Skip to content


       Szűrés lista

"Lex Borkai" - a Fidesz mindent megtesz az őszi sikerért

Lázár János és Kocsis Máté írtak és beadtak egy pöpec alkotmánymódosítást a múlt hét csütörtökjén.
A T/649-es számú, "A Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény módosításáról" törvényjavaslat egy roppant fontos alkotmánymódosítás, amely arról szól, hogy a honvédség, a rendőrség és a nemzetbiztonsági szolgálatok hivatásos állományú tagjai leszerelésük után öt évig nem lehetnének polgármester- vagy képviselőjelöltek.

dr. Kocsis Máté, bár kissé fiatal, de a Honvédelmi és rendészeti bizottság elnöke, így a bizottság hétfői ülésén sorra is került a törvényjavaslata.

A bizottság tagja azonban Borkai Zsolt, Győr fideszes polgármestere, aki 2006 szeptemberéig a Béri Balogh Ádám Honvédelmi Középiskolát és Kollégiumot igazgatta – alezredesi rangban.

"Hello, halló, ne basszatok már ki velem, srácok" - gondolhatta Borkai, mikor rájött, hogy a törvénymódosítás értelmében nem indulhatna az őszi önkormányzati választásokon.

Lett is zűr meg zavar meg vita, és mikor megerősítették, hogy bizony ez már őszi önkormányzati választásra is vonatkozna, egy 40 perces szünetet rendeltek el.

És mire elég 40 perc? Kérem szépen, nagyon is sok mindenre! Arra mindenképpen elég volt, hogy Kocsis Máté beizzítsa a laptopját, és faarccal átírja az 5 évet 3 évre, majd a szünet után a javított változatot benyújtsa a bizottságnak, az előzőt meg visszavonja. Így született meg hétfőn, 2010.07.12-én a máris történelmi T/676-os törvényjavaslat.
 
A kemény persze az, hogy ezt a 40 perces alkotmánymódosítási lázat is megmagyarázták:

Kocsis Máté:
"A testület ülésén vita alakult ki arról, hogy indokolt-e azonnal egy ilyen hosszú időtartamra, öt évre bevezetni ezt a rendelkezést.A cél a rendvédelmi szervek depolitizálása, azonban hétfőn - miután mind a szakbizottság, mind pedig a Fidesz-frakció tagjai közül kezdeményezték az öt év lecsökkentését - visszavonták indítványukat, és újat adtak be, amelyben három évet javasolnak."

Lám-lám, mennyi mindent el lehet intézni 40 perc alatt ...

"Borkai Zsolt az öt évet is tudomásul vette volna.(...) Nyilvánvalóan nem fogunk Borkai Zsolthoz alkotmányt módosítani, és ezt ő sem várja el senkitől."

Nyilvánvalóan, ugye Máté?

Borkai Zsoltot a HVG kérdezte meg, hogy van-e összefüggés a módosítás és a között, hogy 2006-ben szerelt le:

"Nem tudom. De amennyiben van, az megtiszteltetés számomra. Ez esetben – ha a választópolgárok ismét megválasztanak – tudom folytatni azt a munkát, amelyet Győrött 2006-ban elkezdtem. Az elmúlt négy év eredményei után hasonló sikereket szeretnék elérni. Egyébként az alkotmánymódosítás tervezetében az „öt év” nem volt kőbe vésve: fölmerült kevesebb is, több is. Végül is a három év lett a végső változat."

Vagyis a megírt, benyújtott T/649-es törvénymódosítás nem volt kőbe vésve...

Az MSZP-s Harangozó Tamás, megirigyelve a Gyurcsány-team vicces törvényjavaslatát, szintén előállt egy hasonló javaslattal. Egyszerinek jó poén volt, de azért rendszert nem kellene belőle csinálni:


"A Magyar Honvédség, a Rendőrség és a nemzetbiztonsági szolgálatok hivatásos állományú tagjai nem lehetnek tagjai pártnak, politikai tevékenységet nem folytathatnak, továbbá szolgálati jogviszonyuk fennállása alatt és annak megszűnését vagy megszüntetését követő [három] öt évig – kivéve a Győr Megyei Jogú Város polgármesteri tisztségét elnyerni kívánó jelölteket, akik három évig – nem indulhatnak jelöltként az országgyűlési képviselők választásán, az európai parlamenti választáson, a helyi önkormányzati képviselők és a polgármesterek, valamint a kisebbségi önkormányzati képvisel ők választásán."


Maga az alkotmánymódosítás indoklása szintén tanulságos:


"A módosítást az indokolja, hogy nemcsak a megválasztott képviselők, illetve polgármesterek, hanem – a jelöltté nyilvánítástól kezdve – már az ilyen tisztségre jelöltek sem tekinthetők függetlennek az egyes pártok politikáitól. Márpedig az érintett szolgálatok depolitizálása, és ezáltal a plurális demokrácia megszilárdítása alkotmányosan indokolt cél minden demokratikus jogállamban. A hivatásos állomány tagjai kényszerítő hatalommal rendelkeznek és általában fegyvert is viselhetnek, így végső soron az államot szolgálják. Az embereknek ezért joguk van arra, hogy a rendőrséggel és az egyéb rendvédelmi szervek hivatásos állományú tagjaival való érintkezésük során olyan politikailag semleges tisztségviselőkkel találkozzanak, akikre még a gyanú árnyéka sem vetülhet a tekintetben, hogy munkájukat nem pártsemlegesen végzik.

A javaslat elfogadása esetén biztosított, hogy az érintett szervek hivatásos állományú tagjai esetében a politikai befolyásoltság látszata is kizárt legyen. A hároméves időtartamot indokolja, hogy az érintett szolgálatok tagjai szolgálati jogviszonyuk megszűnését követően még nem szakadnak el egyik napról a másikra korábbi munkatársaiktól, munkahelyi barátaiktól, így megszűnő jogviszonyukat követően az általuk – akárcsak jelöltként – képviselt politikai nézetek befolyással lehetnek korábbi – jelenleg még aktív állományú – munkatársaikra.

A javaslat elfogadása esetén azonban kétség sem férhet ahhoz, hogy a hároméves időtartam lejártával jelöltként elinduló - és esetleg megválasztott - egykori hivatásos állományú tag ennyi idő elteltével még bármiféle befolyással is lehetne korábbi munkatársaira."


Magyarul: Kocsis és Lázár a múlt héten, osztottak, szoroztak, számoltak, és az jött ki, hogy 5 év kell, mire kellőképpen elszakadnak egymástól a volt kollégák. Aztán lefuttattak egy újraszámítást, és már az jött ki, hogy már a 4. és az 5. évben is eltávolodnak egymástól, akkor már nincs olyan nagy befolyás a korábbi munkatársakra, így elég a 3 éves tiltás is ...
 
Most ez alapján azt gondolja a Fidesz, hogy a rendőrök, katonák segghülye, befolyásolható droidok? Hogy ők nem ebben az országban élnek? Hogyha elmennek sörözni a volt kollégájukkal, aki  negyedik kör feles után azt mondja nekik, hogy milyen fasza párt ez a Jobbik, akkor a homlokukra csapnak, hogy jééé, tényleg, a Jobbik, de fasza  ... nekünk ez eszünkbe sem jutott ...

A Fideszt nem az érdekli, hogy übersemlegesek legyenek rendvédelmi szervek tagjai (mert nincs is semleges ember, van véleményük, és van szavazatuk), hanem hogy lehetőleg ne más párt szimpatizánsai legyenek, mivel ez az egész az önkormányzati választásról szól.

Az atv.hu szerint rendőrségi belső becslések szerint Észak-Magyarországon a rend őreinek legalább 15-30 százaléka a Jobbik híve, a sarkosabb kalkulációk szerint ez az arány 30-50 százalék, és az országos átlag olyan 5-20 százalék.

Viszont, ha beindul a Pintér-Hatala lavina, akkor ezeket a rendőröket ki fogják szórni a rendőrségtől. Orbán megmondta, dezertőrnek tekinti azokat, aki félkatonai, félrendőri szervezetek felé hajlik el a rendőrök közül.
Vidéken egy rendőr, egy körzeti megbízott ismert és megbecsült polgártárs, így a kirúgott vagy leszerelt rendőr / katona remek jelölt lenne az önkormányzati választásokra, mondjuk a Jobbiknak.

Na, ez most szépen meg lesz akadályozva, de azért arra figyeltek, hogy a győri polgármestert ne gáncsolják el ...

A törvényjavaslatból, érdekes módon, de kimaradtak a vám és pénzügyőrség tagjai. Nekik nincs fegyverük? Ők nem nyomoznak? Nekik nincsenek befolyásolható kollégáik?

Címkék: politika fidesz rendőrség

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr462152784

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Borkai-klauzula az Alkotmányban 2010.07.15. 12:25:51

Az Index július 12-én, hétfőn számolt be arról, hogy reggel hirtelen szünetet rendeltek el a parlament honvédelmi bizottságában egy tervezett alkotmánymódosítás tárgyalásában, miután a bizottság fideszes tagja, Borkai Zsolt kérdésére kiderült: az alapt...

Trackback: Alkotmány, személyre szabva 2010.07.15. 12:21:03

Előre jelzem: alapvetően teljesen mindegy, hogy mennyi. De nagyon nem mindegy, hogy miért és hogyan. Igen, egy újabb alkotmánymódosításról van szó, a Lex Borkairól. Egy olyan ügyről, amiről maga Borkai Zsolt tehet a legkevésbé.Történt pedig, hogy Lázár...

Trackback: Örökös MOB elnök? 2010.07.15. 11:30:35

Amikor kiderült, hogy Schmitt Pál lesz a köztársasági elnök, akkor az egyik blogon kommentben feltettem a kérdést: akkor most már hajlandó lemondani a MOB elnökségről? Poénnak szántam, mert fel se merült bennem, hogy ez a kérdés komolyan is felmerülhet...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2010.07.15. 10:12:39

Na, már vártam. :)
Mingyá el is óvasom. :D

Tapmancs 2010.07.15. 10:12:43

Akartam is mondani: Zero, azt írtad hogy nem lesz, mert mindenki olvasta már. Na de akkor hogyan lesz benne az év végi szavazásban? :)

Most pedig elolvasom

Énbagoly 2010.07.15. 10:19:21

Hogy ez mekkora egy f.szság különben. Ennyire hülyének néznek minket, hogy mindent beveszünk?
Aki józanul tud gondolkozni, és nem csak pártszínekben, annak ez a dolog egyértelmű. Akinek meg a fidesz az isten, annak úgysem kell semmit mondani, mert a narancssárga ködtől nem lát.
Az meg hülyeség, hogy X év után nem tudnak befolyásolni a barátok. Az igazi barátságok nem 3, vagy 5 évre szólnak.

Tapmancs 2010.07.15. 10:26:43

"Nyilvánvalóan nem fogunk Borkai Zsolthoz alkotmányt módosítani, és ezt ő sem várja el senkitől."

Ugyanúgy hazudnak mint az elődeik. Szomorú.

Lone Wolf 2010.07.15. 10:32:22

Maga a törvény azt kell mondjam hogy jogos, viszont a létrejöttének a körülményei? ÉRDEKESEK!

loláb 2010.07.15. 10:34:32

"Viszont, ha beindul a Pintér-Hatala lavina, akkor ezeket a rendőröket ki fogják szórni a rendőrségtől. Orbán megmondta, dezertőrnek tekinti azokat, aki félkatonai, félrendőri szervezetek felé hajlik el a rendőrök közül.
Vidéken egy rendőr, egy körzeti megbízott ismert és megbecsült polgártárs, így a kirúgott vagy leszerelt rendőr / katona remek jelölt lenne az önkormányzati választásokra, mondjuk a Jobbiknak. "

Konkrétan hány rendőrt, katonát is zártak ki eddig a gárda tagsága miatt?

eszkep 2010.07.15. 10:46:13

Látom azért megkésve, de erről is sikerült egy egyoldalú posztot összehozni.
Megjegyzendő, eddig erre vonatkozóan SEMMIFÉLE korlátozó rendelkezés nem volt a jogrendben (értsd: Alkotmány / tv., vhr.).
Így most azt róják fel a FIDESZ-nek, hogy a 20 ÉVE ideiglenes Alkotmányt nem annyira szigorítják, mint ahogy szocik szeretnék... (Azok, akik eddig (értsd: 20 év)egyáltalán nem voltak motiváltak az Alkotmány módosításában.)
Zero, belegondoltál ebbe?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.15. 10:47:52

Mivel nincs a gárdának aktív rendőr, katona tagja, egyet sem tudtak.
De nem is azt írja zero, hogy aki tagja, azt zárják ki. :)
Szimpátia miatt már került ki rendőr, sőt komplett szakszervezetet próbálnak emiatt ellehetetleníteni és megszüntetni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 10:48:08

@Lone Wolf:

szerintem nem jogos ... ha leszerelt akkor leszerelt, kilépett, felmondott, szabad ember, nem tagja semminek ....

ezzel az erővel aktív orvos vagy kilepett orvos se legyen jelölt 3 évig, mert sok mindent tud a betegeiről, vagy képes befolyásolni őket ...

eszkep 2010.07.15. 10:48:31

Megjegyzendő:
A szocik is nem egyszer módosítottak törvényt saját képviselőikhez igazítva, már amikor... Mert pl. anno Simor és Szilvásy titkosszolgálatokat felügyelő tárca nélküli miniszterré történő kinevezésekor még erre sem vették a fáradtságot...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 10:49:02

@loláb:

nem hinném, hogy ezt így írásban adnák, mint indok ...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.15. 10:53:23

@eszkep:
Hány oldalúan lehetne még a konkrét esetről írni?
Megfelel a tényeknek amit Zoo írt a törvénymódosítás körülményeiről?
Ha Borkait valóban nem zavarta volna, fel sem veti a dolgot.
Most bizony 5 évről szólna a törvény? Mi volt a módosítás kiváltó oka?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 10:54:25

@eszkep:

"A Magyar Honvédség, a Rend őrség és a nemzetbiztonsági szolgálatok hivatásos
állományú tagjai nem lehetnek tagjai pártnak, politikai tevékenységet nem folytathatnak ,"

ezzel nincs is semmi gond

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 10:55:38

@eszkep:

elítélendő.
de ezért is lettek a szocik elpicsázva.
nem mentség, nem érv, hogy de a szocik is csináltak ilyet.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 10:57:35

@eszkep:

de , ez idáig is így volt, hogy katona, rendős nem lehet tagja semmilyen pártnak.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 10:58:53

@eszkep:

A pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló 1989. évi XXXIII. törvény:

1. Az Alkotmánybíróság tagjai nem lehetnek tagjai a pártnak.
2. A fegyveres erők, a rendőrség és a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok hivatásos állományú tagjai nem lehetnek tagjai pártnak (A fegyveres erők nem hivatásos katonai állományú tagjának pártban való tevékenységére a jelenlévő országgyűlési képviselők kétharmadának szavazatával elfogadott törvény korlátokat állapíthat meg.)
3. A bírák nem lehetnek tagjai pártnak.
4. Az ügyészek nem lehetnek tagjai pártnak.

loláb 2010.07.15. 11:02:02

@zero: Miért is nem? Orbáncsászár megmondta, nyilván úgy is lesz akkor. Ezeket úgysem érdekli semmi, majd módosítják az alkotmányt, hogy kizárhatók legyenek a gárdisták.

Vagy nem? Az is lehet, hogy még eddig, az amúgy is létszámhiánnyal küszködő, észak magyarországi rendőrségből senkit nem zártak ki, a gárda tagsága ellenére sem.

(Már csak azért sem, mert ugyan a rendőrviccek általában a rendőrök butaságán viccelnek, de nem gondolnám, hogy tömegével lennének azok, akik annyira idióták, hogy a heti 60 órás szolgálat után még egyenruhában bohóckodni van kedvük, ahelyett, hogy a másodállásukban próbálnák megkeresni a megélhetésre valót).

Marcellusca 2010.07.15. 11:03:25

Egy f@szság az egész.
A "magyarázat" meg méginkább az.

A végkövetkeztetés viszont nem rossz. :)

gramercy 2010.07.15. 11:05:25

@eszkep: bazmeg hogy lehetsz te ennyire egy idiota szemellenzos pocs

senki sem azt vitatja hogy kell e korlatozas vagy sem, az itt most LE VAN SZARVA

ebben az a VASTAGBOR hogy ALKOTMANYT modositanak ugy, hogy az EGY azaz egy darab FIDESZesnek legyen jo

nem pedig a Zelveik (muhahahahahahahahah) alapjan

gramercy 2010.07.15. 11:06:23

@eszkep: "A szocik is"

na megint a takarozas
elakadt a tu

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 11:08:42

@loláb:

gárdista tag rendőr nincs.
jobbik és/vagy gárda szimpatizáns rendőr van

de ha jól tudom, az, hogy ki mivel szimpatizál / nem szimpatizál még nem tiltott

ha a rendőr a munkája során nem jól látja el a feladatát, bármilyen okból kifolyólag, akkor ennek a szankcionálásra megvannak a megfelelő eljárások.

Marcellusca 2010.07.15. 11:09:49

@eszkep: Bocs, hogy így fikázzuk Pártod és Kormányunk, de miért kell MAGYAR állampolgárok alapvető jogait korlátozni?
Amíg aktív állományban vannak, akkor is "hátrányokat" szenvednek, de ez benne van a pakliban, ezt vállaták, mikor felszereltek.
De utána???

kovego 2010.07.15. 11:11:49

@zero: Igen, katona, rendőr nem lehet párttag, DE politikai véleménye lehet, amit szabadon el is mondhat a munkahelyén kívül!
Ha leszerel, akkor miért kell "eltíltani" a politizálástól??? Mintha bűnöző lenne: "eltíltva 5 évre a közügyektől"
Mi szükség van erre a törvényre???

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 11:12:50

www.parlament.hu/ulesterv/ulesterv.htm

ez sem semmi, hogy betették ezt a 07.19-i ülésnapot melyen lesz pár fontos szavazás, és a törvényeket a házelnöknek 15 napja van elküldeni a Köztársasági Elnöknek aláírásra.

Na mármost, Schmitt Palit augusztus 6.-án iktatják be, ami a 14. munkanap 07.19 után ...

Kurt S. Earp 2010.07.15. 11:13:01

Fidesz sajtótájékoztató:
Múlt hét óta, a Lázár János és Kocsis Máté képviselőtársaink által benyújtott,
A T/649-es számú, "A Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény módosításáról szóló javaslat benyújtásával, példátlan mértékű kommunikációs támadássorozat indult a Kormányzat ellen. Főleg a ballliberális sajtóorgánumokban, TV és internetes csatornákon terjesztett vádaskodás lényege, hogy a Kormányzat a törvényeket a saját érdekeihez igazítja, jelen esetben Borkai Zsolt, Győr fideszes polgármesterét segítve. Politikai ellenfeleink azt állítják, képesek vagyunk arcátlan ás pimasz módon egyik pillanatról a másikra módosítani a benyújtott törvényjavaslatokat, erőből és egyeztetés nélkül préseljük át azokat az Országgyűlésen.
A Fidesz határozottan és egyértelműen kijelenti, hogy ezeknek a gyanúsítgatásoknak és vádaskodásoknak mindegyike Igaz. Pontosan ezt tesszük. Nem fogjuk hagyni, hogy jó embereink kiessenek az önkormányzati megmérettetésből egy kellően át nem gondolt törvényjavaslat okán.
És ha ez valakinek nem tetszik, annak leverjük a szemüvegét és még rá is ugrunk.
Feri, te meg külön kinyalhatod a valagunkat. Köszönjük a figyelmet.

Marcellusca 2010.07.15. 11:13:02

@zero: Pontosan.
Bármely foglalkozásra rá lehetne fogni ugyanezt.

CyberPunK 2010.07.15. 11:13:34

Én nem igazán értema problémát, végülis megtehetnék azt is, hogy választás ugrott, minden polgármestert az aktuális kormánypárt nevez ki. Szóval még korrektek is a srácok. :)

eszkep 2010.07.15. 11:13:44

@gramercy: Ez nem takaródzás, viszont szoktam nézni az mszp.hu-t is. Persze nekik a legnagyobb a szájuk...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 11:17:04

@kovego:

leírtam, hogys szerintem miért van erre szükség ...ősszel ne induljon leszerelt, kirúgott rendőr / katona a választáson

eszkep 2010.07.15. 11:17:11

@gramercy: te vádolsz engemet, hogy "szemellenzős pöcs" vagyok közben neked van akkora szemellenződ, hogy ki sem látsz alóla. Legalábbis olvasni nem tusz, az biztos. De ha legalábbis addig eljutottál volna agyilag, hogy e poszt LEGLESŐ mondatát felfogjad:

"Lázár János és Kocsis Máté írtak és beadtak egy pöpec alkotmánymódosítást a múlt hét csütörtökjén. "

Láthatnád, hogy nem módosítottak alkotmányt (ez egy bizottságban ez "szép" is lenne...) Saját módosító indítványukat vonták vissza és nyújtották be újra, módosítva! Egyébként a posztot el szoktad olvasni, mielőtt hozzászólsz???

eszkep 2010.07.15. 11:18:29

@Marcellusca: Most akkor mi a baj??? Nem eléggé korlátozzák (ahogy az MSZP akarja), vagy az a baj, hogy korlátozzák???
Kicsit szedd össze a gondolataidat legyél szíves...

jimbo sunshine 2010.07.15. 11:19:04

@zero: a szimpátia szigorú magánügy...

a magára hagyott vidéken meg ne csodálkozzanak, hogy minden második polgármester jobbikos lesz...

igen, borsodot átengedték (sajnos) a cigányoknak: tetszik-nem tetszik, ott a jobbiknak van esélye, nem az mszp-nek..

hogy a rendőrök meg közelről látják azt, amit a rózsadombi szociológusok tagadnak? háát, ez van: lehet nekik is odaköltözni...

eszkep 2010.07.15. 11:20:38

@zero: Igen, ez benne van valamennyi fegyveres testület szolgálati szabályzatában. De a fegyveres testület tagjainak jogai korlátozva vannak a Munka törvénykönyvében és a Sztrájktörvényben is. Ezzel nincs is semmi gond,a beadvány nem erről szól, hanem a leszereltekről.

Marcellusca 2010.07.15. 11:21:51

@eszkep: Te egy f@sz vagy!
Mert direkt nem is akarod érteni, hogy mit írok/írunk.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.07.15. 11:22:26

Lehet, hogy a FIDESZ ezt a csatát megnyeri ezzel, de a 4 évvel későbbi választásokon még lehetnek belőle bajaik!
B verzió: ősszel a Jobbik olyan jelölteket állít, akik nem esnek a tiltólistára, és az eredetileg jelöltként induló ex-rendvédelmis "csak" mint fő pártfogó állna mellé.
REMÉLEM EZT OLVASTÁK AZ EMLÍTETT POLITIKAI SZERVEZETBŐL IS!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 11:22:53

@eszkep:

én is ezt mondom ...lehet hogy nem értjük egymást? :-)

eszkep 2010.07.15. 11:23:16

@Marcellusca: Megjegyem a Jobbikra szavaztam, ügye akiknek a programjában benne is van az "álláshalmozás" tiltása. Ezzel viszont csak részben értek egyet, mert egy Index-es Kósa interjú óta (amiben ez volt a téma), inkább én is azt mondom, hogy a polgármesteri és képviselői mandátum ne zárja ki egymást. Megpróbálom majd megkeresni ezt az interjút, de vagy másfél éve volt...

Marcellusca 2010.07.15. 11:28:09

@eszkep: Igen, pont ezt ugatjuk, bazeg!
Már leszereltek.
Miért kell tovább korlátozni a jogaikat?
Lásd: @kovego: ! Nem bűnelkövetők, hogy el kellene tiltani őket a közügyektűl. Mert ez - gyakorlatilag - az.
Mert kiderűlne, hogy nagyon sok - immár volt - rendőr/katona jobbikos színekben indulna?
És még talán nyerne is.
De, be kell biztosítani az önkormányzatokban is a (még meglévő) többséget!
Mert fosnak, egyre inkább rezeg a léc. És még van pár hónap a választásokig, addig még rohadtul elqrhatják (amin egyre erősebben dolgoznak) a kalapácsnyelet!

eszkep 2010.07.15. 11:29:29

@zero: leírom mégegyszer, mi a gondom:
"most azt róják fel a FIDESZ-nek, hogy a 20 ÉVE ideiglenes Alkotmányt nem annyira szigorítják, mint ahogy szocik szeretnék... (Azok, akik eddig (értsd: 20 év) egyáltalán nem voltak motiváltak az Alkotmány módosításában.)"

Ami a szigorítás értelmét illeti, talán érthető okokból nem írok konrét példákat, miért van rá szükség, pedig lenne pár "pikáns" történetem. Az, hogy három évben határozzák meg a időhatárt egy képviselőjük miatt, az már egy másik dolog. Tetszik nem tetszik, az elkövetkező 4 évben az Alkotmányt nem úgy fogják módosítani, ahogy a szocik szeretnék...

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.07.15. 11:29:33

@zero: A törvényben naptári- vagy munkanap szerepel? Mert nem mindegy...

Marcellusca 2010.07.15. 11:30:40

@eszkep: Milyen álláshalmozásról beszélsz?
Nem rendőr/katona ÉS polgármester!
MÁR NEM rendőr/katona, hanem polgi.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.07.15. 11:32:42

@zero: Nekem ezzel nincs bajom. Kurvára el vannak szokva attól, hogy dolgozzanak. Nem a saját mutyit, meg vállakozást, meg önkormányzati szarságokat kell intézni, hanem ezt teljes gőzzel!

Ezért tartom összeférhetetlennek a polgármestrekedést a képviselőséggel. Dolgozzon, éjjel-nappal olvassa át, vitassák meg, nyújtson be módosító javaslatot.

Nem erre esküdött fel? Jah, nem ér rá mert a vállakozást kell intézni...

Rohadjon meg az összes...

Homeoffice 2010.07.15. 11:33:41

@Marcellusca: @eszkep:

Azért nem értem miért kell ezen a dolgon vitatkozni, Megtehetik, mivel megkapták az elegendő szavazatot. Magyarország úgy szavazott, hogy Srácok, tegyetek amit akartok, mert jobbak vagytok mint a szocik.
Sajnos 4 évig tétlen szemlélői leszünk ennek a játéknak. Elég bajunk lesz igy is.
Besz*pta ez az ország a harci pélót. Félreértés ne essék . Jobb hogy ezek vannak és nem a szocik, viszont nem kellett volna az a 2/3ad...

eszkep 2010.07.15. 11:34:59

@Marcellusca: "Miért kell tovább korlátozni a jogaikat?"

Mint már említettem, nem írhatok példákat. De talán arról tudsz (ne nézzük egymást már hülyének), hogy a magánszférában is számos olyan pozíció van, ami kizárja egymást, sőt, a munkaadók aláirattatnak nyilatkozatot, hogy a munkaviszony megszüntetése után x évig nem helyezkedsz el ilyen-olyan munkakörben.

Azt viszont továbbra is el kellene döntenetek:
- Most az a baj, amit az MSZP mond, hogy miért csak ennyire szigorítják a kritériumot? (merthogy a ballib média emiatt siránkozik)
- Vagy az a gond, hogy egyáltalán szigorítjá a kritériumot? (Megjegyzem a szigorításban van ráció!)

eszkep 2010.07.15. 11:37:21

@Gunther: "Sajnos 4 évig tétlen szemlélői leszünk ennek a játéknak."

Dolgoznak az Alkotmány azon módosításán is, ami könnyebbé teszi a visszahívást.

eszkep 2010.07.15. 11:38:35

@Gunther: Nem én vitatkozom, hanem az MSZP és a ballib média...

esef 2010.07.15. 11:39:33

Tessék mondani, ez már a tejjel-mézzel folyó Kánaán?

Homeoffice 2010.07.15. 11:40:43

@eszkep:

Khm... nem hinném hogy öngólt lőnének. A visszahivás gondolom az egyéni képviselőkről szólna.... Ugyebár 3 nem egyéni kormánypárti van.

eszkep 2010.07.15. 11:42:52

@Marcellusca: Az álláshalmozást arra reagálva említettem, amikor politikai nézeteimre utaltál (Ti. a Jobbik programjában benne van)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.15. 11:43:44

@Gunther: "Sajnos 4 évig tétlen szemlélői leszünk ennek a játéknak. " - HÁNY évig? Te nem olvasol újságot (tudod, népszaga, népszabó, 168óra, meg efféle), gyün a patás, és majd beül a sándor-palotába, oszt lesz ám itt olyan prezidenciális köztársaság (vagy alkotmányos monarchia?), amilyet még nem szart európa. sőt, orbán-dinasztia lesz ittend...

eszkep! amit fent írtam, azt VICCnek szánom, nehogy félreértés legyen :)))))

Marcellusca 2010.07.15. 11:47:38

@eszkep: Nekem az a bajom, hogy miért szigorítják.
Ilyen alapon ne lehessen képviselő/polgi a jogász, az orvos, az agrármérnök, a műtősnő, stb., stb.
Mindegyik tartja a kapcsolatot a volt kollégákkal.
Sőt!
Mindegyik személyes adatokat/információkat tud a válaszókról.

Szóval, egy f@szság az egész!
Az erőszakszervezetek politikai függetlenségét nem ezzel, nem így kell(ene) megoldani. Nem ezen múlik.

Marcellusca 2010.07.15. 11:48:55

@esef: Há', mán maj'nem. Még egy fél lépés. :DDDD

eszkep 2010.07.15. 11:50:21

@Gunther: Én meg gondolom a masrslakók inváziója hamarosan megkezdődik. A halálom ez a "gondolom". Megjegyzem elég furcsán gondolod...
Megmondom őszintén, konkrétumot még nem lehet tudni, de tekintve, hogy az egyéni képviselőket lehet elsősorban visszahívni (listán bejitttaknél ez eléggé értelmetlen), és a kompenzációs lista miatt talán az összes FIDESZ-es egyéniből jutott be, legfőkébb "öngólt rúgnak" (bár elég érdekes a demokráciafelfogásod ezzel az öngólos hasonlatta...)

Lone Wolf 2010.07.15. 11:53:43

@zero:
"szerintem nem jogos ... ha leszerelt akkor leszerelt, kilépett, felmondott, szabad ember, nem tagja semminek ...."

Jó, ezen vitázhatunk. :)

Az a fene nagy helyzet, hogy ez (elsősorban) nem a leszerelés utáni időszakról szól, az csak egy plusz biztosíték. Hanem arról, hogy ne lehessen gárdista/ ill egyéb politikai, vagy félkatonai szervezet tagja a fegyveres testületeknél. Ennek az okát, gondolom nem kell elmagyaráznom. ;)

Csak egy szó; puccs.

eszkep 2010.07.15. 11:55:12

@Marcellusca: Na, azon már értelmesebb vitatkozni, hogy van-e értelme ennek a korlátozásnak (szerintem van, az időintervallum meghatározása bedig önkényes). Mindazonáltl hátrányos helyzetben vagyok ebben a vitában, mert nem szívesen mondanék részleteket, mégkevésbé példákat.
De azért talán te is érzed, hogy a "agrármérnök, a műtősnő, stb." példáid értelmetlenek.

Homeoffice 2010.07.15. 11:57:27

@eszkep: @Marcellusca:

Egyébként a rendőr, katona nem ember? Másodlagos polgár, akinek kimosták az agyát? Miért lehet egy olyan ember képviselő aki egy több mint 100000-res város első embere, (Kósa)
Mondjuk Totya is ott játszik, meg Antika is!
Szóval nem hiszem el, hogy normálisan tudnak "dolgozni" elsődleges (Polgármesteri) munkahelyén...

bee-lah 2010.07.15. 11:57:50

Én azt nem értem, hogy miért nem rakták bele inkább az "új jelölt" kitételt...
ha a hivatalban lévő polgármester újra indulna, akkor ne vonatkozzon rá az 5 év...

B1

eszkep 2010.07.15. 12:01:01

Persze elismerem, hogy ebben is van ráció:

"Viszont, ha beindul a Pintér-Hatala lavina, akkor ezeket a rendőröket ki fogják szórni a rendőrségtől. Orbán megmondta, dezertőrnek tekinti azokat, aki félkatonai, félrendőri szervezetek felé hajlik el a rendőrök közül.
Vidéken egy rendőr, egy körzeti megbízott ismert és megbecsült polgártárs, így a kirúgott vagy leszerelt rendőr / katona remek jelölt lenne az önkormányzati választásokra, mondjuk a Jobbiknak. "

Ez a tipikus esete, hogy semmi sem fekete-vagy fehér. Mindazonáltal a "meghirdetett" korrupció ellenes harc jegyében jóhiszeműen feltételezhetjük, hogy inkább ez utóbbi az indíték...

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.07.15. 12:01:13

@bee-lah: Vagy ha a törvény hatályát 2011. január 1-től érvényesítik.

eszkep 2010.07.15. 12:06:37

@Gunther: "Egyébként a rendőr, katona nem ember?"
De igen. Viszont alkotmányos jogai korlátozva vannak pl. a szolgálati szabályzat, Munka Törvénykönyve, Sztrájktörvény alapján. Ez nem új, 1990 óta biztos így van. Azelőtt hogy volt, nem tudom.

Kamee 2010.07.15. 12:07:45

S ha lennének Jobbikos jegyzők, akkor a jegyzők is bekerültek volna ebbe a "nem indulhat" kategóriába:)

eszkep 2010.07.15. 12:12:09

@Kamee: A jegyzők tudtommal nem fegyveres testületi tagok, de lehet, hogy én tévedek...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.15. 12:21:23

@eszkep: "listán bejitttaknél ez eléggé értelmetlen" - ezt meg lehet, hogy én tudom rosszul, de ott elég, ha a jelölő párt "kihátrál" mögüle, és akkor ugrott a mandátuma, ugye? ettől függetlenül az sem lenne butaság, ha úgy dolgoznák ki a visszahívás lehetőségét, hogy lennének taxatíve felsorolt esetek (tudomisén: hiányzások elérnek egy adott mértéket), amikor KÖTELEZŐ visszahívni a képviselőt. Ha listáról jutott be, akkor is. És akkor automatikusan az utána következő lépne előre.

Homeoffice 2010.07.15. 12:24:02

@Seduxen: @eszkep:

Először nézzük meg a tervezetet, aztán jöjjenek a tippek:)
Egyébként természetes, hogy korlátozva legyenek a rendőrök és a katonák, mivel fegyveres testületek.

minimalista 2010.07.15. 12:28:52

Ha jobban belegondolunk a rövidítéssel a fityesz a saját dolgát nehezítette meg, a tisztogatásokat halasztotta el. Nyilván nem véletlenül szerepelt az eredeti javaslatban 5 év: ha idén nekikezdenek a nagytakarításnak e szerveknél a korábbi, szocikáder vezetők a legközelebbi ogy-i és az azt követő önk-i választásokon se tudjanak labdába rúgni. Csakhogy pillanatnyi érdekből beáldozták a hosszabbtávú stratégiát, így várhatnak bizonyos vezetőcserékkel még minimum egy évig, ha meg szeretnék akadályozni e szervek dolgozóinak 2014-es rajtvonalhoz állását - gyaníthatóan nem kormánypárti színben

minimalista 2010.07.15. 12:32:25

@zero:
A rádiófrekvenciás bolhacirkusz is megérne egy misét!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.15. 12:44:16

@minimalista:

várjuk vissza a Slágert és hogy újra sírjanak Boros-Bochkorért :-)))

majomkutya 2010.07.15. 12:46:20

Ez az egész egy kapitális faszság. Ilyen indoklást még nem látott a világ. Holnap meg előírják a sünöknek, hogy mire gondolhatnak.
Szerintem az a sün, vagy ügynök, aki kilép a szervezetből nyugodtan elindulhatna polginak.
A politikai céljaikat meg szépen szakmai köntösbe bújtatva próbálják beadni a srácok. Döbbenet.
Azért érdekes, hogy hogyan lesz meg a beígért rend ha a borsodi Jobbik szimpatizáns rendőröket kibasszák (a rendőrök 20-50%-a lehet). Ráadásul ha odatesznek egy fideszes, elempés vagy semleges rendőrt az 1-2 hét (az első kocsmai bunyó, lopás, rablás, stb. után) alatt úgyis jobbikos lesz. :D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.15. 12:52:24

@zero: "várjuk vissza a Slágert és hogy újra sírjanak Boros-Bochkorért :-))) " - látod, kinek mi jut... én inkább a borosbocskortól tudnék sírni, ha hallgatnom kellene őket :)))

Marcellusca 2010.07.15. 13:01:19

@zero:
@Seduxen:
De hát, megtehetitek most is. :)
Valamelyik adóra visszasírták magukat. :D

minimalista 2010.07.15. 13:01:25

@zero:
Már látom magam előtt azt a kutyakomédiát, uramsegícccs! xD

minimalista 2010.07.15. 13:04:01

@Marcellusca:
Nem hogy valamelyikre, szerintem az első műsor lesz a magyar rádiózás történetében, amikor két országos rádió külön-külön megveszi az élőben futó műsoraikat. Csak a reklámok különböznek majd. Juuujjj :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.15. 13:10:14

@Marcellusca: tudom, de annyira azért nem vagyok mazochista, hogy azt a nagyképű tirpák faszt (bocskor), és közönségesen primitív cimboráját (boros) hallgassam... bocs :((((

martonx 2010.07.15. 13:22:27

tavasszal listán Fideszre szavaztam egyéniben Jobbikra.
Ősszel garantált, hogy a Jobbikra fogok szavazni.
Hacsak addig a Fidesz elő nem áll konkrét gazdaságpolitikai tervekkel, vagy bármi konkrétummal. Ezek az alkotmányos maszatolások nem érdeklik az embereket.

fokabacsi 2010.07.15. 13:36:25

Érdekes, a volt MSZMP-s tagok miért nincsenek benne a listában? Mégpedig úgy, hogy KISZ -MSZMPvolt vezető beosztású tagjai ne lehessenek jelöltek!!? Mert ez korrekt lenne! De mi a bajuk egy leszerelt rendőr-katona-esetével??

Kamee 2010.07.15. 13:39:42

@eszkep: Szted ezeket érdekli ez? Simán kiveszik a fegyveres szót ha kell :)

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.15. 14:08:00

Jobbik vs rendőrség...
Állítólag van egy mondás a rendőrség berkein belül.

Rasszitákat nem vesznek fel a rendőrség soraiba.
Felesleges mivel idővel kialakul magától is.

dr. Aullah 2010.07.15. 14:30:27

Pont ma reggel néztem meg a V, mint vérbosszú-t. Azt hiszem hamarosan mi is robbantgatunk.

picur3ka 2010.07.15. 15:17:43

@zero:

Okos.

Te az IMF-nek, vagy az Indexnek (mer' Szijjarto szerint az IMF ilyet nem mondott) szurkolsz?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.07.15. 15:46:17

Úgy tűnik, a pártok bőrvastagsága a parlamenti százalékkal exponenciális arányban növekszik. Egyszerűbb lett volna beleírniuk az alkotmányba, hogy a polgármestereket és az önkormányzati képviselőket a kormány nevezi ki, akkor legalább nem lenne ez az egész színház az önkormányzati választásokkal. -.-'

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.07.15. 15:46:57

@Aullah: Az épület túl szép meg drága. Ideggázt a légkondiba!

Dr. No 2010.07.15. 17:41:31

@eszkep: Vigyázz! Ha tovább növeled a nyelvcsapásszámodat, az már vérző sebet fog okozni az imádott seggben!

Terniak 2010.07.15. 18:21:08

Az előterjesztők nevében a Rekvényi-üggyel érveltem volna. Azért nem öt év, hanem csak három, mert az már a választójog aránytalan korlátozását jelentené. Nem tudom, emlékeztek-e a Rekvényi-ügyre, ott már a jelenlegi összeférhetetlenségi szabályt is kifogásolták. A 90-es években még nagy jelentősége volt az átmenet hangsúlyozásának, de szerintem 2010-ben már veszítene Magyarország egy öt éves tilalommal.

Amúgy szánalmas és kétségbeejtő, hogy mennyire nem tisztelik az alaptörvényt, bármit is gondolnak róla. Lehet kávészünetekben átdolgozni egy alkotmánymódosítást, de az biztos: az előző kormányok jogalkotási technikáit ez a fidesz számomra nem kritizálhatja hitelesen.

Terniak 2010.07.15. 18:22:33

ja, szerintem ez egy jó poszt, nem tudom, hogy ki mondta, hogy egyoldalú, de ezt a magatartást nehéz megítélni sokszínűen.

Hungaro Sapiens 2010.07.15. 19:14:24

0) A rendvédelmi szervekben nincs helye a politizálásnak.

A) A módosítás kontra-produktív: az erőszakszervezetek azon tagja, aki most is hangot adnak politikai irányultságuknak és a jövőben szívesen adnák hivatalos politizálásra a fejüket, nem hagyják majd el a szerveket, mivel a 3 év pihenőidő túl nagy létbizonytalanságot jelentene számukra. A tervezet kidobva inkább a szervezeteken belüli politizálás ellen kellene határozottan fellépni, és gyorsan kitaszítani az aktivistákat.

B) A Fidesz - kedvenc szóhasználatukkal élve - nem arra kapott felhatalmazást, hogy hirtelen felindulásból és minden apróságon fennakadva hetente toldozza-foltozza az alkotmányt. Az amik bezzeg 1787 óta összesen 27-szer nyúltak az alkotmányukhoz. Írjanak a srácok végre egy korszerű alaptörvényt, ami az emberek 90%-a számára elfogadható szellemiségű.

C) A szocik előző parlamenti performansza sem volt kedvemre. A törvényhozás nem stand-up comedy, és az alkotmánnyal még kevésbé elegáns játszadozni. Az előző és a mostani műsor szocialista támogatói egyszerűen mentálisan és erkölcsileg alkalmatlanok a feladatuk ellátására. A legidősebb Bárándy gondolom most sincs elragadtatva a kisunoka legújabb művétől.

Kicsit Karcos 2010.07.15. 19:44:30

A Fidesz nem hagyta az út szélén zemberét, ami mindenképpen biztató a jövőre nézve. A Nemzeti Együttműködés Rendszerét lépésről lépésre kell és lehet felépíteni.

dr. Aullah 2010.07.15. 21:08:21

@Teremszolga: Csak egy naridroid mondta. Én sem tudom, hogyan lehetne másképpen nézni.

Esküszöm, a fidesz direkt megakarja utáltatni magát a néppel. Ha 5év marad és így fogadják el, akkor nem lenne ekkora felháborodás. Így viszont mindenki látja, hogy magukkal kivételeznek és szarnak mindenkire, mármint ránk. Valamit tudhat az az arc, ha nem akarták maguk ellen fordítani.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.15. 21:28:43

@Kicsit Karcos: nem szokta ott hagyni .
Budapest új rendőrfőkapitányának édesanyja, Tóth Józsefné a kilencvenes évek óta a Fidesz Magyar Polgári Szövetség gazdasági vezetője.

Még akkor sem, ha annak szellemében amiről ez a post szól egy kicsit vitatható ez a kinevezés.
Értem én, hogy leszerelt rendőr ne kerüljön politikai helyzetbe 3 évig, mert befolyásolás, meg kapcsolatok, stb.
De aktív rendőr lehet vezető beosztásban, ha a felesége/anyja/testvére/gyereke vezető tisztségviselője a kormánypártnak vagy bármely pártnak? Ilyenkor nem merül fel befolyásolás, meg kapcsolatok, meg ilyenek? esély sincs arra, hogy a kormánypárt a rokonnon keresztül befolyásolja a karhatalmat? :)

Ugyan már.

Brudekk 2010.07.15. 22:10:30

@eszkep: az elmúlt 20 évből 4-ben a fidesz vót kormányon, ha emlékezetem nem csal... akkor is csinálhattak volna "forradalmat" meg alkotmánymódosítást... nem azt róják fel nekik, hogy módosítják az alkotmányt, csak a módszerük nem feltétlen a legszimpatikusabb mindenkinek... meg azt, hogy úgy beszélnek az elmúlt 20 évről, mintha eddig a fasorba se lettek volna, nemhogy a parlamentben, urambocsá' kormányon...

Brudekk 2010.07.15. 22:19:08

egyébként pl. már az is felesleges csűrés-csavarás szerintem, hogy katona/rendőr nem lehet párttag... attól még ugyanúgy lehet pártszimpatizáns, nyilván van véleménye a politikáról, fog is szavazni stb. engem abszolút nem érdekel, hogy egy egy katona melyik párthoz húz, amíg a kötelességét tisztességesen teljesíti. olyan, hogy pártsemlegesség, nincs. és nem is lesz...
azt meg, hogy ennél az alkotmánymódosító javaslatnál mire megy ki a játék, látja, aki akarja...

Marcellusca 2010.07.16. 10:38:56

@Conv: De, az nem olyan, mer' az a mi kutyánk kölke! :)))

2010.07.17. 15:46:42

@Tapmancs: így van. De gondolj bele a bíborosok megválasztására pl. 800-as években, vagy még előbb, kiből lett a rómaik között consul. Szóval kinek Jézus a barátja, könnyen üdvözül, avagy minden szentnek a magáéhoz hajlik a keze...

Én bizton állítom,hogy ez a gond mindig volt, mindig van és mindig is lesz. Attól függ csak, ki hogy tálalja...hát, nem túl szemérmes a fidesz. Ám nyugi, ennek az uralomnak is vége lesz egyszer.

süti beállítások módosítása