Skip to content


       Szűrés lista

Lobbi, Lázár, kétszer

1, Dohányadó

Az emlékezetes dohányadó-majdnememelés után nyilatkozta kedvenc alkotmánybírónk, hogy "A dohánylobbi erősebb volt.".

A később természetesen többször tagadott mondat a törlést javasló "anonim" módosítóval együtt örökre a memóriánkba égett, mint az abszurdisztáni parlament munkájának gyönyörű metaforáiként.

És még nincs vége.

Kiderült, hogy az eredeti törvényjavaslathoz június 15-én megérkezett Hörcsik Richárd képviselő módosító javaslata, mely a jövőre tervezett két adóemelési lépcsőt jelentősen csökkentette volna.. A külügyekkel foglalkozó lelkész képviselő sem adó-, sem egészségügyi kérdésekben nem mutatott korábban semmiféle aktivitást, viszont ő Sátoraljaújhely egyéni képviselője. Itt működik a Continental Dohányipari Zrt. gyára.

Június 20-i felszólalásában Hörcsik úgy fogalmazott, bár egyetért a fogyasztási dohány adómértékének növelésével, attól tart, a feketepiac előretöréséhez vezetne a jelentős mértékű emelés. Az alacsony keresetűekért való aggódás mellett kiemelte a hazai gyártók érdekeit is.


"Információim szerint a magyar fogyasztásidohány-piacon hat cég osztozik. A piac 60 százalékát valóban a multicégek uralják, de ezekből a legnagyobb piaci részesedéssel, 40 százalékkal bíró Imperial Tobacco, hasonlóan a hazai gyártókhoz – például a Continental Sátoraljaújhely 17-18 százalék – a kiegyensúlyozott adóemelést támogatja (…) Mindemellett az sem elhanyagolható, hogy az 500 főt foglalkoztató hazai Continental Dohányipari Csoport léte foroghat kockán a fogyasztási dohányok magyarországi eladásának esetleges ellehetetlenítésével."

 

Hörcsik nem titkolta: választókerületi képviselőként a helyi cégekkel, így a Continentallal is többször egyeztetett, hiszen ez feladata is. A Continentaltól kapott számításokat is arra vonatkozóan, szerintük milyen hatása lenne az adóemelésnek.

Bár a Continental gyára Sátoraljaújhelyen van, az anyacég, a termeléstől a forgalmazásig a dohányipar teljes vertikumát lefedő csoport központja és a tulajdonosok Hódmezővásárhelyhez és Szegedhez kötődnek. Kérdésünkre Hörcsik képviselő nem cáfolta, hogy a módosítása bírta a hódmezővásárhelyi frakcióvezető, Lázár János támogatását, "aki egyéni képviselőként nyilván szintén egyeztet választókerülete cégeivel".

Idén április 28-án Hódmezővásárhelyen ünnepelte 15 éves fennállását a Continental Dohányipari Csoport, a vendégeket videoüzenetben köszöntötte a város polgármestere, a Fidesz országgyűlési frakciójának vezetője. Lázár János először megköszönte a Continental alapítóinak munkáját, majd a város és a kormány támogatásáról biztosította a cégcsoportot.

"A magyar cég vásárhelyi vezetőit személyesen ismerem, ahogy egyébként a dohánymultik hazai vezetőit is. A dohánylobbi a világon mindenütt erős, de mi nem szívesen engednénk sem hazai cégek, sem multik érdekeinek." – mondta az Indexnek Lázár János.

A frakcióvezető szerint az egész kérdés lényegesen összetettebb, figyelembe kell venni munkahelyvédelmi szempontokat is (jókor jut eszükbe!), de a frakciónak számos egyéb javaslata van, például a dohánytermékek forgalmazásával is: felmerült ötletként, hogy korlátozzák az áruházakat, és kizárólag trafikokban engedélyezzék a cigarettaárusítást.

A Continentalban felügyelőbizottsági tag egyébként Dancsó József fideszes képviselő, aki a Hírszerző kérdésére, miszerint olyan módosítóról szavazott, amely azt a céget is érinti, ahol ő felügyelőbizottsági tag - azt mondta, "gyakorlatilag az a feladata az egyéni képviselőnek, hogy lobbizzon".


"Hörcsik úr a körzetéért dolgozik, ebben az értelemben akkor én is lobbizom azért, hogy Orosházára több beruházás érkezzen." – mondta.
"Ha valódi lobbiérdek működött volna, akkor adócsökkentésről lett volna szó. Nem lobbiztam sem a cég mellett, sem ellene, nincs érdekeltségem a Continental Dohányipari Zrt-ben, tíz éve felügyelőbizottsági tag vagyok. Elfogadtam Hörcsik úr érvelését, azaz, hogy ne erősödjön a feketepiac." – magyarázta Dancsó, miért szavazta meg a költségvetési bizottsági ülésen frakciótársa javaslatát.

 

A Hírszerző Dancsó Józseffel kapcsolatos kérdéseire Lázár János Fidesz frakcióvezető azt mondta, "könnyen elképzelhető", hogy frakciótársa felügyelőbizottsági tagként is dolgozik. "A törvény egyértelműen szabályozza az összeférhetetlenséget, lehet, hogy dolgozik felügyelőbizottsági tagként is, de nem vagyok ezzel pontosan tisztában. Az azonban biztos, semmilyen kapcsolat nem fogja megakadályozni azt, hogy keményen meg legyenek adóztatva a dohányipari termékek" - mondta a frakcióvezető.

Balsai dohánylobbit emlegető bejegyzésére reagálva Lázár azt mondta, az nem volt erősebb, ugyanis "keményen meg lesznek adóztatva". A visszavonással kapcsolatban a frakcióvezető elmondta, a minisztérium ötlete volt a tervezet lefújása. "Nincs ebben semmi titok. Miután a tárca látta, hogy több vitás pont is van, úgy vélekedett, gondoljuk újra a szabályozást" - mondta a frakcióvezető.

2, Hamburgeradó

Hipp-hopp átalakult chips- és csokiadóvá, de megígérte a frakcióvezető úr, hogy a gyorséttermeket majd egy külön rendelkezésben szabályozzák meg. Mivel Lázár János egy szavahihető ember, ez természetesen így is lesz.

Csak egy csöpp eltérés van a mostani és a kezdeti fellángolás szülte tervek között.

Egy egészen picike.

Csupán egy szó...

"A hamburgeresek szoktak örülni, hogy megúszták" – ezzel a mondattal vezette be hétfőn Lázár János, újabb ötletét. A Fidesz frakcióvezetője ugyanis akkor azt mondta, még a héten az Országgyűlés elé terjeszti a gyorséttermi hálózatok élelmiszer-kereskedésére, valamint étel-előállítási és -árusítási körülményeire vonatkozó javaslatát.

A Fidesz frakcióvezetője kedden találkozott a gyorséttermi láncok képviselőivel.

Lázár János a Hírszerzőnek azt mondta, rövidesen beterjeszti törvényjavaslatát, amelyet várhatóan szeptemberben tárgyal a parlament.
"A javaslatnak nem lesz hatása a költségvetésre, nem lesz adóvonzata."

Címkék: gazdaság fidesz pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr693065791

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Génmódosított hisztéria 2011.07.15. 09:49:44

A napokban rengeteg híradás számolt be arról, hogy génmódosított vetőmag használata miatt, a Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter által kiadott direktíva értelmében, több száz hektárnyi terményt kellett betárcsázni a földbe, hogy még a növények vi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2011.07.14. 14:23:23

lobbi=legális megvesztegetés

Félelmetes, hogy mennyire természetesen veszik, hogy igen, van lobbi. Az is félelmetes, hogy szerintük semmi gond nincs azzal, hogy cégekkel tárgyalnak törvényjavaslatokról.
Remélem az összes ilyen parazita lógni fog.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.07.14. 14:34:48

Micsoda szemléletváltást hoz, ha a Nokiás, akarom mondani szivaros dobozok más utat, akarom mondani zsebeket járnak be... ugye-ugye, ami tegnap még a zemberek elleni, a gazdagokat képviselő bűn volt, az most.... lobbi.

dr. Aullah 2011.07.14. 14:36:49

Azért ha lobbi, akkor ez sem semmi:

index.hu/belfold/2011/07/10/oriasfordulat_a_dinnyepolitikaban/

"Több dinnyét kell ennünk, mondta a miniszter, és egyben bejelentette a dinnyepiac szabályozását. "

Baldrick68 2011.07.14. 14:37:40

Majd jön falusi izé vidéki elvtárs és megmagyarázza hogy ez így jó, különben is elmútnyócév és bezzeg az MSZP rádásul Zuslág úgyhogy kusslegyen.

gande 2011.07.14. 14:54:04

@Aullah:

nem feltétlenül egyenlő (más országokban) a lobbizás a megvesztegetéssel. szerintem azzal nincs is baj ha vki érvekkel próbálja meggyőzni a képviselőket. ezért is léteznek az érdekvédelmi szervezetek majdnem minden ágazatban.

a probléma ott mutatkozik, amikor a nemzeti együttműködés kormánya sorozatban nyújt be olyan törvényeket, melyekről úgy gondolja, hogy nem kell senkivel egyeztetni, mert ők a bölcsességet az anyatejjel szívták magukba....

Samott 2011.07.14. 14:55:28

Azt hiszem ennel pontosabban nem lehet megfogalmazni a dolgot: "Vagy néhány képviselőt fizetnek meg, s a párt nem tud róla - ez esetben olcsóbban kijönnek - vagy a pártnak tesznek ígéretet erre-arra. Ha az elsőként vázolt forgatókönyv szerint ment itt a (bűn)cselekmény, akkor az említett képviselők fejét kell venni. Képletesen, persze. Mindenesetre muszáj kideríteni, mi is történt pontosan, mert ha nem derül ki, óhatatlanul az a látszat keletkezik, hogy a második számú forgatókönyv szerint játszott itt mindenki." (Stumpf András) hetivalasz.hu/jegyzet/fustbement-ketharmad-39467/

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.14. 15:07:22

A dohányadós postnál volt:

"aha, persze 2011.07.07. 15:37:57
Mikor tanuljátok már meg, hogy:

1. Benyögünk egy új adónemet általánosan, sokmindenre vonatkozóan.
2. Megvárjuk, míg jelentkeznek a nagy cégek, és felajánlanak kötelezettség nélküli tiszteletbeli elnökségi állást, havi félmilliós tiszteletdíjjal.
3. Mondvacsinálva kivesszük az érintetteket a törvény hatálya alól.
4. Ezt úgy hívjuk, hogy lobby. Ti úgy hívjátok, hogy az erősebb kutya b*szik.
5. Gondolkodunk az újabb megszorításon.

Ti pedig azt hiszitek, hogy "hogy", közben pedig "dehogy" és mindig csodálkoztok. "

Secnir 2011.07.14. 15:09:03

Lázár:
""A javaslatnak nem lesz hatása a költségvetésre, nem lesz adóvonzata.""

fordítom:
"A javaslatnak lesz hatása a költségvetésre, lesz adóvonzata."

GaZe 2011.07.14. 15:50:02

(ha a munkahelyteremtés ilyen lényegi szempont, hogy még a dohányzás csökkentésének kiiktatása is feláldozható, akkor miért nem legalizálják a könnyű drogokat? Abban aztán van lovetta, teremnének a munkahelyek, mint a varázsgomba. Agrár ország vagyunk, turizmus, coffeshopok, miegymás... Ja de a drog rossz, a pálinka viszont hungarikum, állami péndzel támogatva. Értem én...)

Dinkainka 2011.07.14. 16:10:35

A korrupt férgeknek már régen a börtönben kéne rohadniuk!!

mocskosbaribaszó 2011.07.14. 16:35:06

@GaZe: Látom te tipikusan az az alak vagy, aki elhiszi ha fűt -fát igérnek neki.
Csak azért mert otthon kurva sokáig tart és nem egyszerű "ipari" méretben már nem probléma.
És egy mostani cikk szerint a magyar fiatalok szívnak a legkevesebbet.
Munkahelyet nem így kell vizionálni ahogy te teszed.

molaris 2011.07.14. 16:39:18

BASSZÁTOK MEG: TÉNYLEG EZ A VASTAGBŐR!!??
Mintha a lényeges dolgok messzi- messzi elkerülné az ingerküszöbötöket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GaZe 2011.07.14. 16:44:12

@mocskosbaribaszó: másik cikk szerint meg a magyarok a legnagyobb alkoholisták, töményszesz élvezők. megint másik cikk szerint meg az alkoholizmus a legdöglesztőbb függőség, magasan veri a heroint is. tehát a fincsiség lényegében ki is nyírja (csak előtte leépíti) a megteremtett dolgozót...
amúgy az általad hivatkozott "itt szívnak a legkevesebbet" érdekes egy felmérés, mert akkor a többi országban gyakorlatilag MINDENKI szmókol, folyamatosan.

molaris 2011.07.14. 16:48:08

Arra lennék kíváncsi, hogy mikor látja be a nép, hogy itt csak parasztvakítás folyik.

Az egyetlen párt, amelyik beleokádik a szép egyetértésbe az a JOBBIK!!
Na!!- ŐKET egységesen ki is utálja a langymeleg és belterjes polelit.
Kik is ők?
A tettestársak, akik nem szégyenlenek "politizálni"!!

Csak szőr mentén: a metodisták NEM történelmiek, DE van 3 zsidó felekezet és az lett Hit gyüli!!

Azt kérdezném: láttok is, vagy csak kukkoltok ki a fejetekből a két lyukon????????

molaris 2011.07.14. 16:49:21

Jaaaaa!!!!!- az, hogy egy muszlim sem ütötte meg a mércét, szintén bájos- bár ez engem nem zavar.XD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.14. 17:45:50

@molaris:

Igen, ez a Vastagbőr, a mi blogunk Zeroval.

is 2011.07.14. 18:40:10

@molaris: esetleg a te ingerkuszobodet kerulik el a fontos dolgok? minden relativ... de vegulis latom, hogy neked a zsidozas a fontos...

NYJetsTD 2011.07.14. 18:44:27

Gondolom minden becsületes fideszes asztalán megvan a "hazánk legjövedelmezőbb ágazatai" című kézikönyv, abban naponta lapoznak egyet, hogy - aszongya vö betű, na akko ma a vegyipart húzzuk meg. Jani! Adján má be valami vegyi izét, mondjuk arról a bolsevik maradvány hyporól...
Jani meg beadja, vegyipar sír és kölcsönkér a nokiától pár dobozt, lobbista változtat a beadványon és mindenki boldog. Már mint aki annyit ér amennyit összeszed...

2011.07.14. 18:46:01

Vajon Hörcsik ur mit fogadott el?

De nem kell csodálkozni, hiszen részegen, azt szavaznak meg, ami éppen jön. Ha a felnégyelésüket kéne szavaztatni, picsarészegen azt is megszavaznák!

Ami pedig a lényeg, hogy kenyér és cirkusz kell a népnek. Lassan kenyér már nem lesz, ugyhogy lássuk a narancsos cirkuszt.

csoko20 2011.07.14. 18:51:54

Kiváncsi vagyok mennyit nyomot a dohánylobbi ezeknek a faszoknak. Mert ha így működik a dolog, akkor összedobhatnánk egy kis pénzt, hogy elhúzzanak a halál retkes faszára!!!

Kár,hogy a marihuánalobbi nem olyan erkölcstelen, mint a dohánylobbi....

Qju 2011.07.14. 19:00:21

@Aullah: Majd eszek dinnyét amikor akarok. Olyat pedig amelyik termőföldjét hígtrágyával locsolnak, na olyat soha többé.

Nurrddin 2011.07.14. 19:34:17

@molaris: hát igen, erről már régóta várok egy posztot én is, de szerintem hiába....
ha biztosan másoknak jó, akkor a vb-nek is, ezt vettem észre...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 19:56:16

@Nurrddin: @molaris:

az én mércémet már nagyon régen megütötte ez a dolog.
már akkor amikor bármilyen egyház is állami támogatásban részesül.
az rendben van, hogy a kommenizmus alatt elkobzott bármilyen egyházi vagyont vissza kell adni. mert az övék.
de, hogy mindenféle egyházakat támogasson az állam ezen felül akár keresztény akár iszlám, akár izraelita, akármilyen, azt szerintem meg kellene szüntetni. tartsák el a hívek az egyházat, ha szükségük van rá.
amiként el kéne járni a pártfinanszírozással is. azt is meg kéne szüntetni a picsába, hogy az állam a pártoknak pénzt ad.
a pártok is tartsák el magukat a tagdíjakból. meg az egyházak is.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 19:57:42

@Conv:
szóval, szerintem nem az a pofátlanság, hogy 4 izraelita szekta is pénzt kap ezentúl, meg a hit gyüli, hanem, hogy egyáltalán bármilyen egyházat támogat az állam.

eMM2 2011.07.14. 20:18:32

Most akkor az étcsokikra ráverték az adót? (mert ugye milyen egézségtelen az az 50-70%-os étcsoki)
Mert a szörpöket 33%-os gyümölcstratalom felett nagy kegyesen kivették.
Hamburgeradó meg sose lesz.

jardel 2011.07.14. 20:27:57

Lassan meglesz Janinak a második (sokadik?) milliárdos buli is, várhatjuk az új videókat

serwer 2011.07.14. 20:40:52

Az eddigi gyakorlatot figyelembe véve csak a Hörcsiket fogják szíjon vezetgetni négy év múlva ilyenkor, Lázárt nem. :D

Horizont 2011.07.14. 20:47:36

Jó lenne mindent és mindenkit bekamerázni, bemikrofonozni és megtudnánk mi is megy a háttérben!
Vagy jobb ha nem látjuk, halljuk? Az is sok ha elképzeljük....
Ilyenek mint ez is: index.hu/belfold/2011/07/14/felajanlotta_lemondasat_a_belugyi_helyettes_allamtitkar/
@Conv: Kiváncs lennék arra is, hogyan válogattak? Amúgy igazad van.
Dögöljön meg az összes.....

aritus 2011.07.14. 20:49:50

én aztán bmi aljasságot el tudok képzelni a fideszről, de specc. ezt a dohányadóemelést eleve egy f.szságnak tartottam, pont azért, mert ettől csak a csempészett cigik száma nőne, nem az adóbevétel. Szóval én örülök, hogy nem lépték meg.

regress 2011.07.14. 20:51:05

@molaris: te barom ,mit kereslitt?nem erre van mekka

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2011.07.14. 20:53:23

@Secnir: Lázár:" ""A javaslatnak nem lesz hatása a költségvetésre, nem lesz adóvonzata.""
fordítom: "A javaslatnak lesz hatása a költségvetésre, lesz adóvonzata." "

Fordítom: "A javaslatnak nem lesz hatása a költségvetésre, nem lesz adóvonzata, vagyis a gyorséttermeknek egy petákkal sem kell többet a közösbe fizetni.". Gondolom, ez valami felvilágosító kampányt kíván majd jelenteni, hacsak nem adóügyi helyett büntetőjogi vonzata lesz a dolognak:).

De nekem igazán ez a mondatrész tetszett a legjobban: "...de mi nem szívesen engednénk sem hazai cégek, sem multik érdekeinek.". Nem szívesen, de azért van az a pénz, mi? Szegények, milyen undorral csinálhatják ezt az egészet, látszik az elgyötört arcukon, hogy kínlódnak nap nap után...

aritus 2011.07.14. 20:56:16

@Conv: pontosabban, ha közfeladatot lát el, akkor ugyanúgy pályázhatnának pénzre, mint bármely civilszervezet. És úgyanúgy kellene elszámolniuk is a pénzzel. Mert ugye nemcsak az a probléma, hogy a hitéletre is kapnak állami pénzt, de el se kell számolniuk. Az új egyházügyi törvénnyel a másik nagyon nagy baj az, hogy ezentúl nem a bíróságon kell bejegyeztetni egy egyházat, hanem az országgyűlés dönt róla. És az milyen, hogy az iskolák, ha az egyház a "fentartó", az is teljes egészében a központi büdzséből fedezik, szemben pl az önkormányzati iskolákkal.

szerénységem 2011.07.14. 21:00:04

Nem véletlenül hívják Hódmezővásárhelyen "Húszszázalékos János"-nak a fiatalembert. Bárki akar ott az önkorival üzletelni, az húsz százalékot ad zsebre, aztán övé lehet a biznisz. Ez ilyen egyszerű - nyilván nincs is ott egy komoly beruházás sem.

aritus 2011.07.14. 21:06:10

@szerénységem: én a kaposvári polg.-ról hallottam, hogy úgy emlegetik: 10 százalékos, úgy látszik, ő szerényebb:)), ott sincs semmi beruházás, nincs munka.

dr kíváncsivagyok 2011.07.14. 21:42:00

@Valahol Máshol: "Tempora mutantur..." Már nem Nokiásdobozban mérik a közemberek becsületét ,...hanem Marlboro-sban....

hoplita 2011.07.14. 22:00:20

@is:
De jól mondod...úgyvana'..!
Mink nagyon szeressük a zsidózást, mivelhogy nácikok vagyunk és a mindennapi zsidózásunkat akarjuk...mit akarjuk, követeljük!!!

Hogy te mekkora bráner vagy, ecsém. Csoda, hogy valaki még nem húzott kotont rád, merő tévedésből.

hoplita 2011.07.14. 22:03:46

@Conv:
"....az rendben van, hogy a kommenizmus alatt elkobzott bármilyen egyházi vagyont vissza kell adni. mert az övék..."

Csak nem kapták vissza és onnantól a további okfejtésed alapját vesztette.

csikarcsi 2011.07.14. 22:05:19

@kolbászoszsömle: Nem tudom, hogy te dohányzol vagy nem, de cigi árát a jövedéki adótól függetlenül felemelték. Nem kicsit 20 Ft-tal.

szerénységem 2011.07.14. 22:17:06

@aritus: Hát én se gondolom, hogy egyedül lenne ezzel szép hazánkban. :-) Tudok másokat is, nyilván, de viszonylag kevés helyen rendszerszerű ez, hogy a bejáratnál ott áll a város vezetője nyitott zsebbel, és levámol mindenkit. Konkrétan tudok olyan országról, ahonnan komolyan érdeklődött sok cég a minisztériumon keresztül több kellemesebb összegű beruházásról, ki is "közvetítették" őket Lázárlandre pár éve, ahol elmondhatatlan megdöbbenéssel tapasztalták a nyers, egyszerű valóságot: ide ennyit és ennyit, aztán tárgyalhatunk. Aztán mondták, hát, átgondoljuk, és elhúzták a csíkot. A minisztériumi tisztviselők meg égtek, mint a rongy.

kvadrillio 2011.07.14. 22:25:37

"Rettenetes állapotban vannak az iskolák
Egy közegészségügyi vizsgálat durva képet festhet a hazai általános iskolákról. Egyetlen város nyolc iskolájából öt volt súlyosan problémás helyzetben."

öRÜLÖK, HOGY A SZOCIALIZMUSBAN JÁRTAM ISKOLÁBA, MERT AKKOR MÉG FELÚJÍTOTTÁK RENDSZERESEN AZ ISKOLÁKAT VAGY ÉPÍTETTEK ÚJAT !

mOST VISZONT CSAK A ZSEBÜKET TÖMIK A PRIVATIZÁTOROK, MINT A VÖRÖSISZAPNÁL, NEM TÖRŐDNEK AZ ÁLLAGMEGÓVÁSSAL !

aha, persze 2011.07.14. 22:44:29

@laspalmas: Klasszikussá lettem (idéznek tőlem). Köszönöm szépen. Nem mellesleg: örülök, hogy nem kerülte el a figyelmeteket az írásom.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.07.14. 23:19:52

@csikarcsi: Ok, de ebből nem következik, hogy a szerettt kormányunknak további 20-40-100 forintot rá kell baszni az árra!

vomit 2011.07.14. 23:39:59

"Hipp-hopp átalakult chips- és csokiadóvá"

errol ez jutott eszembe:
"the efforts of the [propagandists (main stream media)] to control the speech and therefore the mind"

NA YA! 2011.07.14. 23:43:21

Lézer-a legzseniálisabb "árfolyamhuszár"!;o

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.14. 23:46:16

@hoplita:
tudod a múltkor a pap bácsi nemzetmentő adósságcsökkentő alapos posztjánál szóba került és linkelve is lett a téma, vissza akarták adni az ingatlanokat stb-t, csak nem kellett az egyháznak.
az akkor megállapított vagyoni értéknek meg már a többszörösét megkapták évi apanázsként, mind a katolikus, mind a református és a piarista rendek.
de nem kívánok ebben vitázni, a lényeg, hogy minden nem állami szervezet tartsa el magát, a hitéleti tevékenységet és a vele járó hátteret magának finanszírozza, ha pedig közfeladatot lát el, arra kapjon támogatást ebben egyetértek.
az 1999. évi LXX. törvény azt mondja ki (az a vatikánban aláírt megállapodás alapján törvényileg tartalmazza a katolikus egyház és a magyar állam közti kártérítési és kárpótlási dolgokat), hogy 2011-ig befejezőleg megkapja a katolikus egyház a kárpótlást, mindemellett a hitéleti tevékenységére is kap támogatást.
megtörtént, minden évben aláírva a részarányos teljesítés.
ugyanígy megtörténtek a kárpótlások az egyházakkal történt megállapodásoknak megfelelően a többi egyházak felé, már van eset, hogy öt éve rendezve vannak. van azonban olyan egyház amelyik azóta újabb és újabb, az egyeztetéseken lemondott, támogatásra cserélt ingatlant követelt, s kapott meg azóta.
jövő évtől nincsen kötelezettsége az államnak, jogosultsága a katolikus egyháznak a hitélet, vagy a működés kérdésében teljesítés vagy követelés szempontjából. de a többinek sem.

gondolkodj bele, miért kellett most ezt az állami finanszírozási dolgot törvénybe foglalni? jogalapja nincs.
bánja fene, teljesen jogos, ha közfeladat ellátását támogatja az állam, de a hitéletet ne.
tavaly 13milliárd támogatást kaptak a hitéletre.

a kormányváltás óta összesen 173 önkormányzatnak osztottak ki összesen 13,4 milliárd forint támogatást az új széchenyi terv épületkorszerűsítést és a közösségi fűtési rendszerek hatékonyságának növelését elősegítő támogatásként.
173 önkormányzat óvodáinak, iskoláinak, bölcsődéinek felújítására.

NA YA! 2011.07.14. 23:51:47

@hoplita: zsupsz még egy pár milliárd a kereszteseknek, fasza!

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.07.15. 00:44:31

"Nincs ebben semmi titok. Miután a tárca látta, hogy több vitás pont is van, úgy vélekedett, gondoljuk újra a szabályozást"

Frankó, hogy még a kommunikáció szintjén is leszarják a hatalmi ágak szétválasztását.

A minisztérium megmondta, a törvényhozás megszavazta, tiszta sor. Nem is tudom, mi a fenének kell a bohóckodás az ország házában, Orbánék majd megmondják a tutit, aztán ámen.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.15. 01:06:10

Nincsen semmi új a nap alatt. Nokiás dobozok helyett most cigisdobozok, meg sodorni való dohányos zacskók vannak. Feltűnt valakinek, hogy egy átlag dohányzacskóba pont egy köteg pénz fér be???
Ez pl. húszezresekből pont 2 millió Ft.

molaris 2011.07.15. 01:35:55

@is:
Hol is zsidózok én? Mert hiányolom a történelmi metodista egyházat?
Az elfogadott felekezetek között egyébként tényleg túlreprezentált a cionista oldal. De azért mert nem vagyok lelkes cionista, még nem vagyok antiszemita.

Tudod a Megváltó Jézus is zsidó volt.

molaris 2011.07.15. 01:38:52

@Conv:
""mindemellett a hitéleti tevékenységére is kap támogatást. ""
Aki fizeti a prímást, az rendeli a zenét!!

Italo Balbo 2011.07.15. 06:11:38

@molaris: Senkit nem érdekel, hogy mik lesznek a történelmi egyházak. Sőt, az emberek túlnyomó többsége a Wass Albert szobrokat is leszarja. A jobbantak elég durván kisebbségben vannak.

Roy 2011.07.15. 07:17:00

@Aullah: Sajnos a világ összes parlamentjében ott vannak a lobbik.
Nézd meg az USA-t. Ott aztán igen csak érvényesülnek a lobbi érdekek.

@Jani haverja: Honnan tudod, hogy egy dohányzacskóba kétmillió forint fér be. Kaptál ilyet, vagy adtál?

@aritus: Ez igaz. Az is előfordulhatott volna, hogy a csökkenő fogyasztás mellett munkahelyek szünnének meg, és még kevesebb adó folyna be.

molaris 2011.07.15. 08:20:39

@Italo Balbo:
Arany János már régen megírta:
RENDÜLETLENÜL
Hallottad a szót: „rendületlenül -”
Midőn fölzengi myriád ajak
S a millió szív egy dalon hevül,
Egy lángviharban összecsapzanak?...
Oh, értsd is a szót és könnyelmü szájon
Merő szokássá szent imád ne váljon!

Sokban hívságos elme kérkedik,
Irányt még jóra, szépre is az ád;
Nem mondom: a hont ők nem szeretik;
De jobban a tapsot, mint a hazát...
Oh, értsd meg a szót és hiú dagályon
Olcsó malaszttá szent imád ne váljon!

Fényt űz csinált érzelmivel nem egy,
Kinek világát csak divat teszi:
Őnála köntös, eb, ló egyremegy,
S a hon szerelmén a hölgyét veszi...
Oh, értsd meg a szót s függve női bájon,
Külcsillogássá szent imád ne váljon!

Van - fájdalom! - kinek cégér hona.
Hah! tőzsér, alkusz és galambkufár:
Ki innen! e hely az Úr temploma:
Rátok az ostor pattogása vár!...
Oh, értsd meg a szót: kincs, arany kináljon:
Nyerészkedéssé szent imád ne váljon!

Szeretni a hont gyakran oly nehéz: -
Ha bűnbélyeg sötétül homlokán,
Gyarló erényünk öntagadni kész,
Mint Péter a rettentő éjtszakán.
Oh, értsd meg a szót: fényben, vagy homályon -
De kishitűvé szent imád ne váljon!

Szeretni a hont - ah! még nehezebb,
Midőn az ár nő, ostromol, ragad...
És - kebleden be-vérző honfiseb -
Bújsz a tömegben, átkos egymagad.
Oh, értsd meg a szót s győzve a ragályon
Káromkodássá szent imád ne váljon!

Hallottad a szót: „rendületlenül?”
Ábránd, hiúság, múló kegy, javak, -
Lenn a sikamló tér, nyomás felül,
Vész és gyalázat el ne rántsanak.
Oh, értsd meg a szót: árban és apályon
- Szirt a habok közt - hűséged megálljon!

(1860.)

molaris 2011.07.15. 08:26:46

@regress:
Mily nagy örömet okozna ott egy nyakas kálvinista!XDXD

gyilkos fűegér 2011.07.15. 08:40:50

Ma azt álmodtam, hogy Lázár felszólalása alatt valami megmozdul mögötte, majd hangtalanul felágaskodik, és teljes, három méteres magasságában feltornyosul egy kifejlett Alien, aki annál a résznél, hogy "az elmúlt nyolc év...", egyetlen mozdulattal letépi a fejét.
Gyönyörű volt.

ursus artos 2011.07.15. 09:00:11

Mi a probléma?
A gyár 10 éve még Hódmezővásárhelyen volt.

csárli hárper 2011.07.15. 09:01:18

@Conv: "vissza akarták adni az ingatlanokat stb-t, csak nem kellett az egyháznak. "

pontosabban kellett volna nekik de egy olyan konstrukcióban hogy a miénk, de pénzt az állam ad fenntartásra, és minden másra...

ügyes, nagyon ügyes mondaná a viccbéli.

a témához meg csak annyit: ha mi tesszük el a csúszó pénzt az lobbizás, ha más az aljas, nemzetveszejtő, korrupció.

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2011.07.15. 09:05:51

Megint a legfontosabbak: cigaretta, hamburges vagy már a fene tudja, hogy híjják, mert követhetetlen az anonim, félredumálás...

csoko20 2011.07.15. 09:07:06

"A dohánylobbi erősebb volt.".

Erősebb mint Brüsszel, vagy a 2/3??? :)))
Akkor adjuk át a kormányzást a Philip Morrisnak!!!

Prostatikus Vogon Jeltz 2011.07.15. 09:24:16

Az fáj itt az embereknek, hogy nem olyan szorgalmasak, nem tudnak olyan ügyesen tégláról téglára, munkával gyarapodni, mint egyesek. Nyilván mert nem olyan miliőből származnak.

nu pagagyí 2011.07.15. 09:28:43

Az ilyen pofára szabott adóemelgetéseknek mindig ilyen fílingje van. Ha emelnek az a baj, ha nem az a baj. Ideje lenne valami átlátható, normatív irányba elmozdulni aztán úgy hagyni a dolgokat. Nincs olyan cég, amelyik percenként tudna alkalmazkodni az össze-vissza módosítgatott adókoncepciókhoz. Ha így folytatják azt is tönkreteszik ami életképes lenne.

hoplita 2011.07.15. 09:29:38

@csoko20:
Hát....igazából a filipmoriszok kezében van a kormányzás.
A többi csak vetítés.

reKorrekt 2011.07.15. 09:46:10

www.fn.hu/cikk/00260000/265208/4.jpg

2005 és 2009 között 42%-kal nőtt a cigarettára kivetett jövedéki adó.
Ha a 2005-ös JA bevételt megszorozzuk az 5 éves inflációval (csak úgy összeadva a %-okat!) ami 26% volt, akkor a 2005-ös 173 milliárd 2009-es árfolyamon 218 millárdot ért volna. Ezzel szemben a JA bevétel 299 milliárd volt, ami a 218-hoz képest 33%-os emelkedés.
Szóval 42%-os JA emeléshez 33%-os bevétel növekedés járt? Ez azt jelenti hogy 11 milliárddal támogatták a feketepiacot?

(ha elvi hibás a levezetésem bocsesz)

csoko20 2011.07.15. 09:46:48

@hoplita: Húhh, már megijedtem, hogy önszorgalomból ilyen balfaszok a "mieink".
Azért kicsit necces, hogy pálinkázni, cigizni lehet, de valami jól fizetett tisztességes munkát találni meg lehetetlen.

Alterix 2011.07.15. 09:55:49

@zxn: Lázárt nem akármilyen arányban választották meg polgármesternek a helyiek! Amire büszke is Jani!
Nyilván az ott élők:
-vagy mind hitgyülisek
-vagy szeretik, ha nyakig úsznak az adósságban amit az adósság elleni harc egyik alvezére varrt a nyakukba
-vagy szeretik, ha a városháza szégyentáblán alázza meg őket
-vagy mindegyik a kis Lázár Boldit akarja vőnek

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.15. 10:18:54

@Alterix:
vagy hitgyülisek, vagy zsidók, vagy olyan cégeknél dolgozók amelyek fennmaradása nagyban függ janitól, (és akkor már el is jutottunk oda, hogy ez a létszám több mint ahányan elmentek szavazni) esetleg ezek egyike sem csak annyira tele a tökük mindennel, hogy szarnak rá, ki lop tőlük, és tudják, hogy hiába szavaznának ellene, úgyhogy nem is mentek. :).

OrrSir 2011.07.15. 10:43:47

index.hu/belfold/lobbi1103/

Bejegyzett szakma a politikus kenés.
Nem fideszes törvénykezés volt akkor, ha jól tudom.

Dour 2011.07.15. 11:04:51

@Aullah:
A magyar dinnye cukortartalma magas.
Chips adót rá.
/ha, esetleg elkerülte a kormány figyelmét. Figyelmét? Miket nem írok……./

Scala 2011.07.15. 11:26:39

@Alterix: egyértelműen az utolsó! :-)))

Seduxen (már NEM dr.) 2011.07.15. 11:51:21

Szeretve tisztelt képviselőinkről valamiért minduntalan Eddie Murphy Dzsentlemanus c. filmje ugrik be...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.07.15. 13:45:06

@hoplita: Amit meg visszakaptak, azt sem tudják fenntartani. Lásd volt ORFI, most Irgalmasrendi kórház. Sok értelme volt visszaadni akkor nekik. És így van szinte mindegyik visszaadott volt egyházi ingatlannal.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.15. 15:13:36

@Roy: "Honnan tudod, hogy egy dohányzacskóba kétmillió forint fér be. Kaptál ilyet, vagy adtál?"

Egyiket sem. Viszont viszonylag sokszor bánok bank által kötegelt pénzekkel (nem a sajátommal sajnos), és régebben kipróbáltam a sodrós cigit is, úgyhogy volt a kezemben néhányszor dohányos zacskó is.

trojka 2011.07.17. 07:34:59

Nálunk a "becsuletes" cigány mindennap megjelenik a faluban (kispolszkival) és végiguvölti, hogy aszongya: "dinnyéét, dinnyééét!" a a görög mellé meg ad egy sárgát ingyen, hogy hihetö legyen, miszerint ö termelte ezt az ínyencséget. Természetesen, a kutyát nem érdekli, hogy honnan is szerezte, mert hogy nem ö foglalkozott vele, az tuti. A termelöket lehet vegzálni, fölöslegesen ellenörizni, nyuzni. Kulönben meg, felénk elég sok dinnyés volt, mára már egyet sem látni a határban.

Nurrddin 2011.07.17. 08:57:50

@the_lonewolf: Nem az ingatlanokról van elsősorban szó, hanem a termelő javakról, elsősorban a földekről. Egy egy egyházkerület simán önellátó lehetne, de a tsz elnökből lett zöld bárók kezében biztos jobb helyen van a föld, igaz? Vagy osztrák cégek kezében.....

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.07.17. 10:12:59

@jános515: A narancsos cirkuszt én az arénában nézném, ahogy egymás ellen küzdenének, mint a gladiátorok, Megnéznék például egy Matolcsy-Orbán meccset, vagy egy Balsai-Polt összecsapást.

süti beállítások módosítása