Skip to content


       Szűrés lista

Öt hónap, négy válságadó, nulla reform

Azt vártuk, hogy az önkormányzati választások után valóban nekilát a kormány a kemény munkának. Orbán tegnap bele is kezdett, csak éppen senki nem ezt várta: bla-bla-bla, 1 millió új munkahely, 1 millió gyerek, a magánnyugdíj-befizetésünk ellopása kölcsönvétele (?), és 3 újabb "válságadó". Oszt' csókolom.

Öt hónap alatt nulla reform, négy válságadó. Meg a pálinkafőzés. Hát ez elég vékony. A három új válságadót már idén is beszedik, amúgy -elméletileg- "csak" három évre szól.

Matolcsy
elég egyszerűen számolt:
-A távközlési, telekommunikációs szektor profitja 122 milliárd volt, az az adó ennek 50%-a, vagyis 61 milliárd.
-Az energetikai szektorra a válságadó 70 milliárd forint, ez is a nettó árbevétel alapján lesz kivetve, és nagyjából ez is a nyereségtömeg felét érinti.
-A kereskedelmi szektorból 30 milliárdot szednek be, de itt már 3 kulcs van: 500 millió forint nettó árbevételig nulla a kulcs, 500 millió forint és 100 milliárd forint közötti nettó árbevétel esetén 0,1 százalék, ezt meghaladó esetben pedig 2 százalékos lesz a kulcs.


Nem mintha vérezne a szívem mondjuk a Telenorért, akinek a nyáron bevezetett új csomagján feketén-fehéren látszott, hogy húzzák le a magyarokat.

2009-es adatok:

Viszont erős a megérzésem, hogy ezt a válságadót végül is mi fogjuk megfizetni ... A Magyar Telekom anyacége a Deutsche Telekom, őket nem nagyon érdekli ez a válságadó, a profit kőbe van vésve és azt mindenképpen ki kell utalni. Minden multicégnek van egy anyavállalata, ahol elvárják az előírt profitot Magyarországról, így ha ezt a "válságadót" nem tudják kigazdálkodni, akkor csak egy lehetőség van, ahonnan pénzt lehet "szerezni" ... a zemberektől.

Ennyi a különbség az MSZP és a Fidesz között. Az MSZP "megszorított", pontosan tudtuk, hogy mennyi a sarc. Most meg majd egy picit drágább lesz a telefonszámla, kicsit drágább lesz a kábeltévé díja. Ügyes.

Matolcsy még szépen el is magyarázta:
"Magyarország biztonságos finanszírozásához arra van szükség, hogy az országot pénzpiacról finanszírozzuk, a pénzpiac akkor bízik az országban, ha amit ígértünk, betartjuk, azaz betartjuk a 3,8 százalékos hiánycélt, ezt csak megszorításokkal lehetne betartani, vagy költségvetési bevételnövelő tételekkel. Az Orbán-kormány szakított a megszorítások politikájával."
 
Nincs IMF-hitel, nincs "védőháló" ...

A kemény dió a magánnyugdíj-befizetések lenyúlását megmagyarázni. A 3,8% hiánycél mindenáron tartani kell, és ehhez kell még idén plusz 60 milliárd forint. Mit ad isten, az pont 2 havi magánnyugdíj-befizetés ...

Matolcsy:
"Ma vagy megszorítás van, vagy beállítjuk a 3,8 százalékos hiánycélt. A három pótadó mellett még hiányzik 60 milliárd forint, az pedig pontosan 2 hónapnyi, november-decemberi kötelező magán-nyugdíjpénztári befizetés. Ezért az állam úgy döntött, hogy az állami nyugdíjkassza felé irányítja a magán-nyugdíjpénztári befizetések havi 30 milliárd forintját. Jelenleg 2,8 millió ember tagja a 18 magánnyugdíj-pénztárnak, akik összesen havonta 30 milliárd forintot fizetnek be az APEH-hez, amely tovább küldi azt a pénztárakba; az állam pedig ugyanekkora összeget betesz az állami nyugdíjkasszába. Ha az állam nem tud az állami nyugdíjkasszába pénzt betenni, mert nincs, így az emberek befizetése nem a kötelező magánnyugdíjpénztárba megy, hanem az állami nyugdíjkasszába kerül. Idén ez kettő, jövőre 12 hónap, azaz összesen 14 hónapról van szó."

Szuper, nem tud az állam pénzt betenni, akkor "kölcsönveszi" a mienkét.

Nemzeti Együttműködés Programja, 69. oldal:



 

Címkék: fidesz válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr132370250

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Matolcsy: szop vagy szopat? 2010.10.18. 08:30:16

Minekutána Varga Mihály szertekokszolta ennenmagát a "csontvázjelentés" apropóján, a Kedves Vezető szertekukkolt a kormányportán, vajon ki lehet az ügyeletes szopógép...  - Bátrabban, komám! Gyere csak, Matolcsykám! - ugyan ...

Trackback: Hülyeség határok nélkül 2010.10.15. 14:51:08

A néphülyítésnek Magyarországon alapból hagyományai voltak és vannak, ám amióta rendszert változtattunk, ragyogó mintákat kaptunk az addig tiltott, "permanens hanyatlással küzdő kapitalista világból" is. A kettő együttese sokszor csempész vár...

Trackback: Plusz egy, mínusz nyolc... 2010.10.14. 11:32:55

Khmmm... Miniszterelnök úr, ha szabad egy szóra! Tessék kérem rászólni a Szijjártó Péterre, hogy most már ne beszéljen hülyeségeket. Ne hivatkozzon arra, hogy ebben a helyzetben nem engedhető meg, hogy az állam havonta 30 milliárd forintot költsön a ma...

Trackback: "Tolvaj Banda!" 2010.10.14. 09:13:30

Kuncze Gábor rátapintott a lényegre évekkel ezelőtt a parlamentben.Havonta 30 milliárd forintot készül ellopni a kormány az polgárok megtakarításából. Ennyi az a pénz, amit a cégek az APEH-en keresztül utalnak a magán nyugdíjpénztárakba, ezzel segítve ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Héttörpe (törölt) 2010.10.14. 08:47:23

Egyvalami hiányzik az elemzésből: a piaci verseny. A Magyar Telekom anyacége bárki lehet, leszarom, ha drágák, elmegyek máshová. Hidd el, lesz olyan bank, távközlő cég, energiaszolgáltató, akinek az ügyfél megtartása is érdeke lesz, nem csak a "kőbe vésett profit". A magánnyugdíj téma pedig már akkor fasság volt, amikor a pufajkásék bevezették.

kamasuka 2010.10.14. 08:51:22

"Viszont erős a megérzésem, hogy ezt a válságadót végül is mi fogjuk megfizetni ... A Magyar Telekom anyacége a Deutsche Telekom, őket nem nagyon érdekli ez a válságadó, a profit kőbe van vésve és azt mindenképpen ki kell utalni. Minden multicégnek van egy anyavállalata, ahol elvárják az előírt profitot Magyarországról, így ha ezt a "válságadót" nem tudják kigazdálkodni, akkor csak egy lehetőség van, ahonnan pénzt lehet "szerezni" ... a zemberektől."

Ez kamu. Itt nincs olyan, hogy mi fogjuk megfizetni. Ha egy cégnek nem tetszik, és ráterheli az ügyfelekre, akkor jön másik cég, esetleg az állam alapít egy céget akinek a 60 milliárd is elégséges profit lesz, aztán szépen kedvezményeket ad, és kiejti a nagy rettegőt a piacról.

A Tesco is ha elküldi a dolgozóit, akkor saját magának tesz be, hisz nem fogja tudni ellátni a feladatát. Sokszor ígyis a halpultos ül a pénztárban, mert a kedves Tesco képtelen felvenni újabb munkaerőt. Ha a halpultost is elküldi, lesz olyan cég az országban, aki ezt kihasználja majd, esetleg tovább erősödnek a környékbéli kisboltok, oszt jónapot.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.10.14. 08:51:42

that's life.
mexorítás és mexorítás közül lehet választani.
"Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon."

kamasuka 2010.10.14. 08:53:02

"Ennyi a különbség az MSZP és a Fidesz között. Az MSZP "megszorított", pontosan tudtuk, hogy mennyi a sarc. Most meg majd egy picit drágább lesz a telefonszámla, kicsit drágább lesz a kábeltévé díja. Ügyes."

Legközelebb szavazz az MSZPre! Ennyi.

Héttörpe (törölt) 2010.10.14. 08:54:59

@kamasuka: Igen, egyezik a véleményünk. Ha pedig esetleg egyetemesen emelnék az árakat a szolgáltatók, akkor az már erősen kartellgyanús lesz.

dr. Aullah 2010.10.14. 08:55:39

Pedig de, mi fogjuk megfizetni. Valamelyik bank már akkor azt mondta, hogy igen, rá fogják hárítani az ügyfelekre, amikor még csak kósza gondolat volt az adóztatásuk.

kamasuka 2010.10.14. 08:56:41

"Szuper, nem tud az állam pénzt betenni, akkor "kölcsönveszi" a mienkét."
Kölcsön. Ha te odamész és ki akarod venni a pénzed, akkor kiveszed. Ennyi. De mivel vsz még nem vagy nyugdíjaskorabeli, kibírod, hogy az állam kölcsönvegye. Az ellen miért nem rinyál senki, amikor a céged átutalja a pénzt a bankodnak mondjuk elsején, az meg csak ötödikén utalja vissza a számládra fizetésként és 4 napig rajta ül? Az állam most 14 hónapig fog rajta ülni.

Héttörpe (törölt) 2010.10.14. 08:56:49

@Aullah: válassz másik bankot, nem tart sokáig elintézni

zrobasé 2010.10.14. 08:57:10

a 4%-os különadónál, érdekes, akik most ájvékoltak akkor nem tették, hogy jajjaj elmegy a sok ember,meg cég
a 20-ról 25-re emelet ÁFÁnál, érdekes, akik most ájvékoltak akkor nem tették, hogy jajjaj, há' minden drágulni fog

kamasuka 2010.10.14. 08:58:03

@Aullah:
Az a bank majd úgy jár, mint pl. a Plus élelmiszer lánc járt: szopi és megveszi egy másik. Ennyi.

tkgabor 2010.10.14. 08:58:16

Mégis mire vártatok? Hogy majd más lesz? LOL Amíg az államadósságot nem tárgyaljuk újra (akár az is lehet, hogy nem törlesztjük egy részét) addig itt ez fog menni folyamatosan. 20 éve mondogatják, hogy majd 5 év múlva milyen jó lesz, közben meg csak egyre mélyebbre merülünk a szarban. Van aki még ezt beveszi???

eloszto · http://eloszto.hu 2010.10.14. 08:58:48

A most aktívak nyugdíjából lesz betömve a költségvetés. Ennyi.

kamasuka 2010.10.14. 08:59:07

@zrobasé:
Ráadásul amikor 20 lett, az árak maradtak a régiben és azért se ájvékolt senki ...

Krikri 2010.10.14. 09:04:29

Term a végét senki nem tudja de legalább mást próbálnak meg csinálni, mint eddig volt: aztán majd kiderül, mekkora szívás lesz ez - és gondolom, majd mindjárt elszáll a svájci frank, a különadók hírére....
Az 1 milla munkahely amúgy sztem meg a privát szférából fog átvándorolni, ppp cégek megszüntetésével, vízmű visszaprivatizálással (?Mal beleszámít már :D)? stb stb stb

zrobasé 2010.10.14. 09:04:38

@kamasuka:
jaj, dehogynem...nem emlékszel, volt árkommandó...muhaha...és komolyan gondolták, hogy ez működni fog...régi szép idők...a törvénybe iktatott 5 éves adócsökkentés...hmmm...béke poraira, élt 4 hónapot :D

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.10.14. 09:08:19

nem ertem, mi a faszt vartak a fideszesek? Meleg hogolyot?

jozicsenko 2010.10.14. 09:11:20

jó tudni, hogy fixen nem lesz nyugdíjam, megnyugodtam

ez annyit tesz, hogy az szja-m ugyan 17% (helyett *1,27=21,59%), de még lenyúlnak tőlem 8+0,5%t nyugdíjra, a cég meg utánam fizet 24%ot

vagyis azt a 0,5%-ot (amit a közösbe tesznek tőlem) és azt a 24% (pontosabban most nyilvánvaló lett: havi 30mrd Ft-ot az összes munkavállaló bérének 24%ából)-ot ezután hivhatjuk adónak is: közvetlen ellenszolgáltatást nem kapunk érte, csak a megnyugtató tudatot, hogy véd a rendőr (velem szóba áll, kopasz vállalkozókkal vlahogy nem állnak szóba, biztos a bmw gátolja benne...), ellát az orvos (...) és tanít a tanár (ha épp nem verik meg véletlenül a svédek)

legyek boldog?

zrobasé 2010.10.14. 09:12:48

@Krikri:
nem szállt el a svájci frank...pedig már lassan 1 egész nap telt el...

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.10.14. 09:13:16

Én őszintén leszarom a mnyp-akat. Nekem is, de még nagyon sok magyarnak csak szopás, tudniillik az alvállalkozók az állami nyugdíjt legalább a bejelentett után befizetik, mert az apeh jön, míg a mnyp-t hanyagolják, azok úgyis késve lépnoz meek ellenük. Év végén eltűnik az alvállalkozó, a mnyp meg hiába keresi. Na ez szopás. Ha az összes járulék az apeh-hoz megy, akkor az országban több százezer embernek megkerül havi 8%-a.

Erre is gondoljatok!

Walter Melone (törölt) 2010.10.14. 09:14:03

Mégiscsak igaza lesz Kunczénak....

"Tolvaj banda"

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.14. 09:14:48

Nem tudom de a híradásokból nekem alapból az jött le a nyugdíjbiztosításról, hogy az allam a maga részét baszik beletenni nem azt, hogy a miénket lenyulja!. Azt, hogy a mi beizetésünket nem utalja tovább?? Hát nem tudom a magán-nyugdíjbiztosítók ehhez mit szólnak??? Mert nagyon csendben vannak

rantottpatkany 2010.10.14. 09:16:16

Szerintem minden cég meg fogja találni azt, hogy ezt a kiesést hogyan tudja minimalizálni. Lehet, hogy ebben az évben még szépen fizetnek, de elég elképzelhető, hogy jövőre kevésbé fogják eltűrni. Egy multi pedig ott sajtolja ki az emberekből a pénzt, ahol akarja.

kej 2010.10.14. 09:29:19

az a vicc (csak éppen nagyon szomorú), hogy a felvázolt adók, plusz a magánnyugdíj-pénztárak államosítása (bocsi: ideiglenesen állami felügyelet alá helyezése) mind-mind egyszeri bevétel, amivel a lyukas medencébe hordja a fidesz a vizet. sosem hittem viktornak, de abban bíztam, hogy a kétharmados (ötnegyedes, kilenckettedes) választási eredmények ismeretében hozzányúlnak a rendszerhez.

csak felsorolásképpen:

segélyezés
rokkant-nyugdíjak
önkormányzatok
közszféra
oktatás
egészségügy
közösségi közlekedés

valószínűleg többet hagytam ki, mint amennyit felsoroltam. de az is biztos, hogy már a felsoroltakon is sokkal többet lehetne megspórolni (vagyis bevételt szerezni), mint a különadókkal. ráadásul az nem gazdaságpolitika, sőt nem rövid-, közép-, hosszú távú vízió, hogy mindig onnan veszek el, ahol éppen van. tényleg: a gyógyszeripart miért nem sarcolja meg ovi?

az "ideiglenességgel" kapcsolatban pediog egy - viszonyalg hosszú - idézet:

"A Fidesz vezette koalíció 1998 nyarán, első teendői között a társadalombiztosítási önkormányzatok felszámolásával „visszaállamosította” a nyugdíj- és egészségbiztosítási alapokat. Akkor a Fidesz politikusai még átmenetinek nevezték ezt az intézkedést, majd előbb a Miniszterelnöki Hivatalhoz, később a Pénzügyminisztériumhoz, végül az Egészségügyi Minisztériumhoz delegálták az alapok kezelését. Az évente több mint 1500 milliárdot kezelő alapok költségvetése beleolvadt a központi büdzsébe. A járulék beszedését a társadalombiztosítási államtitkár, Selmeczi Gabriella 1999 januárjától átadta az APEH-nek. Néhány hónappal később az alapok 60–80 milliárdos vagyonát az ÁPV Rt. kapta meg értékesítésre. Az ÁSZ-jelentések rendre kifogásolták, hogy bár az alapok vagyonának államosítása megtörtént, az ahhoz kapcsolódó kötelezettségeket továbbra is az egészségügyi kasszából fizetik. Így például a járulékfizetők pénzéből konszolidálták a Postabankot."

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.10.14. 09:30:20

@Aullah: még ha MI fogjuk megfizetni, akkor is jó, mert telefonál és teszkóba jár itt mindenki, sőt még áramot is fogyaszt. Azok is.
Tudod, akik szja-t nem fizetnek...

végre valami ami nem csak az szja befizetőket nyúzza tovább...

eszkep 2010.10.14. 09:34:19

Sajnos zero drasztikusan butul az Index-olvasás folyományaként(?). Elég buta, Index-es stílusú a bejegyzése, és vártam is tőle, hogy ugrik a magánnyugdíjpénztári vonalra, ahogy az Index is. Nos, visszanéztem az Index 2006-os cikkeit, de akkor valahogy kimaradt a "világvége hangulat", ezért tekintsünk kicsit vissza:

2006-ban Gyurcsányék annyi változtatást eszközöltek, hogy a nyugdíjpénztári befizetéseket nem a nyugdíjpénztárnak kell utalni a munkavállalónak, hanem az APEH-nek. Ennek lényegét csak sejthettük, de később bebizonyosodott (legalábbis, aki nyomon követi nyugdíjpénztári kivonatait pl az interneten): 2006-ban az APEH egy fillér járulékot sem utalt a nyugdíjpénztáraknak, tehát ugyanezt csinálták meg csak sumákban.
Mellékes vonal az EU-buziknak, hogy érdekes hozzáállás, hogy nyugdíjreformra ösztönözzük a tagországokat, utána meg kibasznak azon tagországokkal, akik ezt bevállalják. tehát, nemhogy kedvezményekkel ösztönzik ezen országokat, még "büntetik" is őket a költségvetési elszámolásnál.

A "válságadót végül is mi fogjuk megfizetni" duma meg már szinte szánalmas szöveg, ami a kapcsola.gu-n is megjelenhetett volna akár.
Az energiaszektorról szlva megint tettenélhetjük zero szellemi leépülését, hisz a hazai energiaszolgáltatók "extraprofitjáról" a Vastagbőr is írt anno.

"Öt hónap alatt nulla reform, négy válságadó."
Ez megint kapcsolat.hu-s nívó, valljuk be. Ügye az idei (fél)éves költségvetés állapota gondolom közismert, itt a hiánycél tartása az egyetlen szempont. Azért ahhoz nem kellene sok ész belátni, hogy ez az év nagyrészt a jövő évi költségvetési mozgástér megteremtéséről szólt (lásd hiánycél lazítása, nyugdíjpénztárai befizetések elszámolásának rendezése). Mert ügye reformhoz pénz kell elsősorban.

eszkep 2010.10.14. 09:36:30

@Héttörpe (az SZDSZ elvette az emberek örömét): "A magánnyugdíj téma pedig már akkor fasság volt, amikor a pufajkásék bevezették."
Nem lenne ez alapból faszság, ha nem faszok ülnének Brüsszelben. Bár ha megnézem a 10 ées hozamot, ennyi erővel ingatlanalapba is rakhattam volna azt a pénzt.

Homeoffice 2010.10.14. 09:36:38

@eszkep:

NEM az a baj, hogy ezeket a lépéseket meghozzák. Az a BAJ hogy ezek tüneti kezelések.
A valós problémákat nem oldják meg.
Állami pénznyelők stb...

eszkep 2010.10.14. 09:37:18

@kamasuka: Hát most tényleg. Zero-tól gazdasági témában sok észt már nem vártam, de most sikerült magát alulmúlnia...

OmegaMale 2010.10.14. 09:38:36

@kamasuka:
Hát igen, sok időbe telik a multiban dolgozóknak, mire ráeszmélnek, valójában nem a multi működteti a vállalkozást, hanem ŐK. Ők a beszállítók, Ők az árufeltöltők, az eladók stb. Ha egyik napról a másikr elköszönne a multi és eladná az épületet, amiben árul, akkor az ott dolgozók, akik az egészet működtetik, létrehozhatnának egy céget közösen. A vevőkör, a dolgozók, a beszállítók stb. minden adott, csak éppen a vízfej hiányozna, ami a hasznot zsebre teszi és kiviszi az országból. Akár mehetne állami segítséggel (pl. hitel-konstrukcióban megelőlegezni egy havi működési költséget, a többi pedig ugyanúgy működne magától, ahogy most is bejár a boltba az ember venni vagy éppen dolgozni és teszi a dolgát, árul / vásárol).

Nehéz a tanult tehetetlenséget az önállósággal egyik napról a másikra felcserélni, de ez lassan olyan luxus lesz, amit *senki* nem engedhet meg magának.

Most nagy a visítás és valamiért egyesek az idegen érdekeket képviselő multikkal együtt visítanak, de lassan látni fogjuk, hogy csak az igazság fáj egyeseknek és valószínűleg az extra adóterhet simán be fogják mind nyelni. Ez olyan, mint amikor a focimeccsen a csatár pofára esik a tizenhatoson belül, hátha kap egy 11-est. Látványosan szenved, az afrikai éhező gyerekek nézésével fúzi a bírót, de amikor az int neki, hogy álljon fel, kaján vigyorral felpattan és rálegyint a bíróra. Ennyi történik. Vagy nekiáll pofázni és elkéri a sárga lapját.

Háromra sajnáljuk egyszerre a multikat, akik gazdaságo hátszéllel (adókedvezmények), könyökkel és övön aluli technikákkal *versenyeznek* a Nagy Versenyszférában.

eszkep 2010.10.14. 09:40:02

@Gunther: ?
A BKV-nál zizegnek a kirúgások miatt, a közszférában szintén. Az Index nem győz "rettegni".
Megjegyzem EGYENLŐRE valóban tüneti kezelések, jövőre lehet legkorábban érdemi reformokat látni esetleg.

eszkep 2010.10.14. 09:42:03

Megjegyzem, ha a TESCO szívességet tesz, azzal jelentős szívességet tesz a külkereskedelmi mérlegnek. Vagy mit gondoltok, ha a TESCO kivonul, az emberek nem fognak enni? Demagógok ne legyünk már...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.10.14. 09:42:55

@Gunther: a reformokhoz pénz kell rövid távon. Nyilván nem lehet 1 nap alatt rendet tenni mindenhol.
MIvel én sokat nem vártam ezeketől a 2/3-osoktól, ezért számomra _eddig_ pozitív. Reméljük a következő években komolyabb dolgokhoz is hozzányúlnak, de azért két nap alatt tényleg ne várjunk itt csodát.

eszkep 2010.10.14. 09:44:30

@kej: "pénztárak államosítása (bocsi: ideiglenesen állami felügyelet alá helyezése) mind-mind egyszeri bevétel,"
Igen, a pontosítás korrekt. De ez nem bevétel, csak "hitel". Hisz ez a pénz nem vész el a munkavállaló számára. Az adók ügye három évre szónak, ez a mozgástér nyilvánvalóan a HAZAI gazdaság beindításához kell.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.10.14. 09:44:55

@eszkep: azt se bánnám ha kivonulna, de miért tenne ilyet?

eszkep 2010.10.14. 09:46:53

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Igen, a csodavárókat én sem értem.
Megjegyzem én sem vártam a FIDESZ-től ennyit, így számomra is pozitív az összkép eddig. Kíváncsi vagyok, hogy fog a gazdaságélénkítés bejönni Orbánnak? Ha a gazdaság rendben lesz, felőlem akár narancsot is tűzhetnek az Országház tetejére.

eszkep 2010.10.14. 09:47:24

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Zero-t kérdezd, ő csökevényesedett Index-es nívóra :-)

Héttörpe (törölt) 2010.10.14. 09:47:58

@eszkep: igen, ráadásul jelenleg az ingatlanalapban levő pénzedhez kb akkora eséllye juthatnál hozzá, mint a mnyp-ben lévőhöz: sehogy.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.10.14. 09:51:04

Orbán úr végre azt teszi amit vártunk tőle. Szépen lassan elkezdi a Jobbik programját végrehajtani.
Reméljük nem áll meg itt.

engem gyíkká változtatott 2010.10.14. 09:51:11

eddig is 100%-ig biztos voltam benne, hogy NEM lesz nyugdíjam, pedig 10 éve fizetem a nyugdíjjárulékot. egyszerűen elkönyveltem adónak, amit elvesznek tőlem és kész, eltűnik.
el is tűnt, el is tűnik, látható.

most legalább nem az otp fogja ellopni, hanem az állam, puff neki, legalább kicsit több haszna lesz az lopott pénznek.

az IGAZI nyugdíjamat pedig gyűjtögetem szépen tovább a "párnám alatt", ahogy eddig is tettem, amennyire bírtam. és mindenkit erre bíztatok.

kej 2010.10.14. 09:51:33

@eszkep: tovább is olvastad az ideiglenességre vonatkozó részt. segítek: idézet az ász-jelentésekből...

ja és egyébként a "hitelre" vonatkozóan: milyen jogon nyúlja le az állam az egyéni számlámon, a nyugdíjbiztosítóval kötött polgári szerződés alapján gyűjtött pénzemet? ha tudsz, kérlek válaszolj

Vidéki 2010.10.14. 09:53:35

Zero elvtárs pihent propagandista agyában így jelenik meg a valóság: "Öt hónap, négy válságadó, nulla reform".

Nála a "reform" fogalma tulajdonképpen a "csodatétel" megfelelője.

Valami olyant vár az új kormánytól, hogy ismételje meg a bibliai csodát, amikor 5 kenyérből és 2 halból ötezer embert vendégeltek meg.

Amíg ez nem következik be, szerinte nincs "reform" és beteg, de irracionális propagandában edzett agyával jogosnak érzi a z új kormány mocskolását.

dr. Aullah 2010.10.14. 09:54:43

@eszkep: Azonnali... két hét... önkormányzati választások után... jövőre... 2015. Én már kurvára utálom, hogy mindig csak MAJD...

eszkep 2010.10.14. 09:55:01

@kej: Nem lenyúlja, visszatartja. Mi nem érthető?

eszkep 2010.10.14. 09:56:45

@Aullah: "önkormányzati választások után..."
Ezt rettegő balosok rebegték. Viccmagazinokat minek olvasol, ah nem bíród a gyűrődést?

Viktus 2010.10.14. 09:57:07

Állami nyugdíjrendszerből úgysem látok sok pénzt Kolompár Romeo nem hinném, hogy lelkes adófizető lészen 2030 felé ... így meg már az is tuti, hogy még zsíros kenyérre való nyugdíj sem lészen amit a magánból jöhetne :P faja amíg az ember mozog hülyére adózhatja magát aztán meg keressen egy jó erős fát húzza fel rá magát.

Fenehorizont 667 2010.10.14. 09:57:40

a magyarnak a reform olyan, mint a mennyei manna.
mondjuk mán 60 éve hitegetnek minket reformokkal, szóval nem csodálom, hogy rákattantunk.

dr. Aullah 2010.10.14. 09:58:00

@eszkep: Oké, akkor ezt kivehetjük, de akkor is még mindig csak várunk.

Homeoffice 2010.10.14. 09:58:20

@eszkep:

Szerinted 2012 januárjában hol lesz akkora kapacitás a magyar költségvetésben, hogy visszanyomjanak (akár részletekben is) 14*30 milliárd forintot?

Énbagoly 2010.10.14. 09:59:29

A magánnyugdíjpénztár nem kölcsön lesz, hanem sima lenyúlás.
És a többi adót is mi szívjuk meg, de nagyon.

dr. Aullah 2010.10.14. 10:00:10

@kej: Kezdésnek ezek jók is lesznek. Hajrá fityisz, dolgozzatok.

eszkep 2010.10.14. 10:00:15

@Gunther: Kérdésed felesleges, hisz 2011 év végig tartják vissza a befizetéseket.

kovacskoko 2010.10.14. 10:04:15

1. A f*sz kivan, hogy megint az aktívakról kell lehúzni a következő bőrt...
2. Bár ha visznek valamit, akkor a nyugdíjpénztár jó választás. Amire én nyugdíjas leszek, úgyis 70 lesz a nyugdíjkorhatár, mert a sok lébecoló inkább rokisítja magát, meg segílykézik, én meg előtte jó eséllyel megpusztulok infarktusban, vagy agyvérzésben. Ha mégsem, akkor eladom pár ingóságomat (amennyiben valaki megélhetési meg nem szabadít tőle), aztán azt a kis maradék időt már csak kihúzom valahogy.

Viktus 2010.10.14. 10:04:38

@kamasuka:

Először is telefon-mobil hálozatot nem egy pillanat kiépíteni meg nem is két fillér ... az más kérdés, hogy az ő megadóztatásukkal egyetértek.

A Tesco önmagában összetettebb kérdés , mint a multik nagyrésze. Ne sajnáld annyira a tesco, ha akarná 100 ember is üldögélhetne a pult mögött, és akkor is nyereséges lenne. Csak a jogszabályok stb. elég sok kerülőútat biztosít. Most is kb. majd szépen a vezetőséget megtartja meg egy törzsgárdát a többi népet meg majd kiszervezi munkaerő kölcsönző cégekbe ... megspórolják a plusz adót a járulékokon.

Az energiaszolgáltatók simán továbbterhelik ... és mivel mindnek kell adózni, és egyik sem olcsóbb a másiknál nem lesz ott sem új szereplő.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.10.14. 10:05:35

@Énbagoly: mégis mit vártál hogy ki szívja meg a zemberek helyett?
Én beérem azzal hogy végre nem csak az szja befizetők szívják meg, hanem mindenki, ezáltal az szja befizetők remélhetőleg kisebb mértékben, mintha csak ők fizetnének megint.

eszkep 2010.10.14. 10:06:21

@kej: Felsorolásképpen:

- segélyezés: FIDESZ mindig is az adójóváírást preferálta a segélyezéssel szemben. a jövőben sem várhatunk szerintem mást.
- rokkant-nyugdíjak: be van ígérve a felülvizsgálat, Érdeklődve várjuk az eredményt.
- önkormányzatok: Alkotmánymódosítással egyetemben folyamatban van, a következő választásokra teljesen másképp fog kinézni. Érdeklődve várjuk az eredményt.
- közszféra: a kirúgások miatti napi rettegésért látogasd meg az index.hu-t.
- oktatás: megmondom őszintén, az oktatást érintő tervezett átalakításról még nem olvastam. Tény, hogy ehhez SOK pénzre van szükség, később várható fejlemény.
- egészségügy: ld. előző pont.
- közösségi közlekedés: a kirúgások miatti napi rettegésért látogasd meg az index.hu-t + tegnapi Tarlós interjú. ("Jelenleg ugyanannyi irodai alkalmazott van, mint buszsofőr" (!))

Viktus 2010.10.14. 10:06:28

@kovacskoko:

Ja, de érted a magánban lévő pénzt legalább, ha megmurgelsz örököseid visszakapják az államiba meg max. Kovács József 40 éves rendőr törzsőrmester nyugdíjára megy még 40 évig ...

eszkep 2010.10.14. 10:08:11

@eszkep: Nem azért tartják vissza a befizetéseket, mert a központi költségvetésben felhasználják a nyugdíjpénzt (ez a zero által emlegetett Kádár csinálta meg...), hanem hogy ne rontsa a jelenlegi elszámolási rend szerinti mérleget. (Erről sok cikk volt mostanában a hírportálokon)

Viktus 2010.10.14. 10:08:33

@eszkep:

Ja csak aztán lett a közszféra leépítéséből is egy nagy lóf*sz ... a többszörösét kivághatták volna simán, és még így sem biztos mennyi kerül ki valójában, és mennyi kerül vissza tanácsadó cégeken, közhasznú társaságokon keresztül...

kovacskoko 2010.10.14. 10:08:34

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: ahogyan azt Móricka elképzeli. Majd kapnak a közművekre cocális segélyt.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.10.14. 10:09:48

Egyes szolgáltatók nem engedhetik meg maguknak az emelgetést, mert még itt is van némi piaci verseny,pl mobil cégek,kábel tv cégek, szerencsésebb környékeken internet szolgáltatók,az energia szektor meg központilag szabályozott nem?

CyberPunK 2010.10.14. 10:11:35

Egyszer kivételesen nem lehetne a kiadási oldalon vágni picit? Mondjuk egy olyat, hogy 2011-ig nem fizetünk segélyt, vagy valami ilyesmit.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.14. 10:11:52

@Viktus: Ja lettek háttérintézmények oszt ki lettek a népek oda szervezve. A leépítések után valahogy mindig többen lettek mint a leépítések előtt! fura! :D:D

Viktus 2010.10.14. 10:11:56

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Végül ők fognak fizetni :P logikus emelkedik a villany számla még több lesz a védett fogyasztó akinek a cuccát az adó miatt emelt számládban majd még plusz neked kell fizetni :D

kovacskoko 2010.10.14. 10:12:15

@Viktus: ki garantálja nekem, hogy a már 12 éve fizetett mnyp-befizetéseimet a hátralévő aktív 35-40 évemben nem államosítja, nem nyúlja le és nem tőzsdézi el valaki az örökösök elől?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.10.14. 10:12:17

@kovacskoko: ja meg a telefonra is, mer ők "védett fogyasztó telefonálók"

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.14. 10:12:41

@CyberPunK: Meg ne kerüljön minden állami beruházás 2-3x annyiba mint a piaci ár!

kej 2010.10.14. 10:12:44

@Aullah: hát nem tudom, hogy jó-e ez kezdetnek. egy példa:

régebben mobil internetem volt, mert kényelmesebb volt használni, ráadásul a nyaralóban, otthon, az utcán, bárhol. aztán lemondtam, mert sokalltam az előfizetési díjat. kötöttem egy otthonit.

nem féltem én - például - a távközlési szektort, de ha a kivetett "válságadót" rám hárítják át, s emiatt felemelik az előfizetési díjamat, a telfonszámlámat, a kábeltévémet, akkor szerinted a végtelensékig fogom fizetni? vagy úgy leszek vele, hogy enni, lakni kell, s a fentieket átsorolom a "luxuskategóriába", s lemondok róla?

(ez már önmagában is vicc a xxi. században.)

észkép, te tényleg nagyon vicces vagy. érdemben reagáljál már! érvényes polgárjogi szerződésem van a pénztárral. milyen jogon igyekszik rátenni a mancsát a pénzemre? az ász-jelentéseken, amiket idéztem, pedig nagyvonalúan átsiklottál...

S.O.A. 2010.10.14. 10:13:58

Jaj Zero, te csökevényes Indexes szintű rettegő! Hát miért nem adsz még egy kis bizalmat és türelmet Kim Viktor szeretett vezérnek! Lesznek reformok... hiszen két hét alatt rend lett a választások után, egyszeri, azonnali, nagyarányú adócsökkentés lett, egy egész százaléknyi! És tudd meg, a pálinkatörvény stratégiai jelentőségű nemzetgazdaági reformintézkedés, de ezt mondhat én neked, ha te rettegni akarsz...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.10.14. 10:14:05

@kovacskoko: senki

eddig tényleg azt hitted hogy lesz nyugdíjad?

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.10.14. 10:14:05

valamiből fent kell tartani az országot
de jó lenne ha a kis vállalkozóknak valami segítség mert a Széchenyi kártya egy vicc

eszkep 2010.10.14. 10:15:30

@blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year: "az energia szektor meg központilag szabályozott nem? "
Nem. Liberalizált. Az államnak viszont van ármegállapító hatásköre.

kovacskoko 2010.10.14. 10:15:36

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Olyanja nagyanyádnak nem lesz, mert ő úgy szocializálódott, aki meg nem úgy, az meg vesz előfizetést valamelyik csicskása nevére. Te meg majd kifizeted a 10 Ft/ kB adatforgalmi díjban helyette...

CyberPunK 2010.10.14. 10:16:25

@kej: Miylen jogon? Vicces vagy... :) 2/3!!!

Énbagoly 2010.10.14. 10:17:10

Olvasom a kommenteket, de csak egy valamiben vagyok biztos. Ha én valaha is nyugdíjba akarok majd menni, akkor nekem kell összegyűjtenem rá a pénzt, hogy élni is tudjak valamiből.

Ja, és a következő lépés mi lesz? Valaki írta, nem ebben a posztban, hogy majd minden nyereséges vállalatot megadóztatnak terven felül?
Vagy esetleg úgy döntenek, hogy a magánnyugdíjpénztár nem kell, és akkor az egészet megszüntetik, és az ott felhalmozott pénzt beleteszik a költségvetés zsákjába?

eszkep 2010.10.14. 10:17:20

@Rettegő: "egy egész százaléknyi"

???
Vicces vagy.. Ezt hol olvastad, és melyik adónemre gondolsz???

kovacskoko 2010.10.14. 10:20:07

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: a fenét. ezért írtam, ha visznek valamit, akkor a MNyP fáj a legkevésbé.
Múltkor is felhívott vlami telemarketinges buxa, hogy váltsak hozzájuk, mert az nekem milyen jó lesz, ha nyugdíjas leszek. Megkérdeztem, hogy milyen pluszt ad nyugdíjamig szolgáltatásban a cégük, mert nem nyugdíjam és az előző két év három hónap öt nap alapján kimutatott csúcshozamuk érdekel, hacsak nem tud jósolni. Ha meg tud, akkor meg inkább a lottószámokat diktálja le.

jágör68 2010.10.14. 10:20:30

A f*szom ki van már a reform követelőkkel!!!
Elég "reformot" véghezvittek itt már:
hadsereg leamortizálása
egészségügy szétverése
oktatás színvonalának lezúzása
TÖBB PÉNZ kell a rendszerekbe, nem átalakítás.
És ha magántőkét akarunk bevonni, azt GARANCIÁKKAL és legfőképpen HOZOTT, SAJÁT TŐKÉVEL!!!
Nem ám rablóprivatizátoros magyar módra, 0,00 Ft saját tőkével ellopjuk az államilag szedett 100 milliárdokat!!!
Magyar privatizáció= lopás
Magántőke bevonás magyar módra= rablás
Eredmény= Kolontár például...

kej 2010.10.14. 10:21:23

@CyberPunK: bocs. elfelejtettem, hogy a fülkeforradalom az egy jogi kategória:))

Marcellusca 2010.10.14. 10:21:29

Ki más fizetné meg, ha nem a Zemberek.
Majd apránként, kicsi emelésekkel.

"Ennyi a különbség az MSZP és a Fidesz között. Az MSZP "megszorított", pontosan tudtuk, hogy mennyi a sarc." - Ez nagyon hülyén hangzik, de valahol igaz. :(
Valaki most meg tudja jósolni, hogy mikor és mennyivel fognak emelni (mert emelni fognak!) a szolgáltatók? És ez éves szinten mit fog jelenteni?

De nagyobb probélmának tartom, hogy hozzányúlnak a magánnyugdíj-pénztárakhoz!!!
Anno kötelezővé tették, bizonyos feltételekkel. Most meg EGYOLDALÚAN felrúgják.
Mintha pont az egyoldalú szerződésmódosítások ellen emelte volna fel a szavát a kormány pár hete.
Ja, bocs akkor az volt a Zemberek érdeke, most meg ez. :(((

Javaslom, mindenki nézze meg a szerződését és azzonnal vegye ki a befizetett lóvéját a nyugdíj kasszákból!
Mert azt is le fogják nyúlni.
csak idő kérdése.

eszkep 2010.10.14. 10:22:02

@kej: "észkép, te tényleg nagyon vicces vagy. érdemben reagáljál már! érvényes polgárjogi szerződésem van a pénztárral. milyen jogon igyekszik rátenni a mancsát a pénzemre?"

Kérdezd Gyurcsányt, ő alakította át így a rendszert 2006-ban hogy egy évig visszatartsa a befizetéseket. Nincs új a nap alatt...
De hogy a kérdésedre is válaszoljak: a visszatartani még így sem azt jelenti, hogy "rátenni a mancsát". 2007-ben is megjelent a számládon a 2006-os befizetés. Most őszintén: ha jól sejtem ez 2006-ban fel sem tűnt neked?

S.O.A. 2010.10.14. 10:22:13

@eszkep: az indexen olvastam, ne is törődj vele...
nekem amúgy ennyivel csökken az szja-m...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.10.14. 10:22:19

@Viktus: ez a "védettfogyasztó" a szadeszmaszop agyszüleménye volt. Most akkor erre alapozott feltételezések miatt szidjuk a mostani bejelentéseket?

Nézd: segílyt, nyugdíjat csökkenteni nem lehet. Áfát tovább emelni nem lehet. Valahogy be kell vonni a közteherviselésbe az inaktívakat is, amellett persze, hogy megpróbáljuk a számukat csökkenteni, ami ha a hírek igazak, szintén tervbe van véve.

Viktus 2010.10.14. 10:23:57

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Én nem, de v.hol jó, hogy legalább az örökösöm megkapja amit befizetek évtizedek alatt :P
Egyébként kaki van a biliben nem a dolgozó népet kellene csesztetni, hanem pl a 100-120 ezer forinti nyugdíjakból szépen csak azt a 100-120 ezret elutalni ... vicc, hogy itt vidéken családot kellene alapítani a népeknek havi 100-120 ezerből miközben annyit v. többet kapnak akik elmentek nyugdíjba az utóbbi években ... és minden kedvezményesen jár nekik.

@derelye vágó:

Na arra várhatunk én pl. aranytojást tojó tyúk vagyok az államnak , de a terheim semmivel nem csökkentek ezután sem fognak így lassan levágnak. Sőt már hitelhez sem lehet jutni, mert kitalálták a szállítmányozás az fekete listás ... miközben üzemanyag fele adó, van egy rakat értelmetlen szabály ami betarthatatlan, és amiért megint megvághatnak alapban a jó kis adóterhelés mellett aztán, ha marad v.mi annak is jó részét elviszik nyereségadóra, iparűzési adóra ... na meg a fincsi súlyadó.

kej 2010.10.14. 10:24:35

@eszkep: ász-jelentés!!! nyugdíj alap, tb alap eü alap einstandolása, selmeczy úrhölgy és társai. az is csak ideiglenes volt. oszt mi lett belőle...

Homeoffice 2010.10.14. 10:24:49

@eszkep:

Az én fizetési kategóriámban sajnos az Adójóváírás miatt és hogy idáig nem szült a feleségem gyermeket ez fizetéscsökkenés.
(Forrás Portfolió.hu)
anyázhatsz, de így van.

eszkep 2010.10.14. 10:24:55

@Marcellusca: "Valaki most meg tudja jósolni, hogy mikor és mennyivel fognak emelni (mert emelni fognak!) a szolgáltatók?"

Az áremelkedéseket érdeklődve várjuk az amúgy is recesszióval sújtott helyzetben... De zero már biztosan tud részleteket, ha ilyeneket írogat. Majd ő mond számszerűsíthető adatokat!
Mindenesetre, ha a mi egyik beszállítónk akár idén, akár tavaly kiejtette volna az "áremelés" szót, igen jót kacagtak volna a beszerző kollégáim.

Viktus 2010.10.14. 10:25:07

@jágör68:

Te kicsit lenni buta ... több pénz mibe? a legtöbb rendszer feneketlen kútként bármennyi pénzt benyel.

loláb 2010.10.14. 10:25:17

Marhaság.

A hiperláncoknál, meg a telekom cégeknél elég nagy, és sokszereplős ahhoz a verseny, hogy ne tudják áthárítani az adót a lakosságra.
Ha meg kartelleznek, a GVH milliárdos büntetéseket szokott kartellügyekben kiszabni.
Az energiaszektorban pedig hatósági árak vannak, így ők szintén nem fiogják tudni áthárítani az adót áremeléssel a fogyasztókra.

Ráadásul éppen ezek a cégek (energiaszektor, hiper láncok, bankok) lesznek a nyertesei a 16%-os adó bevezetése miatti reálbér, vásárlóerő növekedésnek.
2008 óta a belső fogyasztás zuhant, a fizetőképesség csökkent, ez látszik a kiskereskedelmi forgalmon, a banki eladósodottságon., és a közüzemi díjhátralékok alakulásán.
Ha az embereknek több pénze lesz (és az új adórendszer az egyedülálló alacsonyabb jövedelműn kívül mindenkinek jelentősen több pénzt hagy a zsebében), akkor az fogyasztásba, az hátralékos közüzemi tartozások, bankhitelek törlesztésében fog realizálódni, nem a párnacihába megy.

kej 2010.10.14. 10:27:43

@eszkep: erről azért küldhetnél egy linket, mert nem találom

Viktus 2010.10.14. 10:27:43

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Lehet azok agymenése volt, de nem olvastam ezen formula eltörlését sem .... miért ne lehetne áfát emelni? az SZJA-t nem 1%-al kellett volna csökkenteni, hanem általános járulékcsökkentést, hogy többet lehessen a népeknek kifizetni aki meg azután csal azt lesittelni helyből. Az ÁFÁ-t meg felkúrni 35%-ra azt mindenkinek be kell fizetni ... ha már közvetlenül nem merik megnyirbálni pl. a nyugdíjas szent teheneket.

eszkep 2010.10.14. 10:27:54

@Gunther: Tehát az SZJA-ra gondolsz... Én is olvastam pár ilyen mókás cikket, csak azt nem tudom, mi alapján számoltak?? Ui.: a költségvetés benyújtásáig nem lehet biztosat tudni az adóalapról, a adójóváírás mikéntjéről!

kisherceg79 2010.10.14. 10:28:29

Először is kérnék mindenkit ne bántsa ZERO-t.Én nekem tetszenek a cikkei!
Én se értek egyet azzal hogy most amit amit eddig összegyújtöttem pénzt a magánpénztáramba 14 hónapig az állami kasszába megy(akár kölcsönbe csak).

1. Honnan tudom hogy igy hogy 14 hónapig annak a pénztárnak nem lesz bevétele nem fog becsődölni és elvész az a kis megtakarításom is amim van mivel egyszerű melós vagyok,nem keresek milliókat és nem tudok még 1 lakáshitel kezdő részére se összegyüjteni mivel a szüleim,testvéreim-nek is kell segítenem pedig ök is mind dolgoznak.

2. A magánnyugdíj pénztárban a pénzem azért 1 picit kamatozott is.Az állam ezzel a kamattal adja vissza nekem majd a pénzt?

3. Mi a biztosíték arra hogy az állam vissza is adja majd a pénzem?Mert OV ezt mondta??
Adok 1 ajánlatott az államnak ha az én nyugdíj pénzemre fáj a foga.Nem tudok lakáshitelt felvenni mert nincs kezdő tökém hozzá,de van 1 kis megtakaritásom.
Megkapja kölcsönbe azt a nyugdíj befizetésem cserébe olyan feltételekkel amilyenel most a bankok adnak hitelt mivel az állam is hibás a bankok túlzott szabadkezüségére.
És végezetül. Szerintem csak pár ezerrel lesz több a fizum a 16% szja,val de amit majd a szolgáltatók ráhúznak plusz költséget hogy csak meg legyen a nyeresége én rosszabul járok.
Akik állami székben havi 1-2 milliót kap ne féljetek nekik mennyi marad a zsebükben és észre se veszik valami picivel drágább lett.
10 éve van barátnőm és nem tervezünk gyereket.Másnak meg ez a hobbija,unatkoznak és csinálják hakra,vakra ezért ök megint jól járnak mi meg megszíjuk. Szép jövő.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.10.14. 10:29:04

@Viktus: az a baj nincs ki út
a telet kellene valahogy átvészelni de nem tudjuk...
Pedig ezzel Orbán sok munkahelyet menthetne meg
szar úgy fel kelni, lehet, hogy ez az utolsó napja a cégnek

dr. Aullah 2010.10.14. 10:29:06

@eszkep: Baszki, erről beszélek... majd... majd.

- segélyezés: duma duma duma, majd hiszem ha látom.
- rokkant-nyugdíjak: majd
- önkormányzatok: "a következő választásokra teljesen másképp fog kinézni" Jóhogy, mivel minden egyes székben ők fognak ülni. Ettől nekünk nem lesz jobb.
- oktatás: nincs itt semmi látnivaló, kérem haladjon tovább.
- egészségügy: nincs itt semmi látnivaló, kérem haladjon tovább.

Ezt a bérretegésezést meg be lehetne fejezni. Áprilisban még ezt mondtam volna én is... csak azóta látjuk milyen irányba megy el. Tudod mi a különbség a fidesz és az mszp elmúlt 8 év kormányzása között? 7 és fél év.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.10.14. 10:29:15

@Viktus: ha jól tudom az eu nem enged 25%-nál magasabb áfát
nem véletlenül annyi nálunk...

kej 2010.10.14. 10:30:15

@loláb: én 17 százalékkal adózom. szerinted mekkora vásárlóerő növekedést fog eredményezni az elvonás egy százalékos csökkenése?

Homeoffice 2010.10.14. 10:30:28

@eszkep:

Én igen. Az 1 % os is vélhetően.
A kormányzati tervek alapján számoltak. Természetesen (remélem) ez változni fog.
Remélem egy nagyarányú minimálbér növelés is benne lesz a pakliban.
Bocsánat de cseppet sem érdekelneka minimálbérre bejelntett vállakozók, meg Ekhósok vagy mifenék.

eszkep 2010.10.14. 10:30:30

@kej: Muhaha... Szerinted az Index-en hány cikk volt erről? mno.hu-n megpróbálhatok keresni, de ha úgyis magánnyugdíjpénztári tag vagy, biztos tudsz kérni egy 2006-os kivonatot kérni a biztosítód honlapján elektronikus úton.

zrobasé 2010.10.14. 10:30:57

@Énbagoly: "a, és a következő lépés mi lesz? Valaki írta, nem ebben a posztban, hogy majd minden nyereséges vállalatot megadóztatnak terven felül? "
ehh...a +4% különadó-szoldaritási adó pont ez volt...gyurcsány-bajnai kormány vezette be...MINDEN cég fizette (16%TÁSA+4%K.adó)

eszkep 2010.10.14. 10:31:16

@Aullah: Most akkor döntsük el, gyors túl gyors a törvényalkotói munka, vagy túl lassú...

Viktus 2010.10.14. 10:31:23

@loláb:

Az a bibi, hogy eddig is megoldották okosban.
Az energiaszektorban is a hatósági ár annyi, hogy mikor politikai érdeke van a kormányzatnak nem emelnek hónapokig aztán egybe vágják be a cumit.
A 16% sok csodát nem hoz a jónép jelentős része így is a 17%-os kulcsba tartozik nagy plusz vásárlóerőt nem hoz, és a népeket sem fogják tömegével 200 fölé bejelenteni, mert a járulékterheken megfeküdnének a cégek. Itt a bibi nem lesz több pénze az embereknek.

eszkep 2010.10.14. 10:33:17

@Gunther: "Én igen. Az 1 % os is vélhetően."

VÉLHETŐEN... Eszem megáll!
Egyébként én is láttam a számításokat. Arra épülnek (a legrosszabb esetet veszik), hogy az adóalap nem változik (marad a szuperbruttó) és nem fokozatosan szűnik vezetik ki a adójóváírást, hanem már jövőre. Magyarán eleve baromság a számítási metódus.

jágör68 2010.10.14. 10:34:02

@Viktus:
Hú de okos valaki...
Aki feneketlen kútról beszél mondjuk az egészségügy kapcsán- kis angoltudás szükséges, úgyhogy magyar balóprivatizátoroknak nem ajánlott:
www.ukpublicspending.co.uk/uk_health_care_spending_10.html
UK: 60 millió lakos- 116 milliárd GBP egészségügyi szolgáltatásokra (és ez csak az állami keret)
Magyarország: 10 millió lakos 740 milliárd Ft egészségügyre- 2, 47 milliárd GBP
Aránypár után: 7,48x többet költenek fejenként- és mégis qrva nagy problémáik vannak.
Aztán nyilván szted az is rendben van, hogy kb 13.000 honvédünk van, a gépparknál 10- ből, ha egy elindul, és kb 20 hadra fogható helikpterünk és repülőnk van.
A "magyar" liberálisok szerint mindez reform.
És nyilván újabb reformok kellenek, hogy még ennél is jobb legyen.
Magyar privatizáció= lopás
Magyar magántőke bevonás= rablás
Eredmény: Kolontár pölö.

kovacskoko 2010.10.14. 10:34:16

@eszkep: hiszem, ha látom!

"Be van ígérve"? Na az k*rvára megy, de abban még mindig a Kétfarkú Párt az etalon!

Viktus 2010.10.14. 10:34:21

@derelye vágó:

Na igen kiváncsi lennék én is miből lesz itt 1 millió új munkahely, ha megint a termelő szektort vágják meg a pénznyelők reformja helyett ... érdemi adócsökkentés, és a vállalkozók támogatása nélkül.

Héttörpe (törölt) 2010.10.14. 10:35:18

@eszkep: butaságom, lustaságom folytán a rajfi betagolta zártvégűre az ingatlanalapban lévő lóvémat 2013 áprilisáig. Nem egy nagy összeg, de mégsem fogom látni egy ideig!

Homeoffice 2010.10.14. 10:35:36

@eszkep:
Az 1 %os dumát nem Én írtam. Az Ő fejecskéjébe nem nagyon látok bele:))))

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.10.14. 10:36:56

@Viktus: pedig fizettük az adót meg minden lófaszt
és amikor segítség kéne beintenek....

eszkep 2010.10.14. 10:37:06

@kisherceg79: "Honnan tudom hogy igy hogy 14 hónapig annak a pénztárnak nem lesz bevétele nem fog becsődölni és elvész az a kis megtakarításom is amim van"
Van valami fogalmad, hogy mekkora tőkealappal rendelkeznek ezek a nyugdíjpénztárak???

"A magánnyugdíj pénztárban a pénzem azért 1 picit kamatozott is"
Sajnos tényleg csak picit.

"Az állam ezzel a kamattal adja vissza nekem majd a pénzt?"
Hát nincs kizárva, hogy ugyanazzal a kondíciókkal kapod meg, mint 2007-ben a 2006-os járulékodat...

"Mi a biztosíték arra hogy az állam vissza is adja majd a pénzem?"
A lopásnak ennek a formáját utoljára Kádár tehette meg.

eszkep 2010.10.14. 10:38:06

@Gunther: Bocsánat! Sietek, lassan dolgoznom is kellene... :*)

eszkep 2010.10.14. 10:38:56

@kovacskoko: Erre térjünk vissza, ha megépül a hazai űrkikötő...

Viktus 2010.10.14. 10:39:21

@jágör68:

Nem megy ez ... magyar egészségügybe beleönthetsz 7000 milliárdot is az is eltünik amíg nem alakítják át ténylegesen ésszerűen a rendszert ami a szakik feladata, de ebben a formában többnyire drága halálgyárként dolgozik. Többen halnak meg piti dolgokkal magyar kórházakban egy nap, mint Kolontáron összesen.
Egyébként, ha magyar állam kezében van az a tározó ugyanígy kiszakad ...
A "magyar liberálisok" nem csináltak semmiféle reformot éppen ez a probléma gyökere.
Egyenlőre szerintem rendben a környező országok sem állnak sokkalta jobban nekünk meg hozzájuk kell mérni magunkat.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.10.14. 10:39:22

@Gunther: nézd nyilván te meg én jobban tudnánk csinálni az ország vezetését mint akik az elmúlt 70 évben ezt gyakorolták.

Viszont az eddigiekhez képest, amikor is alanyi jogon emeltek csp-t mindenkinek kétszeresére, feltételekhez kötés nélkül, ahhoz képest igenis előrelépés az én olvasatomban, hogy iskolábajáráshoz kötik, és nem emelik egy fillérrel sem, hanem inkább adókedvezményt adnak minden egyes gyerek után.

Csökkenteni ugye csp-t sem lehet, de majd az infláció szépen megoldja.

eszkep 2010.10.14. 10:40:09

@Héttörpe (az SZDSZ elvette az emberek örömét):
Zártvégű ingatlanalap??? Ez melyik banknak csúfolt lebuj???

Viktus 2010.10.14. 10:40:59

@derelye vágó:

Nem jöttél még rá az állam azokat dögleszti meg akik fizetik a szipiszupi adóit ... cserébe meg nem várhatunk semmit max. flegmaságot a hivatalokban meg lenézést. Persze az, aki adó helyett magának vett új mercit az a nagy király a seggét kinyalják ...

kovacskoko 2010.10.14. 10:41:07

@eszkep: ha 1956 Kádár szerint ellenforradalom volt, akkor Kádár saját maga szerint forradalmár volt, és megtehette. A forradalmárok márcsak ilyenek, hogy megtehetik... :)
(Ezt én sem hiszem, ez már túl durva lenne. Csak hát ha párhuzamokat keresünk... :) )

Énbagoly 2010.10.14. 10:41:08

@eszkep: de naiv vagy. Vagy annyira hiszel orbánban...
Nem fogják visszatenni a magánnyugdíjpénztárba a pénzt. Sőt, van egy olyan érzésem, hogy olyan nagy lesz a válság, hogy a ciklus végéig meg kell hosszabbítani majd a lenyúlást.
Egyfolytában a 2006-os évet emlegeted. De azt ha később is, de utalták.
Majd beszéljük meg valamivel több, mint egy év múlva, hogy kinek lett igaza.

kej 2010.10.14. 10:41:09

@eszkep: vagy pár évtizeddel később, amikor az első ovi kormány az "államosított" alapokból fizette a postabank konszolidációját. példának okáért...

kovacskoko 2010.10.14. 10:42:21

@eszkep: Egyelőre abból is ugyanannyi valósult meg, mint az általad példaként hozott ígéretekből! :)

Viktus 2010.10.14. 10:42:52

@derelye vágó:

Ja a másik kedvencem a 30 napos határidő amit büszkén beharangoztak ... van olyan önkormányzat amelyik már június óta tartozik ... cégekről nem is beszélve, amelyikkel csak a per 3 éve tart még csoda, hogy megvan egyáltalán.... persze az ÁFÁ-t beszedte az állambácsi vidáman a kiszámlázott tételek után.

kisherceg79 2010.10.14. 10:45:38

@eszkep:
Örülök hogy te ennyire optimista vagy csak az a baj hogy már rég hallgatnom kellett volna a barátnőmre mikor azt mondta hogy el kellene innen húznunk a csíkunkat mert nem lehet 1ről a 2re jutni itt.
Akkor még én is hittem hogy majd jobb lesz előbb útobb,de ma már sajnos nem hiszek benne ahogy elnézem eléggé sokan.
Legyen neked igazad hogy nem vész el a pénzünk,de azért vártam volna még 1 választ arra hogy kölcsön adom a pénzem olyan feltételekkel mint ahogy ma a bank add.Szerintem teljesen jogos lenne.
9-10% thm-el,7% előtörlesztéssel,ami pl azt jelenti hogy a 14 havi átcsoportositási összeg 7 % már előre jegyzik hogy már náluk is van a pénz, és folyamatos jelentést a bevétel kiadást az államtól hogy biztos legyek benne nem elkölteni akarják.

Homeoffice 2010.10.14. 10:46:34

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Világos.
Ebben egyetértünk.
Sőt mondok én valamit.Őszintén szólva magasról lesz*rnám a magánynugdíjpénztárakat.
Vigyék.
Csak, rendesen adózó, teljes fizura bejelentett állampolgárként, tudom naivság, de hadd legyek már a büdös életben egyenlő azokkal akik kihasználják a rendszert,
Rendesen fizetjük aszámlákat. (a nem fizetőkét is)
Rendesen vesszük a bérletet
Rendesn fizetik az adót egészségügyre oktatásra stb.
S Mi a párommal hatvanszor is meggondoljuk hogy jöjjön e a gyerek...
5 év után elmentünk a balatonra egy hétre. kisakkoztuk.
Hazaérve kirabolták a lakást...
Én megértem hogy egykulcsos szja meg satöbbi. de amikor a minimálbérre bejelentett vállalkozó nyafog... meg a segílyes...

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.10.14. 10:49:25

@Viktus: amikor Pesten dolgoztunk hányszor meglettünk így szopatva
de azt sem értem miért engedik a 90 napos fizetést sok cég ment rá így
az emberek bérét fizetni kell meg a járulékokat na meg az adó stb

Viktus 2010.10.14. 10:49:46

@Gunther:

Ez a vállalkozósdi is összetettebb a saját nyavajáid jól látod csak egy ilyen "sikeres mercis" vállalkozó vagyona mögött van ezer másik akiket levettek-kihasználtak ....

jágör68 2010.10.14. 10:49:49

@Viktus:
Persze, kevesebb pénzből nyilván minden jobb lesz...
Amúgy elárulom, Csehország, Szlovákia GDP arányosan 20- 30% -kal költ többet egészségügyre.
És hogy milyen tételekből is áll nagyban össze: magyar gyógyszergyár nem nagyon van.
Magyar orvosi műszergyár: nincs. Magyar orvosi segédeszköz- gyár: már nincs.
Úgyhogy ezeket mind nyugatról vesszük, nyugati bérekért előállítva, nyugati árakon.
Szóval a feneketlen zsák, meg halálgyározás szöveget meg kell hagyni Kóka dr, Hordágyágnes, meg Molnárlala dr- oknak- hála istennek egyikük sem praktizál...
Ami meg a magánosítást illeti:
én nem vagyok kommunista, de sztem pölö Németországban nem úgy zajlott, hogy 10 márkáért vettek milliárdokat érő gyárakat;
meg mindenféle garanciák nélkül megkapták az állam által szedett nyugdíjjárulékokat, stb
Csak a
magyar privatizáció= lopás
magyar magántőke bevonás= rablás

Viktus 2010.10.14. 10:50:54

A vagyonosodási vizsgálatok jók lettek volna, ha kimertek volna menni a nagyhalakhoz , és nem csak a kicsiket csesztetik, hogy miért vett suzukit ...

Homeoffice 2010.10.14. 10:51:32

@Viktus:

Világos. Elnézést az offért de már kikivánkozott belőlem.

Viktus 2010.10.14. 10:52:32

@jágör68:

Nem kevesebb pénz az már eleve egy nagyobb tétel, hogy a rendszer átalakítsák, de az aztán ennyi pénzből is elműködhetne sőt nyugodtan plusz forrásként a szociális népszavazásos hülyeség okán eltörölt díjtételeket is visszavezethetnék csak nem 200, hanem 2000 forintokkal a borítékos dokikat meg sittre stb.

eszkep 2010.10.14. 10:53:46

@Énbagoly: "Nem fogják visszatenni a magánnyugdíjpénztárba a pénzt."
na, azért hülyeségekkel már tényleg nem kívánok érdemben foglalkozni. Ezzel csak magadat minősíted.

Viktus 2010.10.14. 10:53:54

@Gunther:

Nekem volt olyan jó kis munkám ami után röhögve mondta a fószer, hogy sajnos nem tud fizetni, mert Horvátországba most csípett el egy jó kis nyaralót ... a cégét meg bukóra tette csinált másikat...

eszkep 2010.10.14. 10:55:19

@kej: Bocsánat, az állam háromszori (!) konszolidációval MEGVÁSÁROLTA a csődbe jutott bankot. Ne ferdítsél legyél szíves, ez nem a kapcsolat.hu!

eszkep 2010.10.14. 10:55:55

@eszkep: Hozzáteszem, jóval a piaci érték felett VÁSÁROLTA meg!

jozicsenko 2010.10.14. 10:56:24

@kej: nézd, a magánnyugdíjpénztárak igen jó ötlet lennének - bárhol máshol a világon, nem nálunk, tolvajföldön

ugyanis épeszű, kulturált országban 40 év felhalmozása (és kamatos kamata) mellett a végére van egy akkora összeged, aminek az éves kamatát 12-vel osztva kapsz egy kellemes összeget, amit megkapsz nyugdíjként: épeszű országban ezt a pénzt persze örökölni is lehet, stb

namármost épp nálunk hozták pár éve azt a szabályt, hogy gyűjtheted, ameddig akarod, de a végén a banké lesz: te nyugdíjat kapsz, de az összehordott tőkét csak akkor kapja meg az örökös, ha a nyugdíjkorhatár elött meghalsz:

akkor meg már inkább legyen az mnb-nél személyi bankszámlám, ahol 40 évig állampapírba rakják, oszt utána lesz belőle valami: a mai menet (=költség címén kilopják) nem tartható

de félek a dolgok állami felétől is: ma magyarországon ezt besöprik a kasszába és kapok egy üres igéretet, hogy 40 év mulva lesz valami: kösz, nem...

MNOP 2010.10.14. 10:56:30

azért a (1,27*) 16%-os jövedelemadó, gyermekkedvezményekkel kombinálva azért nem rossz,
egy ideig el van vele az ember. Kifejezetten pozitív 8 év ultraliberalizmus után.
Azért a nyugdíjreform is kezdődik... már látszanak a jelek.
Mindent nem lehet egyszerre, majd szépen sorban - remélem - jön a többi, egészségügy, oktatás, stb.

legxünk szerintem picit türelmesebbek, ha ez nem megy, jöhet a nadrágszíjhúzás.

Énbagoly 2010.10.14. 10:56:55

@eszkep: szerintem az egész magánnyugdíjrendszert el fogják sorvasztani.
És ha minősít a véleményem, akkor ez van. :)
Tudod, majd egy év múlva...

eszkep 2010.10.14. 10:57:18

@Marcellusca: Ha érdemben nem tudsz hozászólni, miért teszed?
Erről a "ha csendben maradtál volna.." kezdetű mondás jut eszembe.

eszkep 2010.10.14. 10:58:34

@kovacskoko: Van róla pl. az országgyűlésnek benyújtott törvénytervezet?

loláb 2010.10.14. 10:59:10

@Viktus: A 17%-os kulcs az valójában (a szuperbruttó miatt) 21%-os. Ehelyett lesz 16%.
A 32%.os kulcs (ami a szuperbruttó miatt 41%) pedig már havi bruttó 328 ezer forint feletti jövedelmekre vonatkozik. Az nettó 200 körül van, ami azért nem egy húdemagas fizetés, nem belépő a felső tízezezrbe.

És a családi adókedvezmény egy -két gyerek után 10-20ezer/hó, 3 gyerek után gyerekenként 33 lesz (ha hihetünk a híreknek).

Meglátjuk, hogy mi lesz, mennyire lesz több pénze az emberekeek. Ha nő a kisker forgalom, csökkennek a hitel és közüzemi tartozások, akkor több pénzük lesz, mégha lesznek olyan rétegek is (egyedülálló, 200 körül kereső, gyermektelenek), akiknek esetleg tényleg nem nő jelentősen reálértelemben a jövedelme.
Alatta, felette, gyermekeseknek nőni fog, jelentősen.

Héttörpe (törölt) 2010.10.14. 10:59:34

@eszkep: Raiffeisen
2008-ban elért minket a válság, aminek Fletó szerint a szele sem érhetett volna ide, rögtön lett egy 90 napos ingatlanalap lezárás. Semmit nem csinálhattál az alapban lévő pénzeddel. Miután letelt, kivehetted a lóvét, de csak 90 nap után. Ezután a genyók (bár tájékoztattak, de csesztem elolvasni a levelüket) 2009 áprilisában zártvégűvé tették az alapot 4 éves kihordással 6 %-os kamattal. Mindegy, nem egy tétel nekem az a rongyos 24,5 millió Ft, de ilyenek történtek. :)

Homeoffice 2010.10.14. 10:59:37

@MNOP:

eszkep szavait hangsúlyozva..
EZT TE honann szedted? Mert ÉN is láttam már mókás táblákat:)
Tudod... amikor kijön akkor nyugodj meg.

kovacskoko 2010.10.14. 10:59:49

@eszkep: Szerintem lehetne találni olyan képviselőt, aki benyújtaná! :)

eszkep 2010.10.14. 11:00:25

@Énbagoly: Ezt azért nem hiszem. De az lehet, fogy ismét lehetséges, hogy ismét lesz egy időszak visszatérni az állami nyugdíjrendszerbe. Figyelembe véve a magánnyugdíjpénztári hozamokat, ez komoly dilemma lesz.

eszkep 2010.10.14. 11:01:55

@Héttörpe (az SZDSZ elvette az emberek örömét): "Fletó szerint a szele sem érhetett volna ide, "
Az már Bajnai "szakértő" Gordon volt. Egy héttel (!) azelőtt mondta a parlamentben mondta, hogy IMF hitelt kaptunk...

eszkep 2010.10.14. 11:02:29

@kovacskoko: :-)
Gondolsz valakire név szerint?

jágör68 2010.10.14. 11:02:35

@Gunther:
"A borítékos dokikat meg sittre"
Ezt alá is írnám, de van 3 kérdés:
1. Ki jön a helyükre a hivatalos minimálbérért????
2. Inkább kapjon jattot életmentésért, életminőség- javításért, mint közbeszerzés lezsírozásért, privatizációs lopásért.
és
3. Ha legelőször is a százmilliárdokat ellopó rablóprivatizátorokat, Postabank, K and H, felelősöket, 600 milliárdba kerülő "bankválság" felelőseit leültetik

jágör68 2010.10.14. 11:03:10

@jágör68: Bocs nem Gunthernek, Viktusnak ment

UNara 2010.10.14. 11:04:59

Hinni kell a kormányban! Referenciaként a kecskefészekről: Orbán Viktor a felcsúti pályán egyszer leszúrt egy szögletzászlót, és amikor kihúzták, nagy sugárban tört fel a tej, a méz és a kánaán.

kovacskoko 2010.10.14. 11:08:25

@eszkep: Valamelyik kenderlovag LMP-s biztosan megtenné gyengébb pillanatában, de a Maszopistákból is kinézem, hogy a Nagy Forradalmi Ormány Ármány Furmány Kormány bosszantására benyújtsák. A Jobbikból kevésbé, mert ők nem csípik az Idegeneket... :)

Viktus 2010.10.14. 11:08:39

Na mindegy ez van ... egyenlőre nagy változás nincs. Olyasmiket vártam volna pl. bejelentik a MÁV száz különböző cégének felszámolását ...

civilkontrol 2010.10.14. 11:08:50

Kedves zero, szerinted mégis mi a lócerkát kellene csinálniuk?
Nyomják följebb az ÁFÁ-t? Emeljenek SZJA-t?
Kend a hajadra a ferditést a "reformok" hiánya frontján is. Elég keményen magukon kezdték a történetet, korábban soha nem látott 100 mrd-os tételben.
Szopás van. A sok okos ember 2 cikluson keresztül olyan bácsikat tolt a parlamentbe akik lenullázták Magyarországot.

Ezek a szerencsétlenek meg próbálnak a szarból várat épiteni.
Igen, benne van a pakliba, hogy a tesco és társai valamennyit átháritanak a vásárlókra. De hogy az egészet nem tudják, az biztos, azaz máris jobban jártunk, mint ha élből nekünk kellett volna befizetni bármilyen adóemelés formájában.

És valóban, gáz a nyugdij befizetések jegelése. De honnan a francból vegyenek el kottát? A hiánycélnak 3% alatt kell maradni, a gazdaságot pedig meg kell valahogy pörgetni.
Hogy ez utóbbi meglegyen, elsősorban a keresletet kell élénkiteni, na erre van a 16%os szja.
Te mit csinálnál a helyükben? Folytatnád a lakosság szóritósdit, hátha az utolsó hazai vállalkozás is becsődöl kereslet hiányában?

kovacskoko 2010.10.14. 11:11:02

@civilkontrol: segélyek, rokinyugdíjak... Ezzel kellene kezdeni.

CyberPunK 2010.10.14. 11:11:47

@kovacskoko: Egyetértek! Ja és kedvezmények megszüntetése.

Viktus 2010.10.14. 11:12:13

@jágör68:

A reform részének kell lennie a béremelésnek is ... mert arra megint felesleges pénzkidobás áldozni, ha a jó orvosok külföldön maradnak vagy magánszektorban tevékenykednek.

Viktus 2010.10.14. 11:13:40

@civilkontrol:

Baszki ezektől kapok agyfaszt ebben az országban senkinek nem jut eszében mondjuk elkezdeni ténylegesen betömögetni az állami pénznyelőket mindenki addig jut el honnan lehetne még sápot beszedni ...

minimalista 2010.10.14. 11:14:38

Az egész egy kutyakomédia.
Az összes ilyen jellegű adó, plusz kivetés a multi-szektorra az utóbbi évtizedben mindig a Zembereken csattant. De most talán más lesz, félve (minden meggyőződés nélkül, naivan ál-) bizakodom.
Mellesleg nem számítok átfogó szervezeti reformra, amíg az IMF adósságot ki nem köhögtük, ez a mostani pénzgyűjtés is pusztán erre megy, de ez egyeseknek nem tűnik fel...
És közben a már 2008 előtt meglévő államadósságunk csak kamatozik és kamatozik...

Amíg a világ ebben a pénzügyi szisztémában működik tovább, mi mint a rendszer legkisebb fogaskerekei csak egyre mélyebbre fogunk süllyedni.

A következő link érthetőn és egyértelműen megmutatja, miért kényszerül az állam folyamatosan alapvető feladatainak feladására, a polgárai életének társadalmi/szociális nehezítésére az ellátórendszerek kiéheztetésén keresztül:
blip.tv/file/2513551/
www.blip.tv/file/2518877

Két és fél órás sziporkázó előadás, egyetemi szinten, németül, lehengerlő stílusban...
Mindenkinek kötelező!
Még lehet hogy @eszkep: is megérti majd (de ez azért erősen kétséges...^^)

hatesz 2010.10.14. 11:19:01

OFF(?)
index.hu/belfold/2010/10/14/ki_lett_az_allamositott_mal_kormanyzati_helytartoja/

A Mal-helytartó kalandos élete és munkássága

"A háromgyerekes, katonai és jogi diplomát szerzett tábornok a rendszerváltásig a határőrségnél szolgált, a röszkei átkelő parancsnokhelyettességétől a vezérőrnagyságig (és országos parancsnokhelyettességig) jutott,

nyugdíjazták,

majd a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) 2000-ben történt megalapításakor Pintér Sándor belügyminiszter annak vezetőjévé nevezte ki." stb.

Egy kérdés: Ha valakit nyugdíjaznak, utána hogy nevezheti kki még különbözö vezetö beosztásokba??

Samott 2010.10.14. 11:20:57

@civilkontrol: latod, hogy te is csak abban tudsz gondolni, hogy hogyan tudnanak meg tobb penzt beszedni? Mi lenne ha kavesebbet koltenenek? Mert jarni jar, de nem jut.

jágör68 2010.10.14. 11:21:21

zeronak:
A Bajnai-csomag részei
- Nem fizetik ki idén a 13. havi nyugdíj második részét, 2010-től teljesen eltörlik.
- A közszféra 13. havi juttatását eltörlik.
- A közszférában két évre rögzítik a nominális bruttó kifizetéseket.
- 2012-től több lépésben 62-ről 65 évre emelik a nyugdíjkorhatárt.
- A 2010-es nyugdíjkorrekciót elhalasztják.
- 10 százalékponttal csökkentik a táppénzt.
- A családi pótlék összegét két évre rögzítik mai értéken.
- Két évre csökkentik a gyes és a gyed időtartamát.
- 23-ról 20 évre csökkentik a gyes és a gyed korhatárát
- Július 1-től felfüggesztik a lakástámogatási rendszert.
- 5 százalékponttal csökkentik a minimálbér kétszereséig a munkaadói terheket.
- Az szja 18 százalékos adókulcsához tartozó sávhatárt kitolják 1,9 millióig. - 25 százalékra nő az áfa.
- 18 százalékos áfa lesz a tejtermékeken, a pékárun és a távhőn.
- A jövedéki adó 2009-ben átlagosan 5-6 százalékkal emelkedik.
- 2011-től megszűntetik a gáz- és távhőár-támogatást, addig is csökkentik.
- 2010 decemberéig megmarad a magánszemélyek különadója.
- 2010-től megszűnik a tételes eho.
- Az adóalap mértéke összbruttósítás lesz 2010-ben.
- Az szja-kulcsok csökkennek 2010-benn: 17 és 33 százalékra, az alsó sávhatár pedig 4-5 millió forint lesz.
- 2010-ben bevezetik az általános értékalapú ingatlanadót.

(Hírszerző)
2009.04.19.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.10.14. 11:22:46

Orbánnak igaza van. Inkább lenyúlja ő az mnyp pénzeket,mert ha nem teszi, a pénztárak lopják el.
Így legalább a hitelezőink jól járnak, megkapják a kamatokat a kihelyezett pénzük után. A magyar paraszt így se meg úgy se fog nyugdíjat kapni.

Az adóztassuk meg a multikat szlogen pedig kettős célt szolgál: tovább gyengíti a Jobbikot, olyan extra bevételre tesz szert, amit nem neki kell közvetlenül elvenni a lakosságtól.

A vállalkozásokat is támogatja, hiszen 10%-ra csökkentette azon vállalkozások társasági adóját, akik idáig is veszteségesek voltak.

A rehabhoz, mely kisvállalkozások százait sodorta a csőd közelébe, persze nem nyúl....

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.10.14. 11:34:57

Orbán csak a legfájóbb dolgokhoz nem mer nyúlni:

Itt van pl a céges személyautók ÁFA kérdése: Jóskapista bt vesz egy személykocsit, nem igényelheti vissza az ÁFÁ-t mer a gaz Jóska biztos magán célra is használná a kocsit.

A bt elveszíti a melóját, a Jóska el akarja adni a kocsit, a vételár után állam bácsinak be kell fizetni az ÁFÁT fini........

Viktus 2010.10.14. 11:35:15

@hatesz:

Ismerettség kérdése ... akik az elmúlt években elmentek nyugdíjban mind dolgozik v.merre az aktívak elől foglalva a helyet, mert ugyanazt a biztos pénz mellett kevesebbért is bevállalják.

civilkontrol 2010.10.14. 11:36:30

@kovacskoko:
Mondot ezt azért, mert nem azon a területen vagy érintett. Ha ott lennél, akkor azért jajveszékelnél.
Félreértés ne essék, rendezni kell az álsegélyeseket, meg a műrokkantakat, de előbbi -kövezzetek meg- szerintem elkezdődött, utóbbi meg nem egy olyan kaland, ami máról holnapra átfut.

vomit 2010.10.14. 11:37:18

@Énbagoly: ha oreg napjaidra aprankent gyujtogetni szeretnel valamit, ami
ertekallo, minden hokuszpokusz index, kamu kamat es befekteto
verszivok nelkul vagyont jelenit meg, fizikailag birtokolhato, es igy
a felhasznalasa nem fugg semmilyen politikus- vagy bankarbunozo
igeretetol es eletben maradasatol, tollvonassal nem szaporithato es el
nem torolheto, inflacioval el nem lophato, merthogy a hiperinflaciot
es a deflaciot egyforman kibirja, az egesz bolygon ismerik es
elfogadjak, hiszen a "penzzel" ellentetben erteket es nem banki
tartozast kepvisel, akkor a te felebaratod a fizikai nemesfem.

es azt hiszem erre egyre tobben rajonnek
www.kitco.com/images/live/gold.gif
www.kitco.com/images/live/silver.gif
www.mmnews.de/index.php/wirtschaft/6607-geldsystem-kollaps-in-3-jahren

Viktus 2010.10.14. 11:37:22

@jágör68:

Elbocsátások jönnek: százmilliárddal kevesebb jut egészségügyre
Kutya kemény évre készülhet a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma (Nefmi), a 2011-es költségvetés-tervezet szerint elbocsátásokra, a fejlesztések visszafogására és saját kezdeményezésű megszorításokra kényszerül a miniszter, ha eleget akar tenni a költségvetési köriratban megfogalmazott nemzetgazdasági tárca elvárásainak.

Mit szólsz ez több pénzt jelent az egészségügynek? :D

Marcellusca 2010.10.14. 11:38:23

@hatesz: Kérdezd Don Alessandro-t és Fodor Lajost! :)
Ők biztos tudják. :D

civilkontrol 2010.10.14. 11:38:37

@Viktus:
De nem addig jutott el baszki.
Már a 29 pontos mizériában 120 mrd-s spórolással kezdte az állam saját magán a takarékoskodást és navra sem azért izzad, hogy összehozzon még némi pénznyelő automatát

civilkontrol 2010.10.14. 11:39:33

@Samott:
lásd fenti kt kommentem. Bőven megy ott is a matekolás

jágör68 2010.10.14. 11:39:37

@Viktus:
Bekaphatják, ha még tovább szorongatnak.
Szerencsére perfekt angol és német tudással- no meg aneszt- intenzívesként nem lesz nehéz elhelyezkednem XXI. századi egészségügyi rendszerben sem.
Bár szerettem volna tovább maradni...

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.10.14. 11:40:29

@vomit:
Most az egekben van az arany ára.... HA valaki most ebbe fektet, nagyon könnyen nagy bukovári lehet belőle.....

DArchAngel 2010.10.14. 11:42:18

Igaza van zero-nak. Ez nem reform. Ez egy - egyelőre - ügyes politikai húzásnak tűnő pénzbeszedés. Ennyi. Hogy mi lesz a következménye, arról egyelőre felesleges vitázni.
A lényeg: az állami újraosztás rendszerét, a pénz szétszórását - úgy látszik - megint nem merték ízekre tépni, és újraépíteni.
Valóban jónak tűnik, hogy ha például nő az áram ára, akkor azt mindenki fizetni fogja, de kíváncsi vagyok mikor kezd el hőbörögni valamelyik nyugdíjas szervezet, vagy hogyan hajtják be a "védett" fogyasztóktól...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.14. 11:42:29

"Tesco-Global Áruházak Zrt. állásfoglalása a tervezett hipermarket adó bevezetéséről

Megértjük és elfogadjuk, hogy a kormány nehéz döntések előtt áll. Ugyanakkor aggodalmunkat fejezzük ki a tervezett hipermarket adó bevezetése miatt, ami valójában a munkahelyteremtést és beruházásokat adóztatná meg. Ilyen adónemek bevezetése, ráadásul ilyen rövid határidővel és mindenféle egyeztetés nélkül komolyan fenyegeti az jó célok elérését. Az a piaci bizonytalanság, amit az ehhez hasonló lépések okoznak, kifejezetten hátrányos az ország megítélése szempontjából, különösen egy olyan időszakban, amikor Magyarországnak mindennél jobban szüksége van külföldi befektetésekre és az ezek nyomán keletkező új munkahelyekre, gazdasági növekedésre."
www.tesco.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/

Viktus 2010.10.14. 11:45:29

@civilkontrol:

Hol történt meg ez a takarékoskodás? v.mi konkrétumot prezentálj már ... mert látszatja nincsen. Minden papírra van csak vetve, hogy majd ... aztán ezeknek a vége az szokott lenni, hogy ide-oda tolizgatják a bürokratákat.

hatesz 2010.10.14. 11:48:46

Amúgy ha jól emlékszem a mnyp-am éves elszámolását valami humorista írta a befizetésekröl. Asszem így fogalmazott: "NEGATÍV HOZAM"
Anyucikátok

Viktus 2010.10.14. 11:50:31

Végre elkezdték a szar pénznyelő szárnyvonalakat bezárni anno most kinyitották ... mennyi ember adóját viszi el önmagában az ilyen bohóckodás? Falusi kisposták újra nyitogatása megint max. a rejtett munkanélküliségre jó ... mert mire melóból hazaér jónép a kispostás kisasszony már otthon mereszti ... a nyugdíjasnak meg kényelmesebb volt, hogy házhoz jött a cucc.

Viktus 2010.10.14. 11:51:15

@hatesz:

Jah 2008-ban elég sok veszteséges volt, de tavaly visszatermelték ...

hatesz 2010.10.14. 11:52:12

@Marcellusca:, @Viktus: Költöi kérdés volt... Bár nem vagyok költö.
Nyugdijat meg 30 éveskorom ellenére elkezdtem magamnak félretenni, ajánlom mindenkinek.

hatesz 2010.10.14. 11:55:31

@Viktus: 2009-töl már nem Mo-n vagyok keresö/adózó/járulékfizetö, így nem figyelem már ezeket. Azért ez a "negatív hozam" kifejezés pofás, nem?

==T== 2010.10.14. 11:56:21

Sajnos gazdaságpolitikalag a forradalmi kormány bukásra áll, ráadásul egy erőseb populista balos programmal...

kej 2010.10.14. 11:58:32

@kej: bocs lemaradt: még mindig az államosított különböző alapokról beszélünk, amit az első ovi kormány "nyúlt le"

@jozicsenko: épp ez az: nin cs személyi számlád. az egyetlen elfogadható lépés az lett volna, ha egyéni járulékszámlát vezetnek be. ja hogy ezzel csak kis géza járt volna jól, mert nyomon tudná követni, hogy mi lett a pénzével? az más tészta. tudod az a baj, hogy ez az intézkedés csomag, különös tekintettel a jogilag leginkább aggályos magánnyugdíjjal csak az állam általi zavarosban halászást, trükközést segíti elő. ugyanis, ha egyéni járulékszámla lenne (mint ahogy nincs és egy darabig nem is lesz) állambácsi nem fordíthatná akármire, bármire kénye kdve szerint a befizetéseimet.

demagóg leszek, de szerinted a szüleidtől, nagyszüleidtől levon nyugdíj és eü-hozzájárulás hányszorosan több, mint amit visszakapnak így-úgy belőle? hova lesz a különbözet?

kovacskoko 2010.10.14. 12:16:01

@civilkontrol: Én most sem jajveszékelek, sőt egy civil szervezetben annyit segítek 11 másik hülyével együtt fogyatékos-otthonokon, határon túli és helyi iskolákon amennyit tudunk, minden kiadásunkat saját zsebből fedezve.
Csak úúúúúgy szeretném, ha egy kicsit mások is tennének bele a közös fazékba, nem csak azok, akik becsületesen próbálnak dolgozni és élni. Hidd el, ha a "befizetők" kicsit levegőhöz jutnak, maguktól is fognak segíteni. Ismerek rengeteg jószándékú embert, aki segítene másokon, de nem teheti meg, mert anyagilag nem teheti meg, ideje meg azért nincsen, mert két munkahelyen húzza az igát így is.

civilkontrol 2010.10.14. 12:26:58

@Viktus: Bértömeg csökkentés, hivatalok egybevonása, megszüntetése, teljes kormányzati, bútor, autó, telefon és társai stopp.

vomit 2010.10.14. 12:42:29

@anti_troll: nem arra veszed, hogy jovo honapban mennyit er. hanem hogy 40 ev mulva barmilyen penzrendszer lesz, elohuzod, es ugyanazt adjak erte cserebe, mint ma. erre szoktak mondani, hogy az arany/ezust erteket nem salata papirpenzben, hanem a sulyaban fejezik ki.
itt van egy szamitas
www.hartgeld.com/html2010/infos-DE_2010-07.htm
nemet iparos munkabére 1912-bol, amikor arany reichsmarkban (RM) fizettek, osszevetve egy azonos erteku tetoszerkezet epitesere ma adott ajanlattal, aranyra atszamitva.

az atlathatosag kedveert a sok kulonallo tetelt nem sorolja fel, hanem osszefoglalja egybe. a napszamok 1912-ben es 2010-ben atlagos nemet berkoltseget jelenitenek meg, es ahogy akkor, ma is ingadoznak tersegrol tersegre. a berre rakodo egyeb kiadasokat termeszetesen beleszamolta.

a szamitas:
egy 20 RM erme aranytartalma 7,16g.
a 2010 nyari szamitas idejen a 20RM = 212,17€ (1 uncia=31,1g=921,59 €)
most oktoberre 980€ felett az uncia. szepen porog is az inflacio.

de mindegy. a tiszteletremelto mester 1912-ben a kovetkezoket szamitotta fel egy 10,26x12,00 meteres epulet fenyogerendakbol acsolt padlasa es fedelszeke osszeallitasara. 1912-ben 736,40 RM vagyis 263,63g aranyert vallalta a munkat, sot akkor 8 helyett 10 oras munkanap volt a gyakorlat.
2010-ben ugyanez a mutatvany 6444€ vagyis 223,4g aranyert menne, raszamitva a 19%-os afat 7768,36€=258,78g arany
tehat 260g aranyert barmikor lefedik azt a hazat, akarmifasz fizetoeszkoz a hivatalos. ezer evekkel korabban se volt nagy az elteres.

Viktus 2010.10.14. 12:50:34

@civilkontrol:

Ez papíron létezik, de közben elmozdulás semmi.

civilkontrol 2010.10.14. 13:03:44

@Viktus:
Több minisztériumban is dolgoznak cimboráim, ők örülnének, ha ezek az intézkedések csak "papiron léteznének" ;o)

DArchAngel 2010.10.14. 13:14:35

@civilkontrol: Húha. Ez hatalmas spórolás. Az összevonástól nem lett érezhetően kevesebb ember, a stop meg mindössze annyit ér, amennyit betartanak belőle. Mint a bérstop: megkapták utalványokban, oszt' jó napot.

martonx 2010.10.14. 13:21:11

Hát erre nagyon kíváncsi leszek. Szerintem egy év múlva jobban fogunk látni, hogy mely intézkedésnek mi lett a hatása.
A magánnyugdíjpénztári befizetéseket meg leszarom. Amúgy se kamatozott semmit, nem mindegy, hogy hol nem kamatozik semmit?
Ahogy abban is biztos vagyok, hogy 30 év múlva rohadtul nem lesz nyugdíjunk. Ez most ennek csak az előszele, később csak rosszabb lesz a helyzet.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.10.14. 14:06:33

@loláb: "és az új adórendszer az egyedülálló alacsonyabb jövedelműn kívül mindenkinek jelentősen több pénzt hagy a zsebében" és ugye ők kevesen vannak és egyébként is jelentéktelenek. Meg gondolom a jelenleg két keresős, 17%-kal adózó, két gyerekes család ki lesz segítve a 20E Ft-tal, miközben csökken a jövedelmük (ez lesz a "jelentősen több pénz", ugye?). Ja, meg az egyedülálló orvos, pedagógus, stb. az le van szarva. Miért őket kell szívatni? Én jól fogok járni az új adórendszerrel, félreértés ne essék, nem ezért jártatom a számat.

turcsány karcsi elvtárs 2010.10.14. 14:10:33

ezt a rendszert hagyni kéne bedőlni, életképtelen ugyanúgy mint ahogyan a szocializmus is.

tizen9 2010.10.14. 14:13:30

@laspalmas:
68. oldal. Kerestem a 69.-en, és nem volt ott, már azt hittem, átvágtál, de meglett.
A társadalmi szerződés pontosan milyen polgárjogi kategória? Ha megszegi az, aki aláírta, akkor lehet perelni? :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.14. 14:26:27

Max R3sp3ct az épeszű cikkért!

Viktus 2010.10.14. 14:35:57

@martonx:

Nekem szimpi volt a magánnyugdíjpénztárasdinál, hogy elpusztulásom esetén jut v.mi örökségnek a megjelölt kedvezményezetre ... nem az állam nyeli be azt is ...

Viktus 2010.10.14. 14:45:21

Esik a forint, adják az államkötvényeket - Megijedt a piac a kormány terveitől
Ki fog állampapírt és magyar részvényt venni, ha eltűnnek a magánnyugdíjpénztárak?

-

Eddig elég hasznos a magánnyugdíjpénztárak cseszegetése ... tényleg ki fektet magyarországi cégek részvényeibe, ha haszon nem várható, mert azt az állam fölözi le?

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.10.14. 15:05:23

De furcsa hogy megint csak az indexen látok ilyen cikket...

Majd 1 hét múlva kell megnézni a dolgokat...

vomit 2010.10.14. 15:57:54

@Viktus: a fentebb emlitett nemesfem ugyanezt csinalja, barkire atruhazhato

Kun András 2010.10.14. 16:37:13

Budaházy börtönben, Gyurcsány, Gergényi, Szilvásy, Bakonyi... szabadlábon. Ez a kurvanagy "forradalom", fülkeforradalmárok? Lófasz ez, nem forradalom. De még csak nem is változás!
Az igazságszolgáltatásban, a rendőrségnél, bíróságokon, ügyészségeken még mindig ugyanazok a kipróbált elvtársak hozzák a "szakmai" döntéseket.

Undorom ettől az új brigádtól is, már legalább úgy, mint az előzőtől.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.10.14. 18:02:50

index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/14/extraado_atharitas/

Wazz most nézem ezt a táblázatot ami itt van... fáj a szívem szegény Tescoért hogy 572 milliárdnyi tiszta bevétel helyett kénytelenen lesz 561 milliárdból nyomorogni ezután. A szegény. :)

Samott 2010.10.14. 18:11:13

@Prof. William: remelem a professzor ur elobb-utobb eljut a kozgazdasagi tanulmanyaiban a bevetel es a nyereseg kozti kulonbseg tisztazasaig is. :)

Virág et. 2010.10.14. 18:28:47

Jó lenne egy ilyen kimutatás a telco szektorról is, mert gyanítom, hogy a magyar Vodafone és az Invitel, de akár a frissen magát a piacra bevásárló Telenor is épphogy nyereséges csak.

Nagy kedvencem, amikor olyan - közismerten Fidesz-barát - vállalati vezetők jelentik ki, hogy nem probléma a válságadó, akiket alig érint. A legjobb példa a CBA vezér, mivel a cég franchise rendszerben működik, ezért ők a sáv legalján pályáznak - így tényleg nem akkora érvágás a dolog. :)

A matematika egyébként egyszerű - leépítések az érintett vállalatoknál és/vagy továbbhárítás a fogyasztókra. Ha - taktikusan - nem is azonnal, hanem néhány évre elosztva, hogy ne verje ki a biztosítékot, akkor is.

zsoltix 2010.10.14. 18:57:05

A 2008-as MNYP zaroegyelegem kevesebb volt, mint a 2007-es, holott egesz evben fizettem. Gondolom, nem csak nekem. Ezek is elcseszik az ember penzet, meg az allam is, lehet valasztani, hogy 2 ganedomb kozul melyikbe ugrunk bele.

trojka 2010.10.14. 19:28:21

Magyar, mostmár nem a derékszíjat kell meghuzni...le a gatyával...

Dzsentrisvihák 2010.10.14. 20:19:58

"Öt hónap alatt nulla reform, négy válságadó. Meg a pálinkafőzés. Hát ez elég vékony." - Most erre mit lehet mondani? Káposztába hús kellett...

trojka 2010.10.14. 20:28:17

@eszkep:
ennyire pofátlanul ö sem tette...hagyott egy kis illuziot...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.10.14. 20:29:35

@Prof. William:

Az 572 milliárd a teljes forgalom, a nyereség csak 9 milliárd.

2010.10.15. 07:04:43

@Dzsentrisvihák: Kifelejtette a cselédtörvényt a vívmányok sorából. ;-)

Bert 2010.10.15. 09:08:50

@eszkep: Szerinted miből fogják visszafizetni az MNYP békekölcsönt?

Beer Ninja 2010.10.15. 15:31:54

Szerintem ideje volt ezeket meglépni. Végre ne csak a közalkalmazottak szívjanak, a multik meg közben zsigerelnek kifelé, és lapátolják a hasznot is kifelé. Amennyiben sikerül elérni, hogy ne a zemberekre hárítsák az extraprofit megadóztatását, úgy teljesen egyet értek vele.

fraki 2010.10.15. 20:51:25

Kedves zero!

Ugye tudod, hogy hülyeséget írtál? A többiek leírták, miért.

Verseny.

Meg lettél győzve?

2010.10.15. 21:52:16

Kedves Fraki!

Ugye tudod, hogy hülyeséget írtál? A többiek leírták, miért.

Kartell.

Meg lettél győzve?

James T. Kirk (törölt) 2010.10.18. 17:52:51

arra azért kíváncsi vagyok, hogy a magánpénztáraknak vajon kell-e például felügyeleti díjat fizetni, annak ellenére, hogy nem utalja át az apeh a zemberektől levont járulékot.

arlequin 2010.11.18. 12:28:11

@vomit: látom megint idehányt valaki ;-DDD

szerinted a kiemelt komcsi nyugdíjak nagy része hol van?
naná, hogy naná.

süti beállítások módosítása