Telik az idő, minden változik, főleg az álláspontok.
Más ellenzéknek, és megint más kormánypártnak lenni.
Köszönjük a szemléltetőpéldát a Zinternetnek!
Szijjártó Péter, 2009. március 22.
"Kiderült, hogy ugyanaz a játék zajlott, mint eddig bármikor - jelentette ki Szijjártó Péter a tegnap nyilvánosságra került kormányzati adóelképzelésekkel kapcsolatban. Ugyanis eddig, amikor olyan csomagokról volt szó, melyről a kormány azt mondta, hogy lesz benne adócsökkentés, meg lesz benne adóemelés, akkor a végére az adócsökkentést mindig elfelejtették, és maradt az adóemelés. Most is ez a helyzet, ugyanazt a játékot játsszák el az országgal, ugyanazzal próbálják átejteni az országot - húzta alá, kiemelve: ebben az adócsomagban kizárólag adóemelés van, amely kivétel nélkül mindenkit sújt, leginkább a legkiszolgáltatottabb családokat.
Egyértelmű, hogy a kormány megint nem találta el az európai irányt - fogalmazott Szijjártó Péter, hozzátéve: az európai kormányok folyamatosan adót csökkentenek, ezzel szemben a Gyurcsány-kormány újabb adóemelési döntéseket akar meghozni. Ez az út azonban kudarcokkal teli, ráadásul a reménytelenséget jelenti Magyarország számára, mert a családok jelentős része már most is rendkívül nehéz helyzetben van, és most azok a költségek fognak megint emelkedni, amelyek a mindennapi fogyasztás szempontjából kihagyhatatlanok - jegyezte meg, hozzáfűzve: az alapvető élelmiszerek és az üzemanyag a családok fogyasztási kosarában az első helyeken szerepelnek.A Fidesz azonban egy másik utat képzel el Magyarországnak - mutatott rá, hozzátéve: "mi nem az adóemelés útjára kívánunk lépni, hanem az adócsökkentés útjára".
A kormány adót emel, a Fidesz szerint adót kellene csökkenteni - szögezte le Szijjártó Péter. Ezért a Fidesz ma egy újabb törvényjavaslatot nyújt be, amelyben egyrészt kezdeményezik az alapvető élelmiszereket terhelő áfa csökkentését - ismételten, immár harmadik alkalommal - 20 százalékról 5 százalékra, illetve kezdeményezik azt is, hogy a kormány javaslatával és szándékával ellentétben a benzin árát terhelő jövedéki adó mértéke az európai uniós minimumszintre csökkenjen.
A két javaslatról, és annak pénzügyi hatásairól szólva kifejtette: a benzin esetében a jövedéki adó mértéke jelenleg literenként 103,5 forint. A kormány javaslata ezt 109 forintra akarja emelni, a Fidesz javaslata viszont 87 forint literenként. Ez azt jelenti, hogyha a Fidesz javaslata teljesül, akkor egy átlagos tankolás esetében 1350 forintot tudna spórolni az autós - mondta el.
A gázolajat terhelő jövedéki adót is növelni fogja a kormány - fejtette ki Szijjártó Péter. Ennek kapcsán kiemelte: a gázolaj jövedéki adójának emelése a továbbgyűrűző hatása miatt a rendkívül drámai, hiszen a fuvarozók költségei növekedni fognak, ami azt jelenti, hogy a termékek szállítási költségei is emelkedni fognak, és ez a termékárakban meg fog jelenni. Ezért, amint a kormány benyújtja a javaslatát a gázolajat terhelő jövedéki adó emelésére, a Fidesz módosító indítvánnyal fog élni, amelyben kezdeményezni fogják a gázolaj jövedéki adójának a jelenlegi szinten való tartását."
Két és fél évvel később pedig feltalálták a varázsszert.......
Szijjártó Péter, 2011.szeptember 07.
(fotó: MTI, Czeglédi Zsolt)"A párt vezető testülete egyetértett azzal, hogy a kormány intézkedéseivel az euróválság Magyarországra gyakorolt hatásainak kivédése eredményes lesz; támogatják a kormány törekvéseit az adósságállomány csökkentése, ezzel az ország szuverenitásának visszaszerzése érdekében, s azt, hogy továbbra is nemet mond a megszorítások politikájára - mondta a szóvivő az elnökségi ülés szünetében, a Hotel Béke előtt tartott sajtótájékoztatóján.
(...)
"A Fidesz elnöksége elvárja a kormánytól, hogy tovább folytassa harcát a magyar emberek és Magyarország szabadságának, szuverenitásának teljes mértékű visszaszerzése érdekében" - tolmácsolta a szóvivő a testület álláspontját, rámutatva, hogy minél nagyobb az államadósság, annál inkább mások gazdagodnak a magyar emberek munkájából, s az államadósság csökkentése újabb lépés a szabadság visszaszerzése felé.
Szijjártó Péter emlékeztetett rá: a kormány keddi ülésén állást foglalt arról, hogy a költségvetési hiányt 3 százalék alatt stabilizálja, s annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban menjen végbe az ország megújítása, felgyorsítja az adóbeszedést. A kormány fontos céljának nevezte, hogy "radikálisan javuljon az adóbeszedés hatékonysága" - mondta a kormányfő szóvivője, hozzátéve: "a megszorítások politikája továbbra is tilos", nem szabad az emberekkel megfizettetni a válság árát, ugyanis nem az emberek felelősek azért, hogy az ország ilyen helyzetbe került.
Szijjártó Péter elmondta azt is, hogy a gázolaj jövedéki adójának növelése nem vezethet más termékek árának növekedéséhez. Ezért a kormány a fuvarozóknak a jövedéki adónövekedés mértékének megfelelő visszatérítést ad, s hasonlóan jár el a mezőgazdasági tevékenységet folytatók esetében is - fűzte hozzá."
Szerintem olyan még nem volt, hogy üzemanyagár-változás ne lett volna befolyással az élelmiszerárakra. Idén sem, pedig a fuvarozók kedvezménye, az ún. kereskedelmi gázolaj január elsején lépett életbe. Viszont már Orbán is észrevette, hogy a vállalkozók nem viszonozzák, amit kapnak az Államtól... Gondolom inkább benyelik és túlélnek.
Az adóemeléssel csak és kizárólag a magánszemélyekről fog a kormány egy újabb bőrt lehúzni, és hogy valóban ez a szándék, azt a Nemzetgazdasági Minisztérium sietett megerősíteni:
"A döntés meghozatalakor szempont volt, hogy az egymás alternatívájaként használható benzin és gázolaj adómértéke közeledjen egymáshoz, ugyanakkor ne szűküljön a kedvezmények mértéke. Ilyen kedvezmény nevezetesen a 2011. január 1-jétől bevezetett kereskedelmi gázolaj intézménye, amely a közúti áru- és személyfuvarozókat hivatott támogatni. Ez a kedvezményezetti kör idén az uniós irányelv által biztosított lehetőséget kihasználva literenként 6,50 forintos jövedéki adókedvezményben részesült. A kormány továbbra is fent kívánja tartani a fuvarozók kedvezményét, ezért az adóemeléssel egyidejűleg, azzal egyenlő mértékben megnöveli az általuk igénybe vehető kedvezmény mértékét, tételesen 6,50 forintról 19,50 forintra.A kormány az intézkedés meghozatalával egyidejűleg a mezőgazdasági termelőkről sem kíván megfeledkezni, akik jelenleg az általuk felhasznált gázolaj jövedéki adójának 80%-át igényelhetik vissza. Annak érdekében, hogy az adóemelés hatására a mezőgazdasági termelők terhei ne növekedjenek, a visszaigénylés mértékét 80%-ról 82%-ra emelni.
Fentieken túl továbbra is fenntartjuk a vasút és a hajózás teljes adómentességét."
A kedvezmények megtartását azért nem mondanám önkéntesnek, inkább fogalmazzunk úgy, hogy a fuvaroslobbi segített számolni Matolcsynak.
"Jelenlegi állás szerint ugyanis, az adóemelés gyakorlatilag nemcsak, hogy a 6,5 forintos visszaigénylést teszi semmissé, de a fuvarozóknak 7 forintos literenkénti pluszköltséget kell beépíteniük a költségeikbe. "Ezzel jelentős emelésre kényszerítenék a vállalkozókat, ami a gyakorlatban azt jelentené, hogy kilométerenként 4 forinttal emelkedne a fuvardíj" - mondta a szakmai egyesület főtitkára, Karmos Gábor.
"Ha ismét megtörténne az, hogy a nemzetközi fuvarozók kiviszik a tankolásaikat külföldre, akkor számításaink szerint így 40-50 millió liter gázolajat hagynának a hazai benzinkutaknál, aminek a jövedéki adójától pedig a többletbevételt remélő minisztérium eshet el. Így végeredményben a 3 milliárd plusz helyett nulla, vagy akár mínuszos összeg realizálódhatna az államkasszában a gázolaj jövedéki adójának emeléséből" - magyarázta a főtitkár.
Persze nem véletlenül Gyuri az Ikon, egy pici saller nem szegi kedvét, gőzerővel dolgozik egy másik nagy ötlet megvalósításán: a luxuscikkek megadóztatásán.
"levélben kérte Algirdas Šemeta adóügyi biztost, hogy az Európai Bizottság mihamarabb tegyen javaslatot a luxuscikkek forgalmi adójának normál kulcsúnál magasabb adóztatására. Mint írta, a magyar kormány fontolóra venné egy, a hatályos adókulcsnál magasabb, 35 százalékos áfa-kulcs bevezetésének lehetőségét bizonyos termékek esetében, ha erre a Tanács közös hozzáadottértékadó-rendszerről szóló irányelvében foglaltak lehetőséget adnának"
Ó, két és fél évvel ezelőtt Feri&Jani akarta megreformálni az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankot.... Itt tényleg csak a szereplők cserélődnek.
"A nemzetgazdasági miniszter szerint meghatározott luxuscikkek körére a normál kulcsúnál magasabb – 35 százalékos - forgalmi adó közös szabályok mentén történő kivetése nem lenne káros az egységes európai piac eddigi vívmányára, hiszen a tagállamoknak bizonyos termékeket és szolgáltatásokat ma is van lehetősége a normáltól eltérő, alacsonyabb mértékben adóztatni."
Az utolsó 100 komment: