Skip to content


       Szűrés lista

Újra hanyatlik a Nyugat, ne dőljünk be a látszatnak

"Hanyatló Nyugat", "közeleg a nemzet reneszánsza", "a világban korszakváltás történik", "a nyugati világot gazdasági válság rengeti meg", "munkaalapú társadalmi rendszerre van szükség", "a magyarok harcolni  harcolni akarnak az államadósság, a munkanélküliség, az államtól érdemtelenül származó jövedelmek ellen." - olvashattuk a nagy ívű beszéd főbb pontjait.

A szemétmocskosdekadenskapitalista Nyugattal nem először riogatják a Zembereket, egy egész rendszer épült erre, na meg arra a hazugságra, hogy a "magyar út", a  gulyáskommunizmus mennyire egy fasza találmány, és nincs nálunk szerencsésebb nemzet ezen a világon. Legyen rend, fegyelem, meg mindenkinek valamilyen munkája, kussolj, dolgozz.

Aztán jöttek páran, köztük egy borostás fickó, akik bedöntötték az egész nyomorúságot a picsába, azzal, hogy akkor most irány Nyugat, kapitalizmus, tőke, Nato, EU, euró.

Majd -drámai fordulat-, 22 év múlva ez a borostás fickó, immár államférfiként rájön, hogy "régi, meghaladandó reflex a Nyugat követése", hiszen "nem kell sajnálni a hanyatló Nyugatot, mert az a világ börtön, legalább is kényszerlakhely volt Magyarország számára."

Ritka nagy szemétláda ez a Viktor, fél évig dolgozott azon ennek a börtönnek a kapitányaként, hogy a drága horvát szomszédaink minél hamarabb elfoglalhassák szállásukat ebben a börtönben...

Itt az ideje leporolni a régi oktatófilmet, hiszen egyszer már elmagyaráztak nekünk, hogy nem szabad bedőlni a nyugati kapitalizmus hamis csillogásának.

Részlet a "Balaton retró" című filmből (köszi Baldrick68-nek a találatért):

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr303096411

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Három testőr a Parlamentben 2011.07.28. 19:53:12

 A Kedves Vezetőnknek mostanában álmatlanul telnek az éjszakái. Nehezen alszik el, pedig minden nap alaposan kimerül, mielőtt ágyba kerül. Minden estéje azzal telik, hogy órákon át idegesen rohangál a dolgozószobájában és artikulátlan hangon ordít...

Trackback: Ma kétszer szólt Szijjártó. Bár ne tette volna! 2011.07.27. 18:33:13

 Első megszólalás:„Senki nincs abban a helyzetben - sem Magyarországon, sem azon kívül -, hogy megkérdőjelezze a magyar emberek akaratát. A magyar emberek világosan és egyértelműen kifejezték az akaratukat tavaly tavasszal, amikor az ország ...

Trackback: Dupla leszúrt rittberger (helyett) pálfordulás 2011.07.26. 06:50:33

 1. fordulat2011.07.07. Orbán Viktor: Magyarország számára történelmi lehetőség volt, hogy először láthattuk el az Európai Unió soros elnökségének tisztét. Jelszavunknak az „Erős Európát” választottuk. Hosszú, nehéz fél év áll tehát mö...

Trackback: Üres erő 2011.07.26. 02:38:32

Azt hiszem, némelyik "jobboldali" szerző nem kívánja a mostani intézkedések és a láthatóvá vált tervek kontextusába helyezni a "kényszerlakhely" miniszterelnöki kényszerképzetét. Nem kívánja figyelembe venni, hogy a modernista-aufkä...

Trackback: A nyugat alkonyul 2011.07.25. 18:32:39

p { margin-bottom: 0.21cm; }Az atlanti civilizáció és a modernista elvek érvényének változása érzékelhető. Orbán abban nem téved, hogy azok az elvek, amelyek a történelem egy rövid időszakában elterjedtek – a jogegyenlőség, a humanista és auf...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.07.26. 10:18:15

@Hajszás Láncos:

Egyáltalán ezt a kínai mintát komolyan gondolják, azt hittem ez csak olyan "tréfás" szállóige, mint a fülkeforradalom. Mert ez esetben tényleg segghülyék. A kapitalizmust ha anno még 1990-ben okosan kezdik el az ország érdekében, akkor szerintem ma egész élhető lenne az ország. Ilyenkor Szlovénia jut az eszembe. 1990-ben az az ország még csak nem is létezett és most simán leköröz minket.
De nálunk az első volt, hogy kiárusítsanak amit lehet, a politikusok szarrá lopják magukat. Nesze neked kapitalizmus.

zollerbá 2011.07.26. 10:23:40

- Mi a véleménye a parlamenti politikusok - esetleges - be nem vallott kettős állampolgárságáról? Van-e még lehetőség arra, hogy az ilyen információk a jelenlegi törvényes keretek közt nyilvánosságra kerüljenek, és Ön szerint mit lehet kezdeni a kialakult helyzettel, ha erre már nincs lehetőség?

Akinek tiszta a lelkiismerete, az nem érzi nehéznek egy ilyen kérdés korrekt és szabatos megválaszolását. Akik titkolják, azok bizonyára tisztában vannak azzal, hogy ezen tulajdonságuk közvélemény előtti ismerete adott esetben nem biztos, hogy felhatalmazást jelentett volna nekik a közügyekben való fellépésre, ahhoz, hogy mandátumhoz jussanak. Egészen elképesztő, hogy egy állam életében ennek a tulajdonságnak az ismeretétől elzárják a választókat, nem alapkritérium a megválaszthatósághoz ennek a személyes adatnak, tulajdonságnak az előzetes ismerete, vagy utólagos megismerési joga.
Interjú Szima Judittal a TMRSZ vezetőjével:

Lázár János – aki egyébként rá jellemző módon szintén mélyen hallgat arról, hogy rendelkezik-e más állam állampolgárságával is, mint tette azt korábban az önkormányzati testületi ülésen kérdésre akkor amikor letagadta, hogy ő luxusautóval járna – azért módosíttatta az Alkotmányt, hogy magyar rendőr, magyar katona, magyar titkosszolga ne lehessen országgyűlési képviselő. Ugyanennek a Lázár Jánosnak az értékrendjében az már egyáltalán nem aggályos, ha például egy országgyűlési képviselő teszem azt annak az Izraelnek az állampolgára is egyben, akinek az államfője nyíltan kijelentette, hogy gazdaságilag pénzügyileg gyarmatosítják Magyarországot.

Tehát ez a Lázár János fontosabbnak tartja, hogy magyar rendőrt a magyar választópolgárok ne juttathassanak be a Magyar Országgyűlésbe, mint azt, hogy – maradva a példánál – egy ellenséges gyarmatosító szándékú állam állampolgára bejusson ugyanebbe az Országgyűlésbe.

Ennek az álságos politikusi magatartásnak a logikus következtetése – figyelembe véve, hogy Lázár János például egyáltalán nem válaszolt erre a kérdésükre -, igaz lehet az az eddig meg nem erősített szóbeszéd, miszerint a magyar Országgyűlés képviselőinek több mint a fele izraeli-magyar kettős állampolgársággal rendelkező személy.

Ezért aztán mi nyílt színvallásra szólítottuk fel az összes országgyűlési képviselőt. Csak a töredékük válaszolt, ami aggasztó, mind a törvények tiszteletben tartása, mind az ország nemzetbiztonsága szempontjából. MI titkolnivalója lehet ezeknek az embereknek?

Ha ehhez hozzáveszem a jelenlegi kormánynak a nyíltan nemzetellenes törekvéseit, a lakosság eladósítását, a magánmegtakarítások pofátlan és gátlástalan elrablását, a visszamenőleges jogalkotást, a bírák lecserélését, a rendőrség szétverését, a szociális gondoskodás állami kötelezettségének kikerülését az új alkotmányból, akkor ezek mind az erős magyar nemzet meggyengítésének irányába mutatnak. Ez mellett nem lehet figyelmen kívül hagyni az állítólagos nehéz gazdasági helyzetre való hivatkozás tükrében, hogy éppen most fogják háromszorosra emelni ezek a képviselők a saját fizetésüket, azt, hogy 500 milliárdért részvényeket vásárolnak az adófizetők pénzéből, vagy hogy éppen focistadionokra dobnak ki tízmilliárdokat, amit persze kényszermunkásokkal építenek fel a haveri nagyvállalkozók, ezzel is extraprofitot húzva ki a költségvetésből.

Mindezek mellett értelemszerűen adódik a következtetés, hogy ezeknek a kormánypárti képviselőkben milyen színű szív is dobog valójában? A kérdés megválaszolását az olvasókra bízom.

A színvallásra bírói úton kíséreljük meg kötelezni az országgyűlési képviselőket.

anchor 2011.07.26. 11:29:23

@zero: Biztos, hogy a térde volt az?

IdősAsszony - A Magyar Népköztársaság Állampolgára 2011.07.26. 12:00:25

@anchor: Maga ne gúnyoldjon ilyen ízléstelen disznó módon. Ez egy kultúrált blog, kérem ehhez tartsa magát.

Énbagoly 2011.07.26. 12:05:09

Nem létezik, hogy bizonyos emberek ilyenek legyenek! :))
Finoman célzok itt @Idős Asszony (TÖRHETETLEN): -ra. :) De hozzászólni nem merek, mert elfelejtettem a magázódást. :)

Bee-zony 2011.07.26. 12:05:36

Úgy néz ki, Orbán paranoid pszichopata, és előbb-utóbb ki is fog bukni. Közben jól összezavarodnak, akik a szélkakast választják iránytűnek… Hiteles személyiség – az valaki más.
Gondolkodtam rajta, hogy mindenki minden volt-e már nála pro és kontra… pl. Mubarak már megvolt, de Kadhafi, mint Magyarország nagy barátja, még nem.
„Ahmed Nazif miniszterelnökön kívül Hoszni Mubarak elnökkel is tárgyalt hétfőn Egyiptomban a magyar miniszterelnök. Orbán Viktor a magyar befektetők és kereskedők számára is megfelelő piacot lát az észak-afrikai országban.
A kormányfő vasárnapi kairói tárgyalásait követően az Európai Unió és az arab világ közötti szoros gazdasági együttműködés fontosságát hangsúlyozta.”
www.hirtv.hu/kulfold?article_id=361277&highlight_text=Mubarak
A Kállay-kettős a körtánchoz és a vi(k)tustánchoz képest sehol sincs…
Magyarországon az élet a rossz és a még rosszabb között váltakozik, mert erre telik a képességekből; az ország fogy, a népesség apad, az egybitesnél fejlettebb agyú kisebbségnek pedig nincs is jobb választása, mint hogy lelép.

IdősAsszony - A Magyar Népköztársaság Állampolgára 2011.07.26. 12:12:39

@Gunther: Képzelje remekül. Igen jót tett az üdülés Szocsiban.

Homeoffice 2011.07.26. 12:13:54

@Idős Asszony (TÖRHETETLEN):

Helyeshelyes.
Remélem feltöltődött a Fehérterror elleni harcra..:)

IdősAsszony - A Magyar Népköztársaság Állampolgára 2011.07.26. 12:16:19

@Gunther: Tudja én se leszek má fiatalabb de a fasizmus tombol szóval nehéz, de az akaratom törhetetlen.

IdősAsszony - A Magyar Népköztársaság Állampolgára 2011.07.26. 12:18:56

@Gunther: Amúgy maga még mindig szálasista, reakciós fasiszta elveket vall?

Homeoffice 2011.07.26. 12:20:09

@Idős Asszony (TÖRHETETLEN):

Az attól függ. :)
Tudja én az utolsó antiviktorista Erődben lakom :) (Angyalföld)

IdősAsszony - A Magyar Népköztársaság Állampolgára 2011.07.26. 12:24:08

@Gunther: Az Budapest egyik legszebb, legbátrabb területe. Ott még tudják mi az a kemény, becsületes munka és a tisztességes, dolgos élet. Sajnos sok ott élő munkás fejét kimosta a rendkívűl primitív náci, nagytőkés kormány és média.

kuckucmadar 2011.07.26. 12:24:22

@zollerbá: Megdöbbentem! Ezt te konkrétan tudod, vagy csak sejted? Naiv vagyok...

IdősAsszony - A Magyar Népköztársaság Állampolgára 2011.07.26. 12:30:22

Nem vagyok türelmetlen - azt is kivártam amíg a Szovjetúnió kisöpri innen a terroristákat - de mikor lesz új post?

lomposfarkas 2011.07.26. 12:55:34

Egy (1945-től napjainkig) aktuális vicc:

Megy a vonat a kommunizmus felé, amelyen Lenin elvtárs a masiniszta.
Viszonylag rövid út megtétele után előrerohannak az utasok a vezérlőállásba.
- Lenin elvtárs, elfogyott a fűtőanyag, hogy jutunk így el a kommunizmusba?
- Elvtársak, a gőzös kazánjába dobálják be ruháikat, az is éghető, így is
tovább tudunk haladni.
Az utasok leszórják ruháikat, elégetik, ám ez kevésnek bizonyul.
- Lenin elvtárs, már megint leálltunk. Mit tegyünk? Hogy jutunk így el a
kommunizmusba?
- Elvtársak, az önöknél lévő élelmiszer is éghető anyag, dobálják be a
kazánba!
Kis idő múlva újra mennek:
- Lenin elvtárs, az élelem is elfogyott és megint leálltunk!
- Na, elvtársak - mondja Lenin -, akkor nincs más hátra, mint a mögöttünk lévő talpfákat is fel kell szedni.
Ám a talpfák gyorsabban fogynak, mint amennyit a gőzös kazánja eszik. Kisvártatva megint lefulladnak. Az utasok megint mennek:
- Lenin elvtárs, nincs élelmünk, éhezünk. Nincs ruhánk, fázunk. Előre jutni nem tudunk, de vissza se tudunk menni, mert felszedtük a mögöttünk lévő talpfákat. Mit csináljunk, hogy eljussunk a kommunizmusba?
- Most már semmit. Megérkeztünk.

potyus 2011.07.26. 13:09:33

@cserepj: (25.-én 23 óra 29)
Pár hónapja a New York Times egy cikkében elemezte a hatalmas amerikai államadósságot, és azt írta, ha megoldható lenne, hogy az Amerikai hadi gépezet, mindössze 3 napra meg álljon, és semmit se tegyen, az államdósság 34% al csökkenne.
Ezek ennyire vannak "szarban". he he.

potyus 2011.07.26. 13:14:15

Hajszás Láncos 2011.07.26. 09:10:03
@potyus: a kapitalizmus időnként beszarik, ez törvényszerű. 1873, 1929, 1973, 2008... csak éppen itt a kapitalizmus fölszámolásáról szó sincs, a viktátor éppen hogy a munkásmozgalmi vívmányokat számolja fel sorra, a nyolc órás munkaidőt, a szakszervezeti érdekegyeztetést, a tisztességes munkáért járó tisztességes (értsd: létminimum feletti) bért, a munka nélkül maradottak segélyezését, a korkedvezményes nyugdíjakat (nem csak a 38 éves katonazenészeknek, hanem a szénbányászoknak is), az ország ezerrel halad egy 160 évvel ezelőtti kapitalizmus-modell felé. De a zemberek nem erre adtak fölhatalmazást. Lesz itt még orbántakaroggy... lehet, hogy már idén ősszel.

Végül is egy nevezőn vagyunk!

A börtön udvaron felsorakoztatják a rabokat.
A smasszer kiadja az utasítást:
Emberek mindenki szedje rendbe magát, jön Orbán Viktor a miniszterelnök.
Mire az egyik elítélt: És akkor ki lesz a miniszterelnök?......

potyus 2011.07.26. 13:18:18

A NASA élénken érdeklődik a Viktor arcán lévő bőrszerű hőálló anyag iránt.

Mi a különbség Orbán Viktor és a biciklilánc között?
Hát hogy a biciklilánc a nadrágomat kapja be...

Mikor lesz örvendetes az Orbán-csomag?
Amikor a börtönőr azt kiabálja, hogy: Orbán! Csomag!

Néhány klasszikus interjúidézet, természetesen Orbántól:
- A pénz törékeny, ezért tartjuk Alcsútdobozban....
- A géntechnika mai állása mellett sajnos a pártelnöki és miniszterelnöki
szerep nem szétválasztható..
- Nem minket és nem meg, de akkor is figyeltek!

Orbán Viktor és Lázár Jani a szolgálati Audiban arról beszélgetnek, mennyi
minden jót tettek már, hogy a magyar nép boldog legyen és hogy ki kéne
találni még valami jó cselekedetet, hogy a nép még boldogabb legyen.
Mire a sofőr hátrafordul: Hajtsak a Dunába?

potyus 2011.07.26. 13:20:31

Viccet csak és kizárólag a regnáló politikáról lehet csinálni.
Ők már önmagukban megfelelnek az alapoknak.

2011.07.26. 13:49:22

@csabapayne: A kapitalizmust nem lehet jól csinálni. A folyamatosan növekedő mértékű gazdasági növekedés dogmája teljesíthetetlen. Ahogy a fák nem nőnek az égig, a kapitalizmus sem tud töretlenül növekedni akármeddig... és ha megáll a növekedés, egy kettőre jön a zuhanórepülés. Erre mondta Marx, hogy a kapitalizmus önmaga sírásója, amely válságról válságra bukdácsol. No persze lehet különbségeket tenni a szerint, hogy valakitől a cadillac-ját viszi el a bank, vagy az egyszobás panelgarzont a feje fölül, de a kapitalizmusba rendszer szinten van integrálva az önmegsemmisülés, ez közgazdaságilag bizonyított tény.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.07.26. 14:27:00

@Hajszás Láncos:
Ezért kellene célul kitűzni a fenntarthatóságot, amiben lehet ugyan növekedés, de nem fő cél. De ez sajnos akár csak Európában is még elképzelhetetlen.

Llew 2011.07.26. 15:27:30

Nem értitek ti ezt. EU elnökök voltunk, vért izzadva küzdöttünk, megoldottunk mindent, példát mutattunk, jó útra tereltük őket. Aztán leadtuk az elnökséget, ezek a béna nyugatiak meg pár hét alatt elrontottak mindent, és máris hanyatlanak. Ezek után csoda, hogy beintünk, és inkább történelmi testvéreink felé fordulunk?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.26. 15:30:01

@Hajszás Láncos: Mert miért oldotta volna meg? A problémákat problémákként kell megoldani, és egy csomó társadalmi feneség nem függ az aktuális poltikai rendszertől. Tehát hogy kapitalizmus vagy más van, az az ilyesminek mindegy.

A fenntarthatóságról meg, az egész rosszul van értelmezve, de ezt neked tök felesleges magyarázni. Láthatóan a szocializmus kurva jól működött, azért dőlt be a KNDK-n kívül mindenhol.

IdősAsszony - A Magyar Népköztársaság Állampolgára 2011.07.26. 16:12:15

@potyus: Könnyezve nevetünk a gép előtt a lányommal és az unokámmal!

ati27 2011.07.26. 16:19:53

Mi lenne, ha "kedves vezetőinknek" azaz beleértve az szinte az összes politikus, arra adnánk felhatalmazást, hogy szarul csinálják a dolgukat! Csak sikerülne elbaszni azt is! :D

2011.07.26. 16:22:01

@ColT: Csak azért, mert azt mondották, hogy azért kell a kapitalizmust bevezetni, mert megoldja. A kapitalizmus nem oldott meg semmit, sőt, tehát a kapitalizmusnak nőjjön szárnya ugyanúgy, mint a szocializmusnak, és most már jöjjön valamilyen más gazdaságpolitikai -izmus.
Ami a szocializmus bedőlését illeti, abban azért a fegyverkezési hajszának is elég jelentős szerepe volt.Az imperialista agitátorok aknamunkájáról nem is beszélve. SZER - mond ez neked valamit??? Nem kevés pénzt költöttek arra, hogy kicsinálják a mi izmusunkat, sőt, egyes elemzők odáig merészkednek, hogy a nyugati jóléti kapitalizmus maga sosem jöhetett volna létre a Szovjetunió (tőkéseket) fenyegető léte nélkül.

Apafarkas 2011.07.26. 16:24:05

Szerintem sokan alapvető fogalmi tévedésben vannak. A Nyugat nem egyenlő a jóléti társadalommal. Nem egyenlő a gazdagsággal, és nem egyenlő a kapitalizmussal. Nem a Mariahilfer a Nyugat, meg nem is a nyugdíj. Ezek szociális és gazdasági kérdések.
Ennél több is, és kevesebb.
A Nyugat egy eszmeiség, egy világlátás. Azt jelenti, hogy az ember személyében értékes, szabad és önálló individuum. Felelős része a társadalomnak, de nem alárendeltje. Minden, ami a Nyugat, ebből vezethető le. A szólásszabadság, az önrendelkezés, minden. A Nyugat lényege az pl, hogy itt ugathatunk ellene.

2011.07.26. 16:24:55

@teefau: Végülis logikus: ha írni nem tud, akkor a rádióban a helye.

2011.07.26. 16:38:35

Annak a nyugati ideának van vége, hogy vásárolj, élj jobban, mint ahogy azt megtehetnéd, a hitelkártyát utánad hajítják, csak fogyaszz, költsd a pénzt, vegyél meg mindent, amire nincs is szükséged, ha eladósodtál majd egy másik hitelből kifizeted. Ezt csinálják az uzsorások is kicsiben.

A kormányaink felvették a sok hitelt, csak hogy kuss legyen, befogjuk a szánkat. Kádár volt ebben az élenjáró, a többi csak követte

A görögök is azt gondolták, hogy majd az eurójukból élnek vígan, dolgozni már nem is kell: hát csalódniuk kellett.

Hát most vége: az USA a csőd szélén.

Majd jönnek a szogos és igénytelen kinaiak. Övék a jövő.

tucano 2011.07.26. 16:40:42

@Hajszás Láncos: Ebben abszolút igazad van, talán egy nüansznyi apróságról feledkeztél meg, hogy a büdös imperialisták mocskos sok pénzt költöttek a szocializmus felszámolására, de mi ennél lényegesebben többet (pénztárcánkhoz képest) az ő felszámolásukra. Befektetni tudni kell.

Squid 2011.07.26. 17:06:11

Komolyan

Könyörgöm valaki kerítsen egy pszichiátert és elemeztesse ki vele a beszéd tartalmát a mimikát és a testbeszédet. Annyira, de annyira kíváncsi lennék a konklúzióra, hogy akár pénzt is adnék érte.

Squid 2011.07.26. 17:12:54

@Hajszás Láncos: "Csak azért, mert azt mondották, hogy azért kell a kapitalizmust bevezetni, mert megoldja. A kapitalizmus nem oldott meg semmit, sőt, tehát a kapitalizmusnak nőjjön szárnya ugyanúgy, mint a szocializmusnak, és most már jöjjön valamilyen más gazdaságpolitikai -izmus. "

A kapitalizmus mint olyan nem halott és nem döglődik, a vadkapitalizmus és a kockázatitőkés kalandorkodás, na az ami döglődik. Ha a fenntartható növekedést tűzné ki mindenki a zászlóra és nem az aktuális pénzügyi év végéig tartó "felperzselt föld" taktikát, minden sokkal inkább kontrollálható lenne.

Trejo 2011.07.26. 17:16:31

@Marcellusca: Bölcs vezérünk majd megtanítja ennek a maoista-liberális-náci-anarchista-kapitalista-keletellenes mezőkövesdi hazaáruló brigádnak, hogy Magyarországon nem mindenhol fonják kolbászból a kerítést! Fognak még ők egy nagyot csodálkozni!

Ha kell hazaköltöztetik azt a pár millió kínai-magyar választópolgárt, akik azért nem vettek részt a népvándorlásban, hogy megfigyeljék az új utat és Európába szakadt testvéreiknek megtanítsák azt. Ők tudják mi a kényszermunka becsülete!

sanity 2011.07.26. 17:49:03

@Hajszás Láncos:
A jelenlegi hatalmi elittel mindkét izmus eleve bukásra ítéltetett. Tudod miért? Mert mindkét rendszer papíron nagyon jól működik, csak a jelenlegi és régi sakkjátékosok mindig is a saját önös érdekeik szerint működtették a világot. Amíg Viktátor és hozzá hasonló nemzetáruló söpredékek vezetik az országot, addig nagyjából teljesen mindegy, hogy milyen rendszerben élünk, mivel annak előnyeit mindig a "kormány" szeretné kisajátítani az emberek elöl.

an hero please III 2011.07.26. 17:55:28

@Squid: Add a pénzt és adom az elemzést!

turoczi 2011.07.26. 18:05:39

Eljutottunk oda, hogy már semmit sem hiszünk el? A süketelések miatt nem figyelünk, a szemünket is kilopták, a zsebünk lyukas, a házunkra jön az árverező, féregmód szétfurkáltuk a bolygót, semmi sem biztos, olajért milliókat ölnek, és mi azt mondjuk: ez a legjobb világ (Európa, Amerika)? Akkor fogunk megint hinni, ha Reagen úr lépést vált a pesti utcán?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.26. 18:19:04

@Hajszás Láncos: Jaj jaj jaj, nyugaton is akadtak kommunisták, azok miért nem tudták bedönteni a kapitalizmust? A fegyverkezési verseny dettó. A komcsik elvileg békepártiak voltak, mégis minde ellen harcot hirdettek, és beszálltak a - szerintük hülye - kapitalisták hidegháborújába. Marhaság volt az egész.

Amúgy pont nem értetted a lényeget. Attól, hogy idióták azt mondták, a kapitalizmus megoldja a bajokat, nem, nem a kapitalizmus oldja meg, csak lehetőséget adott a változtatásra, és a bajok megoldására, amit sokáig a teljesen vak és inkompetens pártvezérek miatt nem lehetett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.26. 18:19:58

@sanity: Azzzzzzzzazzzzzzz!
Tegyük hozzá, ami nyugaton van, az sem igazán kapitalizmus már, nagyon eltolódott a pénzhatalom irányába az egész, verseny meg gyakorlatilag már csak kirakatnak van.

zollerbá 2011.07.26. 21:21:59

@kuckucmadar:
T. kuckumadar!
Olvasd el kezdetnek a "Rendszerváltó miniszterelnökök pórázon" c. könyvet!
Szia!
Zollerbá

Xezs 2011.07.27. 01:03:01

Gyerekek, én nem bírtam volna a szocializmusban létezni. Azt a sok baromságot, amit a videóban mondanak, nem lehet kibírni. Fáj, komolyan.

kormányzó 2011.07.27. 08:09:31

@Xezs: Gondolj bele! A gyereked/unokád ugyanezeket a szavakat fogja mondani! A TE világodról.

Baldrick68 2011.07.27. 08:14:03

@Xezs:
Ha valaki ebbe születik bele és nem lát mást akkor az a természetes.
Lásd É. Korea

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.27. 08:26:47

"Újra hanyatlik a Nyugat, ne dőljünk be a lábszagnak"

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.27. 08:27:21

@kormányzó: Vagy nem, és a paranoidokon fogunk röhögni :)

egyhazafi 2011.07.27. 11:33:03

Lehet bármelyik cikkhez olyan kommentet írni, amit nem töröltök? Nesze neked vélemény nyilvánítás.

Kiráj vagyok bazmeg 2011.07.27. 15:24:23

sztem elkapták a bloggerköcsögöket azé nincs post

teefau 2011.07.27. 16:01:12

@Kiráj vagyok bazmeg: Neem, befizették őket egy Kína csodái társasútra...

kotyogó 2011.07.27. 20:01:18

most már teljesen biztos vagyok abban, hogy ez a felcsuti csodaparaszt egy beteg ember akit kezelni kell, és persze az ország azon részét akik hatalomra juttatták ezt a söpredék bandát

naresh 2011.07.27. 20:24:57

Kis gondolkodást kérek: akinek van ideje, nézze meg Kína és az USA népsűrűségét. Aztán a nagyságrendek érzékeltetéséül hazánkét. Az egy főre eső GDP értékét sem árt szem előtt tartani.
Ezt követően elmélkedjünk a fenntartható fejlődés távlatairól, azaz a jövő lehetőségeiről. Ezt egyébként a jelen és jövő miniszterelnökeinek is figyelmébe ajánlom, ha külső orientációnkat mérlegelik.
Más oldalról: a munka alapú társadalom hangoztatása elvben helyes, csak tudni kell, hogy már a komcsik is kétségbe estek a 70-es évek elején, mert nyugaton rohamosan csökkent a munkásosztály létszáma. Az ok az ipari automatizálás volt, az emberek a nem kifejezetten termelő (szolgáltatási) szférába vándoroltak. E folyamat ma sem ért véget. Korábban hasonló történt a parasztsággal.
Összegezve: a világ változik, akaratunktól függetlenül. Mindenki alkalmazkodni kényszerül. Egy kis, tőkeszegény (az volt már Széchenyi korában is) ország különösen. Hajdanán is herdáltuk vagyonunkat (aki tehette), ma sem takarékoskodunk. Helyette nálunk „megszorítás” a vezényszó. A politikai pártok népszerűségüket vagy a pazarlásnak (pl. 13.-14. havi nyugdíj), vagy a „megszorítások, csomagok” elutasításának köszönhetik. Ameddig ezen nem változtatunk, valóban „rosszabbul fogunk élni, mint négy éve”, mert tovább nyújtózunk a takarónknál.
Továbbá, ha valaki 7% (ilyen is volt) GDP növekedést ígér, ez nagyon jó, de nem az illetőtől függ. Ha valaki külföldi tőkebeáramlás nélkül ígér milliós munkahelyet (ilyen is volt), az csak a hiányunkat növelheti. Ha viszont tényleg tud ilyen csodaszert, árulja el. Minden ország vezetői kapnának a lehetőségen.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.07.27. 21:15:59

@molnibalage:

Angol? Francia? Apanyol? Ezek minek, hanyatlik az egész szar és erre tanítani a gyerekeket? Kínaiul meg cigányul kell tanulniuk, a jövő szempontjából ez a két nyelv lesz meghatározó. A hanyatló nyugat hablatyolását nyugodtan el lehet felejteni.

Az íróniát férletéve a latin is "remek" ötlet, szinte biztosan ez fogja majd szerencsétleneket előnyösebb munkához juttatni a világban....

Xezs 2011.07.27. 21:37:47

@kormányzó: Nem hiszem. Manapság azért már nincs olyan, hogy agyonvernek, ha nem tapsolsz, mikor Rákosi elvtárs fellép a pódiumra, és nem vernek agyon, mert azt mondod valamelyik politikusról, hogy ez hülye (a 2006-os balhézók most nem tartoznak ide, ők jóval túllépték ezt a szintet, meg is kapták érte azt, ami jár). Továbbá bár vannak politikusok, akik szeretnék velünk elhitetni a régi mondókát, hogy munkás=jó, tőkés=rossz, de szerencsére vannak olyanok is, akik nem ezt mondják, magyarul van alternatíva.

Ez az egész szocializmusosdi egy számomra teljesen megfoghatatlan holdkór, egyszerűen nem értem, hogy ki az a barom aki szerint ez jó és működik, illetve ki az a barom, aki azt hiszi, hogy ilyen elfuserált filmekkel majd jól meg lehet mondani az embereknek, hogy ők milyen marha jól élnek. Ha ilyen jól éltek, akkor vajon miért mindenki kifelé szökdösött, és nem befelé?

Ebben a videóban olyan szinten lóg ki a lóláb, annyira látszik, ahogy kínosan próbálják elkendőzni a nyugatiak jobb életszínvonalának okát, de az egész mese olyan, mintha egy 8 éves találta volna ki. Ezt úgy hívják, a társadalom intézményesített hülyének nézése. Természetesen ilyen ma is van, de mint fentebb írtam, az a különbség, hogy van alternatíva illetve jogod van kritikát megfogalmazni anélkül, hogy elrángatna az ÁVH.

Xezs 2011.07.27. 21:38:57

@Baldrick68: Ez így van. De ha valaki mégis kritizálni meri a rendszert, azt agyonverik. Boldog vagyok, hogy én csak pár évet éltem ebben a szarságban, azt is kisgyerekként. Legszívesebben azt a pár évet is letagadnám, mert szégyen.

Kiráj vagyok bazmeg 2011.07.27. 21:53:21

@Kiráj vagyok bazmeg: amúgy télleg igaza van bazmeg. ki a faszom ez a Tomas Melia?

Xezs 2011.07.27. 22:25:42

@Kiráj vagyok bazmeg: Ennél is fontosabb kérdés: ki nem szarja le vastagon, hogy ki az a Tomas Melia?

2011.07.28. 04:11:09

@Valahol Máshol: Van egy haverom, éppen csak egy kicsit tud franciául, mégis megél belőle, mert viszik tolmácsnak a gipszkartonozó meg lakatos brigádok.

@Xezs: Neked nem tünt fel, hogy ez egy több korabeli képanyagból összevágott szar kortárs propaganda??? Tamási Miklósék tákolták össze az OSA-ban (amit a CIA töm pénzzel.)

Baldrick68 2011.07.28. 14:25:53

Az a hanyatló nyugat duma azért érdekes, mert maguk a komcsik sem vették túl komolyan.

Itt egy 1968 -as vígjáték.
www.youtube.com/watch?v=5TJORRfUCrc

Kicsi Kacsa 2011.07.28. 15:31:56

Kitört a nyári szünet, vagy nincs téma, esetleg jött a nagy fekete autó?

Kartal (rezervált) 2011.07.28. 17:53:36

@Hajszás Láncos: bameg, én egy gyári melós vagyok, de évek óta mondom ugyanezt - igaz, hülye sem vagyok, képes vagyok értelmezni az alapvető közgazdasági ismereteket. De én is erre jutottam, csupán a józan paraszti eszemet használva. Akkor a sok egyetemet végzett léhűtőt mi a faszér' fizetjük???

2011.07.28. 18:10:04

@Kartal (rezervált): Én mindig is a munkáshatalom őszinte híve voltam. Az egyetemek agymosodák. Semmi közük nincs a valódi élethez. Edisonnak nem kellett egyetem, mégis feltalálta a villanykörtét (meg még pár egyéb dolgot.) Kurvára nagyra vannak itt egyesek a diplomájukkal, nem mondom, megszenvedtek érte, de értelme mi volt? Ha megkérdezel egy diplomást, hogy mutasson valamit, amit ő alkotott, bizony sokan ugyancsak zavarba jönnének. Ennek ellenére persze úgy viselkednek, mintha ők szarták volna a spanyolviaszt, és meggyőződéssel tudják állítani, hogy az ő marketingmenedzselésük az hatszor annyit érő munka, mint a szalag melletti dolgozóé, aki előállítja mindazokat a javakat, amelyek megléte vagy meg nem léte társadalmunkban a sikeresség mércéje.

Xezs 2011.07.28. 19:02:41

@Hajszás Láncos: Amiről te írsz, az a vadkapitalizmus, amikor nincsen kontroll a rendszerben.

Belőlem pl. a szocializmus és a kommunizmus sokkal több ellenérzést vált ki, mint a kapitalizmus. A kommunizmusban ugyanis azt hazudják az embereknek, hogy mindenki egyenlő, meg telenyomják a fejüket azzal, hogy csak a kétkezi munka a munka, ráadásul azt sugallja, hogy tehetsz bármit, majd az állam rendbehozza az életedet, ad neked munkát, segélyt akármit. Egyszóval lustaságra nevel.

Nincs tökéletes rendszer, de vannak jobbak és vannak rosszabbak.

Xezs 2011.07.28. 19:05:37

@Hajszás Láncos: Aki a mellét veri, hogy bezzeg neki diplomája van, az egy faszkalap, ezen nincs mit beszélni.

Viszont hidd el, az egyetem/főiskola úgymond "kinyitja" előtted a világot, valahogy másképp kezded látni a dolgokat. Pl. rájössz, hogy mennyi mindenre képes vagy és hogy mennyi minden jó dolog létezik, amiről azelőtt nem hallottál. Persze most nem azokról beszélek, akik végigpuskázzák a felsőoktatást, hanem azokról, akik tényleg profitálni akarnak belőle.

Summa summárum, sem a fizikai melósnak, sem a diplomásnak nem szabad a másikra mutogatnia, ugyanis mindenkire szükség van. Én pl. nem lennék boldog, ha nem jönne egy hétig a kukásautó, mert itt úsznék a saját szemetemben. Egyáltalán nem nézem le a kukásokat, pedig az én munkám teljesen más típusú, még csak nem is fizikai.

fokabacsi 2011.07.28. 19:20:21

@Hajszás Láncos: "Én mindig is a "munkáshatalom" őszinte híve voltam. "
Jól be is fürödtünk vele! Nem azt mondom, hogy munkás embernek nincs esze, de egy érettségi ma minimum követelmény! Mert a buta embernek a látóköre a kocsmapultig terjed!

fokabacsi 2011.07.28. 19:30:12

@Idős Asszony (TÖRHETETLEN): Ilyen vénen már el kellene menni pihenni mama! Elmúltak azok az idők, mikor maguk még bármibe beleszólhattak! '88-ban 60% os infláció után dobták be a törölközőt!
Elment a vonat néni!

bandika gazdája 2011.07.28. 19:54:42

@Kiráj vagyok bazmeg: És te ki a fasz vagy ezzel a "stílussal"? Mé' nem keresel egy nekedvaló helyet?

2011.07.28. 20:39:22

@Xezs: Ez most a divatos kapitalizmus-irányzat. Hogy nincs kontroll. Neoliberális gazdaságpolitikának hívják. Lett is belőle probléma bőven, példul szinte a teljes termelő szektor áttolódott a távol-keletre. A te kommunizmus képed ellentéte a neoliberális kapitalizmus, ahol azt hazudják az embereknek, hogy a fizikai munka semmit sem ér, miközben a társadalom végletekig materiális, még az emberi kvalitásokat is abban mérik, ki milyen anyagi javakhoz jutott általuk (villa, luxuskocsi, jakuzzi, plazmatévé stb stb.) Ráadásul azt sugallja, hogy bármit megtehetsz, hogy magad is sikeres legyél, miközben számtalan láthatatlan falat épít ennek megakadályozása végett, lásd vállalkozói terhek, protekcionizmus, korrupció. Jópár tönkrement mikrovállalkozás tudna róla mesélni.
Voltam főiskolán három évig, nem nyitott az ki semmit, száz éves dolgokat kellett biflázni, aztán számonkéréskor jól megszivattak, alulpontoztak, és játszottak velem, mint macska az egérrel, és mindezt "magas színvonalú oktatásnak" csúfolták. Pedig valójában csak a számonkérés volt magas színvonalú, az oktatás a béka segge alatt volt. :-(

@fokabacsi: érettségivel, sőt, akár valami büfészakos diplomával is lehet sültbuta valaki. Ezek alapvetően csak arról szólnak, hogy az illető tud magolni, vagy rosszabb esetben puskázni. Kreativitásról, életszemléletről, tapasztalatokról nem szól semmilyen iskola. Ott csak szecskával tömik tele az ember fejét, amit jó esetben gyorsan el is felejt. Én sem voltam soha olyan okos, mint az érettségi napján, oszt azóta sem volt szükségem se a történelem, se a nyelvtan, se a fizika anyagra, a matekból is talán csak a szögfüggvények meg a másodfokú megoldóképlete kell - kb. félévente egyszer.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.28. 20:42:33

@Hajszás Láncos: Az igazi kommunista.:))
@Valahol Máshol: Találkoztak viktorral.:))
@Xezs: Talán ismered azt a híres beszédet,amit egyszer a végzős egyetemistáknak mondott az egyik leggazdagabb amerikai.Elmondta nekik hogy pont az egyetem miatt szűkül be a gondolkodásuk és majd egy kibukott társuk vállalatánál fognak dolgozni.De amúgy igazad van.

Kiráj vagyok bazmeg 2011.07.28. 22:13:20

@Conv: eszt én is láttam gecijókat mond a kopasz gyerek benne.

vadasmarha balra 2011.07.28. 22:21:11

A videót hallgatva kinyílott a bicska a zsebemben, amikor a tiszta szocialista erkölcsről beszélt annak a hatalomnak a szócsöve, amelyik hatalom szorgos átváltozóművészei két évtized múltán az egész országot lenyulták.

Kiráj vagyok bazmeg 2011.07.28. 22:22:01

@Hajszás Láncos: olvastam amiket irsz és nagyon okosak a meglátásaid sztem. de mondok én valamit! általában mindenki azzal próbál kitűnni amelyie van neki és amire tudja verni magát vágod. a sok kiskancsónak ez a diploma mert életében nem viszi többre ezért nem tud felvágni mással pedig kulturemberek közt (rablók, betörők, stricik) ez kurvára nem számit ám! szal sztem igazi kis buzi aki felveri magát diplomára mer aszt utána hasznáni is kell!

bandika gazdája 2011.07.29. 10:09:11

@Kiráj vagyok bazmeg: Nem vagyok góré. Csak van ízlésem. És abba a te stíílusod nem fér bele.

Ironfist 2011.07.29. 10:26:55

@bandika gazdája:
Sem pedig a helyesírása, ha jól tippelek.

látjátok feleim szümtükkel 2011.07.30. 10:32:35

@Hajszás Láncos: "Én sem voltam soha olyan okos, mint az érettségi napján, oszt azóta sem volt szükségem se a történelem, se a nyelvtan, se a fizika anyagra, a matekból is talán csak a szögfüggvények meg a másodfokú megoldóképlete kell - kb. félévente egyszer."

Azért a szövegedet olvasva, nem olyannak az látszol, mint akire csak a kosz ragadt az iskolában! Igaza van Kirájnak, okosakat írsz, és ennek az alapját neked is valamilyen tanulás adta, és ha nem önképezted magad, akkor valamilyen iskola. Az iskolában tanultak mind összeadódnak a magadról mutatott képben attól függetlenül, hogy te ezt nem érzed.
Nem szabad általánosítani, mert ahogy vannak okos, értelmes diploma nélküli emberek, úgy vannak bunkó diplomások is. Szerintem ez inkább adottság kérdése, meg családi hatás is. Igénytelen környezet gyermeke diplomával is igénytelen. A tudás mindig sokat ér, és azt nem tudja elvenni senki, legfeljebb kiverni az ember fejéből.

fokabacsi 2011.07.30. 13:08:31

@látjátok feleim szümtükkel: Én meg az érettségi előtt jöttem rá milyen nagyon keveset tudok! Igaz ( Villamos és Gépipari) a magasabb szintű matek (integrálás deriválás) volt az amire soha egy percig sem volt szükségem!

Xezs 2011.07.30. 14:06:22

Nagyon sokan hiszik azt, hogy minden tantárgy minden anyagát azért kell tudni, mert majd az életben használni kell, pedig ez nem így van.

Bizonyos tárgyak (történelem pl.) azért kellenek, hogy az ember tájékozott legyen a világ dolgaiban. A történelem nem arról szól, hogy neked bármikor is szükséged lesz a Pákozdi csata évszámára, viszont elég szégyen, ha még nem is hallottál róla.

A matematika meg egyszerűen gondolkodást fejleszt. Ott sem arról van szó, hogy mindenre szükséged van, amit tanulsz, viszont a tanulása közben olyan agyi területeket aktiválsz, amiknek később nagyon nagy szerepe lesz.

Tipikus példa a reptéri piktogramokon való eligazodás. Aki jó matekból, az nagy valószínűséggel könnyen igazodik el ilyen típusú piktogramok segítségével.

stefiapo 2011.07.30. 19:48:01

Nem úgy néz ki, mint aki haldoklik... Egyébként Mi soha nem is fogunk és soha nem is tartoztunk oda! Valamilyen szinten hazafi vagyok, de sajnos rá kellett döbbennem, hogy a magyar ember nagyon buta (sajnos). Az orránál fogva vezetik és bólogat. Nem örülök neki, de ez van.

Horizont 2011.08.01. 18:41:00

Amikor meghallottam Orbántól ezt a "hanyatló Nyugat" dumát szó szerint leesett az állam!( a sajátom:D) Azt hittem nem jól hallok! Be kell vallanom ezt a dumát anno egyszer már bevettem (bevettük)! Lehet mosolyogni kérem, netán még hülyének nézni is a fiatalságnak minket(így utólag magamról is ezt gondolom:D)!Tudom, hogy ma már ezt nehéz elhinni, de gondoljatok bele, '54-ben születtem, vidéki kisváros, rokonság, ismerősök szintén szegények, senki nem járt külföldre, 10 évesen vettek tévét a szüleim, addig egy Néprádiónk volt, két adóval, Kossuth és Petőfi! És egy Népszava újság! És tényleg hatásos volt minden propaganda, mert 10-12 éves koromig én és minden velem egykorú társam (kapaszkodjatok meg) nagyon örültünk, hogy nem a bűnös, büdös kapitalizmusban élünk:DDD Aztán persze tágult a horizontunk egy kicsit:) Még arra is emlékszem, hogy azt hittük, hogy a Szovjetunióban nincs bűnözés! Gyerekként és agymosással ez volt! Aztán megtudtunk mindent, még jó, hogy lassan így elmaradt a sokkhatás! És akkor 2011-ben jön Orbán Viktor és ezt mondja - nekem is! Tudjuk ott sincs kolbászból a kerítés, vannak nehézségek, de hanyatlás?? Úristen szeretnék én csak annyira hanyatlani!Hahahahahahahahaha:)

2011.08.01. 21:13:35

@látjátok feleim szümtükkel: Köszönöm hízelgő véleményedet. Nem az iskolában okosítottak ki, az Élet volt az én tanítómesterem. Azt már az általános isis ofőm is a ballagótarisznyámba tette, hogy "te nem leszel a szürkék hegedűse" - hát valóban, igaza lett az áldott léleknek. Hogy aztán mindezzel mire mentem, az egy más kérdés. Bár végülis magyar viszonylatban nem rossz az életszínvonalam egyáltalán...

2011.08.01. 21:16:01

@Horizont: Erre mondta Hofi, hogy "ez a tetves kapitralizmus h-a-l-d-o-k-l-i-k! Aztán éjfélkor, amikor szellemjárás van, hogy húúúú húúúú nem ő jön föl kísérteni, hanem mi megyünk le ENNI." :-)
Szegény Hofi, ha még élne, tuti nem férne a bőribe ennyi sok sületlenségtől, ami manapság történik.

Horizont 2011.08.02. 16:32:50

@Hajszás Láncos:
Szerinted az Orbán kormány meddig engedné szóhoz jutni Hofit??
Szerintem nem sokáig:) Ó ó ó ó elképzeltem, hogy miket mondana egy ilyen Deutsch-ra:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.08.04. 20:49:25

@Hajszás Láncos: Bocs hogy most kötök beléd.A múltkor beszéltünk a külföldi munkáról.Te nem azért nem mennél ki,mert nem bízol magadban?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.08.04. 20:51:03

@Hajszás Láncos: @Horizont: Amúgy meg nekem is eszembe jutott Hofi,amikor azt mondta,hogy a kapitalizmus haldoklik.És hozzátette:Nahát,nem szép dolog kölcsönkérni egy haldoklótól.

Horizont 2011.08.04. 21:06:32

@Tigeri: :DDDD Á ezt már ő sem bírná:)))

Én arra emlékszem amikor azt mondta Hofi, hogy:
" Ide mindig begyűrűzik nyugatról a válság. A jólét viszont soha.
Ki az a marha, aki Hegyeshalomnál megállítja? ..."

Meg amikor megkérdezi Árpád vezért, miért a Kárpát–medencébe telepedett le a Honfoglaláskor? ....Hát, szélvédettnek szélvédett, de megmarad a büdös is...

"Én vagyok a magyar népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék."

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.08.04. 21:24:03

@Horizont: A barátnők anno volt még Hofit nézni élőben.De jó neki.:))

Horizont 2011.08.04. 21:40:04

@Tigeri:
Én is láttam élőben anno a Mikroszkóp színpadon:) Zseniális és utánozhatatlan volt!Onnan fentről röhög rajtunk....már több mint 9 éve, hogy még mindig itt dagonyázunk a szarban:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.08.05. 12:49:38

@Horizont: Bízom benne,hogy röhög és nem pedig szomorkodik.....

süti beállítások módosítása