Skip to content


       Szűrés lista

Felvilágosít a PSZÁF

Ismét közszolgálati szerepet látunk el, mert az államadósság, a devizahitelek, az IMF, Brüsszel, a kommunisták, stb. elleni harcban minden töltény számít.

Tehát (kiemelések tőlem):


"A lakosság pénzügyi kultúrájának és tájékozottságának fejlesztése céljából a PSZÁF rövidfilm-sorozatot indít a közszolgálati televíziókban. A tévés „egypercesek” témái a deviza alapú hitelek végtörlesztésétől kezdve a fogyasztói csoportok kockázatainak ismertetéséig terjednek.

 

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 2011. október 18-ától 2012 májusáig összesen 16 különböző közérdekű témát feldolgozó társadalmi célú rövidfilmet jelentet meg a közszolgálati televíziókban (m1, m2, Duna, Duna2). Az egyenként egy perces időtartamú pénzügyi reklámfilmeket általában főműsoridőben sugározzák a tévécsatornák, de bármikor megtekinthetők a PSZÁF honlapján, illetve Facebook-oldalán és Youtube-csatornáján is.

A rövidfilmek a leggyakoribb lakossági kérdésekre adnak egyszerű válaszokat. A témák között megtalálható a háztartási költségvetés készítésével vagy a pénzügyi nehézségek kezelésével kapcsolatos tudnivalók, s a nézők képet kaphatnak a biztosítás, s ezen belül a legelterjedtebb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás jellemzőiről is. Megismerhetik a hitelek típusait (például a lakáscélú kölcsönt vagy a hitelkártyát), a hitelképességgel kapcsolatos alapvető információkat, illetve, hogy miképp járjanak el hitelproblémájuk esetén.

Külön film foglalkozik a bankszámlákkal, azok tipikus szolgáltatásaival, illetve a biztonságos bankkártya-használattal. Ami a megtakarításokat illeti, szó esik majd arról: mikor célszerű bankbetétet, állampapírt, részvényt vagy éppen befektetési életbiztosítást venni. Végül a nézők képet kaphatnak a fogyasztói csoportok, az internetes devizakereskedelem, illetve a jogosulatlan hitelezés és betétgyűjtés kockázatairól.

A filmek gyártását közbeszerzési eljárást követően kötött szerződés szerint konzorcium végzi. Az alkotók a modern, 3D-s animációval készült filmekben egy rajzolt női karakter segítségével mutatják be közérthetően, színes képvilággal a témával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. A gyártási költségeket a felügyeleti bírságbevételekből fizeti a PSZÁF. A társadalmi célú rövidfilmek sugárzása ingyenesen történik, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság támogatásának köszönhetően, a két hatóság együttműködése alapján.

2011. október 18. Budapest

Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete"

 

 

Bár a köztévék nézettsége meglehetősen alacsony (vajon miért is...?), maga az ötlet nagyon jó.

A megvalósítás? Nos, az így sikerült:

 

 

Rögtön az elején feldobják a magaslabdát a "Miért nem marad hóvégére egy vasunk sem?" kérdéssel, de a csúcspont is csak 025-ig várat magára, mikor kiokít a műnő, hogy "fölösleges kiadásainkat hagyjuk el". Ezt a videóban a 2 (kettő) darb ruhadarab egyike, egy ing prezentálja.

Gratulálok.

A nagy büszkén s bátran nyilvánosságra hozott szerződésből egyébként kiderül, hogy a kisfilmeket a Hammer Advertising Reklámügynökség Kft. és a Post Edison Computer Graphics Szolgáltató Kft. készíti 1.850.000,- Ft + ÁFA / darab áron. Összesen 29,6 millió + ÁFA.

Címkék: gazdaság társadalom válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr463313537

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Új csúcson az államadósság 2011.10.19. 14:46:21

Az  MNYP vagyon egy részének (1345 milliárd Ft) júniusi bevonása óta eltelt 3 hónap alatt a kormány 2000 (két ezer) milliárd (!) forinttal növelte a központi költségvetés nettó adósságát. 3 millió ember 12 évnyi megtakarítása vált ezzel semmivé és...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Algopirin 2011.10.19. 09:37:30

Azt hiszem ehhez azon kívül, hogy "első" vagy "sunáznám" nincs mit hozzátenni. :)

dr. Aullah 2011.10.19. 09:41:08

Fölösleges kiadásunkat hagyjuk el

És azt a mi kedves kurmányunk csinálta?

dr. Aullah 2011.10.19. 09:44:51

Nem értem, miért nem lehet ezeket bevezetni az oktatásban? Évente csak pár óra, ahol világosan elmondják ezeket a dolgokat. Sokat lendítene a helyzeten.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.10.19. 09:44:53

Az ötlet szerintem teljesen jó, annyira alacsonyan van a magyarok nagy részének pénzügyi kultúrája, hogy bőven van mit dolgozni rajta.

Aztán persze megnéztem ezt a semmitmondó kisfilmet, ez a szint nagyjából egy tízéves gyereké, majd pedig látva, hogy ezen filmek darabja 1 850 000 + ÁFA.... nos egy jó ötletet így kell sima lopássá ledegradálni. Gondolom a két havercég jól járt, kerestek 30+ milliót pár kisgyerekeknek szóló filléres gondolatokból összeállított tanmesével.

Sajnos nem újdonság, amihez a politika (és talpnyaló holdudvara) hozzányúl az el is rohad ebben az országban.

skvugdskuvsdiov 2011.10.19. 09:45:47

utana szamolt valaki annak hogy mennyi ido egy ilyet elkesziteni? (mennyi ido lenne minosegire megcsinalni?)
hany ember hany havi munkaja? es menyire jon ki /fo?

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.10.19. 09:47:26

@Valahol Máshol: Annyi kiegészítés, hogy ennél jóval nagyobb összeget mondjuk el lehetne költeni a gyerekek kötelező "közgadaságtani alapismeretek" oktatására. Kárt nem okozunk vele, hasznot annál inkább. Bár tény, így a lóvé csak az oktatásba menne és nem a havercégekhez.

Kosinva 2011.10.19. 09:50:17

Mintha még 10 éve itt járt volna az animációs megvalósítás, de ma már nem. Így ez így elég ciki, főleg ennyiért, főleg így..

v.tom 2011.10.19. 09:51:02

Ne ezen akadjunk ki emberek, ennél sokkal nagyobb összegek elfolynak teljesen értelmetlen célokra. Itt legalább a cél értékelhető, ha a megvalósítás már egyszer felemásra sikeredett.
Egyébként az ár szerintem nem olyan vészes, drága dolog ám a cgi.

Palmer Eldritch 2011.10.19. 09:54:33

"Az Archidea K+K Területrendezési és Építészeti Bt. hódította el az ócsai bedőlthiteles-telep beépítési és környezetalakítási javaslatára kiírt ötletpályázat első díját"
Szépen, csendben ez is megvolt.
penzcentrum.hu/lakas/titokban_dontottek_ide_koltoztetik_magyar_csaladok_szazait.1030191.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

dr. Aullah 2011.10.19. 09:54:45

Vagy esetleg
index.hu/belfold/2011/10/19/nincs_feleles_a_futetlen_iskolakban/
ilyenekre kellene fordítani a pénzt. Egyszerűen hihetetlen. Ha még vidéken lenne, de ez Pest, basszák meg. (Nem vagyok pesti, csak azért hoztam fel, mert azt hinné az ember, hogy pesten minden rendben.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 09:57:51

Tehát, ha jól értem a pszáf szerint felesleges pénzkidobás ruhára költeni. Luxusadó lesz rá?

Jurganov 2011.10.19. 10:05:18

@Valahol Máshol: és az jelenti majd a pénzügyi kultúrát, hogy " a felesleget hagyjuk el"? vagyis amire nem telik arra ne költsünk? hmm, ezek szerint már öreganyám is roppant hatalmas pénzügyi kultúrával rendelkezett. ha már oktatásra akarunk költeni akkor miért nem arra, hogy " ne üzletelj bankokkal mert csak kirabolnak" (nem csak a devizahiteleseket). vagy bármi olyanra amiből a magyar paraszt tanulhat, na de ezt? így?

remiz (törölt) 2011.10.19. 10:05:34

@skvugdskuvsdiov: semmi. sokan vannak, akik otthon sokkal ötletesebb dolgokat gyártanak ingyér. ez tipikusan az az eset, amit ki kellett volna adni ötletbörzére. akár iskolákba is és akkor talán valami át is ment volna. ötleteljenek a gyerekek, hogyan lehetne megvalósítani, lerajzolni, a rajzokból meg egy animációt összetenni már 0 meló.
(utánamenni, máshol hogy csinálják, ha van, ahol csinálnak ilyet.)
aki megkap egy ilyen megrendelést a tuti havercég. def szerint.

ámbátor 2011.10.19. 10:08:47

Pedig lehetne ezt jól is csinálni. Volt is rá példa: www.modernkepmesek.hu/
Igazából újra is lehetne vetíteni mindet.

_Hooligan_ 2011.10.19. 10:14:19

Édes. Jó. Istenem.

Miért nem szóltak ennek a srácnak inkább? Feléért megcsinálta volna, és még jobb is: youtu.be/u9LOxIzJqKc

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 10:15:54

@ámbátor: A modern képmesék azért nem jó példa, mert azt Tóta W. csinálta, és mint tudjuk ő egy zsidóbérenc libsibolsi, akit elsőként állít majd falhoz a fülkeforradalom :)

asmodean 2011.10.19. 10:26:39

Csak kérdem.
Az "ing" levétele a kiadásokból mennyire van összhangban a fogyasztás szédületes módú felpörgetésével?

csárli hárper 2011.10.19. 10:28:17

azért megkérdezném a "kedves" pszáfot hogy hol a picsába tetszettek lenni, amikor az analfabéta tömegek nyakló nélkül vették fel eme hiteleket?

Egyéves Önkéntes 2011.10.19. 10:55:17

@Aullah: de az milyen szép ebben a cikkben, hogy a szemét tigáznak nem elég viktor ígérete, hanem ragaszkodik a 96 millióhoz :)

Secnir 2011.10.19. 10:59:03

az ötlet jó.
@Valahol Máshol:
"Aztán persze megnéztem ezt a semmitmondó kisfilmet, ez a szint nagyjából egy tízéves gyereké"
az átlagmagyar pénzügyi hozzáértése egy tízéves gyereké. tehát ékezethelyesen kezelik a dolgot.

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:
"Tehát, ha jól értem a pszáf szerint felesleges pénzkidobás ruhára költeni."
nem, rosszul értetted. az ing -et kidobni!
na mégegyszer az ING -re nincs szükség! :-)

f.m.j. 2011.10.19. 11:01:07

megmondom mi a felesleges kiadás: a gyerekek különórái, a ruha, cipő, könyv, újság
előfizetések, telefon, internet, eredeti zene, és filmgyűjtemény, nyaralás, utazás, autó használat,
lassan ezeket kell teljesen elhagyni, és tényleg nem marad más, mint a rezsi, az adósság, és a kaja kifizetése,
mi lesz akkor, ha már azt se tudjuk kiperkálni?
ezek szerint én még jó helyzetben vagyok... csak már olyan nyögvenyelős az egész...

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.10.19. 11:05:29

A kiszámoló blogon is éppen egy felvilágosító kampány összerakásán rúgózunk. Persze, nem a mi dolgunk lenne. kiszamolo.blog.hu/

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.10.19. 11:16:01

Aszongya a kék ruhás Sims-szökevény néni, hogy "...jövőbeni biztos megélhetésünk is tervezhető". Aha vazzeg, ilyen kormánnyal, ilyen gazdaságpolitikával, ilyen gazdasági miniszterrel és ilyen Kósa-féle beszólásokkal...

stefiapo 2011.10.19. 11:17:05

Családom fölösleges kiadásai: - gyermekeink étkeztetése, taníttatása
- ruházkodás
- számlák időbeni befizetése
- személyautó fenntartása (14 éves)
Ha ezt mind kiszámolom, nemhogy hónap végére, de már a hónap közepére elfogy a pénz.

Egyéves Önkéntes 2011.10.19. 11:17:52

Gazdagnak lenni a legjobb dolog a világon. Aki teheti, próbálja ki. - Matula magazin
:D

csárli hárper 2011.10.19. 11:20:31

nem a fizetés alacsony, nem az adók magasak, nem az árak vannak az egekben, ááá nem, a paraszt költ túl sokat!
és ezek "felügyelik " a pénzügyi szervezeteket.
még jó hogy nem a zemberekkel fizettetnek meg mindent...

nu pagagyí 2011.10.19. 11:21:45

Végre elindult a felnőttek óvodai oktatása. Erre legalább van pénz.

Idet 2011.10.19. 11:21:57

@Secnir: Sőt, lehet, hogy egy 10 éves gyerek ráverne sok felnőttre

NevebenIs 2011.10.19. 11:24:37

@f.m.j.: Sokan mar nem hogy az ingen meg a kulonorakon sporolnak, hanem a kajan, hogy tudjak fizetni a hitelt meg a szamlakat.

@csárli hárper: Mindegyik tudott rola, hogy mi lesz a vege de itt Magyarorszagon semelyik part nem tett ellene semmit sem. Talan epp ezen a blogon volt errol egy kis szosszenet.

Idet 2011.10.19. 11:25:12

Négykézláb kell élni, és állva meghalni

NYJetsTD 2011.10.19. 11:29:42

Tényleg kezd nálam elszakadni a cérna. A film üzenete kábé annyi, fújd meg a levest, mert megégetheted magad... A jó édes .... annak aki erre fizet, persze a mi pénzünkből...
Az egybitesek nem interneteznek, ráadásul ezzel még ők sem tudnának mit kezdeni, a többiek pedig a gőgős gúnár gedeonban különb történeteket olvastak hét évesen...
Kapja be a pszáf, most már egyértelmű miért tartunk a szakadék felé...

ihatethisindapassthingy 2011.10.19. 11:30:36

Ez egy jó ötlet, azt hiszem reális áron. Mondjuk 7500Ft-os órabérrel 1.850.000 csak 246 munkaórát (egy ember 6 heti melója vagy 2 ember 3 heti melója) jelent, annyi biztosan kell leanimálni ezt a cuccot, meg kreatívkodni, szervezni, stb. Élő forgatással sem hiszem, hogy kevesebb lenne, ahhoz pláne kell néhány ember munkája. Rövid fejszámolás után a nyomdai út jóval drágább lenne (egy nagyságrenddel), bár részletesebb információt biztosítana.

Mindegy, a lakosságot pénzügyileg képezni KELL.

Tokány 2011.10.19. 11:31:29

Inkább címezhetnék direkt Matolcsy-nak, neki nagyobb szüksége volna erre, mint a Zembereknek.

PonDrow 2011.10.19. 11:33:08

@Aullah: "index.hu/belfold/2011/10/19/nincs_feleles_a_futetlen_iskolakban/
ilyenekre kellene fordítani a pénzt. Egyszerűen hihetetlen. Ha még vidéken lenne, de ez Pest, basszák meg. (Nem vagyok pesti, csak azért hoztam fel, mert azt hinné az ember, hogy pesten minden rendben. "
Ez Pest MEGYE. Nem (Buda)Pest! :)
Budapesten ilyet nem mernének elkövetni, mert akkor nem várnák meg az emberek 23-át a balhéval! :P

LL73 2011.10.19. 11:34:04

Szerintem meg a rakás család pénzügyi zseni, hogy éhbérből fenn tudják tartani magukat.
A pszáf meg elmehet a bánatos végbélbe!
Meg lehet nézni a sok zseni közgazdászt, akik nyomorba döntötték a fél világot!

Alterix 2011.10.19. 11:34:40

@Aullah: Az Alkotmány-ismeret és a hittanóra mellett erre semmi szükség nincs:)))

Épp most vizsgálják a devizahitelezés felelőseit. ezek a drága jó emberek akkoriban miért nem álltak elő ilyen ötlettel? Vagy a pártpropaganda fontosabb volt?

ili810 2011.10.19. 11:35:44

@Idet: A fejletebb országokban már az iskolában a nebulókat megismertetik a legalapvetőbb pénzügyi ismeretekkel, sőt a tözsdével is.Mi csak maradjunk bénák és hülyék. Idáig azt sem tudtuk mi az a THM. A bank a világon a legnagyobb uzsorás. Pl: 17 évre felvett 6.6mFt egyenlő részletfizetés után ami 54e a végére 11.016.000Ft. Milyen 6.5% kamat% mennyi különböző költségek?

Énbagoly 2011.10.19. 11:35:46

Hát, ez egy nesze semmi, fogd meg jól filmecske lett. Nagyjából semmit sem ér.

Tokány 2011.10.19. 11:35:59

Orbán:

"Közölte ugyanakkor, tudatában van annak, hogy bizonytalan a biztosítási szakma, nehéz követnie, hogy milyen irányba halad a magyar gazdaságpolitika hajója, amely "nem egy európai uniós nagy, lomha tengerjáró, hanem egy gyorsnaszád"."

index.hu/gazdasag/magyar/2011/10/19/orban_a_magyar_gazdasag_egy_gyorsnaszad/?rnd=744

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2011.10.19. 11:39:22

@Valahol Máshol: Ez az összeg abszolút nem magas, így nem hiszem, hogy a havercég eset fenn állna.

Eleve ott van egy reklámcég (még ha nem is az első vonalból, de azért nem az alja) ahol doglozik ezen stratéga, ügyfélkapcsolatis(ok), szövegíró, grafikus. Aztán ott van az utómunka stúdió. Karaktert le kell modellezni, skinezni, animálni, renderelni, és mindezt szorozd meg annyival ahány karaktert látsz (a pénztárcát is vedd annak) a hangot fel kell mondani, akkor kell színésznek is díj, stúdiót bérelni, hangmérnököt.

Számold azt hozzá, hogy Ilyenkor nem az van, hogy a megrendelő böfög egyet, a reklámügynökség arra odadob valamit, és már csak gyártani kell. Nem. Rengeteg kör, rengeteg változtatás, ami sokszor olyan szintű, hogy nem tetszik ez a kék szín.

Most számold azt hozzá, hogy ezeken nem 5 általánossal rendlkező emberek dolgoznak, hanem szakmailag már képzettek, van rájuk másik kereslet is, így nem fognak 500 Ft-os órabérért ezen melózni, akkor inkább keresnek másik munkát. A szükséges technikai háttér költségéről pedig ne is beszéljünk.

Mindehhez add még azt is hozzá, hogy nem feketén vállalják ezek a cégek, hanem rendesen adóznak is a dolgozók után. A tulajdonoskról pedig nem is beszélve, akik profitot is szeretnének látni.

Még mindig soknak találod?

Tudom vannak ismétlődő tételek, de hidd el, hogy ez nem kiemelkedően sok pénz.

Sicc 2011.10.19. 11:40:00

Ha minden extráról lemondasz, pl: nyaralás, mozi, hétvégi kirándulás, esetleg egy koncert a MÜPÁ-ban, akkor bőséggel marad megtakarításod az adóemelésre, benzinár emelésre, kötelező emelésre, jövedéki adó emelésre, behajtási díjra, regisztrációs díj emelésre, átírási illeték emelésre.

Spórolj magyar!

gyilkos fűegér 2011.10.19. 11:40:13

Majd, ha lesz pornóverzió, abba esetleg belepislantok.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 11:42:51

@PonDrow: Ebben az a legszomorúbb, hogy miközben a kölkök majd megfagynak, addig az önkormányzatban ülő döntéshozóknak, akik így eladósították a megyét, gondolom jár a klímás kocsi munkába járáshoz...

csoko20 2011.10.19. 11:45:41

@stefiapo:

Akkor tedd mellé:
-képviselői tiszteletdíj kb. 230.000 Ft
-bizottsági pótlék kb. 340.000 Ft
-választókerületi pótlék kb. 600.000 Ft
-lakhatási támogatás kb. 100.000 Ft
-egyéb kötségtérítés, üzemanyag, szolgálati telefon, laptop, autó

Ironfist 2011.10.19. 11:46:43

Néha az az érzésem, hogy ezek tényleg nem tudják, hogy él a nép. Fölösleges kiadásként ne két ruhát vegyünk, csak egyet? Meg a kurva anyját, hónapok óta egyetlen nadrágot vettem magamnak, mert a régi annyira elrongyolódott, hogy már nem lehetett megvarrni többet. Pólóm nincs egy normális, mind varrott, kopott, mert még a mostani nyár ELŐTTI nyáron vettem utoljára. Cípőt akkor veszek, ha az előző már hasznavehetetlen lesz - a mostanit azért kellett vennem, mert az előzőnek egy 5 centis lyuk keletkezett a talpán, mert elkopott. Szórakozni nem járok, mert nem telik rá, ha háromhavonta költök magamra 2-3 ezer forintot, már attól is lelkiismeretfurdalásom van. Nincs pénzem felmenni Budapestre a mávhoz, hogy kikönyörögjem, hogy engedjék el a büntetésem legalább egy részét - ja, hogy nem volt időben matrica a diákomon? milyen bunkó is vagyok...

Szóval Kedves Vezető! Mi a jó büdös kurva anyádon tudnék én spórolni? He? HE?? Utolsó, alávaló, cinikus féreg.

Énbagoly 2011.10.19. 11:46:47

@Secnir: :)))

Különben meg egy perc szerintem semmire sem elég. Max arra, hogy a téma szóba kerüljön.
És tényleg, az iskolákban kellene tanítani, a legalapvetőbb pénzügyi fogalmakat. Ha már sok felnőtt nem ért hozzá, akkor legalább a következő nemzedék nehezebben átverhető legyen.

Kuruttya 2011.10.19. 11:48:41

Baszki, emberek, MEGVAN A MEGOLDÁS! A fölösleges kiadásaitokat hagyjátok el!! Hogy miért nem gondoltak erre hamarabb!

Fandor 2011.10.19. 11:50:01

ilyen - sőt magasabb - színvonalú már az 1968-as "Dr. Agy: Magyarázom a mechanizmust" c rajzfilmsorozata is volt, ami a gazdasági reformokra volt hivatott rávilágítani....
www.youtube.com/watch?v=l-O6CHNxuNU&feature=related

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 11:50:26

@Ironfist: Internethozzáférés, áram, fűtés, melegvíz. Luxusban élsz.

orgv.zs 2011.10.19. 11:52:31

Azért nem marad a hó végére egy vasunk se, mert nem verik nagy dobra az adózási "kiskapukat". Pl a munkáltató simán tudja a devizahiteleseket segíteni. A haverom súgta nekem is ebből: www.dashofer.hu/szakkonyv/adozas-szamvitel/adozas/online-szakkonyvek/iranytu-az-adozashoz/ONB_ABCR?wa=iblog
Nekem kínai egy ilyen, de gondolom a pénzügyesek hasznát veszik.

Peetee 2011.10.19. 11:55:39

Idén még nem vettem ruhát!
Se egyet, se kettőt!

AKKOR MI A LÓF@SZON SPÓROLJAK?

AZ INFLÁCIÓ 4-5%.
AZ ELMÚLT 2ÉVBEN GYERMEKTELEN ÁTLAG ALATT KERESŐ HÁZASEMBERKÉNT 20%-OT ELVETTEK A NETTÓ FIZETÉSEMBŐL!

TALÁN NEM AZ ÉN KÉSZÜLÉKEBEN KELLENE KERESNI A HIBÁT KEDVES PSZÁF!

tb79 · http://www.ukulele.hu 2011.10.19. 11:56:05

Csak néhány észrevétel: szerintem nagyon nehéz ábrázolni a fölösleges kiadásokat. Bármivel is ábrázolja az alkotó, az támadható. És sajnos tényleg sokan vannak, akik nem tudnak gazdálkodni, és orrba-szájba veszik a fölösleges dolgokat. Ezeket át kell gondolni, mi az, ami elhagyható. Szerintem az eggyel kevesebb ruhát szimbolikusan kell értelmezni.

Ez egy általános, bevezető rész, és az egy perc kevés arra, hogy egy-egy témába konkrétan, mélyebben bele lehessen menni. Tényleg jó lenne, ha középiskolákban ez megjelenhetne osztályfőnöki órán, azaz a tanulók már ott elkezdenének némi képet kapni a családi gazdálkodás alapjairól.

Azért jó látni, hogy a segítő kezdeményezést támogató kommentek is születnek, nemcsak szidalmazó, hirtelen felindulásból elkövetett beírások érkeznek.

LL73 2011.10.19. 11:58:36

@tb79: Most komolyan az ÁTLAG ember (havi 80-100 eFt-ból élőkre gondolok) "fölösleges" kiadásainak csökkentése a megoldás? Nem a tisztességes megélhetést biztosító jövedelem-adórendszer?

nigel 2011.10.19. 12:00:28

1 évvel ezelőtt csináltunk 60 perces szakmai oktatófilmet bruttó 4,5 millióért. A költségvetés jelentős részét vitte el az üzem bérlése, ahol a munkafolyamatokat vettük fel. A munka vágással, mindennel együtt több mint 2 hónapig tartott. Ha ezt a 4,5 millát leosztom, akkor egy perc kb. 75 ezerre jön ki, ami mégsem 1,8 milla+ÁFA

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.10.19. 12:02:41

Jól van, nyugalom, rájöttem, azért csinálják a kampányt, mert nemsokára tudunk mit két kézzel elszórni.
Orbán szerint a magyar gazdaság: "...nem egy európai uniós nagy, lomha tengerjáró, hanem egy gyorsnaszád".
index.hu/gazdasag/magyar/2011/10/19/orban_a_magyar_gazdasag_egy_gyorsnaszad/?rnd=328

Megjegyezném, lehet hogy az, de hogy az unortodox-Jobbkéz a hajópadlót löveti másfél éve az megint más...

csoko20 2011.10.19. 12:04:43

1.850.000+áfáért 1 percben megtudtuk, hogy ne költsünk felesleges dolgokra! :))))

Mennyit akaszthatnak akkor Matolcsy tanácsadói?!

NYJetsTD 2011.10.19. 12:05:45

@ihatethisindapassthingy: Ez jó ölet? Ez pénzügyi képzés? ha nincs pénzed ne vedd meg? Basszus, ne legyetek már ennyire demagógia függők!

A gyerekeknél kell elkezdeni a pénzügyi ismeretek tanítását, mondjuk 14-15 éves korban. Azelőtt nem értik, nem is érdekli őket, azután meg már késő. De az ilyen 60 IQ-t feltételező filmektől kiakadok. Aki ezt érti csak meg, annak tök mindegy. A többinek meg csak unalmas szófosás...

Terézágyú 2011.10.19. 12:05:46

"Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete"

Tehát ha jól értem, akkor ez a cég, a pénzügyi szervezeteket ellenőrzi, ez a munkája, ezért van - de most x pénz elment arra, hogy a magánembereket oktassa ki, éspedig így, hogy "fölösleges kiadásainkat hagyjuk el"...

Ugyebár már itt is szó volt arról, hogy, amikor a bankok nyomatták a hitelre buzdító reklámokat, akkor a pszáf semmit nem csinált. Akkor sem "ellenőrzött" egyetlen pénzügyi szervezetet sem...

grufftipunk (törölt) 2011.10.19. 12:07:52

@Bajnok:
Ha mondjuk 7 perces lenne, még akkor is kurva sokba került volna.

DE ez egy egyperces videó, öcsém!

After effectben mindent megcsinálsz egy kalap alatt, ha meg nem, akkor ott van a többi adobe progi, flash kreátorok, ilyesmi. Ráadásul 480p.

Studió bérlése? Mi a töknek? Ehhez a videóhoz? Vágtál te már életedben videót? A movie-maker nem számít annak.. Nem értesz te ehhez, akkor ne védd a mundér becsületét, hozzáértő megmondja egyből, hogy itt megint csak lehúzás történt. A piacon ennél sokkal olcsóbb árak vannak.
Ahol lehet mutyizni a különféle leírt, de tök felesleges, és soha el nem végzett munkákkal, na ott előfordulnak az ilyen balesetek, mint ennek a videónak a kifizetése.

Terézágyú 2011.10.19. 12:10:13

@Bajnok:
"Ez az összeg abszolút nem magas, így nem hiszem, hogy a havercég eset fenn állna."

ha ezt a videót öt évvel korábban gyurcsányék csinálták volna, akkor te hangoztatnád a legjobban, hogy milyen drága és felesleges volt....

klacus 2011.10.19. 12:11:29

"fölösleges kiadásainkat hagyjuk el".

- szja
- áfa
- ekho
- eva

lopj csalj rejtőzz ... :-)

Ironfist 2011.10.19. 12:13:07

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:
Én szemét. Hogy tehetem ezt meg szegény nyomorgó képviselőkkel (lásd annak a képviselőnek a feleségét, aki azt a levelet írta Seres Máriának 2008ban...). Hát hogy jövök én ehez a burzsujsághoz?

@tb79:
"Azért jó látni, hogy a segítő kezdeményezést támogató kommentek is születnek, nemcsak szidalmazó, hirtelen felindulásból elkövetett beírások érkeznek."

Aha... Leírtam, hogy kb hogy állok. Akkor várom a tippeket tőled, hogy mégis mi a pacipéniszen lehetne spórolni. Ne egyek? Hmm, ez is egy megoldás, de sajnos nem valami hosszú távú. Ne igyak? Hát ez még rövidebb távú. Meleg víz, villany? Pfff, Combi írta jól, egy luxusban élek, szemét vagyok. Internethozzáférés? Már nem azért, de nekem, mint egyetemistának hadd legyen már internetem, amin keresztül a dolgaimat intézem. Tudom, mostanában arra mennek rá, hogy az emberek ne menjenek egyetemre, és én ezzel gyakorlatilag kiírom magam a nemzeti együttműködésből.

Ezen kívül: nem iszom, nem dohányzom, nem költök magamra, nem járok szórakozni. Szóval? Ne kerüld meg ezt a kérdést, hanem halljuk! MIBŐL SPÓROLJAK????

@LL73:
"Most komolyan az ÁTLAG ember (havi 80-100 eFt-ból élőkre gondolok) "fölösleges" kiadásainak csökkentése a megoldás?"

És ez ugye csak bruttó.

@nigel:

Igen, de nálatok gondolom a költséghatékonyság, és a aszakmaiság voltak a fő szempont. Náluk az, hogy melyik havernak tudok még több pénzt sikkasztani.

@csizsikpizsik:

Ezaaazzzzz, a vezénylő Tábornok megint kiosztott az EUnak egy sallert!

v. jókormányzósember 2011.10.19. 12:17:05

Ides Gyermekeim!

Jó' értöm? seprünyeles pszáf károly ügyeskedik megin? Tuggyátok, az, aki any'ira ticteli a magyar törvéneket- ho' még vékkielégítécst sem fizetett, a devizaadósság aptyával, járai pannonpuma (vagy pannonia- mindegy, kis nyilas- má'mint a jelképe) zsigával!?

E' kő nekünk!

Van egy ember aki a zembereknek e' mongya- vigyázzatok mán'- ne legyetek ollan hülyék, ho' legközelebb is bedőtök az én haveromnak, zsigának... (Igaz, akkor ahhoz az is köllett, hogy zsiga- mer' jó ki akart orbánolni a demokratikus kormánokkal- alacsonyan tartotta az ajró árfolyamot, magasan a HUF kamatot.

Nna- mi lett ebbő'?

Hát nem mindenki Chf-ban - meg ajróban vett fő' hitelt? Cóhatnánk a szabócsi zugügyvédnek, ho- ide a lóvét- nem kő a bizottság- mink mán tuggyuk, ki tette devizaadóccsá a zországot! (Többek között orbány, kósány s más ujrakat is....)

NNa- de mondanék én jobbat- óvasom itten, gyerökek, ho:

" orbán: A magyar gazdaság egy gyorsnaszád
Ezért nehéz követni a mozgását, szemben az unió lomha tengerjárójával. De most az is mozgásba jön"

Hínnye! Ez actán az actán! Gyorcsnacád, gyorcsnacád- sülledésben, viktor gyermeköm! Sülledésben!

Mennyi es a Forint? (Na, néköd az ajró?)

Mennyi es a benzirny?

Na, látod- ígyen jár a te "gyorcsnacádod" - ha meg vitézlő kőbányai világosnak teccettél vóna, montál vóna inkább monitort- tudod, azon mentek azok a cíp ludovikások (ludovika- szíp, maghiar név!)- akiknek az épületjit épp most kobozzátok el- a természettudománi mújzeumból!

Penig annyi marhacságot öccehortatok mán ti, gyermökem, ho' lassan titeket lehetne ottan mutogatni!

NNa-
adjon az Isten-

(néktek- meg a ná-cimboráknak)

több józan észt!

VJK

Ironfist 2011.10.19. 12:18:44

@v. jókormányzósember:
Ezt lehetne kevesebb táj...írással? Baszottul nem érteni egy szót sem. Vagyis érteni biztos lehetne, ha belemélyedne az ember, de így a TLDR kategória.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 12:21:15

@Ironfist: Pedig egyben szomorú és nagyon szórakoztató kis írás, ha végigrágod :)

nigel 2011.10.19. 12:22:05

Aki csinálta ezt a kis oktató akármit belegondolt abba, hogy spórolás címén elhagyott "luxus kiadások" elmaradása esetén milyen gazdasági visszaesés következik majd be. Nem kell hozzá közg. diploma de ha 2 ing helyett az emberek csak egyet vesznek, akkor a kereskedelemben 50 %-os forgalomcsökkenés lesz. Emiatt a ruhagyárak megrendelése esni fog, így az alapanyagot előállító cégek bevétele is csökken. A végeredmény, hogy a teljes könnyűiparban (már ha egyáltalán még létezik) és kereskedelemben megindul a csődeljárások sora és a tömeges létszámleépítés. Gratulálok! Ülj le! Egyes!

Szbzsolt 2011.10.19. 12:24:52

@Terézágyú: Bocs, azt nem mondtam, hogy nem felesleges, és jó. Csak azt mondtam, hogy piaci viszonlyatban abszolút nem magas ez az ár.

A minőség más tészta...

Ha minőség kellene akkor arra ott van a Digic Pictures, Puppetworks, a Fox, vagy a Gyár. Persze ezt teljesen más árszínvonal.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 12:25:08

@nigel: Én nem tudok túl sok magyarországi ruhagyárról. Ha végignézném a rajtam lévő ruhák meg cipők cimkéit, akkor 100%-ig biztos vagyok, hogy a Made in somewhere Asia felirat szerepelne.

ihatethisindapassthingy 2011.10.19. 12:25:58

@NYJetsTD: Nézd, azt hiszem a jelenlegi lakosságot aligha fogja érinteni, ha a gyerekeiket elkezdik képezni. Az is kellene, de addig is legalább _valami_ tájékoztatás van. Továbbá, részemről az ötlettel értek egyet, nem a kivitelezéssel :)

Jurganov 2011.10.19. 12:27:18

@Ironfist: Jön haza a skót gyerek az iskolából, és büszkén meséli:
- Képzeld apa, sikerült 6 pennyt spórolnom, mert futottam a villamos mellett.
Az apja egy nagy pofont kever le a gyereknek, mondván:
- Ezt azért kaptad, mert szórod a pénzemet. Többet spóroltál volna, ha egy
TAXI mellett szaladsz.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2011.10.19. 12:32:45

@Terézágyú:
A véleményemet teljesen leírta: @Szbzsolt: Mást én se tudtam volna hozzátenni.

Azért ne hasonlítsuk a Digic-et és a Puppetworks-öt a Gyárhoz és Fox-hoz. Az utóbbiak sem rosszak, de az előbbiek azért világszínvonalat képviselnek.

Mária 2011.10.19. 12:34:41

Pirosbugyis korbácsoskurva nem lesz benne?

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.10.19. 12:37:21

@Bajnok: Sajnos nem egy videóanyagot csináltam már (hála istennek semmi politikához köthetőt), nos ez a bérezés sajnos akkoris vérlázítóan sok. A videó hossza egyetlen perc, persze nagyon jól tudom micsoda tökölés megy az elkészítésén, ez ilyen szín legyen, nem mégse tetszik, másik szín stb, de mivel tényleges tapasztalatom van róla, így bizony ez sok.

"Most számold azt hozzá, hogy ezeken nem 5 általánossal rendlkező emberek dolgoznak, hanem szakmailag már képzettek, van rájuk másik kereslet is, így nem fognak 500 Ft-os órabérért ezen melózni, akkor inkább keresnek másik munkát."

Ez pedig hatalmas tévedés. Sajnos az ilyen anyagok (sőt jóval hosszabb anyagok elkészítésének bérezéséről is) bérezéséről is saját pénztárcámat érintő tapasztalataim vannak. Ez biza sajnos magas összeg, a készre vágott anyag hosszát és a videó minőségét tekintve.

@csizsikpizsik: gyorsnaszád. Bocs, hogy káromkodok, de ki az a fssz akinek ezeket a hasonlatokat OVI mondja, mert ugye a politikus a híveinek beszél. Ki az a farok kishazánkban aki elhiszi, hogy a magyar gazdaság az európaival mérhető? Persze számokkal bűvészkedni (gyk: hazudni) lehet, ebben Orbán világbajnok, de ez ez a hasonlat kurvaszánalmas. A magyar gyorsnaszád, kíváncsi vagyok mikor érkezik érte az újabb IMF-es vontatóhajó....

Analfa Béla 2011.10.19. 12:37:59

Üdv mindenkinek a gyorsnaszád fedélzetén!

@ili810: " Pl: 17 évre felvett 6.6mFt egyenlő részletfizetés után ami 54e a végére 11.016.000Ft. Milyen 6.5% kamat% mennyi különböző költségek?"

Ezzel még jól is jártál. A 6,5% kamat azt jelenti, hogy egy évre annyiért adják neked kölcsön a pénzt. Ha egy év alatt visszafizeted, akkor 6.6mFt + 429000Ft. (ez a 6,5%kamat) = 7.029mFt-ot kell visszafizetni.
Ha 17 évre veszed fel, akkor 17*429000 + 6.6mFt, tehát összesen 13.893mFt-ot kell visszafizetned. Mivel a futamidő közben történik tőketörlesztés, így csak 11.016mFt.ot fizetsz.

Egyébként bármi olyanról lemondok, amiről a képviselők. Addig viszont maradnak a számomra felesleges dolgok, mint pl. az adó.

kavinton 2011.10.19. 12:38:35

A cikk végén van egy 3.3 pont és annak részletei. Az elég durva.
Több rész inkább a pénzügyi szektor reklámfilmje mint oktatójellegű valami lesz.
pl: Bankszámla-nyitás előnyei, tipikus bankszámla szolgáltatások: nem tudom köztudott-e, hogy mi az 2 előny... Az egyik, hogy ha van bankszámlád, akkor nem kell készpénz, de ez itt most a szó szerinti nem kell készpénz esete, mert ha bankszámlád van, akkor fizikailag nincs pénzed csak a bank nyilvántartási adatai. Lényegében ez is hitelnek tekinthető, mert a bank meghitelezi neked a nyilvántartása alapján a készpénzt, amiért még fizetned is kell.
A másik előnye, hogy könnyebben nyomon követhető a pénz mozgása.
Igazából ezek az előnyök nem a bankszámla tulajdonosainak előny, hanem a pénzintézetnek és az államnak. Vagyis ha erről a témáról beszélnek, de ezeket nem említik meg, akkor az egy reklám a pénzintézetnek, ráadásul ingyér.
A többi sor is ilyen. Ezek nem oktató videók, hanem reklámok, amit a pénzintézetek támogatnak, na persze nem pénzzel, csak kézfogással.

Ironfist 2011.10.19. 12:40:05

@Jurganov:
Bocs, legközelebb az IC mellett futok, az még drágább :D

Palmer Eldritch 2011.10.19. 12:47:15

Most olvasom és csapkodom az asztalt.
A kedves vezető azt monnnya, hogy
Közölte ugyanakkor, tudatában van annak, hogy bizonytalan a biztosítási szakma, nehéz követnie, hogy milyen irányba halad a magyar gazdaságpolitika hajója, amely "nem egy európai uniós nagy, lomha tengerjáró, hanem egy gyorsnaszád".

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2011.10.19. 12:48:33

@grufftipunk: Előre bocsájtom, nem nem vágtam még soha. Nem is értek hozzá, és nem is teszek úgy, mintha értenék hozzá.

Az meg ne zavarjon meg, hogy 480p, mert csak a youtube-on. Adják ezt tv csatornák is. Oda meg nem 480p-ben adnak le. de ez csak a renderelésnél számít. A modellt, a skint, a bevilágítást és az animációt ugyanúgy meg kell csinálnim nem?

"Ha mondjuk 7 perces lenne, még akkor is kurva sokba került volna. DE ez egy egyperces videó, öcsém!" Egy darab egyperces videó került 1.850.000-be.

"Studió bérlése? Mi a töknek? Ehhez a videóhoz?" Hangot szerinted hol vették fel? :)

"Nem értesz te ehhez, akkor ne védd a mundér becsületét, hozzáértő megmondja egyből, hogy itt megint csak lehúzás történt. A piacon ennél sokkal olcsóbb árak vannak."
Nem védem a mundér becsületét. Szakmailag az anyag ... nem kifejezetten instant klasszikus aspiráns.
Útómunkára lehet, hogy vannak ennél olcsóbb árak. Meg is lehetett volna találni, de ne felejtsük el, hogy itt nem csak utómunka van beárazva, hanem az a folyamat is, amivel eljutottak oda, hogy legyen mit megcsinálni.

Amire viszont volt rálátásom, az a reklámipar. Egy 30 másodperces reklám, 3D-zés nélkül 10-15m Ft-os szinten mozog. Ehhez hasonlítsd az egy db 1 perces árát. Reális.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.10.19. 12:49:47

@Valahol Máshol: Vontatóhajó? Hááát, lassan már a roncsokat kell a tenger fenekén keresgélni minket...

Ironfist 2011.10.19. 12:52:49

@csizsikpizsik:
1.-Ha az EU megdöglik, és eltemetik, akkor ott lent is jobban fog élni, mint mi idefent.
2.-A hanyatló nyugat a szakadék szélén táncol? Bele ne essen, mert minket is agyonnyom!
3.-Tavaly még a szakadék szélén álltunk, de büszkén jelenthetem, hogy azóta tettünk egy nagy lépést melőre.

Valamiért az rémlik, hogy ez mind Hofi mondás. De az első az biztosan.

Klitoriszkeresö 2011.10.19. 12:53:14

A nyugdíjjakat felezni kell, a segélyeket tizedelni, a börtönt kényszermunkára változtatni. Ennyi.

kavinton 2011.10.19. 12:54:57

Most komolyan azon megy a vita, hogy sokba kerül-e ez az pénzintézeti ingyenreklám az adófizetőknek? Azt csak mellékesen jegyezném meg, hogy szerintem ezt az ingyenreklámot (a dokumentumok alapján) nem a PSZÁF, hanem a pénzintézetek rendelték meg a PSZÁFtól...
Az senkit nem érdekel, hogy pontosan miről is akarnak "oktatni" bennünket?
Ez azért durva. Egyből a pénz, mennyi, hú, sok, kevés, jóáras, stb. stb.
Tényleg senkit nem érdekel a pénzügyi rendszer működése, vagy legalább az, hogy mennyi a valóságalapja ezeknek a reklámoknak?

Tapogatott Kukorica 2011.10.19. 12:55:16

Valószínűleg csak a hozzánemértés miatt született olyan videó, hogy (akár csak szimbolikusan is, de) egy inget, azaz egy fogyasztási cikket vesz le a mérlegről Miss 23 Pixel. Mert ugye a kormány gazdasági stratégiája a kereslet és kínálat felprögetése, a fogyasztás növelése, az ezekből fakadó extra adó hajtotta volna a Pannon Pingvint, valamint a kiadások lefaragása.

Most már animálva is elismerték, hogy mégsem ez a megoldás, hiszen akkor rá kellett volna tenni még egy inget a serpenyőre, viszont a pénztárcából a másik oldalon két százast ki kellett volna venni. Így lenne logikus. Mert amíg a kiadások nem csökkennek, addig csökkenő fogyasztás mellett kvázi növekedni fognak azok, százalékban kifejezve. Azaz fehérvárra menő hadiútra tévedtek Orbánék, nem a Szent Grált találták meg.

külföldi bankszámla · http://www.kulfoldibankszamla.info/ 2011.10.19. 12:55:35

Az ilyen felvilágosítófilmek hatékonysága egyértelműen nulla. Ennyi erővel Arany János egypercesek is mehetnének az oktatási tárca megbízásából, azt várva, hogy holnaptól mindenki szépen beszéljen/bikát nyomjon le a szarvánál fogva.

DE!!! A lényeg nem ezen van, hanem hogy a kutya sem fogja látni. Gondolom a PSZÁF twit és fácse oldalát naponta milliók nézik meg, de az is lehet, hogy egyetlen egy darab látogatójuk sincsen. Az viszont biztos, hogy ha a köztévében leadják és a költségeket elosztjuk a nézők számával, akkor brutális lesz a bukta.
Arról nem is szólva, hogy mennyibe kerülne egy ilyen, ha főcím+1 db. értelmesen beszélő csaj felmondja egy padon ülve, egy kamera felveszi, egy vágó összerakja a főcímmel együtt. Az első rész mondjuk kijönne 5-600.000 ból, de akkor nagyon profi a főcím, a többi rész, meg darabonként meg 100-150.000 forintból. Oké, mindegyiken húzzon a producer/haversrác még 100 rugót.
És akkor még a tartalomról nem is volt szó. Megvannak a bejáratott módszerek a lakosság pénzügyi ismereteinek értelmezhető szintre emelésére. Ha azt vesszük, hogy indiai szellemi szinten állunk (optimista hozzáállás ), akkor bizony be kell látnunk, hogy még ott is többet tesznek azért, hogy a lakosság megismerje a pénzügyi lehetőségeket, illetve használják is azokat (Aadhar-szám).

Kivlov 2011.10.19. 12:56:15

Miért nem marad hó végére lé?
balkáni bérek, nyugati árak. köszönöm, nincs több kérdésem...

FSM-hívő 2011.10.19. 12:56:31

@Ironfist: "Néha az az érzésem, hogy ezek tényleg nem tudják, hogy él a nép."

Túlzottan optimista vagy. Szerintem nem tudják, ÉS nem is érdekli őket, hogyan él a nép. :)

Kivlov 2011.10.19. 12:57:02

@Klitoriszkeresö:
Valami ilyesmi kéne. plusz a közszféra létszámát is vagy 20%-kal megnyírni...

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.10.19. 12:58:09

És ezt a PSZÁF készíti. Szerinte ha a végén egyensúlyban van a kiadás és a bevétel abból megtakarítás származhat.
Voltaképp miért is csodálkozunk, hogy államháztartási hiány van, ha az államháztartás ellenőre ilyen feneketlenül sötét?

CyberPunK 2011.10.19. 12:58:42

@Klitoriszkeresö: Nem lenne egyszerűbb minden nyugdíjast, segélyest és rabot agyonlőni? Bocs, a golyó drága. Akasztani?

Ironfist 2011.10.19. 12:59:25

@kavinton:
És neked tényleg nem tűnik fel, hogy azon is megy a siránkozás, hogy NEM! TUDUNK! TÖBBET! SPÓROLNI! MERT! NINCS! MIBŐL! BAZMEG! Hm? :)

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2011.10.19. 13:00:09

@Valahol Máshol: Amiben különbözik a gondolkodásunk, hogy Te a produkció oldaláról nézed, és azt találod baromi soknak. Ezt az oldalát csak látásból ismerem, így igazat adok neked. Én a reklámkészítés oldaláról, hiszen azon a téren voltak tapasztalataim, és az 500 Ft-os órabér is erre vonatkozott. Nem is a konkrét zsebbe kapott fizetésről beszélek, hanem a rezsiórabérről, amiből fizetés, fix költségek, adók, és a profit áll össze.

Tudod, hogy mennyi tökölés megy a produkció alatt, akkor azt szorozd meg még hárommal, ami az előkészítés alatt van. Mire eljutottak oda, hogy robotcsajszi beszél 3D-ben lemodellezve, kidobtak egy csomó ötletet.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.10.19. 13:01:36

@Ironfist: Hofi ebben az országban sajnos mindig aktuális lesz...pedig hogy reménykedtem, egyszer majd nem érti senki miről beszélt, mit gúnyolt ki...

páva vagyok hagyjatok repülni 2011.10.19. 13:02:56

nem kell külön közgazdaság óra. elég lenne a matekot átszabni. és lenne értelme a kamatos kamat számításnak, stb. történelem egy része lehetne állampolgári ismeret, hogy nagyjából jogtudatos polgárokat neveljenek. nekem tündéri tanárjaim voltak, akik meg tudták volna csinálni, de van gyerekkori barátnőm, aki szegény pl. nem az eszéről volt híres, és tanár lett. nem is értettem, hogy csinálta végig, amikor egy szöveges feladatot sem értett soha. na ott lenne vak vezet világtalant, szóval tudom, hogy nem teljesen reális az elképzelésem.

Kivlov 2011.10.19. 13:02:59

@CyberPunK:
Jogos. a kötél újra felhasználható, gondoljunk a környezetre is.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.10.19. 13:03:35

@Klitoriszkeresö: + 20 évről minden parlament összes tagját kötél végére.

Tapogatott Kukorica 2011.10.19. 13:05:01

@Kivlov: "Valami ilyesmi kéne. plusz a közszféra létszámát is vagy 20%-kal megnyírni..."

Valami ilyesmi kéne. plusz a közszféra létszámát is vagy 20%-RA megnyírni...

CyberPunK 2011.10.19. 13:05:40

@Kivlov: Azért hozzátenném, hogy irónia volt részemről...

Big-B 2011.10.19. 13:06:52

A kisfilmben hó végén maradt 300 Forint. Na, nekem még annyi se.

nigel 2011.10.19. 13:12:47

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Sok olyan ruházati márka van a magyar piacon, amiről nem is gondolnád, hogy itthon készült.( pl. Sandstone) De az ing helyébe be lehetne helyettesíteni bármit, ami nem feltétlenül szükséges a vegetáláshoz. Pl. hosszú hétvégi vidék kiruccanások, vagy bor, vagy esti kispályás foci, vagy bármi. Nyilvánvaló, hogy ezen kiadások csökkentése nem fog pozitívan hatni a gazdasági növekedésre.

Jurganov 2011.10.19. 13:12:52

@Ironfist: annak legalább lesz sportértéke is :)
@kavinton: lehet, hogy nem csak kézfogással, hanem pl egy újabb kockával lázárnak. hiszen "kinek mennyije van, annyit is ér". a másik kérdésedre pedig: nem, senkit nem érdekel, hogy mi módon működik a pénzrendszer, hogy lehúzzák-e őket és, hogy a gyerekeiket ezzel rabszolgamunkára és/vagy éhhalálra ítélik. az eddigi két válasz amit eddig hallottam:" úccse lesz jobb" és a "jó ez így, nem érdekel". ezt is csak a kicsit is értelmesektől, de az emberek nagy része olyan mint a malac. csak kaja legyen meg fekhely.

Ironfist 2011.10.19. 13:13:49

@marketingmunkás:
" de van gyerekkori barátnőm, aki szegény pl. nem az eszéről volt híres, és tanár lett. nem is értettem, hogy csinálta végig,"

Miután én is az leszek, ha egyszer sikerül elvégeznem, pontosan tudom, hogy hogy csinálta. Elárulok egy titkot. Tanár és tanítóképző iskolákban nem egészen olyan a helyzet, mint egy mérnöki karon.
1.- A hallgatók 95%a nem akar tanítani. Soha. Csak azért van ott, mert máshová nem vették fel, vagy mert addig se kell dolgozni, és anyu-apu meg eltartja.
2.- Büszkék arra, hogy folyamatosan buknak matekból, holott az a gimnáziumi matek kb. Aki pedig háromszor megbukott, tőlünk legalábbis átment mindig az andragógiára, aminél nagyobb büfészak nincs a világon. A mai napig nem tudom, miért jó, hogy külön szak van arra, hogy művelődésszervező (andragógus).
3.- A hallgatók kb 50%a olyan ostoba, hogy érettségit sem adtam volna nekik, de a többségük mégis lediplomázik.
4.- Hogy miért tudnak lediplomázni? Elmondom. Protekció, vagy megvesztegetés, vagy jól szopnak. Az, aki akar is tanítani, lelkes, és szereti a gyerekeket, satöbbi, az mondjuk 100 végzősből egy. Max kettő.

Na kérem, ilyen emberek vannak többségben az iskolában, akik a gyerekeiteket tanítják. És az, aki tényleg szereti amit csinál, az nem teheti, mert falba ütközik az ilyen gyökér kollégák részéről, falba ütközik a felháborodott szülők részéről, és falba ütközik a kis bűnözőpalánta gyerekek részéről. És hopgy visszakanyarodjak az eredeti témára, ez az ember éljen meg havi százezer forint bruttóból! Ha meg azt akarja, hogy ne menjen tönkre, akkor spóroljon, nem?

Ringlósztár 2011.10.19. 13:13:51

@Secnir:
De CIG-Ire lehet költeni?

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 13:14:44

@CyberPunK: Nem, sokkal egyszerűbb 13. havi nyugdíjat osztani. Meg nyugdíjat emelni infláció fölött. Meg segélyt osztani, mert emberünk olyan ostoba, hogy képtelen volt a 3 általánost elvégezni, majd ezután a kedves nejével a világra szartak 8 pulyát. Meg biztos a börtönökben is alapfelszereltségnek kell lennie a tv-nek, konditeremnek, stb.

B-rocker (törölt) 2011.10.19. 13:15:46

Ezzel a filmel pénügyileg leginkább az járt jól aki megrendelte. Ha nem olyan tökhülye ő is, mint akinek szánta.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 13:16:37

@nigel: Ezzel csak az a baj, hogy az nem élet, hogy ledolgozod a 8-12 órádat, befizeted a számlákat, és utána reménykedsz, hogy hó végén nem fogsz éhenhalni.

Mr Neanderthal 2011.10.19. 13:17:29

remek kisfilm: inged-gatyad ramegy a megelhetesre...:))

FSM-hívő 2011.10.19. 13:20:43

Csupán 18 iskola fűtésére nincs pénz. Csupán Pest megyében. Csekélység.

Ironfist 2011.10.19. 13:21:42

@FSM-hívő:

Ja, itt a megoldás. Emberek! Spóroljatok a fűtésen! Jön a tél, az egy dolog, de majd bundában alszunk!

dr. Aullah 2011.10.19. 13:22:06

@ihatethisindapassthingy:

"Mindegy, a lakosságot pénzügyileg képezni KELL."
Én egyelőre beérném azzal, hogy a vezetőket, a politikusokat képeznék ki pénzügyileg, mert már sokszor megmutatták, hogy kurvára nem értenek hozzá.

Kivlov 2011.10.19. 13:22:44

@FSM-hívő:
nincs pénz? nincs a f*szt! a segélyt bezzeg biztos kifizették azok a települések is...

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.10.19. 13:23:00

@Bajnok: Ebben igazad van, mármint a másik oldal szemszögéből, viszont én személy szerint a válság óta azt vettem észre, hogy egyre több olyan megrendelés van (nagyon helyesen!), ahol a produktumot előállító cég már kiköti, hogy az alapkoncepció (vagy méginkább a nyers verzió) elkészítése után, a végleges termék megalkotásáig, hány nagyobb olyan változtatást eszközölhet a megrendelő. A nagyobb változtatások tételesen fel is vannak sorolva, mármint, hogy mi számít annak. Ez a bizonyos szám benne van az árban, ha azon felül változtat, nos akkor az már feláras, hisz annyit változtat, hogy már szionte egy új produktum készül.

Picit az az érzésem ebből amit látok, hogy ez egy előnytelen szerződés lett, mert vagy volt egy nyers verzió amin végül annyit változtatott a megrendelő (a magyar állam), hogy az szép nagy összeggé duzzadt, vagy bután és koncepciótlanul kötöttek szerződést, így a munkát elvégző cég szép nagy összeget számíthatott fel a sok tökölésért, ötletelésért.

Piaci örnyezetben magasról tennék rá, a buta megrendelő saját kárán tanul, de így, hogy ez végülis a mi adónkból megy így sajnos kicsit zavar. A szokásos probléma, sok a vízfej odafent, akik szórhatják a pénzt, mert sohasem fogy el, mindig van hol megszorítani az embereken. Valóban, talán elhamarakodottan havercégeztem ezt mea culpa belátom, viszont van annyi tapasztalat mögöttem, hogy kiszúrom a kidomborodó előnytelenséget. Piaci környezetben okés a cucc, de az államtól nem ezt várnám el. A két céget nem kárhoztatom, a szerződéshez két fél kell, és most az volt a buta amelyiknél a pénzzel teli zsák volt.

B-rocker (törölt) 2011.10.19. 13:26:16

Emberek nincs más megoldás, le kell mondani pár dologról, hogy a gazdagok még gazdagabbak lehessenek.

dr. Aullah 2011.10.19. 13:27:07

@PonDrow: Pardon akkor. Mindenesetre nagyon szomorú.

Kivlov 2011.10.19. 13:28:24

@Aullah:
Attól függetlenül a lakosságot is kéne, hogy ne azt akarják, hogy legyenek alacsony adók és emellett magas állami transzferek...

Figyel Castro 2011.10.19. 13:30:17

A kormánynak nem készít egy ilyet a PSZÁF? Például: a sikasztásra költött pénzeket megspórolva is lehet az államadósságot csökkenteni, és akkor lopni sem kell (vö. magánnyugdíjjak államosítása).

FSM-hívő 2011.10.19. 13:31:12

@nigel: "De az ing helyébe be lehetne helyettesíteni bármit, ami nem feltétlenül szükséges a vegetáláshoz. "

Lakhatás, fűtés, víz, étel, (később majd a levegő, figyeld meg :D)? Ezek mind fölösleges luxuscikkek ám! Százával-ezrével tudna mutatni a Viki olyan embereket, akiknek erre nincs szükségük. Igaz, akiket mutatna, azok már rég a temetőben porladnak.
Van egy egyedülálló un-ortodox gazdasági ötletem Vikinek, a bandzsa Gyurinak, meg a többi léhűtőnek: nem kell alakoskodni, meg finomkodni, basszatok oda rendesen, emeljétek fel az SZJA-t 101%-ra, aztán nincs több probléma. Aki tisztességesen dolgozik, beledöglik 1 éven belül, aki meg nem döglik bele (= tudja fizetni) az biztos nem tisztességes, börtönbe vele!

vasgyuszi 2011.10.19. 13:33:39

@PonDrow: köszi, hogy helyretetted ezt az olvasni nem tudó, tájékozatlan barmot!

CyberPunK 2011.10.19. 13:34:14

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: De az se működik, hogy éhendöglenek vagy megfagynak a nyugdíjasok, akik azért ledolgoztak 30-40-X évet.

sárkányfő 2011.10.19. 13:35:13

Mindig csak a negativizmus...
hogy ti nem tudtok örülni semminek...

világcsúcs ÁFA?
világcsúcs adóék?
csökkenő fizetések?
recesszió, infláció, fűtetlen iskolák?

hát miért nem örültök a jó híreknek néha?!? itt van-e pl. ez is:
Orbán: "a magyar gazdaságpolitika hajója nem egy európai uniós nagy, lomha tengerjáró, hanem egy gyorsnaszád"."

index.hu/gazdasag/magyar/2011/10/19/orban_a_magyar_gazdasag_egy_gyorsnaszad/

Gyorsnaszád, hallod? Nem egy lassú lepra uniós tengerjáró, hanem gyors és fürge. Az unió irigyel is minket érte nagyon, aki mást mond rosszul fordít és hazudik és ballib.

Nem kéne szembemenni az emberek akaratával! Erre adtak felhatalmazás! Jó híreket a magyar népnek!

FSM-hívő 2011.10.19. 13:35:44

@Kivlov: a Pest megyei önkormányzatnak nincs pénze. A Pest megyei önkormányzat 2006 óta sötét-narancssárga.
A vég elkezdődött. Nem mernek kiállni a szavazók elé (okt. 23.), és most már a saját haverjaikat is szarban hagyják.

kavinton 2011.10.19. 13:36:44

@Ironfist: Eh. Most egy kicsit szakadjunk el attól, hogy szar a fizetés (nem csak a tiéd, az enyém momentán az átlag fizetés felét sem éri el, de képes vagyok ezt a fájó momentumot félretenni, ha azt szeretném megérteni miért is ennyi). A pénzügyi rendszer nem a fizetésekről szól, hanem a pénz keletkezéséről és annak kvázi áramlásáról, ebbe a fizetések szinte semmit nem nyomnak a latba. Magát a pénzt mint szimbólumot kellene megérteni.

Terézágyú 2011.10.19. 13:37:42

@Ironfist:
"1.- A hallgatók 95%a nem akar tanítani. Soha. Csak azért van ott, mert máshová nem vették fel, vagy mert addig se kell dolgozni, és anyu-apu meg eltartja.
...
Na kérem, ilyen emberek vannak többségben az iskolában, akik a gyerekeiteket tanítják. "

Ez nem ellentmondás??? :) Ha nem akarnak tanítani, akkor hogy kerülnek mégiscsak az iskolákba?

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2011.10.19. 13:41:09

@Valahol Máshol: Annyira elvakított a "piaci ár" gondolatom, hogy a lényeget sajnos elvesztettem, amit az utolsó bekezdésedben van: Állam bácsi volt a megrendelő, azaz a mi zsebünkből ment a pénz.

kavinton 2011.10.19. 13:41:51

@Jurganov: Ezt így nem akartam leírni, mert engem is Kertészhez hasonlítottak volna.
Bár én inkább azt mondom, hogy az ember egy csicska faj, aminek a tagjai vagyunk mi Magyarok...
Ha erre ráhúzzák rá azt amit Kertészre :)

the_line 2011.10.19. 13:42:54

A PSZÁF gyakorlatilag nem az állam közös pénzét költi, hanem saját bevételeiből működik (pl engedélyezések). A bankok tartják el. Így sikerült biztosítani, hogy független legyen az államtól (így persze a bankoktól függ). Ez a reklámpénz meg jelentéktelen összeg ahhoz képest, hogy mennyi megy el ott bérre és egyéb juttatásokra, amely messze nem a közszféra szintje, sőt szerintem sok nagy cég megirigyelhetné (illetve a dolgozóik)...

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 13:44:06

@CyberPunK: Ha annyit kapnának amennyit a közösbe tettek már rég éhenhaltak volna. Ugyanis a mi befizetéseinkből tartjuk el őket. Hogy te meg én honnan fogunk nyugdíjat kapni, hacsak kurva sürgősen el nem kezdünk pénzt spórolni egy olyan külföldi bankszámlán amihez a kormány mocskos mancsa nem ér el, nem tudom.

Terézágyú 2011.10.19. 13:46:06

@the_line:
"A PSZÁF gyakorlatilag nem az állam közös pénzét költi, hanem saját bevételeiből működik (pl engedélyezések). A bankok tartják el."

De a bankok meg a mi pénzünkből gazdálkodnak, illetve ha nőnek a költségeik, akkor azt áthárítják a kliensekre ugyebár...

lyken 2011.10.19. 13:46:10

Az összeg abszolút rendben van. Más kérdés, hogy ennek így semmi értelme. Az oktatásba kéne beleépíteni. 12-szer egy percben nem fogja megtanulni senki a közgazdasági alapösszefüggéseket, meg hogy a mindennapi életében mit hogyan alkalmazzon.

the_line 2011.10.19. 13:51:52

@Terézágyú: persze, nem azért mondtam, csak hogy ennek a gyakorlatban nincs köze a pest megyei iskolák fűtéséhez, stb. Ez nem az a pénz, hanem az, amit egy ott dolgozó norvégiai tanulmányútra kapott volna pl...

Ironfist 2011.10.19. 13:52:07

@Terézágyú:

Nem, sajnos nem ellentmondás. Ugyanis miután tanári/tanítói diplomája van, semmi más végzettsége, vagy tanít, vagy élete végéig azt kérdezgeti, hogy nagykrumplival lesz-e.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 13:56:11

@CyberPunK: Nem izgulok túlzottan jelenleg, de azért remélem hogy nem dobom fel a talpam még a nyugdíjkorhatár előtt :D

Terézágyú 2011.10.19. 13:56:34

@Ironfist:
"Nem, sajnos nem ellentmondás. Ugyanis miután tanári/tanítói diplomája van, semmi más végzettsége, vagy tanít, vagy élete végéig azt kérdezgeti, hogy nagykrumplival lesz-e. "

Értem, szóval ezek mind kénytelenségből tanárok... Hogy az összes tévés műsorvezetőnek is tanárképzős diplomája van, az lényegtelen dolog. Meg általában a könyvtárosoknak is mind van ilyenjük, de sebaj.

Szóval 95%-uk ilyen... Undorító! Ezért tart itt ez az ország!

the_line 2011.10.19. 14:01:26

@sárkányfő: sokan kiugranának már abból a gyorsnaszádból, hogy felvegye az a lomha tengeralattjáró. Remélem, mikor elsüllyedünk, még ott cirkál majd alattunk :) De lehet, hogy pesszimisták vagyunk és csak zavar a menetszél :)

Ironfist 2011.10.19. 14:03:16

@Terézágyú:
Ja, mind a 100 műsorvezetőnek ilyenje van? Azta. Az nem baj, hogy évente több, mint ezer tanárt, és tanítót képeznek? Ők mit csináljanak? menjenek mind műsorvezetőnek?
Az meg a másik, hogy képzeld, a könyvtárosoknak nem tanári végzettségük van, hanem - láss csodát! - könyvtárosi. Van ugyanis külön könyvtáros szak. És könyvtárosnak nem vesznek fel, ha nincs ilyen végzettséged.

Gabe Walker 2011.10.19. 14:17:57

@orgv.zs: Te most tényleg itt reklámozod ezt a fost? Haverom megvette és azt mondta, hogy ekkora trágyáért rég adott ki ennyi zsét. Szóval köszi a tippet!

ili810 2011.10.19. 14:18:37

@Kivlov: Írd meg már egyszer miért utálod a nyugdíjasokat! A segélyezettek egy részéről van elképzelésem, de a maradék ténylegesen munkát keresőkkel mi legyen?

Kivlov 2011.10.19. 14:26:47

@ili810:
Nem utálom őket. Tévedés. Azt utálom, hogy az ő s*ggüket nyalja 20 éve minden kormány, az meg egyiket sem zavarja, hogy aki többet között őket is eltartja éhenhal az irreális adók miatt!
Osztogassunk nekik, nem bánom, ha van miből. De nincs!!!
Ingyenes utazgatás? Minek? Miből? Elfeleteni azonnal: 50%-ot csengessen midenki vagy maradjon otthon. Arról nem beszélve hogy X100ezer korhatár alatti nyugi van. vasz? Legyen korhatár alatti, de max minimálnyugdíjjal. Ha meg mellette dolgozik a nyugdíjat azonnal elvenni.
2M versenyszférai munkavállaló nem tudja eltartani (saját maga mellett) a másik 8 milliót. Ezt kéne végre megérteni.
A maradék munkát keresőkkel? Semmi. X ideig járjon a támogatás, aztán oldja meg ahogy akarja, a szeretetszolgálatot Karitásznak hívják, nem Magyar Államnak...

Mr Garrison 2011.10.19. 14:33:00

A PSZAF elmehet a jó édes anyukájába...

Uva 2011.10.19. 14:35:06

lol, ez azért nem szarral gurít
ez a magyar realitás: ha nem veszel ruhát, _akár_ megtakarításra is maradhat

lyken 2011.10.19. 14:37:45

@Terézágyú: Nem erről van szó. Mikor jópár évvel ezelőtt érettségiztem, senki nem akart dolgozni menni, mindenki tovább akart tanulni. Természetesen nálunk is volt 3-4 agyilag zokni, meg a párhuzamos osztályokban is. Aki nagyon hülye volt bármihez, az ment rendőrnek vagy tanárképzőbe(esetleg tanítóképzőbe). Mikor pár éve az öcsém érettségizett, még ugyanez volt a helyzet, de akkor már nem rendőrnek senki, kikopott. Tavasszal egy ismerős gyereke aki épp érettségizett, mesélte, hogy még mindig a tanárképző a joly-joker. Alacsony bejutási küszöb, gyenge követelmények, ésatöbbi. Egyszóval kellemes melegedőnek van használva. Hiába van sokaknak minőségi diplomája, ha közben sokan diplomaszerző szaknak használják, hogy meglegyen a papír.

drover(fanyul társa) 2011.10.19. 14:38:13

Asszem értem.
Szász "Fejbevert" Karcsiék a következő alapvetőebn élvezeti és luxuscikkektől szeretne megóvni bennünket felesleges és nagyzási hóbortból adódó hedonizmusunkat figyelembe véve:
Étel
Ital
Otthon
Család.
A jó q..a a.....t te tökfejű kopasz rosseb.
Meg a kenyéradó Kedves Vezetődét is..

Globetrotter2014 2011.10.19. 14:40:12

Több mint semmi és több mitn amivel korábban próbálkoztak. De javaslon ne üljenek a babérjukon, mert ezen még lehetne dolgozni. Esetleg a teljesen elszált hioffman rózsának továbbadni anyagot hogy valami hasznosat is tanítsanak, ha már ennyire fééltik a tudásunkat a barbár nyugattól...

jozicsenko 2011.10.19. 14:40:27

Közbeszerzés, ennyit értek:

index.hu/belfold/2011/10/19/benzinlopas_miatt_tomeges_kirugas_az_allami_soforok_kozott/
A 37-ből 33 sofőr a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság alkalmazásában állt

Rocky 2011.10.19. 14:45:43

Simor fizetésének feléből? negyedéből? csinálnak egy-egy filmet, amivel családok tízezreit "világosíthatják" fel, terelhetik egy tudatosabb élet felé!

MI EZZEL A BAJ???

Miért kell mindenért rinyálni?
Ha lettek volna ilyen filmecskék, akár 5 milliós áron, akkor is milliárdokat spórolhatott volna az állam, mivel nem kellene annyi felelőtlen embert megsegítenie, kirántania a bajból!

Teljesen mindegy nektek minden, ami nem szoci, amiért TI nem kaptok pénzt, az csak rossz lehet!
Szánalmas banda!

l0lcopter 2011.10.19. 14:50:35

aztaqrva, hát a jó qrva annyukat ezeknekmár :D
megtakarítás? bolond állatok, elhajtanám az összeset a kőfejtőbe.
Xarér kell a bicskát nyitogatni a zsebünkben.. rohadékok.

l0lcopter 2011.10.19. 14:51:14

ésakkor még finom voltam..

tuono 2011.10.19. 14:52:19

Alap pénzügyi műveltségről szóló sorozat és a megtakarításait meg széfbe rakja. Külön gratulálok a készítőnek! Anyám borogass...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.10.19. 14:55:23

Látszik, hogy a kormány-macának nincs gyereke.

A gyerek kinövi a gatyáját és kész.
Vagy veszel neki másikat, vagy pucéron tartod otthon.
Az ő cuccait nem lehet megspórolni.

Ja, hogy már a gyerek is meg van spórolva ebből a példából ?

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 14:56:15

@tuono: Miért, hol tárolja? Magánynyugdíjpénztári számlán, belföldi bankszámlán? Pont jól bemutatta a pszáf hogy hol kell tárolni ha nem akarod, hogy a pénzed felett az állam gazdálkodjon egy idő után, mert csökkenteni kell az államadósságot, a gonosz bankok meg úgyis csak elherdálták a megtakarításaid.

ili810 2011.10.19. 15:09:53

@Kivlov: "Őket eltartja éhen hal" No ebben kellene keresni a problémát nem 70e nyugdíjban.Többek között hogy van az, alig pár száz kilóméterre nyugatra egy buszsoför megkeres 500-700e forintnak megfelelő összeget, itthon alig keres többet 100-150e-nél.Mikor az üzemanyag ár legyen ugyan annyi, a menetjegy ára is annyi. Még lehetne példákat sorakoztatni.Lenne elég pénz, ha nem lopták volna szét az országot és a versenyképes cégek nem politikai háttércégek lennének.
Már írtam, hogy Mo. a 100 legnagyobb cég is csupán 250e embert foglalkoztat. A profit kimegy nem pedig visszaforog a gazdaságba.
A TESCO is csupán országos szinten 25e embert foglalkoztat.
Abban igazad van hogy nagy az ország vízfeje. A baj csupán csak az ,ezek többségét is csak pénzbehajtásra használják.
Nincs ipar, mezőgazdaság, feldolgozó ág, könnyűipar. Az építőipar a béka segge alatt.
Követed az elmult 1 1/2 hónap alatt mennyi munkahely szünik meg? Pl: most zárt be a cement gyár is.
Engem is kúrvára irritál a közalkalmazotti és a köztisztviselői külön juttatás. 13.havi bér Mire fel?
Ha egy város 120e fős akkor nem tud kiszolgálni 200e.
Mai napig gyógyszertámogatástól ,szemüveg vásárlásig, iskolatámogatásig, minden lófasz jár nekik. A kisvállalkozókra annyi adóterhet raknak, hogy éjt nappalá téve dolgozik mert megélhetési gondja van.De aljas móndvacsinált ürügyekkel büntetik lehetetlenítik el őket. Ezek is elfognak fogyni. 2007-től évről évre több 10e nagyságrenben szünnek meg vállalkozások. Ezek családokat jelentenek. Mellette még 1-2 alkalmazottat és azok családja kerülnek lehetetlen helyzetbe.Ez okozza azt hogy szerencsés helyzetben vagy ,hogy van munkád. Innentől kezdve kit sarcoljanak ezek a vérszívó piócák. Itt kellene keresned a bajok forrását .

sz4sz4 2011.10.19. 15:25:02

@Rocky:
"Teljesen mindegy nektek minden, ami nem szoci, amiért TI nem kaptok pénzt, az csak rossz lehet!"

haha, kemény vagy csoki, nézz csak rá ezekre a google találatokra:

tiny.cc/or9tf

(A filmekkel nekem sincs bajom amúgy.)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.10.19. 15:26:49

A pixelpicsának túl nagy a melle! Tiltakozom a kismellű nők nevében (akiket mondjuk nem szeretek, de most mind1...) :)

spinat 2011.10.19. 15:29:49

idén vagy tavaly olvastam egy felmérést, miszerint a magyarok nagy része nem készít családi költségvetést és nem tudja mennyi pontosan a havi bevétele és a kiadása, illetve mire kb mennyit költ el. Tehát azt sem tudja hol spórolhatna. régóta mondja mindeki, hogy az emberek pénzügyileg képzetlenek. a családi költségvetésröl egy percben mit kéne többet mondani. Az hogy hogyan készült el, meg mennyiért, az más kérdés.

VT Man 2011.10.19. 15:31:11

Szerintem
- az ötlet jó
- az ár se feltétlenül elszállt
Pl. 1 animátor/modellező, 1 szövegíró, 1 grafikus + projekt menedzser = 4 ember több heti munkája, de lehet, hogy több ember csinál egy ilyet.
- a tartalom... hát, ezt nehéz megítélni. Az első rész elég gyenge, bár abban igaza van, hogy én is már régóta akarok havi költségvetést csinálni, csak még nem sikerült.
Egy ismerősöm borítékokba teszi a pénzt hó elején, hogy mire mennyi.

Virág et. 2011.10.19. 15:32:00

@Rocky: Simor fizetése az Járai fizetésének az egynegyede. Csak a tisztánlátás végett. Akkor gondolom még nem volt baj, igaz, te elvhuszár?
A Modern Képmesék miatt meg ment a sírás tőletek annak idején, de most igen nagy a megbocsátás, igaz? Ha fidesz csinálja, akkor nincs is vele semmi baj. De a szemét Tóta W meg a modern képmesék, az volt ám a panama!

Nehéz titeket komolyan venni. Pontosítok: nem lehet titeket komolyan venni.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.10.19. 15:44:36

Új csúcson az államadósság!!!

Az MNYP vagyon egy részének (1345 milliárd Ft) júniusi bevonása óta eltelt 3 hónap alatt a kormány 2000 (két ezer) milliárd (!) forinttal növelte a központi költségvetés nettó adósságát. 3 millió ember 12 évnyi megtakarítása vált ezzel semmivé és ért az államadósság új csúcsra.

Féltünk rémisztő lesz a szeptember végi adat, sajnos igazunk lett. A múlt hónap végén a nettó államadósság elérte a 20625 milliárd forintot. Soha nem volt ennyi.
Sok olvasatban fogalmazhatjuk meg mindezt, bár nehezen találjuk a szavakat. Nézhetjük úgy, hogy államadósságunk ugyanannyi, mint az emberek megtakarításainak elvétele előtt. Nézhetjük úgy, hogy a GDP 10%-ának megfelelő méretű malacperselyt tört fel az állam és 3 hónap alatt elpazarolta az abban talált vagyont.

Mondhatjuk azt is, hogy láthatóan teljesen értelmetlen próbálkozás volt ezen az úton csökkenteni az államadósságot. És persze levonhatjuk a konklúziót is, hogy sokkal nagyobb pácban vagyunk ma, mint hat hónappal ezelőtt. Megtakarításaink már nincsenek, tartozásunk pedig ugyanannyi. Sajnos nem irreális újabb leminősítést és IMF hitelt vizionálni.

2011-ben a kormány elvett 2700 milliárd forintnyi nyugdíjvagyont és 360 milliárd forintnyi át nem utalt járulékot, mindeközben még 1500 milliárd forinttal növelte is az államadósságot.
Másfél évnyi kormányzás után most már semmiképpen nem lehet az előző kormányokra kenni a sarat. Lényegében csak a jelenlegi kormány és annak gazdaságpolitikája tehet arról, hogy három hónap alatt eltűnt a MANYUP vagyon. Ezt nem lehet sem az „elmúltnyolcévre”, sem az euroválságra kenni.

Ez a kormány megbukott, ünnepeljünk okt. 23-án!

Kivlov 2011.10.19. 15:47:12

@Szíjj ártó , te igaz szarházi vagy!:
Azt hiába ünnepled papa, 2006ban ünnepelted volna a nagy ElQró ámokfutásakor...

Napkutya 2011.10.19. 15:47:47

Nem a készítőktől sajnálom a pénzt, megdolgoztak érte. Ugyanakkor rohadtul remélem, hogy ezeknek a parasztvakításoknak az árait be tudjuk hajtani majd valamikor a politikusokon és az embereiken akik jóváhagyták.

Csak az egyszerűség kedvéért:

- Az étel ma drágább, mint Angliában.
- A fizetések, reálértéken kisebbek, mint körülöttünk bárhol.
- A szolgáltatások, fajlagosan drágábbak, mint Európa kétharmadánál.
- Az adókat és sarcokat nem részletezném.

..és akkor most csinálnak egy műsort arról, hogy hogyan oszd be azt, amit még nem sikerült elvenni tőled? Arról, hogy hogyan maradj életben azért, hogy tovább adózhass?

Ha bármelyik FIDESZ-droid cáfolni szeretné, kérem tételesen tegye.

Azt pedig, most ugorjuk, hogy a k.vakommunistákmegagyurcsány, mert a FIDESZ-banda húsz évig ugyanúgy ott volt a parlamentben, (igen, kormányon is!) -és ráadásul, az elmúlt másfél évben, minden fizetendő érték csak durván feljebb ment....

Kivlov 2011.10.19. 15:48:49

@ili810:
igaz. de a 70ezres nyugdíjra sincs pénz ilyen nyugdíjaslétszám, aktív dolgoói létszám mellett. vagy akkor mitől mínuszos a nyugdíjkassza???

Netuddki. 2011.10.19. 15:49:40

2milka per perc? Mijafrancnak ide 3D animáció? Annak sajna ez elég halovány, FPS szintű grafikával, 0 mimikával. Szerintem ugyanezt egy színész töredékéért elvállalta volna. Feléből ki lehetett volna hozni...

Netuddki. 2011.10.19. 15:52:25

@Napkutya: Ja, ja. Oszd be a fizetésedet hátha hó végén lesz megtakarításod amit ez az ingyenélő fidesz banda majd el tud venni tőled.
Azért valahol qrvára felháborító, hogy ilyennel jönnek amikor a fizetések töredékei az EU-beli fizetéseknek.

Napkutya 2011.10.19. 15:53:06

@kovi1970: Így.

De valaki, nem kevés pénzt keresett rajta. Most lehetne keresgélni, ki lehetett az, -de gondolom nem a Gyurcsány unokahúga volt. (Ha van egyáltalán...)

Gusztustalan lenne?

titan 2011.10.19. 15:55:09

@kovi1970: szerintem Poserben csinálhatták a diginőt, abból a profi verzió asszem 150 ezer környékén lehet... Lehet kapni modelleket is hozzá párezer forintért.

Napkutya 2011.10.19. 15:59:23

@titan: A Post Edison vérprofi csapat, mindenük megvan. Nem hinném, hogy Posert használtak volna, de nem tudom...

Mindenesetre, a Hídember óta, elég jó a kapcsolatuk egy-két emberrel....

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.10.19. 16:04:06

Jöttök itt, hogy nem európaiak a bérek, a 3D animációra meg sajnáljátok a lóvét, meg számolgatjátok, hogy lehetne harmad meg negyed-ennyiből megcsinálni? Amikor meg veletek csinálják ezt, akkor meg sírtok? :) Hogy van ez, elvtársak?
Egyébként én 400e Ft.+ÁFA áron megcsinálnám részenként egy hajléktalan főszereplésével, aki mindig azzal kezdené: "azért kerültem ide, mert..."

titan 2011.10.19. 16:10:09

@Napkutya: akkor profi eszközzel profi munkát sikerült végrehajtani olcsón, nagyon örülök :)

Napkutya 2011.10.19. 16:14:39

@titan: Hát, ha EZT rendelték, akkor ennek EZ az ára. Ez van.

A nagy kérdés, valóban az, hogy miért kellett ezt ilyen formában megrendelni, -és ez kinek volt jó...

A színész, nyilván tényleg olcsóbb lett volna.

Sequoyah 2011.10.19. 16:23:42

Az ár nem sok ezért, de maga a termék egy faszság... Ettől nem fogja senki megtanulni. Az oktatás részévé kellene tenni.

NYJetsTD 2011.10.19. 16:24:08

Megkérek minden narancsfejűt, legyen olyan szíves és 23-án "i love you fidesz" vagy "fülkeforradalmár vagyok" felirattal a hátán sétálgasson a városban. Mivel nem lesz astoriás dzsembori, másképpen nem tudja a nép kifejezni háláját, amit baráti ölelgetéssel adna tudtotokra...

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.19. 16:24:36

Az a baj, hogy egy-két egyperces film csak néhány lózung elsütésére elég, az meg annyit is ér. Ebben a formában ez így nettó pénzkidobás. Tótavé filmjei vagy Frici, a vállalkozó szellem milyen eredményt hoztak?

Az ötletben ezzel együtt van fantázia, ti. felvilágosítani a polgárokat erről-arról, hogy ne kúrják el egész életüket egyetlen rossz aláírással.

Én nem sajnálnék évi 30 milliárdot sem, ha rendesen végigviszik a dolgot: 14-18 éves kor között heti egy órában rendes állampolgári ismeretek tantárgy, plusz egy iroda, ahol 8 órában felvilágosító prezentációkat készítenek, emailben, telefonon felvilágosítanak, tanácsot adnak jogaikban, lehetőségeikben bizonytalan honfitársainknak. Ha színvonalas a szolgáltatás (nem olcsón fos, nem is drágán fos, hanem jó, rendes áron), akkor behozza az árát is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.10.19. 16:26:04

Ez nem egy videó az Imperium Galactica nagy sikerű magyar PC-s játékból?

Mondjuk nem tudom melyik jobb, egy CGI szereplő vagy Magdi anyus a Barátok köztből :-)

kvadrillio 2011.10.19. 16:26:46

HMM....A PSZÁF PÉNZÜGYI KULTURHÁJÁRÓL MEG CSAK ANNYIT, HOGY: DE SOKAT HÚÚNYTA BE A SZEMÉT A SZEMÉT, HOGY SOHA EGY VISSZAÉLÉST SEM FEDEZETT FEL........CSAK ÉVEKIG FEDEZTE ŐKET !!!

Napkutya 2011.10.19. 16:27:10

@zero: Jaj már! Egy gonosz dög vagy!

asmodean 2011.10.19. 16:27:33

Az ár szerintem nincs elszállva, nyilván elképzelhető némi "overhead" benne, de szerintem nem túl durva. Persze függ a többi résztől is, hogy a modellek mennyire vannak újrahasznosítva stb.

És igen a mai világban olyan profi CGI-ket lehet készíteni, hogy a csaj arcán lévő mikroráncok is megjelennek és valósághűen mozognak, csak az nem ez az árfekvés, hanem mondjuk 20e$ per perc.

vomit 2011.10.19. 16:27:35

a kedves emblemajuk mindent elmond, amit tudni erdemes
www.youtube.com/watch?v=9LEljS3ib84&t=55

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.10.19. 16:29:51

@tuono:

Gondolom a béta verzióba a párnába varrta a CGI-csaj, csak szóltak, hogy haladni kellene a korral :)

nigel 2011.10.19. 16:30:13

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Ebben egyet értünk. ezért is használtam a vegetálás kifejezést.

kvadrillio 2011.10.19. 16:30:51

HMM...MERT AZ ILYEN BIZTOSÍTÁS, AZ OLYAN BIZTOSÍTÁS.., MEG AZ AMOLYAN BIZTOSÍTÁSSAL CSAK MEGENT A ZEMBEREK PÉNZE KÖLLENE DE NAGYON !...CSAK EZ MEGENT OLLAN FIRNÁJSZ, MINT A PANELEK BEBURKOLÁSA HUNGAROCELLEL, AMIT A MADARAK LEKAJÁLTAK MÁR EGÉSZEN RÚLA, OCCT SZEGÍNY LAKÓK MEG AZÓTA IS FIZETGETIK A FELVETT HITELMILLIÓKAT RÁJA, CSAKHOGY A CSÓRÓ MUNKANÉLKÜL MARADT ÉPÍTŐIPARI CÉGEK KAMU MUNKÁHOZ JUTHASSANAK A PANELLAKÓK ZSEBÉRE !!!

BASSZÁK MEG !!!

nemzet katonája 2011.10.19. 16:31:20

A történelem csak ismétli önmagát.

Most magyarázza el aprólékosan a kormány, hogy nem a zsemle kicsi, hanem a pofánk nagy.

Napkutya 2011.10.19. 16:35:02

@vomit: A talpára állított háromszög rohadt régi vizuális közhely.
Kb. olyan, mint a piros kör, gömb, stb.

Mondjuk a csúcsára állított is az. Nézd meg a MOL-t. (Ha gondolod, küldök linket hasonlókról. Van egy egész jó arról, hogy a grafikusok mit KERÜLJENEK :))

Nem kell bele többet látni, mint ami....

titan 2011.10.19. 16:36:01

@asmodean: eheh, így csak 8500 $ per perc (+ÁFA) :)

Napkutya 2011.10.19. 16:36:52

@nemzet katonája: Rosszabb.
Most épp azt magyarázzák: "Azért kicsi és puha, hogy ne fájjon""

nigel 2011.10.19. 16:38:05

@sárkányf: Ja. Gyorsnaszád vazze. Amit most torpedózott meg a szemétmocskosliberálkomcsi tengeralattjáró, így kb. 70 fokos szögben száguld a tengerfenék felé. Viktor semmi máshoz nem ért csak a nagyotmondáshoz. Abban kurva nagy. Sőt világelső.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.10.19. 16:38:07

@Sequoyah: Az oktatás részévé sok mindent kéne tenni.
De amíg az analfabéta többet keres gyerektartással mint egy minimálbéres addig az oktatás minősége leszarható, mert leszarják.

Lehet sírni itt az árán a cuccnak, meg kiröhögni a tartalmi részét.
Persze hogy röhejes. Annak mindenképpen aki be tudja kapcsolni a számítógépet, és blogot tud olvasni. Az már értelmiségi a javából.

És ezen önjelölt értelmiségiek 90%-a ezeket az alapvetéseket se ismeri, vagy ha igen szarik rá.
Azokról akik meg olvasni se tudnak, gyerektartásból élnek jobb nem is beszélni.

Igazából tényleg fölösleges ez a cucc.
Nem azért mert drága. Nem azért mert rossz a tartalma. Hanem leginkább azért, mert sokkal nagyobb probléma van a társadalommal.

Azért mert a mocskos Orbánon és a mocskos Gyurcsányon túl semmilyen megoldást nem kínál senki, semmire.

Ha azt hiszi valaki is hogy most szarul él, majd nézzen szét 40-50 év múlva.
Nem azért fognak tüntetni, hogy 40 évesen elmehessenek nyugdíjba, hanem azért hogy szünjon meg a segély, a családi pótlék, a TB, mert akik dolgozni próbálnak és tudnak majd (bármilyen képzettségükből kifolyólag, mert van nekik), azoknak esélyük se lesz eltartani azokat akik nem.

egy maréknyi dollár 2011.10.19. 16:49:58

Mikor lesz a kormányellenes tüntetés?(komolyan kérdem,mert csak fél füllel hallottam, hogy mégsem 23.-án)

nigel 2011.10.19. 16:52:59

@Rocky: Nem! Te vagy szánalmas!
1, Azért, mert azt hiszed, hogy egy ilyen filmen bármilyen nevelő hatása van.
2, Azért mert azt hiszed, hogy aki nem ért egyet a népnemzeti kormány és a hozzátartozó csatolt részek (PSZAF, AB, LÜ, ÁSZ) intézkedéseivel az csak mocskos komcsi lehet.
3, Azért, mert Te tényleg hiszel abban, amit leírtál.

Vidéki 2011.10.19. 16:54:02

Nem tekinthetjük feleslegesnek az ismeretterjesztést:

Van kiút! Váltsa át korábban felvett forinthitelét akciós deviza-lakáshitelre! – győzködte a CIB Bank reklámja a mit sem sejtő lakosokat 2005-ben.

Egy másik pénzintézet, a Raiffeisen infantilis hirdetésében a hitelelbíráló kisasszony befogta a fülét, és énekelt, amikor a kölcsönért folyamodó házaspár a havi fizetéséről szeretett volna beszámolni. „Minket nem a jövedelme, hanem az ingatlan értéke érdekel” – hangzott a válasszal egybekötött szlogen.

A legmélyebb pont kétségkívül az Erste Bank álruhás Mátyás királya volt, aki hitelügyintézők között elvegyülve ekképp ecsetelte sanyarú sorsát: „Az én Beácskám (Beatrix királynő?) valami cuki kis új koronát és olasz konyhabútort kér, engem pedig szorongat az adófizető nép. Volna esetleg valami megoldása?”

Természetesen volt.

Most pedig itt állunk 6900 milliárd forintnyi, devizában felvett lakossági kölcsönnel (ehhez jön még a vállalatok és az önkormányzatok ezermilliárdos nagyságrendű franktartozása), és küszködünk, miként lehetne valahogy mégis visszaváltani forintra a korábban felelőtlenül folyósított kölcsönöket.

titan 2011.10.19. 16:54:53

@egy maréknyi dollár: tudtommal tüntetés lesz 23-án, csak Fidesz-gyűlés nem lesz a szomszédban

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2011.10.19. 16:56:47

Kicsit természetellenes feje van a nőnek, de összességében szerintem ez így rendben van.
Az árával is egyet tudok érteni, és az ingyenes sugárzással is.
Szerintem ez most nem vastagbőr-faktor.

Szergej55 2011.10.19. 17:13:01

Ebből így háború lesz.

elizon pucsnik 2011.10.19. 17:19:46

családi költségvetés?minek? a számlákra sem nem elég a közszolgai éhbér.
a córeszt meg kizárólag a mostani bagázsra kenni ...itt egy csúnya szó jönne

egy maréknyi dollár 2011.10.19. 17:22:26

@titan: Biztos?Amit én fél füllel hallottam az az volt, hogy a fideszesek nem engedtek a helyszínt és az időpontot illetően, így a Milla más időpontot választott.Utána azt, hogy Orbán híján a fideszes buli elmarad, többet nem.Legalább a napot biztosra szeretném tudni.

titan 2011.10.19. 17:28:28

@egy maréknyi dollár:
Valóban engedtek, így asszem pár órával előbb kezdődik a tüntetés.
Aztán a Fidesz lemondta a sajátját, mert OV aznap EU-tanácskozáson lesz.
De szerintem nézz utána a pontosabb infóknak a neten, vannak cikkek dögivel.

2011.10.19. 17:30:05

A magyar tudja a világon legjobban beosztani az éhbérét. Havi hatvanból fizeti a 90 ezres albértletet, gyereket nevel, fizeti a kibaszott mértékű és mennyiségű adót, hiteleket, számlákat, és próbál életben maradni. Ehhez külön jól esik egy ilyen kioktató videó, hogy a kurvaanyád, mertél venni egy túrórudit a gyerekednek bazmeg? Pazarló geci. Köszönöm szépen, legalább ne rúgjanak már egy utolsót a halottba.

2011.10.19. 17:31:08

Király ez a film, matolcsy is okulhatna belőle, hogy amikor költségvetést készít, nehogy úgy járjon, hogy nem marad egy vasa sem év végére. :-) Szánalmas!

Sir Galahad 2011.10.19. 17:35:28

Szerintem egy tényleg hasznos sorozat azzal kezdődnék, hogy kerüld a bankot, amennyire csak lehet, hitelt végképp ne vegyél fel, mert átbasznak stb.

Vincenzo90 2011.10.19. 17:36:46

Nem mindegy, az ostoba átlagember úgyis kétméteres plazmatévét vesz, meg zabálja a csipszet, ha nincs rá pénze. A fogyasztás teszi boldoggá.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.10.19. 17:45:18

@nigel:

Miért, és pl minek spórolni a vis majorokra (csőtörés stb)? Nem azokra van a biztosítás?
Ja, az csak a 12. rész lesz, elnézést!

egy maréknyi dollár 2011.10.19. 17:47:27

@Jankove: Teljesen igazad van, de még nem haltál meg.Gyere tüntetni!

2011.10.19. 17:49:37

Hát ezek tiszta hülyék. Valaki mondja már meg nekik hogy , nem mindenki tudott 21 év alatt annyit összelopni mint a képviselők, pártkatonák és pártvezetők--ezek haverjai, családtagjai, barátai és a barátnői.
Ha nekem is volna a "cihába" ugy 50 misim és 30 ezer svájci frankom, akkor én is ugatnék hülyeséget. Mivel mindezt tisztességes munkával nem lehet megkeresni, igy nekem is---miként sok becsületes embernek ---nincs ennyi lovettám.

A PSZÁF pedig egy gittegylet csupán. Egy olyan" kirakat", ahol kurva jól fizetnek , és csak dumálni kell. A felelőséget átháritani tudja, és utólag okosnak is akar látszani.
Erre mondja az egyszeri ember, hogy ugatni könnyű, pláne utólag!

soproni1 2011.10.19. 17:58:15

Érdekes, hogy a nyugdíjhozamok nem jelentek meg sem a fogyasztásban sem a megtakarításokban. Az emberek kifizették az elmaradt közmű számlájuk egy részét.

Ironfist 2011.10.19. 17:59:56

@kvadrillio:
Te beszélsz a PSZÁF kultúrájáról, miközben caps lockot bekapcsolva "üvöltözöl"? Gratula.

sárkányfő 2011.10.19. 18:03:06

Két _nagyon_ érdekes hír, egy Orbánról és egy Gyurcsányról (illetve szerintem a második is Orbánról szól, de mindegy):

1. Orbán Viktor 2006-ban a devizahitelezés hazai elburjánzásáról: "ezért az emberek a hibásak és nem a kormány."
mandiner.blog.hu/2011/10/19/orban_a_devizaadossag_a_magyar_emberek_dontese_volt

2. "Terrorcselekmény gyanújával nyomoz Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök ellen az ügyészség a 2006 őszi tömegoszlatások kapcsán"
hvg.hu/itthon/20111019_terror_gyurcsany

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.10.19. 18:17:19

Az a röhej, hogy ilyesmire valóban szükség van. A kivitelezés persze más kérdés.

flippant 2011.10.19. 18:49:27

Shrek nem szerepel a filmben?

Virág et. 2011.10.19. 19:03:18

@Vidéki: Igen, szegény felnőtt, (elvileg) beszámítható, cselekvőképes, civilben természetesen mindenhez nagyon értő (főleg a politikához, a focihoz meg a joghoz) nagykorú emberek hogy meg lettek vezetve. Hiszen hogyan is gondolhatták, hogy az árfolyam az nemcsak lefelé, hanem bizony felfelé is el tud mozdulni! Épp ésszel ilyet ugye felelős ember el sem tudott képzelni.

A szemét bankokról már nem is beszélve, akik nem átallottak reklámokban (!) népszerűsíteni a szolgáltatásaikat! Az ember már-már azt gondolná, hogy el akartak adni valamit a népnek és ebből - az átkozottak - profitot termelni! Hallatlan! Ahelyett, hogy közölték volna az emberekkel - mint az ugye feladatuk is -, hogy ne vegyenek már fel hitelt náluk devizában, mert lehet hogy nem tudják majd visszafizetni és akkor ugrik a lakás. Én is ha autót veszek, mindig elvárom, hogy a nepper konkrétan lebeszéljen a kocsiról és ha valamelyik szeleburdi autókereskedő mégis inkább meg akarna győzni arról, hogy ez 15 év alatt tényleg csak 20 ezer kilométert futott, akkor azt természetesen azonnal el is hiszem neki. Ahogy a mosóporreklámnak is, hogy az aztán mindent kivisz, de azonnal.

kvadrillio 2011.10.19. 19:04:27

@Ironfist: ...ÍRHATTAM VOLNA ANNYIT IS, HOGY PHHHAA....... csak ez nem jutott hirtelen eszembe...:O)

kvadrillio 2011.10.19. 19:07:17

...én csak azon filóóózok....VAJHHH...MIÉRT IS LOPNAK AZ ÁLLAMI SOFŐRÖK ??????????????

:D
...mert nekik sincs pénzügyi kultúrhájuk ???:O)

Rodeo36 2011.10.19. 19:50:32

@Ironfist: minden tanári diplomának jónak kellene lenni rokon szakmai foglalkozásra, matematika fizika tanár, ha nem tud mérnökként vagy közgazdaként elhelyezkedni akkor az ő képzése volt rossz még egy történelem tanár is el tudhat helyezkedni ha a képzése megfelelő itt most arról van szó, hogy a magyar oktatás olyan mértékben szar, hogy lényegében problémát generál és a szükséges szakmai rugalmasságot alkalmazkodó képességet nem teszi lehetővé és itt vége is...

Frank99 2011.10.19. 19:58:37

Mo. gazdasága gyorsnaszád!!!!!
Ehhez tessék tartani magukat!

asmodean 2011.10.19. 20:59:47

@Rodeo36:
"minden tanári diplomának jónak kellene lenni rokon szakmai foglalkozásra, matematika fizika tanár, ha nem tud mérnökként vagy közgazdaként elhelyezkedni akkor az ő képzése volt rossz"

Erre egyszerűen nem találok szavakat ...

kronstadt (törölt) 2011.10.19. 21:01:52

@Sarkalatos hozzászóló:

A PSZAF-tól én se várnék sokat:)

DE

A „néhány perces film” kategóriában be tudok linkelni néhány igazán jó, informatív – piaci fundamentalista – alkotást:)

(az arany standardban hívő piaci fundamentalisták voltak a jelenlegi pénzrendszer legkövetkezetesebb ellenfelei, őket egyáltalán nem lepte meg a 2008-as összeomlás…)

Pl.:

Money - A Brief History Of The American Dollar - Part 1 of 2
www.youtube.com/watch?v=1FiaUpeJxcA
(sajnos angolul van de nagyon jó!)

Ez aztán nem lacafacázik:)

Durr bele a lényegbe (Dollar spending power 1792-2008)…

1971
1 uncia arany = 35 USD

2011-10-19
1 uncia arany = 1640 USD

vagy

Gold: Independent Money
www.youtube.com/watch?v=RvL_Dm2d99A

(ez különösen jól összeszedett)

persze lehet egy kicsit hosszabban is:

Money, Banking and the Federal Reserve
www.youtube.com/watch?v=iYZM58dulPE

stb. sok jó film van fent a neten – sajnos leginkább angolul

A pénzügyi felvilágosítást a lényeggel és az alapokkal kellene kezdeni… ezeket nem véletlenül akarják mindig átugrani:)

kronstadt (törölt) 2011.10.19. 21:07:43

Az alapokhoz:)

„A II. világháború után, 1946. augusztus 1-jén vezették be az 1945-1946 évi hiperinflációt követően a pengő helyett a mai magyar forintot. Kibocsátáskor még ARANY ALAPÚ pénz volt. 1 Ft = 0,0757575 gramm arany. 1 kg arany = 13210 Ft. 8.700/1946 (VII.29) M.E. rendelet.”

hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_forint#A_magyar_forint_t.C3.B6rt.C3.A9nete

magyar forint

1946

1 kiló arany = 13200 forint

2011-10-19

1 kiló arany = 11391000 forint

goldprice.org/gold-price-per-kilo.html

kronstadt (törölt) 2011.10.19. 21:13:35

A „pénz” témakörben az alábbi film nagyon élvezetes és tanulságos.

www.youtube.com/watch?v=YyEhGusNhf4

az esetleges meglepetések kapcsán pedig ezt ajánlanám:

www.youtube.com/view_play_list?p=441849B3A4F4DDDB

kronstadt (törölt) 2011.10.19. 21:22:58

Megnéztem a belinkelt PSZÁF kisfilmet - ez egy rossz vicc:)

kronstadt (törölt) 2011.10.19. 21:37:51

@tuono:

Széf?

Csak képletesen gondolták:)

Egyébként nem rossz ötlet, nálunk 1914-ben tértek le a valódi pénzről, akkor is azok jártak jól akik a széfben és a fémben hittek:)

Klikk alább:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/69/AHK_100_1908_reverse.jpg

Egy a „szépség” ma pusztán az aranytartalma alapján 400 ezer forintot ér (tekintsünk el a numizmatikai értéktől)

Horizont 2011.10.19. 21:52:11

Megnéztem a kisfilmet. Nem kellett volna. 1.850.000,- Ft + ÁFA / darab. Ez biztos, nem lett elírva?
A témák jók, nagyon kéne a felvilágosítás valljuk be. Persze kinek ugye? Mert akinek van pénze, az tudja, hogyan csinálja, hogy jó helyre tegye, és "fiaddzon". Akinek meg nincs, mert még hó végéig se elég, és nem azért mert bélszínt zabál a család,vagy Balira utaztak, annak hiába okoskodnak, osszák az észt, mert nincs miből félretenni!(Megélni se!!) Amiket elmondott a bájos (?) ifjú hölgy a PSZF segédletével, azt én a vidéki középvégzettségű dolgozó és háztartást vezető nő is el tudom mondani, majdnem 2 millióért meg pláne:)) Sőt én életszagú példákkal tudnám igazolni, hogy miért is nem jó amit ők a szánkba akarnak nyomni.
Akik készítették a filmet, halványlila rálátásuk sincs az átlagember, átlagpénztárcájára!!!!!
Megint egy dolog ami jó lenne ha jól csinálnák meg és nem a pénz körül forogna mindenük! Nem a mi pénzük körül hanem amit ők megkapnak .......Hiteltelenek!

Vidéki 2011.10.19. 21:55:37

@Virág et.:

Virág elvtárs jó elvtárs.

Csak hát az idők változnak, ezért a mostani fennforgás azt követeli meg, hogy a bankok mellé állva érveljen.

Marxtól tudjuk: „A lét határozza meg a tudatot”.

Ezért hunyja be a szemét a valóság előtt és hirdeti a bankok ártatlanságával kapcsolatos tanait.

A bankok felelősségi körébe tartozik a korrekt, a realitással összhangba lévő hitelbírálat, amikor a hitelfelvevők hitelbíró képességét vizsgálják.

A tömeges hitelbedőlések arra mutatnak, hogy ezt a munkát nem jól végezték el, mégis a felelősség terhe alól ki akarnak bújni.

A hitel kihelyezéseknél a bankok a világ normálisabb tájain nem tehetik meg, hogy magukat abszolút kockázatmentes helyzetbe hozzák és minden lehetséges kockázatot a hitelfelvevőkre hárítsanak.

A bankok kötelessége a hitelfelvevők hitelbíró képességének felmérése. Ha ezt ilyen hatalmas mértékben elrontották, az az ő felelősségük lehet, amiért a következményeket is vállalni kellene.

Ehhez képest a józan viselkedés szabályait felrúgva, 2005-ben, a Raiffeisen infantilis hirdetésében a hitelelbíráló kisasszony befogta a fülét, és énekelt, amikor a kölcsönért folyamodó házaspár a havi fizetéséről szeretett volna beszámolni.

"Minket nem a jövedelme, hanem az ingatlan értéke érdekel," hangzott a válasszal egybekötött szlogen.

kronstadt (törölt) 2011.10.19. 22:13:56

@Vidéki:

"A hitel kihelyezéseknél a bankok a világ normálisabb tájain nem tehetik meg, hogy magukat abszolút kockázatmentes helyzetbe hozzák és minden lehetséges kockázatot a hitelfelvevőkre hárítsanak."

Hol lennének azok a "normálisabb tájak"?

pl.

Az USÁ-ban, az UK-ban és az Eurozóna területén horrorisztikusan folynak a dolgok. (de lehet, hogy a tragikomikus jelző jobb:) )

az átlagember ott se tájékozottabb

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.19. 22:15:24

@Vidéki: "Aki nem velünk az ellenünk". Fidesz. Ahol a d sajnos átlényegült demagóggá.

kronstadt (törölt) 2011.10.19. 22:17:13

@Vidéki:

az USÁ-ban pedig hitelbírálat nélkül osztottak hitelt (no-documents loan)

de az ottani rendszer bizonyos tekintetben tisztességesebb, ha eleged van a lakáshitel törlesztéséből egyszerűen lemondasz a lakás tulajdonjogáról és többet nincs dolgod a bankkal.

a hitel véget ért...

lyken 2011.10.19. 22:26:06

@kronstadt: Ehhez azért tegyük hozzá, hogy 1971-ig a dollár aranyhoz kötöttsége okán az árfolyam rögzített volt. Mikor Nixon levette a dollárt az aranyalapról és rendeleti pénzt csinált belőle, elkezdett felfutni az árfolyam, ami egészen a 80-as évi aranylufi kidurranásáig tartott. A különbözet azóta állt elő. Viszont a régi árat hasonlítgatni a maihoz így is tökéletesen értelmetlen, hacsak nem számítod át nominálértékre a hasonlítás kedvéért.

Vidéki 2011.10.19. 22:44:43

@kronstadt:

Írod: (Az USA-ban) "ha eleged van a lakáshitel törlesztéséből egyszerűen lemondasz a lakás tulajdonjogáról és többet nincs dolgod a bankkal.

a hitel véget ért.."

Nálunk viszont, ha elvették a jelzálogot, akkor ezzel még nincs lezárva az ügy. Még évekig törlesztgetve rabszolgája lehetsz egy banknak.

Ezért tartom aljas becsapásnak például a Raiffeisen hirdetését.

a józan viselkedés szabályait felrúgva, 2005-ben, a Raiffeisen infantilis hirdetésében a hitelelbíráló kisasszony befogta a fülét, és énekelt, amikor a kölcsönért folyamodó házaspár a havi fizetéséről szeretett volna beszámolni.

Minket nem a jövedelme, hanem az ingatlan értéke érdekel, hangzott a válasszal egybekötött szlogen.

A szélhámosok viselkednének így.

kronstadt (törölt) 2011.10.19. 22:52:03

@lyken:

„aranylufi”

ez egy képzavar:)

aranyból nem tudsz „lufit” fújni…

a lufihoz monetáris infláció kell…

a rendszer urai tisztában vannak a valódi pénz és a monetáris infláció közötti különbséggel, és pontosan ezért keményen manipulálják az arany árát

ajánlom az alábbi linket:

Gold Price Suppression 101 - The Manipulation Exposed
www.youtube.com/view_play_list?p=441849B3A4F4DDDB

az 1980-as „aranylufihoz” visszatérve

az „aranylufi” az USD-ben való hit meggyengüléséről szólt (a monetáris infláció már csak ilyen)

ezért 1980-ban 20%-ra emelték a jegybanki alapkamatot (szűkítették a pénzkínálatot) és arannyal árasztották el a piacot.

Ma ezt nem tudják megtenni…

És az USD tartalékvaluta státusza se jött rosszul (az USA inflációt exportál)

PS:

Az aranylufi kapcsán ne feledkezz meg az 1990-es évekről se

pl.

Lengyelországban
Oroszországban
Romániában
Belorussziában
Bulgáriában
Jugoszláviában
Albániában
Bosznia Hercegovinában

„HIPERINFLÁCIÓ” („aranylufi”) volt”

+ a harmadik világban is sok helyütt az volt (pl. Brazília)

az 1980 és 2000 között időszak volt az aranyár manipulálás tekintetében a legsikeresebb időszak

mégis

az USÁ-n kívül lépten nyomon aranylufik szöktek szárba:))))

pl.

egy beszédes grafikon az argentín peso-ban számított aranyárakról

nowandfutures.com/images/argentina_gold_price_2001_2002.gif

„aranylufi” „aranylufi” hátán:)

asmodean 2011.10.19. 22:59:56

Ne példálózzunk már az USA-val, meg a Brittekkel, a hanyatló nyugat, nekünk nem állíthat példákat.
Itten mi most gyorsnaszádügyelg forgunk fenn.

kronstadt (törölt) 2011.10.19. 23:16:03

@Vidéki:

tetszik az amerikai módi:) milliók egyszerűen búcsut intettek a hitelnek

persze a másik oldalon meg több ezer milliárd USD-t költöttek el - nyiltan ill. burkolt formában - bankmentésre.

kronstadt (törölt) 2011.10.19. 23:21:51

@lyken:

a pénzrendszer tekintetében – az eredeti pénz –
az arany a legjobb viszonyítási alap

nem tökéletes, de messze a legjobb

PS: rémlik még a régi dal az 1920-as évekből?

„Havi 200 pengő fix-el az ember könnyen viccel”

ez volt az álomfizetés – jó kis vásárlóereje lehetett:)

1926

1 kiló arany = 3600 pengő

2011.10.20. 00:41:37

"aki tízszer többet dolgozik, az tízszer több adót fizet, de tízszer többet is keres."
Orbán Viktor

Hogy lehet 10* többet dolgozni? és mihez képest? egy képviselő)politikus) 10* többet dolgozik, mint egy orvos? Ki az, aki ezt beveszi?

Rodeo36 2011.10.20. 06:57:05

@asmodean: tapasztalati tény, hogy minden egyetemi diploma magától "lejár" =amortizálódik 5 év alatt a diploma kézhezvétele után, hacsak nincs "upgrade" minden 3 évben 3 hónapra mint a munka szerves része és fizetve, a munkáltató érdeke!!! ha tanárképzés egészséges akkor megfelelő másodállásokkal frissen tartható...egy kémia tanár egy kutató laboratóriumban sok hozzáadott szakmai sikerrel is gazdagodhat...amit mindehhez hozzáteszek az, hogy az egy vagy két kulcsos adórendszer valamint a csatolt idióta vámrendszer nem alkalmas annak az érdekszférának a kialakítására amely a munkáltató oldalán jelenik meg az egyre jobban megbecsült alkalmazott akit a "cég" költségvetésében tervezve továbbképeztet a cég közép és távlati fejlesztési tervének szerves részeként...és a megfelelő értéken megvett munkaerő hasznos, most északamerika sír mert az utóbbi 25 évben a lakósság 85%-a nem jutott jövedelemnövkedéshez -outsourcing- és most mikor a kínai és a többiek valós árukon akarják a munkaerőt adni dugájukba dőlnek nincs munkaerő kéznél és ugyan ez megy Magyarországon is a rossz képzés 10 év hátramozdulás tolatómozdony a fidesz megyünk a kőkorszakba már az orra benne van nem a sámán kell hanem művelt fők

Rodeo36 2011.10.20. 07:04:05

@Belpo: ez a sztahanovizmus a sztahanovista 1200%-ot is tudott de 12-en dolgoztak a keze alá és a legjobb gépet kapta azaz szépen kijön a közel 95%-os teljesítmény aminél többre senki sem képes és arra is csak rövid ideig balesetveszélyes a jó teljesítmény 72-83% között egészséges és ezt kell megfizetni a politikusok álláshalmozása azt jelenti, hogy egyik állásában sem nyújt semmilyen teljesítményt azaz lopja az adóforintokat, meg kellene rendelettel tiltani és félévenként a politikus a választókörzetében újra értékelendő ha nem teljesít visszahívandó vita nélkűl

Vidéki 2011.10.20. 07:54:30

@Belpo:

Ha hallottál volna Sztahanovról, nem csodálkoznál.

Sztahanov egy szénbányász volt a múlt század harmincas éveiben a Szovjetúnióban.

Ő attól lett híres, hogy rendszeresen 3000 százalékot volt képes teljesíteni, azaz 30 normális bányász fizikai munkáját elvégezni.

2011.10.20. 08:04:38

@Vidéki: Azt hiszem hogy bár igaz az a mondás, hogy "a lét határozza meg a tudatot", de nálad az a probléma, hogy megittad a lét és elszállt a tudatod. Ezért javaslom, hogy inkább igyál, az legalább meglátszik rajtad. Mert az elfogult fidesz imádatodon kivül más nem.

Virág et. 2011.10.20. 08:07:22

@Vidéki: Én Orbán Viktor pártján állok, nem a bankokén. A 2006-os Orbán Viktor pártján, aki még látta, hogy felnőtt emberek döntése a polgári jog szerint bizony jogok mellett felelősséget is alapít. Eddig vidámság volt, mert sokkal olcsóbb volt a frankhitel, mint a forint. Most kéne fizetni a számlát, most már nem olyan okos a magyar, mi? Csúnyán meg lettek vezetve a nemzetközi karvalytőke által, igaz?
Azt meg már csak zárójelben, hogy olyan, hogy "bankok oldala", olyan nem létezik. A bankok nem korunk kulákjai, hogy rájuk lehessen fogni minden földi rosszat (max csak a te fejedben), hanem a gazdaság szerves részei. Ha nincs bank, nincs hitel, ha nincs hitel, akkor a vállalkozói szféra stagnál. A hiteleknek nem elsődleges céljuk a plazmatévé meg a panellakás, hanem hogy mozgásban tartsák a vállalkozásokat. Ezért káros a mostani retorika, mert persze, hogy nem mennek el a bankok, de azért érdemes összevetni a mostani, illetve főleg a 2012-es vállalkozói hitelfeltételeit egy banknak a pl. 2 évvel ezelőttivel. Ég és föld.

"A bankok kötelessége a hitelfelvevők hitelbíró képességének felmérése. Ha ezt ilyen hatalmas mértékben elrontották, az az ő felelősségük lehet, amiért a következményeket is vállalni kellene."

Nem, nem kötelességük. A bankoknak egy kötelessége van: olyan hitelek biztosítása, amelyekre megvan a fedezet. Ezek ingatlanhitelek voltak, az ingatlanok értéke volt a fedezet. Nálunk nem dőltek be hitelek, ez nem Amerika, ahol a fedezet a hitelérték töredékrésze volt csak. Nálunk annyi történt, hogy az adósok egy része nem tudja fizetni a törlesztőt, ezért értékesítik az ingatlanjaikat. A kettőt összemosni nagy hiba, az első a bankok hibája, a másik nem, a rendeltetésszerű működés része. A bank pontosan úgy nem látja előre, hogy hogyan alakulnak majd az árfolyamok, mint a többi piaci szereplő. Tudomásul kell venni, aki devizahitelt vesz fel, az kockáztat. Mint a tőzsdén, nyerhet, de veszíthet is. Most úgy állunk, hogy szavazatokért feláldozzuk a gazdasági fejlődést, mert az banki hitelek nélkül nehezen fog menni.

Felnőttként kéne kezelni már az embereket és nem babusgatni őket. A devizahitelesek közül pedig segítséget csak azoknak adni, akik tényleg bajban vannak. Nem pedig pont a tehetősebbeknek. Az egész hiszti azok kedvéért alakult, akik kp-ben képesek 8-10 milliót elővenni. Nehéz megmagyarázni, hogy ők szorulnának rá a megmentésre.

zrobasé 2011.10.20. 08:41:51

@Vidéki: hazudol...nem 3000%-ot teljesitett, hanem 1400%-ot...jó, oké, számok tetkintetében (sem) mozogsz otthonosan

zrobasé 2011.10.20. 08:44:48

@Vidéki: irod : "Csak hát az idők változnak, ezért a mostani fennforgás azt követeli meg, hogy a bankok mellé állva érveljen."
vs.
"Orbán Viktor 2006-ban a devizahitelezés hazai elburjánzásáról: "ezért az emberek a hibásak és nem a kormány."

medvemellszobra 2011.10.20. 09:36:06

Igazából tök jogos a film, hiszen tényleg pénzügyi analfabéták vagyunk legtöbben Magyarországon (sőt, az egész poszt-szoci térség az). Ezért megyünk bele uzsorakölcsönökbe, vagy uzsorakölcsön szintű banki hitelekbe, ezért nem tervezünk hosszú távra, ezért költünk esztelenül. A környezetemben nem egy ember csodabogár kockának néz, csak mert pl. mindenhol leoltom a villanyt, ahol épp nem tartózkodom, nem használom egy kütyün sem a "standby" üzemmódot, excel táblában vezetem a kiadásaimat és bevételeimet stb. Szóval a film eddig teljesen oké, felesleges fikázni, kb. változtatás nélkül le is vetíteném az iskolákban is, az lenne a minimum, már az iskolában el kéne kezdeni tanítani a gyerekeknek, hogy hogyan vezessék a háztartást és a pénzügyeiket, hogyan legyenek tudatos és környezettudatos fogyasztók, ne csak pénzköltő, szavazógomb nyomkodó biodroidok (más kérdés, hogy ez mirajtunk kívül kinek érdeke???).

Nekem igazából a filmekből az nem tetszik, ami már tényleg szervesen kapcsolódik a kormány pofátlan arroganciájához.
Hogy szar azt látni, hogy elmondják:
"Spórolj, adózz sokat, légy hazafi, a Hazának kell, mert vásság van, semmi sincs ingyen, mindenkinek magának kell megélni. A fölösleges inget ne vedd meg." - s előadja mindezt Armani öltönyben, majd beszáll a pénzemen vagyonokért vett / bérelt luxusautóba, hogy odaérjen egy épp aktuális haveri vircsaftra, mutyibiznisz megtárgyalására.
Unom, hogy mindig én tartsak ki, kuporgassak, alapvető dolgokon, örüljek, hogy megszorítanak, amíg a jelenlegi grémium SEM tartja fontosnak, hogy az állam is megszorítsa a nadrágszíjat, hogy strukturális reformokkal kisebb legyen a parlament, a bürokrácia, ne legyen nyolcmilliárd ember a közigazgatásban, legyen az kevésbé tékozló, mégis hatékonyabb stbstbstb. Unom, hogy azt az inget a videóban nem azért nem veszem meg, hogy a pénzt félre tegyem valamilyen befektetésre, vis major eseményre, autóra, esetleg egy egyszerű utazásra, nyaralásra. Hanem hogy a kedves vezetőink a faszságaikkal, a pazarlásukkal, a meggondolatlanságukkal, a felelőtlen viselkedésükkel jobb esetben kvázi feleslegesen eltékozolják, rosszabb esetben ellopják.

2011.10.20. 12:17:22

@Vidéki: persze, hallottam róla. A probléma az,hogy Orbanescu is Ráadásul válság van, még azt se engednék a "soron" hogy egy perccel tovább bent maradj :D:D:D:D Mindenesetre egy újabb idióta vezeti az országot, ráadásul 2/3-os felhatalmazással. Szerintem, aki rá szavazott az dolgozzon 10* többet :D:D:D:D

Vidéki 2011.10.20. 12:44:04

@Belpo:
Írod: "Mindenesetre egy újabb idióta vezeti az országot,".

De még szörnyűbb lenne, ha egy hozzád hasonló hasonló nagyképű, arrogáns, cinikus, nihilista, anarchista alak vezetné az országot

Akkor: „Térdre! Imához!”

Ne feledkezzen meg arról, hogy a (nyolcéves) régi recept már nem hatásos.

2011.10.20. 15:23:42

@Vidéki:
"nagyképű, arrogáns, cinikus, nihilista, anarchista"
pont ilyen vezeti az országot:D:D:D:D csak még idióta is. Amúgy még vezethetem, nem rossz ötlet. A 8 éves recept nem hatásos? Akkor mégis az emberek fizetik meg? D:D:D:D

Viktus 2011.10.20. 19:57:25

"Az Országvédelmi Költségvetésben - egyes állításokkal ellentétben - döntően a kiadásoldali intézkedések szerepelnek - fogalmaz az NGM közleménye. Ugyanakkor a jegybank elemzéséből - és a 2012-es költségvetés tervezetéből - az derül ki, hogy a kormány jövőre döntően bevételnövelő kiigazítást hajt végre. Mint a jegybank elemzése írja, a kormány jövőre GDP-arányosan 1,5 százalékponttal (körülbelül 430 milliárd forinttal) emelné a költségvetés bevételeit, és mindössze 0,7 százalékponttal (mintegy 200 milliárddal) csökkentené a kiadásokat, a kamatkiadásokon pedig 0,1 százalékpontos megtakarítást tervez. Ennek alapján nem világos, miért állítja az NGM, hogy kiadásoldali kiigazítást hajt végre jövőre a kormány, de a minisztérium további magyarázatot nem fűz ehhez."

óóó ezek a rohadt számok ...

Megdobbent 2011.10.21. 02:44:24

De akkor a jakso marslakoi nem ilyesmit basznak majd napszamba'? :( Vagy azok majd 2 percben?

süti beállítások módosítása