Skip to content


       Szűrés lista

Ne zaklassuk a Zembereket népszavazásokkal

A szavazófülkés forradalom maga volt a csoda, nem is hinné az ember, hogy egy szavazattal mennyi mindenre adhat felhatalmazást a választott képviselőjének.

Már csak egy picike rés maradt a forradalom pajzsán: a népszavazás. A szegény Stumpf alkotmánybíró elvtárs úr, mint egy szem taláros fecske nem tud nyarat csinálni, így ha a reakciósnak nem nevezhető OVB kénytelen elfogadni egy népszavazásra beadott kérdést (Vona Gabi már összefutott az új OVB-vel), az átmehet az AB-n is, a 200 ezer aláírás is összejöhet ... és akkor ... a sorsunk a Zemberek kezében.

Az új alkotmányt előkészítő bizottság egyik tagja Schöpflin György (történész-politológus professzor) mesélt egy kicsit a tervekről, előbb a Magyar Hírlapnak, majd a Népszabadságnak is:

A miniszterelnök alkotmányozó tanácsadója szerint referendumot csak kivételes esetekben kellene alkalmazni, például erkölcsi ügyekben, mint például az abortusz vagy a válás.
"Az a fogalom, hogy az egységes nép képes döntéseket hozni, nem létezik. Azt mutatja az ír vagy a dán példa is, hogy népszavazás arra alkalmas, hogy a szélsőjobb és a szélsőbal valamilyen posztmodern formációban egymásra találjon. A népszavazás intézménye a politikai folyamatokat a populizmus irányába viszi. A népakarat helyett intenzív, mély társadalmi konzultációra lenne szükség.

A Népszabadság felvetésére, hogy 2008-ban volt egy vizitdíjas népszavazás, amit a Fidesz és a KDNP kezdeményezett, Schöpflin György úgy reagált:
"az kivételes eset volt. Akkor, az őszödi beszéde után a Gyurcsány-kormány legitimitása megrendült, a nép változást akart, Gyurcsány Ferenc mégis hatalomban maradt. Ezért volt szükség a népszavazásra. De bonyolult kérdések esetén nem kell referendum."

Az új Alkotmányról sem várható népszavazás, a sok hülye úgysem értené meg, minek terheljük őket. Preambulum meg egyéb nyalánkságok ... elmagyarázni ezt a Zembereknek ... Szijjártó Peti legyen a talpán, aki képes erre.

Orbán Viktor, ATV, 2010 július:
"Nem vagyok a híve ... a képviselőket azért választják meg, hogy a mindenkire tartozó fontos kérdésekben döntsenek, és csak kivételes esetekben forduljanak a választókhoz. A parlamentáris hagyományt szeretném folytatni Magyarországon. Ha elkezdünk népszavazást kiírni mondjuk az alkotmány kérdésében, akkor meg fogunk indulni az elnöki rendszer felé, és én nem szeretném, ha Magyarország az elnöki rendszer felé mozdulna el."

Ó, azok a régi szép idők, mikor még a népszavazás a demokrácia koronagyémántja volt ...


"A népszavazás egy történelmi lehetőség. Magyarország egy történelmi lehetőség kapujában áll. Létrejöhet egy szövetség a középosztály és a leszakadó emberek között. (...)

Ez a népszavazás nem pártkérdés lesz, hanem az emberek szavazása. A három kérdés mindent szimbolizál, ami ma a magyar közélet terítékén található. Itt testesülnek meg a kormányzati hazugságok, és ezek azok a kérdések, amelyekben nem jut előrébb az ország, mert nincs meg a reformhoz szükséges közegyetértés.(...) 

Magyarországon változás, kormányváltás, parlamenti képviselők összetételének megváltoztatása akkor következik be, ha az emberek így döntenek. Egy kormány csak addig lehet kormányon, amíg az emberek eltűrik. Hogy egy nép mikor és milyen formában fejezi ki a maga véleményét, az a népre tartozik, az ő joga. Nekünk egyetlen dolgunk van: olyan lehetőségeket kínálni az embereknek, amelyek demokratikusak, erőszakmentesek, és amelyek egyre szélesebb összefogást hoznak létre a társadalomban" - 2007. október 16., orbanviktor.hu

 


"A népszavazás ténye már maga győzelem. Lassan 2 millió aláírás gyűlik össze, ami azt jelenti, hogy Magyarországon majdnem minden negyedik polgár magáénak vallja a népszavazás eszméjét. Orbán úgy vélekedett: kiharcoltuk a népszavazás jogát, az embereknek fontosak ezek a kérdések, nem akarják átadni az irányítást a politikusok kezébe. Magyarországon mindenki büszke lehet erre a győzelemre, a részvéti demokrácia kerekedett felül.

A népszavazás az erőszakmentes népi mozgalmak formája."  - Orbán Viktor évértékelő beszéde, 2008. február, HírtV
 


Mint látjuk, itt van egy remek lehetőség az ellenzék számára: "3 éve még imádta Orbán a népszavazás intézményét, most meg már nem imádja."

Imádta -  nem imádja. Egyszerű, mint a faék.

De a balfaszok címeres ökrei, Szanyi Kapitány és droidcsapata ( -> az MSZP) még ezt a magas labdát is úgy üti le, hogy teljes erővel a saját töküket találják telibe.  


"Jelképekben gazdag, ámde a nemzet polgárai számára jogosítványokban szegényebb alkotmányt szeretne a Fidesz. Mindezt úgy képzeli megvalósítani, hogy hülyének nézi a haza polgárait: egyfelől közli, hogy nagyobb beleszólást kíván adni az állampolgárok számára, majd pár mondattal később kijelenti, hogy kurtítani akarja a megszólalási lehetőségeiket azzal, hogy szűkítené a népszavazások lehetőségét.

Mindezt tetézi azzal, hogy a kétharmados hatalmát tovább erősítendő növelni akarja a parlament ellenőrző szerepét és kivenné a konstruktív bizalmatlansági indítvány intézményét. Magyarul minden olyan eszközt, lehetőséget ki akar irtani a demokráciánkból, melyeket azért alkottak meg a rendszerváltáskor, hogy kontroll alatt tarthassuk a mindenkori kormányokat.

A Fidesz tehát fél, retteg. Retteg attól a nemzettől, melyet átvert, melyet hazugságokkal tömött négy éven át, csakhogy hatalomhoz juthasson és most, hogy ezt a felkérést megkapta a nemzettől, most meg akarja tiltani a nemzetnek, hogy ellenőrizze a kormányzásukat.

Az MSZP követeli, hogy a Fidesz ne korlátozza nép közvetlen véleménynyilvánításának szabadságát, hagyja meg a demokratikus alapjogokhoz tartozó bizalmatlansági indítvány intézményét és erősítse az ellenzéki kontroll lehetőségét."
 


Valaki szabadítsa már meg a haláltusájuktól ezeket a szerencsétleneket ... 

Címkék: politika mszp fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr172195107

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Böszmeségünk kora 2010.08.11. 00:24:43

A legkönnyebb persze most azt mondani, hogy Gyurcsány a hibás. Mondhatom, igazán bátor és egyenes dolog belerúgni a döglött oroszlánba. Döglött és fogatlan oroszlánba meg pláne az. Végre van valaki, akinek már mindegy, akire ujjal lehet mutogatni, akir...

Trackback: Alkotmányt és népszavazást! 2010.08.04. 10:38:59

Egy új alkotmány kifejezésre juttatná, hogy az ország végleg maga mögött hagyja az 1949-ben elindult korszakot. Ehhez azonban társadalmi támogatottság - népszavazás kell! A Fidesz új alkotmányt akar írni. Szükség van-e erre? Jogi szempontból biztosa...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.03. 11:27:08

@Manatwork:

Kivételesen mind a 2 párt megérdemli.

Steve the Great 2010.08.03. 11:35:14

Érzetem, hogy ma is felb@sszák az agyamat valamivel...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 11:39:41

Hehe az Mszp-s nyilatkozatot nyugodtan visszadatálhatják 2006-os évre:)

Avatar 2010.08.03. 11:56:54

Én a Professzorok Batthyány Körének egy régebbi intelmét emlegetném fel:

"Annak a politikusnak higgyünk, aki elveiben valamennyire következetes! Hasonlítsuk össze, ugyanazt mondja-e ellenzékben, mint kormányon!"
www.bla.hu/professzorok/index.php?oldal=200303270938.htm
;)

eszkep 2010.08.03. 11:57:34

Egyébként nem értem a FIDESZ reakcióját.
Minek kommentálják egyáltalán? Az MSZP szedjen össze 200000 aláírást, arra vonatkozóan, hogy NE lépjen életbe az új alkotmány. Úgyse találnak 2 millió bolondot egy esetleges népszavazásra, hisz ez matematikai lehetetlenség, még ha az összes szavazójuk el is menne szavazni.

eszkep 2010.08.03. 12:00:32

@Taktikai Atompingvin: Az a vicc, hogy pont nem térfélcsere, hanem kettős mérce: a FIDESZ ellenzékből véghezvitt egy sikeres népszavazást. A mostani ellenzék viszont azt várja el a kormánytól, hogy Ő kösse a munkáját egy népszavazás sikeréhez. (Ügye azt tudjuk, hogy Magyarországon egy sikeres és EREDMÉNYES népszavazást összehozni nagyon nehéz.)
Semmi nem gátolja az MSZP-t: harcoljon ki egy népszavazást, kampányoljon, próbálja véghez vinni, hogy eredményes legyen. Vagy ez már nem megy nekik??? (Persze, hogy nem, költői kérdés volt...)

eszkep 2010.08.03. 12:02:21

@zero: Azért amikor ilyeneket mondasz, jusson eszedbe a "sikeres és eredményes" népszavazás törvényi kritériumai...

eszkep 2010.08.03. 12:04:04

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Sajnos a legtöbb agyhalott, MSZP-s zombi emlékezete nem tart olyan sokáig.

eszkep 2010.08.03. 12:08:45

A FIDESZ helyében inkább így kommunikálnám a kérdést:
- Egy évvel a választások után egy 2/3-os többséget kapott párt miért kockáztatná az új alkotmány elfogadását azzal, hogy egy kétséges kimenetelű (érdektelenségbe fulladó) népszavazásra bocsájtja azt?

Azt ügye senki nem feltételezi (így látatlanban sem), hogy a nemek lennének többségben, de meg lenne-e a kétmillió "igen"? Török Gábor is rámutatott egy régebbi írásában, hogy nem lehet túl sokszor urnához "citálni" a választókat, mert érdektelenségbe fullad a népszavazás.

Dr. No 2010.08.03. 12:13:39

Valaki magyarázza el nekem, hogy ha az Alkotmányról fölösleges a népszavazás, akkor az abortusz és a válás kérdésében miért nem?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.03. 12:15:05

Zero, ezt Szanyikapitány blogjáról szedted?

A bolond exkomcsi politikusokat lelövik, ugye?

ruhaszarito 2010.08.03. 12:29:59

Bennem valahogy mindig az elt, hogy egy alkotmanyrol a nep dont, nepszavazason. De valamiert mar az EU-s alkotmanyrol is elfelejtettek kiirni a nepszavazast....

DArchAngel 2010.08.03. 12:30:19

@eszkep: Megint nem gondolsz arra, hogy ebben az országban nem csak vörösek vagy narancsok vannak. (Barnás esetleg zöldes beütéssel :P ) Aki nem narancsos, az csak vörös lehet, és viszont? Attól, hogy rühellem az MSZP-t, még nem fogok felállva tapsolni a Viktor és társai Országmentő (?) ZRt. marhaságaihoz. Az ellenzék igenis találhatna két millió embert, ha ésszel, igényesen vezetnék fel a dolgot. Az, hogy nem tudnak, az nem azt jeleni, hogy az ország túlnyomó többsége olyan narancsos, hogy a kaliforniai narancstermesztők sírva állnak tanácsért a Parlament előtt, hanem azt, hogy - egyelőre - ez a feladat meghaladja erejüket.
Az Alkotmányozó Brainstromingon meg épen annak akarják elejét venni, hogy az ellenzék már esetleg megerősödve se tudjon nagyon ugrálni.
Mert meg fog erősödni, az eddigiek alapján nagyon úgy látszik. Egyre több ember hallgatja, olvassa dünnyögve a híreket, hogy "kurvára nem ezt vártam ám, pedig nem volt nagy elvárásom".

Lone Wolf 2010.08.03. 12:33:08

Nyeh, én aszondom, hogy tartsanak csak népszavazást az új alkotmányról! Valahol jogos, hogy nem akarják ezzel kockáztatni az ú alkotmányt, de! Öröm lenne nézni az MSZP újabb pofára esését. :D Mert az lenne belőle ez előre borítékolható. És ezzel a pofára eséssel, gyakorlatilag ki is nyírnák magukat.

A 2 M szavazó, meg simán összejönne. ;) Eleve az új alkotmány, és a számonkérés miatt kapott ekkora többséget a FIDESZ!

Avatar 2010.08.03. 12:34:12

@Dr. No: Pláne, ha aztán az alkotmányból fogják levezetni, hogy alkotmányellenes-e az abortuszt lehetővé tévő / abortuszt betiltó törvény.
Alkotmányellenes kérdésekről lehet egyáltalán népszavazást tartani?

Lone Wolf 2010.08.03. 12:35:57

@DArchAngel: Az ellenzék valóban meg fog erősödni túl sokan hiszik, hitték azt hogy egyből el fog jönni a kánaán...

De az MSZP? Nem hinném. Kormányzó párt abból nem mostanában lesz, még ha túl is éli azt a szarvihart, ami most a nyakába zúdul, és aminek csak most fog jönni a java!

megjobbik 2010.08.03. 12:38:26

A gond az, hogy innentől nekünk csak 4 évente vagy innentől esetleg soha osztanak lapot.
Igen is ha igény van reá akkor lehessen arról is népszavazást kiírni, hogy OV mekkorát
nyaljon a LIKUD-nak.
Ez az egyetlen lehetőség, hogy a normális emberek véleményt és akaratukat tudják kifejezni,
arról, hogy nem tűrjük azt, hogy már megint átvertek minket.
Igaz, hogy elfelejtettük azt is, hogy 8 éve nem ok nélkül lettek elzavarva.
Tehát igen is erősíteni kellene a népet és az alkotmányt csak is a nép és népszavazás útján fogadhatja el.
Talán ott lebeghetne a szemünk előtt az ír példa.

Marcellusca 2010.08.03. 12:38:51

@eszkep: Nem, bazzeg, nem ez a lényeg!
A Fityisz már nem tartja jó dolognak a népszavazást, mert fenn áll a veszélye, hogy sikeres lehet és akkor az kötelezné.
Míg ellenzékben támogatta és a demokratikus megnyílvánulások legszentebbikének tartotta, most (ismét) köpönyeget forgatva azt mondja, hogy a hülye népet ne kérdezzük meg, ne adjunk lehetőséget a kezébe, hogy felemelje szavát a ténykedésünk ellen.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.08.03. 12:39:51

mulis, ahogy zéróék még a legarcátlanabb, legmocskosabb fidesz húzások utánis az emeszpézést erőlteteik :-)

de hát mindenkinek megvan a maga hobbija

kavinton 2010.08.03. 12:43:20

@Dr. No: Képzeld el a rendszert úgy mint egy házépítkezést. Alapra (alkotmány) szükség van, mert anélkül összedűl a viskó, viszont a falaknál lehet választani hány és milyen nyílászáró legyen. A te két eseted abortusz (ami igazából élő egyed meggyilkolása), válás (erre nincs feltétlen szükség, de még is jobb mintha egyszerűen kinyírják egymást a házastársak) egy nyílászáró, amit lehet szabályozni, hogy mekkora legyen ha egyáltalán szükséges. Ablak nélküli házban is lehet élni, de tény, hogy nem kellemes. Ajtó nélküli házban is lehet élni, de télen kicsit hűvös. Vagyis ezek a luxus tartozékok. Igazából ház nélkül is lehetne élni, de az meg baromira nem kellemes. :)

kuki123 2010.08.03. 12:45:06

@zero:

mondom én hogy forradalom nincs vér nélkül

Marcellusca 2010.08.03. 12:45:36

@Lone Wolf: Ne legyél abban biztos, hogy jövőre nem jönne az a 2 millió NEM szavazat!
Miért gondolják azt a fityiszesek, hogy mindenki MELLETTÜK szavazott.
Ez nem igaz. Sajnos. Inkábba a maszop-szadesz ELLEN szavaztak. Jobb alternatívának látták a Fityiszt.
És most ráb@sztak.
Mindenki.
Addigra bőven meglenne a csalódottság a fityiszesek között is (nem a naridroidoknál!), és most a Fityisz ELLEN szavaznának.
Mint, ahogy már hallani hangokat, hogy nem erre (fülkeforradalom) adták a voksukat.

Marcellusca 2010.08.03. 12:48:42

@Lone Wolf: Ne csak az MSZP-ben gondolkodj, egy népszavazásnál, mint ellenzék!
Az összes (kivéve KDNP, bár lehet az ő szavazóik is csalódtak), parlamenti és parlamenten kívüli párt szóba jöhet. Ha meglesz az összefogás, a fityiszesek nézhetnek, mint hal a szatyorban.
És pont ettől félnek.

megjobbik 2010.08.03. 12:49:47

Az azért OV sem felejtette el, hogy a szavazók 55%-a adta le a voksát rájuk /ez igazán nem alkotmányozó többség/.
S ha levesszük a megvásárolt kisebbséget és a rabbi által kötelezetteket, akkor lehet, hogy ez nem is olyan nagy szám.
Tehát ezért félnek, mert ez akár csökkenhet is, s ezért a népet ki kell hagyni, hiszen az ismeretek és tapasztalatok alapján még képes és megint elzavarja, mint 2002-ben.

Marcellusca 2010.08.03. 12:52:06

@.Pierre Bezuhov.: Mongyuk ez igaz. :)
A posztnak azt a részét nem is igazán értettem. :D

Homeoffice 2010.08.03. 12:55:56

@Marcellusca:

Kövezzetek meg de az ilyen Szanyi féle Kőbunkó egyszerű mint a faék tipusú "politikusok" jobban képviselhetik a klasszikus baloldali tömegbázis érdekeit.
Jobban mint Fletóék.
Valahogy nem tudom elképzelni, ahogy egy bölcsész-jogász áll fel és kezdi el mondani a munkások érdekeit.:)

DArchAngel 2010.08.03. 12:58:12

@Lone Wolf: Nem is rájuk gondoltam, van itt populista erő még egy pár ;)
Sokan nem a Kánaánt vizionálták, hanem azt, hogy rosszabb már nem lehet...

grupi 2010.08.03. 13:00:47

Ki az, az örült, aki egy 1947-s háború utáni, ideiglenes, (mint az itt állomásozó szovjetek,) elavult alkotmányhoz ragaszkodik.
Valóban időszerű lenne köztársaságunknak egy új, önmagunkat jobban definiáló, függetlenebb, demokratikusabb és specifikusabb alaptörvény, vagyis az alkotmány megalkotása.
Az Mszp még jó, hogy szereti a Sztálini alapmodellt, mert belőlük és elveikből más nem maradt.
De a kor emberének a régi rossz alapok nyugvó szocialista alaptörvény nem biztosít semmi pluszt, semmi erkölcsit.
Ezért kell az új, a kornak megfelelő szellemiséggel és eszmeiséggel bíró alapvető törvényi meghatározás.

megjobbik 2010.08.03. 13:06:12

Mint régi elődünk is megmondta:
"De hát nem ezt igértétek elvtársak!!"
Mivel tudjuk, hogy ez a banda tagja volt a másik banda ősének, tehát a gyökerek közösek.
lésd Kövér "kommunista" László -> KISZ titkár OV és párttitkár apuka /lett is belőle kőbánya/.
pl az alkotmány bírói testületben is képviselteti most már magát az mszmp.
Lehetne még sokáig soroln a neveket.....

Lone Wolf 2010.08.03. 13:10:29

@DArchAngel: "hanem azt, hogy rosszabb már nem lehet..."

Háát... Álmodozni azt mindig lehet. :) Hosszú még az út, az etióp életszínvonalig de akár É-koreát, vagy a busmanokat is említhetném...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.08.03. 13:16:46

@Avatar: jópofa a link, de a bíróságok még komcsik.
nem lehet nekik feltétlen hinni

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.08.03. 13:23:39

Bal hüvelykem bizsereg...

Nem akarok vészmadárkodni, de játszik velem egy gondolat. :(

grupi 2010.08.03. 13:30:26

@megjobbik:

Ha a gyerekek apját hozod elő, akkor rakd mellé Bauer körömtépő papáját, a Rajk kivégzett apját, vagy a Dobrev-klán szülői örökségét is, hogy többet ne soroljak.

Abszurd az felhozott hivatkozásod.

loláb 2010.08.03. 13:34:33

Az alkotmányról nem lehet népszavazást tartani, a most hatályos alkotmány szerint legalábbis.

Ez persze felülírható azzal, hogyha az új alkotmáynba beírják, hogy az csak népszavazás útján lép hatályba.

Tegyük fel, hogy így tesznek, és van népszavazás az alkotmányról.
Az alkotmányt az emberek semennyire nem ismerik, de ha még betű szerint ismerik is, az értelmezésében kb az ország 0,1%-a jártas. Tehát, a népszavazás nem az alkotmányról fog szólni, hanem a kormányzati/ellenzéki teljesítményről. Tehát vagy átmegy, mert népszerűbb lesz a fidesz, mint a többiek, vagy megbukik, mert nem.
Bármi is az eredmény, az NEM az alkotmány érdeme lesz, hanem a különféle verziókat támogató politikai erőké.

Az is elképzelhető persze, (kb fej-fej melletti állásnál, ellentmondásos megítélésű kormánytevékenységnél), hogy az emberek egyszerűen nem mennek el népszavazni. Ügydöntő népszavazásnál van érvényességi küszöb, tehát, ha legalább 50% nem megy el, akkor a népszavazást újra ki kell írni, és az alktomány nem lép hatályba.
Ha a kormány nem tud maga melett mozgósítani tömegeket, vagy az ellenzék nem tud a kormány ellen mozgósítani, akkor az alktomány miatt önmagában csak ekvesen fognak elmenni, biztosan nem lesz az ország 50%-ának véleménye róla.

Ennél roszabb, nevezetesen, hogy ÉRDEKTELENSÉGBE FULLAD az alkotmányról tartott népszavazás, azt hiszem kevés dolog lenne.

Szóval, lényeg a lényeg: az alkotmányról NE tartsunk népszavazást.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.08.03. 13:37:32

@grupi: "Ki az, az örült, aki egy 1947-s háború utáni, ideiglenes, (mint az itt állomásozó szovjetek,) elavult alkotmányhoz ragaszkodik."

Akárhányszor ezt a közhelyet olvasom, mindig megkérdezem: mondd, olvastad az említett művet? Tudod, miről beszélsz? Meg tudnád mutatni az alkotmányunkban a "szovjetség" félreismerhetetlen jegyeit?

Demagóg maszlag, amit sokan kritika és agymunka nélkül felzabáltak... sajnos.

@Marcellusca: Píszí lett a Vbőr, azé'. :D Ha jobbra pök, balra is pök.

megjobbik 2010.08.03. 13:38:51

@grupi: Én csak azt írtam le, hogy ezeknek és az elődöknek közösek a gyökereik. Vagyis
mind a szülői házból hozták a hazudozást, s maguk is tagjai voltak valamelyik elődnek.
Érts: KISZ és MSZMP
A műveltséged javításához, pedig az idézetet Rajk mondta a kivégzése előtt.
A szülői hatás a gyerekekre is kihat.
Különben is most arról beszélünk, hogy miért nem is jó nekik, ha a fülke forradalom tovább fejlődne, s eljutnánk a demokráciáig.
Az abszurdítás az, hogy Te elég elfogult vagy, de nem a magyarság felé.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.03. 13:41:09

Nem értem mi bajotok?Most már,hogy a Viktorék vannak,minden a legnagyobb rendben van.Ne akarjunk beleszólni a nagyok dolgába!Bármilyen javaslatunk,észrevételünk csak rontana ezen a fantasztikus kormányzati teljesítményen.Így is a maximumot hozzák ki a jelenlegi helyzetből.

Énbagoly 2010.08.03. 13:41:36

A népszavazás csak akadályozó tényező a királyválasztás előtt. Minek foglalkozni vele, ha már megvan a kétharmad?
Ja, és bocs, de ki olvasgatja még, hogy a letűntek milyen hülyeségeket beszélnek össze-vissza?

eszkep 2010.08.03. 13:44:11

@DArchAngel: "Az, hogy nem tudnak, az nem azt jeleni, hogy az ország túlnyomó többsége olyan narancsos, hogy a kaliforniai narancstermesztők sírva állnak tanácsért a Parlament előtt, hanem azt, hogy - egyelőre - ez a feladat meghaladja erejüket."

Nem az erejüket haladja meg, hanem a szavazóbázisukat. Nagy különbség!
A Jobbik 800000 szavazóbázisának fele biztos, hogy eltántoríthatatlan, eltökélt szavazó, de pl. én, mint Jobbik szavazó biztos nem állnék olyan kezdeményezés mellé, amihez az MSZP-nek köze van. Szerencsére az ellenzék koránt sem olyan homogén, mint 1998-2002 között, vagy akár 2002-2010 között.
Megjegyzem: az új Alkotmányra igennel szavaznék, már így látatlanban is, (de természetesen ugyanúgy elolvasnám a tervezetet, mint most, a legutóbbi módosítás után),

eszkep 2010.08.03. 13:47:02

@Marcellusca: értem én, erre mondtam, hogy kár ezt így lereagálniuk (a FIDESZ-nek). Helyükben visszadobnám a labdát a szociknak: ha nem tetszik, indítsanak népszavazási kezdeményezést, gyűjtsék össze a 200000 aláírást, kampányoljanak, próbáljanak 2 millió balekot találni, aki el is megy.

megjobbik 2010.08.03. 13:49:37

@loláb: Igen is kell népszavazás. Ha egy kicsit is foglalkoznál vele, akkor már elég sok módosítás került bele az utolsó 20 évben is. A kormányzat felelőssége az, hogy a választókkal megismertesse és elfogadtassa az új alkotmányt. Az ellenzéknek pedig, hogy azt emelje ki ami egyértelműen a királyválasztást takarja. Ezek ismeretében pedig igen is dönthet a nép, sőt ebben az esetben kötelezném is a választókat a döntésre.
Ez egy olyan alapokmány melyet nem is volna szabad máshogy ratifikálni csak a nép beleegyezésével, s nem pedig a pártkatonáknak utasításra elfogadni.
Lásd Írországot.

Homeoffice 2010.08.03. 13:55:58

Én Teljes Mértékben elégedett vagyok Orbán Viktor és kormánya teljesítményével, ezenfelül nem szeretném, ha az állampolgárok beleszólnának népszavazásokkal.
Bizzuk ezt Rájuk.

Dr. No 2010.08.03. 14:03:52

@kavinton: Ezek szerint az alkotmányról, mint alapról nem szavazunk, az ilyen "rábiggyesztett izékről" (nyílászáró, avagy abortusz és válás) meg igen? Fordítva logikusabb lenne, hiszen elvileg az alaphoz kellene komolyabb támogatottság, nem a rábiggyesztett izékhez... Egyébként nem tudom, megfigyelted-e, de a két példát a posztból vettem: "A miniszterelnök alkotmányozó tanácsadója szerint referendumot csak kivételes esetekben kellene alkalmazni, például erkölcsi ügyekben, mint például az abortusz vagy a válás." (4. bekezdés első mondata)

Közben már készülődik a népszavazás a korkedvezményes nyugdíjról is: index.hu/belfold/2010/07/31/nepszavazas_lehet_a_nyugdijrol/
Ez még szép halál lesz.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.03. 14:14:41

@Gunther: Pont mint én itt:@Tigeri: A NER-dokumentumot kiraktad a nappaliba?:))

Marcellusca 2010.08.03. 14:16:53

@grupi: Abban igazad van, hogy a szülőket nem kell felhozni/emlegetni.

Elég magukat a "naggyainkat": OV, KL, SP, SI ..... :)))))))))))))

Homeoffice 2010.08.03. 14:19:04

@Tigeri:

Nappaliban??
MIndenhová
Bár tegnap a házfelügyelő rámszólt mert ki akartam rakni a NER-Dokumentumot a lépcsőházba...
No nem azért mert ellenezte (hiszen egyetértés van), hanem azért mert túl kicsi méretben akartam feltenni:)
Huh ne tudd meg, mentem is gyorsan nézni egy kis Narancsvidéket.

Marcellusca 2010.08.03. 14:20:37

@Gunther: Te még mindég be vagy b@szva? :)
Vagy másnaposan álltál sokat a napon? :))))))))))))

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.08.03. 14:35:30

:OFF:
@Gunther: @Marcellusca: Ha már NER, a legízlésesebben ez a blog oldotta meg a dolgot, megérdemelék az Arany Narancs díjat: gyuloltellensegeink.blog.hu

Amikor megláttam pár hete, felnyerítettem a röhögéstől. :D
(btw a blog se rossz)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.03. 15:35:55

megnevezték a félelmüket:

"népszavazás arra alkalmas, hogy a szélsőjobb és a szélsőbal valamilyen posztmodern formációban egymásra találjon"

lol b+, lol a köbön

Marcellusca 2010.08.03. 16:05:42

@laspalmas: Ez nem nagy durranás.
Pol. elmélet alapja: szélsőségek összeérnek. :)))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.03. 16:15:31

@eszkep:

segítek: köpönyegforgatás a szó, amit keresel :)

Kartal (rezervált) 2010.08.03. 16:17:34

@loláb: teljesen egyetértek.
Tartunk elég vérszívó ingyenélő gecit, az ő dolguk ezzel foglalkozni, nehogy már én kelljen megszavazzam az alkotmányt is.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.03. 16:18:46

@Marcellusca:

de érted: a mi népszavazásunk jó, a tietek már nem, az már a " politikai folyamatokat a populizmus irányába viszi"

Avatar 2010.08.03. 16:27:15

@tesz-vesz: Nem értem ez hogyan kapcsolódik a PBK idézethez... Mi van a bíróságokkal?

Marcellusca 2010.08.03. 16:31:24

@laspalmas:

Ne nekem magyarázd, hanem eszkep-nek! Én értem. :))))
Meg tudod: A mi kommunistánk ... :DDDDDDDD

Komolyan mondom, OV és a Fityisz olyan köpönyegforgató, hogy orkán erejű szelet tudna kavarni a Parlament üléstermében.
És ezt hogy nem veszik észre (még mindig) egyesek? :)

guma 2010.08.03. 16:55:51

@Marcellusca: .: @laspalmas:

Kösz! Így igaz.

De ha nem vigyáznak a narancs nagyon gyorsan "szürkül" , ami még egészségtelen is.........

guma 2010.08.03. 17:09:45

@zero:

Gratulálok, hogy kikeveredtél az uborkaszezonból!

Látod, zenénél is jobban "felébreszteted a csapatot"........

Marcellusca 2010.08.03. 17:21:33

@gtigram: Kerestem Neked egy Fityisz-narancsot (emlékeztem rá, hogy láttam már valahol).
Ezt tanátam:

vilagnezet.blog.hu/2010/07/13/orban_viktor_kultusz

(Ott van a narancs is. :D)

guma 2010.08.03. 17:29:50

@Marcellusca:

Tudtam, hogy számíthatok rád (na de ennyire?).

hoplita 2010.08.03. 19:08:51

@Marcellusca:
Ugggyan mán.....nem akkora naridroid ez, hogy ezt ne tudná-értené.
Csak csahol, mert ugat a főkutya is...:)))

2010.08.03. 20:14:42

@eszkep: alkotmányról nem lehet népszavazni (a jelenlegi alkotmány szerint.) Tulképp semmi lényeges kérdésben nem lehet tartani, hiszen nem lehet népszavazás az alkotmányról, költségvetési kérdésekről, személyi kérdésekről, vagy hogy a parlament oszlassa fel önmagát. Akkor tulképp miről is lehetett eddig népszavazni? Nagyjából semmiről, legalábbis semmi fontosról. Gondolom, hogy ez ezután is így marad, és kész.

streszi 2010.08.03. 20:15:07

"mély társadalmi konzultáció"

eszembe jut az a kép 'A tanú' c. klasszikusból amikor a börtönőr a szemináriumra készül...

grupi 2010.08.03. 20:16:35

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja):
Okoska - nem közhely a '47-s alkotmány, hanem történelem.
Akár hogy is fáj ez egyeseknek, most demokratikus keretek közt törvényes választásokon nyert parlamenti többség fogja megváltoztatni.
Addig persze még sok víz le fog folyni a Dunán, de remélem sok bűnelkövető maszopos és szadesos is jogosan börtönbe kerül.

grupi 2010.08.03. 20:24:35

@megjobbik:
Tudtommal Orbán apján még az "üvegszemű" Keller sem vonta vizsgálat alá. Akit pedig feljelentet, azt mind felmentették.
Tehát akár mit is végez az Orbán szülő, azt szabályosan és jogszerűen teszi. Persze ezért még irigyelheted, de bűnbe, gyanúba, vagy szennybe nem keverheted tisztességgel.
De ha már szociálisan ennyire érzékeny vagy, akkor azon gondolkodj el, hogy 60 napja mást sem hallani, mint a szocialisták szabálytalan, pénznyelő tevékenységéről, az államnak, a társadalomnak okozott kárról, a rengeteg rendőrségi és ügyészségi vizsgálatról, és a letartoztatásokról. Ma egyre több kormányközeli MSZP-s van letartoztatva, és szerintem létszámuk nőni fog. Te mégis Orbán idős apján kevered bele aljas mód a mocsokba, és nem arról a ténybeli dolgokról beszélsz, ami az emberek, mint érintett választók többségét érinti.

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.08.03. 20:32:31

@grupi:

Te is tudod, hogy ez nem válasz Periwinkle kérdésére. Tartalmilag mi a gond a jelenlegi alkotmánnyal? Mert az nem érv, hogy de a törvény számában 1947 van; ennél valami komolyabb?

guma 2010.08.03. 21:18:27

@grupi:

Nálad még nem bontottak korlátot?

Thulsa Doom (törölt) 2010.08.03. 22:00:15

Aki Orbánnak, Gyurcsánynak vagy bármelyik senkiházinak, akit húsz éve ott esz a fene a Parlamentben egyetlen szavát is elhiszi, az egyszerűen idióta.

szaktatar 2010.08.04. 01:00:31

@Thulsa Doom:

Jah. Nincs mit ezen csodálkozni. Egy tőről fakad mindegyik (mszmp).

_csak_mi_lényegem 2010.08.04. 09:41:56

Tulajdonképpen a dolog egyszerű, mint a cikkben is említett faék: először is össze kell szedni anépszavazás elindításához egy nagy adag aláírást. Ha a téma érdektelen, akkor úgysem jön ez össze. Aztán át kell gyűrni egy OVB-n, ami mint már láttuk, akármilyen pártos vagy szigetis, csak egy ideig tud mondvacsinált hablatyokkal akadékoskodni. Aztán meg össze kell szedni a megfelelő arányú részvételt, és benne a szavazatokat. Szóval szerintem ha hozzá sem nyúlnak a népszavazás intézményes rendszeréhez, akkor sincs semmi extra. Piszlicsáré dolgokkal nem lehet utcára/fülkébe vinniaz embereket, csak ha valamit nagyon másképp akarnak.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.04. 12:40:18

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja):
Hát így már biztosan nem kell regisztráltatniuk magukat a médiahatóságnál... :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.08.04. 19:41:21

Én meg a FIdeszt nem értem, hogy miért fosik? Ráadásul attól, amit ő jól kihasznált mindig is, miért kell? Nem mondod, hogy kinézik a cocikból, hogy azok ezt olyan formában és tehetséggel ki tudják használni, mint ők? Legalább ezt a lehetőséget adnák meg a cociknak, hogy bebizonyítsák végtelen tehetségtelenségüket és totális kommunikációképtelenségüket!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.08.04. 19:48:59

@Thulsa Doom: ...és mennyi ilyen idióta trolll van. Akik körömszakadtáig védik a NAGY EMBERT! Végül is, ha jól fizetik??? Egy nagy fos az, ami a magyar politikus címszó alatt ott üldögél a parlamentben, a mi pénzünkön. Szégyen.

Calysto 2010.08.04. 22:46:26

@eszkep: Te aztán tipikus szűklátókörű fityeszes ratyi vagy.Szerinted minden fityesz szavazó olyan sötét mint te?Talán köztük is van aki támogatná a népszavazást.

Nevetnem 2010.08.05. 14:20:35

Ez a kérdés túlmutat a pártokon. Világszerte törekednek arra a hatalom és népképviseleti jog birtokosai, hogy egyfelől ők felette álljanak a törvénynek, másfelől viszont a törvény segítségével alapvető emberi jogok figyelmen kívül hagyását is legalizálják. A népszavazás lehetséges témáinak korlátozása nagyon is égető probléma ebben az országban (is), hiszen az alkotmány szerint az egyes választóké minden hatalom. Életbevágó kérdés, hogy az állampolgárok legális mozgásterét (az ország sorsának irányítása terén) korlátozzák, vagy megszüntessék.
Bármely ellenvetést a szintén általuk, tehát a saját érdekükben kreált gyülekezési jog betartása mellett tehetnek az emberek legálisan, amelyet 1-2 beépített ember segítségével könnyedén zavargássá lehet varázsolni, azt pedig a "köz" biztonsága érdekében lehet, sőt, kell oszlatni.

Egyébként senkinek nem tűnik fel, hogy az előző kormány is azt csinált, amit akart, de, hogy ezt továbbfejleszthessék, szükséges volt olyanokat tenni, amitől még a szimpatizánsaik jelentős része is jobbra x-el - biztosítva, hogy a látszólagos ellenpólus még korlátlanabb hatalomhoz jut?

OkoskaTo:rp 2010.08.05. 16:30:11

Párszázmilliárnyi nyugdíjkasszáról népszavazni... Ööö... Az nem érinti véletlenül a költségvetést, amivel kapcsolatban nem lehet népszavazni?

Tuvalu 2010.08.08. 15:56:56

Ügyi vagy! Itt a legvégén nem volt kulcsszó, csak az előző szöveg a kulcsszó nélkül.

Ha valamiről belátod, hogy ebbe a kategóriába tartozik, akkor már túl is jutottál rajta. Akkor is, ha átgondolva érvényesnek találod magadra nézve.

Folytathattam volna még a sort, mielőtt felfedem a kilétemet, de ennyi játék pont elég volt, hogy kiderüljön, ki küldte a virágokat.

Bár az egy nagyon jó kérdés, hogy a legjobb barátnőd miért küldene virágot a születésnapodra?

És igen, eljutottál a feladványom igazi megfejtéséhez. Gratulálok. Persze értem én, hogy az egésznek a stílusa rám vallott, de ha már egy-egy pillanatra sikerült elbizonytalanítanom téged, akkor már érdekessé tettem az egészet. Azt se tudom,hogy a google végül mennyire kutyulta meg a játékot, és hány nap alatt tette be a cache-ba a szövegeket, de valami kiszámíthatatlanság mindig kell. Különösen, hogy nekem még csak vasárnap van, úgyhogy még a legelső dominót is ki kell találjam, hogy pontosan hogy indítom el holnap.
Boldog szülinapot!
Pali
P.S.: Ez már TÉNYLEG az utolsó elrejtett üzenet volt.

Horizont 2010.08.08. 21:03:28

@laspalmas:
Mellélőtt, de én nagyon jókat nevettem (már bocs érte):DDDDD
Látod a végét, rejtett üzenet, lehet, hogy pont IDE rejtette el:)))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.08. 21:10:36

@Horizont:

Végigfutottam az adatlapján, ez a komment sehova sem passzol....Tényleg ideszánta, és mi van ha ő maga az elnök úr személyesen? Látod: Pali:))))

Horizont 2010.08.08. 21:22:14

@laspalmas:
Hahahahahaha a Pali:)) Ez jó:)
Virágot is küldött olvastad? Már rossz ember nem lehet:DDD

Tuvalu 2010.08.09. 00:56:58

Horizont és laspalmas: Végülis helyesen összeraktátok a dolgot nagyjából. A lényeg, hogy holnap van egy barátom születésnapja, és kap egy virágcsokrot, rajta a virág nevével. Ami persze egy latin kifejezés, és nem a virág neve, de mit tesz ilyenkor a 21. század gyermeke? Megguglizza, ugye? Akkor rátalál az egyetlen találatra, egy kommentre a subbán. Ezt a kommentet persze egy kollégiumi haverja írta, és van benne egy kulcsszó, amire megint rá fog keresni, evvel eljut egy másik oldal kommentjéhez, amit persze a főnőke irt. Ez továbbvezet, majd végül eljut ide (ebben a kommentben nincs kulcsszó, de ha eszes, rájön hogy lehet idejönni (és ő is olvassa ezeket).
Persze ehhez regisztrálni kellett néhány kamu pass-t, de szerintem jó feladvány egy szülinapra.

Úgyhogy egyrészt ne merjétek törölni a kommentemet :D:D:D
Másrészt szóljatok rá lassan a googlera, hogy legyen szives frissiteni a cache-et erre az oldalra, mert holnap keresni fogják, és jelenleg pl lehetetlen hogy idetaláljon, mert nem adja ki a kereső.

Tű a szénakazalban játék az interneten. Ezennel levédetem az ötletemet. :D

A felköszöntött meg majd vagy ír ide, vagy nem. :D

Tuvalu 2010.08.09. 01:58:58

Horizont és laspalmas: Végülis helyesen összeraktátok a dolgot nagyjából. A lényeg, hogy holnap van egy barátom születésnapja, és kap egy virágcsokrot, rajta a virág nevével. Ami persze egy latin kifejezés, és nem a virág neve, de mit tesz ilyenkor a 21. század gyermeke? Megguglizza, ugye? Akkor rátalál az egyetlen találatra, egy kommentre a subbán. Ezt a kommentet persze egy kollégiumi haverja írta, és van benne egy kulcsszó, amire megint rá fog keresni, evvel eljut egy másik oldal kommentjéhez, amit persze a főnőke irt. Ez továbbvezet, majd végül eljut ide (ebben a kommentben nincs kulcsszó, de ha eszes, rájön hogy lehet idejönni (és ő is olvassa ezeket).
Persze ehhez regisztrálni kellett néhány kamu pass-t, de szerintem jó feladvány egy szülinapra.

Úgyhogy egyrészt ne merjétek törölni a kommentemet :D:D:D
Másrészt szóljatok rá lassan a googlera, hogy legyen szives frissiteni a cache-et erre az oldalra, mert holnap keresni fogják, és jelenleg pl lehetetlen hogy idetaláljon, mert nem adja ki a kereső.

Tű a szénakazalban játék az interneten. Ezennel levédetem az ötletemet. :D

A felköszöntött meg majd vagy ír ide, vagy nem. :D

Énbagoly 2010.08.09. 09:43:47

@Tuvalu: most szegény haver egész nap a guglit fogja bújni, ahelyett, hogy inna? :)
Vagy a kettőt együtt csinálja, és akkor a büdös életben nem talál ide. :)

Horizont 2010.08.09. 16:46:41

@Tuvalu:
Ötletes, de nekem olyan szövevényes, hogy Hercule Poirot kéne hozzá:)))
Most már várjuk a fejleményeket:)

Zöldszeműszörny 2010.08.10. 09:00:17

@Tuvalu:

Poirot nem vagyok, google megtréfált, de itt vagyok, segítség ugyan kellett de megtaláltam mindent (asszem) :)

És meló helyett googliztam, nem ivás helyett....

:)

Énbagoly 2010.08.10. 11:41:24

@Fireflower: így megbocsájtható a dolog. :)

Horizont 2010.08.10. 16:02:56

@Fireflower:
Ez igen, bravó:DDDDD
Ja és ha már meglettél isten éltessen:))

süti beállítások módosítása