Skip to content


       Szűrés lista

Megvédték a magyar földet is

20130617_BGA2315_ov_496.jpg"A kormány az összes fontos agrárcsatát megnyerte. (...)
A parlament előtt fekvő új földtörvény már nem változik érdemben. (...)
A magyar föld nyugatról nézve olcsó, zsíros, biztos jövőt jelentő föld. Márpedig ha onnan egyszer idenéznek, és valamit kinéznek maguknak, akkor azt általában igyekeznek meg is szerezni. Erről szólt az elmúlt húsz év”. Ezek alapján nem lepődökmeg azon, ha tiltakoznak az új földtörvény ellen olyan országok, amelyek gazdái, tőkebefektetői, spekulánsai kinézték maguknak Magyarországot mint befektetési lehetőséget vagy egyszerűen csak mint a saját nyugati gazdaságaik keleti meghosszabbítási birtoktestét. Mindez ugyanis az új földtörvény hatálybalépése után – hiába szűnik meg a külföldiek termőföld-vásárlási moratóriuma – nem lesz lehetséges. Az új földtörvény a két világháború közötti Magyarország agrárpolitikájának logikájával gondolkodva az akkori kisgazdák javára dönti el a vitát, akik a kis- és középtermelői érdeket képviselték. A kisgazdapárt most viszi győzelemre a létezése óta legfontosabbnak tekintett politikai célkitűzését. 
A jövőben lesz tulajdoni korlát és birtokkorlát is, a fejlődés iránya pedig a kis- és középbirtokosok megerősítése felé mutat. Ez 1800 hektár lesz, de a tulajdon mellett a haszonbérelt földet is bele kell majd számolni." - Orbán Viktor tegnapi nyilatkozata.

angyan-jozsef-fidesz-d00015A4Bfbdd9a26cf5b.jpg"De a földtörvényt is alapvetően át kell fogalmazni. Az az elképesztő elképzelés, ami az Alaptörvénybe a 3. módosítása során bekerült, hogy tudniillik nagy integrátorok alá begyűrjük a vidéket: ez katasztrófával fenyeget! Ezt a gondolatot el kell vetni! Még akkor is, hogy ha nagyon erős csoportok éppen azt akarják, hogy az európai régióknak megfelelően gyűrjük be az egész mezőgazdaságot nagy tőkés érdekeltségek alá. Ez a végét jelenti a vidéknek és a magyarságnak!
Abszolút fölső plafonokat kell meghatározni a birtokmaximumokra. Elfogadhatatlan az 1800 hektáros birtokméret! Persze Európában a szövetkezéssel érik el a családi gazdálkodások a megfelelő piacképes erőt - ezt ne felejtsük! És elfogadhatatlan az, hogy a jelenlegi földtörvényben nincs összeszámítás a családokat illetően, tehát 1800 hektárja lehet a mamának, papának, gyerekeknek, nagyszülőknek - így aztán teljesen kiszámíthatatlan, hogy mekkora gigabirtokok alakulnak ki egyes érdekeltségek kezében." - Ángyán József szintén tegnapi nyilatkozata.

Magyar kézben maradnak a termőföldek, hiszen eddig is magyar kézben voltak. 
Az 1800 hektáros birtokkorlát is nyilván maga a kis és közepes birtok jellemzője, az, hogy Csányi Sándornak több tízezer hektárja van egyértelműen mutatja, hogy a magyar oligarcha jobb, mint az idegenszívű oligarcha. Szerencsére arra már rájöttek és élesben ki is próbálták, hogy lehet ezeket a korlátokat kijátszani. 

A lényeg, hogy abszolút igaza van Orbán Viktornak.
A magyar föld magyar kézben marad. 
Persze nem mindegy, hogy kiében ...

Címkék: orbán föld ángyán

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr205365813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.06.18. 09:36:17

.

...inkább a Lázár maradt volna ott.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.06.18. 09:37:01

Nem müüködik a blogmotor...vagy a miajóIsten.

lyken 2013.06.18. 09:44:25

Ősszel jön a nemzeti üzemanyag? index.hu/gazdasag/2013/06/17/benzinjeloles/
Miért érzem úgy, hogy hamarosan ellenőrizni fogják, hogy NER kompatibilis-e az üzemanyag?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.06.18. 09:47:25

Orbán szerint mintagazdaságokra van szükség:
index.hu/gazdasag/2013/06/18/mintagazdasagokat_alapitana_orban_viktor/

Igaz, az egyik legnagyobb hírűt éppen most tépik cafatokra, de biztos kell a hely az újnak:
hvg.hu/kkv/20130425_angyan_jozsef_A_bedaralt_mintagazdasag
kapcsolat.hu/cikkek/palyazati-foldbotranyok-kishantoson

Kishantos biztos nem volt "eléggé magyar" kézben, 21 év munkájában meg majd tovább pöffeszkedik más, aki jobban megérdemli...

Agyalap 2013.06.18. 09:48:14

Mi a fenét várunk egyáltalán - a magyar birka típusú állatfaj, csak néz ki a fejéből. Semmi kivonulás, autógyújtogatás...
A csúcsbirkák meg még meg is éljenzik.
Példa: Ismerősömnél gázszerelő volt, és megkérdezte, mit szól hogy amiviktorunk hogy levezényelte az árvizet. Emberünk megkérdezte: na hogy? Hát ilyen flottul!
Ember nem gondolja, hogy a vízügy és annak irányítása egy szakma, pont mint a gázszerelés? Hát nem. A gázszerelő TUDJA, hogy amiviktorunk ehhez is ért...
Pont mint a földügyek.

Tudjátok mire kell vigyázni a korrupciónál? - Nehogy kimaradjunk belőle...

IdomitottFoka 2013.06.18. 10:27:04

@Agyalap: nem maradtál ki belőle, szted ki fizeti?

Agyalap 2013.06.18. 10:28:48

@IdomitottFoka: ÁÁÁÁÁ! Már megint rossz végén vagyok... :D

lyken 2013.06.18. 10:43:14

@zero: Ja, de akkor még hittünk abban, hogy lehet változás(és persze mókás volt suliba menni a blokkolt hidakon át, a suliszünet meg utána egyenesen király volt).

Apropó, látom, hogy jönnek vissza az állami TSZ-ek: index.hu/gazdasag/2013/06/18/mintagazdasagokat_alapitana_orban_viktor/

Vidéki 2013.06.18. 10:46:20

Vastagabőr liberális, szabadversenyes gondolkodását csípi a földtörvény!

Vastagbőr az olyan „szabadverseny”, híve, mintha a pehelyúlyú birkózót összeeresztenének egy ringben egy nehézsúlyúval, avagy a 100 méteres síkfutás versenyen a magyaroknak ólomcipőkben kellene küzdeniük a győzelemért.

Vastagbőr földtörvény ellenességének végeredménye az lenne, hogy a magyarok földönfutók lennének saját hazájukban!

Transylvanianmixedgrill 2013.06.18. 10:47:45

Azért, hogy micsoda számok ezek az 1800 hektárok, és hogy miért nincs ebből megint igazi botrány, annak megint csak az az oka, hogy az átlagember nem tud mit kezdeni egy ekkora számmal, hogy 1800 hektár. Ez megint olyan, mint a milliárdos mutyi fogalma, az átlag magyar 100-200 milliárdos makrogazdasági tételekkel egész egyszerűen nem tud mit kezdeni.
Pedig csak gondoljunk bele, hogy nem nehéz ezt elmagyarázni. Bárkinek, akinek mondjuk kertes háza van, gondoljon bele, hogy (általában milliós tétel) már csak egy "szaros" kis telek is, ami nemhogy 1800 hektár nincs, de sokaknak 250m3 is alig. Namost 40 darab ilyen telek az 1 hektár földnyi terület!!! 1800 hektár az pedig 72000 (!) ilyen telkecskényi földterület. Gondoljunk el egy ilyen várost, ahol minden családban négyen élnek, és minden családnak van egy ilyen 250m3-es telke. Ez egy 288000 lakosú város lakóövezete! Szóval micsoda brutális földterületek felett rendelkeznek itt emberek, ezt talán jól érzékelteti.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.06.18. 10:51:17

"A kormány az összes fontos agrárcsatát megnyerte."

Rákosiék a széncsatát nyerték meg... Aztán '56-ban elvesztették a háborút.
A szövege tipikusan komcsi, nyakatekert, se eleje-se vége katyvasz.
Az ilyen bornírt szövegeket, amit csak a rájuk szavazó tompáknak lehet beadni.

Enrico72 2013.06.18. 10:56:29

Emlékszem amikor minden autópályaépítést a Strabag nyert meg (osztrák cég).
Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai trió simán kiárusította volna az egész országot, mert ne legyenek illúzióink, a földek 90%-át külföldiek nyerték volna.
A vastagbőr top6-os listájában viszont egyetlen külföldit sem látok (0%),

Egyébként még azt szeretném megjegyezni, hogy Gyurcsány Nagy Imre háza előtt elmondott beszéde zseniális. Szavazzatok csak rá, ha ti őt akarjátok :)))))
Egyetlen kérdés maradt csak nyitva. A FIDESZ jövő májusban megszerzi-e ismét a 2/3-ot vagy csak sima többsége lesz a parlamentben? :)) Bár ahogy látom nagyon dolgoztok azon, hogy ebből ismét 2/3-ad legyen.
Az egyik oldal teszi a dolgát, a másik oldal acsarkodik csupán. Kezdelek megszokni benneteket :))

Enrico72 2013.06.18. 11:02:12

Hoppá hoppá vége mindennek!!!
TÖNKRETESZIK AZ ORSZÁGOT!
A zOrbán nem ért semmihez!!

Mindeközben Magyarországon:
mandiner.hu/cikk/20130618_ksh_nott_a_brutto_atlagkereset_az_ev_elso_harmadaban

Transylvanianmixedgrill 2013.06.18. 11:07:40

@Enrico72:

Akkor is így örültél, amikor a szociktól megkaptad a 13 havi nyugdíjadat! :D

Meg is értem, hogy megutáltad őket, mert amikor később elvették, nem volt már miből finanszírozni a kezelésedet! :D

Enrico72 2013.06.18. 11:12:46

@Transylvanianmixedgrill:
Nem vagyok még nyugdíjas.
Ellenben te csak szavazz rá. :)))
Neked való.
Zseniális!! :DD
mandiner.hu/cikk/20130617_gyurcsany_jol_alszik_viktor

Transylvanianmixedgrill 2013.06.18. 11:14:46

@Enrico72:

Egy elmeháborodott idiótára nem fogok szavazni. Már 2010-ben sem tettem

Gondold át, rád se szavaznának épeszű emberek, csak agyhalott kretének. :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.18. 11:22:23

Megvédték, nem mondták, hogy kitől...
Különben nem lenne baj azzal, hogy külföldiek jöjjenek be földet... ...bérelni... Zsíros lóvéért... :D De hát ez NERgesellenes lenne.

LSL 2013.06.18. 11:24:33

@Enrico72: istenem te agyhalott, és mi köze a bruttóhoz orbánnak? Az ÁFA nem nőtt? a tranzakciós adó nem nőtt? millió más adó nem nőtt?
az a magyar választási rendszer szégyene hogy 55%os támogatottsággal 2/3-adot kaptak a narancsok

lyken 2013.06.18. 11:25:18

@Transylvanianmixedgrill: Az ilyen trolltartóba való júzerekről nekem mindig ez a poszt ugrik be: magyarinfo.blog.hu/2012/11/24/igy_tamad_a_fideszes_troll-hadsereg_356

Van itt általában pár narancsos, akikről nehéz elképzelni, hogy nem fizetett alkalmazottak. Bár az is felmerült már bennem, hogy többen műszakoznak a srácok a nicknév mögött.
Persze mikor az elmúttnyócév alatt libegtették fel a fátylat a mocsokról Zéróék, akkor nem ment a liberálisozás. (Akkor a baloldali gyökerek náciztak.) Csak most lett kényelmetlen az állami mocsok kiteregetése, 2010-ig kényelmes volt.

Enrico72 2013.06.18. 11:25:59

@LSL: 55% akárhogyan nézem legrosszabb esetben is sima többség.
Csűrhetjük, csavarhatjuk ettől rosszabb nem nagyon lesz.
Szokjatok hozzá.

LSL 2013.06.18. 11:26:07

a narancs huszárok azt nem bírják felfogni ha valaki nem a viktort isteníti, akkor egyből bajnai, gyurcsány szimpatizáns. az a gáz hogy szerinted az egyik oldal jobb mint a másik, amikor legalább olyan gáz, ha nem rosszabb

LSL 2013.06.18. 11:27:25

@Enrico72: igen, de alkotmányírós gányolásra legalább nem ad jogot...

lyken 2013.06.18. 11:39:57

@LSL: Mert vannak emberek akik el se tudják képzelni hogy gondolkodjanak. Mióta élnek az van, hogy valaki megmondja mi van és ők abban HISZNEK. Eszüket nem használják, a döntési folyamatuk meg abból áll, hogy HA kedvencpárt mondta, akkor jó. Ha kedvencpárt mondta, hogy nemjó, akkor nemjó. Nekkedvencpártra ugyanezt alkalmazzák, csak fordítva. Az meg, hogy gondolkodjon az derogál. Például még soha nem hallottam, hogy egy narancsos azt mondta volna, hogy Viktor 26 éve tolja a politikát, ezalatt ezt a sokmindent tette le az asztalra.

Nem a pártban kell hinni, hanem a demokratikus elvekben. Az nem demokratikus elv, hogy az én pártomnak mindent lehet, a többieknek meg semmit. Tessék baszki elítélni a mutyit, a korrupciót és az antidemokratikus elveket.
Nem tetszik a Bajnai? Akkor nem kell rá szavazni. De azért vegzálni, mert be vannak szarva, hogy fognak rá szavazni, na az rohadtul nem demokratikus. Tessék úgy kormányozni, hogy ne csak a narancsszemüveges rohanjon a szavazófülkébe. Addig nincs miről beszélni.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.06.18. 11:50:09

Nos, Ángyán végre kimondta azt, amit én is gondolok:

"Persze Európában a szövetkezéssel érik el a családi gazdálkodások a megfelelő piacképes erőt - ezt ne felejtsük!"

EZ az, amit mindig elfelejtenek a jobboldalon, amikor "családi gazdaságokról" beszélnek. Nemcsak a jobbik, de a figyusz is úgy képzeli, hogy majd túrja a paraszt a földet családostul, aztán majd ő viszi a legfeljebb 20 kilométeren belül lévő piacra azt a tejet/zöldséget/állatot/húst, amit ők nem esznek meg odahaza. Emiatt volt a "hárommillió koldus országa" Horthyék előtt és alatt is. A téesz szitokszó, amit még tetéz az, hogy a legtöbb ember nem képes a szomszédjával vagy a más falubelivel együttműködni (nesze neked NER...). Márpedig amíg fent és lent nem jönnek rá, hogy a traktort, a permetet, az állatorvost, a könyvelőt csak akkor tudják jól kifizetni, ha együttműködnek, és együtt adnak el sokat abból, amit megtermeltek (kikerülve ezzel a felvásárlókat is), addig ne csodálkozzon senki azon, ami van!

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.06.18. 12:26:04

@Enrico72:
"Az egyik oldal teszi a dolgát, a másik oldal acsarkodik csupán."

Ahogy mondod, az ellenzék dolgozik, hogy ezt narancskomcsi szart eltakarítsák, egyszer s mindenkorra, addig a merev (pszichoszomatikus jel) törpe póráztartód csupán csak acsarkodik.:
"nem lepődökmeg azon, ha tiltakoznak az új földtörvény ellen olyan országok, amelyek gazdái, tőkebefektetői, spekulánsai kinézték maguknak Magyarországot mint befektetési lehetőséget vagy egyszerűen csak mint a saját nyugati gazdaságaik keleti meghosszabbítási birtoktestét."

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2013.06.18. 12:27:13

@no-night: Plusz ugye olyat kéne termelni, amire van kereslet.

Miért kell Magyarországra Hollandiából importálni a kaliforniai paprikát?

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.06.18. 13:02:56

@Vidéki:

Egyre inkább az az érzésem, hogy Te a NER-t gyengíteni jársz közénk.

Már megbocsáss, de annyi kreténségért, amit Te itt összehordasz, nem hiszem el, hogy a NER neked egy fillért is fizet(ne). Hacsak nem öngyilkos akar alkat (a NER).

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.06.18. 13:09:21

@Transylvanianmixedgrill:

"brutális földterületek"

Egy család 70-80 hektár termöföldböl csodálatosan megél. Na nem évi 3 hét Maldív és 3 hét Schladming, de csodálatosan.

Nekem csak a fele van, de panaszra sincs semmi okom.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.06.18. 13:10:05

Nincsen ékezetem az "Ö"-n és az "Ü"-n.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.06.18. 13:23:59

@Vidéki:

Kurva anyádat.

Többieknek: a Kedves Beteg tegnapi sajtótája földügyben az elmúlthuszonháromév legundorítóbb, legfelháborítóbb orális politikai aktusa volt, pedig azt hittem, selmeczi nyugdíjvédelmi nyilatkozatát lehetetlen lesz überelni.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.06.18. 13:25:00

@Enrico72:

Petike, jó érzés hülyének lenni?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.06.18. 13:29:50

@Vidéki:

Földönfutók vagyunk a saját hazánkban, te baromarcú. csak ezt nem mindenki élvezi annyira, mint te meg enrico.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.06.18. 13:39:47

@Enrico72:

Strabag = Nem Menő
Közgép = Menő

Marha.

Agyalap 2013.06.18. 13:46:12

Dobálóznak a számokkal, de gondoljon már bele valaki: egy ember 1800 hektárt kaphat maximum, és nincs családi összevonás. Tudjátok mennyi 1800 hektár? 18 négyzetkilométer! Budapesten Újpest és Zugló 18 négyzetkilométeresek...
Ha egy családban 5 ember szerzi meg ezt a nagyságú földet, egy 9 km-szer 10 km-es picike világot kapnak. Ez már testvérek között is kib@szott nagy uradalom. Persze a támogatás sem lehet kevés rá, de nem hiszem el, hogy a tulajdonosok ezen a birtokon gazdálkodnának... Esetleg bérbeadás, egyéb pénzügy tranzakciók.
Aki ebből élt (volna) idáig is, az nem jut hozzá 1800 ha földhöz...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.06.18. 13:49:39

@Vidéki:
"Vastagbőr földtörvény ellenességének végeredménye az lenne, hogy a magyarok földönfutók lennének saját hazájukban!"

Igazad van, hiszen a feudalizmus és a jobbágyrendszer is hogy bevált! "Lenne" - Nem is értem, hogy ilyen szavakat hogyan hagyhatják el a magadfajta balhitektől és tévképzetektől írtózó ember száját.

Kishantos-ügyben esetleg valami tartalmasabb észrevétel?

Agyalap 2013.06.18. 13:52:13

@Enrico72:
Ez az 55% úgy hülyeség ahogy van. A sok seggnyaló (mint te is, mert ennyire hülye nem lehetsz hogy ne lásd a dogokat) egy pillanat alatt tud köpönyeget fordítani, mihelyt változik a helyzet.
Ehhez a kormányhoz meg nem fogunk hozzászokni, mert ezt a kapitális baromságot nem lehet megszokni... A baj csak az, hogy a sok birka magyar nem tiltakozik. Ha kiborul a bili - ahogy kormányzó dicső pártunk hozzáállását látom - vér fog folyni...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.06.18. 14:04:04

@Agyalap:
Miért fordítanának :)?
Az 55% amúgy is az előző választásra vonatkozott, a mostani szabályok szerint akár egy átlagos 44%-os támogatás a biztos szavazók között is elég hozzá, az meg most is megvan. Még lesz egy pár Kánaán-intézkedés, mint a további rezsicsökkentés, nyugdíjemelés, az állami szféra béremelései, ellenségnek megmarad az EU meg a szocik, tovább hirdethetik, hogy Orbán minden ellenére is a nemzeti boldogulás letéteményese, lám, az árvizet is hogy egyben tartotta a nemzet az ő irányítása alatt, csuhajja!

Aki a saját zsebét nézi, és nyert Orbán vezetése alatt, és nem zavarja, hogy ezt milyen eszközökkel érték el, az rájuk szavaz majd. Akinek mindegy, hogy ki vezeti az országot, de az a kedves néni is milyen szépen énekelt, az rájuk szavaz majd. Akinek mindegy, hogy ki vezeti az országot, csak az a libás meg a Kúrcsány ne legyen, azok rájuk fognak szavazni. Ezek meg a mostani leosztás szerint vannak kb. egymillióan.

Agyalap 2013.06.18. 14:12:18

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Én is jobban jártam az egykulcsos adóval, de igen nehezen nyelem le a manyup ellopását, a trafik- és földmutyit. Szeretném, he Magyarországon magyar vállalkozások keresnék a pénzt, de nem akarom lenyelni a sógor-komaságot, hogy mindössze két magyar vállalkozás létezik, a többit bele kell fojtani a saját mocskába.
Szívesen vitatkoznék bárkivel aki meg tud győzni, de ezt a kormányzati sikerszéria-kommunikációt nem vagyok hajlandó megsüvegelni, és kifejezetten csodálkozom a sok ostaoba agyatlan birka barmon, akik nem értik meg, hogy a legutolsó értelmetlen csomagjával amiviktorunk nem a bankokba rúgott hatalmasat, hanem a saját seggnyalói fenekébe.
Órákig sorolhatnám, de mi értelme? Itt is írogat olyan agyatlan véglény nem egy, akinek nem sikerült még meggyőznie - mert annyira primitív, hogy azt sem látja mennyire nem érv az a sok maszlag amit felsorol...

halász jóska 2013.06.18. 14:48:24

@no-night: na ezt hiányoltam én is eddig Ángyántól. ebbe az irányba kéne alakítani a mezőgazdaságot. viszont tényleg mindenkinek a TSZ jut eszébe először. de ha ilyen szövetkezeteket támogatnának, akkor úgyis mindenki leszarná, hogy téesz, nem téesz, erre adnak pénzt, akkor ezt csináljuk.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.18. 14:58:17

mi lenne, ha a termofoldre is termeloeszkozkent tekintenenek es hagynak ezt a hulyeskedest
jo megertem a haverkak nem kapnanak extra foldet joarasitva, de osszessegeben az orszagnak jobb lenne

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2013.06.18. 14:59:01

@Transylvanianmixedgrill: Csak kiegészítés. A területet m2-rel mérjük. A m3 a térfogat.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Swietelsky? :-D

Kacsura 2013.06.18. 15:09:04

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Az attól függ, mit termel rajta. Ezt azért ne feledd.
Basszus, mi mindig a ló egyik oldalán ülünk, mit ülünk, lógunk.
Nem, a kisméretű gazdaságok nem versenyképesek, Európa példáján meg kellene tanulnunk, de nem, mi majd a saját példánkon fogjuk megtanulni.
Kis családi vállalkozások akkor lennének működőképesek, ha a tornatermek, izé stadionok helyett konzervgyárakat építenénk. Mondjuk. Akkor lehetne uborkát, paprikát, paradicsomot kisebb területen előállítani, mert megmondanák, egységesen milyen fajtát kell termelni, mikor kell ésatöbbi, és abból a konzervgyár tudna dolgozni. Működött ez valamikor, csak mi jelenleg nagyon messze vagyunk a húsz évvel ezelőtti Magyarországtól.

Rohadjmegorban 2013.06.18. 15:21:55

Inkább adnám külföldieknek a földet, mint ezeknek a szántóvetőtirpák tolvaj fideszeseknek. A föld alá velük!

mizrolist 2013.06.18. 15:35:18

@Enrico72: speciel Orbán is kiárusítja, csak Simicskának, Nyergesnek, Mészárosnak. Ők sem jobbak, sőt... (lásd még a CBA-s és a Tescos bérezést)

djpeter 2013.06.18. 15:44:57

En is olvastam,hogy mennyivel nott a brutto ber es meg sok ilyen zagyvasagot.A lenyeg,hogy mennyi a keresett penzed vasarloerteke es mennyi ado terheli.Ma az emberek nem veszik eszre,hogy amit a kormany az egyik kezevel ad,annak a tobbszoroset veszi el a masik kezevel.Csaladok tomegevel mennek kulfoldre es kudik haza a penz hitelekre vagy rokonaiknak a megelhetesre.Mo.-g GDP-nek a 8%-a ez a hazakuldott osszeg.Hol is lennenk ezek a penzek nelkul???
Ilyenekkel jonnek,hogy nott a kozmunkasok szama...mennyit is keresnek???Es a vallakozasok kozul mennyi tunik el evente,10-20 ezer,persze alkalmazotakkal egyutt.Megyeszekhelyen elek es a lakossag meg itt a varosban is csokkent 15%-al 5-6 ev alatt es folyamatosan csokken tovabb.Tobb mint felmillio lakas all uresen az orszagban es sok helyen nem is fizetnek semmit.Azok viszont akik maradtak sokszor tobbszoroset fizetik a fogyasztasnak,mert valakinek ki kell fizetni a veszteseget is.A rezsicsokkentest is megfizetjuk mashol, mas ado formajaban.Most nem akarok reszletesen belemenni,mert hetekig lehetne sorolni ezeket.Nem vagyok szocis bar ok nem okoztak a dolgozo nepnek ennyi kart,de azt be kellene latni,hogyha a fizikai munkat vegzo es dolgozo embereket es szakmunkasokat rabszolga munkaba hajtjak ennek nem lesz jo vege...mar igy is latszik a hianyuk es ezt nem lehet visszaforditani par ev alatt.Ha nem marad dolgozo reteg az orszagban,mert az oregek kihalnak,a fiatalok nem szulnek vagy elutaznak messze foldre akkor kik termelnek,kinek az adojat veszik majd el??Azt irtak,hogy csokkent a munkanelkuli ellatasban reszesulok szama.Ez igaz,de a munkanelkuliek szama nem es ezek az utolso lehelletuk erejevel inkabb elmennek mashova,mert itt munka sem marad szamukra.Minden kormanynak maga fele hajlik a keze es az emberek pedig csak turik a megalaztatasokat a hivatalokban vagy az orvosnal esetleg a munkahelyen,de azert erdemes lenne elgondolkodni,hogy vajon van hatar amit nem kellene atlepni,vagy ahonnan mar nincsen visszaut??Vajon mit tesz egy ember akinek kihuztak a talajt a laba alol es nincsen veszteni valoja??Megol valakit vagy rabol esetleg??Nekem az a velemenyem,hogy addig kellene gondolkodni es cselekedni amig van ertelme es nem mennek ki az emberek az utcara mint mashol...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.06.18. 15:53:52

Te még foglalkozol azzal, hogy Orbán mit mond? Mikor mondott utoljára igazat?

@Vidéki:
Ez az nyomd a baller bullshitet még.
Tudod az a különbség, hogy a szabad versenyben a földet megveszik. A NER-ben kibulizzák. Szerinted mennyivel jobb ez?
Elmondom. Sokkal rosszabb, mert még csak a gazdaság hatásfoka sem emelkedik tőle.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.06.18. 15:57:24

@Enrico72:
"Nőtt a bruttó átlagkereset"

Csak éppen nettóból élnek az emberek te balfasz.
Ami változatlan hála a zemberekre áthárított adók miatt.

Jenyei 2013.06.18. 15:58:28

Egyszer azért valaki feltehetné a kérdést Csányi Sándornak: honnan tetszik Önnek lenni több tízezer hektár földjének? Biztos lesz megnyugtató válasz, ebben senkinek szemernyi kétsége nem lehet, csak hallanám már.

sas70 2013.06.18. 16:13:24

@Enrico72: Ami növekményt a bejelentett (nem) megszarítások el is visznek! Hurrá, lehet örömködni!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.18. 16:16:29

az azért nem semmi, hogy még egy csatát se veszített 3 év alatt. nem volt még ekkora hadvezér a világon, pedig volt 1-2 2000 év alatt.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.06.18. 16:20:56

Megvan a megoldás!!!
Állítsuk vissza a Monarchiát! Habsburg Gyuri vezetésével (vö. Habsburger King) olvadjunk vissza Ausztriába és a visszacsatolt területekkel együtt élvezzük újra a boldog békeidőket!
(a viktoriánusok a keleti széltől fúvatva beolvadhatnak a putyini Retro-Szovjetunióba...)
Egy csomó elődállam megszűnésével és a környező focicsapatok be- és összevonásával esetleg lehetne olyan válogatottunk is, aki talán végre kijut egy világbajnokságra.
A Monarchia jobban teljesít!
:)

Don Quixote de la Ferko 2013.06.18. 16:22:25

A magyarnak TSZ kell.
orbán erre rájött (igazából sötét mint a segg, valami tanácsadó gyújtott fényt az egyszerű csökött agyában) és kihasználja a nosztalgia-retro hullámot.
A sok birka meg elhiszi, hogy ugyanolyan lesz, mint régen a téeszcsében.

Lófasztott. Jönnek újból a nincstelen jobbágyok, csak mire erre a birkája rájön, már csak a közös akolban tudja bégetni az orbánt imádó imát, és odalesz a gyönyörtől, ha az éves békemenetre felmehet zászlót lengetni a téeszigazgatóval a dísztribünről jóságosan integető Főtitkár Elvtárs elé.

pástétom 2013.06.18. 16:32:28

Máris puhul a Varga-csomag

"Az első módosító szerint az állampapírok kamata után nem kellene megfizetni a 6 %-os új adót."

Ha a szolganép finanszírozza a költségvetést, jutalom jár érte.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.06.18. 17:09:12

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):

Nálunk is ők újították fel a villamosmegállót. Reggel mindig nagyon meghatottan várok a 47-esre.

ásványi répacukor 2013.06.18. 17:15:52

@Vidéki Erősen bizakodom, hogy az ily MŰ- és MÉLY- magyarok, - mint te + még akiknek az üllepét fényezed a nyelvecskéddel - futni fogtok a földön, az általatok földönfutókká tett honfitársaitok elől. Remélem a fajtáddal népesül be az ócsai nemzeti lakópark.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.06.18. 17:29:30

Nem értem miért van szükség földre! Hiszen minden a teszkó hátsó raktárában terem magától. Igaze szélsőliberális értelmissség...

bgp 2013.06.18. 17:33:23

@Vidéki: te vidéki birka, a Csányi földjén futók is magyarok.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.06.18. 17:33:54

@endike:
Kérdezd meg azokat, akik most lopkodják. Szívesen elmagyarázzák.
(egyébként nincs rá szükség. Növényeket nem csak földben lehet termeszteni, bár abban a legolcsóbb és azt támogatja az EU)

bgp 2013.06.18. 17:34:07

@endike: igen és hitelre is lehet vásárolni, ezt kifelejtetted.

zeddez 2013.06.18. 17:36:07

nem terület alapú támogatás kéne, hanem termélés alapú, utólag kifizetve
így nem az kapná a támogatást a semmire, aki jóelvtiként kibulizta magának az állami földet fillérekért, de nem termel rajta semmit, hanem felnyalja terület alapú támogatást meg kiadja mellé bérbe*, hanem aki valójában termel rajta vmit
*: ezektől évekre visszamenőleg, a kamatokkal együtt vissza mindent

X ha felett pedig semmi nem járna, mert minnél nagyobb egy terület annál kevésbé igényli a támogatást, mert annélkül is termel már elég jó haszonnal

Csányi mélymagyar OTP-je meg Romániában fele kamatra ad hitelt, mint itt

otp.ro
van magyar nyelven is, keress rá x LEI-s hitelre ott mennyi, meg ugyanannyi hitel itt otp.hu HUF-ban mennyi %-s kamatra megy ki

azbesztos 2013.06.18. 17:46:47

Miért is nem mindegy, hogy melyik magyar kezében marad a föld? Netán van magyarabb a másiknál? Esetleg pártalapon kellene felosztani a magyarokat? Hallottam már olyat, hogy egy párt tagja megkerdezte volna a pályázaton nyertes új földtulajdonost van e ekéje, meg kaszája? merthogy azé legyen a föld -ahogy a komcsik mondták, mikor mindenkitől elvették-- aki megműveli. Hát kedves elvtársak ez nem cuclizmus! Olyan kapjon földet, aki képes megszervezni a föld megművelését, képes alkalmazni olyanokat, akik ebben a szakértelmet biztosítják, lett légyenek, agronomusok, kertészek, vagy kétkezi munkások. Muris lenne, ha sok hektárt kapna suk-sükülő Józsi bácsi, aki saját maga akarná felszántani a határt. Ilyen a világon nincs. Kisgazdaságok vannak, ilyen mindenki gyakorolhat, de az állami földalapból olyanok részesüljenek, akik képesek a legtöbbet kihozni a világ legértékesebb termőföldjéből. Ehhez kapjanak támogatást, mert ez a legfontosabb magyar érdek, és ne olyanok kezébe kerüljön a föld, akik zsugoriságból, irigységből csak saját megélhetésük fedezésére, önellátásra gondolnak, még ha kitűzik is a magyar nemzeti zászlót a tábla elejére.

AbuBakr 2013.06.18. 17:51:43

egyrészt érdekes elképzelései vannak orbánéknak a kis és közepes gazdaságokról...
másrészt semmiféle védelmet nem kap a föld, berakták a tőke eszközök közzé mint valami esztergapadot...
plusz a bankokat kivették a földtulajdonlási limit alól, ami azt jelenti hogy pár éven belül a termőföld túlnyomó részét a bankok fogják tulajdonolni... akik majd továbbtolják nagy társaságoknak haszonbérletbe és elkezdődik a legdurvább monokulturális földkiszipolyozás
Erre rápakol egy lapáttal az amerikával tető alá hozandó kereskedelmi egyezmény és startolhat az egyelőre tiltólistás gmo...
brüsszelt nem fogja érdekelni, az ottani döntéshozóknak garantált a tiszta élelmiszer...
ezer év nem volt elég hogy elvesszen a magyar föld, ezek (értsd: maszop-szadesz-fityisz) egy évtized alatt a seggére vernek...
egy két évtized és annyi földünk se lesz, amibe eltemethetnének az ivadékaink....

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.06.18. 18:04:43

@Don Quixote de la Ferko: "Lófasztott. Jönnek újból a nincstelen jobbágyok, csak mire erre a birkája rájön, már csak a közös akolban tudja bégetni az orbánt imádó imát, és odalesz a gyönyörtől"
Úgy bizony! De ha a földek pár külföldi érdekeltségű befektetőcsoport kezében lennének, és az átlag magyar földművelő éhbérért dolgozhatna (a saját) földjén, az mennyivel nagyobb királyság lenne már. Mert az nem jobbágyság lenne ám, hanem szabad (hahaha) piaci verseny eredménye...

azbesztos 2013.06.18. 18:14:14

Nem értem, miért probléma a nagybirtok.. A kisbirtokosaink eddig egymással versenyezve kótyavetyélték el a földjeiket, osztrákoknak zsebszerződésekkel, csak, hogy ne jusson annak a hűtlen kölyöknek,(ha volt egyáltalán) aki a városba ment lakni, és tojt a papára meg a kisgazdaságra. Vannak olyan falvak, ahol még a főteret is eladták külföldieknek. Most azért ne kaphassanak a vállalkozásra kész emberek, gazdaságosan megművelhető nagyságú földeket mert az ilyenek irigykednek? Magyarok közül sokan vásároltak már külföldön földet, házat, ingatlant. Igaz, hogy mezőgazdasággal kevesen kezdtek foglalkozni külföldön, de kategórikusan megtiltani a föld vásárlást nálunk sem lehet. Csak úgy lehet megvédeni a magyar földet, ahogy most a földtörvényben lesz. Ne legyen senkinek sem illúzója, ha visszajönne a balos kormányzás, nem telne el két év, és minden föld a "felvásárlók" kezében lenne,és minden féket, amit most beépítettünk, felszámolnának. Ha nem lett volna kormányváltás, ma a mezőgazdasági területeken lakóparkok, játékkaszinók sorakoznának, és nem 1800 hektáros földbirtokokon termesztenék a gmo-s növényeket, , hanem minden talpalatnyi földön.

Dr. No 2013.06.18. 18:15:26

"a két világháború közötti Magyarország agrárpolitikájának logikájával gondolkodva"
Ez komoly? Lesz majd ínségmunka is? Meg szociális okokból a gépi cséplés betiltása rendeleti úton?
Ajánlott irodalom: Féja Géza: Viharsarok mek.oszk.hu/05000/05017/

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2013.06.18. 18:15:49

Sajnos a módszerváltás óta lényegében csak azok a gazdaságok tudták folytatni az állattenyésztést, akik az évről évre mínuszos zárást a növénytermesztési ágazatból tudták kompenzálni. Ezért van igaza az MSZP-nek akkor, amikor a nagybirtokok felszámolásával a magyar állattenyésztés lefejezéséről beszélnek. Ez sajnos igaz, de nem vonja maga után, hogy szépen lassan ne lehetne erről leállni.

Egyébként pedig a Fidesz minden tekintetben ugyanúgy működik, mint anno az MSZP. Ugyanúgy a nagyok "szoknyája mögé" bújik. Nézzük csak meg, hogy kik lettek az Agrárkamara alelnökei! Oligarchák egytől egyig! Zászlós Tibor (Mezőfalvi MG Zrt., meg persze Éder Tamás, a Bonafarm csoport (Csányi) HR-ese!

2014-ben Jobbik. Vita lezárva.

SzabadGondolat1988 2013.06.18. 18:18:06

Üdv!

Nem leszek népszerű, de szerintem 5 000 - 20 000 hektáros birtok komplexumokat kéne létrehozni. Ez teremtene versenyképességet. A 100-150 hektáros gazdák még az Eu-s pénzek önrészét sem tudják kifizetni. Erre mondhatják sokan azt, hogy akkor szövetkezzenek. Ez remek, de ez egy olyan országban, hogy működne, ahol jószerivel egy liftben sem fér meg egymással két ember?

nincs1itt 2013.06.18. 18:28:15

@Enrico72: Te sötét gyalog, neked nem mond semmit Leisztinger neve?? De gondolom az sem sokat, hogy a mezőgazdasággal kapcsolatos EU csatlakozási tárgyalásokat is a fidesz folytatta és zárta le.
Az a baj, veletek fidiótákkal, hogy 2 héttel korábban mondottakra és történkre NEM emlékeztek!
Szerencsétlen, imbecil bagázs vagytok!

redriot77 2013.06.18. 18:44:26

@Vidéki: "Vastagbőr földtörvény ellenességének végeredménye az lenne, hogy a magyarok földönfutók lennének saját hazájukban! "

Így meg nincstelen zsellérek lesznek azok a gazdálkodók akik alól a Csányi/Leisztinger félék és csatlósaik kihúzták a földeket.

redriot77 2013.06.18. 18:50:23

@Dr. No: ez a "két vh. közti időszak agrárpolitikája" nálam is betalált. A Horthy-nosztalgia is ugyanúgy elmebetegség mint a Kádár-nosztalgia, csak az agynak más része sérült. :) Akik a két vh. közti időszakot visszasírják azt hiszik hogy akkor úgy élt az átlagmagyar mint a Jávor-filmekben. Méltóságos uram, tekintetes uram, drága urambátyám, kedves naccsád - büdös lófaszt, az emberek 90%-a mezítlábas zsellér vagy csóró melós volt, és üres krumplilevest zabált. Persze a korabeli híradókban nem erről beszél az orrhangon affektáló szpíker hanem a Szent István körmenetről meg az Anna bálról meg más operettfaszságokról. Elment a maradék esze annak aki visszasírja azt a korszakot!

Foldes Gazda 2013.06.18. 19:40:18

Az EU-s átlagnak megfelelő nagyságú földje lehessen csak a MAGYAR állampolgárnak.Ezeknek viszont meg kell adni a szövetkezés lehetőségét a SAJÁT megegyezésük alapján . Minta gazdaságokra szükség van okvetlen a fejlett termesztési módszerek terjesztése okán ill a vetőmag és törzs állatok végett. A nagybirtok nemzethalálal egyenlő. .A jó út a Veres Péteri- /" sokkis piros cserepes tanyát akarok látni"/ - Ángyáni.A gyerekszaporulatot földadással kell segíteni.

Foldes Gazda 2013.06.18. 19:44:37

Lemaradt: a földnek mindíg volt és lessz is szociális tartalma.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.06.18. 20:19:25

@Imre Laci:
"2014-ben Jobbik. Vita lezárva. "

A polgári körös zázrivecz fityisz nyalógép jobbikja?
Kösz, nem.

Don Quixote de la Ferko 2013.06.18. 20:27:08

@Ellenőrző QR kód:

Láthatóan nem érted.
Segítek.

Ha külföldi veszi meg, akkor a te döntésed, eladod, pénzt kapsz érte, annyit, amennyiben megegyeztek, és utána eldöntheted, hogy dolgozol neki vagy nem.

Orbániában az általad preferált szuper módszer úgy néz ki, hogy eladják a fejed fölött, nem látsz belőle egy kanyit sem, és jobbágyként dolgozhatsz vagy éhen döglesz.
Most tapsikolj, zsenike.

kifordított nagyanyó 2013.06.19. 08:08:04

@Enrico72: Egysejtűkém.Mindig jókat derülök amikor téged olvaslak!:))

Namely 2013.06.19. 10:45:23

Mindez úgysem érdekel sok embert, amíg megy a Barátok Közt..... de, hogy őszinte legyek, nem is nagyon sajnálom őket.
Azok, akik beeszik a parlamenti megélhetési bűnözők meséit, egyék csak a szép, piros-fehér-zöldre festett szart.

Bebes 2013.06.22. 06:41:10

@Kacsura: "Nem, a kisméretű gazdaságok nem versenyképesek, Európa példáján meg kellene tanulnunk, de nem, mi majd a saját példánkon fogjuk megtanulni."

Ezt nem jól tudod. EU példájából kiindulva a helyi alapon értékesítési szövetkezetbe (nem TSZ!) tömörülő kis és közepes gazdaságok a sikeresek. Ángyánnak igaza van.
Magyarország túl kicsi ahhoz, hogy sikeres tömegtörmelést folytasson óriásbirtokokon.

Bebes 2013.06.22. 06:45:08

@poszt: "Az új földtörvény a két világháború közötti Magyarország agrárpolitikájának logikájával gondolkodva az akkori kisgazdák javára dönti el a vitát, akik a kis- és középtermelői érdeket képviselték"
Ezt bírta mondani a ME. Vagy hazudik, vagy fogalma sincs arról, mit beszél.

bobsys 2013.06.22. 21:43:23

Az szavazás érvényességének többek általi megkérdőjelezése mellett megszavazott, alkotmányban is védett, sarkalatos törvény szerint magánszemély tulajdonában és haszonélvezetében 300 hektár lehet összesen - feltéve, hogy földműves - és megfelel egy későbbi rendeletben előírt képzettségi, vagy egyéb feltételeknek. Egyébként, nem földműves magánszemély legfeljebb egy hektárt birtokolhat.
Ha ez tenyleg belekerult akkor lesz meg egy foldelkobzas

süti beállítások módosítása