Skip to content


       Szűrés lista

Negyvenháromezer

A soha-nem-látott-méretű-szuperszenzációs közmunkaprogram egyik utolsó kérdőjelét egyenesítették ki a múlt héten, amikor végre sikerült kikalkulálni, hogy mi lesz a közmunka fizetsége.

A teljes munkaidős közfoglalkoztatottak kötelező legkisebb bére a szakképesítést és középfokú iskolai végzettséget nem igénylő munkakörök betöltése esetén bruttó 57 000 forint. Hetibér alkalmazása esetén a heti bér bruttó 13 120 forint. Azt is előírták, hogy a havi közfoglalkoztatási bér kifizetésének heti részletekben kell történnie (Gyöngyöspatán is már heti bér van), viszont 4*13 120 = bruttó 52 450 forint.

A kormányrendeletben sem a bruttó, sem a nettó szó sem szerepel, viszont "a részletekben történő kifizetés esetén a bérből letiltást, levonást, továbbá a jogszabály alapján teljesítendő adó- és járulék levonásokat arányosan kell végrehajtani".

Ez alapján a kézhez kapott nettó havi bér esetén 47 020, heti bér esetén 43 296 forint.

Aki középfokú végzettséget igénylő közmunkát végez (sok ilyen munka nem lesz), azok megkapják a minimálbért (bruttó 78 ezer).
 
Mivel a közmunkások munkaerő-kölcsönzése egy picit megbolondítja a helyzetet, így nem mellékes, hogy a közmunkáért milyen közmunkabér jár.

A szakszervezetek természetesen tiltakoznak, a BM hárít.

Nagy Linda, a BM szóvivője oszlatta el az aggodalmakat:
"A közfoglalkoztatásban részt vevők a bérpótló juttatás kétszeresét kapják, ezért nem igazak azok a kijelentések, hogy a közmunkabér méltánytalan lenne. (...)  A közfoglalkoztatásért járó összeg csak akkor nem éri el a minimálbért, ha az adott munka nem igényel szakképesítést vagy középfokú végzettséget."

Magyarul: munkanélküli segély dupláját kapja, úgyhogy örüljön, és a amúgy is, a középfokú végzettséget igénylő közmunkás megkapja a minimálbért. Vajon mennyi középfokú végzettséget igénylő közmunkaprogram készül a BM-ben?  Sok? Nagyon sok?

Nagy Lindától és fideszes képviselőktől kérdezném, hogy vajon melyik opciót lennének képesek végigcsinálni?

A,
Egy hónapig végeznék a jelenlegi munkájukat, de hetente csak nettó 10 824 forintot (összesen 43 296) kapnának kézhez, és éljenek meg belőle. Illetve próbálják meg. Bizonyítsák be, hogy meg lehet élni 43 296 forintból. Ez lenne az igazi reality, nem ami a TV-ben megy.

B,
Egy hónapig kipróbálnák a közmunkaprogramot, napi 8 óra, heti 40, kemény, fizikai munka, mint például Gyöngyöspatán, de megkapják érte a jelenlegi bérüket.

Persze lehetne ötvözni is, ahogy a való életben van, közmunka 43 ezerért, de nem hinném, hogy ezt a szintet bárki is bevállalná.

Sajnos nem az a legszomorúbb az egészben, hogy heti 10 ezer forintot fizetnek a közmunkáért, hanem hogy úgy gondolják, hogy ez része a 300 ezer új munkahely megteremtésének, és ez segít az ország helyzetén.

Pedig: 200 ezer közmunkásnak az állam kifizet havonta 10 490 000 000 állami forintot, majd visszavesz belőle 1 830 800 000-at.

Mennyivel is nőnek az állam bevételei és mennyivel is csökkenek a kiadásai így?

Ebben a szomorú "poénban" meg lassan át lehet írni a számokat ... 60 ezer ... szép álom.


 

Címkék: válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr713186673

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vajnágh Domokos: Bankomatt 2011.08.30. 10:29:36

Fizetésnap volt. Munkám végeztével ezért egyből a közeli bankomat felé vettem az irányt, nehogy túl sokat időzzön a pénzem a folyószámlán. Az én pénzemet ugyan nem forgatják meg a bankok! Kártyás fizetés jutalék nélkül, mi? Anyátokat! Tudom én, hogy mi...

Trackback: Ínségmunka 2.0 - havi 38.500 ft 2011.08.29. 22:38:08

A Magyar Munka Terv új rendszere a munkaerőpiactól elidegenítő, alacsony bérezésű, sok ponton a két világháború közötti ínségmunka intézményére hasonlító rendszert alakít ki. A biztosítási elvű álláskeresési támogatás leépítésével növeli...

Trackback: Ébred a "Nemzet" !?? 2011.08.29. 18:24:32

 Nagyon régen vártam, ki lesz az első aki kimondja a hívek közül: fiúk elkúrtátok !Magyar Nemzetben írt cikkében Mellár Tamás. A jobboldali közgazdász szerint idén csak 1,5 százalék körüli nő a GDP, a gazdaságpolitika a kezdetektől helytelen volt,...

Trackback: Nehéz szülés az AB-n. 2011.08.29. 18:24:12

 Kilenc hónap is eltelt már, mire az AB megszüli hétfőn döntését a magánnyugdíjpénztárak ügyében. De miért tart ilyen sokáig egy nagyon fontos, a lakosság 1/3-át érintő kérdésben? Kinek az érdeke? Milyen be nem látható következményei lesznek a dön...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2011.08.30. 10:17:04

"Orbán szerint vannak spekulánsok, akik nagyon jól keresnek a görög válságon, és komoly befektetők érdekeltek abban, hogy egy-egy országot folyamatosan a csőd szélén tartsanak. „Ha a spekulánsok vérszagot éreznek, akkor összehangolt támadások jöhetnek” – mondta. Ugyanakkor jelezte, hogy a politikusok felelőssége, hogy engednek-e ilyen kiszolgáltatott helyzetbe sodródni egy országot."

Nu, most, hogy Orbán a Viktor nagy nyÍlvánosság előtt ilyen szépen beismerte, hogy a világ országait SPEKULÁNSOK VEZETIK, AZ EURÓT ÉS A SVÁJCI FRANKOT IS ŐK BEFOLYÁSOLJÁK, TEHÁT A MARHA NAGY TÁRSADALMI SZEGÉNYSÉGET AZ EGÉSZ VILÁŰGON ŐK IDÉZIK ELŐ PÉNZÜGYI STIKLIKKEL, MEGOLDÁSKÉNT KI KELL ÍRTANI ! ÍRTANI ! ŐKET, MINT A TETVEKET , ELŐTTE VISZONT KÖZMUNKÁRA KELL FOGNI ŐKET, HOGY MEGTANULJANAK 43.000 FORINTÉRT DOLGOZNI IS !

KÁRTÉKONY AJTA SZAPORODOTT EL AZ EGÉSZ VILÁGON ÉS A TÁRSADALMAKNAK NEM SZABAD TOVÁBB HAGYNI KÁROS, TRAGÉDIÁKAT KÖVETELŐ TÉNYKEDÉSEIKET !

....avagy ebben a Viktor is rész vesz ???????????????????????????????

Viktus 2011.08.30. 10:18:54

@Tedat:

Gyenge trollkodás ... nem kell annyit Magyarországon megvan határozva a minimálbér összege ...

KovA 2011.08.30. 10:19:12

Tökmindegy - közmunkabérnek is csak azt lehet osztani amennyi arra jut - lehet méltánytalankodni, de az akkor kellett volna amikor a liberálizmus szent nevében segélynek nevezett gegszterrendszervédelmi pénzen ingyenélésre szoktatták a népeket.
A dolog egészséges természete az, hogy munkával termelünk amit és ahogy csak tudunk és azon osztozunk valahogy - nem pedig az hogy a semmiből osztunk és eladjuk magunkat és utódainkat adósrabszolgának...
Az ilyen rendszer egérzsákutca volt a sorsközösség fosztogatóinak.

A nagy hirtelenjében szerveződő közfoglalkoztatástól nem várható el, hogy elérje azt a hatékonyságot aminek már pozítív a mérlege - jó, ha a puszta segélyezéshez képest csökkenti a köz terhét - és nem mellesleg megkezdődik bármilyen alacsony szinten az értékteremtő tevékenység újraszerveződése.
Nagyon szépek a képek is - de a "nem érdekel, hogy az életben maradásbhoz hiányzó 30000-et miből teremti elő " duma nem orbáni találmány sokkal inkább Kuncze Gábor-i - a "megélhetési bűnözés" fölötti liberális szemhunyás.

Lehet azért csúfolódni, méltatlankodni - de nagyon olcsó és demagóg álbölcsesség...

Egyébként nekem is az a számokkal nem megalapozott véleményem, hogy túl nagyot akarnak harapni egyszerre és a torkukon akad.
Én a munkaképesek segélyeit konvertálnám első lépésben tervgazdaság keretében végzett munkajövedelemmé, amiért időben arányosan kevesebb munkával de munkával, vagy az arra való fegyelmezett készenléttel tartoznak - a jövedelem megvonásának terhe mellett.
Ez szerintem lehetne kb heti 2-3 munkanap - mely lehetőség szerint a jövedelemel együtt.
növelendő.
Abban az időben az illető azt köteles tenni amit mondanak neki - ahogy minden munkahelyen.
Azért telesítendő napokra korlátoznám a szolgálati időt, hogy legyen szabadsága a piacgazdasába visszakapszkodni - illetve saját házatáján saját erőből is tenni önmagáért.

A tömeges közmunkába állításnak 0 szervezettségről indulva nem lesz elég munka fedezete s félő hogy kifizetendő bérileg és is indokolatlanul nagy teher ahhoz képest ami hasznot képes hajtani. A szándék jó, teljesen egyetértek vele - de - mint a kormány sok más dolgát is - átgondolatlanság jellemzi. Nincs elég gondolkodó emberük :-( - illetve nincs sok köszönet abban ahogy gondolkodnak. Afféle focista-hübelebalázs-bagázs - sajnos.
Csakhogy ez inkább sakk mint foci... nem lehet annyit ügyetlenkedni, a sok veszteség könnyebben végzetessé válik az egész "meccsre" nézve. A fociban lehet hajtani egy hibát helyrehozandó, a sakkban ugyanannak a következtében megrogyik a helyrehozási képesség.

szivatnakanyám 2011.08.30. 10:19:29

@bundi124: Ez a rákfene. Teljesen igaz amit leirtál. Utána kellene nézni ennek sok multi imádóna, hogy a 100 legnagyobb cég csak 248.565 főt foglalkoztat. Erre kap az állambácsitól annyit és ugy ahogy leirtad. A foglalkoztatottaknak ez csupán 6%.

Ennyit a rohadt multikról. Az AUDI is csak 6000e embert a TESCO 20.500 embert.

Kalmár 2011.08.30. 10:21:51

Milyen érdekesek a kritikák.
1. Eddig x ft segélyt kaptak, most 2x jövedelmet! Túl vannak fizetve, pazarló Fidesz!!
2. Ennyi pénzt fizetni munkáért? Nem lehet ebből megélni, alul vannak fizetve, érzéketlen Fidesz!

Na ezek után érdekelne, hogy létezik e olyan rendszer ami mindenkinek tetszik....jól van na, tudom.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2011.08.30. 10:24:00

@zero:

Felhívom tisztelt Zero figyelmét, hogy ezzel a lépéssel/programmal nem azt akarja a kormány elérni, hogy esetleg valahogy is megélj, hanem azt, hogy küzdjön a kibaszott notorius munkakerülő. Mégpedig úgy, hogy elkezd a holnapi napra is gondolni, ahogy Te is és én is (tanul, tanul, tanul, dolgozik, előre tekint).

Ellenkező esetben nem lesz bazmeg elég a pénze semmire. Ilyen qrva egyszerű.

Halk megjegyzés: Viktor bazmeg hogy utállak az egész szar kormányoddal egyetemben.

Viktus 2011.08.30. 10:24:35

@Kalmár:

Jah, ha közmunkára megy kapja meg a minimálbért a proletár, ha meg csak a kapát támasztja kicsapni ... ennyi a problémakör.

kvadrillio 2011.08.30. 10:26:50

"Saját országot alapítanak a milliárdosok?
Saját országot alapítanak a milliárdosok? - illusztrációÚj erőre kapott az őrültnek tűnő ötlet, amely két éve már körbejárta a világsajtót. Amerikai fenegyerekek mesterséges szigeteken alapítanának saját mikronemzeteket. Most újabb 1,25 millió dollárt dobott be a projektbe egy pénzes támogató.
D.P.
2011. augusztus 28. 12:00
8 hozzászólás
Az eredeti tervek arról szóltak, hogy 2050-re több tízmillió ember fog úszó szigeteken élni. Kezdetnek, most úgy tűnik legalább egy úszó iroda(park) felépül San Francisco partközeli vizén. (Ennek csak némileg mond ellent, hogy a Mogulite újság szerkesztői rákérdeztek a hatóságoknál, bárki készül-e hasonló projektre az öbölben, ám azok semmi hasonlóról nem hallottak. Meglehet elfelejtettek szólni nekik.)

A projekt atyja, maga Milton Friedman Nobel-díjas közgazdász unokája Patri Friedman. Szerinte ezek az úgynevezett mikronemzetek jelenthetnének alternatívát a mindenkori kormányokkal elégedetlen szabadelvűeknek. Ezekben az „országokban” a társadalmi rendszert saját törvények szabályoznák, sőt az erkölcsi normákat is újragondolnák. A szabadelvűség alapján nem lennének jóléti intézmények, vagy minimálbér.

Start-up ország

A széleskörű szkepticizmus dacára a Friedman unoka is elkülönített a projektre 2 millió dollárt egy vegyesvállalatban, amelynek feladata, hogy befektetőket szerezzen az álom megvalósulásához. A korábban a Google-nak dolgozó Patri Friedman itt találkozott egy hasonszőrű társával Wayne Gramlich-hel. Írtak is egy interneten olvasható könyvet a témáról, és feladták munkájukat, hogy csak ezzel foglalkozzanak.

A legkomolyabb befektetőnek azt a Peter Thielt sikerült megnyerni, aki a Pay-Pal online fizetési megoldás egyik kitalálója. Thiel úgy nyilatkozott pár hete a Details magazinnak, hogy az Amerikai Egyesült Államok alkotmánya túl sok mindent tartalmaz, amely korlátozza, mit tehetünk. Hogyan lehetne akkor mindent újrakezdeni?
<script type="text/javascript" src="http://ad.adverticum.net/js.prm?zona=4974&nah=!ie&ord=55911726"></script>

Thiel, akinek nagy szerepe volt befektetőként, hogy a Facebook kiléphetett a Harvard kollégiumának területéről, úgy látja ez a projekt megmutatná a kormányoknak, hogyan lehet mindent másképp csinálni. Friedman víziója inkább egy olyan hely, amelyet akár nagyvállalatok szponzorálhatnának. Akár Apple- vagy Google-ország lehetne egyik-másik. A high-tech cég uralkodna rajta saját szabályai szerint.

Magyar sziget

Nem is lennénk magyarok, ha nem lenne közünk bármihez legalább egy kicsit. Így van ez a Seasteading projekt (Tengeri-telepes projekt) esetében is. A felelős Seasteading Institute két évvel ezelőtt meghirdetett tervezői pályázatát ugyanis egy magyar dizájner Győrfi András nyerte meg. A díja, a dicsőség mellett 1000 dollár volt.

Az Fn.hu megkereste Győrfi Andrást, hogy hallott-e valamit manapság a csoportról, ám elmondta nem tartja a kapcsolatot az intézettel. A pénzt megkapta, egyébként pedig jó tapasztalat volt a projekt. Sok interjút adott és mivel ez volt az első nemzetközi munkája, ezen a vonalon is szerzett ismereteket. A képeket, terveket azóta számtalan helyen látta viszont, így például egy iPad magazin is felhasználta anyagait. Amire büszke, hogy sikerült jogdíjat „kisajtolnia” a felhasználás kapcsán.

Ajánlott weboldalak

100 dolláros laptop.lap.hu
Facebook.lap.hu
Instabus.lap.hu

A csoportnak eddig egy helyet sikerült találnia, amely megfelelne igényeiknek. A San Francisco melletti partszakaszon viszonylag alacsony hullámok vannak, és a terület ára 300 dollár per négyzetláb, vagyis 120 millió dollár lenne egy 200 fős kommunára vetítve. Az elképzelés szerint lenne a szigeten saját iskola, kórház és bicikliutak a közlekedéshez.

Friedman próbálta mindig a normalitás látszatát fenntartani, elmondta például, nem készülnek semmilyen őrültségre a szigeten, tehát az USA elfogadhatná szuverenitásukat. Azt a nézetet is próbálja gyengíteni, miszerint az egésznek annyi értelme lenne, hogy a milliárdosok egy adómentes helyre költözhetnének. Hogy érzékeltesse hozzáállását elmondta: nem vitatkozni akar a kormánnyal, hanem alternatívát kínálni velük szemben. Ő nem csak az elméletek embere – mondja. "A nagyapám az ideák harcát vívta, de úgy tűnik a kormányok nem tanultak sokat belőle. Ez nem csak ötletelés, ez valóság lesz."

Thiel pedig egy 2009-es konferencián a következőképp fogalmazott: nagyon sokan úgy vélik, lehetetlen dolgot akarunk. Ez jó, mert ha nem vesznek túl komolyan, már késő lesz, amikor majd le akarnak állítani."

NAGYON HELYES !!! :dDD

MERT ÍGY CSAK EGYMÁSRA SPEKULÁLHATNÁNAK ÉS CSAK EGYMÁST ZSÁKMÁNYOLHATNÁK KI ! :o)

szép új világ épülget .........

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.08.30. 10:28:47

@tróger.gyerek: ez a pénz nem jár örökké, nem megélhetést biztosít arra a kis időre sem, tehát nem arra tanítja meg a leginkább tanulásra szoruló réteget, hogy elkezd a holnapra is gondolni munkaszempontból, hanem arra, hogy "bazzeg nyócórátdógozokosztszartsekapokérteinkábbelmegyeklopni".
ha legalább a minimálbért adnák, akkor lehetne azt mondani, hogy megmutatja, munkával is lehet élni. így azonban, ebben a formában, csak még jobban elveszi az addig sem lévő kedvét azoknak, akik eddig a segélyből éltek.

Viktus 2011.08.30. 10:29:15

@tróger.gyerek:

Na a sokadik futóbolond már elég fárasztó. Na mármost ez a program abszolute nem a kibaszott notórius munkakerülőt fogja munkára fogni, hanem mondjuk édesanyád elveszti állását garantáltan nem kap melót majdan három hónapon belül 40 felett, és majd őt hajtják ki ...

A notórius munkakerülők munkára fogásához sajnos olyan alkotmányos jogköröket kellene sérteni , amelyeket nem mertek meglépni pl. a gyerekek után járó számtalan kedvezmény felfüggesztése. Rögtönítélő bíróságok/kőfejtők megnyitása ... így az évtizedes munkakerülő-ingyenélő annyit mond lófaszt, mint felénk csak a lopások/betörések száma gyarapszik ...

szivatnakanyám 2011.08.30. 10:32:11

@KovA: "ingyen élésre szoktatták a népet"? Te hol éltél az elmunt 20 évben? A sok tökét vakaró ember ahogy valaki jellemezte ezeket az embereket, ezelőtt becsületesen dolgoztak. Pénzt kaptak az EU-tól , hogy vágják ki a marhát, szünjön meg a cukor termelés, szőlőtőkét vágattak ki ,gyümölcsösök szüntek meg. Nincs feldolgozó ipar, konzervipar, szinte semmi. No innen kerültek ki ezek az emberek kiknek ezelőtt volt némi perspektívájuk kevés egziztenciájuk. Jöjjön a nagy TŐKE ettől leszünk nagyok. Megtapasztaltuk a nagy vadkapitalizmust. Ez kellett és ezt támogatja a kormány a mi adóforintjainkból.

nu pagagyí 2011.08.30. 10:37:53

@Nikosi: Ha kevesebb adót fizetsz, mint én akkor te az én adómból is élsz. Talán elég ennyi, hogy az általad kifejtett gondolatok korlátoltságára rámutassak.

Az állam hosszútávú célja csak az lehet, hogy mindenki képességei szerint járuljon hozzá a társadalmi költségekhez. Ehhez elsősorban arra kellene törekedni, hogy ahol nincs elég munka ott az állam infrastruktúra fejlesztésekkel és átmeneti kedvezményekkel segítse elő cégek megtelepülését. Ha az ottani emberek képzettségével van baj, akkor szervezzen részükre célirányos oktatást. Szintén feladata lenne, hogy megkövetelje tisztességes bérek megfizetését, mert ezzel lehetne igazán ösztönözni az embereket, hogy segély helyett inkább dolgozzanak.

A közmunkák rendszere áltevékenység, senkin nem segít és nem old meg semmit. A problémák maradnak, az állami buzgalom lanyhulásával újraképződnek.

A helyi önkormányzatoknak az államtól függetlenül is tenniük kellett volna valamit, még a problémahalmaz megjelenése előtt. Őket nem siránkozásra, pöffeszkedésre, helyi pénzek elsíbolására kellene megválasztani, hanem azért hogy a közösséget szolgálja. Ha a helyi választók ezt nem ismerik fel, képtelenek összefogni egymással, akkor viseljék el azt a vezetőt aki a nyakukra telepszik és megoldások helyett megosztással kísérletezik.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.08.30. 10:39:12

@Viktus: A szolgáltatások árai kb. 4-5-ször akkorák, mint nálunk, egyes termékekről (pl. 2 €-s cigi a nyugatiaknak álom) nem is beszélve. Mindenhol meg lehet találni a legolcsóbbat, kb. mint az áruházláncok között, a kérdés, hogy megéri-e oda elutazni. (A középső mondatodat emúgy nem értettem.)

@kvadrillio: Érdekes ötlet egy ilyen alternatíva, de szerintem nem gondoltak át bizonyos dolgokat teljesen - de majd úgyis a gyakorlat fogja igazolni az ő elképzelésüket.
Milton Friedman meg... Elhiszem, hogy jó közgazdász volt, csak ő kimondottan a befektetők haszonszerzését tartotta szem előtt, és az olyan dolgokat, mint pl. a CSR (azaz a nagy cég kedveskedik valamivel a társadalomnak, pl. támogat egy sportcsapatot, fesztivált vagy épített egy parkot), fölösleges kiadásnak tartotta.

Viktus 2011.08.30. 10:53:25

@bulvármédiás =>:

Nézzük elmentem Németországban pizzéria 15 euroból kijött olasz pizzéria / fő bajoroknál ez olyan 2x-es ár, ha itt elmegyek renelek pizzát meg iszok mellé két v.mit ... Brüsszelben nagyjából ugyanennyi volt.
A cigi nem létszükséglet nem is tértem ki rá ezen okból ... az majd itt is drágulni fog uniós direktíva.
Nem kell utazgatni, ha jártál volna a falun túl tudhatnád ilyen kaufland stb. hozzá hasonló bolt mindenfele van ... ugyanolyan árfekvéssel Ausztria, Németország, Hollandia, Belgium ...
A fél bandánk nyugaton él különböző országokban ... már velük is játszottunk ilyen mutasd a rezsi számlád, ha panaszkodsz játékot.

KovA 2011.08.30. 10:53:55

@szivatnakanyám: :-) Hol éltem az elmúlt 20 évben ?
Hát itt és az elmúlt 20+20onegynéhány évben ...
Egyetértek azzal amit mondasz - az utolsó mondatod kissé nagy logikai ugrás nekem - de mindegy :-)
Én már nem vagyok eléggé rajongó ahhoz, hogy pártokban emberekben és kormányokban gondolkozzam - te még lehet, hogy eléggé (anti)rajongó vagy ahhoz, hogy ilyen odabiggyesztett logikai szakadékokat is megugorjál - mindegy mit mondunk előtte, - lényeg ahogy a vége az érzelmeinkhez stimmeljen...

A pártok, az emberek is csak megtestesítenek valamit - s ez a valami lényegében testtelen.
Néha pedig az is változik amit megtestesítenek. A fityisz is megtestesített olyan dolgokat aminek most épp ellene fordul(ni látszik)...
A megtestesített dolgok pedig szűkebb vagy tágabb érdekek, vagy elvek értékrendek ezek szolgálatában egész az ellehetetlenülésig.
Most egy ilyen időszak van épp - a kérdés, hogy meddig bifurkálunk és hová lyukadunk ki... keresés zajlik... és olyan alapértékrendnek a keresése, amiben még meglehet közegyezni...
Szülés.
És természetesen - mint mindig - megterhelve emberi gyarlóságokkal - agymosottsággal, gőggel, rajongásokkal, kapzsisággal ... megtestesítve politikusokban gazdasági résztvevőkben... és egy veszélyes időszak ez - mert ezek a rajtun rágó testtelen férgek sajnos túl gyakran csak a testtel együtt győzhetők le.

Behajtó70 2011.08.30. 10:54:13

Előszöris: ez nem kötelező, akinek megéri máshol dolgozni, az nyilván máshová megy!

Másrészt: közmunkát végezni pénzért még mindig jobb mint segélyt kapni és semmit nem csinálni!

Érdekes ez a blogger-vélemény: a cikk szerint a kis segítség nem jó, nem kell! Reméljük, hogy a többség nem ezt a buta logikát követi!

Említendő továbbá, hogy a blogger figyelmét ujfent elkerülte, hogy válság van, feri-féle adóssághegyek, így a jótékonysági adományok ideje lejárt!

Viktus 2011.08.30. 10:57:02

@bulvármédiás =>:

A lényeg az, hogy olyan nagy különbségek nincsenek az árszintekben főleg, ha nem jársz hetente fodrászhoz, fogorvoshoz meg nem étteremben eszel ... a bérszintekben viszont igen nagy az eltérés.

Viktus 2011.08.30. 10:59:16

@Behajtó70:

A probléma gyökere az, hogy ez nem segítség, ha annyit adsz egy bajban lévőnek a munkáért amit megeszik ezt rabszolgaságnak hívják.

Na azzal meg ne fárassz, amikor jelenleg a nagy államadósság meg végítélet közeleg pillanataiban telik szép hazánknak 500 milliárdért MOL pakettet venni, 10 milliárdokért stadionokat építeni meg közmédiára kibaszni 64 milliárdot amit már pár nyugdíjason kívül nem néz-hallgat senki ...

KovA 2011.08.30. 10:59:38

@nu pagagyí: "Ha kevesebb adót fizetsz, mint én akkor te az én adómból is élsz. Talán elég ennyi, hogy az általad kifejtett gondolatok korlátoltságára rámutassak. "

Hogy az ilyenfajta érvelésnek a korlátoltságára is rámutassak: ahhoz, hogy te több adót fizethess el kell valakinek helyetted végezni azt a munkát aminek alacsonyabb béréből kevesebb jut adóra.

A bankigazgató azért bankigazhathat, mert helyette valaki megkapálja a krumplit.
Úgyhogy bölcsebb, ha nem veri a mellét az érdemeiért - azoknak nem a pénz és kereset az egyedüli mércéje - az eszerint gondolkodás trendi ám primitív sőt: perverzió...

diesel12 2011.08.30. 11:03:28

@Behajtó70: Senkit nem akarok védeni. De próbálj meg megélni havi 60ezer ft-ból. Ne adj Isten egy családot fenntartani. Még ha 2szer ennyi van is érdekes a fennmaradás havonta.
Aztán, nem véden gyf-et sem, de ez már kezd szánalmas lenni, minden rosszat nem lehet a végtelenségi gyurcsányra kenni.
Aztán mintha egy évvel ezelőtt össze-vissza beszéltek volna évi plusz 100 000 munkahelyről, ehhez képest...
Aztán a közmunka érdekes statisztikailag a munkahelyteremtés közt.
A kis segítség is valami, de erre ne legyenek büszkék mintha valamit tettek volna. Ez ugyanolyan mint a fix hiteltörlesztés a deviza hiteleseknek. Nesze semmi....
Látszat. A remek adóreformról nem is beszélve.
Persze azt tudom, hogy csodát nem képesek tenni, ez rendben is van. De közben ne úgy adják elő magukat mint valami nemzetmentő angyalhadsereg, akik állandóan, küzdenek, harcolnak, bla-bla-bla.
Ne rébuszokban beszéljenek mindig mindenről. Tegyenek! De ne kárt! És ne folytassák ősi ellenségük szokását! Ne hazudjanak! Mert abból már volt elég.
Persze a híveik szerint ez egy csodálatos dolog, szuper ez a közmunkaprogram, majd ettől minden jobb lesz.... Ez valami, de nagyon kevés valami.
Elég már a múlttal való állandó takarózásból.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 11:15:22

Értem az aggodalmakat, de cseppet gondolkodjunk, hogy mi a közmunka alternatívája ?

Az pedig a segélyek zokszó nélküli kifizetése a munkanélkülieknek, akik egyre többen vannak.
Namármost 1 bejelntett embernek egyre több munkanélkülit kell eltartania, így egyre több járulékot kell fizetnie (adót), hogy kijöjjön a 2+2. Így viszont egyre kevesebb munkahely lesz (mert magasak a járulékok), és egyre több a munkanélküli, akiknek ismét és mégtöbb járulékot kell majd fizetni.

És lássuk be a jelenleg segélyen élők nagyrésze dolgozik valamit valahol feketén.
Ezt, ha közmunkára kell járnia nem teheti majd meg. Választhat, hogy legálisan dolgozik, vagy legalább részben legálisan minimálbéren bejelentve, avagy közmunkában.

Szintén nem elhanyagolható hányada a munkanélkülieknek semmit nem csinál. Hó elején felveszi a segélyt, megy kocsmába, fémet gyűjteni meg egyéb helyre, és otthon a gyermeke életútját egyengetve naponta kifejti, hogy minek dolgozzon, mikor őt eltartja a f@sz@, családipótlék, kiegészítő juttatások formájában, plussz a segély.
Ismét jóval előrébb járunk, ha a gyerek azt látja, hogy apu közmunkára megy, amíg ő iskolába, nem pedig a kocsmába.

Egész egyszerűen elfogytak a lehetőségek.
Nem bírjuk eltartani az előrehozott nyugdíjasokat, rokkantnyugdíjasokat, munkanélkülieket.
Lehet van jobb és hasznosabb, esetleg igazságosabb megoldás.
De akkor az ötletet, ami alapvetően hasznos támogassuk, és próbáljunk konstruktívan jobbítani a kivitelezésen.

Ne kövessük el ugyanazt a hibát amit a politikusok 22 éve. Ne sűllyedjünk a változatlanság, és egyre inkább kilátástalanabb helyzetünk mocsarába.

Viktus 2011.08.30. 11:24:13

@Trompf:

Az a kis apróság nem zavar, hogy aki mondjuk ledolgozott harminc évet fizette a járulékokat a három hónapos segély nem igazán a korrekt segítség ... az a baj olyan marhaságokat beszéltek, hogy az rettenet.
Sejtelmetek sincsen a magyarországi viszonyokról ... egy mai 40-es, 50-es álláskeresőnek évekig is eltart sajnos amíg újra találhat munkát ezen kellene segíteni ...

A munkakerülő rétegeket pedig ez semmiben nem szorítja a munkálkodás megkezdésére ugyanúgy kell eltartani sőt még többe is kerül az eddigi kirakatmunkák alapján, mint Gyöngyöspata ...

fikanick 2011.08.30. 11:28:41

@TuRuL_2k2: Mert olyan kurva jol mukodnek eddig a Matolcsy fele GDP-novelo intezkedesek. Szlovakia is hogy lemaradt, mar a visszapillantoban sem latni. Hasonlo idoszakban, azonos globalis adottsagokkal.

Itt a szart masra kenni egyaltalan nem jarja. Lesz olyan pont, amikor a mandineresek megtagadjak a Fideszhez valo lojalitasukat vegre?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 11:29:13

@Viktus: Én is szívesen látnám, venném, ha 30 év munka után eltarnanának, de egyrészt nem telik rá, másrészt ha telne akkor se hiszem hogy meggyőznéd az ország 1/4-ét aki dolgozik, hogy neki el kell tartania a maradák 3/4-et. (A munkaképesekről beszélek, nem a gyerekekről)

Ha közmunkaprogramban csak a kifizetett érték negyedét állítják elő, már akkor jóval előrébb vagyunk, mind gazdaságilag, mind a morált tekintve amit a gyermekeink látnak. (Hogy apu nem dolgozik, anyu sem, mert minek)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 11:30:29

@diesel12: Ez nem Gyurcsányra kenés.
Meg kell nézni az elmúlt években (pl 12-14 évre vissza) hogy hogyan alakult a munkanélküliség.
Ha veszed a fáradságot és megnézel egy ilyen grafikont, akkor láthatod hogy soha annyi munkahely nem szünt meg mint Gyurcsányék alatt.

Anti Anyag (törölt) 2011.08.30. 11:35:46

Azért a segélyért cserében legalább legyen normálisan összetakarítva.

A legtöbb helyen ugyanis erről van szó.

nu pagagyí 2011.08.30. 11:36:51

@KovA: Úgy látom egyet értünk. Aki több adót fizet be, az ilyen módon szolidáris másokkal és ez el is várható tőle. Az adófizető pedig az államon kérje számon, hogy az jól sáfárkodik-e az adóforintokkal, vagy csak látványpolitizálásra fecsérli.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 11:37:35

@Viktus: Tisztázzuk, A Mol részvényeket az baszta el elsősorban aki eladta, és elkótyavetyélte a semmire az árát. Ezt MSZP-nek hívják.
Aki részvényt vesz az befektet. (Legalábbis az MNYP ugyanezt teszi, meg minden állam aki rendelkezik részvényekkel).
A közmédiában pedig éppen leépítések folytak nemrég. Igaz se nem nagyobb se nem kisebb mint az MSZP idején (nagységrendileg ugyanannyi embert eresztettek szélnek), de legalább egyetértünk abban hogy minnél kisebb, olcsóbb annál jobb.

Viktus 2011.08.30. 11:40:38

@Trompf:

Nem eltartani kell , hanem munkahelyteremtést kell támogatni, átképzéseket ami nem csupán a marhaságokból kellene, hogy álljon ... nem győzködök senkit aki magától nem látja be az hülye ...

Vagyunk az előrébb te , ahogy látom nem az eszedért szeretnek kategóriába tartozol. Gyöngyöspatán 20 milkából örvendezünk micsoda jó kis közmunkaprogram közben azt egy cég lazán elvégezte volna a feléért , úgy hogy a piacról biztosít munkaerőt nem pedig éhbért ad ...

Még mindig nem fogod fel az ezután sem fogja látni, ahol generációk óta nem dolgoznak, mert azok ezután sem mennek el ennyiért. Kolompár Romeo inkább felnyomja a lakásodat meg a szomszéd lakását, és abból megvan a betevő ... a rizikófaktor meg annyi, hogy kapsz egy levelet az elkövető ismeretlen. Esetleg elkapják a klánból elviszi a balhét v.melyik kiskorú mondjuk ...

Tedat 2011.08.30. 11:41:56

@Viktus:
"Gyenge trollkodás ... nem kell annyit Magyarországon megvan határozva a minimálbér összege ..."

Ja, csak a minimálbér azoknak jár, akik DOLGOZNAK, nem pedig árkot kapargatnak.

Árok kapargatásért ennyi jár. Akinek nem elég, menjen dolgozni.

Viktus 2011.08.30. 11:46:00

@Trompf:

Én azt hallottam a nyugdíjam védelmezőjétől , hogy aki részvényt vesz az eltőzsdézi a jövőmet ... szerintem meg, aki kölcsön pénzből vesz részvényt ami után semmi bevétel nem jár ez egy részvénytársaság esetében az osztalék az ezek szerint pláne eltőzsdézi a jövőmet. A tetves szocik meg sok minden mást is eladogattak, majd egyszer ellehet kezdeni visszaszerezni, ha nem államadósság elleni harc van pl.

Látom kimaradtál pár körből a leépítések érdekes módon nem csökkentik a kiadási oldalt vastagbor.blog.hu/2011/07/21/ide_tobb_oda_kevesebb ez elég nagy probléma. Nem is beszélve arról az önkormányzatok leépítésénél is érdekes módon ugyanannyi marad a kiadás, mert a helyükre ugyanúgy bekerülnek a csókosok közvetlenül vagy közvetve az önkormányzati kht-n keresztül. Sőt itt nálunk egy szaros 25 ezres városban még elindítottak egy külön média kft.-t száz milliós költségvetéssel ...

Ne fárassz a nagy spórolós dumákkal ...

Tedat 2011.08.30. 11:46:32

@Viktus:
"Jah, ha közmunkára megy kapja meg a minimálbért a proletár, ha meg csak a kapát támasztja kicsapni ... ennyi a problémakör. "

Mondom én, nettó 500 ezret minden közmunkásnak! Akkor lenne itt vígadalom!
És a sok panaszkodó bloggernek is be lenne fogva a szája!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 11:48:42

@Viktus: Ez akkora közhely, hogy minden párt ezzel is kampányol. munkahelyteremtés.

Csakhogy a szakképzetlen munkaerőt senki nem fogja alkalmazni, még minimálbérért sem.
Nem beszélve teszem azt az évek óta segélyen élőkről. Mert hamarabb tűnik el a gereblye, mint az első fűcsomó amit összegereblyéztek vele.

A segélyek kifizetését pedig nem bírjuk. Én speciel nem szeretnék 3 másik munkaképes munkanélkülit támogatni a járulékomból a nagy büdös semmiért. Különösen nem ha azok közben boldogan végzik a feketemunkát, járulékmentesen, segéllyel kiegészítve.

Avagy akkor sem ha csak kocsmáznak.

A munkahelyteremtésről meg csak annyit, hogy soha nem romlott annyit a munkahelyek száma, mint az MSZP 8 éve alatt. Orbémák alatt teremtődött legalább valamennyi, igaz nem az 1 milliós részaránynak megfelelő mennyiség.
De ha csak egy sem szűnik meg, már jóval többet tettek az ügyben, mint a szocik.

Viktus 2011.08.30. 11:49:24

@Tedat:

Érdekes módon még a Fideszben is másképpen gondolják ezt a gondolkodók ... lásd. vastagbor.blog.hu/2011/08/19/tiz_helyre_ezren

Viktus 2011.08.30. 11:52:03

@Trompf:

Így van a képzetlent nem, de nem tudom tudod-e értelmezni azt amit elolvasol, de éppen ezért kellene a munkaerőpiaci igényeknek megfelelő képzési rendszer. Nem pedig az oktatási cégek betöltetlen helyeit feltölteni, hanem a foglalkoztatási központoknak a vállalkozásokkal kellene kapcsolatot teremteni az igények felméréséhez. Persze az sok plusz munka kényelmesebb a légkondis irodában pöffeszkedni.

Pedig így ugyanúgy támogatod sőt még tovább kell támogatni, mert esély sincsen a változásra, és még többe is kerül.

nu pagagyí 2011.08.30. 11:52:14

@Trompf: Közmunka helyett normális munka kell. Olyan, amiből meg lehet élni. A munka becsületét nem annak leértékelésével kell helyreállítani. Nem primitív ösztönök és az önzés kiélését kellene támogatni például az én pénzemből is, hanem az elmaradott vidékeken ösztönözni az öntevékenységet, vállalkozásokat. Minden faluhoz rengeteg föld tartozik. Ha ezeknek a földeknek a tulajdonosai, különösen a nagybirtokosok, nem járulnak hozzá a falu életéhez munkahelyek teremtésével, hát meg kell őket adóztatni. Ha már kitulajdonították maguknak a falu vagyonát, működtessék azt a falu érdekében.

Viktus 2011.08.30. 11:55:32

@Trompf:

hvg.hu/gazdasag/20110830_kozmunka_kisokos_segely_kontenervaros

Nyereségorientált vállalkozások is kölcsönözhetnek közmunkásokat, de ebben az esetben ők viselik a bérköltséget (igaz, akár 70 százalékos támogatást is kaphatnak a bérekre és a járulékokra).
-

Még belőled is lehet könnyen közmunkálkodó, ha túlságosan is nyereségorientált a cég ...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 11:56:32

@Viktus: "aki részvényt vesz az eltőzsdézi a jövőmet"

Ez így is van. Persze az a kitétel hogy a tőzsde mindenképp veszteséges az baromság ebben az esetben (MNYP) szintúgy, mint a MOL részvények esetében. De azzal tisztában kell lenni, hogy a MOL részvény ugyanúgy vállhat semmivé, mint az MNYP-s pénzek ahogy ugyanúgy érhetnek dupla árat is.

A sporólás dumával kapcsolatban pedig érdemes visszatérni éppen a te táblázatodhoz.
vastagbor.blog.hu/2011/07/21/ide_tobb_oda_kevesebb
Talán 2-3 olyan növekedési tétel van ami a kormányon múlik. A többi csökken. (A kamatkidás, kezesség vállallás, ... az inkább az előző kormányok miatt nő)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 11:58:17

@nu pagagyí: Eddig ezen az úton haladtunk, éppen és pontosan ezzel a dumával,és szándékkal.

Meg is felelződött nagyhirtelen a munkahelyek száma.

Mert magától nem terem munkahely. Magától nem terem munkás sem, aki inkább dolgozik ugyanannyiért, minthogy egy fűszálat se tesz keresztbe.

Viktus 2011.08.30. 11:59:14

@nu pagagyí:

Na igen éppen a támogatási rendszereken is kellene változtatni, hogy a földeket ne tartós bérletre vegyék ki az állami lenyúlások céljából lásd. búza, kukorica, repce kombináció, hanem újra munkát adhatnának ... persze ehhez a feldolgózóipart is be kellene indítani, és a kormányzatnak piacokat keresni ...

Viktus 2011.08.30. 12:01:29

@Trompf:

A MOL éppen vastag bukóban van ...

Egy apróság felett megint elsiklottál:

"Mindezek fényében különösen bájos, hogy bár a közmédiás elbocsátáshullám indokaként az összevonás utáni párhuzamosságok megszüntetése mellett azt hozta fel az MTVA, hogy a munkavállalók idei bér- és járulékköltségei 20 milliárd forintot vesznek el a 63,1 milliárdos költségvetésből, melyből ötmilliárdot a kormány zárolt februárban; és a 600 fő elküldésével jövőre 3 milliárd forintot spórolhat meg az alap, amelyet műsorgyártásra kíván fordítani.

Ehhez képest MÉG kapnak 6,1 milliárdot. Mire?

Megfizetik a maradók hűségét? És bár minden szarabb lesz jövőre, de majd ők csinálnak egy csomó közszolgálati tévéműsort a Zembereknek arról, hogy milyen jó dolog a legizgalmasabb országban élni?"

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 12:04:03

@Viktus: A probléma ezzel leginkább az, hogy senki nem fog bérelni munkaerőt, nem pedig a bérlés lehetősége.

Senki nem fog éppen ugyanabból az okból kifolyólag bérelni szakképzetlen munkaerőt, amiért nem is akar alkalmazni.

Nevezetesen azért mert kevesebbet keres rajta, mint amennyi hasznot termel.

Egyedül az állam teheti meg, hogy fele annyi termelt értékért kifizet minimálbér közeli összeget.
És neki meg is éri, mert a semmiért, a láblógatásért, kocsmázásért, ugyanúgy ki kell fizetnie az akár közben feketén is dolgozó embereknek, szinte ugyanennyit.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 12:05:40

@Viktus: Csak találgatok. Nem lehet hogy a felhalmozódott 4-6 milliárd köztartozást, munkabér elmaradást,... egyenlítik ki ?

Viktus 2011.08.30. 12:08:12

@Trompf:

Te mégis hol élsz? mert nem ebben az országban az biztos. Felénk már az összes termelő multi az utóbbi években egyedül munkaerő kölcsönző cégeken keresztül alkalmazza az embereket, majd egy ilyen lehetőséget látva nem fog elgondolkozni, hogy még jobban optimizálhatja a költségeit? :D

Viktus 2011.08.30. 12:09:18

@Trompf:

Nem ... ez egy tipikus Fidesz modell lásd. Esztergom csak nagyban is megcsinálják a média jó kifizető hely, mint az állami cégek stb. folynak el a milliárdok ... nagy változások nincsenek a szent dumákon túl.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 12:14:00

@Viktus: Óriási különbség az államtól majdan bérelhető, és a mostani munkaerő kölcsönző cégek között, hogy az állam esetében nem igazán lehet majd válogatni a szakképzetlen munkaerő között, olyan szempontok alapján teszem azt, ami alapján ma törvénytelenül ugyan, de egyébként simán szelektálnak. Hogy messzebb ne menjek teszem azt bőrszín alapján.

Viktus 2011.08.30. 12:16:05

@Trompf:

Tévedésben vagy mondom vastagon leginkább v.mi kis álomvilágba zárkóztál be ... manapság is vidáman válogathatsz a munkanélküli hivatalból, ha kikérsz támogatott munkaerőt. Miért is változna ? a rendszer nagyjából ugyanaz marad ...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 12:17:17

@Viktus: Azért van némi változás.
Pl teszem azt nem nő rohamléptekben se az államadósság, se a munkanélküliség, mint az MSZP idején.

A többi részt tekintve (kifizetőhelyek, szaralakok) tekintetében igazat kell adjak, csekély a változás.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.08.30. 12:18:35

@Viktus: Szerintem te vagy tévedésbe, mert (és itt jön a személyeskedés, ahogy te teszed).

De inkább majd megnézem melyikünknek van igaza. Mert idő van, és közmunka lesz.

Viktus 2011.08.30. 12:24:19

@Trompf:

Nem én veled ellentétben többre tartom embertársaimat. Én mondjuk ennek a tervezetnek az elolvasása után pezsgőt is durranthatnék nagyjából ... mert pl. év elején is ugyanúgy fizetem az alkalmazottaim most januárban nyugodtan kirúghatnám őket aztán az állam kényszerítené őket, hogy vagy nálam dolgoznak tovább harmad annyiért, vagy mehetnek konténerbe lakni stadion alapot ásni.
Az a multi, vállalkozó, ahol hozzád hasonló mentalitású emberek vannak lazán meg is lépik ...

Viktus 2011.08.30. 12:26:27

@Trompf:

Az államadósság bizony nő ugyanúgy egyenlőre a nyugdíjpénzek miatt lehet eladni a nagy harcot ... a munkanélküliség szintén ugyanúgy probléma max. kevesebb a regisztrált , de ez sok mindent nem jelent ebben az országban.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.08.30. 12:30:17

@Trompf: -ba, -be, -ban, -ben.
Pofa súlyba, száj csöndben.
És még finom voltam és releváns..:-P

Behajtó70 2011.08.30. 12:51:10

@diesel12: sorjában válaszolok:...nyugodtan, indulatok nélkül...próbálok...

1. "próbálj meg megélni havi 60ezer ft-ból"
- nem próbálok, mert tanultam eleget, hogy ne kelljen
- nem próbálok, mert amíg tanultam, addigis mindenféle cuccal jártam a gyáli piacra, hogy meg tudjak élni
- nem próbálok, mert az én házam tája tele van vetve zöldséggel, gyümölccsel, nekem nem kell teszkós krumplit venni, sem epret, sem almát, sem gombát...stb-it

2. "nem véden gyf-et sem, de ez már kezd szánalmas lenni, minden rosszat nem lehet a végtelenségi gyurcsányra kenni"
- a mohácsi vészért természetesen nem gyf, de a jelenlegi gazdasági helyzetér bizony ő és bandája az egyedüli hibás! Márpedig az itt feszegetett kérdések kizárólag gazdasági jellegűek, tehát a válaszok is azok! Ha esetleg az oktatáspolitikát boncolgtanád, akkor a pösze embert pellengéreznénk, ha a külügyet, akkor a kócos asszonyt...stb

3. "Aztán mintha egy évvel ezelőtt össze-vissza beszéltek volna évi plusz 100 000 munkahelyről"
- Sajnos rosszul emlékszel: "egymillió minkahely 10 év alatt" volt az ígéret...az nem volt, hogy évi 100.000, vagy napi akárhányszáz...ezt csak a maszop skandálja...nézz utána

4. "Aztán a közmunka érdekes statisztikailag a munkahelyteremtés közt"
- Miért? A "hereverés egésznap otthon"-hoz képest a közmunka igenis értékes munka!

5. "A kis segítség is valami, de erre ne legyenek büszkék mintha valamit tettek volna"
- A kis segítség is valami, de ne legyenek büszkék? (mindjárt le-margitozlak/le-emesézlek :) )
- Kár, hogy a köztudatban a kis munka szánalamas valaminek minősül, nem pedig dicső tettnek!
- Igen, jó volna havi egymilliót adni mindenkinek....további vicceket fogsz-e még faragni?

6. "Ez ugyanolyan mint a fix hiteltörlesztés a deviza hiteleseknek. Nesze semmi"
- Akinek 100k helyett most csk 70k-t kell fizetni, annak ez nem semmi...csak annak semmi, akit nem érint: pl téged!

7. "Elég már a múlttal való állandó takarózásból"
- Lásd fent, 2. pont.

Egyébként: ha üres a pénztárcád, akkor nem éttermi bélszínt fogsz venni, mert nem tellik rá...ugye? Az államkassza nem üres, hanem mínuszos....így a "jó lenne" eseteket most nem lehet figyelembe venni. Ha kicsi jut, azt is meg kell becsülni, mert egyszerűen nincs több! Ideje lenne felfogni, hogy a nincsből nem lehet adni.

Egyébként 2:
- MOL részvények: ez egy befektetés, az ellenséges szándékú résztulajdonost ki kellett iktatni...ez EU érdek is volt. Ideje lenne ezt is felfogni!
- Uszodák: Egyetértek, ne legyen stadion! De akkor ne legyen színház támogatás, meg rendezvények támogatása, meg fesztiválozás sem állami pénzeken! Ezt akarod?

Na ölellek!

Behajtó70 2011.08.30. 12:57:17

@Viktus: "A probléma gyökere az, hogy ez nem segítség, ha annyit adsz egy bajban lévőnek a munkáért amit megeszik ezt rabszolgaságnak hívják"

Két lehetőség van:
1. munkanélküli segély a semmiért
2. fizetés a közmunkáért

Szerinted az 1. a jobb?
Szerintem a 2.!

Van ilyen.....véleméynkülönbségnek hívják
-------------------------
" pár nyugdíjason kívül nem néz-hallgat senki "

LOL....győzikesót nézed? vagy a liptait? vagy a valóvilágot?

Neked való! :)

nu pagagyí 2011.08.30. 13:33:58

@Trompf: Munkahelyet vállalkozók teremtenek. Vállalkozónak azt hívják, aki működteti a vagyonát és cége, sajátmaga és alkalmazottai adóbefizetésein keresztül hozzájárul környezete és az egész társadalom szükségleteihez. Nincs szükség olyan földbirtokos urakra, akik csak a menetrendszerű EU-s segélyből és/vagy bérleti díjból élnek. Legtöbbje csak a földpiac megnyitását várja, hogy búsás haszonnal túladjon birtokán, az időt meg hasznot nem hajtó áltevékenységekkel tölti. Ha nem termel támogatni sem kell. Ha nem termel eleget, menjen csődbe. Ha ki kell termelni az adót, rögtön pörögni fog az agya, esetleg még be is ruház és fejleszti a birtokot. Ha már idióta módon cég nem vehet földet, akkor a nagyobb földek tulajdonosát kell arra kötelezni, hogy földjén sajátmaga vagy cége gazdálkodjon. Ha munkahelyek szaporítását szeretnénk a földtulajdonost például olyan adóval sújtsák, amiből levonható a foglalkoztatottak bérköltsége. Ha valamit meg akarnak oldani és nemcsak dumálni róla, akkor meg kell találni a megfelelő eszközöket. Sokkal hatékonyabb lenne a falu erőforrásait birtoklókat jobb munkára serkenteni, mint munkalehetőség híján a munkanélkülieket egrecíroztatni.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.08.30. 13:37:14

@Tedat: Nem mindegy ezek kicsinységek csak, a lényeg mind a kettő szét lopja az agyát a mi pénzünkből.

kéne egy nick 2011.08.30. 13:39:22

Mondjuk sem egy amerikai munkás nem keres 3000 dollárt, sem egy német 2000 eurót. A 2000 dollár és az 1500 euró közelebb áll a valósághoz.

Ahogy megélni is meg lehet az USA-ban kb. 1200 dollárból (a rezsit, lakásbérlést stb.-t is beleértve), és Németországban is 1000 euróból.
(Normálisan, nem kenyéren és vízen.)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.08.30. 13:39:35

Tényleg jó lenne ha ezzel meg lehetne fogni mondjuk a segílyeseket de valahogy erre nem sok esélyt érzek.Ahhoz szigorítani kéne a törvényeket,hogy ne érje meg nekik lopni rabolni.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.08.30. 13:59:41

@nu pagagyí: Nem értem miért címezted nekem amit írtál????

Na de azt ne mond nekem, hogy a vezetőink effektíve hasznos munkát végeztek, végeznek. Mi választottuk Őket igaz. De azért mert Magyarországon sajnos nincs igazi demokrácia, mert ez a 4 évente gengszterváltás ez minden csak nem népképviselet.

A képviselőnek nevezett léhűtő senkiházi banda, senkit nem képvisel a saját zsebén kívül a parlamentben. Tolvajok és maffiózók mind. Ez nem más mint 4 évente esetleges zsarnok és gengszter váltás. Olyan messze vannak ezek attól amik lenniük kellene, mint Makó Jeruzsálemtől.

Akkor lesz itt élhető világ ha ezeket a kommunizmusban szocializálódott, és csak saját zsebükre gondoló bandát elhajtják a búsba, vagy kőbányába, vagy akárhova de jó messze innen, és felváltja őket esetleg egy értelmesebb és a feladataival és kötelességeivel tisztában levő banda.

Nem a megszorítás itt a fő probléma, hanem az, hogy mellette megy a rongyrázás, tűzijáték, díszkivilágítás, Mol részvény pak. Az adófizető, járulékfizető meg megdögölhetnek a kórházba a pénzükért, agyonverheti a betörő, stb...

Ha baj van és szegények vagyunk, vállaljuk be. Nincs tűzijáték, nincs rongyrázás, és nincs költségtérítés, sem milliós fizetések, senkinek még a Miniszterelnöknek sem. Merjünk csórók lenni, és takarékoska, ha szegények vagyunk. De ne az emberek bőrén spóroljunk. Lehet, ha nincs elég pénz otthon akkor talán a moziról, meg a cukrászdáról kéne lemondani, nem a kenyérről és a fűtésről.

Viktus 2011.08.30. 14:22:47

@Behajtó70:

Nem is csodálom, hogy ennyire széles látókörű vagy, ha nem hallottál még olyan vívmányokról, mint az UPC-kábeltv, amely más választást is nyújt az mszp tv-ből átalakuló fidesz tv bambulása, és az rtlklub-tv2 előtti agysorvasztáson túl ...

Több lehetőség is leledzik, és eleve az a problémakör, hogy a munkanélküli fogalom önmagában igen tág körök közt mozog lehetsz még te is az vagy a drága jó szüleid a mai világban, és akkor jön egy hasonló narancsos csóka, aki lazán bekategorizál a munkakerülő senkiházi kategóriába.
Az egybites agyad alapban nem képes felfogni, hogy a közmunka a társadalom azon rétegeinél megoldás egyedül, akik ténylegesen nem alkalmazhatók képzések révén sem máshol. Viszont nekik is biztosítani kell a létezés feltételeit.

Viktus 2011.08.30. 14:26:40

@kéne egy nick:

Németországban 1000 euróért nagyjából a vendégmunkás dolgozik.

KovA 2011.08.30. 15:34:36

@Nikosi: Így van. A tűzijáték nekem is szálka a szememben - akármennyire kötődik a nép érzelmileg hozzá: luxus. Sokkal szerényebben illendő ünnepelnünk- ha már ünneplünk.
Főképp az ünnep alkalom lenne közgondolkodnunk önmagunk jövőjéről és közelmúltjáról.
Étrékrend kell... Mértékadó közértékrend !

Demokráciatémában amit pedzegettél még 2006 okán itt írtam volt : gondolomtar.dynamicweb.hu/

2011.08.30. 16:33:42

@Behajtó70: Én értem, hogy közmunka, csak azt nem értem, hogy miért lehet ezt a minimálbér ALATT fizetni? Főleg ha olyan kemény melókról van szó, mint mondjuk a kubik. Az állam már megint nem tartja be a saját maga szabályait. :-( Mintha az a rohadt 78e bruttó olyan sok lenne a mai világban... (pill. valami 81.000 Ft a létminimum egy főre, vagyis bruttó 110-el épp csak elvegetálsz, ha nem kell gyerekről vagy más keresőképtelen családtagról gondoskodnod)

nu pagagyí 2011.08.30. 16:45:28

@Nikosi: Szépen hangzik, de a nép csak olyat bír választani, amilyen sajátmaga. Ezért van az, hogy hiába zavarjuk el az előzőket, a következők is ugyanolyanok lesznek előbb-utóbb. Valamilyen alulról jövő fordulat változtatna ezen, aminek őszintén szólva nincs nagy esélye.

Például:
Nem kérem ezentúl, hogy az állam segítsen rajtam, ha egyedül is képes vagyok eltartani magamat. Nem kérek ártámogatást, családi pótlékot, csak olyan ellátást veszek igénybe, ami után megfizettem a biztosítást. Minden jövedelmem után befizetem az adókat, nem ügyeskedek. A nekem dolgozó szolgáltatótól számlát kérek akkor is, ha így drágább lenne. Munkahelyemen nem fogadok el fekete pénzt, ugyanakkor megkövetelem, hogy rendesen megfizessenek. Olyan helyen nem dolgozok, ahol megaláznak. Utóbbival kapcsolatban az államtól elvárom a munkáltatókra és munkavállalókra vonatkozó szabályok betartásának szigorú ellenőrzését, az ügyeskedők megbüntetését, olyan törvényeket, ami ellensúlyozza a munkavállalók kiszolgáltatottságát. A nekem járó jogokat másoktól sem sajnálom, kötelezettségeim pedig csak olyanok legyenek, amit más hasonló helyzetűtől ugyanúgy elvárhatok. A nagyobb vagyon több kötelezettséggel járjon.

Az állam tájékoztasson. Ne titkoljon előlem közpénzt érintő adatokat. A közpénz útját akkor is megismerhessem, ha magáncégeket érint. A rólam tárolt adatokat megnézhessem, köztük a nyugdíj és egészségbiztosítással kapcsolatos illetve az adóhivatalnál tárolt adataimat. Ügyeimet a legegyszerűbben intézhessem, lehetőleg személyes pofavizit nélkül. Az állam támogatásai normatívak legyenek, ha valamilyen célra ad valamit, ellenőrizze a cél megvalósulását. Hülyeségre ne költsön. Az adott minőséget a lehető legolcsóbban szerezze be, általános szabály szerint nyílt közbeszerzés keretében. Minden forintnak és döntésnek legyen felelőse.

Az állam ne szórakozzon a biztosításaimmal, a megszerzett jogaimért ugyanis saját jövedelmemből fizettem. Tekintsen nagykorúnak és magyarázza el mit és miért szeretne változtatni, próbáljon meggyőzni. Cserében én sem ülök fel populista hordószónokoknak, saját és mindannyiunk érdekében felelősen döntök.

Becsülöm a közösség legnagyobb adófizetőit és lenézem azt, aki nagy vagyona ellenére semmilyen, a közösség számára hasznos tevékenységet nem folytat, vagyonához mért adót nem fizet.

2011.08.30. 17:19:37

@Behajtó70: Én értem, hogy közmunka, csak azt nem értem, hogy miért lehet ezt a minimálbér ALATT fizetni? Főleg ha olyan kemény melókról van szó, mint mondjuk a kubik. Az állam már megint nem tartja be a saját maga szabályait. :-( Mintha az a rohadt 78e bruttó olyan sok lenne a mai világban... (pill. valami 81.000 Ft a létminimum egy főre, vagyis bruttó 110-el épp csak elvegetálsz, ha nem kell gyerekről vagy más keresőképtelen családtagról gondoskodnod)

hoplita 2011.08.30. 18:42:54

@Winston Smith:

Akkora barom vagy ecsém, hogyha fájna a hülyeséged idáig hallatszana az ordításod.
Mennyél bazmeg, oszt zabájjál a teszkóból...remélem megdöglesz hamar, oszt nem kell itt sokáig elviselnünk.
Hogy a Jóisten mér nem veszi magához az ilyen barmot.:(

hoplita 2011.08.30. 18:55:13

@Horizont:
Végre a sok faszfej okostojás után egy józan hang.
Legalább benned nem kell csalódnom öreglány.:)))
Mert tinipipinek már nem nevezhetlek....ahogy én is berágnék, ha valaki pubizna.:DDD

Jurganov 2011.08.30. 19:16:44

@Tigeri: ez a baromság nem a segílyesek ellen készül. ez eléggé nyilvánvalóan azt a célt szolgálja, hogy "nevet adjanak a gyereknek", vagyis adnak egy hivatalos kiutat amikor megvonják a segélyt. persze ez a hivatalos kiút úgy van kitalálva, hogy senkinek ne érje meg. aki ezt választja az egyszerűen hülye. vagyis marad, hogy megvonják a segílykét, ezzel tökéletesen kilátástalan helyzetbe hozva azokat is akik eddig erre voltak berendezkedve és azokat is akik most lennének rászorulva ( nem talál munkát a kora vagy egyéb ok miatt). szerinted milyen törvények kellhetnek oda ahol az éhező emberek fognak ölre menni a kaja miatt? ami most itt történik az összességében eléggé fenyegető és nem sok jóval kecsegtet.:(

Jurganov 2011.08.30. 19:32:30

@Behajtó70: jujj
@Cold: valami építő jellegű ötlet, hogy mi vinné előrébb az országot? a "szép csendben éhenhalunk otthon" nem játszik, bár így az ország gdp-je gyorsan növekedne. szerinted a tüntetés, azok elzavarása akik kőkeményen eladtak/eladnak bennünket, sőt az ükunokáinkat is, az sem játszik. akkor? a ghandi féle "erőszakmentes ellenállás" a megoldás?

Jurganov 2011.08.30. 19:35:57

@FILTOL: fura ez. az van a neved mellé írva, hogy: hülyékkíméljenek pont blablabla. hozzászólásaidat látva te sem látogatod a saját blogod...

Horizont 2011.08.30. 19:36:09

@hoplita: Na ez most jól esett :) Amúgy meg hihetetlen, hogy mennyire nincs rálátásuk egyes embereknek az embertársaikra. És mennyi a tudatlan ember. A beleérző képesség teljes hiányáról már nem is merek írni...

@Hörömpő Töhötöm: Már megint eldobom az agyam rajtad! Már bocsánat, de miről beszélsz? Több józan realitást várnék tőled:) Hallottál már valahol kubikolásról közmunkában? Mert én még nem! A fizetésekről meg csak annyit, hogy szerinted mégis mit szóljon az a rendes becsületes 8 általánost végzett ember mondjuk 40-50 év közötti, aki egy gyárban 3 műszakban szalag mellett sok sok éve dolgozva 80- 90 ezret visz haza, és a közmunkás is aki mondjuk árkot tisztít nappal egy műszakban annyit kapna. Persze, hogy nem igazságos, hogy csak annyit kapnak. De ez lenne ebben az országban az egyetlen igazságtalanság??
Ja és halkan megsúgom csak neked, hogy én 38 év munkaviszonnyal, vegyésztechnikusként 110 ezer nettót keresek:(

Viktus 2011.08.30. 20:05:53

@Horizont:

Nem ilyen egyszerű ... most lehetőség van bizony majd, hogy 80-90-et sem visz haza, és nagy választási lehetősége sem lesz pl.

2011.08.31. 03:58:13

@Horizont: Véleményem szerint senkit nem volna szabad létminimum alatti bérért egész nap dolgoztatni. Aztán ettől fölfelé még bőven lehet differenciálni.

KovA 2011.08.31. 09:29:23

@Jurganov: A dolognak nem a segílkemegvonás (kellene legyen a) lényege, hanem az, hogy minden - akár segílyke jogcímen kiadott) jövedelem fejében lehessen legalább elvárni valamennyi munkát.
És ez így van rendjén.

Nyilván nem helyes segélynyi összegért heti 40 órát dolgoztatni - hanem mondjuk a minimálbérhez viszonyított arányban. Lehetőleg úgy hogy ne napi 4 órákkal csesszék szét az illető napját, hanem mondjuk heti 2-3-szor teljesítsen 8 órát.

Ha a közösség ad - annak fejében a közösség el is várhat amit a segélyezett teljesíteni tud.
Elvárhatja, hogy tartsa rendben házát kertjét utcafriontját, elvárhatja, hogy amit a közösség a kevéskéájéből arra kuporgat számára, hogy ő és családja éhen ne haljon, meg ne fagyjon és a gyerekei iskolába járhassanak azon bizonyos dolgokat pálinkát, alkoholt, cigarettát és hasonló szarokat ne vásároljon sőt elvárhatja, hogy a számára kijelölt területen a maga évi krumpliját zöldségét magának kézi eszközökkel megtermelje, sőt elvárhatja, hogy ezek az emberek egymás közt megszervezve ezeket a megművelt területeket éjjel nappal-őrizzék és elvárhatja, hogy a számukra szervezett munkákon a számára kiadott jövedelem fejében és azzal arányosan részt vegyen.

Ehhez így kell hozzáállni mert ez a dolog természete. A világon minden élőlény dolgozik önmaga létjogosultságáért - a rendszeren csak a lehetőséget kell számonkérni és ha a rendszer nem ad lehetőséget erre, akkor a rendszer létjogosultsága kérdőjelezhető meg.
Márpedig az "állam vionujjon ki a gazdaságból" liberális nézet és a nyomor kormányon való számonkérése logikai ellentmondás.
A lehetőségek hiányát, a válságokat a rendszeren és annak szószólóin kell számonkérni sőt: leverni.
A mindenkori kormánynak pedig az a dolga, hogy mint a sorsközösség választott képviselete kőkeményen végezze el ezt a feladatot - a választók és a sorsközösség támogatásával - ha erre nem képes az forradalomhoz vezet és akkor és addig is rengeteg áldozatot fog szedni a tehetetlenkedés.
A liberális piacgarázdálkodás rendszere (is) megbukott. A szép mese a "fogyasztók" kegyeiért versengő cégekről nem működik - az egsész sokkal inkább a gazdasági erőfölényérvényesítés elszabadításáről - a meggyengültek nincstelenségük általi megsarcolásáról - a nincsből is hasznothúzni akarásról és mesterséges nincstelenségfenntartásról szól.
És a zsarolóhelyzetek körüli harcról.
A fogyasztó kiszolgáltatott szükségei okán a termelő csakúgy a hozzá képest monopolizálódő piaci közvetítők nagyker, áruházláncok és az eladás kényszere okán...
A terményt megtermelni 1 év - és amikor ott van - kész helyzet előtt áll - azt tudja eladni amit megtermelt - és ezzel csúnyán visszaélnek.
A privatizált vízmű egy kistelepülésen - konkurrens nélkül működik, ugyanígy egy műszaki bolt is. De mondom a legundorítóbb a nincstelenségteremtés - az abból élősködés, hogy másnak nincs... Nem jó ha van házad - nekem az jó, ha tőlem bérled (támogassunk államilag bérlakásépítést - azaz én fizessek azért is, hogy majd valakik lakásbérleti díjat fejhessenek tőlem - mer' a magyar nem mobil, bezzeg másutt...), nem jó, ha az embereknek elég a pénzük - akkor nem vesznek kölcsön - minélt több a kölcsönük annál több a kamathaszon... az emberek mindig tartozzanak... hopp-hopp - most már túl sok a kölcsönük többet nem adunk hülye magyar szabad akarátából vett kölcsönt vállalt kockázatot, most mit ríí ?
Tessék szépen a piacgarázdálkodás szép szabályai szerint csődbemenni ingatlanját odaadni... jah, hogy ez társadalmi probléma lett - meg jajjajjajj - senkinek nem kellenek a lepukkant hitelfedezetek jajjajjaj... hát akkor meg mán tessék bennünket bankokat megmenteni mi nem vesszük meg az ingatlant vegye meg az állam oszt adja bérbe ha akarja...
Mit nyüszög a proli - jah hogy azé volt szükséges kölcsönt vennie, mert hát hova szüljön gyereket ?
Minek akar az ilyen gyereket - hát nincs elég a földön ? Miért nem szépen önmegvalósítja magát gyerek nélkül ahogy reklámozzuk neki... ja, hogy akkor kihal ? Van elég ember szegény országokban majd bevándorolnak - importálunk - jah hogy ők se kihalni jönnek felborítják a kultúrát és itt ugyanígy túlszaporodnak ...

... és így tovább. Márpedig ez a liberálarcos gengszterrendszer ideológiai, gazdasági, erkölcsi csődje. Már csak a pozíciójából maradó erőfölénye maradt - hogy agymosva lettünk, hogy nem tudunk megegyezni mit kellene csinálni, hogy vannak fanatikus hívei a rendszernek, hogy emberekért pártokért vagy azok ellen rajongunk - ahelyett hogy közértékrendet építenénk, kérnénk számon, vasalnánk be.
El kén' kezdeni gondolkozni.
A probléma meg fog oldodni - így vagy úgy... nekünk nem mindegy, hogy hogy.
És senki helyettünk meg nem oldja és segíteni sem fog senki - illetve ha mégis - abban köszönet nem lesz.

Winston Smith 2011.08.31. 12:09:46

@hoplita: Tudod, szellemi képességekkel szerényen megáldott barátom, ugyanaz a Túró Rudi nem lesz egészségesebb attól, hogy a kisboltban veszem meg másfélszer annyiért.

hoplita 2011.08.31. 17:13:02

@Winston Smith:
Tudod, faszikám, egyrészt nem a túrórudiról van itt ám nagybaszó....másrészt meg akar veled a faszom polemizálni, te kotonszökevény.
Ott, fentebb letted a "névjegyed".....nemes eccerűséggel, kár vót apádnak megódania a gatyáját.:(

hoplita 2011.08.31. 17:14:03

@Horizont:
Hát, tudod.....empátia nevű sort még nem ittak.:)

Viktus 2011.08.31. 20:04:05

@Winston Smith:

Te mondjuk még életedben nem járhattál kisboltban ...

Jurganov 2011.09.01. 15:22:54

@KovA: az első részével nagyon nem tudok egyetérteni. tudod: segély-fizetés. ha munkát vársz el fizess fizetést(és havi 43 ezer fizetésnek elég vékony). ha segíteni akarsz valakin,( hogy pl addig se haljon éhen amíg talál valami munkahelyet) azért ne várj el cserébe ellenszolgáltatást. ha megfigyeled akkor elmondható, hogy a segílyesek igen nagy része szándékosan lett abba a helyzetbe hozva amiben most vannak- szántszándékkal függőségi helyzetbe és most elvágják a zsinórt.
a többivel egyetértek.

elektromotor 2011.09.01. 16:25:59

@Jurganov: "ha segíteni akarsz valakin,( hogy pl addig se haljon éhen amíg talál valami munkahelyet) azért ne várj el cserébe ellenszolgáltatást."
Az viszont joggal elvárható, hogy saját magán segítsen addig, míg munkája nincs! Ne álljon méteres gaz a kertjében, ne legyen mocsok és szemét az udvarában!
Ugyanis az a 44 ezer nem a teljes összeg! Neki mint kátrányos helyzetűnek, "jár" a családi pótlék, Lakhatási támogatás, víz -villany fűtéstámogatás, beiskolázási támogatás, ingyen tankönyv, ingyen menza a gyerekének, ingyenes gyógykezelés és gyógyszer, havi átlagban egy 200 000 körüli összeg! Aki meg tanult és évtizedek óta dolgozik és adózik , hogy ennek "segíjje" legyen , az hazavisz másodmagával 180 000 Huf-ot! A gyereke még "ösztöndíjat " kap, ha legalább hármast visz haza!?
Úgyhogy ne mosdasd ezeket a hulladékokat!

Jurganov 2011.09.01. 20:25:04

@elektromotor: "Az viszont joggal elvárható, hogy saját magán segítsen addig, míg munkája nincs! Ne álljon méteres gaz a kertjében, ne legyen mocsok és szemét az udvarában!"-ezzel egyetértek.
a többi amit írsz sajnos pedig egy fasság. ne haragudj, máshogy nem igazán tudnám jellemezni. vagy annyira egyszerű, hogy simán megeszed amivel etetnek és még boldog is vagy tőle. ez szomorú. a segély intézménye szűnjön meg merthát a kátrányos helyzetűek, blablabla. ez nem csak róluk szól. csak ők vannak előtérbe tolva, hogy a hozzád hasonlók egyetértsenek ezzel az egésszel, pedig csak magatok alatt vágjátok a fát. nekem igazából mindegy, csak kissé elszomorít amikor látom, hogy mennyire megvannak gondolkodás nélkül az emberek. az meg külön tetszik nálad is, hogy az általad említett számokkal példálózva: nem a 200.000 a kevés, hanem a 180 a sok. inkább vegyünk el mástól minthogy én többet keressek...ez is érdekes.

elektromotor 2011.09.01. 21:00:34

"általad említett számokkal példálózva: nem a 200.000 a kevés, hanem a 180 a sok."
Igen a 200 000 a sok ! Mert azt attól veszik el aki megdolgozik érte! Aki meg gyerekcsinálás után a játékgépbe dobálja, és még derogál is neki dolgozni érte az meg szerinted fasza gyerek! Szövegértés!
Olvasd el még egyszer!
"a többi amit írsz sajnos pedig egy fasság."
Valami konkrétumot esetleg a "fasság" mibenlétéről?

Jurganov 2011.09.01. 21:51:33

@elektromotor: értem. igazából nincs miről vitatkoznunk. nem mintha nem lenne téma, de nem állsz azon a szinten. érthető amit írsz, hiszen ezt hallod mostanság és ez jelenti számodra a valóságot, de azért nem fogok írkálni, hogy szajkózd a betanultakat. nyilván jó ez, hiszen van "ellenség", merthogy nem dolgozik, meg a "f*szából él meg", meg hasonlók, de a dolog nem erről szól. igazából valahol irigylem az olyanokat mint te, akik ennyire élesen, pontosan látják, hogy ki mit érdemel. :)
Ps, a fasság mibenlétéről szól a kommentem azutáni része.

Meridian74 2011.09.02. 03:04:09

@hoplita: "Ezek" annyira elbaszottak, hogy baszni/dugni sem tudnak...!

elektromotor 2011.09.02. 09:11:47

@Jurganov: Te egy tipikus buta liberós vagy!Semmi konkrétum csak annyi hogy miért sajnáljuk a segíjjkét?! Ronda buta alakok vagyunk, mert megelégeltük az ingyenélők élősködését, és munkát várunk el a felvett megkapott összeg negyedéért! És ez hallatlan!
Te meg egy buta pofátlan cigány vagy!

KovA 2011.09.02. 13:40:06

@Jurganov: Hát akkor nem értünk egyet oszt annyi...
De az efféle gondolkodás, hogy amit munkáért fizetnének csak hatezerreeee lenne több mint a segélyem maj' bolond vónék havi hatezerééé dógozni menni - épp az agyatlan segélyezősdi következménye.
Annak aki munkaképes nudli segély - a számára kifizethető összeg arányában munka várhatőó el tőle. Ha ez jobb híján abból áll, hogy sámlin ülve készenlétben várja, hogy füttyentsenek neki abban az időben - akkor az a dolga.

A 43ezer amit segélyként kap havonta valóban vékony ahhoz, hogy heti 40 órában dolgoztassák érte, de arra nem kevés, hogy heti 24 óra munkát megköveteljenek tőle.
Nincs ingyenpénz - különösen ilyen helyzetben nem.
Ha ő akármimódon címkézett jövedelmet vár el a közösségtől hogy éhen ne haljon - a közösség (annak arányában amit adni tud) igenis elvárhat ellenszolgáltatást - annyival több a terhe a közösségnek, hogy a hasznos munka adásának a felelősségét is magára veszi - vagyis ha épp nem sikerül munkát szervezni - akkor is fizet - ha rossz hatékonyságút szervez akkor is fizet - de azt elvárni, hogy semmit se várjon el - hülyeség sőt bűn a közösséggel szemben.

elektromotor 2011.09.02. 13:59:36

@KovA: Nem csak azt a 43 000 Ft-ot kell nézni!

Ugyanis az a 44 ezer nem a teljes összeg! Neki mint kátrányos helyzetűnek, "jár" a családi pótlék, lakhatási támogatás, víz -villany fűtéstámogatás, beiskolázási támogatás, ingyen tankönyv, ingyen menza a gyerekének, ingyenes gyógykezelés és gyógyszer, havi átlagban egy 200 000 körüli összeg! A gyereke még "ösztöndíjat " kap, ha legalább hármast visz haza!? Aki meg tanult és évtizedek óta dolgozik és adózik , hogy emennek a dologtalannak "segíjje" legyen , az hazavisz másodmagával 180 000 Huf-ot! ? És örüljön, hogy milyen "lyóóó" neki!

elektromotor 2011.09.02. 14:20:15

@KovA: Nem csak azt a 43 000 Ft-ot kell nézni!

Ugyanis az a 44 ezer nem a teljes összeg! Neki mint kátrányos helyzetűnek, "jár" a családi pótlék, lakhatási támogatás, víz -villany fűtéstámogatás, beiskolázási támogatás, ingyen tankönyv, ingyen menza a gyerekének, ingyenes gyógykezelés és gyógyszer, havi átlagban egy 200 000 körüli összeg! A gyereke még "ösztöndíjat " kap, ha legalább hármast visz haza!? Aki meg tanult és évtizedek óta dolgozik és adózik , hogy emennek a dologtalannak "segíjje" legyen , az hazavisz másodmagával 180 000 Huf-ot! ? És örüljön, hogy milyen "lyóóó" neki!

KovA 2011.09.02. 14:56:26

@elektromotor: Jó, én nem akarom részletezni - csak az elvet keresem melynek mentén ezeket a dolgokat a saját természetük szerint kezelni kell.
A semmiért nem jár semmi.
Ha valaki sérülés rokkantság okán munkaképtelen, akkor azért jár neki tőlem/tőlünk valami mert helyettem viseli a sorsot ami az én osztályrészem is lehetne.
De ha munkaképes - igenis elvárható tőle valami annak arányában amit kap.
A vakondnak is túrnia kell egész nap - esze ágába se jut leállni és ríni, hogy neki csak úgy jár valami.
A családi pótlék más téma - a gyereknevelés (lehet a szülőnek bármi tökmindegy) de a társadalom szempontjából szolgáltatás amihez saját érdekében kell oly módon és mértékben hozzájárulni, hogy a társadalom mennyiségi és minőségi reprodukciója biztsoítva legyen.
Ez a dolog természete.
Azért nem pótlékot kell adni - hanem lehetőleg természetben (célutalványok) hozzájárulni a gyermek korának és fejlődésének megfelelő módon - cserébe viszont minőséget várhat el - tehát a minőség arányában.
A minőség - általános iskolában elsősorban magatartás és szorgalomjegy függvénye - beleértve az iskolalátogatást - ez az elvárás a megfelelő hozzáállást ösztönzi annak többi gyümölcsét reméljük - később a szakosodás időszakában fokozódó mértékben a tanulmányi eredmények, ami mindenkit úgy ösztönöz, hogy képességeinek megfelelő irányba specializálja a tudását. Ez a dolog természete.
Ettől fényévekre vagyunk (viszont már vastagon iszzuk a levét többek közt korfatorzulásilag) - annyi történt, hogy az iskolakerülők után megvonható a családi pótlék. Ez is valami...
De összességében kevés a gondolkodó ember illetve nem azon jár az eszük amin kéne, vagy ami elvárható lenne egy nép által legitimált honatyától illetve hatalomtól.

elektromotor 2011.09.02. 16:30:59

@KovA: Én is ezt mondom, ha nem is így!

Jurganov 2011.09.02. 18:26:14

@KovA: ha nem értünk egyet hát nem értünk egyet. mivel eléggé magatokévá tettétek a ma olyan népszerű irányvonalat-így valszeg nem is fogunk. én nem hiszek abban, hogy aki szegényebb mint mi azon tapossunk, sem pedig abban, hogy vissza kellene süllyedni arra a szintre ahol megszűnik az egymással törődés. de ki így-ki úgy :)

KovA 2011.09.05. 13:14:43

Se azt nem mondta senki, hogy szűnjék meg az egymással törődés, se azt nem, hogy abban hiszünk hogy a szegényebben tapossunk. - sem pedig a logikát nem értem amiből ilyesmire következtetsz.
Ez demagóg duma - vigyázz olyan ne légy mint a beszéded...

Kodomo 2011.09.05. 13:28:45

@Jurganov: "mivel eléggé magatokévá tettétek a ma olyan népszerű irányvonalat-így valszeg nem is fogunk."
Te meg a tegnap népszerű irányvonalat tetted magadévá (SZDSZ), ami már megbukott.

elektromotor 2011.09.05. 13:56:41

@Jurganov: Te hány szegény családdal törődsz? Hánynak segítettél? Vagy csak a nagy duma van, tény semmi?

trojka 2012.02.14. 09:43:06

Semmi gond! Nálunk a Roma Kisebbségi Önkormányzat helyett ettől az évtől Roma Nemzetiségi Önkormányzat alakult. így semmi akadálya, hogy India adja nekik ezután a segílyeket. Lehet, hogy ki is települhetnek?

trojka 2012.02.14. 18:49:01

Azt hittem, valaki ráharap. De ha van itt jogász, írja már le nekem, hogy hogyan lehetett a Roma Kisebbségi Önkormányzatból "Roma Nemzetiségi Önkormányzat"?

süti beállítások módosítása