Skip to content


       Szűrés lista

Ügyvédekre még van pénz

A képen a "Dr. Abay & Dr. Török Ügyvédi Iroda" honlapját láthatjuk.



Ez így már alapból csodálatos ...

Dr. Abay Péter és Dr. Török Mónika környezetvédelmi szakjogász férj és feleség, szakterületeik:
-     polgári jog (szerződések, ingatlanügyek)
-     cégjog (cégalapítás, cégmódosítás, képviselet)
- közigazgatási jog (gyógyszertári ügyek, környezetvédelmi jog)
-     sport jog

2011.02.04-én a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kihirdette, hogy a "Jogi tanácsadás nyújtása a közlekedési infrastruktúra területen PPP keretében megvalósult projektek jogi szakmai átvilágítása" munkát Dr. Abay Péter és Dr. Török Mónika kapta meg, 22 000 000 forint értékben.

A PPP-projektek szakmai átvilágítását egy sarki, polgári ügyekre szakosodott ügyvédi irodára bízni? Ez aztán a bátor döntés...

A Minisztériumban is beláthatták, hogy ez így tényleg meredek, ugyanis 2011.08.17-én a "PPP keretében megvalósított közlekedési infrastruktúra projektekkel (M6 autópálya Érdi tető-Dunaújváros szakasza, M6 autópálya Dunaújváros-Szekszárd szakasza, M6/M60 gyorsforgalmi út Szekszárd-Bóly-Pécs szakasza, M5 autópálya) összefüggésben jogi tanácsadási, képviseleti és okiratszerkesztési feladatok ellátása" címmel újabb munkát adtak ki külsős ügyvédnek.

Yes, the winner is ... Dr. Abay and Dr. Török!
Ezért a munkáért "csak" 17 000 000 forintot kapnak.

Bár még csak szeptemberben van, de a NFM már kicsengetett 39 milliót egy haveri ügyvédpárocskának.

Újabb matematikai feladvány:
Ha 1 minisztérium, 1 ügyvédpár, 2 tanácsadói szerződés 39 millió forint, akkor 8 minisztérium X ügyvéd Y tanácsadói szerződés az vajon hány forint?

A Nemzeti Gazdasági Minisztérium 3 jogi tanácsadói szerződést kötött 15,6 millió forintért.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium 13 jogi szerződés után 61 millió forintot fizetett ki.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azonban 28 jogi tanácsadói szerződést kötött bruttó 458 947 611 forintért (pdf).

Hogy megugrott az ügyvédi munka ára a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban...

A hab a tortán, hogy nem is volt közbeszerzési eljárás, erről a Papcsák Ferenc, Vas Imre, Braun Márton (Fidesz), illetve Vejkey Imre és Rubovszky György (KDNP) közösen benyújtott és megszavazott indítványa gondoskodott.
Az indoklás szerint "elhibázott lépés volt, hogy az előző, MSZP-s kormányok kötelezővé tették a közbeszerzési eljárást a jogi szolgáltatásokra is. Ez lassította és feleslegesen megnehezítette a közpénzfelhasználást, ráadásul a jogi szolgáltatásoknál fontos a bizalmi elv, amelyet a közbeszerzési eljárás nem tud mindig biztosítani."
 
Nem vicc, oda van írva: a közbeszerzés lassította(!) és feleslegesen(!) megnehezítette(!) a közpénzfelhasználást.
Pfúj, a mocskos közbeszerzés, monnyon le!

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium természetesen megmagyarázta az egészet:

1. "A korábbi Pénzügyminisztériumtól hozzájuk kerültek át a PPP-szerződésekkel összefüggő feladatok, amelyek szerteágazó és speciális tudást igényelnek." Láthatjuk, hogy Dr. Abay és Dr. Török szaktudása bőven megvan, sőt.

2. "Ezek a feladatok nem indokolnak folyamatos munkavégzést, többször csak eseti feladatokkal járnak. A külső szakértők megbízása összességében kevesebbe kerül az állandó munkaerő alacsony kihasználtságú alkalmazása után fizetendő béreknél és juttatásoknál." 458 millió forintból 59 ügyvédet lehetne felvenni a minisztériumba havi bruttó 500 ezer forintos fizetéssel. De miért adnának 59 minisztériumi ügyvédnek fél milliárdot, amikor odaadhatják pár (haveri) ügyvédi irodának?

3. "
Ezek a költségek töredékét jelentik annak a 400 milliárdos megtakarításnak, amelyet a kedvezőtlen szerződések megszüntetésével érnek el." Magyarul kussolsz és örülsz, hogy csak 458 millióba kerülnek az ügyvédek.

Dr. Abay Péter Orbán Viktor évfolyamtársa volt az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán.

Címkék: fidesz pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr693208516

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Érdekesen néz ki a PPP átvilágítást ellátó ügyvédi iroda honlapja 2011.09.07. 12:13:22

Nem olyan régen volt olvasható a hírekben, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kiválasztotta a jogi tanácsadót közbeszerzési pályázaton a köz- és magánszféra (public-private partnership – PPP) részvételével épült autópálya projektek felülvizs...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág et. 2011.09.07. 13:06:27

zero

ügyvéd munkaviszonyban nem állhat, ha alkalmazzák, már eleve nem ügyvéd, hanem jogtanácsos, ami nem ugyanaz, más jogai is vannak. Havi 500 000 bruttóért az igazi szakemberek nem mennek el dolgozni. Ennek a másfélszeresét kapja egy átlagos jogtanácsos egy multiban 5-6 év munkatapasztalattal.
Arról nem is beszélve, hogy pl. perképviseletet én olyanokra bíznék, akik rendszeresen csinálnak ilyet. Mert ehhez rutin kell, nem elég a végzettség.

Összehasonlításnak meg jó a 2 milliárdos külföldi megbízás, amivel a NFM-es táblázat kezdődik. Ehhez képest a magyar ügyvédek aprópénzben kerülnek.

Mindez attól független, hogy ezek az ügyvédek mennyire végeznek érdemi munkát és mennyire csak pénzkiosztás történik.

Nurrddin 2011.09.07. 13:06:40

nem tudom mit vagytok úgy oda, lehet ők a világ legjobbjai, ne ítélj abból, hogy sarki ügyvédek....
emlékezzetek csak, petrocelli lakókocsiba lakot, mégis milyen ász volt....

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.09.07. 13:08:51

"A hab a tortán, hogy nem is volt közbeszerzési eljárás, erről a Papcsák Ferenc.... (&co.) benyújtott és megszavazott indítványa gondoskodott."

Papcsák OVI első uralkodás alatt cirka 240 milláért adott jogi tanácsokat.

Valamivel több mint egy éve vannak hatalmon, ez idő alatt Fellegi oligarcha kiutalt a haveroknak cca fél milliárdot. 2014-re azért kicsusszanhat másfél milliárd az NFÜ-től.

molaris 2011.09.07. 13:10:23

A minisztérium hány jogászt foglalkoztat főállásban???????
Azok mit csinálnak, mihez értenek????????

Virág et. 2011.09.07. 13:15:46

@molaris: Ők írják a jogszabályokat. Az összes minisztériumi rendeletet, kormányrendeletet és törvényt, illetve minden egyév jogforrást, ami a kormánytól jön. Ezek mellett a belső szerződéseket és az általános jogi munkát (munkajog pl.) ellátják. Nem gondolnám, hogy a havi 220 000 bruttót kereső embert kéne beállítani a 10 milliárdos pertárgyértékű perbe, főleg ha ez élete kb harmadik tárgyalása és ebbe beleértve már a saját bontóját is.

Az ügyvéd teljes vagyonával felel a teljesítésért (nem az iroda vagyonával - ezt csak a kft tulajdonosok figyelmébe ajánlom), a munkavállaló meg nem. Az ügyvédnek van felelősségbiztosítása (kgfb jellegű, több csomag), a munkavállalót maximum kirúgják.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.09.07. 13:27:12

Jöhetne már Enrico, hogy bezzeg gyurcsány meg az elmúttnyóccév.

csárli hárper 2011.09.07. 14:04:27

most meglepődtem:)
aljas rágalom szerintem, ilyet a mi hőn szeretett pártunk nem csinál!
közpénzt csak a galád, népnyúzó, elmúltnyócév,gyurcsányahibás herdált el!
és adót is csak ők,a népnyúzók emeltek!
és taggyűlés sem volt....

teefau 2011.09.07. 14:12:38

Hogy is van azzal a "fontos mit teszek nem amit mondok"?
Mert ha kampányban hazudunk és megvezető leveleket küldözgetünk egy dolog, na de ha aztán haveroknak jattolok közpénzből hogy épüljön-szépüljön a II. vagy XII. kerület domboldala az vajon mi?

collateral collector (törölt) 2011.09.07. 14:13:11

komolyan gondolta valaki, hogy ami most van, az bármiben is különbözik az elmúlt 8 évtől?!

igen, néhány dologban még rosszabb.

de az ilyen sima lopásokban, tanácsadásokban stb. ugyanaz megy.

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2011.09.07. 14:15:24

@laspalmas:
az nem ér mert nem fociban szerezte! :D

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:
bezzeg gyurcsány, meg az elmúltmásfélév meg az ezelőtti hatésfélév! ;-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.07. 14:18:30

@Virág et.:

Kösz az infót.
De itt nincs szó perképviseletről, hanem jogi tanácsadásról.
Szerződést átnézni a minisztériumi jogtanácsos is tud, vagy nem?

B-rocker (törölt) 2011.09.07. 14:23:25

Ez így ebben a formában problémás. A foto meg borzalmas. A honlapról nem is mondanék semmit.

KolompárRómeó 2011.09.07. 14:24:03

Közbeszerzéssel egy ilyen míves, igényes, de nem csicsás honlap legalább 150milla.

230e 2011.09.07. 14:24:15

@Virág et.:
bruttó 500.000,- forintért is kapni olyan jogtanácsost, aki képes erre a feladatra.
(mondjuk ez ott egy főovh. havi fizetése)
A minisztériumok dolgozóinak kétharmada jogász.
"Ennek a másfélszeresét kapja egy átlagos jogtanácsos egy multiban 5-6 év munkatapasztalattal"
Azért a kiválasztás itt is sokszor baráti alapon megy, aztán majd megszerkeszti a jelölt, meg az alkalmazott ügyvéd, és erre is csak egy szűk réteget mondanék.
Nem kellene azért annyira elszakadni a valóságtól, mert nemcsak a pénz ami fájhat sokaknak, hanem az, hogy semmilyen módon nem látható biztosítottnak az, hogy ennyi pénzért a legjobb szakembert kapták.

"jogi tanácsadás nyújtása a közlekedési infrastruktúra területen PPP keretében megvalósult projektek jogi szakmai átvilágítása"

Ebben semmiféle perképviseletet nem látok, főleg nem 22 milliósat.
A felelősséget pedig szintén nem keverném ebbe bele, mert abban is biztos vagyok, hogy a véleményt soha senki nem fogja olvasni, vagy véleményezni.

Alterix 2011.09.07. 14:25:57

"Dr. Abay Péter Orbán Viktor évfolyamtársa volt az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán."

Szép egy évjárat jöhetett ki akkor....

Lopótök 2011.09.07. 14:27:19

Csak azt nem tudom, hogy ezt a moslékot, ami a magyar politikusokból áll, mikor borítják már végre a Dunába.

karnak 2011.09.07. 14:30:23

@zero:

klassz lenne meg egy ilyen cikk a ZIB Consultingrol, de lehet az mar meleg...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.09.07. 14:30:55

Biztosan volt svájci frank alapú hitele Abayéknak, meg a többi havernak.

Nem látjátok még, hogy megindult a devizahitelesek megsegítése? Persze először a haverok, egyrészt azért, mert ők haverok, másrészt pedig azért, mert ha van devizahitelük, akkor még én is láttatlanban megmondom, hogy sokkal nagyobb összegű, mint a Mucsaröcsögén lakó Józsi bácsié, aki a házacskájának a felújítására vette fel.

Naugye.

Pékszakállú Henceg 2011.09.07. 14:31:16

Elolvasva a cikket hirtelen az jutott eszembe, hogy anyj...t b...sza szá.ba az összes tetves sz.rházi, akiknek az ilyen szerződésekhez köze van az is, aki kinyomtatta aláírásra!

Virág et. 2011.09.07. 14:33:22

@zero: Az NFM-es táblázat tartalmaz jogi képviseletet is. A legnagyobb tétel is jogi képviselet benne, bár tény hogy nem magyarok látják el.
A kérdésedre meg nem tudom a választ, soha nem voltam minisztériumi jogtanácsos, gondolom igen, bár ez biztos a szerződéstől függ.

@230e: Az átlag nemzetközi ügyvédi irodák óradíja senior ügyvéd vagy partner esetében 300-400 euró + áfa. Nyugatra tőlünk ez 6-800 euro is lehet. A legtöbb multi mégis inkább velük dolgoztat vagy velük is dolgoztat a saját jogi osztály helyett vagy mellett. A szakértelemnek ára van. Az más kérdés, hogy ez a házaspár nyilván nem szakértelem alapján lett kiválasztva.

"A minisztériumok dolgozóinak kétharmada jogász."

Jogász és jogász között óriási különbség van. Van aki nagyon ért a közbeszerzésekhez, de lehet, hogy nem őt akarnád, hogy a cégednek tanácsot adjon. Más meg más területen jó. Csupán a diplomából levonni a következtetést, hogy a belső munka teljesen csereszabatos lenne a külsővel, az szerintem nem helyes.

opati666 2011.09.07. 14:36:23

Az igazán nagy probléma itt az, hogy az ilyen nagy összegű tanácsadói szerződések mellett még főállásban is foglalkoztatnak egy nagy halom jogászt (besorolástól függően 320-650 ezer forint közötti fizetésért), akok munkaidőben vakargatják a ....., na, azt...

karnak 2011.09.07. 14:42:13

@zero: ez nagyjabol igaz..., de ugy targyalni a kozismerten kifizetohelykent mukodo Bilfinger Bergerrel (egy idoben szinte kotelezo volt oket betenni minden autopalya-epitesbe konzorciumi tagkent, ugy h mo-on szerintem 3 ember volt jelen toluk.... ) h OV ismerose - nem.

teszem hozza, hogy a sok "csakazertis" fejcsere miatt minden miniszteriumban azert a szakertelem nem feltetlenul volt a legnagyobb prioritas, elkepeszto a dilettantizmus az allomanyban, tisztelet a kivetelnek. jol tapasztalhato, hogy sok figura akit odaultettek azt sem tudja, hogy mi fan terem az a szakmai resz amit el kene vegezni, a mai napig allnak tavalyi (szerzodeses) ugyek szinten minden nagyobb allami szervnel, mert

- az uj munkatarsak nem ertik, nem tudjak;
- nem tudnak es nem mernek donteseket hozni ha tudnanak is;
- felulrol varnak valaszokat, nyilvan az a kor, aki manapsag mindent velemenyez, amihez penz kapcsolodik elegge leterhelt lehet.

Dr. No 2011.09.07. 14:42:13

Mindkettőnek vasalóállkapcsa van. Gyerekük meg úgy nézhet ki, mint egy talajgyalu.

bandika gazdája 2011.09.07. 14:42:43

@Conv: Nem csak ekkora, csak ekkora derült ki! (Eddig!)

usual man 2011.09.07. 14:44:40

www.arnoldporter.com/offices.cfm
tehát, hogy a több, mint 2 milliárd értékű megbízást elnyerő cégnek hol is a magyar irodája?

collateral collector (törölt) 2011.09.07. 14:47:16

"aki lop, annak levágjuk a kezét"

- Pokorni Zoltán, 2010 április

hehe

Ganger 2011.09.07. 14:49:16

Amúgy annak is lehetne majd egy cikket szentelnetek, hogy a közbeszerzés keretében beszerzett számítástechnikai alkatrészek (vagy bármi) miért is a piaci ár +50%-nál kezdődnek. Itt már meg lehetne fogni az egész bagázst, ha kikötnék a piaci ár mint felső korlát alkalmazását.

230e 2011.09.07. 14:49:43

@Virág et.: Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy milyen tudásszinti különbségek vannak az egyes jogászok között :-)).
Na meg a nemzetközi ügyvédi irodák óradíjaival is. Természetesen azzal is hogy a velük dolgoztató multik ezt sokszor csak a presztízs miatt teszik, illetve ezek a nemzetközi ügyvédi irodák a privatizáció lezárásával, és a külföldi ügyfelek lelépésével már messze nem akkora forgalmat bonyolítanak, mint régen.

Van és volt szerencsém minisztériumi munkaköri leírásokat olvasni, nagy részüket ezekre a feladatokra veszik fel :-)

Terézágyú 2011.09.07. 14:52:31

@Virág et.:
"Jogász és jogász között óriási különbség van. Van aki nagyon ért a közbeszerzésekhez, de lehet, hogy nem őt akarnád, hogy a cégednek tanácsot adjon. Más meg más területen jó. "

És gondolom van olyan jogász is, aki meg semmilyen területen nem jó, de ott a neve előtt a doktőr.

Rögtön sietek leszögezni, hogy ez a doktőr abaji bisztossan nem ilyen.

Alterix 2011.09.07. 15:11:27

@Terézágyú: Dr. Abay például nagy tudója a gyógyszertári ügyeknek és emellett a sportjogban is jártas. Ezen felül még ingatlan adás-vételi szerződéseket is tud írni!
Mindezekből világosan következik, hogy a ppp szerződések felülvizsgálatában is verhetetlen. Már csak ha az árszabást is nézzük....

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.09.07. 15:14:42

Mónikát sunáznám, a faszon még gondolkodom...

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.07. 15:21:57

Gyurcsány 390 millióért kötött volna szerződést. Fellegi meg jól dolgozik, nincsenek körülötte botrányok, szép csendben fejleszti a gazdaságot.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.07. 15:25:35

Talán még miniszterelnök is lehet belőle, ha már Bajnaiból lehetett. Fellegit valószínűleg elfogadná a baloldal is szakértői kormányfőnek, már csak a származása miatt is, de főleg a szakértelme miatt.

Rókakígyó 2011.09.07. 15:26:38

Az ilyen ügyeket kéne megjegyezni és berácsolni minden eredménye elismerése mellett a tisztelt választott menedzsereinket. Gondolom ha nem választják meg őket, akkor úgyis ez lesz. Várom nagyon.

Terézágyú 2011.09.07. 15:27:24

Egy szakács ismerősöm mondta, hogy ő is szeretett volna külsős szakembereket alkalmazni tanácsadóként főzési ügyekben, de a főnöke nem engedte... Micsoda világ ez...

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.09.07. 15:31:02

@laspalmas:

"Azt se felejtsük el, hogy Abay az 1992-es barcelonai olimpián ezüstérmet szerzett kardvívásban."

Ahhoz már jár valamilyen "olimpikon voltam" életjáradék. Nem?

csárli hárper 2011.09.07. 15:31:10

@Sarkalatos hozzászóló: "Fellegi meg jól dolgozik, nincsenek körülötte botrányok, szép csendben fejleszti a gazdaságot. "
elrontottad, szerintem azt akartad írni hogy szép csendben fejleszti a maga és haverjai/rokonai gazdagságát.:)

Terézágyú 2011.09.07. 15:34:00

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe:

"„A Pénzügyminiszter 18712/D/+/T/1967 számú rendeletében meghatározott megbízhatósági
kategóriák leírása:
I. Évi egymillió forint jövedelmen felül. Bármilyen ajánlást megkaphat, országhatáron fel nem
tartóztatható, vezető állású elvtársak kivételével bárkit kritizálhat, évi két halálos gázolás,
egy liliomtiprás engedélyezve. Sajtóban nem támadható. Emberhúst nem ehet.
II. Évi egymillió forint jövedelem. Gyereke a felsőoktatási intézményekben nem kötelezhető
felvételi vizsgára, kivéve a művészeti főiskolákat. Főosztályvezetővel bezárólag kritizálhat,
fekete fuvar és fekete mise engedélyezve. Kerékpárra fordítva nem ülhet, orrát nem törülheti a
kanáriba. Évi ötszáz sikkasztásig adómentes…”

Sanko13 2011.09.07. 15:34:36

@Virág et.: Látom "tájékozott" vagy csak "félre"...:-)
Én az előző narancs időszakban voltam pár évig köztisztviselő.
"Ők írják a jogszabályokat. Az összes minisztériumi rendeletet" - ez akkor úgy működött, hogy kiadták egy külsős cégnek, aki "véleményeztette" a területi szervekkel...- szóval nem ők írják...
"220 000 bruttót" - nem ismerem a mostani KTV-t, de ez már akkoriban sem állt meg, azóta pedig eltelt kb. 10 év...
Abban igazad van, hogy egy jó ügyvéd vagy jogtanácsos a többszörösét keresi...
De egy jó köztisztviselő szolgálatot végez...;-DDDDDDDDDDDDD

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.09.07. 15:34:45

@Dr. No:

Talajgyalu. Bazzmeg ez mekkora!
:)))))))))))))))))))))

Horizont 2011.09.07. 15:37:07

A drága ügyvédnő helyében és egy ilyen drága férj mellett én is tudnék teleszájjal röhögni:((
Három gyerekük van és a következőt mondta a nem is kicsi szájával:
"Kinga lányunk már 5 éves korában kijelentette, hogy ügyvéd lesz."
Már az utánpótlás is kész:((((

makukula 2011.09.07. 15:37:35

@Virág et.: "Havi 500 000 bruttóért az igazi szakemberek nem mennek el dolgozni."

Az a bíró, aki eldönti a 10 milliárdos pert, havi 500 bruttót keres. Ugyanennyiért elmehetne a minisztériumba is ugyanazzal a szakértelemmel.

2011.09.07. 15:40:11

Ezen az évfolyamon végzett igazi jogász is, vagy csak balf*szok? (jobbf*szok)

Jenyei 2011.09.07. 15:41:23

Pofa be. Most jogászok vezetik az országot, persze hogy a saját brancsot tömik ki. Legközelebb atomfizikusok fogják, akkor ők lesznek a csókosok.

csoko20 2011.09.07. 15:43:46

@Jenyei: A faszért mentem villanyszerelőnek!!! :(

2011.09.07. 15:44:34

@Jenyei: Adja Isten! Az atomfizikusok legalább értenek a számokhoz. :)

Terézágyú 2011.09.07. 15:46:04

@csoko20:
"A faszért mentem villanyszerelőnek!!! :("

Hát számlázd ki te is a megrendelőnek, a haverodat, aki "külsős tanácsadóként" segíti a villanyszerelési munkádat.
Mer annak villanyszerelők, akik ehhez a szakterülethez értenek, vannak azok, akik egy másikhoz, ugyi.

Terézágyú 2011.09.07. 15:53:18

@Jenyei:
"Legközelebb atomfizikusok fogják, akkor ők lesznek a csókosok."

Hát, egy egyetemista ismerősöm mesélte, hogy náluk a dékáni hivatalban csupa olyan bölcsészvégzettségű ember ül, aki ugyanazt a szakot végezte, mint a dékán...

jpmjpm 2011.09.07. 15:56:10

Mostanában azért jártam erre keveset, mert ugyanazokat a dolgokat kell, hogy megírjátok, mint abban a bizonyos "elmúlt 8 évben". Már fárasztó. Néha nem tudom eldönteni, hogy a Hírcsárdán vagy itt vagyok éppen. (egyik sem a a Vastagbőr hibája, hanem a kormányzásé)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.09.07. 16:02:34

Mi az? 500 ügyvéd bebetonozva az óceán fenekén?
???
Én sem tudom, de nagyon jól kezdődik!

paperboy 2011.09.07. 16:19:47

hat nem is tudom, de ez a ket ugyved ha netto 400at keresne jogtanacsoskent, akkor ebbol a penzbol 2 evig ellennenek.. ezalatt csak 2 szerzodest kellene felulvizsgalniuk.
Evente 2 embernek 1 szerzodes..... havi 400 nettoert. Ennyit kaptak.

a 28 alkalmazott ugyved a 460M-bol is masfel evig logathatna a labat
Sztem nem olcsobb,mint alkalmazni oket, sot.

Mondjuk nem szamoltam a visszacsorgatott milliokkal. Sztem itt van a kutya elasva.

tintamin 2011.09.07. 16:24:37

Az utolsó mondat nagyon rendben van..

karnak 2011.09.07. 16:44:28

@Sarkalatos hozzászóló: hogyan is? nincs bajom fellegivel, ebbol a bagazsbol teljesen outsidernek tunik, de hol fejlodik a gazdasag, irjal mar errol par elismero szot, mert sem a gazdasag szereploi sem az adatok nem ezt mutatjak, lattatjak.
ez nem fellegin mulik, de szamarsagot ne beszeljunk mar.

2011.09.07. 17:11:17

Gyurcsááány tehet róóólaaaa, meg a nyóóócccéév!!!

Az előző kormányzat alatt ők nem kaptak ekkora megrendeléseket, és ezért, mit ezért, emiatt kell most őket tömni.

2011.09.07. 17:14:29

@Horizont: Nanááá!
Ha a fater kukás lenne, de dőlne a lé, tisztán, költségek nélkül, akkor a kislány kukás akarna lenni.

Bee-zony 2011.09.07. 17:22:05

Az ügyvédek semmilyen érték-előállító munkát nem végeznek, viszont a mások által létrehozott vagyonok (újra)elosztásában vastagon benne vannak.
Ez itt még mindig ugyanaz, mint a tocsikolás; legális, de nem etikus; és amíg nagyra nőtt férgek írják a törvényeket, addig ez így is marad.
Ugyan ki fog dolgozni ebben az elkúrt országban, amikor nyilvánvaló, hogy itt csak bűnözőnek, seggnyalónak, és ügyvédnek érdemes lenni?
Más ne is legyen itt, aztán a jól élők egyék meg egymást.
Egyébként is, a jogászállamon már csak az atombomba segít…
Szerintem, nincs is olyan messze. Addig is, ügyvéd viccek:
A biológiai labor vezetője mondja a vendégének:
- Mostanában a kísérleti patkányokról áttértünk az ügyvédekre.
- Miért? - csodálkozik a vendég.
- Először is: sokkal több van belőlük. Másodszor: a laboránsok nem kötődnek hozzájuk érzelmileg. Harmadszor: van egy csomó dolog, amit a patkányok nem hajlandóak megtenni.
www.viccesviccek.hu/Ugyved_viccek#top

2011.09.07. 17:23:10

A zemberek erre hatalmazták fel őket... fülkeforradalom elvtársak... minden meg fog változni...

legeslegujabbkor 2011.09.07. 17:24:33

@karnak: Ez a cég a homályos "területek megszerzésében és területek előkészítésben" jeleskedik. Nyugodtan kiírhatod Orbán legutóbbi tendergyőztes kedvencei nevét is: Sárhegyi és Társai. Teljesen nyilvánosan pofátlanok.

kvadrillio 2011.09.07. 17:31:26

sok a jogász, nem tudnak elhelyezkedni, nincs elég álláshely részükre.Kivételek azok, akik Orbán Viktorral jártak egy évfolyamra !
Mert ha már jogot végzettek az ország vezetői, miértis ne juttassanak a jogász haveroknak is a KÖZPÉNZBŐL !

ELVÉGRE MEXORÍTÁSOK VANNAK.....

Horizont 2011.09.07. 17:35:23

@Hivatásos beszólóművész:
A kukából is dől a lé, ha telerakják görögdinnye maradékkal:)

230e 2011.09.07. 17:43:14

@Bee-zony: A vicc nagyon tetszett :-))
Viszont ha megnézed, majd minden forradalmat jogászok követtek el.
+ mindig kell "aki a törvényektől megvéd"

2011.09.07. 17:51:26

@230e: pontosabban olyan személyek, akik hivatásból jól bántak a szavakkal. Petőfi példul nem volt jogász, de volt vándorszínész múltja, megírta és elszavalta a Talpra magyart és mentek utána.

karnak 2011.09.07. 17:53:14

@legeslegujabbkor: igen, ilyen Tocsik dolog, csak hat inflacio van, 700 mio mar nem penz, szerintem 1 ev alatt publikus palyazatokon 3-5 mrd felett nyertek el tendereket, 700, 500, 1 mrd, stb., mar amit latni lehet.

asszem korabban vmi energol ugyben is erintettek voltak a vezetok.

legeslegujabbkor 2011.09.07. 17:57:43

@karnak: Olajjal kapcsolatos ügyekbe Magyarországon senki nem ment tönkre:) Öröm látni, hogy ezek az emberek mindig jókor voltak jó helyen. Remélem adakoztak az Operabálokon is.

jágör68 2011.09.07. 18:09:12

Madzsarisztánban tele vagyunk kiváló jogászokkal meg közgazdászokkal- állítólag.
Már csak egy valódi jogállam kéne hozzá meg valami gazdaságféle, aztán minden rendben vón.
Mert Jogászisztánban max. fekete- szürkegazdaság vagy minimálbéres rabszolgagazdaság van...

elektromotor 2011.09.07. 18:14:08

@jágör68: Látod, a Meseházi is "közgazdász" !? Csak hol az édesanyjuk csipájába voltak ezek a "nagy tudású " tahók!

2011.09.07. 19:39:53

Ezért tart itt az ország, mert tul sok az "okos és nagytudásu" ügyvéd. Ha több mérnök, orvos, szakember lenne helyettük, biztos többre mennénk vele. Mert az ügyvédek--tisztelet a kivételnek- nagytöbbsége, csak halandzsál, mellébeszél és summant. Aki becsületes és tisztességes, azokból kevés van. Ám a "szerencselovagokból", a politikusok, biztositók, bankok seggét nyaló ügyvédekből nagyon sok van. De munka jut mindenkinek, hiszen a törvényeket "ők" csinálják és ugye ki az a hülye, aki saját magának ellensége.
Ezért van az hogy nálunk magyarázzák a törvényt és nem hajtják végre, mert hagytak egy-két kiskaput, amiből marha jól meg lehet élni.Erre mondják , hogy itt nem igazságszolgáltatás van, hanem jogszolgáltatás--ha megtudod fizetni, minden szarból kimosnak.Erre példa a Stohl itélet és ellenpélda a debreceni grafitis gyerek büntetése. Vajon ez lenne a magyar igazságszolgáltatás ? Mert ha igen, akkor szarabbul állunk az igazságszolgáltatásnak nevezett jogrendszerünkkel,mint Mozambik.

Horizont 2011.09.07. 20:10:31

"28 jogi tanácsadói szerződést kötött bruttó 458 947 611 forintért"
Röpködnek a több százmilliók,milliárdok, hihetetlen mesés összegek, dobálják egymásnak, aztán a másik oldalon még a szart is kipréselnék belőlünk hátha hasznosíthatják esetleg.
Teljesen mindegy minek nevezzük őket, MDF, SZDSZ, MSZP, KDNP, LMP, FIDESZ, Kisgazdák, Jobbik, ha odakerülnék szemét rohadt dögök mind egy szálig! Olyan felesleges ez a pártoskodás, elnevezés, műsor nekünk választáskor!Egybe mindet.Mondjuk egy üstbe és alágyújtani:) Tényleg mocskos férgek!

foolproof 2011.09.07. 20:34:08

- Mit néztek oly' bután, parasztok (és cigányok)? Két hét alatt rend lett, adó csökkent, nem fogy a a magyar, nyugdíjak biztonságban, ajrópa bennünket utánoz és nekik aztán soh'se engedtünk, ajró bevezetés akár holnap, oktatás az élvonalban, egészségügy dettó, elvándorlás/munkanélküliség nincs, sajtó- és vallásszabi van.

Bő egy év telt el, kis telhetetlenek, hát lófax az ilyen türelmetlen, hálátlan bandába, hát ezt érdemlem én, hogy csak ilyen pitiáner faxságokkal revolverezzetek?! -

O. "csak a tetteimre figyeljenek, ahogy a fehérköpenyesek szokták Grazban" V

kiskályha 2011.09.07. 22:44:39

Engedtessék meg.

Volt szerencsém részt venni közbeszerzésekben, mint kiíró fél. Horror, ab ovo. Az egyiket megfúrta nem is a vesztes, hanem a külföldi alap ezenországi helytartó ellenőre egy bizonyítvány más szinten való értelmezésére hivatkozva (projekt: több mint fél éves késedelem, iszonyú csúszások, közutálat - hogy a jó isten helyezze bele a VÁTI összes kedves munkatársába a ...). A másik: piac végigérdeklődése, előzetes egyeztetés, mibe fáj egy olyan eszköz, ami meg lesz hirdetve. Specifikálva, pontosan kiírva, erre mindegyik legalább még rátesz még másfélmilliót, hogy a JQA-t, nincs érvényes árajánlat, projektrész bukva időhorizont teljesíthetetlensége miatt, Magyar Köztársaság így ismét kidobott néhány ajándékmilliót, mert minek is az, maradjon az a finanszírozónál.

Ész van ám ezzel a közbeszerzéssel, rengeteg, hogy még mindig istenítik itt.

Pedig.
A közbeszerzésnél KÁR-TÉ-KO-NYABB intézmény nem létezik a földön. A Szovjetunió teljes évi atombombatermelését neki.

Larry Silverstein 2011.09.07. 23:47:52

Most hogy Uj Péter elhúzott az Indextől élvezzétek ki azt a pár hetet ami maradt, aztán soha az életben nem láttok többet címlapot...:)

molaris 2011.09.08. 05:47:49

@Virág et.:
"Dr. Abay Péter Orbán Viktor évfolyamtársa volt az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán."
"Azt se felejtsük el, hogy Abay az 1992-es barcelonai olimpián ezüstérmet szerzett kardvívásban."
És gondolom van még pár, a köz előtt nem ismert jó tulajdonsága.

Arról meg nem én tehetek, hogy a minisztériumok kontraszelektált állománya milyen nívót képvisel. Talán a hülye haverok/rokonok helyett, normális fizetésért, normális embereket kellene alkalmazni.
Ezt egy jogász elfogadja, egy normális embernek meg ökölbe rándul a talpa.

kormányzó 2011.09.08. 06:20:20

Kockáról-kockára kell építkezni,ahogy Lézer Jani mondta!

Virág et. 2011.09.08. 08:14:28

@Sanko13: Egyrészt nem minden jogszabályt kell véleményeztetni a területi szervekkel, másrészt vannak külön kodifikációs osztályok, akik a beérkezett véleményeket összegzik és a végleges szöveget kialakítják, valamint megnézik, hogy van-e kollízió az új szöveg és más jogszabályok között és amennyiben igen, úgy javaslatot tesznek annak feloldására a jogszabály szövegében.
Nyilván nem a miniszter vagy az államtitkár írja a jogszabályokat.

"nem ismerem a mostani KTV-t, de ez már akkoriban sem állt meg, azóta pedig eltelt kb. 10 év.."

38 650 még mindig az illetményalap, nem? Könnyű kiszámolni, kiszorozni, hogy mennyi jár egy minisztériumi köztisztviselőnek. 200-300 ezer közötti bruttó, amennyiben nem vezető. A bérkalkulátor (2010-es adatok, de az illetményalap nem nőtt) szerint 5 éves felsőfokú végzettséggel rendelkező köztisztviselő (ma már kormánytisztviselő) bére 214 000 forint bruttó. Ezen az esetleges nyelvvizsga tud valamennyit igazítani,ha van, de nem annyit, hogy a fenti 220 000-es példám ne legyen eléggé pontos.

@molaris: Kormánytisztviselői bérért nem fognak normális szakembereket kapni. Aki keres az talál, a mai napig tele az internet a pályakezdő fiatal, nyelveket beszélő jogászoknak szóló álláshirdetésekkel. Ha valaki akar és tud is jól dolgozni, van lehetősége ennél többet keresni a piacon. Akibe nem szorul ambíció, megfelel neki a kényelmes-kellemes közszolgálat, az általában nem a szakma krémje. Senkit nem akarok megsérteni ezzel, de mással nehezen magyarázható, hogy miért dolgozik valaki fele annyi pénzért, amennyit máshol meg tudna keresni.

Virág et. 2011.09.08. 08:18:29

@makukula: Nem számítod, hogy a bíró kötetlen munkarendben dolgozik, otthonról is dolgozhat, ha nincs aznap tárgyalása be se kell mennie a bíróságra. A bíró szabad, nincs hagyományos értelembe vett főnöke, a munkájába a bírói szabadság miatt mások nem szólhatnak bele. Lényegében ennél szabadabb munka úgy, hogy közben havi fix pénzed van (nem vagy vállalkozó tehát) nincs. A bírói munkának presztízse van, te vagy a bírósági (sőt, az igazságszolgáltatási) tápláléklánc csúcsán. Tekintélyed van, hatalmad van.

Ezek mindegyike hiányzik a minisztériumi állásnál. Mármint államtitkártól lejjebb.

lyken 2011.09.08. 08:26:17

@molaris: "A minisztérium hány jogászt foglalkoztat főállásban???????
Azok mit csinálnak, mihez értenek???????? "

A minisztériumba azok mennek közpénzért dolgozni aki annyira hülye, hogy a versenyszférában sehol nem bírt elhelyezkedni. Szerinted ki az aki elmegy 900ft/óra áron jogászkodni, ha a versenyszférában 15.000-20.000 ft óra díjért is dolgozhat? Arról ne is beszéljünk, hogy egy specializálódott, 10+ év tapasztalattal rendelkező dörzsölt ügyvéd a 300.000 ft/óra pénzt is megkaphatja. A versenyszuférás ügyvédnek van tapasztalata, a sztárügyvédnek van hozzá ismeretsége is. A minisztériumi köztisztviselőknek meg van ezek helyett diplomája.

molaris 2011.09.08. 09:08:18

@Virág et.: @lyken:
Akkor itt nagy baj van ha a selejt gyártja a jogszabályokat. Felmerül a kérdés: mi a fenének kellenek, ha a munkát másnak kell elvégezni?? Miért kapják a fizetésük??
Mari néni is meg tudná csinálni egy gyorstalpaló után.

lyken 2011.09.08. 09:38:29

@molaris: "Akkor itt nagy baj van ha a selejt gyártja a jogszabályokat."

Csak tisztázásképpen: A selejt, betarthatatlan, életszerűtlen jogszabályokat a politikusok gyártják. Más kérdés, hogy a selejt jogászokon ez átmegy.
Egyébként nézz körül az egyetemeken. Azok tanítanak a vicc jellegű fizetésért akik nem bírtak a versenyszférában megélni a tudásukból. Ezt tudják a dékánok, és az illetékes politikusok is, de mivel nincs rá több pénz ezért kussolnak és védik a mundért.
El kell fogadni, hogy a minőségi jogász óradíj 10.000 ft-nál kezdődik. Akkor is, ha átlagbérhez képest ez soknak tűnik. Ha képzett jogászokat alkalmaznának ennyiért, akkor elmennének a minisztériumba dolgozni. Sőt, ha a képzett szakembereket tanárként megfizetnék, akkor elmennének oktatni. Orvosok ugyanígy. Ha megkapná idehaza a kinti bérét akkor nem akarna elmenni.

elektromotor 2011.09.08. 09:59:32

Nem azért, de: az ügyvédaz nem Dr, hanem dr. !!!!Mert nem vizsgázik külön érte hanem ha elvégzi, kettessel is akkor már dr!?

elektromotor 2011.09.08. 10:01:17

dr. Abay Péter és dr. Török Mónika ! Tévedések elkerülése miatt!

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.09.08. 11:41:05

Kíváncsi vagyok, hogy ezért a pénzért milyen munkát végeztek...

csutkababa 2011.09.08. 19:52:15

Lehet, félreértettem valamit, de hallottam, hogy a jogi kart végzettek szakképzésébe is belenyúltak: nem lehet váltani, ha pl.államigazgatási szakjogász akarsz lenni, nem mehetsz pár év múlva ügyvégnek, és vice versa,az itt kommentelő jogászok erről mit tudnak? Indokot is hallottam: készítik elő a helyeket a pikszisből kizuhanó haveri körnek, majd, ha már nem kormányzati pozícióban lesznek.

königtiger 2011.09.09. 10:21:00

Szerintem 2014-ben/utána nem szabad Budai Gyulát elküldeni/felmenteni. 2010-2014 között ugyanis annyi rutint szerez/szerzett majd az előző kormányok disznóságainak vizsgálatában, hogy simán lehet majd alkalmazni a Fidesz2/3kormány disznóságainak kivizsgálásra/feljelentésére is. Ki kell nevezni Előző Kormányok Disznóságainak Örökös Vizsgálójává (EKDÖV)!

königtiger 2011.09.09. 10:25:18

@elektromotor: Ez jogos! Én is jogot végeztem és tisztelettel a tudományos doktori fokozatok iránt lehetőleg úgy használom a nevem, hogy König Tiger dr (persze nem ez az igazi nevem, de a lényeg, hogy a nevem után használom és persze kisbetűkkel). Egyébként vannak olyan országok, ahol a jogi diploma és az ügyvédkedés mellé nem jár a doktori cím. Mivel az ügyvéd/jogtanácsos, stb. mindig egyfajta "jog-orvosló" (van is ilyen szakkifejezés a fellebbezésre: jogorvoslat!) ezért talán megbocsátható a dr.-i cím megadása ennek a hivatásnak.

königtiger 2011.09.09. 10:27:10

@lyken: Igy van, szó szerint. A jó ügyvéd ismeri a törvényeket, a sztárügyvéd meg ismeri a bírót. Ruttner most úgy látszik mégsem ismerte a bírót Stohl ügyében. Már nem is sztárügyvéd....

königtiger 2011.09.09. 10:29:48

@kiskályha: Abszolút így van. A közbeszerzés semmi más, mint törvényesített tömény korrupció. A lobbitörvénnyel együtt.

königtiger 2011.09.09. 10:38:21

Még annyit. Az állami hivatalokban/cégeknél a különféle vezetői/döntői/döntnöki állásokban dolgozók gyakorlatilag úgy gondolják, hogy az a feladatuk, hogy egyrészt kiosszák a munkát külsősöknek, majd amikor azok letesznek valamit, akkor kegyeskednek azt elbírálni.
Megtörtént eset: egy állami tulajdonú részvénytársaságnál az üzletfejlesztési vezérigazgató (számos főosztállyal, osztállyal, alosztállyal és persze ezek vezetőivel, helyetteseivel, beosztottjaival!) lényegében úgy működött/működtette a rendszert, hogy KIVÉTEL NÉLKÜL MINDEN FELADATOT kiadott külső ilyen-olyan szakértő cégeknek, azok megszakértették a dolgot, majd a beérkezett javaslatokat a különféle fő-, közép-, és alosztályok egymás között össze-vissza köröztették, minősítették, véleményezték.
Végül Józsi bácsi, az öreg szaki lement és leszerelte/felszerelte (tökmindegy) egy csavarhúzóval azt a valamit, amit százas nagyságrendben megszakértett egy csomó büdös hivatalnok.
Na ez megy/ment mindig is, most is minden rohadt mocskos minisztériumban, ilyen-olyan fő-, közép-, és al-hivatalban, hogy BSZAJKA (b...nák szájba a jó k...a anyjukat)!!!!

königtiger 2011.09.09. 10:43:16

@csutkababa: Na most kérem: a bölcsész (a nyelvszakok kivételéve), a jogász, a közgazdász, a marketinges, a kommunikációs, a pszichológus, a...szóval az összes semmi, szar, papír-diploma-gyárat le kell választani az állami képzésről, privatizálni kell - mármint seggbe rúgni oktatóstul, kiszolgáló személyzetestül, mindenestül, egy rohadt fillér állami pénzt nem adni rá - aki ilyen (szarokat) akar tanulni, az saját zsebből költsön rá. Egyből gyakorlatias lesz a képzés, nem kell egy rohadt jogon 5 évig baszakodni, hanem elég lesz 3 év, mint az USA-ban, és talán nem is lesz annyi hülye a pályán, mint most (a jog helyébe be lehet írni az összes többi faszságot).

elektromotor 2011.09.09. 16:03:57

@königtiger: Túl sokan élnek ezekből a faszságokból túlságosan kevés munkával túlságosan jól! és túl sokan vannak bebetonozva!

königtiger 2011.09.09. 16:26:22

@elektromotor: abszolút így van, egyetértek. Jogászként is utálom a hivatalokat, mint a szart, a közvetlen demokrácia és az esküdtbíráskodás híve vagyok, különben meg az amszterdami gyémántkereskedők a példaképeim: ott minden írás, szerződés jogi hókuszpók nélkül egy barna papírzacskóban hozomra-becs-szóra adnak egymásnak milliódolláros tételeket - és mégsem csapják be egymást!

Walter Hartwell White 2011.09.09. 20:04:26

"Hogyan hozzuk helyzetbe régi barátainkat", n+1-ik felvonás.

lyken 2011.09.10. 15:02:15

//OFF
@königtiger: Amit a Rutner művelt az bőven kihúzta volna a szőnyeget a bíróság talpa alól. Nézz meg más ügyeket, ahol az eljárási hiba miatt az egészet elkaszálják. Itt ezt nem lehetett megtenni, mivel annak nagyon rossz üzenete lett volna.
Egyébként a személyes véleményem szerint így helyes, hogy letöltendőt kapott. Többszörös visszaesőként meg pláne. Más kérdés, hogy azt az 5 hónapot amit bent fog tölteni, egy panziószerű üdülőben üli végig és nem a Csillagban.

turcsány karcsi elvtárs 2011.09.12. 13:30:11

@Ásó[Mosó]maci: nekem meg a tudjukkik.
az ürge meg ilyen kivénhedt stifler, közel ülő szemű verzióban
(szóval ha nem is 100%-ig, de azért érintettek bizonyos dolgokban)

süti beállítások módosítása