének a megoldása az előfeltétele (!) volt a forgalomba helyezési engedély kiadásának."
index.hu/gazdasag/magyar/2010/05/31/otvennel_tobb_hibaja_volt_az_m6-osnak/

"Kedden (!) kora délután még nem volt használatba vételi engedélye az M6-os autópálya Dunaújváros és Szekszárd közötti, szerdán (!) átadni tervezett szakaszának. Az átadón, melyet alig egy órával követ a Szekszárd-Pécs szakasz avatása is, ott lesz Bajnai Gordon miniszterelnök is, a meghívó szerint pedig szerdán fél négytől Pécstől egyenesen Budapestig lehet száguldani. Használatba vételi engedély azonban egyelőre nincs.'
index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/30/hasznalhatatlanul_adjak_at_az_m6-ost/

FlybyWire 2010.05.31. 21:19:43

@Dövan: hagyd, itt ma fröcsögőbirka-nap van, semmi értelme, az észérvekkel amúgy is csak összezavarod a hörgő hordát :D

Karipapa01 2010.05.31. 22:06:12

Kár itt háborogni, én megmondom a tutit!
1. A Gyurcsány állami pénzen a saját cégén keresztül direkt megrendelte a fél világ részére ezt az extrém időjárást csak azért, hogy még utoljára kibasszon a FIDESZ-szel.
2. Direkt nem az Orbán bányákból rendelték az alapozáshoz a követ csak azért, hogy az autópálya a FIDESZ-kormány alatt szakadjon össze.
3. Belső pályázati úton hirdette meg az MSZP, hogy aki a legtöbbet tudja kilopni az autópálya anyagából, az elnyeri a rubint-szekfű díjat.
4. Nem is kellett volna autópálya, mert a Gyurcsány annyira tönkretette a gazdaságot, hogy jó darabig nem is lesz autó! Inkább járdát építtetett volna Pécsig:
Na ugye, hogy igazam van?

encsi72 2010.05.31. 22:07:24

"észérvekkel"
XDDD

Nymus 2010.05.31. 22:13:25

Na, a sok útépítő okostojás... Az nem gond, hogy falvakat most el a viz, de a palya friss toltessel birjon ki egy atomtámadást is. Még a moha sem nőtte be az oldalát, már ha tudjátok mit jelent az a szó, hogy moha.

Nymus 2010.05.31. 22:15:05

és kérem a Pécsieket is, háborogjanak, hogy átadták ezt a szart. Zárjuk le a francba, azt mehetnek a hatoson újra. biztos sokkal jobb.

matef01 2010.05.31. 22:17:41

Mivel én ott voltam, tudom pontosan, hogy mi zajlott - és utána még szerencsésen fel is értem Pestre, de már nem a saját automban... Volt felhőszakadás rendesen akkor is ám, kb. 30 métert sem lehetett látni a pályán, mégsem dőlt össze más felüljáró/aszfalt (még?)...
Komolyan mondom, számomra az a meglepő, hogy fel merik vállalni, hogy megnyitották. Egy folyó folyt át az úton. Ami hatalmas nagy pozitívum volt (hogy kicsit az élet valódi értékeire tereljem a témát (vagy legalább megkíséreljem)), hogy nagyon sok autos megállt, hogy tud-e segíteni - pártállástól és politikától függetlenül... Sajnálatos, hogy erről nem / nem erről szólnak a blogok, higgyétek el, egy ilyen szituációban azért a magyar ember tapasztalataim szerint előbb ember, utána magyar, aztán valahol jön a pártállás - és hál'isten senki nem azzal kezdte, hogy "führerista vagy-é, vagy komcsi..?" Nem tudom van-e itt olyan, aki hasonlóképpen tett, de szeretném megköszönni, hogy megálltak (és bizonyították, hogy a mindennapjaink nem arról szólnak, amit a médiafelületeken olvasni lehet, vagyis hogy az emberek gyűlölik és köpködik egymást).

yoda79 2010.05.31. 22:39:52

Építésvezetőként dolgoztam az M6-on a T.Generálkivitelező alatt egy kisebb cégnél, majd közben egy másiknál is, egyszerre a 130+000-140+820 km.sz. között. A fő profil a "koronaélen kívüli vízelvezető rendszerek megépítése" volt, kivétel hordalékfogók, egyéb műtárgyak..de azért nyitott szemmel járt ott az ember, aki ott dolgozott min. középvezetői beosztásban tudna mesélni, esetleg könyvet írni...

indapass90210 2010.05.31. 22:51:03

@matef01: "Komolyan mondom, számomra az a meglepő, hogy fel merik vállalni, hogy megnyitották."

Én meg azt mondom, hogy már akkor meg kellene nyitni, amikor még felfestve sincs, csak kész az aszfalt. Sokaknak fingjuk sincs róla, hogy mekkora jóság egy országnak a sok autópálya.

Phxmike 2010.05.31. 22:54:55

@Dövan: az nem tunt fel neked hogy ez nem egy gat amin atcsap a megemelkedett vizszintu folyo mert tobb eso esik egy nap alatt mint egy ev alatt???

tudod vannak azert egy autopalyanak olyan tulajdonsagai amik nem valtoznak akarmekkora behatas is eri mondjuk egyik masik elem reszerol
pl tokmindegy milyen erosen fuj a szel az autopalyat nem fogja elfujni... ellenben egy haznak a tetejevel mondjuk, na ott lehet mondani hogy 20 evente egyszer van 200 km/oras szel azert nem epitunk betonbol tetot...

de tudod ez csak viz az aszfalt meg vizallo tehat mindegy hogy egy csepp esik ra vagy mondjuk ket hetig ontod ra slaggal akkor sem szabad elolvadnia
ja hogy alamosta es ha nincs alapja akkor minden ut le tud szakadni?

nahat ez meg erdekes, mert ugy gondolom akkor innentol erteelmetlen a vita ugyanis BIZTOSAN van ra egy eloiras hogy egy ilyen tamfalnak mennyi vizet kell kibirnai alamosas meg szethullas nelkul, meg biztosan van arra is egy SZABVANY hogy egy esovizelvezeto csatornanak vagy mi van ott mennyi vizet kell birnia elvinni orankent vagy percenkent
erted?
es akkor kurvara nem kell itt szovegelni hanem egyszeruen megnezni hogy az adott mennyiesug eso ezt tullepte? ha igen akkor semmi gond szabalyokat betartottak tenyleg tul nagy volt az eso, legfeljebb ha tobb evig allandosul az ilyen ido akkor modositanak a szabalyokon
nem volt annyi eso es a szabvany szerint ki kellett volna birnia? na akkor meg gaz van mert szarul epitettek meg
ennyi

azt hiszem a problema ott van hogy mar eleve annyi csalas vette korul ezt a palyat hogy mindenki a rosszat feltetelezi alapesetnek, magyarul hogy kiloptak az anyagot belole vagy szarul csinaltak meg
teljesen jogos
nekem is ez az elso

mert szerintem az m3 godollo koruli szakaszan nagyobb lejto emelkedo meg kaynar van mint ott ahova alagutat epitettek

persze nem jartam ott kossel bele csak videon lattam
de a videon nekem ugy tunt hogy az alagut maga az magasabb mint ami fold van felette meg....

ennel az ut alamosasnal amugy gyerekek mar csak az lenne a kinosabb ha azt a bizonyos laza loszfalat is elmosna az alagut FOLUL! es kilatszana a beton az alagut tetejen :)

na akkor rohognek hogy ha egy eso el tudta azt mosni akor elhordani miert nem birtak miert kellett alagutat epiteni bele
mert azert tudjatok ugye remelem azt is hogy ott nem csak az alagut volt draga hanem akkor abba ejjel nappal vilagitani kell
hugy kismilliardert van benne tuz fustjelzo kamera rendszer es hogy kulon szemelyzet figyeli azt...

na mondom en
ez am a tuti orszag :)

Nymus 2010.05.31. 23:00:23

Amúgy meg az M1 is beszakadt nemrég. mocskos komcsik, kilopták onnan is a földet. meg az eső is az ő hibájuk. Szar az idő, amióta elmentek.

megkérdezném, hányan köszönték meg azoknak a MAGYAR munkásoknak a kitartó munkáját, akik éjjel és nappal azon voltak, hogy pünkösdkor lehessen menni a nagymamához kényelmesen, biztonságosan. Ezzel mért nem foglalkozik ez a szutyok blogvilág? mert csak a köpködés, olyan magyarosan. Mocskos egy nép ez a magyar, az biztos!

Nymus 2010.05.31. 23:03:20

@Phxmike: azt se tudják itt sokan, hogy hány rétegből áll egy pályaaszfalt. mit vársz tőlük? eső vagy özönvíz? folyékony oszt jónapot

indapass90210 2010.05.31. 23:05:11

@Phxmike: "tudod vannak azert egy autopalyanak olyan tulajdonsagai amik nem valtoznak akarmekkora behatas is eri mondjuk egyik masik elem reszerol"

Hát persze bazmeg', örökké tart! Az viszont biztos, hogy nem kap tüdőgyulladást a sok hideg víztől!

ugyanugyan 2010.05.31. 23:12:04

na lássuk csak hol is vannak ezek a hibák pontosan goo.gl/3rGe

yoda79 2010.05.31. 23:22:18

1. Legtöbb helyen a töltésalapozásnál már 23-30%-os víztartalommal építenek(w%),miközben max 12 körüli lehetne. 2. Agyagtartalom a megengedett kétszerese (az agyag tele van vízzel). 3. A tömörségméréseket a töltésépítés alkalmával lepapírozzák (az épülő pályatesthez közeli eldugott kocsmában szokás). 4. Geodézia így-ahogy megfelel, de ha nem, mehet az újfennt papírozás. 5. Ugye ahogy emelkedik a töltés, javított földművet építenek (rendszerint bekeverik egy tömörítve nagy teherbírást adó anyaggal-homokos kavics,cement,mész,zúzott kő-változó arányban. Ott már teherbírásmérés is folyik (E2), amely rendszerint nem elfogadható, így azt is lepapírozzák. 6. Több helyen tervezői előírás például a geotextília és a georács. Természetesen a fektetésnek is van egy technikája, leírása. Általában nem úgy csinálják (nincsenek átfedések, van ahol egyáltalán nincs is, csak terven szerepel). 7. Ckt építése (20 cm beton ált.) után 1-2 napig (tervezői előírás szerint) nem szabad rámenni a pályatestre, de általában fél nap múlva közlekednek rajta (elveszti a teherbírását). 8. Emulziózás problémája (keverési arány nem megfelelő-ellopják a tömény emulziót és a vizet sokkal nagyobb arányban keverik). 9. Mederburkolás, surrantóépítés. Mederburkolásnál nem az előírás szerinti fugaanyagot használják (fagyálló vagy vízálló-egyik sem sokszor!!). Mederburkolás alatt a kavicságyazatot nem tömörítik, általában előírás mindenhol. A burkolás után nincs utókezelés (kiég sok helyen a fuga). Surrantóépítés: a betontuskókat (általában 5m-ként) kihagyják, szinte egyáltalán nem építik meg, nincs ami megfogja a surrantót, beomlik, stb...........reggelig írkálhatnék.....

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.06.01. 00:12:28

@yoda79: Végre egy olyan ember, akiről el tudom hinni, hogy ért a témához, nem pedig csak egy tudálékos Mekkmester. :)

Ha reggelig írnád, reggelig olvasnám, mert szeretek tanulni.

@Nymus: "megkérdezném, hányan köszönték meg azoknak a MAGYAR munkásoknak a kitartó munkáját, akik éjjel és nappal azon voltak, hogy pünkösdkor lehessen menni a nagymamához kényelmesen, biztonságosan"

Jájjh, hagyjuk már ezt a demagóg szöveget! Nem a magyar (bocsánat, MAGYAR) munkások meg a nagymama miatt lett átadva az az út, hanem mert Gordon ment szalagot vágni. Ezt csak az nem fogja fel, aki nem akarja (mondjuk mert menthetetlenül öszezavarná a kis párthű gondolkodását).

"Ezzel mért nem foglalkozik ez a szutyok blogvilág? mert csak a köpködés, olyan magyarosan. Mocskos egy nép ez a magyar, az biztos!"

Erről eszembe jutott Dévényi Tibi bácsi hasonló kifakadása. :DDD

yoda79 2010.06.01. 00:14:02

@Nymus: tele volt a T.Generál által delegált német és lengyel gépkezelőkkel az autópálya....az ukrán feketemunkásokat nem is említve...rengeteg román....te miről beszélsz??? Magyar munkás??? Magyarok alig voltunk hiszen....tele volt germánnal a generálkivitelező is!!!! A mi szakaszunkon pl dolgozott 40 ukrán feketén, és munkaügyi ellenőrzéskor úgy futottak a kukoricába, mintha élsportolók lennének....a hidak tele voltak feketéző románokkal és lengyelekkel..nem említettem a Magyarországon élő legnagyobb kisebbséget............sztem hagyjuk!!!

yoda79 2010.06.01. 00:16:45

@Nymus: Pálya: alapréteg-kötőréteg-kopóréteg (rendszerint 38 cm összesen, 20-7-7-4).

yoda79 2010.06.01. 00:22:04

@Nymus: Az M1 is valószínűség szerint azért szakadt be, mert a földmű teherbírása nem volt megfelelő, az asztfaltrétegekről nem is beszélve, és már leírtam több pontban, hogy véleményem szerint mitől szakad be egy aszfalt...kilopták a földet?:DDD ne legyél már vicces!!! Minek??? Hová?? Egy kocsi föld számoljunk 4 tengelyes autóval, az kb 15m3 a feketepiacon 10e ft, ugyanez a zúzott kőböl 40-50 ezer...(homokos kavics-sóder 30 ezer)..Nem a földet lopták ki, hanem a teherbírás-növelését elősegítő(védőrétegként alkalmazandó) pl. 0/80-as, 0/100-as, stb. rostált mészkövet, bazaltot...

yoda79 2010.06.01. 00:27:23

@Karipapa01: Szekszárdon kezdtem az M6-on mint művezető Generálkivitelező cégnél..mészkőből az egyik fő beszállítónk a Mészkő és Dolomit Kft volt (akinek a tulajdonosa Orbán Gy.)....MILLIÓ köbméterek hetente....2008-at írtunk...csináljuk a komcsikkal az autópályát, az anyagot meg a fidesztől hoztuk...ekkor gyűlöltem meg a politikát.....egyébként nem vagyok baloldali, de azután már annyira jobb sem...no comment...

yoda79 2010.06.01. 00:31:05

@nyünyüge: az 50 hiba azt jelenti, hogy átadáskor egy átlagos szakaszon 50 méteren (!!) 50 apróbb, kisebb hiba volt..elég sokmindent leírtam már, abból ki lehet hámozni, hogy mik is.

mistertwister 2010.06.01. 01:39:10

@yoda79: A germánok, mi, azok miatt? Hogy a fenébe tudtak ezek a rohadt germánok már 1935-ben olyan autópályát építeni, amin 400 km/h-s sebességgel ment egy Audi versenyautó? :D

mistertwister 2010.06.01. 01:40:03

@yoda79: Így van, nyilván, hogy Orbán miatt szakadt be, tudtuk előre húszig... :D

marosy 2010.06.01. 06:41:03

Az M6-ost át kellene keresztelni Gyurcsány autópályának.

encsi72 2010.06.01. 07:34:19

Pályázatot kell kiírni - az Index főoldalán - az M6 átvevezésére!

- Gyurcsány-Bajnai-Suchman Emlékpálya (egykor a szoborparkhoz hasonló látványosság lehet)
- Route 60 (amerikai mintára, 60 napig bírta...)

yoda79 2010.06.01. 07:44:17

@rockee: egy kommentre válaszoltam, mégpedig: "köszönetet kellene mondanunk a MAGYAR munkásoknak"...talán pontosabban kellene olvasni és értelmezni!!!!!!!!!!!!!

yoda79 2010.06.01. 07:46:18

@rockee: hogy mi miatt szakadhatott be, az is le van írva több helyen már....csak egy érdekesség, amit írtam....baszogatást meg hagyd máskorra!!!

yxpwrmvjatq&@#§ 2010.06.01. 07:57:20

"Az M6-osnak ezt a szakaszát az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. építette és üzemelteti 2028-ig egy ppp-konstrukciós beruházásban. A német Bilfinger Berger, az osztrák Porr és a francia Egis Projects SA alkotta koncessziós társaság külön céget hozott létre az út építésére, illetve működtetésére. A két cég most egymásra mutogat."
index.hu/gazdasag/magyar/2010/05/31/otvennel_tobb_hibaja_volt_az_m6-osnak/

Mai hír - a német "precizitással" kapcsolatos:
"Kínában gyártott, tengeren utaztatott és Németországban átcímkézett mozgólépcsőket épített be 2004-ben a Deák téren az Otis Felvonó Kft., amely a munkát nyílt nemzetközi tenderen nyerte el a BKV-tól. A közlekedési vállalattal kötött szerződés szerint a mozgólépcsőket a németországi Stadthagenben kellett volna legyártatni."
www.mno.hu/portal/716297

Samuzia 2010.06.01. 08:32:53

@gramercy: Hát a hozzászólásod annyit ért, mint a helyesírásod: 0.

wip 2010.06.01. 08:36:21

FlybyWire már én is csak reménykedni tudok és Cromwellt idézni:"bízzunk Istenben és tartsuk szárazon a puskaport".!Vagy magyar közmondásban bízzunk? Segíts magadon, az Isten is megsegít! Viszont azt nem tudom, miért kell külföldi céggel elvégeztetni a munkát egymillió magyar munkanélküli mellett? Térjünk már vissza ahhoz, hogy a legolcsóbban helyi /magyar/ munkaerővel lehet dolgoztatni! Arról már ne is beszéljünk, hogy a munka minőségét számon is lehet kérni...yoda 79 veled tartok.

yoda79 2010.06.01. 08:40:38

Megpróbálok a tényekre hivatkozni! Persze van saját vélemény is, de úgy érzem, amit leírtam ezzel kapcsolatban, azok egyszerű állítások, melyek megtörténtek (idegen munkaerő). A többi pedig szubjektív, saját gondolat, melynek szintúgy magas fokon van valóságalapja.

jozicsenko 2010.06.01. 08:41:36

@yoda79: köszönöm, hogy valaki válaszolt arra, amit sejtettünk, tudtunk, olvastunk az indexen

deakkorisazorbánbányákszőlőkkajaibrahimkoronausztatásmiatt volt minden!:-D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.01. 09:13:22

@yoda79:

Köszönjük a hozzászólásaidat, kicsit tizstult a kép!

mikka 2010.06.01. 09:16:31

Valaki meselje mar el nekem tudatlannak hogy egy autopalya alatt miert van kb 8 - 10 cm beton alap????? mert ez latszik a fotokon..itt is meg az M1 beszakadasnal is.. A tobbi meg homok....es a teteje 4 cm aszfalt.. Mi a kurva anyjuk kerul ezen a fercmuvon kilometerenkent 3.5 milliard kibaszott forintba? valaki meselje el..

mikka 2010.06.01. 09:18:05

esetleg a szakertelem?

yoda79 2010.06.01. 09:58:11

@mikka: Tisztelt Mikka!! Olvass vissza és egypár dologgal tisztában leszel!!
Zero: igazán nincs mit!!

fokabacsi 2010.06.01. 10:59:39

@Noda10: Biztos lehetsz benne, hogy aki pattogott, az nyakig benne van az ő nagy szakértelmével !!

Zuzu Petals 2010.06.01. 11:45:41

@fokabacsi: Senki nem mondta, hogy szakértő Te majom, csak van aki tovább bír lépni a köccsögemeszpé szinten, mert azok, de ez a helyzet nem volt egyértelmű annak, akinek a nullánál több információa van.
@yoda79: Na, tudtam,h sunyiznak, de meg se fordult a fejemben,h a homokos kaviccsal meg a geotextíliával tennék. Naiv vagyok, útépítésben sosem dolgoztam, nem ismerem a mennyiségeket, vmiért azt hittem, h a földműveket rendesen csinálják ott (bár sokszor az alapozást a magasépítésben is nagyívben kakilják le), meg azt is, hogy az előírt tömörségi vizsgálatokat korrektül elvégzik. Mintha eddig nem is Mo.-n éltem volna. Amúgy azt tudtam, hogy a talajmechanikusok köcsögök, de hogy a geodéták is :)
Akkor szerinted ez a beszakadás az ideje korán átadott út és/vagy a nagymennyiségű csapadék miatt van, a Mo.-n megszokott kivitelezési hiányosságokon túl?
Ja, és Te is jótékonyan naplóztál műszaki ellenőrként?

fokabacsi 2010.06.01. 12:27:19

@Zuzu Petals: Én ezt írtam? "Biztos lehetsz benne, hogy aki pattogott, az nyakig benne van az ő nagy szakértelmével !!" És nem neked. Erre te ezt írod nekem : " Senki nem mondta, hogy szakértő Te majom," Tudod az a bizonyos ing, meg aki felveszi !!! Egyébként ne szóld le a majmokat, mert értelmesebbek mint némely "ember". Tudják melyik növény mérgező melyik ehető. Mitől kell félni, hol lehet biztonságosan éjjelre alváshoz fészket rakni. És egyéb hasonló dolgokat. Te még ennek is rossz lennél.

Zuzu Petals 2010.06.01. 12:55:25

@fokabacsi: Én komolyan megkérdőjeleztem a poszt létjogosultságát korábban, aztán meg is követtem magam az indexes cikk után. Elnézést kérek most tőled is, hogy összemostalak néhány általánosító, kötözködő marhával, ha nem a seggeskedés volt a szándékod.

spájdernecc 2010.06.01. 13:17:14

@Ásómaci:
gyors vagy medve :)
ebben a másodpercben akartam idebökni

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.06.01. 13:17:54

@Ásómaci:
"Az állam számára előnytelen szerződésben szerepel bizonyos vis maior esemény is, amikor a helyreállítás értékének biztosítás feletti részét az állam fizeti meg az adófizetők pénzéből”

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.06.01. 13:24:54

@spájdernecc: Egyébként épp most kapcsoltam be az indexet :-D

vény 2010.06.01. 14:05:58

A vörösök szerint, az általuk bűnszövetkezetben elkövetett lopást "fejlődésnek" kell tekinteni.
A átadóról készült képeken látható a vörös maffia legalja.

Kicsit Karcos 2010.06.01. 14:41:06

"Előnytelen szerződést kötött az előző kormányzat az M6-os autópályát ppp konstrukcióban megépítő és üzemeltető cégekkel, közölte kérdésünkre a közlekedést felügyelő új minisztérium, a fejlesztési tárca. A szerződés szerint a vis major esetekben az államnak kellene a helyreállítás költségeit kifizetnie. A minisztérium az összes ppp-szerződést felülvizsgálja."

index.hu/gazdasag/magyar/2010/06/01/allami_penzbol_kellene_megjavitani_az_m6-ost/?rnd=464

Így is van.

Ki mondta, hogy azért fizetjük a 46 csilliárd forintot évente, hogy az esetleges nagy költségigényű javítások kockázatát kiküszöböljük?

Amúgy így van rendjén a dolog. Valamelyik állami hivatalnok írta alá az engedélyt, jogos, hogy az állam fizet. Ha nem írja alá, akkor a partner felelőssége lenne, neki kéne fizetni.

Szeretném kérdezni, ki a gazdája a szarnak és a kárnak, és mennyivel száll be a kártérítésbe.

Kicsit Karcos 2010.06.01. 14:46:52

@Ásómaci: oppardon, megtanulok olvasni.

Azt hittem, megáll 1 288 milliárd forintnál az M6-os ára. Tévedtem.

Kicsit Karcos 2010.06.01. 14:51:20

Egy számot szoktam hiányolni az autópályák árával kapcsolatban.

Ft./km/év a mértékegysége.

jozicsenko 2010.06.01. 15:09:21

@Kicsit Karcos: épp ezt akartam ide beilleszteni: jól fizetett elvtásak, sz.r szerződéseit mi fizessük?

elmennek mind a p.csába...

Kicsit Karcos 2010.06.01. 15:26:49

Csillag Istvánt ki kéne nevezni miniszternek, hogy tudja vállalni a politikai felelősséget, mint Szekeres elvtárs.

synthesizer 2010.06.01. 16:13:48

A faszomba, most ez komoly??? Még ki is fogjuk fizetni a kárt??????

BASZÓDJATOK MEG A KURVA ANYÁTOKKAL EGYÜTT!!

abandi 2010.06.01. 16:58:02

Naszóval:
Bármilyen töltés tömörítése 95%-os kell, hogy legyen.
A vízelvezetés szakaszosan -elvileg külön szennyvíztisztításra kell, hogy kerüljön- gyűjtendő, elveztendő!
Tehát:
Az, hogy egy párnapos töltést elmos egy pataknyi víz, az nem normáis.
Egy autópálya rétegrendje az ÉMIR-ből kiolvasható....

yoda79 2010.06.01. 20:02:46

@Zuzu Petals és abandi: nem voltam műszaki ellenőr..ép.ép.vez. "csak". Szerencsére naplózni nem kellett, megcsinálták helyettem, csak szóban bemondtam az adatokat. A műszaki ellenőrök az alvállalkozói, sőt a generálkivitelezői naplókat sosem látták!!!! A műszaki ellenőrök sosem voltak kooperáción!!! "Bármilyen töltés tömörítése 95%-os kell, hogy legyen"-majdnem :) ugyanis a tömörség meg van határozva a műszaki leírásban, a TU-ban és az MMT-ben...

yoda79 2010.06.01. 20:08:44

Az M6 ap. javítási költségeit az elkövetkezendő 30 évben a Magyarországra adózó állampolgárok pénzéből fogják fizetni, ugyanis az M6 Dél KKT eltűnik nemsokára, mint egy aranyóra...ez a "cégcsoport" hirtelen úgy lett, mint ahogy Isten teremtette a világot a Földet, és úgy elveszik majd hirtelen, mintha nem is létezett volna. A Bilfinger pl. kipakolta már tavaly szeptember végéig a külföldi gépkezelőit, a magyarokat meg azzal kábították, hogy Svédországban vagy Németországban van munkalehetőség..

vény 2010.06.01. 20:41:34

2008.07.25.
Így lopják szét az M6-ost
"Elképesztő mértékű pazarlás folyik az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly szakaszának építésénél - derül ki a Portfolio.hu helyszíni körképéből. A kialakult feketepiacon 9-10 ezer forintért vásárolhatjuk a beton köbméterét, több száz liter gázolajhoz juthatunk 220 forintos egységáron, de többek szerint az építkezésről igazából mindent be lehet szerezni, ami mozdítható.

Akad olyan a négytengelyes földhordó billencs teherautósok között, aki rendelésre akár házhoz is hozza a gázolajat és segédkezik a vevő saját kannáiba történő átfejtéskor.

220-230 forintért is hozzá lehet jutni az üzemanyag literjéhez, amihez azonban startra készen kell állnunk telefonnal a kezünkben és amikor a mobil megcsörren, saját kannáinkkal egy megjelölt benzinkútra kell hajtanunk. A környéken azonban már annyi "autópályás" gépjárművezető utazik ebben az üzletben, hogy ez egyáltalán nem olyan nehéz feladat.

A történet maffiafilmekbe illő, de ennél némelyek tovább is mennek, ugyanis a pletykák szerint akár 200 forintért is vehetünk gázolajat, ha hajlandóak vagyunk megadott címre menni érte és legalább 1000 litert megveszünk egyszerre.

A másik termék, amit töménytelen mennyiségben vásárolhatunk mostanság jutányos áron Szekszárd környékén, a beton.

Az első verzióban a tervezési/kivitelezési hibákból adódó felesleget értékesítik a sofőrök. A betonlopás másik válfaja vérlázítóbb. Ebben az esetben az autópálya építésen éppen az adott helyen dolgozó kivitelező cégnek a helyi áruátvevőjét kell felkeresni, közvetlenül vagy közvetve. Az érkező telerakott mixer menetlevelét ő leigazolja, papíron átveszi az árut, de a teherautó már megy is tovább és az előre leegyeztetett helyre viszi azt, ahol házak, udvarok, kerítések épülnek belőle.

A környéken a cementet is brutálisan lopják: állítólag nemrég feltűnt egy kamionnyi autópályáról származó kötőanyag .

Mindeközben pedig tegnap látott napvilágot az a hír, mely szerint Bátaszék közelében az M6-os egyik építés alatt álló alagútja beomlott. Lehet, hogy a sok ellopott alapanyag máris hiányzik valahonnan?"
index.hu/gazdasag/magyar/m6v080725/?rnd=283

vény 2010.06.01. 20:53:01

2010.03.30.
"Az M6-os autópályán hidakat és felüljárókat építő Pontium Zrt. fizetésképtelen lett.
A társaság egy 800 millió forint értékű átalánydíjas szerződés keretében kilenc műtárgyat épített a Bilfinger és Berger Kft. egyik társaságának megbízására. Ebből azonban csak 530 milliót kaptak meg."
index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/30/fizeteskeptelen_az_m6-os_egyik_epitoje/

yoda79 2010.06.01. 22:23:09

Sz. Norbi ne búsulj, holnap meglesz!! 06.25-07.11 között pedig úgyis kábulatban leszünk:D 07.10-11 falunap, előre félek...:D...igyál meg egy sört lefekvés előtt:D

yoda79 2010.06.01. 22:54:29

www.youtube.com/watch?v=syIPQNahRvU
www.youtube.com/watch?v=4OfF-2WZWDo&NR=1
A két videót én készítettem a pihent agyammal tavaly nyáron Szedresnél a 130+900 környéki szelvényszámban vagyunk a jobb oldalon....
Minden kommentár nélkül........
ÉRDEMES MEGTEKINTENI!!

süti beállítások módosítása