Skip to content


       Szűrés lista

Választójog minden kettős állampolgárnak?

2006 tavasza, választási kampány, Mikola István, a legendás mondatok:
"Meg kell próbálni nyerni, de nemcsak négy, hanem húsz évre: "Ha négy évre nyerni tudnánk, és (...) utána mondjuk az ötmillió magyarnak állampolgárságot tudnánk adni, és ők szavazhatnának, húsz évre minden megoldódna."

A Fidesz ki is szopott, jött a 2. Gyurcsány-kormány.

2010 májusa, kétharmados történelmi győzelem. Az egyik elsőként elfogadott törvény a kettős állampolgárságról szóló javaslat volt.
"Bár elvileg lehetséges lenne, a Fidesz elképzeléseiben nem szerepel, hogy a kettős állampolgárság mellett szavazati jogot is adjon a határon túli magyaroknak. Ha a más országokban élő magyarok szavazati jogot kapnának, akkor leértékelődne a lakóhelyükön nekik járó választójoguk. Ez gyengítené ottani parlamenti képviseletüket, márpedig a budapesti országgyűlés nem fogja tudni megoldani az ő minden problémájukat. A kettős állampolgárság csak Magyarországon jelent jogokat vagy kötelességeket. Az állampolgár lakhelyén a másik - például román vagy szlovák - állampolgárság az irányadó." - Répássy Róbert

A Jobbik már akkor szerette volna megadni a szavazati jogot a kettős állampolgárságnak, de a módosító indítványukat a Fidesz leszavazta ...


Az önkormányzati választásuk után már nem kell taktikázni, jön is a Fidesz ezerrel, tegnap például a fideszes Gulyás Gergely, az Országgyűlés alkotmány-előkészítő eseti bizottságának alelnöke közölte, hogy "vélhetően kiveszik az alkotmányból azt a passzust, amely a választójogot állandó magyarországi lakhelyhez köti, és elképzelhető, hogy a határon túliak 6-8 külön mandátum sorsáról dönthetnek."

Szuper lesz ha a világon élő összes kettős állampolgár szavazhat és küldhet képviselőt a magyar országgyűlésbe. Csak azt nem tudom minek?

Miért lesz az jó nekünk vagy a külföldön élő magyaroknak, ha az ausztráliai magyarok képviselője, id. Steve Kovacs megszavazhatja a magyarországi pálinkafőzés engedélyezését?

Miért lesz az jó nekünk vagy külföldön élő magyaroknak, hogy az 50 000 egri választópolgár szavazata és képviselője egyenértékű lesz az 50 000 egyesült államokban élő magyar (kettős állampolgár) magyar szavazatával és képviselőjével?

(Megjegyzem, inkább szűkíteni kellene a választójogot nem bővíteni ... száraztésztával meg 13. havi, 14. havi nyugdíjjal ne lehessen már szavazatot vásárolni.)

A részleteket nem ismerjük, mert azzal például semmi gond se lenne, ha mondjuk a Felsőházba küldenének képviselőket a kettős állampolgársággal rendelkezők, szavazati jog nélkül.

Mert az döntsön az ország törvényeiről - még ha közvetetten is -, aki itt lakik, itt adózik, itt megy kórházba, itt vásárol, itt lép bele a kutyaszarba, itt próbál boldogulni. Nem pedig Dél-Amerikában. Vagy Sepsiszentgyörgyön. Vagy Londonban.

2014-ig még sok minden megváltozhat, a válságadónál például láttuk, hogy 2 nap alatt keresztül tud vinni egy törvényt a Fidesz. Ha veszélybe kerül a 2014-es győzelem, akkor könnyen lehet egy picit módosítani a törvényeken. És ne gondoljuk, hogy a Fideszben nem gondolnak már most 2014-re:


"A Jobbik direkt támadását kerülni kell, mert mindig együttérzést kelt, ha a kicsit a nagy bántja. Viszont a szimbolikus nemzeti ügyek felkarolásával, és a kormányzati tempó fenntartásával elszívhatjuk előlük a levegőt, mert a szavazóik látni fogják, hogy nálunk van a megoldás" - mondta a radikális pártról az egyik vezető fideszes politikus. Egy másik kormánypárti képviselő szerint az MSZP-t még jó ideig a földön tartja a választási vereség és az elszámoltatási kampány, a vidéken sikertelen, egyelőre szervezetlen LMP pedig még sokáig nem jelent veszélyt a Fideszre, amely így könnyedén megnyerheti a 2014-es választásokat - még ha nem is szerez legközelebb kétharmadot." - írja a Hírszerző.

Címkék: választás fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr902385506

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Határon túliak választójoga 2010.10.26. 09:47:26

Ma Magyarországon képviseleti vagy parlamentáris demokrácia van, azaz közvetett módon, a képviselők által érvényesül a népfenség elve, vagyis, hogy minden hatalom a népé. A választás rendszere teremti meg a képviselők legitimációját, azaz a választás s...

Trackback: A határon túli szavazójogról 2010.10.25. 08:07:06

  Magyar kormánykörök lebegtették meg, hogy szavazójogot kaphatnak az állandó magyarországi lakhellyel nem rendelkező magyar állampolgárok. Mivel jövőre a korábbiaknál jóval könnyebben és zökkenőmentesebben szerezhetnek magyar állampolgárságot ...

Trackback: A határon túli szavazójogról 2010.10.25. 08:06:56

  Magyar kormánykörök lebegtették meg, hogy szavazójogot kaphatnak az állandó magyarországi lakhellyel nem rendelkező magyar állampolgárok. Mivel jövőre a korábbiaknál jóval könnyebben és zökkenőmentesebben szerezhetnek magyar állampolgárságot ...

Trackback: Választójog minden kettős állampolgárnak? 2010.10.20. 23:00:24

Szuper lesz ha a világon élő összes kettős állampolgár szavazhat és küldhet képviselőt a magyar országgyűlésbe. Csak azt nem tudom minek?

Trackback: Választójogot a határon túliaknak? 2010.10.20. 13:12:44

 Bizonyára hallottál arról, kedves Árpád, hogy a Fidesz berkeiben újra felmerült az a lehetőség, hogy a határon túli magyaroknak az állampolgárság mellé szavazati jogot is adjanak. Egyelőre még nincs teljesen kidolgozva a koncepció, nem tisztázott...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.10.20. 19:16:36

@Horizont: várj csak nem úgy volt, hogy 16 és 36 volt eddig, és ebből lett egységes 18? Amúgy meg szarok én a viktorra, a caracasi szivarozó milliárdos magyarok fizessenek csak 18-at, ha ide akarnak szavazni! Ilyen hülyeséget még az öregapám se hallott, hogy valaki, csak azért, mert tud magyarul, mindjárt kettős állampolgárságú legyen, és szavazzon. Csókolom, én meg tudok angolul, szeretnék szavazni arra, ki legyen az USA következő elnöke. :-)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.20. 19:35:03

@Seduxen: Ne is mondjanak semmit.
Nem tartozik ránk.
A Fidesz alkotmánya.
Azt irkál bele, amit csak akar.

Horizont 2010.10.20. 19:38:36

@csernaja obca: Igazad van csak ne láss egyoldalúan. Nem csak szivarozó caracasi milliárdos magyarok vannak. Eddig 17% és 36% volt vagyis még van .Ebből lesz 16%! Ennyire képben vagy? Sőt lehet, hogy a tehetőseknek nem lesz majd családi pótlék se.
Én fel vagyok háborodva mégis csak azon, ha egy kormány politikai célokból kitalál ilyen "összvilágmagyarjai " egyesüljetek, szavazzatok a mieink vagytok. És ha az ember ez ellen felemeli a szavát akkor nem szereti honfitársait, nem sajnálja Trianon miatt, nem is ítéli el Trianont meg ilyen badarságok. Hagyjuk már ezt. Ez itt Magyarország, aki itt él az a honfitársam , aki itt dolgozik részt vesz, részt vállal az ország életében. Mondhatnám durván aki itt szív, sz..p azé az ország:)

becike4 2010.10.20. 19:48:11

Anyám,Én nem ilyen lovat akartam!

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2010.10.20. 19:48:38

Választójoga csak annak legyen aki fizet adót is az országban. Így a frissen barnultak sem jutnak szavazati joghoz ha nem fizetnek adót.

Lake 2010.10.20. 19:51:22

Felvidéki magyar vagyok...és nagyon szomorú. Az ideiglenesen Szlovákiának nevezett országban azért utálnak mert magyar vagyok, Budapesten meg azért mert "csehszlovák" vagyok.
Apai nagyapám orosz fogságban volt magyar honvédként, anayi nagyapámat családjával együtt a cseh vidékekre hurcolták rabszolgamunkára a 40es évek végén, mert magyar volt (Benes-dekrétumok..ha mond ez nektek valamit). Én 46 éves vagyok, és a szlovákiai törvények értelmében senki nem köteles velem magyarul komunikálni szóban vagy írásban ebben az országban, ott sem ahol szinte csak magyarok élnek de a közintézmény alkalmazottja szlovák.....szóval csak annyit kívánok nektek, hogy soha ne tudjátok meg milyen egy életet úgy leélni, hogy tiszta vagy, normális vagy, adózol, tudsz viselkedni, de akkor is a cigányokkal egy szinten vagy a "gyűlöletpolcon". Nem sírok, csak a valót mondom.... Ennyi.

Horizont 2010.10.20. 19:56:30

@Lake: Hidd el ezért nagyon sajnálunk és bocsánat érte, de ez a poszt a szavazás jogáról szól.

Ajoci 2010.10.20. 20:00:01

újra mondom mert úgy látszik nem értitek, nem az a gond, hogy ki szavazhat, mert a külfödi kézben lévő média úgyis manipulálja az egész bolhacirkuszt, sokkal de sokkal fontosabb, ki indulhat a választásokon, azt rigorózussan korlátozni kéne, szerintem a kettős állampolgárság főleg egy kizáró ok lehetne, továbbá az alacsonyan tartott képviselői fizetésekkel el lehetne érni, hogy a parlamentben ne legyenek megélhetési politikusok, csakis olyanok akiknek biztos egzisztenciájuk van és valóban a hazjuk sorsát akarják egyengetni nem pedig a sajátjukat

kapitalista 2010.10.20. 20:05:20

Nagyon jol elszorakoztam az idiota hozzaszolasokon.Senki sem kerdezte meg miutan eljottem, hogy megtartom-e a magyar allampolgarsagomat vagy kettos allampolgar akarok lenni.A magyar torvenyek ertelmeben aki egyszer allampolgar volt az az is marad.Ket esetben veszitheti el valaki az allampolgarsagat, vagy lemond rola /penzbe kerul/, vagy birosagi vegzessel elveszik .A magyar torvenyek ertelmeben a kulfoldon elok leszarmazottai is automatikusan magyar allampolgarok lesznek.Annak ellenere, hogy nem ott elek ,rendszeresen figyelemmel kiserem az ottani esemenyeket, de szavazni tovabbra sincs szandekomban.Szamitasaim szerint ez a tema meg kb. 20 -25 evig marad aktualis, utana az arabok es romak fognak dontest hozni Europaban

Horizont 2010.10.20. 20:27:44

@kapitalista: Minek olvasod ha idiótának tartod a hozzászólásokat? Sértegetni könnyű messziről ugye?
@Ajoci: Gyurcsánynak volt egzisztenciája milliárdos volt és lám mi lett - velünk.

2010.10.20. 20:29:43

@Ajoci: A parlamentben már most sem a fizetésükből élnek, hanem a hatalmukból. Egyébként Gyurcsánynak példul már volt egzisztenciája, sőt, föl se vette a miniszterelnöki fizetését, oszt mégse szeretik az emberek. ;-) A mentelmi jogot kell megszüntetni szőröstül bőröstül, mert arról szól a játék, nem másról.

@Horizont: Á, annyi számot dobáltak itt már össze-vissza, engem meg nem nagyon érdekel, mennyi az adó, csak az, hogy mennyit számolnak a markomban elsején. De legalább abban egyetértünk, hogy aki nem itt lakik, annak semmi köze nincs ahhoz, hogy ki kormányozza az országot.

Horizont 2010.10.20. 20:35:32

@csernaja obca:
Na látod mekkora eredmény, egyetértünk valamiben!
Csak szelídül lassan a helyzet!
Volt ennél durvább is - köztünk:DDDDDDD

Ajoci 2010.10.20. 20:52:29

@csernaja obca: Gyurcsány a legjobb példa ki nem választható, ő politikusként szerezte vagyonát tehát eleve kizárható,sőt felesége után könnyen lehet másik állampolgársága is, én olyan befutott tapasztalt köztiszteletben áll
ó emberekre gondoltam mint pl. Makovecz imre, hogy csak egyet említsek

r16udsz 2010.10.20. 20:55:25

Személy szerint nem találtam még olyan pártot akire szavaznék.Se itt Romániában,se ott Magyaroszágon.Jártam ki sokszor,dolgozni,látogatni,nemritkán futottam bele kampányba.Az esszes politikus bekaphatja.

Ajoci 2010.10.20. 21:00:34

ezt Horthy Miklós mondta:
- Mióta kitalálták, hogy két idióta véleménye fontosabb, mint egy geniális emberé, folyton választanak, és minthogy az intelligens, jól nevelt ember minden országban kisebbségben van, sok értéktelen ember megpróbál szerephez jutni...

Ajoci 2010.10.20. 21:21:17

nem szeretném az ész osztani, mert nekem sincs elég, de ne foglalkozzatok ennyit a politikával, hisz csak úri huncutság az, és a végén mindig átejtenek bennünket mert ők (a pártpolitikusok) látszat ellenére egy csapat, vagyis egy akarat irányítja őket kit igy kit úgy, és nem csak itt nálunk hanem az egész ugynevezett demokratikus világban, ezt az akaratot legszalonképesebben talán nemzetközi tőkének nevezhetném... foglakozzatok inkább azokkal akik megérdemlik...

Horizont 2010.10.20. 22:12:43

@Ajoci:
Mivel betolakszik a mindennapjainkba ezzel kelünk, ezzel fekszünk, nagyon nehéz nem foglalkoznunk vele. Talán ha a politika se foglalkozna velünk.
"foglalkozzatok inkább azokkal akik megérdemlik... "
Kikre gondoltál??

Jofiu 2010.10.21. 02:39:27

@Lake:
Csak a magam es az ismeroseim neveben tudok beszelni, de ez alapjan nem hogy nem utalunk titeket, hanem nagyon is orulunk, ha talalkozunk veletek. Az a kellemes erzesunk tamad, hogy Magyarorszag nagy.
De ez csak illuzio. Akarmennyire is kellemes, csak illuzio.
Akarcsak az, hogy hozza tudtok jarulni, es befolyasolni tudjatok a magyarorszagi esemenyeket a felvidekrol (igazabol sokszor a magyarorszagiak sem tudjak befolyasolni, de tekintsunk most el ettol). Akarhogy is, nem tudtok hozzajarulni a magyar kozosseghez, es ez alapjan befolyasolas sem jar nektek. Ha csunyan akarnek fogalmazni, azt mondanam, a kibicnek semmi sem draga. De ez csak tulzas, nem ez a helyzet, nem vagytok 100% kibicek. Egyaltalan nem.
Jo lenne ha nem ez lenne a helyzet, de ez van.
Ne haragudj ha ki kellett abranditanom az "ideiglenesen Szlovákiának nevezett" elkepzelesedbol, de ez nem fog valtozni, akarmit is dont a magyar kozosseg. Ez semmikepp nem rajtunk mulik, nem is varhatod el.
Ha valtozna az durva dolgokat vonna maga utan. Nem biztos hogy megerne.
De!
Szerintem mindenkepp megeri tamogatni/vedeni titetket, sot!, kotelessegunk. Ha mar igy alakult a tortenelemben.
De, legalabbis, tamogatni titeket a 'haza'telepulesben. Megadni a lehetoseget, hogy hozza tudjatok jarulni a magyar kozosseghez, es kovetkezeskepp, jogotok is legyen beleszolni.

A_Denever 2010.10.21. 03:30:14

"@Énbagoly: Hát nemtom, mekkora szavazási kedv lenne a külföldi magyaroknál... Annyiban igaz, hogy itt a környéken még va köze az életüknek az anyaországhoz.
Hogy ki hogy lett állampolgár, az más kérdés. Mondjuk még egy full magyar román faluban nem kérdés, hogy magyar-e az illető. De egy 2., 3. generációs, USA-ban született magyar, az már minek kap állampolgárságot... De ez meg megint olan, hogy nem lehet objektív szempont alapján törvényt alkotni rá.
"
Jekenleg nem sok, konzulatosuk olyan ritkak mint a feher hol-lo... Majd ha online lehet szavazni annak ertelme is lenne.
Szerintem egyszeru, a demokratikus parlament ujrairja a jatekszabalyokat, leginkabb torvenyek es a koltsegvetes okan, ami leegyszerusitve az ado es a bevetelek ujra elosztasa.
Innen jon, aki magyarorszagon adot, jarulekot fizet az szavazhasson. Ez lehet egy orokosodei ado egy 12 eves fiunak ugyanolyan fontos, es gyorsan felneveli, mint egy egy felnotnek, diakmunkasnak a mindennapi vagy nyari robot. (es ha felno egy gyerek, akit onhibajan kivul szivat az allam az konnyebben lep le idolegesen vagy vegleg...)
Aki nem dolgozik csak tanul (bar az oktatasi miniszter szemelye kozvetve oket is erdekli, de nem valoszinu akad eleg tapasztalatuk egy pedagogushoz kepest vagy meno lenne atolvasni szamukra a jelolt programjat, vagy megitelni annak valosag tartalmat olyan jeloltek eseten akik nincsenek se iwiwen se egyeb diaksag altal latogatott helyeken), segelyen el, az minek foglalkozzon az ujra elosztasert felelosok nevevel hiszen nem az hozzajarulasat osztjak el...
Termeszetesen a segely mivel adott tersegben onhibajan kivul (iszap, cegek hianya) lehet valaki tamogatason, nyilvan alap maradhat az onkormanyzati valasztasok befolyasolasara, de a parlament modositasara max nepszavazas utjan, mert akkor ugye eleve a nep szavaz.
Szinten szavazhasson, aki magyarorszagi szolgaltatast igenybe vesz, pl. a nyugdijasok, hisz a tb elosztasa szamukra fontos kerdes, es ha rendelkeznek/tek magyarorszagi munkaviszonnyal akkor minimum joguk lehet arra, hogy valos iteletuk alapjan beleszoljanak a kozosbe.

Most kapaszkodj meg! Magyarorszagon is adozom, mar tobb mint 9 eve, es nem onszantambol mentem ki, szoval en visszajonnek ha meglennenek a feltetelek, es eleinte meg szavaztam, mert volt amikor ugy latszott a szavazatom szamit. Hogy csokkentsem az anya orszag terheit a tbbol ki is jelenkeztem, ha otthon apoltatom magam, az a vendeg orszag szamlajara megy. Ami okes, itt fizetem azt. Euban elek, de nem a kornyeken, masreszt egy nativ budai szuletesi allampolgartol technikailag is nehezen vonhato meg az allampolgarsag es szavazati jog ha epp ugy akarja. Amint irtam szamomra nem mindegy milyenek a szja torvenyek, legkozelebb lehet hogy szavazok, es befolyasol, ha egy soralaten elintezheto a bevallas vagy netan online tudok vallalkozashoz adoszamot igenyelni, azaz az itt megkeresett penzem egyszeruen elkolteni vagy befektetni otthon. Jelenleg csak a molt es a malevot meg meg par ceget tamogatok a sajat alkalmazotti jovedelmembol.

Tovabb megyek, lanyom itt is szuletett, mert egyszerubb volt. Es O is magyar allampolgar!
Sok valasztasa nem volt igazabol mi akar lenni. Szavazni is tud majd ha nagyobb lesz, esetleg ha ilyen gyik marad a kulfoldi allampolgarok kezelese (az utlevel megujitas pl. neki esedekes es informatikai szempontbol botranyos, de egyeb dolgokban se rozsas a helyzet, pl. magyar nyelvu adas csak a Duna van igaz az HD minoseg legalabb) akkor fog is elni vele. Valoszinu ugy fog szavazni hogy hazajohessen mielobb ha felnovese soran latja hogy az allam jol kezeli allampolgarait. Magyarul mar beszel, sot a korahoz kepest mar a magyar betukbol is sokat felismer, pedig meg csak bolcsodes. (egyebkent a lakas nevtablaja inditotta erre el, szoval nem mi eroltettuk, de ha mar szereti... mivel sokat lat olvasni, nyilvan a keresztapjatol kapott magyar nyelvi gyerek irodalom is segiti, mig a felesegem nok lapja rendszeres olvasoja, en pedig tobb index cikket olvasok naponta, mint szerintem sokan meg az aktiv otthoni netesek kozul jonehanyan)
Szoval a hataron tul az eleg erdekes kerdes... Masreszt nekem meg van szavazati jogom es lesz is, mert otthon is vannak erdekeltsegeim, amik utan az allam tobbe kevesbe jogosan sapot huz. (mas kerdes, hogy ez igy mennyire motivalo, ha pl. a bankado miatt a kezelesi koltsegnek nevezett baromsag az egekbe szokik, akkor nyilvanvaloan megtalalom a modjat hogy megszabaduljak a veszteseget termelo, de amugy pont ezert munkahelyeket es fogyasztas reven forgalmi adot termelo oroksegemtol. Kar lenne erte... mert szeretem magyarorszagot. es igen, tavolbol is, mert eletem nagyobbik reszet ott eltem le)

2010.10.21. 10:09:58

@Ajoci: Makovecz haldoklik, mást mondj! Köztiszteletben álló személyek? Itt és most? Egyetlen egyet se tudnék! Nem tisztel itt senki se senki mást, teljesen felszakadozott a társadalom. Amúgy Horthynak volt némi igazsága, csak azt nem vette észre, hogy ő maga is idióta volt, és belevitte egy újabb vesztes világháborúba az országot. Csakis Sztálin személyes közbenjárásának köszönhette, hogy nem ült a vádlottak padján a német haverjai mellett.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.21. 10:17:19

Szerintem a választójog teljes tévút. A kormány felelős a költségvetésért. Annak van egy bevételi, meg egy kiadási oldala. Miért szavazzon az, aki csak a kiadási oldalhoz járul hozzá? Nem potenciális munkaerő, nem itt költi a pénzét (ÁFA), nem lesz a gyerekéből magyar munkavállaló, nem Magyarországon dolgozik a vállalkozása...

NorEsz 2010.10.21. 11:26:45

Hmm... 6éve élek Magyarországon, szlovák állampolgár vagyok. Az én véleményem az, hogy hiába kapnák meg a külföldi magyarok a választójogukat, csak nagyon kevesen élnének a lehetőséggel. Egyszerűen nincs érdekükben szavazatot leadni... csak azt fogom sajnálni, hogy akkor átviszik a határon azt az agresszív kampányt, amitől már akkor is okádhatnékom volt, mikor először láttam 2006-ban.

2010.10.21. 15:17:50

@NorEsz: Úgy gondolják, hogy majd igérnek nekik valami hangzatosat, mondjuk "kikényszerítjük a szlovák nyelvtörvény eltörlését", és akkor majd mindenki rohan a fideszre szavazni. Itthon már nincs kinek igérni, mindenki tudja, kifélék-mifélék, de bíznak benne, hogy pár, a magyar politikai életben tájékozatlan felvidéki meg erdélyi atyafit még át tudnak baszni, és akkor még négy évig kotorászhatnak a nagy kalapban. Ez ennyi.
Amúgy én szermély szerint rém mókásnak találnám, ha Szlovákiában magyar választási plakátok mosolyognának a hirdetőoszlopokon. Slota tüzet okádna, az tuti. :)

2010.10.21. 16:13:53

@csernaja obca: itthon sem azok szavaznak akik adó fizetnek.

Nem tudom hogyan oldanák meg, mert én pl azért nem tudtam szavazni, mert csak húsvét vasárnapján lehetett szavani, Münchenben, ami nekem 200km. Én csak magyar aállampolgár vagyok.

Hogy szavaznának az USA-ban? Most a legtöbb kettős állaogár nyugaton él.

A németek szavazhatnak levélben, mert ott demokrácia van. Ezt is be kellene vezetni.

Kicsit Karcos 2010.10.21. 16:40:15

@Frengi: ez a 200km pont jó lenne ahhoz, hogy kiszűrje azokat, akik választás helyett csak lájkolni akarnak egy jót, de úgy kellene, hogy a regisztrációhoz kelljen ennyit utazni egy adott időintervallumban, ne a voks leadásához egy adott napon, utóbbi már mehetne elektronikusan is tőlem.

becike4 2010.10.21. 16:45:25

De mi lesz a belgákkal?

Ajoci 2010.10.21. 17:36:52

@Kicsit Karcos: megmagyarázná mit jelent ez a kifejezés: "csak lájkolni akarnak egy jót" , sajnos én nem képeztem magam tovább, megmaradtam a magyar nyelv alapjainál, ezért néha csak tekintgetek mint a vett malac és semmit sem értek...

Kicsit Karcos 2010.10.21. 17:47:13

@becike4: a belgák vejmárkolnak erőst...

@Ajoci:

A választás - lájkolás párhuzammal arra a különbségre próbáltam rámutatni, hogy az előbbi esetben hoz az ember egy komoly, felelős, évekre vagy akár évtizedekre szóló döntést, a második esetben meg kattint egyet 3 másik internetes szavazás közben (pl. hogy Angelina Jolienak áll jobban a pufidzseki, vagy a cirmos cicáknak a cipellő), csak mert a képernyőjén felugrott egy ablak, ahol szavazhat, az x gomb meg messze volt az egerétől. Egyébként like = kedvel (angolul), a friss internetes tendenciák szerint azt jelenti, hogy megér nekem akár egy egész kattintásra is, de még talán kettőt is.

Röviden, a külföldről szavazók esetén helyesnek tartom, ha nem vesszük alapértelmezettnek a kötődés szilárdságát, ezért valamiképpen próbára tesszük az elkötelezettségüket (pl. azzal, hogy előzetesen regisztrálniuk kell magukat a konzulátuson / követségen), míg az országban szavazóknál ezt adottnak venném.

Ajoci 2010.10.21. 19:19:31

@Kicsit Karcos: köszönom a magyarázatot, szerintem is sokan meggondolatlanul szavaznak, vagyis az utolsó pillanatban döntenek, azt hiszem akiknek nincs kialakult véleménye azoknak el se kellene menni szavazni, mert valószinűleg bedőlnek az utoljára hallott parasztvakításnak.

2010.10.21. 19:53:55

@Frengi: Te, ne haragudj, ha megkérdezem, de ha ott kint élsz, akkor egészen pontosan miért is akartál ide szavazni? Ha meg nem ott élsz, akkor miért pont a választás hétvégéjén utaztál el? Én úgy, ahogy van, nem értem ezt a külföldről hazaszavazás dolgot, akár disszidens magyarról van szó, akár trianonban elcsatoltról. Miért fontos ez nekik és mit akarnak elérni vele? Én ezt megszüntetném úgy, ahogy van, akit érdekel a hazai közélet, az négy évente egyszer igazán ide dughatja az orrát az országba!

Globetrotter2014 2010.10.22. 09:08:26

@csernaja obca: disszidens vaze, öcsén te a kommunizmusban élsz? ROmánia egyik jelentős GDP forrása az a pénz amit a nyugaton dolgozó Románok hazautalnak. Mert egyik sem arra rendezekdik be, hogy kint fog maradni. Soktízeer magyar él úgy európában hogy itt talált állást, egyáltalán nem akar űllampolgárságot váltani vagy letelepedni. Egyszerűen arról van szó, hogy mondjuk a saját falujában fellelhető állások helyett nem Budapetre ment hanem mondjuk Münchenbe, ott fejleszti magát és jó esetben (én többnyire ezzel találkoztam) trejeszti jóhírünket. Amit uygebűár az országnak magának az elmúlt 4 évben (beleértve az elmúlt 6 hónapot!) ne sikerült különösebben....

Horizont 2010.10.22. 09:54:45

@ZF2:
Ha nem tudnád: aki most idős ember és a rendszerváltás előtt ment el Magyarországról azt disszidensnek hívták.

2010.10.22. 10:58:06

@ZF2: Ez mind szép, de konkrétan az ő kinti életükre milyen befolyással van a mi itteni kormányunk? Semmilyennel! Majd ha visszajöttek, akkor szavazzanak! Addig coki. Rohadt szőrös talú disszidensek ne ugassanak bele a mi nemzei ügyeinkbe csak azért, mert 30-40 évvel ezelőtt pont itt bújtak ki annyuk csájából, vagy éppen egy olyan földdarabon, ami 70 évvel ezelőtt még a mi országunkhoz tartozott közigazgatásilag. Jó vicc, az Ural hegységben élő mansiknak ne adjunk szavazati jogot? Mégiscsak rokonok ők is. ;-)

Globetrotter2014 2010.10.22. 11:59:35

@csernaja obca: hátha mondjuk elqúrják az EU-s tagságot, akkor jöhetnek haza. Meg a teljes pnzüket hazahozzák, nem mindegy hogy xarrá meg. Meg nagyjáéból minden amit otthon csinálnak ELSŐDLEGESEN meghatározó. Ebből a szempontból lényegesen fontsosabb nekik, hogy az ország jól legyen mint az oknak akinek van egy tartalékos országok, pl Szlovákia...

Globetrotter2014 2010.10.22. 12:05:14

@Horizont: azokból már csak mutatóban van. Az 56os generáció mág rég a 80as éveiben járna, nem kell magyaráznom hogy mekkora a magyarok között a várható életkor? Az utána követező "disszodensek" száma pedig elenyésző...

Horizont 2010.10.22. 12:13:38

@ZF2:
Az utána következő disszidensek számában azért te is tévedsz, voltak jó páran.
Csak nem egyszerre mentek ki.Ja és 1956-ban a családok vittek magukkal kisbabákat is!

Globetrotter2014 2010.10.22. 13:04:32

@Horizont: személyes tapaszatalatom a kinti második generációs (vagy akár babaként kivitt) magyarokkal, hogy nem nagyon érdeklik őket a magyar ügyek. Ők azzal voltak még elfoglalva hogy integrálódjanak, és minél inkább elmenjenek németnek vagy amerikainak.

Amúgy összeségében én azt mondom, hogy a mostani rednszer jó. Akinek nincs otthon állandó lakcíme, és nem is tud szerezni, az már eléggé messze került a magyar ügyektől. Nem tudom hogy kinek mennyire van tapasztalatuk a határon túli magyarokkal akik a kibővítés mellett kardoskodnak. Nyilvánvaló érdek, hogy magyar állampolgárok döntsenek a magyar ügyekről. Aki annyit sem tesz hogy azt megszerezze, az felejtse el hogy szavazhat. Aki pedig egy állandó lakcímet sem tud felmutatni az szintén. De amit pl a választásoknál csináltak a kint élő magyar állampolgárokkal az elég necces volt. De iure megvolt a szabály teljesülése, de facto vissazéltek a kalendárium lehetőségével...

2010.10.22. 13:19:55

@ZF2: öhöm, nekem meg az nem mindegy, hogy ki az USA elnöke, mérmer az kurvára meghatározó a világpolitikára nézve (olajárak, hitelválságok), mi az, hogy én nem szavazhatok a személyéről? ;-)

Globetrotter2014 2010.10.22. 14:04:45

@csernaja obca: akkor szerinted hazaruló mindenki aki nem a pici falujában görnyedte le az életét, hanem mondjuk el mert menni a legközelebbi városba vagy egyenesen a budapesti fertőbe, ugye...

2010.10.22. 19:30:33

@ZF2: Aki elköltözik a falujából Budapestre, az a budapesti választékból szavaz. Aki meg Münchenbe költözik, az miért is szavazhatna arra, ki legyen a falujában a polgármester, és ki a parlamenti képviselő??? Arról nem is beszélve, aki esetleg még soha nem is járt a trianoni Magyarországban, mert még az anyja hasában volt, amikor az disszidált Caracasba... Ő döntse el, hogy melyik párt alapítson kormányt itt, közép-európában? Há normális??? Mi közük hozzá? Ilyen a világon nincsen még egy, hogy csak úgy szíre-szóra osztogatnák az állampolgárságot meg a szavazati jogot bárkinek, aki igényt tart rá, és tud pár szót makogni a nyelvünkön!

abandi 2010.10.22. 20:07:39

Itten a határmentét megveszik a tötok, másutt az oláhok, a cigányok egész falvakat bírnak már,csak a magori nem vesz semmit, hanem pusztul kifele....
Na, most akkor miafasz legyen?

Ajoci 2010.10.22. 20:24:39

Attól tartok ha nem engedjük meg, hogy a külföldön élő kicsit magasabb politikai kultúrával rendelkező magyarok is szavazzanak, akkor ez a mi balfasz retekklubon és tv2-n informálódó beltenyésztett válsztógarnituránk a legközelebbi válsztásokon visszahozza a szarból a leszerepelt liberálisokat mert most már más a nevük és nem is tudja, hogy ugyanazok...

Ajoci 2010.10.22. 21:15:49

Ki tiltja meg, hogy elmondjam, mi bántott
hazafelé menet?
...
Óh, én nem igy képzeltem el a rendet.
Lelkem nem ily honos.
Nem hittem létet, hogy könnyebben tenghet,
aki alattomos.
Sem népet, amely retteg, hogyha választ,
szemét lesütve fontol sanda választ
és vidul, ha toroz.

Én nem ilyennek képzeltem a rendet.
Pedig hát engemet
sokszor nem is tudtam, hogy miért, vertek,
mint apró gyermeket,
ki ugrott volna egy jó szóra nyomban.
Én tudtam - messze anyám, rokonom van,
ezek idegenek.
...
József Atilla : Levegőt (részlet)

trojka 2010.10.23. 19:54:33

@Lake:
Ne lásd ilyen sötéten a helyzetet. Igen, vannak ebben az országban olyan eltaszito gondolatok, melyeket leirtál. Ugyanugy a betelepult erdélyi magyarokra is azt mondják, hogy "az a romány", de ezt azok a buta emberek harsogják, akik a minimális szinten sincsenek tisztában a magyar történelemmel, csak ugatják a saját elképzelésuk szerint. nálunk, ha határon tuli magyarral találkozunk (legyen bármelyik részröl), szeretettel fogadjuk és testvérként látjuk vendégul. mindenutt vannak ocsmány "emberek", hát kersd a jokat és higyj abban, hogy a magyar éljen bárhol, testvér marad örök idökig.

2010.10.23. 21:12:32

@Ajoci: isten mentsen meg caucescu romániájának politikai kultúrájától... válasszanak maguknak olyan közigazgatást, amilyet akarnak, de hogy nekünk is ők válasszanak, az azért vaskos túlzás lenne!

@trojka: Ha már a történelmet emlegeted, hát volt már egy pár variáció, példul:
utikonyv.eu/shop_ordered/2218/shop_pic/k_593949.jpg (100 év)
utikonyv.eu/shop_ordered/2218/shop_pic/k_267165.jpg (170 év)

trojka 2010.10.23. 22:23:44

@csernaja obca: bocs, de ezt nem értem. ezeket a térképeket én is nagyon jol ismerem. De ugye, nem azért tetted föl, mert szerinted a határokon tul rekedt magyarok a hibásak érte...ugy gondolom, ök simán kaphatnának választojogot, de mondjuk, aki megpucolt (igy-ugy) és most kintröl osztja az észt, hát az szavazzon ott, ahol van, majd csak el leszunk nélkule is...

Ajoci 2010.10.23. 23:43:05

@csernaja obca: A politikai kultúrát úgy értem, hogy a külhoni magyarok nehezen adnák a szavazatukat azoknak akinek köszönhetjük az 1919-es csőcselékuralmat, akik 1948-ban újra az életünkre törtek mikor hatalomra jutottak, akik az 1956-os szabadságharc leverése után évekig nyomorgatták népünket, akik a rendszerváltás után ide juttattak bennünket.
esetleg tájékozódás végett ajánlom ezt az írást:
hunhir.info/?pid=hirek&id=34451

2010.10.24. 09:04:27

@trojka: Arra próbáltam célozni, hogy a "határokon túl rekedt" magyarok nagyon jól elvoltak a saját nemzetállamukban, amikor arra lehetőségük volt, és eszükben sem volt újraegyesülni velünk, inkább a török szultán felé kacsintgattak. Véleményem szerint az erdélyi székely úgy aránylik a magyarhoz, mint a szlovák a csehhez. Zászlójukon mindig is erdély autonómiája volt, nem pedig Magyarországoz kapcsolása. Amióta ők is unijó, tesznek a fejünkre magasról, se vendégmunkásnak, se letepedni nem jönnek úgy, mint a kilencvenes években, mert nem holmi népnemzeti lila köd hozta őket akkor sem, hanem a (relatív) gazdagság igérete. Most meg mennek Angliába wc-pucolónak, szarnak ránk. Miért kéne pont nekik választójogot adni? Mi közük a mi országunkhoz? Az, hogy 65 éve hozzánk tartoztak? Na és? Ilyen alapon akár osztrák vagy török szavazójogot is kaphatnának. :)

@Ajoci: Neked elgurult a gyógyszered?! A méltóságos urak világát dicsőited, amikor a magyar munkás és magyar paraszt a saját földjén a legnagyobb nyomorban élt, amikor 600.000 ártatlan embert indítottak útra auswitz felé? Normális vagy??? Ami meg 56-ot illeti: pár köztörvényes össze-vissza lűdözött meg lincselgetett, a becsületes emberek meg alig várták, hogy etűnjenek már végre. És 57 május 1-én: www.youtube.com/watch?v=Hh30TEKatkk
esetleg tájékozódásul ajánlom a korabeli hiradófilmeket:
www.youtube.com/watch?v=NBGevjBnqSA
www.youtube.com/watch?v=B7EpXqBhogo
www.youtube.com/watch?v=586eE2Q52ck

fokabacsi 2010.10.24. 10:49:42

@csernaja obca: "A méltóságos urak világát dicsőited, amikor a magyar munkás és magyar paraszt a saját földjén a legnagyobb nyomorban élt, amikor 600.000 ártatlan embert indítottak útra auswitz felé? Normális vagy??? Ami meg 56-ot illeti: pár köztörvényes össze-vissza lűdözött meg lincselgetett, a becsületes emberek meg alig várták, hogy etűnjenek már végre.""
Na ez még egy hülye bolsevista duma ! A MAGYARORSZÁGI ZSIDÓK LÉTSZÁMA 1943-BAN 437 000 !!! FŐ VOLT ! akkor ebből hogy is jött össze a haccázezer ?? Na erre felelj bicskával körösztűt jordányka?

2010.10.24. 11:18:30

@fokabacsi: Nem csak a zsidókat vitték, hanem a "politikaiakat" is. Meg akik zsidókat bújtattak. Meg akire ráfogták az ellenségei, hogy zsidó vagy kommunista vagy bújtat, azt is elvitték biztos ami biztos alapon. De jól rábasztak, mert utána meg őket fogdosták össze, és mehettek recskre, muhahaha!

Horizont 2010.10.24. 13:16:30

@Ajoci: ha csak a hunhír-ről tájékozódsz akkor kicsit azért félrecsúszol:)

@csernaja obca: Hogy tudsz ezen röhögni? Mindegy melyik oldalon de nem teszünk ilyet emberekkel!
Tudod mi a te bajod? Mondasz vagyis írsz normális dolgokat normális hangnemben és aztán visszamenőlegesen legalább 36 kommented agyoncsapod ilyen baromsággal vagy a cinizmusoddal.
És ha Rákosihoz érkezünk végképp véged!!:) Vagy nekünk végünk.)

2010.10.24. 14:14:14

@Horizont: Édes volt a bosszú Rákosinak, és nagyon szellemesen csinálta, mert az internálások jogalapját kizárólag a horthy-rendszerben alkotott törvények és rendeletek jelentették. Vagyis a saját szarukat etette meg a nyilasokkal, az, amit ők másoknak szántak, az hullott vissza a fejükre. Ezen röhögök, és ezen röhögött akkoriban minden rendes ember, aki hozzád hasonlóan elítélte a horthy-fasiszta rendszer rémtetteit. Fordult a kocka, és a korábbi üldözőkből üldözöttek lettek, pontosan azt kapták, amit másoknak szántak. Illetve nem! Mert Rákosi ha tréfás kedvű is volt e kérdésben, de - a fasisztákkal szemben - ő nem volt akkora morális nulla, hogy gázkamrákat rendeztetett volna be, és szappant meg lámpaernyőt készíttetett voln a nép ellenségeiből. Csak éppen egy kicsit "kivonta őket a forgalomból", megmutatta nekik, mit éltek át a munkaszolgálatos zsidók és a katonának elhurcolt keresztények, miközben ők a Pannónia Szállóban meg Vadászkürtben zabálták a pezsgős vacsorákat a kényelmes hátországban. Szerintem jól tette, hogy ezt tette, azok a tetvek egy életre megtanulták, hogy amit nem kívánsz magadnak, azt te se tedd embertársadnak!

Horizont 2010.10.24. 14:27:05

@csernaja obca:
"egy életre megtanulták, hogy amit nem kívánsz magadnak, azt te se tedd embertársadnak! "
Na látod ez az amit soha senki nem képes megtanulni. Ha csak ennyit sikerült volna, vagy sikerülne összehozni ezen a bolygón már fellélegezhetnénk.

Ajoci 2010.10.24. 14:28:44

@csernaja obca: végigszenvedtem az ajánlott Kádár beszédét és a mellékelt híradós videókat de nem változott a véleményem, Nem értem miért gyalázza az 1956-os hősöket, míért nevezi őket köztörvényeseknek, remélem tájékozatlanságból.
Jó volna már egy kis fény ebben a sötétségben amit a külföldi kézben lévő médiák terjesztenek az országunkban, de azt mindenkinek saját magának kell megkeresni mert a távirányítón gombnyomásra nem érhető el az igazság. csak a gazság dicsérete.
Addig amíg nem tudjuk mi magyarok, hogy kik juttatták országunkat ebbe a helyzetbe addig ne is menjünk ki választani mert aztán csak csodálkozunk, hogy "anyám nem ilyen lovat akartam", ugyanis a farkas vedléskor csak a szőrét cseréli, a természetét nem.
Mindenkinek azt ajánlom: ha nem hiszi járjon utánna, mint ahogy a magyar népmesékben ajánlják.
Aki veszi a fáradságot az a neten mindent elérhet.
Ha az 1919-es eseményekről hiteles forrást keres valaki ajánlom a szemtanú naplóját::
Tormay Cécile - Búdosó könyvét
www.freepress-freespeech.com/holhome/tormay/okt31.htm

Ps.Ha ön még mindig ellenforradalomároknak tartja az én nemzeti hőseimet akik a külföldre szöktek a zsidókommunista megtorlás elől megértem, hogy nem akar nekik szavazati jogot adni... de azt hiszem ezt a keserű pirulát mégis le kell nyelnie.

2010.10.24. 15:25:33

@Ajoci: 56 egy gyalázat volt, nem volt benne semmi hősies. És tényleg köztörvényesek vitték a prímet. Ugyanis az "amnesztiát a politikai foglyoknak" mozgalom keretében mindenkit kiengedtek a dutyiból. Prostik, csavargók , huligánok, bújkáló fasiszták, és az általuk megvezetett tizenéves, tájékozatlan, naív gyerekek, ezek voltak a "nemzeti hőseid." Tudod mi a különbség 56 meg 48 között? Az, hogy 48-ban egyetlen puskalövés sem dördült, mégis egy emberként állt mindenki a pilvaxosok mögé, 56-ban viszont mindenki mindenkire lűdözött, de valós társadalmi támogatottsága nem volt az eseményeknek. Voltak kritikus hangok a rendszerrel szemben, ez vitathatatlan, de a korábbit rendszert restaurálni csak egy hangos kisebbség akarta volna - akiket a nemzetközi imperializmus persze jól megtámogatott fegyverrel és igéretekkel, kihasználták őket, hogy kis zavart keltsenek a keleti blokkban, hogy a szuezi eseményekről eltereljék az orosz medve figyelmét, aztán pedig szarban hagytak - mint ahogy ezer éven át mindig kihasználtak és szarban hagytak minket a mi nyugati "barátaink", beleértve a náci Németországot is, aki a magyar katonák vére árán fedeztette saját seregei visszavonulását - a hazaáruló szálasi meg persze ebben készséggel együttműködött, de meg is volt érte a jutalma, muhaha. Az egész nyavalyás történelemben egyedül az oroszok voltak azok, akik egyelnő partnernek tekintettek minket. Vazze, a labanc az nem küldött ám ide katonákat, amikor rántört a török, tett a fejünkre - az orosz nem sajnálta az időt és fáradságot amikor békés boldog államunkban polgárháborút szítottak a nemzetközi imperializmus ügynökei. Nagy különbség ez!

2010.10.24. 15:28:49

@Horizont: Ebben tévedsz. 53-ban megnyíltak a gulágok kapui, mindenki hazament, és gyönyörűen megtalálták a helyüket a társadalomban, nem volt szükség arra, hogy akár egyetlen egyet is visszavigyenek. Megtanulták a leckét.

Horizont 2010.10.24. 15:45:04

@csernaja obca: És azóta szép az élet itt a vége fuss el véle.....
Kedves olvasóim csernaja obca saját gyártmányú történelem óráját olvasták:)

Roxvox 2010.10.24. 16:48:29

Csak az szavazhasson aki itt lakik, ez úgy hülyeség ahogy van. Aki bejelentett lakcímmel rendelkezik, még nem biztos, hogy itt is lakik. Joav Blumnak is volt bejelentett lakcíme Sukorón, de nem biztos, hogy neki szavaznia kellene.

2010.10.24. 17:20:42

@Roxvox: Miért lenne hülyeség? A kormány és önkormányzat, amiről szavazni lehet, magyarország közigazgatási területén belül bír illetékességgel, szerintem teljesen logikus, hogy csak az szavazhasson róla, aki itt lakik. Nem az, aki ide van bejelentve, hanem aki a szavazás napján a bejelentett lakcíméhez kijejöjt szavazóhelyiségben meg is jelenik! No persze, megeshet, hogy Joav Blum csak ezért ideröpül, majd vissza, de hát tökéletes rendszer nincs, az az egy-két hülye, akinek megér ennyi fáradságot a dolog, még belefér a hibaszázalékba. Azt viszont el kellene felejteni, hogy kiviszik az urnákat Londonba meg New Yorkba vagy éppen Kolozsvárra, és ott bárki szavazhasson, akinek kedve szottyan beleugatni a mi nemzeti belügyeinkbe. Ez egy akkora hülyeség, hogy aki kitalálta, annak szarvakat kéne kötözni a fejire, és kibaszni az erdőbe körvadászat idején.

trojka 2010.10.24. 17:42:26

@csernaja obca:
Ajánlott irodalom: Passuth Lászlo: Négy szél Erdélyben, Orbán Balázs: A Székelyföld, Orbán Balázs: Torda város és környéke, Szamosközy István: Erdély története, A székelyek nyomában, Tarnoc Márton: Erdély muvelödése Bethlen Gábor és a két Rákoczi György korában, Hangay Zoltán: Erdély választott fejedelme. A repertoár nem teljes.
Azt azért tudod, hogy az 1848-49-es szabaságharcban hol is tették le utoljára a fegyvert, és ki is volt Gábor Áron. Vagy hogy "jo" Thury György kapitánya, Huszár Péter hol is halt hösi halalt, mert nem a Dunantulon. Hallottál már valamit Észak-Erdély visszacsatolásárol, remelem...nyelveszek, feltalálok, tudosok, hadd ne soroljam...akkor miért vagyunk rájuk annyira buszkék, ha nem fogadjuk el öket magyarnak...egyebkent, ha valakit sz...ban hagynak, megprobál boldogulni, ahogy tud...

2010.10.24. 18:29:04

@trojka: Nem érdekel a dicső múlt. Erdély most Románia közigazgatási illetékessége, az ottani lakosok szavazzanak a román parlamentről. Majd ha visszacsatolták őket Magyarországhoz, akkor majd szavazhatnak. Addig kb. annyi közük van hozzánk, mint mondjuk nekünk a török választásokhoz. (Valaha törökországhoz tartoztunk, de már rég nem.)

fokabacsi 2010.10.24. 18:46:50

"Ebben tévedsz. 53-ban megnyíltak a gulágok kapui, mindenki hazament, és gyönyörűen megtalálták a helyüket a társadalomban, nem volt szükség arra, hogy akár egyetlen egyet is visszavigyenek. Megtanulták a leckét" Nem kaptak végzettségüknek megfelelő munkát, NEM VOLT SZABAD BESZÉLNI RÓLA MI IS TÖRTÉNT VELÜK, mert a szarházi bolsevisták szégyellték amit tettek. Igaz az elkobzott tulajdonukat sem kapták vissza. Dögöljön meg ahol van egy hülye bolsi !

2010.10.24. 19:11:40

@fokabacsi: Na bumm. Bemész bármelyik mekdonácba, oszt ott is, ma is találhatsz embereket, akik nem kaptak a végzettségüknek megfelelő munkát. Megesett ez a horthy-fasizmus idején is, köztudott, hogy mérnökök is elmentek utcaseprőnek vagy rádióügynöknek, pedig akkoriban sokkal nagyobb dolog volt mérnöknek lenni, mint manapság. És ami azt illeti: az elhurcolt zsidók sem kapták vissza soha az aranyfogaikat, amiket auswitzban kihúzgáltak a náci pribékek. Rohadjon meg minden nyilas-fasiszta-kapitalista geci, aki a más szemében a szálkát is meglátja, de a sajátjában a gerendát sem!

Ajoci 2010.10.24. 19:35:26

Nem tudom közös nevezőre juthatunk-e valaha, ha önnek Rót Manó azaz Rákosi (Rosenfeld) Mátyás vicces ember, én nem viccesnek tartom, habár a moszkvai barátai is tréfássan a magyarok zsidó királyának nevezték.
Ön azt írja: a.... "történelemben egyedül az oroszok voltak azok, akik egyelnő partnernek tekintettek minket", nos az ilyeneket tekintették egyenlő partnernek mint ő és a bűntársai:
-Péter Gábor (Auspitz Benjámin)
-Révai József (Kahána Mózes)
-Gerő Ernő (Singer)
-Gábor Andor (Greiner)
-Farkas Mihály (Wolff Izrael)
-Vas Zoltán (Weinberger)
az oroszokat ezt az ázsiai hordát ezek és a fajtársaik szabadították ránk, ha nincs tisztában a rémtetteikkel olvassa el Dr. Málnási Ödön Magyar mártírok c.írását:
nemzszoc.esmartdesign.com/cikkek/malnasi.htm

Én nem értem ezt a szimpátiát, önt nem magyar anya szülte? Tudja-e ön, hogy mit tettek a magyar nőkkel, főleg kislányokkal az oroszok?
De ha már 1848-at is emlegeti az is másképpen alakul ha az oroszok nem avatkoznak be a Habsburgok oldalán.

trojka 2010.10.25. 19:38:04

@csernaja obca: Bocs, de azt hittem, Te is magyar vagy...elnézésedet kérem, föleg azért, mert nem egyformán tanultuk a magyar történelmet és nem egyformán látjuk...a "belterjes" honi szavazással kapcsolatban csak annyit: nálunk 1300 magyar volt szavazásra jogosult, 400 cigány. a négyszáz cigány elment szavazni, magyar 500 ixelt. eredmény: 3 magyar, három cigány képviselö, plusz a cigánybérenc polgármester. (hozzá kell tenni, hogy a hat helyre 7 cigány, 14 magyar indult, utobbiak közul legalább ötnek eleve halott probálkozás volt) Még az esku letétele elött kinyirták (képletesen) az egyik magyar (fuggetlen) képviselöt, helyébe lépett egy cigány - 4:2, plusz a cigánypárti polgármester. akkor mi a fenét veritek magatokat azért, hogy csak honi magyar szavazhasson,amikor teljesen mindegy, mert sz...ik a magyarok nagy része a jogaira, és csak az eredmény után rinyálnak, hogy mi lesz velunk...

2010.10.25. 20:47:48

@trojka: Megnyugtatlak: én is magyar vagyok. És szarok a szavazásra. Nekem ugyan matt mindegy, hogy gyurcsótány lopja-e ki a szememet vagy viktátor. Majd akkor megyek el szavazni, ha jön valaki, aki meg tud arról győzni, hogy ő más, mint a többi. Vagy ha nekem is megfizetik, mint a cigányoknak.Vagy legalább egy szar sört meg virslit adjanak, mint a régi május elsejéken! Ameddig másodrangú állampolgárnak érzem magam a saját hazámban, addig nem szavazok egyik hazaáruló gecire sem.

2010.10.25. 20:56:12

@Ajoci: Az én anyám sosem volt a nemzeti szocializmus híve, és ha ez volna a magyarság egyetlen ismérve, biztos vagyok benne, hogy lemondana az állampolgárságról is, mert a mi családunkban nagy fokú bárdolatlanságnak számít fajelméleteket hangoztatni.

Horizont 2010.10.25. 21:42:02

@Ajoci:
Most akkor zsidózol vagy oroszozol??
Mondtam én, hogy megárt neked a hunhír!
Mennyi lehetsz? 18 vagy már? Tanulj még, rád fér.

trojka 2010.10.25. 21:42:45

@csernaja obca: ha mindenki ezt mondja, akkor tényleg a "hazaárulo gecik" veszik el eloled a sört és a virslit is...

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.10.25. 21:47:47

@Horizont: nem tetszik képben lenni a legaktuálisabb szittyaelméletekekel.
a kommunizmust és a kapitalizmust is a zsidók találták ki, ergó mindenhol, mindenütt ott vannak, és mindet ők csinálnak - ami rossz. a pergeottó-műhely már csak lépésekre van, hogy bebizonyítsa, hogy a Mars-otis ők tették lakhatatlanná. elég csak ránézni, vörös az egész...

Horizont 2010.10.25. 21:58:22

@.Pierre Bezuhov.: annyit edződtem már ezen a csodás interneten - gondoltam én, de mindig akad 1-2 ifjonc aki kiveri a biztosítékom. Hol élnek? Mit tanulnak? Beszélgetnek a szüleikkel, nagyszüleikkel? Oké nem tudhat mindent de akkor ne verje már a mellét féltéglával, hanem figyeljen, tanuljon, okosodjon. És ne ontsa a baromságot magából.
Most például én is megkérdezem tőled, mert nem tudom! Mi az a pergeottó-műhely?

2010.10.25. 22:05:47

@trojka: Most én tehetek róla, hogy a hazai választási rendszer nem kínál lehetőséget arra, hogy kinyilváníthassam azon véleményemet, hogy az összes rendszerváltó párt seggibe rakétát kéne gyújtani, aztán meggyújtani a kanócot? Nem az én egyedüli problémám ez, tavasszal 2,8 millió választó nem ment el szavazni - százezerrel több, mint az összes nari-droidok. Elég nagyvonalú dolog mellőzni a véleményüket - de mi ezt is megengedhetjük magunknak. Aki nem akar választani, hogy szart egyen vagy fost, az nyilván nem is éhes, kár is lenne neki bármit is adni.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.10.25. 22:13:47

@Horizont: "Mi az a pergeottó-műhely? "

nem tetszik ismerni a kukluxinfo legfőbb ideológusát? :) irigylem :)

Horizont 2010.10.25. 22:23:17

@.Pierre Bezuhov.: Hál istennek nem tetszett! de most miután utána néztem belefutottam az ottóba:)
Hahahaha pont ebbe: mariorszaga.hu -n
"Perge Ottó: Nem vagyok többé katolikus"
És egy válasz neki: " Így van, Ottó. Te egy szerencsétlen kretén vagy, nem katolikus." :))))
Elég is volt pergeottóból ennyi!
Hogy mik vannak ezen az világhálón! Nem is akarom tudni, már a kuruc is elég (sokk).

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.25. 22:31:19

@Horizont: Hé, felkeltetted az érdeklődésem pergeottó iránt! Gyors rálesek. :DDD

Horizont 2010.10.25. 22:40:04

@neccharisnyás útonálló:
Felszívta a blogmotor a kommmentem, azt hittem kiköpi de nem:)
Szóval azt írtam, hogy Bezuhovval együtt reklámozzuk itt ezt az emberkét. A neve jó, mert olyan pergős:))) Ha már reklám ezt olvastam róla, és így már menekültem is, mert akit a kuruc ajánlj az már jó ember nem lehet:)
"Perge Ottó dosszié
Történész, történelem- és magyartanár. Rendkívüli érdeklődése a közügyek és kiváltképp a külpolitika iránt egyik legszínvonalasabb és termékenyebb tollú olvasónkká tette. Szakterülete a Közel-Kelet, szenvedélye a hazaszeretet és az igazság kimondása. A palesztinok sorsát szívügyének tekinti, emellett kiemelt figyelmet szentel az egyházak, a kereszténység, az iszlám és az ún. holokauszt történelmének is. Írásait kiemelten ajánljuk.
Kuruc.info"
Mondjuk ez a tanárság meghökkentett!!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.25. 22:44:49

@Horizont: Ó, igen, én is először ebbe futotta bele.

"szenvedélye a hazaszeretet"
ezt nemtom ki írta, de oly költői
honleányi szűvem vérben gazdag könnybe lábad

Horizont 2010.10.25. 22:53:54

@neccharisnyás útonálló:
Én már bevallhatom, hogy azért nekem más volt a szenvedélyem:)))))
Szeretem ugyan a hazámat, már amikor megérdemli, de hogy ez szenvedély legyen???:DDDD
Perge Ottó uram toplistás kurucos:DDDDD

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.25. 23:01:59

@Horizont:
Valami tv-csatorna hangoztatja folyton, hogy szenvedélye a szórakoztatás.
Namost Zoltán "szerelemre-születtem" Erika nomen est omen
a kutyakajagyártónak is van valami szenvedélye

Én meg nem lehetek csak simán szenvedélyes? És akkor az vonatkozik mindenre.

Valami gikszer lehet a rendszerben, mert képtelen az agyam befogadni, hogy a szenvedélynek legyen tárgya. Ez is tán a magyar nyelv megerőszakolása: egy erőltetett átvétel valami idegen nyelvből?
Höjj, micsoda Kazinczyt-izzasztó problémák kerülnek elő így éjszaka!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.25. 23:06:59

@Horizont:
Nomeg az is kérdés, ha ugye annyira de annyira lángol a hazaszeretetért ifjonti szíve, akkor mesélje már el, hogy melyikért? Mert az nincs kikötve. Lehet, csak az érzésért. Szeret patrióta lenni, mert.... de akkor ő ilyen univerzális, hogy az USÁban a csillagos-sávost lengeti bőszen, majd britekhez átdobva a Union Jack-et, majd, mikor bajor kémek elrabolják és kicsempészik az országból, söröskriglivel a kezében énekli 3 társa nyakába borulva könnyek közt a német himnuszt az oktoberfesten.
Nehéz ez az ügy.

Horizont 2010.10.25. 23:13:29

@neccharisnyás útonálló: :DDDDD Nehéz!
Ez az ottó nem a tóthottó, a pergeottó jól feladta a leckét nekünk itt éjnek évadján:)))
Kösz Bezu:))

Horizont 2010.10.25. 23:14:48

A blogmotor pergét szereti:))

trojka 2010.10.26. 06:54:47

@csernaja obca: Nyugodj meg...béke van...majd kuldök sört és virslit, hogy ne duzzogj...amugy, változtass a stiluson, nagyon durván beszelsz...(csak kérés).

2010.10.26. 09:32:37

@neccharisnyás útonálló: basszus, az én szenvedélyem meg csak a vodka... valamit rosszul csinálok. :)

trojka 2010.10.26. 19:14:16

@csernaja obca:
dehogy, csak nem árultad el, hogy melyik vodka a kedvenced...

2010.10.26. 19:19:12

@trojka: az mindegy, csak sok legyen. Ismered a találókérdést ugye: kívül szőrös, belül nedves, a szívemnek igen kedves, mi az? (a csikóbőrös kulacs)

trojka 2010.10.27. 10:58:22

@csernaja obca: Na látod, ebben egyetértunk...

duf 2010.11.02. 21:30:37

Szerintem, ha már az a fiatal, aki néhány évre kimegy Londonba, hogy megszedje magát, aztán annyira megtetszik neki a jólét, hogy baszik hazajönni, de állampolgárságot nem igényel, szavazhat a magyarországi választásokon, akkor az önhibáján a gúnyhatáron túlra keveredett (pl. általad említett sepsiszentgyörgyi) magyar nehogy már ne szavazhasson. A választójogot meg nem szűkíteni meg bővíteni kell, hanem teljesen átalakítani. Ezzel a "demokráciával", ahol tíz analfabéta legyőz kilenc szívsebészt, és négyévente más kerül a korrupció melegágyaiba, végleg le kell számolni.

2010.11.02. 21:53:21

@duf: Aki önhibáján kívűl keveredett, az ma már minimum 65 éves csorgó nyálú nyugger, és még az is csecsemő volt, amikor a határokat legutoljára változtatták. A többiek már oda születtek, és ha tudnak is valamennyit magyarul, magyar irodalmat, magyar helyesírást, magyar történelmet nem tanítottak nekik se Benes, se Tito, se Caucescu, se Sztalin általános iskoláiban. Tulajképpen mi közük volna nekik a mi országunk közigazgatásához? Nem laknak itt, nem adóznak itt, nem vonatkoznak rájuk a törvényeink...
Hát igen, ha a hülyék többen vannak, mint az okosok, akkor a demokrácia a hülyék uralmává válik. Kérdés, hogy ki a hülye és ki az okos? Az öntudatos, saját véleménnyel rendelkező, és azt észérvekkel megvédeni képes forradalmár-e az okos, vagy az, aki nem foglal állást, csendben betagozódik a szürke tömegbe, éljenzi a mindenkor aktuális hatalmasságokat, és besöpri annak jutalmát? Ki a hülye, és ki az okos azok közül, akik az eu csatlakozásra igennel és nemmel szavaztak? Ki a hülye és ki az okos, az-e, aki megvette takarékos fogyasztású suzukit 1,7 millióért, avagy az, aki megvette a majdnem kétszer akkora fogyasztású kockaladát 1 millióért? Ezek kurva nehéz kérdések! Most az általánosan elfogadott definíció az, hogy azt tekintjük normálisnak, ami megszokott, és ez a demokratikus választások filozófiai alapja.
Lehet másképp is definiálni a normális fogalmát...

Horizont 2010.11.02. 22:27:56

@csernaja obca:
Közbe kell szólnom, pedig mindig megfogadom, hogy nem!
"65 éves csorgó nyálú nyugger"
Kikérem a 65 évesek nevében!! Te aztán nagy becsben tartod az időseket!65 évesnek csorog a nyála? Hol élsz te? Esetleg egy jó nő után! Mellőzni kérem az ilyen jelzőket! Na...

2010.11.03. 06:40:01

@Horizont: nekem nem magyarázz, húsz kollégám közül 12 hatvan fölött jár, nincs azoknak már semmi libidójuk, egymással civakodnak meg ugyanazokat a (már első hallásra is unalmas) régi történeteket ismételgetik, mert úgy be vannak már gyöpösödve, hogy arra sem elékeznek, hogy tegnap már elmesélték, és már akkor is a képükbe ásitottam. Kivételek persze akadnak, de általában 65 év az dószt elég egy embernek.

fokabacsi 2010.11.03. 09:38:52

@Horizont: Hagyd ezt a kivénhedt párttitkárt ! Ennek most van annyi esze mint egy kiöregedett kovácslászlónak ! És az mégis ott esetlenkedik a maszopban !

fokabacsi 2010.11.03. 09:48:52

@Horizont: Ha a Kuruc sok, olvasd az MSZMP irányelveit, vagy mi a lóf....t

Horizont 2010.11.03. 10:01:54

@fokabacsi: Majd én eldöntöm mit olvasgassak!! Meg azt is eldöntöm NEKEM mi a sok!!

@csernaja obca: "65 év az dószt elég egy embernek." Tehát minden 66 éves dögöljön meg?Mert te eldöntötted , hogy ennyi elég??

süti beállítások módosítása