Skip to content


       Szűrés lista

Végre itt a Gyurcsány-film előzetese

Már nagyon várjuk Dézsy Zoltán Elment az öszöd című "alkotását", amelyet május 2-án fognak bemutatni a mozik, és amit a Nemzeti Kulturális Alap 2012. decemberében 5 millió forinttal támogatott a miniszteri keretből.

dezsy.jpgDézsy Zoltán (Fotó: Horváth Péter Gyula, MagyarHírlap)

A film a 2006-os eseményeket dolgozza fel, a közeli jövőben játszódik, ahol Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök épp az utolsó szó jogán elmondandó beszédére készül. Rabtársai egy internetes szerkesztő, egy betörő és egy 600 milliós zsákmánnyal lelépő biztonsági őr: négyen emlékeznek vissza a 2006 őszén történtekre.

A film honlapja forgatókönyvrészletekkel itt.

Dézsy Zoltán rendező még 2012. októberében adott interjút a Magyar Hírlapnak a filmmel kapcsolatban:

"– A Károly körúti lovasrohamot színészekkel, statisztákkal játszatta volna el október 23-án. Miért maradt el ez a felvétel?
– Az utolsó pillanatban olyan információkat kaptam, amelyek miatt biztonsági okokból le kellett mondanom a forgatást. Több szempontból is fontos lett volna, hogy éppen a forradalom évfordulóján legyen ennek a jelenetnek a felvétele, a legegyszerűbb ok, hogy a majdnem ötvenmilliós büdzséből készülő produkciónak nincs annyi pénze, hogy ekkora területet lefoglaljon. Azonban ha megemlékezésként jelentjük be az akciót, támogatást kapunk hozzá.
Amellett, hogy a film egyik csúcsponti jelenetéről van szó, digitális emlékművet állítottam volna a drámai képnek. Emlékezetes, hogy a szóban forgó napon, az utolsó Fidesz-ünnepség után, a Deák téri metróhoz közeledve, kardlapos, fegyveres lovasokkal találták szemben magukat az ünneplők. A Károly körúton szaladgáló lovak látványa olyan – szinte abszurditásba hajló – kép, amely alapvetően befolyásolta a szemtanúk élményvilágát. Nem túlzás azt állítani, hogy mára szimbólummá vált ez a roham. A filmből azonban nem marad majd ki, de másként fogjuk rekonstruálni.

– Miért tartotta fontosnak, hogy a hat évvel ezelőtti eseményeket megrendezze?
– A mai napig nem tisztázott, hogy mi történt az akkori őszi zavargások idején. Sokak fejében úgy él az ünneplés, hogy randalíroztak egy kicsit a Fidesz-szimpatizánsok. Azért tartottam fontosnak feldolgozni a témát, mert a hatalom megtartásának és megszerzésének olyan technikái jelentek meg idehaza, amelyek korábban nem voltak tapasztalhatók a magyar demokráciában. Két-három hónap kellett, mire megszületett a végleges elképzelés a filmről. Gyakorlatilag végigvisszük 2006 eseményeit, de játékfilmről lévén szó, kerettörténetbe foglaljuk azokat. Nagyon fontos, hogy hiteles, korhű legyen, és megvilágítsa az események hátterét.

– Milyen alapon hívja való nevükön a forradalom évfordulója körüli zavargások közszereplőit? Nem tart attól, hogy beperelhetik emiatt?
– Nincs ebben semmi különös, létező műfajról beszélünk. Élő közszereplőkről, George Bushról vagy Erzsébet királynőről is készítettek játékfilmet, vagy más egyesült államokbeli elnökről. Egyetlen kritérium van, hogy a karakterüket erőteljesen, akár ellenkező előjelűre nem változtathatom.
Személyesen kerestem fel Gyur-csány Ferencet a parlament tavaszi ülésszakán a filmtervemmel. Később elküldtem neki néhány fontos jelenetet e-mailben. A levelekre nem reagált, így ezt a magam részéről tudomásulvételnek tekintem. Elsősorban olyan mondatokat adok a szájába a filmben, amelyeket ő nyilatkozott.
A történet a közeli jövőben játszódik, 2017-18 körül vagyunk. Négyen ülnek egy cellában: egy internetes szerkesztő (Szabó-Sipos Barnabás), egy klasszikus betörő (Újlaki Dénes), egy biztonsági őr (Ignáczi Attila), aki hatszázmillió forinttal lépett le, és a volt miniszterelnök, Gyurcsány Ferenc (Sás Péter), aki az utolsó szó jogán készül elmondandó beszédére. A cellában visszamenőleg tárgyalják meg 2006 eseményeit. Mindhármuknak vannak történetei, mindenki a saját szemével látja a közelmúltban történteket.

– Miért kellett kilépnie a dokumentumfilmes műfajból, s a játékfilm felé fordulnia?
– Vannak olyan történeteim, amelyeket nem lehet dokumentumfilmben elmondani, vagy nem olyan hatásosak, mint játékfilmben. Dramatizált módon talán jobban kijön a történet abszurditása. Szerintem ez a műfaj a legalkalmasabb a hat évvel ezelőtti közhangulat elmesélésére. Kissé groteszk, korhatár nélküli, élvezetes közönségfilmet szeretnék 2006 magyarországi eseményeiről.

– Nem korai filmet készíteni az ennyire közeli múlt közéleti eseményeiről? Lehet-e tárgyilagosan értékelni ennyi idő után?
– Nem hiszem, hogy korai lenne. A felkészülésben rengeteg szakember, politológus volt a segítségemre, és a kezemben vannak a rendőrségi jelentések, s azok elemzései is. Nem szeretnék várni negyven évet, amikor már most is tudjuk: hatalomátmentési technikával profin megszervezett provokáció történt, amelynek következtében Gyurcsány Ferenc miniszterelnök maradhatott, és a koalíció is maradhatott a városvezetésben. Sem a televízió ostroma, sem pedig az október 23-i esemény nem volt véletlen: tudatosan felépített akciósorozat volt, miközben borotvaélen táncolt a magyar demokrácia. Szerintem erről most kell szólni, hiszen sokakat érdekel, akik szeretnének tisztán látni a kérdésben, hogy milyen érdekek és személyek mozgatták a szálakat."

A napokban felbukkant előzetes (hahaha) börtönképekkel és a bilincsben vitt, csúnya és fiatal színész által játszott Gyurcsánnyal kezdődik, elhangzik benne az öszödi beszéd részletei mellett az is, hogy "Már nincs visszaút, Ferenc", kép- és stílusvilágát tekintve pedig leginkább a Szomszédokra hasonlít, nyakonöntve némi magyar szürreállal és sok jobboldali érzelemmel. Szóval várós.

Frissítés:
Dézsy Zoltán a Hír24 anyagiakat firtató kérdéseire elmondta, sok helyre pályáztak, de az állam részéről csak az NKA-tól kaptak támogatást. Emellett, a film átment a Nemzeti Filmiroda kulturális tesztjén is, melynek eredményeként az 5 millió forint felett a teljes költségvetés 20%-át is megigényelhetik állami támogatásként. Az erről szóló igazolást a filmiroda állítja ki, amely egyébként az „art" kategóriába sorolta be a filmet. Dézsy elmondta, a filmirodás 20%-ot is megigényelték. Dézsy tájékoztatása szerint a film teljes költségvetése 38 millió forint lett volna, ám mivel volt, ahol nem kellett fizetni, ezért végül kevesebből kijött, de a végösszeget nem árulta el.

A rendező hozzátette, pályáztak az Andy Vajna-féle Magyar Nemzeti Filmalaphoz is, amely anyagi támogatást nem adott, ellenben a „pénznél is értékesebb tanácsokkal" látta el a rendezőt.

„A legértékesebb segítség a filmalapé volt, amelynek sokat köszönhetek. Sokkal fontosabbat adtak, mint a pénz: kapaszkodókat, szakmai tanácsokat, ami nélkül nem tudtuk volna elkészíteni a filmet. A filmalap nélkül ez a film nem készül el" – árulta el.

A Hír24 kérdésére, hogy talán maga Andy Vajna volt-e a nagy segítség, azt mondta, a filmalap egy csapat, nem Gipsz Jakab segített, hanem maga az intézmény, „ami erőt adott, biztatást és támpontokat, ami nélkül ez a film nem olyan volna, amilyen".

Címkék: fidesz gyurcsány

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr125233849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panic_button 2013.04.19. 08:48:11

ez most ugye valami vicc?

Kurt S. Earp 2013.04.19. 08:49:49

Gyurcsány Ferenc szemüveg nélkül?

7esbusz 2013.04.19. 08:51:10

Minden rendszernek megvannak a kulturális kiszolgálói, talpnyalói. Nincs itt semmi látnivaló. Ez a fos semmiben sem különbözik az előző rendszerek hasonló filmjeitől. Emlékszik még valaki a hasonló kommunista "alkotásokra"? Nem. 2 év múlva ennek a szemétnek nem lesz nyoma sem.
Sokkal megdöbbentőbb számomra, hogy eddig általam értelmesnek vélt színészek ilyen szemétben játszanak. Mondjuk úgy néz ki pénzért mindent. (Szabó Sipos is a facebook-on rinyál, hogy mióta derogál neki Clooney-nak lenni, nem híjják sehova...)

tit.joey 2013.04.19. 08:52:53

OMG! Csak nehogy úgy járjanak majd, mint Dolfi Dimitrovval.

Transylvanianmixedgrill 2013.04.19. 08:52:56

A Hírcsárda hekkelte a Vastagbőrt? :D

AFulgens 2013.04.19. 08:53:45

Erre azt tudom mondani, hogy i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/101/781/Y0UJC.png
Mar ha ez a megfelelo meme erre reagalni :)

Mindenesetre mar Dezsy Zoltan fotoja megadta az alaphangulatot a cikkhez :D

Žďárský 2013.04.19. 08:55:28

Majd mehetnek a közalkalmazottak esti kultúrprogramnak brigádszinten mozizni...

AFulgens 2013.04.19. 09:01:28

@Transylvanianmixedgrill: Kivetelesen jozan nyilatkozat. Szarkazmus nelkul.

Sir Bates dö Hól 2013.04.19. 09:03:32

Komoly összeggel fogadnék arra, hogy a választások előtt a királyin is lejátszák.

Transylvanianmixedgrill 2013.04.19. 09:09:06

@sírbateszezazegész:

És természetesen az Önök kérték!-ben. :D

falomb 2013.04.19. 09:09:07

Az egészben az legszomorúbb, hogy tehetséges színészek (Újlaki Dénes, stb.) is az arcukat adják ehhez a propagandafilmhez.

Geza 2013.04.19. 09:18:52

Nem lehetne inkább az eredeti résztvevőkkel forgatni? Betörő is van az országban, szerkesztő is, talán még tolvajjá lett biztonsági őrt is találni, Fletó hát ugye adott, és szerintem még cellát is lehetne keríteni.
Kicsit valóságshow-érzése lenne a dolognak, viszont garantáltan authentikus lenne.

Tekintve, hogy Fletót annak idején elég sokan kívánták pontosan ebbe a helyzetbe (na jó, páran ennél kicsit drasztikusabba is), és azóta sem láttam égbe szökni a népszerűségét, elég hamar bele tudná élni magát a szerepbe.

Sőt! Ha már mindezt így összehoznánk, akár még valóságos tárgyalást is lehetne tartani a végén, amiről persze csak akkor és ott derülne ki, hogy nem színjáték :) !
Ez lenne ám a dokumentumfilm, valós eseményekről valós időben, és egy ilyen csavarra még Philip K. Dick szelleme is elismerően csettintene :).

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2013.04.19. 09:31:35

Hát ha már nem sikerült elevenen megnyúzni és a piactéren nagy nyilvánosság előtt a jobbágyok éljenzése közepette máglyán elégetni Gyurcsány "Sátán" Ferencet, akkor legalább ennyi járjon ki szerencsétlen keresztény-fideszeseknek, nyilván erre rendkívűl sokan fognak óriásit könnyíteni magukon a filmszinházban, akkorát, hogy csak úgy csattan majd ez előttük ülők tarkóján a sötétben, akik majd hálásan és elnézően mosolyogva néznek vissza bágyadt, örömteli szemekkel: Ez a film mindent megér, legalább a hit maradjon meg!

Vidéki 2013.04.19. 09:37:59

Ki szivárogtatta ki az öszödi beszédet?

Gyurcsány tudja, de nem mondja!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.04.19. 09:38:58

Évek óta behalt a magyar filmek gyártása, de ez "valahogy" csak elkészült.

Remélem, Kerényi legalább konzulensként részt vett a rendőrattak vászonra álmodásában, ha már festményként olyan maradandót sikerült alkottatnia. Igaz, hogy a kutya nem kiváncsi rá, és már általános iskolásoknak kell mutogatnia Gödöllőn, de ennyit igazán megér a gyerekek minden politikai elfogultságtól mentes tájékoztatása, ugye? Vagy nem...
index.hu/belfold/2013/04/18/gemesi_kabinetfonoke_elhanyja_magat/

Készült film a Kulcsár-ügyről is, arra is ki emlékszik? Én spec a Tecso turiskosarában láttam utoljára 200 forintért.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.19. 09:40:55

Volt már a Fecóról film, az "Egy hiteles ember".

Mondjuk nem hinném, hogy elfogulatlan lenne ez a film, de le is sz.... legkisebb gondunk is nagyobb annál, mint ezzel a senkivel foglalkozni. Csinálnak róla egy filmet? Csináljanak.

Hapci Benő unokatestvére 2013.04.19. 09:50:46

Remélem hogy lesz collector's edition, vagy rendezői dvd-változata is, márnemdr. Schmidt Pál felvezetésével.
Amúgy kifejezetten mulattat, ahogy néhány segg készít egy pamfletet egy másik seggről - de muszáj ezt (is) az én pénzemből?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.04.19. 09:58:07

Kevés ennél gusztustalanabb filmet tudok elképzelni. Erről a filmről messziről üvölt, hogy a épnek mostani - teljes egyeduralomra törő - hatalom megrendelésére készül. Csak azt nem értem, hogy a Bonsai Duce miért hiszi, hogy az általa kiépített tolvaj, rabló rendszer örökké fog élni. Nem ismer azt a mondást, hogy a történelem ismétli önmagát? Miért gondolja azt, hogy őt nem fogják elhajtani előbb-utóbb a kanmalac vérvörös faszára? Azt hiszi örökké hülyítheti a népet? Most még úgy tűnhet neki, de a népnek egyszer elege lesz belőle is, ahogy a Kádár rendszere is megbukott. Az övé pedig még addig sem fogja húzni.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.04.19. 10:00:40

@Hapci Benő unokatestvére: A "collector's" változatot a festményekkel a Kerényi fogja jegyezni, és azokat fogják kapni az érettségizők a lejárt szavatosságú alaptörvény helyett.

Virág et. 2013.04.19. 10:02:32

@Vidéki: Az MSZP-n belüli ellenzéke, a keményvonalasok. Ebből magad is összerakhatod azt a néhány embert, akik a valószínű szivárogtatók.

Nem mintha bármit is számítana, nagy öngól lett: Ferenc maradt a helyén, a szocik meg vele együtt bukták a szavazóik többségét.

A film meg egy vicc, a NER válasza az Orbán könyvre, csak ez ha lehet még annál is viccesebb.

Fell Bandi 2013.04.19. 10:06:48

Hogy a pápai idióta pojáca valóban tudja hogy ki szivárogtatta ki az őszödi beszédét? Ennek semmi jelentősége nincs, mindenesetre a pápai proli önmagát már megcáfolta ebben a kérdésben. Egyszer odaadta a nevet tartalmazó borítékot utódjának, szarházy atesznak, évekkel később meg azt mondja, hogy a tettes hamarosan meglesz...

Fell Bandi 2013.04.19. 10:08:36

@Hapci Benő unokatestvére: áruld már el te nagy tudású ember, ki az a Schmidt Pál? Én ilyen celebet nem ismerek...

Lasombra 2013.04.19. 10:16:40

"Nagyon fontos, hogy hiteles, korhű legyen, és megvilágítsa az események hátterét."

azt már megvilágította a wikileaks plusz az azóta eltelt pár év.
csak az nem rakja össze az eseményeket, akinek még nem nőtt ki az agya.
nekik szól a film, rájuk számíthat a fidesz.
sajnos nagyon sokan vannak.

Vidéki 2013.04.19. 10:21:29

@Virág et.:

Írod: "Az MSZP-n belüli ellenzéke, a keményvonalasok.(szivárogtatták ki az öszödi beszédet)

De ettől nem lettünk sokkal okosabbak! Nem ismerjük a személyeket akiket Gyurcsány személy szerint is ismer, csak egyenlőre hallgat.

"Hogyan gazdagodjunk meg?"

címmel oktatófilmet lehetne készíteni Gyurcsány tapasztalatait felhasználva, okulásul azoknak akik szintén szeretnének meggazdagodni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.19. 10:26:10

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: Nem az a baj ezzel, hogy kinek a megrendelésére készült, mert attól még színigaz is lehetne, hiszen nem véletlenül utáljuk azt a férget.
A baj vele az, hogy semmit nem tesz már hozzá az eseményekhez, azok utóéletéhez.
Illetve, hogy sokkal aktuálisabb dolgokról is lehetne filmet csinálni, de az nem tetszene a NERtársaknak...

Sir Bates dö Hól 2013.04.19. 10:27:10

@Vidéki: a "Hogyan gazdagodjunk meg" filmet le lehetne forgatni azért a mai garnitúráról is, nem gondolod?

Hapci Benő unokatestvére 2013.04.19. 10:27:52

@Fell Bandi: Ő az öreg Schmidt fia, okostojás.
Szánom és bánom, hogy ennyire maradandó emlék a vén bohóc komcsi, még a nevét sem jól tudom, most mi lesz...
Miután mindkét bagázst leseggeztem, már nem lehetek libsibolsi, jajj, ööööö, megvan mibe kössek bele!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.19. 10:36:20

A Fecót játszó arc, valahogy... nem hasonlít :D

@Hapci Benő unokatestvére: Ettől majd teljesen becsavarodnak, azt nem tudják értelmezni, hogy nem állsz egyik oldalon sem :D
Különben szívemből szóltál a pamflet-dologgal.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.19. 10:38:46

Fú, a színészi játék meg...
Kiemelkedő. Komolyan :D

S.O.A. 2013.04.19. 10:45:31

Létfontosságú a fidesznek meg a birkáinak, hogy démonizálhassák fletót... ez az egyetlen válaszuk arra nézve, hogy ők miért érdemlik meg a hatalmat, amazok meg miért nem.

Az értelmesebbje nagyon jól tudja, hogy ugyanolyan háttéroligarchák iányítják a fideszt is, mint az mszp-t, ugyanazokat a kivénhedt posztkommunista frakciótagokat delegálták a parlamentbe, mint az mszp, ugyanúgy dilettánsak mindenhez, mint az mszp... muszáj, hogy legyen ellenségkép, ez most konkrétan élet-halál kérdése. Az, hogy ma, 2013-ban a lőtéri kutya is akár csak 1 mondatot fecsérel gyurcsányra és egykori kormányára, az a fidesz állandó tematizálása miatt lehetséges. Maguktól az emberek már lég lehúzták volna őket a vécén, így viszont napi témák és ellenségképek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.04.19. 11:01:14

ennyi telik a 2/3-os fidesztől. ennyi az elszámoltatás, de a fidesz-majmoknak ez is elég.

nevetőharmadik 2013.04.19. 11:05:06

Iszonytató pszichológiai mélységekbe süllyed a jobboldal. Tudom, az Észak-koreai párhuzam már nagyon unalmas (de erről sajnos nem mi tehetünk), de ez a film pont egy kaptafára megy az USA megtámadását, meg a híres kormányzati épületek felrobbanását mutató propagandafilmmel.

Szánalmas, szánalmas ábrándozás. Az önámítás legeslegalja.

BadSimpson 2013.04.19. 11:14:49

@nevetőharmadik: Hogy ,ha így folytatja a kormány, akkor még Észak-Koreát is lepipáljuk.

BadSimpson 2013.04.19. 11:16:09

Ez a film is csak arra jó ,hogy betömje a száját azoknak , akik hittek az "elszámoltatásban".

Nero Bianco 2013.04.19. 11:16:41

@Transylvanianmixedgrill:
"Megszólalt az ügyben a Fletó is... :D"

És rendkívül értelmesen.
Bár kétségkívül ma nem ez a menő, hanem az elmúttnyócév meg ilyenek.

Na, ez lesz a jövőnk. Aki értelmesen beszél, azt kiröhögik, aki hablatyol azt istenítik. Erre kell felkészülni.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.04.19. 11:27:23

Ugyan OFF, de ez a mondat nagyon bántja a szememet: "Azonban ha megemlékezésként jelentjük be az akciót, támogatást kapunk hozzá." Amíg nálunk ez a "kijátszom a szabályokat, és én vagyok a király" mentalitás általános, addig ne csodálkozzunk, hogy nyugatiak szemében csak suttyók leszünk. Ott ugyanis ez nem kurucos találékonyság, hanem egyszerű lopás, aki meg csinálja, az vagy ingyenélő, vagy tolvaj.

lyken 2013.04.19. 11:40:56

Bocs az OFF-ért, de belebotlottam pár hírecskébe és muszáj linkelni, hátha valaki elmulasztotta:

Már aprópénzért is dolgoznak a fiúk, vajon mi történt?
index.hu/gazdasag/2013/04/19/a_kozgep_most_vasutat_fejleszt/

Mr azt hittem jajmileszveledközgép, de nem:
index.hu/gazdasag/2013/04/19/az_ngm_nem_ker_az_offshore_cegekbol/

Namely 2013.04.19. 12:39:01

Én ezt a Magyar Népmesék keretében készíteném el... ugyanúgy repülne a madárka az elején, ugyanazzal a mesélővel, a valóságtartalma úgyis hasonló, mint a "Csillagszemű juhász"-nak...

dr. Aullah 2013.04.19. 12:42:21

Ekkora balfaxokat... elköltenek egy csomó pénzt, hogy a kedvükre változtassák a történelmet és egy évvel a választások előtt mutatják be? Jövőre már senki nem fog rá emlékezni.

Sir Bates dö Hól 2013.04.19. 12:51:43

@stoic79: Ezt azért a kultúrált világban is megpróbálják, csak ott nem nyilatkozzák le interjúban. Mert akkor mindenhonnan kiírja magát az ember...hát, talán az édes jó anyja mellől nem.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2013.04.19. 12:58:38

frissítettem, Andy Vajnáék szakmai tanácsokkal segítették a rendező urat

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.04.19. 13:15:52

@laspalmas:

Meg is látszik: ez a film tényleg olyan lett, amilyen.

Kandeláber 2013.04.19. 13:18:51

Jancsó 2004-ben a Mozgókép közalapítványtól 120 millát kapott a "Mohácsi vészre", amit 16 ezren néztek meg.
Piszkosul rentábilis volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.19. 13:29:55

@laspalmas: A helyükben letiltanám ezt az információt... :D

Lasombra 2013.04.19. 13:31:26

@Kandeláber:
akkor az is fos volt..
de most erről a filmről van szó.
és ez is fos.
bár a 16e néző csont nélkül meglesz. (pl. ha beterelik a birkamenetet a filmszínházakba)

szerintem most már lazíthatsz, le vagy igazolva mára.

lyken 2013.04.19. 13:36:42

Ezüsthajó káefté reloaded?

Kandeláber 2013.04.19. 13:45:22

@Lasombra: Azt sem néztem meg, ezt sem fogom.
Csak azért egy fos filmre 5 milla talán még elmegy, de 120...

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.04.19. 13:47:39

Káel Csaba 2.0?

2002-ben még egy Hídemberre futotta fityeszéktől, a kétharmados diktatúrának meg csak egy ilyen történelemhamisító szemétre? Bazzeg....

"akik szeretnének tisztán látni a kérdésben, hogy milyen érdekek és személyek mozgatták a szálakat."

Ettől azért nagyot nyelhetnek Vikiék, mert pár embert biztos érdekelne, hogy ki pénzelte 2006-ban jobbról a csőcseléket, ugyanis a kétharmados uradalom óta egyszer sem verték szét a belváros egy részét a demokrácia védelmében ugyanazok... hamár érdekek és személyek, akik a háttérből mozgattak, ugye-ugye.

auralborder 2013.04.19. 13:52:57

Gondolom lesz majd "Imádunk Viktor" trilógia meg a "Kedves Vezetőnk 50. szülinapja 3D".

Részemről az egész bagázst (fdesz, mszp, dk, etc.) a Fűrész 8-ik részébe deportálnám.

Jani haverjának albán haverja 2013.04.19. 14:05:14

Remélem bemutatás után 3 órával már fent lesz aszfalton kamerás verzióba mert ezt a csodát mindenkinek látni kell. 2 hónappal később meg fapados dvd és Blu-ray megjelenés 100 és 200Ft/db áron a sima verzió, majd rá 3 hónapra a köztévén havonta ismételjék. Februárba jöhet a Director Cut ami 3 órával hosszab mert minden kis részlet bent lesz a támadásról, olyan extrákkal mint Fletó és Viktor kommentárja, az epikus rendőr attack trükkjei és hasonló nyalánkságok. Márciustól a Director Cut heti 3 ismétléssel egészen a választások végéig a köztévén.

Vidéki 2013.04.19. 14:06:55

@Kandeláber:

Jancsó az "Ede megevé ebédem" című "Alkotására" is kapott 120 millió Ft előleget!

lyken 2013.04.19. 14:11:34

@Jani haverjának albán haverja: Viccelsz? A gránitkeménységű Alaptörvény 328. kiadásának bőrkötéses díszpéldányával jár majd alanyi jogon mindenkinek.
Lehetőleg még a választások előtt.

Vidéki 2013.04.19. 14:12:09

@laspalmas:

Andy Vajna a Rambo trilógiával olyan filmet tett a nézők asztalára, amit a Jancsó félék utálkozva közönségfilmnek neveznek és alacsonyabb rendűnek tartanak, mint az általuk alkotott úgynevezett "művészfilmek" amelyet csak a "vájtfülűek" képesek megérteni.

Kandeláber 2013.04.19. 14:17:07

@Vidéki: Gondolom ott sem tolongtak a jegyekért a nézők.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.04.19. 14:28:54

@Vidéki:

Majd meglátjuk, lesz-e ebből is csengőhang, minta a "Nekem lámpást adott a kezembe az Úr Pesten" Jancsó-film pár jelenetéből...

Amúgy meg nem kéne mindenbe beleugatni, mikor minden kommentedről üvölt, hogy a Közhelyszótáron, meg a "Híres emberek híres mondásai" kiadványon kívül még nyomtatott termék nem volt a kezedben.

Sir Bates dö Hól 2013.04.19. 14:32:00

@Vidéki: Andy Vajna egy viszonylag sikeres producer volt, de azért őt csak itthon gondoljuk hálivud írányítójának. Hidd el, ha olyan nagyon sikeres lenne, nem itthon baszná a rezet az idióta fideszcsicskákkal együtt. Na de akkor veletek mi lenne?

Secnir 2013.04.19. 15:29:16

@Vidéki:
" Andy Vajna a Rambo trilógiával olyan filmet tett a nézők asztalára, "
maradjunk annyiban, hogy a Rambo az egyetlen nézhető, kulturális, bárhol levetíthető film. a 2-3-4-5-6, az már csak az első alapjaira építkező Amerikai-HŐS-Aki-Lemészárolja-Amerika-Ellenségeit típusú sablonfilmek. szarok.

Lasombra 2013.04.19. 15:36:05

@Kandeláber: egyetértünk.
hülyeség béna filmekre költeni, amikor 120 millából már akár két hétre is igénybe lehetne venni a Századvég szolgáltatásait.

Kandeláber 2013.04.19. 15:52:39

@Lasombra: 2004-ben? Érdekes lett volna.
Esetleg beszerezhettek volna pár darab használt lélegeztetőgépet. :D

Kovács Terpentin 2013.04.19. 16:08:25

katasztrófa ez az egész...
ez a Hírcsárdából van átvéve, ugye?

Vidéki 2013.04.19. 17:16:13

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Te rá se ránts, csak füvezz tovább, az való neked.

2013.04.19. 18:31:35

De sokan odavannak ezért a féreg Csótány Fegyencért!

Ironfist 2013.04.19. 19:21:02

@ariskerase:
De sokan látják meg, hogy ez csak egy propagandavideó, amit megintcsak állami pénzből támogattak, hogy lejárassanak vele egy EGY (azaz 1!!!) százalékos párt vezetőjét!
Vagy szerinted mindez helyes?

Marcellusca 2013.04.19. 19:50:04

@tesz-vesz:
@BadSimpson: Pontosan. Csak így jön/jött össze az a bizonyos elszámoltatás. :)

@sírbateszezazegész: Még szép. És mivel ott adják majd, mint "dokumentum" filmet, a sok birka békamenetelő való igaznak fogja tekinteni. :(

kifordított nagyanyó 2013.04.19. 19:52:57

Az csak nekem hiányzik az előzetesből,amikor fecó mellett vikit is megbilincselikés mennek az előzetesbe?:))

kifordított nagyanyó 2013.04.19. 19:58:18

@sírbateszezazegész: Pontosan!
De a mozikban a fidesz filmklubban,ha még van,ott is.
Meg még néhány tévén.

Horizont 2013.04.19. 20:00:19

Jajj te Dézsy Zoltán elment az öszöd??:)
Ma hallottam beszélni és azt mondta 38 millióba került a film és összekalapozta!! Nemhogy perselyezte volna:) Mekkora kalapja lehet már?
Gyurcsány a Fidesz vagyis Orbán nagy mumusa! Életben kell tartani ....mit is, kit is? Nem is tudom. Utálat, gyűlölet, ősellenség? Gyurcsány minden bajunk okozója!
Mi lesz a következő film? "Bajnai túltömette a libákat" című alkotás?:) Vagy Bajnai és Gyurcsány együtt libáztak:) Vagy együtt tömtek? :) Vagy Bajnai a libás szektavezér tömeges öngyilkosságba hajszolta az embereket libáikkal együtt:)
Viktor, Viktor meddig merülsz még alá? Lejjebb és lejjebb........

guma 2013.04.19. 20:36:06

@Horizont: nem tehetek róla, de nekem öszöd egyenlő kötcsével...

ott ő is titokban a sajátjainak mondta csak el mi lesz és ehhez kérte a "támogatást"...

Horizont 2013.04.19. 21:00:38

@guma: Úgy őszintén mondott bármi olyat is Öszödön amit ne tudtunk volna addig is? Azóta se értem ezt a mélyenszántó műfelháborodást!

@laspalmas: Jelentené a franc. Leszarnám magasról nagy ívben. Számít egy ilyen kis pocok "rendező" bármit is? Persze Gyurcsány se számít sokat. Vagyis nem számít itt már semmi, se sokat se keveset!

guma 2013.04.19. 21:14:08

@Horizont: :)
hogy lett volna anélkül 2/3?
kötcsei pedig így simán napjaink valósága lehet...

László Banu 2013.04.19. 23:14:46

Tulajdonképpen a rendszer váltás óta tudják az emberek,hogy a politikusok hazudnak.Mindig a kevésbé szarra szavaznak.Aztán négy év elteltével csalódnak.Aztán újabb szar négy év.Belefáradnak és szarnak az egész választásokra!

Nyílméregbéka 2013.04.20. 01:47:28

Nem vagyok gyurcsányhívő, sőt... de remélem a szart is kipereli ezekből a seggnyaló majmokból. A f@szomat, hogy az én adómból finanszíroznak ilyen szarokat!

horgi1 2013.04.20. 18:06:23

@Nyíméregbéka: Egyetértek. Éppen így akartam kezdeni, hogy nem vagyok Gyurcsány hívő,de kérdezem: A keresztényi értékek jegyében készült ez a film ? Hisz ezekről az értékekről beszélt a diktátor Brüsszelben. Ja,hogy ehhez Orbánnak semmi köze. Ezt egy hatéves sem veszi be. Ez a "remekmű"Orbán eredményes munkájának gyümölcse. Fejiről büdösödik a hal! Gyülölködik az ország fideszes fele és próbálja eltakarítani az ország másik felét, akkor is ha az nem politizál, nem akar politizálni. Nagyon agresszív és taszító a fidesz politikája.

épészmérnök 2013.04.21. 01:46:58

"Nem vagyok Gyurcsány-hívő, de..."

Én is ezzel akartam kezdeni, de meggondoltam. Annyit basztatják Gyurcsányt jobbról-balról, és olyan aljas és alávaló módon, hogy lassan kezdem megkedvelni!

rako1982 2013.04.21. 01:50:58

Vicces, ez a film olyan, miont a magyar foci: mindenki ért hozzá... Ja, és még senki sem látta!
Szerintem gerilla-marketing az egész., és mindenki beszopta.

Vidéki 2013.04.21. 08:59:59

A Magyar Narancsban ez olvasható:

A Gyurcsány-gyalázó film rendezője szerint

1. az NKA nem támogatott 5 millió forinttal Gyurcsány-gyalázó-filmet, mert

2. az Elment az öszöd c. film . nem gyalázza Gyurcsányt (vagy nem Gyurcsányt gyalázza).

Ironfist 2013.04.21. 10:12:29

Ja, és szeretni is csak az fogja, aki imádja a témáját alapból - a fidesztálibok.

Andreas91 2013.04.21. 15:17:19

@épészmérnök: erre szokták mondani, hogy ha valakit ennyien utálnak minden oldalról, az valamit nagyon jól csinál.

Zimtheirken 2013.04.21. 19:46:00

ezért utálom ezt a hülye országot. Nem vagyok anti magyar csupán a NORMÁLIS fajtából. Ilyenekre költik a pénzt meg az Éjjel Nappal Budapest féle hányinger keltőkre. Ahelyett NORMÁLIS dolgokra költenék a pénzt. Hát Gratulálok-.-

2013.04.22. 18:37:10

legközelebb alaposabban utána kellene nézni

Ironfist 2013.04.22. 18:56:09

@safranyn:
Minek kéne utánanézni?

rako1982 2013.04.24. 21:09:54

Balog miniszter indokol

Közben az EMMI válaszolt a Hír24 korábbi kérdésére, hogy tudniillik a miniszter miért döntött úgy, hogy támogatja az alkotást? Alább a minisztérium válasza.

"Az Elment az öszöd című játékfilm valós eseményeken alapuló fiktív történet, amely az öszödi beszédet és a 2006-os tragikus őszi eseményeket dolgozza fel. A támogatást a törvényi előírásoknak megfelelően kapta meg a pályázó. Az NKA miniszteri keretéből számos, a kulturális ágazat területére vonatkozó alkotás támogatható. A film elkészítése azért részesült támogatásban, mivel egy súlyos és tragikus közéleti eseményt tár fel a művészet eszközeivel.
Ahogy azt a 33/2010 országgyűlési határozat is nyilvánvalóvá tette, az új demokrácia egyik legsúlyosabb válságát élte 2006 őszén. Az emberi jogok súlyosan sérültek, s ezekben egyértelmű az akkori miniszterelnök felelőssége. Mindannyiunk közös érdeke, hogy soha többé ne ismétlődhessenek meg a 2006. október 23-án történtek. Egy játékfilm hatásosan hívhatja fel erre igen széles körben a figyelmet."

süti beállítások módosítása