Skip to content


       Szűrés lista

Botrány: a NAV-ot küldték az Egymillióan a magyar sajtószabadságért mozgalomra

A március 15-i tüntetéseket a kormány úgy próbálta megakadályozni, hogy Budapest összes tüntetésre alkalmas terét lefoglalta. A felháborodás után február 17-én a KIM, a Főváros és az Egymillión a magyar sajtószabadságért civil mozgalom megállapodtak, hogy mégis megkaphatja a a mozgalom a Szabadsajtó utcát az ünnepnapra.

Nagy brainstorming kezdődhetett a legfelsőbb körökben, hogy akkor most is a fene legyen, a "csempésszünk drogot a szervezők autójába és a haveri kutya majd megtalálja" módszert Veres Janiék már kipipálták, így nem maradt más, mint a  NAV-ot bevetni.

Az Index cikke szerint a mozgalom adományait kezelő két személyt Torsa Mátyást és Fölkel Róbertet adóellenőrzésre hívta be a NAV. Torsa Mátyás szerint "feltűnő volt, hogy a NAV két munkatársának kérdései a demonstrációk szervezési ügyeire irányultak. A NAV szerinte arra kíváncsi, hogy ki kezeli az EMS Youtube-csatornáját, ki készítette a kampányvideókat és mennyiért, hogyan működik a szervezet, ki és mennyit keres a tüntetéseken. Torsa beszámolója szerint a NAV-osok elmondták, hogy felsőbb utasításra végzik az ellenőrzést, azt is közölték hogy az ellenőrzés időzítése célzatos.
A tüntetésekhez adott adományok 2011-ben érkeztek be Fölkel és Torsa bankszámláira, a tavalyi évről szóló adóbevallás benyújtási határideje azonban május, így azt a NAV még nem vizsgálja. A beszélgetésen Torsa Mátyás szerint ugyanakkor a NAV munkatársai felajánlották: "hogy ne legyen baj, segítenek összerakni a bevallást", amihez tudniuk kéne a közreműködők, segítők nevét, és be kéne vinnie az összes számlát és bizonylatot."

A Nemzeti Együttműködés Rendszere újabb szintet ugrott, a NAV-ot idáig még nem vetették be....

Vajon mi a búbánatos köze van a NAV-nak ahhoz, hogy ki kezeli a mozgalom Youtube-csatornáját?!

Még jó, hogy a törvény szerint a "NAV önállóan működő és gazdálkodó központi költségvetési szerv", és a "kijelölt miniszter felügyeli és ellenőrzi a NAV tevékenységét és vezetését, a törvények és más jogszabályok végrehajtását, (...)feladatai ellátásához, továbbá a törvényesség és szakszerűség ellenőrzése érdekében a NAV vezetőjétől jelentéseket, beszámolókat, adatszolgáltatásokat kérhet, továbbá - amennyiben az jogszabályban meghatározott feladata ellátásához szükséges - bármely ügyről tájékoztatást kérhet."

Nem igazán sikerült megtalálni a törvényben, hogy utasíthatják a NAV-ot hogy kit és mikor ellenőrizzenek ...

Az összes korrupciós ügyben már rég el lehetett volna kapni az illetőket, mert ugyan hogy magyarázza meg Hagyó Miklós, hogyan sikerült a fizetéséből megvennie a 4 budai házát? Vagy Mesterházy Ernő? Vagy Hunvald György? Vagy Boldvai László? Vagy a parlamenti képviselők, akik hirtelen 20-30 milliókat végtörlesztettek, és "ajándékba" kapták a szántókat, hektárokat, ingatlanokat?

Sajnos rájuk nincs kapacitás, de a szerenádozókra, a busójárókra meg a két civilre bőven jut idő ...

Viszont az legalább világosan kiderült: igen, ennyire be vannak szarva a március 15-től ... nincs nagy véleményem ezekről az ellenzéki mozgalmakról, de csak sikerül elérniük, hogy meggondoljam magam, és kimenjek a Szabadsajtó útra ....

Ez egy példátlan és botrányos eset, és természetes semmiféle következménye nem lesz, ahogy azt már megszokhattuk ebben az országban. Ha nagyon-nagy lenne a botrány, akkor -esetleg- elküldenek egy titkárnőt vagy egy portást és minden megy tovább ...

fig2.JPGA NAV vajon ugyanilyen lelkesen vizsgálja a nagy sikerű Békemenet szervezőit, az esemény pénzügyeit is?

A NAV megvizsgálja, hogy hogy ki, mennyit és honnan fizetett azokért az óriásplakátokért és totemhirdetésekért, amivel most teleszórták a várost?

Címkék: fidesz botrány milla nav

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr584225759

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan váltam anyából potenciális ámokfutóvá 2012.03.01. 09:41:09

A bürokráca simán kinyír. Téged, engem, mindenkit. Sok éve állandó fejlesztés, korszerűsítés, egyszerűsítés a szöveg, de egyáltalán nem biztos, hogy élve ki is jössz, ha egyszer beléptél az OEP, a MÁK vagy a NAV bármelyik ügyfélszolgálati kirendeltségé...

Trackback: Világforradalom után - Demokráciák az információ korában 2012.03.01. 09:31:32

A cikksorozat előző részében az október 15-i "világforradalom" akció kapcsán elmélkedtünk a nyugati demokráciákban tapasztalható elégedetlenségi hullámról, és a lehetséges megoldásokról. Most e demokráciák életét, a politika alakulását legink...

Trackback: Laci néni munkaközvetítője 2012.02.29. 15:50:32

Gyors egymásutánban három hírrel is a címlapra került az Orbán kormány legfrissebb jáde oszlopa, Németh Lászlóné, illetve az általa irányított Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Először azzal, hogy az Index kiderítette: tucatnyi külső szakértőt foglalko...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bee-zony 2012.03.01. 08:43:47

Külföldi rendszámú autókat ellenőriz az adóhatóság
index.hu/belfold/2012/03/01/kulfoldi_rendszamu_autokat_ellenoriz_az_adohatosag/
„Akciót indít csütörtöktől a külföldi rendszámmal autózók ellenőrzésére az adóhatóság, a trükközők akár 800 ezer forint bírságot is kaphatnak - írja a Magyar Nemzet.” (...)

bruhahahahihihi 2012.03.01. 08:49:29

A NEMZETI KIS SUTTYÓ SZAROS TÖRPE, HA MEGDÖGLIK, OLYAN SOKAN LESZNEK A TEMETÉSÉN, HOGY NA....NA NEM AZÉRT MERT SAJNÁLJÁK, HANEM HOGY meggyőződjenek", hogy biztos-e?:DDDD
SOKAN NAGYON VÁRJÁK MÁR EZT A " FEL"--AZAZ LEEMELŐ AKTUST:))) HEHE

Virág et. 2012.03.01. 08:50:15

@Vidéki: Szaladj neki még egyszer annak a Klubrádiós műsornak, de most ne a vágott felvételt, hanem az eredetit hallgasd meg. Akkor nem csinálsz magadból (ekkora) hülyét.
Egyébként Bolgár kormányellenes fröcsögéseinél mennyivel voltak jobbak Bayer, Lovas, Bencsik, a teljes Széles birodalom, a MN, a HírTV, a Heti Válasz stb. stb. kormányellenes fröcsögései?

Tudod, szabad fröcsögni a kormány ellen. Akkor is szabad, ha az neked nem tetszik. Az elmúltnyolcév alatt megalakulhatott a Lánchíd rádió, megkezdte működését az Echo TV. A fidesz kormány ehhez képest egy jogellenes frekvencia-elnyerés visszavonást és egy szándékosan Klubrádió ellen kiírt új pályázatot tud felmutatni. Melyik a demokratikusabb? Ahol új ellenzéki adók alakulhatnak vagy ahol a régieket is elhallgattatják?

Sváb 2012.03.01. 08:51:52

@hümhüm: talán úgy, hogy szarrá bírságolnak ha nem bírod a kéthavonta változó 100+ oldalas kitöltési útmutató alapján teljesen szabályosan megcsinálni az adóbevallásodat.
Vagy a munkaadódat bírságolják szarrá. Vagy az apád fusivállalkozását. Vagy a testvéredét.
Vagy kirúgatják a feleségedet a közalkalmazotti állásából.
Mindenkinek van gyenge pontja, és egzisztenciálisan majdnem mindenki megfogható.

FIDES AGITÁTOR 2012.03.01. 09:00:38

A Testnevelési Egyetem vizsgálja Schmitt Pál ügyét! Valóban alkalmas a Testnevelési Egyetem ennek kivizsgálására? Alkalmas egy olyan egyetem, ahol a szerzői jogot semmibe veszik?

llegális filmpremier miatt tört ki a botrány

2012.03.01. 08:00
A Testnevelési Egyetem Kollégiumába hirdették meg a Warrior – A végső menet című film premier előtti vetítését. Erről csak a film forgalmazója nem tudott, akitôl a kópiát kaphatták volna.

Meghirdette a Testnevelési Egyetem kollégiuma a Warrior – A végső menet című Oscar-jelölt sportdráma premier elôtti vetítését. A film csütörtöktől látható a mozikban, de a Kerezsi Endre Szakkollégium (KESZ) filmklubja már február 15-én műsorra tűzte. Igaz, engedély nélkül.

Illegális filmpremier miatt tört ki a botrány
Gulyás Balázs szerint hiába magyarázkodik az igazgató, bűncselekmény történt
Fotó: Birton Szabolcs

– A február 15-én este 9-től tervezett Film Klub programjába sajnálatos módon bekerült a Warrior - A végső menet című film, illetve a KESZ elnöksége által üzemeltett Facebook oldalra is felkerült – ismerte el Pálinkás József igazgató. – A hallgatók mentségére szóljon, hogy nem állt a rendelkezésükre a film, ráadásul a projektor meghibásodása miatt a vetítés elmaradt. A fegyelmi bizottság döntése alapján írásbeli figyelmeztetésben részesítettem a vezetőket, illetve a történtek miatt az öntevékeny klubok felülvizsgálatát is elrendeltem.


Természetesen a PARLUX Kft-től elnézést és bocsánatot kértünk a diákcsíny kapcsán okozott kellemetlenségek miatt. A szakkollégium elnöksége szorgosan dolgozik a céggel való további együttműködés kialakításán.


A felelősöket az igazgató nem kívánta megnevezni. – Ahhoz képest, hogy a projektor elromlott, a facebookon a kitűzött időpont előtt 20 perccel megerősítették: lesz vetítés. Egyébként maga az előkészület is jogellenes, hiszen engedély és korhatárbesorolás nélkül felhasználták a plakátot. Bűncselekmény történt – állítja Gulyás Balázs, a filmet forgalmazó Parlux Entertainment ügyvezetője.


Azóta a kifogásolt tartalmat törölték a facebookról, de az ügybe újabb forgalmazó szállhat be. A Bors úgy értesült, február 20-ára a Budapest Filmhez tartozó A bőr, amelyben élek című Almodóvar-filmet hirdették meg a KESZ-ben. A forgalmazó szerint tőle se engedélyt, se kópiát nem kértek.


Ahhoz, hogy egy filmet legálisan levetíthessenek, a jogtulajdonos írásbeli engedélye szükséges. A forgalmazó például jótékonysági vagy oktatási célú vetítés esetén eltekinthet a kölcsöndíjtól. Így lehet, hogy ha a hivatalos utat választja a filmklub, vetíthette volna a filmet, igaz, csak a hivatalos premier után.
Balajti Péter

dr. Bubó 2012.03.01. 09:01:18

miért lenne botrány????

a 2/3 feljogosíttya erre is...

örüljenek hogy nem statáriuma van a NAV nak...
az is lehetne...
akár visszamenőlegesen is...

és amikor a cocik-libsik nyóccéven át looptak, akkor hol voltatok ?

dr. Bubó 2012.03.01. 09:03:09

@frontember876: "budapesti új tényleg fiatal, tényleg magyar tényleg demokrata társaság"

tényleg keresztény ?

fifibá55 2012.03.01. 09:11:21

"Botrány: a NAV-ot küldték az Egymillión a magyar sajtószabadságért mozgalomra"
Én örülnék neki, hogy nem egy nagy fekete autó jött értem éjszaka.
Még.

VT Man 2012.03.01. 09:13:23

@fifibá55:
Rettegj, rettegj! Bőrönd össze van már csomagolva, vagy azt csak a választások előtt szoktad?

Oktogon8 2012.03.01. 09:14:44

A cikkhez hozzászólva a sok OFFtopik után:

1. Attól még hogy a NAV vizsgálatot indít valaki ellen, nem jelenti azt, hogy
az illető adócsaló.

2. Attól még hogy a NAV megbírságol valakit (ez még nem következett be ebben az ügyben),
az nem jelenti hogy az illető SZÁNDÉKOSAN adót csalt, és nem csak hibázott. A magyar adótörvényeket tökéletesen betartani majdnemhogy lehetetlen vállalkozás.

3. Attól még, hogy a NAV megbírságol valakit, az nem jelenti, hogy az illető korrupt/korrumpál, mint a Békemenet szervezői.

nanehogymár 2012.03.01. 09:23:46

@Kalmár: na pont az ilyen lézerjani mentalitás miatt menj a picsába te szardarab, tessék nem bértrolloztalak le. remélem megfelel! :) 4-5e ft nem sok mi? hát kurvára nem sok, csak akitől elvonják annak kibaszottul hiányzik te barom. főleg az inflációval tetézve. az a 4-5e cafeteria államosítás és szétbaszás miatt van néhol 10-15e is. attól még, hogy téged megvettek az osztogatással, nem lesz minden automatikusan jó, csak a te narancsagyadban. de neked ugyis felesleges ezt ecsetelni, mert te hívő vagy. hittel meg nincs vitaalap.

allasvarazs · http://www.allasvarazs.info 2012.03.01. 09:29:31

Katasztrófa, ami ebben az országban zajlik. Elvileg 20 éve rendszerváltás volt, de a helyzet azóta csak egyre rosszabb. Tartok tőle, hogy ezt a helyzetet már nem lehet szavazósdival és tüntetgetéssel megoldani...

sárkányfő 2012.03.01. 09:35:36

@Kalmár:
Te nekem ne mond, hogy te tartod hülyeségnek a méretversenyt, amikor éppen te írtad, hogy savanyú a szölő, jóember. Megjegyzem ha már csak erre bír járni az agyad, akkor a milla egy civil szervezet, és ebben a műfajban az elmúlt 22 év abszolút legnagyobbja, de ismétlem, nem ettől van igazuk, és totális fölényben vannak a kormánypárttal szemben, mivel a sajtószabadság és a demokrácia oldalán állnak, és bárhogy erőlködik a Fidesz, bizony ezen a téren rondán romlott az ország helyzete. És ezen az se változtat, hogy egymillió ember fogja hallgatni 15-én Orbánt.

"Az viszont komoly szegénységi bizonyítvány, hogy sok millió emberről feltételezed, hogy"
Már megint ez a hülyeség, hogy refelxből nagyítod a tied tömegét. Ember, nincs sokmillió. Ezt felejtsd el. A mérvadó cégek kutatásai alapján minimum feleződött a fidesz tábora. Tehát jó esetben is 1,3 millióan vannak. Se nem sok, se nem több millió, hanem jó esetben bő egymillió. Ez van, és ezt nem az utcai méretverseny miatt írom, hanem egyszerűen tény, ne írj olyat ami valótlan.
Másik, hogy nincs semmiféle feltételezés. ha azt mondom 2+2=4, az nem az én feltételezésem, hanem cáfolhatatlan összefüggés. le is vezettem neked szépen az ellentmondások tömegét.

"olyan ostoba, hogy egyre rosszabb nekik, folyamatosan hazudnak nekik, kifosztják őket és mégis tapsolnak."
Mint írtam: nem feltételezem, hanem tény. Te sem tudod cáfolni. Épp azért kerülöd, hogy belemenj az érdemi vitába, épp azért teszel csak általános kijelentést, épp azért hivatkozol észérvek helyett tömegekre, mert nem tudod cáfolni.
Orbán 22 éve komcsizik, anitkommunistaként definiálta magát, és pont most hétfőn átállt a spclik oldalára a lehallgatott, meghurcolt, tönkretett emberekkel szemben. Ez tény. Azaz Orbán hazudott azoknak, akikkel elhitette, hogy antikommunista. Orbán elárulta a benne hívőket. Ez van.
A Fidesz hívei pedig, ha nem képesek átlátni ezt az egyszerű ellentmondást (hogy a sok-sok többiről ne is beszéljek, lásd fent), hogy hülyére lettek véve, akkor bizony nem csupán ostobák, de még több rossz jelzőt is fel lehetne sorolni. Épp ez a dráma, hogy hová züllött ez a réteg. Szellemileg. Hogy ezekkel bármit meg lehet csinálni. Hogy Orbán mondhat bármit és bárminek az ellenkezőjét, tapsolnak neki. Ez egy szerűen nem normális. Ez már túl van a ráció keretein. Ez már szatírába illő. Valamiféle vallásos révület, vagy nem tudom.

A másik, hogy kiknek lett jobb. Egyrészt sajnálom, de szánalmas azzal jönni, hogy a többségnek jobb lett. Ez nem igaz, és odaáig már tényleg nem fogok lesüllyedni, hogy ezt igazoljam, egy szűk réteg jól járt az új adórendszerrel, a tömegek meg rosszul, ráadásul rengeteg teher az szja-ból átkerül az áfába, a jövedéki adóba, és egyéb új ilyen-olyan adókba, különadókba, tehát az össz-adótehrelést, a fizetés tényleges mértékét és értkét együtt figyelembe véve még sokkal rosszabb a helyzet.

"Sokan keresünk jobban mint 2 éve."
Na ez a másik. Épp a fideszesek állandóan a magyarságukkal jönnek, de az a logika, hogy "én jobban jártam, fideszes vagyok, megyek tapsolni", ez nem a nemzeti logika, hanem a színtiszta önzés, és a honfitársakkal szembeni közöny logikája.
Én ismerek pár embert, aki tényleg jól járt az új adóval, mivel eleve nagyon jól keresett, de nem örülnek neki, mert tudják, hogy ami nekik plusz, az a szegényeknek mínusz, hogy a szegényektől lett átirányítva a pénz a tehetőseknek, és ezt igazságtalannak és antiszociálisnak érzik, amiben igazuk is van. Ők tényleg egész nemzetben gondolkodnak, ők valóban nem önzőek, hanem magyarok.

Szintén ide tartozik, hogy az anyagi rész csak egy a sokból, az eredeti kommentembe igen hosszú felsorolást írtam le, és bizony azokra nem csak a tömeg utcai mérete, a de a fizetések mérete sem válasz. Ezt az egész méret-mániát el kéne felejteni, a mennyiség nem válasz minőségi kérdésekre.

"Hasonló helyzetben lévő országokban brutális megszoritások vannak,"
istenem... csak nem fogsz átmenni Selmeczi gabikába? Hogy "nincsenek megszrítások"? na erre már nem is válaszolok, felháborító...

"Sokmillióan gondoljuk úgy, hogy elképesztő egy szoci eu delegálttól, hogy írásban helyeselje a támogatások elvonását akkor amikor végre teljesítjük a 3% küszöböt. "
"Sokmillióan" látod, egyik szavaddal ismát cáfolod a másikat. Már megint (a nem létező) sokmillió tömegre hivatkozol. Hiába teszed, és nem csak azért mert nem vagytok sokmillióan, hanem mert semmiféle tömeg mérettől nem lesz igaz amit írsz. A magyar nem helyeselte az elvonást, hanem csökkenteni akarta a mértékét. De az is jellemző, hogy kormányok hibája helyett egy ilyen apróságba kötsz bele, ami már régen csak következmény, és ha valóban zavarna a büntetés, akkor azokra lennél dühös, akik ezt a büntetést a hazánkra hozták. Orbán más se csinál csak háborúzik az EU ellen lassan két éve, és erre még büszke is. Gondolkodj már. Ő hozhatta volna helyre a szoci kormányok hibáját, erre mit tett? Még ráduplázott. Nem csak a hiányt növelte, de még provokált is hozzá. És ismét: semmiféle küszöböt nem teljesített az ország. Sőt, 2010-hez képes majd duplája lett a hiány, már ezerszer leírtuk, de persze úgy teszel, mintha sos hallotál volna a strukturáls hiányról. Miért ez az erőszak? Miért kell minden nap leírni, hogy a világ egy közgazdásza sem veszi be az egyszeri tétleből való kozmetikázást? Miért teszel úgy, mintha nem tudnád pontosan te is, hogy amit írsz az nem igaz?

A nyugdíjkasszát meg mered említeni? Ráadásul sikerként? Amikor a saját kormányukn kirabolt minket? Ez komoly?

Végezetül pedig pontosan azt történt, amit előre leírtam: semmit nem értettél meg abból amiket írtam, teljesen feleslegesn írtam le mindet. a szokásos dolgokat hoztad, gondosan kikerülve mindent, amire nem tudsz válaszolni, és a válszok hiányát (nem létez) sokmilliós tömeggel próbáltad befedni.

Vidéki 2012.03.01. 09:46:30

@Virág et.:
Írod: "Tudod, szabad fröcsögni a kormány ellen. "

Lehet, hogy ez neked minden határon túl tetszik, de nagyon is veszélyes lehet az irracionális, szinte háborús propaganda Magyarország lakói szempontjából.

Irracionális, alaptalan propaganda a nyugati „szabad sajtó” tulajdonosainak tőkeereje révén hazugságaikat kelettől-nyugatig elharsogja, ezért a fertőzés innen a „tömegekig” és a felsőbb körökig terjedhet.

Az elképesztő egyoldalú, alaptalan magyarellenes gyűlöletfröcsögő propaganda, ami sok nyugati sajtótermékben nap, mint nap folyik és láthatóan jó talajra hullik EP parlamenti képviselők rózsaszín, vörös, zöld és lila köddel elborított pihent agyában és ott megtermi mérgezett gyümölcseit, amelyek cselekvésükcselekvésüket motiválva Magyarország sorsát veszélyeztető irracionális döntésekben ölthetnek testet.

Jól kifejeződik ez a Le Monde aljas karikatúrájában.

A Le Monde aljas karikatúrája, ami a Magyarországot náci egyenruhában ábrázolja, színvonalában egy háborús propaganda szintjére süllyedt.

Hét ember masírozik náci egyenruhában, mindegyik mezén egy-egy betű.

Ha összeolvassuk, HONGRIE=MAGYARORSZÁG a szöveg értelme!

Ez az aljas agitáció a modern időkben is normális/elfogadható?

A Pravda (Igazság) készített annakidején hasonló „színvonalú” karikatúrákat „halálos ellenségeiről”.
A Pravda (Igazság) készített annakidején hasonló „színvonalú” karikatúrákat „halálos ellenségeiről”.

Amikor Tito elvtársat a Szovjetúnió (Sztálin elvtárs) halálos ellenségének tekintette,

az „Imperialisták Láncos Kutyájaként”

és vértől csöpögő bárddal sétáló hóhérként ábrázolta.

A mostani Le Monde semmivel sem különb az akkori Pravdánál.

Te is egyetértesz a Le Monde karikatúra technikájával?

Ha nem értesz egyet, akkor fogjad vissza magadat!

Ha egyetértesz, akkor tudhatjuk, kik szállítják az ilyen alantas magyarellenes támadásokhoz a muníciót!

nu pagagyí 2012.03.01. 09:53:36

@Kalmár: Te attól keresel többet, amit másoktól elvesztek, mivel plusz teljesítményt nem sikerült felmutatnotok. A Te többletjövedelmed forrása a magánemberektől elvett magánpénztári megtakarítás, a szétkúrt egészségügy, a döglődő BKV, a befuccsolt MALÉV, a kiskeresetűek sanyargatása, a rabszolgamunka törvényesítése.

vörösbor(de)minőségi 2012.03.01. 09:58:30

@Tzimisce: nálad a pont!!!

tömör lényegre törő okos megállapítás.
meg sem érdemlik:)))))

Secnir 2012.03.01. 10:03:29

@Kalmár:
"Sokan keresünk jobban mint 2 éve."
és még többen vagyunk, akiknek újra az a jelszavuk: "Rosszabbul élünk, mint négy éve"

"A manyup, a segélyek vs. közmunka, a drogpolitika, a határon túliak ügye, az alaptrövény, a rokker nyugdíjasok, a 40 éves rendőrnyuggerek stbstb sok száz egyéb témában nekünk tetsző és az országnak hasznos lépés történt. "
aham.
nem kívánom, de ha kigyullad a kecód ki fog menni eloltani? tudod, most küldtek/küldenek el egy csomó tűzoltót, mert "fölöslegesek". szép

@Vidéki:
"„A tüntetésekhez adott adományok 2011-ben érkeztek be Fölkel és Torsa bankszámláira,”
[...] Arra gondolni sem mer, hogy létezhetnek olyan erők, amelyek érdekeltek Magyarország lejáratásában. Ezek olyan rágalmak, hazugságok, álhírek, rémhírek, amelyeket elharsognak kelettől-nyugatig."

szóval szerinted is rágalom, hogy vannak olyan erők, amlyek érdekeltek Magyarország lejáratásában?
köszönjük.
pálfordulásnak szép, de akkor is pálfordulás.

Secnir 2012.03.01. 10:11:13

@Vidéki:
"Jól kifejeződik ez a Le Monde aljas karikatúrájában."

jól mondod: KARIKATÚRA!

"Akinek humora van, mindent tud!
akinek nincs, az mindenre képes..."
(Karinthy)

aki egy karikatúra alapján vészt vizionál, annak az elméjével komoly gondok vannak. Valószínűleg bomlott. Mondjuk rólad régebb óta tudjuk, tehát újat nem mondtam ezzel...
...esetleg nézz utána a karikatúra fogalmának. Egy karikatúra mindig aljas, és van alapja.

Szabó Zoltán fél évet kapott · http://index.hu/belfold/2012/02/24/iteletet_hirdetnek_a_hunvald-perben/ 2012.03.01. 10:22:18

Ha véletlenül nem tudná valaki, hogy a népszavás főgrecik (blah, sárkányfő, kirsten, lasombra - de ezt csak viccből írom, mindenki tudja, hogy ez egyetlen ember különböző neveken) miért használják az idegenül csengő "troll" és "droid" kifejezéseket azokra, akik megcáfolják a primitív hülyeségeiket, akkor elárulom. Arról van itt szó, hogy a "mucsaival", "paraszttal" mindörökre meggyűlöltették magukat, sosem fognak tudni visszakapaszkodni a Parlamentbe, még napijeggyel sem fogják őket oda beengedni.

Még jó, hogy FIDESZ! 2012.03.01. 10:26:34

Sok beesettmellű, szakállas, görbeorrú faszkalapok! Téglával verjétek beesett mellkasotokat az igazságotokért! Hátha beszartok!:)))))

Szabó Zoltán fél évet kapott · http://index.hu/belfold/2012/02/24/iteletet_hirdetnek_a_hunvald-perben/ 2012.03.01. 10:26:50

@dr.dr. Secnir doktor: " Egy karikatúra mindig aljas, és van alapja" - erről eszembe jut a minden korban a legaljasabbakat kiszolgáló balficsúrkedvenc Kaján Tibor, aki Soros Györgyöt jóságos Atyaistenként ábrázolta "aljas karikatúrájában"...

Arbet 2012.03.01. 10:31:16

@dr.dr. Secnir doktor: Nem kell misztifikálni, "olyan erők"-nek nevezni a lejáratókat, hisz ismerjük őket.

Egy kis részük a parlamentben ül, párttól független, akár melyik volt kormányon az EU-t csak lehúzta, meglpota, a saját népe által befizetett adópénzeket ellopta, az ország vagyonát elsimlizte.

A másik lejárató réteg pedig a dolgozni képtelen, becsületesen adózni/élni képtelen nyerészkedő réteg aki saját anyját meglopná, eladná, tehát maga a lusta becstelen nép.

Az itthon élő 10millió emberen kívül velünk biza nem törődik senki sem, miért is törődne? Nincs semmink ami kellhet a nagyhatalmaknak.

Sam the Ace 2012.03.01. 10:33:24

Nincs min meglepődni, ez olyan Fideszes dolog.. Amolyan kicsinyes balkáni, vagy inkább Kádári. A mi településünkön egy független polgármester nyer nagy fölénnyel már évek óta és nagyon jól csinálja. Találjátok ki kik jelentik fel az anyját a választások előtt? Kik szórják tele a várost mocskolódó, lejárató szórólapokkal kampánycsend idején? Ezeknek tényleg semmi sem szent, és fogalmam sincs, hogy abban a redvás pártban, hogy tud bárki is tükörbe nézni, de hát nincs min meglepődni, ennyi év alatt már nem egyszer bizonyították, hogy mi is fontos nekik igazán.
A szomorú, hogy sajnos még nem buknak meg egy ideig, mert alternatíva sincs. Remélem valahogy kihúzza az ország addig ameddig megjelenik egy korrektebb, kormányzásra is alkalmas erő.

Szabó Zoltán fél évet kapott · http://index.hu/belfold/2012/02/24/iteletet_hirdetnek_a_hunvald-perben/ 2012.03.01. 10:38:45

@Arbet: "nincs semmink ami kellhet a nagyhatalmaknak" - nagy tömegű olcsó munkaerő, termőföld, víz, gáz, hévizek, olcsó ingatlanok, te szegény agymosott.

molaris 2012.03.01. 10:41:54

@Vidéki:
Könyörgöm: MÉG! MÉG!!!
Iszom értékes gondolataidat.
Anno voltak "szabad nép félórák", rám tör a nosztalgia!!

Sam the Ace 2012.03.01. 10:42:36

@Kalmár: "A manyup, a segélyek vs. közmunka, a drogpolitika, a határon túliak ügye, az alaptrövény, a rokker nyugdíjasok, a 40 éves rendőrnyuggerek stbstb sok száz egyéb témában nekünk tetsző és az országnak hasznos lépés történt."

Az országnak hasznos?? :D :D D:
Jó ez jó volt, ezen jót röhögtem. Mellesleg, ha ennyire hálás vagy, hogy kiraboltak adok egy jó tippet: gyűtsd szépen össze a vagyonod és utald át egyösszegben az államadósság csökkentő folyószámlára. Oda úgyis csak az olyan birkák fizetnek, mint te vagy, a vezéreitek le se sz*rják.

Szabó Zoltán fél évet kapott · http://index.hu/belfold/2012/02/24/iteletet_hirdetnek_a_hunvald-perben/ 2012.03.01. 10:45:35

@Sam the Ace: visítottatok, mint a pengős malac, amikor a legundorítóbb pénzügyi manővereteknek (rablás a nyugdíjpénztárakon keresztül) Orbán határozott mozdulattal véget vetett.

Sam the Ace 2012.03.01. 10:46:48

@Szabó Zoltán fél évet kapott: Nem. És a te t. mamád? Nem csesztetik mostanában sokat a rendőrök? Gondolom a jó időben több a betevő és többen is állnak meg nála, igaz? Sok sikert neki, az agymostott fia is elmehetne dolgozni és akkor lehet, hogy nem irkálna hülyeségeket..

fifibá55 2012.03.01. 10:49:08

@VT Man: Több bőrönd, többféle célra, ki tudja, mi történik ezekben a zavaros időkben :)
Még sör is, hűtőtáskában..

Kalmár 2012.03.01. 10:49:44

@Sam the Ace: Birka vagy te, büdös görény.
Nekem sokkal jobb ha nem egy tolvaj manyup pénztár szórja a pénzem, hanem nálam hagyják az egykulcsossal. Majd én eldöntöm, hol takarékoskodok. Bocsi ha nem tüntetek az ellen, hogy a dolgozó és gysrkeket nevelőknél, pl nálam több pénzt hagynak.
Jó röhögést patkány!

Seduxen (már NEM dr.) 2012.03.01. 10:49:52

Remélem a NAV ezekkel az ügyekkel már végzett (és minden forint a kasszában van), és ezért érnek rá erre:

www.nav.gov.hu/magyar_oldalak/adoslista/hiany_hatralek/jelentos_adohianyosok.html

ON

alapvetően én sem találok semmi kivetnivalót abban, hogy az adóhatóság a MUNKÁJÁT végzi. az időzítésben aki nem lát szándékosságot, az vagy nem ebben az országban él, vagy naiv, mint egy 5 éves.

mindenesetre a magam részéről egészen megnyugodtam, hogy a NAV ennyire komolyan veszi a munkáját. minden bizonnyal végeztek már az ilyen-olyan "színű" kicsit offsórlovagokkal, és azok cégeivel (meg a minimálbéres "kényszervállalkozókkal"), és szarrá unták magukat az egész napos pasziánsszal, így meló után néztek, és hát ezt dobta a gép :)

Sam the Ace 2012.03.01. 10:50:11

@Szabó Zoltán fél évet kapott: "amikor a legundorítóbb pénzügyi manővereteknek"
Arra gondolsz, hogy befizettem kötelező jelleggel valahová pénzt?
Mondjuk ebből a hozzászólásodtból kiderült, hogy neked végleg csengettek barátom, ugyh azt hiszem te menthetetlen vagy, vagy pedig az adófizetők dobják össze neked is a fizetésed. Mindegy is, a szánalmas jelző megfelelő mindkettőre.

Sam the Ace 2012.03.01. 10:52:26

@Kalmár: Semmi baj. Szerintem szólj a nővérkének, hogy elgurult a gyógyszered és kérj bátran egyet, mert összenyálazod a párnádat.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.03.01. 10:53:54

Höjjj gyerekek, egészen szépen toljátok :))))) Rég jártam erre, örömmel tapasztalom, hogy innen sem veszett még ki a magyar virtus :DDDD

ja, közben egy offocska:

fn.hir24.hu/vallalkozas/2012/02/29/egekbe-szokhet-a-berletek-ara/

Szabó Zoltán fél évet kapott · http://index.hu/belfold/2012/02/24/iteletet_hirdetnek_a_hunvald-perben/ 2012.03.01. 10:55:03

@Sam the Ace: aha, "szánalmas", vagyis téged súlyosan fog érinteni a Klubrádió bezárása...

Semmit sem értettél meg a nyugdíjpénztárak működéséből. Miért nem lepődöm meg ezen?

Sam the Ace 2012.03.01. 10:56:37

@Kalmár: Az a lényeg, hogy neked sokkal jobb. Meg, hogy a manyup pénztárak tolvajok, de a politikusok nem.. Logikus.

Kalmár 2012.03.01. 10:57:05

@dr.dr. Secnir doktor: Szerintem ne vagytok többen. De ez meddő vita. Eddig minden komolyabb időközin simány nyert a Fidesz és a Szondánál erősödött is februárban. Majd eldől.
A kigyulladt házbak mi köze van ahoz, hogy egy titkárnő a rendőrségen vagy a tűzoltóknál ugyanúgy korengedményt kap, mint egy raktáros. Pont ugyanígy nem értem, hogy a locsolócsövet miért nem tudja 45 évesen elvégezni egy férfi? A kocsit miért nem tudja vezetni? A lézert az autópályán miért nem tudja kezelni??
Úgy csináltok, mintha a rendőr és tűzoltó állomány egésznap golyózáporban mentené a szüzeket a 8. emeleti lakástűzben.
Természetesen vannak azok akik a veszély sűrűlyében járnak, de a 90% nem ilyen. Teljesen indokolatlan és anyagilag elviselhetetlen teher a fiatalkori nyugdíjuk.
Jellemző a 2010-es kommandós világbajnok rendőr aki az SAS, a zöldsapkások és a Spetnaz katonáit legyőzve első lett rokkant nyugdíjas létére.......persze a másra nem alkalmas szegény.
Végre valaki itt is rendet tett.

Szabó Zoltán fél évet kapott · http://index.hu/belfold/2012/02/24/iteletet_hirdetnek_a_hunvald-perben/ 2012.03.01. 10:58:57

@Sam the Ace: semmit nem fogtál fel. Nem a manyup lopott, hanem ez volt a fő eszköze és forrása a baloldali politikusok vérlázító lopásainak. Ezért vagytok a mai napig a brekusz feneke alatt.

Kalmár 2012.03.01. 11:00:10

@Sam the Ace: Sikerült okosan válaszolni. Látom elfogyott a szó. Nem baj, jöhetnek ezek az tuti végső érvek. droid, fidesznyik vak blabla...szeretem látni, mert ékesen bizonyítja az érveitek gyengeségét. A gyűlöletet, meg leszarom, legfeljebb egy cifrát válaszolok
. Elmebeteg az a rohadt tetves fajtád te görény.

Sam the Ace 2012.03.01. 11:00:34

@Szabó Zoltán fél évet kapott: Engem egyedül az érint súlyosan, hogy az olyanok, mint te szavaznak be a parlamentbe olyanokat akik kirabolják az olyanokat mint én és az olyanokat mint te továbbra is úgy tudják rángatni, hogy közben tök mindegy mit csinálnak.

Alamio 2012.03.01. 11:02:44

Nagyon is helyeslem, hogy végre politikai rendezvényeket is ellenőriznek, nem csak lágososokat.

Még mielőtt valaki beszólna hogy biztosan jobbról gondolkodom így: ellenőrizzék a Békemenetet is nyugodtan, azt is helyeselni fogom.

Sam the Ace 2012.03.01. 11:05:25

@Kalmár: Igen, a komcsizás, a libsizés meg a görényezés az igazán derék érvelés. A szó meg nem fogyott el, mert ha én neked nem is szándékozom érvelgetni minden esetben, a tények beszélnek helyettem eleget. Csak furcsállom, hogy valaki nem foglalkozik velük ennyire egyszerű. Sajnálom, ha a kis szívedbe gázoltam. Hajrá narancsok! Vigyetek még egy embert, vagy nem tudom mi a parancs mostanában. :)

Arbet 2012.03.01. 11:17:08

@Szabó Zoltán fél évet kapott:

nagy tömegű olcsó munkaerő - ja.. tényleg van már elég sok kínai, de ők elvannak a saját közegükben és megcsinálják a saját szerencséjüket, nem adják magukat könnyen.
Hol van a nagy tömeg? 3,6 milla ember dolgozik a 10-ből, a maradék meg kutyának sem kell mert egyrészt nem akar dolgozni, másrészt nem is ért semmihez, vagy már nyugdíjas.

termőföld: A magyar termőföldmaffia nem adja oda külföldnek amíg kap érte EU-s támogatást. Ha pedig a külföld fizet érte annyit amennyivel meg lehet venni egy politikus földtulajdonost akkor eladja. Ez van.. ha a kereslet nagy és sokat adnak érte akkor megtalálja a hozzá párosuló kínálatot, mint ahogy te is occsón vehetsz földet afganisztánban vagy valami elmaradott vidéken. Szabad a piac, de ennek ellenére mégis inkább a magyarok veszik a földet.

víz - A föld 71%-a víz.

gáz - na gáz az van sok, leginkább az állami szférában. Na az a gáz senkinek sem kell. A többi meg csövön jön az ukránoktól.

hévizek - Ez bizony van nekünk sok szerencsére, szép magyar fürdők épülnek sorra ahova jönnek a külföldiek költeni az Ajrót. De nem hinném, hogy a nagy amerikai, europai, kínai befektetők a jelenlegi gazdasági világban a magyar hévizeket shortolná, vagy vásárolná fel őket gyors gazdagodást sejtve. Ha pedig így van akkor megint az van, hogy annyi pénzt fizetnek érte, hogy a magyar bölcs eladja azt is.

olcsó ingatlanok - Amerikában lassan olcsóbbak. Ez egy világtendencia, hogy a befektetők felvásárolják, majd bérlakás piacot építenek amiből profitálhatnak. Szokj hozzá, nyugat-európában is így működik. Amúgy kb 3 nagy IT cégnek van annyi vagyona mint amennyit a magyar lakáspiac ér.

naat2 2012.03.01. 11:18:28

"A Nemzeti Együttműködés Rendszere újabb szintet ugrott, a NAV-ot idáig még nem vetették be...."
Én 2010 decemberben beadtam a MANYUP maradási nyilatkozatot - azaz kiíratkoztam a rendszerből (egy másik listára meg fel).
Rá pontosan három hétre - az év végi ünnepnapokkal - megkaptam életem első adóvizsgálatát.
Biztosan merő véletlen (pláne, hogy a bejelentetett lakcímemen rajtam kívül nem sokan lehettek, akik megpróbáltak "ellenállni" - zsírfideszes körzet, kakirelé mindenkinél behúzva).
Ráadásul a nyilatkozat leadási helye meg az adóhatóság fizikailag is eltérő helyen van, az adószámomnak tehát elég sok kézen át kellett vándorolni a célbajutáshoz. Innen is elismerésemet küldöm minden résztvevőnek.

Alamio 2012.03.01. 11:30:48

@Arbet: Lehet valahol jelölni egy kommentet demagógia-díjra? Megkapnád.

Különösen ez tetszett: "víz - A föld 71%-a víz. "

Szerintem élj egy hónapig tengervizen.

Arbet 2012.03.01. 11:30:58

@naat2: Ha nincs mit takargatnod akkor nem kell félni a NAV-tól. Ellenkező esetben meg mit vártál virágcsokrot? :D Engem is vizsgált a NAV, de csak az együttműködést tudták megköszönni, mert én becsületes adózó vagyok, nincs mit takargatni.

Alamio 2012.03.01. 11:35:21

@naat2: Megengedve, azaz nem kizárva hogy véletlen volt: ha ez tudatos, akkor az felháborító.

És ebben nekem tökmindegy jelenleg, hogy nem állunk egyazon oldalon.

Azt viszont továbbra sem tartom gáznak, hogy ellenőrzi az adóhatóság egy nagyobb tüntetés pénzügyi hátterét. Ha belegondolsz, te is el tudod képzelni (jobban mondva: el sem tudjuk képzelni), hogy mi mehet ott. A közszféra tisztulására nekem itt is van igényem. És remélem, hogy a jövőben minden tüntetésen lesz ilyen.

Arbet 2012.03.01. 11:38:44

@Alamio: Én inkább attól akadok ki, hogy az ország összes baját külföldi titkos misztikus gazdasági szereplőkkel akarják magyarázni, holott a nagy gazdasági pénzáramlások, spekulációk, befektetések nagyívben elkerülik az országunkat, így a bajok forrását máshol kéne keresni.

windex 2012.03.01. 11:41:28

@Molnár Norbert: igazad van, nem kételkedem abban, hogy kételkedem a bekötött szemben, a részrehajlás és politikai irányítottság hiányában, az igazságosságban, a személytelen, szakmai működésben

windex 2012.03.01. 11:43:47

@Arbet: nem erről szólt naat2, terelsz

Arbet 2012.03.01. 11:53:48

@windex: "@Arbet: Lehet valahol jelölni egy kommentet demagógia-díjra? Megkapnád."

Erre válaszoltam. Naat2-nek nem sok köze van ahoz :)

windex 2012.03.01. 11:56:05

@Szabó Zoltán fél évet kapott: sajnos ki kell ábrándítanom téged :-( ugyan fogalmam nincs, hogy a manyup rendszere mennyiben volt lopás (praktikusan akár simán lehetett, mert papíron mindenkinek járt a pénze, amit befizetett, hiszen nyilvántartották, az övé), de orbán nem vetett véget semminek. talált egy kazal pénzt, amivel kozmetikázhatta a költségvetést. oké, nem gazságból, hanem kétségbeesésében tette, bár nem szeretem ezt konkrét személyhez kötni. még párthoz sem, és erős a gyanúm, hogy ha a másik oldal ebben a helyzetben ugyanígy gondolná az adósságtól való szabadulást, ők is hozzányúltak volna az "elfekvő" készletekhez. és mivel megvolt, hozzá lehetett nyúlni, így megdőlni látszik a "manyup lopás" elve, hiszen amit elloptak, azt nem lehet kivenni akasszából, ugye :-)

windex 2012.03.01. 11:57:32

@Arbet: nem arra válaszoltam. idézlek:

"Ha nincs mit takargatnod akkor nem kell félni a NAV-tól. Ellenkező esetben meg mit vártál virágcsokrot? :D Engem is vizsgált a NAV, de csak az együttműködést tudták megköszönni, mert én becsületes adózó vagyok, nincs mit takargatni. "

ehhez szóltam hozzá.

Alamio 2012.03.01. 12:03:39

@windex: Ez igaz lenne, de az adóhatóságot Gyurcsány ideje alatt kb. erőszakszervezetnek használták, és ezt még nem nőtte ki.
Szóval a vizsgálattól minden ésszerű ember remeg még ma is, hiába tudom hogy nem követtem el semmit. Dettó ugyanez a helyzet a rendőrökkel, nálam akkora bizalomvesztésben voltak 2006 után, hogy kb. mostanra jutottam el addig, hogy ha egy megállít, ne legyek rögtön defenzív.

Lehet kiabálni hogy elmúltnyolcévezek, stb.

windex 2012.03.01. 12:12:12

@Arbet: és erre válaszoltál az előbb idézettekkel:

""A Nemzeti Együttműködés Rendszere újabb szintet ugrott, a NAV-ot idáig még nem vetették be...."
Én 2010 decemberben beadtam a MANYUP maradási nyilatkozatot - azaz kiíratkoztam a rendszerből (egy másik listára meg fel).
Rá pontosan három hétre - az év végi ünnepnapokkal - megkaptam életem első adóvizsgálatát.
Biztosan merő véletlen (pláne, hogy a bejelentetett lakcímemen rajtam kívül nem sokan lehettek, akik megpróbáltak "ellenállni" - zsírfideszes körzet, kakirelé mindenkinél behúzva).
Ráadásul a nyilatkozat leadási helye meg az adóhatóság fizikailag is eltérő helyen van, az adószámomnak tehát elég sok kézen át kellett vándorolni a célbajutáshoz. Innen is elismerésemet küldöm minden résztvevőnek. "

ebben nem a félnivaló, meg az elszámoltatás ténye kifogásolt, hanem az összefüggés az elszámoltatás és az előzmények közt. ho az összefüggés valós volt-e, soha nem tudjuk meg. sokkal nagyobb baj, hogy manipulálva vagyunk, és automatikusan - és nem minden alap nélkül - gondoljuk ilyen helyzetben, hogy van, lehet összefüggés. erre nem válasz, amit írtál, sokkal inkább terelés, megpróbáltad egy személyes síkra terelni a szót. a kérdés már csak az, hogy valóban nem értetted, miről írt naat2, vagy de, értetted, és ellenérv hiányában is fölébe akartál kerekedni, ezért úgy tettél, mintha más lett volna naat2 hozzászólásának lényege. az előbbi eset szimpla értelmezési (szellemi) probléma, magánügy, senki nem haragudhat érte, az utóbbi bizonyos cél érdekében tanúsított nem egyenes viselkedés. felmerülhet még egy lehetőség, ami az első változathoz áll közel, hogy téged a becsületes adózás foglalkoztat, és az írás eredeti üzenetét "eltakarta" az, amit te láttál benne. hogy melyik áll fenn, csak te tudhatod.

Arbet 2012.03.01. 12:12:51

@Alamio: Ezzel egyet értek. Sajnos ezek a szervek a hatalom és nem a nép kiszolgálói. Én mondjuk nem reggetek tőlük, de ettől független gusztustalan, hogy a politika mire használja őket.

A Milla esetében pl arra használja a poltika a NAV-ot, hogy az emberek szemében a Milla áldozatként, pozitív hősként tűnjön fel, mert olyan problémát kötnek hozzá amivel a mindennapi emberek tudnak azonosulni, így szimpátiát gyűjthet magának.

Politika egy gusztustalan játszótér ami össze vissza van szarva :)

windex 2012.03.01. 12:22:18

@Alamio: szerintem ott a tévedés, hogy gyurcsány alatt. sokkal inkább gyurcsány alatt is. meg előtte is, a rendőrség dettó, de különösen a cocilizmus alatt. ebben a társadalomban megkövesedett a tekintélyelvűség, különösen az öncélú. tipikus tünete, hogy a politikusok büntetésért hörögnek, ha "megsértik" őket. hogy a sértés alapja valós, vagy légbőlkapott, azt ugye 1. sokszor nem tudjuk, mert senki nem tud bizonyítani igazán, 2. minél igazabb, annál nagyobb a büntetés követelése. és így működik minden, aminek hatalma van. a zökkenőmentes működés érdekében ránkkényszerítené a kushadó tiszteletet (index kontra parlament, december), illetve annak eljátszását, mert annyi is elég, lévén akkor már biztosított a nyugalom. miközben minden érintett tisztában van mindennel. tehát nem csak tekintélyelvű, hanem képmutató is. honnan ismerős ez? ha olyan fiatal vagy, hogy a saját bőrödön még nem tapasztaltad, örüljünk :-), ez is a cocilizmus (is) áldása volt

dr. Bubó 2012.03.01. 12:27:14

szerintem nem baj, hogy a NAV mindig a zellenzéket ellenőrzi...

nemsokára a fides mafia következik a NAV ellenőrzési programban...

f10 2012.03.01. 12:30:26

@Kalmár:
A FIDESZ kormányban szakpolitika helyett is pártpolitika folyik. A legalsó szinteken is hűséges káderek, percemberkék döntenek pillanatnyi érdekeik alapján. A vidéki középiskolák, megyei múzeumok élén elismert szakemberek helyett inkompetens frissdiplomás fidelitaszos gyerekek ülnek (lásd Heves megye). Lehet, hogy sok embernek 4-5 000 forint nem számít, de sajnos az új adórendszer pont nem ettől a rétegtől von el. A drogpolitika, ha már említetted, szintén nem arról kéne, hogy szóljon, hogy neked meg a szomszéd bácsinak mi tetszik, ez egészségügyi kérdés elsősorban, másodsorban kriminalisztikai. Mindkét témának sok jeles szakértője van, egyikük se gondolja hogy az irány jó, vagy hasznos lenne.(Zacher Gábor, Csernus Imre) A gazdaságpolitikával kapcsolatban, már sok jobboldalhoz köthető szakember is kifejezte nemtetszését (lásd Mellár Tamás). Az eu-val kapcsolatos folyamatos hangulatkeltés és köpködés pedig egyszerűen kontraproduktív és semmivel nem segíti ezt az országot.
Ha mindezektől eltekintünk és mondjuk a kormánynak mindenben igaza van, az arogáns stílus, a lekezelő hangnem, a határontúli magyarok kultúrfölényének folyamatos hangoztatása, az "enyém az egyedüli és teljes igazság" biztos tudata akkor sem elfogadható és felháborító minden szabadságát és méltóságát szerető ember számára.

Alamio 2012.03.01. 12:34:57

@windex: Azért hoztam a Gyurcsány-korszakot ide, mert ott alakult ki az a gyakorlat, hogy feljelenthetsz az adóhatóságnál bárkit. Ez a klasszikus spicli-reflex, ami a legaljasabb indítékokat hozza felszínre. Szóval szerintem nem tévedés behozni a korszakot. A jelenlegiektől azt várom, hogy ezt a gyakorlatot sürgősen töröljék el.

Tekintélyelv: Van ahol van haszna. Pl. egy normális Rendőrség, VPOP, Hadsereg nem tud működni megfelelő tekintélyelvűség nélkül. Konkrétan a hatalom tiszteletére épít. De nem kell, hogy a hatalom félelmére is építsen.

A becsületsértési pereket nem keverném ide, lévén van helye a "valóság bizonyítása" jogintézménynek minden ilyen perben. Ha a vád igaz, tessék, bizonyítsák.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.03.01. 12:53:48

@f10: "Ha mindezektől eltekintünk és mondjuk a kormánynak mindenben igaza van, az arogáns stílus, a lekezelő hangnem, a határontúli magyarok kultúrfölényének folyamatos hangoztatása, az "enyém az egyedüli és teljes igazság" biztos tudata akkor sem elfogadható és felháborító minden szabadságát és méltóságát szerető ember számára." +1

naat2 2012.03.01. 13:08:35

Windex: köszi a magyarázatot - a szomorú ebben csak az, hogy erre szükség volt (van...)
A vizsgálat eredménye teljesen lényegtelen (ahogy a befizetéseim is), én csak a mechanizmusra - illetve a cikkben való szövegre - akartam tágabban, vagy kiegészítőleg rávilágítani.
Az összefüggést bizonyítani természetesen nem lehet - már csak azért sem, mert a jelenlegi hivatali hierarchiában beismerten nagyon sok minden szóbeli utasítások alapján megy - sokan, épp a hierarchia feljebb lévő részein így hárítják az esetleges hibák következményeit a végrehajtókra (ez valszeg minden hivatali hierarchiában erős nyomás, de a centrális erőtér még rátesz erre egy lapáttal).
Azért nekem gyanús, hogy 14 évnyi problémamentes munka és adózás után épp az említett aktus után kezdetek el érdeklődni (a "post hoc ergo propter hoc" nem bizonyítható).

windex 2012.03.01. 13:36:16

@Alamio: nem a korszak behozása a tévedés, hanem a korszak kiemelése. azelőtt is remek eszköz volt a feljelentgetés, az ősidők óta, aztán, mikor lett apeh, akkor bővült a feljelentések lehetséges helye. és amióta van, használják is, politikai céllal is, meg magán céllal is :-)

nem keverendő össze a rendőrség-katonaság stb belső hierarchiája a tekintélyelvűséggel. ezen helyeken az engedelmesség alap játékszabály, akinek nem tetszik, nem lép be. előre fix pont, lehet dönteni. a tekintélyelvűség az ilyen hierarchiákon kívül értendő, és káros, mert vagy manipulál és szervilizmushoz vezet, vagy manipulál és színleléshez vezet, hazugságra nevel, azt elfogadhatónak és rendbenvalónak tüntetve fel. a tekintélyelvűség ugyanis azt jelenti, hogy valakit/valamit a hatalma, pozíciója által kölcsönzött tekintély okán tiszteljenek. míg a tekintély azt jelenti, hogy valakit (valamit) a tettei, magatartása, emberi tartalma, (intézkedései, kiszámítható igazságossága) okán tisztelnek, ezért van tekintélye.

amit példának hoztam, az nem a becsületsértési per. a per már annak következménye, amiről szóltam. ha nem lennének tekintélyelvűek azok a politikusok, akik ily kalandokba bocsátkoztak, nem lettek volna perek sem.

az erkölcsi érzéked rendben van, de ne vedd sértésnek, mert nem annak szánom: az értelmező-elemzőkészséged kevésbé, de legalább tisztáztuk, hogy mi mit is jelent

üdv! :-)

Marcellusca 2012.03.01. 13:37:47

@Seduxen: Én is ritkábban járok erre, de van ami nem változik. :)
Sőt!

@f10:
"Ha mindezektől eltekintünk és mondjuk a kormánynak mindenben igaza van, az arogáns stílus, a lekezelő hangnem, a határontúli magyarok kultúrfölényének folyamatos hangoztatása, az "enyém az egyedüli és teljes igazság" biztos tudata akkor sem elfogadható és felháborító minden szabadságát és méltóságát szerető ember számára. " - Stimmt! +1!

Vidéki 2012.03.01. 13:43:57

Az Egymillióan a magyar sajtószabadságért mozgalom nevében dupla hazugság található:

Az Egymillióanra nincs semmi bizonyíték.

A sajtószabadság létezik, nem kell nyitott kapukat döngetni.

A médiatörvény ellenére a kormány épp annyi nyílt kritikát kap, mint elődei.

A Népszava következmények nélkül leírhatta, hogy a magyar genetikusan alattvaló, röfögő, moslékot zabáló disznó.

Aki ezek után még azt állítja, hogy küzdenie kell a még nagyobb sajtószabadságért, az nem mond igazat. Mondhatni, aljas rossz szándékú, rágalmazó propagandista, szarkeverő.

"Akinek ennyi jó kevés,
Azt érje gáncs és megvetés!"

Seduxen (már NEM dr.) 2012.03.01. 13:55:29

@Marcellusca dr.: "Én is ritkábban járok erre, de van ami nem változik. :)" - viszont van, ami egyre rosszabb. főleg narancs-tálib fronton. eddig volt az egy-két iderendelt narancs-tálib, most meg...

P.Freddy 2012.03.01. 14:00:06

@Vidéki:

"amivel ... a gazda hülyíteni akarta a tömegeket."

a jobboldali sajtó nem akarja hülyíteni a tömegeket, ezért

- megrendezi a "hírt", mint a hírtévé,
- hazudik a riportalanyról, mint a vízfolyás (bocs: mint a hírtévé)
- kitakarja a hírt, mint az MTV,
- hátteret varázsol a riporternek, mint az MTV,
- kivágja a kényes részeket, mint az MTV,
+ a sajtón túl:
- Selmeczi szájába adja, hogy "hörrr gyurcsány"

Így kell ezt, igaz? Így a f.sza, ugye, okos jobbos? Ez a megfelelő "nem néphülyítés" szerinted? Komolyan, ezt vallod? Mi vagy te, mik vagytok Ti, hogy ezt a mocskot tartjátok helyesnek?

Marcellusca 2012.03.01. 14:06:44

@Seduxen: Ja, ja.
Nem gondoltam volna, hogy még "visszasírom" Liberot meg Bezut. :DD

Seduxen (már NEM dr.) 2012.03.01. 14:19:37

@Marcellusca dr.: na asszem Bezu most vérig sértődne a "narancs-tálib" terminus technicuson:DDDD

mondjuk libero-t én spec nem sírom vissza :)

Alamio 2012.03.01. 14:19:56

@P.Freddy: Csak kiemelek:

"- kitakarja a hírt, mint az MTV,"

Tökéletesen ellenzem a kitakarást, de a személynek ott abban a helyzetben nem volt hírértéke. Így ez sajnos a szándék ellenére is csúsztatás.

"- Selmeczi szájába adja, hogy "hörrr gyurcsány""

Mint minden politikai pártnak, ennek is vannak ellenségképei. Ebbe belelátni az antidemokráciát hibás gondolkodás. Az MSZP-SZDSZ 8 évig Orbánozott, miközben kormányon volt.

@windex: Köszönöm hogy felhívod a figyelmet értelmezési hibáimra, így hogy sértések nélkül teszed, kifejezetten örülök neki.
1., Az APEH-feljelentés 2006-os (vagy 2007-es) jogszabály alapján tehető meg anonim módon, magánszemély által úgy, hogy azt az adóhatóság köteles vizsgálni. Ezért jár a savazás a regnáló kormánynak. Nem akarom tovább ragozni, aki értelmes, látja hogy ez egy társadalmilag hibás gyakorlat.
2., Az egyenruhát neked is tisztelned kell (kéne). Akár rendőr, akár katona. Aki ezt a tekintélyt aláássa, az önmagában demokrácia-ellenes, hiszen az erőszakszervezetek tisztelete minden társadalomban evidencia. Nem feltételezed egy rendőrről hogy rablógyilkos, erőszaktevő, vagy egyszerűen tolvaj. Pont az ellentétét kell, hogy gondold róla. És ez bizony tekintély-elv, hiszen a nélkül kell hogy így gondold, hogy ismernéd.
3., Becsületében sérthetnek "steril" embert" is, sőt rágalmazhatják is. Vagy követhetnek el olyant nem steril emberrel is, ami aljas. Példának bírnám hozni a Blikk által 2006-ban felhozott kampányt, melyben állították, hogy Kósa Debrecenben kurvázik. Ilyent azért bizonyítékok nélkül nem kéne... Meg is nyerte a pert, de ez nekem nagyon a legalja még a bulvárnak is.

Marcellusca 2012.03.01. 15:16:58

@Seduxen: Na, jó, csak viccöltem. :D

windex 2012.03.01. 15:19:43

@Alamio: nem hibáknak láttam, inkább határozatlan kontúroknak. fogalmak léteznek, az emberek olykor többé, vagy kevésbé eltérően értik őket. és természetes, hogy nem sértegetősdizünk, az rangon aluli :-) nekem nem fontos, engem nem erősít, ha a neten bizonygatom, hogy egy másik ember gyengeelméjű. ha valamit máshogy látunk, azt meg lehet beszélni, nemde?
ami a pontokat illeti
1. lehet, hogy 2006-ban (vagy 2007-ben) intézményesítették a dolgot, ettől még régi hagyomány volt, apeh nélkül is. a durvakomcsi időkben, emlékszem, egy soproni polgár moziba ment jegyet venni. az asszony utána szólt az ablakból, hogy: "ha szovjet film van, ne vegyél jegyet!" este már jött is a fekete autó. ez a hagyomány :-) hogy ezt intézményesítették, gusztustalan, ebben is egyetértünk. hogy az intézményesítés gyakorlati célja az emberek jogkövetésre - és így a pénz beszedésére - irányult, vélhető. hogy az indok is csak ez lett volna, vagy az is, hogy kihasználják, hogy így el lehet idegeníteni egy közösség tagjait, nem tudom. iszaonyatosan cinikus ok, de wegyelőre nincs okom arra, hogy kiálljak a képtelen mivolta mellett :-)
2.félreértettél, a rendőrségről-katonaságról szóló megjegyzésem úgy értendő, hogy hierarchia van a szervezeten belül. nem a szervezetek és a civilek között. amúgy ugyanaz az alapelv vonatkozik rájuk is, amit a tekintély és a tekintélyelvűséggel kapcsolatban vázoltam. idézem: "a tekintélyelvűség ugyanis azt jelenti, hogy valakit/valamit a hatalma, pozíciója által kölcsönzött tekintély okán tiszteljenek. míg a tekintély azt jelenti, hogy valakit (valamit) a tettei, magatartása, emberi tartalma, (intézkedései, kiszámítható igazságossága) okán tisztelnek, ezért van tekintélye." tehát nem azért tisztelem az egyenruhásokat - és nem az egyenruhát - mert egyruhája van, hanem azért, mert bízom abban, hogy közmegyezésen alapuló értékeket (így engem is) védenek, közérdeket (így engem is szolgálnak). és ez tiszteletre méltó. ha azért tisztelném, mert egyenruhás, akkor az a hatalomtól való félelem megnyilvánulása lenne, vagyis manipulált lennék, hazudnék.
3. steril ember nincs is :-) a kósa-féle per a blikket minősíti. ótvar. de láthatjuk, hogy ez esetben nem tekintély alapon, vagy tekintélyelvűségből viszonozta kósa a balhorgot, hanem a megrágalmazott ember álláspontjáról. amennyiben nem ilyen jellegű a konfliktus, tehát nem rágalmazás, sértegetés, stb, hanem kritika, akkor lenyomni a kritizálót hatalmi alapon, az tekintélyelvűség. mondjuk amikor az indexes újságírók a lézerblokkolókkal vicceltek - tudod, amik a nagy audikon és egyebeken feszítenek a parlament előtt, és ugye nem kell mondanom, milyen cinikus dolog ez is - és ezért izomból és differenciálás, és kérdés, és tárgyalás nélkül kitiltották az indexet a T. Házból, na ez tekintélyelvű gusztustalanság volt. és arra hivatkoztak, hogy tiszteletlenek voltak az újságírók. nem kell ragoznom, ugye, hogy miért vérlázító ez így együtt: lézerblokkoló a képviselők kocsijain (ami már önmagában vérforraló cinizmus), majd a tiszteletlenségre való hivatkozással a kitiltás. miért kellene tisztelni azt, aki így viselkedik képviselőként? csak mert képviselő? ellenkezőleg, képviselőként csak a kritikát érdemli, akár poénba csomagolva. ilyen a párbeszéd. ellenben göncz árpádon sose csattant az ostor. (ellentétben schmittpalival), mert volt tekintélye. mert olyan ember volt. és (pedig)nem volt tekintélyelvű. remélem, tisztáztuk, ki milyen fogalom alatt mit ért.

Lobster1978 2012.03.01. 17:12:11

@Vidéki: "Ez az aljas agitáció a modern időkben is normális/elfogadható?
A Pravda (Igazság) készített annakidején hasonló „színvonalú” karikatúrákat „halálos ellenségeiről”.
A Pravda (Igazság) készített annakidején hasonló „színvonalú” karikatúrákat „halálos ellenségeiről”.
Amikor Tito elvtársat a Szovjetúnió (Sztálin elvtárs) halálos ellenségének tekintette,
az „Imperialisták Láncos Kutyájaként”
és vértől csöpögő bárddal sétáló hóhérként ábrázolta."

Jujj, véletlenül kétszer gépeltél be egy sort... Ja bocsi, te nem gépelsz be semmit, csak sqlparancsokat futtatsz a közhely és hazugság adatbázisaidon :)
Te vidéki, szóljál már a programozódnak, hogy kezd akadozni az algoritmusod. Vigyázzál, még a végén lefagy a szubrutinod, azt pedig igen csak sajnálnám...

Alamio 2012.03.01. 17:16:07

@Lobster1978:

Nem tudom hogy milyen pártállású akivel vitatkozol, de nem is érdekel. Kettőtök vitájában immár neki szurkolok, ez a gátlástalan cinizmus ugyanis mérhetetlenül gusztustalan, és mint ilyen, taszít.

Alamio 2012.03.01. 17:31:07

@windex:

1., Nem hinném, hogy egyazon ligában játszik a két dolog:
a., Valami társadalmilag helytelen gyakorlat.
b., Valami államilag intézményesített gyakorlat.
A kettő közti különbséget Gyurcsányék vonták össze.
2., Szerintem ebben a kérdésben a különbségtételed fals. Az egyenruha tesz rendet, nem a személy. Az egyenruhát kell tisztelni, nem a személyt. Ha ezen felül a személyt is tiszteled, akkor az plusz pont a szervezetnek. De a Rendőrség azért létező fogalom, mert egy szervezet, minden tagja egyként, egy eljárás, egy szabályzat alapján cselekszik. Azaz az egyenruha kötelez. Vagy bízol az egyenruhában, vagy nem. És tökéletesen mindegy, hogy a szomszéd Csabi, vagy egy ismeretlen fazon van benne, ha kiraboltak, hozzá mész oda.
3., Kósa és a Blikk. Szerintem nem elválasztható hogy a politikus perelt, hiszen ha nem lenne az, ez a vád fel sem merül. És jogos volt a per, és jogos volt a kártérítés. Én abban is hiszek, hogy egy politikusnak ugyanúgy joga van élnie a törvények adta lehetőségekkel, mint bárki másnak. Ha a becsületét sértik (és ilyenje Orbánnak, Gyurcsánynak, Csurkának, Grespiknek, Szájernek, Tarlósnak, Demszkynek - kihagytam valakit? - is van), joga van bírósághoz fordulnia.
Lázerblokkoló: Ausztriában, a határ túloldalán ilyent birtokolni is tilos, szabálysértés. Amíg azonban törvény adta lehetőség, addig ne legyünk álszentek: megveheted te is, és ha megteheted, meg is veszed. Nem illegális. Immorális? Szerintem az.
A véleményem az index újságíróiról - egyrészről: szerintem a két hülyegyereket kellett volna kitiltani akik akcióztak, másrészről pedig elfogadom Kövér gondolatmenetét is. Nekem túl szigorú, de az is érthető. Ha riport készül a politikusok lézerblokkolós kocsijairól, senki nem reagálhat így. Ezt az indexesek (és tudósítójaik) elszúrták.
Göncz újraválasztása a taxisblokád alkotmányellenes legalizálása (meg egy halom más intézkedés után) nekem politikai obszcenitás. Másik példa jobb lenne. Gönczöt az akkori egyoldalú média nem támadta. Nem is csoda, hogy soha nem került szorult helyzetbe.

windex 2012.03.01. 18:44:22

@Alamio: 1. nagyon igaz. a cinizmus ez esetben is felháborító, hogy egy ótvar viselkedést államilag intézményesítenek. de azért értettél engem, ugye?
2.a különbségtétel nem fals. vedd ki az egyenruhából az embert, és lássuk mire mész az egyenruhával. az egyenruha ez esetben szimbólum, amit a benne levő ember igazol. akkor fogom tisztelni az egyenruhát, ha a benne levő személyek - és szó sincs egy bizonyos személyről, netán csabiról - az egyenruha által megjelenített - és általad megfogalmazott - elveknek, feltételezéseknek megfelelnek.
3. látom, nem értesz, vagy nem akarsz érteni. nem azt választottam el, hogy a politikus perelt, hanem állítva, hogy ez esetben a politikust emberi minőségében érte sérelem, helyénvaló volt a visszavágás. ezzel szemben jogos kritika esetén a tekintélyre hivatkozva megbüntetni a jogosan kritizálót olyan tekintélyelvű cselekedet, ami amúgy biztos módja a tekintély elvesztésének, vagy meg nem szerzésének.
az indexesek kritikája teljesen rendben volt. az előadásmódjuk nálad kiverte a biztosítékot, de ez nem alap erre a reakcióra. sokkal könnyebb a külsőségekre alapozva belefojtani a szót valakibe, mint cáfolni a tartalmakat. különösen ha azok igazak - nemde érthető is, hogy a külsőségre hivatkozva osztotta kövér a fekete pontot. de azt elfogadom és tisztelem, hogy te más érzülettel viseltetsz, nekem fontosabb a tartalom és az igazság, amennyiben ezek rendben vannak, a külsőségek nem izgatnak annyira, sőt :-)

engem a lézerblokkolóért (nem mintha lenne, és ne vagyunk álszentek, de nem is volt soha, most épp még kocsim sincs) megbüntet a rendőr. nem ausztriában, hanem itt, magyarországon. a képviselőt nem. és az, megintcsak informálisan, vagy formálisan a tekintélyre hivatkozva kitér a válasz elől és megtorlást sürget. szóval ahogy mondod, immorális. (és a szememben máris oda a képviselő tekintélye) mellesleg még sikamlósabb a dolog, mert ugyan a törvény explicit nem tiltja, a rendőr mégis büntet, elveszi. biztos vagyok benne, hogy pontosan érzed, mennyire gisztustalan így ez a dolog is.

Lobster1978 2012.03.01. 19:29:50

@Alamio: Nincs ezzel gond, mindenkinek joga van saját véleményt formálni. A pártállás engem sem érdekel, de szólnék, hogy itt szó nincs vitáról. Sok alkalommal próbáltam meg vitázni vidékivel, de sosem volt hajlandó érdemi reakciókat adni. Azóta meg sem próbálkoztam vele érveket ütköztetni, így hát hiába is drukkolsz neki, ez nem változtat semmin.
A "cinikus" jelzőt viszont visszautasítom. Semelyik általam ismert definícióját nem fedi le amit művelek, de javíts ki ha tévedek. Lehet gúnyosnak mondani, esetleg sértőnek, de pont nem cinikus :) Az tény, hogy az ilyen jellegű hozzászólásaim nem konstruktívak, hanem kifejezetten provokatív céllal íródnak, mert néha amikor ráharap egyik-másik efféle "beszólásra" akkor nagyon vicceseket tud írni.
Egyébként meg ha nem lenne annyira mérhetetlenül nyilvánvalóan algoritmizált amiket ír, akkor nem is parodizálnám. Jah, persze ne felejtsük el, hogy előtte már elég sokszor elég sok embert - köztük engem is - rágalmazott bizonyítékok hiányában amely viselkedésmintával állításod szerint te sem értesz egyet.
"Példának bírnám hozni a Blikk által 2006-ban felhozott kampányt, melyben állították, hogy Kósa Debrecenben kurvázik. Ilyent azért bizonyítékok nélkül nem kéne..."
Persze lehet az ilyet tűrni a végtelenségig, de engedtessék már meg nekem az adjonisten-fogadjisten ősi szokását betartani. Anno ő szólított meg. Ő hívott agybetegnek és még egy sor egyéb jelzőt is rámaggatott, miközben nem is vele beszéltem. Felvettem a kesztyűt, csak én nem simán lehülyézem, hanem parodizálom a viselkedését. Az érveimre nem volt hajlandó válaszolni, így kommunikálni már nem szoktam vele, csupán néha piszkálom meg őkelmét. Ha majd több időm lesz, akkor valószínűleg esetenként nekilátok majd szétkapni a csúsztatásait és hazugságait, de sajna mostanában erre nincs elég időm.

További szép napot!

Alamio 2012.03.01. 19:42:46

@windex:
1., Persze hogy értettem, csak meg akartam magyarázni a különbségtétel okát. Szerintem sikerült.
2., Ugyanazt mondjuk pepitában, csak Te az embert nézed a rendszerben, én meg a rendszerben nézem, hogy van ember. Taktikai-stratégiai gondolkodásmód-eltérés.
3., Hidd el, tetszett volna ha az indexesek problémafelvetésére valós válasz is érkezik. Erre legalábbis. Ugyanakkor nagyon amatőr volt ez a probléma-felvetés, tele hiányos magatartási normákkal. Magát komolyan vevő ember nem enged ekkora támadási felületet. Sőt, éppen azért savazom az indexeseket itt és ezért jobban, mert lett volna lehetőségük valós problémát (miért engedélyezett Magyarországon a lézerblokkoló?) felvetni, de a viselkedésükkel elbarmolták.
Kövért én komoly embernek tartom (majd jön egy huszár aki ezért kiröhög), aki elég tekintélyelvű is egyben. Nem feltételezem róla konkrétan, hogy a kitiltásának a probléma felvetése lett volna az oka. Szóval válasszuk ketté.
Van egy probléma: Magatartásukért kitiltották az Indexeseket. Ezt el tudom fogadni, szerintem kicsit szigorú. (liberálisabb vagyok mint Kövér, ebből láthatod :-) )
Szóval ez számomra elfogadható döntés.
Van a másik probléma: a lézerblokkoló. Ez szerintem társadalmi irritáció, AKÁRKI használja. És ne hidd hogy ezért megbüntethetnek - vagy legalábbis nem ismerek olyan szabályozást, rendeletet, jogszabályt ami alapján megtehetnék. Rengeteg jogász mászkál vele, hidd el nekem. A bajom a lézerblokkolóval nem is alapvetően a bírság elkerülése, az felszíni irritáció egy rákos betegnél. A fő az, amit okoz - 80-al közlekedő májereket 50-es táblánál, és halálos gázolást. Ilyen példát elöljáróink ne mutassanak!

"jogos kritika esetén a tekintélyre hivatkozva megbüntetni a jogosan kritizálót olyan tekintélyelvű cselekedet, ami amúgy biztos módja a tekintély elvesztésének, vagy meg nem szerzésének."

Ez egy szép és rövid érvelés. Egyetértek.

A végére maradt amit nem tudok elfogadni.
Kósa esetében nem lehet elválasztani a vádat a politikusi mivolttól, hiszen a támadás célja egyértelműen Kósának mint POLITIKUSNAK a lejáratása, nem pedig Kósának a magánembernek. A magánéleti vádakat én éppen ezért ásnám el a bulvárújságírással egyetemben.
(Egy politikusi minőséget nem ad és nem vesz el az, hogy valaki alkoholista/gyógyszerfüggő/prostikhoz jár/dohányos. Ezt csak megrágnia jó egy rétegnek. Ha ettől függne a kvalitás, Churchill, Roosevelt vagy éppen Kennedy sosem jutnak hatalomra.)

Szóval Kósa emberként ÉS politikusként perelt, mert a politikai marketingjét akarták aláásni (és igen, ebben benne van a tekintélye is). Hitelességi kérdést csinált belőle azon túl, hogy mint ember elégtételt vett.

Magyarország mindig nagy M. Ha nem az, akkor elütés. Gondolom az volt Nálad is ;-)

Alamio 2012.03.01. 19:51:13

@Lobster1978: Megengedve hogy minden igaz amit írtál:

Ebbe a kibába én is beleesek, de kívülről sokkal könnyebb észrevenni. Úgyhogy csak egy kérdést teszek fel:

És ettől jobb neked, hogy ezt csinálod?

Az adjon Isten fogadj Isten szicílai megfelelőjét meg Omertának hívják...
(sosem szerettem ezt az elvet. Ha így kezelünk mindent, a hülyék megnyerték a háborút.)

Lobster1978 2012.03.01. 21:10:51

@Alamio: Remélem igaz amit írtam, ha esetleg kétled, akkor előkotorhatom a kapcsolódó hozzászólásokat (itt volt a vbőrön). Viszont nem tekintem hibának amit cselekszem. Félreértések elkerülése végett, nem mentegetőzésnek és/vagy beismerésnek szántam az előző posztomat sem, pusztán tényközlésnek. Ez egy tudatosan alkalmazott cselekvés részemről.
Tehát, jobb e nekem? Igen, jobb. Mivel direkt káromkodások és/vagy sértegetések számomra nem jelentenek feszültséglevezetést (illetve kutatások szerint a verbális agresszió valójában senki számára nem csökkenti hanem növeli az agressziószintet) ezért inkább szoktam parodizálni vagy az irónia eszközével élni. Azonban amíg ez teljesen öncélú, addig az sem ér sokat, csak úgy ok nélkül nem alkalmazom. Viszont vidéki koma számtalan alkalommal adott már erre okot, így néhanap, amikor megpillantom valamelyik szokásos csúsztatását, félremagyarázását, tutimondását, érvek nélküli ítéleteit, sokadszor alkalmazott üres közhelyeit...stb akkor ha időm és hangulatom engedi inkább irányába fogalmazok meg némi maró kritikát. Arról már letettem hogy érdemben válaszol, de legalább újra és újra rámutatok arra a tényre, hogy nem és nem hajlandó vitázni, csak mantrázza a hülyeségeit. Számomra az egyik legaljasabb cselekedet az, amikor valaki ilyen gyáván, az érvekkel nem szembeszállva próbálja mocskolni a másikat. Számodra gusztustalan ahogy ekézem őt (ezt?) számomra pedig evidens, hogy elvárom ha valakihez emberként szólok akkor vegye a fáradságot és párbeszédet folytasson velem ne magnószalagot játsszon.

Összegezve hát: nem öncélúan parodizálom vidékit, hanem azért mert nem akarom, hogy bárki számára elsikkadjon a tény, hogy ő bizony nem vitázik, nem érvel hanem terel, csúsztat, elítél, uszít...stb. Nem hagyja, hogy vitázzak a hazugságaival, nem vesz emberszámba, hogy egyértelmű kérdésekre válaszoljon, hát én sem veszem őt annak. De nem tudok mindig szó nélkül elmenni a rombolása mellett.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.01. 22:53:01

@Marcellusca dr.: @Seduxen: Csak tőletek nem szabadulunk meg balfaszok! XDDDD
Amúgy meg már mondtam bezunak:Láthatod mennyit szenvedtünk annakidején veled.:))

molaris 2012.03.02. 03:52:51

@Seduxen:
Üdv! Jó egy régi nick feltűnése.

Viktus 2012.03.02. 08:07:44

CBA: svájci cégháló a magyar üzletláncnál
Több vezető cége svájci társaságok tulajdonában van, aminek az egyik oka az adóoptimalizáció lehet.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/03/02/cba_svajci_ceghalo_a_magyar_uzletlancnal/

Ide is küldik majd a NAV-ot?

Marcellusca 2012.03.02. 08:20:24

@Tigeri: Na, már csak te hiányoztál, tökorrú! :P :DDDD
Meg Günther. :D

hms362 2012.03.03. 20:15:40

Szűrés
Szűrés
Szűrés
Szűrés

SvenH. (törölt) 2012.03.03. 22:13:17

nem kell tulspilazni a dolgot...
a NAVosok is ugyanazokat a kamu erveket adtak elo amit nekik loknek allandoan es megalljak a helyuket a birosagon :)))

az mar mas kerdes ha tenyleg igy raszallnak az ellenzek szervezesere akor elobb utobb illene a sajat haz tajan is szetneznie a fidesznek... remelem megteszik

Morcos Kartal (törölt) 2012.03.04. 14:07:02

@Marcellusca dr.: Én nem is hiányoztam? :DDD Ha már régi nick...

@SvenH.: pl az ún. Békemenet szervezőinek mennyibe került az egész, és honnan volt rá pénzük? Csak nem közpénzből ment az egész?...

Horizont 2012.03.04. 15:43:21

@Kartal (reinkarnálódva):
:DDDDD reinkarnálódva??? Ez jó! Üdv.

Ja a Békemenet? Sokba került. De az más! Az az ő kölkük:(
Sőt olvastam, hogy a Fidesz frakció ülés Egerben 10,5 millió forintba került. Mi a francért kell utazgatniuk? És az is eszembe jutott, hogy a választások megnyerése előtt másfél milliárd volt a Fidesz adóssága! Volt. Miből fizették vissza? Elmentek vagont rakodni? :)

Morcos Kartal (törölt) 2012.03.04. 15:58:09

@Horizont: csak poénkodok, hátha a többiek is veszik :)
Másfél milliárd? Az nem pénz, focira vagy a tizenötszöröse megy el csak az idén. Közben a rezidensek felmondanak, mert nincs pénz a fizetésük rendezésére... hajrá Magyarország, hajrá Fityesz! :(

Horizont 2012.03.04. 16:04:14

@Kartal (reinkarnálódva):
Másfél milliárd nem pénz? Annyi most az ötös lottó nyereménye:)) Tudnék vele mit kezdeni:)
Na csak azon voltam kiakadva, hogy a választások előtt mit rinyáltak az adósságuk miatt, aztán igen nagy csend jött, most meg már nincs rinyálás!
Spórolni csak rajtunk és nekünk kell! Úgy örülök, hogy ennyire fontosak vagyunk mi emberek!Törődnek velünk!Foglalkoznak velünk! Szép az élet(ük)!!!!

Morcos Kartal (törölt) 2012.03.04. 16:56:55

@Horizont: Gazdag ország a miénk, Giro-Szász cége kap több mint két milliárdot olyan munkákért, amit a minisztériumnak kellene ellátni... mert fussa. Mert megérdemeljük.
www.napi.hu/magyar_gazdasag/milliardokkal_tomi_ki_a_fidesz_hatterceget_nemethne.511979.html

Horizont 2012.03.04. 17:04:00

@Kartal (reinkarnálódva):
Legalább Némethnét is használhatják valamire:)
Már nem egy jó nő, megdugni nem akarhatják:)
Akkor hajrá!Osszon! Vagy oszoljon:)

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2012.03.05. 04:49:24

@Vidéki: te inkább csak kussoljál

majd ha ezt meg magyaráztad akkor ugassál, de addig is kuss a neved

vastagbor.blog.hu/2012/02/24/hunvaldot

Seduxen (már NEM dr.) 2012.03.05. 10:38:02

@molaris: köszi :)

hiába no: néha a régi szemetet is idefújja a szél, nem csak az újat :D

süti beállítások módosítása