Skip to content


       Szűrés lista

Leszerepelt temetőlátogatók

A boltok egy hónapja tele voltak a kétnapos megemlékezési verseny kellékeivel: ízléses tobozkoszorúkkal és olcsóbb, bilikék klónjaikkal; vágott, cserepes, és PET-palackokból készült krizantémokkal; szolid, filléres mécsesekkel, és mindenféle bibliai figurával telikovácsolt, 2-3 kilós változataikkal. A tévék, újságok a temetői nyitvatartásokat, rendőrségi figyelmeztetéseket, közlekedési információkat terjesztették.

Személy szerint én hányok az egésztől, sosem akkor, hanem pár nappal előtte vagy utána megyek, mert semennyi kedvem sincs az arcom fájdalmasságának mértékét, és egyúttal a kivitt virágaim nagyságát (kicsinységét) vizslató körömcipős vagy éppen köténykés tekintetekhez, se a faluhíradó jellegű "beszélgetésekhez". Nem dátum és elvárás alapján, és pláne nem bukszanyitással arányosan szeretek emlékezni azokra, akik fontosak nekem. Hogy mennnyire mesterkélt ma már a Mindenszentek és Halottak Napja (is), arra kitűnő példa az, ami Nyíregyházán történt.


"Százan próbáltak átmászni vasárnap este a nyíregyházi Északi temető kerítésén, miután a kaput, amelyen bementek, kifelé menet zárva találták este hat óra után. A részletekről Fülöp Gergely, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője a Független Hírügynökségnek elmondta: Mindenszentek és Halottak Napja a temetők környéke rendjének megőrzése érdekében fokozott rendőri jelenlétet biztosítanak, hogy segítsék a forgalmat, megelőzzék a zseblopásokat, autófeltöréseket. Így figyelt fel az egyik közelben tartózkodó parancsnok arra, hogy a temető kerítésén többen megpróbálnak kimászni. Volt, aki visszaesett. Miután a parancsnok a helyzetet balesetveszélyesnek ítélte meg, és tartani lehetett attól is, hogy pánik tör ki a látogatók között, úgy döntött, levágja a lakatot a kapuról."

 

 

 

Olvasni, tájékozódni temetőlátogatás előtt? Nem-nem.
Már-már bulihangulatban, csöppecskét kegyeletsértően ujjongani saját hülyeségük következményén? Persze.

Emberségből, normális viselkedésből nem ők, hanem a temető igazgatója vizsgázott jelesre.

"– Nagyon sajnálom a történteket, hibát követtünk el, a felelősséget természetesen vállalommondta megkeresésünkre Szekrényes András, a megyei temetkezési vállalat igazgatója. – Egyik kollégánk az utasítás ellenére bezárta az egyik kaput, ami úgy szólt, hogy amíg a vezető nem mondja, addig a kaput nem lehet bezárni -fogalmaz az igazgató. Arról mindenkit értesítettek és a kapun lévő táblák is arra hívták fel a figyelmet, hogy október 31-én este 6 órakor zár a temető, a meghosszabbított (este 8 óráig) nyitva tartás csak november elsejére vonatkozik. Az Északi temetőnek négy kapuja van, a többi három nyitva állt, az egyik kapunál éjjel-nappal portaszolgálatot tartanak, ez a nap 24 órájában nyitva van, így mindenki békésen, nyugodtan elhagyhatta volna a temetőt..

– Kollégám jó szándékú ember, tisztességgel tette a dolgát, amit az érdekében figyelembe lehet venni. Az elmarasztalás nem elkerülhető, mert ezt kívánja meg a világ, de nekem mint intézményvezetőnek nem az a feladatom, hogy a kollégáimat büntessem, hanem hogy szeressem. Valamennyi munkatársam maximálisan megtett azért mindet, hogy a hosszú hétvégére mindent rendbe tegyenek, hogy a hozzánk látogató több tízezer családtag, hozzátartozó, barát, ismerős méltóképp emlékezhessen a halottaira."

Címkék: társadalom abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr122415587

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Leszerepelt temetőlátogatók 2010.11.02. 15:21:10

A boltok egy hónapja tele voltak a kétnapos megemlékezési verseny kellékeivel: ízléses tobozkoszorúkkal és olcsóbb, bilikék klónjaikkal; vágott, cserepes, és PET-palackokból készült krizantémokkal; szolid, filléres mécsesekkel, és mindenféle bibliai figur…

Trackback: High-tech luxuskoporsó halottaknapjára 2010.11.02. 13:55:46

Otthon, okosan...              Nem is olyan kényelmetlen dolog a halál, ha ezzel a luxuskoporsóval temetik az embert. Őseink az elhunyt után küldték kedvenc lovát és szablyáját, éksz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vakvarju 2010.11.02. 18:26:13

@metalheart: Az évnek 362 napja van. És azon vannak felháborodva, hogy október 31-én 18 órakor bezárták a temető bejáratát? Olyan álságos ez a hozzáállás! Sötétben akartak bóklászni a sírok között? Nem is értem. Én év közben nagyon sokszor kimegyek a temetőbe a szüleim és az anyósom sírjához, de halottak napján soha. Emlékezni otthon is lehet, még halottak napján is.

mit 2010.11.02. 18:26:34

Kedves blogger, te egy jó nagy marha vagy.

venszivar 2010.11.02. 18:27:05

@eloi: Én hiszek neked.Arrafelé még nem jártam.Én őket nem igen akartam szidni,de megérdemlik a birka jelzőt,mert úgy viselkedtek. A műbalhét a profi felvétel is igazolhatja...... Ha úgy van mint írod a diri ezt miért nem emlegette ????? 20m-re még elpislantani is el tudunk . Üdv, jövőre újra itt ??

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.02. 18:27:45

a Fideszhez köthető személyek az első Orbán-kormány idején olyan összegű végkielégítéseket vettek fel, amelyeket ugyanez a párt most pofátlannak nevez.

Még nincs döntés
Egyelőre nem döntött a Fidesz-KDNP-frakciószövetség arról, változik-e a közszféra végkielégítéseit sújtó 98 százalékos különadó érintettjeinek köre; a két kormánypárt frakcióvezetője szerdán szakszervezeti képviselőkkel találkozik. Harrach Péter, a kisebbik kormánypárt frakcióvezetője kedden az Országházban, újságírók előtt azt mondta, a kereszténydemokraták szerint különbséget kell tenni az indokolatlanul magas, a társadalom egészét bántó végkielégítések és a törvényben biztosított, a köztisztviselőknek, közalkalmazottaknak járó végkielégítések között. (MTI)
Baranyai László, a Magyar Fejlesztési Bank egykori vezére például 138 millió forintra tartott igényt és másfél éves pereskedés után 90 millió forintot kapott. A MÁV két vezérigazgató-helyettese, Péter Mihály és Bajnai Gábor 70, illetve 50 millió forintos végkielégítésben részesült. Járai Zsigmond jegybankelnökként havi nyolc millió forintot keresett, Szapáry György ugyanezért a munkáért 134 millió forintot tett zsebre.

Török Zsolt hozzátette, hogy az első Orbán-kormány ma is hivatalban lévő tagjainak több mint 60 millió forintot kellene visszafizetniük a saját logikájuk alapján. A táblázatban Martonyi János, Varga Mihály, Pálinkás József, Stumpf István, Demeter Ervin, Deutsch Tamás, Hende Csaba, Orbán Viktor, Pokorni Zoltán és Pintér Sándor neve szerepel.

Ők jutalmat, külföldi napidíjat, valamint étkezési és ruházati hozzájárulást vettek fel, illetve szabadságmegváltásként, valamint a felmentésükért kaptak pénzt

Id. Lencsés István 2010.11.02. 18:28:09

A FIDESZ-KDNP-nek itt óriási felelősége van. Semjén Zsolt nem engedheti meg ezt magának! Micsoda dolog ez? Semjén nem látta, hogy van, aki a halottakra nem 18:00-ig gondol szeretettel. Ki a felelős, megint a gátat örző, vagy a temető kapuját örző.

A temetők vezetőihez nem jött körlevél, soha ezidáig probléma nem volt. Nem zárták a kapukat!

mit 2010.11.02. 18:28:35

@vakvarju: Az évnek 362 napja van.

Jellemző.

:DDD

Girhes Joe 2010.11.02. 18:35:01

Én azt nem tudom megérteni, hogy akik leszólnak mindent, ami akár csak kicsit is
- hagyománnyá vált,
- érzelmeket hoz elő,
- vallási gyökerekre vezethető vissza,
egyszóval nem feketén-fehéren, patikamérlegen kimérve az utolsó miligrammig racionális, nos tehát akik leszólnak minden ilyesmit, azok mégis milyen világot képzelnek el mint ideálisat?
Mert most akkor gondoljunk bele néhány példába!
Azt mondják, tűnjön el minden egyház, mert az micsoda babonaság már, nekem nem kell hogy megmondja bárki is, hogy miben higgyek. Aki továbbmegy, az minden vallást is el akar tűntetni ugyanezen nekibuzdulásból.
Azt mondják, tűnjön el minden ünnep, mert ezek csak ósdi poros hagyományok az öregasszonyoknak, és a mai világ úgyis már csak megszokásból vagy divatból ünnepel. Aki továbbmegy, azt mondja, hogy maga az ünneplés fogalma is tűnjön el, mert az csak magamutogatást, meg pénzszórást, meg dorbézolást jelent, semmi haszna, örömködni meg egymást tisztelni inkább a mindennapokban kell.
Azt mondják, tűnjön el a temetés fogalma, mert az úgyis csak az élőknek van, a halottnak már úgyis mindegy. Aki meghalt, azt hamvasszák el, és szórják a Dunába, egy gonddal kevesebb.
Azt mondják, tűnjenek el a nemi szerepek és a családi lét értékei, mert ezek nem elég egyenlősdiek. Nehogymár véletlenül egy nőnek az életmódja, beszédstílusa, külseje különbözhessen egy férfiétól, mert az micsida diszkriminácijjjó meg szterejotípja. Meg egyébként is a papából, mamából és gyerekekből álló család meghaladott, és ne merje senki ezt jónak, követendőnek beállítani, mert akkor mi lesz szegény, nemi identitás terén apróbb kihívásokkal küzdő embertársainkkal.
Azt mondják, semmi értelme a nemzeti ünnepeknek, a nemzeti kultúrának és a nemzeti öntudatnak, mert csak egymás ellen fordítja az embereket, legyen az emberi kultúra minden nemzet kultúrájának közös része. Az hogy ez egy üres halmaz, ne zavarjon senkit, annál jobb, legalább nem kell költeni rá.
Akkor mégis, MI A FÉSZKES FENE MARAD MEG abból, ami az embert emberré teszi?! Milyen lesz a társadalom? Az ember élete csak munkából, fogyasztásból és tudományból fog állni, mert csak ezek indokolhatók racionálisan???
Madách Falansztere nem kezd ismerős lenni?
Emberek, vegyétek már észre, hogy az emberi értékeink eltorzulása nem az értékeket, hanem az őket eltorzító mai társadalmat minősítik!

mit 2010.11.02. 18:35:52

A zorbán takarodj meg hogy kerül ebbe a kegyelet(telen) topikba?

kenya5 2010.11.02. 18:36:11

OK sokan lehuzzák tirpákozzák a nyiregyháziakat.Csak kérdem a T blogirótól azigazgatóúr ha szinházért lenne felelős és a dolgozó bezár egy ajtót aminek nyitva kellene lenni addig amig emberek vannak odabent akkoris elvinné a balhét ?mondván a Józsi am rendes fiu csak ma mehetnékje volt azért zárta be az ajtót!Vajon hogyan dijjazná neki a Tűzoltóság vagy a Munkavédelmi ellenőr elvtárs He?????????

mit 2010.11.02. 18:37:20

Gergő, teljesen igazad van (csak én nem vettem a fáradtságot arra, hogy ennek a szélütött vadliberálisnak válaszoljak).

kenya5 2010.11.02. 18:42:32

@Gergő77: Teljes mértékben egyetértek veled sajnos a liberális értékek talán károsabbak mint a szocializmus volt.Nekik a mult nyüg a való világ meg a mások az igaziak a kenderesekkel együtt,ez az ő világuk sajnos.

vipman 2010.11.02. 18:42:53

@Körticsek:
te anyukád sírjáRA örökzöldet ültettél? én még ilyen sírt nem láttam, nem is értem. mint, ahogy azt sem értem, hogy a -feleségem+ majd én - dupla sír miért 1x1 méteres, ráadásul közvetlenül mellettünk hogyan lehetnek NÉGYEN ugyanekkorában, mikor tőlünk 50 méterre a '.olompár' anyuka+apuka 20m2 gránittömb alatt nyugszik.

Id. Lencsés István 2010.11.02. 18:43:13

@Tüntess az orbáni diktatúra ellen, Orbán takarodj!:

Rendben tüntessünk a diktatúra ellen (csak a diktatúra ellen, nem a törvények ellen!), de nem bizonyos, csak orbán a felelős. A keresztény erkölcs "Deutsch Tomi nemi atléta" révén bizony nem valósul meg. Orbánt büntetni, okolni nem szabadna. Acél is engedett, Orbán is engedjen Tomi felé, enged is!

A Kínai Kommunista Párt mindig bölcs volt (nem szerintem, Mao és Teng). Most , hogy az MSZMP krémje, sikeres emberei barátok, azért ez lehetne megnyugvás is.www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-319247

ca2 2010.11.02. 18:44:22

@no-night:" De erre vág vissza a főszereplő, hogy sokkal jobb lenne a régi ünnepek ellen, ha az emberekből kiölnék az ünneplés kényszerét. "

"Na látod pontosan erről szól ez a poszt:
Öljük ki az emberekből az ünneplés örömét, érezzék magukat rosszul, érezzék úgy hogy egy őrjöngő csürhéhez tartoznak , ami még a temető kapuján is átmászik..., Amúgy is olyan cikik már ezek a naftalinszagú ünnepek,meg hagyományok...
Aztán persze ha ezek a korlátolt hülyék mégis kötődnek valamihez, hisznek valamiben akkor gyorsan be kell bizonyítani, hogy valamiféle elvadult minoritáshoz tartoznak, akik a temető kapuját döntögetik és nem veszik észre hogy ezeknek a "mesterkélt" ünnepeknek a kora lejárt. Hülyeségüket mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a szomszédos kapuig is képtelenek elsétálni.
És ha ezt a fényes gondolat menetet bárki meg meri kérdőjelezni, esetleg netán meg meri kérdezni, hogy egy hagyományos egyházi ünnepnek miért is kevesebb a létjogosultsága mint bármilyen más újkori "ereszd el a hajamat" mozgalomnak, akkor az biztos, hogy gyűlölködő és antiszemita meg még ki tudja mi...
(ugye én itt megkaptam a kérdést, hogy miért kell mindjárt kommunistázni meg zsidózni, holott én sem a kommunistákról sem a zsidókról nem írtam egy szót sem, csupán a gaypride-ot ratyiparádénak tituláltam és megjegyeztem, hogy szerintem Mari néni 3 kilós Mária mécsese semmivel sem nagyobb "társadalmi probléma"...)

Kalmár 2010.11.02. 18:46:14

@Tüntess az orbáni diktatúra ellen, Orbán takarodj!:
Így van! Igazságod vagyon. Ezér volt zárva a kapu.
A Kövér a kötelével beláncolta.
A Navracsics elbújatatta a Kövért, hogy a tüntetők ne találják meg.
A Pintér elkezdett erővágó kft-t üzeneltetni.
A Zorbán meg simán ellopa a lakatkulcsot.
JA és a Révész Máriusz megveretettnek álcázta magát egy tökkel.

Ekkora a betegséged, hogy témától függetlenül Zorbánozol?

spandex enormity · http://www.youtube.com/watch?v=Ba9wqSqk9-0 2010.11.02. 18:48:13

igazságos 2010.11.02. 16:45:05

azért kellett bezárni 6-kor azt a rohadt kaput, mert 6-kor záróra! ki is van írva..
nehogymár a jómunkásemberek faszával legyen verdesve a csalán
a sok nyomorult sátánista meg takarodjon helóvínpartira, és ott verje magát

Girhes Joe 2010.11.02. 18:49:30

@Kalmár:
Ne etessétek már a trollokat, ezek ellen az ignorálás az egyetlen védekezési lehetőség...

KACAGÓ-HIÉNA 2010.11.02. 18:50:25

laspalmas - sivár vagyol:(((

Id. Lencsés István 2010.11.02. 18:55:48

@Kalmár: Nem szoktam ilyet írni, a Révész Máriusz tényleg egy "érdekes ember" tudatával már korábban is óriási gond volt. Piti élősködő ember, van családja, gyermeke ez a pozitívuma, más semmi! Értsétek! Olyan ember, aki szívesen iszik és csatlakozik egy asztalhoz, miközben felesége otthon van a gyermekkel, de nem szívesen fizeti ki a saját számláját. Könyvtárból valószínűleg nem lop.

Id. Lencsés István 2010.11.02. 18:56:58

Írom az igazságot, de nem engedik tovább.

venszivar 2010.11.02. 19:02:59

@hunocska: Igazságot !? Te őrült vagy !! Még betörik az arcod....... SÚGD MEG .

Lendíthetetlen ólomkatana 2010.11.02. 19:05:29

Nem olvastam végig az összes hsz-t, ha ismételnék, elnézést.
Én sem járok ilyenkor a temetőbe, mert nem hiszem, hogy csak iylenkor lehetne hű de nagyon szeretnem a volt hozzátartozóimat.És minden tiszteletem mellett hülye az, aki ezt a Karácsonnyal vagy a Szilveszterrel akarja összehasonlítani, mert
1.a Karácsony bensőséges, szűk körben tartandó ünnep(otthon)
2.van elő-ill. utó szilveszter sok helyütt
3. ünnepelni (bulizni) sokszor lehet egy évben, míg ezek a napok csak egyszer vannak, de sajnos ez sem annak bensőségességéről szól, hanem arról, ki mennyire látványosan megy ki, mekkora csokrot(koszorút stb.) vesz és tesz ki a sírra.
A meleg felvonulással összehasonlítani ismételten megint butaság. Ababn ugyanis semmi szakrális nincs-egy kisebbség ünnepe, kiállása saját maga mellett. Ha valaki nem akar, akkor nem megy oda. Mint ahogy én sem.
Akik pedig ebben a temetőben így jártak, megérdemlik. Nem hiszem, hogy nem volt ott néhány fiatal, aki ne tudta volna megkérdezni a másik kapuknál, hogy mi a helyzet. A dolgozót fiygelmeztetni kell, aztán tovább kell lépni.

Martian (törölt) 2010.11.02. 19:09:28

Nyilván a sötétedésben a látogatók nem tudtak tájékozódni, a sírokból pedig már bújtak elő az éhes zombik... így érthető a pánik. :))

Énbagoly 2010.11.02. 19:09:45

mindenkinek aki hozzám szólt a nap folyamán üdv, de sajna más dolgom volt. :)
Különben normális az, aki még ebbe is politikát lát?

ca2 2010.11.02. 19:14:49

@Lendíthetetlen ólomkatana: "A meleg felvonulással összehasonlítani ismételten megint butaság. Ababn ugyanis semmi szakrális nincs-egy kisebbség ünnepe, kiállása saját maga mellett. Ha valaki nem akar, akkor nem megy oda. Mint ahogy én sem."

És akkor most mi is a különbség?
Olyan hagyományos ünnepeket próbált pocskondiázni a posztíró amelyeket ha jól gondolom szintén nem kötelező ünnepelni. Ahogy írtad."aki nem akar az nem megy oda..."
Na de aki akarja az hagy ünnepelje már! Ne legyen ezért "képmutató", meg "mesterkélt"
Ha a ratyiparádén sem akarjuk megmondani a buziknak, hogy hogyan ünnepeljenek, akkor Mari néni is hagy ünnepeljen már saját belátása szerint!
Vagy eddig már nem terjed a nagy liberalizmus?

Lendíthetetlen ólomkatana 2010.11.02. 19:28:20

@ca2:
Mit hagy ünnepeljen? A melegfelvonulást? :oP
Nincs azzal gáz, ha ünnepel-hadd tegye! Én azt nem bírom, amit a balalgásoknál, a nőnapnál stb. Nem arról szól, hogy megemlékezem, köszöntöm stb. hanem "majdénmegmutatom a világnak,hogymennyire szerettem és aki nemgyünkiazpedig..." Ez egy bensőséges ünnep(még virág nélkül is szerintem), míg a melegfelvonulás (ahogy a Sziget, a Volt, a Balaton Beach Sound is) arról szól, hogy együtt, sokan, bulizva érezzük jól magunkat.

Lendíthetetlen ólomkatana 2010.11.02. 19:29:14

@Énbagoly: Nem. Illetve , lehet, hogy manapság ez a nóómáális? :o)

ca2 2010.11.02. 19:37:59

@Lendíthetetlen ólomkatana: Nem az a kérdés, hogy ki mit ünnepeljen, hanem hogy ne formáljunk egyházi tradicionális ünnepekről olyan véleményeket, mint hogy "képmutató" meg "mesterkélt".
Nem kötelező ünnepelni, de mint már írtam számomra az kicsit furcsa ha valaki úgy próbál "ünnepelni", hogy mások ünneplését pocskondiázza.
Más vallások esetleg más közösségek ünnepeiről is olvashatunk majd ilyen sematizáló, fitymáló posztokat?

Énbagoly 2010.11.02. 19:43:58

@Lendíthetetlen ólomkatana: Úgy néz ki sok ember számára ez a normális.

Énbagoly 2010.11.02. 19:48:06

Különben nem vagyok vallásos, de abban hiszek, hogy ünnepekre szükségünk van. Mindenkinek.
Hogy ki mikor mit akar ünnepelni, az az ő dolga. De nem bánom a hagyományokat.
Ilyenkor a sok mécsest a temetőben, karácsonykor pedig a karácsonyfákat. :)
Mindenre rátelepedik egyébként az üzlet, de nem muszáj betagozódnod. De például ennek a következménye az, hogy nem kell azon bosszankodni, hogy az első szellő elfújja a gyertyát, hanem van széltől védett mécses. :)

ca2 2010.11.02. 19:55:24

@Énbagoly:
Ez a "rátelepedik az üzlet" is olyan dolog, hogy nyilván azért, mert van rá igény...
Az üzlet a sportra, egészségügyre, kultúrára nem telepedik rá?
Akkor ezek mind rossz dolgok, amik képmutatóak és mesterkéltek?
Akkor az ünnepekre miért ne telepedne rá az üzlet?

szita szita péntek 2010.11.02. 19:55:31

Ezt a temető igazgatót kérem szépen miniszterelnöknek! Helyesen dönt és jól kommunikál - ritka az ilyen azok táborában, akik médiafigyelmet kapnak.

A bentrekedtekről meg annyit, hogy: "a temető kerítésén többen megpróbálnak kimászni. Volt, aki visszaesett. Miután a parancsnok a helyzetet balesetveszélyesnek ítélte meg, és tartani lehetett attól is, hogy pánik tör ki a látogatók között". Az nem érv, hogy így volt közel a kocsi. Tessen szépen sétálni. Az első odaérkező meg szóljon a portaszolgálatnál, hogy gebasz van. Jó-jó, elismerem, lehetnek olyanok, akiknek egy plusz egy kilométeres séta már túl sok és nem bírja a lábuk - no de azt nem hiszem, hogy ezekből jött volna össze az a pár száz fős tömeg...

szita szita péntek 2010.11.02. 19:56:36

@ca2: "Az üzlet a sportra, egészségügyre, kultúrára nem telepedik rá?
Akkor ezek mind rossz dolgok, amik képmutatóak és mesterkéltek?" - Igen.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.02. 19:58:10

@Kalmár: bár semmi köze a témához, de "szegény" Mártíriusz szándékosan provokálta a rendőröket és ezzel szvsz te és az összes, hozzád hasonló tajtparaszt tisztában vagytok.

ca2 2010.11.02. 19:59:15

@szita szita péntek: Na jó, de akkor az egész élet rossz,mert mire nem telepedik rá az üzlet?!
Ilyen alapon akkor ugyan ezt a posztot elsüthetem az óvodai farsanggal kapcsolatban is.

Lendíthetetlen ólomkatana 2010.11.02. 20:01:07

@ca2: Én nem éreztem, hogy maga az ünnep lett vvolna a posztíró baja. Sokkal inkább a ma már ezezl járó"hűdenagyonnagykeresztényvagyok ésdenagyonszeretem a halottjaimatmert énmekkora koszorúthoztam"hangulat. Mellesleg engem is zavar, ezért megyek előtte vagy utána egy-két nappal, meg kb.havonta-kéthavonta egyszer...

Üdv

lók

Énbagoly 2010.11.02. 20:04:10

@ca2: Amiből pénzt lehet csinálni, abból valaki pénzt csinál. Ez van. Ezzel nem is tudunk mit kezdeni, amíg van rá igény. És ez nem is baj.
De neked kell megválogatnod, hogy mennyire vagy hajlandó ebbe belefolyni. És a kevésbé visszafogott embertársaidat is neked kell elviselned.

ca2 2010.11.02. 20:08:52

@Lendíthetetlen ólomkatana:

"Hogy mennnyire mesterkélt ma már a Mindenszentek és Halottak Napja"

Hát azért akár hogy olvasgatom, itt magáról az ünnepről van szó...
Hogy ki mekkora koszorút visz az meg magán ügye.
Ha mindenki kis koszorút visz akkor OK az ünnep, ha nagyot akkor meg képmutató?
Sztem bízzuk ezt rá az ünneplőkre, hogy hogyan ünnepelnek, ne akarjuk megmondani, hogy "mekkora keresztények legyenek" Különösen ne ha semmi közünk az egészhez!

Kalmár 2010.11.02. 20:10:00

Érdemes kisétálni este a temetőbe. 1000 mécses, csendes emlékező emberek, igazi ünnep.
Akinek hányni támad ettől kedve, az tényleg szomorú.
Ez az individualizmus diadala.
A büszke potentát délcegen feszít a szélben, semmi nem tántoríja, senkire nem szorul.
Azután eljön az ő ideje is, amikor megmutatja a természet/sors/isten, hogy ki is vagy akkor majd félve szólsz bele a sötétbe, hogy van e itt valaki.
De akkorra már mindenkit elűztél.
Persze ez most elképzelhetetlen, a sok rinyagép, csak dumál.
Az idő igaz, s eldönti ami nem az.

Lendíthetetlen ólomkatana 2010.11.02. 20:14:28

@ca2:
Egyetértünk. Én sem akarom bárkinek is megszabni, hogy mit tegyen, hogy tegyen. De a véleménym ettől még meg lehet arról, amit tesz...

szamarhegy 2010.11.02. 20:16:13

@Gergő77: Bocs nem olvastam végig, hogy milyen hozzászólásokra reagáltál, de Te is fekete-fehér világképben gondolkozol. Például a Mindenszentekben egyszerre értékelem a hagyományt és hogy távoli rokonokkal találkozni ilyenkor, de azt nem szeretem, amikor látom a méricskélést az arcokon, amikor a virág méretéből és számából következtetnek, hogy mennyire szereted, mennyire adod meg a tiszteletet elhunyt szeretteidnek. Fontosak a hagyományok, de előfordul, hogy a forma mögött nincs már meg az eredeti tartalom és az zavarhatja az embert. Ráadásul mindannyian változunk is az évek során, gyerek ,kamasz, sőt fiatal felnőtt koromban se tudtam igazán mit kezdeni a halotti torral, olyan abszurdnak tűnt, de ma középkorú felnőttként már nagyon is látom, hogy ennek mi az értelme és ma már egyáltalán nem tartom abszurdnak, ha ilyenkor az elhunyttal kapcsolatos vidám percek is felidéződnek és nevetésre (mégha persze sokszor sírásba hajló...) is sor kerül és a távolról jött emberek sok-sok mozaikot tesznek hozzá a közös képhez.

ca2 2010.11.02. 20:16:53

@Énbagoly: Hát ez már csak így van. Na de ez az élet minden területére igaz, nem pont csak Halottak Napjára.
Azért mert valaki esetleg "kevésbé visszafogott", attól még nem feltétlenül rosszabb.
Egyébként meg az, hogy valami üzlet azért nem feltétlenül csak rossz.
Mert ha mondjuk a Halottak Napja nem lenne üzlet, akkor nem lehetne mécsest kapni, nem lenne tovább nyitva a temető, nem lenne a temető mellet virágárus...

Lendíthetetlen ólomkatana 2010.11.02. 20:18:33

@Kalmár:
Az ezer mécses gyönyörű, de szerintem ezt itt senki enm vitatta. Én is gyújtottam tegnap este több gyertyát itthon és leültem néhány percre az asztalhoz, gondolkodni, felidézni egy-egy kedves pillanatot, történetet kedves szeretteim életéből. Nagyon jó volt. Bár ez szinte naponta megteszem(gyertya nélkül, sokkal röviebb idő alatt), de számomta ez az ünnep.

Üdv
lók

Anti Anyag (törölt) 2010.11.02. 20:26:20

Nem értem ezt a posztot. Bezárták a kaput, kimásztak a kerítésen.

Te megvártad volna a másnapi nyitást?

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.02. 20:31:14

@Anti Anyag: te olyan hülye vagy, hogy az már fáj! Van három másik kapu a temetőn, plusz a főbejáratnál a portaszolgálat.
Szerinted?

flippant 2010.11.02. 20:39:04

Hú bakker, én is vagy 1 óráig kerestem nagyapámék sírját akkora az a temető. Vagy 10 éve nem voltam de most valahogy megszólalt a lelkiismeretem és kimentem egy gyertyát gyújtani. Nagyon jó milfek voltak kint, érdemes volt kimenni.

Anti Anyag (törölt) 2010.11.02. 20:45:14

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Te viszont ahogy elnézem elég sötét csákó lehetsz, több okból.

1. Alapból tahó vagy
2. Egy sötét temetőben inkább elbotorkálsz és próbálsz keresni egy kijáratot, ahelyett, hogy rövidre zárva a dolgot átmásznál a kapun.
3. Fel sem tételezed, hogy a látogatók hihették azt, a többi kaput bezárták, hiszen azoknál is 7 óra volt. (bár rólad el tudom képzelni, hogy azt hiszed, azoknál még csak félhét van).

maxwell murder 2010.11.02. 21:04:47

nekem csak egy kérdésem van, bár az nem tartozik teljesen ide: miért ünnepeljük ezt a nem magyar Halloweent? mindenki meghűlyült? persze, újabb alkalom a bulira, ha épp nincs ok.

Dr. Bélus___ 2010.11.02. 21:08:24

Én megmondtam a rokonaimnak, hogy hamvasztást kérek, és aztán a hamvak szétszórását. Kulturált dolog, láttam már ilyen temetést. Egyrészt velem ne legyen baja senkinek... én már akkor nem élek, sírral szenvedni nekem felesleges, annak meg aki csinálja csak nyűg. Ha emlékezni akar, emlékezzen rám, vegyen elő egy fényképet, gyújtson gyertyát, de ennyi... Ja és kb. 10x normálisabb megoldás, mint ha lesz egy szííííp nagy sírom, amit megváltanak 25-50 évre, aztán ha majd egyszer már senki sem fizet a csontjaim mennek a kukába. Szóval ha sírba raknak, én visszajövök mindenkit seggbe rúgni! :D

dtk74 2010.11.02. 21:11:56

Aki szerint át kellett volna slattyogni a másik kapuhoz, azok valószínűleg nem ismerik a helyet. Nagyon nagy. Este még inkább annak tűnik. A nagyokosok el sem tudják képzelni hogy át sem látni egyik végéből a másikba, nemhogy simán átkurjantanának -mint odahaza a falujukban- hogy - Gazsi, a másik oldalon még nyitva van a kapu?!
Másfelől ahogy már írták, miért gondolták volna, hogy csak ezt zárták be?
Harmadrészt, miért kellett egyáltalán bezárni? A lopások miatt? zavarják a látogatók a tolvajokat? Mert aki vinni akar, az bejut a kerítésen, vagy az állandóan nyitva levő egyetlen kapun...

dtk74 2010.11.02. 21:14:06

Anyukám mondta, hogy szójuk a hamvait a Tiszába. Én meg majd számolhatom, nagyjából hol tart az akkori víz, a végén pedig vihetem a gyertyát a Fekete-tengerhez.

ca2 2010.11.02. 21:22:38

@maxwell murder: A Halloween azért nem annyira új ünnep mint amennyire annak látszik.
Persze nem a mai formájáról beszélek.
Az ünnep eredete kelta fényünnep, ami a sötétség (=télbe fordulás, átvitt értelemben az alvilág) erői elleni harcot jelképezi. Ettől ugye máris nem olyan távoli zombinak öltözni... :))
Erre "rakódott" rá a Mindenszentek és a Halottak Napja majd később a Reformáció Napja, mivel Luther Mindenszentek előestéjén (október 31-én) függesztette ki téziseit a wittenbergi vártemplom kapujára.
Angolszász területeken pedig szintén Mindenszentek előestéjén (All Hallows Eve) a kelta misztérium kör újraéledésével létre jött a Halloween
Ez egyébként az évnek egy igen sajátságos időszaka, mivel 3 nap alatt 4 (ha a kelta fényünnepet is ide számolom 5) ünnep sorakozik egymás után (vagy inkább egymáson)

ca2 2010.11.02. 21:35:31

@maxwell murder: Még annyit, hogy az ünnepnek van egy párja a Luca nap, ami meg inkább a germán hitvilágban gyökerező alvilág ünnep. Tulajdonképpen ez az ünnep is tovább élt az európai mondavilágban (boszorkány ünnep, Luca széke, tűzugrás...)
Ez pedig az év legsötétebb időszakában emlékezett meg az alvilág szellemeiről és a gonosz erők elűzését (a sötétség, tél elűzését) szimbolizálja (ugye nagyjából ekkortól kezdenek hoszabodni a nappalok=kiút a sötétségből)
És ugye nyilván nem véletlenül a Karácsonyi ünnepkör szimbolikája is nagyon hasonló (a Megváltó születése=az ember újjászületése=az év újjászületése

Reggie 2010.11.02. 21:39:10

Itt igazan az hibazott, aki nem ment ki nyitvatartasi idoben, es nem az aki bezarta a kaput.

morden2 2010.11.02. 21:50:56

nemtudom, hogy írták-e , de nagyon sok komment volt és nem olvastam el az összeset , de
A 4 KAPUBÓL 1-ET ZÁRTAK CSAK BE 3 KAPUN SZABAD VOLT A KI-BE JÁRÁS, AZ OTT JAJVESZÉKELŐ EMBEREK CSAK A SAJÁT MAGUKAT JÁRATTÁK LE, HOGY NEM KERESTÉK MEG A MÁSIK 3 NYITOTT KIJÁRAT VALAMELYIKÉT !!!! ( sry a nagybetűkért, de a cikkben sem olvasni ezt az aprócska tényt ... )

spandex enormity · http://www.youtube.com/watch?v=Ba9wqSqk9-0 2010.11.02. 21:59:01

"Anti Anyag 2010.11.02. 20:26:20
Nem értem ezt a posztot. Bezárták a kaput, kimásztak a kerítésen. "

ez a pószt arról szól, hogy a derék rendőrök "erővágó" segítségével mentették meg a kétségbeesett, szellemekkel való beszélgetés miatt elfáradt, lelki rezdüléseikbe belefeledkezett embereket.

Senkifia 2010.11.02. 22:39:23

A Mindenszentek estéjén a temetőjárás,gyertya-mécses gyújtás gyerekkorom óta családi hagyomány. Nem csak halottak napján megyek temetőbe,bár ritkán,mivel nem szülővárosomba lakom,és 650 km az mégis 650 km.
Az est szó szerinti fénypontja , az a felemelő látvány volt mindig,mikor este,sötétedés(nota bene: 18 óra )után az emberke családostól áll a sírnál,emlékezik csendben,és körülöttünk világít az egész domboldal,a bokrok.fák között,mécsesek,gyertyák ezrei. Utána a temető kapujában vásárolt sült gesztenye(Budapesten sajnos nem dívik) volt a záróakkordja az estének, gyerekként. És mindig nagyon megható volt. Nem a gesztenye, az előzmények. És nem zárták ránk hatkor a kaput azzal,hogy hülye bunkó,mennyé haza,me' nekem lejárt a munkaidőm.
A nyíregyházi esetről annyit: évközben zárjon,amikor ott az ideje.Ha 18 óra,akkor 18órakor. De halottak napján, az Isten bocsássa meg, bezárni az embereket 18órakor(nyíregyházi hozzászóló szerint már megtörtént máskor is, és a kiírt időpont előtt 10 perccel),az oltári nagy suttyóság. És a kedves posztíró ha ezt nem látja, és az emberek a bunkók,akiket,miután Mindszentek napján ,este 6kor bezár a dicső temetőfenntartó(pedig azért 100 ember eléggé látványos jelenlét egy temetőben,nem mondhatják,hogy nem látták,hogy ott vannak...különben is tessék körülnézni,mielőtt a kaput bezárom. Akkor is,ha csak az egyiket a 3ból),szóval miután bezárják őket a temetőbe,akkor megpróbálnak kijutni, a lehetőségekkel élve, a kerítésen átmászva.És ők a bunkók.Illetve a temető fentartója az, aki "jelesre vizsgázott", az emberek meg bunkók? szerintem ezt még gondolja át egyszer a kedves posztoló,aztán gondolkodjon még a "bunkó"-ság fogalmáról, meg hogy milyen alapon osztja az észt az embereknek,hogy hogy képzelik,hogy 6kor nem zár be a temető,okt.31.én este?jobban mondva délután hatkor. És mi az,hogy nem várták meg a másnap reggelt, a sok bunkója, amíg újra nyitni kegyeskedik a fenntartó???
Eszméletlen,mennyi hülye ember van. Ebben az esetben nem feltétlenül azok,akik ki akartak mászni.
Szégyen,hogy egyáltalán ezen lovagol valaki,és ebből cikket ír. Közben meg elég nyilvánvaló,hogy kinek a sara ez az egész.

Senkifia 2010.11.02. 22:42:22

@Senkifia: ....szülővárosomban ...of course :) picit kapkodok,elnézést az elgépelésekért...

Senkifia 2010.11.02. 22:47:56

@morden2: ...lehet,hogy elfelejtették ezt az aprócska tényt is közölni egy táblán, a másik mellett,amin az állt,hogy 18kor záróra.És ha van mondjuk 350 hektár a temető(mondtam én is egy számot) a két kapu közt meg 10 perc séta, akkor a kedves látogató,látván az órarendet az ajtón,meg a lakatot,joggal hiszi,hogy a másik 3 is be van zárva.És a sétálás helyett átmászik. A nyájösztönről nem is beszélve,hogy ha 10en elindultak,a többi automatikusan feltételezte,hogy ezek tudják,hogy a másik kapuk is be vannak zárva,vagyis mászni kell.
Szóval ennyire azért nem egyértelmű a dolog. Arról nem beszélve,hogy egyszer egy évben qrva nagy megerőltetés lenne,ha nem zárnák be a kapukat? se egyet, se kettőt...

Senkifia 2010.11.02. 22:48:37

Szerintem aki leszerepelt, az a kedves laspalmas posztíró:)

átlátó 2010.11.02. 22:57:11

Az ünnepek úgy általában kivétel nélkül, kereskedelmi jellegűvé váltak. De nem nálam. :)

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.11.02. 23:45:04

Az én véleményem valahol a két szélsőséges nézet között van (mármint a "jaj, minek má" és az "igenis, kell!" között).
Mert persze, nem kell eltúlozni, tódítani a gyászt meg lesegetni mások gyertyáit-koszorúit. És igen, az év minden napján gondolunk a halottainkra.
Viszont: sokaknak vannak a lakóhelyüktől távol eltemetve a szeretteik. Őket sajnos nem lehet hetente koszorúkkal-egyebekkel megtisztelni, kivéve, ha valaki unatkozó milliomos, tehát nem dolgozik és meg se kottyan neki a benzin- (és/vagy egyéb) költség.
Viszont nem szokásom ilyenkor kijárni a temetőbe. Morbidnak tartom, hogy pénzért vásárolunk tárgyakat és azokat odarakosgatjuk a sírra. Nem rosszallóan/ítélkező módon, csak úgy, elméletben, általánosságban.
Tegnap kisétáltunk a kedvenc erdőnkbe a párommal naplementekor. (Ez nagyon regényesnek tűnhet leírva, de valóban így volt). Fújt a szél, azt hallgattuk, néztük a tájat és önkéntelenül, totál spontán "jöttek elő" az elhunyt nagymamák, nagypapák. Egy csomó minden visszahozta őket OTT. Sokkal könnyebb volt így rájuk emlékezni, egy ilyen hozzájuk tartozó, természetes közegben, mint tömegben, lökdösődésben. Semmi magasztoskodás, csak ennyi.

irónika 2010.11.02. 23:45:52

Hát most megosztó leszek.
A temető az elhunyt testek nyughelye. Az erededeti célja, többet között ezért létesült magaslaton, a fertőzések megelőzése volt. Mára ez elüzletiesedett - lásd menniybe kerül ma egy temetés - és ennek okán elszemélytelenedett, valamint konzervdobozzá vált. Gyerekszületés, esküvő és a halál, ezeken sosem spórolsz, illetve nem a végletekig.
Az emlékezés helye nem a temetőben van. Bizonyos érzések mindig elfolytásra kerülnek ha közösség előtt kell(ene) megnyilvánulni. Emlékezni a családdal, barátokkal, erzelmileg hozzám közel állókkal vagy magányosan lehet. Erre elég egy kép a falon vagy egy hely, ami az elávozottra emlékeztet.
Én évekkel ezelött tájékoztattam a családomat arról, hogy se a testemet, se annak helyét ne kelljen gondozni. Hamvasztás, aztán szórjanak szét a Dunában vagy bárhol is, nekem mind1. Ha van miért rám emlékezni és ehhez helyre van szükség ültessenek egy fát a kertben vagy egy erdőben. Ha csak nincs valami különleges kívánsága a szeretteimnek én is így fogok velük eljárni.
A temető a halottak betonkaptárja, márpedig panelben sem szeret élni senki.

algi 2010.11.03. 00:29:10

@lesőrigó: Az oké, hogy ruganyos anyuka a gyerekeivel kimászik a kapun, de a fent leírtakból arra következtetek, hogy boldog-boldogtalan, akinek már ötven éve köze nem volt testmozgáshoz, halálos kétségbeesésében kezdett el mászni, majdhogynem kezét-lábát törve, tömegestül. Én is másztam már át kerítésen, amikor fel is hívhattam volna valakit, de nem azért, mert nem jutott eszembe, hogy esetleg szólhatnék valakinek.

KenSentMe 2010.11.03. 00:55:25

Hát, ezek olyan birkák voltak, hogy kutyával össze lehetett volna őket terelni.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.11.03. 07:04:10

emlékezni mindennap a fejünkben kéne nem ott és akkor

Egyéves Önkéntes 2010.11.03. 07:21:58

Még el sem csitultak a chilei bányászok kálváriáját bemutató híradások, máris újabb tragédiáról kell beszámolnunk, magyarok mint egy száz fős csoportja ragadt a nyíregyházi temetőben, ahol is a négy kapu közül minden negyediket bezárt a felelőtlen temetőgondnok. A több száz katasztrófát szenvedett étlen-szomjan töltötte a dermesztő plusz 15 fokban a megmentésükig eltelt mintegy tíz percet.
Lófaszt jön le slaggal - kommentálta egyik túlélő a kapun talált súlyos láncot és lakatot
A demokratikus Magyarország történetében példa nélküli berekesztés történt - mondta Dr. Giccs Aranka, a Temetőbenrekedtek Országos Szövetségének (TOSZ) alelnöke
Az esetről készült megdöbbentő képsorok a RTLhirekponthu oldalon.

Téglagyári Megálló 2010.11.03. 08:06:38

@Aullah:

Te is, és a posztíró is egy faszkalap.

admin1221 2010.11.03. 08:31:09

Nem értem, hogy a cikkből hogy következik az, hogy mesterkélt? Nem tilos év közben sem kimenni a temetőkbe és nem tilus év közben sem gondolni az elhunyt szeretteinkre. A halottak napja egy dedikált nap, olyan mint az anyág napja, egy szüli vagy egy névnap. A rohanó hétköznapok kis szigete, mely "mindazokért (szól) kiket nem láttunk már régen".
Nem kötelező senkire nézve, mindenki úgy fogja fel, ahogy akarja.

kyanzes (törölt) 2010.11.03. 08:54:23

Lehet, hogy valaki behazudta a tömegben, hogy "A többi kapu is zárva van, most jövök onnan." mert az emberek már csak ilyenek. Ezek után persze megpróbáltak kijutni.

Anti Anyag (törölt) 2010.11.03. 08:56:55

Nem semmi rinya van itt.

7 -kor bezártak egy kaput. A tömeg azt hitte, a másik hármat is. Elkezdtek páran kimászni, a többit a rendőrség szabadította ki. Itt mindenki türelmesen végiggyalogolt volna egy nagy temetőn, megnézni, hátha nyitva van a másik három?

Van aki ezért az egész halottak napját megkérdőjelezi.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.03. 09:04:42

@Anti Anyag: nem a másik hármat, hanem a főbejáratot, ahol a biztonsági szolgálat is van. Csakhát ahhoz gondolkodni is kellene.
És igen, vagyunk páran, akik ugymond megkérdőjelezzük a halottak napjának valós értelmét.
Véleményem szerint az összes ilyen ünnepnek nevezett dolog, a bálványimádatra vezethető vissza.

Kalmár 2010.11.03. 09:18:25

Mit keres címlapon 2 napja ez a gyenge írás?
Ha csak kicsit is keresztéyellenes firkálmány születik, azt égre-földre kell dicsőíteni?
Ez még annak is gyenge.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.03. 09:27:44

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Most hogy végiggondolom, fingom nincsen egyik temetőben sem, hogy merre van a biztonsági szolgálat, mert soha nem foglalkoztam vele. Azt sem, hogy a főbejáratnál kell keresni. Viszont én sem bíznék abban, hogy a másik bejárat nyitva van, ha az egyiket bezárták, még akkor sem ha az a főbejárat. Ha meg idős ember lennék, aki lassan tud csak mozogni, még kevésbé bíznék abban, hogy a másik kapu nyitva van, még akkor is, mire odaérek.

A bálványimádással mi a bajod? Talán sérti a vallásod? :-)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.03. 09:29:19

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Ja és gondolom akkor a Karácsonyt is bálványimádásnak tartod, ezért nem ünnepled. Ha fiú gyerekeid vannak, azokat sem engeded el Húsvétkor locsolni, inkább megmondod nekik, hogy máskor tegyék.

kvadrillio 2010.11.03. 09:49:16

@Téglagyári Megálló: :O)))))))))))))).....nodehh méééneh kérődzünk rajta még egy kicsit........., megcsócsáljuk kiköpjük, megint megcsócsáljuk megint kiköpjük...., mikor annyi nickünk van....:DDDDDDD...a hülye biztonsági meg ígyis-úgyis hülye vóóttt.....:)))

énisfélek 2010.11.03. 10:02:25

Hol itt a probléma?
Volt a temetőn négy kapu, az egyik napi 24 órában nyitva van. Az őrnek meg lett mondva, hogy a munkaidő hatig tart, addig lesz fizetve. Az őr látta, hogy hat óra tízkor még befelé mennek az emberek, de tudta, hogy van még három másik kapu, amiből az egyik folyamatosan nyitva van. Bezárt, hazament.
A sok sűrű sötét északbalkáni magyar meg ott tüntetett a lezárt kapunál: "nehogymá akorát kerüljek az autóhoz" és 5 perc séta helyett inkább kihívta a rendőrséget meg a ertéelklubot.

Mondjuk az a vezetőség, aki úgy gondolta, hogy este hatkor már nem lesz forgalom, az is megérdemel egy sünt...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.03. 13:40:56

Én nem értem mi van az emberekkel. Ez a beteges ketrechez vonzódás. Nyíregyházán kétségbeesetten menekülnének, mint a fogoly róka, ha rájuk zárják a lakatot,
Pesten bezzeg tegnap egy ember ÖNKÉNT zárta magát ketrecbe a Blaha Lujza téren.

Karinthy, ha élne, egyfolytában morgolódna, hogy nem őneki jutottak ezek az eszébe. Nomeg roppant biztató, hogy már ott tartunk, egy stresszhelyzetben önként ugrik elő embertársainkból az állat, és meg se próbálják azt józan ésszel, racionalitással féken tartani. Szép dolgoknak nézünk így elébe.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.11.03. 17:45:14

ha abban a temetőben a nyitvatartási idő október hónapban 7-18, akkor csak két kérdésem van. 1. miért csak azt az egy kaput zárta be a jómunkásember? (a többi három nyitva maradhatott.. :-o) 2. halottak napján és környékén az általánosan megadott nyitvatartási időn felül 1 vagy 2 plusz óráig értelmes szokása a temetőknek, sírkerteknek ténylegesen nyitva maradni (befelé is, de legfőképpen kifelé) - ezt miért nem vezették még be az említett temetőnél?

a halottak napja egyébként nem giccs. csak ami az utóbbi évtizedben köréépült mint egyébként valahol szükséges szolgáltatás. na az már néha tényleg giccs. persze azért virág nélkül nehéz lenne szépen megemlékezni, és a gyertya sem a nagyzolás jelképe. aztán páran túlzásba viszik a hozzátartozói oldalról is a dolgot. erre viszont én azt mondom, hogy úgy gyászolja mindenki a saját halottját, ahogy nem szégyelli. szóval felőlem ha valaki olyan hülye, hogy a dédnagyapja sírjára töklámpást akasszon, akkor tegye. (vigyen két mágnest is akkor meg tekercselje meg az "öreget" és akkor lesz ingyenáram..)

tartós temetőben-maradásra én csak néhány "ember"típust marasztalnék: a, temető bejáratánál strázsáló dinnyeárust (sic!) b, temetőben hirdetést kitevőket ("eladó lakás, ugyanitt dióbél van eladó") c, hangoskodó bunkókat d, virágtolvajokat e, rongálókat

a többi haljon szebb halált, mint amit az aki egyszer ilyeneket ténylegesen rajtakap - kiosztana az említett "embereknek".. és aztán emlékezzenek rájuk szeretettel ha megérdemlik.

(valaki írta, hogy pénzlenyúlás a sírmegváltás, más meg emléítette, hogy nem értette nagyanyját, hogy miért gyűjt temetésre. nos lehet alternatívan temetkezni, de az is pénzbe kerül. a hamvasztás+szórás sem ingyenes. aztán meg a régiek semigen szerették az útkereszteződésben "elkaparni" a szeretteiket, maradt a temetői megoldás. amit lehet lenyúlásnak venni, vagy túlzásnak; de a másik lehetőségnél talán jobb ez még mindig.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.11.03. 21:02:10

Bár már szerencsére nincs itt a sok funkcionális analfabéta, üzenem nekik, hogy

1, a mocskos szavakkal nem engem, hanem magukat minősítik
2, nem az ünneppel van a baj. Sőt, az ünneppel semmi baj nincs. Az ünnepek fontosak, és kellenek. A gond az ünnepekre épült biznisszel, a töméntelen giccsel, s azzal van, hogy sokan nem tudják, hogy ünnepnek belül kell lenni, nem a külsőségekben. Ezzel kiüresítik, prolisítják az ünnepet, ami régen emelkedett hangulatú, valódi ÜNNEP volt. Ma lelki készülődés helyett csicsa van. És igen, ez engem zavar, mert hiába csinálom én a dolgokat a magam módján, el kell viselnem az arcomba toluló bazáriságot.

Horizont 2010.11.03. 22:01:34

@laspalmas: A hírnév és az Index mindig betesz! Még mindig el tudok csodálkozni azon honnan jönnek ezek a Waterworld -i, Mad Maxos ifjoncok:( Úgy gondolom, a legtöbb még egy temetőbe se tette be a lábát, hacsak az anyja kiskorába el nem vitte, de osztották itt az észt!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.03. 23:17:30

@fogsunder:
"miért csak azt az egy kaput zárta be a jómunkásember?"

hozzá csak az az egy kapu tartozott. a másik háromnál más őrök/temetőcsőszök voltak. a szolgálati leírásában az volt, hogy zárás 18 00-kor, illetve ha szólnak neki. Ő csak azt csinálta ami le volt neki írva. főleg, mert nem is a főkapuról van szó.

másrészt meg akarta etetni a zombi-szellemekkel a bent lévőket, mert tudta, hogy nem tűnik fel nekik a száz méterre lévő kivilágított másik kapu, ahol ki-be járkálnak az emberek a főbejáraton :)

A.V. 2010.11.05. 10:57:40

@Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke:

"Amúgy az ilyen temetőjárós baromságok miatt nem fogok úgy temetkezni, ahogy "kell", "illik", elvárják. Hamvasszanak el, vigyenek a legközelebbi temcsy (bocs) szóróparcellájába és lőjenek szét egy vízsugárral "

Én szívesen megtenném, szétszórnám akár az elégetetlen hulládat is, hogy rohadjon szerteszét, a természetben. Oda való vagy, földre, a rothadó levelek és elhullott kis pockok közé.

Circus 2010.11.05. 11:20:50

@A.V.: bár látom, nagyon megfogott a hozzászólás, rögtön elkaptad a lényeget, viszont azért az elgondolkodtató, hogy az embert inkább kukacok rágják, baktériumok bontsák le, vagy inkább szórasson szét holta után... Ergo, tökmindegy, mit csinálsz, akkor is a rothadó levelek sorsára jutsz.
Node mindegy is. Akkor és ott, nekem tuti mindegy lesz már :)

Scala 2010.11.05. 11:21:03

@A.V.: Látom a humor emelkedettebb formában nagyon nem megy...

Scala 2010.11.05. 11:29:46

@Circus: Bazi jó komment, nem írtam rá eddig, vártam, hogy le csituljon a poszt, de tanítani kellene! :-)

Ironfist 2010.11.05. 12:09:18

Most nézem ezt.... Lol, akik ennyire naaaagy becsben tartják a "halál ünneplését" ahogy egy pécsi "halloween" ünnep szervezője mondta, azok miért nem a Halottak Napján mennek ki? Miért okt. 31-én? Ez kb olyan, mint amikor egyesek (khm, nem is tudom kik :D ) március elejétől választásokig hordják a kokárdát :D

Circus 2010.11.05. 12:12:54

@Scala: az a baj, hogy nem is magát a humort kellene tanítani, mert az szvsz megy sokkal több embernek, mint gondolnánk, hanem az ÉRTÉST/szövegértést. Szerintem annyira zsigeri volt a fenti reakció, hogy neki kb hiába is magyaráznád, hogyan értse...
és ha már magyarázni kell a poént (navajon miért volt fényképeckedni a 4SZ cica a temcsyben? és ez csak az alaphelyzet).... áhhh.
Szegény jó Hofi, meg a kikacsintós, áthallós szövegei...

Amúgy tényleg ült :)

Habár - ha éppen mostanában volt sajnálatos esemény a családban,akkor picit megértem az érzékenységét, hogy rohadna belém az empátia.

Scala 2010.11.05. 13:35:06

@Circus: Jól látod!!!!
És pont magyarázni annyiiiiraaaa lelombozó dolog, hogy a végén az ember még azt is elhiszi, nem tud viccet mesélni.

Az utolsó mondat pedig: nagyon rendben van! :-)

A.V. 2011.08.08. 16:07:33

@Scala: Főleg akkor nem, ha az én bőrömről van szó, tudod

Scala 2011.08.09. 08:13:44

@A.V.: olvastam, ööö, inkább nincs hozzáfűznivalóm. ;-)

süti beállítások módosítása