Skip to content


       Szűrés lista

Beindult a félkarú-lobbi

"Tüntetést fontolgatnak a játékgépesek" - olvashatjuk az Indexen. Durván felemelik ugyanis a nyerőautomaták után fizetendő adót, és ez ellen tiltakoznának. Jogukban áll tüntetni, hajrá.

A számaik viszont érdekesek:
"A 24 ezer automatából 17 ezret kivonnak és 30 ezer ember válik munkanélkülivé."

Már eleve a 24 ezer is sokkolóló egy szám, ezek szerint megyénként 1200 automata várja a "játszani" vágyókat. Ezek szerint 1 gép legalább 2 embernek "ad" munkát?



"Az ágazat mintegy 12 ezer vendéglátóhelyen működik, melyek döntő többsége a pénznyerő automatákból származó bevételből tartja fenn magát."
Azt hittem a kocsmák a szeszeladásból élnek, elvégre ez lenne a fő profiljuk. De ezek szerint inkább 12 ezer "kis-kaszinó" üzemel, ahol mellékesen árulnak szeszt is. A rendszer profi, például ez a cégnév nélküli oldal ajánlata szerint 24 órán belül kiviszik a megrendelt gépet.

Van pár apróság, amiről nem nagyon beszélnek:

 

2009-ben 1200 cég (!) foglalkozott pénznyerő-automaták üzemeltetésével.

A Magyar Szerencsejáték Szövetség 2008-as évkönyve még tartalmazta a játéktermek megyénként megoszlását. Érdekesség, hogy ez az adat a 2009-es évkönyvben már nincs bbe, 2010-es évkönyv pedig még nincs ...



Az évkönyv ennyivel intézi el a fenti számokat:
"A termek területi megoszlása érthető okból követi a területi népességsűrűséget, ami együtt jár a fizetőképes kereslettel. A termek húsz százaléka Budapesten és Pest megyében működik."

Budapesten 1,8 millióan laknak, Pest megyében 1,2 millióan, vagyis a lakosság 40%-ra csak a játéktermek 20% jut ...

Pest megye után a 2. helyen Borsod áll (7,9%), a 3. pedig Szabolcs (6,5%). Ugye, ebben a két megyében laknak a kimondottan jó módú, kaszinózni, félkarúzni járó tömegek.

Az egyik olvasónk számolt egy picit:
"Induljunk ki abból, hogy a igazat mondanak, és tényleg 30.000 kocsmáros lesz munkanélküli (aha). Ez havi 1.5 Mrd a költségvetésnek, ez 6 hónapra 9 Mrd (ezt ők nem is dobták be, de legyünk nagyvonalúak). Ők csak 1 Mrd Áfa, 5 Mrd járulék és 3 Mrd nyereségadó kiesésével riogatják a költségvetést. És tegyük fel, hogy 90% bezár, tehát a 70 Mrd játékadó is lemegy 7 Mrd-ra.

Viszont egy dolgot elfelejtettek betenni a nagystílű makromodelljükbe. Nincsenek statisztikáim, de azt tippelem, hogy a játékgépesek (családjának) több, mint 90% vesz fel az eljátszott pénznél nagyobb mértékben állami támogatást (munkanélküli segély családtámogatás, nyugdíj). Ha a 30.000 munkavállalót tényleg kitermel ma az "ágazat", akkor az évi 70 Mrd játékadó mellett még alsó hangon havi 3 Mrd bérköltséget + valamennyi profitot is fel kell tételeznünk, hogy most kitermel.
Ez kb évi 120-140 Mrd Ft. Ha ennek a 90%-t (közvetve) költségvetési pénzből kapja az ágazat, akkor a most tervezett szabályozás a Nobel esélyes Matolcsy által kiszámolt
változata lényegében break-even a költségvetésnek.
"

Csökkenni fog a játékautomatákból származó állami játékadó-bevétel az emelés ellenére is, valószínűleg be is fognak ilyen helyek zárni, de legalább nem tudják majd az emberek a segélyt, fizetést bedobálni az automatákba, mert nem lesznek ilyenek a kocsmákban. Végre, kellett már ez a lépés nagyon.

Nagyon sajnálok mindenkit, aki elveszíti a munkahelyét, de nem tudom sajnálni azt a kört, aki a szerencsétlen csóró emberekből gazdagodtak meg.

Én még ennél is továbbmennék, játékautomatákat csak kaszinókban lehessen üzemeltetni, azokból meg megyénként csak néhány van. Akinek futja rá anyagilag, az úgyis elmegy kaszinózni, de vidéken ne az legyen a segélyosztás estéjén, hogy sorban állnak a félkarú rablónál az emberek, és dobálják bele azt a kevés pénzt, ami amúgy a megélhetésre sem lenne elég.

Bízunk benne, hogy a félkarú-lobbi nem csemegéz ki magának egy-két vidéki képviselőt, aki a "munkahelyek megőrzése" címén felpuhítja a törvényjavaslatot.

Mert ugye, láttunk már ilyet ...

Címkék: társadalom válság szerencsejáték

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr893293783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2011.10.11. 13:09:59

félkarú-lobbi?
nekem a cím olvasásakor az ortoprotézis jutott az eszembe, hogy vajon mit lobbizhatnak ki szegények maguknak?

dr. Aullah 2011.10.11. 13:16:41

@Secnir: Én meg azt olvastam először, hogy "Tüntetést fontolgatnak a játékgépek"

"Nagyon sajnálok mindenkit, aki elveszíti a munkahelyét, de nem tudom sajnálni azt a kört, aki a szerencsétlen csóró emberekből gazdagodtak meg."
Egyetértek. DE... szerintem ők előbb fognak illegális automatákat használni, mintsem bezárjanak. Megkenik majd a helyi aktatologatókat, hogy hagyják békén őket és minden megy tovább, ahogy eddig.

ámbátor 2011.10.11. 13:21:15

Na ja. A prohibíciónak meg a túl-adóztatásnak a közvetlen következménye az illegalitásba vonulás.
Szóval ezentúl nem a kocsma előterében lesz a játékautomata, ahol a nAVH embere is láthatja, hanem a hátsó szobában, ahova csak a helyiek mehetnek be.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.10.11. 13:35:17

Én nem sajnálom, aki beledobálja ebbe a pénzét. Hülyének lenni alkotmányos jog. Ezzel a szar törvénnyel viszont megint ugrik jópár munkahely, még ha nem is olyan "becsületes" munkahely... Bár ha azt nézzük, hogy a kocsmárosok megélhetését IS veszélyezteti ez, akkor még rosszabb a helyzet.

Transylvanianmixedgrill 2011.10.11. 13:35:55

Megtiltani a játékgépezőknek, hogy holnaptól nem dobálhatod a magánvagyonod játékgépbe, az kábé olyanszintű agyament korlátozás, hogy plázastopot rendelünk el, hogy a drágább kisbutikba menj költeni a pénzed.
Bocsánat, de ki tart pisztolyt a játékgépesek tarkójához, hogy márpedig bedobod a pénzt, vagy meghúzom a ravaszt! Ugye senki. Felnőtt ember a pénzén azt vesz amit akar: valaki hobbi kisvasutat vesz, valaki plazmatévét. Hol jön ahhoz az állam, hogy gyereknek nézze a felnőtteket és megmondja nekik, hogy ejnyejnye, te nem tudod, mire költöd a pénzed, majd én megmondom neked kis komisz! Ismét a pöffeszkedő állam atyuska nyom egy barackot a gyermetegnek vélt állapolgári fejbúbra.
Ha az állam azon az alapon tiltaná a játékgépezést, hogy szenvedélybetegséget, függést okoz, és közvetve/közvetlenül családokat tesz tönkre, még rá is bólintanék. De itt nem erről van szó, ez itt megint sima pénzbehajtás egy olyan ágazatból, ahová sok pénz befolyik, és viszonlag könnyű ezt a pénzt behajtani.
És ha már szenvedélybetegség, azért röntgenszem kell ahhoz, hogy ránézve egy kocsmára, a jogalkotó csupán a játékgépet veszi észre. ..

Joe.UK 2011.10.11. 13:41:35

Ha nem a jatekgepbe dobalja akkor majd eljatssza ultin ahogy regebben volt szokas faluhelyen...
Bar ha valasztanom kell akkor megis inkabb legyen az ulti mint a felkaru :D

Lone Wolf 2011.10.11. 13:50:20

@Aullah

Tévedsz.... Nyilvánvalóan bünteni, és ellenőrizni fogjáka játékgépforgalmazókat, és a kocsmákat egyaránt. EZ már önmagában vissza fogja venni a kedvüket, és a számukat. innen kezdve pedig megindul az egész ágazat lefelé a lejtőn.

Lone Wolf 2011.10.11. 13:51:04

Persze, nem fog az összes eltűnni, de kőkeményen vissza lesznek szorítva, és ez éppen elég... :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.10.11. 13:53:05

Zero, komolyan hiszed hogy ha nincs a kocsmában játékgép akkor a jóember hazaviszi a segélyt amiből szépen, csendben eléldegél és krumplit vet meg disznót etet és pitymallatkor kel?
Itt a piros, ulti, póker, játékszoba ahol a laptopot nyomkodod, stb. A játékgépek előtt is volt elvert fizetés, valószínűleg utánuk is lesz. Csak egy hangzatos szlogennel és látszatintézkedéssel nekimentek valami nagyobb, mélyebb problémának amihez nem konyítanak, amit nem tudnak és nem is akarnak igazán megoldani.

Mondjuk kocsmárosokért azért nem sírnék soha, meg játéktermesekért főképp nem, de ismerős a 19 gépéből (több kocsma) 17et ad vissza, 4 "teremfelügyelőt" (kötelező a gépek mellett szakképzett személyzetet tartani) máris elküldött és 4 nappalos kiszolgálót...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.10.11. 13:56:52

@Lone Wolf: Nem fog, a játék arra megy ki, hogy egy cég legyen a piacon.

lyken 2011.10.11. 14:02:15

"A 24 ezer automatából 17 ezret kivonnak és 30 ezer ember válik munkanélkülivé."

Anyós mellett lakik egy fickó aki 600 ilyen masinát üzemeltet. Van ugye ő mint tulaj. Nem piszkolja be a kezét, kivéve mikor a bevételt kell összeszedni. Van ezen felül 2 azaz kettő lótifuti fazon, aki telepíti, elszállítja meg karbantartja a gépeket.
Ez alapján lehet számolni, hogy ha 600 gép 3 embert tart el, akkor 24000 gép kb mennyit tarthat el.

S.O.A. 2011.10.11. 14:06:39

A játékgépekbe jelentős összegeket, fizetést, segélyt bedobálókról azért ne téltelezzünk már fel oylanokat, hogy a gyakran masszív alkoholizmusukkal együtt majd átmennek a legközelebbi kaszinóba játaszni, vagy nekiállnak ittapirosozni vagy pókerezni, miközben az egyik az egysejtűek abszolút nem szórakoztató játéka, a másik meg (nálam ) szellemi sport...

Én ezt a rendelkezést (az amúgy nagyítóval keresehető) értelmes kormányzati intézkedések közé sorolom, és nem hiszek a 30 ezer munkanélkülis szarságban... járok kocsmába, rengeteg embert ismerek, akik belehúzzák a nap 15-20 ezret a gépbe néhány óra játékért... na ezek az emberek mostantól valami mással kötik le magukat, nema családi bevétel elbaszásával. Tény, hogy sok kocsmának jelentős bevétel, a másik tény meg, hogy családiokat tesz tönkre, sokkal többet, mint ahányat eltart, ehhez nem kell különösebb ész, hogy belássuk.

És nincs olyan, hogy félkarú-lobbi. Legjobb esetben is agresszív, jól körülhatárolható érdekeltségű, szürkegazdaságot gyarapító játékgép maffia van, akiket meg hadd ne sajnáljak. A szerencsejáték szabályozást időről időre illik felülvizsgálni a változó világ és változó társadalmi viszonok miatt, ez most többé-kevésbé hiánypótló intézkedés is lehet.

Lone Wolf 2011.10.11. 14:09:09

@csizsikpizsik:

Persze hogy nem fogja... Nem is ez a lényeg. A lényeg az, hogy innentől kezdve egy lehetőséggel kevesebb van amire elbaszhatja a pénzét, és ez már önmagában is eredmény.

És egy pillanatig se gondold, hogy akár én, vagy zéró, ezt egy percig is máképp gondoltuk, azt hittük/hisszük, hogy ez egycsapásra mindent megold. Nem vagyunk mi hülyék! De egy lépés a jó irányba.

Ami azt illeti, te vagy az aki hülyének nézed őt...

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.10.11. 14:09:29

Sok vidéki kiskocsmának nincs meg már az a fizetőképes vendégköre, ami pusztán az italfogyasztásból eltartaná. Ezért létkérdés nekik, van e "géppénz" avagy nincs.

Sok helyen van olyan hónap, amikor már a 100 000 forintos havi sarc sem marad meg, ezt általában az üzemeltetők jobban menő helyek gépeinek bevételeiből pótolják.

Ezeken a helyeken persze nem fogják kifizetni az ötszörös adót. A gépet visszaadják, aztán vagy tönkremegy a kocsma is, vagy nem. MAximum folytatják a játékot illegálisan.

A nyerőgépek visszaszorítása helyeselhető, de megint rosszul fogtak neki, mert így adóbevétel se lesz, és a segélyes ez után is meg fogja találni a módját, hogy bassza el azt a kis pénzt, amit kap.

S.O.A. 2011.10.11. 14:10:32

Az illegális játérkbarléangokról meg: az a kocsmáros, akinek eddig a játékgép jellentős LEGÁLIS hasznot termelt, megkockáztatna olyasmit, hogy illegális póker meg itt a piros, stb? Miközben az ilyesmiért nem 100e Ft bünti meg ÁNTSZ bezárás jár 1-2 hétre, hanem kapásból börtön? Ugyan már...

Transylvanianmixedgrill 2011.10.11. 14:10:50

Na és persze ismét csak a magyar jobboldal problémakezelési módszere fittyen itt is ki, azaz mindennemű probléma esztétikai problémaként kezelése. Sok a büdös kocsma, a sok kocsma előtt/bent lebzselő alkesz, játékgépfüggő lumpen, és ez milyen csúnya már, amikor a 600-as mergával átszeljük a kicsiny falut?! Nosza, oldjuk meg ezt az esztétikai problémát, jól betiltani a játékgépet, jól ellehetetleníteni a kocsmát, és akkor nem lesz hová eljárni lumpenkedni, tessék otthon maradni, bezárni az ajtót, és otthon lumpenkedni a két fal közt, az kit érdekel?!

Lone Wolf 2011.10.11. 14:15:32

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]:

Pedig lesznek ilyen helyek, és emberek.

De elenyésző számban. A kölönbség az így elbaszott pénzekben MINDENKÉPPEN nagyságrendbeli lesz. és hála istennek lefelé.

S.O.A. 2011.10.11. 14:18:16

Aztat tessék megérteni végre, hogy az a pénz (jó részt segély, állami adóforint), ami a gépben landol, az nem segített a hátrányos helyzetű rétegek felemekedésében, abból nem a gyerek lett taníttatva és ruházva, nem a ház lett modernizálva, nem a megélhetés lett megkönnyítve, hanem egy kocsmát ésa játékgép maffitát gazdagítva egy része adó formájában visszaszállt a központi költségvetésbe. Így, ebben a formában ez a cash flow lóf*szt sem ért...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.11. 14:22:34

Vajon már bejegyeztették a cégjegyzékbe a ciprusi hátterű CBA "One-armed robber" KFT-t?

dr. Aullah 2011.10.11. 14:22:56

Amúgy ez egy win-win szituáció a fityisznek. Alig várom, hogy bejelentsék, hogy
a, hozta az elvárt bevételt, ezzel is nyerve egy újabb csatát az államadóssággal szemben.
b, nem hozta az elvárt bevételt, de nem baj, mert ez azt jelenti, hogy a zemberek kevesebb pénzt herdáltak el szerencsejátékra. Megvédték a családokat.

Cateran 2011.10.11. 14:23:34

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]:

Semmi sem fog valtozni..ha 1 eroszakos ember kezebel elveszik a fegyvert, meg nem lesz kevesbe eroszakosabb, az ugyanis nem a fegyverben talalhato, hanem az emberben. Akik idaig a seggere vertek a penzuknek, azok ezutan is a seggere fognak verni (emberi termeszetet probalnak megvaltoztatni ezzel..baromsag..az (anno amerikai)alkoholtilalombol es annak hatasaibol -dobbenetes- meg a mai napig nem okultak a politikusok.

1116001 2011.10.11. 14:23:46

Zero!
Menj el Finnországba!! Szinte minden nyilvános helyen van nyerőgép. Vasútállomások, buszállomások váróterme(!), pláza, kisbolt, piac, disco,, stb... Nagyon kemény:)
És az öltönyös managerek, gyerekes kismamák ott játszanak míg pl nem jön a busz vagy a vonat. Fura volt nagyon.
Nyilván teljesen más (ésszerű) ott a szabályozás:)

Lone Wolf 2011.10.11. 14:25:25

@Transylvanianmixedgrill:

Eléggé egyoldalúan kezeled a dolgokat.

Ha azt mondod, hogy kevés a problémák gyökerét kezelni, akkor igazad van. Mint ahogy a problémák TÜNETI kezelése is kevés... Mindkettőre szükség van. nem elég megszüntetni a betegséget, a szövődményeket IS fel kell számolni.

Hogy ez melyik, arról megoszlik a véleményünk. EZ egyszerre mindkettő TÜNET, és gyökér. a kultúrálatlanság, a pénztelenség a deklasszáltság tünete, de ugyanakkor a fenntartója is.
Valahol meg kell kezdeni a felszámolását. Ők itt kezdték. de nem csak itt, és így teszik. A hosszútávú, valós kezelésével is megpróbálkoznak.

Hogy mi lesz belőle, az attól függ hogy emellett milyen egyéb lépéseket foganatosítanak.

Ha meg arról beszélsz, hogya fidesz hajlamos a bigottériára, és MINDENNEK nekimegy ami egy kicsit is "erkölcstelennek" minősül, holott egyzerűencsak az élet része, amíg keretek között marad, akkor csak bólogatni tudok.

Nekik (orbánnak) három elképzelése van a kultúrált (na jó... akármilyen) szórakozásról. Foci, Foci, és foci...

És ezzel vége a listának

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.10.11. 14:25:36

@Lone Wolf: Hát a Sas utcában egy igen leterhelt ügyintéző egészen mást mondott a "szerverüzemeltetés" és hasonló szavakkal egyetemben, de természetesen tudjuk hogy ez nem így van, ez a kormány soha senkit helyzetbe nem hozna...

Transylvanianmixedgrill 2011.10.11. 14:27:52

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]:

Ez így van. De ettől a lumpen az még lumpen marad. Probléma nincs megoldva, max. kozmetikázva. A játéggépbetiltástól, kocsmabezárásoktól nem fog elfogyni a lumpen, sőt ettől a lumpen csak idegesebb lesz. Eddig a maffia legalább valamennyit visszadózott, most meg majd nulla forintot fog visszaadózni...és majd a feketén működtetett bűnbarlangokban, amik így nyilván kikerülnek a hivatalos szervek látóköréből, a törvény is ki fog kerülni, na akkor lesznek csak a jó kis lumpenkedések ezeken a helyeken...

Secnir 2011.10.11. 14:31:41

@ámbátor:
"Szóval ezentúl nem a kocsma előterében lesz a játékautomata, ahol a nAVH embere is láthatja, hanem a hátsó szobában, ahova csak a helyiek mehetnek be. "
ja, bocsánat, ön a NAV-tól van? igen? akkor oda nem mehet be.

gondolkozz Szása, gondolkozz!

@Lone Wolf:
hááát...
...amiket meg én hallottam, azok alapján nem baromság.
(bár nem hivatalos, hogy egy meg nem nevezett bank magyar tulajdonosa szállt be -volna- a biznicbe, elfekvőben van neki párezer gépe, amiket most helyezne ki! azonban más a nézete egy meg nem nevezett ország meg nem nevezhető miniszterelnökével, s az tett keresztbe neki. szóval az bevásárolt, mert komplett cégeket vett meg, oszt most áll a pénze. vagy eladja töredékáron a meg nem nevezett ország szerencsjátékaival foglalkozó részvénytársaságának, vagy a párezer gép után fizeti a x100.000.- forintot)

Lone Wolf 2011.10.11. 14:31:51

@csizsikpizsik:

...

Mondd csak? Nem vagy te egy kicsit paranoid?

Lone Wolf 2011.10.11. 14:33:45

@Secnir:

Passz...

Maradjunk annyiban hogy az efféle mindenben összeesküvéstkereső éjsötét paranoid okoskodástól, a plafonra tudok mászni.

Egyéves Önkéntes 2011.10.11. 14:33:53

A félkarú-lobbi egyébként nyugdíjas paraolimpikonokból áll.

GGG77 2011.10.11. 14:43:30

"Azt hittem a kocsmák a szeszeladásból élnek"

Haha! Kocsmák tömegei működnek játékgépes körök tulajdonában (meg egyes pletykák szerint a DVSC). Az ital kifejezetten olcsó, a lényeg, amit a gépbe dobálnak.

GGG77 2011.10.11. 14:48:07

Az intézkedés, amúgy a f@szság netovábbja. Ami eddig legális csatornákon működött az most illegális módon fog.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.11. 14:57:13

A munkahelykiesés meg van oldva, ha a szektorban dolgozók elmennek verőlegénynek.
Az majdnem olyan hasznos a társadalomnak, mint a nyerőgépek.

Csillámfaszpóni 2011.10.11. 15:07:50

Vannak azok, akik túl hülyék ahhoz, hogy náluk legyen a pénz és azt életben-maradásra költsék. Ők mindenképpen faszságra akarják költeni a pénzt, és arra is fogják. Na, az ő kedvükért jöttek létre a pénz-szelepek, amelyek megadják a pénznek azt a lehetőséget, hogy az a kevésbé hülyék irányába mutató grádiens felé áramoljon. Ilyen szelep pl. sikert hozó karkötő, a tévéjós, a gyógyító pívíz, a gyógyfényű lámpa, a scientológia és hosszan lehetne sorolni. Ilyen szelep a pénzes játékgép is. Namost elzárhatod az egyik szelepet, viszont akkor a hülyeség társadalmi parciális nyomása megnő, és új likakat tör magának.
Ezért szerintem a legjobb, ha a hülyéknek legális szelep van biztosítva, és az államnak adják le a pénzüket. Nem ellehetetleníteni kell a szelepeket tehát, hanem államosítani.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.10.11. 15:13:21

@GGG77: A szesz csak segít, hogy könnyebben csusszanjon be a pénz az automatába szerintem.

Én úgy vagyok vele, hogy aki függő volt, az ezután is megtalálja majd a módját és elveri a pénzt, tehát csak ettől nem fogja kajára, lakhatásra költeni a pénzt. De a hatásait majd meglátjuk mondjuk másfél év múltán, feltéve, hogy nem egy haveri kiskapukkal felpuhított szart fogadnak el.

Amitől viszont tartok, hogy kevesebb lesz a bevétel az elvártnál, ezért jön majd egy nemmegszorítás, tehát a szenvedélybeteg emberkék megvédését ismételten nyögi majd az akinek van még annyi agya, hogy ne ilyen masinákba dobálja a pénzt. Már a gondolata is boldoggá tesz....

ketroot 2011.10.11. 15:13:27

@1116001:

Nem csak a szabályozás más ott, ha érted mire gondolok...

Manatwork (törölt) 2011.10.11. 15:51:27

Ugyanmár! Teljesen tévúton jártok! Rettentően egyszerű a megoldás. Ugyebár épeszű ember tudja, hogy az 5x-re emelt adót a legtöbb gépes cég nem tudja befizetni = lehúzza a rolót 90%-uk. A gépeket nagy valószínűséggel el fogják adni, de mivel sok eladó gép lesz, ezért bagóért fognak elkelni a masinák. Valami haveri kutya cég meg szépen felvásárolja majd ezeket. Jövő tavasszal majd rádöbben a kormány, hogy nincs bevétel, ezért nagy mea culpázás közepette visszaállítják az eredeti 100ezres gép adót. Lehet majd verni a mellet nekik, hogy belátták a tévedésüket. Na és ki maradt addigra talpon a játékgép piacon? A haveri kutya cég aki bagóért vette a gépeket. Tök egyszerű ez. A haver is kap egy évi pár milliárdos profitot hozó piacot relatív kevés konkurenciával, pár döntéshozó se jár rosszul. Az hogy addig kiesk pár milliárd állami bevétel, halom ember elveszíti a munkáját. Az kit érdekel? Mindenki annyit ér amennyije van! Ennyi.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.11. 15:54:34

24 ezerből miért marad meg 7 ezer? Be kellene tiltani mindet. Egy segíjes borsodi kisfalusi cigány vagy lepukkant alkesz nem fog elmenni máshová szerencsejátékozni, interneten sem fog meccseket bundázni, elnézést, sportfogadni, marad a kártyázás a hasonszőrű ismerőseivel, akkor meg legalább "családban marad" a pénze.

De az igazi az lenne, ha emellett a segíjkét természetben adnánk, "ottevős" menzával és hasonló megoldásokkal.

folti_ 2011.10.11. 16:07:57

@Manatwork: Izéééé elfelejtetted az alapvető hitvallást. A kormány SOSEM téved. Szeretett vezérünk szintén nem.

@Sarkalatos hozzászóló: "24 ezerből miért marad meg 7 ezer? Be kellene tiltani mindet. Egy segíjes borsodi kisfalusi cigány vagy lepukkant alkesz nem fog elmenni máshová szerencsejátékozni, interneten sem fog meccseket bundázni, elnézést, sportfogadni, marad a kártyázás a hasonszőrű ismerőseivel, akkor meg legalább "családban marad" a pénze." - inkább az lesz majd, hogy tönkrement kocsma helyett a helyi bögrecsárdában fogja inni a pancsolt bort meg mérgező házipáleszt. Attól hogy a legális szerencsejáték lehetőségét megszüntetik, még nem fog a családban maradni a pénze. Nem adok neki sok időt (kb 15perc) hogy a helyi uzsoramaffia tegye rá a kezét a "családi" kártyapartikra.

Szvsz a probléma a szokásos, ha nem haveri céget elősegítő piactisztítás a törvény célja, akkor a törvényhozás hozta a formáját és egy komplex problémát próbál megoldani egy hozzánemértésből és következményekkel nem számoló huszárvágással. Ami sosem működik.

"De az igazi az lenne, ha emellett a segíjkét természetben adnánk, "ottevős" menzával és hasonló megoldásokkal." - na igen, de ezzel meg ugye dolgozni kellene.

mutant · http://universal.blog.hu 2011.10.11. 16:23:09

Egy nyerő autómata 2 embernek ad munkát: két ember bére kijött eddig belőle. Nem, nem a szeszeladás a profiljuk elsősorban, hanem ugyanúgy a vendéglátás: ebbe a szesz is beletartozik,de ott a kávé vagy az üdítő,tea...sok minden belefér. A mi kocsmánk ma 18 éves. Nem sokáig sajnos, mert bevétel lassan nem lesz, ha ilyen emeléseket találnak ki...
"Nagyon sajnálok mindenkit, aki elveszíti a munkahelyét, de nem tudom sajnálni azt a kört, aki a szerencsétlen csóró emberekből gazdagodtak meg." Ez nagy baromság ám. mi több: én sértésnek veszem. Nálunk például kötelező a normális ruha, kiszolgálás csak törzsvendég kártyával. Az áraink még sem drágák. Nyáron szabadtéri kis koncertek. Pedig igencsak kicsi a város: Lakosok száma: 9 343 fő. A szórakozni vágyókból élünk, nem szegény csórókból. Senki sem akar a csórókból megélni. Az alkoholista úgyis iszik, neki mindegy hol, mikor és kikkel. ha sok kocsmát bezárnak, majd isznak az utcán... A nyerőgépbe van, aki csak úgy próbaképp bedob mondjuk egy százast. De ennyit a zenegépbe is bedobhat. Mert ugyan mindegy, az ártidzsuszos szarháziak a 2. legnagyobb tolvajok ebben az országban (a politikusok után ugyebár...). Azután is tejelni kell rendesen. Még ha csak a rádió szól, akkor is. Ezekkel a megszorításokkal lehúzhatjuk a rolót: 3 kiszolgáló lesz munkanélküli, meg ugye a deponak, aki szállít nagyon lecsökken a megrendelése, nem éri meg szállítani, ott dolgozik 10-15 ember (raktárosokkal, szállítókkal, stb..., együtt), akkor a depok nem rendelnek le a szeszgyárakból, üdítőgyárakból, stb... Nekik is el kell bocsájtani pár embert, vagy esetleg árat növelni, aztán meg majd csak jön a rinyálás, hogy drága a kóla meg a sió :D Emellett ugye az üzemeltető is elveszíti a megélhetését, aki jelen helyzetben édesapám, neki van 2 gyereke,aki még otthon él. Sajnos most már én is a férjemmel, mert a Fővárosból leköltözünk, mivel egyikünknek sincs munkája, páromnak fél éve. Pedig állami ajánlólevele is van. Még sem hívták be sehová, amit megpályázott. Lófaszt munkahelyteremtés...ahol melóztam, leépítések vannak... Szar minden már, tököm tele...

nemjogasz 2011.10.11. 17:03:29

"Én még ennél is továbbmennék, játékautomatákat csak kaszinókban lehessen üzemeltetni, azokból meg megyénként csak néhány van. Akinek futja rá anyagilag, az úgyis elmegy kaszinózni, de vidéken ne az legyen a segélyosztás estéjén, hogy sorban állnak a félkarú rablónál az emberek, és dobálják bele azt a kevés pénzt, ami amúgy a megélhetésre sem lenne elég."

Kicsit naiv gondolat ez. Ha nincs játékgép, majd valamelyik uzsorás felveszi a tevékenységi körébe az ittapiros,holapiros szerencsejátékszervezést. És akkor a jóember nemcsak az ahavi, hanem rögtön a következő havi segílykéjét is eljátssza együltében.

Zsiráfovics Zsiráf 2011.10.11. 18:01:57

@Transylvanianmixedgrill: "Hol jön ahhoz az állam, hogy gyereknek nézze a felnőtteket.."
A legnagyobb gond, hogy minden törvény megalkotásán ez érződik.

sangria 2011.10.11. 18:04:21

Az én javaslatom:
Államosítani az összes játékgépet, így az állami támogatások, segélyek nagy része postafordultával vissza is kerül a költségvetésbe és a zemberek sincsenek korlátozva abban, hogy mire költsék a pénzüket, meg az állam is jól jár, nem kicsit, nagyon.
A játékgépes cégek meg kénytelenek lesznek normális munka után nézni.

Zsiráfovics Zsiráf 2011.10.11. 18:09:10

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]: "Aztat tessék megérteni végre, hogy az a pénz (jó részt segély, állami adóforint), ami a gépben landol, az nem segített a hátrányos helyzetű rétegek felemekedésében, abból nem a gyerek lett taníttatva és ruházva, nem a ház lett modernizálva, nem a megélhetés lett megkönnyítve,"
Talán akkor ezért lenne ésszerű, hogy a segélyeket ne pénz formájában adják oda a valóban rászorulóknak.

remlato 2011.10.11. 18:41:44

kedves Zero!

amúgy is gondolkodtam, hogy ebben a témában írok nektek, de megelőztél, de sajnos te pont az ellenkező irányból közelítetted meg a kérdést.
Testvérem egy kis cégnek dolgozik a cég játékgépeket üzemeltet, a tesóm szervizeli őket. a cég 5 fős, mivel egy gép átlagban havi 300k hasznot hoz így biztosan nem csinálják tovább, bezárnak és kirúgják az alkalmazottakat, köztük a testvéremet is. a főnököt bár biztos kényelmetlenül érinti a kérdés, de egyéb befektetéseibő, üzleteiből ő ugyan azon az életszívonalon tud tovább élni mint eddig.
Páran már leírták, igenis nagyon sok kocsma zárna be amiatt, mert kivonják a gépeket, sok helyen a tulajnak ez a fő bevételi forrás, az italfogyasztás csak mellékes.
Ez az egyik fele a dolognak.
Abban egyetértünk, hogy nem feltétlenül jó dolog, hogy emberek tízezrei szórják bele a fizetésüket/segélyüket a játékgépbe, (fiatal koromban nekem is volt ismerősöm aki a fizu első napján betolta az egészet) de nem hiszem, hogy ez amit most a fidesz csinált megoldás lenne.
azt is elmondom miért.
ha tovább olvasod a törvényt, erre a sorra bukkanhatsz a végén:
"Emellett bevezetnék a szerver alapú pénznyerő automaták
rendszerét, melyek egységesen, a tiszta játékbevételre
vetített 33%-os százalékos adó alá esnének"
testvérem szerint, jelenleg ezek a gépek nincsenek engedélyezve és pár hónapig el is fog tartani mire üzembe állíthatják őket. ő említett egy gazdag banktulajdonost akinek szerinte a raktárában állnak ezek a gépek készen arra, hogy üzembe állítsák őket. persze hogy ebből mennyi igaz nem tudom.
de hogy ne csak pletykákra és rémhírekre támaszkodjunk, amit találtam a neten ezekről a gépekről, az az, hogy nov 1-től lehet igényelni az ilyen szerver alapú gépek üzemeltetési jogát.
www.szf.hu/Files/5_2011.pdf
ugyan itt olvasható, hogy milyen feltételek kellenek ehhez ( magyar székhelyű, 50 millás cég, 10 éve az iparban dolgozó vezetővel), ez nem tudom mennyire nehezíti meg a jelenlegi üzemeltetőket, hogy áttérjenek ezekre.
egyszóval, nekem nem úgy tűnik, hogy eltűnnének a játékgépek, pusztán annyi történik mint a máshol, hogy ellehetetlenítik, a jelenlegi üzemeltető kört és helyzetbe hoznak egy másikat, akik valószínűleg hálásak lesznek ha kell.
persze ez egyelőre még fikció, de számomra eléggé egy irányba mutatnak az események.

de ha minden hülyeség is amit írtam, egy biztos, jövő ilyenkor pontosan ugyanannyian fogják a pénzüket játékgépbe tolni mint most.

shaneb 2011.10.11. 19:05:27

Nem értem az egészet. Lehet túl öreg vagyok? Ifjú koromban is voltak játék függők akik eljátszották a fizetésüket. Nem hol a pirost játszották, mert az újkori találmány. De volt 21, fajer, ferbli. Nos ezek túltettek a mostani gépeken.Töredelmesen bevallom, volt amikor elfogyott az ösztöndíjam, utolsó forintjaimmal leálltam ferblizni, 1 óra alatt megnyertem a félhónapra valót. Nagyobb veszélye volt mint a gépeknek, mert ott győzködték egymást a tovább játszásra. Volt olyan nem is egyszer, hogy a bányászok, a hűségpénzüket az utolsó forintig elvesztették, sokszor többet is. Ne felejtsük el, többen kártyáztak, mint most gépeznek. Ezt a micsodát is be lehet tenni a többi hülyeségük közé. Akinek a játék a szenvedélye az nem fog lemondani róla, annak nincs esze azon rágódni, hogy mit fog enni a család.

VT Man 2011.10.11. 22:34:21

@Joe.UK:
"Ha nem a jatekgepbe dobalja akkor majd eljatssza ultin ahogy regebben volt szokas faluhelyen...'

Inkább ulti, mint egy játékgép-maffia. Az ulti pénz legalább helyben marad, és ott van esély a nyerésre is.

VT Man 2011.10.11. 22:38:31

@mutant:
Na mi a lószar, tényleg itt vannak a fizetett játékgép-maffia kommentelők???

Fogadjunk hogy a következő kommentben azt is be fogod itt mesélni mindenkinek, hogy a játékgépbe bedobott 100 ezer Forintból 99 ezer a kocsmáé, és a szegény üzemeltető cég csak egy kis aprópénzt vesz le havonta.

Ha annyira tetszik a játékgép, vegyetek egy nintendó wii-t projektorral. Azon is lehet játszani, sőt, akár pénzt is kérhetsz érte, de mégse nyerőgép, és a pénzt is megtarthatod.

VT Man 2011.10.11. 22:44:47

@remlato:
Testvérem egy kis cégnek dolgozik, a cég autórádiókat szerel be. A cég 5 fős, mivel átlagosan havi 1,5 milliós megrendelést kapunk a betérő vendégektől.

Sajnos a betérő vendégek szegények, ezért a beszerelt autórádiót mi lopatjuk el más autókból, vagy vesszük tolvajoktól. Ha az autórádiók lopását vagy orgazdaságát betiltanák, akkor nem lesz meg a haszon, és így biztosan nem csinálják tovább bezárnak és kirugják az alkalmazottakat, köztük a testvéremet is. a főnököt bár biztos kényelmetlenül érinti a kérdés, de egyéb befektetéseibő, üzleteiből ő ugyan azon az életszívonalon tud tovább élni mint eddig.

Páran már leírták, igenis nagyon sok autórádió-beszerelő műhely zárna be amiatt, mert többé nem adhatnak el lopott árut, sok helyen a tulajnak ez a fő bevételi forrás, a valódi beszerelési óradíj csak mellékes.
Ez az egyik fele a dolognak.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2011.10.12. 07:54:52

@STX Joe:
Szövegértés?

Itt nem arról volt szó hogy megvédjék a zembereket a félkarú rablótól.
Egyszerűen csak letarolták a piacot hogy hogy most más férjen a húsosfazék mellé.
A múltkor már szó volt róla hogy Csányi nyakán maradt valami 20 000 játékgép amit nem tudott a ruszkiknál eladni.
És jé most ez a törvény.

Amúgy meg elárulom TÉNYLEG az van amit a kolléga írt már hegesztik össze gőzerővel az on-line félkarú rablókat.
Nagyjából az a lényeg hogy a játékgépben egy számítógép van.
A játékgép a neten kapcsolódik egy szerverre (a játékgépes cég saját szervere) amin pl. a félkarú rabló progi fut.
Mivel így az egész cucc már on-line szerencsejátéknak minősül így csak 33% -os adó terheli és pá.

Az egyik kolléga a héten fog egy ilyen on-line gépet megnézni hogy hogyan működik.

Ja mi nem szerencsejátékos cég vagyunk, a mi cégünk annyiban érdekelt hogy jövedéki termékeket árulunk (sör, szesz, cigi) és a kocsmáros tűlünk veszi a szeszt.
Ha a kocsmáros bezár az nekünk is fáj.

Nuuk 2011.10.12. 07:59:11

Ööö nix für Ungut, de "Budapesten 1,8 millióan laknak, Pest megyében 1,2 millióan, vagyis a lakosság 40%-ra csak a játéktermek 20% jut ... " 1,8+1,2=3, ami kb. 30%-a az ország lakosságának.

Nuuk 2011.10.12. 08:08:26

Egyébként abban kár reménykedni, hogy amint elviszik a játékautomatákat, az összes segélyes nekiáll az egyetemi tandíjára gyűjteni. Sokkal valószínűbb, hogy találnak más módot a pénz el**szására.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2011.10.12. 08:17:05

@Manatwork:
Neked is mondom.
Már gőzerővel nyomják az on-line gépeket hogy lehessen teríteni a szőnyegbombázott piacra.
Ki van ez találva.
Ha a bevétel szerzés lett volna a cél akkor megemelik az adót 100 ról 150 re.
Köhögtek volna a kocsmárosok meg az üzemeltetők páran visszaadták volna a gépet, de alapvetően ment volna.
Az hogy 100 ról 500 ra növelték egyértelmű volt hogy mindenki adja vissza a gépet az üzemeltetőnek mert valakinek szüksége volt a piacra.
Ha a félkarú rablótól akarták volna megvédeni a zembereket akkor egyszerűen hoznak egy olyan türvényt hogy vendéglátóipari létesítményben és annak x méteres körén belül NEM lehet játékgépet felállítani.
A szerencsjátékot csak kaszinóban lehet, kaszinót csak megfelelő engedéllyel x millió forint kaucióval, stb. lehet nyitni.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2011.10.12. 10:30:16

@KisPingWIN:
Na ez az .
Nekünk mint jövedéki nagykernek a fiúk unortodox gazdaságpolitikája rendesen odavágott.

MIvel az 1 kulcsos miatt a zemberek nagy része mégiscsak rosszabbul járt, ezért visszaesett fogyasztás, illetve átrendeződött a még gagyibb szeszek felé.
Akit meg megdotáltak plusz pénzzel nem lett hirtelen két gyomra és nem ivott többet.
Szóval eddig bukó.
Most hogy egy halom kocsma bezár az még tovább süllyedünk a kakiba.
Végülis a cégünk milliárdos forgalommal nem kevés adót csengett be a költségvetésbe.
A régióban az egyik legjobb adózónak számítunk.
Ha bebukunk innét is csak 30 ember + családja mehet stadiont építeni meg az állam bukuk párszáz milla adót.
Dehát ahol gyalunak ott hullik a forgács.

Lone Wolf 2011.10.12. 12:35:06

@Di622:

VAGY benézték, vagy te maradtál le...

Azokat is meg fogják adóztatni.

Emiksz 2011.10.12. 13:04:12

"de legalább nem tudják majd az emberek a segélyt, fizetést bedobálni az automatákba, mert nem lesznek ilyenek a kocsmákban. Végre, kellett már ez a lépés nagyon."

Majd elisszák. Konstruktívak ám, nagyon. Így nem adóbevétel lesz, hanem TB kiadás. (Májzsugor kezelés).

Amúgy meg:
emiksz.blog.hu/2011/09/28/55_tegyuk_fel
"Esetleg a kocsmáros behozza a laptopját, kirakja a pultra (a free Internet felirat mögé, a fedősztori kedvéért), és az informatikus unokaöccse által beszerzett Java szoftver tekeri majd a gyümölcsöket a képernyőn."

mutant · http://universal.blog.hu 2011.10.12. 13:29:16

@STX Joe: nem vagyok játékgép maffia lószar. Szarok is magasról a játékgépekre:D Csak komplexen kellene nézni a dolgokat:D És nő vagyok egyébként :D Ha tudnál olvasni, akkor végigolvastad volna,amit írtam: a többi adóról is szó van. Jómagam nem ott dolgozom, már két hete sajnos sehol, ezért költözöm el a fővárosból.
Nálunk van ingyen net is, csak ecseteltem, hogy komplex szolgáltatást is nyújthat egy kocsma, ne a talponállókból induljunk már ki... Ennyi hülyét egy rakáson...

mutant · http://universal.blog.hu 2011.10.12. 13:30:54

Ja,és nem élek ps-esl,meg ikszboksszal...meg a társaival, van nekem életem:D Ha meg ilyesmihez szottyan kedvem, ott a pc. De inkább átmegyek a barátaimhoz dumálni, vagy társasozom a családdal/barátokkal....Vidéken még szokás a séta...

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2011.10.12. 14:38:58

Na közben mindenféle okosság birtokába jutottam.
Egy társaság meghekkelte az egész törvényt és most így gyakorlatice nem fognak adót fizetni a játékadót.
Tehát bölcs előrelátásukban a 100 000 helyett nulla lesz a havi bevétel.

Nos nagy vonalakban vázolom a lényeget.
Valóban lesz egy számítógép a kocsmában amivel lehet netezni.
Te internetes időt vásárolsz.
Az úgy megy hogy van egy chip kártya amire feltöltenek x egyenleget.
Ezt bedugod a kocsmás gépbe és netezel amíg tart az időd.
Lehetőség van arra is hogy Online játékra menjél és ott félkarúzzál vagy bármit játsszál.
Ha nyersz akkor a kártyádon nő az egyenleg ha vesztesz akkor csökken.
A játék végén ha marad a kártyán egyenleg akkor a kocsmáros visszavásárolja.
Sakk matt viszlát :-)

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.10.12. 19:43:30

A kezdeményezés tetszik, a kérdés viszont inkább az, hogy mi volt a célja: újabb bevételi forrás szerzése, vagy a különadón keresztül a szektor visszaszorítása. Mert ha az utóbbi, akkor nincs baj, de ha az előbbi, akkor viszont mellé.
Egyetértek, hogy ne ba**hassa el az egyszerű paraszt a megélhetésre szánt kevés pénzét, de tartok tőle, hogy helyére új - vagy pl. ulti képében régi - altenatívák kerülnek, esetleg még egyes zugkocsmákban bejelentetlen "fekete" gépeket is el tudok képzelni. Mert ugye mi vonzza az embert ezekben: a kis befektetéssel gyorsan sok nyereség LEHETŐSÉGE! (Ezért is nézek valakire csúnyán, ha a pókerről / texas holdemről sportként beszélnek...)

Amúgy jól számolom, hogy az új tv. szerint legalább 540 ezer Ft bevételnek kell lennie egy nyerőgépnek ahhoz, hogy 0-n lehessen működtetni?

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.10.12. 19:52:51

@Di622: Hm, ennek tükrében inkább az átláthatóság és a követhetőség volt a cél. Mert ha a játékgépadónál a gép miatt nem is, de a belőle származó bevételnél bizony kőkeményen lehet bevételt letagadni, azaz adót csalni.
Mert ugye a vendéglátóipari egységek, főleg a kiskocsmák, a becsületességükről híresek, nem? (ez szarkazmus volt)

Lone Wolf 2011.10.12. 20:50:57

@Di622:

Én a helyedben kivárnám ennek a végét...
Gondolod, hogy ezta lyukat nem fogják betömni?

Baldrick68 2011.10.12. 20:57:33

@Lone Wolf:
Nézd akik ebben a bizniszben vannak nem terézanya apácái.
Elég nagy pénzekről van szó globálisan.
Azt meg a kedves politikus urak is tudják hogy nem lesz ott mögöttük a köztársasági őrezred örökkön örökké és nem golyóállóak.

Baldrick68 2011.10.12. 21:01:05

Amúgy meg szerintem ha felajánlanak a pártnak némi támogatást, akkor nagylelkűen nem néznek oda.

Most bukott meg egy CBA-s fickó 3 milliárdos ÁFA csalással.
Lehet élni a gyanúperrel hogy az a 3 milliárd egy jó része nem helikopterre meg jacuzzira ment, hanem a L. fivéreken keresztül a pártkasszába.
Nem hinném hogy ebből a L fivéreknek baja fog származni.
A hülye lúzerek majd elviszik a balhét mint a Zushlag.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.10.13. 08:07:54

annyiban oké a dolog, hogy x embör, mint az y kocsma törzsvendége, minden valószínűség szerint az y kocsmában részegedik - ez az első premissza.
második az, hogy a részeg embert hívogatja a villogó-zenélő sajtos-kockás nyerőgép, pláne ha szegény, és a 28 ezres segélyből már elivott ötezret - sőt szeretni elinni még ötöt, de azért fél az asszonytól is, hátha nem lesz elég a családi pótlék kajára meg utazásra (iskolába, melóba). sőt, szeretne holnap is elinni ötezret, szar a gyár, basztatja a kisfőnök, 12 óra szopás a szalag mellett, ennyi öröme maradt az életben.

no de!

1, legjobb eset - y kocsma talpon marad, x megmarad törzsvendégnek, játékgép nincs - nem üt be félévente a pénzeső, amikor pár napig az asszony is hótrészeg, viszont nem megy el egy nap alatt a segély

2, legrosszabb eset - y kocsma kampó, z kocsma területét megtriplázza, megnégyszerezi, megötszörözi, és y, zs, w, v környéki, megbukott kocsmák törzsvendégeit magához édesgeti. kitermeli az ötszörös adód, és mindenki örül, kivéve a kisvállalkozó kocsmáros.

szerintem a kettes eset jobban megfelel a piaci logikáknak, de fityiszéknél úgysem tudják hogy mi az.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.10.13. 08:12:01

@bulvármédiás =>: volt már ilyenre példa, hogy próbálták rendszabályozni a vendéglátóipari egységeket, de volt nagy sírás-rívás meg fogak csikorgatása, a fityisz melléjük állt, a szabályozás elmaradt.

egyébiránt én a falusi tengő-pangó kocsmák becsületességét pont leszarnám, intézzék el a helyiek, nehogy már x forint adót költsünk a rendszerbe terelésükre x/100 forint haszonért. partially out of law, azt' csá.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.10.13. 13:17:20

@Kusics Iván: Ha van párt, aki most melléjük állna, sőt, már áll is, az a Jobbik.
Szvsz a választások óta ők a legnépszerűbbek a "törzsvendégek" között.

Kukori és Kotkoda 2011.10.13. 13:45:08

Di622 minden szava igaz.
@Lone Wolf
Ez már a vége. Ezzel rendezték át a piaci szereplőket ill a részesedésüket.
Naivak meg csak gondolják azt, hogy mindez az emberekért van.

Avatar 2011.10.14. 17:12:23

@bulvármédiás =>: "a kérdés viszont inkább az, hogy mi volt a célja: újabb bevételi forrás szerzése, vagy a különadón keresztül a szektor visszaszorítása"

Van egy olyan mondás, hogy ha egy szabályváltozás az állami sarcok növekedésével jár együtt, akkor kb 100%-ig biztosak lehetünk abban, hogy annak változását elsősorban a bevételek növelésének szándéka mozgatta. A magyarázkodás arról, hogy miért "igazságos", vagy "káros piaci tendenciákat korrigáló" mindez, az mind csupán a cukormáz a keserű pirulán.
Aki eddig elautomatázta a pénzét az ezután is valami sekélyes szórakozási formára fogja költeni, valószínűtlen, hogy most hirtelen a fejéhez kap, és az eddig elszórt pénzt pl. a gyereke nyelvtanfolyamába fektetné.
Eddig a csórók önként bedobálták a pénzüket a gépbe a játékélményért és a nyerési reményért cserébe, ezzel gazdagítva azt, aki üzemeltette a gépet (kitelepíti, ha elromlik javíttatja/cseréli, és persze begyűjti belőle a pénzt). Most majd jön egy hivatalnok, aki semmit nem tesz az egész játékhoz hozzá, de azért elviszi a pénz döntő többségét, hogy ő, valamint más hivatalnokok és politikusok megéljenek belőle.

"a belőle származó bevételnél bizony kőkeményen lehet bevételt letagadni, azaz adót csalni.
Mert ugye a vendéglátóipari egységek, főleg a kiskocsmák, a becsületességükről híresek, nem?"
Hát ne is szarozzunk, vessünk ki rájuk is havi nettó fél millás üzemeltetési illetéket, ami alól nincs kibúvó. Sokkal jobb helyen van a pénz az állambürokrácia kezei közt, elvégre még csak a GDP 53%-át költik el ők, akik nálunk sokkal jobban tudják, hogy nekünk mire, milyen áron és milyen minőségben van szükségünk.

süti beállítások módosítása