Skip to content


       Szűrés lista

Harc a külföldi rendszámok ellen

Vak tyúk is talál szemet a mondás szerint, és tényleg: úgy tűnik, hogy a Fidesz-kormány is egy olyan törvényen dolgozik, ami az eddigiekkel szemben tök normálisnak tűnik, mert 1. komoly dologról szól, 2. végre nem a kisembert szívatják vele.

Ismert a probléma, hogy a magyarországi magas regisztrációs adó (kalkulátor itt) és 25%-os ÁFA miatt sok autót külföldön helyeznek üzembe a tulajdonosaik. Ezek a kocsik főleg nagy hengerűrtartalmú, vagyis sok köbcentis prémiumcsodák, jellemzően nagyrészt az újgazdag "vállalkozói" réteg  kopaszkigyúrt csoportjának terepjárói, és bodzamenedzseri Mercedesek, bár ahogy az lenni szokott, ha nincs otthon a macska: mivel senki nem foglalkozott érdemben a problémával, normál családi autók tömkelegére is rákerült az idegen rendszám, elvégre miért ne, hisz lehet. Ha beütjük a gugliba a leggyakoribb verziót, miszerint "szlovák rendszám", az első találat egy pont ugyanilyen nyelvű honlap, ahol szépen összeszedték az előnyöket:


"Miért legyen autónkon szlovák rendszám?

1. Szlovákiában nincs regisztrációs adó.

2. Üzleti célra használt személygépkocsiknál is visszaigényelhető az áfa. Rengeteg,Magyarországon személykocsinak minősülő autótípust meg lehet vásárolni haszongépjárműként is. Ezeknél a csomagteret ráccsal kell elválasztani, de bennmaradhat a hátsó üléssor, így marad az autó 5 személyes! Terepjárók, kombik, kisbuszok, egyterűek legtöbbje kapható ilyen kivitelben,(vagy a külföldön Ma.-on,Németo.-ban vásároltak) átépíthetők.

3. Tankolásnál (benzinből is!!) személykocsinál is visszaigényelhető az ÁFA.

4. Kötelező- és casco biztosítás olcsóbb.

5. Nincs súlyadó, teljesítményadó.

6. Nincs cégautó-adó.

7.Magyar hatóságok nem, vagy igen nehezen tudnak megbüntetni parkolásért, szabálysértésért.

8.Magyar APEH nem szerez tudomást nagyértékű autónk vásárlásáról.

Szlovákiában egyféle közteher van a céges autókra, útadót is kizárólag azoknak a cégeknek kell fizetni saját választásuk szerint, akik szeretnének a gépjárműre  ÁFÁT visszaigényelni,költséget elszámolni, ill. azt amortizálni. Ebben az esetben minden a járműre fordított költség elszámolható, és ezek áfája visszaigényelhető. A gépjármű teljes vételára 4 év alatt leírható."

 

Kétségkívül olyan dolgok ezek (nincs regadó, súlyadó, teljesítményadó, cégautóadó), amikkel Magyarország nem tud versenyezni, mert ugye nálunk vannak ilyenek. Regadó konkrétan 2004, az uniós csatlakozás óta, és pont azóta megy vele, pontosabban ellene az ügyeskedés, egész iparág alakult az elkerülésére. Természetesen lehetnénk "picit" versenyképesebbek, és ha nem is teljesen eltörölni, de csökkenteni lehetne és kéne a regisztrációs adó mértékét. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke javaslata szerint az új autóknál most érvényes 3,2 millió forintos plafont 1,5 millióra kéne csökkenteni, egy "ügyintéző" cég vezetője szerint azonban még ez is sok, inkább 500ezer lenne az az összeg, amikor már nem érné meg a fáradságot a trükközés. (Szerintem még akkor is sokan csinálnák, mert egyszerűen ez a mentalitás, a beidegződés.)

Ami ugye évek óta nyílt titok, mégsem történt semmi. Eddig. Most úgy néz ki, lesz változás, a Parlament elé kerülhet a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény módosítása. A vezess.hu hozzájutott a Parlament gazdasági bizottsága által jegyzett jogszabálytervezethez:


" A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény tervezett módosításának lényege


"25/B. § (1) A közúti forgalomban a 25/A. §-ban meghatározott járművek a közlekedési igazgatási hatóság által kiadott magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel vehetnek részt, amennyiben
a) a jármű üzemben tartója Magyarország területén lakóhellyel vagy székhellyel rendelkezik, vagy
b) a jármű vezetője Magyarország területén lakóhellyel rendelkezik.

(2) Az (1) bekezdés a) pontjában foglaltakat nem kell alkalmazni, ha
a) a természetes személy üzemben tartó bizonyítja, hogy nem életvitelszerűen tartózkodik Magyarország területén,
b) az üzemben tartó szervezet bizonyítja, hogy tevékenységét döntően nem Magyarország területén végzi,
c) az üzemben tartó bizonyítja, hogy a jármű használatára túlnyomórészt Magyarország területén kívüli munkavégzés érdekében kerül sor,
d) külön jogszabály annak alkalmazását kifejezetten kizárja.
(3) Az (1) bekezdés b) pontjában foglaltakat nem kell alkalmazni, ha a vezető
a) bizonyítja, hogy nem életvitelszerűen tartózkodik Magyarország területén,
b) bizonyítja, hogy a jármű egy naptári éven belül összesen harminc napnál rövidebb ideig tartózkodott Magyarország területén,
c) bizonyítja, hogy a járművet túlnyomórészt Magyarország területén kívüli munkavégzés érdekében használja,
d) külön jogszabály annak alkalmazását kifejezetten kizárja.
(5) Az ellenőrző hatóság az (1) bekezdésben meghatározottak megsértéséről a jármű hatósági engedélyében feltüntetett, a jármű tulajdonosára és az üzemben tartójára vonatkozó adatok, valamint a jármű azonosító és műszaki adatainak továbbításával értesíti az állami adóhatóságot is."

 

A törvényszöveg indokolásából a változtatás mindkét célja egyértelmű: "Az elmúlt években jelentősen elszaporodtak azok az esetek, amikor magyarországi illetőségű természetes személyek és szervezetek nem magyar hatósági jelzéssel ellátott járműveket használnak. Ez - azon túl, hogy az állami bevételeket csökkenti - jelentősen megnehezíti az ilyen járművek által okozott károk megtérítését, illetve a közúti közlekedés szabályainak betartását szolgáló szankciók érvényesítését."

Tiszta sor, ez így van. Itt a Véleményvezér írása a témáról, amivel Zero igen, én nem értek egyet. A dolog egyáltalán nem jelentéktelen. Ha van egy adó, azt be kell fizetni. Én is sokallom a bruttó-nettó államad bérem különbségét, mégsem lettem adócsaló vállalkozó. Ha majd nagyon megtelik a hócipőm, elmegyek külföldre, hisz el lehet. A rokkanthelyekre beparkoló, pofátlanul és büntetlenül száguldozó menőautósoknak is, egész nyugodtan. Mert az valami eszméletlen kommunista "mindeningyér" felfogás, hogy itt használják az utakat, itt jár a gyerekük óvodába, iskolába, itt alkalmazzák feketén 350-es órabérrel a biztonsági őröket/pincérlányokat az alibicégeikben, de ha adózni kell, akkor irány Szlovákia. Persze másként hogy lehetne olyan könnyedén anyu "háztartásbeli", hogy furikázhatna szoláriumba/műkörmöshöz/shoppingolni a CICUS-01 rendszámú autócsodájával, és miből telne a családnak téli 2 hét Mexikóra. Is.

Semmivel sem különb élősködők ők, mint a megélhetésiek. Nagyon helyes, hogy most rájuk szállnak. Az ötlet egyébként nem saját, Ausztriából vették át, és az ottani gyakorlatnak megfelelően nálunk is fordított bizonyítási kényszer lenne, vagyis az autó használójának illetve üzemben tartójának kell majd igazolnia, hogy ő életvitelszerűen él külföldön, vagyis jogosult külföldön regisztrált járművel közlekedni. Aki megsérti a regisztrációra vonatkozó szabályt, azt 2000 cm3 vagy az alatti személygépkocsi esetében 400 000 Ft, 2000 cm3 feletti személygépkocsi esetben 800 000 Ft, egyéb jármű esetében 200 000 Ft összegű bírsággal sújtható. (Ausztriában "a megtévedt báránykákra" kivetették a normál fogyasztási adót, megfejelve késedelmi és mulasztási pótdíjjal, a közigazgatási kihágást maximum 5000 euróval fenyegették és a gyakori ellenőrzéseket végző rendőrségnek joga van például az indítókulcs vagy a rendszám elvételére és kerékbilincs elhelyezésére. Rövid időn belül sikerült kiküszöbölni a rendszámturizmust. Az adóhivataluk nem volt rest osztrák szervizektől is adatokat bekérni, mert a külföldi rendszámos autó helyi karbantartása is bizonyítékként szolgált a belföldi használatra.)

Rogán Antal,  a gazdasági bizottság elnöke valamelyik reggel, a TV2 Mokkájában beszélt arról, hogy még a nyári szünetig dönthet a parlament a törvénymódosításról, és ha így lesz, akkor szeptembertől decemberig kapnak lehetőséget az autósok, hogy visszatérjenek a magyar törvények hatálya alá, ha nem tudják bizonyítani, hogy életvitelszerűen külföldön élnek. Az önként hazatérők ebben az időszakban adókedvezményre számíthatnak, a jelenlegi szabályok szerint fizetendő adó felét kell csak befizetniük, akik azonban nem térnek haza, és január 1-je után megbuknak egy ellenőrzésen, azoknak az adó dupláját kell megfizetniük.

Rogán a regisztrációs adóról is beszélt, azt mondta, nem támogatja az adótétel kivezetését, de várhatóan lényegesen csökken majd ennek mértéke, és sávos adózást vezetnek be. 

Nagyon kíváncsi vagyok.
Az ellenőrzés mikéntjére és hatékonyságára is.
Na és persze a fogadtatására. 

Címkék: politika gazdaság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr472925913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rajen 2011.05.26. 08:38:40

Örülhet a sok proli. Az EU minden szabályát betartatják velünk, a regadót Brüsszel is elmeszeli, de akkor is lesz. Ennek örültök? Most van szabad árumozgás, vagy nincs? Ez így működik, ahol kevesebb az adó, oda megy a tőke.

ezamagyarvalóság 2011.05.26. 08:40:28

@Explorer: ja igaz. A törvényeink most is megvannak ahhoz hogy a csalókat felderítse a rendőrség. Nem kell mindenkit adócsalónak nézni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.26. 08:40:37

Unokatestvérem német állampolgár, én magyar. Évente 5-6 alkalommal itthon van, de van, hogy többször. Ilyenkor autóval jön, melyen német rendszám van. Az én autómon magyar rendszám van.
Mivel nekem kertes házam van, a Merci ilyenkor hozzám kerül, ő meg elviszi a tízéves dieselemet, melyet ha esetleg meglovasítanak a Belvárosból, nem kár érte (annyira).
Amíg itthon van, addig én járok a Mercivel, német rendszámú Mercivel.

Rendszeresen próbál meg a rendőr lehúzni, hogy gyorsan hajtottam, és hasonlók, még mielőtt a kocsi papírjait megnézné.
Tételezzük fel, hogy egy nem lehúzós ellenőrzést kapok, hogyan bizonyítom, hogy nem rendszámcsaló vagyok, mindössze a két hét alatt helyreállított közbiztonság kényszerít rá minket a kocsicserére?

Ez az intézkedés szerintem parasztvakítás, érdemi előrelépést nem várok tőle.

Ha autót akarok bérelni, akkor azt megtehetem bárhol, mivel az áruk, személyek és szolgáltatások szabad áramlása az egyik legfontosabb EU-s alapelv.

Hozzáteszem, regadó a csatlakozás óta létezik, mivel onnantól nem lehetett vámot szedni az EU-n belülről származó autókért.

A költségvetés illetve a kormány is csak az EU-s pénzekért tudja tartani a markát, amikor arról van szó, hogy ezekért a pénzekért valamiről le kellene mondani, akkor hiszti van.

rajen 2011.05.26. 08:43:47

Szóval ez a poszt mellément szerintem, süt belőle a proli irigység. (Nekem nincs autóm.) Minél korruptabb egy állam, annál több a törvénye.

dmwd 2011.05.26. 08:44:22

Hadat kell üzenni Ausztriának és Svájcnak, majd egy óra múlva kapitulálni. Valamelyikük csak annektál minket.

Explorer 2011.05.26. 08:44:42

@Kiszámoló: Remélem Téged is te barom! Egyébként hozzám jöhet nyugodtan az APEH, mert ha idejön ki is fordítom ugyanazzal a lendülettel, ugyanis csak SZJA-ként legalább két apehos bérét fizetem be havonta. :-/

@Laspalmas: Te meg az összes többi kollégád aki a szlovák rendszámról ír, mind a kormány seggnyaló bértollnokai vagytok? Mert eddig ami cikket, blogot, akármit sikerült a tervezett külföldi rendszám törvény kapcsán olvasnom ugyanarról szól. Minden külföldi rendszámot használó mocskos adócsaló. Érdekes módon a kommentek is ugyanazok, mind ugyanarról szól. EU = áruk, szolgáltatások, stb. szabad áramlása.
Ha olyan marha okosak vagytok és ilyen szép blogokat tudtok írni, miért nem a regadó megszüntetése mellett kampányoltok? Miért nem a regadó EU ellenességét feszegetitek?
Nem mindenki él ám vissza a külföldi rendszámmal. A túlnyomó többség ugyanúgy veszi az autópálya matricát, fizet a parkolásért és szabályosan közlekedik, mintha magyar rendszáma lenne, csak ezt a kis regadó extra sarcot akarja elkerülni, ami ráadásul, mint feljebb írtam, irreális magában is és sokszor az autó értékéhez képest is!!!!

Na erről tessék okos blogokat, meg cikkeket írni!!! Egyébként nem nagy meló, elég összeollózni a kommentekből. Egy-két kivételtől eltekintve nagyon értelmesek a hozzászólások!

opati666 2011.05.26. 08:44:51

Egy német cég magyarországi telephelyén dolgozom. A tulajdonosok németek, a gépek németek, minden német, még a céges autók is (1 db személygépkocsi, 2 db furgon).
Amikor egy-egy alkatrészért, szerszámért kell menni, akkor a személykocsival megyünk. Német autó - magyar sofőr. Vajon mivel fogom tudni bizonyítani, hogy nem csaló vagyok???

terminator01 2011.05.26. 08:46:13

Azért egy kicsit bosszantó a cikk szövegezése az adót befizető vállalkozókkal szemben: "Én is sokallom a bruttó-nettó államad bérem különbségét, mégsem lettem adócsaló vállalkozó." Egyébként, meg az EU tagsággal együtt miért ne járhatna a szabad rendszámválasztás lehetősége, ha már az egyik alapelv a szabad verseny és az egynlő feltételek.

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2011.05.26. 08:46:28

Nékem meg ez a véleményem... (nagyjából korrelál a VV-ével, csak kissé régebbi)
akozert.blogspot.com/2008/07/letvitel-szer-teniszezk-s-diplomatk.html

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.05.26. 08:48:33

@ezamagyarvalóság: Amúgy zárójelben megjegyzem, hogy olyan embereket sikerül így adócsalónak bélyegezni, akik az adott országban minden törvényi adófizetési kötelezettségüknek eleget tettek. Ugyanis ők betartották a jogszabályt, én még emlékszem az EU belépéskor nyomott dumára: "Lehet Bécsben cukrászdám?"

Sikerül megint azt a réteget bűnözőnek kikiáltani, akik amúgy teljesen legálisan működtetik a vállalkozásukat, csak nem kívánják eltartani az ingyenélő tolvaj politikusokat.

Az adócsalók az itthon, minimálbér+zsebre dolgozók, illetve azok a kisebbségiek, akik SEMMILYEN vagy P-s rendszámot tesznek fel az S8-ra, és a rendőr előre köszön Nekik.
Adócsalók a költségtérítést bemondásra, zsebbe kapó politikusok.
Adócsalók itthon azok a vállalkozások, ahol nem kapsz számlát. Én az utóbbi 1 évben egy kezemen meg tudom számolni hány helyen adtak nekem legalább nyugtát. És b+, azok pont az "adócsaló"-nak titulált multik! De sem az autószerelő, sem a gázos, sem a sarki boltos, sem a cipész, sem a kulcsmásoló...
Ezek az adócsalók.

Rohadtul el kéne gondolkoznunk azon, hogy nem-e ezt a réteget kéne valahogy hazacsalni, és elzavarni az összes ingyenélő politikust, és itthoni adócsalót.

nem_vagyok_azonos_velem 2011.05.26. 08:59:41

Mért van az hogy ebben a kurva országban mindig harcolni kell valami ellen?

Amikor az elvtársurak sorra offshor cégeken keresztül optimalizálják az adójukat, majd a nyereséget a biztonság kedvéért svájci bankokba utalják, egyetlen ostoba kisembernek se sír a szája az eloptimalizált milliárdok miatt.

Debezzeg ha valaki egyébként az EU szabályainak megfelelően szlovák rendszámot rakat a kocsijára, vagy a svédekhez megy dolgozni, az összes idiótának sír a szája, hogy merazországothogymeglopják...

Mózsi bá (törölt) 2011.05.26. 08:59:56

Autót vásárolok, tehát benyót is fogok vásárolni bele, ezzel együtt pedig jó nagy adag adótartalmat is. Súlyadót fogok fizetni. Biztosítási díjat fogok fizetni. Tehát kedves kormány: köszönd meg, hogy autót vásároltam, hogy tankolok majd bele, hogy fizetem a súlyadót, a biztosítást. Regisztrációs adót eltörölni és miután megköszönted a vásárlást, kussolni, de nagyon...

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.26. 09:00:41

@Explorer: nyugodtan jöhet az APEH, havonta 150 ezer Ft körül fizetek TB-t, hasonló nyugdíjat, plusz az adót.

Barom meg az, aki írja.

kyanzes (törölt) 2011.05.26. 09:03:08

Csak a szokásos magyar hozzáálás: ha valami gáz van, azonnal megszorítások következnek. Mivel mindig gáz van, ezért állandóan újabb megszorítások jönnek. Ilyen a magyar. Megszorít.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.26. 09:03:15

@pluto111:

"Pedig ilyen van (Ukrajnában tankolt mezőgazdasági gépeket büntették egy időben)
"

Jelenleg is irogatják a km-óra állásokat az ukrán határon, illetve nézik a tankban levő mennyiséget.

TH 2011.05.26. 09:03:50

Ez a jogszabály tervezet döbbenetes. Tehát ha egy külföldi rokon Magyarországra látogat, és valaki az otthoniak közül vezeti a kocsiját, akkor neki kell bizonyítania, hogy a kocsi kevesebb, mint 30 napig van az országban? Mi van, ha a kedves rokon 2 hónapra ugrik haza? Akkor a Mo-n élő rokonai nem vezethetik az autóját? És mi az, hogy a vezetőnek kell bizonygatnia az ártatlanságát? Noooormális?

bubo cupropenis 2011.05.26. 09:05:14

Nekem csak az szúrja a szememet, hogy

"7.Magyar hatóságok nem, vagy igen nehezen tudnak megbüntetni parkolásért, szabálysértésért.

8.Magyar APEH nem szerez tudomást nagyértékű autónk vásárlásáról."

A többi pontban pedig érvényesüljön az EU-n belüli szabad verseny, az adóverseny, amit adminisztratív intézkedésekkel nem lehet megnyerni, csak emberi mértékű adókkal.
Ahol nem nyúzzák a népet, ott lesz fejlődés, lesz vásárlás, az ember szívesebben költ, felpörög a gazdaság.
A reg. adó nem csak a 30 milliós Porsche és Merci tulajdonosokkal "basz" ki, hanem minden vásárlóval, ha kisebb mértékben is.
Talán nem kellene egy ilyen eszement adónemet fenntartani és akkor nem menne külföldre mindenki autót venni, itthon vennének autót, fizetnének ÁFA-t, biztosítást.
Szabályosan fizetett valahol az EU-ban? Akkor milyen alapon akarják megadóztatni máshol is? Kettős adóztatás tilalma ismerős?
Nekem nincs luxusautóm, de ez a magyar állami rabló szemlélet bosszant.
Legközelebb a külföldön dolgozókat fogják itthon is megadóztatni? Mert az nem elég, hogy külföldön már fizetett adót?
Tessék olyan adókörnyezetet teremteni, amiben megéri itthon maradni és fogyasztani.
Határok nélküli Európa van csesszemeg, erővel, izomozással csak elijesztjük a tőkét, leengedjük az új vasfüggönyt.

omboz 2011.05.26. 09:10:00

A cikkírónak tök igaza van, ha más nem tudja elkerülni az adót (nyugdíjasok, kismamák, stb.) akkor műmájer úgjazdagék és bodzaszedőék végképp ne tegyék.

Szerintem a tót (és német) rendszámban egyébként is van valami "gagyi". Úgy értem olyanná teszi az autót, mintha kinéznél itt egy kétmilkás autót, amit megveszel egymilláért jobbkormányosban. Aztán tuctuczene, letekert ablak a Mária utcában...

golyóstroll 2011.05.26. 09:11:28

@GGG77: debizony csalók, mégmeg a legszánalmasabb fajtából valók.
villantok, hogy én Q7-ben ülök, de regadóra már nincs pénzem.
az ilyenek vennék meg a típusjelzés nélküli 710-es BMW-t, mert olcsó, de nagynak látszik
műmájer látszatemberek

golyóstroll 2011.05.26. 09:12:32

@omboz: na erről beszéltem én is, csak te szebben megfogalmaztad. :)

OftF 2011.05.26. 09:19:46

Ez egy kivételesen támogatható döntés mostanában. Na ettől persze még nem estem hasra tőlük.

bubo cupropenis 2011.05.26. 09:19:55

@omboz: szerintem az a legnagyobb veszély, hogy jön egy Q7-es, amin német rendszám van, ezért arra számítok, hogy német mentalitással is vezetik, elsőbbséget megadva, sebességhatárokat betartva, udvariasan. De nagyot csalódok, amikor levillog a pályáról és anyáz, mert egy zsíros nyakú magyar paraszt vezeti.
Kötelezővé tenném, hogy német rendszám mellé német vezetési kultúrát is vegyen a paraszt.

A szabálysértési ügyekben meg meg kell oldani a végrehajthatóságot, lefoglalást helyszínen.

Szerintem jobb lenne eltörölni a regadót, mert a kisember is meg tudná engedni az autóvásárlást, ha nem sarcolnák agyon a drága benzin mellett is. A benzinben is több az adótartalom, mint a kőolaj ára. Ez szerintem jól jellemzi az állam hozzáállását.

nem_vagyok_azonos_velem 2011.05.26. 09:23:55

@omboz:

"Szerintem a tót (és német) rendszámban egyébként is van valami "gagyi". Úgy értem olyanná teszi az autót, mintha kinéznél itt egy kétmilkás autót, amit megveszel egymilláért jobbkormányosban."

Tévedésben élsz. A hozzállásod miatt feltételezem, hogy a fizetéstől fizetésig élő lelkes fogyasztók közé tartozol.

Akinek nincs pénze, azért nincs neki, mert eszébe se jutna meggondolni a vásárlásait és megnézni mit hol vehet meg olcsóbban.

Akinek meg van pénze, azért van neki, mert egyetlen forinttal se ad többet semmiért annál, amit minimum ki kell hogy fizessen érte.

Uniós törvény nem tiltja hogy valaki ne ott vásároljon, ahol állampolgárként regisztrálva van. Tökmindegy, hogy egy kiló narancsról, egy üveg sörről, vagy egy autóról van szó.

Akkor meg miről beszélünk?

bubo cupropenis 2011.05.26. 09:25:01

Tiltsák be a külföldi munkavállalást is, ami szintén az EU-s négy szabadság egyike, mert az is jó az embereknek és a magyar állam nem lát belőle adóbevételt.
Ne versenyezzünk senkivel, ne adjunk lehetőséget a magyaroknak a fejlődésre, inkább térjünk rá a belorusz útra, legyünk egy zárt állam Európa közepén.

a-kis-herceg 2011.05.26. 09:27:02

@bubo cupropenis: hol élsz? lekésted. már egy éve "pályára álltunk"...

1011 éves feudalizmus, illetve a sajátos magyar rencer:

feudál vadkapitalista retrokommunizmus

ex-dr. vuk 2011.05.26. 09:27:55

Kedves posztiro(k), az mind szep, hogy ha nem tetszik az ado elmesz kulfoldre. A torvenyt megszavazzak (miert ne szavaznak, ennel nagyobb baromsagokat is megszavaztak mar). Neked meg van magyarorszagon lakcimed, miert szuntetned meg? Hisz magyar allampolgar vagy, valami cimed lesz, ha mas nem szuloknel. Mert ugy minden egyszerubb. Kint veszel kocsit. Hazamesz vele. Bumm, torvenyserto vagy! Zsenialis nem?
En is utalom az adoelkeruloket, de ez a torveny akkor is egy baromsag.

Roy 2011.05.26. 09:33:12

@Szakállas zokniszandálos UNIX troll:
Nálunk még a Magyarországon gyártott Suzukira is van regisztrációs adó.

zrobasé 2011.05.26. 09:37:38

@dmwd: na végre, az első előremutató hsz...én támogatom az ötletet

vén krampusz (törölt) 2011.05.26. 09:40:52

@bubo cupropenis: Tényleg, milyen igaz!

Szombathely, Sopron, Kőszeg lakosainak egy kis jelentéktelen része (hogy csak a legismertebbeket említsem), naponta kijár Ausztriába dolgozni. Az ügyesebbek lepapirozva, a lúzerek feketén. Ott is vásárolnak élelmiszert, mert jobb minőséget, és esetleg még olcsóbbat is kapnak mint odahaza, ahol csak a rezsit no meg a TB jogosultsághoz szükséges pár ezer ft-ot fizetik. Valamit erre is ki kellene találni!

Hypofx 2011.05.26. 09:42:23

Kar ezt szepiteni a REGISZTRACIOS RABLAS egy szemet huzas volt hogy megmaradjon a VAM csak mas neven.

Ezt kell megszuntetni nem a rendszamok okozzak a bajt azok a mellek zongei. Az auto kereskedoket meg sajnalja a fene, anno orrba szajba nyitottak 10 millas orszagban minden emberre jutott egy uj marka kereskedo, es ment a 0% os hitelre a bolt. Most meg sirnak mert a kutya nem vesz foleg ugy hogy mindenutt a kornyekunkon olcsobb az auto. Mocskos lenyulas ez is aztan a magyar meg ugyes keres ra kiutat, de nem a FO GONDOT kene megoldani??

subtotal 2011.05.26. 09:48:16

Szerintem nem kell ennyit foglalkozni azzal, hogy ki vezeti a szlovák és német rendszámos autót. Határellenőrzést vissza, összes külföldi rendszámos autó csak akkor léphet be, ha regadót kifizette. Az országban elkapottakat pedig RPG-vel kell kilőni. Így lesz csak rend. Ez a javaslat is van annyira ésszerű mint a Tónié és több bevételt is hoz, szóval kinek van gondja vele?

Amúgy ha valaki még tudja, hogy mit jelent a kompromisszum mint szó és érti is ezt, akkor nem a két véglet valamelyikére áll. Egy lehetőséget leírtam a blogomban. Ha valakit érdekel ott megtalálja.

vérfürdő (törölt) 2011.05.26. 09:51:30

@Explorer: Én is fizetek mindig a parkolásért, mert vannak helyek ahol kerékbilinccsel lepik meg az autóst (különösen a külföldieket) de olyan is, ahol az önkorm elszállítattja. Szóval kellemetlen meglepetés lenne mindkettő, és nem is takarékos, mert amit megspórol az illető, azt egyben kifizeti egy büntetésnél, az időveszteségről, utánnajárásról és az esetleges rendőri feljelentésről nem is szólva.
Valójában csak a regadó az ami fáj az illetékeseknek, minden egyéb csak hangulatkeltés. A gyorshajtást is tutira csak blokkolóval lehet megúszni, nem a külföldi rendszámmal.

subtotal 2011.05.26. 09:52:26

A gyorshajtást azért nem tudja a magyar rendőrség behajtani például a német rendszámosoktól, mert nem tudja a magyar rendőrség bizonyítani, hogy ki volt a gyorshajtó. Ugyanis kultúrállamokban az objektív felelősség nem ismert fogalom.
A bevásárlóközpontoknál előforduló rokihelyre parkolás szankcionálását pedig hihetetlen, hogy miért nem tudják megoldani.

AvgDvl 2011.05.26. 09:55:41

A cél jó, de a megvalósítás megint balfasz: ismét úgy érezheti mindenki, hogy az ügyeskedők járnak jól, hiszen csak a felét fizetik be.

a-kis-herceg 2011.05.26. 10:01:19

KAMUnikáció

ha meg akarnának oldani valamit is akkor pl...
kiáll a rendőr trafival... akit 55-tel bemér (50+mérési hiba!) annak a helyszínen elveszi a jogsiját és kész!!!!
vagy hogy lézerjani 220-szal jár hódmezőről pestre naponta? hm... szar ügy... akkor még se jo...
még valami b@lfasz rendőr komolyan venné... és még a bíróságok sincsennek "gatyábarázva"

dezoli 2011.05.26. 10:03:32

Kedves Laspalmas,

Rohadtul nincs igazad. A szlovák rendszám mindenki számára nyitva áll, nem csak a tarkopasz A8-asban feszítő bunkóknak. Nekem egy flottakezelő cégem van és történetesen szlovákiában.
Miért bűn az, ha egy magyar cég két ajánlat közül a kedvezőbbet választja és az történetesen egy szlovák rendszámos autóban nyilvánul meg. Jópár olyan ügyfelem van aki nem 20 milliós luxusautót bérel tőlem, hanem egy 3-6 milliós átlagdarabot. Bekért tőlem egy árajánlatot és kb 10-15%-al voltam olcsóbb a magyar konkurensnél. Bérli 2-3 évig az autót, majd visszaadja.
Az ügylet teljesen jogtiszta még akkor is ha ezt a szar módosítást bevezetik!! A cég kizárólag bérlője az autónak, fizet utána MAGYAR!!! áfát és cégautó adót is az állambácsinak, a magyar üzemanyagot tankolja (ami megjegyzem nálunk a legdrágább!) sőt még magyar szervízbe is hordja! Miért is adócsaló? Ezt adóoptimalizálásnak hívják és teljesen törvényes! Ha szigorítani akar a köcsög fityesz akkor lépjen ki az EU-ból!
Az ügyfeleink között 60-70 %-ban olyan cégek vannak akik a megtermelt nyereségből fejleszteni akarják a cégüket és újabb munkahelyeket teremteni nem pedig regadó meg egyéb szarságok címén befizetni az államnak!
A másik ami felháborít, a feltételezések, hogy minden szlovák rendszámos gyorsan hajt és nem fizet parkolási díjat stb.
Én is szlovák rendszámmal megyek, de fizetek autópályadíjat, parkolási díjat mégha nem is jogos.
Egyébként meg a magyar rendőrségnek is megvan a lehetősége, hogy lekérje a külföldi rendszámos szabálytalankodók adatait csak nem veszi a fáradtságot, mert inkább b*szogatja a magyarokat.
Megjegyezném, hogy a tartósbérlet a magánszemélyeknek is kiváló alternatíva. Ha kiszámolja valaki, hogy egy autón mekkorát veszít + ott van a macera az eladásnál stb. kb ugyanannyira jön ki ha csak használja az autót amíg akarja, majd visszaadja a kulcsokat a végén.
Kíváncsi vagyok, ha engem megállít egy rendőr akkor mit fog csinálni. Joga lesz elvenni egy autót ami nem is az enyém? No comment.
Zoli

Explorer 2011.05.26. 10:10:47

Leegyszerűsítitek a dolgot a "zsírosnyakú, kopasz X5" tulajokra. Persze, vannak ilyenek is. DE amíg csak ilyenek voltak, senkinek nem szúrt szemet. A legnagyobb baj az, hogy már mindenkinek ezen jár az esze, ha autót akar venni. MERT egy 30 millás autóra sem szereti senki megfizetni az 1,5, vagy 3 millás regadót, ami ezesetben 5-10%, de a 2 millás 6-8 éves autó után aztán eszébe sem jut 1,2 milliót a magyar rendszámra, mint extrára kifizetni (ez itt ugye 60%).
Egyébként már a magyar autókereskedő cégeknek is van olyan szolgáltatásuk, hogy szlovák rendszámmal kapod a kocsidat sokkal olcsóbban, vagy több extrával :-D
Na teccik látni, ez itten a bajság, ezért lett ez ilyen felkapott mostanában!!!

Meg, amiről szívesen megfeledkezünk, hogy miért nem megy a magyar használtautó piac, hát kéremszépen azért, mert szervizeletlen, vagy rosszul szervizelt, ne adj isten kér autóból hegesztett romokat lehet annyiért, vagy drágábban kapni, mint pl. Németországban egy hibátlan használtautót. Miért nem ezzel foglalkoznak a "tisztelt" autóértékesítő szövetséges okostojások?

Spiritmonger 2011.05.26. 10:13:15

konkrét példán szemléltetve a dolgot
az USA-ból rendelt zsír új 2012-es modellévű Nissan Maxima full extrával, szállítással, majd 300 lóerős 3,5 literes motorral 41000 USD, bent van egy európai kikötőben maximum 8 millió forintból
ha ezt külföldi cégen keresztül intézem magamnak, akár amerikai, akár liechtensteini, de akár luxemburgi rendszámmal, akkor a cég havi fenntartása kb 10000 forint, így ha az 5 éves használatot nézem, akkor kerekítve 8,5 millió forintért van egy zsír verdám, új, full extra, boldogság

ha ugyanezt az autót itthon akarom forgalomba helyezni, akkor a 8 milliós vételárra jön 20% vám, erre 25% ÁFA, erre 3,2 millió regadó, kerekítve kijön 15 millióra

lehet, hogy más milliomos, és az a hobbija, hogy 6,5-7 milliót potyára fizet, gyakorlatilag majdnem elkölti még egyszer az autó árát a semmire, de akinek nem ez a kedvenc időtöltése, és törvényesen meg tudja oldani, hogy külföldi rendszámot használ, azt ne nevezze senki adócsalónak

másfelől, mindig mindenki a "kisemberekkel" jön. hát egy faszt. a "kisember", ha gondolkodna életében először, ténylegesen dolgozna, és nem irigykedne a szomszéd sikerére, hanem az motiválná őt is, egyről a kettőre jutna, és hamarosan megértené, hogy élni a törvény adta jogokkal nem bűn, aki ilyet csinál, az nem rossz, gonosz burzsuj, hanem olyan valaki, aki jól tud dönteni

Waldorf Rolandó 2011.05.26. 10:15:57

szánalmas a tót rendszám, minél nagyobb az autó, amin fityeg, annál szánalmasabb

a-kis-herceg 2011.05.26. 10:15:58

@Spiritmonger: nem semmire fizetik a regadót... abból építik a zutakat, a vasutakat
(extraminőségben, legalábbis az áruk 10szeres...)

Spiritmonger 2011.05.26. 10:16:55

konkrét példán szemléltetve a dolgot
az USA-ból rendelt zsír új 2012-es modellévű Nissan Maxima full extrával, szállítással, majd 300 lóerős 3,5 literes motorral 41000 USD, bent van egy európai kikötőben maximum 8 millió forintból
ha ezt külföldi cégen keresztül intézem magamnak, akár amerikai, akár liechtensteini, de akár luxemburgi rendszámmal, akkor a cég havi fenntartása kb 10000 forint, így ha az 5 éves használatot nézem, akkor kerekítve 8,5 millió forintért van egy zsír verdám, új, full extra, boldogság

ha ugyanezt az autót itthon akarom forgalomba helyezni, akkor a 8 milliós vételárra jön 20% vám, erre 25% ÁFA, erre 3,2 millió regadó, kerekítve kijön 15 millióra

lehet, hogy más milliomos, és az a hobbija, hogy 6,5-7 milliót potyára fizet, gyakorlatilag majdnem elkölti még egyszer az autó árát a semmire, de akinek nem ez a kedvenc időtöltése, és törvényesen meg tudja oldani, hogy külföldi rendszámot használ, azt ne nevezze senki adócsalónak

másfelől, mindig mindenki a "kisemberekkel" jön. hát egy faszt. a "kisember", ha gondolkodna életében először, ténylegesen dolgozna, és nem irigykedne a szomszéd sikerére, hanem az motiválná őt is, egyről a kettőre jutna, és hamarosan megértené, hogy élni a törvény adta jogokkal nem bűn, aki ilyet csinál, az nem rossz, gonosz burzsuj, hanem olyan valaki, aki jól tud dönteni

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.05.26. 10:22:59

"a Fidesz-kormány is egy olyan törvényen dolgozik, ami az eddigiekkel szemben tök normálisnak tűnik, mert 1. komoly dologról szól, 2. végre nem a kisembert szívatják vele."
Az elmúlt két évben már a külföldi rendszámok több mint fele közép, illetve alsó-közép kategóriás autókra került fel. Nem lehet azt mondani, hogy ezek az emberek mind maffiózók és csak adócsalásból akarnak élni. Az biztos, hogy nincs még egy EU nemzet, ahol ennyiféle adót vetnek ki az autósokra. Ami számomra viszont a legvisszatetszőbb, hogy olyan törvényi szabályozást akarnak bevezetni, hogy aki az év végéig magyarra cseréli a rendszámát, annak csak a tényleges adóvonzat felét kell megfizetni. Ez aztán végképpen beteszi a kaput azoknál akik tisztességesen leadóztak mindent és lám ha csak kicsit ügyeskedünk akkor is megspórolhattuk volna a felét és még csak bajunk sem lett volna belőle. Egyébként a szlovákok már meg is találták az ellenszert, kint működő, nem magyar tulajdonolta cég nevére veszik az autót, majd tőlük papiron bérli a magyar állampolgár az autóját. Mivel a külföldi autóbérlést nem tilthatják az EU miatt ebbe már nem is tudnak majd belekötni.

Explorer 2011.05.26. 10:31:08

@Spiritmonger: Lájkolom :-DDD
@a-kis-herceg: ja bocs. Hát ez nem tűnt fel :-/

Exploiter 2011.05.26. 10:35:39

@Explorer:

Ennyi bazdmeg.
Vastagbőr, ezt most benéztétek, semmivel sem előremutatóbb ez, mint bármelyik másik faszság az utóbbi időből.

Retkes, retardált, agyhalott fasszopók ötletelése még mindig, ahogy megszoktuk.

hotelalfa 2011.05.26. 10:36:29

Sajnos ez a politika primitivseg nem ujkeletu. Buntetem, tiltom ahelyett hogy osztonoznek. Nem felporgetik a gazdasagot inkabb kipreselik az utolso cseppet is belole. Sajnos a penz oda vandorol ahol a legtobbet profital. Az allampolgar pedig ott vasarol ahol a penzeert a legtobbet kapja. Erdekes a "csoro" szlovak tesoknak megri ezt csinalni es lam mindenki jol jar. Az allam felporgette a gazdasagot a jot, sokat olcson elv alapjan es mindenki happy mert az atlag ember is tobbet jobbat kap a penzeert de az allam is jut bevetelhez. Ha itthon a penzemert az adok miatt mondjuk csak egy opel asztrat kapok de a szlovakoknal mondjuk ugyanazert a penzert A3-AST ES MEG ROKON IS LAKIK KINT BIZTOS AZ UTOBBIT VALASZTOM 1SZER ELUNK. Ez a KAPITALIZMUS. Azon kellene elgondolkodni, tisztelt Rogan ur, hogyan lehete a rendszert FELPORGETNI , OSZTONOZNI AZ ITTHON VASARLAST. mINDENKI SZERETI A LUXUST. cSAK OTT VESZIK MEG AHOL OLCSOBB. vEGEN MAJD A KULFOLDI LAJSTROMU REPULOGEPEKET ES HAJOKAT IS TILTANI FOGJAK? SOT A KULFOLDON VETT MOSOGEPEKET IS. aZ IS INGOSAG. eGGYET FOGJANAK MAR FEL VEGRE, VAGY NYISSAK KI A PARLAMENTBEN AZ ABLAKOT, HOGY LASSANAK A FUSSTOL 10 MILLIO TUDATOS VASARLOVAL ALLNAK SZEMBEN NEM TIZMILLIO BIRKAVAL. mINDENKI OTT VESZ AHOL OLCSO ES NEM OTT AHOL EGY PAR AMATOR POLITIKUS SZERETNE. JO LENNE HA A NAGY DUMAK HEJETT A GONDOLKODASMOD IS VALTOZNA. eN EZUTAN IS AZON A CSATORNAN FOGOK VASAROLNI HAOL A PENZEMERT A LEGTOBBET, LEGJOBBAT KAPOM. hA AZ MAGYARORSZAG AKKOR ITT HA AZ USA akkor ott , ha Slovakia, akkor meg ott. (Money talks bullshit walsks

1 db Magyarország 2011.05.26. 10:36:30

Semmi értelme ennek a törvénynek, már most is vannak papíron hosszútávú bérleti konstrukciók pl Németországból, bérelt autóval meg oda megyek ahova akarok.

Pl: nemetautovasarlas.hu/blog/kerdesek_valaszok.html

vomit 2011.05.26. 10:39:56

@a-kis-herceg: a bevetel celu adoztatas idejetmult dolog, jelentette ki 1946-ban a FED egyik igazgatoja
TAXES FOR REVENUE ARE OBSOLETE
home.hiwaay.net/~becraft/RUMLTAXES.html
az adok valojaban a tarsadalom szerkezetenek atalakitasat, es az adossagtorlesztes kepessegenek bizonyitasat szolgaljak. nem iskola, ut meg park epul belole.

hotelalfa 2011.05.26. 10:42:45

Az ilyen FIDESZ-Ropgan habzioszajjal komonistazo idiotak miatt telepulnek at a magyar cege is a kornyezo rszagokba. CSak ezek annyira paradicsom szemuek, hogy nem latjak. Mind azzal van elfoglalva, hogy a Fhurer vagyait kielegitse oralisan

Kismacska (BELLA) 2011.05.26. 10:47:03

Hülyeség. Ha lehetne, és nem kellene kifizetned az autód után egy millió forintot PLUSZ sarcként, drága posztíró, te se tennéd. Ha elkerülhetnéd, biztos elkerülnéd. Ez egy teljesen normális emberi tulajdonság és - szerintem - nem csak kopasz mercisek csinálják.

Nyilvánvaló, hogy egy nagy értékű autó után (pláne, ha céges), megcsinálják. Ha elszámolhatom odakinn, amit itt nem, akkor oda megyek. Mondjuk... nekem EVA-s cégem van, magyar rendszámú autóval járok, de ha nagyobbra lenne szükségem és költségelszámoláson lennék, biztos kihasználnám.

Kérdés, hogy ha ott be vagyok jelentve, akkor hogyan állapítják meg, hogy életvitelszerűen hol élek?! Jelenleg például ide Budapestre ideiglenes címre vagyok bejelentve, itt élek életvitelszerűen, de máshol van az állandó lakcímem. Ha Szlovákiában be lennék jelentve ideiglenesen, akkor hogy bizonyítom, hogy ott élek? Munkaszerződéssel? Ha vállalkozó vagyok, szabadúszó, akkor mivel? Lakbér igazolással? Mivel?

(Olyan aspektusokról meg nem is beszélek, hogy egy olyan kormánynak, amelyik lop, csal hazudik, nem fizetek adót, már nem is beszélek. Mondjuk én rendes tag vagyok, mindent befizetek, de csak mert nem vagyok adrenalinfüggő, és nagyon beválik az EVA. :)

ILYEN adókat kellene bevezetni, mint az EVA. Egyszerű, jó, nincs faxni, az ember befizeti, mert megspórol egy csomó nyűgöt. LEHET, hogy költségelszámolással kevesebb adót fizetnék, de ez kényelmesebb. :D)

Martian (törölt) 2011.05.26. 10:57:35

Ez egy segghülye jogszabály, remélhetőleg az EU elkaszálja... ha valaki fél évet itthon húz le, fél évet egy másik országban, akkor félévente irassa át a rendszámát??! vagy minden országban jelentkezzen be ideiglenesre? ezért találták ki az EU-t?

rókarudi 2011.05.26. 11:13:11

@Martian:
Egyetértek.
Ez egy baromság, nem jogszabálytervezet.
A további kérdéseim:
Hogyan bizonyítja valaki, hogy egy éven belül 30 napnál rövidebb ideig tartózkodott az autó Magyarországon?
Hogyan bizonyítja valaki, hogy életvitelszerűen hol él?
Hogyan bizonyítja be a másik fél ennek ellenkezőjét?

Szóval szerintem ez csak egy agymenés, semmi más.

gabesz7004 2011.05.26. 11:13:37

1. Lefoglalni minden "gyakran látott" külföldi rendszámos autó, különös tekintettel a szlovák rendszámos szatmári szilvásokra. Kifizettetni a jelenlegi terheket, aztán vihetik. Aki nem fizet 30 napon belül, búcsút inthet neki.
2. Drasztikusan csökkenteni a reg.adót.
3. Csökkenteni az üzemanyagok adóterhét. Nem igaz hogy nem lehet!

A kevesebb gyakran több!

Medgar 2011.05.26. 11:16:22

Szét kéne választani a problémát:

1. A bírságot, parkolási díjat stb... elkerülőket keményen meg kéne b@xni. De ez megint az állam bénasága, máshol működik.

2. A regisztrációs adó egy vicc simán el lehetne törölni:

www.parlament.hu/irom38/10554/adatok/fejezetek/42.pdf

2/3. ALCÍM: REGISZTRÁCIÓS ADÓ
A költségvetés 2010. évre tervezett regisztrációs adóbevétele 39,3 milliárd forint, mely
a GDP 0,1%-ának felel meg. 2010. évben a már eleve rendkívül alacsony bázishoz
képest nem számoltunk jelentősebb forgalomcsökkenéssel. A bázisévben ez idáig
tapasztalt csökkenési ütem vélhetően már az év utolsó hónapjaiban mérséklődik, amint
elérjük azokat a hónapokat, amelyeket a múlt év végén eszkalálódó gazdasági válság
már komolyabban érintett.
A bázisévben kibontakozó trendek alapján a korábbiakhoz képest a forgalomba
helyezett gépkocsik adókategóriák szerinti megoszlásának átrendeződésével
számolunk. A gazdasági válság a kisautókat érinti reletíve legkedvezőtlenebbül, így a
korábban legtöbb bevételt biztosító 2. adókategória (1101-1400 cm 3-es Otto-, illetve 1301-1500 cm3 -es Diesel motorral rendelkező gépkocsik) jelentősebb visszaszorulásával a 4. adókategóriába tartozó (1601-1800 cm3 -es Otto-, illetve 1801-2000 cm3 -es Diesel motorral felszerelt) gépjárművek hozhatják a legtöbb adóbevételt.

Vegyük hozzá, hogy ezek a kocsik itthon tankolnak, itthon javítják őket.

És a végén csendben megkérdezném, hogy a fenti 39,3 milliárdból mennyi lesz ha mindenki hazahozza a kocsiját, 40? vagy esetleg 41? Ennyiből egy km tisztességesen felújított vasút sem jön ki: vastagbor.blog.hu/2011/05/23/autopalyaepites_helyett_vasutfelujitas_a_tuti_biznisz.

el_loco 2011.05.26. 11:16:32

Gratulalok Velemenyvezer!Sikerult evvel a cikkeddel egy tipikus magyar mentalitasu, ha-megdoglott-a-tehen-akkor-dogoljon-a-szomszed-tehene-is tipusu cikket osszedobnod!Miert mondom ezt?Azert, mert az union belul mar reg el kellett volna torolni az ilyen megkoteseket, regisztracios adot stb.En kulfoldon dolgozom, magyar rendszamu kocsival egy olyan orszagban, ahol meg a magyarenal is nagyobb a regado.Gondolhatjatok, hogy nem rohanok lecserelni a magyar rendszamot...Ketszer fizetni az adot union belul?Raadasul ez az egy ado, amit nem lehet visszaigenyelni, ha megint ki kell fizetned egy masik orszagban!Amugy mi van az unios szabalyokkal?A cegek hataron atnyulo tevekenyseget nem lehet korlatozni!Meg akkor sem, ha eppen a regado meguszasara jott letre.Felreertes ne essek, de en sem szeretem a kopasz-kigyurt embereket latni nagyerteku kocsijaikban szlovak rendszammal latni furikazni, de aki nem dolgozik kulfoldon es nem erzi ezt a sajat boren az nem igazan eli at ennek a problemajat.A buntetesek behajtasanak nehezsegeirol meg annyit, hogy mar reg meg kellett volna oldania az EU-nak egy kozponti rendszerbol lehivhatova tenni a kulfoldi rendszamok tulajdonosainak az adatait es mar nem is fajna a dolog annyira.Erre is lattam mar peldat! ... na is mi van az ingazokkal!Melyik orszagban regisztraljak az autot?Ahol dolgoznak vagy ahol elnek?Amugy az EU hivatalos oldalan van egy cikk, amiben az all, hogy az EU el akarja toroltetni az osszes tagallamaval a gepjarmuvekre vonatkozo regadot vagy ehhez hasonlo adokat, illetmenyeket stb 2015-ig... Majd meglatjuk!

MissMarple 2011.05.26. 11:20:15

Mi van akkor, ha pont annyi időt töltök küllföldön, mint itthon? A határon váltsak autót? A határig külföldi rendszámos, ott az árut átpakolom a magyarba? De kérdem én ,akkor mi jogon fogom furikázni egy külföldi cég termékét a magyar rendszámos autómmal Magyarországon?????

bőrmók 2011.05.26. 11:22:47

@tildy:): "Tetszettek volna normalis korulmenyeket teremteni,a kutyanak nem jutna eszebe , hogy szlovakiaban vegyen autot. "
Ez nem igaz, hisz a cikk is említi, hogy Ausztriában is létezett ez a probléma.

Spiritmonger 2011.05.26. 11:24:19

@gabesz7004: Van-e olyan törvény, rendelet, vagy szabályozás, ami alapján korlátozni, lehet a külföldi autók magyarországi használatát?:

Azáltal, hogy Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz, és ratifikálta az alapszerződést, elfogadta annak alapelveit is, amelyek az alábbiak:

* Termékek szabad áramlása
* Szolgáltatások szabad áramlása
* Tőke szabad áramlása
* Munka szabad áramlása.

Ezek szerint minden csatlakozott államnak garantálnia kell a fenti alapelvek teljesülését. Márpedig a tartós bérleti (operatív lízing) szolgáltatás, a szolgáltatások tárgykörébe tartozik. A Magyar Állam pedig az Unió alapelveit korlátozó törvényt nem hozhat, tehát nem alkothat diszkriminatív törvényt sem a tartós bérleti (operatív lízing) szolgáltatás korlátozására. Ez biztosítja, hogy szolgáltatásunk a jövőben is elérhető lesz.

sunwind 2011.05.26. 11:27:09

@Picurigor: Pontosan erről van szó. Nem fog ez hosszú távon menni a srácoknak - akinek piacképes tudása van, beszél nyelve(ke)t, az szépen elballag majd ebből az országból. Dolgozik majd másutt, fizet értelmes mértékű adót máshol, amely adónak töredékét lopja el az ottani politikai- (és hozzájuk szorosan kapcsolódó gazdasági- - lásd mostani MOL felvásárlás adóforintokból) elit. Itt fognak maradni az állami, önkormányzati alkalmazottak, akiknek nincs piacképes tudásuk, a segélyezettek, állami pénzekből eltartottak, meg a politikusaink.

Osztán rájönnek, hogy sajna nincs már, aki befizessen az államkasszába, csak olyan van, aki kivesz belőle. A magyar ugar, meg a suttyó lakói.

Másik megoldás, hogy szép magas falakat kell húzni a határokra és bezárni mindenkit, aki pechjére ebbe a szép országba született. És akkor lehet mindenkinek szívni a vérét addig, amíg még mozog.

citrix 2011.05.26. 11:28:06

Az egész "szloválrenszámmizéria" elkerülhető lett volna,ha pontosan azonos mértékű adókkal terheljük a hazai gépjárműállományt mint északi szomszédaink.De nem,mi ebből fedezzük a 800.000 rokkantnyugdíjas havi ellátmányát,a máv-volán-bkv évi néhányszáz milliárdos dotációját,a túlköltekező önkormányzatok mankózását.Mer nehogy már élményfürdő nélkül maradjon a falu... Itt is felejtőssé kell tenni a regadót(amit áfa terhel!),a súlyadót le lehessen vonni az szja-ból,a benzin áfáját is vissza lehessen igényelni.A rokkantparkolást,ingyenutazást mint szocialista juttatást sajnos el kell felejteni,nincs ingyen semmi sem.Egy széles réteg berendezkedett az élősködő,semmiért se fizetek életmódra,ezt a szocialista kormányok messzemenően elősegítették,amit a gépjárműveket terhelő adókból finanszíroznak javarészt.Remélem ennek mihamarabb véget vetnek,máris nem éri meg szlovák rendszámmal bíbelődni.

ne most 2011.05.26. 11:34:48

Posztoló talán a kulák törvényeket és a kommunizmust is visszasirja. Pedig a kommunizmus még mindig erősen jelen van az elképesztően öntelt és erőszakos államhatalom formájában.

Lépes Elek 2011.05.26. 11:37:45

@tildy:): "kellett nekik, hogy itt dolgozol , vagy tanulsz"

Hat ettol pl. rosszul vagyok. Nem dolgozok es nem tanulok. Ertsd.: intezmenyszeruen, mielott lehulyeznek.

Van penzem, iranyitok egy vallalkozast, de nincs munkaviszonyom, meg csak jovedelmem sincs belole, ha kell, majd kiveszek valamennyit es akkor lesz. Ettol meg kulfoldon teszem mindezt. Teszek ra, nem megyek Magyarorszagra. Amugyis poros, meleg, mogorva hely. Majd kiutaztatom anyamekat repulovel, ha kell egy jo toltottkaposzta.

rókarudi 2011.05.26. 11:38:02

@Takony_fősámán: "Ez nem igaz, hisz a cikk is említi, hogy Ausztriában is létezett ez a probléma. "
Viszont rosszul említi. Nem számolták fel az osztrákok sem ezt a gondot. A mai napig sok osztrák használ német rendszámot. Nem a regadó miatt, hanem azért, mert Ausztriában agyrém forgalomba helyezni külföldön vásárolt használt autót.

Harley 2011.05.26. 11:42:50

@vén krampusz: Ezen már én is felháborodok , még hogy a szemétje elmegy dolgozni , ahelyett hogy segélyért állna sorba ? Na most ha a Isten a határmellékre telepitette akkor nem menjen el Ausztriába mert ott van munka ? Most egy kicsit összezavarodtam , az baj , ha valaki szeretné eltartani a családját , és ezért dolgozik , nem lop ,s nem segélyért folyamodik ? Akkor az a hős aki lusta , tehetségtelen , buta mert egy szaros német nyelvet sem volt képes megtanulni ? Ez kb. olyan mint amikor az irigy figyeli a kamionost hogy hogyan gyarapodik , mibül ( igen mibül ) tellik neki erre , nos ez a szakma nem kiván nagy szaktudást , csak némi szívós kitartást , hogy lehet az autópályán aludni hónapokig , évekig , enni a hazulról hozottat ( amig tart ) fürödni kanna alatt , stb . Tehát az irigyeknek javallom , ne sírjon menjen , várja a nemzetközi árufuvarozás , aztán dől a lé !

omboz 2011.05.26. 11:49:15

@nem_vagyok_azonos_velem: Én mélyen lenézem a külföldi rendszámot hordozókat. Nagyon jól ismerem ezt a fajta embertípust. Szolgáltató cégünk van, többek között ennek a fajtának is dolgozunk. Kerüljük őket, még közvetve sem szívesen foglalkozunk velük. Ami másnak jár, azt nagyon nem szeretik kifizetni, hacsak rá nem kényszeríted őket. Nem is teszik, ha nem "muszáj". Büszkék is erre... Üzleti "ötleteik" majd' minden esetben valaki-valami megkárosításával járnak. Totálisan elvtelenek és híján vannak minden emberi együttérzésnek. Semmi tartásuk, gerincük. Az anyjukat eladnák két fillérért.

Ha jön hozzánk egy ügyfél -akit egy másik ajánlott- és történetesen komáromi, vagy dunaszerdahelyi rendszáma van, hatalmas hátrányból indul. :(

Amit pedig a bérből élőkkel kapcsolatban sugallsz, gondold át még egyszer. Egyrészt nem minden bérből élő irigyel téged. Másrészt a munka tart meg mindannyiunkat. Ha lenézed aki végzi, akkor elveszel. Olvasd el: Wass Albert: Kard és Kasza című regényét. Vagy végy példát az izlandiaktól: ők tudják, hogy a föld tartja el őket. Még a városi embert is. Ezért aztán mindenki aggódik, ha a paraszt panaszkodik. Még a bankár is. Mert tudja, hogy előbb-utóbb neki is befellegzik, ha a társadalom tartópillérei megrogynak. Azok pedig nem a fejesek, mint te, vagy én...

Magasak az adók? Akkor álljunk össze és tegyünk róla, hogy ne legyenek azok. Ja, hogy ez nem egyszerű?! Tényleg nem az... Miért is?! Mert például valakik leszarják a többieket és elmennek külföldi rendszámot rakatni az autójukra...

Explorer 2011.05.26. 12:01:31

@omboz: hűha, ne Te aztán igazán nagyokos vagy. Gondolom sokat tanultál, meg az élet iskoláját is rendesen kijártad, meg ha lehet mindenért 3x annyit fizetsz.

Na pont az ilyeneket használja ki a fidesz.

Harley 2011.05.26. 12:03:27

Nos akkor regadó : a regadó írigy komcsik találmánya , mert minek a magyarnak ilyen nagy luxus , mármint , helyváltoztatást lehetővé tevő eszköz ( autó ) , ha meg már luxus akkor tüzzel vassal üldözendő . Abból lehet látni hogy mennyi komcsi van itt a döntéshozók között , amig ilyen törvények megmaradnak , ez a mentalitás él a mai napig is . Ugyanolyan örökölt mint a " maszek " gyülölete , leképeződött a kisvállalkozókra ugyanúgy , ma a vállalkozó egy szitokszó , senkinek nem jut eszébe arról a Sanyi bá' az ügyes suszter , sem Béla a vízvezeték szerelő , csak a boddzamanager ( nagyon tetszett ) illetve a kommunista aki ellopta ( persze törvényesen ) azaz privatizálta a helyi vállalatot , s most büszke hogy milyen tehetséges .By the way , tud valaki olyan most már nem kommunistázok , tehát olyan még a veres rendszerben ismert személyiséget , aki nyugaton lett milliomos , aki a tehetségével , munkájával , eszével . Nos én ilyent nem ismerek .
Regadó , a bürokrácia amiből azért ismerjük el igen csak jól állunk , megint nekiveselkedik bebizonyitandó , hogy igen is szükség van rá , hogy csapást mérjen , arra az állampolgárra aki a kisebbik ellenállás felé mozdul . Isten őrizz hogy átgondolnák , hogy ez miből is alakult így , mert akkor esetleg valamely felsőbb hatalom , esetleg rájön , hogy az vízfej ezt aztán ku..ra elb..szta , és kirugja a p...ba . Nem a vízfej most dühödten igyekszik lesujtani , mert mit is tudna mást ( mert az alkotáshoz ész kell meg tehetség ) , és nem törődik azzal hogy csak kárt csinál .
Rogán Tóni , mi lenne ha inkább hasznosan áttekintenéd , nem lenne jobb eltörölni ezt az gyülöletes adót , mert több kárt teszel mint hasznot .S még talán azt hinné a szavazó , hogy egyszer az ő javát is nézitek .

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.26. 12:05:09

No látom, tegnap estére Index-címlap lett.
Kedves szövegértés, sok szitok. Magyarország, én így szeretlek!
De örülök, hogy jó kis vitapost lett ;)

gabesz7004 2011.05.26. 12:10:03

@Spiritmonger: Egyetértek veled teljesen, de láthatólag ez nem zavarja a mindenkori magyar (?) kormányt! Ezért gondoltam a tüneti kezeléseket.

Martian (törölt) 2011.05.26. 12:44:30

@omboz: a jogszabállyal kapcsolatban nem az "ügyeskedők elítélése" a gáz, hanem hogy sztálinista szemléletű életviteli kontrollon keresztül közelítik meg a kérdést... az összes körülménytől függetlenül potenciális bűnözőként kezelik, aki "az előírtnál többet tartózkodik" Magyarországon külföldi rendszámmal.

"Magasak az adók? Akkor álljunk össze és tegyünk róla, hogy ne legyenek azok."

Ennek előfeltétele, hogy bárki az összes tétellel bezáróan megismerhesse és kritizálhassa az állami költségvetés szerkezetét, jövőbeli kötelezettségeit, stb. mert az nem megy, hogy az állam bácsi egyik kezével siránkozva rángassa ki a zsebekből az utolsó filléreket, a másikkal meg szórja a pénzt.
A munka világának szemszögéből éppen az adó- és pénz/bank/ügyek átláthatatlan szövedékei jelentik az igazi morális fertőt... ehhez képest a kisstílű ügyeskedők már csak melléktermékei ennek a rendszernek.

Berkar 2011.05.26. 13:01:47

Nem ertem aki kritizalja a kulfoldi rendszamot, akkor az menjen mindig a dragabb helyre vasarolni, vegye mindenbol a legdragabbat, azoknak a termekeknek ugyis nagyobb az adoja, nagyobb az afatartalom, stb... A problema azzal a par emberrel van aki tilosban all,nem vesz matricat!! En is Nemetbol berlem a kocsit, mert kenyelmes, lejar a berlet visszaadom a kulcsot es hello, hozok egy masikat! A berlessel kivancsi vagyok mi bajuk lehet majd, ugyanis en sehol nem szerepelek, csak egy nemet meghatalmazas van hogy vezethetem a kocsit...

lófarock 2011.05.26. 13:02:36

"itt élned halnod kell!"
Ez jár nekünk " MAGYAROKNAK"

Martian (törölt) 2011.05.26. 13:44:00

@lófarock: egyébként amióta a "jogállam" intézményét létrehozták, a bürokraták a világ bármely táján előszeretettel hoznak ilyen köcsög törvényeket (nem azért, mert az "ügyeskedők ellen", hanem mert a "fűnyíróelvet" használva!)... csak tőlünk nyugatabbra pár helyen bizonyos civil szervezetek ilyenkor erőteljesen rájuk másznak.

Szabványok 2011.05.26. 13:44:13

@chipanddale74: Sajnos(??) én is azok közé tartozom, akik nemrégiben volt szerencséjük autót venni és irdatlan mennyiségű pénzt fizettem be az államkasszába. Hülyének, de becsületesnek éreztem magam és nyugodtan aludtam.
Ezek után jön egy fél év, amikor szlovák rendszámra véve az autót fél év múlva féláron megbánhatom bűnömet? Eltörlik a regadót, enyhítenek az egyéb szabályokon, de csak 2011-től?
Mivel regadóhiány miatt olcsóbb lesz az új autó, az én drága pénzen vett autóm használt értéke egyik napról a másikra rengeteget zuhan.

Legmélyebb tisztelettel kérdezem nem lehetne visszamenőleges jogalkotást alkalmazni? (Kedvezőbbre lehet változtatni utólag is!)
Most a visszamenőleges jogalkotással pozitívan jutalmaznák azokat a becsületes (gyáva, hülye, ügyetlen) embereket, akik az elmúlt pár évben milliókat fizettek be. Ha elkölthettünk 500Mrd-ot a magas keresetűeknek kedvező szja-ra, ha elkölthettünk 500Mrd-ot MOL részvényvásárlásra, akkor miért nem költhetünk el pár 100Mrd-ot az elmúlt 5 évben vásárolt autók után befizetett regadó visszafizetésére? Miért büntessük azokat, akik 2010-ben vásároltak autót és nem 2012-ben?

dezoli 2011.05.26. 13:53:31

@omboz: Ezt a primitív általánosítást! Sokszor nem álltál sorba mikor az észt osztották az tuti.
Honnan veszed a bátorságot, hogy ehhez. Kíváncsi lennék, hogy mi az amit szolgáltatsz, hogy még így is van ügyfeled.
Csak hogy tudd én évente befizetek kb 4-5 millió adót, mert ami jár az jár, de nézzük is már meg, hogy mit kapok érte cserébe???
1. Járok a kiváló magyar utakon amit nem az én adómból, hanem az üzemanyag jövedéki adójából kellene megcsinálniuk...
2. Parkolok külön pénzért azokon a helyeken ami elméletileg önkormányzati tulajdon mégsem képesek tisztán tartani.
3. Ha elmegyek egy orvoshoz jattolnom kell, hogy foglalkozzon velem.
4. Teljesen ugyanazt a szolgáltatást kapom minden térem mint az aki feketén dolgozik és nem fizet maga után semmit...
5. A gyerekemet bölcsibe vagy oviba akarom járatni akkor közlik, hogy már csak az alapítványiba lehet, mert nincs hely az államiba. havi 60 ezerért...
Ezekután légyszíves mond meg nekem, hogy nekem miért kellene még milliókat befizetnem regadó címen, ha teljesen törvényes és legális módon ezt el tudom hagyni.
A gerincteleségről, meg a többi f*szságról csak annyit, hogy gondolkozz mielőtt bárkiről bármit leírsz! Ha legalizálnák a szlovák rendszámot szerintem te lennél az első aki sorban állna érte. Akkor meg te is gerinctelen p*cs vagy nem...?
Zoli

Béla Bácsi 2011.05.26. 14:13:32

@Spiritmonger: "lehet, hogy más milliomos, és az a hobbija, hogy 6,5-7 milliót potyára fizet, gyakorlatilag majdnem elkölti még egyszer az autó árát a semmire,"
Mi az, hogy semmire? Miféle hozzáállás ez?
Hát a lézerjani Hódmezővésérhely lúzerei és az egész ország lúzerei által "bérelt" "biztonságos" S8-asa neked kutya? Csak nem ő kéne, hogy fizessen érte?! Mikor szemmel láthatóan ő már "valaki" lett? Tud mutatni valamit?
(Csak úgy viccből: kérdezze már meg egy riporter ezt az "életművészt" eccer, hogy milyen zseniális, közhasznú pályáról (híres sebész orvos, föltaláló mérnök, egyetemi kutató tanár, "világhírű marxista filozófus", stb...) térítette el őt az aktuálpolitika, hogy így még az eddiginél is jobban SZOLGÁLHASSA nemzete érdekeit és jólétét?! Mer' -hogy magam folytassam- Janikánk biza egyik sem volt sohasem! Janikánk sohase vesztegette az idejét esztergályozással, mások szőrös seggének a beoltogatásával, cigánytelepen biciklizgetéssel! Janikánk egyből valaki lett! Éles szemmel és nyelvvel kinézi a fölötte álló nyalandókat és közben izmos, kisportolt lábaival erélyesen rugdossa az alatta levőket: Janikánk valaki: karrierpolitikus lett! Meg is lett a látszatja: Janikánk nem kell, hogy a "kigyúrt, kopasz" kategóriába tömörülve "csalja az adót", Janikám törvényesen fizetteti/te ki azt a csekély nyóccázezret a vásárhelyi teszkóspénztárosokkal és magyarországi "tót rendszámmal sumákoló" polgártársaikkal. És most aggódnak, hogy nem lesz elég "bevétel" a huncutkodó alattvalóktól, hogy "legális", "valamire vitt" életstílusukat fenntarthassák, amellett, hogy szeretett "szavazóbázisukról" is gondoskodnak maradéktalanul egy kis új segílykével, alanyi jogon járó lakáskával -természetesen munkábállás komoly fontolgatása esetén)

omboz 2011.05.26. 14:35:33

@dezoli:

Látom felkaptad a vizet, még gondolkodni (és összefüggő mondatot írni) is elfelejtettél. A fajtádnál -amit jellemeztem- van még egy sokkal ocsmányabb: amelyik bort iszik és vizet prédikál. Van olyan, aki azt mondja amit én és azt csinálja, amit Te. Úgy hívják, hogy Bayer Zsolt. Tót rendszámmal rohangálni most legális. Csak egy túloldali könyvelő kell hozzá, aki csinál egy céget. Ennyi. Nekem is lehetne, ha le akarnám hányni magam. Nem akarom.

1-2 Bármelyik autós megfizeti ezeket, gondolkozz, Agyas...
3. Gondolj bele Sügér, hogy a csórónak is jattolnia kell! Neki sokkal nehezebb, nem?! Ha nem teszi, kap egy időpontot 2015-re. (miért égeted magad, hogy ilyeneket írsz?!)
4. Ha vállalkozó vagy, nem vagy feltétlen jobb mint bármelyik feketén dolgozó, max. ügyesebb... Az pedig kizárt, hogy felsővezető légy egy multinál -és így sokat adózz- (mint a húgom pl.), mert -sajnálom de így van- azok nem ilyen tufák, mint Te :(
5. A szegényeket is utoléri az, amit az ötös pontban írtál. Államiban nem fizettetnek veled 60 ezer forintot, ne vetíts. Az én gyerekeim is oda járnak. Max. gyümit kell vinni havi 2x, ceruzát másik hónapban és összedobni pár dologra, pl. gyereknapi-karácsonyi csoportjáték. Ez közel sem 60e.

Amiket írsz, arról süt a közösségben gondolkodás hiánya. Vállaltad, ilyen ember vagy. Nem baj, ne bánkódj -sajnos- sokan vagytok :(

Martian (törölt) 2011.05.26. 16:01:35

@omboz: ha már közösségről beszélünk, egy egészséges nemzettestnek rég ki kellett volna vetnie magából azokat a kormányokat, vezetőket, akik - a hűbéres gazda szellemiségével - az autóvásárlást kiszipolyozandó bevételi forrásnak tekintik.

fokabacsi 2011.05.26. 16:22:07

@Béla Bácsi: ""Janikám törvényesen fizetteti/te ki azt a csekély nyóccázezret a vásárhelyi teszkóspénztárosokkal és magyarországi "tót rendszámmal sumákoló" polgártársaikkal. És most aggódnak, hogy nem lesz elég "bevétel" a huncutkodó alattvalóktól, hogy "legális", "valamire vitt" életstílusukat fenntarthassák, amellett, hogy szeretett "szavazóbázisukról" is gondoskodnak maradéktalanul egy kis új segílykével, alanyi jogon járó lakáskával -természetesen munkábállás komoly fontolgatása esetén) ""
Megint igazad van!
És ezek a kullancsok mondják meg, hogy mi legyen! Mi meg fizetjük, mert "Lézerjani megmondta"! Retkesék mikor lesznek elővéve a dologtalanságuk miatt? Ők mikor fognak adózni? Vagy az nem érdekes?!

Béla Bácsi 2011.05.26. 20:39:13

@fokabacsi: Dehogyisnem! A jelek szerint a bodzázásból is össze lehet kapirgálni egy "ötös béemvét", meg a trafóréz és a sínvas se fizethet olyan rosszul! (Igaz, korábbi bölcs vezérünk, Furcsány Feri megpróbálta a kurvákat áfás számlázásra rávenni, de rövid idő után ez az akció elhalt.) Az APEH is fontosabbnak látta, ha felbérelt egyetemista suhancokkal "buktatta le" sorban a "zsíros maszekokat", ha azok nem adtak egy doboz gyufáról áfás számlát vagy ha őstermelők előre megfontolt szándékkal nem ragasztották be az adóbélyeget a kiskönyvbe baráti, családi kalálaka munka esetén.
Engem nagyon zavar ez a negatív diszkrimináció az autóval közlekedni vágyó emberek ellen. Még mindig úgy kezelik az autósokat, mint az ötvenes években a kulákokat: velük szemben minden törvénysértés "jogos", hiszen ők a bűnös osztály.

Joe.UK 2011.05.26. 22:33:02

"Roskadófélben van a ház,
Hámlik le a vakolat,
S a szél egy darab födéllel
Már tudj’ isten hol szalad;
Javítsuk ki, mert maholnap
Pallásról néz be az ég...
Közbevágott Pató Pál úr:
„Ej, ráérünk arra még!”

Puszta a kert, e helyett a
Szántóföld szépen virít,
Termi bõven a pipacsnak
Mindenféle nemeit.
Mit henyél az a sok béres?
Mit henyélnek az ekék?...
Közbevágott Pató Pál úr:
„Ej, ráérünk arra még!” "

Ezen sorok megirasa ota vajon valtozott valami? Es mindenki csak butan nez amikor azt mondom hogy nem 40 evvel vagyunk a "nyugat" mogott lemaradva hanem 150-el... Minimum.

fokabacsi 2011.05.27. 10:12:48

@Joe.UK: Itt a "Magyar ugaron?!" Mi változott itt ADY írta sorok óta?! Semmi! Kellene megint egy Horthy!

Zigi 2011.05.27. 10:15:51

Hehe, a mocskos vállalkozók meg a kopasz mercisek, igen:

kuruc.info/r/26/79679/

zsoci 2011.05.27. 10:34:36

Baromira el vagy tájolva !
Semmi illegális nincs abban, hogy az EU-n belül valaki egy másik állam rendszámával felszerelet autóval jár, csak éppen bántja a állami rablók szemét, hogy valakinek jobb .

Az a szemétség, hogy magyaroszágon minden sokkal drágább, mint máshol. A regadó is egy a vám megszüntekor kitalált pótsarc. Egyetlen elfogadható értéke van =0 ! A többi sima lehúzás.

És ezek az adók pont a kisembert húzzák le !

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.05.28. 10:06:04

ez nem tiszta sor. ezzel, hogy a cég vagyonának honosságát a cégvezető állandó lakhelye szerint akarja megállapítani sérelmet szenved több eus rendelkezés. ez baromság.
egyébként is ki lehet kerülni, még ezt is. első megközelítésben lízing.
másrészt:
eu szabad piac = megvásárolhatod az árut vám nélkül.
az autó esetében a regadó (mértékét tekintve) a kiesett vámbevételt pótolja.

a megvásárolt terméket használhatod, autó esetén csak ha ha forgalomba helyezed. ennek az eljárási szabályait az állam saját maga szabja meg.
a gond csak az vele, hogy ében (risztrációs - adó) már benne van az ellentmondás.
ha regisztrációs, akkor díj, ami az eljárás költségeit kellene, hogy fedezze.

ha adó, akkor akkor egyértelműen olyan versenykorlátozás, amely más országokban termelt, vagy onnan vásárolt áru forgalmát negatívan befolyásolja.

úgy tudom, már futott köröket a téma az eu bíróságon és elbukott a kifogás. valaki nem tudja, hol lehet róla olvasni?

Axum 2011.05.28. 20:14:48

Forditott bizonyitási kényszerről mindig az jut az eszembe, hogy kellene egy törvény, miszerint aki nem tudja bizonyitani, hogy adózott pénzből vette az ingatlanát, mondjuk 50 évre visszamenőleg, annak az ingatlanját államositják. :)

vomit 2011.05.28. 20:48:23

@vero: pontosan, hogy nem bukott el a birosagon, es hasznalt autokra terhelt elso masfel evi befizetesekbol vissza kellett adni.
curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2009-02/cp060085hu.pdf
>A Bíróság C-290/05. és C-333/05. sz. egyesített ügyekben hozott ítélete
a lenyeg nagybetuvel rogton az elejen
...ELLENTÉTES A KÖZÖSSÉGI JOGGAL, AMENNYIBEN AZ MAGASABB ÖSSZEGBEN TERHELI A BEHOZOTT HASZNÁLT SZEMÉLYGÉPKOCSIKAT, MINT A MAGYARORSZÁGON MÁR NYILVÁNTARTÁSBA VETT HASONLÓ HASZNÁLT SZEMÉLYGÉPKOCSIKAT

az uj autokra akkora adot vethetnek, hogy belereccsen. azzal nem lehet mit tenni.
amibe bele lehet kotni (es ami ma is szarul es tuladoztatva van) az a hasznalt autok adoja. veres janos szep oroksegekent az allam ugy szamol most, hogy minden auto ara 5,5 eves koraban felezodik meg. valojaban ez nem ritkan az elso ket ev utan eljon, eleg a hasznaltauto.hu-t turkalni. vagy ranezni, ahogy a biztositok avultatnak.

az allam szamitasi modja oda vezet, hogy az autok araban elmeletileg bennefoglalt osszeg nem zsugorodik olyan gyorsan, mint az igazi belfoldi vetelar. az avulasi tablazat nem eletszeru. ez okozza, hogy nem eri meg behozni, illetve nincsenek tekintettel arra, hogy felmillios belfoldi arba nem fer bele a masfelmilliora "zsugorodott" avult adoosszeg. tudok ilyen peldat mondani. pedig az a vamosok szerint belefer, es errol papirt is csinalnak neked.

ezert van mind a mai napig jogsertes. uj eljarast kellene inditani, mert a 2005 oktoberibol ezek a simabeszeduek kidumaltak magukat.
regado.blog.hu/2009/10/31/akkor_tehat_mi_is_a_regado

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.05.29. 14:18:06

@vomit: köszi. már rég kerestem. régebben volt mint gondoltam.
akkor nosza. az autóklub jogásza - Kovács Kázmér - emlékszem exponálta magát akkor az ügyben. azóta hallgatás.

lófarock 2011.05.29. 19:26:35

@Explorer: Erre találták ki az indirect bizonyítást és b@szakodhatsz velük és meg bírságolnak vélelem alapján! Velem már megtették, két éve sz@rakodok velük és csak a pénzem fogy!
Redőrállamot kaptunk és nincs ártatlanság vélelme, "nekünk magunkfajtának"!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.05.30. 06:09:13

@vomit: ah, most látom, hogy te regadó specialista vagy!

sada67 2011.06.09. 20:01:59

A "vezetés" szemét csípi csak az egész, és megint egy kreált probléma, amit kiraknak az embereknek, hagy csámcsogjanak!!!!!!!!! Igen is aki megteheti vegyen ott árut (jelen esetben autót) ahol akar. Lehet venni házat is, csak az nem jön haza :)))) Szóval ha Rogán Urat idegesíti a belvárosban a külföldi rendszámú autók szabálytalan parkolása, vagy a gyorshajtás, ne ilyen sületlenséget találjon ki, hogy tilos magyar embernek külföldi autót vezetni. Ez valahogy emlékeztet a Kádár rendszerre, pedig az egész politikai elitt ezt utálja és hangoztatja, hogy elege van belőle. Inkább a nemzetközi jogot kellene erősíteni, vagyis a külföldi rendszámú szabálysértést elkövető autóst az adott ország hatósága büntesse meg. Ja ehhez gondolkodni, jogszabályt alkotni és más országokkal kell tárgyalni, na ehhez nincs kedvük. egyszerűbb gondolom, ha hétfőn valaki bejelenti, hogy van egy ötlete " a kabaré házban". Kedden megtárgyalja a kétharmad, szerdán már meg is szavazza és törvény is!!!!!!!!!!!

talán111 2011.06.14. 22:37:23

Azt javaslom, számoljunk..! De előtte pár szót magamról: Én is ilyen renitens, adókerülő burzsuj söpredék vagyok, ellenben a post-íróval, aki helyettem is befizeti az adót, amiből az én lányom is ingyen iskolába járhat.
Nos, az én cégem két ilyen autót bérel Németországból már 4 éve. Mindkettő terepjáró és csak és kizárólag rokkant parkolóban parkolok, persze csak ha van ott hely. Viccet félre téve.. nem vagyok kopasz és kigyúrt, nem parkolok szabálytalanul, és (valószínűleg) egy kicsivel több adót fizetek be az államkasszába, mint amennyit igen tisztelt post-író valaha keresni fog.
Tehát a számok: Amikor bérelsz két ilyen felső kategóriás autót, az első bérleti számlád úgy 25-30 ezer euró/autó. Tehát a kettő úgy 50.000! Ezt az összeget Áfa terheli, amit bizony nem kint kell megfizetni, hanem itthon. Ezt az áfát nem lehet visszaigényelni, tehát befizettem az államnak kb 3.300.000 Ft adót. E mellett az autónak van egy éves biztosítási díja, ami kb 3000 euró per autó per év, tehát ezután is befizetek úgy 400.000 Ft adót a magyar államnak úgy, hogy az én felfogásom szerint nem tett érte az égvilágon semmit. Az autók havi bérleti díja 2000 körül van. Természetesen ez is áfa köteles. Havi 130.000 Forintot jelent ez nekem és még ott van a luxusautó adó, ami kocsinként 15000(Ft). Tehát akkor nézzük, mit jelent ez egy 36 havi futamidőre kivetítve! Az első szám, az marad 3300000. A második 400 x 3, az 1200000. A havi díj áfája pedig 130x 36, az 4680000 Ft. Összesen (és most kapaszkodj meg!) 9.180.000.- FT VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ ÁFA!!! Erre még jön a luxusautó adó, ami csak hab a tortán 1080000Ft, Tehát az az adóelkerülő suttyó paraszt, aki Veled ellentétben nem fizet adót, az 10.260.000 Ft-ot fizet három év alatt. Hozzá teszem, mi nem három évben gondolkodtunk, hanem sokkal többen. De ha ez nem kell az államnak és üldözni fog, hidd el, találunk megoldást és befizetjük ugyanezt a pénzt ott, ahol nem üldöznek ezért, hanem esetleg megköszönik nekünk.

elektromotor 2011.06.15. 08:29:07

@Béla Bácsi:" Furcsány Feri megpróbálta a kurvákat áfás számlázásra rávenni," Ezen nem is csodálkozom! Az az ember elmebeteg! Aki ebbe belegondol, magától is rájön!
A gond az, hogy a többiek sem különbek!

Béla Bácsi 2011.06.15. 12:36:49

@elektromotor: Hej! "A pénznek nincs szaga!" ("Pekuliáris szubjektumok" kedvéért: "Pecunia non olet." Hogy ne legyünk [annyira!] bugris magyarok!)

elektromotor 2011.06.15. 20:28:30

@Béla Bácsi: Lehet a Furcsány és t.sai még a gyertyát is tartanák, csak hogy bevétel legyen! Pedig én tudnám javasolni nekik mit vegyenek be! De csak addig ameddig megkrétázom, nehogy túl mohók legyenek!

Béla Bácsi 2011.06.15. 20:47:12

@elektromotor: A fölajánlásoddal nem tudok mit kezdeni, talán valamilyen csatornán értesítsd őket róla, hátha rámozdulnak! :))
Feri kománk és t.sai (hál istennek!) nem igazán vesznek már részt a politika döntéshozó szakaszában (az MSZP és az LMP gyakorlatilag egy automatikus ellenzékké nőt ki a Fidesszel szemben, ahol az örökös ellentmondáson túl, folyamatos cigány- és demokráciavédelemmel töltik az egymással történő konstans marakodások szüneteit.) Feri kománk számára per pillanat nem hiszem, hogy égető problémát jelente a magyar államkincstár egyenlege, annál is inkább, mert a jelek szerint Viktorék se nagyon piszkálják érte. Csak úgy szóban, néha napján vasárnap...
De mindazonáltal (nem teljesen meglepő) javaslatod számukra gazdagítja a magyar politikai megnyilvánulások kultúrájának színvonalát, és egyéb praktikus szempontok figyelembe vételével talán megfontolás tárgyává teszik! :))

szarkafarka 2012.06.02. 17:42:03

”Önkéntesek fogják segíteni a lembergi (lvivi) rendőrök munkáját. A mintegy 60 egyetemista önkéntes feladata a külföldiekkel való kommunkiáció lesz. Többségük az utcán fog segíteni, néhányan a hivatalokban lesznek.
A rendőrök emellett szótárgépeket is kaptak, hogy a nyelvtudás hiánya ne hátráltassa a meccsek gondtalan lebonylítását és a városba érkező szurkolók eligazításást.”

Vagyis ez az okmanyforditasmegkövetelesi jatek nem mas mint egy kib@szas es betartas az autosokkal szemben...Lam meg lehetne oldani a kulföldi papir megerteset ha akarnak, de az a baj hogy meg sem probaljak, hadd szivjon a barom...A fejekben kene rendet teremteni hogy ne b@szogassak azokat akik egy kis költöpenzt akarnanak hozni az orszagba, inkabb idecsalogatni es nem elriasztani öket ilyen mondvacsinalt baromsagokkal...

süti beállítások módosítása