Skip to content


       Szűrés lista

Napi EU-s pályázat (Tour de Szlalom)

Két évvel ezelőtt kezdődött az egész...

NFÜ:

 

A többi projektről nincs infónk (várjuk a helyiek beszámolóit!), csak a kerékpárutakról egy kevés.

"A kerékpárút egyrészt Nyíregyháza belvárosában a Bethlen Gábor utca teljes hosszán a Bercsényi utcától a Vasgyár – Mező utca kereszteződéséig kerül kiépítésre. Másrészt a Szent István utca – Inczédy sor kereszteződésétől indul ki, mely a Szent István utca páratlan oldalán halad, majd átvezetésre kerül a Gimnázium közön keresztül a Luther tér irányába, az Evangélikus templomot megkerülve a lámpával biztosított gyalogátkelőhelyen át az Iskola utcán tovább egészen a Széchenyi – Szarvas –Iskola utak kereszteződéséig vezet. Itt három irányba válik szét, a Zrínyi I. sétálóutca irányába, a Szarvas utcán a Kereszt utcáig, illetve a Széchenyi utcán a Benczúr tér mellett a Széchenyi - Petőfi - Vasgyár utcai csomópontig.

A Közgyűlés döntése alapján a beruházás – amelynek összértéke a kerékpárutakra vonatkozóan közel 90 millió forint – az uniós támogatáson felül saját forrásból is kiegészítésre került. A közbeszerzési eljárás nyertese - a Colas Út Zrt. és a Közmű Generál Kft. közös vállalkozása - 2010. augusztusában elkezdte a kivitelezést."

Nos, ikarus266 lefotózta a munkafolyamatot, és az eredményt is. Bár a képek már megjártak pár oldalt és blogot, hátha valaki még nem látta őket:

(A teljes album itt.)

Címkék: eu pályázat abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr222886664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vittore. 2011.05.08. 11:28:21

OFF:

"A többi projektről nincs infónk (várjuk a helyiek beszámolóit!), csak a kerékpárutakról egy kevés." A kevés szónál nem jó a link.

ON:

Amúgy meg a kurva anyjukat!

magichorze 2011.05.08. 11:33:15

'sztakurva...

ha a strabag csinálja, hidak ívelnének át az akadályokon (esetleg alagutak alattuk)

eMM2 2011.05.08. 11:33:54

Majd odafigyel az a biciklista nemám csak úgy teker bele a vakvilágba.:)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.05.08. 11:35:22

Kezét lábát eltörni mind a kivitelezőnek mind pedig aki átvette s annak is aki kijelölte.

2011.05.08. 11:46:55

Attól a műszaki ellenőrtől, aki ezt így átveszi meg kell vonni az ellenőri jogot.

Vidéki 2011.05.08. 11:56:47

A képek jól mutatják, hogy a konszenzuskényszeres gondolkodás (néha?) torzszüllöttet eredményez.

Ha tilos a fákhoz, közművekhez hozzányúlni, akkor a megépített kerékpárút is alkalmatlan lesz arra, amire tervezték, noha pénzt és fáradságot nem kímélve, de a józan paraszti észt nélkülözve döntöttek a döntéshozók.

Kartal (rezervált) 2011.05.08. 11:57:46

@laspalmas: plusz közben egy kormányváltás... illetve volt itt egyáltalán ilyen? Nekem nem úgy tűnik.

Noname Watanabe 2011.05.08. 12:02:11

Éljen az Unijó! Leépítették a mezőgazdaságunkat, helyette kaptunk néhány sz.ros projektre pénzt. De még azokat sem használjuk fel jól.

ketroot 2011.05.08. 12:02:40

"A tervezett program számos, jórészt egymásra épülő elemekből tevődik össze."

A képeket elnézve, itt a magyarázat!

Problem?

xD

jágör68 2011.05.08. 12:10:03

Ha lehet búzamező alá fúrt alagutas ótópályánk, akkor ez miért nem?
Kedven hungarikumom egyébként a lámpás kereszteződés az M3- ason :DDDDDDDD

1116001 2011.05.08. 12:59:06

Azt mondja meg nekem valaki, hogy a kerékpárutakat miért ezzel a nyomorult térkővel kell kirakni?
Szétrázza az embert, főleg ha pár hónap után a hanyagság miatt a kövek meglazulnak, megsüllyed, kiemelkedik, stb...
Szerintem euban sehol használják ilyen célra ezt.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.08. 13:01:41

Nem értelek, Laspalmas. Ott van a projekt megnevezése:
"Belvárosi terek intergált funckióbővítő fejlesztése Nyíregyházán"

Hát ők intergálták. A kerékpárutat a telefonfülkével. Te még soha nem akartál telefonálni biciklizés közben? De akár még áramot is vételezhetsz. Ennek az EU a csodájára fog járni. :-)

Geza 2011.05.08. 13:11:34

Megintcsak egy pont, ahol az alanyi jogon történő fegyverviselés előnyt jelentene: szabadabb felfogású országok vidékiesebb régióinak lakóinál (==redneck. elég píííszííí voltam :) ?) régi szokás az ilyesmi táblákra sörétes puskával célba lőni, amúgy finom célzás gyanánt.

Amúgy bár általánosságban megvan a véleményem a szocikról, de pl. Nyíregy belvárosát példásan rendbe tette az ottani önkormányzóság, alig győztem kapkodni a fejem, amikor pár év után megintcsak arrafelé akadt dolgom, és meglepően élhető lett a városháza környéki rész, nem mondom azt, hogy lekörözi mondjuk Győr belvárosát, de már legalább összemérhető vele (és ez a gazdasági körülmények különbségét figyelembe véve nem kis dolog)!
Az Egyház utcára és környékére mondjuk ráfér az úttestszélesítés, és ha a ref. templom környékét is úgy akarják rendbehozni, mint ahogy pl. a városházát ill. a Rákóczi út belső szakaszát, akkor maximálisan egyetértek velük, ez ui. azt jelentené, hogy egyre táguló koncentrikus gyűrűkben számolják felfelé a szocreálból itt maradt 'kopottszürke' városképet.

A bringautakat őszintén szólva nem figyeltem, se régen, se mostanában.
Régebben azért nem, mert kb. bárhonnan bárhová el tudtam jutni olyan kisebb utcákon, ahol óránként kb. két kocsi ha elment, a forgalmasabb utakat pedig a zebráknál kereszteztem, ahol is leszálltam a gépről (ugyanis bár sokan már nem tudják, de _tolni_ is lehet), gyalogosként átkeltem, majd a túloldalon felszállva megintcsak egy-egy kis utcán mentem tovább.
Mostanában persze már nem ismerem a forgalmi helyzetet, pl. a sétálóutcává alakított belvárosban garantáltan megváltozott a közlekedés, de ott meg szerintem nyugodtan lehet bringával is menni, csak persze nem 45 km/h-val, meg nem ugratva-csúsztatva-figurázva, hanem _normálisan közlekedve_.

Úgyhogy e téren kicsit ellentmondásos a véleményem: ilyen akadálypályás bicikliutaknak persze nincs értelmük és felháborító stb., de azért Nyíregyen ennyire erőltetni a bringautak kérdését kicsit gyanús, és nem zárom ki a lehetőségét, hogy csak valami kerékagyú idiótáknak a fejükbe szállt a kritikalmassz és képtelenek akár kicsit is alkalmazkodni a többi (autós+gyalogos) emberhez. Aztán persze az is lehet, hogy tévedek...

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.05.08. 13:11:36

agyhalott ország a miénk - az eu lélegeztetőgépén - naná, hogy a személyzet jól jár a pénzeken! Az ország meg úgyis csak vegetál a neki jutó ál életfeltételeken....

Molenaaar 2011.05.08. 13:15:48

Jajjj. Szégyen.

A mi utcánkban pedig 4 évente a következő játszódik le: tavasszal feltúrják az utakat, októberre szépen átadják. Aztán rá következő tavasszal (most) ismét feltörik a betont, mert csatornáznak, vagy kábeleket kell cserélni! Utána pedig csak foltoznak. Hát igen..

InTheGajd 2011.05.08. 14:01:42

Errol volt szo a retek klub hiradojaban is. Csak a sok engedely miatt nem vartak es csinaltak meg igy addig amig meg nem lesznek az engedelyek. Azutan kijavitjak ezeket, odebb raknak mindent Jun. 1.-ig.

Ironfist 2011.05.08. 14:01:46

Most miért kell mindig a rosszat feltételezni? Lehet, hogy ezek nem is bringautak, hanem mint az út melletti ráállós parkoló, ez ugyanez babakocsisoknak :D

Kartal (rezervált) 2011.05.08. 14:50:56

Mindennapos rövidhír: Hatmilliárdos kár a Corvin sétányon

"Mint ahogy arról a Magyar Hírlap már korábban többször cikkezett, visszaélések történhettek a Corvin sétány programnál. Ezt támasztja alá a Népszabadság tegnapi híre, miszerint a BRFK gazdaságvédelmi főosztálya százmilliós áfacsalás gyanújára bukkant a VIII. kerületi projektnél. A feljelentést az önkormányzat vagyonkezelő társasága, a Rév8 gazdasági átvilágításának megállapításaira hivatkozva tették meg. Eszerint az önkormányzat korábbi vezetései alatt hibás döntések születtek, s az önkormányzatot 2003 és 2007 között 5,947 milliárd forint vagyoni hátrány érte."

Horizont 2011.05.08. 14:51:36

Tényleg beszélt az illetékes úr, hogy ez nem marad így mindent eltakarítanak az útból időre. De akkor hogyan használhatják engedély nélkül? És megvárják amíg baleset lesz belőle? Mutattak egy nagy gödröt is ami csak ilyen sárga szalaggal volt körbefogva. ötében annyi egy biciklistának.

Gyöngyös város önkormányzata is eladósodott. Most olvastam, hogy kicsinosítják a belvárost, 1 milliárd 70 millió ft. EU -s pénzből amiből az önrész 210 millió forint plusz még "a konzorciális partnerként közreműködő helyi vállalkozások önerejével tovább bővül a finanszírozás"
(Konzorciumi partnerek: Merkúr Kft. Pront 98 Kft. Felsővárosi Római Katolikus Egyházközség, Kígyó Gyógyszertár) !!!??? Felújítják a zeneiskolát ami műemlék, és térkövezés,díszburkolat, parkosítás meg ilyenek.Igaz, hogy az Szakorvosi Rendelőintézet épületét lebontották, hogy újat építenek de hozzá sem kezdtek állítólag nincs pénz mégse rá. Nem is tudom honnan szedik elő a 210 milliót? Hitelből? Na így működnek az EU-s projektek vidéken. Az ember örülne, hogy épül, szépül környezete, ha más dolgok is jól mennének!

Horizont 2011.05.08. 15:02:04

Ez még jobb hír:)
Villamos járhat Hódmezővásárhely és Szeged között!
"A Hódmezővásárhely és Szeged közötti villamos megvalósíthatósági tanulmányára írt ki nyílt közbeszerzést Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata - a felhívás a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg."

trojka 2011.05.08. 15:08:06

Várjunk már! Azt biztosan nem mondta senki, hogy ezt a bicikliseknek használniuk is kell! Készen van, az a lényeg. a "megtakariás" meg biztosan jol ött a konyhapénzhez...

pcmci 2011.05.08. 16:14:34

tegyük hozzá, hogy a képeken látható "akadályok" várhatóan át lesznek helyezve még az átadás előtt. vagyis a képeken egy átmeneti állapot látható, nem ez lesz a végleges. persze hogy miért nem előbb áthelyezik a tereptárgyakat, és utána építenek, az jogos kérdés...

mindenesetre szerintem nagyobb probléma, hogy valami kretén kurvaintelligens építész faszjankó már megint térköves bicikliutat álmodott meg, és nem volt senki a döntéshozatal során, aki ezért a fantasztikus ötletért nekifutásból páros lábbal tarkón rúgta volna azt a gyökeret...

Alf (törölt) 2011.05.08. 16:14:38

"A most még akadálypályára emlékeztető út, hamarosan valódi kerékpárút lesz. Az oszlopokat, telefonfülkéket, kapcsolószekrényeket azért építették körbe, mert az áthelyezésükhöz szükséges engedélyekre hónapokig kell várni. A kivitelezők pedig nem akartak időt veszíteni.""

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.08. 16:27:58

Láttam riportot az építővel, aki azt mondta, hogy eme tárgyak áthelyeztetése több hónapos procedúra, és ők kész akartak lenni a kerékpárúttal határidőre, aztán majd minden tárgyat áthelyeznek.

Több kérdés is felmerül az emberben:
1. Ha éjszaka felcsavarodik egy biciklis egy ilyen villanyszekrényre és kitöri a nyakát, ki lesz a felelős? A építő vagy az önkormányzat vagy a kerékpáros?
2. Ha projekt 2009-ben kezdődött és NEM VOLT ELÉG IDŐ megszervezni az áthelyezéseket !?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.08. 16:29:38

@Tickitucku:

2009.06.01 óta nem volt elég idő áthelyeztetni? :-)

dr. Aullah 2011.05.08. 16:32:23

Nekem tetszik. Sokkal viccesebb egy akadálypályán kerékpározni, mint egy tiszta, egyenes úton.

@zero: "1. Ha éjszaka felcsavarodik egy biciklis egy ilyen villanyszekrényre és kitöri a nyakát, ki lesz a felelős? A építő vagy az önkormányzat vagy a kerékpáros?"
Még szép hogy az állam... önkormányzat.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.08. 17:35:07

@Droli:

Te a helyi önkorinál dolgozol? :)

harvy666 2011.05.08. 17:56:43

igazabol leszarnám én a tereptárgyakat, ha legalabb nem térkő lenne az űt ÉS nem parkolnának fel rá az autok, igy teljesen felesleges megyek 30 metert aztan ugrathatok vissza a szinteltolason a jardara...

amúgy még van hátralévő idő a rendes kivitelezéshez :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.08. 19:35:14

Ez nem úgy volt, hogy kiszedik a szekrényeket az útból? Mert a fát nem lehet odébbrakni, az OK, mondjuk ott korrekt a megoldás is. De a kapcsolószekrényeket... Kérdés, hogy azóta elkészült-e, és ha igen, hogyan?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.08. 19:36:53

@Kartal (rezervált): Ez még újdonság? Mondj egy beruházást, tuti sáros valaki :D

Kartal (rezervált) 2011.05.08. 19:43:52

@ColT: miért újdonság? Úgy kezdtem, hogy "Mindennapos rövidhír". Sajnos az.

Scala 2011.05.08. 19:59:31

Nagyon jót röhögtem! Persze kínos. No de ez egy ilyen ország.

alsegédlúzer 2011.05.08. 20:13:41

Nagy divat lett ez a térkövezés.kíváncsi vagyok mitől jobb mint az aszfalt(mármint kerékpárútnak)

picur3ka 2011.05.08. 20:20:13

Szarragas. Nezzed meg a nem letezo es letezo bicikli utakat Angliaban. Ez kiraly.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.08. 21:20:21

@laspalmas: "Te a helyi önkorinál dolgozol? :) "

Burkoltan tirpákozol? :-))))))

molaris 2011.05.09. 06:02:15

Két rövid észrevétel:
1,- bicikli- út!!
Most, mikor Viktor verbálisan X- szer kielégítette Merkelt, ennek is örülni kell. Mi is olyan sportos nemzet leszünk, mint a német. Szarban van minden, ami magyar volt, és magyarnak hozott hasznot a haza épülésére. Viszont van egy olyan bicikliút, ahol azok vannak előnyben, akik előző életükben, kutyaként agilyti bajnokok voltak.

2,- villamos Szeged- Hmvhely!!
Az egyetlen épeszű ötlet, amit olvastam mostanában. A két város már szinte összenőtt. Egy ilyen , különösen télen segítene sokat a két város lakóinak. Ez a viszonylat sokat segítene a 47- es zsúfoltságának csökkentésében, különösen ha helyi járatként üzemel, és normális forgalmi rendet alkotnak mellé!

molaris 2011.05.09. 06:04:30

OFF:
Field írása végén reményét fejezi ki, hogy az olyan keményen dolgozó és decens embereket, mint az LMP-s Schiffer Andrást, Osztolykán Ágnest és Habsburg Györgyöt hamarosan az ország legmagasabb hivatalaiba választják majd, az olyan „pszichopata bűnözők” pedig, mint Vona, Morvai Krisztina és Szegedi Csanád pedig „rács mögé kerülnek”.

Az OPNI meg zárva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

molaris 2011.05.09. 06:07:08

Már régen érzem, hogy a cél olyan szellemi nagyságok nevelése, mint Habsburg Gyuri!!
Ahogy azt a .... ELIT képzeli.

dr. Aullah 2011.05.09. 06:43:44

OFF:

Na... megvolt a "mai fidesz" is.
ESZEM FASZOM MEGÁLL ezeken az elmeroggyantokon... gondolom valamelyik belevágott valami nagy lovadra bizniszbe. simán megér egy posztot.

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2011.05.09. 07:13:32

úgy kellett 'nyíregynek' ez a bicikli út, mint halnak a bicikli...

2011.05.09. 07:50:23

Nekem Németországban mindig gondolkoznom kell, hogy melyik a kerékpár út, és melyik a járda: az ilyen gyengébbek kedvéért a járda az amelyik térköves - mert hogy az télen nem csúszik (annyira).
Itt mind a kettő térkő, hát itt igen csak bajban lennék.

De ahogy a képeken látom Nyíregyházán sem tudják, vígan gyalogolnak a kerékpárúton (ezért itt büntetés jár), de a kérékpéros sem biciglizhet a sétáló utcában 15€ a bünti, ha elkapja a rendőr.

molaris 2011.05.09. 12:05:23

@Frengi:
B+!!- a németeket már megtanították kesztyűbe dudálni! Nálunk meg csak tanárok vannak, tanulni senki nem akar. Németország után itthon autót vezetni, kész kalandtúra!!!!!!XDXD

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.05.09. 14:10:23

A groteszk es az abszurd szavak kozul nem tudom melyik a helyesebb ebben az esetben. :(

szaktatar 2011.05.09. 20:46:13

@Kartal (rezervált):
"plusz közben egy kormányváltás... "

qrmányváltás történt. egyik elqró váltotta a másikat. X-DDD

lyken 2013.05.13. 10:53:53

@alsegédlúzer: "Nagy divat lett ez a térkövezés.kíváncsi vagyok mitől jobb mint az aszfalt(mármint kerékpárútnak)"
Többet lehet érte számlázni. Magasabb anyagár, több órabér. Több pénzből több csorog vissza... Megvan már a miért?

süti beállítások módosítása