Skip to content


       Szűrés lista

Öt hónap, négy válságadó, nulla reform

Azt vártuk, hogy az önkormányzati választások után valóban nekilát a kormány a kemény munkának. Orbán tegnap bele is kezdett, csak éppen senki nem ezt várta: bla-bla-bla, 1 millió új munkahely, 1 millió gyerek, a magánnyugdíj-befizetésünk ellopása kölcsönvétele (?), és 3 újabb "válságadó". Oszt' csókolom.

Öt hónap alatt nulla reform, négy válságadó. Meg a pálinkafőzés. Hát ez elég vékony. A három új válságadót már idén is beszedik, amúgy -elméletileg- "csak" három évre szól.

Matolcsy
elég egyszerűen számolt:
-A távközlési, telekommunikációs szektor profitja 122 milliárd volt, az az adó ennek 50%-a, vagyis 61 milliárd.
-Az energetikai szektorra a válságadó 70 milliárd forint, ez is a nettó árbevétel alapján lesz kivetve, és nagyjából ez is a nyereségtömeg felét érinti.
-A kereskedelmi szektorból 30 milliárdot szednek be, de itt már 3 kulcs van: 500 millió forint nettó árbevételig nulla a kulcs, 500 millió forint és 100 milliárd forint közötti nettó árbevétel esetén 0,1 százalék, ezt meghaladó esetben pedig 2 százalékos lesz a kulcs.


Nem mintha vérezne a szívem mondjuk a Telenorért, akinek a nyáron bevezetett új csomagján feketén-fehéren látszott, hogy húzzák le a magyarokat.

2009-es adatok:

Viszont erős a megérzésem, hogy ezt a válságadót végül is mi fogjuk megfizetni ... A Magyar Telekom anyacége a Deutsche Telekom, őket nem nagyon érdekli ez a válságadó, a profit kőbe van vésve és azt mindenképpen ki kell utalni. Minden multicégnek van egy anyavállalata, ahol elvárják az előírt profitot Magyarországról, így ha ezt a "válságadót" nem tudják kigazdálkodni, akkor csak egy lehetőség van, ahonnan pénzt lehet "szerezni" ... a zemberektől.

Ennyi a különbség az MSZP és a Fidesz között. Az MSZP "megszorított", pontosan tudtuk, hogy mennyi a sarc. Most meg majd egy picit drágább lesz a telefonszámla, kicsit drágább lesz a kábeltévé díja. Ügyes.

Matolcsy még szépen el is magyarázta:
"Magyarország biztonságos finanszírozásához arra van szükség, hogy az országot pénzpiacról finanszírozzuk, a pénzpiac akkor bízik az országban, ha amit ígértünk, betartjuk, azaz betartjuk a 3,8 százalékos hiánycélt, ezt csak megszorításokkal lehetne betartani, vagy költségvetési bevételnövelő tételekkel. Az Orbán-kormány szakított a megszorítások politikájával."
 
Nincs IMF-hitel, nincs "védőháló" ...

A kemény dió a magánnyugdíj-befizetések lenyúlását megmagyarázni. A 3,8% hiánycél mindenáron tartani kell, és ehhez kell még idén plusz 60 milliárd forint. Mit ad isten, az pont 2 havi magánnyugdíj-befizetés ...

Matolcsy:
"Ma vagy megszorítás van, vagy beállítjuk a 3,8 százalékos hiánycélt. A három pótadó mellett még hiányzik 60 milliárd forint, az pedig pontosan 2 hónapnyi, november-decemberi kötelező magán-nyugdíjpénztári befizetés. Ezért az állam úgy döntött, hogy az állami nyugdíjkassza felé irányítja a magán-nyugdíjpénztári befizetések havi 30 milliárd forintját. Jelenleg 2,8 millió ember tagja a 18 magánnyugdíj-pénztárnak, akik összesen havonta 30 milliárd forintot fizetnek be az APEH-hez, amely tovább küldi azt a pénztárakba; az állam pedig ugyanekkora összeget betesz az állami nyugdíjkasszába. Ha az állam nem tud az állami nyugdíjkasszába pénzt betenni, mert nincs, így az emberek befizetése nem a kötelező magánnyugdíjpénztárba megy, hanem az állami nyugdíjkasszába kerül. Idén ez kettő, jövőre 12 hónap, azaz összesen 14 hónapról van szó."

Szuper, nem tud az állam pénzt betenni, akkor "kölcsönveszi" a mienkét.

Nemzeti Együttműködés Programja, 69. oldal:



 

Címkék: fidesz válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr812370250

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Matolcsy: szop vagy szopat? 2010.10.18. 08:30:16

Minekutána Varga Mihály szertekokszolta ennenmagát a "csontvázjelentés" apropóján, a Kedves Vezető szertekukkolt a kormányportán, vajon ki lehet az ügyeletes szopógép...  - Bátrabban, komám! Gyere csak, Matolcsykám! - ugyan ...

Trackback: Hülyeség határok nélkül 2010.10.15. 14:51:08

A néphülyítésnek Magyarországon alapból hagyományai voltak és vannak, ám amióta rendszert változtattunk, ragyogó mintákat kaptunk az addig tiltott, "permanens hanyatlással küzdő kapitalista világból" is. A kettő együttese sokszor csempész vár...

Trackback: Plusz egy, mínusz nyolc... 2010.10.14. 11:32:55

Khmmm... Miniszterelnök úr, ha szabad egy szóra! Tessék kérem rászólni a Szijjártó Péterre, hogy most már ne beszéljen hülyeségeket. Ne hivatkozzon arra, hogy ebben a helyzetben nem engedhető meg, hogy az állam havonta 30 milliárd forintot költsön a ma...

Trackback: "Tolvaj Banda!" 2010.10.14. 09:13:30

Kuncze Gábor rátapintott a lényegre évekkel ezelőtt a parlamentben.Havonta 30 milliárd forintot készül ellopni a kormány az polgárok megtakarításából. Ennyi az a pénz, amit a cégek az APEH-en keresztül utalnak a magán nyugdíjpénztárakba, ezzel segítve ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovacskoko 2010.10.14. 10:42:21

@eszkep: Egyelőre abból is ugyanannyi valósult meg, mint az általad példaként hozott ígéretekből! :)

Viktus 2010.10.14. 10:42:52

@derelye vágó:

Ja a másik kedvencem a 30 napos határidő amit büszkén beharangoztak ... van olyan önkormányzat amelyik már június óta tartozik ... cégekről nem is beszélve, amelyikkel csak a per 3 éve tart még csoda, hogy megvan egyáltalán.... persze az ÁFÁ-t beszedte az állambácsi vidáman a kiszámlázott tételek után.

kisherceg79 2010.10.14. 10:45:38

@eszkep:
Örülök hogy te ennyire optimista vagy csak az a baj hogy már rég hallgatnom kellett volna a barátnőmre mikor azt mondta hogy el kellene innen húznunk a csíkunkat mert nem lehet 1ről a 2re jutni itt.
Akkor még én is hittem hogy majd jobb lesz előbb útobb,de ma már sajnos nem hiszek benne ahogy elnézem eléggé sokan.
Legyen neked igazad hogy nem vész el a pénzünk,de azért vártam volna még 1 választ arra hogy kölcsön adom a pénzem olyan feltételekkel mint ahogy ma a bank add.Szerintem teljesen jogos lenne.
9-10% thm-el,7% előtörlesztéssel,ami pl azt jelenti hogy a 14 havi átcsoportositási összeg 7 % már előre jegyzik hogy már náluk is van a pénz, és folyamatos jelentést a bevétel kiadást az államtól hogy biztos legyek benne nem elkölteni akarják.

Homeoffice 2010.10.14. 10:46:34

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Világos.
Ebben egyetértünk.
Sőt mondok én valamit.Őszintén szólva magasról lesz*rnám a magánynugdíjpénztárakat.
Vigyék.
Csak, rendesen adózó, teljes fizura bejelentett állampolgárként, tudom naivság, de hadd legyek már a büdös életben egyenlő azokkal akik kihasználják a rendszert,
Rendesen fizetjük aszámlákat. (a nem fizetőkét is)
Rendesen vesszük a bérletet
Rendesn fizetik az adót egészségügyre oktatásra stb.
S Mi a párommal hatvanszor is meggondoljuk hogy jöjjön e a gyerek...
5 év után elmentünk a balatonra egy hétre. kisakkoztuk.
Hazaérve kirabolták a lakást...
Én megértem hogy egykulcsos szja meg satöbbi. de amikor a minimálbérre bejelentett vállalkozó nyafog... meg a segílyes...

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.10.14. 10:49:25

@Viktus: amikor Pesten dolgoztunk hányszor meglettünk így szopatva
de azt sem értem miért engedik a 90 napos fizetést sok cég ment rá így
az emberek bérét fizetni kell meg a járulékokat na meg az adó stb

Viktus 2010.10.14. 10:49:46

@Gunther:

Ez a vállalkozósdi is összetettebb a saját nyavajáid jól látod csak egy ilyen "sikeres mercis" vállalkozó vagyona mögött van ezer másik akiket levettek-kihasználtak ....

jágör68 2010.10.14. 10:49:49

@Viktus:
Persze, kevesebb pénzből nyilván minden jobb lesz...
Amúgy elárulom, Csehország, Szlovákia GDP arányosan 20- 30% -kal költ többet egészségügyre.
És hogy milyen tételekből is áll nagyban össze: magyar gyógyszergyár nem nagyon van.
Magyar orvosi műszergyár: nincs. Magyar orvosi segédeszköz- gyár: már nincs.
Úgyhogy ezeket mind nyugatról vesszük, nyugati bérekért előállítva, nyugati árakon.
Szóval a feneketlen zsák, meg halálgyározás szöveget meg kell hagyni Kóka dr, Hordágyágnes, meg Molnárlala dr- oknak- hála istennek egyikük sem praktizál...
Ami meg a magánosítást illeti:
én nem vagyok kommunista, de sztem pölö Németországban nem úgy zajlott, hogy 10 márkáért vettek milliárdokat érő gyárakat;
meg mindenféle garanciák nélkül megkapták az állam által szedett nyugdíjjárulékokat, stb
Csak a
magyar privatizáció= lopás
magyar magántőke bevonás= rablás

Viktus 2010.10.14. 10:50:54

A vagyonosodási vizsgálatok jók lettek volna, ha kimertek volna menni a nagyhalakhoz , és nem csak a kicsiket csesztetik, hogy miért vett suzukit ...

Homeoffice 2010.10.14. 10:51:32

@Viktus:

Világos. Elnézést az offért de már kikivánkozott belőlem.

Viktus 2010.10.14. 10:52:32

@jágör68:

Nem kevesebb pénz az már eleve egy nagyobb tétel, hogy a rendszer átalakítsák, de az aztán ennyi pénzből is elműködhetne sőt nyugodtan plusz forrásként a szociális népszavazásos hülyeség okán eltörölt díjtételeket is visszavezethetnék csak nem 200, hanem 2000 forintokkal a borítékos dokikat meg sittre stb.

eszkep 2010.10.14. 10:53:46

@Énbagoly: "Nem fogják visszatenni a magánnyugdíjpénztárba a pénzt."
na, azért hülyeségekkel már tényleg nem kívánok érdemben foglalkozni. Ezzel csak magadat minősíted.

Viktus 2010.10.14. 10:53:54

@Gunther:

Nekem volt olyan jó kis munkám ami után röhögve mondta a fószer, hogy sajnos nem tud fizetni, mert Horvátországba most csípett el egy jó kis nyaralót ... a cégét meg bukóra tette csinált másikat...

eszkep 2010.10.14. 10:55:19

@kej: Bocsánat, az állam háromszori (!) konszolidációval MEGVÁSÁROLTA a csődbe jutott bankot. Ne ferdítsél legyél szíves, ez nem a kapcsolat.hu!

eszkep 2010.10.14. 10:55:55

@eszkep: Hozzáteszem, jóval a piaci érték felett VÁSÁROLTA meg!

jozicsenko 2010.10.14. 10:56:24

@kej: nézd, a magánnyugdíjpénztárak igen jó ötlet lennének - bárhol máshol a világon, nem nálunk, tolvajföldön

ugyanis épeszű, kulturált országban 40 év felhalmozása (és kamatos kamata) mellett a végére van egy akkora összeged, aminek az éves kamatát 12-vel osztva kapsz egy kellemes összeget, amit megkapsz nyugdíjként: épeszű országban ezt a pénzt persze örökölni is lehet, stb

namármost épp nálunk hozták pár éve azt a szabályt, hogy gyűjtheted, ameddig akarod, de a végén a banké lesz: te nyugdíjat kapsz, de az összehordott tőkét csak akkor kapja meg az örökös, ha a nyugdíjkorhatár elött meghalsz:

akkor meg már inkább legyen az mnb-nél személyi bankszámlám, ahol 40 évig állampapírba rakják, oszt utána lesz belőle valami: a mai menet (=költség címén kilopják) nem tartható

de félek a dolgok állami felétől is: ma magyarországon ezt besöprik a kasszába és kapok egy üres igéretet, hogy 40 év mulva lesz valami: kösz, nem...

MNOP 2010.10.14. 10:56:30

azért a (1,27*) 16%-os jövedelemadó, gyermekkedvezményekkel kombinálva azért nem rossz,
egy ideig el van vele az ember. Kifejezetten pozitív 8 év ultraliberalizmus után.
Azért a nyugdíjreform is kezdődik... már látszanak a jelek.
Mindent nem lehet egyszerre, majd szépen sorban - remélem - jön a többi, egészségügy, oktatás, stb.

legxünk szerintem picit türelmesebbek, ha ez nem megy, jöhet a nadrágszíjhúzás.

Énbagoly 2010.10.14. 10:56:55

@eszkep: szerintem az egész magánnyugdíjrendszert el fogják sorvasztani.
És ha minősít a véleményem, akkor ez van. :)
Tudod, majd egy év múlva...

eszkep 2010.10.14. 10:57:18

@Marcellusca: Ha érdemben nem tudsz hozászólni, miért teszed?
Erről a "ha csendben maradtál volna.." kezdetű mondás jut eszembe.

eszkep 2010.10.14. 10:58:34

@kovacskoko: Van róla pl. az országgyűlésnek benyújtott törvénytervezet?

loláb 2010.10.14. 10:59:10

@Viktus: A 17%-os kulcs az valójában (a szuperbruttó miatt) 21%-os. Ehelyett lesz 16%.
A 32%.os kulcs (ami a szuperbruttó miatt 41%) pedig már havi bruttó 328 ezer forint feletti jövedelmekre vonatkozik. Az nettó 200 körül van, ami azért nem egy húdemagas fizetés, nem belépő a felső tízezezrbe.

És a családi adókedvezmény egy -két gyerek után 10-20ezer/hó, 3 gyerek után gyerekenként 33 lesz (ha hihetünk a híreknek).

Meglátjuk, hogy mi lesz, mennyire lesz több pénze az emberekeek. Ha nő a kisker forgalom, csökkennek a hitel és közüzemi tartozások, akkor több pénzük lesz, mégha lesznek olyan rétegek is (egyedülálló, 200 körül kereső, gyermektelenek), akiknek esetleg tényleg nem nő jelentősen reálértelemben a jövedelme.
Alatta, felette, gyermekeseknek nőni fog, jelentősen.

Héttörpe (törölt) 2010.10.14. 10:59:34

@eszkep: Raiffeisen
2008-ban elért minket a válság, aminek Fletó szerint a szele sem érhetett volna ide, rögtön lett egy 90 napos ingatlanalap lezárás. Semmit nem csinálhattál az alapban lévő pénzeddel. Miután letelt, kivehetted a lóvét, de csak 90 nap után. Ezután a genyók (bár tájékoztattak, de csesztem elolvasni a levelüket) 2009 áprilisában zártvégűvé tették az alapot 4 éves kihordással 6 %-os kamattal. Mindegy, nem egy tétel nekem az a rongyos 24,5 millió Ft, de ilyenek történtek. :)

Homeoffice 2010.10.14. 10:59:37

@MNOP:

eszkep szavait hangsúlyozva..
EZT TE honann szedted? Mert ÉN is láttam már mókás táblákat:)
Tudod... amikor kijön akkor nyugodj meg.

kovacskoko 2010.10.14. 10:59:49

@eszkep: Szerintem lehetne találni olyan képviselőt, aki benyújtaná! :)

eszkep 2010.10.14. 11:00:25

@Énbagoly: Ezt azért nem hiszem. De az lehet, fogy ismét lehetséges, hogy ismét lesz egy időszak visszatérni az állami nyugdíjrendszerbe. Figyelembe véve a magánnyugdíjpénztári hozamokat, ez komoly dilemma lesz.

eszkep 2010.10.14. 11:01:55

@Héttörpe (az SZDSZ elvette az emberek örömét): "Fletó szerint a szele sem érhetett volna ide, "
Az már Bajnai "szakértő" Gordon volt. Egy héttel (!) azelőtt mondta a parlamentben mondta, hogy IMF hitelt kaptunk...

eszkep 2010.10.14. 11:02:29

@kovacskoko: :-)
Gondolsz valakire név szerint?

jágör68 2010.10.14. 11:02:35

@Gunther:
"A borítékos dokikat meg sittre"
Ezt alá is írnám, de van 3 kérdés:
1. Ki jön a helyükre a hivatalos minimálbérért????
2. Inkább kapjon jattot életmentésért, életminőség- javításért, mint közbeszerzés lezsírozásért, privatizációs lopásért.
és
3. Ha legelőször is a százmilliárdokat ellopó rablóprivatizátorokat, Postabank, K and H, felelősöket, 600 milliárdba kerülő "bankválság" felelőseit leültetik

jágör68 2010.10.14. 11:03:10

@jágör68: Bocs nem Gunthernek, Viktusnak ment

UNara 2010.10.14. 11:04:59

Hinni kell a kormányban! Referenciaként a kecskefészekről: Orbán Viktor a felcsúti pályán egyszer leszúrt egy szögletzászlót, és amikor kihúzták, nagy sugárban tört fel a tej, a méz és a kánaán.

kovacskoko 2010.10.14. 11:08:25

@eszkep: Valamelyik kenderlovag LMP-s biztosan megtenné gyengébb pillanatában, de a Maszopistákból is kinézem, hogy a Nagy Forradalmi Ormány Ármány Furmány Kormány bosszantására benyújtsák. A Jobbikból kevésbé, mert ők nem csípik az Idegeneket... :)

Viktus 2010.10.14. 11:08:39

Na mindegy ez van ... egyenlőre nagy változás nincs. Olyasmiket vártam volna pl. bejelentik a MÁV száz különböző cégének felszámolását ...

civilkontrol 2010.10.14. 11:08:50

Kedves zero, szerinted mégis mi a lócerkát kellene csinálniuk?
Nyomják följebb az ÁFÁ-t? Emeljenek SZJA-t?
Kend a hajadra a ferditést a "reformok" hiánya frontján is. Elég keményen magukon kezdték a történetet, korábban soha nem látott 100 mrd-os tételben.
Szopás van. A sok okos ember 2 cikluson keresztül olyan bácsikat tolt a parlamentbe akik lenullázták Magyarországot.

Ezek a szerencsétlenek meg próbálnak a szarból várat épiteni.
Igen, benne van a pakliba, hogy a tesco és társai valamennyit átháritanak a vásárlókra. De hogy az egészet nem tudják, az biztos, azaz máris jobban jártunk, mint ha élből nekünk kellett volna befizetni bármilyen adóemelés formájában.

És valóban, gáz a nyugdij befizetések jegelése. De honnan a francból vegyenek el kottát? A hiánycélnak 3% alatt kell maradni, a gazdaságot pedig meg kell valahogy pörgetni.
Hogy ez utóbbi meglegyen, elsősorban a keresletet kell élénkiteni, na erre van a 16%os szja.
Te mit csinálnál a helyükben? Folytatnád a lakosság szóritósdit, hátha az utolsó hazai vállalkozás is becsődöl kereslet hiányában?

kovacskoko 2010.10.14. 11:11:02

@civilkontrol: segélyek, rokinyugdíjak... Ezzel kellene kezdeni.

CyberPunK 2010.10.14. 11:11:47

@kovacskoko: Egyetértek! Ja és kedvezmények megszüntetése.

Viktus 2010.10.14. 11:12:13

@jágör68:

A reform részének kell lennie a béremelésnek is ... mert arra megint felesleges pénzkidobás áldozni, ha a jó orvosok külföldön maradnak vagy magánszektorban tevékenykednek.

Viktus 2010.10.14. 11:13:40

@civilkontrol:

Baszki ezektől kapok agyfaszt ebben az országban senkinek nem jut eszében mondjuk elkezdeni ténylegesen betömögetni az állami pénznyelőket mindenki addig jut el honnan lehetne még sápot beszedni ...

minimalista 2010.10.14. 11:14:38

Az egész egy kutyakomédia.
Az összes ilyen jellegű adó, plusz kivetés a multi-szektorra az utóbbi évtizedben mindig a Zembereken csattant. De most talán más lesz, félve (minden meggyőződés nélkül, naivan ál-) bizakodom.
Mellesleg nem számítok átfogó szervezeti reformra, amíg az IMF adósságot ki nem köhögtük, ez a mostani pénzgyűjtés is pusztán erre megy, de ez egyeseknek nem tűnik fel...
És közben a már 2008 előtt meglévő államadósságunk csak kamatozik és kamatozik...

Amíg a világ ebben a pénzügyi szisztémában működik tovább, mi mint a rendszer legkisebb fogaskerekei csak egyre mélyebbre fogunk süllyedni.

A következő link érthetőn és egyértelműen megmutatja, miért kényszerül az állam folyamatosan alapvető feladatainak feladására, a polgárai életének társadalmi/szociális nehezítésére az ellátórendszerek kiéheztetésén keresztül:
blip.tv/file/2513551/
www.blip.tv/file/2518877

Két és fél órás sziporkázó előadás, egyetemi szinten, németül, lehengerlő stílusban...
Mindenkinek kötelező!
Még lehet hogy @eszkep: is megérti majd (de ez azért erősen kétséges...^^)

hatesz 2010.10.14. 11:19:01

OFF(?)
index.hu/belfold/2010/10/14/ki_lett_az_allamositott_mal_kormanyzati_helytartoja/

A Mal-helytartó kalandos élete és munkássága

"A háromgyerekes, katonai és jogi diplomát szerzett tábornok a rendszerváltásig a határőrségnél szolgált, a röszkei átkelő parancsnokhelyettességétől a vezérőrnagyságig (és országos parancsnokhelyettességig) jutott,

nyugdíjazták,

majd a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) 2000-ben történt megalapításakor Pintér Sándor belügyminiszter annak vezetőjévé nevezte ki." stb.

Egy kérdés: Ha valakit nyugdíjaznak, utána hogy nevezheti kki még különbözö vezetö beosztásokba??

Samott 2010.10.14. 11:20:57

@civilkontrol: latod, hogy te is csak abban tudsz gondolni, hogy hogyan tudnanak meg tobb penzt beszedni? Mi lenne ha kavesebbet koltenenek? Mert jarni jar, de nem jut.

jágör68 2010.10.14. 11:21:21

zeronak:
A Bajnai-csomag részei
- Nem fizetik ki idén a 13. havi nyugdíj második részét, 2010-től teljesen eltörlik.
- A közszféra 13. havi juttatását eltörlik.
- A közszférában két évre rögzítik a nominális bruttó kifizetéseket.
- 2012-től több lépésben 62-ről 65 évre emelik a nyugdíjkorhatárt.
- A 2010-es nyugdíjkorrekciót elhalasztják.
- 10 százalékponttal csökkentik a táppénzt.
- A családi pótlék összegét két évre rögzítik mai értéken.
- Két évre csökkentik a gyes és a gyed időtartamát.
- 23-ról 20 évre csökkentik a gyes és a gyed korhatárát
- Július 1-től felfüggesztik a lakástámogatási rendszert.
- 5 százalékponttal csökkentik a minimálbér kétszereséig a munkaadói terheket.
- Az szja 18 százalékos adókulcsához tartozó sávhatárt kitolják 1,9 millióig. - 25 százalékra nő az áfa.
- 18 százalékos áfa lesz a tejtermékeken, a pékárun és a távhőn.
- A jövedéki adó 2009-ben átlagosan 5-6 százalékkal emelkedik.
- 2011-től megszűntetik a gáz- és távhőár-támogatást, addig is csökkentik.
- 2010 decemberéig megmarad a magánszemélyek különadója.
- 2010-től megszűnik a tételes eho.
- Az adóalap mértéke összbruttósítás lesz 2010-ben.
- Az szja-kulcsok csökkennek 2010-benn: 17 és 33 százalékra, az alsó sávhatár pedig 4-5 millió forint lesz.
- 2010-ben bevezetik az általános értékalapú ingatlanadót.

(Hírszerző)
2009.04.19.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.10.14. 11:22:46

Orbánnak igaza van. Inkább lenyúlja ő az mnyp pénzeket,mert ha nem teszi, a pénztárak lopják el.
Így legalább a hitelezőink jól járnak, megkapják a kamatokat a kihelyezett pénzük után. A magyar paraszt így se meg úgy se fog nyugdíjat kapni.

Az adóztassuk meg a multikat szlogen pedig kettős célt szolgál: tovább gyengíti a Jobbikot, olyan extra bevételre tesz szert, amit nem neki kell közvetlenül elvenni a lakosságtól.

A vállalkozásokat is támogatja, hiszen 10%-ra csökkentette azon vállalkozások társasági adóját, akik idáig is veszteségesek voltak.

A rehabhoz, mely kisvállalkozások százait sodorta a csőd közelébe, persze nem nyúl....

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.10.14. 11:34:57

Orbán csak a legfájóbb dolgokhoz nem mer nyúlni:

Itt van pl a céges személyautók ÁFA kérdése: Jóskapista bt vesz egy személykocsit, nem igényelheti vissza az ÁFÁ-t mer a gaz Jóska biztos magán célra is használná a kocsit.

A bt elveszíti a melóját, a Jóska el akarja adni a kocsit, a vételár után állam bácsinak be kell fizetni az ÁFÁT fini........

Viktus 2010.10.14. 11:35:15

@hatesz:

Ismerettség kérdése ... akik az elmúlt években elmentek nyugdíjban mind dolgozik v.merre az aktívak elől foglalva a helyet, mert ugyanazt a biztos pénz mellett kevesebbért is bevállalják.

civilkontrol 2010.10.14. 11:36:30

@kovacskoko:
Mondot ezt azért, mert nem azon a területen vagy érintett. Ha ott lennél, akkor azért jajveszékelnél.
Félreértés ne essék, rendezni kell az álsegélyeseket, meg a műrokkantakat, de előbbi -kövezzetek meg- szerintem elkezdődött, utóbbi meg nem egy olyan kaland, ami máról holnapra átfut.

vomit 2010.10.14. 11:37:18

@Énbagoly: ha oreg napjaidra aprankent gyujtogetni szeretnel valamit, ami
ertekallo, minden hokuszpokusz index, kamu kamat es befekteto
verszivok nelkul vagyont jelenit meg, fizikailag birtokolhato, es igy
a felhasznalasa nem fugg semmilyen politikus- vagy bankarbunozo
igeretetol es eletben maradasatol, tollvonassal nem szaporithato es el
nem torolheto, inflacioval el nem lophato, merthogy a hiperinflaciot
es a deflaciot egyforman kibirja, az egesz bolygon ismerik es
elfogadjak, hiszen a "penzzel" ellentetben erteket es nem banki
tartozast kepvisel, akkor a te felebaratod a fizikai nemesfem.

es azt hiszem erre egyre tobben rajonnek
www.kitco.com/images/live/gold.gif
www.kitco.com/images/live/silver.gif
www.mmnews.de/index.php/wirtschaft/6607-geldsystem-kollaps-in-3-jahren

Viktus 2010.10.14. 11:37:22

@jágör68:

Elbocsátások jönnek: százmilliárddal kevesebb jut egészségügyre
Kutya kemény évre készülhet a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma (Nefmi), a 2011-es költségvetés-tervezet szerint elbocsátásokra, a fejlesztések visszafogására és saját kezdeményezésű megszorításokra kényszerül a miniszter, ha eleget akar tenni a költségvetési köriratban megfogalmazott nemzetgazdasági tárca elvárásainak.

Mit szólsz ez több pénzt jelent az egészségügynek? :D

Marcellusca 2010.10.14. 11:38:23

@hatesz: Kérdezd Don Alessandro-t és Fodor Lajost! :)
Ők biztos tudják. :D

civilkontrol 2010.10.14. 11:38:37

@Viktus:
De nem addig jutott el baszki.
Már a 29 pontos mizériában 120 mrd-s spórolással kezdte az állam saját magán a takarékoskodást és navra sem azért izzad, hogy összehozzon még némi pénznyelő automatát

civilkontrol 2010.10.14. 11:39:33

@Samott:
lásd fenti kt kommentem. Bőven megy ott is a matekolás

jágör68 2010.10.14. 11:39:37

@Viktus:
Bekaphatják, ha még tovább szorongatnak.
Szerencsére perfekt angol és német tudással- no meg aneszt- intenzívesként nem lesz nehéz elhelyezkednem XXI. századi egészségügyi rendszerben sem.
Bár szerettem volna tovább maradni...

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.10.14. 11:40:29

@vomit:
Most az egekben van az arany ára.... HA valaki most ebbe fektet, nagyon könnyen nagy bukovári lehet belőle.....

DArchAngel 2010.10.14. 11:42:18

Igaza van zero-nak. Ez nem reform. Ez egy - egyelőre - ügyes politikai húzásnak tűnő pénzbeszedés. Ennyi. Hogy mi lesz a következménye, arról egyelőre felesleges vitázni.
A lényeg: az állami újraosztás rendszerét, a pénz szétszórását - úgy látszik - megint nem merték ízekre tépni, és újraépíteni.
Valóban jónak tűnik, hogy ha például nő az áram ára, akkor azt mindenki fizetni fogja, de kíváncsi vagyok mikor kezd el hőbörögni valamelyik nyugdíjas szervezet, vagy hogyan hajtják be a "védett" fogyasztóktól...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.14. 11:42:29

"Tesco-Global Áruházak Zrt. állásfoglalása a tervezett hipermarket adó bevezetéséről

Megértjük és elfogadjuk, hogy a kormány nehéz döntések előtt áll. Ugyanakkor aggodalmunkat fejezzük ki a tervezett hipermarket adó bevezetése miatt, ami valójában a munkahelyteremtést és beruházásokat adóztatná meg. Ilyen adónemek bevezetése, ráadásul ilyen rövid határidővel és mindenféle egyeztetés nélkül komolyan fenyegeti az jó célok elérését. Az a piaci bizonytalanság, amit az ehhez hasonló lépések okoznak, kifejezetten hátrányos az ország megítélése szempontjából, különösen egy olyan időszakban, amikor Magyarországnak mindennél jobban szüksége van külföldi befektetésekre és az ezek nyomán keletkező új munkahelyekre, gazdasági növekedésre."
www.tesco.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/

Viktus 2010.10.14. 11:45:29

@civilkontrol:

Hol történt meg ez a takarékoskodás? v.mi konkrétumot prezentálj már ... mert látszatja nincsen. Minden papírra van csak vetve, hogy majd ... aztán ezeknek a vége az szokott lenni, hogy ide-oda tolizgatják a bürokratákat.

hatesz 2010.10.14. 11:48:46

Amúgy ha jól emlékszem a mnyp-am éves elszámolását valami humorista írta a befizetésekröl. Asszem így fogalmazott: "NEGATÍV HOZAM"
Anyucikátok

Viktus 2010.10.14. 11:50:31

Végre elkezdték a szar pénznyelő szárnyvonalakat bezárni anno most kinyitották ... mennyi ember adóját viszi el önmagában az ilyen bohóckodás? Falusi kisposták újra nyitogatása megint max. a rejtett munkanélküliségre jó ... mert mire melóból hazaér jónép a kispostás kisasszony már otthon mereszti ... a nyugdíjasnak meg kényelmesebb volt, hogy házhoz jött a cucc.

Viktus 2010.10.14. 11:51:15

@hatesz:

Jah 2008-ban elég sok veszteséges volt, de tavaly visszatermelték ...

hatesz 2010.10.14. 11:52:12

@Marcellusca:, @Viktus: Költöi kérdés volt... Bár nem vagyok költö.
Nyugdijat meg 30 éveskorom ellenére elkezdtem magamnak félretenni, ajánlom mindenkinek.

hatesz 2010.10.14. 11:55:31

@Viktus: 2009-töl már nem Mo-n vagyok keresö/adózó/járulékfizetö, így nem figyelem már ezeket. Azért ez a "negatív hozam" kifejezés pofás, nem?

==T== 2010.10.14. 11:56:21

Sajnos gazdaságpolitikalag a forradalmi kormány bukásra áll, ráadásul egy erőseb populista balos programmal...

kej 2010.10.14. 11:58:32

@kej: bocs lemaradt: még mindig az államosított különböző alapokról beszélünk, amit az első ovi kormány "nyúlt le"

@jozicsenko: épp ez az: nin cs személyi számlád. az egyetlen elfogadható lépés az lett volna, ha egyéni járulékszámlát vezetnek be. ja hogy ezzel csak kis géza járt volna jól, mert nyomon tudná követni, hogy mi lett a pénzével? az más tészta. tudod az a baj, hogy ez az intézkedés csomag, különös tekintettel a jogilag leginkább aggályos magánnyugdíjjal csak az állam általi zavarosban halászást, trükközést segíti elő. ugyanis, ha egyéni járulékszámla lenne (mint ahogy nincs és egy darabig nem is lesz) állambácsi nem fordíthatná akármire, bármire kénye kdve szerint a befizetéseimet.

demagóg leszek, de szerinted a szüleidtől, nagyszüleidtől levon nyugdíj és eü-hozzájárulás hányszorosan több, mint amit visszakapnak így-úgy belőle? hova lesz a különbözet?

kovacskoko 2010.10.14. 12:16:01

@civilkontrol: Én most sem jajveszékelek, sőt egy civil szervezetben annyit segítek 11 másik hülyével együtt fogyatékos-otthonokon, határon túli és helyi iskolákon amennyit tudunk, minden kiadásunkat saját zsebből fedezve.
Csak úúúúúgy szeretném, ha egy kicsit mások is tennének bele a közös fazékba, nem csak azok, akik becsületesen próbálnak dolgozni és élni. Hidd el, ha a "befizetők" kicsit levegőhöz jutnak, maguktól is fognak segíteni. Ismerek rengeteg jószándékú embert, aki segítene másokon, de nem teheti meg, mert anyagilag nem teheti meg, ideje meg azért nincsen, mert két munkahelyen húzza az igát így is.

civilkontrol 2010.10.14. 12:26:58

@Viktus: Bértömeg csökkentés, hivatalok egybevonása, megszüntetése, teljes kormányzati, bútor, autó, telefon és társai stopp.

vomit 2010.10.14. 12:42:29

@anti_troll: nem arra veszed, hogy jovo honapban mennyit er. hanem hogy 40 ev mulva barmilyen penzrendszer lesz, elohuzod, es ugyanazt adjak erte cserebe, mint ma. erre szoktak mondani, hogy az arany/ezust erteket nem salata papirpenzben, hanem a sulyaban fejezik ki.
itt van egy szamitas
www.hartgeld.com/html2010/infos-DE_2010-07.htm
nemet iparos munkabére 1912-bol, amikor arany reichsmarkban (RM) fizettek, osszevetve egy azonos erteku tetoszerkezet epitesere ma adott ajanlattal, aranyra atszamitva.

az atlathatosag kedveert a sok kulonallo tetelt nem sorolja fel, hanem osszefoglalja egybe. a napszamok 1912-ben es 2010-ben atlagos nemet berkoltseget jelenitenek meg, es ahogy akkor, ma is ingadoznak tersegrol tersegre. a berre rakodo egyeb kiadasokat termeszetesen beleszamolta.

a szamitas:
egy 20 RM erme aranytartalma 7,16g.
a 2010 nyari szamitas idejen a 20RM = 212,17€ (1 uncia=31,1g=921,59 €)
most oktoberre 980€ felett az uncia. szepen porog is az inflacio.

de mindegy. a tiszteletremelto mester 1912-ben a kovetkezoket szamitotta fel egy 10,26x12,00 meteres epulet fenyogerendakbol acsolt padlasa es fedelszeke osszeallitasara. 1912-ben 736,40 RM vagyis 263,63g aranyert vallalta a munkat, sot akkor 8 helyett 10 oras munkanap volt a gyakorlat.
2010-ben ugyanez a mutatvany 6444€ vagyis 223,4g aranyert menne, raszamitva a 19%-os afat 7768,36€=258,78g arany
tehat 260g aranyert barmikor lefedik azt a hazat, akarmifasz fizetoeszkoz a hivatalos. ezer evekkel korabban se volt nagy az elteres.

Viktus 2010.10.14. 12:50:34

@civilkontrol:

Ez papíron létezik, de közben elmozdulás semmi.

civilkontrol 2010.10.14. 13:03:44

@Viktus:
Több minisztériumban is dolgoznak cimboráim, ők örülnének, ha ezek az intézkedések csak "papiron léteznének" ;o)

DArchAngel 2010.10.14. 13:14:35

@civilkontrol: Húha. Ez hatalmas spórolás. Az összevonástól nem lett érezhetően kevesebb ember, a stop meg mindössze annyit ér, amennyit betartanak belőle. Mint a bérstop: megkapták utalványokban, oszt' jó napot.

martonx 2010.10.14. 13:21:11

Hát erre nagyon kíváncsi leszek. Szerintem egy év múlva jobban fogunk látni, hogy mely intézkedésnek mi lett a hatása.
A magánnyugdíjpénztári befizetéseket meg leszarom. Amúgy se kamatozott semmit, nem mindegy, hogy hol nem kamatozik semmit?
Ahogy abban is biztos vagyok, hogy 30 év múlva rohadtul nem lesz nyugdíjunk. Ez most ennek csak az előszele, később csak rosszabb lesz a helyzet.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.10.14. 14:06:33

@loláb: "és az új adórendszer az egyedülálló alacsonyabb jövedelműn kívül mindenkinek jelentősen több pénzt hagy a zsebében" és ugye ők kevesen vannak és egyébként is jelentéktelenek. Meg gondolom a jelenleg két keresős, 17%-kal adózó, két gyerekes család ki lesz segítve a 20E Ft-tal, miközben csökken a jövedelmük (ez lesz a "jelentősen több pénz", ugye?). Ja, meg az egyedülálló orvos, pedagógus, stb. az le van szarva. Miért őket kell szívatni? Én jól fogok járni az új adórendszerrel, félreértés ne essék, nem ezért jártatom a számat.

turcsány karcsi elvtárs 2010.10.14. 14:10:33

ezt a rendszert hagyni kéne bedőlni, életképtelen ugyanúgy mint ahogyan a szocializmus is.

tizen9 2010.10.14. 14:13:30

@laspalmas:
68. oldal. Kerestem a 69.-en, és nem volt ott, már azt hittem, átvágtál, de meglett.
A társadalmi szerződés pontosan milyen polgárjogi kategória? Ha megszegi az, aki aláírta, akkor lehet perelni? :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.14. 14:26:27

Max R3sp3ct az épeszű cikkért!

Viktus 2010.10.14. 14:35:57

@martonx:

Nekem szimpi volt a magánnyugdíjpénztárasdinál, hogy elpusztulásom esetén jut v.mi örökségnek a megjelölt kedvezményezetre ... nem az állam nyeli be azt is ...

Viktus 2010.10.14. 14:45:21

Esik a forint, adják az államkötvényeket - Megijedt a piac a kormány terveitől
Ki fog állampapírt és magyar részvényt venni, ha eltűnnek a magánnyugdíjpénztárak?

-

Eddig elég hasznos a magánnyugdíjpénztárak cseszegetése ... tényleg ki fektet magyarországi cégek részvényeibe, ha haszon nem várható, mert azt az állam fölözi le?

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.10.14. 15:05:23

De furcsa hogy megint csak az indexen látok ilyen cikket...

Majd 1 hét múlva kell megnézni a dolgokat...

vomit 2010.10.14. 15:57:54

@Viktus: a fentebb emlitett nemesfem ugyanezt csinalja, barkire atruhazhato

Kun András 2010.10.14. 16:37:13

Budaházy börtönben, Gyurcsány, Gergényi, Szilvásy, Bakonyi... szabadlábon. Ez a kurvanagy "forradalom", fülkeforradalmárok? Lófasz ez, nem forradalom. De még csak nem is változás!
Az igazságszolgáltatásban, a rendőrségnél, bíróságokon, ügyészségeken még mindig ugyanazok a kipróbált elvtársak hozzák a "szakmai" döntéseket.

Undorom ettől az új brigádtól is, már legalább úgy, mint az előzőtől.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.10.14. 18:02:50

index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/14/extraado_atharitas/

Wazz most nézem ezt a táblázatot ami itt van... fáj a szívem szegény Tescoért hogy 572 milliárdnyi tiszta bevétel helyett kénytelenen lesz 561 milliárdból nyomorogni ezután. A szegény. :)

Samott 2010.10.14. 18:11:13

@Prof. William: remelem a professzor ur elobb-utobb eljut a kozgazdasagi tanulmanyaiban a bevetel es a nyereseg kozti kulonbseg tisztazasaig is. :)

Virág et. 2010.10.14. 18:28:47

Jó lenne egy ilyen kimutatás a telco szektorról is, mert gyanítom, hogy a magyar Vodafone és az Invitel, de akár a frissen magát a piacra bevásárló Telenor is épphogy nyereséges csak.

Nagy kedvencem, amikor olyan - közismerten Fidesz-barát - vállalati vezetők jelentik ki, hogy nem probléma a válságadó, akiket alig érint. A legjobb példa a CBA vezér, mivel a cég franchise rendszerben működik, ezért ők a sáv legalján pályáznak - így tényleg nem akkora érvágás a dolog. :)

A matematika egyébként egyszerű - leépítések az érintett vállalatoknál és/vagy továbbhárítás a fogyasztókra. Ha - taktikusan - nem is azonnal, hanem néhány évre elosztva, hogy ne verje ki a biztosítékot, akkor is.

zsoltix 2010.10.14. 18:57:05

A 2008-as MNYP zaroegyelegem kevesebb volt, mint a 2007-es, holott egesz evben fizettem. Gondolom, nem csak nekem. Ezek is elcseszik az ember penzet, meg az allam is, lehet valasztani, hogy 2 ganedomb kozul melyikbe ugrunk bele.

trojka 2010.10.14. 19:28:21

Magyar, mostmár nem a derékszíjat kell meghuzni...le a gatyával...

Dzsentrisvihák 2010.10.14. 20:19:58

"Öt hónap alatt nulla reform, négy válságadó. Meg a pálinkafőzés. Hát ez elég vékony." - Most erre mit lehet mondani? Káposztába hús kellett...

trojka 2010.10.14. 20:28:17

@eszkep:
ennyire pofátlanul ö sem tette...hagyott egy kis illuziot...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.10.14. 20:29:35

@Prof. William:

Az 572 milliárd a teljes forgalom, a nyereség csak 9 milliárd.

2010.10.15. 07:04:43

@Dzsentrisvihák: Kifelejtette a cselédtörvényt a vívmányok sorából. ;-)

Bert 2010.10.15. 09:08:50

@eszkep: Szerinted miből fogják visszafizetni az MNYP békekölcsönt?

Beer Ninja 2010.10.15. 15:31:54

Szerintem ideje volt ezeket meglépni. Végre ne csak a közalkalmazottak szívjanak, a multik meg közben zsigerelnek kifelé, és lapátolják a hasznot is kifelé. Amennyiben sikerül elérni, hogy ne a zemberekre hárítsák az extraprofit megadóztatását, úgy teljesen egyet értek vele.

fraki 2010.10.15. 20:51:25

Kedves zero!

Ugye tudod, hogy hülyeséget írtál? A többiek leírták, miért.

Verseny.

Meg lettél győzve?

2010.10.15. 21:52:16

Kedves Fraki!

Ugye tudod, hogy hülyeséget írtál? A többiek leírták, miért.

Kartell.

Meg lettél győzve?

James T. Kirk (törölt) 2010.10.18. 17:52:51

arra azért kíváncsi vagyok, hogy a magánpénztáraknak vajon kell-e például felügyeleti díjat fizetni, annak ellenére, hogy nem utalja át az apeh a zemberektől levont járulékot.

arlequin 2010.11.18. 12:28:11

@vomit: látom megint idehányt valaki ;-DDD

szerinted a kiemelt komcsi nyugdíjak nagy része hol van?
naná, hogy naná.

süti beállítások módosítása