Skip to content


       Szűrés lista

Ez már csak a desszert: "Lex Sláger"

Július 14. szerda: Jogerősen pert nyert a Danubius Rádió és a Sláger Rádió az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) ellen. A bíróság nem kötelezhette az ORTT-t a szerződések felmondására, de az indoklásokban megállapította, hogy - mivel a szerződést nem lehetett volna megkötni - a médiahatóságnak kötelessége felmondani az FM1-gyel és az Advenio Zrt.-vel kötött szerződéseket.

Az elsőfokú ítélet már január 5-én megszületett, így nagy meglepetés nem érthette az érintett feleket.

Az ítéletek az indoklásban hivatkoznak a jelenleg hatályos médiatörvény azon előírására, amely szerint "azonnali hatállyal kell felmondani a szerződést, ha a szerződést nem lehetett volna megkötni, és a jogsértő állapot még fennáll". 
 
A bíróság jól beleköpött a levesbe, amit olyan faszán megfőzött tavaly a Fidesz és az MSZP.
A Class FM az Infocenter cégcsoport (Fellegi, Nyerges, Stumpf) zászlóshajója a Heti Válasz, Lánchíd Rádió (na meg az RTL Klub) mellett, nem hinném, hogy a Fidesz hagyná elveszni a rádiót.

Nem is hagyták.

A terv ördögi és sunyi volt.

A médiatörvény szöveg szép hosszú, a kevés az idő az átolvasására, még kevesebb a megvitatására, csempésszünk bele valami rádiómentő pontot, és reménykedjünk, hogy senki nem veszi észre...

Nos, 45 percen múlt ...
 
Július 22-én este 21:39 perckor kezdődött a médiatörvény név szerinti szavazása.

Előtte 45 perccel, 20:54 perckor, még a törvénytervezet vitájában jegyezte meg Novák Előd (Jobbik), hogy ő bizony észrevette a turpisságot:
"az előterjesztők által benyújtott zárószavazás előtti módosítókban - mint tűt a szénakazalban - elrejtettek egy, szerinte a tavaly novemberben megszűnt Sláger Rádióra vonatkozó rendelkezést."

Figyeljük csak, csak négy szavon múlik az egész:

Az új törvényben – mely visszamenőleges hatállyal szavaztak meg – mindez úgy szerepel: "azonnali hatállyal kell felmondani a szerződést, ha a szerződést nem lehetett volna megkötni, és a – kizárólag a műsorszolgáltató által előidézett – jogsértő állapot még fennáll".

Az eddig hatályos jogszabályban viszont mindez úgy volt, hogy "azonnali hatállyal kell felmondani a szerződést, ha a szerződést nem lehetett volna megkötni, és a jogsértő állapot még fennáll".

Mivel az ORTT követte el a törvénysértést, így nem kell felbontani a szerződést. És az új törvény visszamenőleges hatályú ...

Kétségkívül "A 60 Napos Nagy Törvényhozási Dömpingnek" ez a koronaékköve, a nagy lakoma desszertje.

TASZ szerint ez alkotmányellenes.

De tudjuk, nem véletlenül lett a szavazás július 22-re időzítve. A országgyűlés elnökének 15 napja van ugyanis, hogy aláírja és elküldje törvényt a köztársasági elnöknek. Július 22 + 15 nap = Augusztus 6.

Teljesen véletlenül pont ekkor költözik be Schmitt Pál a Sándor-palotába. Nagy pénzbe ne fogadjatok rá, hogy a médiatörvényt elküldi az Alkotmánybíróságra ...

És magyar közállapotokat tökéletesen jellemzi, hogy erről csak és kizárólag a HVG írt. A sajtó többi részének ez nem hír.

Kuss van és nyár.

Címkék: média politika fidesz pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr162186433

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szalai: Nem lesz pórázon a média 2010.08.03. 12:28:01

Az elmúlt időszakban rövid pórázon tartotta a hatalom a médiát, de rövidlátó politika az, ha valaki azt gondolja, hogy azt pórázon kell tartani - nyilatkozta a fideszes politikus a Ma Reggel című műsorban.

Trackback: Veszélyes hatályok 2010.07.31. 21:10:49

Hanem van abban azért valami hányaveti kivagyiság, valami hallatlan nagyképűség, ahogyan a Fidesz a törvényeket módosítja. Aktuális napi igényei szerint. És mindezt olyan pofátlanul, hogy minden eddigi gyakorlattal, normával és szokásjoggal szembe menv...

Trackback: Nincs új a nap alatt 2010.07.30. 16:48:04

Az internetre felkerült a Nemzeti Együttműködési Nyilatkozat (NENYI) alapjául szolgáló dokumentum. Megjelent: Szabad nép, 1952. december   A  LEGYEN Béke, a Szabadság és az Egyetértés téesz tagsága közösen ünnepelte meg november 7-ikét. Az a...

Trackback: Nincs új a nap alatt 2010.07.30. 16:48:03

Az internetre felkerült a Nemzeti Együttműködési Nyilatkozat (NENYI) alapjául szolgáló dokumentum. Megjelent: Szabad nép, 1952. december   A  LEGYEN Béke, a Szabadság és az Egyetértés téesz tagsága közösen ünnepelte meg november 7-ikét. Az a...

Trackback: Szeretlek Magyarország, de… 2010.07.30. 16:16:10

Nemrég hívta fel a figyelmemet szerzőtársam egy viszonylag friss esetre. Az úgynevezett „törvényhozási dömping” egy igen elenyésző, már-már protokolláris eleméről van szó: konkrétan arról, hogyan lesz a törvénysértésből törvény. Én pedig mé...

Trackback: A politikus jobban ért a rádióhoz... 2010.07.30. 14:01:22

… azaz hogyan kúrjunk szét egy működő valamit.   Kezdetben vala a Sláger és a Danubius. Ott is voltak mutyik, meg a zene sem volt az igazi, de két dolgot nem lehet elvitatni tőlük: 1. sokan hallgatták őket, 2. némi pénzt azért befizett...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Homeoffice 2010.07.30. 09:59:23

@eszkep:

Nah sztem versenyezzünk hogy ki olvas több magyar közlönyt.))))))))

eszkep 2010.07.30. 10:08:41

@Seduxen: Mondjuk munkájuk jelentős részét idióta népszavazási kezdeményezések elbírálása teszik ki.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.07.30. 10:09:47

Őőő, miért "Lex Sláger", és miért nem "Lex Class"?
Amúgy oké, hogy a média rendszabályozását egy külön törvényben oldják meg, de ezért is mondtam anno ( kepviselo.blog.hu/2010/07/19/julius_19_i_szavazasaim ), hogy némi kiigazításra, pontosításra szorul - és nem csak ebből a szempontból!

Marcellusca 2010.07.30. 10:11:24

@Seduxen: Kösz, vaze! :))))

Egyébként pont őrá (is) gondoltam. :))))))

Amúgy, viccet félretéve, valóban érdekel, hogy miként lehetséges ez?
És még milyen témában várható és mennyi időre visszanyúló törvények fognak születni?

De, itt van "eszkep" és majd ideológiailag megmagyarázza, hogy ez mér jó úgy, ahogy van. :DDDD

Homeoffice 2010.07.30. 10:12:31

@Seduxen:

Köszönöm szépen:)))))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.30. 10:12:37

@eszkep: pontosabban az idióta nápszavazási kezdeményezésekről szóló OVB határozatok felülvizsgálata. :)))) mert ugye népszavazási/népi kezdeményezésről első "körben" az OVB dönt.

Viszont az igaz, hogy éppen itt lenne az ideje egyrészt valamennyire tehermentesíteni az AB-t, és ezzel párhuzamosan HATÁRIDŐKET is betartatni velük.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.30. 10:20:03

www.parlament.hu/irom39/00360/00360-0067.pdf

itt a remekmű, amit Cser-Palkovics és Rogán elvtársanak "köszönhetünk" :)))

Serio (törölt) 2010.07.30. 10:23:23

Egyfelől, bár ez jogállami oldalról irreleváns, ha van szerv Magyarországon, amit nem sajnálok kicsit sem, az a Sláger Rádió. Az elsüllyesztése legalább olyan szimbolikus, mint az SZDSZ megsemmisülése.

Másfelől, bár az új törvény szövegezése sem tűnik különösen igazságtalannak, én a kormány helyében kiírtam volna egy új pályázatot, amin ezúttal már szabályosan nyerhetett volna a Class FM.

Kiráj vagyok bazmeg 2010.07.30. 10:26:05

@DexterMorgan78/Séfbácsi: >Feltételezve, hogy a Jobbik nem zsidókból áll.

Marcellusca 2010.07.30. 10:30:30

@Seduxen: Na, itt vagyon az eb elhantolva.
Mit köll zaklatnyi legeslegfőbb bírájinkat, holmi, csip-csupp népszavazásosdival?!
Be köll tíltanyi!
Törvényileg.
Megvan hozzá a 2/3 (gyengébbeknek: 4/6).
Meg mosmán a házelnök, a KE és a bírájink is, akik aláírgyák mindenféle kérdezgetés, kíváncsiskodás né'kül.

Oszt', jónapot!

ogremano 2010.07.30. 10:32:13

amúgy maga a becsempészése is a javaslatnak házszabályellenes volt, hiszen a zárószavazás előtt módosítókkal csak koherenciazavart szabad feloldani. a legkeményebb Rogán válasza volt: "ezekre a zárószavazás előtti módosító javaslatokra szükség van - arra a pontra is, amiről ön azt gondolta, hogy erre nincsen szükség -, én azt gondolom, hogy leginkább azért, mert egyébként polgári jogi alapelv, hogy a jóhiszemű szerzőt azért nem terhelheti felelősség, mert mondjuk, vele szemben egy másik fél valamilyen formában hibát vétett. Nem az a probléma, hogy ez most belekerül a médiatörvénybe, hanem az a probléma, hogy mind ez idáig nem volt benne. (...) hogy azt gondolom, hogy az az alapja ennek az ominózus szakasznak, amit Novák képviselőtársam is kritizált, hogy nemes egyszerűséggel az ellenkező irányba történő haladás vetne fel az én megítélésem szerint jogi problémákat."

az már tényleg csak hab a tortán, hogy ugyanígy a zárószavazás előtt becsempészték azt is, hogy a műsorszolgáltatási alap igazgatóját ezentúl vezérigazgatónak nevezik, így ki se kell rúgni, hanem megszűnik a stokija. amikor ezt is elmondta Előd még csak fel se vették.

Homeoffice 2010.07.30. 10:35:11

@Marcellusca:

Szintén angyalföldi? :)))))))

rolika 2010.07.30. 10:35:19

Mintha csak Jobbik dolgozna az egész parlamentben (a fidesz-szavazógépektől eltekintve).

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.30. 10:36:12

@Marcellusca: hm, "demokráci-érzékedet" huuun csiszoltad ennyire finomra? Kubában? Észak-Koreában? :)))))))))))

Homeoffice 2010.07.30. 10:37:59

@Seduxen:

Bazzeg, mondom hogy angyalföldi:)))) A komcsik utolsó fellegvára!!!:))))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.30. 10:42:48

Az a baj ezzel hogy ugye teljesen törvényes. Azóval a legjobb úgy kib*ni valakivel, az ellenfeleivel az embernek, hogy semmi törvénybe ütköző nincs benne.
:( !

eszkep 2010.07.30. 10:44:15

@Marcellusca: "Meg mosmán a házelnök, a KE és a bírájink is, akik aláírgyák mindenféle kérdezgetés, kíváncsiskodás né'kül."

Ez egyébként határozott előrelépés, mert a Gyurcsány és Bajnai érában még alkotmánybíróink sem voltak. Nem hallottalak emiatt siránkozni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.30. 10:46:20

Mondjuk a Danubiust meg a Lágert nem sajnálom, ők is így kaptak frekvenciát anno; maga az a felháborító, hogy egyes csoportok érdekeiből törvény lehet.
Nem mintha ez eddig nem így lett volna...
De b+ kedves Fiedesz, azért nem ezt veártuk...

Marcellusca 2010.07.30. 10:46:54

@Seduxen: Nem, nem. Én óvastam a NENY-tet, bízom a NER-ben és pofám lapos, kussolok, mer' itten még bárakármi is gyühet.

Ja, vélemény, hogy egy ügyvéd (erős felindulásból), a VPOP-n meggyalázta hőn szeretett kormányunk és kormányfőnk szellemiségét? Mer volt ollan aljadék és a reggelire vásárólt kaszinótojást pont a kifüggezstett NENY-en köllött nékije kétdimenziósítanija.

IM-HOOOO-TEEEEEP!!!!

@Gunther: Na, bázzz, megszólalt a nagy Totya-fan. :))))))))))))))))))))))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.30. 10:48:04

@eszkep: "Ez egyébként határozott előrelépés, mert a Gyurcsány és Bajnai érában még alkotmánybíróink sem voltak. " - LOL, azért ez a nap csúsztatása :)))) Igen, 2 alkotmánybíróval KEVESEBB volt, mint az Alkotmányban rögzített.

Marcellusca 2010.07.30. 10:48:55

@eszkep: Óóóóó, köszönöm a felvilágosítást. (Bár küldhettél volna egy narancsszemüveget is!)

Működőképes volt az AB, úgyhogy nem izgatott.

Még mindig jobb volt, mint ez.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.30. 10:49:33

@Marcellusca: mondjuk ordenáré nagy faszságot is csinált az ügyvéd úr. Mert ha Te, vagy én "odacsinálok" a nenyi-re, akkor mi van? rongálás? vagy mi a fasz? na bumm neki, érted, leszarom. de a barma még kamarai etikai vizsgálatot is kap a nyakába...

Homeoffice 2010.07.30. 10:51:02

@Marcellusca:

Vigyáázzzááá! Ex-Totya fan, jó? Megkövettem magam, mert mióta Viktor és a NER van hatalmon.. azóta megvilágosodtam.:)))
Látom Te is:)

eszkep, ne haragudj de ez jó esetben is csúsztatás amit írtál. Alkotmánybírók voltak, még működött is az ABH úgy-ahogy. Jó. Nem teljes létszámban. De azért Stumpf mint alkotmánybíró... azért az erős...

grupi 2010.07.30. 10:53:41

Az a baj, hogy a korábbi Sláger Rádió szerződése sem volt szabályos.
Akkor az MSZP-SZDSZ adta csak úgy oda több évre nekik a frekvenciát.
Bochkor Gábor (és hűbéresei) akkor szinte a népet uszította(k) az ORT-re, de végül mégis csak visszajött a Bumeráng. Tök mindegy, ennek a bulinak Ő csak nyertese.

Az meg már megszokott, hogy az uralkodó politikai elit irányítani, korlátozni és szabályozni akarja és fogja a média jogokat.
Az ATV milliárdos támogatást kapott az szoc-lib kormánytól.
A Klub Rádió szintén, ráadásul a katolikus rádió csatornáját is átjátszották neki a szociálisan érkények.
Szóval nem kell messze menni, vagy mélyre ásni, de feledni sem, hogy a gonosz hol is lakozik.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.07.30. 10:54:09

@Seduxen: tökmindegy, egyébként, az alkotmánybíróság is megszüntetheti visszamenőleges hatállyal.

meg amúgy is mindegy, mert két hét múlva hozhatnak egy új törvényt, sőt, mindjárt az alkotmányba is beleírhatják, hogy az ortt döntéseit nem lehet bíróságon megtámadni se, ehh.

ha pofátlanul lex bármit meghozhatnak, annak nincs ellenszere.

Alvarez 2010.07.30. 10:56:58

A disznóképű Szalai Annamáriát már akkor figyelmeztették, hogy törvénybe ütköző szerződést ír alá, mégis aláírta. Emiatt simán kijár neki, hogy 9 évig ő felügyelje a médiát törvényességi szempontból.

Marcellusca 2010.07.30. 10:57:31

@Seduxen: Aszonta, hogy magánemberként csinyáta (még nem vót rajta a talár), azelőtt, hogy egy bizonyos ügyben, mint ügyvéd tevékenykedett volna.
Reggelizés közben (mer hamarabb ért oda, mint köllött vóna) kapta el a gépszíj.
Aszonta, hogy egy közösségi portálon ő hozta létre a tiltakozó akciót és most úgy látta jónak, ha tettleg is kifejti véleményét.
Mint magánember.

@Gunther: Kikkkkéééérem magamnak! Sosenem vótam Totya.fan! :))))

Homeoffice 2010.07.30. 10:59:26

@Marcellusca:

Én magamról írtam, jó????
Én Bevállalom a múltban hülyeségeimet!

Tapmancs 2010.07.30. 11:00:42

Szerintem a sajtó azért kussol ennyire mert Novák előd szórta ki a lényeget. Ha valamelyik elempés vette volna észre akkor már vezércikk lenne az Indexen.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.30. 11:01:06

@mcs: nem mindegy, hogy X évig fenáll egy - finoman fogalmazva is - viszás helyzet (utólagos normakontrollnál ez van), vagy ezt még meg tudja ELŐZNI egy AB döntés.

"meg amúgy is mindegy, mert két hét múlva hozhatnak egy új törvényt," - mint tették azt pofátlan módon a Seres-féle népszavazási kezdeményezés UTÁN a saját tiszteletdíjukkal kapcsolatban...

"ha pofátlanul lex bármit meghozhatnak, annak nincs ellenszere. " - ez igaz, de ugye lezajlott egy revolúúúúsöööön :((((

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.30. 11:02:34

@Marcellusca: nem tudom, hogy ebben ez esetben hivatkozhat -e arra, hogy magánemberként tette...

hunTomato 2010.07.30. 11:05:55

tök OFF:www.daylife.com/photo/0cSp4ex83zeVj?q=hungary
na hol a hiba?:(
u.i:bocs hogy ide írok de ez annyira felkavar

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.07.30. 11:06:41

Egyfelől ez a "Lex akármi" szakmai alapon nagyon bántja a fülemet, nemcsak azért is, mert a magyar jogi életben nincs ilyen terminológia, hanem mert ha számok helyett mindenáron neveket akarnánk adni a jogszabályoknak, akkor nem a kitaláló/beterjesztő vagy az érintett ügy nevét kapja (az utóbbi ugye a common law sajátja), hanem a tartalmához kötődjön, mint Ptk. vagy Btk. (mert hiába ez a közismert név, sok jogász inkább ragaszkodik a számhoz).

De amúgy valóban fölösleges siránkozni ezen a két rádión. A műsorvezetők sajnos át tudták menteni magukat az utódokhoz, ugyanazokat a zenéket nyomják, ráadásul még az "átkötő" önreklámok is hasonlítanak...

mojszipupi 2010.07.30. 11:09:06

Nem baj módosítjuk az alkotmányt vagy elküldjük a haveroknak az alkotmánybíróságra. Vagy épp odaszólunk a legfőbb ügyésznek.

Csak a vak nem látja h megszűnt minden ellenörző szerv. Dehát erre szavaztak a forradalmárok...nekik biztos jó ez így

sárkányfő 2010.07.30. 11:12:30

Fidesz-droidok, riadó!

Ma extra adagot kell gyúúúcsányozni...

zero, ugye tudod, hogy 5 percen belül kiderül, hogy mocskos hazaáruló komcsibérenc vagy? :)

Gera 2010.07.30. 11:14:59

Már látom, hogy a csodás új alkotmányunk úgy fog kinézni, hogy egyrészt lesz benne valami NENYI szintű fasság, másrészt tele lesz egy csomó kábé a poszt témájához hasonló szintű jogi tákolmánnyal, hogy a fél nap alatt összehajított gagyi törvényeiket ne kaszálja el az AB. Ez lesz ám a kánaán.

sárkányfő 2010.07.30. 11:15:38

Amúgy nem értem mit aprózzák lex slágerre, lex borkaira, meg mit tudom én még mikre... már megmondtam korábban is, mi kéne:

Új Alkotmány, 1. pont:
"Minden törvény vonatkozik minden magyar állampolgárra, kivéve, ha az illető fideszes, és az adott törvény betartása számára nem előnyös"

Mit kell itt aprózni... kell egy általános érvényű "lex Fidesz", oszt jónapot...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.30. 11:24:38

@ó jaj: óóó bazz, tényleg. index-címlap :))))

gatyákat felkötni, minnyá jönnek az "idegenek", és megzavarják az akol megszokott melegét :))))

tb7999 · http://uksi.blog.hu 2010.07.30. 11:28:52

"csak négy szavon múlik az egész"

szavon? szavannánon?

SZÓN múlik. Nem szavon.

Marcellusca 2010.07.30. 11:45:04

Na, mi van?

Ebédszünet? :)))

kej 2010.07.30. 11:45:38

@eszkep: nem ott "butulok". speciel rohadtul nem érdekel, hogy ki írja, ha igaz, amit ír. s ugye te is tisztában vagy a jogalkotási törvénnyel, a kormány előterjesztés és képviselői indítvány közötti különbséggel, valamint az egyeztetési folyamatokkal, és a társadalmi vitára bocátásból fakadó kötelezettségekkel.

kej 2010.07.30. 11:46:25

ja és ami ebből lemaradt: nem hiszem, hogy ez a jogalkotási hozzáállás középtávon nem osszulja meg magát

kej 2010.07.30. 11:47:21

@DexterMorgan78/Séfbácsi: óriási tévedésben vagy. elég, ha csak az oét-et említem ugye? s keress rá a korábbi előterjesztésekre a minisztréiumok honlapján

newcy67 2010.07.30. 12:07:08

Úgy tűnik, hogy a Láger rádió be fog tudni vasalni némi kártérítést az ítélet alapján. Ez majd a költségvetésből lesz finanszírozva. Legfeljebb majd Bumeráng Gábor nem repülget se MIG-gel, se Gripennel a repülőnapon.

Amúgy a NEO FM is ugyanazt a "remek" zenéket játssza, mint a Láger rádió. Egyedül az az elszomorító, hogy nem hallom minden reggel az SZPSZ-t (Száguldás, Porsche, szerelem) Cserhátival és Horváth Károllyal. Úgy hiányzik, mint Poldi bácsinak "az a szép zöld gyep"!

NEO FM kezdetben még New Ordert is játszott este (nem éjszaka), nem is kaptam levegőt. Aztán hamar kiderült, ha ezeken múlik, akkor nem fogok megfulladni!

TataTata 2010.07.30. 12:11:46

@Marcellusca: A büdös retkes parasztja!

Marcellusca 2010.07.30. 12:14:38

@newcy67: Ó, én ezeket az új sz@rokat nem hallgatom, max a kocsiban, ha a helyi adók sem jönnek be. Bőven elég abból a borzalomból.

Még a Slágert hallgattam, délelőtt 10 után. :)

Mr. Waszabi 2010.07.30. 12:17:53

Most már csak az Igazságszolgáltatás szót kellene Jogszolgáltatásra vagy Törvényszolgáltatásra magyarítani meg a mérleges Justicia szobrot mondjuk Lékó-Kaszparov sakkozó pároséra cserélni és teljes a rend, világos mint a vakablak. Mindneki számára nyilvánvaló lesz ált. isk. 6. osztálytól, hogy a törvénynek semmi köze az igazsághoz. Eddig sem volt, félreértés ne essék, de megtévesztő volt a cím, látensen a tudatba ivódott. Így a jövőben véletlenül sem fogjuk összekeverni a kettőt, nem lesznek elvárásaink és feleslegesek lesznek az ehhez hasonló trackback-ek. Mennyi feleslegesen elpazarolt energiát, ideget és időt spórolunk majd meg.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.30. 12:21:20

@Marcellusca:
Á, csak roppant féltékeny, mert a miénk régebbi, mint az övék.

Marcellusca 2010.07.30. 12:33:18

@TataTata:
@neccharisnyás útonálló:
Szívesen mondanám, hogy szenilis, vén hülye (mert már 80 éves), de nem az.
Nagyonis jól forog az agya. Főleg, ha üzletről, lóvéról van szó.

Úgyhogy "csak" egy mocskos ......!!!!

P.mester 2010.07.30. 12:45:20

fontos és jó poszt

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.07.30. 12:46:40

Kurva jó cikk!! EZÉRT szeretem ezt a blogot.

PuruttyaIrto (törölt) 2010.07.30. 12:52:40

Kurva jó cikk, olvasmányos, izgalmas, és megint bebizonyosodik, hogy a politikus csak lopni megy a parlamentbe.

Küldjed Vastagbőr Zéró még a mocskos politikus pofájukba! :)

Noname Watanabe 2010.07.30. 12:54:57

Krisztusi Pózban Majomkodó Novák Utód csak azért dumál, mert ők nem kaptak egy rádiót sem. Ha kaptak volna, kuss lenne.

lord_soth 2010.07.30. 13:04:06

Fasszopó Boros-Bocsi buzik!

Sátán meg a Jocó 2010.07.30. 13:07:07

@newcy67: én is alig vártam már, hogy újra hallgathassam az 'I will survive'-ot :D

daito 2010.07.30. 13:14:22

Túl kellene néhány dolgon lépni.
1. Sláger != Bumeráng és Sláger != Bochkor Gábor.
2. A szimpátia és utálat nem zárhatja ki a demokratikus jogállami kereteket. A demokratikus jogállam attól az, ami: hogy ugyanolyan jog illeti meg a szimpatikus Kovács Dezsőt, mint az unszimpatikus Lakatos Izsákot.
3. Lehet, hogy az eredeti rádiók "fura" módon szerezték a frekvenciát, de az nem lett törvénytelenné nyilvánítva - tehát gyk. szabályosan és törvényesen történt a dolog - ergo csak egy vélemény az, hogy "ők is úgy kapták". De ha úgy kapták volna, akkor is, ez a tavalyi eljárás és döntés szabálytalan és törvénytelen volt.
4. Saját igazunk bizonyítására törvényt írni - utólag - nem túl elegáns.
5. Saját igazunk bizonyítására alkotmányt módosítani - ez sem túl elegáns.
6. Miután a bíróság jogerős döntést hoz, ezt biztos jogalkotás útján negligálni - Magyarország, 2010.

Itt nem az a gond, hogy egy rádió kiesett a jóból, és bekerült egy másik. Nem is az a gond, hogy valakik nem jutnak közel a mézes bödönhöz.

Itt az a baj, hogy az átlagember azt látja, hogy egy Slágerrel, egy Danubius-szal el lehet bánni, bármit meg lehet velük csinálni. Jogilag igazuk van, volt mögöttük tőkeerős befektetői háttér, voltak elismert szakembereik, voltak kapcsolataik. Ez a mai Magyarországon, tök mindegy, hogy a szoci, vagy a fidesz Magyarországról beszélünk - ez kevés.
És az átlagember itt jelenti Gipsz Jakab munkásembert, a tanárt, a vállalkozót, Téged, engem.

Mint jogvégzett, diplomás embert elkeserít, hogy itt tartunk. Elkeserített tavaly is, nem azért, mert hallgattam volna Bochkorékat. Apám szereti, és szereti őket most a Neo-n is, és biztos voltam benne, hogy megtalálják a helyüket. Az egy külön ügy, az is, hogy milyen műsort rendeztek a döntés környékén.
Az keserít el, hogy ezzel a témával foglalkozó, általunk fizetett emberek kiírtak egy sz*r pályázatot, amin ezek után szabálytalanul elkaszáltak valakiket, majd szabálytalanul nyertesnek nyilvánítottak másokat - ezt úgy, hogy nyilvános volt az egész. A döntés előtt hetekkel már tele voltak a portálok ezekkel, ahogy azt is megjósolták előre, kik fognak nyerni.
Ezek után, miután nyernek a rádiók a bíróság előtt, miután kormányváltás - sőt, forradalom! volt - ezek után ez a megoldás. Szintén az általunk fizetett emberek részéről.

Mondhatnám azt, hogy elégedetlen vagyok, de azért ez erős állítás lenne.
Nagyon nem vagyok fideszes, de volt az elmúlt 1-2 évben számos szimpatikus ember náluk, akik miatt azt gondoltam, hogy lesz ebben a váltásban talán jó is. Az elmúlt 2 hónap után már nem így gondolom, de ez nem oszt, nem szoroz.

A dolog másik oldala, hogy ha a vesztesek beperlik a magyar államot és kártérítést nyernek, akkor persze nem lesz felelős. Ez abban az országban, ahol minden forint számít, ahol egy ilyen kártérítésnek a töredékéért is 5-10 év börtön jár. Remélem Szalai Annamáriát és a többieket utoléri ebben az esetben az igazságszolgáltatás vasökle.

krj 2010.07.30. 13:19:54

egyiket sem hallgatom, de azért érdekelne bocsi és a többi senkiházi véleménye. most melyik szék is a tuti? amelyikben ülnek, vagy amelyikből átültek?

a törvényhozás pedig a "no comment" kategóirába tartozik, nem azért, mert szóra sem érdems, hanem mert egyelőre még nem találtam rá megfelelő kifejezést...:-)

belagezabela 2010.07.30. 13:25:24

Lószart érdekli ez a két szennyrádió, mit kell ezen nyeríteni, értem én, hogy a politika beleugat, de a sok elpártoló a nagy kedvencek szarrágása után is hallgatják. Ez olyan mint a mónika sót már nem forgatják de adják a részeket orba szájba és a népek nézik, nem néznék becsukhatnák a boltot.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.07.30. 13:26:01

@daito: Anno azzal indokolták a döntést, hogy az új adók a bevételeik nagyobb %-át adják majd az ORTT-nek, ami gazdasági szempontból teljesen logikus is. Az persze más kérdés, hogy ez a bevétel nagyobb része az elején kevesebb volt, mint a két korábbi nagy akkori bevételének a kisebbik fele (követhető vagyok?), viszont úgy nézem illetve hallom, hogy most már mindkét új átvette a korábbiak stílusát: NeoFM = Sláger, Class FM = Danubius, és a bevételek is közelítenek az elődökéhez.
Most már csak az a kérdés, hogy a rádiók állják-e majd a szavukat...

De hová tűnt Columbo felesége? 2010.07.30. 13:26:11

Most őszintén:
van bárki ebben az országban, aki ezt a folyamatot nem látta/tudta előre??? Na persze, más ismerni az utat, mint gyalogolni rajta a porban...
Mi lesz még itt! :-S

Fungie · http://www.fungie.hu/ 2010.07.30. 13:31:03

Az nem tűnt fel senkinek, hogy egyrészt ezzel a módosítással legitimizálták az ORTT jogsértéseit, magyarul, ha az ORTT cselekszik jogszerűtlenül, akkor annak nincs következménye, másrészt ezzel a módosítással "beismerték", hogy nem kóser a történet. Amúgy nekem már aznap feltűnt a sztori: fungie.blog.hu/2010/07/26/szol_a_radio_15

belagezabela 2010.07.30. 13:34:58

Fungie holnap sorsolják a lotto számokat.
Mit látsz melyik lesz az az 5 szám 35% nekem elég lesz a nyereményből

Alvarez 2010.07.30. 14:00:56

@daito: "Remélem Szalai Annamáriát és a többieket utoléri ebben az esetben az igazságszolgáltatás vasökle."

Szalai Annamáriát nem utoléri az igazságszolgáltatás vasökle, hanem ő maga lesz a vasököl a média felett. Mert megérdemelte.

Gabbesz 2010.07.30. 14:01:39

@belagezabela: Azért kell ezzel foglalkozni, mert majd egyszer jönnek érted, elveszik mindenedet. Te mész a bíróságra, ahol igazat adnak neked. Aztán hoznak egy törvényt, hogy teljesen jogos volt kifosztani téged. És ott állsz kisemmizve.

Virág et. 2010.07.30. 14:13:30

A dolognak az az igazi pikantériája, hogy mivel az eredeti állapot nem állítható helyre, így a Danubius és a Sláger kizárólag kártérítésre lesz jogosult. Ami viszont nem lesz csekély és mivel az ORTT okozta a kárt, gondolom mondanom sem kell, hogy ki fogja majd kifizetni.

Nem, nem Fellegi és nem Stumpf.

SiKom 2010.07.30. 14:15:15

Azért ne felejtsük el, hogy a Sláger rádió is "csalással" szerezte a frekvenciát, szóval nem értem, hogy miért sírnak.
Valahogy akkor se sírtak, amikor pályázat nélkül hosszabbították meg az engedélyüket... érdekes.

De ha a NeoFM szerződését felmondják, akkor mi lesz? Mert a Sláger szerződése lejárt. Új pályázatot kell kiírni, addig pedig csend lesz a két frekvencián?

grupi 2010.07.30. 14:17:57

A Bumeráng hallgathatatlan.
Korábban a Sláger alapból jogtalanul kapta meg a hullámhosszot, s vele a szerződéshosszabbítást.
Akkor most miről van beszélünk?
A maszop-szadesz uralom létjogosultsága, vagy a Fidesz demokratikus térnyerése a tét avagy cél?

Asidotus 2010.07.30. 14:39:42

Őszintén, nem leszarom, hogy Kis Jóska vagy Gyurcsány Ferenc vagy maga a Patásördög nyomatja a számomra értékelhetetlent az éterben?

P.mester 2010.07.30. 14:40:32

@daito:

Sajnos nem ér itt el senki semmit, nemhogy az igazságszolgáltatás vasökle. Ez a történet (is), meg az elmúlt két hónap is arról szól, hogy ha törvényi akadályba ütközünk, akkor átírjuk a törvényeket, ha kell alkotmányt módosítunk. Vastag bőrrel és cinikusan. Ha kell "visszamenőleges hatállyal" - ami egyszerűen nem tudom, lehetséges-e egyáltalán. Mert mi van, ha holnap visszamenőleges hatállyal úgy módosítanak törvényt, hogy aki a körúton sétál, 3 év börtönnel büntethető. Ja, hogy amikor én ott sétáltam, még nem volt büntetendő? Le van szarva! Az érvényessége visszamenőleges.

Ez nem jogállam és törvényesség. Ez az ancien regime: a törvény én vagyok.

Kövér Laci bácsi mondta 90-ben: "Olyan országban szeretnénk élni, ahol a törvény nemcsak a kólát védi". Mond most is, pontszemű Lacika.

Talon 2010.07.30. 15:00:57

@Virág et.: Nem látom olyan egyszerűnek azt, hogy miért kapna a Danubius és a Sláger kártérítést. Biztos, hogy nyertek volna, ha a másik kettőt kizárják? Ez vitatható, hogy az ok-okozati összefüggés megvan. Ha jól emlékszem, a Danubius mindkét frekire pályázott, és mindkettőn magasabb pontot ért el, mint a Sláger. Vagyis a Sláger akkor sem nyer automatikusan frekvenciát, ha a Neót és a Classt kizárják, mert megelőzi a Danubius.

Egyébként ez a törvénymódosítás azért érdekes, mert teljesen egybevág az ORTT jogtanácsosnőjének a tárgyaláson előadott álláspontjával. Már ott elmondta, hogy a médiatörvény e szakaszát az ORTT úgy értelmezi, hogy csak a műsorszolgáltató által előállított jogsértő helyzet esetén áll fenn az ORTT felmondási kötelezettsége. Szerintem maga sem hitte, hogy később törvénybe foglalják a szavait. A törvénymódosítással eldőlt az értelmezési vita, a helyzet jogilag egyértelmű, az új rádióktól ezen az alapon nem lehet elvennni a frekit. Kíváncsi lennék, hogy rájöttek-e, hogy ezzel a szoci hátterű rádiót is bebetonozzák...

És még egy dolog ezzel kapcsolatban, ami jó hír. A bíróságok bele mertek köpni a levesbe. (Vagy a rosszindulatúaknak: az elnök véletlenül rossz tanácsra szignálta az ügyet) Ezért elismerés jár nekik, nagy összeggel fogadtam volna arra, hogy a másodfok elutasítja a Danubius és a Sláger keresetét másodfokon.

P.mester 2010.07.30. 15:07:53

Valaki, aki ért a joghoz, segítsen. A visszamenőleges hatályt, úgy tudom, a 87-es XI.-es törvény és az Eu tilalma alá esik. Így van vagy nem?

Fungie · http://www.fungie.hu/ 2010.07.30. 15:23:35

@belagezabela: Szerintem kérdezd meg Viktortól, és ha Ő bejelent öt számot, akkor az az öt szám ki lesz húzva, mégha az IMF ellenzi is.:)

levee 2010.07.30. 15:32:32

@P.mester: nem, a polgári jogban előfordulnak visszamenőleges hatályú rendelkezések, de nagyon ritka, ez való igaz. Amire te gondolsz, az a visszamenőleges hatály tilalma a büntetőjogban; ott valóban nem alkalmazható (ezt alkotmányos szintre is emelte annak idején a Zétényi-Takács Ab. általi elmeszelése). Néhol azonban elkerülhetetlen a visszamenőleges hatály, például a Ptk. hatályba léptetéséről szóló 1960. évi 11. tvr. (Ptké.) önmagában is ilyen jellegű norma ("A Ptk. rendelkezéseit - ha ez a törvényerejű rendelet másként nem rendelkezik - a hatálybalépése előtt keletkezett jogviszonyokból eredő és jogerős határozattal még el nem bírált jogokra és kötelezettségekre is alkalmazni kell." stb.).

Nem mondom, tényleg nem olyan gyakori, de ettől még nem feltétlen tilalmas. Tankönyvek azt mondják, ilyen eset csak kivételesen fordulhat elő, és az ilyen szabály nem állapíthat meg visszaható hatállyal kötelezettséget, nem vonhat meg jogosultságot, nem minősíthet egy magatartást visszamenőleg jogellenessé, stb. Sajnos az adójogban, pénzügyjogban - tudtommal - volt (és van) rá példa.

P.mester 2010.07.30. 15:35:42

@levee:

Kösz a Zinfót, mostanában igen-igen felszaporodtak ezek a "ritka" és "kivételes" eset.

P.mester 2010.07.30. 15:39:51

eseT - tárgyrag sűrítve

levee 2010.07.30. 15:41:04

@P.mester: sőt. Pontatlan vagyok, mert a büntetőjogban is van visszaható hatály, amikor azt mondja, ha az elkövetéskori Btk.-nál enyhébb büntetést állapít meg (vagy akár azt mondja, hogy már nem bűncselekmény) az elbíráláskori Btk., akkor az utóbbit, vagyis az enyhébbet kell alkalmazni. A lényeg, hogy a Jat. által tilalmazott élethelyzet akkor állna elő, ha olyan törvényt hoznának, ami a korábbi helyzethez képest, visszaható hatállyal többletkötelezettségeket róna az alanyokra. Nem tudom, itt mi lesz, de mire ezt elbírálja az Ab., még öt év. (Akár még az RTL-TV2-TV3 fiaskó is újra előállhatna addig, amikor konkrétan nyert helyzetből vonta vissza a keresetét a TV3.)

Várúr 2010.07.30. 16:50:20

Mennyi rinya egy szar gagyirádióért... Miközben a Sláger más néven habzik tovább.

Terniak 2010.07.30. 17:01:04

nem nagyon érdekel mi lesz ezekkel a rádiókkal, sok értéket nem közvetítenek.

Ami engem jobban bánt, az annak a gyakorlatnak a folytatása, ami az előző kormányokat is jellemezte: a bírói hatalmi ág tiszteletének hiánya.

EGyébként komoly ez a Szabad Népes történet a NENYI-ről vagy ez egy vicc?

to:rppapa 2010.07.30. 17:07:22

Nem ez lesz az első olyan húzása a közfelkiáltással megválasztott uralkodónknak, ami q...a sok pénzébe kerül az adófizetőknek (pl. a reptér korábbi kanadai üzemeltetőjének kirúgása - hogy csak egyetlen példát említsek), és félek nem is az utolsó! Mindegyiknek megvan a felelőse... csak még senkinek nem volt ideje foglalkozni velük ebben a nagy rohanásban ;)

to:rppapa 2010.07.30. 17:13:31

@Teremszolga: láttál te egyetlen fénymásolatát annak a Szabad Nép cikknek? Láttál már olyat, hogy napilap 1952. decemberi száma?? Én még csak december 1-i, 2-i, stb. számokkal találkoztam. Érdekes memóriája lehet annak az embernek, aki szó szerint emlékszik a cikkre, de arra, hogy az pontosan mikor jelent meg, arra már nem! Mert ha nem emlékezetből idézte volna, akkor semeddig se tartott volna megnézni a címlapon a pontos dátumot is, nem?

Terniak 2010.07.30. 17:28:58

@to:rppapa: ezért kérdeztem. a számra vonatkozóan mindig azt írták, hogy VALAMELY decemberi példány. ezért éltem a gyanúperrel. Egyébként csak kérdeztem...

kuki123 2010.07.30. 17:55:50

mit van úgy mindenki úgy meglepődve:

VIKTATÚRA VAN!

blr 2010.07.30. 18:27:03

@levee: "a hatálybalépése előtt keletkezett jogviszonyokból eredő és jogerős határozattal még el nem bírált jogokra"

De hát vazze: elbírálták...

Várúr 2010.07.30. 19:03:18

@volánrulz:
Ha így el vagy kenődve, menj ki a zöld erdőbe egy viktatúrára. Üdít, frissít. Egy mohos fa tövén megtalálod a szép eszed.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.07.30. 19:12:34

@blr: "De hát vazze: elbírálták..."

El...eppen ezert erre nem lehetne ervenyes. Persze azert az lesz. Ezert szoktam nagyon kirohogni azokat a naiv csajkakat, akik azt begetik, hogy "demokraaaacia, jogaaaallam". Hol? Idestova lassan negyven eve nyomat sem latom.

Karachar Nevian (törölt) 2010.07.30. 19:44:01

Nem akarok pofátlan lenni, még csak nem is hallgatok rádiót és a politika sem viszi fel túlzottan a vérnyomásom, de mi van???!!!
Ti itt most elpoénkodjátok, de itt valóban egy kíbaxottul komoly visszaélés történt/történik.
Még ha nem is érdekel senkit az ügy, akkor is hivatalból el kéne járni valakinek.
Ha egy ennyire szembetűnő ügyet nem fognak rendesen felgöngyölíteni, akkor itt soha semmi nem fog megváltozni. Akkor ennek az egésznek itt semmi értelme.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.07.30. 20:11:10

@Karachar Nevian: Te ugye idegenbeszakadt hazankfia vagy, aki par napja jott eloszor haza, es veletlenul tevedt a vastagborre.

Amennyiben ebbol barmelyikre a valasz nem, akkor megkerdeznem, hogy eddig melyik vilagtol elzart kastelyban es/vagy szanatoriumban eltel, hogy nalad pont ez veri ki a biztositekot?

Az elmult husz evben puskaztak mar el hatarreviziot, par millio magyar autonomiajat, szazmillardoslopasok mentek heti szinten, eladositottak az orszagot, es tobb szazezer embert tettek foldonfutova. Ennyit birtam ebbe az egy mondatba suriteni hirtelen. Nagyjabol negy hirportal es tobb tuzat blog ontja napi szinten ezeket.

Torveny visszamenoleg, torveny szemelyre szabva, alkotmany es jogrend leszarasa...ezek atlagos tortenesek. Magyarorszagon ez nem az "itt a vilagvege" szint, hanem a "na, mar megint" eset. Hetkoznapi pofatlansag. Vastagbor. Ezert aztan rohogunk rajta. Az OPNI bezart, riziko nincs.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.07.30. 20:46:17

@daito: Nem biztos ám, hogy a lex Sláger oka csupán a jelenlegi helyzet legitimálása, hiszen egészen biztos vagyok benne, hogy ha a szerződést felbontják, a Neo is azonnal perelne, és azt a pert elég nehéz lenne megnyerni.

Ha úgy látja a FIDESZ, hogy a Sláger Rádió ellen megnyerheti a pert - erre van némi esély - akkor nem egy katasztrófa, hogy nem jön egy Neo és Class elleni per. Egy rég elrontott helyzetben a károk minimalizálása is cél lehet.

Karachar Nevian (törölt) 2010.07.30. 21:30:50

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.07.30. 20:11:10

Itt élek, nem külföldön.
A felsorolt lopások lehet h mind valósak, de mindig tudtak valamivel takarózni.
Határrevizió? Elvesztettünk egy(pár) háborút, nameg ki mondta h írják alá Trianont...
Autonomia? Más országok belügye, akárhonnan is nézed(lásd előző pont).
Eladósítás? Biztos erre is lesz vmi kézenfekvő magyarázat.
De az, hogy egy ilyen kis léptékű dolognál is képesek a szemünkbe hazudni, ez már veszélyes, már-már Kafkai hangulatot kelt.
Mi lesz ha ha ezek után vérszemet kapnak?
Hova vezet majd ez?

(és továbra sem a rádió sorsa érdekel...)

Redcap 2010.07.31. 12:18:53

Kit érdekel? A Danubius és a Sláger többet tett a magyar közízlés rombolásáért mint 20 év szocreál. Vesszenek. Végre van hallgatható zene az MR2-n kívül is. Anyámék a Class FM miatt kezdtek el Quimby-t és Kispált hallgatni. Holdviola megy a rádióban! Aki szerint ez rossz, azzal valami nincs rendben. Az, hogy a rádiók párkézben vannak a műsorokból számomra még nem jött le. (igaz a Neo FM-et nem hallgatom, mert nem bírom reggel elviselni Borost és Bochkort)

Redcap 2010.07.31. 12:20:07

ps: a visszaélés kérdése meg momentán nem érdekel. Aki a webkettő korában cenzúrát és pártmédiát vizionál az hülye.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.07.31. 14:00:56

@Karachar Nevian: Azért ez a Rádió ügy nem annyira egyszerű, sőt. Ugyanis a pályázat kiírása előtt már adott volt a törvénysértő helyzet, ebből kellett kihozni a legtöbbet legjobbat. És az ügyben az "ártatlan áldozatot" játszó Sláger Rádió csapatának nem kevés sara van az ügyben.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.07.31. 15:18:36

A bóót, az bóót... Nem gondoljátok, hogy ekkora, a pártkasszákat is érintő buliban majd kivájják egymás szemét... A háttérben lévő körök együtt söröznek, buliznak. Majd egymást fogják szivatni, mi??? Visszaélés történt? Igen! Tudták? Naná, ők követték el! Orvosolják? Hülye vagy???? Majd kijogászkodják... Jogállamban élünk? Hülye vagy?????????????? :)

Rod 2010.08.06. 10:25:09

"Sohasem kedveltem azokat az üzletembereket, akik a gazdasági verseny helyett a politikai kapcsolatokat próbálták használni." viktor

süti beállítások módosítása