Skip to content


       Szűrés lista

BKV: 500 milliárd a tét

A kormány a költségvetéshez benyújtott módosító indítvánnyal zárolta a BKV-nak 2012-ben szánt 32 milliárdos támogatást, az ORFK 800 millió forintnyi éves bérletet mondott le, az állami cégek közül egyre többen nem vesznek BKV-bérletet a dolgozóiknak, Matolcsy nem volt hajlandó Tarlóssal tárgyalni a BKV-ról, hanem maga helyett egy a helyzetet nem ismerő államtitkárt küldd ...

Nem tudjuk, hogy mi mehet a nagypolitika és főleg az oligarchia szintjén, de az teljesen nyilvánvaló, hogy egyes erők be szeretnék dönteni a BKV-t. Biztos jó biznisz a romeltakarítás...

Szerdára rendkívüli közgyűlést hívott össze Tarlós, a képviselők között ott ülnek azok a polgármesterek, akik parlamenti képviselők is, és idáig mindenben keresztbe tettek Tarlósnak (BÖSZ). Lassan ideje lesz színt vallaniuk, mert ha becsődül a BKV, a kerületükben roppant sok dühös választópolgárral fognak találkozni ... (A Főváros-BÖSZ vitáról és a kerületek-főváros közötti forrásmegosztásról még decemberben írtunk.)

A 36 oldalas előterjesztésben Tarlósék vázolják, hogy jutott el a BKV csődközeli helyzetbe, milyen javaslatokat tettek a finanszírozási helyzet javítására, és milyen intézkedéseket eszközöltek házon belül.

"A budapesti közösségi közlekedés 2012-es működése 139 milliárd forintba kerül, mely alatt a bérek, gázolaj, elektromos áram, alkatrészek, stb. értendők. Ebből az utasok állnak 50 milliárd forintot (jegybevétel és pótdíjak), plusz az állam ad 16 milliárdot árkiegészítés címén a diák- és nyugdíjasbérletek kedvezményeinek kompenzálására (mely kedvezményeket ez az összeg nem fedez, de ennyit ad az állam). Ez 66 milliárd forint. Van még néhány kisebb, néhány százmilliós bevételi tétel (agglomerációs buszok, bevásárlóközpontokhoz járó járatok, stb.), de ez rendszerszinten jelentéktelen. Tehát mintegy 73 milliárd forint a különbség, amit nem fedez senki. (...) Az állam ugyan 2011-ben 56 milliárd forinttal támogatta a BKV-t, de – a központi költségvetés nehéz helyzete miatt – 2012-ben 0 forinttal kívánja támogatni. Az költségvetésből eddig nyújtott 32 milliárd forintos támogatás is zárolva van. A budapesti tömegközlekedés támogatás nélkül nem életképes és ma ennek a finanszírozásnak nincs meg a forrása sem a Főváros, sem az ország költségvetésében."- foglalja össze a BKK.

35,6%-ot fizetnek az utasok, ez teljesen jó arány.

"A rendszerszintű probléma nem az, hogy a BKV rosszul gazdálkodik, hanem egyszerűen a megrendelt szolgáltatások nincsenek finanszírozva. A rossz gazdálkodáson mindig lehet javítani és ezen folyamatosan dolgozunk is, de ennek a problémának a nagyságrendje a finanszírozási problémánál jóval kisebb. A BKV mostani válsága abból eredően különösen súlyos, hogy egyszerre jelentkezik a múlt pénzügyi adóssága (58 milliárd forint adósság jár le, melyet 2004 óta vettek fel a BKV működtetésére) és súlyos a múlt műszaki adóssága is (800 milliárd forint elmaradt beruházás teremt kezelhetetlen helyzetet: mindenki előtt ismert az elöregedett buszpark, a metró állapota, stb.)" - BKK

2002-ben a BKV-t a az állam konszolidálta, a finanszírozási probléma ettől még nem megoldva, csupán az adósságszámlálót nullázták ki. Az évenkénti több milliárdos hiányt Demszkyék nagyon okos módon hitelből oldották meg. Vagyis a napi működésre vettek fel hitelt, nem beruházásra! Miközben az MSZP-SZSZ koalíció kormányozta az országot és Budapestet is, de valahogy nem akarták megoldani a helyzetet.



2005-től a kamat és törlesztőrészletek elérték az évi 5 milliárd forintot, amit Demszkyék újabb okos húzással orvosoltak: újabb hitelekből fizették az előző hitelek részleteit, kamatait. Az eredmény a képen látható.

Ám a szopás nem ez: a hitelek idén lejárnak. Mind. 41 milliárd az első félévben, 17 milliárd a második félévben. Az első részlet január 27-én:


 
 
Január 27-én a BKV-nak át kellene utalnia 8,9 milliárdot az MKB Banknak, de erre nincs forrásuk. Viszont ha nem fizet, akkor az közvetett szerződésszegésnek minősül, és az összes többi hitelszerződés felmondásával jár ... ez az azonnali csőd.

Ezért, ha szerdán a közgyűlés megszavazza, 9 milliárd forint tagi kölcsönt nyújtana a Főváros a BKV-nak április 30-ig, így elkerülve a január 27-i csődöt.
Illetve csak elodázza márciusra.

Csőd esetén a következő történik -csak úgy mellékesen-, azon kívül persze, hogy megáll a közösségi közlekedés Budapesten és az agglomerációban:
- Az EU visszavonja a 4-es metróra nyújtott 185 milliárd forintos támogatást.
- A vállalkozók felmondják a szerződéseket, 40 milliárdos kár.
- A BKV csődje a főváros hitelszerződései szerint felmondási eseménynek minősülnek, így minden hitelezőnek joga lesz felmondani a szerződést. Ez összesen 181 milliárd forint hitel.

Vagyis a BKV csődje miatt a Budapestnek 340 milliárdos, az államnak 184 milliárdos többletfizetési kötelezettsége jelentkezik, ami egyelő Budapest csődjével és a 4-es metró végével.
 
És ha még mindez nem elég, a BKV szolgáltatási szerződési 2012. április 30-án lejár, és újrakötni csak az 1370/2007/EK rendelet alapján lehet, amelynek kulcsfontosságú része a stabil finanszírozás törvénybe rögzítése ... magyarul törvénybe kell rögzíteni, hogy a BKV költségvetését az utolsó forintig állja az állam és a főváros a következő 7 éves ciklusra. Ez évi 70 milliárd, törvénybe iktatva ... na, ettől fényévekre vannak, és a kormány ezt nagyon nem akarja.

Hogy milyen nagy szarban van a BKV: a múlt héten állították le az alkatrész-utánpótlást, így csak azokat az alkatrészeket használhatják fel, amelyek a raktárban vannak, vagy a "donorjárművekből" még kiszerelhetők és beépíthetőek.  Az infrastruktúrában (sínek, biztosítóberendezés, váltók, felsővezetékek) is keletkezhetnek olyan hibák, amelyeket alkatrészhiány miatt nem lehet javítani. A múlt héten az utolsó méter felsővezetéket is beépítették egy lopás pótlására, és ha bármelyik HÉV-vonalon újabb kábellopás lesz, akkor nem tudják pótolni a kábeleket, le kell állítani a vonal működését. Naponta 300-400 busz hibásodik meg a forgalomban, ami az elmúlt 2-3 év adataihoz viszonyítva 40 százalékos emelkedést jelent, és alkatrészt már nem tudnak rendelni ... ha elfogy a készlet, akkor a buszok, villamosok, trolik, metrók, HÉV-szerelvények a remízekben maradnak ...

Tarlós még decemberben 26 pontban foglalta össze, hogy mi mindennel próbálkoztak a megválasztása óta a helyzet rendezése ügyében, csak a kormány nem foglalkozott egyik javaslatukkal sem.

Bár nem hiszek az "elszámoltatásban", mert egyszerűen nem működik, de azért tényleg eléggé bicskanyitogató tudni, hogy D. Gábor budakeszi nyugdíjas, ex-főpolgármester otthon a legteljesebb nyugalomban olvasgatja a kedvenc újságjait, amikor eladósította a BKV-t, a saját párt és koalíciós társaival nem rendezte a BKV finanszírozását a konszolidáció után, 800 milliárdnyi fejlesztést, javítást, járműcserét spórolt ki a BKV-ból, és ráadásul belevágott az ilyen körülmények között teljesen értelmetlen 4-es metróba, ami Budapest M6-os autópályája lesz: mocskos drága, nem lesz meg az utasszám és sose hozza vissza az árát.

Friss:

Hoppá, most érkezett a hír, hogy a rendkívüli közgyűlés elmarad:
A Fidesz-KDNP-frakció kérésére a főpolgármester elhalasztja a Fővárosi Közgyűlés szerdára tervezett rendkívüli ülését, "mivel a Fidesz-KDNP frakció határozott ígéretet tett a kormánnyal folytatott, a BKV-ról szóló egyeztetés felgyorsítására" - tudatta Németh Zoltán, a Fidesz-KDNP-frakció vezetője és Tarlós István főpolgármester.

Láttuk, hogy mennyire eredményes tárgyalások folytak az elmúlt 1 évben, biztos mindent helyreraknak ebben a 2 hétben ...

Címkék: budapest bkv tarlós

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr983532983

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tarlós: Nincs dugi pénzünk! 2012.01.11. 15:53:01

Tarlós István bízik a magyar miniszterelnökben és a magyar kormányban, ezért a BKV-ügy megoldódásában is. A főpolgármester szerint egy dolog számít: „feketén-fehéren” kiderüljön a kormányfő számára, hogy távolról sincsenek tartalékok, eldugott források Bu…

Trackback: Az idei költségvetést Leslie L. Lawrence egyik regényéből másolta ki Matolcsy 2012.01.11. 10:17:29

- Megdöbbentő volt a felismerés, mikor a 2012-es költségvetést olvasva, beugrott, hogy kedvenc szerzőm, Leslie L. Lawrence A Halál kisvasúton érkezik című művének sorai köszönnek vissza a törvényből, ráadásul mindenféle változtatás nélkül! - mondta el ...

Trackback: Hány euró Gyurcsány szabadsága? 2012.01.10. 22:37:06

 A Magyar Nemzet keddi címlapsztorija szerint az IMF hitel feltételei között az EU szerepeltetni kívánja a melegházasságokat kizáró alaptörvényi passzus eltörlését, valamint a Gyurcsány Ferenc elleni per megszüntetését. Őszintén remélem, hogy...

Trackback: Hanyas vagy? 2012.01.10. 20:18:51

Hanyas vagy? 2010-es? Akkor, mi kétharmad-szavakból se értjük meg egymást! Az én anyám? A Te anyád! Beszavaztad? Már kiszavaznád? A megváltód vártad? Vagy csak a váltóidat adtad? Sebaj

Trackback: Rogán Antal életrajza 2012.01.10. 17:30:07

Rogán egyéves pénzügyi ügyintézői gyakorlattal megy tárgyalni az IMF-hez. Tényleg az a jó az országnak, ha nem három felkészült gazdasági szakembert, hanem egy jogászt és két pártkatonát küld a Fidesz az oroszlánbarlangba? "Kihagyják Matolcsyt az...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.10. 17:29:17

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.10. 17:28:46

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Nézzük meg Europass sablonba feltöltött él...

Trackback: Péééénzt!! 2012.01.10. 17:21:43

-Csengetett, főnök? Mit tehetek önért? -Szerezz pénzt! -Jó! Megkérdezem az újságírókat! -Miért őket? -Mert ők mindig tudják, hogy mennyi a pénzem! Ők vették észre azt is, hogy túlfizettek. Pedig ha

Trackback: BKV-ügy: elhalasztják a rendkívüli közgyűlést 2012.01.10. 14:31:02

A fővárosi Fidesz ígéretet tett a BKV-ügyben a kormánnyal folytatott tárgyalások felgyorsítására, ezért elhalasztják a közlekedési vállalat kritikus helyzete miatt összehívott rendkívüli közgyűlést.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Never 2012.01.10. 21:11:38

@shitgun: Ízlések és pofonok. Ahol élek, mindenkit ismerek, ha más nem, látásból. Mindenkinek előre köszönök, és viszont is mindig köszönnek. Ha elesnék az utcán és valami bajom lenne, nem mennének el mellettem, hanem tudnák, hogy ki vagyok és hogy rosszabb esetben mentőt kell hívni, mert nem egy alkesz vagyok, aki megint csak túl hamar bevette a napi adagját, és aztán el akarja törni a mentőápoló kezét.

A kis közösségekben van szerintem a normális megtartó erő - és ezeknek a felbomlása sajnos sokban hozzájárult a mai társadalmi problémák kialakulásához. Nem véletlen, hogy a 60-as és 70-es években a kultúrpolitika (levéltári anyagokkal igazoltan, kutathatóan) igyekezett ezeket a közösségeket bomlasztani, mivel kevésbé irányíthatóak és befolyásolhatóak, mint a nagyvárosok.

Exploiter 2012.01.10. 21:12:13

130 milliárd?
Az a kemény. Valaki hozzon példát, hogy orbitális pályára is lehet ennyiért tömegközlekedést üzemeltetni.

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.10. 21:15:19

"35,6%-ot fizetnek az utasok, ez teljesen jó arány."

Tényleg!? Akkor ezt a mondatot tessenek kőbe vésni! Sírfeliratnak is pont jó lesz a BKV számára.

Never 2012.01.10. 21:16:36

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Az utca az ÉN adómból van. Személyesen fizettem be, a maradék pedig EU támogatás.

Budapesten azért élnek sokan, mivel a nagy tömeg nagy mennyiségű szolgáltatást igényel és gerjeszt, különös tekintettel az ország egyértelműen centralizált jellegére (közlekedés, közigazgatás, oktatás, színház - ide sajnos már nem írhatom azt, hogy "kultúra", bár egy évtizede még talán az volt).

Bár nem gondolom, hogy Marx követendő lenne, de A tőke hordoz azzal kapcsolatosan nagy igazságokat, hogy a termelés az, ami értéket teremt, a kereskedelem és a bank-szektor nem teremt értéket, csak "lefölöz". Budapest - legalábbis az én tapasztalataim szerint - a termelésben kevésbé vesz részt, mint a vidék, bár a GDP-ben jelentősebb a része.

Melee 2012.01.10. 21:17:31

@Lencsés lstván: "ÉN NEM VAGYOK ANONIM! "
Tudjuk, te Papp István néven kerültél anyakönyvezésre.
Apropó, Tarlóst melyik párt támogatta a főpolgármester választáson?

Viktus 2012.01.10. 21:18:42

@Never:

Mindenben többszöröse a pénz ...

Never 2012.01.10. 21:18:56

@Kusztovszki Kevin: l a s s a n í r o m , h á t h a n e m t u d g y o r s a n o l v a s n i.

L u m p e n p r o l e t á r. P a n e l p r o l i. N a e z j u t o t t h i r t e l e n e s z e m b e.

Laciii 2012.01.10. 21:19:04

@ZBR:
"A kérdés azonban ez: MI MÁST TEHETETT VOLNA?!"
Leépíti a felesleges irodistákat, nem fogadja el a 4-es metró terveit, hitelfelvétel helyett döntéskényszerbe állítja a kerületeket meg a kormányt, amit most a hitelezők tettek meg.

Never 2012.01.10. 21:20:49

@Viktus: Mandulaműtétem már volt, az inkább hasonlít. A mandula az a szerv, aminek nincs más szerepe, mint hogy a kórokozók és a véráramban felgyülemlett hulladék felhalmozódik benne és sajnos elérhet krónikus mértéket - és akkor azt el kell távolítani. Sajnos ha a parlamenti közvetítést meg a tetszőleges híradót nézem, mandulaműtétes kedvem lesz.

Viktus 2012.01.10. 21:21:46

@Virág et.:

Kevesebb százmilliós megbízás kell a szomszédnak adni az egyik kerület vezetőjének a másiknak nem kell sutyiba eladni a fél kerületét áron alul a harmadik ne zárja be az adózó jelentős turisztikai célpontnak számító bevételi forrásait, és így tovább ... mindjárt lenne pénzük a kerületeikre, és tudnának mit tovább adni a bkv működtetésére is.

Never 2012.01.10. 21:22:43

@Viktus: Igaz, de kevés helyen olyan drasztikus a különbség, mint az orvosoknál, ha mondjuk a rezidenseket vagy a fiatal szakorvosokat nézi az ember. A körülményekről nem is beszélve. Nem mindegy, hogy egy tetszőleges lepukkant magyar kórházban kuncsorog az embere gumikesztyűért meg kötszerért az ellátónak, vagy pedig a Charité-ban a legmodernebb műszereket tolják a segge alá...

Never 2012.01.10. 21:23:34

@nyehehe: Most már szívok. A változatosság gyönyörködtet - hátha az a szívás jobban tetszene...

Melee 2012.01.10. 21:25:14

@Never: Bank és kereskedelem nélkül megdöglenél a megtermelt árudon. Marx 150 éve írta meg a könyvét, azóta változott a világ. Nem is keveset. Lapozgasd a naptárat, és mire a heti naptárban lapoztál 7800-at, rá is jössz, hogy mennyit.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.10. 21:26:17

Mondjuk azt sem értem, hogy miért nem lehet megbüntetni a bliccelőket. Én hónapszámra nem találkozom ellenőrrel, pedig minden nap buszozom, villamosozom.

Laciii 2012.01.10. 21:26:51

@Never:
"Mérnök - abból több és jobban képzett kellene, a műszaki fejlesztés élvonalában. Mit is tesz pontosan ezért a magyar oktatási kormányzat? .....semmit."
Ez a Budapest felesleges baromságodra volt válasz, ne terelj.

Never 2012.01.10. 21:29:26

@Laciii: Nincs terelés. A felsőoktatást hatékonyabban meg lehetne oldani, mintsem tonnaszámra dönteni a pénzt budapesti intézményekbe azért, hogy művelődésszervezőket meg marketing-kommunikáció szakosokat termeljenek.

Az Audi pedig - félreértések elkerülése végett - nem a Műegyetemet tömi pénzzel, hanem a SZIE-t Győrben. Épített egy motorvizsgáló központot, támogatja a gépjárműipari mérnökök képzését, elhelyezkedést biztosít.

ZBR 2012.01.10. 21:32:51

@Laciii:

"hitelfelvétel helyett döntéskényszerbe állítja a kerületeket meg a kormányt, amit most a hitelezők tettek meg."
És? Érdekli ez a kormányt? Én nem úgy látom...

"Leépíti a felesleges irodistákat"
Ez egy olyan lózung, ami mindig jól jön. Csak a zárolt 32 milliárdból szerinted hány "felesleges irodista" jönne ki? Teljes tévedés. A BKV gazdálkodásának akármilyen felelőtlensége eltörpül ezek mellett az összegek mellett.

"nem fogadja el a 4-es metró terveit"
Fejlesztésre szükség volt. Sőt. Négyes metróra is szükség volt. És van is. Sőt, 10-20 éve van már. Nem pont ilyen műszaki tartalommal persze. De ezt ő, politikusként honnan tudhatta volna? Ahogy nem tudhatta azt sem, hogy végül jóval drágább lesz. Minden alagútépítés általában drágább lesz. Nem kicsit.

Never 2012.01.10. 21:33:26

@Melee: Nope. Pontosan mit is tett értem a kereskedelem? A 80 forinton eladott tejet megvehetem valahol 180 és 280 forint között. Ausztriában olcsóbban tudok bevásárolni (még mindig), mint itthon.

Az én adópénzemből tőkésítik fel és támogatják a bankokat, amik - szó szerint - eljátszották, eltőzsdézték a pénzüket. Németországban az anyabank refinanszíroz valahol 1 és 2 % között, itthon pedig nem lehet kapni 10 % alatt vállalkozási hitelt. (Mielőtt valaki az árfolyam-kockázatot említi, le lehet hedge-elni azt is rendesen.)

Nem látom a hozzáadott értéket. Pontosan mit is tesz hozzá a kereskedő, ha nagyrészt még a logisztikát is a szállító csinálja? Mit is tesz hozzá a bank, ha manapság már nem ad hitelt, hanem csak parkolja a betett pénzt a nemzeti banknál vagy az EKB-nál?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.10. 21:35:16

@Never: "Bár nem gondolom, hogy Marx követendő lenne, de A tőke hordoz azzal kapcsolatosan nagy igazságokat, hogy a termelés az, ami értéket teremt, a kereskedelem és a bank-szektor nem teremt értéket, csak "lefölöz"."

ha nem lenne a szolgaltatoszektor, ki venne meg a termeloszektor altal termelt arut es mibol?:-)

tudod, annakidejen amikor felbomlott az oskozosseg es az igenyek az onellatason tulmutattak, eloszor a cserekereskedelem ment, de aztan ie 6-700 korul - nem emlekszem pontosan, mirva regen volt mar ez - egy bizonyos ludiai kroisos - mond valamit a krozus kifejezes?;-)) - kitalalta a penzermet, mint olyat es az allamilag meghatarozott ertekkel es garanciavallalassal gyakorlatilag felszamolta a cserekereskedelem intezmenyet.

tehat amit te elkepzelsz, az lasan 3000 eve mukodeskeptelen:-)

ertem en, hogy remekul vilagit a mecses, de egy szazasert olyan superledes ongyujtot veszek mar, hogy a szemed kisuti:-)

ZBR 2012.01.10. 21:36:05

@Viktus:
"Lemond ..."
Ha te politikus lennél és lenne egy megoldás, amivel még lazán az újraválasztásodat is tudnád biztosítani, akkor ugyan tényleg lemondanál? :O

Laciii 2012.01.10. 21:37:26

@ZBR:
"Négyes metróra is szükség volt. És van is."
Nem, nincs rá szükség, ha lett volna sok felesleges EU pénz amit csak metróra adnak akkor lett volna értelme. Az eredeti árából is lehetett volna bőven valóban fejleszteni.

Laciii 2012.01.10. 21:46:38

@Never:
Á tényleg neeeem is terelsz, bocs, tényleg az én hibám, hogy szóba álltam veled.

Never 2012.01.10. 21:48:05

@Laciii: No problem, az élmény kölcsönös :)

Gyikarc 2012.01.10. 21:48:18

Mi van a marketing es hirdetesi bevetelekkel? Minden megallo tele reklammal. Abbol nincs le?

Viktus 2012.01.10. 21:49:09

@ZBR:

Itt a következmények nélküli országban b*sznék rá :P

jet set 2012.01.10. 21:53:47

Pedig nem ártana bedönteni végre a bkv-t. Hátha megoldaná egy nem tolvaj banda kevesebb mint 140Mrd-ból. Persze ésszel kellene csinálni, nem úgy, hogy hónapokig nincs tömegközlekedés.

2012.01.10. 21:56:29

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: "ha nem lenne a szolgaltatoszektor, ki venne meg a termeloszektor altal termelt arut es mibol?:-)" - a másik termelő. pl a csepeli munkás veszen búzát a paraszttól, a paraszt meg veszen traktort csepelről. Oszt akkor mindenkinek van mindene. Ezt nevezik társadalmi munkamegosztásnak.

Psyman 2012.01.10. 22:03:15

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Hú... az ilyen fokú képzelgéseket már kezelni szokták. Mert nyilván megéri fővárossá tenni az ötödakkora Fehérvárt, átköltöztetni a teljes adminisztrációt oda milliárdokért és mellesleg felnyomni a vérnyomását annak a pármillió embernek.
Elgurult a gyógyszer? Ilyen, és ehhez hasonló lépések után az ellenzék ÁRKIT, akár még Gyurcsányt is miniszterelnök-jelöltté tehetné, akkor is megszavaznák a következő választásokon! Választásokon ugyanis mindig az elégedetlenek és a nagyon elégedettek mennek el a legnagyobb számban szavazni. Namost egy ilyen lépés után szerinted elégedett, vagy elégedetlen emberből lenne ötször-hatszor több?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.10. 22:03:44

@Őrült Ló Nagyfőnök: "Oszt akkor mindenkinek van mindene"

marmint buzaja, meg traktorja

az elet sava -borsa

kar, hogy az emberiseget a tortenelem soran jellemzoen a luxus igenye motivalta..:-)
hogy jobban, jobb korulmenyek kozott eljen, mint elodei es tobb luxussal tudja magat korulvenni.

ehhez egy erdekes adalek, hogy a a 29-33as nagy gazdasagi vilagvalsag abbol allt, hogy az emberek realjovedelme kb a nagyszuleik jovedelemszintjere esett vissza:-)

Measurer 2012.01.10. 22:14:10

@Laciii: Ugye itt voltak gondok a feasibility studyval: forgalomszervezési anomáliák (pl. 2-es metró Kelenföldi vagy Déli pu végponttal., külváros bekapcsolása vagy belvárosi ingatlanbiznisz, 47/49-es villamos, 1-es villamos, párhuzamos vonalvezetés a 2-es metróval), forgalmi tendenciák változása (pl. a hivatásforgalom csökkenése), költségek alábecslése.
index.hu/belfold/budapest/11m4rfz/

ökörpöröly 2012.01.10. 22:15:11

@Gyikarc: Az egészet lenyúlta Simicska. Az OTP-s Csányi és a trigránitos Demján csak mögötte kullognak vagyon tekintetében. Orsós-Olstein Viktor is csak egy csicska, aki a Simicska-Nyerges-Pintér triumvirátus rángat érdeke szerint. Az IMF-től való rettegés egyik legfontosabb oka sem más, minthogy az IMF nem engedné a jelenlegi szabadrablásukat. Vitézy-Erdős Dávid, a vérszomjas kommunista-zsidó klán tagja egész jól el van az első munkahelyén, mint vezérigazgató. Ez egy utolsó albalkáni szarhalom, nem állam, nem ország.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.10. 22:15:15

@Psyman: nem erted, amit irok?

ha az eu engedte volna vegigvinni a teljes atalakitast, akkor nem lenne jogod elegedetlenkedni, ennek a mediaban hangot adni es a fidesz ellen szavazni.

te abbol indulsz ki, hogy a fidesz es orban egy pillanatig is gondolt arra, hogy barmilyen modon ki lehetne venni a kormanyt megegyszer a kezukbol.

azok utan, hogy elzsaroltak majdnem 3 millio ember nyugdijmegtakaritasat, a kozmedia hamisit hireket, az egyik kamuhetero alcsajat tettek meg halabol a birosagok elere, hogy kihereltek a kt-t, az ab-t, hogy meg akarjak szallni a jegybankot, a tomegbelovetestol a rogtonitelo birosagig _barmit_ el tudok kepzelni roluk.

tolem azt gondolsz rolam, amit akarsz. hivhatsz paranoidnak, orbanfobiasnak.

de egyetlen vezeto politikus van evbben az orszagban, akinek a szemelye vegigkiserte a kozeletet 88-tol napjainkig...

ökörpöröly 2012.01.10. 22:21:10

Csak gondoljátok el, mekkora hatalma lehet a Nyerges-Simicska maffiának, ha egy utolsó csicskájukat -akinek se diplomája, se szakértelme, se gyakorlata nincs- be merik tenni egy válság kellős közepén egy gazdasági csúcsminisztériumba! Orsós-Olstein is tudta, hogy az egész egy szánalmas tragikomédia, mégse merte megtagadni a parancsot. A bunkó Simicska-csicska 1976-ban Végeztem Egy Tanfolyamot Lászlóné egy értelmes megszólalást se tudott elmondani a bizottsági meghallgatáson. A legnagyobb röhögést az váltotta ki, hogy ez a zsidrák csicska a bizottsági felszólalást úgy kezdte: "Tisztelt Bíróság!". Lehet még ennél lejjebb? Nem hiszem, Semmit se szeretnék jobban látni, mint az összes szarputtony, hazaáruló fideszes képviselőt és családját Kadhafihoz hasonlóan kiterítve látni megérdemelnék!Aztán jöhetne a Veres-Gyurcsány-Puch maffia teljes tagsága, családjukkal egyetemben. :)

ökörpöröly 2012.01.10. 22:22:11

Vesszőhibákért és a szóismétlésekért elnézést kérek! :)

Psyman 2012.01.10. 22:23:57

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Tévedsz. Én abból indulok ki, hogy baromira nem fontos, hoyg Orbán vagy a Fidesz azt gondolja-e, hogy valaha is ki lehet venni a kezükből a hatalmat. Ugyanis Magyarország annyira a külföldtől függ, hogy nekik igazából csak egy ujjukat kell megmozdítani, és akkor Orbán a feje tetejére is állhat, akkor is bukni fog. Úgyhogy nem épül itt ki semmiféle diktatúra, és nem is lesz itt állampolgári jogoknak sárba tiprása (magántulajdon: majd ha elvették a házadat, meg a kocsidat és nem kárpótoltak érte, ráadásul kirúgtak az állásodból, akkor beszélhetünk ilyesmiről) sem diktatúra, mert még ha Orbán komplett őrült lenne is, és megpróbálná, külföldről nem fogják hagyni.
Innentől pedig minden egyéb puszta hisztériakeltés és a jó magyar szokás szerinti "Ki tud nagyobbat és hangosabban sírni" verseny.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.10. 22:32:08

@Psyman: ezzel tisztaban vagyok, vegig felteteles modban beszeltem, hogy ha megtehetnek...

de ez nem jelenti azt, hogy nem is probaljak meg, akar a bukasuk, akar az egesz orszag bukasa aran.

szoval a fidesz mindenkeppen bukni fog. az sem kerdes, hogy elsosorban a kulfoldi reakciok hatasara. a kerdes mindossze az, hogy bukasaig orban es a fidesz hany hagymazas remalmot eroltet ra az orszagra mind melyebbre es melyebbre lokve minket?
hanyszor rugjak meg ossze a port a vilaggal, ezzel egyre rontva az orszag reputaciojat? ami bizony munkahelyekben, ezen keresztul attelesen adoban, tehat peldaul az oktatas, egeszsegugy, a kozbiztonsag minosegeben merheto.
vajon hany orlutseget csinalnak meg a bukasukig?

ökörpöröly 2012.01.10. 22:34:33

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Na jó, megengedném, hogy kivégzés előtt orálisan kielégítsd Gyurcsányt, így már mehetne a dolog? :D

2012.01.10. 22:36:58

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: A példa tetszés szerint bővíthető luxuscikkekkel is. De mit ad az árucserébe egy bróker, spekuláns, tőzsdealkusz, marketingmenedzser meg a fasztudjamégkimindenki ingyenélő kullancs? Semmit! És mégis ők akarják leszakítani a nagy lóvékat. Ezért beteg a nyugati társadalom. Mert munka nélkül akar mindenki megélni. Ez még nem lenne gond egy köldöknéző buddhista szerzetes esetében, de a nyugati társadalmakban konkrétan a felesleges seggmeresztésért meg hályogkovácsolásért akarnak valódi munkával megtermelt értékes javakat kapni, na és EZ az, ami nem megy!

ökörpöröly 2012.01.10. 22:43:06

@Őrült Ló Nagyfőnök: Te beteg vagy! A hozzáadott érték jobb esetben mindig a vezetőknél a legmagasabb. Ha csak a fajtád élne, akkor még mindig barlangban lakna az emberiség. :) Az értelmiség a civilizáció kulcsa.
A szellemi munka is munka, sőt! Az más kérdés, hogy manapság a menedzsmentek teljesítménye hagy némi nemű kívánnivalót.

Közbiztonság Szilárd 2012.01.10. 22:48:12

Hogy miért jutott csődközelbe a BKV?

Azért, mert a büdös kurva fővárosi vezetés a rá eső 50 milliárd helyett csak 10 milliárdot ad neki már sok év óta, vagy annyit sem.

És kin akarják bevasalni megint a saját sarukat?
Az utasokon.
Júniusban megint jegyárat akarnak emelni.

A büdös kurva anyjukat!

2012.01.10. 22:52:35

@ökörpöröly: Hahaha, ha az én fajtám nem lenne, akkor azoknak a kurva nagy "hozzáadott értékű" vezetőknek üres lenne a frizsidere. Sőt, nem is lenne frizsidere, meg semmije sem, csak a nagy pofájuk. Ülnének a barlangjukban, és "brajnsztormingoznának" arról, hogy mit egyenek.

lobaszopiatej 2012.01.10. 22:53:07

Megmondom miről szól a buli: Tarlóst ki akarják csinálni, túl sok borsot tört a Fidesz orra alá, nem hódolt be. Vagy lemond magától, vagy felhergelik ellene a plebset.
Fidesz oldalon úgyis lekomcsizzák/gyurcsányozzák azt vége, egyszerű fidesz-értelmiségieknek ennyi indoknak bőven elég.

komplikato 2012.01.10. 22:56:02

Én csak egyett nem értek, a Fidesz.hu oldalán volt egy cikk 2008-ban miszerint a BKV sztrájk napi 12 MILLIÁRD forint kiesést okoz. Ha jól tudom azóta ez még nőt is, legutóbbi BKV csőd cikkben talán 14 milliárd volt?
Na most az egy évre (eltekintek nagyvonalúan a munkaszüneti napoktól) az több mint 5100 milliárd!!!
Ha kiveszem a szabadnapokat akkor is bőszen 3600 milliárd és 4300 között van valahol. Ez nem fog hiányozni senkinek????

ökörpöröly 2012.01.10. 22:56:45

@Közbiztonság Szilárd: Elég mókás, hogy Nyugat-Európában olcsóbb a tömegközlekedés, mint nálunk -a bérekhez képest mérve pedig filléresek-. Nekem Edinburgh volt a kedvencem, 1,5 font volt a napijegy a Lothian társaság járataira. A buszok rendezettek, tiszták, alacsony padlósak voltak, sűrűn jártak, a sofőrök korrekt, segítőkész úriemberek voltak. Igaz, hogy nem volt metró és villamos, de nem is volt rá szükség. A bérekhez és a szolgáltatásokhoz képest eszméletlenül drága a BKV.

ökörpöröly 2012.01.10. 23:00:57

@Őrült Ló Nagyfőnök: Ez erős tévedés. A te fajtád azért élhet, mert Homo Sapiensek közt voltak értelmesek, akik megtanították, hogyan élhess túl, akik irányították a primitív fajtád. A Neander-völgyi emberek sokkal erősebbek voltak fizikálisan a modern embernél, mégis kipusztultak, mert nem volt "szellemi elitjük", ezért feldolgozhatatlan hátrányba kerültek a modern emberrel szemben. Úgyhogy tedd össze a két kezed, hoyg nem mindenki olyan hülye, mint te! :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.01.10. 23:05:57

Ilyenkor merül fel bennem a kérdés,mi pénzt loptak el ebben az országban?
De legalább lesz 4-es metró. Majd.Valamikor.Amikor Euro.
Addig a mostaniak is kiveszik belőle a részüket.
Azt hiszem mi magyarok igazi életművészek vagyunk,hogy ezt kibírjuk.
Na jóéjt!

Bebes 2012.01.10. 23:20:40

@Le_Penseur: A pártkasszába és a magánzsebekbe, tehát kifelé folyó összegeken kívül ott van még, valszeg nagyobb arányban, a belül elfolyó pénz: az olyan állami óriások, mint a MÁV, BKV, a saját vezetőik érdekkörébe tartozó magánvállalkozásokhoz szervezik ki a (nem véletlenül átláthatatlanul bonyolult részfeladatokat). Nem lehet hozzányúlni a rendszerhez, amíg egyszer tisztességesen át nem világítják az egészet, hogy mire, hová, kikhez folyik el a pénz. Történtek erre próbálkozások, de persze minden eszközzel szabotálták őket az ellenérdekeltek (köztük a szakszervezetek).
Volt bennem egy halvány remény, hogy a Vitézynek gründolt csúcsszerv tenni fog valamit, de csak még egy vízfejet hoztak így létre, még több pénzcsappal, még több vezetői szinttel és a hozzájuk tartozó fizetésekkel, juttatásokkal és prémiumokkal.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.10. 23:33:39

@marcinátor: Ilyen a világon nincs. Pusztán a finanszírozást nézve egyetlen tömegközlekedési vállalat sem önállátó. Azért dotáljká a világon mindenhol, mert

ad 1. Nélküleg megáll az élet. A dotáció mértéke a várható gazdasági haszonhonnál kisebb. Ha nincs közlekedés, akkor megáll az élet. Nem dolgozik az ember, nem fogaszt = halál.

ad 2. A más járulékos hatása sem elhanyagolható. Pl. hogy élhető a város és nem fullladsz bele a szmoga.

Csak itthon - mint sok minden más - ez sem megy...

RaveAcE 2012.01.10. 23:34:27

Pedig mekkora szája volt a Tarlósnak, hogy majd jól gatyába rázza a fővárost meg a BKV-t.
Látjuk....
Tönkre megy, amihez hozzányúlnak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.10. 23:39:41

@Transylvanianmixedgrill: Az, hogy nincs tisztességes önálló jövedelme...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.10. 23:42:37

@Transylvanianmixedgrill: A diákkeresetből te nemigen jársz el fesztiválozni meg bulizni... Nem az dönti meg a gazdaságot és a közlekedési rendszert, hogy valaki évi 1 vagy 2 feszitválra elmegy. Ja, ahol mellesleg FOGYASZT, tehát adózik is, mert ÁFA az van...

ubu1 2012.01.10. 23:46:09

Én nagyon várom már, hogy az egész BKV tényleg csődbe menjen. Egyszerűen nem látok ugyanis megoldást ennek a mamut pénznyelőnek a megreformálására. Tényleg óriási káosz lesz, de ki kell bírni. Hiszek abban, hogy egy hosszabb sztrájknyi idő alatt a fővárosi tömegközlekedés romjain vagy mellette elkezdhet felépülni egy európai szintű és elfogadható áru közösségi közlekedés. Máshol ez működik, még ha kell is az állami támogatás. Koncessziós szerződésekkel és magántőke bevonásával (ha tényleg tisztességesen csinálják) működhet ez. De a lassú átalakulás nem működőképes, itt kell egy kíméletlen kijózanító pofon.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.10. 23:51:03

@Grensberg: A 4-es metrót el sem szabadott volna kezdeni építeni. És ezt hozod fel pozítív példának. Megálla az ész.

A Combino villamoshoz át kellett szabani a fél villamos vonalat, mert nem volt képes kiszolgálni. A síneket meg gyikolja, mert a kis kerekeit nem ilyen anyagminőségű sínekre tervezték. Belső elrendezése egy vicc, mert nem olyan forgalomra méretezék, mint a nagykörúti. Azon kívűl, hogy van benne légkondni fostalicska. Ja, az tis UTÓLAG kapta meg.

Bazdmeg, sírva röhögök rajtad.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.10. 23:53:28

@Ringlósztár: 1,5 év alatt nem fogja felépíteni azt semmiből azt, amit 30 évig romboltak. Ez a villamosHÁLÓZAT,

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.10. 23:56:21

@zero: Ez mind szép, csak ha távolságok vidéken nagyobbak? A BKV meg nem jár mondjuk Szeged és Kecskemét között..

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.10. 23:57:57

@Viktus:

"Budapest a fej a vidék a test. Egyik sincs meg a másik nélkül. "

A sok hülye ezt nem fogja fel. Bizonyos költségeket közösen kell viselni. Az ország úthálózatának 99,99%-án soha nem jártam, de áttételesen mégis finanszíroztam valaha, amíg volt útalap...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.11. 00:00:08

@ZBR: Ki volt a főpolgármester? Kinek a bandája volt 8 évig hatalmon? Akkor mit kellett volna tennie...?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.11. 00:01:47

@Virág et.: Aha. És ki éppítetti azt a kibaszott játékmetrót? Ki nem volt képes olyan uniós projekteket futtatni, amik +90%-ben finanszírozott volna az EU? Ki nen volt képes egy kibaszott villamos beszerzéset levezényelni? Ezért is biztos a VEKE, Vizéti, Orben, meg mittomén még ki a hibás...

Állítólag dübörgött a gazdaság. Abból talán tellett volna a BKV-ra is...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.11. 00:04:26

@ZBR: Tehát SEMMI szükség erre a 4-es metróra. Pont.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.01.11. 00:10:47

@Never: sajnos a mandula nem csak az a szerv amiben felgyulnek a dolgok, hanem alapvetoen az a szerv lenne, ami elso korben megallit egy fertozest.
nekem tevedesbol kivettek a mandulamat (1 evvel kesobb derult ki egy mas okbol elvegzett fogrontgenen, hogy felesleges, mert nem az okozta a bajt)
ha kiveszik, az esetek 80%aban tobb a baj, mint a hazson.
nekem kivettek, azota majdnem folyamatosan beteg vagyok. persze dolgozom azota is folyamatosan, mert a szinte allando lazas allapotra azt mondtak, h " hat, szokja meg!"
jo is az, ha az ember fizeti a tb-t...

2012.01.11. 00:21:36

@ökörpöröly: haha, mert az esztergályos Pista bácsi nem tudna esztergálni marketingmanager nélkül, Teri néni meg nem tudná felnevelni a csirkéit biztosítási alkusz nélkül, mi? Szalainé Szilágyi Eleonóra nélkül nem mennének a villamosok, mert senki sem tudná elvezetni őket, és Simicska nélkül a plakátragasztók tehetetlenül vakarnák a fejüket, és Bocskor Gábor nélkül nem tudnák a pékek, hogy kell kenyeret sütni, mi? Ugyan ne fárassz már engem ilyen hülyeségekkel!

2012.01.11. 00:23:40

@ejszarny: miért nem oltatod magadat, ha ilyen fogékony vagy a fertőzésre? Olcsóbb, mint az antibiotikum, és nincs kényelmetlenséged sem.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.01.11. 00:46:51

@Őrült Ló Nagyfőnök: hajlektalanellatasban dolgozom, ennyi oltas nincs is...
plusz ugye oltast akkor adhatnak elvileg, ha nem vagy epp beteg, lazasan nem.

nane123 2012.01.11. 01:24:15

"... ami egyelő Budapest csődjével és a 4-es metró végével." Itt kivételesen az "egyenlő" n -el írandó! :)

okleveles naiv 2012.01.11. 01:26:01

"A rendszerszintű probléma nem az, hogy a BKV rosszul gazdálkodik"

:DDDDDD

Leestem a laptop alá a röhögéstől, és marha nehéz innen gépelni... :D

Akkor mégis mi a gond?
Mert szerintem az, hogy leállítják a 20 milliós alkatrészvásárlást, de nem állítják le a 384 milliós bónusz kifizetést, igencsak gazdálkodási problémának tűnik...

Fejlődik a világ. Ha belegondolok, h régen Kretént, MAD-et kellett venni az ilyen poénokért, most pedig simán index főoldal, és már lehet is nyeríteni... :D

Bartoki 2012.01.11. 01:51:44

A megoldás az ingatlanadó/építményadó. 1000 Ft/m2-ből pont össze is jönne ennyi. Sok más településen már most is van ilyen és nem halnak bele.

Hosszabb távon persze nem m2, hanem valami jobb rendszerben kellene kivetni, de most gyors megoldásnak megfelelne.

Végülis a budapesti ingatlanok épp azért érnek annyit, amennyi, mert "jó a közlekedés".

2012.01.11. 07:26:18

@Deres: Ja! Azt megnézném, ahogy a 65 éves, túlsúlyos édesanyám hazafele biciklizik a piacról, a kormányra akasztott két cekkerrel a Németvölgyi úton fölfelé, egy januári hóviharban. :-)

@Bartoki: Én bizony belehalnék, ha rám csesznének 83.000 Ft ingatlanadót. (Ebből 18.000 a fáskamra. :))

dzsoni5 2012.01.11. 07:47:35

Nevernek annyiban igaza van, hogy pl egy átlag vidéki nagyváros (ami értéktermelésben nincs is túlzottan lemaradva a fővárostól) valahogy bele tudja rakni a saját 30-40%-os részét a helyi tömegközlekedés finanszírozásába (30-40%-os jegyárbevételi arány mellett), míg a fejlettebb, nagyobb adóbevételekkel rendelkező Budapest nem. Emellett pl a legtöbb helyen látványosan fejlesztették a járműparkot is, mivel így általában olcsóbban tudnak működni. És ezek között vannak olyan városok is, ahol a város méretéhez képest kifejezetten sűrű a buszok követése. Nem a fejről meg a kezekről van szó, hanem az elkúrt gazdálkodásról, ami jogosan ébreszthet ellenszenvet vidéken.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.01.11. 07:52:29

Oda kell adni az egyháznak a buszokat.

Az egyház nem fizet adót, ennyivel mindjárt olcsóbb lesz az üzemeltetés, az egyház kap támogatást, és addig is lehet misézni a buszon, amíg a gyerek be nem ér a hittanórára.

asf123asd 2012.01.11. 07:58:05

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: évi 2millio adot fizetsz kb. . ettől olyan királynak érzed magad hogy rögtön meg is eresztettél egy frankhiteles poént. plusz még előjött az übermensch szindroma "budapesti lakos vagyok" változata is. jót nevettem rajtad, jól indul a napom köszönöm:)

Kravver 2012.01.11. 08:17:39

Hát, egye fene,még egyszer, de most már tényleg utoljára: Zero te ezeknek tapsikoltál a kis nyelvecskéddel olyan lelkesen :)

Oóóó, de ciki.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.11. 08:23:09

@Kravver: :-DDD

tenyleg volt ilyen..

dehat sokan elkovettek ezt, a velemenyvezer is melegszarig volt orban seggeben anno, most meg nezd meg, a verben furodne legszivesebben:-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.01.11. 08:28:21

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Az emberismeret mindig is erőssége volt a magyar értelmiseggnek.
Az egyetemen is kiemelt figyelmet fordítanak erre a diszciplínára.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.01.11. 08:47:08

@Viktus: Szóval, Róma 1 euro, ez nagyjából annyi, mint nálunk.. Bécs 1,80 ( www.wienerlinien.at/eportal/ep/channelView.do/channelId/-31756/pageTypeId/9083 ), ez ugye drágább. Amsterdamban tudtommal kilométerdij van ( www.gvb.nl/reisinformatie/welke-kaart/Pages/default.aspx ) + alapdíj, szerintem egy euróból csak kb. egy kilométer jön ki. Napijegy 7,5 euro, ez is drágább, mint a BKV.

A BKV sok szempontból szar, a tarifarendszer korszerűtlen, a jegyek a hazai jövedelmekhez képest drágák, ezzel mind egyetértek.

De nyugati viszonylatban a jegyárak még így is az olcsóbbak között vannak.

Melee 2012.01.11. 09:13:35

@Never: A kereskedő azért keres többet, mint a lakatos, mert nehezebb munkát végez. Nehezebb feladatokon gondolkodik. A gondolkodás a legnehezebb feladat. A keleti blokk rendszerváltása után sok állami vállalatnál (nem csak nálunk) kiderült, hogy a megtermelt árú raktárakat tölt meg, mert nem tudták eladni. Magánosítás után sikerült. Mert jobb lett a kereskedelem.

A bankszektorral kapcsolatban meg kiválóan fújod a kormány ostoba propagandaszövegét. Ott voltál a kitalálásánál? Attól, hogy megjegyeztél egy angol szót (hedge), még nem leszel hiteles, mikor nyilvánvalóan még azt sem tudod, hogy mit jelent az irányadó kamatráta.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.01.11. 09:25:53

@Melee: "A kereskedő azért keres többet, mint a lakatos, mert nehezebb munkát végez. " - Anyád...

Never 2012.01.11. 09:39:38

@Melee: Muha. Muhaha. Muhahahahahahaha.

Na ez remélem vicc volt.

Nem tudom, hogy hány LIDL, Tesco, Spar vagy CBA beszerzést ültél végig. Nos, elmondok valamit. Az a kemény munka abból áll, hogy:
- előszobáztatod a beszállítod
- miután várattad egy csomót, utána megalázó körülmények között megalázó feltételeket teszel elé
- majd ezeket a feltételeket sem tartod be (fizetési határidő, levonások, kötbérek)

Utána pedig elfáradtan hazamész.

Mindeközben a termelő cég csak a beszerzéssel, a munkavállalókkal, a hülye hazai és külföldi konkurensek dömping-áraival, a piac beszűkülésével, valamint a finanszírozás ellehetetlenülésével kell, hogy megszakítsa időnként a jacuzziban töltött idejét.

Ja, ha pedig nem a vezetőségről beszélünk: javaslom, hogy egy fűtetlen raktárban targoncásként, lezsákolóként vagy lakatosként tölts el akár egyetlen munkanapot (ja, hogy az nem 8 óra? bocsi....)

Én nem vállalnám azt a melót annyi pénzért, és tisztelem azokat az embereket, akik azt kénytelenek csinálni.

A közgazdasági szakszótárt pedig minden nap a tükör mellé teszem borotválkozáskor és megtanulok egy idegen szót belőle. A mai nap sajnos kimaradt, mert az autóban kellett borotválkoznom, ugyanis késésben voltam. Nem baj, talán ki tudom pótolni az egyetemen tanultakkal...

Kravver 2012.01.11. 10:36:19

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Mégis hiába várom Zero "öszödies" posztját erről a kis váltóállításról.
Biztos nem ér rá,mert beletekeredett a köpönyegébe.

Bartoki 2012.01.11. 10:50:35

@Őrült Ló Nagyfőnök: "Azt megnézném, ahogy a 65 éves, túlsúlyos édesanyám hazafele biciklizik a piacról, a kormányra akasztott két cekkerrel a Németvölgyi úton fölfelé, egy januári hóviharban. :-)
...
Én bizony belehalnék, ha rám csesznének 83.000 Ft ingatlanadót. (Ebből 18.000 a fáskamra. :))"

Pedig csak ezek közül lehet választani:
- Bicikli
- Fizesse meg aki utazik
- Fizesse meg aki itt lakik
- A jó öreg "fizesse meg valaki más" - ez volt eddig, de úgy látszik ez már évek óta nem működik)

2012.01.11. 13:17:31

@Bartoki: Azért én még tudnék néhány variációt. Pl járatritkítás, és/vagy felszálláskori jegyellenőrzés... No meg az sem lenne hátrány, ha a bevétel nem szalayné szilágyi eleonórák kielégítésére menne, meg GPS alapú buszmegálló táblákra, meg plazmatévére minden HÉV állomáson, hanem mondjuk ráköltenék a rozoga buszaikra.

Melee 2012.01.11. 15:22:33

@kolbászoszsömle: Komoly érv volt, be is lőtted a szintedet.

Melee 2012.01.11. 15:38:25

@Never: Említett helyekre bemegy a termelő, és orrba-szájba szívatják. Ha lenne annyi esze egy régió termelőinek, hogy összeálljanak és megfizessenek egy kereskedőt aki képviseli őket, más lenne a tárgyalási pozíció. Persze a másik oldalé is változna az oszd meg és uralkodj irányába.

Azt is gondold végig, hogy mi lenne, ha a targoncás ülne be a vezetői székbe, és hozná a döntéseket. Én már kevertem egész nap a betont házépítésnél, meg végeztem mindenfajta segédmunkát. Felelősség gyakorlatilag nulla, fizikailag elfáradsz. Mikor olyan döntéseket hozol, melyen a jövő havi kenyér múlik, és viseled a felelősség súlyát, akkor elsősorban nem fizikailag fáradsz el.

Never 2012.01.11. 15:55:43

@Melee: Sajnos a TÉSZ-ek és BÉSZ-ek, amiket én láttam, mind rövid úton széthullottak, mert valaki - folytatva a jó TÉESZ-es hagyományokat - megpróbálta lenyúlni a többieket, több-kevesebb sikerrel. Nem sznobériából mondom, de ez valahogy a szerencsésebb történelmű vidékeken, ahol láttam példákat, jobban működik (Ausztria, Svájc, német régiók - ezeket ismerem).

A vezetői dolgokról nem kell sokáig meggyőzni engem, én is eléggé elfáradok estére a mukám során szellemileg, holott fizikai értelemben munkát nem végzek (mert ugye munka = erő x elmozdulás, én pedig egy nagyrészt egy helyben ülök, az irodámban, a tárgyalóban vagy az ügyfélnél). Aki viszont egy kellemes irodából vagy fűtött helyről f*kázza a melósokat (akik szintén nem szentek...), azt ki kellene pár napra küldeni dolgozni. Aztán talán változna kicsit a véleménye (nem kell mást csinálni, csak mondjuk téli minuszokban fűtétlen gyárépítésnél minőségellenőrzési bejárásokat tartani egy hétig, és máris átértékelődik kicsit a világ...)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.11. 16:58:38

A 4-es metró miatt nincs BKV-ba pénz... Szerintetek miből finanszírozták azt...? Abból a pénzből, amit elbasztak arra a szarkupacra a fél BVK járműparkját fel lehettet volna újítani. Az összes buszt, trolit és metrót, az EREDETI ~250 millárdos árból. A ~550-es mostani árból - a jó kurva anyjukat azt - meg a HÉV-ek és a villamosok egy része is menne és istentudja mennyi vágányfelúítás. A belső adósság nagy része rendezhető lett volna belőle. Erre működésre vettek fel hitelt, beletolták a pénzt a semmire sem jó metróba. Építettek egy fostalicska alagutat és feláldozták az egész BKV-t.

Ezek után mondja bárki is, hogy ez nem ér meg minimum egy tarkónlövést...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.11. 17:03:07

@Never: Látom valami retrokomcsi lehet, aki szerint az agymunka az nem munka. Mielőtt beszólnál én is dolgoztam raktárban. Olyan helyen is, hogy a TESCO és a többi hely ahhoz képest maga volt az álom munkhely, mert suli melett dolgozotam a fenti helyen, éjszakai műszakban.

Most mérnök vagyok. A gondolkodás és a felelősség bizony sokkal fárasztóbb, mint anno éjszaka dobálni az ásványvizes pakkokat.

Azon meg sírva röhögtem, hogy az ottani fejesek a legalapabb munkaszervezési feladatra is képtelenek voltak...

ZBR 2012.01.11. 17:03:40

@molnibalage:
Bocs, de ezt én kérdeztem.
Én nem ERRŐL a négyes metróról beszéltem, hane ma négyes metróról általában.

@Laciii:
"Nem, nincs rá szükség, ha lett volna sok felesleges EU pénz amit csak metróra adnak akkor lett volna értelme. Az eredeti árából is lehetett volna bőven valóban fejleszteni. "
Fejlesztettek is. Vagy a Bartók Béla, MorZsi, Fővám, stb. az meg sem történt?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.11. 17:04:59

A tömegközlekedés meg azért van picit leterhelve, mert sokaknak derogál 1-2 buszmegálló vagy villamos megállót is sétálni...

Never 2012.01.11. 17:25:52

@molnibalage: (hogy a nyelvtannáci is előjöjjön belőlem) Az nem retrokommunista, hanem kriptokommunista.

Mellesleg ez új, ilyen még nem voltam. (Bár töredelmesen be kell vallanom, hogy két évben egymás után is voltam kiváló kisdobos, de az úttörőket megszüntették alólam, cserkész meg nem voltam.)

Ez itt nem állásbörze, tehát nem szeretnék CV-t teregetni, de maradjunk annyiban, hogy inkább értelmiségi-vezetői mintsem fizikai munkaköröket töltöttem és töltök be eddig életemben.

Ez viszont nem jelenti azt, hogy nem ismerem el, ha másvalaki is letesz valamit az asztalra. Nem fogok rögtön köpködni a melósra, mert én éppenséggel egy ház ára műszaki eszközzel körbebástyázva csinálom a munkámat.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.11. 17:30:04

@ZBR: Akkor sem. Ha a BKV működőképességét áldozzák fel csak azért, hogy busz helyett legyen metró, akkor azt mondom, hogy lófaszt bazdmeg. Melyik részént nem érted, hogy akármilyen metró összegéből a BKV-t úgy rendbe lehetne tenni, hogy villogni lehetne vele a világban, hogy x év alatt nem fejlődött ennyit max. Peking az olimpia miatt? Most mi van? Államcsőd és BKV csődveszély.

Kurva jó....

ZBR 2012.01.11. 17:48:28

@molnibalage:
"Ha a BKV működőképességét áldozzák fel csak azért, hogy busz helyett legyen metró"
Látom, nem érted. Nem baj. Arra persze nem tudtál mit reagálni trollocska, hogy bizony elég komoly felszíni fejlesztések valósultak meg a metróberuházás kapcsán.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.11. 17:49:49

@ZBR: Mik? Semmivel sem lett jobb a felszíni közlekedés.

Hülye vagyok 2012.01.11. 21:27:41

@Bartoki: Az is lehetne megoldas hogy az SZJA/AFA bevetelek egy resze az onkormanyzatoknal maradjon. Az ingatlan-ado ellen nincs kifogasom, de csak akkor ha az SZJA-bol levonhato. Ugyanis az ingatlant eleve mar adozott penzbol vasarolta mindenki.

Bartoki 2012.01.11. 22:17:29

@Hülye vagyok: SZJA/ÁFA helybenhagyás és ingatlanadó SZJA-ból levonás ügyben a Parlamentben kell dörömbölni, de a jelek szerint most újra Budapest-, esetleg Tarlós-szívatás van, tehát nem állnak hozzá pozitívan. Egyedül az építményadó az, ami helyi, önkormányzati hatáskörben megléphető.

Az ingatlanadó bevezetése / építményadó kivetése most az ingatlanpiaci mélyponton messze nem ideális, de jobb mint a BKV csőd. Más kérdés, hogy a választók még nem fogadnák el - ahhoz már rég meg kellett volna kezdeni az egyeztetést a néppel. Vagy legalább most el kellene kezdeni.

Bartoki 2012.01.11. 22:50:46

@Hülye vagyok: "Ugyanis az ingatlant eleve mar adozott penzbol vasarolta mindenki."

Az autót is adózott pénzből vesszük, mégis van rá évente teljesítményadó.

Ez az "adózott pénzből még egyszer adózni" egy népszerű érv, de igazából egy demokráciában egyedül társadalmi egyezség kérdése hogy akarunk-e ingatlanadót vagy sem, alacsonyabb SZJA mellett még ingatlanadó is, vagy inkább magasabb SZJA. A zemberek eldöntik hogy a közteherviselést milyen módon kívánják elosztani. A "fizesse valaki más" elv népszerű lenne, de nem fog működni - mindenképpen nekünk kell összedobni, de a módját megbeszélhetjük.

Persze azt is lehet hogy nem dobjuk össze a pénzt és akkor nem lesz BKV.

ps: a korrupciót ettől függetlenül még meg kell fogni - bár ez is a zemberek döntése hogy minden korrupció rossz-e, vagy csak az amiből kimaradok. Minden a fejekben dől el, a többi már ebből következik.

Llew 2012.01.13. 18:14:51

Occó bicikli, Occó bicikli! Kici, nagy, szárga, pirosz! Tesszék, tesszék!

süti beállítások módosítása