Skip to content


       Szűrés lista

Hack Péter megmagyarázza

A holokauszt-tagadásról szóló törvény kapcsán, 2010 március:
 


"A büntetőjogi beavatkozás ellenzői egyszerűen nem vesznek tudomást a becsmérlő, gyűlölködő beszéd személyiségtorzító hatásáról és arról, hogy az emberszámba sem vett csoportok elleni gyűlöletkeltés miképp járul hozzá a velük szembeni agresszió igazolásához
(...)

A gyűlölet elleni fellépést büntetőjogszabályok útján is támogatók ellenfelei arról beszélnek, hogy a gondolat nem büntethető, csak a tett. Ez igaz, de a nyilvánosság előtti beszéd vagy írás már nem csupán gondolat, hanem tett. Olyan tett, amelynek célja van. A gyűlöletbeszéd célja, hogy a hallgatók gondolkodását befolyásolja, bennük indulatokat, megvetést, lenézést hozzon létre a gyűlölt embercsoporttal szemben. A holokauszt tagadása esetében ezen álláspont nyilvános hangoztatása nem a múltról szól, hanem a jelenről és a jövőről.
(...)

Szögezzük le, a büntetőjognak nem lehet reálisan kitűzött célja az adott jelenség megszüntetése. A bün­tetőjogi büntetéssel az állam morális mércét állít, vonalat húz a rossz és a kevésbé rossz, a rossz és a nem rossz, a rossz és a jó közé. Amikor az állam egy bizonyos magatartást büntetni rendel, akkor ezzel azt mondja ki, hogy azt a magatartást olyan mértékben rossznak, a társadalomra olyan mértékben veszélyesnek tartja, hogy rosszallását azzal juttatja kifejezésre, hogy azokat, akik a tilalom ellenére mégis elkövetik ezt a cselekményt, megbünteti oly módon, hogy végső soron személyes szabadságuktól is megfosztja őket.


A Biszku Béla elleni feljelentés és nyomozás kapcsán (erről bővebben itt):


"Hack Péter jogász, egyetemi oktató a feljelentés kapcsán úgy vélekedett az MR1-Kossuth Rádió reggeli műsorában: önmagában azzal, hogy valaki nem érzi magát felelősnek, még nem valósít meg bűncselekményt, és azzal sem, hogy 1956-ot ellenforradalomnak tartja. „A demokráciában a véleménynyilvánítás szabadsága azt jelenti, hogy embereknek joguk van olyan véleményt képviselni, ami valótlan, vagy visszatetsző, ellenszenves, taszító, de ettől még nem lesz önmagában büntetendő az ellenszenves, vagy számunkra elfogadhatatlan vélemény” – fogalmazott.

Hack Péter hozzátette: elfogadhatóbbnak tartaná, ha az embereket – akár Biszku Bélát is – a tettei alapján vonnának felelősségre, semmint a véleménye alapján. „A népirtás és az emberiség elleni bűncselekmények döntő többsége nem elévülő bűncselekmény. Ha volt ilyen szerepe, akkor ezért indokoltabb lett volna a felelősségre vonás” – jegyezte meg. A jogász hozzáfűzte: az ártatlan civil lakosságra, tüntetőkre, fegyvertelen demonstrálókra leadott sortüzek a Genfi Egyezménybe ütköző háborús bűncselekmények, és azokért felelősségre is vontak embereket.

Hack Péter kifejtette: a nyomozóhatóságnak most azt kell megállapítania, hogy megtörtént-e a népirtás tényének tagadása. A jogász utalt rá: a jogszabályi megfogalmazások alapján népirtásnak minősül például, hogy a sztálini időkben a Gulágon emberek százezreit gyilkolták meg."

 


Hack Péter ó ... hogy az a ...
na most majdnem kimondtam.

Szóval a vén komcsi "véleménye" a demokrácia szabadsága.

Kettős mérce, a kedvencetek, igaz Péter?

A helyes megfejtés: "holokausztot csak tagadni lehet, bármi másról meg csak véleményt mondasz..."  (Köszi Rettegő!)

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr912218822

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sánta Kutya-díjat kapott Biszku 2010.08.13. 17:44:01

Biszku Bélát jutalmazta péntek 13-a alkalmából a Czakó Gábor vezette A Magyar Cenzúra Napjának Ünnepélyét Szervező Bizottság.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daihelyon 2010.08.16. 21:11:53

@mcs:

Nem troll. Ez valami más. Ez az a szint, mikor már tényleg elhiszi maga is, hogy 2+2=5 és aki mást mond az hülye.

Daihelyon 2010.08.16. 21:13:51

@csernaja obca:

Valamit benéztél, de nagyon.

Persze, 1989 előtt nem volt munkanélküliség és hajléktalanok. Kész. És ezzel mindent, de tényleg mindent leírtál te is, én is.

Te nézel itt hülyének mindenkit.

Hagyjuk egymást. Jobb lesz neked is, nekem is.

Jurganov 2010.08.16. 21:39:45

@Horizont: azért kissé ironikusnak tűnik az, hogy éppen te írod azt, hogy " ne ítélkezz ismeretlenül" az előző "férfiruhába bújt teréz anyák" és a többi jelződ után :) amennyiben nem esik nehezedre kérlek cáfolj már meg valamit abból amit írtam. pl hogy most nem vegzálja a hatalom azokat akik vele ellentétes álláspontot képviselnek ( budaházy nagyon adná magát, de ...) esetleg, hogy közel lehetetlen megélni havi 23 k ból. vagy legalább azt, hogy 62 bruttóból nem igazán jut mindenre amire kellene. mondjuk a fenn említett déligyümikre, kábel tv re, stb. amennyiben ez nem sikerülne akkor marad a személyeskedés, sértődés , de nem volt célom, hogy megsértselek-egyszerűen csak arra próbáltam rávilágítani, hogy eléggé durva reagálás volt a tied, így elsőre :)

Horizont 2010.08.16. 22:27:15

@Jurganov: Nem lépkedek vissza kommenthegyeken át, de én a jelzőimet a kommentjeitekre tettem, te pedig a jellememre! Ez az igazi személyeskedés, és ebből van a sértődés:(
Azt mondod, ma vegzálja a hatalom azokat akik vele ellentétes álláspontot képviselnek?? Ma?? Ma szerintem tényleg mindenki azt beszél amit csak akar, az internetről már nem is szólva. Kit vittek már be ezért? Ne Budaházyval gyere, mert nem igazán tudjuk mi is volt a háttérben és mi igaz, mi nem abból amiért mégis bevitték! Sok minden nem valósult meg ebben a fene nagy demokráciában de ez az egy, hogy mindenki azt pofázik amit akar az igen. Az más kérdés, hogy önös érdekeinkből kifolyólag a főnökömnek ma sem mondhatom meg, hogy egy tahó, bunkó:) Az enyém hál'istennek nem az:)Szerintem meg inkább túl nagy is ez a "szólásszabadság".
Ezen a ki mennyire szegény és mennyit kap ki tudok akadni. Igen vannak kisnyugdíjak, a TSZ-ben az asszonyok valóban keveset kaptak. De pl. annak is kevés a nyugdíja aki otthon volt, nem dolgozott sehol, háztartásbeli volt, és nyugdíj előtt 10 évvel "elrohant" dolgozni. Mégis mennyit kéne kapni? Az én anyám 39 év 8 hónapot dolgozott és most 85 ezer a nyugdíja. Az én bruttóm is csak 156 ezer és már 37 éve dolgozom, és mind a 3 gyerekemet taníttattuk. Úgyhogy ne gyere nekem ezzel, mert én aztán áttudom érezni. Mindig voltak kisemberek és bizony a kisemberek kis pénzt kaptak és kis életük volt, van. Nem megyek bele, hogy ez igazságos-e vagy sem. A szocializmusban próbálták ezt a minden ember egyenlő dumát nyomatni, hát nem jött be mint láttuk.
"eléggé durva reagálás volt a tied, így elsőre :) " csernaj obca már vég nélkül nyomatta a dolgokat és akkor te idelibbentél és írtál egy kommnetet és így együtt kettőtöknek írtam. Igazad van , neked elsőre. Bocs érte! Nem szokásom:) De nagyon a lelkemre veszek ilyen szöveget, hogy bárki szerencsétlen sorsút én kiröhögnék!!
Na fátylat rá, fogjuk rá csernaja obcára:DDDDD

2010.08.17. 08:20:04

@Daihelyon: Te valószínűleg nagyon fiatal vagy, és el se tudod képzelni, hogy valaha másképp volt mint most. Fogalmad sincs róla, mi az a KMK, és el sem tudod képzelni, hogy valaki bement a munkaügyi központba, kapott egy címet, és másnap reggel már kezdhetett. Te már nem láttad a többszáz főt foglalkoztató gyárak végtelen sorát a váci úton, amelyeknek a kapujában mindig kint volt a tábla, hogy "Felveszünk..." és alá kis becsúsztatható szalagokon: "tímárt" "takarítónőt" "lakatost" "műszerészt" "targoncást" stb stb. és nem kellett ezekért több lécsős felvételiztetésen gazsulálni, és nem 200 jelentkezőből választottak ki egyet, hanem örültek, ha fel tudták tölteni a létszámot. Te nyilván nem élted meg a nagy lakótelep-építések korát sem, amikor csak azt kellett mondani a tanácsnak: "nekem is kéne egy lakás", és amikor elkészült a vadonatúj, összkomfortos épület, kaptad a kulcsot, és nulla forinttal a zsebedben beköltözhettél, és a lakbér+rezsi kifizetése után még megmaradt a fizetésed fele ételre, italra, könyvre, színházjegyre vagy éppen egy sramlizenés kiskocsmára. Őszintén sajnállak téged is, meg mindenkit, aki ezt a világot nem ismerhette meg, és azt hiszi, hogy a szocializmus arról szólt, hogy mindenki nyomorúságos körülmények között, üres gyomorral rettegett, hogy mikor jön érte Szása a davaj-gitárral hogy málenkij rabótra vigye Szibériába, amiért előző nap nem tapsolt elég hangosan a párttitkárnak. Ezeket a tévhiteket csak azért terjesztik folyamatosan a kortárs politikusok, hogy a saját despotikus rendszerüket jó színben tüntethessék fel. A hétköznapi valóság minden hibájával együtt is nagyon kellemes és élhető volt, sokért nem adnám, ha minden újra olyan lenne, mint régen.

Jurganov 2010.08.17. 12:00:17

@Horizont: sok minden írhatnék, de felesleges lenne. nem érted amit írok-mert nem akarod érteni. csak annyit fűznék hozzá, hogy bármennyire is hiszel abban az álomvilágban amiben élsz, ha valaki valamit ír, olvasd el először, majd másodszor és csak utána reagálj. mint pl a "hogy amikor kiröhögöd a kisebbet mert elveszik tőle amije van,előbb-utóbb elfogynak és utána már TE leszel a tápláléklánc legalján" ami válasz volt a te sértő "Óh ti férfiruhában megbúvó Teréz anyák amikor aggódtok a szegényekért, hajléktalanokért, munkanélküliekért, kisnyugdíjasokért. " megjegyzésedre, nem arról szól, hogy te személyesen, az utcán járkálva a térded csapkodva röhögsz ki mindenkit aki szegényebb nálad, hanem arról, hogy amennyiben te elnézed (elfogadod, nem emeled fel ellene a szavad) azt, hogy a nálad gyengébbeket megeszik az erősebbek-akkor bizony egy idő után elfogynak, és te leszel aki a leggyengébbé válik. és akkor már hiába fáj, hogy épp téged esznek és senkit sem érdekel.

Horizont 2010.08.17. 17:01:02

@Jurganov: Én is sok mindent írhatnék neked, de feleslegesnek érzem én is, mert kommunikációs probléma áll fenn köztünk. Az írás annyira félreérthető, ebből a nyúlfarknyi kommentből mindenki azt szűr ki amit csak akar, én is írhatnám, hogy te sem akarod érteni amit kell. De én veled ellentétben nem oktatlak ki. Azon csak mosolygok, hogy azt írod én álomvilágban élek:) Abból már bő nyállal kinőttem:) Amúgy milyenre gondolsz? Milyen álomra?? Azt is csípem amikor a másik TUDJA, hogy én mit értek valami alatt és mire gondolok.És meg is mondja! Kissé aláértékelsz nem gondolod? Tényleg elképesztő ahogy ezt a szegénységkérdést megközelítve te fixen tudod 1 mondatomból (Teréz anyás), hogyan is állok ehhez és hogyan is élek. Nem emelem fel a szavam? Honnan tudod? És te hol, hogyan emeled fel a szavad?
Két dolog a lényeg nálad: egyik, hogy te sem érted amiről én írok, a másik, hogy te sértőnek találod az én mondataimat, de a magadét nem. Én meg azokat találom annak. 1:1 :)
Rossz helyen kopogtatsz!Nem most jöttem le a falvédőről, megéltem már egy - két dolgot!
Nem engem kell meggyőznöd én tudom a valót.....de te vajon biztosan tudod-e?

Daihelyon 2010.08.17. 18:05:32

@csernaja obca:

Finom leszek és nőis:
Te tényleg nagyon hülye vagy.

Kész. Ennyi hülyeséget összehordani és még hinni is benne.

Tudod mi az a rejtett munkanélküliség? Mert én tudom mi az a KMK. Úgy el vagy tájolva, hogy kevered északot déllel.

Te engem ne sajnálj. Sajnállak én téged, mert olyan hülye vagy, hogy megbontod lassan a tér-idő-t.

2010.08.17. 20:41:50

@Daihelyon: Tudom mi a rejtett munkanélküliség. Amikor a fél ország közalkalmazott vagy biztonsági őr. ;-) De a szocializmus nem ilyen volt! Munkaerőhiány volt. Munka az volt orrvérzésig, nem volt ritka egyáltalán, hogy valaki miután lehúzta a gyárban a nyolc óráját, magántaxizott a wartburgjával éjfélig, avagy pulóvert kötött nagy csattogó kötőgépekkel, vagy kötözgette a paradicsompalántákat a fóliasátorban. Nem volt ott semmiféle munkanélküliség, az áruhiány miatt szinte végtelen mennyiségű volt az elvégezhető munka. (Az áruhiány oka meg az volt, hogy a szocialista közgazdászok kínosan ügyeltek a külkereskedelmi mérleg egyensúlyára, vagyis ha nem rendeltek IK-200-as autóbuszt az oroszok, akkor nem volt Szokol rádió sem a Keravillban.)
A mai fiatalok el sem tudják képzelni, milyen volt az, amikor egy vállalkozást beindítani gyakorlatilag kockázatmentes volt, csak ki kellett nézni egy hiánycikket vagy hiány szolgáltatást, és beszerezni vagy megtermelni a biztos piacra. Ma ez a biztos piac nem létezik, mindent úgy kell rátukmálni az emberekre (telemarketing, árubemutatóval egybekötött nyugdíjaskirándulás stb), ráadásul nem is túl fizetőképesek a fogyasztók, mert a rezsivel meg a kajával alapból olyan szinten lehúzzák őket, hogy alig marad ezen felül eltapsolható pénzük. De nem így volt ez a szocializmusban! Akkor a fizetőképes kereslet jelen volt, csak ki kellett elégíteni. Lángossütésből meg szerkezeti lakatos munkákból rózsadombi villákat lehetett összehozni, akkor tényleg igaz volt, hogy csak az nem tollasodott meg, aki lusta volt hozzá.

Kristl 2010.08.18. 18:30:52

@csernaja obca:
Igen. Az egyik "családi mese" ugye. A másik meg az objektivitást megtestesítő személytől jövő színtiszta valóság-esszencia, ami tartalmazza az elmúlt évek minden tapasztalatát. :]
Na ezért tényleg nem érdemes "ütköztetni". Mivel egy nézőpontból bármit lehet süketelni a hallgatóság egy része úgyse élt benne.
Kár hogy az adott kor emlékei nem téged igazolnak. Most több lenne nekünk egy álommal, egy boldog aranykorral ahova visszavágynánk...
Nem pedig egyike lenne történelmünk máig begyógyítatlan sérüléseinek.

2010.08.18. 21:45:41

@Kristl: Ha olyan überszar volt a szocializmus, akkor szerinted miért rohantak 94-ben hanyatt-homlok Hornra szavazni az emberek? ;-) Az adott kor emlékei nagyon is engem igazolnak, ha a kortárs média és közírók nem is... de hát róluk tudjuk, kifélék-mifélék. E mellett egyéni tragédiákat föl lehet hánytorgatni... hát kérem, mondj egy rendszert a háromezer éves írott történelmünkből, amelyikben ne lehetne ilyesmire rámutatni! Mindegyikben van. Ami nem mindegy, az a MÉRTÉK. Az nem mindegy, hogy egy rendszerben 600.000 zsidót indítanak el az auswitzi gázkamrák felé, vagy 1500 izgága alakot helyeznek el ideiglenesen egy munkaterápiás intézetben, meg ilyesmi. Az egyéni példálózásnak semmi értelme nincsen, éppen úgy nem lehet az alapján megítélni egy rendszert, mint ahogy Magyarország éghajlatát sem lehet megítélni az augusztus 18-a 21 órai időjárás alapján. Az összeségét kell vizsgálni. És összeségében nem volt rossz a rendszer, mindenkinek megvolt mindene a kor színvonalán.

Kicsit Karcos 2010.08.18. 22:51:00

@csernaja obca: a hatszázezer zsidót nem "oświęcimi gázkamrák" felé indították el, hanem ugyanúgy deportálták, mint kommunista barátaid pár évre rá kb. ugyanannyi magyart és németet. El a fenébe, de nem a biztos halálba. A biztos halál az azonnali kivégzés, nem a deportálás, ebben pedig élen jártak pártfogoltjaid. Horthy például a legnagyobb politikai gazembereket sem végeztette ki, pl. Rákosit sem, ebben is különböztek védenceidtől.

Hornékra azért szavaztak 1994-ben a zemberek, mert Antallék eljátszották a történelmi esélyt, kevesen akartak tovább kísérletezni, és a nagy többség elhitte a szociknak, hogy megváltoztak, és már nem emberevők (Hornék - ellentétben Gyurcsányiékkal - tényleg nem voltak azok, de jópár ősbűnt ők is elkövettek).

Ha megteszik Antallék, amit megígértek - gondolok itt elsősorban a nagytakarításra -, újráztak volna, a komcsik meg eltűnnek a picsába vagy 20 évre.

Kicsit Karcos 2010.08.18. 23:06:04

Aki nem látta volna akkor, vagy újra megnézné:

Kónya Imre és Pető Iván vitája az igazságtételről:

www.youtube.com/watch?v=1oPouzLuKgs
www.youtube.com/watch?v=UQq_164Z6m0

Kötelező!

2010.08.19. 08:41:24

@Kicsit Karcos: Jól értem? Szerinted azért szavaztak az emberek Hornra, mert tőle várták azt a politikai tisztogatást, amit Antall nem végzett el? XD Horn, aki maga is pufajkás volt, aligha igért valaha is ilyesmit. Nem, picim, egyszerűen ócska volt nekik a kapitalizmus, és szerették volna visszacsinálni az egészet. És ez a kívánság azóta is masszívan jelent van a társadalom azon részében, akiknek van összehasonlítási alapuk... csak ezek az emberek már öregek, betegek, és egyre fogynak. A fiataloknak meg egyszerűen nincs reális képük a szocialista hétköznapokról, és arra nem veszik a fáradságot, hogy utána nézzenek, csak bégetik a hülyeséget, hogy a mutyikapitalizmus a lehető legjobb rendszer a világon.

RobÚr 2010.08.20. 08:29:50

@csernaja obca:
Érdekes hozzászólás.
Tehát ha kevesebbet kapsz a munkáért, mint amit lopással meg tudsz szerezni, akkor lopj, mert különben hülye vagy?
Érthető a logikád, de gondolom te sem szeretnél olyan országban élni, ahol mindenki így gondolkozik.
De valóban, nem a cigány tehet róla, hogy lopni könnyebb és még büntetés sem jár érte, hanem az állam és a rendőrség.
És ez a csatornafedeles zsukos példa egy nagy kalap szar.
Dolgozz 8 (vagy mostanság 12-16) órát egyfolytában a szalag mellett, vagy basszál fel a zsukra egy 30 kilós csatornafedelet egyszer!
Ha pedig nem látsz háztáji kerteket, lehet, hogy rosszfelé keresed őket.
Tudod nem csak szedegből és környékéből áll Magyarország.
Az alföldön minden kis falu tele van fóliákkal kiskertekkel.

2010.08.20. 12:38:04

@RobÚr: Éhbérért csak a hülye dolgozik. Aki viszont nem dolgozik, annak is meg kell élnie valamiből. Az elszegényedett, bekorlátozott mozgásterű tömegek számára nem okoz morális válságot, hogy nyomoruk okozójától, a kapitalista mágnásokat támogató államtól lopjanak. Kérem: az osztálytársadalom kitermeli az osztályharcot is, nem kell ezen csodálkozni. A társadalmi szolidaritás alapja a tele has, a saját létfenntartása mindenkinek mindennél fontosabb.Próbáltál már három-négy gyerekes családot fenntartani hetvenbruttóból? Szerinted lehetséges ez? Most, amikor az egy emberre számolt létminimum 78e Ft? Adtál már el paradicsomot 3Ft/kg-ért, hogy ne rohadjon rád, és láttad viszont a közértben 600-ért? Nem kell azon csodálkozni, ha a cigányok lopni mennek. Majd ha lessz elég munka, és a munkáért lesz tisztességes bér, akkor majd nem mennek. Addig pedig: minél jobban szorítják a kapitalisták a markukat, annál több fog kiperegni az ujjaik között.

Horizont 2010.08.20. 15:12:00

@csernaja obca:
Nem csak csodálkozunk ha a cigányok lopni mennek hanem fel vagyunk háborodva!!!
Mások lopásáért is természetesen!
"minél jobban szorítják a kapitalisták a markukat, annál több fog kiperegni az ujjaik között. "
Az élet nem ezt mutatja....
"Éhbérért csak a hülye dolgozik." Ezt meg egyenesen kikérem azok nevében akik több műszakban dolgoznak vidéken 100 ezer alatt! Mert csak ez a lehetőségük van és inkább dolgozni járnak mint lopni!!!!

2010.08.20. 17:44:18

@Horizont: Akkor dolgozzatok éhbérért, ha nektek ez az életszínvonal megfelel, csak tessék. Ti tartjátok fenn ezt a despotikus rendszert. A cigányok fölül emelkedtek rajta, és szerintem jól tették. Ha egy kicsit félre tudnátok tenni a gyűlölködést meg az irigykedést, lehetne ezt együtt is csinálni, de ti nem! Örültök a 70 bruttótoknak, és igyekeztek mindenki mást is visszahúzni a ti szintetekre. Hülye balekok vagytok, mint azok, akikkel a kitelepítéskor saját pénzükön vetették meg a szögesdrótot a népboltban, és ők maguk építették meg a kerítést belőle, ahova aztán bezárták őket. Birka nép! Sose legyen több pénzetek, mint ami most van, nézzétek csak a providentre vett tévében hogy a tőkés burzsoázia hogy fényűzi el, amiért ti dolgoztatok meg, és közben hallgassátok, hogy bömböl az unokátok éhségében! Akkor majd büszkék lehettek magatokra, hogy nem loptátok el a kanálist.

Horizont 2010.08.20. 19:51:13

@csernaja obca: Te beittál? Mert hihetetlen ez a sok ökörség amit össze-vissza irkálsz!
Szerinted ha valaki a végzettsége, lakóhelye, szerencsétlensége okán olyan helyen dolgozik ahol igen a kevés a fizetése akkor az elégedett ezzel? Örül neki?? Esetleg a felelősségérzetük erőteljes mert családjuk van és semmiképp nem akarnak munkanélküliek lenni esetleg segélyre ácsingózni.
"cigányok fölül emelkedtek rajta" Hát most valami igazán rondát akartam írni, de nem teszem. Komoly kuszaság van a fejedben, lelkedben. Nem vagy te a Munkáspárt tagja???? Más magyarázat nincs.
Ja a kanálist nem lehet ellopni, legfeljebb a tetejét:DDDDD

2010.08.20. 20:03:29

@Horizont: Aki nem lázad, azt letapossák. A tőkés haszna a munkás ki nem fizetett munkabére. Ez a kapitalizmus törvénye. Egy sem fogja megvonni a mindennapi betevő lazackaviárt a szájától, ameddig nem kényszerítik rá. A kapitalizmus szervezett munkásság nélkül egy elviselhetetlen kizsákmányolás. És ezért mindenki egyénileg felelős, aki nem vesz részt a munkásmozgalomban. Megalkuvó tutyimutyik, mit féltek lázadni? Mi van akkor, ha munkanélküliek lesztek? Négyet fordultok az ócskavassal, és megvan ugyanaz a pénz, amiért most egy hónapig güriztek és gazsuláltok a mocskos tőkepénzeseknek! Csak a láncaitokat veszíthetitek, nem látjátok? Ameddig a hetven bruttós állásokért is egymást ölitek, semmi sem fog megváltozni, ezt garantálom! Ezt a mocskos kapitalizmust el kell söpörni! Elvtársak! LÁZADÁS!

Horizont 2010.08.20. 20:09:11

@csernaja obca:
Hehehehehehehhehehehehehehehehehehehehehehe.....
Phej.....
( a férjem aggódva nézett be, mert annyira röhögtem nem bírtam abbahagyni )
Hé te Rákosi pajtás kimaradt ....:)))

Donna (Cara)mba 2010.08.20. 21:22:49

@Horizont: Neked határtalan türelmed van:)))
Jó a te férjednek, az enyém biztosan irigyelné. Én nem tudok ilyen türelemmel, ráadásul még derüsen is magyarázgatni valakinek, akit úgyse lehet eltéríteni a bejáratott ész-vágányáról:)
Egy vérbeli pedagógus veszett el benned:(

2010.08.20. 22:04:56

@Donna (Cara)mba: Kár, hogy amit magyaráz, az hülyeség. Nem kell beletörődni a nyomorba. Aki beletörődik a nyomorba, annak a nyomor lesz az osztályrésze egész hátralévő életében! Rengeteg út van a kitörésre, kivándorlás, vállalkozás, bűnözés, forradalomcsinálás... aki megragad a 70 bruttóban, az maga választotta a sorsát, ne panaszkodjon!

Donna (Cara)mba 2010.08.20. 22:23:48

@csernaja obca: Nem tudok rajtad eligazodni, de nem baj.
A nem mindent elfogadni elvvel egyetértek.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.20. 22:37:06

@csernaja obca:

csernaja "Akkor dolgozzatok éhbérért, ha nektek ez az életszínvonal megfelel, csak tessék. Ti tartjátok fenn ezt a despotikus rendszert. A cigányok fölül emelkedtek rajta, és szerintem jól tették."

azaz lopnak v segélybűl élnek többnyire.

szóval azt javallod h mi se szolgáljuk ku ezt a despotikus rendszert, emelkedjünk mi is fölül rajta ....AZAZ .. mi is mennyünk lopni

és így jönne létre ideális esetben a 10 milla főállású tolvaj országa...
fasza mint vmi elbaszott bartelkereskedelem, mindenki lop mindenkitől
és senki sem dolgozik ...

odabasssz
nekemmm teccik ...

nemzetközi színten lehetne ezt elősegíteni egy kis atomháborúval és nukleáris téllel
a túlélők meg egymást falnák fel és lopkodnának műlábakat meg gemkapcsokat és benzint, stb stb ...

brave new world (huxley, ugye)

guma 2010.08.20. 22:41:18

@csernaja obca:

Sajnálom, hogy kicsit nem gondoltad át jobban mondanivalód, ami alapigazságot tartalmaz, de roppant felületes, irritáló avítt propaganda szöveggel öntetted nyakon.

Kicsit tanulmányozd az északi (nyugati) munkás összefogás - szakszervezet keletkezését, működését. Akkor nyilvánvaló lesz, hogy soha nem a lopásra ösztönöztek, szolidaritásuk nem ebből fakadt! Ezért erősek.

Nálunk kicsit más a helyzet (mi nem tanultunk nyelveket, ma is nehéz lásd a ki nem adott diplomákat), kivándorolni sok milliós tartozással (lakás) nem fog senki, vállalkozni mire, szaktudás és tőke nélkül (ezer szám dőlnek be ma is).

Tudod amit a svédeknél tanultam (szakszervezet, szociális vonalon) azt nem győzőm mesélni évek óta, de ahhoz gondolkodni kell, de nem úgy ahogy te.
Lázítani meg nem érdemes senkit amíg szervezettség, összefogás világos cél nincs mert akkor csak gyújtogatás és más hülye "buli" lesz

guma 2010.08.20. 22:44:42

@Horizont: @Donna (Cara)mba:

Szerintem csak nagyon fiatal lehet, az a láng lelkű idealista (és ebből sokszor komoly baj keletkezett már a világban).

Horizont 2010.08.21. 00:09:54

@csernaja obca: "Kár, hogy amit magyaráz, az hülyeség" Ezt rólam írtad! Hát pajtikám nagyon melléfogsz velem! Veled ellentétben én bevallom hány éves vagyok. Ebből kifolyólag tudhatod (ha érdekelne egy kommentelő is saját magadon kívül), hogy elég sok évet éltem a szocializmusban is, nagyon szegény családból indultam, tudom mi az összefogás, szolidaritás, munkásosztály, egy a jelszónk a béke, egy az utunk, egyenlőség, testvériség, disszidálás, disszidensek,szakszervezet, népfront, párt 800 ezer taggal, hazaszeretet, a jövőbe vetett hit, biztonságérzet és még sorolhatnám vég nélkül azt amiben éltünk, amiben fiatalok voltunk, amiben családot alapítottunk, amiben akkor per pillanat hittünk, vagyis az életünket. Összetudom hasonlítani a mostani évekkel. A világ elhaladt, átalakult, van amiben jó irányban és van amiben rossz az út, meg is öregedtünk. Sok mindent képtelen vagy belátni, akkora baromságokat vagy képes leírni. Vérlázító szemétségnek tartom amit és ahogy az egyszerű kisemberekről írsz akik ma is melósok és alacsony fizetésért húzzák az igát, tisztességgel. Aljasság tőled, hogy a kapitalizmus meglétét pont az ő nyakukba varrod!
"Nem kell beletörődni a nyomorba" Honnan tudod, hogy kinek mi a nyomor? Ha valaki mindent be tud fizetni és enni is tud az egyik embernek maga a mennyország (ha tudja a lehetőségeit vagy a korlátait) a másiknak maga a nyomor. Te melyikhez tartozol? Internetező nyomorgókhoz?? Mert neked állandóan az anyagi javak körül forog az agyad.Neked itt kezdődik és végződik minden!!
"Rengeteg út van a kitörésre" Nosza törjél már ki a magad alkotta falaid mögül. Tippem, hogy te egy gazdagságra vágyó, gazdagokat irigylő, nagyon boldogtalan ember vagy, akinek hitele ugyan nincs (büszkén vallottad) de másod sincs! Olyan ami nem mérhető pénzben.

guma 2010.08.21. 01:06:29

@Horizont:

Szuper és kemény válasz! Igaz is. Aki nem élte végig ezt : az nem fogja fel.

Csak tudod ez a fajta szöveg ami jön tőle ez a fiatalok közt (itt a netten is és egy-egy oldalnál igaz más oldali szöveggel) ez napi "fröcsögés". Mindent leverni, mindenkinek neki menni, mindent felborítani, mert a cél szentesíti az eszközt.
Valami elromlott nagyon...

Ezért írtam : nagyon fiatal lehet (ha évek szerint esetleg nem is az)...

blur7 2010.08.21. 07:00:38

@gtigram:
"nagyon fiatal lehet (ha évek szerint esetleg nem is az)"
Azt hiszem, igazad van. Lehet, hogy az érzeli intelligenciájának fejlődése akadt meg. Olvasom 18-20 évesek blogbejegyzéseit (akikhez képest már én is idősnek számítok) és százszor okosabbakat, és ami még fontosabb, bölcsebbeket írnak. Csodálom is őket. Meg ezt az elvakult "szobaforradalmárt" is. Csak az előjel más.

Jurganov 2010.08.21. 08:03:16

@Horizont: ne haragudj, tényleg eléggé jól és ( számomra) humorosan írkálsz, de "Honnan tudod, hogy kinek mi a nyomor? Ha valaki mindent be tud fizetni és enni is tud az egyik embernek maga a mennyország" erre reagálnom kell. gratulálok. ezen még a könnyem is kicsordult olyan jót nevettem. nyilván hiszel benne, hogy egy ember akkor boldog ha annyit keres amennyiből el tud vegetálni, de itt, felénk ez sajna nem teljesen igaz :)
még annyit, hogy lehet szidni cs.o.-t, de azért van igazsága a srácnak :) csak gondolkodni kéne kicsit, nem pedig zsigerből reagálni mindent .

guma 2010.08.21. 09:23:27

@blur7:

Tudom nem szabadna ezt írni és talán nem is a legszerencsésebb kifejezés : de én is így vagyok!

guma 2010.08.21. 09:34:40

@Jurganov:

Nem tisztem védeni, (és nincs is szándékomban) @Horizontot, mert látod alapjait értem a srác mondandójának (és eleinte @Horizont: is így volt) csak az megoldás halmaz amit felkínál nem járható.

(És az is leverte a lécet mikor Rákosit államférfinak kinevezte - tehát valami baj van, és nagy - nagy kuszaság összességében.)

Jurganov 2010.08.21. 12:11:41

@gtigram: az államférfi egy kifejezés, amit illik odatenni egy név mellé, függetlenül attól, hogy te személyesen meg vagy-e elégedve a munkásságával avagy nem. churchill neve után is illik odatenni (és egy "nagy" jelzőt is), holott az élete közel sem makulátlan :).
azért azt is illik figyelembe venni, hogy milyen kontextusban merül fel mondjuk rákosi neve. azt nagy problémának tartom, hogy az érvek helyett itt (is) egyre inkább a személyeskedés lesz a döntő(bár szvsz cs.o. érvelni szokott, függetlenül az álláspontjától). az pedig külön érdekes, hogy vannak akik szerint rákosi nem államférfi, a régi rendszerben csak rossz dolgok történtek és csak félelem uralkodott. tények, valóság nem számít. ez is olyasmi mint a holokauszt. és aki mást mond mint a hivatalos vélemény az ellenség, vagy hülye. a nagy szabadság jegyében.hát na..

Horizont 2010.08.21. 12:31:51

@Jurganov:
Azért annak nagyon örülök, hogy megnevetettetelek látod már ezért megérte:DDD
Így natúr visszaolvasva tényleg félreérthető voltam (ez a fránya "máshogy írom máshogy ejtem" mindig csőbe húz) és valóban úgy tűnik mintha én azt gondolnám, hogy bárki mennyországnak találná a minimum szegénységet. Ha most itt ülnél velem szemtől- szemben nagyon jól eltudnám magyarázni mire gondoltam és igazat is adnál. Mindjárt megpróbálom, csak azért, hogy ne tüntess már fel ennyire hülyének. Mellesleg mindig belém kötsz, ha valamit nem egyértelműen írok le, de azt még egyszer sem írtad, hogy valamiben is igazam van! Ez nagyon rosszul esik:DDDDD
Ezt írtam: "Honnan tudod, hogy kinek mi a nyomor? Ha valaki mindent be tud fizetni és enni is tud az egyik embernek maga a mennyország....." Meglepődnél ha tudnád mennyire értem amit Te és csernaja gondolsz! Mert a kifejtés nálatok se tökéletes, hogy én is kötözködjek:)
Bevallom én nem ilyen nagy magasztos állami szinten tudok gondolkozni (tudok úgy is, de nem akarok mindig) hanem helyi hétköznapi példákon a körülöttem vagy távolabb élők életén.
Tehát, hogy egy egyszerű példával érzékeltessem mire is gondoltam. Mielőtt még az ebédedet se tudod megenni a nagy röhögéstől:) Most a segélyből élőket vegyük ki ebből.
Tehát adva van vidéken egy egyszerű, egészséges gondolkozású 45-50 körüli házaspár. Ne bogarásszuk miért de csak 8 általánosuk van. Dolgoznak is, a városba egy gyárba hordják őket busszal, 3 műszakba. A nő 80 a férje 90 nettót visz haza. Kis veteményeskert, pár csirke, egy disznó. A gyerekeket kiházasították, ahogy illik. Semmi tartalékuk nincs. Nem is tudnak félretenni, de mindent ki tudnak fizetni. Ha tudják melyik "polc" az övéké ebben a világban akkor igen is örülnek ennek az életnek. NEM ELÉGEDETTEK!! Vágynának ők többre is.De a szomszédban a velük egyidős pár szó szerint tengődik, mert a nő beteges, leszázalékolt, a férj régóta munkanélküli és (ezért) iszik, kikapcsolták már a gázt, telefont, villanyt. A kertben méteres gaz, ólak üresek.
Na ha átnéz a kerítésen az előző pár nem érezheti mennyországban magát?? A keretein belül?
De mondhatnám azt is aki tavaly Balin nyaralt, és most a vállalkozása küzd és idén "csak" a Horvát tengerpartra jutott el, és mindenkinek sír, hogy ez már itt a nyomor kérem szépen:(( Lehet nagyon földhözragadt vagyok a ti fennkölt eszmefuttatásotokhoz képest, de én mindent az embereken keresztül nézek. Természetesen tényleg vannak olyanok akik nem érdemlik meg és nyomorognak.
Te nyomatod a liberális (lejáratódott) eszméket, csernaja obca meg ilyen Munkáspárti fillinggel jön és mind a ketten mást olvastok ki abból amit írok. Persze van sok igazság mind a kettőtök kommentjeiben, ahogy az enyémében is.... akad:)
Nem sikerült rövid lennem:DDDD

guma 2010.08.21. 12:36:18

@Jurganov:

Szép napot neked. (valamit megnézve jöttem vissza, mert most nincs időm, ezért most csak ennyit!)
Ha így nézed igazad van! Sőt sok igazság van példádban, érvedben.

cs,o valóban érvelni szokott, és ha figyeltél vele a vita sosem volt személyeskedés. Azonban most stílusával, érvével
"Hülye balekok vagytok, mint azok, akikkel a kitelepítéskor saját pénzükön vetették meg a szögesdrótot a népboltban, és ők maguk építették meg a kerítést belőle, ahova aztán bezárták őket. Birka nép! Sose legyen több pénzetek, mint ami most van, nézzétek csak a providentre vett tévében ..."
sajnos nálam azt a határt lépte át aminek végkifejletét tapasztaltad.
A régi rendszerben nagyon sok jó dolog történt (pl. mai vezetőink zöme sose végezhetett volna felsőbb sulit), én és pl a tsz tagok nekik köszönhetik a nyugdíjat ami a világon egyedül álló! Nem sorolom, nincs időm most. De beszélgethettünk még erről.

Jurganov 2010.08.21. 13:57:28

@Horizont: ez most tetszik, igazat is adok ebben neked. aki elégedett az életével az boldog, függetlenül a körülményektől. tudom, értem. a köztünk levő nézetkülönbség talán arra vezethető vissza, hogy öreg vagyok és nem igazán tudom/akarom magamévá tenni a mai " csak én, legázolni mindenkit" filozófiát. az emberek egy része ki van békülve vele, érti a lényegét, teszi a dolgát. sajnos a nagy kapitalista eszmeiségben annyi a logikai bakugrás ( legalábbis nálam-és még senki nem tudta megmagyarázni), hogy nem is akarom megérteni.

@gtigram: értem. azért ugye ennek volt előzménye is, nem csak úgy " in medias res".

Horizont 2010.08.21. 14:41:58

@Jurganov: Hurrá, éljen:) Igazat adtál és még tetszett is.Na jobb érzéssel megyek mosogatni is:)
Na komolyra fordítva szót. Én is öreg vagyok és én nem is akarom magamévá tenni a mai filozófiát! Szenvedek is éppen eleget ettől a mai elanyagiasodott világtól ahol nincs már más érték csak a pénz. Ahol látom kik érvényesülnek, és akik érvényesültek azok hogyan élnek. Lehet, hogy ez kapitalizmus nélkül is idáig fajult volna. Én egy liba vagyok, mert szeretném szeretni az életet, szeretném szeretni az embereket, szeretnék "felnézni" azokra akik feljebb vannak mint én, és szeretném ha engem is szeretnének az emberek. E helyett körbe nézek és mit látok? A sok szart (már bocs). Én a magam "polcán" jól teszem a dolgom és nyugodtan tiszta szívvel nézek bele abba a bizonyos tükörbe. Ennél többet a magam szintjén többet nem tehetek.......Ez az egy életem van (amennyi még van) nem engedhetem, hogy tönkretegyék! Javításra nem lenne esélyem se időm.....

2010.08.21. 19:18:18

@Horizont: Már megint személyes síkra akarod terelni a beszélgetést. Csakhogy engem nem érdekel az önvallomásod, és nem is óhajtok ilyet tenni, hogy aztán itt csámcsoghassatok rajta, amikor nem tudtok belekötni abba, amit mondok. Én nem személyekről beszélek, hanem történelemről és társadalmi elvekről, olyan abszolútumokról, amihez se a te, se az én, se Gipsz Jakab kortárs proletár személyiségjegyeinek a világon semmi köze nincsen. A kapitalizmus pedig magától megdőlni nem fog, azt az orosz munkásoknak fáradságos munkával kellett megdöntenie, majd az intervenció során komoly véráldozat árán megvédelmeznie! És ez, de csakis ez az eseménysorozat vezetett el a nyugati mintájú un. "jóléti kapitalizmus" kialakulásához, hiszen a hidegháború során valós és állandó veszélye állt fenn annak, hogy a Szovjetúnió "exportálja a forradalmat." Na most a szocialista blokk a már ismert körülmények között beleroppant gazdaságilag a fegyverkezési harcba, politikailag megszűnt, és lám, azonnal megkezdődött a visszarendeződés, a nyugati kormányok elkezdték az ötven éve kiharcolt munkásmozgalmi vívmányokat nyirbálni úgy a posztkommunista országokban, mint saját törvénykezésükben, az usa elkezdte a Közel-Kelet gyarmatosítását, és legújabban a "válság" címén leplezetlen nyomorba döntés kezdődött. Ezeket a folyamatokat csak egyféleképpen lehet megállítani: ahogy Lenin csinálta. Maguktól nem fognak megfordulni, és mindenki, aki elvtelenül kiszolgálja a despotikus rendszert, saját osztályának ver be egy-egy koporsószeget pillanatnyi előnyökért, szégyellhetik magukat, árulók ők.

@gtigram: Kapitalistától lopni nem bűn. Ha az állam elvtelenül kiszolgálja a kapitalista érdekeket (IMF, EU stb), akkor az államtól lopni sem bűn. Különben is, ha az állam belekotorhat a polgára zsebébe, de könyékig ám, akkor a polgára miért ne kotorhatna bele az állam zsebébe? Nincs a kapitalista államnak olyan morális fölénye, ami alapján elítélhetné azon polgárát, aki elemel egy csatornafedőt, hogy ne dögöjjön éhen. Egy nyelvet megtanulni fél év meg egy kis elszánás kérdése, lehet, hogy szakmai középfok-C nem lesz belőle a diplomaosztóra, de annyit felszed magára az ember, amivel elboldogul külföldön. Sokmilliós tartozással a legkönnyebb kivándorolni, az tiszta nyereség. A tehermentes ingatlan az már nagyobb lekötöttség, nehezebben szánja rá magát az ember, hogy eladja... de egy kivándorlás amúgy sem könnyű műfaj, újra kell tanulni nem csak a nyelvet, hanem a szokásokat, törvényeket, hivatalos ügymeneteket, új barátokat, új állást, új lakhelyet kell szerezni, no szóval igazán nem egyszerű dolog. Hogy mégis tömegesen disszidálnak az emberek, jól mutatja, hogy mekkora perspektívát, mekkora életteret tud kínálni az egyénnek ez a szép új kapitalista világ.

@szorokin: Igenis azt javaslom, hogy a munkások zárják össze soraikat, és röhögjék körbe a bejelentés nélküli éhbéres állásajánlatokat, mert ez az igazi lopás, nem a vindóz lemásolása. A tőkések _ellopják_ a munkások által termelt értékek profitját, és nekik csak a bekerülési költséget (szűkre méretezett létminimumot) fizetik. Aki így tesz, annak semmilyen morális alapja nincsen megbírálni azt a cigányt, aki az éj leple alatt lelopja a luxuskocsijáról a kerekeket. ;-) Egy idő után pedig úgyis tisztességes bért fog fizetni, ha termelni akar, vagy eladja az üzemet, és másutt próbál hiénázni. Persze sokkal reálisabb megoldás lenne, ha a kormány újra bevezetné a tisztességtelen haszon fogalmát, tisztességes megélhetést nyújtó mértékre emelné a minimálbért, esetleg bevezetné mellé a maximálbér fogalmát is, de a kapitalista kormányok ezt 20 éve nem hajlandóak megtenni, hát itt az ideje, hogy lesúlytson a munkásököl. Ha pedig a munkásököl nem súlyt, akkor saját magának köszönheti sorsát. Aki nem áll ki még a saját önző érdekeiért sem, az igazán nem értem, hogy miben bízik? 8-o

Horizont 2010.08.21. 19:43:04

@csernaja obca: Én csak lesek ki a fejemből már bocs!:(((((
Csak annyit, hogy nem tudom magam kivonni a személyes élményeim és az életem alól, már bocs. Nem vagyok se politológus,se történész, se érzelem nélküli történelmi robot, hanem hús-vér ember. Ezért mi soha nem fogunk egyet beszélni. A másik: te mégis milyen munkásosztályról beszélsz állandóan? Ébredj már fel hé olyan már nincs. Se munkás, se osztály, se munkásököl, se szakszervezetük. Vannak melósok szó se róla de nem munkásosztály:)
Attól, hogy más lop és hülye nekem nem kell lopnom és hülyének lennem. Nem leszek felmentve ezért. (magam előtt semmiképp)
"kormány újra bevezetné a tisztességtelen haszon fogalmát," Nem fogja.

"Kapitalistától lopni nem bűn"
"az államtól lopni sem bűn" Na látod ezt sokan így látják és ezt is teszik, meg is van az eredménye.
Bevallom, innen feladom a veled való párbajt. Annyira hajmeresztő amiket írsz, hogy beleroggyanok itt:)) A való életben sem szeretek olyanokkal még beszélgetni se akik érzelem nélküli robotok és nem vesznek emberszámba.Inkább kikerülöm őket, meggyőzni úgyis lehetetlen:)) Szép estét.

Horizont 2010.08.21. 19:44:21

Csóközön a blogmotornak:)

Jurganov 2010.08.21. 19:52:12

@csernaja obca: igaz. utópisztikus, de nagyon igaz. persze nem fogják/juk megtenni, hiszen 2 forint órabéremelésért eladják/juk a saját anyánkat is-pont ezért működik a rendszer.

Horizont 2010.08.21. 20:08:24

@Jurganov: A kétforintost már kivonták a forgalomból:DDD

blur7 2010.08.21. 20:10:22

@Jurganov: Olyanokkal szemben állva kritizáljátok a kaptalizmust, akik talán ugyanolyan komoly kritikusai (és még talán komolyabb elszenvedői) neki, mint ti (mégha nincs is egyetértés tökéletesen a kritika irányában). Ehelyett sokkal építőbb lenne, ha a azonos vélemények felismerése után arról beszélgetnétek, hogy milyen lehetséges megoldások vannak számos bajunkra (néhány lehetőség felmerült, de a személyeskedés háttérbe szorította sajnos). Legyen társadalomkritika, de legyen konstruktív!

guma 2010.08.21. 20:22:43

@csernaja obca:

Miről beszélsz : Törvényen kívül helyezem magam?
(Arról nem beszélve hogy "luxuskocsi" tulajának az az egyetlen ki sem fizetett vagyona, mert az igazán módos nem utcán tárol!)

Ezt 89 előtt fejlesztettük tökélyre az országban : ami nincs lebetonozva és állami az a miénk és haza vihetjük. Politikusaink is akkor szocializálódtak és merítenek a közösből, az államiból!

Sok milliós tartozással családdal nem lehet vándorolni, csak szólóban, és vagy megmarad a család vagy nem.

Nem folytatom. Egyszerűen nem értelek, amikor szolidarásról beszélsz és összefogásról azt soha sehol nem dühvel építették fel hanem ésszel, érvvel, baráti beszélgetéssel, példával és aztán léptek de kezdetben mindig a törvény keretei között (persze nem diktaturában), különben mint a vörös brigádnak csak börtönbe vezet az út!

Bocs, de most semmivel nem értek egyet, mert nagyon rossz a következtetésed az útról.

Horizont 2010.08.21. 20:59:47

@gtigram:
Emlékszem akkor kezdett lazulni a szocializmus ölelése, amikor bejöttek a :
gebin, maszek, fusi, GMK, VGMK, Pjt .
És akkortól kezdődött amit írtál: " ami nincs lebetonozva és állami az a miénk és haza vihetjük "
Ez szépen át is került a kapitalizmusunkba is:)

guma 2010.08.21. 21:37:46

@Horizont:

A TSZ se hagyd ki, mert még amerikai szociológusok is idejártak csodálni a háztájit és mellék üzem ágakat(vetőmag, kisállat, gép és azok alkatrése gazdagította a falut. (Előbb indult különben : minden nagy gyár építés környékén hirtelen gomba módra nőttek a családi házak soha nem látott mennyiségben a városokban:)

2010.08.21. 21:45:24

@Horizont: Rendkívül sajnálatos, ha nem vagy képes objektív értékítéletre, de azzal, hogy ezzel a fogyatékosságoddal tisztába kerültél, már megtetted az első lépést az okosodás felé vezető úton. Érzelmi alapon nem lehet racionális rendszert építeni, márpedig a racionalitás és a következetesség a kiszámíthatóság és tervezhetőség bölcsője. Az érzelmi politizálás és racionális politizálás antagonisztikus ellentétéről már született egy örökbecsű tanmese: Szathmáry Sándor Kazohinia c. könyve, ajánlom figyelmedbe, ingyen letölthető a MEK-ből.

@Jurganov: Jól ráéreztél, pontosan az önzés az egésznek a megrontója. A mi vállalatunknál is megvan, hárman dolgozunk az osztályon, mindannyiunknak fillérre egyenlő a fizetése. Néhány hete felvetettem, hogy kérjünk emelést közösen, hiszen egyformán súlyt a kizsákmányolás, és annak azért nagyobb hatása van, ha hárman egyszerre fejezzük ki elégedetlenségünket. Naná, hogy a másik kettő nem volt benne! Én még nagyon új vagyok itt, mondta az egyik, nekem már csak fél évem van a nyugdíjig, leszarom, mondta a másik. Szégyen szemre egyedül kellett beszélnem a góréval, és közben biztos azt gondolta: "dehogy emelek, ha kilép, majd a másik kettő megcsinálja a munkáját addig, amíg találok a helyére egy új balekot." És ugyanezt fogja gondolni akkor is, ha egy hónap múlva odasündörög az egyik is hozzá, és az lesz a szöveg fél év múlva is a felvételiztetésnél a jelentkezőknek, hogy itt mindenki ugyanazt a bért kapja, az ennyi, kell? Nem kell? Egységben van az erő, de nincs egység, még ilyen mikroméretben sem. Ezért működik a rendszer. Ezért lehet megcsinálni azt, hogy itt az esztergomi Suzukiban egy szalagmunkás keres 100e-t, ha meg átmegy a sengeni határon a Steyer-Puchba, akkor ott ugyanazért a kalapácsütésért kap 400e-t, pedig se szebb, se okosabb nem lett - csak a szomszéd államban tudják, hogy aki azt akarja, hogy a tehén tejeljen, annak etetnie is kell.

@blur7: Én úgy vettem észre, hogy a kapitalizmussal szemben kevesen fogalmaznak meg őszinte elvi kritikát. Legtöbben pusztán a saját, kapitalista társadalomban betöltött szerepükkel, helyükkel, elért eredményeikkel szemben elégedetlenek. És ez a kettő nem ugyanaz! Én az egész rendszer alaptermészetét, az ember ember általi kizsákmányolását vetem el, míg vitapartnereim az egyenlőtlenséget többnyire normálisnak tekintik, az alsóbb néposztályokkal semmiféle azonosságot nem vállalnak, és felfele köpködnek - ami persze azonnal vissza is hull a saját fejükre.

@gtigram: Bizony, néha törvényen kívül kell helyeznie magát az embernek ahhoz, hogy ember maradhasson. Egy felmenőm példul a zsidó haverját bújtatta a víkendházában a nyilas-rémuralom alatt. Törvény volt rá, hogy az illetőt el kell vinni auswitzba és elgázosítani, de a rokon ezt a törvényt természetellenesnek, amorálisnak találta, és ezért fölé helyezte magát. De említhetném a természeti kincsek kisajátítását is. Hogy egy egerszalóki gyógyfürdőt csak úgy körbe kerítheti egy ki tudja honnan szalajtott tőkés konzorcium, és a továbbiakban csak csengő aranytallérokért mehetsz oda, nem egyéb, mint a természet önzetlen adományának, a gyógyvíznek az ellopása a rászorulóktól. Ha a törvény ehhez asszisztál, akkor az egy tolvaj törvény, le vele! A kapitalista törvényhozás szereptévesztésben van, amikor azt hiszi, hogy a nagytőke érdekeit kell kiszolgálnia az állampolgárokkal szemben. Pont fordítva! Éppen ellenpontoznia kellene a tőkepénzesek hatalom- és bírvágyát az állampolgárok érdekében! Pont erről szólna a társadalmi szerződés. De itt valami teljesen más történik. Valami, amit úgy hívnak, eredeti tőkefelhalmozás. A Hatalom cinikusan odavetette az amúgy is leharcolt tanácsi blokklakásokat piaci értékük töredékéért "privatizáció" gyanánt, és azt hiszi, ezzel bűnrészessé tette az embereket, és ki mer szólni az ellen, hogy mások meg csilliós üzemeket vettek meg aprópénzért. Hát én merek szólni! És egyre többen leszünk. Napról-napra többen.

Horizont 2010.08.21. 21:56:13

@csernaja obca:
Szóval most megdicsértél, igaz előtte fogyatékosnak tartottál.
Mi van akkor ha én nem akarok racionális rendszert építeni??
És ha én csak érzelmi alapon akarok működni akkor mi van??
Miért kéne mindenkinek úgy gondolkoznia ahogy te?
Most akkor nekem kevesebbnek kéne érezni magam melletted?
Neked én vagyok fogyatékos, nekem meg te:) Szeretem az egyszerű dolgokat:)

guma 2010.08.21. 22:18:24

@csernaja obca:

A stílus maga az ember. Ez pedig sokat nyom a latba, hogy szót érts a kollégákkal! (vagy a blog tagjait hatásod alá vond!)

Én a magam példáját hozom. Férfi üzemben, férfi munka mellett (évekig több műszakban) férfi kollégáim kiálltak a pénzem mellett, hogy annyit kapjak mint ők!
Amikor érdekvédelemről volt szó, hozzám fordultak és segítettem, mert tudtam érvelni és balhé volt mert nem voltam soha párt tag és teljes üzem engem választott javaslatuk helyett. Voltak harcaink. Többségét megnyertük, még 98-ban sem tudtak megtörni minket, pedig hidd el mindent megpróbáltak. És büszke vagyok rá, hogy ma is sokkal többet kapnak az ott dolgozók, mint az országos átlag (lakás, suli támogatás, ebédjegy elsők közt nyugdíj és egészségpénztár, 30%-al nagyobb műszak pótlék, munkaruha (mosás is) zokni, törülköző, szappan, stb) Sőt a nyugdíjasainkat is gondozzuk és nekik is jár ebédjegy (ha kéri), anyagi juttatás, még kirándulni is elvisszük mert alapítványon keresztül a szoc.megállapodás része.

Tehát tudom mit beszélek. és ha igazad is van, mert kilopják alólunk az országot (arról nem beszélve, hogy anno azért volt kevés fizetés, mert abból építették fel a várost - mert az egyik nyereséges vállalt volt a rémhírekkel ellentétbe!) azt is tapasztalom, hogy nem igen teremtünk most semmit ami érték, és eladható nemzetközi szinten. Amíg ez nem változik addig nagyon országosan sem tudsz lépni, mert nincs fedezete a követelésnek. Nem ijesztesz meg senkit. Nincsenek ránk szorulva!

És ne haragudj ezért fejezem be veled ezt a témát, mert így kilátástalan vagdalkozást folytatsz, és oktatsz ki bennünket csak eszmével...

2010.08.21. 22:39:41

@Horizont: Véleményem szerint az érzelmi politizálásnak semmi értelme nincs, az érzelmek ugyanis túl könnyen befolyásolhatók. Lásd az athéni demagógok esetét, akik miatt gyakorlatilag be is szüntették a demokráciát.

@gtigram: Nagy-nagy tévedésben vagy, vannak itt még világszínvonalú eredmények és termékek bőven. Tudok műszaki gumiüzemet, ami a BMW-nek beszállítója, tudok Kft-t, ahol a regensburgi Toshiba laptopgyár selejtjét javítják, világszerte ismert és kedvelt az ArchiCAD építészeti tervező program, szintén magyar termék, olyan triviális dolgokról nem is beszélve, mint Rába, Videoton stb. Rengeteg minden van itt, tavalyi évben 16.672.842.800.000 Ft értékben exportáltunk árut, ebből azért jutna mindenkinek tisztességes bér, ha nem nyúlnák le a burzsujok...

Horizont 2010.08.22. 07:51:44

@csernaja obca: burzsujok....

"Ahol nincsen villanylámpa
gyújtsd a burzsujt gyertyalángra,
ahol nincsen hús a babban
füstölt burzsuj főjjön abban,
ugy biz édes cimborám!

Rossz cipőd nem ér egy füttyöt?
Burzsujszemmel kend a bütyköd;
hát az ablak? vedd a sorját -
gitteld be a burzsuj orrát,
ugy biz édes cimborám!

Hol titkolni kell a harcot,
burzsujbőrbe kösd be Marxot;
ha nem Marxot, akkor inkább
Bakunint és Kropotkinkát,
ugy biz édes cimborám!

Egyre többen, egyre jobban,
irtsd a burzsujt megfontoltan; -
aki gyönge anyámasszony,
az csak százhuszat akasszon,
ugy biz édes cimborám! "

Horizont 2010.08.22. 07:54:22

@Horizont:
József Attila: Szabados dal (1927)

blur7 2010.08.22. 08:28:13

@Horizont:
Jól felhúzhatták a burzsujok. ;)
De ha igaza van a lenti cikknek, még valami haszna is lehet a burzsujkodásnak:
burzsuj.blog.hu/2010/08/21/a_fektelen_burzsujkodas_okozza_eszak_korea_vesztet
Drukkolok az észak-kóreaiaknak. Nem az éhezést érdemlik.

Horizont 2010.08.22. 09:31:58

@blur7: A vers nagyon jó:)
Szegény É-Koreaiak! Az a szerencséjük a szerencsétlenségben, hogy nem is tudnak arról van jobb élet is mint az övéké. "Kim Dzsong Il jelenleg a GDP 20 százalékát költi reprezentációra és saját luxusigényeinek kielégítéseire" Nem semmi a fickó.
Szeretek a műholdas térképen barangolni és É-Korea még onnan fentről is olyan döbbenetes, több sávos autópályák és egyetlenegy autó se megy rajta, 1-2 buszt látni csak.
Ha őket nézzük ugye milyen nagyon jó is nekünk?:DD

Jurganov 2010.08.22. 09:47:42

@blur7: amennyiben eljön nekik a kánaán (kapitalizmus) akkor sem lesz jobb, egyszerűen csak lecserélik az egyik nevet a másikra-főleg mivel a jelenlegi éhezést a nagy, gyönyörű, blablabla kapitalizmus okozza náluk :)

2010.08.22. 10:00:54

@Jurganov: Na ja, fikázzák itt Kim Jong Ilt, de egy Csányi, Demján, Várszegi vagy akármelyik kapitalista tán nem pont ugyanígy bánik el a munkásaival? Ők tán nem költik el a profit 20%-át saját luxusukra, tán nem tolnak luxuskocsikat a talpnyaló udvaroncaik ("menedzsereik") segge alá, ők tán nem éhbért fizetnek azoknak, akik a munkát elvégzik helyettük? Dehogynem! Csak őket nem fikázzuk, hanem irigyeljük:: "nekik sikerült az élet! de ügyesen csinálták! Bárcsak én is befutnék, és élhetném a munka nélküli gyöngy életet!" - mondja a kapitalizmus hívő proli, aztán ken magának egy zsírosdeszkát, mert már 22-én hóvége van, sokadika.

Jurganov 2010.08.22. 10:02:10

@blur7: igazából nem lehet jót mondani, olyan ez is mint a jótékonykodás. aki nem érzi-annak hiába mondják. ott van cs.o. példája, vagy pl. nálunk a szakszervezet: sokan nem lépnek be mert havi 1000-1200 forint a tagdíj. hosszú távon sokkal többet ér a tagság nyújtotta előny mint a sz*ros ezres, de nem. persze amikor kitolnak velük a munkáltatók akkor tudnak sírni, de akkor sem érik fel aggyal, hogy mi miért van. tehát meg lehet fogalmazni egy kritikát, de nem igazán lehet megoldást kínálni a problémára mivel az egyes emberek olyannyira el vannak merülve a saját problémáikban, hogy a közösségi életük/érzékenységük gyakorlatilag nulla, néha még úgy is, hogy saját maguk alatt vágják a fát.mintha nem fognák fel mi is történik körülöttük.

guma 2010.08.22. 10:13:54

Ma is szép napot mindenkinek! (Hülyék vagyunk? Kint csodás idő, mi meg itt a gép előtt...DDDD)

@Jurganov: Jól látod! De az alap az ész hiánya, a gondolkodás begyepesedése és bizony a szakszervezetek sem remekeltek az utóbbi időben (tisztelet a kivételnek!) hanem párt propagandát folytattak.

A becsületet pedig könnyű eljátszani, visszaszerezni, felépíteni nehéz!

Horizont 2010.08.22. 10:17:54

@Jurganov: @csernaja obca:
Most már aztán tényleg beszarok rajtatok:) (már bocs)
É-Koreában kb. 2 millió ember éhen halt!
Azért a párhuzamotok nagyon túlzás.Abnormális.
Láttatok már filmet amit titokban vettek fel ott?
Akkor mi a francról beszéltek???

Jurganov 2010.08.22. 10:19:27

@Horizont: ezt kifejtenéd bővebben?

2010.08.22. 10:54:56

@Horizont: Maradjunk annyiban, hogy se te, se én, se senki más a mi szintünkön nem tudhatja, mi van Észak-Kóreában, csupán annyit, amennyit a köztudottan elfogult és a hatalom által pénzelt tömegkommunikáció tudatni kíván róla - aminek egyáltalán nem biztos, hogy bármi köze is van az valósághoz. Filmekből tájékozódni lehet, de ennek értelmetlenségére már jópár médiahack rávilágított, lásd pl. Igazi Mao, Olajfalók, sőt, ide sorolhatjuk akár még a Világok háborúja c. rádiójátékot is, aminek hatására Amerikában kitört a pánik. :) Én a magam részéről teljesen biztos vagyok benne, hogy ha Észak-Kórea lenne a béke és a boldogság idilli paradicsoma, a kapitalista média akkor is kígyót-békát kiabálna rá. Mint ahogy történt ez anno a mi országunkkal is. Amikor 86-ban disszidált a haverom, halálra nyúzták Kanadában a prolik, hogy hogy sikerült kiszöknie, és váltig nem akarták neki elhinni, hogy simán vett egy első osztályú vonatjegyet bécsig, majd pedig elfelejtett visszamenni. Ott olyanokat meséltek nekik a keleti blokkról, hogy ez egyszerűen nem is fért a fejükbe. Olyasmiket gondolhattak, mint a mai huszonévesek gondolnak Észak-Kóreáról. ;-)

guma 2010.08.22. 11:15:59

@csernaja obca:

Többször vetítették különböző csatornákon a cseh kommunista párt látogatását ott. Vendégek volta. Körbe vitték sok helyre őket (sajnos a cím nem jut eszembe) és azt az őszinte megdöbbenést amit kiváltott náluk ez a "kirándulás" (pedig csak azt látták amit mutattak nekik...)egy darabig nem felejtem el.

Hétköznapi, kommunista emberkék magyarázatot sem találtak még eszmei világukban sem, az ott tapasztaltakra, pedig próbálták, hidd el!

Legalább 3 láttam, pedig későn vetítették mindig...

2010.08.22. 12:38:12

@gtigram: Ja, ha a televízióban láttad, akkor biztos úgy is van. ;-) A tévéről nem is lehet vitatkozni, hiszen az ablak a világra, csak bele kell nézni, és az ember máris mindent tud, és mindent mindenkinél jobban tud. Majd egyszer én is előfizetek a tévére, és akkor én is olyan okos és jól tájékozott leszek, mint te. XD

guma 2010.08.22. 12:59:52

@csernaja obca:

Azt akartam írni, hogy nagyon ritkán tv-k, de valahogy mi nem találjuk a hangot! Nem furcsa?

Horizont 2010.08.22. 13:13:30

@Jurganov:
Nem futamodtam meg, csak a konyhában is helyt kellett állnom:)
Konkrétan a 9:47-es kommentedre gondoltam, csak így utólag azt kell (be)látnom, hogy mindig átfedés keletkezik cs.o. és a te kommentjeid között és mivel mindig lelkesen igazat adtok egymásnak így egybeolvasztom a mondanivalótokat is:) és a reagálásomat is rá:)

@csernaja obca: Mivel te sem jártál É-Koreában és én sem mind a ketten azt hiszünk el róluk amit akarunk. Kár gúnyolódni a TV-n, mert igenis "ablak a világra". Nem a mónika sóra gondolok:)
É-Korea amit hivatalosan enged filmezni már az is tragédia, gondolom elhiszed, hogy az igaz. Szépítve. Nem is futok bele veled ebbe az É-Koreai taglalásba, mert a végén kihozod, hogy ott van a tejjel-mézzel folyó kánaán és még nekik is jobb mint nekünk, csak ez a rohadt média direkt így tálalja.

2010.08.22. 13:35:46

@Horizont: Így van, ahogy mondod: Észak-Kóreába bejutni sem egyszerű dolog, de ha néha-néha sikerül is valakinek, a hétköznapi emberekkel kapcsolatot teremtenie gyakorlatilag nincs esélye. De ez nem biztos, hogy baj. Itt is kint voltak a fényképezni tilos táblák a laktanyák és középületek körül a szocban, osztán ettől még nem halt éhen Gipsz Jakab kazánkovács csepeli otthonában. ;-) Az észak-kóreiai hétköznapokról gyakorlatilag lehetetlen adatokat szerezni. Talán a CIA-nak vannak beépített ügynökei, akiknek van valamiféle reális képe a hétköznapi életről, de hogy az RTL Klub forgatócsoportjának ugyanúgy nincs, mint neked, vagy nekem, az tuti. Ettől persze még ők simán csinálnak műsort róla, megtehetik, hiszen úgysincs a nézőknek összehasonlítási alapja, tehát elhiszik majd minden szavát. Ezt hívják újságírói zsargonban "kacsának."

Jurganov 2010.08.22. 13:40:17

@Horizont: "és mivel mindig lelkesen igazat adtok egymásnak"-régi partizántaktika :P
van egy film, régi de jó. magyarul az a címe, hogy: "amikor a farok csóválja". asszem. nézd meg :)
a koreai helyzetről annyit, hogy valszeg csak a rossz oldalát látjuk annak ami ott van-mint ahogy nekik is csak a jót mondják el arról ami itt van, vagyis itt tudják az emberek, hogy ott senkinek nincs semmije, éhen halnak az emberek , ott meg tudják, hogy a határon túl kolbászból a kerítés+tejjel-mézzel folyó kánaán várja őket. nem ismerős a taktika kicsit? segítek: hidegháború, keleti blokk, a hatalom destabilizálása, szabad europa rádió...
a 09.47 es kommentemben arra céloztam, hogy:
1, a nagy kapitalista tőkések tehetnek főleg arról, hogy ott éhezés és szegénység van (blokád, embargo)
2, amit elég nehéz megérteni, de a szocializmus és a kapitalizmus között annyi a különbség, hogy ez utóbbiban nem számít az ember sem, csak a pénz. tehát amikor majd eljő az a nagy nap mikor a jelenlegi vezetést (aktív nyugati segítséggel elsöprik) akkor aki helyzetben van ellopja amit lehet ( tőlük pedig mások veszik el) így azok a szerencsétlen félrevezetett parasztok akik ma amiatt panaszkodnak, hogy szar a szocializmus, hiszen látja a tvben, hogy mi mindene lehetne, szépen rádöbben, hogy ez még a jobb dolog ami történhet vele :) mivel utána már hiába akarna dolgozni nincs hol, ha van is éhbérért és ha éhbér sincs akkor lehet szépen éhendögleni.
Ps: amerikában kb hány hajléktalan hal éhen évente?

Kicsit Karcos 2010.08.22. 14:16:20

@csernaja obca: Észak-Korea pedig sokkal többet érdemel, mint amit Kim Dzsong Ilék nyújtani tudnak nekik. Egyébként érthető, hogy szereted a Szeretett Vezért, hiszen Rákosi pajtáshoz merőben hasonló elvek alapján "építi" országát:

www.youtube.com/watch?v=OyicsVcd28c

Pedig szép ország, tele tehetséges emberekkel, csak kiverték belőlük az önállóságot. Amit mond a Párt, annak úgy kell lennie és slussz, ha nem azt teszed, akkor agyonvernek.

Hasonlítsd össze esetleg Dél-Koreával, ugyanaz a nemzet él ott is. Te melyik Koreában élnél szívesebben? Északon harcolnál az imprilisták ellen, vagy délen élnéd az életed, mint Marci Hevesen?

Ha már vállalható komonista példát akarsz hozni, hozd inkább Kubát, ott emberhez méltó körülményeket találsz. Igaz, ott nem is domborították ki sose túlzottan az internacionalista, biboldó jelleget, sőt a kubai komonizmus inkább Kuba felszabadítását és a nacionalizmust jelentette és jelenti.

Kicsit Karcos 2010.08.22. 14:23:04

@Kicsit Karcos: miért van, hogy a Kelet-Németországból százezrek szöktek Nyugat-Németországba, és Észak-Koreából is sokan próbálnak a szigorú retorziók ellenére Dél-Koreába szökni, míg fordítva nem tapasztalható tömeges mozgás?

Imprilista propaganda?

Horizont 2010.08.22. 14:28:51

@Jurganov: A film tényleg jó 1997-ben készült:)
Mi nem csak a rossz oldalát látjuk hanem CSAK a rossz oldalát látjuk, mert csak az van neki.Pont arról van szó, hogy amit ők engedélyeznek felvételeket, hogy kijöhet az országból az is borzalom. Rákosi még kisinasa se lehetne a szeretett Nagy Vezírnek és leszármazottjainak. És pont arról van szó, hogy annyira hermetikusan el vannak zárva, és születésük pillanatától olyan agymosáson mennek keresztül, hogy mélyen meg vannak győződve arról, hogy náluk a legjobb az élet a világon és mindenki mást sajnálnak. Még ők! Mindig nagyon érdekelt ez az ország, láttam egy pár filmet, de mint kiderült cs.o. szerint manipuláció:)
@Kicsit Karcos: Na jó, hogy jöttél egy kis segítség jól jön:)) Igazad van! Kubával kapcsolatban is! Kubába szívesen elutaznék körülnézni, É-Koreába nem mernék!

Kicsit Karcos 2010.08.22. 14:48:47

@Horizont: Kubába nyugodtan el is mehetsz körülnézni, Észak-Koreában viszont azt nem díjazzák, csak fegyveres kísérővel mehetsz, csak oda, ahová mondják (elsősorban a többnyire vezető elvtársak által lakott, az éhhalál szélén lebegő vidéki településekhez képest pompás, egyébként szép fővárosban), helyiekkel nem állhatsz szóba, megszállni, vásárolni csak olyan helyeken tudsz, ahová viszont a bennszülötteket nem engedik be.

Jurganov 2010.08.22. 14:51:12

@Kicsit Karcos: nemnem, nem létezik propaganda. olyan sem, hogy pumpálják a pénzt a határ melletti részbe. sosem volt ilyen. amúgy meg abban is igazad van, hogy ott el vannak nyomva a peonok-ellentétben az itteni nagynagy szabadsággal. ott ütik-verik-lelövik a rendszer ellenségeit, míg itt nem, itt csak ajnározzák őket.
@Horizont: azért szeretem mikor kinyilatkoztatsz :) "CSAK a rossz oldalát látjuk, mert csak az van neki." ez nagyon igaz lehet, hiszen vannak dolgok amik rosszak :) csak így: rossz. vagy jó.

2010.08.22. 14:56:00

@Kicsit Karcos: Nagyon tévedsz, ha azt hiszed, hogy a dél-kóreaiak nem rabszolgák. 1988-ban az Orion gyárból küldöttség ment tanulmányozni a Samsung termelési módszereit, hosszas cikkben számoltak be a Rádiótechnika Ékönyvében arról, hogy mit láttak. Dél kóreában 16 éves kortól napi tíz óra munka a hét hat napján normális, a dolgozók fizetésük jelentős részét bónok formájában kapják, amelyet a gyár területén működő boltok szűkös árukészletéből tudnak csak levásárolni, fizetett szabadság nincs, elhelyezés emeletes ágyakkal berendezett munkásszállókon, agymosás jellegű bentlakásos továbbképző tanfolyamok vannak stb. stb. Rég olvastam már, nem emlékszem minden részlere, de arra tisztán emlékszem, hogy éppenséggel nem támadt túl nagy kedvem bevándorolni Dél-Kóreába. Ezek a sárgák nem európai értékek mentén élik az életüket.

Kicsit Karcos 2010.08.22. 15:04:34

@Jurganov: de szerinted csakis a szigorú propaganda el tudja érni, hogy egy kettéosztott ország egyik feléből életük kockáztatásával tömegek próbáljanak meg átjutni a másik felébe úgy, hogy a másik feléből szinte senkinek eszébe sem jut az egyik felébe átszökni? Nem lehet, hogy valamiféle különbség mégis van a két országrész között, a propagandán kívül, és az egyik út tényleg sokkal jobban bejön a Zembereknek, mint a másik?

@csernaja obca:

"Ezek a sárgák nem európai értékek mentén élik az életüket."

Nem bizony, de mondta valaki az ellenkezőjét? Kelet-Ázsiában a vezetők is ennyit dolgoznak, nem csak a gyári munkások, ott ez a tempó, így ez legfeljebb önkizsákmányolás, igaz, ehhez képest irigyelhetjük a várható élettartamukat.

Észak-Koreában is ugyanilyen keményen dolgoznak az emberek, mint délen, csak ott nincs annyi eredménye a munkájuknak. Hogy lehet ez?

2010.08.22. 15:22:27

@Kicsit Karcos: Magyarországon is keményen dolgoznak az emberek, mégsincs annyi eredménye, mint Ausztriában, hogy lehet ez? ;-) Hát igen, ezek az élet nagy kérdései...

Horizont 2010.08.22. 15:34:20

@Jurganov: Kinyilatkoztatok??:) Na de tényleg mondj valami jót ( amit a mi szintünkön tudunk) ami jó É-Koreában. Várják a segélyegeket, nincs ennivalójuk, a kórházak borzasztóak, mutattak a fővárosban egy lakótelepi lakást és nincs nekik se víz se villany.De hetekig gyakorlatoznak minden ünnepségre. Pont azt írom, hogy amit hivatalosan kiengednek hírt az országból amit ők dicsőségesnek hisznek az is borzalmas.Nekem.

Jurganov 2010.08.22. 15:42:42

@Kicsit Karcos: nem CSAK a propaganda, de nagyban hozzájárul. olyan az is mint itt, " ha átjutsz a vasfüggönyön onnantól madárfütty és trallala lesz a világ" ez persze nem igaz, de ráveszi az elkeseredett embereket, hogy útnak induljanak. amennyiben sikerül és x év múlva szembesül azzal, hogy egy bérelt lakásban él, kutyaszalámit majszolva (mert arra telik) akkor talán elgondolkodik, hogy annyira nem nagy különbség van a "nincs" és a "nem neked van" között. talán nem. persze vannak akiknek bejön a disszidálás, de ők elvileg mindkét rendszerben tudnának érvényesülni, csak ők a több pénzt választják-főleg mert azt hiszik a pénz minden.

Jurganov 2010.08.22. 15:46:26

@Horizont: egy egyszerű dolgot mondok. ami mondjuk itteni példa. a család. a szocializmusban volt rá időd, hogy a családoddal foglalkozz most nincs. nem fejezhető ki pénzben az értéke, de nekem sokat jelent. most ne menjünk bele abba, hogy te vagy a gyermekeid még mindig összejártok, tartjátok a kapcsolatot. én tendenciákról beszélek-amely szerint ilyen hülyeségekre nem, vagy csak kevés idő jut a pénz utáni hajszában.

guma 2010.08.22. 15:48:21

Sziasztok!

Még mindig agymosás (ha cs.o olvassa bocs nem az!) a téma.....

.@Kicsit Karcos: Üdv neked Te csavargó, csak mi voltunk ilyen HÜLYÉK @Horizonttal, hogy "eszmét" akartunk cserélni, de állandóan ki vagyunk oktatva (engem cáfolni akar, de véletlenül megerősít, hiszen amit felsorol szinte mind beszállítói, -szerelői munkát végez, vagy félkész ill alapanyagot készít...)
Tehát nagy öröm, ha más is felveszi a kesztyűt mellettünk. Köszi!

Jurganov 2010.08.22. 15:51:34

@Horizont: egy egyszerű dolgot mondok. ami mondjuk itteni példa. a család. a szocializmusban volt rá időd, hogy a családoddal foglalkozz most nincs. nem fejezhető ki pénzben az értéke, de nekem sokat jelent. most ne menjünk bele abba, hogy te vagy a gyermekeid még mindig összejártok, tartjátok a kapcsolatot. én tendenciákról beszélek-amely szerint ilyen hülyeségekre nem, vagy csak kevés idő jut a pénz utáni hajszában.
a másik meg, hogy nincs semmijük-de hetekig gyakorlatoznak az ünnepségre. vagyis megteszik amit meg tudnak, de az embargo és egyebek miatt éheznek, nem tudnak eladni olyat amit termelnek és venni olyat amit nem. fel lehet ezt úgy is fogni, hogy ez az ő hibájuk, de úgy is, hogy azoké akik a saját gazdagodásuk reményében hagyják az ottaniakat éhenhalni. akkor ki a nagyobb szemétláda?:)

Horizont 2010.08.22. 16:20:07

@Jurganov: A tendencia a családi élet elsorvadása nem csak azért van mert a pénzt hajtják az emberek. Mit hajt az akinek nincs lehetősége hajtani? Mégse a család felé fordul. Mert sok minden megváltozott. Az emberek legfőképpen természetesen. Csak 1-2 kiragadott példa. 10 éves voltam amikor a szüleim '64-ben TV-t vettek. Addig csak egy néprádiónk volt.De a TV-t EGYÜTT néztük. Rengeteget olvastam és még többet beszélgettünk.Szegények voltunk és mégis valahogy tartalmasabb volt minden emberi kapcsolat. Gyerekkoromban összejártunk a távolabbi rokonokkal is. (most meg rosszul vagyunk ha csengetnek) Sok volt a közösségi élet. Iskolában és a melóhelyen is. Most meg mi van? A családban mindenkinek külön TV van, internet,MSN, webkamera, mobil:( Jó esetben csak az ebédnél találkoznak egymással a családtagok. Megszűnt mindenféle közösségi élet. Pedig igény lenne rá, nem véletlen ez a nagy siker a blogolással és a kommenteléssel.
Én időnként (nagymamámtól átvéve) összeterelem a családot, a gyerekeket párjaikkal együtt, egy nagy családi ebédre. Nagy munka a "terelés" is (logisztika mesterfokon) aztán sütés, főzés, mosogatás, a belem kilóg, de imádom ezeket az alkalmakat.Amikor mindenkit együtt látok.(sajnos Apukám már nincs köztünk).
Szóval nehéz kérdés ez is, megy a sívárosodás, de ez nem kimondottan csak a rendszer hibája, hanem maga az életé.....amit meg mi emberek alakítunk!

Horizont 2010.08.22. 16:25:11

Na jól itt ragadtunk ennél a Hack Péteres posztnál ami 13-án pénteken (!!!) íródott. Péterünk kapott már 284 kommentet:DDDDDDD Jó messze elkanyarodtunk:) Már Észak Koreát is megjártuk:))

Kicsit Karcos 2010.08.22. 21:07:01

@csernaja obca: ha már kérdésre kérdéssel válaszolsz, elmondom a frankót.

Észak-Koreában dzsucse van rendőrállammal, Dél-Koreában pedig kapitalizmus az alapvető emberi szabadságjogokkal. Az előbbi az fasza dolog háborúban, az utóbbi pedig békeidőkben, Dél-Korea pedig azért fejlődik jobban, és azért boldogabbak az ottani emberek, mert a vezetésük helyesen állapította meg, hogy békeidők vannak, míg az északiak háborút vizionálnak, amitől csak a Kedves Vezető mentheti meg népét.

A kettéosztott Németországban sok szempontból hasonló volt a képlet, amíg a keletiek imprilista diverzánsoktól rettegtek, addig a nyugatiak építkeztek.

Annak, hogy Magyarországon ugyanazért a munkáért töredék bért szoktak adni, mint pl. Ausztriában, alapvetően két oka van. Az egyik, hogy a bolsevik horda és az őket támogató megszálló hadsereg tőlük már 1955-ben elhúzta a belét, nálunk még évtizedekig maradtak. A másik ok, hogy bár 20 éve körülbelül ugyanabban a rendszerben gondolkodunk, ők azt jobban, okosabban, előrelátóbban csinálják, mint mi, például nem adják el stratégiai erőforrásaikat, sőt ők veszik meg tőlünk, mi meg a ló egyik oldaláról átestünk a másikra, és csak mostanában erősödtek meg azok a hangok, akik azt mondják, hogy ácsi.

@Jurganov: nem értek egyet Veled, statisztikának most nem megyek utána, de szerintem Magyarországon legalább annyit dolgozik időben egy _dolgozó_ ember, mint mondjuk egy németországi munkavállaló, azaz attól senkinek nem jut kevesebb ideje a családjára, mert ott vállal munkát. Az elején persze idő megy el a nyelvtanulással és a társadalmi akklimatizációval, de ott meg sok szempontból sokkal egyszerűbb az élet, ami időmegtakarításban is jelentkezik. Szerintem kevesen vannak azért, akiknek valóban a munka miatt nem jut idejük a családra. Aki naponta 2 órát utazik és 10 órát dolgozik, annak is lehet 4 órája a családjára minden nap + egész hétvégén. Lehet, hogy csak nem kellene (annyit) tévézni, ha jól tudom, az éppen napi 4 óra körül mozog fejenként és átlagosan. A családok válsága mögött egészen más okokat látok, például azt a szemléletet, hogy ha valami nem jó, akkor kidobom és veszek újat, nem pedig először megpróbálom megjavítani.

2010.08.22. 22:08:50

@Kicsit Karcos: Zagyvaság. Észak-Kóreát éppen mostanában rohanták volna le, ha nem villant egy atombombát. Ettől átmenetileg észhez tértek a kapitalisták, de továbbra is jogot formálnak maguknak arra, hogy beleugassanak egy szuverén állam belpolitikájába. Észak-Kórea ugyanabban a csapdában vergődik, mint anno a SZU: állandó háborús fenyegetettséggel erején felüli fegyverkezésre kényszerítik, és közben a külkereskedelmét enbargóval blokkolják le, ezek után vagy hajszolják magukat kifulladásig, vagy hagyják, hogy náluk is "békét teremtsen" az nemzetközi imperializmus, mint Irakban. Jól bevált recept ez, még a nagy SZU is beleroppant, pedig ott azért kicsit több erőforrás volt, mint Észak-Kóreában. Az egészben csak azt nem értem, miért ilyen kurva fontos ország ez az Észak-Kórea, miért nem lehet békiben hagyni, hadd éljenek a lakosok a saját ideáik szerint. Lehet, hogy a kapitalisták félnek a megmérettetéstől...? Ha a kommunizmus olyan szar meg megvalósíthatatlan meg minden, akkor mi a francért is bonyolódnak furtonfurt fegyveres intervenciókba, miért állítanak fel értelmetlen kereskedelmi blokádokat valahány országban a nép veszi át az uralmat? Lehet, hogy ha nem így lenne, a kommunista országok lakói százezerszer boldogabbak, szabadabbak és gazdagabbak lennének, mint a kapitalista országok kizsákmányolt tömegei?

Jurganov 2010.08.23. 07:24:27

@csernaja obca: biztosan nem. csak a rabszolgaság és a szigorú hierarchia ami boldogíthat-nézzél több tv-t, ott elmondják a tutit :)

@Kicsit Karcos: én nem arról beszéltem, hogy te vagy más azért beszél/találkozik kevesebbet a családdal mert sokat dolgozik. ha akarja meg tudja oldani. én arról beszélek, hogy igény sincs rá, az emberek teljesen meg vannak a maguk kis lakásában. nem beszél senkivel, sem családdal, sem rokonokkal sőt barátja sem igen van az emberek nagy részének. hazamegy és nézi a tv-t vagy a szgépet. a közöny teljesen átitatja a világot, és én ezt valahol a rendszer hibájának (is) tartom. 3-4 évtizede még "elképzelhetetlen" volt, hogy amikor a szomszédnál valami gond van (rablás, ilyesmi) ne menjenek e szomszédok segíteni. mára, ez úgy alakul, hogy amennyiben a szomszéd csak 2-3 alkalommal tud sikítani mielőtt elhallgattatják, csak hangosabbra veszik a tv-t.
el vagyunk kényelmesedve. de nagyon
hulyeseg.tulelo.hu/wp-content/uploads/2009/11/r%C3%A9gen-%C3%A9s-most.jpg
régi, de találó :)

Kristl 2010.08.23. 14:05:01

@csernaja obca:

Azért mert a pillanatnyi nehézségekkel szemben a népesség egy hányada mindig egy tetszőleges aranykor felé fordul. A szoci kormányzat annak számított az általad leírt okok miatt.
Elvesztették az állásukat/ott volt állás. Létbizonytalanság/biztonság.
Eddig szép és egyszerű lenne a képlet. De ha mellétársítjuk az okokat is, hogy a szoci diktatúra idején a rendszer finanszírozására vett hitelek (fogyasztásra, szocialista tábor aktuális harcára stb.) antalnál csapódtak le, aminek visszafizetéséért a szocik is erősen lobbiztak.
Ha a felelősségre vonás elkerülését és a szoci háló kiépítését is bevesszük a pakliba a 90-98as idényben akkor a mérleg mégrosszabb.
Az ország erkölcsi elzüllését és gazdasági leromlását előidéző szocialista elit átmentette a hatalmát, és felcserélve az addigi uraikat immáron más irányba folytatta az ország kiárusítását.
Ennek következménye gyurcsán igazából. Függetlenül attól hogy Hornt vagy Bokrost én személy szerint tudom tisztelni és elismerni. De csak Horn alatt épült vissza az a klientúra rendszer ami végül őt is a peremre tolta.
Ha ezeket mind figyelembe vesszük, akkor a létbizonytalanságba került tömegek ábrándjait használták ki, és most használd az őket kihasználó rendszer védelmében. Elég mocskos. :]

"Az adott kor emlékei nagyon is engem igazolnak"
Mármint a tárgyi emlékek (szocbarokk épületek, filmek a "hőskorról" meg a politikai örököseik? :)))) ) ? Mert azok tuti nem. A saját ábrándjai talán.

"Ami nem mindegy, az a MÉRTÉK."
Ezt hívják relativizálásnak. A szuban a hős joszif 15-20M emberrel végzett alsóhangon a németek előtt. Biztos mind rendszerellenes volt az utolsó kisgyerekig. HA nem hal meg elkezdte volna a fehérterrort. Amúgy meg el tetszik feledkezni a malenkij robotra vitt százezerről... és kicsit alul lövi a rendszer áldozatait. Míg a holokausztét kissé túllövi. Magam részéről John Keegan hadtörténész (sandhurst) becslését tudom elfogadni, aki figyelembe vette a realitásokat és a kivándorlást. Ő erősen tulzónak tartja a 600.000 főt. Ráadásul a csatolt részekkel együtt számolja mo-t nem pedig a trianonival.

"1500 izgága alakot helyeznek el ideiglenesen egy munkaterápiás intézetben, meg ilyesmi."
Ezt meg már hallottam. Ilyesmi a kurucinfó szinvonala manapság. Ők is ezt mondják a zsidókról. Munkaterápiás intézet... Szerintem menjen és velük vitázzon, ez az az alantas embertelen stílus. Megtalálná a zsák a foltját.

"Az egyéni példálózásnak semmi értelme nincsen, éppen úgy nem lehet az alapján megítélni egy rendszert, mint ahogy Magyarország éghajlatát sem lehet megítélni az augusztus 18-a 21 órai időjárás alapján."
Akkor itt illene befejeznie a személyes élmények alapjáni térítést. Vagy ellentmond a saját elveinek... :]

"Az összeségét kell vizsgálni. És összeségében nem volt rossz a rendszer, mindenkinek megvolt mindene a kor színvonalán. "
Nem. Sokmindene nem volt meg... és a következményeit is máig nyögjük.
Pl önbecsülése, saját véleményszabadsága, önvédelem lehetősége, biztonsága a rendszertől... stb.
Nyugattal összevetve meg plane nem volt meg...

Jurganov 2010.08.23. 17:33:58

@Kristl: "De ha mellétársítjuk az okokat is, hogy a szoci diktatúra idején a rendszer finanszírozására vett hitelek" ennek azért nézz jobban utána, kik és mikor vettek fel hitelt :) asszem itt a vbörön is volt róla cikk. lehet, hogy tévedek, de a megoszlás valahogy 10%-90% az csúnya rossz szocializmus/nagyon jó és működő kapitalizmus között. persze, illik ilyenekkel takarózni, hogy " a régi rencer a hitelekből működött, de a tények mást mondanak.
"Nem. Sokmindene nem volt meg... és a következményeit is máig nyögjük.
Pl önbecsülése, saját véleményszabadsága, önvédelem lehetősége, biztonsága a rendszertől.." -ez is gyönyörű gondolat, csak hát ha most annyira másként van, villants már pár dolgot, hogy hol is most a nagy szabadság. az elemzésben térj ki mondjuk a hatalom/gárda konfliktusára mint példa az önvédelemre és a rendszertől való biztonságra, a létminimumon tengődő, devazahitellel megszivatott emberekre mint az önbecsülés zászlóvivőire, a véleménynyilvánítás szabadságánál pedig mondjuk a kossuth téri tüntetőkre akik a kormány leváltásáért voltak ott anno.

2010.08.23. 18:52:06

@Kristl: Kiegészítve Jurganov kolléga hozzászólását: a szocializmus külső tőke bevonása nélkül működött a hetvenes évek elejéig. Akkortól fogva 89-ig 20mrd dollár hitelállomány keletkezett (ebben benne vannak a kamatok is - egyes vélemények szerint a tőke ennek csak töredéke volt). Ezt kapta meg a kapitalista kormány - és hozzá egy akkoriban 100mrd dollár értékre becsült állami vagyont. Ebből a kiinduló helyzetből sikerült a "hatékony kapitalista gazdaságpolitikával" eljutni odáig, hogy az állami vagyon gyakorlatilag megszűnt, az ország adósságállománya megnégyszereződött, a lakosság jelentős hányada felélte megtakarításait, és gyakorlatilag koldusbotra jutott. És ennek bizony nem holmi ejtőernyős elvtársak az okai, hanem a világbank meg a nemzetközi valutaalap meg hasonló szervezetek "tanácsainak" szolgai végrehajtása. És akkor jössz te azzal, hogy ne gondoljak aranykorként a szocializmusra. Hát, hehe, tény, hogy voltak a rendszernek kisebb-nagyobb hibái, előfordultak egyéni túlkapások is, mint minden rendszerben, de azért százezerszer élhetőbb volt ennél, és az ismertetett gazdasági mutatók is igencsak mellette szólnak. ;-) Végezetül engedd meg, hogy figyelmeztesselek, hogy a holocaust tagadása ma már országunkban is bűntény, szóval javaslom, hogy ne alkudozz abból a 600.000-ből, akiről név szerinti kimutatások is vannak, és hadd kérjelek meg egyúttal arra is, hogy ne mosd össze a budapest ostromakor sajnálatosképp elhurcolt civileket az utána 50 évig fennálló demokratikus kormányzat tevékenységével. (Ha érdekel, mi a malenkij rabót háttere, szívesen elmesélem neked.)

Horizont 2010.08.23. 21:43:41

@csernaja obca: Jééé tudsz te így is írni? Ilyen normálisan:)

2010.08.24. 06:30:48

@Horizont: Ha véletlenül olyat írok, amivel egyetértesz, akkor normális vagyok, ha meg olyat, amivel nem, akkor hülye meg agymosott meg mittudomén. Engedd meg, hogy megjegyezzem: *furcsa* vagy.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.08.25. 12:24:48

@csernaja obca: "a holocaust tagadása ma már országunkban is bűntény, szóval javaslom, hogy ne alkudozz abból a 600.000-ből"

Állítólag a halivúdi filmstúdiók között született egy egyezség: minden ötezredik holokauszt-film után forgatni kell egy gulág-filmet is.

PC :)

1ébként most olvasom hogy az esztergomi suzukit említetted. Én csak minden másnap járok ott. Lehet hogy már találkoztunk is ismeretlenül? :)

Horizont 2010.08.25. 17:49:51

@csernaja obca:
Na b...d +, te azt se viseled el ha kedveskedik az ember lánya? Dicsérjen téged a hóhér:)))
Mellesleg nem a mondandód egyetértéséről írtam, csak a STÍLUSODRÓL. Végre normális hangnemben írtál:) Ennyi!
Hülyére, agymosottra nem emlékszem. Persze néha kihozod az emberből az állatot ez tény:DDDD

guma 2010.08.25. 17:56:41

@Horizont:

Még most is küzdesz?!
Elismerésem...

Horizont 2010.08.25. 17:59:38

@gtigram:
Ne csodálkozz edzésben vagyok:DDDDD
35 éve férjnél vagyok:) Egy a párom!:))

guma 2010.08.25. 18:06:31

@Horizont:

Ezért külön díj!
Én amikor rájöttem, hogy saját magát is cáfolja, csak, hogy ellentmondjon nekem, onnan hanyagoltam. Műszaki ember (az volta eddig) megoldást keres, nem bonyodalmat. Az nem mükszik!

süti beállítások módosítása