Skip to content


       Szűrés lista

Igyunk egészségesen!

Szegény Pista bá nagyot fog nézni, mikor a disznótelepre menet-jövet bedobott kétdekásáért dupla annyit kell fizetnie a kisboltban, de talán vigasztalja majd a tudat, hogy a főnöke észre sem fogja venni a whisky árának emelését.

Pláne annak hogy fog örülni a jómunkásember, hogy mindez azért van, mert a kormány aggódik az ő egészségéért.


"Csak az aromás szeszek adója emelkedik drasztikusan
2011. október 4. 13:08

Ötven százalékkal emelkedik az aromás szeszesitalok jövedéki adója az Országgyűlés által nemrég elfogadott törvénymódosítás szerint; a sör, a bor, a pezsgő és a minőségi szeszes italok esetében viszont csak 5 százalék lesz az adóemelés.

A fogyasztók orientálását szem előtt tartva, a törvénymódosítás a „minőségi” szeszes italok – például: pálinka, whisky, brandy –, számára kedvezőbb adómértéket állapít meg, a sajtóban felkapott 50 %-os adóemelés pedig kizárólag a gyengébb minőségű szeszesitalokra érvényes.

A törvénymódosítás célja, hogy azokat a szeszes italokat hozza kedvezőbb helyzetbe, amelyeknek kiemelkedő a minősége, így ösztönözve a lakosságot az egészségesebb, gyümölcsből készült, illetve kevesebb aromát felhasználó termékek fogyasztására.

(Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)" 

 
 
Képzeletbeli szalagcímek:

Népszava: "A kiskocsmák vendégeinek nevében tiltakozunk a kevertlikőr büntetőadója ellen!"
 
Népszabadság: "A dolgozók apró örömét is elveszi a Fidesz"
 
MNO: "A kormány óvja a lakosság egészségét"
 
Hírcsárda: "Nem lesz adóemelés"
 

Címkék: fidesz abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr923277771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.04. 15:29:25

-Addig nincs igazság a földön,amíg szeszesitalt árusítanak.
-Szent igaz,ingyen kellene adni!

Jokerpofa 2011.10.04. 15:35:03

@Aullah: Láttál már Dom Perignontól májkárosodott embert? Na ugye... :)
btw nem kell talajrészegre inni magad, lehet azt mértékkel is, ha már minőségi italokról beszélünk.

Kamee 2011.10.04. 15:36:41

- Jó napot kívánok!
- Jó napot!
- Valami különlegességet keresnék, milyen édességet tud ajánlani?
- Tudok ajánlani pl. nagyon finom sörtésztás fánkot!
- Nagyszerű, olyat még nem ettem.
- Máris készítem. Aromásat vagy aroma nélküli sörből készüljön a tészta?
- Hát... ööö... Mi a különbség?
- Aromával 50%-os adóemelést kell beszámolnom, aroma nélküli esetén csak 5%-ot az egészségesség nevében.
- Akkor adja aroma nélkül.
- Rendben. Itt fogja fogyasztani, vagy elviszi?
- Miért kérdi?
- Mert ha itt fogyasztja, akkor éttermi 25%-os ÁFÁt, elvitel esetén bolti 18%-os ÁFÁ-t kell alkalmaznom.
- Akkor elviszem.
- Csomagoljam, vagy kézben viszi?
- ???
- Csomagolás esetén környezetvédelmi termékdíjat is fel kell számolnom, míg ha kézben viszi el, akkor ilyen költséggel nem kell növelnem a fánkjának a költségét.
- Kézben viszem! De ne fárasszon, van még valami?
- Nem, illetve már csak egy kérdésem lenne. ÁFÁs számlát kér?

mutant · http://universal.blog.hu 2011.10.04. 15:38:07

@Monçada bíboros: Azért nem is írtam, csak annyit, hogy Fütyülős. A sógornőm az szlopálta évekig, aztán majdnem sokkot kapott a házi pálinkától :D

Scala 2011.10.04. 15:44:51

Én is gratulálok a kisfiúhoz! :-)))
Szívből minden szépet és jót kívánok neki. Stramm gyerek lesz, ha az utóbbi hónapokat épen s egészségesen átvészelte. Persze ehhez kellett anyu védőpajzsa!
Nagyon vigyázzatok egymásra! És mégegyszer sok boldogságot!

Monçada bíboros 2011.10.04. 15:46:01

@mutant: Én egyszer egy felette igen csinos angol lányt beszéltem le arról a szarról. Ajándékba vitte volna haza a szüleinek, és nem akartam tovább rontani az ország imázsát.:))

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.10.04. 15:47:07

@Tigeri: Ha hímezni tudnék hazafelé vennék cérnát, tűt meg anyagot és falvédőnek felcsicsáznám hogy a lakás dísze legyen annyira jó duma :DDDDD

Monçada bíboros 2011.10.04. 15:48:57

Ja, én is gratulálok a babához!

molaris 2011.10.04. 16:43:54

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:
:D:D:D- de a guminőnél még egy fokkal jobb!

cintu 2011.10.04. 16:59:50

Még a legdurvább diktatúrában sem szórakoztak a pia árával, gondolok itt a Győzelem Ginre.

bandika gazdája 2011.10.04. 17:01:58

Szívből gratulálok a babához! Két héten belül ez a második VB-s baba! Ráadásul két fiú!

bandika gazdája 2011.10.04. 17:06:24

Már látom a lelki szemeimmel, amint a hajléktalanok nyakalják a Williams whiskey-t meg a kubai nádrumot!

bandika gazdája 2011.10.04. 17:12:08

@¦卍®Ξ™: Nem lehet, hogy az ajtódíszért csinálták? Itt vastagbőröznek, közben meg enyire szerettek volna egyet! :)

Zb74 2011.10.04. 17:33:22

@Aullah: Az egyik legjobb minőségű sör a Pilsner Urquell. Alkoholtartalma csak 4,4%, ami persze nem a legalacsonyabb a sörök között, de nem is kirívóan magas; emlékeim szerint a Kőbányaiban is több az alkohol. A sörök minőségének több köze van az eredeti extrakttartalomhoz, amit Balling-fokban mérnek; ez a PU esetében pl. 12. Egy 12 B°-os sör elméletileg akár 5,5-5,6%-os alkoholtartalmú is lehet, de nem törvényszerű, hogy maximálisan leerjesszék - ez receptúra kérdése, ill. az alkalmazott eljárástól függ.

Persze az extrakttartalom is csak egy mennyiségi mutató végső soron, így a sörök minősége függ az alapanyagoktól (van-e benne kukoricadara a maláta mellett, és ha igen, milyen arányban; ill. a maláta milyen minőségű), a segédanyagoktól, a víztől, az alkalmazott eljárástól, a technológiai fegyelemtől stb. Közvetlen, egyenes arányosság a sörök alkoholtartalma és minősége között nincsen.

A pálinkákra pláne igaz ez. Hagyományos kisüsti eljárással jellemzően 50-55%-os alkoholtartalmú gyümölcspárlat keletkezik, de nem véletlenül engedi meg a pálinkatörvény, hogy a gyümölcspárlathoz tiszta vizet keverhessenek a főzdék - ugyanis a pálinka zamatát, illatát stb. 38% és 43% közötti alkoholtartalom mellett lehet leginkább kiérezni és kiélvezni. A pálinka minőségét a felhasznált gyümőlcs, a lepárlási eljárás, megintcsak a technológiai fegyelem és hozzáértés határozza meg leginkább, illetve az, hogy mennyire sikerül elkerülni a gyártási hibákat (elő- és utópárlatosság stb.) A kommersz szeszesitalok és a minőségi gyümölcspálinkák között sem az alkoholtartalomban van különbség, hiszen a pancsolt szesz olcsón előállítható, akár nagy mennyiségben is.

sz4sz4 2011.10.04. 17:56:21

Kérek két deci pálinkát meg valami töményet!

Homeoffice 2011.10.04. 17:57:07

Gratulálok a Gyerkőchoz:)

Illúzióromboló kockacukor 2011.10.04. 18:09:35

Most már tudjuk, hogy Palmas emigrálni akar. Értelmes ember ebbe az országba nem szül gyereket legalábbis.
Mindenesetre Gratula és jó egészséget mindannyiotoknak! :)

dr. Aullah 2011.10.04. 18:14:40

@Zb74: Köszönöm.
Ma is tanultam valamit.

2011.10.04. 18:18:14

Gratulálok a babához! Vigyázzatok rá és magatokra is!

Horizont 2011.10.04. 18:29:02

Laspalmas gratulálok a kisbabához:) Lehet kedvet kapni a követéshez fiatalság:)))

@zero: Hahahahahahahaha!

Minden pia káros ha nyakalják mérték nélkül. Olyan iszonyatos számban vannak az alkoholisták és olyan iszonyatos mértékben isznak, hogy az elképesztő.Kisember olcsót iszik, mindegy a minőség fontosabb a mennyiség. És hát akkor kit tud megint "megfogni" a kormány? A sok embert a sok piával, abból van a több pénz!Okos fiú ez az Orbán:(
1980-ban az egy fõre jutó fogyasztás tiszta-alkoholra számítva 11,7 liter volt. Mára csökkent de még most is meghaladja a 10 litert. A csecsemőtől az aggastyánig:(
Ezzel csak azt érik el, hogy beindulnak újra bögrecsárdák! Mert a piáról és cigiről nem fognak lemondani, ha az utolsó forintját is adja érte.

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Ez komoly? Ez a TIPLI ??:DDDDDDD

Jurganov 2011.10.04. 18:30:26

@mutant: a fütyülős jó ideje kommersz ( olvasd el a hátulját)

Horizont 2011.10.04. 18:31:45

@Illúzióromboló kockacukor:
"Értelmes ember ebbe az országba nem szül gyereket legalábbis."
Ezt a mondatodat átgondolhattad volna, mellesleg bocsánatot is kérhetnél azoktól akik "ide" szülnek. Nem akartam rondábbat írni neked, pedig tudtam volna....

Scala 2011.10.04. 18:51:11

@Horizont: hagyd, a nevében is benne van, ő egy illúzióromboló cinikus kockacuki. :-)
Én amúgy tisztelem a véleményét, sajnos van némi igazságmagja...

Horizont 2011.10.04. 19:05:38

@Scala: Neked sincs igazad!!!! A csomagolás! Ha értelmes ember ebbe az országba nem szül gyereket, akkor aki szül az...... Ne vicceljünk már! Megáll az ember esze! Senki nem a politikusoknak, kormányoknak, rendszereknek szül gyereket. Persze nem öröm ha nem mennek jól a dolgok....De talán le kéne mondani az anyaság minden öröméről, szépségéről, boldogságáról, mert barom állatok irányítják hosszú évek óta az országot. Vagy ki kéne várni, majd szülök ha jön egy rendes vezetés! Igaz addigra a klimax is beköszönt vagy a tepsi..... Lassan ez az egyetlen hatalmas örömforrás lesz az egyén életében: a saját gyerekek!
És méltánytalan (aljasság) Laspalmas felé (is) egy ilyen mondat amikor a 9 napos kisfia mellette van, meg a nagyobb is!

Scala 2011.10.04. 19:14:51

@Horizont: csak annyit írtam, hogy különböző vélemények vannak, és amellett, hogy igazat adok neked, az övében is van valami.
Senki ne várjon, vagy mondjon le az anyaság öröméről, szerintem. Ha érzi, hogy szülni akar, akkor vágjon bele. Amúgy amikor eljön ez az idő, nem sok minden tarthatja vissza a nőt, erről meg vagyok győződve.
Mindazonáltal, van, aki nem tart itt, és leírhatja a maga cinikus módján, amit gondol.

Az hogy ez nem ide való, a mini Vastagbőr palánta születési híre mellé, az teljesen világos. És elnézést is kérek LasPalmastól! :-)

Horizont 2011.10.04. 19:33:52

@Scala: Na azért....:))))
Leírhatja úgy, hogy ne bántson meg vele senkit!
Tudod az anyatigrisek beindulnak:DDDD

Llew 2011.10.04. 19:34:26

És akkor ezek után lehet majd kétdekés whiskeyt meg minőségi pálinkát kapni? Mert mégiscsak a reggeli a legfontosabb étkezés.

Scala 2011.10.04. 19:35:57

@Horizont: Persze, hát ez a dolguk! :-)))
Na és hány kistigris gombolyítja a a fonalat?

Horizont 2011.10.04. 19:48:14

@Scala: Három felnőtt tigris:))) És épp vágynék már unokára (régóta:DDD)

@Llew: Emlékszem, amikor a szocializmusban megtiltották 9 óra előtt a szeszes ital árusítását.Na a melósok százezer szám dőltek kardjukba:) Aztán megoldották..... megvették előző este!

elektromotor 2011.10.04. 20:14:48

Én attól tartok, hogy egyszer csak valakiknek elszakad a cérna , és olyan munka lesz, amii mellett '56 elbújhat !
Mikor majd kicsurran.

¦卍®Ξ™ 2011.10.04. 20:16:33

@bandika gazdája:

tényleg, erről az ajtódísz dologról beszámolhatna laspalmas, hogy kitette-e? :)))))))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.04. 20:20:38

@csizsikpizsik: Asszem valamelyik viccújságban olvastuk.Örülök,hogy tetszett.
@bandika gazdája: Hogyhogy a második?Én mindenről lemaradok?

¦卍®Ξ™ 2011.10.04. 20:25:18

@Tigeri: Kartalnak is nem olyan régen született csemetéje :)
de ne keresd, az titok, hogy mi a neve most :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.04. 20:26:57

Te palmi!Kitolhattad volna hamarabb és akkor a blog szülinapján a gyerek szülinapját is ünnepelhetnénk.:))

¦卍®Ξ™ 2011.10.04. 20:44:25

@Tigeri: majd a harmadikat már jól időzíti, ha nem akarja, hogy megint lebaszd :)

hoplita 2011.10.04. 20:54:09

Isten megáldjon benneteket Laspalmas.!
Élvezd ki a babázást, piszok gyorsan felnőnek.:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.04. 21:02:26

@hoplita:Miért?Te még mindig nem nőttél fel!:))
Bocs,nem tudtam kihagyni.Még én sem nagyon nőttem fel.

SvenH. (törölt) 2011.10.04. 21:07:11

megint csak a tobbgyermekeseket segitik ezzel is!!!
hiszen minden csecsemore jon az allami kvota amit ki lehet hasznalni!!!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.10.04. 21:11:06

Köszi mindenkinek! :)

@Scala: strapabíró vasgyúró hálistennek :)
@bandika gazdája: tényleg basszus........ nem is adtak, fene a pofájukat!!!!
@Horizont: hagyd, engem nem izgat
@¦卍®Ξ™: gratulálunk neki, és minden jót! :)
@Tigeri: 4 nap szünet belefér :)
@hoplita: tudom, második :)

dr.justice 2011.10.04. 21:24:39

Én ezt a kormányzati szándékot már évek óta magamévá teszem, csak egészséges italt fogyasztok ( pálinka pálinkával). :D

Gratulálok Nektek Laspalmas és remélem, hogy a fiad is csak egészségeset iszik.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.04. 21:26:52

@dr.justice: Ja 50%-os gyümölcslevet.De tényleg viszlát.:))

SvenH. (törölt) 2011.10.04. 22:00:08

@laspalmas: vicc volt probaltam arra celozni hogy a csecsemore is van palinkafozesi kvota :)

SvenH. (törölt) 2011.10.04. 22:01:41

@dr.justice: a palinka nem egeszseges...
semelyik egetett szeszes ital sem

analog a koka cserjevel, ott sincsen semmi gond azzal van gond hogy a technikai fejlodes lehetove tette a tomenyet

Énbagoly 2011.10.04. 22:46:52

@laspalmas: garatula a babához. :))
Időben taníts neki idegen nyelveket. :)

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2011.10.04. 23:37:21

@zero: igazabol ja. nem is vettem chipset miota 300 folott van, de felviragzott a sós pufi ű(kuki, ki hogyy ismeri) kereskedelme. csipszadoval is 60 forint aa drgább fajta :D

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.05. 01:01:42

Oszt miből tart a barackszörpöt megütni patikai alkohollal és vízzel?

A drogellenes háború is oda torkollott, hogy fű helyett műfüvet, eki helyett "műekit", heroin helyett meg "krokodilt" tol a customer, amitől leszárad a keze, de az összfogyasztás a legkevésbé sem esett vissza. A hajukat tépik a toxikológusok, hogy a már kiismert cuccok helyett napról napra valami új okoz gondot, amiről senki nem tud semmit.

Lehet, hogy szar a tablettás bor meg a kétdekás, de akkor majd iszik helyette fost a célközönség, esetleg betesz alá valami gyógyszert is.

Az ész nélküli szigor mindig károsabb még az anarchiánál is.

Itt szigorítunk, ott súlyosbítunk, amott adót emelünk, emitt szigorúan kivizsgálunk, aztán az eredmény meg rosszabb, mint volt, plusz mindenki szarul érzi magát a TEK-NAV-AVH-államban.

Jud Süß, takarodj!

www.youtube.com/watch?v=vZVcs_8wO_w
www.youtube.com/watch?v=t5XkL_lc2GQ

eMM2 2011.10.05. 02:20:05

@Sarkalatos hozzászóló:
Persze a fityisznek ez a mániája.Az első ciklusukban is behozták Európa egyik ledurvább drogtörvényét.Oszt aki drogozni akart azután is csinálta.
Idióta barmok.És most meg ezzel akarják kistafírozni a rogyadozó költségvetést?
Ha valamit ész nélkül drágítunk kevesebb fogy tán még az eredeti jövedéki bevételt se éri el.Meg hát igen,bögrecsárda.
Ez legalább akkora baromság mint az úgynevezett csipszadó.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.05. 02:33:31

@eMM2: évi pármilliárd forintból százezreknek tehetnék lehetővé a rendszeres sportolást. Ilyenben nem is gondolkodnak. Majd nyilván a jó kis büntetőadóktól lesz itt egészség, mitől mástól. Munkásököl, vasököl, oda üt, ahova köll!

anonymand 2011.10.05. 05:34:00

@zero:

Tisztelt zero!

"A chipsadó és kevert szeszek drasztikus drágulása engem rávezetett egy egészségesebb életre.
És titeket?" - chipset eddig sem ettem. Most viszont megfogadta, hogy töményet nem iszom, csak töméntelent....

Tisztelettel:
anonymand

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.10.05. 05:58:48

@SvenH.: nem tudtam :o
@dr.justice: nem is keveset szerencsére. :)
@Énbagoly: keletit vagy nyugatit? :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.10.05. 05:59:54

@Sarkalatos hozzászóló:

"Oszt miből tart a barackszörpöt megütni patikai alkohollal és vízzel?"

Ó tényleg, a híres magyar találékonyság! Avagy szegény ember vízzel főz.

Énbagoly 2011.10.05. 07:18:02

@laspalmas: mikor melyiket. :) Ne hozd őt hátrányos helyzetbe. :)

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.10.05. 08:13:32

@zero:
Eddig se nagyon ettem chipset, ezek a gyárilag pancsolt szeszek pedig egyenesen taszítanak. (Egyszer kóstoltam Fütyülős "pálinkát" és azt mondtam rá, hogy ez likőr, de nem pálinka.) A kétdekásban az alkoholnál sokkal durvább, amit még beletöltenek. Felőlem ki is vonhatják őket a forgalomból.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.10.05. 08:37:05

@Sarkalatos hozzászóló:

"A drogellenes háború is oda torkollott, hogy fű helyett műfüvet, eki helyett "műekit", heroin helyett meg "krokodilt" tol a customer, amitől leszárad a keze, de az összfogyasztás a legkevésbé sem esett vissza. A hajukat tépik a toxikológusok, hogy a már kiismert cuccok helyett napról napra valami új okoz gondot, amiről senki nem tud semmit.
Lehet, hogy szar a tablettás bor meg a kétdekás, de akkor majd iszik helyette fost a célközönség, esetleg betesz alá valami gyógyszert is."

Az említett célközönség eleve ott teszi tönkre magát ahol éri. Senki sem kényszeríti a hülyegyereket, hogy szedjél krokodilt, sorvaszd el a végtagjaid. Senki sem kényszeríti a kocsmatöltelékeket, hogy minden szart megigyanak, ami elég olcsó a gyors berúgáshoz.

Belegondoltam, abba mi lenne ha füvet legalizálnák Magyarországon:
- Akik eddig füveztek azok örülnének, mint majom a farkának és nagy részük meredeken indulna el a lejtőn mert örül, hogy a cuccuk végre legális és szívják is majd ész nélkül.
- Kicsit a Tesco-Fila táska jelenséghez lesz hasonló, hisz ami ingyen van, nagyon olcsó, vagy csak most lett legális, akkor az lehet akár kecskefosos jacuzzi is... kelleni fog az embereknek.
- Nagyobb tömegek fogják egyre fiatalabb korban kipróbálni, mert már nem a sima cigi, vagy a sör lesz a "menő" az általános iskolában.
- Hozzánk járnának füvezni a környező országokból... el lehet képzelni...

9mmPara 2011.10.05. 08:50:48

@Sarkalatos hozzászóló & @laspalmas: " miből tart a barackszörpöt megütni patikai alkohollal és vízzel?"

K... sok pénzből tart. Viszonylag sokat használok, úgyhogy tájékozottnak mondhatom magam. Patikája válogatja, de a 96%-os szesz literje 8-10000 Ft és egy csomó helyen max. 200 g-ot adnak, másutt csak 70%-osat hajlandók, stb. Az más kérdés, ha gyógyszerkészítő üzemben van ismeretség.

9mmPara 2011.10.05. 08:54:54

@csabapayne: Egyetértek. Aroma, ízfokozó, mesterséges színezék ... mehetnének a kukába. Van abban valami iszonyú, amikor egy raktárban százával állnak az 50 literes füstaromás tartályok. Nálam pár éve konkrétan ez volt a vízválasztó.

Apafarkas 2011.10.05. 08:57:37

Baszki, amikor az ország nagy részében 1 óra autózással elérhető valamely másik, boldog jólétben élő államalakulat, mint pl Szlovákia, Ukrajna...de sebaj, majd megint csempészni fogunk, mint annak idején, de most nem márkás whyskit meg jägert, hanem kommersz piát fogunk hozni.
Már nosztalgiám is támadt a középiskolai évek után. Ki osztrákokhoz cigivel, haza piával... :-)

majomkutya 2011.10.05. 09:02:56

Szerintem nincs ezzel semmi baj.
Magyarul a rossz minőségű lőrének emelik az adóját. Annak, ami annyi sok ember egészségét teszi tönkre.
Még ami fontos lenne, az a pancsolt borok kiszűrése lenne, csak vagy nem foglalkoznak vele, vagy azért ne m csinálnak semmit, mert bizonyos érdekeket sért.

9mmPara 2011.10.05. 09:14:18

@Apafarkas: Hehe, Jugóból tisztaszesz+rizsescsoki biciklivel, túracsomagban :) Aztán alig pár év múlva kifelé benzin minden mennyiségben ... az már nem volt olyan vidám dolog.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.05. 09:29:19

Szesztilalom meg alkoholcsempészet lesz vajon? :)

elektromotor 2011.10.05. 09:36:11

Nekem az az évi egy deci pálinka, a 2-3 liter bor, meg vagy 20 liter sör bőven elég. Túl sokan gazdagodnak , túl könnyen a ki tudja miből és honnan készülő alkohol özönben! Nem kell annyit inni,mint az ökör senkinek és akkor nem érinti a "megszorítás"!

elektromotor 2011.10.05. 09:39:43

Aki meg olyan hülye, hogy ennek ellenére is iszik, mértéket nem ismerve, az meg megérdemli!
Tönkre issza az egészségét elvárja , hogy az orvos utána kezelje a rossz máját, gyomrát tüdejét, az meg fizessen! Megérdemli.

¦卍®Ξ™ 2011.10.05. 09:47:44

@Bruhahahahihihi: te ezt most a teljes blogszféra összes postjához beteszed, és kapsz egy bögrét?

Apafarkas 2011.10.05. 09:49:49

@elektromotor: Na, egy huszáros vágással megoldottad a mintegy 3 millió alkoholista országának legégetőbb problémáját. Nem kellene annyit inni... hehehehe, persze.
Az a szegénységben élő nem a piáról fog lemondani, hanem
a, csempészcuccot vesz,
b, legfeljebb a kölke meg az asszony nem eszik annyit, mint eddig.

@9mmPara: Na ja, azt már nem mertem volna bevállalni, a benzint jugóba, mert az már a neccesebb kategória. De kamaszként a heti pár ezer forint haszon nagyon jól jött anno. Egy kis zsebpénzkiegészítés, meg azért akkoriban havi 20-25 rugóval lehetett diákként kiakirályt játszani... :-)

Nurrddin 2011.10.05. 10:04:23

@Zb74: "pálinka zamatát, illatát stb. 38% és 43% közötti alkoholtartalom mellett lehet leginkább kiérezni és kiélvezni"
????
életedbe nem ittál még jó pálinkát ember.... 38-42??? legfeljebb olvastál róla a wikipédián
50 alatt mind csak pancsolt szar

Apafarkas 2011.10.05. 10:59:36

@elektromotor: na ja, de mivel demokrácia van, ezért ők a többség, így a te bajod is.

9mmPara 2011.10.05. 11:10:45

@Nurrddin: esetleg bunkó megjegyzések nélkül megengednéd másoknak, hogy a pálinkát illetően más ízlésük legyen, mint neked? Speciel én is a 40 fok környéki italt szeretem, pedig nem csak olvastam a pálinkáról, hanem már láttam is üvegben.

Sőt, most jut eszembe: tegnap főtt le 17 liternyi legálisan házi cuccom, klasszikus, saját termésű szilva-körte-barack vegyes kisüsti.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.10.05. 11:12:14

Szerintem teljesen rendben van, hogy a szeszesitalt jobban megadóztatják, mint a valódi pálinkát. Én még annyival kiegészíteném, hogy hasonló mértékben emelném az ASZTALI BOR adóját az összes többi borfajtához képest. A valódi pálinkának, meg a jobb fajta boroknak adó nélkül is megkérik az árát... aztán hogy abban milyen arányban fizeted meg a minőséget, a technológiát vagy a nevet, az egy másik történet.

Ennek valóban van értelme, sokkal több, mint a cukros és sós ételek élvezetét elvenni az emberektől, mert azoktól nem keletkeznek olyan szociális problémák, mint például a hajléktalanok járulékos jelenségei meg a családon belüli erőszak. A minőségi pia pedig nem lesz drágább, az megmarad egy luxusélvezetnek...

Értem persze azokat a problémákat is, amelyek előkerülhetnek... hogy zugfőzdék lesznek, meg behozzák megint Jugóból a Cézárt és a rumpuncsot. Na ezekre kéne a vámosoknak keményen lecsapni.... szóval ez most egy kifejezetten jó ötlet volt!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.10.05. 11:15:20

Ja, és a fütyülős termékcsalád többsége kőkeményen szeszesital, rajta is van. A vilmos úgyszintén - csak mostanság jön rá Zwack bácsi, hogy ezeket lehet igazi páleszból is...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.05. 11:29:39

Az volt már, hogy amiből lekvárt lehet főzni, abból pálinkát is?

@Tigeri: na komám!

-Addig nincs igazság a földön,amíg szeszesitalt árusítanak.
-Szent igaz,ingyen kellene adni!

ezért a kommentedért minden eddigi bűnöd el van felejtve, nálam tiszta lappal indulsz ecséééém! :DDD

@laspalmas: őszintén gratulálok a gyermekhez, legyen egészséges, én csak ennyit kívánok!

elektromotor 2011.10.05. 12:21:53

@Apafarkas: Éppen elég amit az egészségügy csak a gyógykezelésükre rákölt. és akkor még nincs benne az alkoholos állapotban elkövetett pl.autóbaleset által okozott kár értéke .

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.05. 12:34:57

@csabapayne:

Akkor viszont az alkoholproblémára is egyszerű a megoldás, öt év börtönt mindenkinek, aki iszik.

csodalámpa 2011.10.05. 12:57:31

@Sarkalatos hozzászóló: nekem a munkahelyem fizeti a konditermet (nem állami cég :) ), emellett havonta kb. 35 000 HUF-t költök sportra (uszodabérlet - dolgozóknak nincs kedvezmény..., etc.. Sok puding ember van, de a többség egyszerűen nem tud erre költeni - mert költeni kell rá, ha csak lemész futni, oda is kell legalább egy normális cipő, ha sportolsz, normálisan kell mellette kajálni... :( Szomorú és riasztó dolog :(

csodalámpa 2011.10.05. 12:58:21

@Sarkalatos hozzászóló: OK, és a dohányosokra is, mert az is drog.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.05. 13:10:30

@csodalámpa: inkább ezek támogatására költene a Zállam / TB, mint hogy folyamatos törvényszigorításokkal, adóemeléssel stb. akar egészséges társadalmat nevelni. Csak a múltkori egyszázalékos járulékemelésből mindenki elmehetne minden héten focizni egyet, de kell a pénz TEK-re, NAV-ra, AVH-ra.

csodalámpa 2011.10.05. 13:38:28

nem akarok visszasírni régmúlt csúnya rendszereket, de anno volt a levente, az MHK , aztán a Kilián, meg persze a nagy cégek sporttelepei...ma ha sportolni akarsz, havi 15-20 E alatt nem úszod meg, és ez eléggé gáz :( egyébként szerintem is kéne államilag dotálni, olcsóbb lenne, mint 10-20 év múlva ugyanezen emberek gyógykezelését finanszírozni...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.05. 13:40:04

@Seduxen: + még egy évig következmények nélkül beszólhatok és éljen a United! :))))

Nurrddin 2011.10.05. 13:53:22

@9mmPara: nincs kedvem vitát nyitni, de ami 40 fokos az nem pálinka...
és ez nem ízlés kérdése, mint ahogy a lekváros lángos sem.. biztos van aki úgy szereti, de azért ne az legyen már etalon

a posthoz annyit, hogy nincs ezzel semmi gond, emeljék 1000%-ra a pancsolt szarok adóját, de akkor mellette legyen forgalomképes a nemrégiben legálissá tett házi cucc....
ja hogy annak követhetetlen lenne a jövedéki vonzata és nem folyna be a lé a nagy kasszába ...
akkor meg ne ugassák ezt a népegészségügyi hablatyot, hanem mondják meg kerek perec; kell a zsír az állami kenyérre, és itt látnak még némi leszívható zsírt
az un. minőségi piák forgalma az összes forgalomhoz képes elenyésző, illetve azok gyártói lényegesen nagyobb lobbipotenciállal bírnak

és még egy gondolat... minőségi pia... mi is az? a finlandia, vagy az absolut vodka? ....egy komoly orosz vodkaivó max a poharát mossa vele, mert kb arra jó a helyi vodkákhoz képest
megjegyzem azok a vodkák sem 40 fokosak...
és hasonló a helyzet az itt menő whiskey félékkel is...

Nurrddin 2011.10.05. 14:12:58

@Seduxen:
"Amiből lekvárt főzni lehet,
abból pálinkát is főzhetek!..."

www.youtube.com/watch?v=pnK07ZXonrk&feature=related
2:11-nél hangzik el ezen örök igazság

@laspalmas: Grat a csemetéhez!

mi is most agyalunk az asszonnyal, osztunk szorzunk, de úgy néz ki az életkorunk győz az anyagiak fölött... vagyis mielőtt késő neki kell látni a következőnek, nem várhatunk a kánaánra...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.05. 14:33:39

@Tigeri: na azért ne essünk túlzásokba!!! :DD

@Nurrddin: hmm, nem rossz nóta, köszi!

reKorrekt 2011.10.05. 14:40:04

Esze ágában nincs ezeknek csökkente(t)ni az alkoholfogyasztást, hisz akkor kiesik egy csomó lóvé a jövedéki adó csökkenése miatt. Ennek a lépésnek színtisztán az a célja hogy még egy jó vastag bőrt lehúzzanak a prolikról, azokról akik többségben vannak. Merthogy a töményt érintő jövedéki adó oroszlán része a kommersz cuccból jön és nem a kék címkés Jack Deniels-ből, e téren senkinek ne legyen kétsége.
- Te bazmeg honnan szedjünk elő még 50 milliárdot?
- Háát, nemtom. Emeljünk jövedéki adót a piára. Ha már a cigire nem sikerült...
- Jó ötlet. Minden piára?
- Ááá, hülye vagy? A sörnél nem tudnánk szegregálni! Legyen csak a tömény!
- De hát mit szól majd a Czwack.... ?
- Őket nem bántjuk hülye. Először nem. Majd ha kiperkálták a lobbipénzt, bejelentjük hogy csak a kommersz cuccra megyünk rá.
- Merthogy az egészségtelen....
- Így így.
- 30%?
- Kevééés, a nettó keresetcsökkentést is szó nélkül benyeltééék a prolik...
- 50?
- Pacsiii!

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.05. 14:55:06

@reKorrekt: Te ha még egyszer így írod le annak a nedűnek a nevét, én nem is tudom mit csinálok veled... de fájni fog :DDDDDD

reKorrekt 2011.10.05. 14:58:15

@Seduxen: húbazz, most látom mit írtam :D de te iszod meg a levét! :D

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.05. 15:33:39

@reKorrekt: az már csak hab a tortán, hogy a Zwack névből mit kreáltál :DDDD

Bocsánat a kekeckedésért, de sörben, és whiskyben nem ismerek pardont :DDD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.10.05. 16:49:47

@Nurrddin:

nem érdemes várni, olyan sose lesz, hogy minden megvan.....

hoplita 2011.10.05. 18:59:34

@Tigeri:
Az lehet, de mán nagy vagyok.:)))

Withamyn 2011.10.06. 09:42:56

@Nurrddin:
a lényeget fogalmaztad+:))
pontosan!! a valamire való pálesz min 50%-nál kezdődik...a többi "ipari hulladék körítéssel"

süti beállítások módosítása