Skip to content


       Szűrés lista

2012-re készülnek?

A Nemzeti Konzultáció, a ráköltött 1 milliárd és sok ezer munkaóra mégis csak megérte. A közel 1 millió válaszadó 85%-a elutasította, hogy a gyerekek után szavazati jog járjon a szülőknek.
Az utolsó pillanatban jött ez az eredmény, mert ez már szerepelt az alkotmánytervezetben, így most már nem lesz akadálya, hogy kivegyék ezt a pontot. Ha nem lett volna az a nagyon durva 85%, akkor addig vitatkoztak volna róla, amíg végül tényleg megcsinálják ...

Ez a "kudarc" azonban nem viselte meg a kormánypártokat, az új kedvencükre, az IKSZ elnök Stágel Bencére bízták, hogy dobja be az új ötletet: vigyék le a választójog korhatárát 18-ról 16 évre.

"Napjainkra a serdülők, tinédzserek egyébként is lépten-nyomon találkoznak a politikával, és van is róla véleményük. Miért ne szólhatnának akkor bele? Jelenleg nincsenek összhangban a 14-18 év közötti fiatalok jogai és kötelességei: egy ilyen fiatal vállalhat munkát és fizet adót, lehet jogosítványa, büntethető és felelősségre vonható, köthet házasságot, de közben mégsem szavazhat."

Stágel Bence ugyan fiatal képviselő, de már 32 éves, és halvány fogalma sincs, hogy mennyire érdekli a mai tiniket a politika.

Két mókás komment a Mandinerről:
"Ennél fontosabb: 18 év alatt nem vehetsz piát.
Hogy a halálba akarsz szavazni, hogyha nem tudsz berúgni? Nonszensz!
"

és
"Fluor Tomi a következő miniszterelnök!
Hölgyeim és uraim, na mizu, mizu, mizu? Megalapítjuk a Nemzeti Legókéntösszeállás Rendszerét! Megígérem, csak akkor szorítunk meg, ha úgy van! (és általában úgy van...)
"

Rétvári Bence (KDNP) mindezt a demográfiai válság problémájára nyújtott megoldás lehetséges alternatívájának tekinti:


"Kizárólag a nagykorúakat illet meg választójog – legalábbis a jelenlegi magyar alkotmány ezt mondja. A polgári törvénykönyv szerint nagykorú az, aki 18. életévét betöltötte. Különleges eset: ha egy 16 éves fiatal a gyámhatóság engedélyével megházasodik, már nagykorúnak számít, tehát élhet az alkotmány által biztosított szavazati jogával. A kormány által meghirdetett Széll Kálmán-terv kimondja, hogy a tankötelezettséget 15 éves korra kell levinni, így indokolt lehet az is, hogy aki az állam által kitűzött követelményeket teljesítette, és már munkát is vállalhat, annak ne csak dolgozni legyen joga, szavazhasson is. A téma kutatói mindenesetre egyetértenek abban, hogy mind a családi választójog, mind pedig a szavazati jog korhatárának csökkentése a demográfiai válság problémájára nyújtott megoldás lehetséges alternatívájának tekinthető. Amint azt az osztrák példa is mutatja, megfelelő szakmai és társadalmi előkészítés mellett lehetséges a választói korhatár csökkentése, anélkül, hogy bármilyen politikai vagy társadalmi problémát jelentene."


Szájer a legkeményebb, szerinte a "a kettő együtt is működhet" ... mármint a korhatár-csökkentés és gyerekek utáni plusz szavazat.

Én azonban úgy gondolom, hogy a Fideszt nem a demográfiai kérdés foglalkoztatja, hanem az, hogyan nyerheti meg a lehető legnagyobb előnnyel a következő választásokat.

Nyugodtan idevehetjük, hogy a Fidesz mindenképpen adna valamilyen szavazati jogot a határon túli magyaroknak.

A lényeges félmondat a friss közvélemény-kutatásban található, amellett, hogy a Fidesz 2 hónap alatt 500 000 szavazatot veszített. (Négymadár: Exit pollHa nem sejtik, hogy ez miért és hogyan történhetett, akkor lapozzanak vissza a blogon.

Íme: "az idősek körében már a szocialisták vezetnek (27-18 százalék)"

Ennyi.

Az összes szöveg amit nyomnak bullshit. Az időseknél már sikeresen maguk elé engedték a szocikat ... a szocikat, akik az elmúlt 1 évben az égvilágon semmit nem csináltak és a Fidesz nagyon figyelt az idősekre. Mi lett volna, ha még az ingyenes utazást is elveszik? 37-8?

Amúgy lassan itt az ideje, hogy megalakítsuk a Bizonytalan Pártot, tuti győzelem:



Ezek után érdekes volt azt olvasni, hogy Rogán "elszólta" magát amikor a "következő évben" felálló kétszázas képviselőházról beszélt.

Török Gábor szépen levezette, hogy kinek milyen előnye-hátránya származna egy 2012-es választásokból.

Választójog a tiniknek, választójog a határon túliaknak, új választási rendszer, béna, balfasz és szervezetlen ellenzéki pártocskák ... benne van a pakliban a 2012-es választás.

Az "választási ígéretek" úgyis 2014-re ígérték, így 2012-ben még ezt számon kérni nem lehet, a kétharmados ügyekkel végeznek addig, új alkotmány is meglesz, az embereik bebetonozva 5-9 évre ...

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr62770002

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ezek szar alakok 2011.03.25. 15:01:08

Az elmúlt hónapokban, ahogy egyre inkább az országra, inkluzíve a kormányra szakadt a – igen, az elmúlt nyolc évből is örökölt, de a legutóbbi 10 hónapban is tovább gyűlő – fekália, úgy rajzolódott ki egyre világosabban, mennyire kisstílű, bosszúálló, ...

Trackback: Munka nélkül is jól keres Orbánék fekete serege 2011.03.25. 14:36:18

Vészesen feledékenyek a Fidesz képviselői, többen közülük egyszerűen nem veszik észre, ha két helyről kapnak – törvénytelenül – apanázst. A takarékosabb állam, a korrupció elleni harc egyelőre csupán ígéret maradt....

Trackback: Elterelik a Dunát Magyarországról 2011.03.25. 14:23:25

  A hír természetesen kacsa (egyelőre). De ami késik, nem múlik, ha továbbra is így állunk hozzá a dolgokhoz.   A dunai áruszállítás fejlesztése nem magyar érdek, a hajókat kell a Dunához igazítani, nem fordítva - jelentette ki Illé...

Trackback: Háború az önkormányzatok ellen? 2011.03.25. 14:21:30

A központosítás és az egyre direktebb kormányzati, illetve pártpolitikai befolyás kiépítésének "rendszerszintű", legerősebb ellenfele a magyar önkormányzati rendszer lehet(ne). Az egy kerületben/településen élők érdekközössége még akkor is te...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.03.25. 14:23:34

Annyira azért nincs benne szerintem 2012-ben a választás. A döntéstől a szavazásig több, mint fél év telik el - lényegében végig kampányban. Nagy kockázat bevállalni a bizonytalan választási eredményt a biztos +2 évvel szemben.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.03.25. 14:29:31

@Nurrddin: Hozzászólásod maga a rasszizmus és antiszemitizmus............De tetszik.:))

global001 2011.03.25. 14:31:24

15 évesen nem lesz kötelező az iskola. Levisszük 16 évre a szavazati korhatárt.
Mi következik ebből ??? A Fidesz 2014-ben is a hülyékre építi a 2/3-ot !!!
Én azt mondom: igényes ember ebben az országban nem megy el szavazni.
Ha nem kötelező minek válaszak a szarcsomók közül ??

skipy 2011.03.25. 14:31:35

Üdv mindenkinek!

Érdekes teória ez. Nagyon is van abban ráció, hogy a 2012-es választással a Fidesz egy hatalmas népszerűségvesztést úszna meg. Nem csak azért, mert a 2/3-ad által lehetővé tett ígéretei még nem kérhetőek számon, hanem mert az intézkedések nagy része is csak fokozatosan érezteti a hatását. Ide kapcsolnám, hogy ugye mindenki emlékszik, hogy a nyugdíjak lenyúlásából szerzett pénzt is 2012-ig lehet a költségvetésbe beönteni... (utána leginkább azért nem, mert nem lesz több...)

@komment2010: Te abban a téveszmében élsz, hogy ha az MSZP-s képviselők teljes vagyonát elkobozzák, attól jobb lesz? Tényleg hiszel ebben? Ugyan már. Bezárhatod az ÖSSZES képviselőt, elveheted minden vagyonukat, az se lesz több mint 1000 Milliárd Ft. Ez egy embernek nagyon sok, de állami szinten? Majdhogynem aprópénz. Nem az a baj, hogy kevesen sokat lopnak. Sőt, az nem baj. Az a baj, hogy SOKAN lopnak keveset. Egyszerű matek. Ha az ország minden dolgozója (legyen kb. 4 millió) lop EZER forintot, az 4 Milliárd. Ugyanannyi, mintha a képviselők TÍZ MILLIÓT lopnának. És minden egyes adóelkerülő, minimálbérre bejelentett ember havi tízezreket lop az államtól. EZ a nagy baj, nem Gyurcsány... (vagy OV, ha már itt tartunk... )

asmodean 2011.03.25. 14:36:58

@fokabacsi: Láttam a Csillagkapu összes részét és nézem az EZO.TV-t, ahol komoly szakértők foglalkoznak a csillagokkal is. Szóval elég képzett vagyok a csillagászat területén.
A Kepler és hasonszőrű társaik babonaságaival nem foglalkozom.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.03.25. 14:37:55

@Tower13:
Látom, bonyolult. Két szülő, három kiskorú gyermekkel: öt ember, két szavazat. Egy idős házaspár: két ember, két szavazat. Melyikük érdekeire érdemes nagyobb súlyt fektetnie egy szavazatmaximalizáló politikusnak?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.03.25. 14:40:06

@skipy: Azért abból az 1000 milliárdból egy pár dolgot meg lehet csinálni.+ Látja a jónép,hogy neked most nem tudunk többet adni de látod a tolvajok így jártak.Némi elégtétel.

komment2010 2011.03.25. 14:47:03

@skipy: bocs de te most miről beszélsz??? Ki beszél itt a vagyon elkobzásról meg a be nem fizettet vagy ellopott pénzekről? Amit irsz abban teljesen igazad van és egyetértek veled, de én nem erről beszélek! Hanem arról hogy évtizedek óta olyan emberek döntenek az én sorsomról akik teljességgel alkalmatlanok arra... Abban azért van némi irónia ha mondjuk egy olyan ember a honvédelmi miniszter aki soha nem volt katona, vagy olyan politikus dönt az én adózásomról aki soha nem adózott és nincs rendes szakmája sem mert soha nem dolgozott... Úgy veszem észre nem érted amit irtam.
Se a Gyurcsány se más soha nem fog sittre kerülni a sikkasztott pénzek miatt ebben biztos lehetsz. Az a felháboritó hogy olyan emberek akik egy normális országban boldogabban és JOBBAN élhetnének 20 lve csak szenvednek és húzzák az igát napról-napra túlélve ami az ilyyan snekiháziak akik 4, 8 stb év alatt bebizonyitotték hogy semmmire sem jók!
Amit eddig pl. a fidesz csinált olyat a fiam hugyozik balkézzel....
És ha már felhoztad a témát (mert én erről egy szóval sem iratm...) igen az adóelkerülőket kellene megfogni habár a politikusokat is megszorongatnám igen szivesen... Az már abszurd hogy egy majdnem 10 milliós országban a személyi jövedelemadó 80%-át 700.000 ember fizeti be... Ehhez no commet!!!!

Cateran 2011.03.25. 14:48:14

@TuRuL_2k2:

Tehat aki nyugdijas,az fogja be a pofajat,lapitson es ne avatkozzon abba bele,hogy masok hogyan tervezik meg a jovojet az orszagnak...vegtere ok nem itt elnek..leszarmazottaik sem lehetnek,akikert "harcba szallnanak"...de bezzeg a 2 szulo,aki 3 gyerekkel tolja..az mindjart tobbet er..igaz,apukat evente leultetik,anyuka meg uzi az ipart,a gyerkozok meg mar profi tolvajok 6 eves koruk ellenere,de hat megiscsak tobbet ernek,nem igaz? (az a baj,hogy te is sarkitasz,meg en is...de az nem lehet kiindulasi alap,hogy anyuka hanyszor babazott le...ne viccelj mar...kilora megvennek a cigok szavazatait...2-t fizet,sokat kap alapon..)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.25. 14:48:57

@Ironfist:

Sőt! Az MSZP-nek minden hétre volt egy programja!!

jozicsenko 2011.03.25. 14:51:29

ha jól látom, a fidesz elég jól tanul - az mszptől...

1. média lenyúlása, átgyurmázása (mivel elötte is párttv volt az rtl, nem érdekel különösebben, hogy most bal helyett jobbra nyalnak)
2. nyugdíjasok kímélése (az a 36 évesen elfáradt exkatona biztos megérdemli)
3. folyamatos kitekingetés nyugatra (nem brüsszelbe/moszvába, csak épp londonba, hisz ott van az Elemző)
4. tökéletes elszakadás a való világtól...

komment2010 2011.03.25. 14:58:01

@Tigeri: jogos a 2 pont.... Bocs de nem követem a teljes blogot csak azt láttam nekem jött a válasz!
Köszi! :)

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.03.25. 14:58:14

@laspalmas: Nekem meg hétvégére van programom, már alig várom .-)

escéhá 2011.03.25. 15:02:06

Szörnyű szavak hagyják el fogaim kerítését:
Gyurcsány ezekhez képest államférfi volt.
(Magamtól is megijedek ilyenkor.)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.03.25. 15:03:09

@komment2010: Én is csak néztem,mert másnak a kommentjében láttam a felvetést.

Kármentő 2011.03.25. 15:14:00

Nem kellene örülni, hogy a gyakorlatilag 1949 óta tartó szocialista őrület után egy párt valamit/mindent másképp akar?!?
Persze egy csomó baromsággal együtt...
Nem kellene szerényebben permanens félelmet gerjeszteni?
Szerintem a szocik (sok más név alatt) már bizonyítottak.
Egy kevés időt adjunk már a fidesznek is.
Nem többet, mint a balosoknak...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.03.25. 15:21:57

@Kármentő: Az a bibi, hogy a Fideszben több az ex(?)komcsi mint egy Internacionálé találkozón, hogy ostobábbak és demagógabbak mint a Hazafias Népfront, hogy populista-szocialistábbak mint anno Kádár-apánk volt és nagyon ráizgultak Rákosi-pajtás életművének sarokköveire.
Egyébként minden rendben és nagyon szép dolog a választási törvénnyel babrálni, nemzeti pántlikás alkotmánnyal pöcsölni miközben nemhogy Európa, nemhogy Kelet-Európa de lassan már Szomália is lehagy minket minden tekintetben....

2011.03.25. 15:26:01

@TuRuL_2k2:
Nagyszüleim teljesítménye(apai és anyai ágon)3-3 gyerek(a család többi része nem számolva), még tovább: összesen 14 unoka. egyet kivéve, aki még gimnazista, mind dolgozunk. Szóval, miért is kevesebb egy "nyugdíjas"? Minden ember egyenlő, nincsenek egyenlőbbek. Felőlem annyira viszik le a választási korhatárt, amennyire akarják. Felőlem minden határon túli kapjon szavazati jogot. Felőlem szavazzunk akkor, amikor a fidesznek tetszik. De az, hogy bárki plusz szavazati jogot kapjon, mindegy milyen indokkal, az számomra elfogadhatatlan. Az idősek, középkorúak, fiatalok a magyar nemzet ugyanolyan jogú tagjai. Véleményem szerint.

sárkányfő 2011.03.25. 15:26:05

@TuRuL_2k2:
ugye nem akarsz olyan hülyeséget mondani, hogy pl. most a fidesz nem képviseli a fiatalkorúak érdekeit... nonszensz...

ez az egész mizéria a fidesz részéről nem más, mint a nyílt beismerése annak a gyakorlatnak, hogy egymás ellen kijátssza a csoportokat, hogy nem az egész országot akarja képviselni - ezzel amúgy megtagadva esküjét is - , és nem pártként, hanem egyes rétegek érdekképviseleteként akar működni.... mondjuk nem meglepetés, hogy a fidesznek halvány gőze sincs arról mi az a demokrácia, meg jog.

tomwar 2011.03.25. 15:31:45

@Kármentő: "Egy kevés időt adjunk már a fidesznek is.
Nem többet, mint a balosoknak... "

Adtunk. Kezdesnek beleszartak a ventillatorba...most el kellene takaritani valakinek.
Majd' egy eve a FIDESZ az orszag vezetoje, akik allitolag kesz tervekkel a tarsolyukban vallaltak a feladatot. Akkor mi ez a szarakodas azota is? Mit alkotmanyoznak, amikor egyetlen munkahellyel nincs tobb? Sorolhatnam.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.03.25. 15:34:04

@Belpo:
De ha ugyanolyan jogú tagja a magyar nemzetnek a 14 éves is, akkor miért nem jár neki (képviselője útján gyakorolt) szavazati jog? Azt mondod: egy ember, egy szavazat. Oké. Magyarországnak 10 millió állampolgára van, de csak 8 millió potenciális szavazata. Hogy jön így ki az 1/1?

Kármentő 2011.03.25. 15:39:52

Hát akkor hajrá szocik! Hazaviszik majd azt, amit eddig nem vittek haza. Éjen a haza! Éjen a megbonthatatlan. Halyrá! :-)))))))))))

Qju 2011.03.25. 15:39:57

Aki eltartott az ne szavazhasson. Korra nemre és rasszra való tekintet nélkül.

2011.03.25. 15:48:04

@TuRuL_2k2:
Írtam, hogy vigyék le a korhatárt, azt el tudom fogadni. Sztem épp azért nem játrszavazati jog egy 14 évesnek, amiért például más megítélés alá esik büntethetőség szempontjából is. Mert még gyerek. A 16-17 éves korhatár például lehetséges alternatíva. Lásd a mandiner tv egyik felvételét, 18 év alatti diákok nyilatkoznak a sajtótüntin. good. látszik, hogy érdekli, hadd szavazzon. De minden más sérti az egyenlőség elvét, márpedig az a demokráci egyik sarokpontja. Alap. Ez a véleményem. Vagy, ha valaki 65 évet lehúz ebben az országban, itt adózik, dolgozik, annak a szavazata miért nem ér többet annál, aki 25 évesen elhúz, és kintről szavaz. Esetleg ott is adózik. A szavazat ua ér, és így helyes. A szavazási korhatárt kell meghúzni, ez evidens, aki tapsifülest tologat, az még nem tud érdemben dönteni a politkáról, de eljön az az idő, amikor tud, és az az élete nagy részében így marad. Tehát az esélyek egyenlőek, mindenki végigjárja szamárlétrát. Én így látom.

nu pagagyí 2011.03.25. 15:49:29

@TuRuL_2k2: Abbahagyhatnád ezt a gumicsontot. Az szavazzon, akiről már feltételezhető, hogy átlátja a társadalmi összefüggéseket és tisztában döntésének súlyával. Ez most 18 év, ami egybeesik azzal az életkorral, ahol véget ér a társadalmi babusgatás és elvárják, hogy vagy dolgozzon, vagy felsőoktatásban vegyen részt a fiatal.

tomwar 2011.03.25. 15:51:30

@TuRuL_2k2: :De ha ugyanolyan jogú tagja a magyar nemzetnek a 14 éves is, akkor miért nem jár neki (képviselője útján gyakorolt) szavazati jog? Azt mondod: egy ember, egy szavazat. Oké. Magyarországnak 10 millió állampolgára van, de csak 8 millió potenciális szavazata. Hogy jön így ki az 1/1? :

A jogok sok esetben vannak korlatozva, mas esetben is, kulonbozo eletkorhoz van kotve sok minden, az alkoholfogyasztastol kezdve a hazassagig, a szexualis eletig, sok minden. A szavazati jog eseteben (ahogy sok mas eseteben is) ez 18. Ha szavazhat, ihasson, vezethessen autot, buntessuk teljes jogu polgarkent. Ez a gond.

aadam 2011.03.25. 16:09:26

A 16 éves határral a Fidesz biztosan nem fog magasabb támogatást elérni. Egy normális gondolkodású fiatalból nem nagyon lesz Fideszes (kivétel az, akibe belenevelték), ezek a jelszavak, hogy "isten, haza, család", egyszerűen gázak, az idióta szimbólikus politizálásukról nem is beszélve. Viktor nekik csak egy elmebeteg diktátor-wannabe, még csak nem is rendszerváltó (mert abból az időből ugye nincsenek emlékeik). A fiatalok megszólításához a Fidesznek igen csak meg kéne újítani/változtatni azt, amit képvisel. A Jobbik és az LMP érhetne el jó eredményeket, előbbi nyilván a sok kiforratlan gondolkodású tinédzser körében, utóbbi pedig mégiscsak legjobban testesíti meg a pártok közül a fiatalok világképét - szerencsére. (22 vagyok)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.03.25. 16:13:42

@zero:

jó meglátás a 2012, csak
a lényeget tévesztetted el:
ÉN LÁTOM A LÉNYEGET ...SZOROKIN A LÉNYEGLÁTÓ
grrrrrr !!!!

2012, doomsday, végítélet
a fidesz már a végítéletre készül és arra akarja ziccer helyzetbe hozni magát....

fokabacsi 2011.03.25. 16:25:46

@asmodean: Nem mondod? Van rá egy millióm , hogy nem lesz semmi! Rendesen közjegyző előtt !Te mibe fogadsz?
Netán a vv628 -at is nézed? Érdekes helyeken szeded a "tudományt"!

martonx 2011.03.25. 16:30:04

@TuRuL_2k2: a megoldás nem a fiatalok értelmetlen szavaztatása, hanem mint már régóta mondtam, a nyugdíjasoktól meg kell vonni a szavazati jogot. Vagy az alkotmányban olyan szinten rögzíteni az inaktívaknak járó támogatásokat, hogy ahhoz egyszerűen ne tudjon hozzányúlni senki, ergo nem is lehetne hülyeségekkel (13-14. havi nyugdíj) kampányolni.

Mágia 2011.03.25. 16:30:44

@TuRuL_2k2:

Szavazati jogot minden petesejtnek és minden hímivarsejtnek.

Azokon keresztül, természetesen, akik életben tartják őket.

Alamio 2011.03.25. 16:40:20

Miután elolvastam a témát, és a kommenteket, újra el kellett olvasnom a témát, mert a kommentek leamortizáltak.

Szóval:
1., Sok mindenről lehet vitát folytatni, de olyanról nem érdemes, amit nemzetközi szerződések, amikből kilépni nem áll sem érdekünkben sem módunkban, ezt megtiltják.
2., Logikai buborék a poszt szempontjából, hogy nyílvánosságra hozták a 85%-ot. Ha VALÓBAN ez lenne a szándék, akkor nem tették volna. Van egy fogadásom (ahogy nyertem párat a gyermek-szavazati joggal is) hogy nem fog bekövetkezni. Vagy csak nekem esik le, hogy a FIDESZ nyílvánosan ötletel?
3., A kétségbeejtően manipulatív poszt klasszikus eleme, amikor kiemelnek kommenteket. Itt most ez hatványozottan sikerült. A tárgyi tévedésekre komment formájában felhívom bárki szíves figyelmét, a csúsztatásokra is.
4., Pusztán józan paraszti ész: miért is van szavazati joga egy szellemileg időskorára dementálódottnak? Miért jobb az, mint a 18 alatti? (kéretik nem csak erre reagálni). Az idősek egy része (betegség, leépülés, stb.) okán nem felelős szavazópolgár. Én a másik végletről közelítem meg: az emberek nagyon nagy része nem képes felelős döntést hozni, és ezek között kiemeltek az első választásukon résztvevő szavazópolgárok, a nyugdíjas korosztály felső része, és a szenvedélybetegek, valamint a segélyből élők. Az ő szavazataikat lehet a legkönnyebben megvásárolni, illetve nekik a legkönnyebb ígérettel megvenni a szavazataikat.
5., Az írói stílust, és a témát is mélységesen ellenzem. (azaz nem értek egyet a javaslattal, én feljebb, és nem lejebb vinném a korhatárt, ha mozgatni kéne - nem kell)

Janaka 2011.03.25. 16:43:30

Ha majd megváltoztatja valamilyen normális emberi közösség (ha lesz ilyen) az ország nevét, akkor ugye már nem lesz érvényes semmilyen régebbi Alkotmány? Az jogilag egy teljesen új országként fogható fel. Ez jó megoldásnak tűnik.

Kármentő 2011.03.25. 16:54:00

Az elhunyt rokonok nevében is szavazhassunk!
Nagymamám példul Horthy Miklósra szavazott, mert gyűlölte a Kohn Bélákat.

ÉJJEN A MAGYAR DEMOKRATIKUSS CSÁSZÁRKIRÁLYSÁG

(csak a kommenista üledék húzódjék a lefolyóba)

Alamio 2011.03.25. 16:56:18

@Kármentő: Horthyra? Az kemény. Rá lehetett Kun Bélával szemben?

Kármentő 2011.03.25. 16:58:39

@Alamio: Naná! Szabadon, demokratikusan. Kalap feldobálással.

(jó, a kommenista üledék nem dobált kalapot)

Mágia 2011.03.25. 17:02:56

@TuRuL_2k2:

"De ha ugyanolyan jogú tagja a magyar nemzetnek a 14 éves is, akkor miért nem jár neki (képviselője útján gyakorolt) szavazati jog?"

Ezzel a hozzáállásoddal most igazán megleptél.

Szerinted az USA-ban, a demokrácia bölcsőjében miért nem szavazhatnak a gyerekek és miért nem kapnak a gyerekeik után a szülők szavazati jogot?

Máshogy megközelítve:

Amikor te gyerek voltál, a szüleid mennyiben hoztak olyan döntéseket, amelyek a te akkori és jövőbeni érdekeidet a nagypolitika szintjén támogatták?

Kármentő 2011.03.25. 17:04:39

El lehet menni!
Tessék Észak-Koreában médiaszabadságot követelni.
Én már csomagolok.
Elegem van ebből a borzalomból. És nagyon félek... :-)

Mágia 2011.03.25. 17:06:38

@TuRuL_2k2:

Sőt, tovább ragozva a kérdést:

ha a kiskorúaknak adsz a szüleik által szavazati jogot, miért nem adsz a gondnokság alatt álló cselekvőképteleneknek, az agyhalottaknak, a kómában lévőknek a képviselőjük útján szavazati jogot?

Sőt, miért nem adsz a közügyektől eltiltott emberek valamelyik hozzátartozójának jogot, hogy képviselhesse a szavazáson az eltiltott ember érdekeit?

Kármentő 2011.03.25. 17:07:02

És a 20 perce fogant magzattal senki nem törödik?
Csak majd ha az utcára vonulnak?

Kármentő 2011.03.25. 17:10:03

Két kutyám is családtag. Velük mi lesz?
Pláne: kanok és buzik.
Megint a kisebbséget döngölik a földbe.

Marcellusca 2011.03.25. 17:13:35

@Kármentő: Hüjjjjjjjeeeeee. :DDDDDDDD

Mágia 2011.03.25. 17:15:00

@Kármentő:

Extra szavazati jogot minden állapotos asszonynak!

És a tényt a terhességi gyorsteszt csíkjaival is lehessen igazolni!

A szavazófülkékben pedig ne csak forradalmat csinálni, hanem gyereket csinálni is lehessen! És az aktus után azonnal járjon az extra szavazat joga!

Szergej55 2011.03.25. 17:16:18

Szerintem a statisztika is a fityesz műve, mint minden más. Honnan tudhatjuk, hogy nem ők szerkesztették-e a végeredményt? Azt sem szabad elhinni nekik, amit kérdeznek...

Szergej55 2011.03.25. 17:18:13

Ja, és tényleg gratula az agyhalott őrülteknek, akik ezekre még szavaznának is...

kvadrillio 2011.03.25. 17:22:37

mm..hmmm.....nagyon kellhetnek a Finesznek ezek a szavazatok avagy.......qrva nagy merényletre készülhetnek az idősek ellen ! :))) és mindenáron pótolni akarják az esetlegesen elvesztett szavazatokat....még a pólyásbabák által is ! :D

kvadrillio 2011.03.25. 17:24:23

@Máгia: sztem is kifigyelhető UH-val már, hogy mikor tette fel a magzat a két ujját savazásra ! :O)

Finesz majd őket is begyűjti...:)

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.03.25. 17:41:10

@TuRuL_2k2: hát neked biztos tetszene, révén, hogy a te személyes érdeked a Párt újraválasztása. ez abszolút logikus!

egyébként aki még most is a Fideszre szavazna az kb egy 16 éves tini értelmi képességével bír, avagy annyira tájékozatlan mint egy 16 éves
(tudtommal ennek a korosztálynak az a legnagyobb problémája hogy ki tud jobban bebaszni, ki kivel k*r, illetve hogy kinek van több fészbúkismerőse, szóval abszolúte szükség van az éleslátásukra a sorsunk meghatározásánál :)

Furcsán Fegyenc 2011.03.25. 17:45:40

...és Hölgyeim és Uraim! Lassan eljön az idő, hogy nevet változtasson ez a remek csapat, melyet már 20 éve fidesznek hívnak. Vajon viktorunk miként dönt majd...ködesz-középkorúak...vagy videsz-viktóriánsuk...Azért már most kiváncsi lennék, hogy a 2/3 átlagéletkora mennyi?

dr. Aullah 2011.03.25. 17:52:40

JUJJ mit találtam

OFF:

index.hu/belfold/2011/03/25/varga_mihaly_alkotmanyba_foglalna_a_forintot/

"Varga szerint "semmiféle hátránnyal nem jár" az, hogy a kétharmaddal módosítható alaptörvénybe foglalnák a forintot. "Ha Magyarország euróval fogja felváltani a forintot, majd módosítani kell az alkotmány szövegét. Ezt azonban nem látom olyan rövid távú problémának, amely már most gondokat kellene, hogy okozzon" - mondta."

Ez aztán jellemző a fityiszes köcsögökre... Most még nem az ő gondjuk... hogy később mi lesz? Hát azt telibe szarják.

asmodean 2011.03.25. 17:53:57

@fokabacsi: Szerintem rajtad kívül mindenkinek leesett a tantusz már az első hozzászólásomnál :)))))

Alamio 2011.03.25. 18:03:20

@.Pierre Bezuhov.: Komoly kommentedre komoly válasz: nyílván a nem Fideszre szavazók elolvasták az alkotmánytervezetet, összevetették a régivel, ugyanez igaz a médiaszabályozásra, és minden másra is. És rád is.
A többinek: a komplett kommentáradatban irónián és cinizmuson kívül nem sok észérvet bírok felfedezni...

nu pagagyí 2011.03.25. 18:04:10

@Szergej55: Szerintem is kamu a konzultációs lottószelvény. Lényeg, hogy legyen mire hivatkozni az újabb hülyeségek elővezetésénél, szerintem fel sem dolgozták.
Az az érzésem, hogy a gyerekek után járó szavazati jogot csak azért rakták bele a alkotmány javaslatba, hogy engedni tudjanak ha netalán az MSZP vagy az LMP mégis résztvenne a folyamatban. Arra nem számítottak, hogy a kamu ötletet nekik kell lukvidálni.

nu pagagyí 2011.03.25. 18:07:35

@Aullah: Megdöbbentően primitívek.

pástétom 2011.03.25. 18:13:06

Végső esetben majd beleírják az alkotmányba, hogy a Fidesz nélkül M.o-n nem alakítható kormány. : /

Mai hír: Varga Miska az alkotmányban rögzítené a forintot. :))) Ennyire akarja az eurót a Fidesz.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.03.25. 18:20:04

sosem volt kérdés, hogy a fő cél: a hatalom megszerzése és megtartása

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.25. 18:36:53

@asmodean:

én már betáraztam a túléléshez májkrémes konzervből.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.25. 18:40:01

@Vidéki: no, de ez nem a fityiszen múlik, ha nem lesz benne.

asmodean 2011.03.25. 18:42:23

@Conv: Igazság szerint én már pár hónapja több száz méter mélyen, egy fekete lyuk és Steiner Kristóf álló bunkerben vagyok. Bízom benne, hogy ez elégséges lesz Nibiru ellen is.
NENY a falon bekeretezve, más nem is kell.

becike4 2011.03.25. 18:44:33

Dupla szavazati jogot a kisebbségeknek,a többségnek,a családosoknak,az egyedül állóknak,a kiskorúaknak,a szép korúaknak,a horgászoknak,filatelistáknak,a hívőknek,az ateistáknak,a buziknak, a heteróknak,a süketeknek,vakoknak és gyengén látóknak szavazzatok duplán a FIDESZRE!Dögöljön meg minden politikus!

Vanek úr61 2011.03.25. 19:27:36

Semmi gond. Legyen úgy. Vegyék bele, hogy a gyerekek is szavazhassanak.

De mivel újabb kérdőívre már nincs idő, ehelyett mégiscsak rendeljék el a népszavazással történő megerősítést.

Aztán majd meglátjuk, hogy ténylegesen mit akarnak a zemberek. Amelyik párt ennyit konzultált a néppel, az ettől a csekélységtől nyilván nem ijed meg. Ez pusztán merő formalitás. Ugye alkotmányozó okosok?

nu pagagyí 2011.03.25. 19:29:48

@becike4: Dupla szavazati jogot mindenkinek!

nu pagagyí 2011.03.25. 19:31:50

@pástétom: Pusztán zsarolási passzus rosszabb időkre.

bandika gazdája 2011.03.25. 19:46:38

@Máгia: De csak egy felet, mert mind a kettő egy fél "álampolgár"!!! :-)

bandika gazdája 2011.03.25. 19:52:47

Úristen! Még egy-két közvéleménykutatás, és elótanak bennünket!

2011.03.25. 20:00:42

Eddig az volt a baj, hoyg sokan vannak a nyuggerek, és ők döntik el a választásokat. Hát most vityáék próbálják kiegyenlíteni a mezőnyt. Kicsit ötletbörze jellege vana dolognak, az igaz, de most erre futotta.
Azt, hogy vityáék 2012-ben, a mandátumaik lejárta előtt két évvel önként választásokat tartsanak, nem tudom elképzelni. De ha ez mégis megtöténne, akkor nagyon át fogom értékelni a róluk alkotott véleményemet, mert olyan politikus nem volt itt Németh Miklós óta, aki önként félreállt volna.

petimegmondja 2011.03.25. 20:05:17

@dannyrose:

Ez egy marhaság. Csak a helyhatósági választásokon van a 16-17 éveseknek szavazati joga. A felmérések szerint az FPÖ/BZÖ támogatottsága körükben 3-8% között van.

Viszont csak 22-28%-uk megy el szavazni. Jellemzően a magasabb iskolai végzettségű szülők gyerekei.

A 16-17 évesek választójogának megtagadását semmi sem indokolja. Az nem érv, hogy ez hagyományosan a nagykorúak kiváltsága, mert az egész általános választójog viszonylag új dolog. A közrendűeknek még nincs kétszáz éve választójoga, a nőknek még száz éve sincs.
Azok a 16-17 évesek, akiket érdekel a politika, elég érettek ahhoz, hogy szavazzanak. Akik nem elég érettek, azok szinte biztos, hogy el se mennek szavazni.

asmodean 2011.03.25. 20:24:28

Végülis akkor most számolja ki nekem valaki, hogy 15 éves 1 gyerekes családanya, akinek a gyereke az apjától van az, hány szavazó joggal rendelkezik illetve az apa/nagyapa.
Előre is köszönöm.

Óvatosvevő 2011.03.25. 20:27:02

266 Ft = 1 EUR
Akkor olyan nagy baj még sincs.

Ettől pedig függetlenül: egyenlőre nincs más alternatíva. Kezdjetek el hinni a FIDESZ-ben.

Ha minden politikai szereplő így folytatja, 2014-ben is a FIDESZ nyer és lehet akkor 3/4-del. Meg 2012-ben is, ha olyan lesz, de lehet, hogy még 2020-ban is.

Feltéve, hogy a baloldal nem épül újjá. Horn szellemével és Gyurcsány erőlködésével és Mesterházi álarcokkal nem fog. Soha. Na ezen kéne inkább gondolkodnotok sztem.

Óvatosvevő 2011.03.25. 20:34:37

@asmodean: Csak az anya kap 1 szavazati joggal többet. Mindegy hány gyereke van (különben ez nagyon fontos rész, amit senki nem emel ki!). Az anya akkor kapja ezt meg ha nagykorú (18+). Ha az anya nem nagykorú egyet se kap, ha nagykorú kettőt kap. Apu nem kap egyet sem, csak ha anyu meghal. Addig él a 2 szavazati jog, amíg a legkisebb gyermek el nem éri a 18-at. Sztem ez tök logikus.

Óvatosvevő 2011.03.25. 20:43:00

@asmodean: Bocs vmit elfelejtettem: ha az anya 16évét betöltötte és szülői beleegyezéssel házasságot köt, úgy a törvény erejénél fogva nagykorúvá válik (most is), így valószínűnek tartom, hogy ezeket az anyákat is megilleti a szavazati jog.

Kérdésedre válaszolva pedig szavazati jog nem illeti meg a 15 évest.

vitézlajszló 2011.03.25. 20:55:37

@TaTa86.: Miért nem törölte el rögtön az új kormány a nyugdíjasok munkavállalási lehetőségét?
Én ebben reménykedtem, mivel csak a környezetemben kb. 20% arányban létesülhetett volna fiataloknak munkahely!
Egyszerűen elfogadhatatlan a mai gyakorlat! Nyugger elmegy, Jedi visszatér még aznap nyugdíj plusz fizu. A fiatal meg mehet az országból!
Félreértés ne legyen! A nyugdíjasokat tisztelem (pl. a szüleimet), de nem lehet generációkat elsüllyeszteni azért, mert néhányan igényt tartanak életük végéig kiemelt juttatásokra (az unalom ellen).

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.25. 21:07:56

@asmodean:
voltaképpen ha a gyereke az apjától van akkor az a testvére, tehát nem a gyereke, így minek is neki + szavazati jog?

@Óvatosvevő:

szerintem az a szerencse, hogy hofi már nem él, mert valszeg komoly válaszokon törnék sokan a fejüket a kérdéseire, és belehalna a röhögésbe.
simán kinyírnátok, ha még élne.

aztán elmondhatná, hogy : tezsvérem, ha mekhalol, olyan kriptályt építek neked, hogy ha meglátod, elájulsz !

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.03.25. 21:17:10

Én meg éppen szűkíteném a választójogot.

Csak az szavazhasson, akinek pozitív a mérlege, vagyis nem eltartottja, ergó kiszolgáltatottja a mindenkori hatalomnak. Mert ha igen, akkor csak bábja, rabja az igéreteknek.

A fidesz és a szocik is a cigányságot akarják megnyerni, de nem tudom, miért. A cigány nem megy el szavazni, csak a kopogtatóját adja pénzért. És még szerencsére több a cigány-ellenes, mint a cigány.
Egy kormány sem meri felvállalni, mint amit minden normális ország: harc a bűnőzés ellen, cél annak csökkentése. Mert ez egyenlő lenne a cigányság elleni harccal. De csak nyalni tudnak neki, pedig a cigány szegény, mindig oda húz, ahol valami hasznot lát.
Addig kellene ezen változatni, amíg tényleh többen lesznek, mint a magyarok. Mert akkor az országnak vége, lásd románia régebben.

vitézlajszló 2011.03.25. 21:19:40

@Conv: Nem szerencse, hogy Hofi nem él! Azért vélekedem így, mert a társadalmunkra nagyon ráférne az a fajta irónia, amit ő képviselt, gyakorolt.
Sokszor mondom baráti körben: "Ha a Hofi ma élne...."
Sajnos olymértékben lebutították ezt a népet, hogy már nem képes józanul, humorral viszonyulni a "dolgok"-hoz.

MissMarple 2011.03.25. 21:20:59

Hogy mennyire érdekli a fiatalokat a politika? Érdekelné őket, ha hagynák. Ma hallottam, hogy kisvárosunk plogármesterét a facebookon fikázták gimisek, erre behívatta őket az igazgató egy kis elbeszélgetésre. Ezek után gondolom bátran fognak politizálni, és vállalni a véleményüket. :(((

komment2010 2011.03.25. 21:21:18

@Óvatosvevő: Az hogy az euró 266 Ft nem biztos hogy annyira jó... Mondjuk erről kérdezz megy egy exportra gyártó vállakozót, vagy vállalatot...
Azt miért nem copy-zod ide hogy a CHF az még mindig 200Ft fölött van? Mintha valaki azt igérgette volna hogy segitséget kapnak a CHF hitelesek...És hogy a baloldal mit csinál? Jobb ha kussolnak mert ha megszólalnak a zsigerből szociellenesek (még ha nem is vérfideszes és még agykapacitása miatt még gondolkodni is tudna) azonnal inkább azt csinálják amit a fityisz mond...
Ők azok a csakazért sem szoci fajták mint ahogy én a csakazért sem fityesz fajta vagyok...
Nekik köszönhetjük ezeket a nyakunkon... Az hogy most a fityesz van a kormányon nem a 1998-2002-s felejthetetlen (igaz felejthetetlen de nem a pozitivumok miatt...) teljesitménye miatt van hanem mert a megingott szavazókat, a hitegetés meg az óriási (teljesen jogos) csalódottság ezekhez hajtotta. ENNYI! Annyit értenek ezek a politikához mint én az atomfizikához!
Szóval a baloldali vezetőknek is lépnie kellene és olyannak átadni a helyet akik nem támadhatók mert: nem a régi érában nőttek fel, nincs megkédőjelezhető üzlete/poziciója stb., még van hitele a szavának stb. Na akkor lehetne valamit kezdeni! De addig.....
Azzal kivételesen egyetértek hogy ne legyen eurónk olyan hamar!!! Bár ugye a szent vezir ezzel is segget csinált az igazmondó szájából... Eddig azért verte a nyálát mert a szocik miatt még mindig nincs euró... Erre most még minimum 9 évig forinttal kell ülnünk????? Hát ez szivás, de azért én örülök!
Ez az egész eurós koceráj addig marad meg amig a németek ezt akarják meg nekik ez jó... Amint csak egy kicsit is kevesebb hasznuk lesz belüle mint kiadásuk.... na akkor lesz ne mulass!

Ironfist 2011.03.25. 21:27:05

@laspalmas:
Minden hétre? Ez azért kis túlzás, de hát ugye ha az ellenzék nem hagy kormányozni, akkor valamit csak kell csinálni :P

ökörpöröly 2011.03.25. 21:32:14

Várhatjuk a következő terveket:

- A 2/3-os fülkeforradalom felhatalmazása alapján csak I. Cigány Kadhafira és a FIDESZ-KDNP-re lehet szavazni, aki mást tervezett azt bolsevik átnevelőtáborba zárják,
- Aki hódmezővásárhelyi jó partinak az apja, az 1.000 szavazattal rendelkezik,
- aki az OTP vezérigazgatója, az szabadon nevezheti ki a Köztársasági Elnököt, mert amúyg is megvenné kilóra,
- aki birkát, disznót, szárnyast, marhát, lovat, tart és FIDESZ-szavazó, az szavazhat a népnemzeti állatai helyett is, hungarikum állatok duplán számítanak -racka, mangalica, szürkemarha-

Azt hiszem, a rohadt, büdös, enyves kezű tolvajcigányt csak az arab térséghez hasonló módszerrel lehet elüldözni csak. S majd lőn polgárháború, mert a felcsúti kancigányból "Bölcs Vezérré" avanzsált törperákosi nem fog elmenni magától. 3 évig járta a pszichiátriai intézeteket 2002 után, több vereséget nem bír ki. Inkább dögöljön meg az ország.

Ironfist 2011.03.25. 21:39:42

@ökörpöröly:
Az a baj, hogy ebben csúnyán leamortizálódik az ország. Viszont remélem, hogy ha így lesz, akkor Orbánt, és az összes többi Fideszes faszt lámpavasra húzzák, nehogy meglógjanak a kajmán szigetekre...

vitézlajszló 2011.03.25. 21:45:51

@Conv: Korrekt.
Azért én mégis nagyon szeretnék tőle egy mai szatírát!
Akkora seggfejek irányítják ezt az országot kb. 7 éve, hogy 100 Hofi, meg még 100 humorista sem lenne elég arra, hogy ennek az álomkóros népnek felnyissa a szemét.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.25. 22:30:39

@Ironfist: nem fognak tudni, mert ugyanakkor eltorlaszolják a határokat a szocik és libbantak hullái. tehát bízzunk benne, hogy felettük lógnak majd

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.25. 22:33:41

@vitézlajszló: nem tudná. jelenleg 386 kabarészínész tobzódik a parlamentben, mégsem veszi észre senki, hogy színházat néznek.

tara. 2011.03.25. 23:37:02

szavazzunk??????
előtte ezt olvassátok:www.kibulizottorszag.net/

vitézlajszló 2011.03.25. 23:41:24

@Conv: Lehet, hogy nem tudná. Na, de meg sem próbálni?
Az előadás megbukott, a színház akár be is zárhat, a színészek meg....menjenek ahová valók!

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.03.26. 11:13:42

Forradalmat Forradalmat Forradalmat!!!!!--de igazit. Orbán és bandája takarodj! ---és nagy ELSZÁMOLTATÁST!!!!!!!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.26. 11:25:50

@vitézlajszló: Na, mondjuk ezt sosem értettem. Az államnak az a jó, ha minél több aktív van, minél kevesebb eltartott, akkor miért baj, ha egy nyugdíjas tud dolgozni?

Inkább csökkenteni kéne a nyugdíjakat, hogy minél többen válasszák ezt, és a megmaradó pénzből lehetne adót csökkenteni, ill átalakítani a rendszert, hogy egyszerűbb, átláthatóbb legyen.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.03.26. 12:02:59

@.Pierre Bezuhov.:

"hát neked biztos tetszene, révén, hogy a te személyes érdeked a Párt újraválasztása. ez abszolút logikus!"

ejj ! grat, embörr !
gyönyörűszép mondat :D:D

jó kedvem lett tűle :))

Jurganov 2011.03.26. 12:17:22

@vitézlajszló: öregszik el az ország, egyre több az idősebb ember és persze az eu-nak érdeke, hogy a fiatalok menjenek el :)
@TaTa86.: hova? hova menjenek dolgozni? a fiataloknak sincs munkahely.de jól hangzik amit leírtál :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.26. 12:20:04

@Jurganov: Az öregek szerint, meg az öregeknek nincs.
Az azért szerintem kínos, amikor egy fiatal nem tud versenyezni egy 65 évessel.

vitézlajszló 2011.03.26. 17:13:35

@TaTa86.: Na, mondjuk én nem csökkenteném a nyugdíjakat, ellenben a fiatalokat hoznám helyzetbe a munkaerőpiacon.
Egész egyszerűen tarthatatlan szerintem, hogy nyugdíjasok töltik be az állások 15-20 %-át!
Mi lesz így az újabb generációkkal, amikor nagypapáik, nagymamáik veszik el előlük a munkát? Na, persze ezen nagyszülők készséggel eltartják a felnőtt fiatalokat. Tessék, itt egy kis tejbegríz, zsebpénz, bulizz csak kedves gyerekem, itt van sörre, nőre....
Mi lesz így, sőt mivan???

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.27. 15:49:29

@vitézlajszló: "Na, mondjuk én nem csökkenteném a nyugdíjakat, ellenben a fiatalokat hoznám helyzetbe a munkaerőpiacon."
Most nem azért szerintem alapvetően fiatalokat keresnek a legtöbb állásra. Valóban a recepciósok pl általában nyugdíjközeli nénik, de szerintem egy pályakezdőnek ne ez legyen az ambíciója.

"Mi lesz így az újabb generációkkal, amikor nagypapáik, nagymamáik veszik el előlük a munkát?"
Ott azért gond van, ha egy fiatal nem tud versenyezni egy 70évessel a munkaerőpiacon. Nem feltétlenül a rendszerrel, inkább a fiatallal.

trojka 2011.03.27. 17:59:15

@TaTa86.: Igy igaz. Sokan elfelejtik, hogy nem nagymama és nagypapa veszi el az unokák elöl a munkát. Tessék csak végiggondolni, az a helyzet, hogy nagypapa és nagymama szivesen elmenne már nyugdíjba, de az ujra-és ujra megemelt korhatár nem engedi. a fiatalnak kéne már az a munkahely, de nincs neki, mert az "öreg" ott nyomja a fenekét. Csakhogy: nem akarok senkit sem bántani, de ugy látom, az ifjak egy részének mégiscsak kényelmesebb, ha nem kell dolgozni, a szulö eltartja. Persze, mennél korosabb a gyerek, annál több az igény. Talá még több is, mintha dolgozna, s neki kéne a pénzt beosztani. Azután meg, ott van az a gyerek, aki dolgozik ugyan, de családot akar, gyerekeket (ma nagyon divatos lett a biztatás, de nincs miböl) lakás is kéne, rezsit iskellfizeni, hadd ne soroljam. Ezekbe minden szulö megprobál besegíteni, tehát tovább hajt, még vállal valamit a nyugdj mellett , mert nem birja elnézni, hogy a gyerekei kínlodnak, éppen hogy csak élnek. Pedig ök már megtették azt, ami a kötelességuk, felnevelték a gyerekeket, diplomához, szakmához juttatták öket. Tehát, nem az öregeket kell itt szidni, hanem mindenkori kormányainktol kell elvárni, hogy találjanak már ki valami értelmes megoldást, de töluk csak arra telik, hogy generáciokat ugrasszanak össze-ettöl még a probléma probléma marad.

vitézlajszló 2011.03.28. 00:25:00

@TaTa86.: @trojka:
Namost, vagy nem tetszettek olvasni fentebbi kommentjeimet, vagy - ami szomorúbb - nem tetszenek érteni a leírtakat.
Arról beszélek ugyanis, hogy tapasztalataim szerint ma az állások 10-20 %-át ténylegesen nyugellátásban részesülők töltik be. Na, nem ám pályázattal, hanem tegnap még aktívan, ma meg már, mint ügybuzgó nyugdíjas.
Nekem ettől fordol fel a gyomrom! Hiába pályázna a fiatal, ha nincs megpályázható állás, mert betölti egy "aktív" nyugdíjas. Arról már nem is beszélve, hogy ennél drágább nincs. Foglalkoztatjuk azt, akit már nem kellene, bére után járulékot nem vonhatunk, nyugdíja adómentes. A fiatalnak nincs munkája, adót, járulékot nem fizet, ellenben joggal fordul segélyért, végül számára szerencsésebb esetben elhagyja az országot, ergo: a jövőben nem fog nyugdíjast, meg segélyezettet eltartani. Így építik a zsákutcát!

skipy 2011.03.28. 07:27:34

@Kármentő:

Helló!

Tévedés ne essen, a szocik sem "kaptak" több időt. Csupán a kormányzásuk ötödik évére ért meg a b@zmeg... Őket is kellőképp utálta mindenki, a differencia az, hogy ott a "spontán" tüntetés baromira nem volt az.

@vitézlajszló:
Mesélek egy történetet. Volt egy osztálytársam gimiben. Örült a matek érettségi kettesnek. Most nem tudom, hogy hol van, és mit csinál (lehet hogy egyetemista!!!) de őt nehéz alkalmazni. Főleg, hogy emlékeim szerint a valóságérzete sem volt a legjobb. Szerintem, a TESCO árufeltöltő az nem egy nyugdíjas meló. Sokat kell pakolni, nem bírja azt az öreg. (bááár amilyen kondiban van némelyik mai fiatal, a munkamorálról nem is beszélve!) Egy szoftverfejlesztő, orvos, mérnök, de még egy munkájához ÉRTŐ szakmunkás is olyan, amit nem lehet egy nyugdíjassal pótolni. Ergó, a nyugdíjas és a fiatal nem a bankigazgatói állásért versenyez....

Miért is van ez?
Mert az öreget feketén/minimálbéren alkalmazták. (főleg feketén az ok). A minimális nyugdíj kb. 30'000 HUF. Na ez az, ami éhenhalni is kevés. Mit csinál az öreg? Dolgozik, persze feketén. És mit csinál a fiatal? Dolgozik, ha tud, persze feketén, miközben kapja a segélyt.

Ide kapcsolható. Mi lesz akkor, ha a gyerekek egy része 15 évesen kikerül az iskolából? Főleg azt ismerve, hogy az egyetemek egy része is a arra szolgál, hogy lassítsa a gyerekeket a munkanélküliség felé vezető úton.

Azt csak félve jegyzem meg, hogy a huszonévesek egy (jó)részének SEM adnék választójogot. Na jó. a ZEMEREK nagy részének nem, de egy tizenhat éves GYEREKNEK? A franc egye meg, akkortájt az ember legnagyobb problémája, hogy mikor üres a lakás, és van-e nála gumi. ŐK válasszanak? (Arról nem is beszélve, hogy a fiatalok nagy része úgy szavaz, hogy FIDESZ/MSZP nem, akkor ki marad... Annak a fidesznek, amelyik éppen a szélsőjobbot akarja gyengíteni, igen elfuserált lépés ez...) Persze, nem kizárt, hogy az OV párt arra játszik, hogy Jobbik vagy LMP kormány alakuljon, lévén a hülyegyerekek úgysem tudják, hogyan kell országot irányítani... Oszt majd ha megbuktak, visszatérünk. (Természetesen örülnék, ha ez nem lenne így, de egyik új párt sem áll készen a kormányzásra. Vajon van annyi önkritikájuk, hogy ezt tudják, vagy megpróbálják, 'oszt legfeljebb nem jött be? ) Majd meglátjuk.

PS.: Bocsi a rendezetlenségért, csak írtam ami jött...

vitézlajszló 2011.03.28. 18:39:29

@skipy: A történeted azért sántít, mert igazából te sem a felvetésemre reagáltál.
Az álláspályázatokat többnyire nem az árufeltöltőknek írják ki.
Mára eljutottunk odáig, hogy adott fiatal korosztálynak a fele (vagy több) diplomás. Igaz ezt most végre vissza akarják szorítani, na ezt kivételesen jól gondolják.
Na, ezen "fölösleges" diplomások potenciális munkalehetőségét veszik el a fölösleges nyugdíjasok!
Még mielőtt jogvédők támadnának, utalnék fentebb kifejtett gondolataimra, nem vagyok a nyugdíjasok ellensége, már csak azért sem, mivel két évtizeden belül (talán) jogosult leszek (a mostaniak szerint kb. 16 év). Kurvahamar elmegyám!!!!

süti beállítások módosítása