Skip to content


       Szűrés lista

BÖSZ-Tarlós-NGM meccs: autósbérlet havi 10 ezerért

Kezdjük rögtön egy fontos megállapítással: Az ÁSZ jelentés a BKV-ról az ügyészségen landolt, reméljük lesz belőle nyomozás, mert most már tényleg elég volt, hogy D. Gábor éli a boldog budakeszi nyugdíjasok életét. A jelentés a következőt állapította meg: 2002-2010 között a BKV működéshez hiányzó forrásokat hitelekből fedezték, 41 milliárd ment el csal kamatokra, idén vissza kellene fizetni 41 milliárd lejáró adósságot, Demszky Gáborék még csak nem is tervezték be a járműpark cseréjét, amivel 800 milliárdos belső adósságot okoztak a BKV-nak. Mondjuk ki: Demszky Gábor és az MSZP-SZDSZ városvezetés szart sem csinált a budapesti tömegközlekedés érdekében az elmúlt 10 évben. Illetve kettő dolgot azért mégis csak tettek: 4-esmetró és Hagyó Miklós. Ennyi. Így nekem ne pofázzon Horváth "van egy jó hírem" Csaba a tévében a bárgyú vigyorával, mert vastagon benne van az MSZP-vel abban, hogy itt tartunk.

A helyzet jelenleg a következő: a BKV éves költségvetése kb. 120 milliárd forint. 50 milliárd jön be a jegy és bérleteladásból. Megy a kötélhúzás a Főváros és az Állam között, hogy ki és milyen arányban adja össze a  hiányzó 70 milliárd forintot. Ezenkívül van még 43 milliárd hitel, ami pár hónapon belül lejár, de a BKV hitelképtelen. Az állam az ide évre a BKV számára betervezett 32 milliárdos normatív támogatást zárolta.

A Főváros nem tud miből fizetni.
A kerületek nem akarnak fizetni.
A kormány nem szeretne fizetni. (De a MÁV-nak, Malévnak mindig jutottak milliárdok.)

Hogy még bonyolultabb legyen, a kerületi fideszes polgármesterek (BÖSZ), parlamenti képviselők is, velük van meg a kétharmad, így elég erős érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek, amit az is mutat, hogy a Főpolgármester nem tárgyalhatott egyedül a kormánnyal, hanem csak egy öt tagú delegáció részeként (elég megalázó), aminek tagjai között, milyen meglepő, éppen a BÖSZ-ös kerületi polgármesterek vannak.

Tarlósék összeírtak egy sor javaslatot, amivel pénzhez lehetne juttatni a BKV-t:
- Az iparűzési adó 55-45% főváros-kerületek közötti forrásmegosztásának módosítása. Ezt a kerületek ellenzik.
- Agglomerációs települések bevonása.
- A parkolási bevételek átcsoportosítását a fővároshoz és csak a tömegközlekedésre lehessen fordítani. Jelenleg ugyanis a parkolási pénzek a kerületeké, elképesztő mutyi és maffia van körülötte (Centrum és társai), és a kerületek arra költik a pénzt, amire csak akarják. A kerületek ezt sem akarják.
- Az iparűzési adó emelése. Az ipa max. 2% lehet, Budapesten már most is a maximumot vetik ki, az emelés a vállalkozások terheit növelné, és egy gyors telephely módosítással elkerülhető.
- Tömegközlekedés 27%-os áfájának 5%-ra való csökkentése. Európában sehol nem tartalmaz a közlekedés ilyen magas áfakulcsot, de ez meg valószínűleg az NGM-nek nem tetszik.
- És az Index szerint a javaslatok közé bekerült az egyik kerületi polgármester agyament ötlete, amire rögtön lecsapott az NGM, és a leginkább támogathatónak nyilvánította: fizessen minden autós havi 10 ezer forintot aki Budapesten területén autózik.
"Az úthasználati díjat a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kell váltani, papíralapú matrica formájában, ára a BKV-bérlethez hasonlóan havi 10 ezer forint lehet, meglétét pedig a rendőrség ellenőrizné. A bevezetést követően a 600 ezer fizetésre kötelezett gépkocsi tulajdonosa - 50 százalékos fizetési hajlandóságot és 10 százalékos autóletételt feltételezve - egy év alatt 32 milliárd forintot fizetne be a kasszába."

Azért erre már nálam is eldurrant valami, a BÖSZ-ös polgármesterek sexuálják meg a félőrült Matolcsyt!

Még szerencse, hogy múlt csütörtökön a következő szavak hagyták el Matolcsy száját:
"A magyar gazdaságpolitikát azért támadják sokan, mert megszorítások nélkül éri el a sikereket."

Nem fizetünk havi 10 ezret az autósbérletért. Agyrém. Polgári engedetlenség. Állítsanak rendőrsorfalat Budapest határában, ellenőrizni az autókat. Fizetjük a térség legmagasabb benzinárában az úthasználati díjat, jövedéki adót és áfát. Fizetjük a baleseti adót. Mindenféle szír-szar adót, amit emberi elme csak ki tud találni az autóhoz.

Senki sem fog fizetni évi 120 ezer forintot fizetni, mert Demszkyék elkúrták a BKV-t, a kerületi polgármesterek meg egy forintról sem hajlandóak lemondani, a kormány meg szimplán leszarja a helyzetet.

Ez olyan szintű igazságtalan lehúzás megint az autósokról, hogy arra szavak sincsenek már. Ráadásul az autósok egy részének van BKV-bérlete is, így különösen kedves lenne 2x fizetni a BKV-nak, egy BKV-bérlet és egy autósbérlet.

Csak így tovább, a következő lépés már ez:


Friss:
Tarlós délelőtt nyilatkozott erről: "Ez az útdíj egy kerületi polgármester ötlete volt, ezért került be a megoldási javaslatok közé, nem tudom, miért ezt támogatja a Nemzetgazdasági Minisztérium, én nem támogatom."
Tarlós most akkor a Főpolgármester? Hogy kerülhet bele olyan a Fővárosi javaslatcsomagba, amit a Főváros sem támogat? A kerület csóválja a Fővárost? Rendet kellene már csinálni, Tarlós úr!

Friss 2:
Mivel senki nem meri felvállalni eme csodálatos ötletet, ezért az Index nyilvánosságra hozta a teljes javaslatcsomagot, amin ott szerepel mind az öt politikus aláírása. Micsoda sunyi banda, ha szopatni szeretnétek, akkor tessék bátran felvállalni.

Címkék: budapest bkv tarlós matolcsy bösz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr763976413

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az állam már a spájzban van 2012.02.02. 21:38:24

Először is nagy örömmel jelzem, hogy egy éves a blog, köszönöm az olvasók kitartó figyelmét. Az egy év alatt kétszer sikerült az Indexre is kikerülni, aminek nagyon örülök, mert így sok fontos gondolat a szélesebb nyilvánossághoz is eljutott. Ebben a b...

Trackback: Az én menyasszonyom 2012.02.02. 15:38:41

A Fidesz is – bármennyire komolykodó, humortalan kultúra, meg időnként inkább sírni kéne – bőven hagy kacagnivalót maga után. Deutsch Tamás és Lázár János őszinteségi rohamai, Schmitt Pál bakiparádéja. Az én személyes kedvencem Tarlós István házassága ...

Trackback: Az én menyasszonyom 2012.02.02. 15:38:41

A Fidesz is – bármennyire komolykodó, humortalan kultúra, meg időnként inkább sírni kéne – bőven hagy kacagnivalót maga után. Deutsch Tamás és Lázár János őszinteségi rohamai, Schmitt Pál bakiparádéja. Az én személyes kedvencem Tarlós István házassága ...

Trackback: Az én menyasszonyom 2012.02.02. 15:38:41

A Fidesz is – bármennyire komolykodó, humortalan kultúra, meg időnként inkább sírni kéne – bőven hagy kacagnivalót maga után. Deutsch Tamás és Lázár János őszinteségi rohamai, Schmitt Pál bakiparádéja. Az én személyes kedvencem Tarlós István házassága ...

Trackback: Ötletgazda kerestetik ... 2012.01.31. 10:52:37

Valószínűleg nincs olyan autós, aki ne hallotta volna, előterjesztés készült a BKV megmentésének tárgyában, ötletparádé hegyek. Mit ad isten, az illetékes minisztériumnak az a javaslat tetszett a legjobban, amely tuti kiüti a biztosítékot a lakossá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csak_csendben2 2012.01.30. 21:45:59

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►:
Nem, te nem troll vagy, csak szimplán hülye és éretlen (fiatal).

1. Lehet neked alternatíva a kerékpár, meg jó poén még olyan fiatalon, de mikor az embernek családja van (ha azt írod, hogy 3 gyereked van és Dunakisziről kerekezel be minden nap a 7. kerületbe körberöhöglek, és az lesz a válaszom, hogy én meg az Antarktisz császára vagyok), akkor kicsit átértékelődnek a dolgok. Nagyon sok családnál az autó nem luxus valami, hanem "létszükség", ami az is lesz, még 500 Ft/l-es benzinnél is, mert nincs más lehetősége.

2. Az a tipusú "sötét" zöld vagy, akinek az agyát sikeresen átmosták és elhitették veled, hogy a személyautók miatt van a levegő szennyezettség. Mondjuk nézzél körbe a BKV buszainál, a teherautóknál, a nagyobb égetőknél, és a lakosság fűtési szokásainál (fa, meg ami a kezébe akad).(Kínában sem az okozta a gondot, hogy hirtelen rohadt sok személyautó lett, hanem hogy egy rahedli gyárat húztak fel nagyon rövid idő alatt úgy hogy szartak a környezetvédelmi előírásokra, csak a szén felhasználásukra kell egy pillantást vetni.)

Hentesező 2012.01.30. 21:53:06

Ez egy szar írás, szar a kindulópont, de az
"EGY A JELSZÓNK, AUTÓSBÉRLET" sor az ismert dallamra annyira jól leírja ezt a bagázst, hogy nem tudok nem hálás lenni a szóért.

Airgüzü 2012.01.30. 21:53:26

@soniq: Baromság! Ebben az országban már mindenki mindent bőségesen megfizetett! Különösen az autósok, akik kb. 15 féle jogcímen fizetnek többet a közösbe, mint a gépkocsival nem rendelkezők.
Te hol élsz, ha szabad kérdeznem? Vagy krőzus vagy? Vagy nem érzékeled, hogy akármennyit is fizetünk - ilyen, olyan jogcímeken -, sosem lesz jobb, csak harminc éve mindig rosszabb és rosszab, mert elherdálják, ellopják, felelőtlenül gazdálkodnak a pénzünkkel. Kifolyik a kezük közül, mint szitából a víz. Inkább hatékonyabb gazdálkodást, hozzáértést, szakszerűséget és pénzügyi fegyelmet kellene minden pénzt kezelő közintézménytől és politikustól megkövetelni. Az ország erei fel vannak vágva, kivéreztetik, hiába dolgozunk, lassan csak az állam túléléséért munkálkodunk, nekünk meg semmi sem marad. Sosem elég a pénz! Elég volt! Követeljük, hogy az ÖSZZES felelőst kutassák föl, állítsák bíróság elé, fizessék vissza az elherdált és ellopott közpénzeket, a méltatlanul kifizetett prémiumokat, s hozzunk külföldről szakembereket a főbb állami vállalatok irányítátása. Magyar zemberben már sajnos egyben sem bízom - hiába verjük a mellünket fenenagy szürkeállományunkkal hencegve -, mert mind kötődik valamelyik párthoz. Vagy ha nem, akkor eleve nem is kerülhet senki döntéshozói pozícióba. A BKV-t meg fel kell számolni! Hatékonyan működő, takarékos gazdálkodást folytató korszerű magáncégeket kellene megbízni ezzel a közfeladattal. Ők biztos vagyok benne, megtalálnák a módját a normális működéshez. Amúgy a tömegközlekedés a világon mindenütt dotált, az állam szabályozott módon, elvszerűen támogassa valamilyen formában, akkor elfogadható mértékű és reális árak mellett is működni fog. A közlekedés egy nagy biznisz, csak ilyen vízfejű idióták kellenek, hogy még az se működjön. Röhej, hogy perzisztált a BKV, hogy örökösen kuncsurugni kellett nekik a pénzért, s hogy baromnál barmabb vezetők váltogatták egymást (Aba, Antal, Kocsis, Vitézy), akiknek a feladataik kimerültek abban, hogy kinek mekkora prémium jár a tönk szélére juttatott gazdálkodás ellenére, s hogy éppen melyik pártkasszába talicskázzák ki a közpénzt. Hányinger!
Továbbá az is furcsa, hogy mi lesz pl. a Pesten átmenő, ide csak egy-két napra jövő külföldiekkel? Azok is fizetni fognak fővárosi útdíjat? Mert ha kellene nekik a tízezres matrica, az a turismust is visszafogja. Ha meg nem kell, az diszkrimináció. És akkor mi lesz a dugódíjjal? Az a rendszámcsere és a matrica után a következő projekt lesz? Szóval egymást múlják alul hülyeségben, megfontolatlanságban a politikusok, s van néhány hülye, aki még ezt át nem látva helyesel is...

tobias2 2012.01.30. 21:53:53

@csak_csendben2: Van egy atomfizikus ismerősöm, aki pár éve Budaörsről kerekezett be minden nap a XIII. kerületbe és este vissza. Aztán megelégelte, hogy nem tudja eltartani 5 gyerekét a fizetéséből, és ráadásul nem elég, hogy szívja a port, de még naponta el is akarják gázolni, és kivándorolt Kanadába. Ott is kerékpárral jár dolgozni. :) és már szépen el tudja tartani a családját. Szabad idejében kerékpárversenyeket nyer.

M&Ms (törölt) 2012.01.30. 21:56:57

@maythebetter: De várjál ezt szerintem nem is nekem akartad írni, hanem @Dr. simonmondja.: -ának. Akkor nem szóltam! :)

aladdin 2012.01.30. 22:01:02

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►:
szegénykém nagyon frusztrált vagy. van esetleg még más bajod is ami miatt a dühödet az autósokon, kutyán-macskán töltöd le?

reálisan 2012.01.30. 22:02:00

Egy balfácán itt föntebb beírta, hogy ismerőse kiment Kanadába és milyen rohadt jól él. Ez egy baromság, még akkor is ha az illető egy liberális aki mindenhol és sehol sem érzi magát otthon. Van pár ismerősöm Kanadában és nagyon nem boldogok.

Én is dolgoztam külföldön sokáig, de semmi pénzért nem élnék ott, idegen ott az ember, kikészülnek idegileg azok akik emberi kapcsolatra is vágynak, magyarul a normálisabb emberek.

Airgüzü 2012.01.30. 22:02:44

Ha bevezetik ezt a baromságot, az Alkotmánybíróság elé kell vinni az ügyet, mert semmi plusszot sem kap érte senki, és megvalósítja a kétszeres (háromszoros) adózás tényét is. És körbeállni autókkal a parlamentet, Rogánék hivatalát , tiltakozó emberekkel, hogy ott rohadjanak meg, ahol vannak!
Mi köze az autósoknak a BKV-hoz? Ezt elmagyarázná valaki? Rogánkám! Egy akkor pöcs vagy, hogy egy hangyában nagyobb felelősségtudat, s egy lótetűben több az ész! Gondolkodj már kicsit, mielőtt valamit felböfögsz!

tobias2 2012.01.30. 22:07:38

@reálisan: Maga netán jobbfácán? Esetleg középfácán? Tolla is van? :))

jpmjpm 2012.01.30. 22:13:53

akkor már miért nem a bkv bérletet emelik a duplájára? így az fizetne, aki haszálja is a bkv szolgáltatását. nem pedig az, aki nem. agyrém ez a gondolkodás amit politikai körökben megengednek maguknak.

fogash 2012.01.30. 22:14:03

@Dr. simonmondja.: "Győr egy pattanás az Audi seggén."
Az a pattanás a világ második legnagyobb kapacitású motorgyára (2,2millió motor évente). Nem az Audi-világé, nem a VW-birodalomé, hanem en bloc. Meg mellette van egy autógyár (kapacitás: évi 80ezer autó), meg most épül mellé a második (kapacitása évi 100ezer autó felett)

"Lássuk be, hogy még a kerületem is nagyobb Győrnél."
Az, hogy a hozzád hasonló sok korlátolt barom összecsődült a kutyaszaros, körbehugyozott kerületedbe, sok büszkeségre nem ad okot...

stimmel 2012.01.30. 22:14:28

Aki leszólta Győrt, majd mesélje már el, mi a gond ezzel a várossal? Zavarja a fejlődés? Baj, hogy itt nem bűzben, zajban, koszban élnek az emberek? Príma világ ez. Az, hogy az emberek gyakran megállnak beszélgetni egymással, nem a nevezett autógyár érdeme. Így van ez errefelé, a messzi, elmaradott vidéken (itt lakik az ország 4/5-e).

Amúgy a nem kicsit problémás kérdést látszólag megoldja az üzemanyagárak növekedése. Hol vannak már a jó kis régi pösti dugók...?

És miért is adjon a kormány pénzt a BKV-ra? Nem pumpált-e bele eleget mindannyiunk (nemcsak a fővárosiak, ott van még a maradék 4/5-öd) adóbevételeiből az állam? Nevesítve lett a maffia, az egymásra mutogató BÖSZmék, szóval evidens a megoldás.

stimmel 2012.01.30. 22:16:10

"a világ második legnagyobb kapacitású motorgyára"

Melyik az első?

"Az, hogy a hozzád hasonló sok korlátolt barom összecsődült a kutyaszaros, körbehugyozott kerületedbe, sok büszkeségre nem ad okot..."

Hát, ez eléggé találóra sikeredett.

dr. pretender 2012.01.30. 22:16:33

@luciferko: jah tényleg, akkor volt, hogy egy reggel 400 busz nem indult el :D

Reggie 2012.01.30. 22:19:35

@aladdin: lehet reg tosztak meg.

fogash 2012.01.30. 22:23:05

@Dzsok: "Bár Budapest termeli meg a magyar GDP 40 százalékát,"

Hőőő...!!!! Azért nézzük már meg, hogy az a negyven százalék akkor is csak sírva jön össze, ha az összes ORSZÁGOS cég teljes GDP-termelését a SZÉKHELYÉRE könyvelik, nem a TELEPHELYEIRE. Úgy könnyű a 40%-ot összehozni, hogy az összes OTP-fiók, az összes MOL benzinkút, az összes CBA, az összes E-On, GDF, EDF, ésatöbbi mind Bpestre könyvelődik.

Érdemes lenne a telephelyek szerinti megoszlást is megnézni, rögtön kiderülne, hogy a szép fővárosunk milyen nagyon alulteljesít az egy főre eső GDP vonatkozásában. Akárcsak az egy főre eső SZJA ügyében, amivel igencsak hátul kullog a sorban.

De a legjobb bizonyíték, hogy szarra se való az egész ott volt az orbánista tüntetésen: annyi embert (100-200-400ezer, vagy egymillió, tökmindegy) nem lehet buszokkal megmozgatni, az biza 90-95% budapesti illetőségű agyhalott volt.

tede 2012.01.30. 22:37:16

Fizessenek a gazdagok. Helyes. Nekem nincs autóm, de nem is tudnék fenntartani. Aki fenn tud egy autót tartani, az kitud fizetni havi 10e forintot.

HerrBürgermeister 2012.01.30. 22:38:01

Havi 6milliárd Ft jönne be? Orbán egyből elszedi, Tarlós meg szedjen be mást.

dr. Bubó 2012.01.30. 22:39:31

@Kőmíves Kelemen: benzin a tűzre???? na ne nadzzoljunk ! ezt a rongyrázást nem szeretem!

@Prof. Dr. Valahol Máshol: "megoldás egy új állami szerv létrehozása, a "matricaőrség" felállítása lehetne."

matricakommandó !!!!

@losonczielvtárs: számold má meg hány országos álami szerv (f@sz, po:cs) van pösten... nagggyából az összes...

@zero: dr. tarlós elhatárolódik magától is... én meg tudom érteni...

@dr. gramercy: "tarlósnak ha egy csöpp esze lenne azonnal eltávolodna a fidesztől, vinné magával a pár tucat még épelméjű fideszest,"

egyrészt épelméjű nincs... az paradoxon "épelméjű fid eszes"
másrészt a fidest a pénz tartja össze a farkasok akörül gyűlnek. a gyengeelméjű zombirka szavazók pedig a drága pénzen vett mosópor reklámok szerint ikszelnek...

Reggie 2012.01.30. 22:40:13

@fogash: Jo kis szoveg, kar hogy hazugsag az egesz. Nezd meg a KSH oldalat. BP-en a legnagyobb az atlag brutto kereset, igy SZJA ugyben is legelso.

Exploiter 2012.01.30. 22:42:32

@tede:

Az, hogy valaki (még) fenn tud tartani egy kocsit, nem jelenti automatikusan azt, hogy gazdag. Helyi viszonylatban persze annak számít, de ez csak azt jelzi, hogy milyen elbaszott egy hely ez. Nem csoda, hogy a hozzád hasonló szerencsétlen, megkeseredett embereket is egyre nagyobb számban termeli ki.

SvenH. (törölt) 2012.01.30. 22:45:15

@fogash: vannak a tenyek...
pl. az hogy Bp termeli meg a GDP 40 szazalekat, ezt most vitatni vagy ketsegbe vonni lehet de ha hulyenek neznek akkor ne csodalkozz

butasagokat beszelsz az SZJA tekinteteben is
www.fizetesek.hu/elemzesek/hatalmasak-a-regiok-kozotti-berkulonbsegek/41114

SvenH. (törölt) 2012.01.30. 22:47:31

@tede: autot nem csak ugy lehet fenntartani hogy minden nap a segge ala vagja gurulo esernyokent
lehet ugy is hasznalni pl. hogy a teli gumit is megsporolja az ember es ha el kell menni valahova akkor erosen filozik a BKVn...

dr. Bubó 2012.01.30. 22:47:46

@Karcolt lendület: "A Budapestnél jóval nagyobb forgalmú Buenos Airesben is csak első ajtón lehet felszállni, a buszon kell fizetni minden egyes utat "

na huzz a picsába ezzel az ORTODOX megoldással... hogy az utasok fizessék a szállítás díját... te rohat ellenforradalmár... mit akarsz még???? a nyugger is fizessen??? te hüje vagy ! ezután má az jön hogy a politikus ne használjon szírénát??? b+ rendnek kell lenni !!!!

tede 2012.01.30. 22:50:32

@SvenH.: Majd ha ráérek, akkor sajnálom az autósokat. Még most is annyi az autó a belvárosban, hogy nem igaz, pedig állítólag drága a benzin. De ez nem látszik a forgalmon. Majd ha lesz végre egy combos útdíj vagy behajtási díj, akkor nem lesz ennyi autó, kevesebben büdösítenek a belvárosban.

Exploiter 2012.01.30. 22:54:40

@tede:
A forgalom sűrűsége jelentősen csökkent az utóbbi egy évben.

dr. Bubó 2012.01.30. 22:56:20

@Dr. simonmondja.: hm... tarcsunk konzíliumot...

az sokat segíteni az utazási komforton? legalább érzetben, ha minden 50 éves BKV busz után kötnénk egy fidesznyiket? hm... nem is tudom... szerintem a lerobbant buszok dacára a közhangulatot fel lehetne dobni... még az autósokét is...

kultúrpesszimista 2012.01.30. 22:57:29

Aki fizetné a 10e Ft-os bérletet, az egy lúzer fasz. Ennyi. Polgári elégedetlenség, passzív rezisztencia, láttak már ilyet.

Lobster1978 2012.01.30. 22:59:22

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: Felkeltetted az érdeklődésemet a motivációidat illetően. Szeretnék többet megtudni arról, mi vitt arra rá, hogy elkezdj ezzel a témával foglalkozni. Figyelembe véve az érveket nélkülöző, pusztán emocionális és vulgáris támadásaid - és kiegészítve a friss bloghu regisztrációval - úgy látom vannak dolgok amikkel még nem találkoztál. Elsőként segítenék neked a vita fogalom megismertetésével.

"A vita érvek ütköztetése, célja a vitapartnerétől eltérő vélemény igazolása, a partner meggyőzése. A vita, az érvelés több társadalomtudomány eszköze és témája, például politika, retorika, filozófia, etika, jog, kommunikációelmélet, logika, pszichológia, stb. A vitának vannak erkölcsi szabályai, ezt nevezzük vitakultúrának."

Még itt - ezen a tipikusan túlfűtött blogon - is jellemzően megpróbálnak érveket ütköztetni az emberek. Néha nagyon nem sikerül, és bizony vannak jócskán trollok is. Azonban a te viselkedésed meglehetősen kilóg a sorból. Az ilyen fokú vulgaritás és agresszió csak erősen érzelmileg indukált megszólalásoknál fordul elő. Ez, és a realitásokat szinte teljesen figyelmen kívül hagyó megszólalásaid elsősorban vagy nagyon fiatal életkorra, vagy alacsony EQ-ra és esetleg IQ-ra utalnak. Jóhiszeműként inkább az életkort tippelném (no meg a szívecskés nickből ítélve).
Kérlek mondd el, mi az ami miatt ilyen érzékenyen érint e kérdés? Van valami személyes érintettséged a témát illetően?

Pár reakció még az eddig írtakhoz.
"Mert nekem meg jogom van tiszta levegőhöz! Aki azt szennyezni merészeli merő kényelemből az nyúljon szépen mélyen a zsebébe!!!"
Örömmel olvasom, hogy nálatok már nem távhő vagy egyéb energiahordozó égetéséből származó fűtésrendszer van. Gondolom tisztában vagy a ténnyel, hogy a légszennyezettség egyik fő okozója ugyanis a fűtésből származik. És persze te mint lelkes környezetvédő támogatod a tömegközelekedést, melynek egyik fő elem a busz nevezetű jószág. Persze növelhető az elektromos üzemű járművek száma. Nem mennék bele, hogy napjaink akkumlátortechnológiája milyen gyártási követelményeket von maga után, és milyen környezeti terhelést okoz. Azt sem akarom hosszan fejtegetni, hogy a metró-villamos-troli...stb milyen forrásból jut elektromos energiához. De amikor pont a szállítmányozást engednéd be a városba amellett nehezen tudok elmenni. Lehet tényleg nem érted miért próbálják ezeket a böszme dízeljószágokat távol tartani a városoktól amennyire csak lehet?

"Legalább havi 100.000-re kell emelni a költségeket/kocsi, hogy valami tartós javulás legyen és ne rákban pusztuljon el minden élőlény a városokban. "
Ez is nagyon jól mutatja, hogy mennyire nem tudod miről beszélsz. A légszennyezettség csak relatív alacsony szinten okoz rákot. Sokkal több krónikus légzőszervi betegséget, és - főleg a kis szemcséjű dízelek miatt amelyek bekerülnek a véráramba - szív- és érrendszeri betegséget okoznak. Tehát ne aggódj, sokkal többen fognak másban és hamarabb meghalni, mint éppen rákban. Ha a rák miatt aggódsz inkább kerüld a szoláriumot, figyelj oda miket eszel, és milyen dezodorokat vagy tisztítószereket használsz. Persze gondolom ilyen attitűddel mint te, biztosan nem dohányzol, de emellett kerüld azokat a helyeket ahol mások pedig igen (szórakozóhelyek...stb).

De miután kellően kioffoltuk magunkat, még egy apró megjegyzés. Látványos aggódásod némileg önzőnek tűnik, amikor csak a "városi élőlények" és a saját "tiszta levegőhöz való jogod" emlegeted. Így kevéssé tűnik hitelesnek a "zöld" érvelésed, inkább tűnik úgy, hogy bizony a "kényelmes" autósoknál egy jottányit sem vagy jobb.

dr. Bubó 2012.01.30. 22:59:47

@Hajdú Peter: :)))) ez igazán jo ötlet... ma az első... de hívjuk csak matrica vagy bérletkommandónak...

teszthorgász 2012.01.30. 23:01:18

Azért,ha valaki kommentel,legalább üssön meg egy minimális szintet...@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: észlény

teszthorgász 2012.01.30. 23:08:59

Szerintem ez,még ha be is szednék ugyanúgy eltűnne a feneketlen süllyesztőben és fél év múlva csődben a BKV......

SvenH. (törölt) 2012.01.30. 23:09:02

@tede: en is pont ezt mondom, viszont -amit Tarlos is beirt- azzal is egyetertek hogy nemely kulso peremkeruletben neha egyszerubb eljutni autoval...

amugy a havi 10e es az utdij az ket totalisan kulonbozo dolog, itt az utdijat kellene bevezetni es nem ezt a fix 10e -t

Hiller Józsué 2012.01.30. 23:14:51

Szétlopták a bkv-t és basztak az elszámoltatásra. A fideszes szavazó gyíkoknak tényleg nem tűnik fel, hogy senkit semmiért nem szednek elő? Most velünk szedetik be a pénzt, mert a BKV nem a bliccelők miatt van csődben, hanem azért mert szétlopták, bűntetlenül. Megérdemli ez a csicska ország! Megérdemelte Gyurcsányt és most megérdemli Orbánt.

nova76 2012.01.30. 23:15:55

@vviktor: ez akkor lenne igazságos, ha a Budapesten végzett munka után a bevétel Budapesten maradna. A Te kis faludban annyian élnek mint a mi lépcsőházunkban, nehogy már neked azok adójából egy teljes busz jusson, nemhogy egy volán társaság. Az utóbbi években pontosan azért ment tönkre a BKV és a főváros is, mert elhordták innen a pénzt. Ez pontosan I. Viktor idejében kezdődött, és akkor emiatt buktak Budapesten. Emiatt jött vissza a másik csodás csapat (MSZ(M)P). Csak a nép elfelejtette. Most majd újból megtanulják.

nova76 2012.01.30. 23:24:38

Én örülnék a tervezettnek. Kicsit fájna az a 120e, de mégis örülnék. Mégis lenne az a pénz amiért megvásárolható a luxus, hogy autóval közlekedek(!) a városban. Ha meg mégsem vásárolható meg, akkor legalább a BKV meg van mentve. Vagy - vagy, mindkettő jó. Szóval a közlekedés szón lenne a hangsúly, mert sajnos csak a dugóban ülök többnyire. Olyan drága a benzin, hogy moccanni se lehet a sok autótól. Lehetne az a benzin még drágább, de ügye a szállítási árak begyűrűznének...

dr. Bubó 2012.01.30. 23:27:29

egyszerűen azt nem értem miért nem tesznek adót az üzemanyagra pluszban... az a legigazságosabb mert összefügg a megtett kilométerrel,behajtani is egyszerű... pl lehetne 600 Ft/liter és akkor futná vidéki stadionokra is...

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 23:29:32

@nova76: Mit tanulnak meg? Vörösök nem jönnek vissza megnyugodhatsz. A szadesz Budapest virága meg eltünt a gecibe.

Reggie 2012.01.30. 23:30:23

@nova76: Sokkal igazsagosabb lenne, ha csak annak kene fizetnie, aki nem budapesten lakik. Ejszaka meg ugy ahogy elfernek az autok a varosban(parkolokban), de amikor reggel jonnek az agglomeraciobol, akkor moccanni se lehet.

Airgüzü 2012.01.30. 23:35:30

@tede: Ne menj a belvárosba, tőled bűzlik, te okos kőkorszaki szaki... A világ fejlődése sajnos magával hozza a motorizációt. Más városok is tele vannak, sokakban arányaiban több is az autó. Dobd el a mobilod (elektroszmog), öltözz kacagányba, fogj egy bunkót, s költözz ki a prérire, s vadássz a mosómedvékre. Amúgy meg a Levegő Munkacsoportban lenne a helyed, azok ilyen elrugaszkodott fráterek! Egyetértek, nem jó a szennyezett levegő... De azért, mert te nem tudsz egy autót összekalapálni magadnak, vagy mert levizsgázni sem vagy képes, ne bántsd azokat, akik élnek a kor adta lehetőséggel. Ha mindent letennék, betiltanánk, megvonnánk, ami a környezetünket rombolja és szennyez, már nem is tudnánk élni. Szóval, tanulj meg vadászni!

2012.01.30. 23:40:52

Nem győznek hülyébbnél hülyébb ötleteket kitalálni, milyen jogcímen vegyék el az emberek pénzét, miközben mindenki tudja, hogy az egyre torkosabb feneketlen zsebbe kell. Úthasználati díj? Ilyen utakért jobb helyeken az autósok kapnak kártérítést, nem még fizetni érte. Miért nem küldenek ki inkább egy sárgacsekket, "aggyá a közösbe 100 ezret, mer' kell !", azt felejtsük el egymást. Ha szimpatikusak nem is lennének tőle, de legalább megkímélnének mindenkit az utánajárástól, adminisztrációtól, nem kéne matricákat nyomtatni, nem kéne a rendőrök figyelmét újabb felesleges melóval elvonni a fánkzabálástól, de legfőképpen nem kéne úgy tenni, mintha valamiféle szolgáltatást kaptunk volna érte cserébe.

AutosVilli 2012.01.30. 23:45:48

Lehet biciglizni,meg gyalogolni köcsögök.

Exploiter 2012.01.30. 23:46:28

@Jankove:

Ez meg így ebben a formában abszolút jogos.
Sárgacsekket a népnek!

Pöcsverési illeték néven, az ellen úgyse mer tiltakozni senki!

ökörpöröly 2012.01.31. 00:00:05

A kommenteket elolvasva nyilvánvalóvá válik -tisztelet a kivételnek-, hogy miért tart itt az ország, miért nem fog soha Európához tartozni. Nincsenek érvek, csak fröcsögés, hisztérika, meg egy pár provokátor, akik nem "gondolatindítóként" művelik ezt az általam se megvetett stílust, hanem unaloműzésként és bosszantásra. Nagyon egyszerű ezt a "nemzetet" egymásnak ugrasztani, viszont annál nehezebb bármilyen közös és értelmes cél érdekében összefogni. Ezért halálraítélt ez az ország. Azt hiszem, a magyar Európa "legfeleslegesebb nemzete", ennek az "országnak" a józan ész szerint nem is szabadna léteznie. Mégis létezik, mint egy torz karikatúra, amely intő példaként mutatja az európai nemzeteknek, milyennek nem szabad lenni. Ez az ország morálisan, erkölcsileg olyan szinten van, mint egy züllött cigánysor. Van vajda, van pár maffiacsalád, van egy jó adag segélyes és "hulladékgyűjtő", meg pár olyan, aki ki akar lépni abból a közegből, aki nem akar mást, mint normálisan, kulturáltan, tisztességesen élni. A közeg teljesen olyan, mintha egy cigánytelepről néznék egy dokumentumfilmet.

Dr. Kevorkian 2012.01.31. 00:00:40

@Moka_Miki: Pont az ilyen dücskő parasztokkal van tele Budapest akiktől élhetetlenné válik...És a tele, nem túlzás. Meg kell nézni egy-egy nagyobb ünnepet, amikor a sok szalonnarágó hazamegy. No akkor lehet közlekedni. Ismerem ezt. Felköltöztök, mert Bagodvitenyéden meg Karancslapujtőn nincs munka, aztán telepofával szidjátok, hogy Budapest szar, meg nem élhető.

mediacapic 2012.01.31. 00:08:49

Tarlos! Kapsz f... Csak vicsoriccs!!!!

A szolidaritasi menetben letett volna fejenkent 50. 000 ezret lejmolni!!! Mennyie voltk? 400 ezren v 2millioan??? Matekzsenibol jol all az orszag... Huzzatoka pic...ba!!!!

SvenH. (törölt) 2012.01.31. 00:14:45

@dr. Bubó: mert akkor atmennek szlovakokhoz tankolni
meg akkor a valodi videkiekkel kibasznak

megjegyeznem hogy ez a 10e -rel meg a valodi auot ali ghasznalo budapestiekkel basznanak ki...

Pszt! 2012.01.31. 00:23:47

A fidesz kellett a pestieknek, megkapták. Akkor tessék fizetni!

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.01.31. 00:28:31

@Lobster1978: Kedves aranyos kandúrbandi! Milyen érvek ütköztetésére gondolsz, amikor a megjegyzésemre/ véleményemre (miszerint lélegezni szeretnék, méghozzá nem szmogot, hanem tiszta levegőt, igen még Budapesten is) a következő megjegyzések érkeztek: szívecskés hülyepicsa, dögölj meg, kurva anyád, ne lélegezz, költözz el, köcsög bringások... stb. Gratulálok a nívóhoz, ez tipikusan: más szemében a szálkát, magunkéban a gerendát sem hozzáállás.
A kioktatást meg nagyon köszönöm, de az emelkedett színvonalat nem szeretném csökkenteni, tehát: menj az anyádba!

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.01.31. 00:30:49

@aladdin: milyen kutyán macskán te paraszt? Nem érted amit olvasol, mert az oké, hogy az írásodnak nincs értelme... Istenem, ilyen az amikor minden debilt beengednek mindenhová. Neked max trágyát lapátolni volna esélyed egy egészséges világban!

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.01.31. 00:33:01

No, megyek dorombolni, kellemes agybajt, dilis birkák! Lehet gyalogolni vagy tekerni. Vagy erősen zsebbe nyúlni. Remélem a csillagos égig emelik a költségeiteket és végre tiszta lesz a levegő!!
:))

♥♥♥

SvenH. (törölt) 2012.01.31. 00:43:04

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: az ugye leesik, hogy az alkalmi autohasznalotol is ugyanugy beszednenek 10e -t mint a dizeles taxitol?

Lobster1978 2012.01.31. 01:44:59

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: "Milyen érvek ütköztetésére gondolsz, amikor a megjegyzésemre/ véleményemre (miszerint lélegezni szeretnék, méghozzá nem szmogot, hanem tiszta levegőta következő megjegyzések érkeztek: szívecskés hülyepicsa, dögölj meg, kurva anyád, ne lélegezz, költözz el, köcsög bringások... stb."

Mondok egy tényt: Hazudsz.
Amíg nem kezdtél el beszólogatni, a kutya sem törődött veled. Tudod, a blogok egyik jellemző tulajdonsága, hogy visszanézhetőek a hozzászólások. A dolog így kezdődött ugyanis:
"Emeljétek följebb a lusták adóját, legyen havi 100.000.-"
Erre mondják, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Másrészt még annak ellenére is, hogy "lusta légszennyező gyökérnek" tituláltál minden autóst kivétel nélkül, ÉN például továbbra sem szidtalak, csak rávilágítottam néhány tárgyi tévedésedre és felhívtam a figyelmed arra, hogy a vulgáris agresszió nem teszi hitelesebbé a hozzászólásod. Semmilyen az általad felsorolt pejoratív jelzőt nem írtam rólad, mégis mi volt a reakciód?
"Te bukó primitív faszfej, ne szóljál be nekem! Mi közöd hozzá? Te vagy a köcsöge vagy mit szopod a faszát, buzi!?? "

Megjegyzem azóta sem írtam rólad hasonlóan sértőt. Ezek után a következő megjegyzésed is hazugság:
"Gratulálok a nívóhoz, ez tipikusan: más szemében a szálkát, magunkéban a gerendát sem hozzáállás."

Ismét megkérdezem tehát: mi a bajod konkrétan? Ért valami érzelmi stressz egy kipufogó által? Esetleg elgázolták a kiskutyádat? Azért is érdekel, mert a viselkedésed nem vall környezetvédőre. A tárgyi tudásod a témáról erősen konvergál a nullához, ráadásul a nem világ levegőjének a tisztaságáért aggódsz, csak a saját kis személyes érdekeid véded.

Sajnos kezdem azt hinni, hogy tényleg nagyon fiatal vagy. Ez azért sajnos, mert ez esetben még szomorúbb ez a vulgáris és értelmetlen vagdalkozásod. Mondjuk már az elején látszott, hogy inkább alsó tizenéves vagy (EQ és/vagy ált. műv. téren biztosan), mert József Attila Levegőt! című versét linkelni a városi szmog kérdésében, már önmagában is csúnya baklövés, bár lehet, hogy még nem tanultátok a suliban. Sebaj, majd ha odakerültök, kérdezz rá az irodalomtanárnál, hogy miről is szól ez a vers, mert sajnos aktuális ez is, bár nem az általad használt értelemben...
Mindenesetre nyugodj meg, vegyél egy nagy "levegőt" és fejezd be kérlek ezt az acsargást. Nem leszel ettől nagyobb lány, hogy arctalanul káromkodsz egy monitor túloldaláról. Bármilyen furcsa is, az idejáró törzsközönség jelentős része nem olyan mint a haverok a dizsiből, még a pártpolitikai fanatikusok is színvonalasabban küldik el egymás melegebb éghajlatra mint a te tinédzserálvagány körbeanyázásod. Tedd vissza a lábad a nyakadba ahogy "szoktad" és gondold át mit is szeretnél elérni ezzel. Persze ha csak figyelemre vágysz, azt is megértem, a facebook is uncsi tud lenni egy idő után... :)

Aloha!

röhögő 2012.01.31. 02:02:38

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: Menj csak a kurva anyádba, aki nem nyelt le annak idején! Apádnak és nekünk is jobb lett volna!

ToTalc 2012.01.31. 03:13:11

@tede: Akkor nyúlj mélyen a zsebedbe,és fizesd ki az autómat,plussz a kötelezőt,a teljesitményadót,és akkor talán leteszem...

Albu 2012.01.31. 03:30:21

A tömegközlekedés áfájának 27-ről 5%-ra csökkentése:
ez csak kb. 10 milliárd lenne, ez édeskevés.

Meridian74 2012.01.31. 03:37:21

fel kellene fogni, hogy ◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► nem egy tizenéves csajszi, hanem egy unatkozó 30 éves buzi, aki hímnemű létére a faszt és a szaros segglyukat szereti... meg mások vérét szívni.

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2012.01.31. 04:41:12

@ökörpöröly: igazad van, komolyan, egy (valószínüleg pontatlan) Arany János idézettel egészítenélek ki: "Legfontosabb cél pedig itt e földi létben, embernek maradni, mindig minden körülményben!"

nova76 2012.01.31. 05:50:53

@Silverstein -'I was lucky'-: Ugyan már! Attól hogy átrendezik a kirakatot, az üzlet még nem más.

nova76 2012.01.31. 05:58:44

@Reggie: "Sokkal igazsagosabb lenne, ha csak annak kene fizetnie, aki nem budapesten lakik. Ejszaka meg ugy ahogy elfernek az autok a varosban(parkolokban), de amikor reggel jonnek az agglomeraciobol, akkor moccanni se lehet. " - kinek lenne igazságosabb? Neked aki ott laksz? Én aki Budakeszin lakom (nincs is várostáblánk, mert az ugyanaz mint a Budapest tábla), nekem miért kellene 10e-et fizetnem, mert vasárnap átruccanok anyámhoz kocsival? Viszont adózni meg Budapestnek adózom, mert a cég telephelye ott van (én meg távmunkában dolgozom) Ha nem ez a havi 4 alkalom lenne, akkor gyalog járnék, de a horror BKV árak miatt nem is éri meg megvenni a BKV bérletet az egész családnak. Viszont hiába fizetem oda az adót, a gyerekek ide járnak oviba és bölcsibe..

Dzsok 2012.01.31. 06:55:17

@fogash: Hőőőő Hóóóó minden budapesti köcsög meg agyhalott és hasonló minőségi gondolatok. De legalább ne próbálj hamis tényeket vagy állításokat csempészni a hozzászólásodba.

A gonosz budapesti lakosokról meg a budapesti híresen alacsony SZJA-ról linkelek neked egy cikket:

"Budapest rosszul járt az szja-val
Közel kétszer annyi személyi jövedelemadót (szja) fizet átlagosan egy budapesti, mint egy vidéki lakos, de ebből a fővárosban feleannyi sem marad, mint a többi országrészben.
A befizetett szja arányában Budapesten negyedannyi marad helyben, mint vidéken a plusz elvonás és átcsoportosítás következtében, noha az összes szja harmadát a főváros termeli meg a költségvetésnek - áll a Főpolgármesteri Hivatal összeállításában.

Két évvel ezelőtt - az utolsó feldolgozott adóévben - 1139 milliárd forint volt a Magyarországon befizetett szja összege, s ennek 32 százaléka, 361 milliárd a budapestiektől származik. Az adófizetők aránya Budapesten 41, vidéken 37 százalék, az egy adózóra jutó szja összege 494 ezer, közel a duplája a vidékiek 253 ezres átlagának. Az egy lakosra jutó adó pedig már a kétszeres összeget is meghaladja: 202, illetve 94 ezer forint.

A munkáltatók járulékával kiegészítve Budapestről 506 milliárd, vidékről 1258 milliárd kerül az államkasszába, amelynek 8 százaléka, 40,5 milliárd járna vissza a fővárosnak - a 23 kerülettel közösen. Mivel azonban Budapest jó gazdasági állapotára tekintettel a kormány átcsoportosítást hajt végre a vidék javára, végül két és fél százalék, 6700 forint marad egy lakosra számítva, negyedannyi, mint a többi országrész 15 ezre. A forrásmegosztás után a Fővárosi Önkormányzatnál végül egy főre 3100 forint lesz felhasználható."

kormányzó 2012.01.31. 07:55:50

én,speciel támogatom a zautós-bkvadó ötletét.SŐT!
Legyünk nagyvonalúbbak.
Minden "utca", évente legyen köteles venni egy(azaz:1 db.) buszt .(+Nokiás doboz)
Az "út" és "körút" lakói,félévente egy darab villamost,metrót vagy Hév-et.(+ Nokiás doboz)
A városba tévelygő gyökér vidékiek,fizessék ki egy négyzetméter autóút építési költségét.(+ "pótmunkázás" ,copy: Fót)
Az iparűzési adóból,írjanak ki újabb közbeszerzéseket ,Rogán szomszédainak!
Tarlós meg menjen a picsába,ha nem akar "konfliktusba" keveredni senkivel!

Zsiráfovics Zsiráf 2012.01.31. 08:38:56

@mement: "Igen mert az uzemanyagon levo 150 szazalek is nalad marad, amit elkoltesz 27 szalzalekos leadozassal masra. "
Hajjaj! Itt komoly matematikai hiányosságok vannak.
Ha én elköltök bruttóban 1000 forintot üzemanyagra amiből 500 (lehet, hogy még több is, nem tudom a pontos összeget) megy az állam zsebébe vagy elköltök bruttóban 1000 forintot egyéb fogyasztásra, amiből csak 270 megy az állam zsebébe, melyik esetben jutott több bevételhez az állam?
Ja és direkt nem alapvető élelmiszert írtam, aminek 5% az ÁFA tartalma.

Reggie 2012.01.31. 09:09:59

@nova76: Igen, nyilvan nekem lenne igazsagosabb. Ha valasztanom kene e kozott es a mindenki fizet kozott akkor inkabb ezt valasztanam, mert onos erdekeim ezt kivanjak. Ezen nincs mit szepiteni.

lorinser 2012.01.31. 09:13:21

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.01.30. 21:16:17
Legalább próbálnál meg érdemben reagálni.... De láthatólag nem megy csak az, hogy az anyádtól lenyúlt notin fröcskölődve, agyatlanul írogatsz (szeretőd nem lehet, mert akkor talán már kaptál volna tőle egy autót).
Azt azért megkérdezném tőled, hogy abba belegondoltál-e, hogy ha az üzemanyag árak és úgy általában a szállítással kapcsolatos költségeket, járulékait ha az egekbe emelik akkor szerinted az csak az autó tulajdonosait fogja érinteni? Szerinted téged nem? Ezeket a megemelkedett költségeket drága szívem ugyan úgy meg fogod fizetni a kenyérben, a tejben, a tamponodban, az új biciglibelsődben stb., mert szépen be fogják építeni ezek áraiba is. Csak már erőd nem lesz tekerni azt a szart, mert egy szelet párizsit sem fogsz tudni megvenni mert olyan drága lesz. De legalább egy picit jobb levegőn fogsz éhen halni.

Reggie 2012.01.31. 09:15:16

@nova76: De ha a kulfoldi munkahoz hasonlitjuk, akkor latszik hogy igazsagos. Ott is csak a kivulrol jovonek kell vizum meg munkavallalasi(spec nem EU), az ott eloknek nem. Akit ez zavar az szabadon visszakoltozhet.

vernarancs 2012.01.31. 09:57:00

@Reggie: Ezzel csak az a baj, hogy az aglomeracioban is rengeteg budapesti dolgozik. Nezd meg az utv weboldalan az M1 kivezeto-t reggel, delutan meg a befele vezeto forgalmat. En amikor lattam nehezen hittem el, de delutan sokszorosa a befele jovo forgalom a kifele menonek. A masik, hogy ha a sok bejaro nem dolgozna a fovarosban akkor jopar ceg bajban lenne.
Bar szerintem itt nem az a kerdes, hogy melyik autost kellene megsarcolni. Eleve az elgondolas, hogy a szetlopott, tonkretett BKV-t ilyen modon akarjak a szar felszinen tartani az felhaborito. Nem kis osszegben fogadnek ra, hogy ez a mentocsomag is csak rovid ideig lenne megoldas. Jovore megint itt tartanank, hogy a BKV-nak elfogyott a penze...

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.01.31. 10:08:54

@lorinser: Te még mindig a szállításon lovagolsz, értelmi fogyatékos? LOL Nekik maradna ingyenes, a punnyadékoknak meg felemelnénk százezerre havonta, akik képtelenek gyalogolni, bringázni, tömegközlekedni. Csudijó lenne, megint focizhatnátok az utcákban!
Remélem már agyvétzést kaptatok, lusta puhos lúzerek! Hadd hulljon a férgese.

Reggie 2012.01.31. 10:14:24

@vernarancs: Igen, ez egyertelmu es elore vetitheto a tapasztalatok alapjan...

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: Miert kapnanak agyverzest? Mert egy kisebbsegi komplexusos repedtsarku - aki arra nem volt kepest, hogy egy kocsit osszekurjon maganak es igy csak az irigyseg maradt neki - probalja oket provokalni? Ne mar...

fogash 2012.01.31. 10:25:37

@Dzsok:" Közel kétszer annyi személyi jövedelemadót (szja) fizet átlagosan egy budapesti, mint egy vidéki lakos,"

ne felejtsd el, hogy az "átlag vidéki" körbe beletartozik a javarészt munkanélküliek által lakott Tiszántúl is, ahol (kicsit kerekítve) NULLA GDP termelődik, nulla adót fizetnek. Meg lehet nézni, mi terem a Tiszazugban, mi terem Ózd-Salgótarján környékén, stb. NIncs ipar, nincs termelés, nincs munka, nincs adó, csak a végtelen nyomor. Ez erősen lehúzza a nyugati (GY-M-S, Fejér, Komárom-Esztergom, Vas, Veszprém, Zala) és a déli (Baranya) régiók jó teljesítményét.

Hirtelen csak 2008as cikket találtam, gondolom 2007es adatokkal:" Ha csak a legnagyobb településeket, a fővárost és a megyei jogú városokat nézzük, Budapest áll az élen. A fővárosban egy odavalósi átlagosan 263 ezer forintot fizetett a 2006. évi jövedelme után. Székesfehérváron 232 ezer forint, Győrben pedig 204 ezer forint volt az egy főre eső szja, ezzel ez a két város követi Budapestet. A sor végén Hódmezővásárhely szerénykedik a maga 107 ezer forintos egy főre eső szja-jával."

illetve érdekes még ez a NAV-os prezentáció (2011ből), melynek 11. oldala szerint a magyar átlag SZJA 85eFt, a győri átlag meg 230eFt, vagyis majdnem a háromszorosa az országosnak. Ez alapján érdekes, hogy a te cikked miért az országos ÁTLAG szja-t teszi 230ezerre...

femip.hu/c/document_library/get_file?uuid=ef9723b8-47fb-47d4-ba49-185843f42e2e&groupId=10136

Érdekes továbbá megnézni, hogy az összes országos és nemzetközi cég központja mind Bp-en/Pest megyében található, vagyis az agglomerációval együtt mondjuk kétmillió emberből van 10% aki többmilliós havi fizetésekkel karistol, ami felhúzza az átlagot, de nem hiszem, hogy egy pesti mérnök dupláját keresné egy győrinek, szombathelyinek...

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.01.31. 10:27:30

@Reggie: Meglepődnél, kicsifiú, hidd el. A hitelre vett szar szmoggyáradra vered magad, lúzer? A bringám többet ér.

Emmett Brown 2012.01.31. 10:32:16

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: erre próbálj meg értelmesen reagálni: @Emmett Brown: (18:41-es komment)
és ne azzal gyere, hogy istenítem a multikat (korántsem), hanem arra reflektálj, hogy mi tartaná vissza a belvárosi boltokat, hogy a "tökéletes versengő" piac helyett oligópolisztikus piacra változtassák meg árképzésüket.

lorinser 2012.01.31. 10:33:30

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.01.31. 10:08:54
Ajjaj, ezt most jól megkaptam :-) De még egyszer kérlek, bármennyire is nehezedre esik próbálj meg érdemben reagálni. De inkább ne is erőlködj még a végén nem lesz elég agyi kapacitásod a bringázáshoz és egy bicikliszállító kamion alá fordulsz mert te is képtelen vagy a KRESZ szerint közlekedni.

lorinser 2012.01.31. 10:37:44

Emmett Brown 2012.01.31. 10:32:16
ez túl bonyolult szó neki. Érdemi reakcióra pedig ne számíts.

Szerintem nem kell tovább reagálni erre a szánalmas picsára, az sokkal jobban fogja idegesíteni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.01.31. 10:39:21

@Dr. Kevorkian: Hát nem nevetséges ?

Odahaza Posványalsón nem tudnak megélni.
Feljönnek megélni Pestre.
És annyira jár a pofájuk, hogy Pest élhetetlen.

Logika annyi, mint gyöngytyúknak.

Hiszen fidesznyik az összes sutyerák.

kvasztics47 2012.01.31. 10:43:36

@Doubledecker: Kíváncsi lennék, hogy valyon mi a problémád Demszkyvel? Mit vársz el egy polgármestertől, akinek 23 polgármesterrel kell megegyezni minden kérdésben, a pénzt a kormány lenyúlja. Van e olyan tette Demszkynek amivel ténylegesen feldühített. Mit tett érted Tarlós az utóbbi 2 évben?

Emmett Brown 2012.01.31. 10:47:05

@lorinser: jogos, csak tudod néha szeretem az intellektuális kihívást, hogy elfogadva a vitapartner premisszáit, egyfajta indirekt bizonyításként levezetem érvekkel, hogy az ő kiindulópontjából milyen problémákba, esetleg önellentmondásba lehet botlani :)

Kelletteznekem? 2012.01.31. 11:03:51

Csak exotikumnak egy konstruktív javaslat (mert ugye ha nem anyázza és fidesznyikezi/komcsizza a másikat akkor az már exotikus:)

Be kell vezetni (végre, 2009 óta húzódik) a használat-alapú útdíjat, GPS-es mérés alapján. Ez az egyetelen igazságos módja, hogy az fizessen az útért aki használja. Ha ez megvan, akkor Budapest közig határán belül egy szofisztikált, átgondolt, többlépcsős dífizetést. Amit én 5 perc alatt kitaláltam (nyilván az okosok ennél sokkal jobbat tudnának)
Övezetek, I. közig határtól befele, II. Hungáriától befele (vagy ahol a P+R parkolók lennének), III. Nagykörúttól befele, IV. belváros. Behajtási egyszeri díj arányos növelve, mondjuk 100Ft-tól 500Ft-ig, csak a legmagasabbat kell fizetni. Lenne egy havi átalány is minden körzetre, és ha az egyszeri díjak azt elérnék (pl III. körzet 5000 FT) akkor azt kellen automatikusan fizetni.

A körzeteket és díjakat közben lehetne változtatni, ha túl sok(senki se jön be) vagy túl kevés (mégis dugó) a díj. Mindezt valahogy BKV bérlettel is kombinálni lehetne, pl 10ezerért a BKV bérlet tartlmazná a metróvégekig való eljutást (azaz az ingyen lenne).

Szívesen kielemzem, milyen előnyei lennének, de inkább szedjétek/módosítások Ti :)
Az alapelv: mindeki járuljon hozzá a költségekhez, ésszerű módon ösztönözzük a BKV használatot, mert ha fokozatosan nő, az a BKV-nka is több bevétle, használó fizet, aki egyszer átmegy a városon havonta ne fizessen ezreseket (arányosság)

Pl lehetne kicsi díjakból indulni, és ahogy bővülne a BKV kapacitása emelni finoman. (Ha van hely a metrón, akkor jogos a dugódíj, és a kis emelés által átállókat felszívhatja a BKV).
Mit szóltok?

lorinser 2012.01.31. 11:05:40

@Emmett Brown: őszinte tiszteletem a tiéd. Én már az olvasásába is belefáradtam.

vernarancs 2012.01.31. 11:06:41

@lorinser: Igy van. Ne etessetek a trollt.

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.01.31. 11:15:10

@Kelletteznekem?: Végre értelmes hozzászólás. Kiváló munka, jó ötlet, így sokkal igazságosabb lenne, hiszen aki valóban nem szennyez, az csak az alapdíjat fizetné.

mim 2012.01.31. 11:41:42

Egyértelmüen átgondolatlan javaslat. Kb a "gyorsan szedjünk be egy kis pénzt" kategória.
Szokás szerint nulla hatástanulmánnyal.
600+ hozzászólást nincs időm elolvasni, de egy pár ötlet egész jónak tünt. Pl. BKV havi bérlethez kötni, vagy zónás GPS - bár az utóbbinak magasabb a befektetési költsége.
Megoldás lehetne a hídvám újbóli bevezetése is - bár nyilván megfelelően modern kiépítésben, amiket külföldi autópályákon láthatunk, hiszen csökkenő forgalommal is fennáll a torlódás esélye.

Nem tudom említette e bárki is, szóval elnézést ha ismétlek valakit, de a javaslat a 10k díjjal lényegében arra ösztönözné a Budapesten belül, de azon kívül lakó pénzt keresőket, hogy beköltözzenek a városba. Ezzel ugyanis komoly üzemanyag kiadást lehet megspórolni. Onnan adott a gépjármű használatának lehetőség szerinti mellőzése - még több BKV utas és kevesebb üzemanyag utáni bevétel.
A beköltözők lehetséges, hogy ideiglenesen felpörgetnék az ingatlan piacot, de ez úgy becsülöm kb 2 évig tartana és az illetékeken keresztül plusz bevétel jelentene. Ez viszont nem fedezné az üzemanyagból származó bevétel kiesést a nagy számok törvénye miatt.

ToTalc 2012.01.31. 12:12:50

@Kelletteznekem?: Eddig vajon miért fizettem?

Lobster1978 2012.01.31. 12:39:25

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: Ha szeretnél, itt a lehetőség tanulni a felnőttektől egy kis vitakultúrát. Pl Kelletteznekem hozzászólása nagyon jó példa. Olvasgasd, megéri :)

@Kelletteznekem?: A legfőbb probléma a felvetéseddel, hogy nagyon sokba kerülne, ráadásul sokáig tartana bevezetni. Itt most gyorsan kell pármilliárdot besarcolniuk, tehát ez az opció szóba sem jöhet. Egyébként a dolog sajnos ott irreális amikor ezt a mondatot leírtad: "egy szofisztikált, átgondolt, többlépcsős dífizetést."
Átgondolt? Reménytelen idealista vagy... De jelenleg a politika minden csak nem átgondolt. Ettől függetlenül egyetértek, hogy egy "okos" közlekedésszabályozási rendszert lehetne csinálni egy átgondolt fizetési metódus alkalmazásával. De itt már az alapvető cél is hibádzik, mert nem azt fogalmazzák meg, hogy "ÉSSZERŰSÍTSÜNK" hanem hogy "KELL 32 MILLIÁRD DE GYORSAN".

Tehát már az alapoktól rossz a koncepció, erre nem lehet várat építeni...

SvenH. (törölt) 2012.01.31. 12:50:35

@mim: "vagy zónás GPS - bár az utóbbinak magasabb a befektetési költsége."

az autopalyakon 8 even belul szemelyautokra be KELL vezetni a km aranyos dijfizetest
na az kurva nagy penz lesz, azt valoszinuleg okosba a sok fillerbaszo el akarna kerulni de nem fogja, mert az alsobbrendu utakra is bevezetik a fizetest
utana meg ott fog arvalkodni egeydul Budapest? aminek pont az a gond, hogy kampanyszzeruen rohamozzak meg? amire egy dugoaranyos utdij lenne a legjobb megoldas?

butasag ez a 10e, egyszeruen bevezetik a rendes utdijat

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.01.31. 13:11:56

@Lobster1978: Figyu! Beszélgess a gondozóddal, ha megkérhetlek. Nem vagyok rád kíváncsi, szűrésre tettelek gyökér! Majd akkor pofázz ha elindulsz az evolúció útján és lassan emberré kezdesz válni.

Lobster1978 2012.01.31. 13:14:51

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: Azt hiszem egy ilyen "környezetvédőtől" bók a gyökér. Végülis az nem autózik és hozzájárul a szép tiszta levegőhöz! :D

Mindenesetre amikor elfogytak a sosemlétező érveid akkor már menekülsz a válaszadástól. Elfogytak a vulgáris jelzők is ezek szerint? :)

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.01.31. 13:16:10

@Kelletteznekem?: Ne is törődj a fogyatékossal, valami abortuszmaradék, napok óta szekál engem is, de már nem tud a féleszű. Azt hiszi ő itt az ész, mindenkit oszt. Szerintem valami elhízott kis rejszolós nokedli, akit anyuék betoltak valami jó suliba aztán arra veri magát.
De ne személyeskedjünk. Jó ötlet és bizony hasznosításra érdemes. Fel is fogom terjeszteni.

Lobster1978 2012.01.31. 13:22:00

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: Hál istennek te már nem látod azt amit mindenki más igen. A saját hülyeségeid cáfolatát.

"Azt hiszi ő itt az ész, mindenkit oszt."
Nem nagyon olvastad el amiket írtam. Rajtad kívül senkit nem "osztok".

"napok óta szekál engem is"
Gyakorlatilag még nem szekáltalak. Próbáltam érdemi vitát kezdeményezni, de sajnos hamar elvéreztél az érvek terén. Konkrétan tárgyi tévedésekkel és vulgáris agresszióval operálsz, értelmes kérdésre választ még nem adtál. Mindenesetre kíváncsi leszek, hogy a továbbiakban milyen témákhoz szólsz még hozzá itt a vastagbőrön. Mert ha nem "egyszeri" beeső vendég vagy, akkor még sok vicceset olvashatunk majd tőled...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.01.31. 14:37:38

@Kelletteznekem?:
Én azt szólom, hogy adóztassátok a piripócsi kemencevalagú nagynénikéteket, ha már mindenképp adóztatni akartok valakit.

Egyszeri nagyarányú adócsökkentés Viktor.

De ez csak egy konstruktív javaslat.

Ha fidesznyikezni, vagy komcsizni is fogunk, akkor majdmég cizellálom.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.31. 16:46:53

Nagy marhaság ez a terv, mert precedenst teremt, és sok kis köcsög önkormányzat is elkezdi szedni a zsét majd.
Bp - 10 000
Budakeszi 3500
Budaörs 5000
Érd 6000
Diósd 2800
Törökbálint 4000
.
.
.
.
.
.
.
.

nova76 2012.01.31. 16:58:06

@Reggie: "De ha a kulfoldi munkahoz hasonlitjuk, akkor latszik hogy igazsagos. Ott is csak a kivulrol jovonek kell vizum meg munkavallalasi(spec nem EU), az ott eloknek nem. Akit ez zavar az szabadon visszakoltozhet. " - a Te hasonlítod azért sántít, mert a választás nem az enyém. Én nem tudom Budakeszin intézni a dolgaimat. Különösen nem, ha a cég ügyeit kell intéznem, ami viszont budapesti székhelyű. Ezt megteheti egy kis falú, ahol semmi sincs, ami közös. Budapesten viszont sok minden van, ami közös.

nova76 2012.01.31. 17:01:53

@kormányzó:
"Az "út" és "körút" lakói,félévente egy darab villamost,metrót vagy Hév-et."
Gondolom annyira fájna nekik a hiányuk, hogy nem is tudom leírni :-) Hidd el meglennének nélküle...

Reggie 2012.01.31. 23:19:14

@◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ►: Nincs egy darab hitelem se:) A kerekparod max. annyit erhet mint a laptopomhoz vasarolt eger, de mindenbizonnyal meg annyit se.

@nova76: Igen, kicsit santit. De a valasztas azert e tied is, eleg sok ember eli le ugy az eletet, hogy csak hallott BP-rol de sosem jart ott, tehat kategorikusan nem lehet kijelenteni hogy BP kihagyhatatlan valakinek az eletebol. A ceg ugyei mas kerdes, arra valo a cegkocsi amire a ceg fizeti a dijat es neked nincsen vele dolgod.

LOLka Bolka 2012.02.01. 01:12:01

A vidéki szálláshelyek legyenek 50%-al drágábbak a pesti burzsujoknak. Meg tudják fizetni, hiszen ők tartják el az országot is. A bringautakat meg fizesse a nikicica picsa kurva, hiszen azt csak ő használja. Nehogymár az átlag polgár finanszírozza a köcsög bringás sportolását. Bringa út az kéne mi?
Aki meg nem tud fizetni az menjen a Margit-szigetre kepmingezni, ne rontsa a levegőt az Őrségben meg egyéb szép helyeken.

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2012.02.21. 19:59:02

Ez a magyar emberek akarata. Miért akartok szembe menni a nemzet érdekeivel? Erre kaptak felhatalmazást a Nemzeti Együttműködés Rendszerétől.

süti beállítások módosítása