Skip to content


       Szűrés lista

"Ezek arctalan hatalmak, nagyon nehéz megbirkózni velük."

Még mindig vasút.

Direkt nem raktam egybe a minisztériumi közleménnyel, ne mosódjanak össze.

Bárány Balázs VDSZSZ-alelnök tegnap interjút adott a HVG-nek. Nem érdemes semmit kihagyni belőle, vagy bármit hozzátenni, teljes terjedelmében kitesszük, olvassátok el.

A fideszesek is.

"hvg.hu: Szombaton hozta nyilvánosságra a VDSZSZ azt a felvételt, melyen az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) egyik képviselője korrupcióról és a "mocskos IMF-ről" beszél. Számított ekkora botrányra?

Bárány Balázs: Nem számítottam rá, már csak azért sem, mert minden ilyen egyeztetésről hangfelvételt készítünk, és fel is tesszük a honlapunkra, azért, hogy a tagjaink tájékozódjanak. Ez azért baj, mert erre kényszerülünk, ugyanis bizalomvesztés van az illetékesekkel szemben.

hvg.hu: Kik most az illetékesek? A minisztérium emberei?

B. B.: Igen.

hvg.hu: De a minisztérium azt mondja, semmi köze az egészhez, az illető nem is a minisztérium, hanem a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) munkatársa volt (azóta menesztették, de az interjú készítésekor ezt még nem lehetett tudni – a szerk.).

B. B.: Mi soha nem is állítottuk, hogy az illető a minisztérium munkatársa. A honlapunkon is úgy szerepel, hogy a minisztérium képviselője. Nem a botránykeltés volt a szándékunk, hanem a tájékoztatás, és a figyelemfelhívás a tagjainknak, hogy elképzelhető, hogy a helyzet tovább romlik majd a vasúton.

hvg.hu: A Közlekedéstudományi Intézet ebben az esetben mennyire tekinthető a minisztérium képviselőjének?

B. B.: Menetrendi kérdésekben abszolút, hiszen ők vannak megbízva azzal, hogy a közösségi közlekedést irányítsák, a szükséges intézkedésekre javaslatokat tegyenek. Amikor a menetrendi ritkítások elkészültek, a MÁV Start Zrt. és a Közlekedéstudományi Intézet – ez is utólag derült csak ki – közösen tettek javaslatot a változtatásokra. Áprilisban és május végén, amikor a járatritkításokat is érintő kérdésekről tárgyaltunk a minisztériumban, a KTI most jelen lévő képviselője szintén ott volt. Most is arról egyeztettünk, hogy – az adott kapacitáshatárok között milyen menetrendi változtatásokat lehetne végrehajtani. Ezek során hangzottak el a kijelentések, amiket elég nagy meglepetéssel hallgattam, a közlekedési kormányzat emberei ugyanis többször kijelentették, hogy nem hajlandóak újabb járatritkításokra, vonalfelszámolásra.

hvg.hu: De a jelek szerint nagyon fejlesztésekre sem.

B. B.: Amit azért nem értünk, mert nyilvánvaló, hogy ha egy vonalat megnyitnak ugyan, de magára hagynak, akkor az előbb-utóbb lepusztul mindenféle értelemben. A most újranyitott vonalak közül is jó páron azért alakul olyan gyászosan az utaslétszám, mert nagyon nagy a menetidő, jóval hosszabb, mint adott esetben ugyanazt a távolságot busszal megtenni. Pedig lenne bőven fantázia a szárnyvonalak fejlesztésében: ha Lázár János, aki nem közlekedési szakember, úgy látja, egy viszonylag gyors, 100 km/órával haladó vasútnak van létjogosultsága, akkor nem értem, hogy a KTI szakemberei miért nem látják be ezt. A nemzetközi trend is az, hogy a szárnyvonalakon is fejlesztenek, a 100 kilométeres pályasebesség a cél. Még ha ezt ma túlzásnak is tekintjük, a gazdasági helyzetet figyelembe véve, egy 60-80 kilométeres pályasebességet reálisan el lehetne érni, nem nagy összegekből, mert ezeken a vonalakon nagyrészt csak személyszállítás folyik, nem túl nagy tengelynyomással, vagyis a felújítás sem lenne drága.

hvg.hu: A kormány céljai ehhez képest elég világosnak tűnnek: mindenáron fenntartani az újranyitott szárnyvonalak működését, akár a racionalitás ellenére is, legalább 2014-ig, miközben pénz nincs a fejlesztésre.

B. B.: A jelenlegi közlekedési kormányzat annyira nem vaskalapos, hogy mindenáron minden vonalat fenn akarjon tartani, mi sem ezt mondjuk. A küzdelem azért folyik, hogy helyesen lehessen kiválasztani azokat a szakaszokat, ahol ki kell mondanunk: elment a hajó, itt a vége. Nyilván vannak ilyenek.

hvg.hu: A felújításoknál is bőven vannak ésszerűtlenségek: a Budapest-Székesfehérvár vonal nyilván a vasúti felújítások zászlóshajója, 160 kilométerrel közlekedhetnek majd a vonatok, miközben a székesfehérvári állomás felújítására nincs pénz, ott majd 20 kilométerre kell lelassítaniuk. A vonalon végig rengeteget költöttek akadálymentesítésre, liftekre, miközben nem lehet tudni, ki működteti majd ezeket, jó esély van rá, hogy úgy rohadjanak el, mint a Nyugati pályaudvaron is a mozgássérültlift.

B. B.: Az uniós előírás, hogy egy felújított pályán 160 kilométerrel kell mennie a vonatnak, enélkül pénzt sem kaptunk volna. Itt nyilván olyan gazdasági érdekek is megjelennek, amiket csak azok ismernek, akik a döntéshozatalban benne vannak – én nem vagyok benne.

hvg.hu: De a felvételen nyíltan beszélnek korrupcióról.

B. B.: Engem is megleptek elsőre a KTI képviselőjének szavai arról, hogy indokolatlan helyeken végeznek felújításokat. Hogy konkrétan kikre gondolt, arról őt kellene megkérdezni.

hvg.hu: De a felvételen nyíltan beszélnek arról, hogy öt éve a korrupciós szempontok határozzák meg a felújításokat, és ezzel küzd a minisztérium is. Ennek biztosan ön is tapasztalta a jeleit.

B. B.: Szerintem nem csak öt éve, régebben is. Korábban a MÁV felügyelőbizottságának tagja voltam, elég sok anyag került a kezünkbe. Egy hatvanmilliárdos nagyságrendű információs rendszer kiépítése évekig húzódott azért, mert nem tudtak megegyezni, hogy ki legyen a tendergyőztes. Mostanra talán már megszületett. Gondoljon bele, hogy több évig ezen vitatkoznak, miközben máshol ez a rendszer már rég működik.

hvg.hu: Önök hogy érzékelték, hogy itt lobbiérdekek vannak a háttérben?

B. B.: Úgy érzékeltük, hogy a közbeszerzési döntőbizottság tagjaival többször tárgyaltunk a csúszás okairól, és az alapján, amit ott elmondtak, lehetett érezni, hogy a döntő tényező, hogy nem tudnak megegyezni, ki kapja az egész megrendelést.

hvg.hu: Kik vitáztak egymással?

B. B.: A két cég. De már nem emlékszem a nevükre.

hvg.hu: És a minisztérium részéről?

B. B.: A miniszter. Kóka János talán, vagy Kákosy Csaba. De az volt az érzésem, ez túlmutatott rajtuk.

hvg.hu: Tud még példát mondani nyilvánvalóan korrupciógyanús esetre?

B. B.: A mozdonybeszerzés ügye például. A mozdonyos vontatás korszerűbb vasútvonalaknál ugyanis már nem annyira jellemző a személyközlekedésben, így már a tender kiírása előtt felmerült, hogy az egész teljesen felesleges. De volt egy érdekcsoport, amelyik a mozdonybeszerzést erősítette. Ráadásul végül azt a 25 darab Traxx mozdonyt választották ki, amelyiket a Műegyetem vizsgálata sem javasolt. Ennek ellenére megrendelték őket. De legalább a másik 25 mozdonyt a kormányváltás után már nem.

hvg.hu: Ott ki akart korrumpálni kit, ezt lehetett érezni?

B. B.: Ez érdekes történet volt. Az Alstom, a Bombardier és a Siemens indultak a tenderen, de az Alstom és a Siemens olyan gyermeteg módon veszített, hogy az nem lehetett véletlen. Gaskó Istvánnal írtunk is mindkét cégnek, hogy adjanak magyarázatot: a hiányt miért nem tudták megfelelő szinten teljesíteni, mert számunkra elképzelhetetlen volt, hogy két ilyen szintű vállalat ekkora hibára képes, semmitmondó válaszokat kaptunk. Nem tudom bizonyítani, de az élet ezt igazolta, hogy ez a 25 mozdony van, a másik 25-ről az új vezetés lemondott, mert úgy látta, hogy nincs rá szükség. De nagy harc volt.

hvg.hu: Akkor a kormányváltás sem hozott sok változást?

B. B.: Ezek arctalan hatalmak, nagyon nehéz megbirkózni velük. Olyan, sötétben létező dolgok, amiket a politika sokszor felmérni sem bír, nem tud köztük eligazodni. Nem irigylem azokat, akik ennek felszámolásában érdemi lépéseket akarnak tenni.

hvg.hu: Ezek szerint egy minisztériumi vezető sem tudja ezeket befolyásolni?

B. B.: Befolyásolni talán tudja, de dönteni nem. Ez messze túllép az ő lehetőségein. Ezek politikai kérdéssé válnak egy ponton túl, ráadásul ezek a cégek is – éppen a tőkeerejük és kiterjedt kapcsolataik miatt – ha megegyeznek egymással, a magyar gazdaság, a magyar politika nem nagyon tud mit tenni. Legfeljebb annyit, hogy nem rendeli meg az újabb 25 mozdonyt.

hvg.hu: Völner Pál vagy Fónagy János államtitkár is tehetetlen?

B. B.: Mindkettőjükel találkoztam többször is, nekem úgy tűnt, ők elkötelezettek a vállalásaik irányában, de a lehetőségek nyilván korlátozottak. Nem jó ezt látni, de így van. Kínszenvedés ilyen viszonyok között létezni, ügyekért tenni, soha nem tudhatja az ember, hogy melyik az, ahol legalább megpróbálni érdemes változtatni, mert az ember célt ér.

hvg.hu: A Budapest-Tárnok vasúti felújítás esetében például, ahol miután a Simicska érdekeltség elnyerte a tendert, még meg is emelték a keretösszeget, mennyire lehetett látni, hogy korrupció van a háttérben?

B. B.: Ilyen nagy volumenű beruházásoknál a politika óhatatlanul is hatással van. De ez nem csak nálunk van így: amikor a Sodexo-utalványt kiebrudalták az országból, Párizsban berendelték a magyar nagykövetet. Nekem nem az a bajom, hogy ki nyer, mit, hanem, hogy amit megnyert, azt meg tudja-e valósítani a kiírásnak megfelelően? Ha elvégzi, és a megfelelő áron, nekem mindegy, ki csinálja.

hvg.hu: Igen, de ön éppen arról beszélt nekünk korábban, hogy úgy érzik, több esetben jelentősen túlárazzák ezeket a beruházásokat.

B. B.: Ha mindazokat elvégezné egy cég, amire leszerződik, akkor nem lenne gond, de sajnos sokszor nem ez a helyzet, hanem hogy a fővállalkozó leszerződik az első alvállalkozóval, az a másodikkal, a harmadikkal és így tovább, a lánc végén pedig ott a magyar kisvállalkozó, akit vagy kifizetnek, vagy nem. Így rossz minőségű termék lesz, ami előbb-utóbb meghibásodik, ki kell javítani, ami plusz költség, vagy tudomásul veszem, hogy nem úgy működik, ahogy terveztük, és már egy jóval magasabb összegnél járunk.

hvg.hu: Erre tudna példát mondani?

B. B.: A szobi vasútvonal felújítása a 2000-es évek elején. Kaptunk egy tájékoztatást, hogy nem azt a kő minőséget használják, amit a MÁV-szabványok előírnak. Elindult egy vizsgálat, de két évig tartott, amíg a döntéstől eljutottak a mintavételig, hogy bevizsgálják. Közben mindenfélét kitaláltak, hogy hátráltassák ezt a munkát.

hvg.hu: Ki akarta hátráltatni?

B. B.: A vasútnál mindenki gyakorlatilag. Mindent kitaláltak. Így tartott két évig egy pár óra alatt elvégezhető eljárás. Nyilván senkinek nem volt érdeke. Az már csak sluszpoén, hogy amikor kiderült, hogy a kő alkalmatlan pályaépítésre, a szerződés szerint el kellett volna szállítani a területről, de kimentünk megnézni, és ez sem történt meg, ennek sem lett semmi következménye. Vagy itt vannak a takarító cégek. Mindenki tudja, hogy nem volt helyes kiszervezni őket, célszerű lenne visszaintegrálni, mert ráadásul nem is végeznek jó munkát, nem megy. Hiába jelezte többször a felügyelőbizottság, egyszerűen nem megy.

hvg.hu: Erről mit lehet tudni, kinek a magánérdeke állhat a háttérben?

B. B.: Ezek megint csak találgatások sajnos, mert senki nem olyan buta, hogy felfedje ezeket. De megint mondom: nem az a bajom, hogy ki végzi a feladatot, hanem hogy mennyiért, milyen minőségben.

hvg.hu: Amikor a felügyelőbizottság (fb) jelzi ezeket a MÁV-vezetésnek, mik a reakciók?

B. B.: Változó. Van, amikor pozitív, máskor nem nagyon örülnek. Ilyen volt a székházügy is. (A MÁV meglehetősen mutyigyanús körülmények között adta el Andrássy úti székházát és költözött egy bérelt épületbe a Könyves Kálmán körúton - a szerk.) Itt annyira abszurd volt az egész eljárás, meg a szerződés, hogy feljelentést tettem.

hvg.hu: Mi lett a feljelentésből?

B. B.: Az ügyészség elsőre indokolatlannak tartotta, majd a kormányváltás után az elszámoltatási kormánybiztos ismét feljelentést tett, akkor már befogadták, most nyomoznak. Ez egy nagy cég, rengeteg érdekkel. Szarvas Ferenc (az áprilisban távozott MÁV igazgató – a szerk.) létre is hozott egy szervezetet, hogy ezt a polipot, ami itt van, egy kicsit jobban megismerjék, a karjaiból néhányat levágjanak, ha teljesen meg nem is lehet fékezni, az csak Nemo kapitánynak sikerült.

hvg.hu: Polip? Ennyire mindenre kiterjedő hálózatra gondol?

B. B.: Itt mégiscsak 35 ezer ember dolgozik, plusz a külső cégek. Arról nem is szólva, hogy amikor a MÁV-nál tapasztalható korrupcióról beszélünk, nem is csak magáról a szervezetről van szó. Amikor a fehérvári felújításnál elkezdtünk panaszkodni, hogy talicskával hordják a bitument, ami szabályellenes, kiderült, hogy a vasút nem is ellenőrzi ezeket a munkálatokat. Az is komoly vitákba került, hogy a vasút műszaki ellenőrei vizsgálhassák a teljesítéseket. Egy most tavaszi esetben a MÁV végül büntetőfeljelentést tett, mert egy beszállító cég a 25 kilogrammos szenes zsákokba csak 17-18 kilogramm szenet tett. Ezt is nekünk kellett jeleznünk, az embereinket megfenyegették, már az is jelzi az állapotokat szerintem, hogy egy cég ennyire nyilvánvaló csalással bepróbálkozik, mert biztosan azt gondolja, megteheti, nem bukik le.

hvg.hu: Lehet tudni, hogy ezek a cégek kikhez vannak bekötve, akár a MÁV felső vezetésénél, akár a politikában?

B. B.: Én már kikerültem abból a körből, amelyik ezt tudhatta. Fb-tagként jutottak még el hozzám nevek, de hogy ez mennyire volt igaz, nem tudom. De azt hiszem, nem feltétlenül a politikusok ezeknek a mozgatórugói.

hvg.hu: Visszatérve az ön által használt hasonlatra: most mekkora ez a polip, és hány karja van?

B. B.: Nézze, most jött ki egy felmérés, hogy korrupció szempontjából a legrosszabbak között vagyunk Európában. A MÁV is az ország része. És még csak azt sem mondom, hogy legyünk naivak, mert a politikát is emberek csinálják, érdekekkel, kapcsolatokkal. Csak ne menjen túl ez egy hátáron. Engem az zavar, hogy ha a MÁV-nál valamit megcsinálnak, akkor az elromlik. Másutt meg nem romlik el. Egy pályát, ha felújítanak, elvileg három évig nem lehetne lassújelet kitűzni. Másutt nem tűzik ki, nálunk ki kell. Másutt miért nincs ez?

hvg.hu: A környező országokhoz képest is rossz a helyzet nálunk?

B. B.: Szlovákiában, Romániában? Nehéz megmondani. Van, amiben még jobban, van amiben rosszabbul állunk. De környező ország Ausztria és Szlovénia is, miért nem ahhoz mérjük magunkat? És ez az utazóközönségen is múlik: ha tudomásul veszik, hogy lerohadt vonatokkal járnak, sosem lesz szándék a javításra. Ha tudomásul vesszük, hogy a Nyugati pályaudvaron 60-80 éves berendezések működnek, még húsz évig azok is fognak működni. Itt a civil kurázsi is alacsony nívójú, pedig szükség lenne rá.

hvg.hu: Ha nem lépné túl ezt a határt a korrupció, mennyivel lenne olcsóbb a MÁV működése?

B. B.: Amennyire az országé is: mintegy 20-30 százalékkal. Vannak már erre kezdeményezések, de a sötét oldal még mindig elég erős, ez a probléma. Nem véletlen, hogy az áprilisi rendkívüli közgyűlésünk határozatot fogadott el, amiben felszólítja a kormányt, hogy lépjen fel a feketegazdaság visszaszorítására. Sajnos a magyar társadalom ebben nagyon megértő, miközben nem érzékeli, hogy morzsákat kap abból a hatalmas összegből, ami így keletkezik másoknak. És sajnos minden egyes nap, amit elvesztegetünk, a sokszorosára növeli a felzárkózás lehetőségét. Nekem meggyőződésem, hogy ezeket, amikről beszéltünk, pontosan tudják az illetékesek is. És szerintem nem lehetnek túl jó lelkiállapotban."

 

Kapcsolódó mai hír, hogy a Közgép az elmúlt 2,5 évben 288 milliárd forint értékű állami megrendelést kapott, ebből kb. 158 milliárd EU-s pénzből vasútfelújítás.

Egy hónappal ezelőtti összesítés a cég megbízásairól itt.

Címkék: fidesz máv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr484583051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wendiii · http://hivataliagyhalal.blog.hu 2012.06.12. 14:24:27

Kimondta. Vajon meddig marad a helyén?

2012.06.12. 14:41:15

Ha jól érzékelem, azért ezt az egész vasút+korrupció+mutyi ügyet nem lehet már a szőnyeg alá söpörni. Dagad...
Reméljük gyurcsányozáson kívül más is lesz a vége, ahogy elnézem jópár évi sz.rkavarásnak lehetne a mélyére nézni.

DArchAngel 2012.06.12. 14:47:21

Majd ezt is megmagyarázzák. Meg "eemútnyócév".
Aki nem narancs, az biztos ballibsi. Tehát Bárány Balázs is az, és mint felforgató ballibsi, minden szava hazugság, ami a NER ellen indított - természetesen esélytelen - karvalytőke támadásnak egy-egy újabb nyila. De minden ilyen nyíl elvásik Igazságos Viktor fényes pajzsán, amelyen Unortodoxia jelvénye fennen hirdeti, hogy hamarosan megnyerjük Szent Szabadságharcunk a hanyatló nyugat és a nagytőkés oligarchák ellen. És akkor majd eljön erre a megtépázott földre a kancatejjel kumisszal folyó Paradicsom, és a Szent Jobb ez egész Világra kiterjedő körmenetben fogja a visszamaradott kapitalistákat kioktatni a TITOKról.
Mi pedig nyugodtan leülhetünk az országszerte felhúzott ezernyi stadion valamelyikébe megnézni, hogyan alakul át a Bajnokok Ligája magyar házi bajnoksággá, és akkor sem ébredünk majd fel, ha valami nedvesbe lóg a kezünk...

allegretto23 2012.06.12. 14:47:24

@Wendiii: Sokáig. Nem mondott semmit, csak annyit, hogy van korrupció - ja, tudjuk. Maszatolt, mint egy vérbeli politikus: valahol, valakik - netuddki- a pénzünket lopják, ez mindig is így volt és nehéz ellene tenni, blablabla. Mese gyerekeknek.

BPO654 2012.06.12. 14:51:57

@DArchAngel:
Amit a kommented közepén említessz akarva-akaratlanul-tudattalanul, az már egyszer kib.régen pont ezen a napon megtörtént. Pontosan 1102 évvel ezelőtt:

910-ben ezen a napon a magyarok Augsburgnál legyőzték IV. (Gyermek) Lajos keleti frank királyseregét. A bajorországon keresztül támadó magyar hadak az Augsburg melletti Lech mezőn június 12-én vereséget mértek a sváb seregre. A csata után a magyar sereg első ízben dúlta fel Frankföldet, ahol az ellene gyűjtött sereget június 22-én legyőzte. A X. századi magyar hadviselésről Bölcs Leó 904 után készült Taktika című művéből szerezhetünk képet. A leírás alapján a magyarok fegyverzete kard, valójában szablya, íj és kopja, a testüket pedig páncéllal védik. Az előkelők lovainak szügyét vas vagy nemez fedi. Bölcs Leó szerint: „Követi őket nagy csapat ló, részint táplálékul és tejivás végett, részint pedig sokaság látszatának keltése végett. Ellenségeiket nem annyira karjukkal és haderejükkel igyekszenek leverni, mint inkább csel és rajtaütés útján.” Bölcs Leó szerint a magyarok mesterien bánnak az íjjal, de a közelharc elől kitérnek. Szokásos taktikájuk az, hogy egy kis csapattal menekülést színlelve az ellenséges haderőt kelepcébe csalják. A katonacsászár felsorolja a magyarok gyengéit is: „Türk ellenfeleinknek hátrányos a legelő hiánya, gyalogosan nem képesek helytállni, minthogy lóháton nőttek fel. Hátrányos nekik a lovasság sűrű csatasora, mely szakadatlanul a nyomukban van.”

Wendiii · http://hivataliagyhalal.blog.hu 2012.06.12. 14:53:57

@allegretto23: De mivel egyesek szerint alig van korrupció, és ő mást állít, ezért neki mennie kell.

Secnir 2012.06.12. 14:57:19

@Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.):
"Július elsejétől munkanélküli. "
he? Ma június 12 van!

DArchAngel 2012.06.12. 14:59:43

@BPO654: Nem igazán értem, hogyan jön ez ide.

2012.06.12. 15:02:49

Ezek, ezt is megmagyarázzák. Már látom Giró -Szász Andrást, ahogy bemagolja, hogy mindezt a zemberekért tették, mert a zemberek erre adtak felhatalmazást a 2/3-nak.

Vagy jön a "Sajtosstanglizabáló" Gabika és elmondja hogy mindezt, amit eddig loptak, csaltak, fosztogattak--mindezt azért tették hogy jobb legyen a jövő nyugdijasainak.

Esetleg "csillagszemű" Unortodox Gyuri elmagyarázza, hogy ettől nő a magyar gazdaság, ettől több a GDP és ettől élnek majd jobban a zemberek, mert ez az új unortodox gazdaságpolitika.
Ennek lényege összefoglalva--amit ma ellophatsz ne halaszd holnapra, mert esetleg más fideszes vagy azok barátai, hű seggnyalók és talpasok , ellopják előled!
Jelszó: "kétszer lop, aki gyorsan lop!

Mocskos banda ez is! És van pofájuk Gyurcsányozni a sok mocsok ,zsivány, tróger fideszes megélhetési pártkatonának és politikusnak! Nem különbek ezek sem, sőt......

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.06.12. 15:03:19

@Secnir: Tényleg, a kétharmad nem tököl. Szóval akkor holnaptól munkanélküli, megrendült bizalom, satöbbisatöbbi, a szokásos.

allegretto23 2012.06.12. 15:06:21

@Wendiii: Te tudod, hogy a Gaskó kvázi-helyetteséről beszélsz? Majd ha piros hó esik...

allegretto23 2012.06.12. 15:08:23

@allegretto23: Egyébként meg azt mondta, hogy most épp tesznek a korrupció ellen- hiszen már Budai pógátárs is vizsgálódik...

BPO654 2012.06.12. 15:12:22

@DArchAngel:
Tőleg és azoktól akik itt vannak (mindennap és ugatnak) és akik csak 1-2 évre látnak, nem is várom el h megértsd ahhoz képest h te írtad, h Szent Szab harc a nyugat ellen stb ahhoz képest ez rád nézve még így is megsemmisítő mármint a tudatlanságos és a történelmi ismereteid abszolút hiánya. Ma is harc van csak ma másképp.
A Lech mezei GYŐZTES csatánk előtt meg ott volt a 907-es pozsonyi GYŐZTES csatánk te iskolázatlan. Ha meg nem tanították akkor most bepótolhatod a többivel együtt.

hu.wikipedia.org/wiki/Pozsonyi_csata

Ezért vagunk szálka a szemükben több mint 1100 éve.... . Ez így van. UTÁLNAK MINKET EURÓPAI barátaink. A fentiek miatt.
Egy Cia jelentés szerint pedig aki európa közepét birtokolja az birtokolja európát (földvagyon).

Dóka G egy vonatkihúzogató kis genya volt egy menetrendáthúzó. A megoldás már megcsinálták lásd; PLÁZASTOPPPPPP. Le kell állítani az egész szart, és akkóóóóó nincs mibőőőő lopikálni te csökött agyú. A paraszt meg menjen bringával..... Méééééé Kádár alatt nem bringával ment????:DDDDDDDDDDDD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.12. 15:25:44

@BPO654: Te egyszerűen hülye vagy, és kész! Többet nem tudok mondani! Kérem kaccsolja ki!

DArchAngel 2012.06.12. 15:33:39

@BPO654: Tehát szerinted utálnak minket azért, mert 1100 évvel ezelőtt végigraboltuk Európát?
Te figyelj, akkor norvégokat, svédeket is gyűlölik?

protézisesh 2012.06.12. 15:38:11

tavaly májusban csipegettem össze a Bp-Szfehérvár, illetve a Szajol-Püspökladány FELÚJÍTÁS kapcsán, most csak frissítem az árfolyamokat:

Budapest-Székesfehérvár felújítás: 67 km, 134,8 milliárd forint, 2,01 milliárd ft / km.
Szajol-Püspökladány felújítás: 67 km, 161,8 milliárd forint, 2,41milliárd ft / km.

A TGV egy kilométerének ÉPÍTÉSE 15,8mio euróba kerül, ez 4-4,2mrd Ft/km. 40m széles pályatesttel, két vágánnyal, 300kmh-ra méretezve, végig kerítésekkel. A francia sima vasút 1mio EUR/km, az 300mioFt/km, vagyis HATODA ennek a magyar árnak.

www.journaldunet.com/economie/magazine/enquete/argent-public-combien-coute-a-l-etat/combien-coute-un-kilometre-de-ligne-tgv-15-9-millions.shtml

A német ICE se olcsó: a világ egyik legdrágább vasútvonala, a Würzburg-Hannover szakasz (327km) egységára 18,7mio EUR/km-re jött ki. Igaz, ebben a pályában van:
77km feltöltött szakasz (kisebb völgyekre)
82km bevágás (kisebb dombok ellen)
121km alagút (61db, köztük több alagútban betonra csavarozott sínekkel a zúzottkő ágy helyett)
294db híd, melyek összesen 30km-t tesznek ki.

ja, ebből a pályából egy 100kmes szakasz 400kmh sebességre engedélyezett, a többi (az alagutak kivételével) 300 kmh-ra.

A Hannover-Berlin szakasz (264km) 2,6mrd euróból valósult meg, itt a kilométerköltség fele (9,8mio EUR/km) a fentinek, kétharmada a TGV-nek. Magyarul: 2,6mrd Ft/km, ami alig több a magyar sima vasút tervezett árának.

www.hochgeschwindigkeitszuege.com/deutschland/ice-schnellstrecken.php

mindezt 5 perc guglizással, és még lopás elleni kormánybiztos se vagyok...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.12. 15:38:55

@DArchAngel: :-DDDD Lecsököttagyúz, miután a Wikipédiából copy - paste-el. :-DDDDDDDDD

DArchAngel 2012.06.12. 15:43:32

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): No igen, kíváncsi lennék, mikor fog érettségizni, illetve, ha már ennyire szereti a magyar történelmet, akkor mikor tanul meg magyarul írni is :D

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.12. 15:46:34

@protézisesh:

Kiegészítelek.

Budapest-Székesfehérvár felújítás: 67 km, 134,8 milliárd forint, 2,01 milliárd ft / km.
Szajol-Püspökladány felújítás: 67 km, 161,8 milliárd forint, 2,41milliárd ft / km.
A TGV egy kilométerének ÉPÍTÉSE 15,8mio euróba kerül, ez 4-4,2mrd Ft/km. 40m széles pályatesttel, két vágánnyal, 300kmh-ra méretezve, végig kerítésekkel. A francia sima vasút 1mio EUR/km, az 300mioFt/km, vagyis HATODA ennek a magyar árnak.

Önmagában nem az kerül sokba, hogy mennyivel mehet a vonat. A székesfehérvári vonalon rengeteg állomás van, ami szintén megújult, míg a TGV nem áll meg 10 km-enként.

A Hannover-Berlin szakasz (264km) 2,6mrd euróból valósult meg, itt a kilométerköltség fele (9,8mio EUR/km) a fentinek, kétharmada a TGV-nek. Magyarul: 2,6mrd Ft/km, ami alig több a magyar sima vasút tervezett árának.

- Hannover Berlin szinte végig a folyóparton megy, nincs különösebb földmunkára igény, tudtommal állomás se sok.

- Ettől függetlenül kicseszett drágán dolgoznak az itthoni felújításokon. És a zsebtömést sem védem.

BPO654 2012.06.12. 15:49:53

@DArchAngel: Kapásból hazudsz vörösnáci ezaz ez vagy te meg a többi.
Nem raboltuk végig európát te segg Augsburg az nem Bordeaux.................:D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.12. 15:51:32

@protézisesh: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem tudom, miért hozzátok a német példát! Őket már legyőztük 910-ben! Azóta utálnak minket!
A TGV sem jó példa, mert őket meg majdnem legyőztük Győrnél! Itt a hiteles forrás:
hu.wikipedia.org/wiki/Gy%C5%91ri_csata
Azok meg azért utálnak minket. A Cia megmondta!
@DArchAngel: A Magyar Történelemnek csak azokat a szeletét szereti, szerintem, amelyek alátámasztják a tévképzeteit.
Mondjuk, ajánlanék neki egy Kristó összest :-DDD

BPO654 2012.06.12. 15:53:09

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
Senki sem kérdezte h mi véleményed te vagy egy hülye világos te alávaló?
Azért a wikipédia mert arra sem azt nem varrod rá h "libsi-bolsi", sem azt h "fasiszta". Ha máshonnan idzek akkor mindjárt előjön a politika, gy meg nem, de te még ehhez is igencsak hülye vagy h ezt magadtól kitaláld, és az is valószínű h ha nem írom ide akkor lehet soha nem hallasz a fenti GYŐZTES csaáinkról, ami jellemző az oktatási rendszerre de ez már nem idevágó.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.12. 15:57:26

@BPO654: Hát, biztos, hogy nem hallottam volna róluk, de te felvilágosítottad szűk, alávaló agyamat, MESTER!!!!!!
Különösen a következő szavaid tettek mély benyomást bennem:
(Idézek)
"Hörrhörrhörrr vauvauvau! Hörrrhörrhörrr vauvau!"

DArchAngel 2012.06.12. 16:17:05

@BPO654: Figyelj csak, akkor itt a wikipédia ide vonatkozó oldala: hu.wikipedia.org/wiki/Kalandoz%C3%B3_hadj%C3%A1ratok
Tanulmányozd picit a térképet.

BPO654 2012.06.12. 16:24:26

@DArchAngel:
Nalátod ezért utálnak minket! Kösz, h bebizonyítottad!!!!!!!!!!! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

DArchAngel 2012.06.12. 16:27:44

@BPO654: "Kapásból hazudsz vörösnáci ezaz ez vagy te meg a többi.
Nem raboltuk végig európát te segg Augsburg az nem Bordeaux.................:D" - idéztelek.
Igazi troll vagy, örülj magadnak! Jó éjt!

dmm 2012.06.12. 16:29:05

@BPO654: tudom, hogy nem ez az igazi téma, de meg kell mégis kérdeznem: elgondolkoztál már azon, hogy hasznosak-e az írásjelek?

mizrolist 2012.06.12. 16:54:55

@BPO654: nézz utána a vikingeknek. Ők megcsinálták ugyanezt a rablóhadjáratot, Angliát teljesen el is foglalták, és valahogy mostanság mégse utálja senki sem se a dánokat, se a norvégokat, se a svédeket.

BPO654 2012.06.12. 17:02:01

@DArchAngel:
Mondja ezt egy igazi troll.:P

BPO654 2012.06.12. 17:02:40

@dmm: Bizonyos okokból soxor gyorsan kell gépelnem.

BPO654 2012.06.12. 17:06:34

@mizrolist: Utálom a vikingeket (Volvo busz már mind szétesett anno a Thökölyn, xarabb int az Ikarus sokkalde sokkal).
Nézz utána h mennyivel gazdagabbak nálunk, utána gondolkozzál aztán meg maradj csendben inkább nézz Tv-t az neked való..... .:D
Annyit segítek, h sokkal több pénzük van, tehát sokkal többet megengedhetnek maguknak, és sokkal könnyebben megvédik magukat pl a válság hatásAITÓL MINT MI AKIKNEK CSAK HITELHEGYEINK VANNAK AMIKET MAGUNK ELŐTT GÖRGETÜNK ÉS MINDENKI TUDJA H ÚGYSE FOGJUK VISSZAFIZETNI SOHA HIÁBA LESZÜNK AKÁRMILYEN TERMELÉSI KÖZPONT STB STB....:d

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.06.12. 17:07:06

@Wendiii:
Kizárt. A törpecsúti seggnyaló bakterjának az untermanja.

balatonikaboca 2012.06.12. 17:15:34

@BPO654: Hát nálatok se a szomszéd a hüle-kelekotya..!!
Mondhatni lexikális hóó-sötétke vagy, avagy atosztrofálhatnám így is: hozzád képest két vödör korom olybár atomvillanásnak tünhet.!!

BPO654 2012.06.12. 17:18:32

@mizrolist:
AMERIKA A VILÁG LEGIPAROSODOTTABB ORSZÁGA.

AMERIKA A VILÁG LEGELADÓSODOTTABB ORSZÁGA.

Mind2 állítás igaz. Ezen gondolkodj inkább!!! (Házi feladat).

Úgyhogy hiába jönne ide a BMW, meg a KIA, bmeg akkor se fogjuk tudni visszafizetni a tetemes adósságunkat, hiába mondja a "csuti", h legyünk termelési központ. A válságban hiába vagy termelési központ....:D
Legeléadósodottabb országok sorrendje:
usa,spanyol, ausztrália (hatalmas ásványkincsvagyona mellett!!!!!!!!!- jó gondolkodni való), brazília, olaszok, angolok, mexico, görög francia, lengyel.
A világ hitelezői sorrendben:
Japán, Kína,németek, saudi arabia,svájc (hülyemagyarőketgazdagítja), hong kong,taiwan, uae (egyesült arab emírátusok),szingapúr, norvégia. Tehát ázsia, két európai, és olajországok.
Ezek 2010-es adatok. (nincs időm nagy betűre).
Lehet gondolkodni.
Itt meg aki tud lop. Pont a fentiek miatt. Az fizetés amit itt adnak? Meg lehet élni belőle? NEEEM. Akkor lop aki tud. Kádár alatt is így volt. Mi a faszt csodálkozik itt a sok hülye??????

ToPter 2012.06.12. 17:32:30

@BPO654: Bezony. Figyel a CIA. Meg a KGB is.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.12. 17:57:25

@BPO654: MESTER! Iszom szavaidat, de néhol, - biztos tudatlanságom folytán, - nem tudom értelmezni némely kijelentésedet.
Ez meg itt mit jelent:
"Senki sem kérdezte h mi véleményed te vagy egy hülye világos te alávaló?"

Secnir 2012.06.12. 18:16:43

hallod, kedves @BPO654: , te már ne igyál ma többet.

Secnir 2012.06.12. 18:25:42

hallod (vagy látod) kedves @BPO654: , ha úgy gondolod, hogy mégis iszol, akkor előtte kapcsold ki a gépet. Ilyenkor szokott az történni, hogy meztelenül lefotózd magad, és kikúrod iwiwre meg fácséra. aztán másnap a buszon mindenki rajtad röhög.

jágör68 2012.06.12. 18:51:43

Nincs mit csodálkozni..
A Malév- csőd után jönnek az újabbak:
MÁV, BKV, majd a többi közszolgáltatás.
Recseg- ropog a hazugságokkal, szőnyeg alá söpréssel, a dolgozókat 22.500 Ft- tal meg 74.000 Ft- os minimálbérrel 2-3 állásra kényszerítő posztkommunista tolvajkapitalista rabszolgagazdaság.
Nem vergődik már sokáig, mert utánpótlás nincs.
Ésráadásul még az északi sark is rekordmértékben olvad.

ketroot 2012.06.12. 19:06:48

Látom, azért alakul itt is az értelmes diskurzus! :D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.12. 19:13:38

@jágör68: Európa tönkre akarja tenni a MÁV-ot, mert 910-ben megvertük őket Augsburgnál, és mert szegények vagyunk. Ráadásul ott volt még a Pozsonyi csata!
@ketroot: Kár, hogy lemaradtál róla, mi jót szórakoztunk.

Horizont 2012.06.12. 19:30:11

Én azért csókoltatom Bárány Balázst!Már bocsánat érte. Olyan mondott is meg nem is, véleményezett meg nem is, tett is meg nem is!
Azt mondja: "Ezek arctalan hatalmak" . Tényleg? És mégis kinek kéne leleplezni? Mari néninek meg Jóska bácsinak amikor felülnek a vonatra, hogy elmenjenek a közeli SZTK-ba???
Mert ezt is mondta Bárány: "Korábban a MÁV felügyelőbizottságának tagja voltam" Na basszus miért nem fogtak össze Gaskóval?
Nem akarom bántani, nem utazok vonattal, nem ismerem a MÁV belső életét, nem ismerem a vasutas szakszervezeteket csak tele a tököm (ha lenne) azzal a misztikus felcsigázással amivel pozícióban lévő vezető emberek újabban mossák itt az agyunkat, hogy mindig mások tehetnek mindenről, nem tudjuk kik ők, nem tudjuk hogyan csinálják, de köztünk járnak a pénzéhes karvalyok, de senki nem látja nem tudja, NEM TESZ ELLENE, de amúgy szar minden, de mi nem tehetünk ám róla....
Mindig elcsodálkozom, hogy talpon van még Magyarország???

kifordított nagyanyó 2012.06.12. 19:57:42

Ezek odafönt csak a lopást tanulták el egymástól és egyre csak tökéletesítik a módszereket.
Bárcsak valami hasznosra fordítanák a tudományukat.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.06.12. 20:26:18

@Horizont: Arctalan hatalmak..ehhh.. miért nem ismerjük Simicska Lajos, Orbán Győző, Nyerges Zsolt, Széles Gábor meg a többi oligarcha arcát? Vagy Demjánét, a földesúr Csányiét meg a többiekét?

Persze a kérdés csak költői.

kacsa! 2012.06.12. 23:19:08

"A mozdonybeszerzés ügye például. A mozdonyos vontatás korszerűbb vasútvonalaknál ugyanis már nem annyira jellemző a személyközlekedésben, így már a tender kiírása előtt felmerült, hogy az egész teljesen felesleges."
És a MÁV többezres személykocsi-állományát mivel vontassuk, lóval? Vagy fogjunk be 3-4 vasutast elé?
"Ráadásul végül azt a 25 darab Traxx mozdonyt választották ki, amelyiket a Műegyetem vizsgálata sem javasolt."
Az összehasonlítást, bár egy professzor jegyezte, tele volt pontatlanságokkal és önmagában iszonyatosan részrehajló volt. A konklúzióban egy drágább és már nem is gyártásban lévő mozdony vásárlását javasolta.
"...a másik 25-ről az új vezetés lemondott, mert úgy látta, hogy nincs rá szükség."
Nincs hát, te gyökér, helyette dolgozhatok 30-50 éves roncsokon, mint még vagy 2000 kollégám, aki egyik "szép, új" járművét sem ismeri azok közül, amiket a reklámokban láthat az utazó.
Nem akarom vitatni a többi pontot, de a mozdonybeszerzési tendernél pont a VDSZSZ mozgolódott nagyon gyanúsan. Ettől az egésztől nekem nagyon kinyílik a bicska a zsebemben.

BPO654 2012.06.13. 00:01:52

@ToPter:
Már nem kgb.
Más a neve.
Hülyegyerek.

BPO654 2012.06.13. 00:03:21

@jágör68:
Végre egy értelmes. Annyit még hozzá lehet tenni, h az IMF hitelt is vissza kell fizetni 2014-ig, íme;
m.mno.hu/ahirtvhirei/szoci-ravaszkodas-volt-az-imf-hitel-utemezese-1076705

BPO654 2012.06.13. 00:05:01

@Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.):
A másik oldali oligarchákat is ismerjük ugye?:D

BPO654 2012.06.13. 00:06:24

@kacsa!:
Addig dolgozhat mindenki 30-50 éves roncsokon amíg vmilyen tömegbaleset miatt meg nem hal pár100 ember. De majd akkor sem lesz felelős.

danesdzsu2 2012.06.13. 00:18:37

Senki sem tudja, ki nyerte a Lech-mezei csatát? Vajh a Harmadik Birodalomban miért a germán felsőbbrendűség szimboluma volt? Vagy BPO654 miért emelte ki a győzelem szót?

GuloGulo 2012.06.13. 07:53:07

@Horizont: kb ilyesmi fordult meg az én fejemben is.
Pl nem a vdszsz volt, amelyik kb egy éve sztrájkkal való fenyegetőzéssel érte el, hogy Viktor mosolyogva kifizessen a dolgozóknak 5 milliárdot? A máv cargo eladásából ugye.

Természetesen a kva anyját a minisztériumnak, mert tudják, hogy mi folyik a vasútnál, mégse tesznek semmit a pénzek elfolyása ellen.
De ha ezt ugyanígy látja egy szakszervezeti vezető, ráadásul legalább 5 éve, akkor miért nem szerveznek sztrájkot? Miért nem állnak ki a nyilvánosság elé? Jogosan gondolhatja az ember, hogy azért, mert a kargós pénzekkel be lett fogva a szájuk.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.13. 08:09:35

@Horizont: "Gaskó István, a VDSZSZ elnöke hétfőn az iho.hu-nak azt mondta: a kormány eddigi tevékenysége alapján nincsen oka azt feltételezni, hogy vonalbezárásra készülnének."
index.hu/gazdasag/magyar/2012/06/11/elbocsat/
Még nem beszélték meg, hogy mit mondjanak a sajtónak. :-DDD

Virág et. 2012.06.13. 08:22:11

@GuloGulo: Azért. Nézd meg a Gaskó interjút az Egyenes Beszédben. Ha becsukom a szemem, olyan mintha a minisztérium szóvivőjét hallgatnám és nem egy szakszervezeti vezetőt.

Csak tájékoztatásképp: ez ugyanaz az ember, aki a szocik alatt a sztrájkkal többször megbénította az országot. A szocik vonalbezárása rossz, a fideszé jó. A szoci korrupció rossz, a fideszé jó. Gaskó és az egész VDSZSZ keménysége elpárolgott a kormányváltással.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.06.13. 08:59:16

@BPO654: Természetesen, feltéve, ha létezik olyan, hogy másik oldal. Az elmúlt 22 év alapján elég gyakran úg ytűnik van az oligarchaoldal meg a nekik megágyazó (plusz saját zsebeiket is tömő politika) plusz van az az oldal ahol én is vagyok, akik állják a számlát.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.13. 09:13:25

Amelyi szakszervezetnek egy gaskó a tagja, az annyit is ér.....

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2012.06.13. 09:37:57

Ha nem a kettes számú VaffenSzSz-főmufti mondta volna mindezeket, akkor még szaporán bólogatnék is. Így azonban azt mondom, hogy inkább kussoljon.

Kandeláber 2012.06.13. 10:50:07

Elvonatkoztatva a konkrét esettől, az a baj a honi szakszervezeti vezetőkkel, hogy ők inkább a mindenkori hatalom és a munkáltatók szekértolói, mint a dolgozói érdekképviseletek vezérei.
Vajon miért nem volt ebben az országban az elmúlt 22 év alatt egyetlen egy alkalommal sem általános sztrájk?
Azért, mert a szakszervezeti vezetők - politikai irányultságuktól függően - az éppen aktuális hatalom zsoldjában állnak.
MSZOSZ-szoci, Automómok, Munkástanácsok-FIDESZ.
Néha rendeznek alibi-megmozdulásokat, de azok csak figyelemelterelő szelepek.
Mondhatnak bármit a szakszi vezetők, ugyanolyan hiteltelenek, mint tartóik, a pártpolitikusok.

BPO654 2012.06.13. 11:52:02

@kacsa!:
Nem mintha a még forg.ba se állt új jvekkel ne lenne probléma...... .
Ez is megérne egy külön topikot de ebbe is benne van mindegyik.
Mindenesetre két hónap alatt megfordul egy vélemény az "különös", nemde laspalmas és zéró bajtársak?

www.blikk.hu/blikk_aktualis/megis-kell-az-uj-metro-2058047

@Kandeláber:
A jó öreg labancpoitika; oszd meg és uralkodj!!! A szaksz.-TEK egymás elleni kijátszását jól elsajátították mind2 oldalon (a BKV-nál is ez van; metrós vs. buszos szsztek.).

BPO654 2012.06.13. 11:53:09

Azóta az NKH kiadta a végleges típ eng.-t a Fostom metrókra, amelyeknek 2009 ben már mindnek forgalomba kellett volna állni.:DDDDD

BPO654 2012.06.13. 13:50:59

Ezek valóban arctalan hatalmak és nagyon nehéz megbírkózni velük.

Nyilasi Attila blogja 2009 08 10 Svájcinéger uzsorások c cikke;

Részlet 2009.08.10. Svájcinéger uzsorások című cikkből

"Ez a fenti ábra lényegében szinte az egész cikkem mondanivalóját összefoglalja, és a sok rizsa már csak szócséplés. Jól látható, hogy például lakáshitelek esetében a magyarországi bankok évekig a 3% körüli kamatlábú svájci frankot adták tovább 6-8% körüli kamatokkal a svájci frank alapú hitelfelvevőknek. Vagyis a kihelyezett hiteleken a bankok 3-5%pont kamatmarzsot kaszíroztak. (Mindeközben a magyar bankok a világ legjövedelmezőbb, legnagyobb haszonkulcsú bankjai voltak 2-4% körüli ROA és 20-40% körüli ROE tőkemegtérülési mutatóikkal.) Ezek után a globális válság begyűrűzésének alibijával a magyarországi bankok brutálisan megemelték a svájci frank alapú hitelkonstrukcióik kamatlábát, miközben a svájci jegybank gyakorlatilag nullára csökkentette a pénzpiacon a svájci frank hitelek kamatlábát, és mindenki zsebébe korlátlanul tömködi a 0%-os jegybanki frankhiteleket. Vagyis ahelyett, hogy a magyar bankok a pénzpiaci helyzetet korrektul követve 3%(ponttal) csökkentették volna a svájci frank alapú hiteleik kamatlábát, totálisan ellentmondó, felháborító, és indokolatlanul kizsegerelő módón még meg is emelték 3%-kal az általuk alakalmazott svájci frank kamatlábakat. Ismétlem, mert ez a +/- 3% nem véletlenel előjeltévesztés: a magyarországi bankok 3%-os kamatcsökkentés helyett uzsorás módon 3%-kal emelték a hitelkamatokat. És mostmár a korábbi 3-5%pontnyi kamatmarzs helyett dupla és tripla annyi hasznot nyúznak le az ügyfeleikről: 8-9%pontot.

MIT JELENT A KAMATLÁBVÁLTOZÁS A HAVI TÖRLESZTŐRÉSZLETEKBEN?

1%pontnyi kamatlábváltozás a hitelek havi törlesztőrészleteiben 5-10%-os változást eredményez a futamidő függvényében. Vagyis a kb 3%pontos pénzpiaci kamatlábcsökkenés miatt a svájci frank alapú hitelek törlesztő részleteinek frankértékének 15-25%-kal kellett volna mérséklődnie. Ehelyett a csökkentés helyett a magyar bankok uzsorás módon 3%-kal megemelt kamatlábai miatt a törlsztőrészletek frankértéke 15-30%-kal emelkedett. A kettő közti különbség pedig óriási, hiszen ahelyett, hogy egy havi 1000 frankos törlesztés indokoltan 850-750 frankra csökkent volna, indokolatlanul 1150-1300 frankra emelkedett. Vagyis a havi törlesztőrészletek frankban számolt korrekt értékének kb másfélszeresét, hosszú futamidő esetében pedig szinte dupláját zsigerelik ki a magyarországi bankok a svájci frank hiteleseikből.

Mindezeken felül természetesen a svájci frank és a forint árfolyamáról még nem is beszéltünk. Az a fentiektől teljesen független, második faktor. Azzal még mindenki szorozgathatja a frankban számolt havi törlesztőrészleteket."

lich10 2012.06.14. 08:32:21

sose hittem volna, de atomot nekünk. :(

nemzeti centrum 2012.06.14. 23:00:44

"arctalan hatalmak' elég bátortalan ez a szakszervezeti ember, Szerintem pontosan tudja,kikről beszél. Talán éppen ezért nem nevezi meg őket.

productmanager 2012.06.18. 10:25:26

@BPO654: ebből sokminden tényszerűen nem igaz. A 6-8%-os CHF kamat valós, de a kamatmarzs ha számolsz a kockázati és forrás szerzési felárakkal, akkor alacsonyabb. A kockázati felár a nem teljesítő hitelek miatt alkalmazott felár, a forrásszerzés felára pedig az a költség, amit a CHF alapkamaton felül fizetett egy bank az adott forrásért. A magyar bankok nem a CHF LIBOR-on, hanem azt felárral növelve kapták, ezt folyton mindenki elfelejti. Ez utóbbi felár az egyes bankoknál eltérő mértékű is lehetett, de a lényeg, hogy a válság miatt rettenetesen megemelkedett, konkrétan többet emelkedett, mint amennyit a CHF LIBOR csökkent, így a teljes forrásköltség sajnos emelkedett, amit a bankok át is hárítottak, és kamatokat emeltek. Később, amikor a helyzet normalizálódott, kamatcsökkentések is történtek, volt olyan bank is, amelyik a teljes, válság miatti kamatemelést visszaadta, és ma ugyanakkora a hitelkamatokat alkalmaz a CHF hiteleinél, mint a 2008 előtt.
A Svájci jegybank soha nem tönködött senkinek a zsebébe 0% hiteleket, a magyar bankoknak meg pláne nem, de még a magyar bankok külföldi anyabankjainak sem.
Az természetesen vitatható, hogy a bankok milyen hozzállást tanúsítottak a válság idején, de a kamatemelések indokoltak voltak.

BPO654 2012.06.20. 11:52:50

@productmanager:
Melyik banknál vagy??? Ki küldött ide???
Az SNB 0,50%-on oda adja a pénzt a ker bankoknak uígy a BOJ FED is. A ker bankok kihelyezik saját hazájukban 1-2%-on, ide meg 5-10%-on adják ki a pénzt. Tehát mennyit keresnek itt???
Mondjuk 9,9%-0,5=9,4% amiből lejönnek a kőőőcccségekkk, de sajnállak téged meg a többi bankárt öregem!:D

BPO654 2012.06.20. 12:04:28

Alapkamat 0,00-0,25% USA,JAPÁN,SVÁJC.
Alapkamat:7,00% Itthon e Mutyisztánban.
Jól mondta Orbán valóban a világ legjobb üzlete a magyar hitelpapír.

Mi lenne ha hiteles gazd pol.-t csinálnának nem változtatnák meg 6 percenként a trv.eket akkor tán lehtne csökkenteni az alapkamatot -ez minden pártnak szól.

Dev hiteles vs exportőr; totális ellenérdekeltség a devhitelesnek az erős Ft az exportőrnek a gyenge Ft jó. "megmntjük a dev hiteleseket" (....................).

Épp tegnap mondta Demján h NEM OKOS HANEM DOLGOS emberek kellenek itt nálunk Mutyisztánban!
Ja, az okos az ugat a dolgos nem pofázik, hanem robotol. Akkor lehet jól eladni külföldön a terméket és ha még a Ft is gyenge akkor még extraprofitot is zsebre vághat a tőkés-tulajdonos, amiből persze a proli ugysem lát semmit v kap morzsákat csak. Az árf nyereség meg DUPLÁN MUNKA NÉLKÜL MEGY A TŐKÉS ZSEBÉBE EGYRÉSZT MERT NEM Ő DOLGOZIK MÁSRÉSZT MEG AZ VALÓBAN MUNKA NÉLKÜL KELETKEZETT EXTRAHASZON.

süti beállítások módosítása